wiespt schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:14:
[...]
Enig idee of ik voor garantie bij Sony Xperia Care moet zijn of bij KPN waar ik hem vorig jaar oktober heb met een 1-jarig abonnement heb afgesloten? Zit momenteel nog steeds bij KPN maar wel met een sim-only verlenging.
Dit lijkt me een onderdeel van de garantie, ik weet niet precies hoeveel maand/jaar garantie je nog had.
Ik weet niet of je hem al hebt opgestuurd, maar dat moet idd gewoon via de winkel waar je de telefoon hebt aangeschaft (KPN dus). Gewoon de aankoopbon meenemen als je de telefoon heen brengt of in ieder geval zorgen dat je het imei nummer bij de hand hebt.
Anyway, ik heb niks te klagen over Sony. Anderhalve week geleden was m'n Z3 Compact uit m'n handen gegleden en op de marmeren vloer gevallen. Op het moment dat ik de case er vanaf had gehaald omdat ik de telefoon ging aansluiten op de laptop. Zat een barst in het scherm waardoor het touchscreen niet meer reageerde, voor de rest functioneerde de telefoon prima. Kon back-uppen door middel van een externe muis.
Had inmiddels alles al geregeld met verzekering, Sony nog gebeld of ze een indicatie van de reparatie konden geven. De telefoon via KPN winkel opgestuurd en een week later kreeg ik bericht dat ik m'n telefoon weer kon ophalen. Ik naar de winkel, terwijl de medewerker m'n telefoon ophaalde vanuit het magazijn, pakte ik alvast m'n pinpas. Was een aangename verassing toen de man zei dat het niks ging kosten omdat het onder de garantie viel (heb de telefoon eind juni dit jaar aangeschaft).
Zag toen ik thuis was dat ze niet alleen het scherm hadden hersteld, maar ook klepjes en rubbertjes hadden vervangen