Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:53
Chris.nl schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:14:
Voor Vodafone is nu de 23.4.A.1.236 ROM beschikbaar info.
Samengevat nog steeds kwetsbaar voor Stagefright v2 (net als 232) en vooralsnog geen zichtbare verbeteringen met 232.
Ik heb Vodafone en kreeg nu net vandaag pas versie 23.4.A.1.232 OTA aangeboden. :P Werd toch wel tijd, want ik zat nog op 23.4.A.0.546. Volgens mij heb ik dan een versie overgeslagen?

Neem aan dat het risico dat ik last ga krijgen van de stagefright exploit nu wel lager is, aangezien ik nog maar 1 rood regeltje in de stagefright detector krijg in plaats van 8. Of werkt dat zo niet?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Xander schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:32:
[...]

Ik heb Vodafone en kreeg nu net vandaag pas versie 23.4.A.1.232 OTA aangeboden. :P Werd toch wel tijd, want ik zat nog op 23.4.A.0.546. Volgens mij heb ik dan een versie overgeslagen?

Neem aan dat het risico dat ik last ga krijgen van de stagefright exploit nu wel lager is, aangezien ik nog maar 1 rood regeltje in de stagefright detector krijg in plaats van 8. Of werkt dat zo niet?
Ja klopt, je kan ook de sms app Textra SMS installeren om geheel "immuun" te zijn. Deze dan wel bij instellingen -> meer -> als standaard SMS-app instellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 26-10-2015 17:53 . Reden: + link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
Net versie 23.4.A.1.236 ota binnen gekregen (via Vodafone). Zat nog op 200. Te vroeg om echt verschillen te kunnen aanduiden, maar probleem dat ik had met constant wegvallende belverbinding lijkt verholpen. Dat is bijzonder fijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik het album open, is de header altijd een random plaatje.
Kan ik die uitzetten? Straks opent een vreemde de telefoon en komt er een half beschamend plaatje uit het verleden opdoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:37:
Kan ik die uitzetten? Straks opent een vreemde de telefoon en komt er een half beschamend plaatje uit het verleden opdoemen.
Volgens mij niet, maar ik weet het niet zeker. Ik vond er wel meer nadelen kleven (qua instelbaarheid) aan Sony's Album app. Ik ben nu erg tevreden met de app Piktures (en daarvoor gebruikte ik Quickpic, totdat ze waren overgenomen en begonnen met spammen e.d.).

[ Voor 3% gewijzigd door draakhoofd op 27-10-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:37:
bij mij is het bovenste plaatje een random plaatje uit mn 'favorites' (sterretje aatikken bij een foto). Kwam er ook pas achter nadat er de hele tijd hetzelfde plaatje stond, blijkbaar had ik er ooit 1 gefavorite.

Je zou dus goed moeten zitten als je geen 'half beschamende' foto's favorite. 8)

ken geen optie om die header uit te zetten. Ander app gebruiken kan altijd natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
Is er niemand die zich stoort aan de sluitertijd ik vind het een top toestel maar kan geen fatsoenlijke foto's van mijn zoontje maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
vegetto1983 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:29:
Is er niemand die zich stoort aan de sluitertijd ik vind het een top toestel maar kan geen fatsoenlijke foto's van mijn zoontje maken
inderdaad. Vind het een toptoestel, maar de camera is echt matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:34
Sinds ik de Concept Marshmallow draai lijkt m'n touchscreen veel accurater te zijn. Waar ik bij de vorige versies me altijd ergerde aan het onnauwkeurig registreren van toetsaanslagen, in ieder geval in vergelijking met mijn oude iPhone 5, werkt het nu bijna perfect. Misschien dat ze een nieuwe driver hebben gebruikt? Of het zit tussen de oren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:56
Mischien nieuwe versie van het toetsenbord? En hoe is de accu duur eigenlijk? En die nieuwe interface bevalt die goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 15:09
vegetto1983 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:29:
Het kan helpen om hem op Manual te zetten, en dan bv de sportstand kiezen. Naar mijn idee is hij dan wel iets sneller. Maar nog steeds wel een redelijke vertraging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ook een update uitgevoerd. Opeens zijn alle apps van de SD kaart verdwenen op mijn telefoon?? Als ik op mijn SD kaart kijk, zie ik ze wel erin en deze is ook gewoon gekoppeld, maar kan ze apps niet terug vinden op me telefoon? Iemand weet hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
WhiteHwk schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:53:
Mischien nieuwe versie van het toetsenbord? En hoe is de accu duur eigenlijk? En die nieuwe interface bevalt die goed?
Het grappige is dat er een update van het Xperia-toetsenbord klaarstaat in de Playstore, deze wil echter niet installeren (bekend probleem met deze rom). De accuduur is naar mijn gevoel iets minder dan in 5.1, maar het is slechts een preview, dus ik ga ervan uit dat er nog zaken geoptimaliseerd zullen worden. Qua interface zijn er naar mijn idee niet echt spannende dingen veranderd. Het ergert me wel dat je weer op enter moet drukken na het invullen van een pincode om de telefoon te unlocken. In Lollipop hoef je alleen maar de code in te vullen en unlockt hij automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Er is nieuwe update uit van marshmallow concept en keyboard (update) probleem is opgelost en tap to wake is geïntegreerd :) nu is het perfect rom :)
BlackLabel01 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:55:
[...]

Het grappige is dat er een update van het Xperia-toetsenbord klaarstaat in de Playstore, deze wil echter niet installeren (bekend probleem met deze rom). De accuduur is naar mijn gevoel iets minder dan in 5.1, maar het is slechts een preview, dus ik ga ervan uit dat er nog zaken geoptimaliseerd zullen worden. Qua interface zijn er naar mijn idee niet echt spannende dingen veranderd. Het ergert me wel dat je weer op enter moet drukken na het invullen van een pincode om de telefoon te unlocken. In Lollipop hoef je alleen maar de code in te vullen en unlockt hij automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:05
royalt123 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:42:
Er is nieuwe update uit van marshmallow concept en keyboard (update) probleem is opgelost en tap to wake is geïntegreerd :) nu is het perfect rom :)

[...]
Wel met unlocked bootloader toch?

Dus camera bagger??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Je bootloader wordt niet unlocked omdat het officiële ROM is van Sony. Dus je behoud alles nog :-)
barrymossel schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 07:56:
[...]

Wel met unlocked bootloader toch?

Dus camera bagger??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
royalt123 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:49:
Je bootloader wordt niet unlocked omdat het officiële ROM is van Sony. Dus je behoud alles nog :-)

[...]
Klopt, met de flastool kan je die officiële FTF file erop zetten. Alleen als je ROOT wil onder Android 6.0 zal je vooralsnog de bootloader moeten unlocken. Hopelijk wordt dit binnenkort mogelijk zonder te moeten unlocken. Vooralsnog blijf ik dik tevreden met Android 5.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ah, ik dacht dat 6.0 nog niet stock was :)

Vanavond maar eens kijken wat ik allemaal van XDA kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Om je gemakkelijker te maken kan je ook via officele software van Sony gebruiken om je toestel naar concept marshmallow te krijgen en terug naar originele 5.1.1 zonder gebruik maken van flashtool.
Je kan het software vinden op xda ofwel stuur je pm naar mij.
barrymossel schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:18:
Ah, ik dacht dat 6.0 nog niet stock was :)

Vanavond maar eens kijken wat ik allemaal van XDA kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Kan toch gewoon een image flashen via twrp lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
barrymossel schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:00:
Kan toch gewoon een image flashen via twrp lijkt me?
In dat topic gaan ze er van uit dat je de bootloader unlocked.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
* Unlocked bootloader
* Boot into twrp 
* Full wipe System,Data,Dalvik Cache and Cache.
* Flash Rom.zip
* Extract boot.img and fastboot flash boot boot.img via terminal or Flash Boot.img
* Flash OTA update
* Reboot
* Enjoy!

Maar er is ook een topic waarbij je de FTF file kan flashen en hem dus zonder unlocken aan de praat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:56
BlackLabel01 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:55:
[...]

Hm denk dat die spannende dingen enzo dan nog wel komt in de officiele update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ah, voor nu dus niet de moeite waard. Ik wacht wel even tot er een stock rom uitkomt die gewoon direct met root te flashen is. Zonder unlocked bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
barrymossel schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:35:
Ah, voor nu dus niet de moeite waard. Ik wacht wel even tot er een stock rom uitkomt die gewoon direct met root te flashen is. Zonder unlocked bootloader.
"Probleem" met Android 6 is dat Google de beveiliging omhoog geschroefd heeft, en het met de stock kernel vooralsnog niet mogelijk is te rooten. Om er een aangepaste kernel op te zetten moet men de bootloader unlocken.

Het is vooralsnog afwachten of het mogelijk gaat worden Android 6 pre-rooted ROMs te maken voor gelockte bootloaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
Vraagje hebben andere ook last van slecht reageren scherm met typen of als ik op de zend knop druk van WhatsApp reageerd hij soms pas na paar keer zelfde geld voor dubbel tappen om aan te gaan kan dat aan de tempered glass liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.o.r.i.s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-05 13:10
Laatste tijd krijg ik het snelle instellingen menu en meldingen scherm niet door naar beneden te swipen. Een enkele keer pakt ie hem wel. Naar links en rechts swipen werkt wel gewoon, ook als je je vinger helemaal bovenin naar links of rechts beweegt.
Licht dit wellicht aan een scherm calibrate, en zo ja, waar kan ik dat instellen?
Of iemand een ander idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18
J.o.r.i.s schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:44:
Laatste tijd krijg ik het snelle instellingen menu en meldingen scherm niet door naar beneden te swipen. Een enkele keer pakt ie hem wel. Naar links en rechts swipen werkt wel gewoon, ook als je je vinger helemaal bovenin naar links of rechts beweegt.
Licht dit wellicht aan een scherm calibrate, en zo ja, waar kan ik dat instellen?
Of iemand een ander idee waar dit aan ligt?
Merk je nog verschil tussen met 1 of 2 vingers naar beneden swipen?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.o.r.i.s
DeOS schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:49:
[...]

Merk je nog verschil tussen met 1 of 2 vingers naar beneden swipen?
Nee, geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
En als je je scherm in landscape mode draait, lukt het dan wel? Als dat wel werkt dan lijkt het er op dat de bovenkant van je digitizer niet meer werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door DeOS op 04-11-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.o.r.i.s
DeOS schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:06:
[...]

En als je je scherm in landscape mode draait, lukt het dan wel? Als dat wel werkt dan lijkt het er op dat de bovenkant van je digitizer niet meer werkt.
Ja, dan doet ie het wel, maar wel wat haperig. Betekent dat dan dat ik een nieuw scherm nodig heb?
Af en toe doet ie het wel, maar meest van tijd niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
J.o.r.i.s schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:13:
[...]

Ja, dan doet ie het wel. Betekent dat dan dat ik een nieuw scherm nodig heb?
Ben er wel bang voor, je zou nog wel kunnen proberen of een factory reset helpt. Hiermee sluit je een softwarematige oorzaak uit. In de tussentijd zou je bijvoorbeeld Status Bar Shake Opener of een andere app kunnen installeren zodat je toch je statusbalk te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.o.r.i.s
DeOS schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:20:
[...]

Ben er wel bang voor, je zou nog wel kunnen proberen of een factory reset helpt. Hiermee sluit je een softwarematige oorzaak uit. In de tussentijd zou je bijvoorbeeld Status Bar Shake Opener of een andere app kunnen installeren zodat je toch je statusbalk te zien krijgt.
Lekker dan. Hoe dat nou weer ineens kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
ik heb nogal een lullige vraag
m'n zusje heeft het draadje van die speciale oordopjes die sony bij z'n mobiel doet het draadje schreef getrokken, iemand die weet hoe je hem weer recht kan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:13:
ik heb nogal een lullige vraag
m'n zusje heeft het draadje van die speciale oordopjes die sony bij z'n mobiel doet het draadje schreef getrokken, iemand die weet hoe je hem weer recht kan trekken?
Foto? Ik snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Hoe kan ik een foto sturen via mn mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik weet niet of het specifiek de Z3 is, maar ik zie het alleen bij deze telefoon terug; hij resolved heel vaak (terwijl ik hem niet gebruik) pipe.skype.com . Nu gebruik ik niets van Skype of heb ik aanverwante apps geïnstalleerd staan. Ben toch wel benieuwd waar dit vandaan komt?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Access Time MAC Address / Client's Name Domain Name
2015-11-04  22:17:20    Sony Xperia Z3  pipe.skype.com
2015-11-04  22:14:06    Sony Xperia Z3  pipe.skype.com
2015-11-04  22:13:20    Sony Xperia Z3  www.googleapis.com
2015-11-04  22:13:20    Sony Xperia Z3  android.clients.google.com
2015-11-04  22:13:14    Sony Xperia Z3  www.google.com
2015-11-04  22:10:07    Sony Xperia Z3  play.googleapis.com
2015-11-04  22:07:15    Sony Xperia Z3  pipe.skype.com
2015-11-04  21:55:18    Sony Xperia Z3  pipe.skype.com
2015-11-04  21:55:15    Sony Xperia Z3  api.acompli.net
2015-11-04  21:37:14    Sony Xperia Z3  www.google.com
2015-11-04  21:19:13    Sony Xperia Z3  pipe.skype.com
2015-11-04  21:17:15    Sony Xperia Z3  pipe.skype.com
2015-11-04  21:06:02    Sony Xperia Z3  play.googleapis.com
2015-11-04  21:00:37    Sony Xperia Z3  graph.facebook.com
2015-11-04  20:59:37    Sony Xperia Z3  pipe.skype.com

[ Voor 61% gewijzigd door Exorcist op 04-11-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:05
J.o.r.i.s schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:13:
[...]

Ja, dan doet ie het wel, maar wel wat haperig. Betekent dat dan dat ik een nieuw scherm nodig heb?
Je kan via het service menu (*#*#7378423#*#* intypen (cijfers staan voor "service")), naar het test menu, en dan je touch screen testen, door een lijn op je scherm te tekenen. Dan kan je zien of je scherm overal reageert.

In datzelfde service menu zit ook de befaamde druktest om te testen of je toestel nog waterdicht is (met alle klepjes dicht, toestel zachtjes indrukken, en dan moet de druk oplopen en daarna zachtjes teruglopen als je hem ingeknepen houdt)

En daarnaast kan je nog een heleboel andere onderdelen van je toestel testen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:13
Ik heb sinds eergisteren dan EINDELIJK mijn Z3 Compact gekocht. Gisteravond de laatste apps ingesteld, etc. Wat een verademing in vergelijking met mijn verouderde SGS3.

Ik loop echter tegen het volgende aan: wanneer ik het toestel aan zet, springen er meldingen op het scherm dat ik Whatsapp-berichtjes heb ontvangen. Wanneer ik die dan open, zie ik dat die een half uur of later verstuurd zijn aan mij. Hoe komt het dat mijn Z3 niet meteen daarvan een melding geeft (geluid, led, etc.)

Idem vanochtend met mijn alarm. Het is dat ik mijn wekker nog heb op het nachtkastje, maar mijn alarm op de Z3 ging niet af (met Timely). Ook hier deed ik de Z3 aan door eenmaal op de powertoets te drukken en zie daar: Timely ging af!

Wat zie ik over het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Vads schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:28:
Ik heb sinds eergisteren dan EINDELIJK mijn Z3 Compact gekocht. Gisteravond de laatste apps ingesteld, etc. Wat een verademing in vergelijking met mijn verouderde SGS3.

Ik loop echter tegen het volgende aan: wanneer ik het toestel aan zet, springen er meldingen op het scherm dat ik Whatsapp-berichtjes heb ontvangen. Wanneer ik die dan open, zie ik dat die een half uur of later verstuurd zijn aan mij. Hoe komt het dat mijn Z3 niet meteen daarvan een melding geeft (geluid, led, etc.)

Idem vanochtend met mijn alarm. Het is dat ik mijn wekker nog heb op het nachtkastje, maar mijn alarm op de Z3 ging niet af (met Timely). Ook hier deed ik de Z3 aan door eenmaal op de powertoets te drukken en zie daar: Timely ging af!

Wat zie ik over het oog?
Ik zou even bij energiebeheer / stamnia kijken, volgens mij staat e.e.a. te strak ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Staminamodus onderdrukt apps die de foon willen wekken, zodat de foon minder wakker is zonder het scherm aan waardoor de batterijlading langer meegaat. Om sommige apps toch toe te staan de foon te wekken moet je die toevoegen aan de wittelijst in het instelscherm van de staminamodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.o.r.i.s
Wild Chocolate schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:43:
[...]

Je kan via het service menu (*#*#7378423#*#* intypen (cijfers staan voor "service")), naar het test menu, en dan je touch screen testen, door een lijn op je scherm te tekenen. Dan kan je zien of je scherm overal reageert.

In datzelfde service menu zit ook de befaamde druktest om te testen of je toestel nog waterdicht is (met alle klepjes dicht, toestel zachtjes indrukken, en dan moet de druk oplopen en daarna zachtjes teruglopen als je hem ingeknepen houdt)

En daarnaast kan je nog een heleboel andere onderdelen van je toestel testen.
Bovenste 3-4 mm pakt ie inderdaad niet. De rest lijkt ie te volgen.
Rare is dat ik nu ook problemen begin te krijgen met typen van berichten. Als ik de letter n type maakt ie er bm van en de u wordt yi? Raar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Staat handschoen-typen aangevinkt in de algemene instellingen van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.o.r.i.s
IveGotARuddyGun schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:51:
Staat handschoen-typen aangevinkt in de algemene instellingen van het scherm?
Nee

Ondertussen factory reset gedaan, helaas, problemen blijven.
Telefoon is van oktober 2014, zal eens informeren of dit garantie is.

[ Voor 24% gewijzigd door J.o.r.i.s op 05-11-2015 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Natuurlijk is dat garantie :D . Hij functioneert niet meer naar behoren... Is echt niet de eerste digitizer die overlijdt.
Alleen in dit geval zou ik hem laten repareren in plaats van zelf repareren (zoals ik meestal door).
Je hebt immers voor die twee jaar garantie betaald.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiebus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Volgens mij is deze vraag al eerder voorbij gekomen in dit topic, maar hebben meer mensen er last van dat ze al hun snelkoppelingen van apps op sd card kwijt zijn sinds de laatste update?
Build nummer: 23.4.A.1.232 (Android 5.1.1.)

Nadat ik deze update (over the air) heb uitgevoerd zijn alle snelkoppelingen van de apps die opgeslagen staan op de SD kaart weg. En dan bedoel ik de snelkoppelingen op zowel het homescreen als in de appdrawer.
Apps staan er wel nog op en zijn functioneel, alleen moet ik ze benaderen door in de appdrawer een zoekopdracht te geven, en dan kan ik ze aanklikken.

Heeft iemand hier een oplossing voor (zonder dat ik al deze apps opnieuw moet installeren)?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-08-2023
Misschien even met je volgorde spelen in het appmenu? Alfabetisch? Eigen volgorde? Hopelijk helpt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Waar kan je zo'n klepje bestellen die voor de usb kaart zit? Ben de mijne gister verloren geen idee hoe en wat maar er moet toch een nieuwe op.(zwart) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
T.E schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:20:
Waar kan je zo'n klepje bestellen die voor de usb kaart zit? Ben de mijne gister verloren geen idee hoe en wat maar er moet toch een nieuwe op.(zwart) ?
Zoeklinkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
Ik heb nu sinds kort dat de chrome browser men url's niet meer aanvult als ik typ. Was van de een op de andere dag zo, best vervelend. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:56
Gisteren, telefoon in de afwas gevallen met sop, nu zit er helaas sop achter mijn front camera.
Niet zo waterdicht als ik had gedacht...
Heb zelf proberen uit te zuigen, zal denken als sop erin kan kan lucht er ook in en uit.
Maar dat werkt niet, zijn er andere methodes om dit op te lossen.

En kan ik dit claimen op garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiebus
neukbegonia schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:23:
Misschien even met je volgorde spelen in het appmenu? Alfabetisch? Eigen volgorde? Hopelijk helpt het
Dankjewel voor de tip. Als ik hem op meest gebruikt zet dan zijn de snelkoppelingen terug. Druk ik vervolgens weer op aangepaste volgorde, dan zijn bepaalde snelkoppelingen weer weg.

Ook op de homescreens zijn ze nog altijd weg. Vaag probleem sinds de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Vraagje:

Ik heb via ADB de small apps verwijderd, middels het hide commando.
Deze zijn nu netjes weg, wat erg fijn is.
Echter, de oranje knop om alle recente apps te sluiten zit nu te hoog, omdat het onderste deel van het scherm mist. Deze hoort nu die balk weg is eigenlijk lager te zitten. Weet iemand of hier ook een ADB commando voor is, of een andere oplossing?

Commands die ik heb gebruikt zijn:

adb shell
pm hide com.sonymobile.advancedwidget.entrance
pm hide com.sony.smallapp.launcher
pm hide com.sony.smallapp.app.widget
exit
adb reboot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Vads schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:28:

Wat zie ik over het oog?
Hier ook. Heb de tip in de reactis opgevolgd en klok (ik gebruik android stock, uit de play store) toegevoegd aan de whitelist. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-08-2023
Kiebus schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:21:
[...]

Dankjewel voor de tip. Als ik hem op meest gebruikt zet dan zijn de snelkoppelingen terug. Druk ik vervolgens weer op aangepaste volgorde, dan zijn bepaalde snelkoppelingen weer weg.

Ook op de homescreens zijn ze nog altijd weg. Vaag probleem sinds de update.
Graag gedaan.
Als je uit die meest gebruikte map je snelkoppelingen weer op je homescreens sleept staan ze daar ook weer.
Eventueel even in je settings naar je apps gaan en de ontbrekende apps even terug plaatsen naar je telefoon en dan weer naar je sd. Dan zouden ze ook weer terug in je appdrawer moeten staan, zonder dat je een compleet nieuwe installatie hoeft uit te voeren. Je nieuwe androidversie is duidelijk de link naar de apps op je sd kaart kwijtgeraakt, je moet het "pad" weer even zichtbaar maken.

[ Voor 38% gewijzigd door neukbegonia op 09-11-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiebus
neukbegonia schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:27:
[...]

Graag gedaan.
Als je uit die meest gebruikte map je snelkoppelingen weer op je homescreens sleept staan ze daar ook weer.
Eventueel even in je settings naar je apps gaan en de ontbrekende apps even terug plaatsen naar je telefoon en dan weer naar je sd. Dan zouden ze ook weer terug in je appdrawer moeten staan, zonder dat je een compleet nieuwe installatie hoeft uit te voeren. Je nieuwe androidversie is duidelijk de link naar de apps op je sd kaart kwijtgeraakt, je moet het "pad" weer even zichtbaar maken.
Wederom dankjewel voor je tips! _/-\o_
Ik ga het uitproberen. De uitdaging is dat ik niet meer precies weet welke app op welke plaats stond op de verschillende home schermen, dus terug slepen is lastig.
Ik had gehoopt dat er een setting oid zou zijn die alles gewoon netjes terug zou zetten zoals het stond.

Eens kijken of terug op tel geheugen en dan weer op sd kaart zetten helpt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu weer voor de 2e keer met het probleem dat mijn earjack niet meer werkt (hij pakt de oortjes niet meer, de muziek wordt via de speakers afgespeeld). Nu zit ik met het probleem dat ik helemaal onder aan het scherm een klein barstje heb. Zullen ze nu bij Sony zeggen dat het mijn eigen schuld is dat de jack kapot is omdat mijn telefoon een tijdje geleden een keer is gevallen? Het probleem staat er helemaal los van maar ik kan me indenken dat ze me niet meer helpen nu, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:56
Ik heb 9gb aan data op mijn device, terwijl ik de meeste data naar mijn SD Kaart heb verplaatst.
Bij storage kan ik zien hoe groot app's zijn (maar dat is in combo met SD kaart).
Kan ik ook ergens zien hoe groot apps zijn qua data wat op mijn device is opgeslagen.

Ja ik heb veel apps!
Ja ik heb 1,5gb aan muziek via Google play Music, op mijn Device staan, maar dan nog vind ik 7,5gb heel veel qua apps terwijl ik ook nog de meeste data verplaats naar mijn SD kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:17:
Zullen ze nu bij Sony zeggen dat het mijn eigen schuld is dat de jack kapot is omdat mijn telefoon een tijdje geleden een keer is gevallen?
Ja. Ik had hetzelfde probleem met de jack en een spontaan gebarste achterkant. Het was gebruikersschade dus werd niet vergoed. Gelukkig het geld via mijn verzekering terug kunnen krijgen. Nooit meer een Sony met glazen achterwerk voor mij :9

• BlackLabel01
Vandaag weer 2 OTA updates ontvangen (Marsmallow Concept Rom), nu op versie .2134. Tot mijn grote plezier is het 'R'-tekentje weer verdwenen bij het gebruik van Telfort :)

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
BlackLabel01 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:16:
Vandaag weer 2 OTA updates ontvangen (Marsmallow Concept Rom), nu op versie .2134. Tot mijn grote plezier is het 'R'-tekentje weer verdwenen bij het gebruik van Telfort :)
2134?
ik heb ook een major update ontvangen 1.232
En eindeloos geklooi.
Heleboel snelkoppelingen weer weg.
Van tig apps weer opnieuw ww invullen.
Veel wifi verbindingen weer vaag.
Wat is de meerwaarde nvan dit soort updates?
Dat ik in plaats van 4g nu lte zie staan?
boeien!

Verwijderd

Nou sinds gisteren is mijn Wifi ineens kapot. Ik kan de wifi gewoon niet meer aan zetten.
Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiespt
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-10-2024
Dag iedereen, ik trok zojuist mijn tempered screen protector van mijn Z3C af en tot mijn grote schrik trok ik in eerste instantie mijn hele scherm mee. Ik heb hem natuurlijk direct terug geduwd, en opnieuw(dit keer echt heel voorzichtig) de screen protector eraf getrokken. Nu zit het scherm toch echt los en is ook niet meer goed terug te duwen. Je kan er van bovenaf als het ware in kijken als het scherm aan staat. Dus een kleine spleet boven in het scherm.

Heeft iemand hier ooit eerder problemen mee gehad, en valt zoiets te repareren zonder de waterdichtheid te verliezen? En valt zoiets onder garantie?

Ik hoop dat jullie er iets meer over weten!

Ik kan foto's toevoegen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiespt schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 00:00:
Dag iedereen, ik trok zojuist mijn tempered screen protector van mijn Z3C af en tot mijn grote schrik trok ik in eerste instantie mijn hele scherm mee. Ik heb hem natuurlijk direct terug geduwd, en opnieuw(dit keer echt heel voorzichtig) de screen protector eraf getrokken. Nu zit het scherm toch echt los en is ook niet meer goed terug te duwen. Je kan er van bovenaf als het ware in kijken als het scherm aan staat. Dus een kleine spleet boven in het scherm.

Heeft iemand hier ooit eerder problemen mee gehad, en valt zoiets te repareren zonder de waterdichtheid te verliezen? En valt zoiets onder garantie?

Ik hoop dat jullie er iets meer over weten!

Ik kan foto's toevoegen indien nodig.
Ik weet in ieder geval dat je niet de eerste bent bij wie dit gebeurt. Er zijn hier al meerdere gevallen geweest waar het scherm los zit. Als je verder geen schade aan je telefoon hebt neem ik aan dat het gewoon onder de garantie zal vallen.

Ik krijg langzamerhand het gevoel dat Sony veel geld en klanten verliets met deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muuh87
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-09 17:47
Over het algemeen geen problemen met de telefoon.. Maar.. Bij bellen hoort de andere persoon mij vaak niet. Hebben meer mensen dit? Met eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiespt
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 00:03:
[...]

Ik weet in ieder geval dat je niet de eerste bent bij wie dit gebeurt. Er zijn hier al meerdere gevallen geweest waar het scherm los zit. Als je verder geen schade aan je telefoon hebt neem ik aan dat het gewoon onder de garantie zal vallen.

Ik krijg langzamerhand het gevoel dat Sony veel geld en klanten verliets met deze telefoon.
Enig idee of ik voor garantie bij Sony Xperia Care moet zijn of bij KPN waar ik hem vorig jaar oktober heb met een 1-jarig abonnement heb afgesloten? Zit momenteel nog steeds bij KPN maar wel met een sim-only verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:50:
Nou sinds gisteren is mijn Wifi ineens kapot. Ik kan de wifi gewoon niet meer aan zetten.
Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?
neem aan dat je de telefoon al wel even opnieuw opgestart hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiespt schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:14:
[...]

Enig idee of ik voor garantie bij Sony Xperia Care moet zijn of bij KPN waar ik hem vorig jaar oktober heb met een 1-jarig abonnement heb afgesloten? Zit momenteel nog steeds bij KPN maar wel met een sim-only verlenging.
Ik denk gewoon bij KPN, maar je kunt het altijd even vragen in de chat van Xperia Care. :http://support.sonymobile.com/nl/contactUs/
Palomar schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:17:
[...]

neem aan dat je de telefoon al wel even opnieuw opgestart hebt?
Heb ik geprobeerd ja, gister zelfs nog een factory reset gedaan, geen resultaat helaas.
Weet iemand of een factory reset hetzelfde is als herstellen via PC companion?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:20:
Weet iemand of een factory reset hetzelfde is als herstellen via PC companion?
Neen.

Factory reset = alle data weg, alles naar default configuratie, maar de software blijft onaangeroerd.
Herstellen via PC companion = de volledige firmware opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
[...]

Bij KPN.
Xperia care stuurde mij ook naar de mediamarkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
MatMich schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:23:
[...]

2134?
ik heb ook een major update ontvangen 1.232
En eindeloos geklooi.
Heleboel snelkoppelingen weer weg.
Van tig apps weer opnieuw ww invullen.
Veel wifi verbindingen weer vaag.
Wat is de meerwaarde nvan dit soort updates?
Dat ik in plaats van 4g nu lte zie staan?
boeien!
Bijvoorbeeld: nieuwe android versie, beveiliging updates, bugfixes en features toevoegen/verbeteren? Verder ben je helemaal niet verplicht je de update te installeren. Ik snap dat je nu een vervelende ervaring hebt met de update, maar dat neemt niet weg dat de updates juist wel (veel) van toevoegende waarde zijn. De laatste tijd is de roep voor updates juist groter geworden voor de veiligheids-updates.

Wat ik zelfs altijd doe voor de update (maar jij hebt er nu dus even niks aan, maar wellicht voor de volgende keer) is simpelweg de telefoon eerst opnieuw opstarten en dan de update pas uitvoeren. Het beste blijft alleen wel na de update een factory reset doen, wellicht niet bij elke update, maar wel bij de major Android updates.

Muuh87 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:10:
Over het algemeen geen problemen met de telefoon.. Maar.. Bij bellen hoort de andere persoon mij vaak niet. Hebben meer mensen dit? Met eventueel een oplossing?
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:20:
[...]
Heb ik geprobeerd ja, gister zelfs nog een factory reset gedaan, geen resultaat helaas.
Als een factory reset niet helpt lijkt het eerder een hardware probleem te zijn (de microfoon die dan mogelijk kapot is). Ik heb dit volgens mij in dit topic wel vaker langs zien komen. Gebruik anders de search even als je wil weten wat die gebruikers hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ms_Hyde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:10
Ik zit te overwegen om een Z3 Compact aan te schaffen. Ze zijn bijna niet meer te verkrijgen en alleen het zwarte model is nog te vinden. Momenteel heb ik een Motorola Moto G 2013, eerste generatie. In eerste instantie wilde ik de Moto X Play maar die is te groot voor mijn handen. En ik wil een betere camera dus het nieuwste Moto G is ook geen optie.

Mijn vraag: Heeft het zin om de Z3 compact nu aan te schaffen uitgaande dat ik hem minimaal 2 jaar wil gebruiken? Of beter de Z5 compact aanschaffen? Ik gebruik mijn telefoon de hele dag door voor: Kindle (ereader), Twitter, Instagram, Chrome, email, whatsapp en je dagelijkse apps zoals weather, NS, bank, en dergelijke.

MacBook Pro 2019 | Oppo Reno 2 | Panasonic Lumix TZ70

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Je hebt geen budget aspect genoemd, dus ik neem even aan dat geld geen issue is. In dat geval zou ik voor een Z5C gaan. Je bent weer langer voorzien van updates zonder zelf met ROM's aan de slag te moeten. Wel is het zo dat voor jouw gebruik een Z3C ruimschoots voldoet aan je eisen. Je wilt een betere camera, dan kun je beter weer niet voor de Z3C gaan, daar zit een verschrikkelijk slechte camera in. Dit is misschien aardig verbloemd met filters en andere camera apps, maar de camera is daadwerkelijk echt niet goed. Ga gewoon voor de Z5C dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ms_Hyde schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:26:
Ik zit te overwegen om een Z3 Compact aan te schaffen. Ze zijn bijna niet meer te verkrijgen en alleen het zwarte model is nog te vinden. Momenteel heb ik een Motorola Moto G 2013, eerste generatie. In eerste instantie wilde ik de Moto X Play maar die is te groot voor mijn handen. En ik wil een betere camera dus het nieuwste Moto G is ook geen optie.

Mijn vraag: Heeft het zin om de Z3 compact nu aan te schaffen uitgaande dat ik hem minimaal 2 jaar wil gebruiken? Of beter de Z5 compact aanschaffen? Ik gebruik mijn telefoon de hele dag door voor: Kindle (ereader), Twitter, Instagram, Chrome, email, whatsapp en je dagelijkse apps zoals weather, NS, bank, en dergelijke.
Mij lijkt de Z3 compact prima voor jouw wensen, maar als de prijs geen probleem is kan je ook de Z5c nemen. Het is eigenlijk wel heel logisch dat Sony de Z3c er snel uit het assortiment wil halen, want de grootste concurrent voor de Z5c is gewoon de Z3c. Er is gewoon geen concurrentie voor deze telefoon-serie. En niemand lijkt de concurrentie nog aan te durven. In ieder geval de afgelopen jaar is geen de van de grote fabrikanten zoals Samsung, HTC, Lenovo, LG, of Motorola met een compacte telefoon gekomen, die mid-range of hogere specs heeft.

En over de camera, tja die van de Z5c zal wel beter zijn, maar ik vind de camera van de Z3c echt niet zo slecht als hier zo af en toe gezegd wordt. Ik weet niet wat men tegenwoordig nu van een telefooncamera allemaal verwacht, maar ik vind dat het zelf een goede telefooncamera. De camera is in ieder geval duidelijk beter dan de Moto G 1st gen (ik ken namelijk iemand die de Moto G 1st gen heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ms_Hyde
Ik denk dat ik voor de z5c ga maar dan niet nu meteen. Ik wacht tot de prijs een beetje zakt. Vind hem wat duur op het moment, zeker gezien de verschillen tussen z3c en z5c niet zo enorm zijn. Ik ben bereid 150 a 200 euro bij te betalen met een 2-jarig abonnement van T-Mob, max 25 euro per maand zonder belminuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Hmm als ik hier de specs op een rijtje zie:
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=7535&idPhone2=6538
Zou ik toch nog snel een Z3C halen. De Z5C is dat extra geld niet waard. Ik denk dat ik zelfs liever m'n Z3C zou houden als ik een Z5C aangeboden zou krijgen. Een vingerprintscanner is leuk maar niet een must have vind ik. Zelfde geld voor de specs van de camera, die van de Z3C is niet slecht te noemen, het kan beter maar slecht noem ik het niet. Dan moet je een HTC m8 kopen. Dan heb je een slechte camera.

De accuduur van een Z3C is beter dan van de Z5C in de endurance rating en dat vind ik zelf een stuk belangrijker.

Maar goed, maak de keuze op basis van je eigen wensen en eisen. Maar naast de mindere ervaringen die je hier leest zijn er heel wat meer tevreden gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Ms_Hyde schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:39:
Ik denk dat ik voor de z5c ga maar dan niet nu meteen. Ik wacht tot de prijs een beetje zakt. Vind hem wat duur op het moment, zeker gezien de verschillen tussen z3c en z5c niet zo enorm zijn. Ik ben bereid 150 a 200 euro bij te betalen met een 2-jarig abonnement van T-Mob, max 25 euro per maand zonder belminuten.
2 jarig abbo, 25 per maand, is 600 euro. Dan ook nog 200 euro bijbetalen is 800 euro.

Er is een reden waarom losse telefoons kopen zo populair is ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
Zoek eens op google op "herman experia". Daar heb ik mijn losse toestel ook vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ms_Hyde
poekman schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:42:
Zoek eens op google op "herman experia". Daar heb ik mijn losse toestel ook vandaan.
De Z3C is al uitgeverkocht bij hem. Ze gaan overal razendsnel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
Klopt, je moet geen haast hebben en je moet er snel bij zijn als hij weer voorraad heeft. Ik heb ook een aantal weken moeten wachten helaas, maar wel voor een mooi prijsje uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:07
M'n z3c ligt nu bij Coolblue voor een defecte koptelefoonaansluiting en een barst in de achterkant. Nu maar duimen dat die barst ook onder garantie wordt gerepareerd. Had 'm in m'n sporttas gedaan voor een wedstrijd, na de wedstrijd zat er een barst in :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:59

Pelle

🚴‍♂️

Net ontdekte ik dat de bovenkant van m'n scherm los begon te laten :(
Precies zoals in dit filmpje:

Hoop dat het onder garantie te fixen is...
Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:59

Pelle

🚴‍♂️

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
Spontane barst zonder vallen in mijn oranje z3c, met een paar weken later de headphone socket die issues begon te geven.

Coolblue constateerde geen valschade en heeft hem met die boodschap naar reparatie partner gestuurd (whatever dat is, gewoon 'opgestuurd') en gewoon zonder kosten voor mij gerepareerd en terug gekregen.

Maar ga er maar vanuit dat als er iets te zien Is wat valschade zou _kunnen_ zijn dat er een grote kans is dat het geen garantie zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoess
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-06 15:28
[...]

Dit lijkt me een onderdeel van de garantie, ik weet niet precies hoeveel maand/jaar garantie je nog had.
Ik weet niet of je hem al hebt opgestuurd, maar dat moet idd gewoon via de winkel waar je de telefoon hebt aangeschaft (KPN dus). Gewoon de aankoopbon meenemen als je de telefoon heen brengt of in ieder geval zorgen dat je het imei nummer bij de hand hebt.

Anyway, ik heb niks te klagen over Sony. Anderhalve week geleden was m'n Z3 Compact uit m'n handen gegleden en op de marmeren vloer gevallen. Op het moment dat ik de case er vanaf had gehaald omdat ik de telefoon ging aansluiten op de laptop. Zat een barst in het scherm waardoor het touchscreen niet meer reageerde, voor de rest functioneerde de telefoon prima. Kon back-uppen door middel van een externe muis.
Had inmiddels alles al geregeld met verzekering, Sony nog gebeld of ze een indicatie van de reparatie konden geven. De telefoon via KPN winkel opgestuurd en een week later kreeg ik bericht dat ik m'n telefoon weer kon ophalen. Ik naar de winkel, terwijl de medewerker m'n telefoon ophaalde vanuit het magazijn, pakte ik alvast m'n pinpas. Was een aangename verassing toen de man zei dat het niks ging kosten omdat het onder de garantie viel (heb de telefoon eind juni dit jaar aangeschaft).
Zag toen ik thuis was dat ze niet alleen het scherm hadden hersteld, maar ook klepjes en rubbertjes hadden vervangen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudeheld
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-01-2019
Pelle schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:38:
Net ontdekte ik dat de bovenkant van m'n scherm los begon te laten :(
Precies zoals in dit filmpje:
[filmpje]
Hoop dat het onder garantie te fixen is...
Iemand bekend met dit probleem?
Ik had precies hetzelfde. Hoewel ik een telefoonverzekering had is het onder garantie gerepareerd door KPN. Binnen een week had ik hem weer terug. Ze hebben toen zelfs alle klepjes vervangen en ik kreeg er gratis nog een paar screenprotectors bij. Goede service dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Muuh87 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:10:
Ik heb wel een soortgelijk probleem. Namelijk dat de ander zichzelf in echo hoort. Bovendien, als de ander praat kan ik er gewoon niet door heen komen. Niet omdat de ander mij er niet tussen laat maar omdat de ander mij gewoon niet hoort. Ik ben pas weer hoorbaar als ze ander niets zegt. Echt heel bizar dat bellen met mijn telefoon haha.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Heb je dat ook als je bijv. via Whatsapp belt?

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Das een goeie tip! ga ik eens proberen....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Luco
Great, volgens Coolblue valt de barst aan de achterkant van m'n telefoon niet onder de garantie. Heb om uitleg gevraagd omdat het een bekend zwak punt is van de z3c, het een enkele barst zonder uitlopers is en ik zeker weet dat ik het toestel niet heb laten vallen.

• Hamiko
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-02 12:13
dipje2 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:08:
Spontane barst zonder vallen in mijn oranje z3c, met een paar weken later de headphone socket die issues begon te geven.

Coolblue constateerde geen valschade en heeft hem met die boodschap naar reparatie partner gestuurd (whatever dat is, gewoon 'opgestuurd') en gewoon zonder kosten voor mij gerepareerd en terug gekregen.

Maar ga er maar vanuit dat als er iets te zien Is wat valschade zou _kunnen_ zijn dat er een grote kans is dat het geen garantie zal worden.
Had dit ook, via 4Launch met wat aandringen onder garantie hersteld. Is gekend probleem.

• dipje2
Luco schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:54:
Great, volgens Coolblue valt de barst aan de achterkant van m'n telefoon niet onder de garantie. Heb om uitleg gevraagd omdat het een bekend zwak punt is van de z3c, het een enkele barst zonder uitlopers is en ik zeker weet dat ik het toestel niet heb laten vallen.
Is dat voor of na het onderzoek? Want bij mij begonnen ze ook gelijk aan bangmakerij te doen, heeft me even aan het twijfelen gezet maar toen had ik zoiets van 'kom op dit maken ze niet' en toen opgestuurd.
Maar Coolblue melde dus bij het 'ontvangen' dat er wel wat gebruikssporen maar geen valschade te zien was (terwijl er ook grote barst in de achterkant zat).

Misschien omdat het in combinatie met de foutieve headphone-socket toch allemaal in one-go is afgehandeld of zo. Maar bij mij is het dus wel onder garantie gedaan.

Remember, het is CoolBlue niet die bepaald of het onder garantie is of niet, dat is het reparatie-centrum. Alleen probeert CoolBlue je te adviseren (of bangmaken) over wat de waarschijnlijke uitkomst zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
dipje2 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:51:
[...]

Is dat voor of na het onderzoek? Want bij mij begonnen ze ook gelijk aan bangmakerij te doen, heeft me even aan het twijfelen gezet maar toen had ik zoiets van 'kom op dit maken ze niet' en toen opgestuurd.
Maar Coolblue melde dus bij het 'ontvangen' dat er wel wat gebruikssporen maar geen valschade te zien was (terwijl er ook grote barst in de achterkant zat).

Misschien omdat het in combinatie met de foutieve headphone-socket toch allemaal in one-go is afgehandeld of zo. Maar bij mij is het dus wel onder garantie gedaan.

Remember, het is CoolBlue niet die bepaald of het onder garantie is of niet, dat is het reparatie-centrum. Alleen probeert CoolBlue je te adviseren (of bangmaken) over wat de waarschijnlijke uitkomst zal zijn.
Hij ligt nog op de retourafdeling. Knakker zegt niks over valschade. Bij aankomst op de retourenafdeling zijn alleen gebruikssporen geconstateerd.Hij zegt nu heel sec dat de barst niet onder garantie valt. Headphone socket wel, maar een deelreparatie kan dan weer niet. Ik heb om uitleg van zijn conclusie gevraagd, en ben benieuwd wat ze als argument geven. Ga hem wel door laten sturen naar het reparatiecentrum en ga er vanuit dat alsnog vanuit garantie gemaakt wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Luco op 27-11-2015 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou altijd je telefoon opsturen naar het reparatiecentrum. Ik had mijn telefoon opgestuurd omdat de wifi het niet meer deed. (alle mogelijke resets etc. geprobeerd). Er zat een klein barstje onderaan het scherm, en een hele lichte onderaan die van links naar rechts liep.
Ik had er dus maar weinig vertrouwen in dat het onder de garantie zou vallen, maar ik krijg van Sony een nieuw toestel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Ja klinkt als beetje bangmakerij. Heb ook laten merken dat ik dat niet vond kunnen.
Ze hebben in deze situaties de elegante functie als 'doorgeef' luik, gedraag je daar dan ook naar.

Denk er aan dat als het toestel 6 maanden oud of jonger is (datum van aankoop eigenlijk) dat de winkel als de bewijsplicht heeft. Niet het reparatiecentrum, niet jij.. Maar de winkel. Als het reparatiecentrum (sony?) zegt 'geen garantie, punt' is het aan de winkel om toch ergens bewijs vandaan te halen. Als het reparatiecentrum dat niet kan / wil geven, is dat het probleem van de winkel, niet van jou. Suc6 er mee, zijn altijd nare situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
:(. Coolblue neemt de tijd om op mijn vraag te reageren... Zucht, telefoon is nu meer dan twee weken weg en is nog niet op het reparatiecentrum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Laatste OTA update fixt Stagefright volledig. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CBHe9m3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Asgaro schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:26:
Laatste OTA update fixt Stagefright volledig. :)

[afbeelding]
Klopt, ik heb net wat pre-rooted ROMs geplaatst in het andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijm15
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-06-2017
Ik heb een z3c met provider Tele2. Nu had ik 4g maar na vorige week de telefoon naar fabrieks instellingen te hebben teruggezet heb ik opeens geen 4g meer! Heb al via de sms opnieuw de APN gegevens ingesteld. Maar helaas. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 20:06
De preferred connectie methode wel op LTE/4G gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijm15
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-06-2017
Ja toestel op lte/wcdma/gsm gezet
Pagina: 1 ... 44 ... 60 Laatste