• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:10
ja heb hier een melding van een update van 373,5 mb (t-slowbile), haal hem nu binnen.

buildnummer 23.4.A.1.200 idd android 5.1.1

[ Voor 21% gewijzigd door GRUMBLER op 30-09-2015 08:34 . Reden: aanvulling ]

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:11
Deze vorige week zelfs al binnen gekregen ota (via Vodafone)

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb buildnummer 23.4.A.0.546 (Android 5.1.1)
Sinds een tijdje heb ik ook veel last van een snel leeglopende batterij.

Ik zit bij T-Mobile en heb nog geen melding gekregen van de nieuwe build 23.4.A.1.200.

Wat is wijsheid? Wachten op de nieuwe build (verhelpt deze build het batterij probleem?) of terug gaan naar vorige software versie?

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:51
Hier heb ik ook nog niks ontvangen . Heb kpn
De sony pc companion zegt ook nog niks , de support pagina van sony zegt al wel dat het er is voor de z3c

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
KPN was bij mijn weten al veel eerder met deze update. T mobile liep achter.

Het gaat om 5.1.1 die Sony in juli al heeft uitgebracht.

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 12:35
En verhelpt deze laatste update het batterij probleem?

• WhiteHwk
Ja dat snap ik . Heb 5.1.1 wel maar die nieuwe build niet

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

tijs67 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:56:
Ik heb buildnummer 23.4.A.0.546 (Android 5.1.1)
Sinds een tijdje heb ik ook veel last van een snel leeglopende batterij.
Viel dat samen met de vorige update? Ja -> waarschijnlijk gerelateerd, even de nieuwe update afwachten. Nee -> er is iets anders aan de hand en de update gaat je waarschijnlijk niet helpen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• WhiteHwk
Probeer eens factory reset? Of het is de facebook app, dat trok mijn batterij wel wat sneller leeg. Dat losde ik op door in instellingen >datagebruik > facebook>achtergrond data beperken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik kwam zojuist de eerste 232 firmware tegen.
Afbeeldingslocatie: http://ayt.nl/chris/1.jpg
'k Heb hem op XDA gezet ben benieuwd wanneer de eerste berichten komen dat de StageFright bug inderdaad is aangepakt. 'k Heb vandaag zelf geen tijd om het te testen.

- edit -

Yes, de stagefright bug is gefixt.

[ Voor 6% gewijzigd door Chris.nl op 01-10-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik hou me wel weer aanbevolen voor een mooie ROM van jou met XZDualRecovery erin + pre-rooted O-)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:57:
Ik hou me wel weer aanbevolen voor een mooie ROM van jou met XZDualRecovery erin + pre-rooted O-)
Ik ben er nu eentje aan het maken. Ik kan hem alleen niet zelf testen, maar ik verwacht dat ie goed is. Over half uurtje verwacht ik hem online te hebben.

't Is vandaag even een sport om zelf een ROM eerder online te hebben dan ie op XDA te kunnen vinden

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 01-10-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Staat online. Ik ben benieuwd naar je bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me even snel vertellen hoe ik de instelling wijzig dat als ik mijn earplugs insteek de muziekapp meteen opent? Ik heb me rot gezocht maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:50:
Kan iemand me even snel vertellen hoe ik de instelling wijzig dat als ik mijn earplugs insteek de muziekapp meteen opent? Ik heb me rot gezocht maar ik kan het niet vinden.
Smart Connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee hoe het heet, ik wil gewoon weten hoe het uit moet.
Als ik mijn oortjes in de telefoon steek gaat de telefoon automatisch naar de muziek app en begint muziek af te spelen. Ik weet dat dit uit kan maar ik weet niet hoe.

Met de oplader kun je ook zoiets doen, dat hij automatisch naar een ander profiel gaat als je de laadkabel erin steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:34
(jarig!)
Zo heet de app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:38:
[...]

Ik heb geen idee hoe het heet, ik wil gewoon weten hoe het uit moet.
Als ik mijn oortjes in de telefoon steek gaat de telefoon automatisch naar de muziek app en begint muziek af te spelen. Ik weet dat dit uit kan maar ik weet niet hoe.

Met de oplader kun je ook zoiets doen, dat hij automatisch naar een ander profiel gaat als je de laadkabel erin steekt.
Smart Connect, zoals eerder gezegt is. En misschien verder kijken dan je neus lang is.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahaa, ik had geen idee dat het een app was. Ik was een beetje geïrriteerd omdat ik al zo lang aan het zoeken was. Misschien kun je die sneer in het vervolg voor jezelf houden. Ik kom hier gewoon omdat ik hulp nodig heb. Dank daarvoor!

Ik heb trouwens gehoord van verschillende mensen dat zij hun scherm ooit schoonmaken met 70% alcohol van Kruidvat. Zou de coating die op deze telefoon zit aangetast kunnen worden daardoor? Of is dat te ver gezocht?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2015 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Koop een microvezel doekje van de xxxxx van 1,-. Knip die in vier stukken en je hebt het beste reinigingsmiddel dat er er bestaat.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:32

DDX

Ik spoel hem gewoon af onder de kraan en daarna idd microvezel doekje erover.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:07:
ahaa, ik had geen idee dat het een app was. Ik was een beetje geïrriteerd omdat ik al zo lang aan het zoeken was. Misschien kun je die sneer in het vervolg voor jezelf houden. Ik kom hier gewoon omdat ik hulp nodig heb. Dank daarvoor!
iets met pot verwijt de ketel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Helaas .. kwam er vandaag achter dat mijn hoofdtelefoonaansluiting defect is, hij ziet niet dat er een koptelefoon op aangesloten wordt. Ja, soms wel, maar je wiebelt iets aan het kabeltje en de verbinding is weer weg. Niet handig voor tijdens het hardlopen :)

Denk dat ik maar een Moto G (2015) ga bestellen, ben wel klaar met deze telefoon. Accessoires zijn ruk, fotokwaliteit is belabberd tenzij je alles handmatig instelt en custom ROM's worden netjes onbruikbaar gemaakt door Sony door hun DRM partitie. Klaar ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Arfman schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:27:
Helaas .. kwam er vandaag achter dat mijn hoofdtelefoonaansluiting defect is, hij ziet niet dat er een koptelefoon op aangesloten wordt. Ja, soms wel, maar je wiebelt iets aan het kabeltje en de verbinding is weer weg. Niet handig voor tijdens het hardlopen :)

Denk dat ik maar een Moto G (2015) ga bestellen, ben wel klaar met deze telefoon. Accessoires zijn ruk, fotokwaliteit is belabberd tenzij je alles handmatig instelt en custom ROM's worden netjes onbruikbaar gemaakt door Sony door hun DRM partitie. Klaar ermee.
Bij mij heeft Sony dit heel recentelijk kosteloos verholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:07
Arfman schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:27:
Dit heb ik sinds afgelopen zaterdag. Ga meer eens even contact opnemen met Coolblue/Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
In geval van Coolblue, RMA aanmaken via website. Daarna krijg je waarschijnlijk zelfde dag nog een retour etiket te printen, met instructies uiteraard. In de trent van telefoon opsturen compleet in doos. Daarna gaat hij naar een erkende reparateur (in verband met behoud van garantie). En dan maar hopen dat het niet druk is zoals bij mij het geval was.

Trouwens al met een paperclip gecontroleerd of deze niet verstopt zit met pluis? Zou niet de eerste keer zijn namelijk ;)

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Die Bruine schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 07:48:
In geval van Coolblue, RMA aanmaken via website. Daarna krijg je waarschijnlijk zelfde dag nog een retour etiket te printen, met instructies uiteraard. In de trent van telefoon opsturen compleet in doos. Daarna gaat hij naar een erkende reparateur (in verband met behoud van garantie). En dan maar hopen dat het niet druk is zoals bij mij het geval was.
Denk dat ik dat ook maar ga doen. Hopelijk geen bullshit zoals "gebruikersschade".
Trouwens al met een paperclip gecontroleerd of deze niet verstopt zit met pluis? Zou niet de eerste keer zijn namelijk ;)
Jup, dat was het eerste wat ik deed ;) Uitgeblazen met een compressor ook nog (voorzichtig), hielp allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 16:25
SIMEUKER schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:50:
Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Besteld en morgen ontvangen.. blijkbaar kan je ook een quickcharger kopen die werkt voor deze smartphone (http://www.sonymobile.com...ries/quick-charger-uch10/ volgens: https://talk.sonymobile.c...UK-Z3C/td-p/894635/page/4) een aanrader?

Ook een hoesje besteld, de Roxfit Gel Shell Plus Sony Xperia Z3 Compact Z, al vroeg ik mij af of een bijkomende screen protector ook aan te raden valt, en met welke jullie goede ervaringen hebben?

Is de stock OS goed? Ik las dat er redelijk veel bloatware op zat, dus ik vroeg me af of het nodige is om een andere rom te installeren?

Het is de eerste keer dat ik een duurdere Smartphone koop, mijn vorige was een Huawei Ascend G525, 3 jaar meegegaan maar ik heb me toch wel lang mateloos gestoord aan zijn matigheid, zeker nu hij het aan het begeven is!
Misschien beetje late reactie: maar die quick charger is alleen geschikt voor de Z3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Wanneer krijgen we in Nederland nou eigenlijk die .232 build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18
makkie88 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:20:
[...]

Misschien beetje late reactie: maar die quick charger is alleen geschikt voor de Z3+
Nee hoor. Lees het forum topic maar eens waar hij naar toe verwees. Hier staat een link naar de faq pagina van sony (http://support.sonymobile...en/quickchargeruch10/faq/) waar staat dat de UCH10 gewoon compatible is met de Z3C.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:22
Mijn oordopjes worden niet meer herkend, maar werken wel.
Maar Smart connect werkt helaas niet meer (dat muziek direct begint als je je oordopjes instelt)
Ik zie ook geen icoontje dat mijn headset is verbonden.

Maar als ik dan zelf muziek start. Hoor ik het wel gewoon door mijn oordopjes.
Kleine problemen maar wel vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Laatst online: 03-09 16:25
DeOS schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:13:
[...]

Nee hoor. Lees het forum topic maar eens waar hij naar toe verwees. Hier staat een link naar de faq pagina van sony (http://support.sonymobile...en/quickchargeruch10/faq/) waar staat dat de UCH10 gewoon compatible is met de Z3C.
Ook voor de quickcharge functie? de normale laad functie zal wel werken... maar ik twijfel wel aan de QC functionaliteit..

iemand dit getest?

_/-\o_
Je lijkt gewoon gelijk te hebben: ik zie in de specslijst van de Z3C:
( https://www.qualcomm.com/...es/sony-xperia-z3-compact )
Quick Charge 2.0

Qualcomm® Quick Charge™ 2.0 can help this device charge up to 75% faster than devices without Quick Charge technology. In internal tests conducted by Qualcomm Technologies, Quick Charge 2.0 managed a 60% charge in just 30 minutes.
:*) zou wel mooi zijn?..

[ Voor 33% gewijzigd door makkie88 op 05-10-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovisie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06-2022
Quick charge werkt wel alleen via USB. Het dock (of een magentische lader) kunnen dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMEUKER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-08 09:03
Dag allemaal,

Ik heb sinds kort last van batterij drainage op mijn Z3C (best snel, na een week ofzo).. Ik heb ondertussen enorm veel ondernomen:

- Location history afgezet
- GPS Location uitgezet
- Alle google apps die ik niet gebruik syncen niet meer
- Facebook uninstalled (bleef drainen, zelfs na syncen uit te zetten)
- Stamina Mode uitgezet

Ondertussen is het 21h17, ik werd wakker om 9h, dus mijn Z3C is nu 12 uur actief. Staat op 60% batterij, met een screentime van 1h51m, waarbij ik GPS gebruikte voor 12 minuten en gebeld heb voor 27 minuten. Het grootste verschil is dat google services geen 30% meer verbruikt van mijn batterij vandaag (is nu 5% geworden), maar Facebook Messenger wel nog op 24%(!) zit.. Gisteren was mijn batterij leeg na één dag, dus er is wel degelijk vooruitgang, maar het is nog niet wat het zou moeten zijn. Ik hoor van mensen dat zij 8 uur screentime halen enzoverder.

Nog iemand die tips heeft? Is er een vervangende app die synced met facebook contacts maar niet zoveel verbruikt?

Hartelijk dank..

PS:

Ik begin stilaan te denken aan een flash en iets zoals Cyanogen te installeren, nadelen mbt garantie? Ik denk dat nog meer problemen kunnen opgelost worden als ik dit gewoon uitvoer..

**EDIT** Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/ciLvWgO

Screen staat niet eens in de lijst, 4%.

[ Voor 11% gewijzigd door SIMEUKER op 05-10-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Allicht handig om te vermelden welke rom je draait? ( 4.4/5.0.1/5.1/stock? ) en of je gewoon at default al een keer aan/uit hebt gezet/factory reset ;)

edit
Of heb je onlangs nieuwe apps geinstalleerd of stamina oid aangepast

[ Voor 12% gewijzigd door Humma Kavula op 05-10-2015 22:49 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMEUKER
Android 5.1.1 (Lollipop denk ik dus)

Aantal reboots al gedaan, telefoon uitgezet, ... Nog geen factory reset, hij is een week oud? Of is dit ook van belang?

[ Voor 63% gewijzigd door SIMEUKER op 05-10-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
SIMEUKER schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:42:
Dag allemaal,

Ik heb sinds kort last van batterij drainage op mijn Z3C (best snel, na een week ofzo).. Ik heb ondertussen enorm veel ondernomen:

- GPS Location uitgezet
- Stamina Mode uitgezet

Ondertussen is het 21h17, ik werd wakker om 9h, dus mijn Z3C is nu 12 uur actief. Staat op 60% batterij, met een screentime van 1h51m, waarbij ik GPS gebruikte voor 12 minuten en gebeld heb voor 27 minuten. Het grootste verschil is dat google services geen 30% meer verbruikt van mijn batterij vandaag (is nu 5% geworden), maar Facebook Messenger wel nog op 24%(!) zit.. Gisteren was mijn batterij leeg na één dag, dus er is wel degelijk vooruitgang, maar het is nog niet wat het zou moeten zijn. Ik hoor van mensen dat zij 8 uur screentime halen enzoverder.

Nog iemand die tips heeft? Is er een vervangende app die synced met facebook contacts maar niet zoveel verbruikt?

Hartelijk dank..

PS:

Ik begin stilaan te denken aan een flash en iets zoals Cyanogen te installeren, nadelen mbt garantie? Ik denk dat nog meer problemen kunnen opgelost worden als ik dit gewoon uitvoer..
Je kan ook rooten zonder de boatloader te unlocken. Dan kan je via een custom recovery de rom flashen die je wil. Wanneer je later weer een stock rom installeerd is ie volgens mij garantieproof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Sinds wanneer draai je het? Ik raad mensen altijd aan om na zo'n grote update een factory reset te doen ( backup via pc companion ) dan raak je alle update meuk kwijt maar als dat niet werkt:
Chris.nl schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:50:
[...]

Je kan ook rooten zonder de boatloader te unlocken. Dan kan je via een custom recovery de rom flashen die je wil. Wanneer je later weer een stock rom installeerd is ie volgens mij garantieproof.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:09
SIMEUKER schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:42:
Dag allemaal,

- GPS Location uitgezet
- Stamina Mode uitgezet

Hartelijk dank..

PS:

**EDIT** [afbeelding]

Screen staat niet eens in de lijst, 4%.
Is toch niet zo heel slecht? Als je het doortrekt kom je uit op bijna 5 uur screentijd met 1 batterij, dat is redelijk normaal als ik naar mijn eigen telefoon kijken.

Belangrijkste dingen die ik je nog kan aanraden:
- Helderheid erg laag zetten, helpt enorm bij mij
- Facebook messenger verwijderen, blijkbaar slurpt die batterij (gebruik ik zelf niet)
- Stamina mode aan, met alleen 2-3 apps in de uitzondering

Dat zijn mijn settings, waar ik bij normaal gebruik 2 dagen batterij kan halen (wel vaak flight mode 's nachts). Bij mij staat wel GPS en location standaard aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMEUKER
Humma Kavula schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:54:
Sinds wanneer draai je het? Ik raad mensen altijd aan om na zo'n grote update een factory reset te doen ( backup via pc companion ) dan raak je alle update meuk kwijt maar als dat niet werkt:
[...]
Ik heb hem sinds vorige week en Lollipop 5.1.1 stond er op toen ik hem voor het eerst bootte. Dus ik vermoed dat het stock gekomen is :) Nog steeds doen dan?
kepler schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:56:
[...]
Is toch niet zo heel slecht? Als je het doortrekt kom je uit op bijna 5 uur screentijd met 1 batterij, dat is redelijk normaal als ik naar mijn eigen telefoon kijken.

Belangrijkste dingen die ik je nog kan aanraden:
- Helderheid erg laag zetten, helpt enorm bij mij
- Facebook messenger verwijderen, blijkbaar slurpt die batterij (gebruik ik zelf niet)
- Stamina mode aan, met alleen 2-3 apps in de uitzondering

Dat zijn mijn settings, waar ik bij normaal gebruik 2 dagen batterij kan halen (wel vaak flight mode 's nachts). Bij mij staat wel GPS en location standaard aan
Helderheid staat op 10% denk ik. Stamina mode zou wakelocking net bevorderen, dus die heb ik sinds gisteren ook weer uitgezet. Facebook Messenger is.. nodig voor mij. Al mijn vrienden gebruiken die app bijna, al kan ik ze leren om mij op whatsapp te bereiken als ik niet meer antwoord op FB.. 5 uur is dat zoveel dan op de Z3C? Ik dacht dat 2-3 dagen met 8 uur screentime haalbaar was.

[ Voor 53% gewijzigd door SIMEUKER op 05-10-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMEUKER
delete

[ Voor 98% gewijzigd door SIMEUKER op 05-10-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

SIMEUKER schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:56:
[...]

Ik heb hem sinds vorige week en Lollipop 5.1.1 stond er op toen ik hem voor het eerst bootte. Dus ik vermoed dat het stock gekomen is :) Nog steeds doen dan?
Mwa, dan niet lijkt mij, behoort out of the box te werken. Geen rare apps geïnstalleerd afgelop;en dagen of is het vanaf dag 1 zo?

En facebook is uberhaupt een stroomvreter, ik heb er geen ervaring mee want geen facebook maar ik hoor het van vrienden. Check trouwens eens je stroomverbruik via: Instellingen -> Energiebeheer -> Batterijverbruik om te zien welke app bovenaan/meest verbruikt ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler

Helderheid staat op 10% denk ik. Stamina mode zou wakelocking net bevorderen, dus die heb ik sinds gisteren ook weer uitgezet. Facebook Messenger is.. nodig voor mij. Al mijn vrienden gebruiken die app bijna, al kan ik ze leren om mij op whatsapp te bereiken als ik niet meer antwoord op FB.. 5 uur is dat zoveel dan op de Z3C? Ik dacht dat 2-3 dagen met 8 uur screentime haalbaar was.
Dat is wat optimistisch en alleen haalbaar als je bv alleen Wifi gebruikt en verder weinig aan hebt staan. Ik heb het in ieder geval nooit gehaald bij normaal gebruik :D Ik kom meestal uit rond die 5u schermtijd, verdeeld over twee dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik dacht dat 2-3 dagen met 8 uur screentime haalbaar was.
Nee, misschien in hele uitzonderlijke gevallen maar 5 uur SOT is echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMEUKER
Humma Kavula schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:04:
[...]

Mwa, dan niet lijkt mij, behoort out of the box te werken. Geen rare apps geïnstalleerd afgelop;en dagen of is het vanaf dag 1 zo?

En facebook is uberhaupt een stroomvreter, ik heb er geen ervaring mee want geen facebook maar ik hoor het van vrienden. Check trouwens eens je stroomverbruik via: Instellingen -> Energiebeheer -> Batterijverbruik om te zien welke app bovenaan/meest verbruikt ;)
http://imgur.com/ciLvWgO

(staat al in OP)

@Kepler mhm oké, daar ga ik wel aan geraken denk ik als ik die FB messenger nog in orde krijg. Ik ga eens op zoek naar alternatieven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik draai FB messenger ook, staat gewhitelist in stamnia maar komt niet in m'n energiegebruik voor. Moet goed te tweaken zijn. Zelf heb ik een stock rom gedebloat, voor batterijduur, functionaliteit (icm Sony tv) en fotokwaliteit zijn stock roms volgens mij de beste basis. Hier een lijst die kan helpen met debloaten.

8 uur schermtijd halen is mogelijk als uiterste maar 6 uur is volgens mij meer realistisch, je wil hem ook als smartphone gebruiken toch?

Bij mij staan WhatsApp, Messenger, Buienradar, 2 push mail accounts (outlook ipv ingebouwde mail-app), Facebook, Twitter en nog 3 apps gewhitelist in Stamnia. Met de helderheid op 30% haal ik daarbij zo'n 6 uur schermtijd, meestal heb ik de helderheid op automatisch staan en haal ik zo'n 5 uur.

Voor mij is dat meer dan genoeg om 1 dag te halen. Ik laad hem sowieso dagelijks op.

[ Voor 8% gewijzigd door Chris.nl op 06-10-2015 00:20 . Reden: lijst erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Arfman schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:09:
[...]

Nee, misschien in hele uitzonderlijke gevallen maar 5 uur SOT is echt prima.
Met de Z2 (die volgens GSMArena.com minder goede batterijtijd heeft) haal ik tussen de 6 en de 8 uur SOT, telkens de hele tijd op WiFi. Op 4G merk ik dat er enkele uurtjes af mogen. Dit is met een app voor custom adaptive brightness en vaakst met het scherm niet te fel, want binnen wordt het scherm niet gauw op het felst gezet. Ook staat stamina de héle tijd aan, met enkele uitzonderingen voor apps die moeten blijven werken als het scherm uitstaat, zoals e-mail, calendar, youtube (voor chromecast), etc.

Ik denk dat met wat tweaks beter te behalen valt, om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

DevilsProphet schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:23:

Ik denk dat met wat tweaks beter te behalen valt, om eerlijk te zijn.
Ik denk het niet, omdat iedereen z'n telefoon anders gebruikt, iedereen's accu is op verschillende stadia van "slijtage", iedereen heeft andere mobiele dekking (wat zo 10-20% accu kan schelen op een dag), enzovoort. Het enige wat je imo kunt doen is een natte vinger in de lucht steken en zeggen dat een Z3 Compact ongeveer 5 uur SOT moet kunnen halen in de duur van 2 dagen. Maar als je hem op 100% van de lader aftrekt en meteen 5 uur Candy Crush of Asphalt 8 gaat spelen geldt dat al weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMEUKER
Chris.nl schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:38:
Ik draai FB messenger ook, staat gewhitelist in stamnia maar komt niet in m'n energiegebruik voor. Moet goed te tweaken zijn. Zelf heb ik een stock rom gedebloat, voor batterijduur, functionaliteit (icm Sony tv) en fotokwaliteit zijn stock roms volgens mij de beste basis. Hier een lijst die kan helpen met debloaten.

8 uur schermtijd halen is mogelijk als uiterste maar 6 uur is volgens mij meer realistisch, je wil hem ook als smartphone gebruiken toch?

Bij mij staan WhatsApp, Messenger, Buienradar, 2 push mail accounts (outlook ipv ingebouwde mail-app), Facebook, Twitter en nog 3 apps gewhitelist in Stamnia. Met de helderheid op 30% haal ik daarbij zo'n 6 uur schermtijd, meestal heb ik de helderheid op automatisch staan en haal ik zo'n 5 uur.

Voor mij is dat meer dan genoeg om 1 dag te laad hem sowieso dagelijks op.
Debloaten? Ik kan 99% van die apps niet verwijderen of kan ik die gewoon deleten via de filelocaties?

Ik zit momenteel op 22% batterij met 4,5h screentime. Mijn fixes lijken al wat vruchten af te werpen maar het kan altijd beter natuurlijk!

Bedankt al allemaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
SIMEUKER schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:00:
[...]

Debloaten? Ik kan 99% van die apps niet verwijderen of kan ik die gewoon deleten via de filelocaties?

Ik zit momenteel op 22% batterij met 4,5h screentime. Mijn fixes lijken al wat vruchten af te werpen maar het kan altijd beter natuurlijk!

Bedankt al allemaal
Je zal moeten rooten, en een pre-rooted ROM moeten flashen om te kunnen debloaten / deleten. Omdat je zelf aangaf: "Ik begin stilaan te denken aan een flash en iets zoals Cyanogen te installeren, nadelen mbt garantie? Ik denk dat nog meer problemen kunnen opgelost worden als ik dit gewoon uitvoer.." ging ik ervan uit dat je hier aardig bekend mee bent.

Je kan rooten zonder de boatloader te unlocken. Dan kan je via een custom recovery de ROM flashen die je wil. Wanneer je later weer een stock ROM flasht is ie volgens mij garantieproof (omdat de bootloader niet unlocked is geweest).

'k Ben zelf in ieder geval flink in mijn nopjes met m'n gedebloate stock ROM. Draai nu al de 23.4.A.1.232 build, terwijl die officieel nog niet voor NL uitgebracht is. Zit momenteel op 64% met 2uur45min schermtijd (edit - 48% met 4 uur schermtijd). En heb plezier van alle mogelijkheden die root biedt, zoals Ad-Blocker, firewall, opstartbeheer, extra opschoon mogelijkheden e.d.

Mocht je willen rooten, zonder de bootloader te unlocken, dan moet je de stappen uit de startpost van het [Sony Xperia Z3 & Z3c] Rooten & Custom ROM's topic doorlopen:
Nilsepils schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:05:
Rooten met een locked bootloader d.m.v. Giefroot by zxz0O0

Deze stappen zijn voor de Z3 en Z3 compact bijna gelijk, het enige verschil is de firmware versie en de recovery variant die je moet downloaden. Ik hoop dat jullie daar zelf uit kunnen komen.

Voordat je kunt rooten moet je toestel een firmware versie van voor october 2014 draaien (.93). Is dat al het geval, dan kun je deze stap overslaan. Zo niet, dan zal ik hier uitleggen hoe je kunt downgraden naar versie .93.

Downgraden naar een ondersteunde software versie
Voor volledige uitleg van de werking van Flashtool, klik hier. Hieronder zal ik specifiek beschrijven welke stappen je moet ondernemen om een ondersteunde firmware versie te installeren.
  • Download en installeer flashtool.
  • Installeer ook de drivers voor jouw toestel, deze kun je vinden in de map waar je flashtool hebt geinstalleerd. Kies voor flashmode, fastboot en drivers voor jouw specifieke toestel.
  • Op windows 8 en 8.1 kun je de drivers niet zomaar installeren. Hoe je dat wel doet kun je hier vinden.
  • Download firmware versie .93 voor jouw toestel, D5803 voor Z3c, D6603 voor Z3. Deze sla je op in C:/flashtool/firmwares
  • !!!LET OP!!! Je toestel wordt nu helemaal gewist, als je nog dingen wilt bewaren maak dan een back-up voordat je de volgende stap onderneemt!!!
  • Vervolgens kun je beginnen met flashen. Zet je toestel uit, hou de volume omlaag knop ingedrukt en verbind de USB kabel met je computer. De rest spreekt voor zich, dit kan best even duren.
  • Als je toestel nu opnieuw is opgestart staat er versie .93 op je toestel, je telefoon is nu klaar om te gaan rooten.
Rooten met Griefroot
Je kunt voor deze stap het onderstaande filmpje bekijken, of de geschreven uitleg doorlezen.

[video]

Naast een correcte kernel-/firmwareversie moet je telefoon aan nog een aantal dingen voldoen:
  • USB Debugging moet aan staan (developer options menu)
  • Mock locations moeten toegestaan worden (developer options menu)
  • adb drivers moeten geinstalleerd zijn (deze heb je al geinstalleerd als je flashtool hebt gebruikt).
  • Telefoon in airplane modus draaien voordat je begint met rooten
  1. Download Griefroot van de XDA Thread, pak deze uit naar een handige locatie.
  2. Sluit je telefoon aan en klik op Install.bat
  3. Volg nu de instructies in het command prompt. Je telefoon zal je ook een paar keer om toestemming vragen.
Als je telefoon opnieuw is opgestart heb je roottoegang!

Upgrade naar .77 MET root
Je kunt er voor kiezen weer te upgraden naar de nieuwste firmware met root, hier voor moet je een aantal dingen doen.
  • Download en installeer NUT dual recovery op je telefoon. Kies hiervoor lockeddualrecovery installer.zip voor jouw toestel.
Bij stap 4 staat: Download firmware versie .93 voor jouw toestel, D5803 voor Z3c, D6603 voor Z3. Deze sla je op in C:/flashtool/firmwares daar kan je dan prima deze tft file voor pakken.

Na het doorlopen van bovenstaande stappen kan je vervolgens direct één van de laatste ROM's installeren. Ik zorg er wel voor dat de komende tijd van elke update een pre-rooted ROM beschikbaar komt, ook op XDA zijn die zat te vinden.

Mocht je ooit je toestel weer terug willen brengen in originele staat (generiek NL of KPN / Vodafone of T-Mobile branded) dan kan ik t.z.t. de nodige tft file wel voor je uploaden (of je maakt die zelf). Die je dan bij stap 4 weer flasht.

[ Voor 73% gewijzigd door Chris.nl op 06-10-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Kreeg een email (inplaats van notificatie op mijn telefoon.....) dat er een update is voor mijn telefoon.
buildnummer: v. 23.4.A.1.232
Met de volgende instructies:

Update your device wirelessly
From your Home screen, tap Sony Mobile.
Find and tap Update Centre.
Select the system update and tap Download.
Wait for your device to restart, then install the update manually.

Ik heb geen Update centre.
En als ik zoek bij: Settings -> About Phone -> Software update
Krijg ik melding dat er geen update is.

Waar is die update?
Mijn huidige buildnummer 23.4.a.0.546

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Joostje123 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:09:
Kreeg een email (inplaats van notificatie op mijn telefoon.....) dat er een update is voor mijn telefoon.
buildnummer: v. 23.4.A.1.232
Met de volgende instructies:

- knip -

Waar is die update?
Mijn huidige buildnummer 23.4.a.0.546
Op dit moment zijn alleen onderstaande 232 updates beschikbaar.
Je draait volgens mij dus geen NL stock ROM. Of Sony is aan het rommelen en de NL update staat er binnenkort weer tussen? :+

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Xperia%20Z3%20C/odm.jpg

Je toestel is gerepareerd ooit? Dail *#*#7378423#*#*, en tap op Service info > Software info, wat staat er dan onder Customization Version? één van bovenstaande CDA's?

[ Voor 19% gewijzigd door Chris.nl op 06-10-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Ik krijg m net binnen. Ik blijk de Central Europe CDA te hebben. Ben hem nu aan het installeren.

Edit: geïnstalleerd en niet vulnerable meer voor stagefright Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/loeresj3f/IMG_20151007_090056.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Kornalt op 07-10-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Chris.nl schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:31:
[...]

Op dit moment zijn alleen onderstaande 232 updates beschikbaar.
Je draait volgens mij dus geen NL stock ROM. Of Sony is aan het rommelen en de NL update staat er binnenkort weer tussen? :+

[afbeelding]

Je toestel is gerepareerd ooit? Dail *#*#7378423#*#*, en tap op Service info > Software info, wat staat er dan onder Customization Version? één van bovenstaande CDA's?
1288 6945 R7C heb ik daar.
En ja hij is een keer gerepareerd..
Is dit goed of slecht nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Joostje123 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:14:
[...]

1288 6945 R7C heb ik daar.
En ja hij is een keer gerepareerd..
Is dit goed of slecht nieuws?
Niets mis mee, dat betekend dat je een (stock) branded KPN Mobile ROM draait, daarvoor is momenteel 23.4.A.0.546 de laatste firmware versie. Ik begrijp dan alleen niet echt dat je die update melding kreeg. Of Sony was gisteravond aan het klooien, en die update heeft 3 tellen online gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Chris.nl schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:24:
[...]

Niets mis mee, dat betekend dat je een (stock) branded KPN Mobile ROM draait, daarvoor is momenteel 23.4.A.0.546 de laatste firmware versie. Ik begrijp dan alleen niet echt dat je die update melding kreeg. Of Sony was gisteravond aan het klooien, en die update heeft 3 tellen online gestaan.
Was per mail, denk dat ik hiervoor in tmobile uitrol systeem zal staan.
Want heb hem gekocht met tmobile bij coolblue.

Maat toen laten repareren.
Denk dat mail nog op tmobile uitrol systeem sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ik heb customization nummer : 1288-5414_R7C en heb die update nog niet gezien . Wel gaaf dat wij uiteindelijk ook android 6 krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
weet niet of iemand mij kan helpen, ik had een samsung galaxy s6 en die vond ik niet fijn en wilde altijd al een xperia proberen, heb niet de nieuwste maar z3 waar dit topic over gaat en moet zeggen echt een heerlijk toestel ook met mijn ps4 haha...

nu ben ik gewend bij iphone en galaxy s5 / s6 dat als je een foto maakt en op de camera knop klikt hij direct een foto maakt zonder ook maar enkele vertraging, nu merk ik dat de xperia z3 wel enige vertraging heeft waardoor bijv fotos van mijn zoontje net niet op het juiste moment gepakt worden. kan ik dit nog versnellen of is het gewoon de manier van deze camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 20:24
Ik gebruik m'n toestel veel voor muziek en zie vaak dat er redelijk wat batterij opgaat aan "muziekinfo downloaden ". Ik stop deze "app" dan maar, maar zou het eigenlijk sowieso willen uitzetten. Iemand enig idee of dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik heb hem zelf verwijderd met root, dus krijg er ook geen instellingen meer van de zien. Maar heb je bij de instellingen van de muziek app, geen optie om muziek info te downloaden uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:34
(jarig!)
Ik heb er een Nordic combined standaard ROM op staan en zojuist de .232 ota ontvangen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:04
De nieuwe update is vatbaar voor de nieuwe versie van de Stagefright exploit, dus helemaal goed zit je niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
[...]

[...]

Ik kan Google Play: Tinfoil for Facebook aanraden!
Essentieel krijg je hierdoor de mobiele website van Facebook maar deze zit verpakt als een app.
Ook kan je notifications ontvangen als je dat wenst.

In die app kan je dus nog FB berichten versturen via het oude systeem. Je zal zien dat je wel een FB Messenger banner te zien kunt krijgen maar je kunt die negeren en via het oude systeem blijven werken.
Dat werkt wel minder mooi dan FB Messenger en waarschijnlijk biedt het ook minder functionaliteit ... but it does the job for me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:09
Wanneer ik een gesprek opneem, en gelijk op speaker zet, kan de andere partij mij niet meer horen...

Klinkt dat bekend?

Reset werkt tijdelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Ik kom net thuis, haal de telefoon uit mijn broekzak en hij reageert slecht op aanrakingen. Een test laat dit zien:

http://imgur.com/4pr8ZP3

Is er nog een redden aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ben bang dat het hardwarematig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:26
Ook gehad. Alleen iets verder naar links, en in hoogte maar ongeveer 75%. Teruggestuurd binnen de garantie.

Is het bij jou ook zo dat als je er gewoon op drukt dat hij het wel redelijk detecteert, maar dat als je een swipe beweging maakt (zoals te zien op je foto) het niet wordt gedetecteerd? Bij mij was het namelijk bij gewoon drukken niet zo erg. En was daarom bang dat Teleplan het niet zo serieus zou opvatten.
Asgaro schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 02:02:
[...]

Ik kan Google Play: Tinfoil for Facebook aanraden!
Essentieel krijg je hierdoor de mobiele website van Facebook maar deze zit verpakt als een app.
Ook kan je notifications ontvangen als je dat wenst.

In die app kan je dus nog FB berichten versturen via het oude systeem. Je zal zien dat je wel een FB Messenger banner te zien kunt krijgen maar je kunt die negeren en via het oude systeem blijven werken.
Dat werkt wel minder mooi dan FB Messenger en waarschijnlijk biedt het ook minder functionaliteit ... but it does the job for me. :)
Waarom niet gewoon een snelkoppeling naar de mobiele website van facebook? Verstuurt tegenwoordig ook push-meldingen via de Chrome notifications API. Werkt super.

[ Voor 69% gewijzigd door LoeWn op 13-10-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
LoeWn schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:32:
Ook gehad. Alleen iets verder naar links, en in hoogte maar ongeveer 75%. Teruggestuurd binnen de garantie.

Is het bij jou ook zo dat als je er gewoon op drukt dat hij het wel redelijk detecteert, maar dat als je een swipe beweging maakt (zoals te zien op je foto) het niet wordt gedetecteerd? Bij mij was het namelijk bij gewoon drukken niet zo erg. En was daarom bang dat Teleplan het niet zo serieus zou opvatten.
Ik ben bezig om mijn ouwe brakke Galaxy Nexus weer bruikklaar te krijgen, daarna ga ik alles van mijn Z3 Compact afhalen en weer een stock Customized NL ftf erop flashen. Ik draai nu een prerooted Russische :+

Bij typen gaat het al fout, de toetsen g, h, b en n zijn heel moeilijk te raken en y is helemaal niet te gebruiken. Het heen en weer swipen is ook moeilijk te doen, maar het lukt soort van. Gelukkig weet Autocorrect bijna alles goed te herkennen, maar soms is het toch onmogelijk bij kortere woorden.

Aangezien bij mij over het midden van het scherm dat ding ligt en ik niet meer kan typen lijkt dit mij een redelijk valide probleem. Heb je trouwens een nieuw toestel teruggekregen? Het cameraglaasje aan de achterkant begint weer vlekken te vertonen, dus het zou fijn zijn als dat ook weg ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 10:57
Mijn Z3 compact is ook ter reparatie. Hoofdtelefoonaansluiting had al een hele tijd problemen (geluid maar aan 1 kant, schoonmaken bood geen oplossing) en vorige week hield hij er maar helemaal mee op. 's Nachts nog opgeladen, 's morgens aangezet, mail gecheckt en in mijn jaszak gedaan om naar het werk te gaan. Toen ik even later op mijn werk even op mijn telefoon wilde kijken zat er helemaal geen leven meer in. Resetten (zowel via de toetsencombinaties als de resetknop) werkte niet, opladen (zowel via micro-usb als magnetisch) ook niet. Ja, dan houdt het wel een keer op.
Nu bij de reparatiedienst, dus ik hoop dat ze een beetje snel zijn. Was er altijd wel heel tevreden over, maar zo ineens helemaal niks meer vind ik wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 06:54
Hier een tevreden Z3 compact gebruiker (want nog geen barst gezien (afkloppen).
Er is wel iets wat ik niet begrijp.
Het toestel is hardstikke snel behalve als ik van wifi moet switchen thuis, daar zit een enorme vertraging in. Iemand een idee hoe dat komt? Wifi scherm openen en afsluiten gaat snel maar binnen het scherm switchen van Wifi connectie gaat erg moeizaam). Dat zou toch niet moeten? Of is er iets met de instellingen die dat veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

dcc88 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 21:59:
Het toestel is hardstikke snel behalve als ik van wifi moet switchen thuis, daar zit een enorme vertraging in. Iemand een idee hoe dat komt? Wifi scherm openen en afsluiten gaat snel maar binnen het scherm switchen van Wifi connectie gaat erg moeizaam). Dat zou toch niet moeten? Of is er iets met de instellingen die dat veroorzaakt?
Heb je een van beide wifi punten op automatisch verbinden staan? Allicht dat je met die instelling moet stoeien. ( beide aan of uit bijvoorbeeld )
Instellingen -> wifi -> access point lang ingedrukt houden -> automatisch verbinden

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 06:54
Humma Kavula schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:11:
[...]

Heb je een van beide wifi punten op automatisch verbinden staan? Allicht dat je met die instelling moet stoeien. ( beide aan of uit bijvoorbeeld )
Instellingen -> wifi -> access point lang ingedrukt houden -> automatisch verbinden
Ik dacht ik kijk gelijk even maar krijg nu een popup "Instellingen reageert niet. Wilt u deze applicatie sluiten?"
In het scherm waar je dus al die verbindingsnamen ziet gaat het toestel dus raar doen (eerst alleen retetraag maar nu dus ok zo een popup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Ik heb sinds kort thuis een wifi probleem. Hij verbindt wel met wifi maar blijft mobiele data gebruiken.
Behalve als ik mobiele data uitzet, dan gebruikt die wel de gewoon werkende wifi netwerken.

Want wifi werkt goed (op laptop + andere telefoons).
Maar dit is natuurlijk niet de ideale situatie. Hoe kan dit en hoe dit worden opgelost?

Afbeelding toegevoegd, met Wifi verbinding maar toch 4g verbinding!
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/jqoqLc_A2z51WglhsvYH4TCpzSiwDrk056zKM_lhk4ZqDJNwzwpptTyyifN_JdiKiiBXBr2uJiZs5-6f7cU4U7AABRc8Tw2KKH4W0lgFBrk4iHng7se8xEi0EYkKBme53piQE60ForY2JPqxmLy3Chm3XWHFudARiMY4SG0uP6UgTOgjtf0QrMwndAPbUgvIMt3PE4BDm06Am8fo1evVdpvEVc5OQ8mOSODbSc2TkVG5s8OQG60G-eT1GfYDGc4GVjX0eV5taGiuOzH7Omg2udpEmqNZP5XVwDQqGeS6bvNEGPxqc5MRCTjKz8kkRr_-kRT35PmbVLB9vRRng8N_CCM4HokC3miDECUFVCY7yWo_H0HlmbAbR4Uh7YVz8ZwhUZEjK-Zw58XWHmaDog74oyy4GdoN15uReM3FNLGLJQZHXxClKIfYyNilR74oDajBj429t9zUYf-uVxzW_V6qFUBNwkZ-itioAVBCnFafpqVjlp6jsbe-Yd9ipHMZ7tM6vfnPnF5grlWuD4JTIGq3qEH5r3EK3U331SJiDckgUqP4=w503-h893-no

[ Voor 3% gewijzigd door Joostje123 op 19-10-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18
Joostje123 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:59:
Ik heb sinds kort thuis een wifi probleem. Hij verbindt wel met wifi maar blijft mobiele data gebruiken.
Behalve als ik mobiele data uitzet, dan gebruikt die wel de gewoon werkende wifi netwerken.

Maar dit is natuurlijk niet de ideale situatie. Hoe kan dit en hoe dit worden opgelost?

Hoe weet je dat hij de WiFi verbinding niet gebruikt? Ik heb er ook wel eens 4G staan, maar dan gebruikt hij toch echt WiFi. De data activiteitsdriehoekjes staan immers ook bij WiFi en niet bij je 4G.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Zie laatste zin... Misschien ben jij wel deel van het experiment?

http://androidworld.nl/ni...e.com&utm_campaign=buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk

[afbeelding]
Dat heb ik ook en ik heb kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 20:04

[afbeelding]
Kan helaas het plaatje niet zien, maar gebruikt je telefoon ook daadwerkelijk de mobiele data verbinding? Want bij mij staat ook altijd de mobiele data verbinding in het scherm terwijl ik op wifi zit en mijn internet verbinding verloopt dan gewoon via de wifi. Dus het is misschien een plan om eerst even te checken of je dataverbinding niet gewoon via de wifi gaat ook al lijkt dat niet zo te zijn. Mocht het zo zijn dat de dataverbinding echt via je mobiele verbinding gaat terwijl je telefoon wel op wifi zit weet ik zo snel de oplossing niet, maar dan zou ik even op het xda forum van de Z3C kijken. Mocht het een vaker voorkomend probleem zijn dan kan je daar hoogstwaarschijnlijk wel een oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler

[afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde, volgens mij sinds de update naar 5.0. Maar als ook het Wifi-icoon in beeld is dan gaat de data alleen over Wifi. Hard bewijs heb ik niet, maar mijn dataverbruik blijft gewoon max. 1GB per maand terwijl regelmatig een 4g-icoontje er staat naast het Wifi-icoon. Dus dan neem ik aan dat het gewoon goed gaat :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

je kan het vrij gemakkelijk checken. Ga eens naar whatsmyipaddress.com en kijk welke provider je ziet. Als het KPN/VODA/T-Mob ziet dan weet je dat je mobiel zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
23.4.A.1.232 beschikbaar via pc companion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Is het aan te raden te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Ik heb m nu iets meer dan 2 weken draaien en heb geen problemen. Werkt soepel en snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mensen de 6.0 Marshmallow preview al draaien? Mijn Z3C is weg voor reparatie dus was benieuwd naar bevindingen en evt. filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:48:
Mensen de 6.0 Marshmallow preview al draaien? Mijn Z3C is weg voor reparatie dus was benieuwd naar bevindingen en evt. filmpjes :)
Hij schijnt stabiel te zijn en een goede accuduur te hebben. Ik wacht er zelf even mee totdat Sony een "echte" update geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Lijkt me echt gaaf die nieuwe android. Heeft sony op de lockscreen in android 6 een dailer geplaatst ? Of is het een microfoon? Vind die dialer app bij mijn lockscreen zo fijn

[ Voor 65% gewijzigd door WhiteHwk op 22-10-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:32

DDX

jellydaddy schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:30:
23.4.A.1.232 beschikbaar via pc companion
Vreemd dat die via pc companion beschikbaar is (hier ook) maar als via software update op telefoon (nog) niet.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:33
Dat had ik ook. na het updaten via companion waren bij mij heel veel snelkoppelingen van apps weg. Via de playstore kon ik deze apps wel nog starten maar via het app menu waren ze niet meer terug te vinden.. opnieuw de app installeren lijkt de enige oplossing. Heel erg irritant. Sowieso dat ik opnieuw mijn homescherm kan inrichten omdat de helft kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
DDX schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:56:
[...]

Vreemd dat die via pc companion beschikbaar is (hier ook) maar als via software update op telefoon (nog) niet.
Ik heb hem al twee weken draaien, via een OTA. Alleen heb ik die OTA wel gekregen toen ik in Noorwegen op vakantie was, dus dat kan er iets mee te maken hebben.

Ik heb inderdaad het idee dat de batterij wel weer wat beter is geworden, maar echt harde bewijzen heb ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Uit het volgende filpmje lijkt het een heel erg lege ROM. Ik heb liever 5.1.1 met Xposed nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mooi toch, een lege ROM? Zo min mogelijk bloatware en zo dichtbij mogelijk stock Android. Super. Ik heb tijdelijk een Moto E te leen (een telefoon van 145 euro) met zeer magere specs maar omdat daar vrijwel stock Android op draait is er toch goed mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

OTA update 23.4.A.1.232 vanochtend gekregen (KPN/YOUFONE)

[ Voor 12% gewijzigd door xon op 26-10-2015 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Laatst online: 17:31
Ja, ik heb hem nu al 1 week en het is erg snel! Batterij duur Is ook goed en soms zelf beter dankzij nieuwe doze techniek.
Het Is een perfecte ROM voor mij persoonlijk en denk dat ik nooit meer terug naar normale gaat. Alle Sony app werkt ook zelf.

Wel moet je weten dat double tap wake zoiets niet werkt momenteel.

[oquote]Arfman schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:48:
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:34
Ik draai de preview sinds gisteren. Werkt op zich allemaal prima, op een paar kleine dingetjes na. Zo is de standaard videospeler niet geinstalleerd, kan het Xperia-toetsenbord niet updaten en heb ik nog steeds het 'roaming'-icoontje in m'n statusbalk (Telfort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Videospeler -> MX Player
Toetsenbord -> Swiftkey
Roaming -> Telfort issue

Klaar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Swype bedoel je zeker! >:)

MX player is inderdaad wel zowat de beste die er bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

xon schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 07:01:
OTA update 23.4.A.1.232 vanochtend gekregen (KPN/YOUFONE)
Ik heb hem ook, is er ergens een lijst met de doorgevoerde updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
André schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:32:
[...]

Ik heb hem ook, is er ergens een lijst met de doorgevoerde updates?
Nee, die is er niet. Maar met het tooltje XperiFirm kan je zelf checken welke updates er online staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knordy
  • Laatst online: 25-12-2021
Gisteravond ook mij toestel geüpdatet naar 23.4.A.1.232. Vooralsnog tevreden:

- De R in het signaal icoon heb ik niet meer gezien. (Telfort)
- Het mobiele internet probleem is verholpen (tot nu toe in elk geval, geen wegvallend internet nog gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Voor Vodafone is nu de 23.4.A.1.236 ROM beschikbaar info.
Samengevat nog steeds kwetsbaar voor Stagefright v2 (net als 232) en vooralsnog geen zichtbare verbeteringen met 232.
Pagina: 1 ... 43 ... 60 Laatste