Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
kepler schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:46:
[...]

Waarom niet? Ik heb hem gebruikt om foto's te maken van mn neefjes onderwater in het zwembad. Het is niet alsof ik het elke dag gebruik, maar wel 1 van de key-features van deze reeks (althans dat was het).

Als er met zulke foto's geadverteerd wordt, dan zou het toch gewoon mogelijk moeten zijn zonder garantie te verliezen?

[afbeelding]
Ja klopt, Sony heeft ook zo'n mooi promotie filmpje dat ze met de Xperia in de hand het zwembad in duiken, terwijl zo'n klap op het water nooit goed kan zijn voor het membraam van de speakers. Dus tja, hoewel het promotiemateriaal anders doet vermoeden, en dat eigenlijk recht op garantie zou moeten geven, is het wel te adviseren je toestel met gezond verstand te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Met onderstaande links en teksten zou je toch wel kunnen zeggen dat Sony vind dat je er mee het zwembad in moet kunnen. Hetgeen ik ook regelmatig met m'n Xperia Acro S en Z1C heb gedaan (en één keer met m'n Z3C die het daarna niet meer deed en ik een nieuwe heb ontvangen omdat reparatie blijkbaar ook niet meer mogelijk was ;) ).

http://www.sonymobile.com/nl/xperia/technologies/waterproof/

Innovatieve smartphonebescherming

Onze smartphones en tablets hebben een classificatie van IP65 en IP68, de hoogst beschikbare classificatie voor waterdichtheid en stofbestendigheid. Onze uitermate veerkrachtige apparaten kun je tot wel 30 minuten onder water gebruiken op een diepte van 1,5 m. Denk er wel aan dat alle covers voor de Micro USB-poort, de Micro SIM-sleuf en de geheugenkaartsleuf goed gesloten moeten zijn.

http://support.sonymobile...ater-and-dust-resistance/

Als je Sony-apparaat de classificatie IP58 heeft, is het niet alleen bestand tegen stof (maar niet stofdicht) maar ook waterdicht conform de IPX8-norm. Dat betekent dat het beschermd is tegen onderdompeling gedurende maximaal 30 minuten in zoet (niet-zout) water bij diepten rond 1,5 meter. De exacte diepte en andere details kun je terugvinden in je gebruikershandleiding.

(De Z3C is IP68, dat is de stofdichte versie van wat hierboven staat)

Hier zijn een paar tips om je te helpen het maximale uit je apparaat te halen:

Na blootstelling aan niet-zoet water, zoals chloorwater uit een zwembad, moet je je apparaat afspoelen met zoet water.

Slijtage door gewoon gebruik en schade aan je apparaat kunnen de bescherming tegen stof en vocht verminderen.

Als je Sony-smartphone of -tablet waterdicht is conform de IPX8-norm*, kun je het apparaat gebruiken in een zwembad met chloorwater. Maar blijf niet te lang in het zwembad met het apparaat en spoel het grondig af met zoet water wanneer je uit het zwembad komt.

Chloorwater kan na verloop van tijd de rubberen verzegelingen aantasten. Daarom wordt langdurig gebruik in chloorwater afgeraden. Maar ga gerust je gang als je je apparaat wilt gebruiken om onder water close-ups te maken van een spectaculaire duik of de eerste zwemles van je kind.

* Sony-apparaten met een classificatie IPX7 of lager mogen niet worden blootgesteld aan gechloreerd water.

Garantie, reparaties en klantenservice

Het is belangrijk om te weten dat je garantie geen dekking biedt voor schade of uitval die wordt veroorzaakt door verkeerd of onzorgvuldig gebruik van je apparaat, inclusief gebruik in omgevingen waarin de relevante limieten voor de IP-classificatie worden overschreden.

Als je een water- of stofbestendig apparaat voor reparatie verzendt naar een servicecentrum van Sony, testen onze reparatieteams het om te controleren of je apparaat nog steeds voldoet aan de vereisten van de betreffende IP-classificatie.

En een beetje off-topic, maar ook leuk:

http://www.sonymobile.com...esults/xperia-z3-compact/

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Ik heb het ook gedaan in het zwembad. (foto's maken ;))
Waterdicht is waterdicht.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Ik heb ook onderwater foto's gemaakt. De eerste keer ging het goed. De tweede keer niet. Nu al drie weken bij een erkende reparateur. Vermoed dat er gewoon een nieuw scherm in komt, ik had alleen touch problemen.
Ben benieuwd en zal het hier weer posten. Met een beetje geluk heb ik hem eind volgende week terug. Garantie via Coolblue btw. Gewoon retour gestuurd met de mededeling dat er water in was gekomen.

Ik drukte overigens hard op de kleppen. Lijkt mij echt sterk dat het water zo is binnen gekomen. Ik vermoed nog steeds dat het via de cameraknop is gebeurd.

[ Voor 16% gewijzigd door Die Bruine op 12-09-2015 06:19 . Reden: Mijn vermoeden: ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik kwam er vandaag achter dat er aan de linkerkant van het scherm (vlakbij de zijkant) een verticale gele streep/balk zit, die vooral te zien is bij een witte achtergrond. Het is een streep van ongeveer 1 cm hoog en 2 mm breed. Bij andere (donkere) achtergronden is de streep niet te zien.

Hebben anderen hier ook last van? Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
tijs67 schreef op zondag 13 september 2015 @ 01:17:
Ik kwam er vandaag achter dat er aan de linkerkant van het scherm (vlakbij de zijkant) een verticale gele streep/balk zit, die vooral te zien is bij een witte achtergrond. Het is een streep van ongeveer 1 cm hoog en 2 mm breed. Bij andere (donkere) achtergronden is de streep niet te zien.

Hebben anderen hier ook last van? Herkent iemand dit?
Ja, ik heb ook zoiets. Ter hoogte van de simtray een horizontaal en verticaal streepje. Korte momenten zichtbaar, vooral de 3/10e seconde dat een app aan het laden is, maar nooit storend tijdens het gebruik van apps. Ik denk dat het componenten (wellicht de simtray) zijn die tegen de achterkant van de LCD drukken, alsof ie iets te volgepropt zit.

Ik heb dit al zo'n beetje vanaf de aankoop, lig er niet wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
na exact een jaar is mijn z3 compact dan ook slachtoffer geworden van een spontaan gebarsten scherm :( netjes in een hoesje en in mijn (niet strakzittende) broekzak.
5 minuten daarvoor nog gebruikt, in mijn broek gestoken, haal hem er 5 minuten later uit en het hele scherm aan diggelen: niet 1 breuklijn, maar een heel spinneweb. Touchscreen werkt ook niet meer....

kans op garantie acht ik zeer klein na een jaar dus ik ga maar naar een reparatiezaak....

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-UnGzjG9ZIk4/VfUrIKcwHdI/AAAAAAAAGfU/0HXJPeIiGHY/s800-Ic42/20150912_132237.jpg

'stof' is allemaal glassplintertjes

[ Voor 15% gewijzigd door Leipo op 13-09-2015 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 23:56
Ik zou niet zonder het goed te overdenken naar een reparatie zaak gaan, vaak komt het scherm en of de achterkant los van het frame in een hoek of aan de zijkant en moet je weer terug. Ik schat de kans daarop veel kleiner in bij een door Sony erkend reparatie centrum en ik zou dus toch proberen de garantie troef uit te spelen of wat het via hen dan eventueel gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
ik krijg 6 maanden garantie op de reparatie, dus een loslatend scherm is dan een kwestie van weer langs gaan en ter plekke laten repareren.

ga liever naar een zaak in de buurt waar ik gewoon langs kan gaan (en het meteen gerepareerd wordt) dan het gedoe van opsturen, dagen wachten, hopen dat alles goed gaat en je je eigen telefoon weer terugkrijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Die telefoon heeft wel degelijk onder spanning gestaan, en dan over de gehele lengte. Dat kan gebeuren als je gaat zitten of lopen en de telefoon horizontaal ligt in je verticale broekzak. Ik neem even zomaar aan dat jouw dijbeen rond is zoals dat van de meeste mensen :+ .
Zoveel splinters betekent kort maar krachtig heel veel spanning. Pak maar eens een spaghetti stengel ongekookt. Buig die tot hij breekt. Precies zo ziet jouw scherm er nu uit...

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
toch vreemd dat ik daar dan helemaal niets van gemerkt heb: je zou het toch moeten voelen als een telefoon niet helemaal lekker in je zak zit en je er grote druk op uit gaat oefenen.
hij zat in een broekzak zonder andere spullen erin dus het kunnen ook geen andere objecten zijn geweest die de druk uitgeoefend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Heb je niet 2 jaar garantie dan? Ik zou ook zeker proberen het onder garantie te laten fixen.

Ik heb gisteren in de MM nog even de Z3C (en andere toestellen) bekeken en voor mij blijft de Z3C op dit moment wel de meest interessante telefoon. Door het net iets grotere scherm dan mijn Z1C ziet die er wel een stuk beter uit. Als de Z5C tegenvalt dan ga ik waarschijnlijk toch voor de Z3C.
Alleen jammer dat er nog altijd de problemen zijn met de spontane barsten in het scherm...

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:16
Weet iemand of dit toestel ook overweg kan met de providers in California en Nevada USA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
SToRM666 schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:50:
Heb je niet 2 jaar garantie dan? Ik zou ook zeker proberen het onder garantie te laten fixen.
Garantie is best een lastig verhaal. Komt er in principe op neer dat de eerste zes maanden Sony bewijsplicht heeft of het wel of niet onder de garantie zou vallen, daarna jijzelf. Leuke daar nog aan is dat Sony (en menig ander bedrijf) daar schijt aan heeft. Ook claimen ze van alles, zonder écht met bewijs te komen. Iemand hier geeft al aan dat hij ziet dat de schade door spanning komt, met het argument dat ongekookte spaghetti ook zo breekt. Zulke zaken zou Sony ook als bewijs kunnen aandragen.
En dan mag je het duur laten repareren of ongetwijfeld onderzoekskosten betalen.

Zelf zit ik nu na zes maanden met een kapotte audio jack. Echter heb ik mijn bootloader unlocked gehad. Dus willen ze hem in principe niet onder garantie repareren. Dit zouden ze wel moeten doen, zolang het unlocken niet de reden is van het defect (en die kans is erg klein in mijn geval). Echter ligt die bewijslast bij mij. En dat durf ik eerlijk gezegd allemaal niet aan. Kans dat ik mijn telefoon erg lang kwijt ben en er nog kosten aan heb is me te groot. Vervelend, want zo komt Sony mooi onder de garantie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

De Z3 Compact van m'n vriendin is kapot (gevallen), touchscreen doet niet meer. Iemand een idee hoe ik dat ding kan factory resetten? Alles wat ik op internet vind qua combinaties van Power/Volume Up/Down werkt niet, hij blijft gewoon Android booten. USB Debug staat niet aan dus het moet via de ingebouwde recovery.

TIA!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:32

DDX

Je zou een google remote wipe kunnen proberen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:26
Arfman schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:45:
De Z3 Compact van m'n vriendin is kapot (gevallen), touchscreen doet niet meer. Iemand een idee hoe ik dat ding kan factory resetten? Alles wat ik op internet vind qua combinaties van Power/Volume Up/Down werkt niet, hij blijft gewoon Android booten. USB Debug staat niet aan dus het moet via de ingebouwde recovery.

TIA!
Waarom niet OTG? Muis er aan koppelen en gaan. Overigens kun je de data niet wipen met een toetsencombinatie. Alleen opnieuw opstarten.

Je zou ook nog de telefoon kunnen opstarten in fastboot, en dan een rom flashen via de pc. Dan is het ook automatisch gewiped.

[ Voor 21% gewijzigd door LoeWn op 14-09-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Muis eraan is misschien nog niet zo'n slecht idee, thanks! Vanavond eens even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Even terugkomend op de actie van Sony omtrent het "intrekken" van de waterdichtheid van de Xperia apparaten. Ik ben zelf iemand die zijn toestellen altijd tot het uiterste test m.b.t. Wat een toestel kan hebben en wat niet. Nu snap ik wel waarom Sony deze actie uitgevoerd heeft.

Ik heb zelf al een hele tijd xperia's gehad. Met de Z3 heb ik gewoon kunnen zwemmen, geen enkel probleem! Echter is het wat anders als dat je gelijk het water in duikt met het toestel.

Ik zelf heb het getest door de telefoon een aantal keren van de rand gewoon het water in te gooien. Hierdoor komt er natuurlijk ineens een hele druk op het toestel te staan, en je raad het al, waterschade. Echter is het toestel wel gerepareerd onder garantie. Ik denk dat Sony dit een beetje uit de weg wil hebben, mensen die denken dat de telefoon tot hun duikuitrusting behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knordy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-12-2021
NL_Joshua schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:21:
Even terugkomend op de actie van Sony omtrent het "intrekken" van de waterdichtheid van de Xperia apparaten. Ik ben zelf iemand die zijn toestellen altijd tot het uiterste test m.b.t. Wat een toestel kan hebben en wat niet. Nu snap ik wel waarom Sony deze actie uitgevoerd heeft.

Ik heb zelf al een hele tijd xperia's gehad. Met de Z3 heb ik gewoon kunnen zwemmen, geen enkel probleem! Echter is het wat anders als dat je gelijk het water in duikt met het toestel.

Ik zelf heb het getest door de telefoon een aantal keren van de rand gewoon het water in te gooien. Hierdoor komt er natuurlijk ineens een hele druk op het toestel te staan, en je raad het al, waterschade. Echter is het toestel wel gerepareerd onder garantie. Ik denk dat Sony dit een beetje uit de weg wil hebben, mensen die denken dat de telefoon tot hun duikuitrusting behoort.
Toch adverteren ze er zelf mee, dat je ook met het toestel het water in kan springen, zie het reclame filmpje in dit artikel: http://www.nu.nl/mobiel/4...niet-water-gebruiken.html

En in dat artikel staat tevens het volgende:
In het lab is het toestel langzaam 30 minuten lang tot 1,5 meter diepte ondergedompeld in zoet water en er daarna weer rustig uitgehaald, aldus Sony. Daarmee wordt geïmpliceerd dat niet gegarandeerd kan worden dat ook in een drukkere omgeving, zoals bijvoorbeeld een zwembad, het toestel waterdicht blijft.
en
Het onder water bewegen of gebruiken van het toestel testen we niet bij de labtests
Ze kunnen beter ook testen wat ze adverteren dan, of het niet adverteren. Gelukkig kan je bij schade het wel laten repareren bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Een rechtszaak (als je die durft te beginnen) zul je dan ook altijd winnen mochten ze het niet willen repareren binnen de garantie. Misleidende reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Arfman schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:45:

TIA!
Je kan pas de knoppen gebruiken wanneer de LED bovenaan links rood oplicht. Dan druk je op Vol+ als ik het goed heb - zo kom je in de recovery. Je hebt maart een paar seconden om dat te doen.

Heeft me ook een paar uur gekost om dat uit te vissen... Waarom ze zo'n procedure niet standaard kunnen maken is me een raadsel. Verschilt niet alleen tussen fabrikanten maar ook nog es tussen hun telefoons 8)7

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Binnenkort nog een kleine update?

http://www.allaboutphones...peria-z2-en-z3-serie.html

[ Voor 16% gewijzigd door jellydaddy op 19-09-2015 01:33 ]

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56
Ik zit nog op 23.4.A.0.546, dus ik heb nog drie updates voor de boeg. Binnenkort maar weer eens aan de pc companion hangen, wie weet wil hij zo wel updaten.

• NL_Joshua
Sony is ook met een statement gekomen omtrent het "gebruik je telefoon niet onderwater" gebeuren.

http://www.xperiablog.net...-new-waterproof-guidance/

Lijkt erop dat je nog steeds garantie hebt bij waterschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasop8erje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:54
In juni een Xperia Z3 compact gekocht. Binnen 15 dagen een ster in het scherm van een kleine impact van buitenaf. Gerepareerd door de MediaMarkt waarbij andere schade is ontstaan. Nogmaals opgestuurd en uiteindelijk half augustus (na 2 maanden!) mijn telefoon weer terug. Afgelopen weekend weer beide glazen screenprotectors gebroken van alleen in mijn broekzak zitten. Gelukkig zijn de schermen nog heel.

Ik ben er klaar mee en heb hem te koop gezet. Toch even 170 euro afschrijving voor 4 maanden eigendom, waarvan hij 2 maanden bij de MediaMarkt is geweest. Duur grapje! Echter, als ik hem blijf gebruiken breek ik gegarandeerd de schermen nog een keer. Verlies maar genomen...

Wie maakt er een telefoon met zo'n flexibel frame, maar zet er vervolgens wel knoeperharde gorilla schermen in? Dat kan alleen maar foutgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dus zadel je iemand anders met een slecht exemplaar op? Netjes hoor! ;)

Zelf nog steeds geen gezeik gehad met het scherm. Bij mij zijn weer andere zaken defect. Voor mij ook nooit meer Sony. Liever een (kleine) Oneplus of Nexus. Geen gezeik met software (en bloatware). En garantieafhandeling is bij de grote bedrijven net zo kut als bij de kleine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasop8erje
barrymossel schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:25:
Denk dat dat meevalt, niet slechter dan elke andere Z3C volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Qua glas is de mijne nog prima. Qua glas dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:25:

Zelf nog steeds geen gezeik gehad met het scherm. Bij mij zijn weer andere zaken defect. Voor mij ook nooit meer Sony. Liever een (kleine) Oneplus of Nexus. Geen gezeik met software (en bloatware). En garantieafhandeling is bij de grote bedrijven net zo kut als bij de kleine...
Hahaha weet wat je zegt. Ik heb zelf geen Sony maar OnePlus is helemaal een drama.
Eerste toestel was na 4 maanden kapot.
Na 5 weken heen en weer mailen (erg handig maar niet heus) kreeg ik een rma.
Na 6-7 weken kreeg ik een "nieuwe"....zaten er 4 dode pixels in het scherm.
Ik heb het opgegeven en hem met plezier kapot geslagen. Wat een troep van die Oppo.
Goedkoop is daar echt duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:09:
[...]

Hahaha weet wat je zegt. Ik heb zelf geen Sony maar OnePlus is helemaal een drama.
Eerste toestel was na 4 maanden kapot.
Na 5 weken heen en weer mailen (erg handig maar niet heus) kreeg ik een rma.
Na 6-7 weken kreeg ik een "nieuwe"....zaten er 4 dode pixels in het scherm.
Ik heb het opgegeven en hem met plezier kapot geslagen. Wat een troep van die Oppo.
Goedkoop is daar echt duurkoop.
Ik weet dat Oneplus niet zo goed is met garantie, maar dat is dus bij al die bedrijven bagger. Ze proberen overal onderuit te komen. Daarom moet je hopen op een goed toestel dat blijft werken (was bij mijn OPO uiteindelijk het geval - toen de software beter werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Mijn ervaring is dat je echt wel pech moet hebben om last te krijgen van de hardware. Echter, als die goed werkt, dan maakt vooral de software je gebruikservaring goed of slecht. En komende van Acer moet ik zeggen dat ik zeer blij ben met hoe Sony alles op orde heeft op dat gebied. Alle drivers werken naar behoren (GPS aan en in gebruik zuipt de batterij niet leeg op één uur), het OS zit vol met handigheidjes (stamina-mode!), als je wil kan je quasi up-to-date met vanilla android, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op maandag 21 september 2015 @ 07:51:
[...]

Ik weet dat Oneplus niet zo goed is met garantie, maar dat is dus bij al die bedrijven bagger. Ze proberen overal onderuit te komen. Daarom moet je hopen op een goed toestel dat blijft werken (was bij mijn OPO uiteindelijk het geval - toen de software beter werd).
Zo maakt iedereen zijn keuze afweging.
Ik koop nooit meer een Oppo.
Sony vind ik zelf goed, beter als Samsung met al hun bloatware toestellen.
Maarja ieder zijn ding toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het vreemde is, dat de Z3c geen patch heeft voor Stagefright, maar de Z1c wel die ik vorige week heb geupdate via OTA.

Ik ga er vanuit dat de Z2 en Z3 series deze kleine update snel zullen krijgen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
Er komt een nieuwe firmware aan http://forum.xda-develope...e-23-4-1-200-r9c-t3205819

En op xda zeggen ze dat er dingen verbeterd zijn . En dat het toestel minder warm word dan met de huidige firmware . Ben benieuwd
Iemand anders in het xda forum beweert dat de kitkat batterij consumptie weer terug is

[ Voor 15% gewijzigd door WhiteHwk op 21-09-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
WhiteHwk schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:33:
Er komt een nieuwe firmware aan http://forum.xda-develope...e-23-4-1-200-r9c-t3205819

En op xda zeggen ze dat er dingen verbeterd zijn . En dat het toestel minder warm word dan met de huidige firmware . Ben benieuwd
Iemand anders in het xda forum beweert dat de kitkat batterij consumptie weer terug is
Stagefright fix not included :+
Ach, ik gebruik tegenwoordig Textra voor SMS & MMS maar Sony slaat de plank wel mis zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:39
Wel vreemd dan dat in die Z1C wel opgelost is maar in de Z3C niet. Ik heb MMS nu wel uitstaan maar ja dat is niet echt een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMEUKER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-08 09:03
Ik wil een Sony Xperia Z3 Compact aanschaffen na een dikke maand elke dag lezen over het huidige aanbod. Ik weet dat de Z5C er aankomt, maar die werkt met de snapdragon 510 en ook een heel stuk duurder. Eerst wou ik nog een Oneplus nemen, maar toen wist ik nog niet van het bestaan af van een compacte smartphone (ik heb eigenlijk een bloedhekel aan de huidige trend om enkel phablets uit te brengen..)

Het probleem is dat ik veel negatief lees, buiten de fenomenabele reviews over de Z3C?

Op dit forum alleen al:

- Spontaan barsten scherm
- Scherm dat lost
- Audiojack terug
- Waterschade

En bovenaan alles, een slechte garantieservice die alles steekt op valschade?

Is er hier iemand die helemaal geen last heeft gehad van bovenstaande? Want als ik zowat deze thread doorga, lijkt iedereen wel problemen te hebben gehad met deze telefoon.. :)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1 keer waterschade, binnen 3 weken kreeg ik een nieuwe inclusief nieuwe garantie.
Sinds december heb ik totaal geen problemen meer gehad met de telefoon.

Mensen overschatten vaak dat ze garantie hebben, als je weet dat je daar recht op hebt, dan handel je anders. Stap je binnen bij de telefoonboer op de hoek, dan heb je nergens meer recht op.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001

Cheezus

Luiaard

SIMEUKER schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:35:
Ik wil een Sony Xperia Z3 Compact aanschaffen na een dikke maand elke dag lezen over het huidige aanbod. Ik weet dat de Z5C er aankomt, maar die werkt met de snapdragon 510 en ook een heel stuk duurder. Eerst wou ik nog een Oneplus nemen, maar toen wist ik nog niet van het bestaan af van een compacte smartphone (ik heb eigenlijk een bloedhekel aan de huidige trend om enkel phablets uit te brengen..)

Het probleem is dat ik veel negatief lees, buiten de fenomenabele reviews over de Z3C?

Op dit forum alleen al:

- Scherm dat lost
- Audiojack terug
- Waterschade

Is er hier iemand die helemaal geen last heeft gehad van bovenstaande? Want als ik zowat deze thread doorga, lijkt iedereen wel problemen te hebben gehad met deze telefoon.. :)

Bedankt!
Binnen 5 minuten was het toestel al op de grond gevallen (opladen op de leuning van de bank, was toch een beetje glad) :X maar niks aan de hand. Nu 3 maanden verder en geen problemen, ik gebruik geen protectors. Maar je leest natuurlijk alleen de probleem gevallen want wie gaat nou melden dat z'n telefoon gewoon werkt zoals verwacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Hier ook maar eens een positieve, niets bijdragende post t.a.v. kwaliteit/tevredenheid Z3.
Het is inderdaad zo dat je meestens alleen de probleemgevallen leest.
Tevens ook direct op dag 1 laten vallen op de tegelvloer zonder bijwerkingen enz. nu in gebruik sinds release.

Enige minpunt...ik zou gewoon weleens een update willen als tweaker zijnde.. O+ ,gewoon iets om te updaten zeg maar >:) ,maar er is niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:13
Hier ook prima. Heb hem nu een half jaar ongeveer, toestel werkt zoals het hoort.

Nog geen krasje op te vinden terwijl ik geen hoesje gebruik. Maak intensief gebruik van de telefoon.

Ik vraag me overigens af of de z5c minder last van gebarsten schermen heeft. Ja misschien de achterkant minder maar glas blijft toch een probleem. De z3c zou ook beter beschermd zijn dan de z1c maar dit blijkt tocht niet zo te zijn.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasop8erje
Er bestaan wel bovengemiddeld veel klachten over de Z3C... Dat zegt natuurlijk niet dat ze allemaal stuk gaan ;)
Veel brekende schermen, waterdichtheid teruggetrokken, seriously?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Joshua
Hier ook, niks te klagen over Sony zijn garantieafhandelingen.

2x waterschade gehad. 1x bij mijn Z, die op dat moment al anderhalf jaar oud was. (normaal als ze zouden willen, hadden ze moeilijk kunnen doen, want langer dan 6 maand. Oftewel ik moet bewijzen dat het niet mijn schuld geweest is.) en met mijn Z3 binnen 3 maand. Binnen anderhalve week een nieuw toestel gekregen. Nooit last van gebarsten schermen. Heel erg tevreden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasop8erje
Hebben jullie bij de winkel geclaimd of bij Sony zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:53
Telefoon dood na onderdompeling in bad.

Bij KPN business ingeleverd. 3 weken later bericht niet te repareren en nieuw toestel mogen uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50

Op dit forum alleen al:

- Scherm dat lost
- Audiojack terug
- Waterschade

Bedankt!
Hier ook een tevreden gebruiker. Toestel sinds eind juni. Gebruik screenprotectors, heel kort een hoesje gehad, maar vond hem lelijk. Wel van plan een nieuwe te kopen, door de glazen achterkant krast hij snel, maar feitelijk dus al 3 maanden zonder hoesje; geen barsten, geen krassen, geen waterschade. Niks dan lof voor dit toestel.

Mijn enige minpunt is dat updates lang op zich laten wachten, maar dat is eigenlijk een minpunt van T-Mobile. Sony heeft 5.1.1 al in juli uitgerold, maar doordat de carrier mee moet werken zit ik nog op 5.0.2. misschien zelf maar stock android of een sony rom installeren, maar dan zit je weer met garantieproblematiek.

[ Voor 43% gewijzigd door KingKoning op 22-09-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
...

- Scherm dat lost
- Audiojack terug
- Waterschade

....
Geen last van bovenstaande. Ik ben zelfs uitermate tevreden over mijn Z3C. Super snel en alles werkt zoals het moet. Dit geld zeer waarschijnlijk voor de meeste Z3C gebruikers. Maar ja zoals al veel vaker gezegd, als iets werkt zoals het moet melden mensen het niet.
Ik ben trouwens niet overdreven voorzichtig met mijn telefoon en gebruik voor zowel de voor- en achterkant een protector. Niet omdat het glas breekbaar zou zijn maar omdat ik dat sowieso zou doen. Als mijn toestel dan 1 jaar oud is vervang ik de protectors en heb ik weer een als nieuwe Z3C :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:32
KingKoning schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:55:
[...]

Hier ook een tevreden gebruiker. Toestel sinds eind juni. Gebruik screenprotectors, heel kort een hoesje gehad, maar vond hem lelijk. Wel van plan een nieuwe te kopen, door de glazen achterkant krast hij snel, maar feitelijk dus al 3 maanden zonder hoesje; geen barsten, geen krassen, geen waterschade. Niks dan lof voor dit toestel.

Mijn enige minpunt is dat updates lang op zich laten wachten, maar dat is eigenlijk een minpunt van T-Mobile. Sony heeft 5.1.1 al in juli uitgerold, maar doordat de carrier mee moet werken zit ik nog op 5.0.2. misschien zelf maar stock android of een sony rom installeren, maar dan zit je weer met garantieproblematiek.
Zelfde ervaring als hierboven. Momenteel heb ik een doorzichtig en stevig gel hoesje. Die kan ik ook goed gebruiken aangezien ik de telefoon al een paar keer heb laten vallen |:( Zit te denken om een bookcase hoesje te halen.

http://www.smartphonehoes...y-xperia-z3-11947319.html

Iemand ervaring met zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
oosterhofjf schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:34:
[...]

Zelfde ervaring als hierboven. Momenteel heb ik een doorzichtig en stevig gel hoesje. Die kan ik ook goed gebruiken aangezien ik de telefoon al een paar keer heb laten vallen |:( Zit te denken om een bookcase hoesje te halen.

http://www.smartphonehoes...y-xperia-z3-11947319.html

Iemand ervaring met zoiets?
Geen bookcase maar wel,

Heb zelf deze combinatie: Cruzerlite Bugdroid Circuit Case for Sony Xperia Z3 Compact - Smoke
met Nillkin 9H Anti-Explosion Tempered Glass

Zeer tevreden mee, aantal keren gevallen, niks aan het handje..... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 22-09-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb een Ringke Fusion hoesje en de Z3C nu sinds maart en hij werkt nog echt prima verder. Hij is nog steeds snel en alles doet het nog naar behoren dus maar keer positieve noot over deze telefoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ben persoonlijk ook heel tevreden. Ik steek 'm niet in mijn achterzak (en ga er ook niet op zitten :P). Wel in 'm voorzak en de ene broek zit al wat strakker dan de andere. En hij is al een paar keer gevallen, maar het hoesje en screen protector doen hun werk.

[ Voor 20% gewijzigd door Borromini op 22-09-2015 15:49 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floyt
  • Registratie: Maart 2013

Op dit forum alleen al:

- Scherm dat lost
- Audiojack terug
- Waterschade

Bedankt!
Ik heb de Z3C nu bijna een jaar in bezit. Zeer tevreden mee.. Ik gebruik een cover voor de achterkant omdat ie anders wel erg makkelijk van tafel glijd. Verder geen screenprotectors. Natuurlijk heb ik het toestel een paar keer uit mijn handen laten flikkeren maar het toestel ziet er nog uit als nieuw!

Het enige wat me een beetje irriteert is het zachte geluid van de frontspeakers..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neukbegonia
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-08-2023
Hier nog een tevreden gebruiker..
Sinds oktober vorig jaar de Z3 compact in bezit (Witte versie, t-mobile)
Niks geen barsten en krassen op de mijne.
Waterdichtheid nog steeds optimaal.
Geen loslatende lijm of rare vlekken in de cameralens of scherm.
Gebruik geen screenprotectors.
Heb wel 3 verschillende bookcase/moviestand hoesjes (gewoon voor de afwisseling).
Is al een paar keer flink op de tegels en het laminaat gestuiterd (in het hoesje uiteraard)..
Deerde hem totaal niet.
Geen kapotte audiojack.. die ik ook regelmatig gebruik.
Nee, ik ga er niet mee douchen(waterdamp) of zwemmen(te hoge drukverschillen), maar bellen in een stortbui, of even afspoelen onder de kraan doe ik zeker wel.
Met de accu doe ik ruim 2 dagen, gemiddeld gebruik.
Hij is nog net zo mooi als de dag dat ik m uit de doos haalde.
Komend van een Xperia T, was dit formaat met die specs de enige optie.
In het begin best huiverig van al dat glas en alle klachten hier, maar het is echte de beste en mooiste telefoon die ik ooit heb gehad.
NIET TWIJFELEN, GEWOON AANSCHAFFEN.
Zeker als je topspecs in handzaam formaat wil is er niets wat ook maar enigzins in de buurt kan komen.
Ik ga er nog wel een jaartje van genieten en dan komt er een Z6c of Z7c.

Join the club!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:29

Op dit forum alleen al:

- Scherm dat lost
- Audiojack terug
- Waterschade

Bedankt!
Super tevreden met de telefoon, werkt echt prima. Blijft nog steeds lekker snel en vooral de accuduur is echt fantastisch! Afmetingen is ook prima :D

Wel een spontaan gebarsten scherm gehad, maar onder garantie kosteloos gerepareerd. Geen waterschade gehad tot nu, terwijl hij toch regelmatig nat wordt (hardlopen, zwembad, etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niwde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 20:13
Hier ook een tevreden Z3c gebruiker, heb het toestel tweedehands aangeschaft via marktplaats. Ondertussen heb ik het toestel een aantal keer laten vallen tijdens het passen van kleding in de winkel (wel met een siliconehoesje & Nillkin 9H glas). Geen barst te bekennen! Ook een keer onder water gehouden en tot nu toe geen gebreken. Audiojack gebruik ik dagelijks.. onderweg simpele oortjes thuis een wat grotere hoofdtelefoon.
Heb het toesel ongeveer 4 maanden en de gebruiker voor mij had het toestel ook al een maand of 3.

[ Voor 10% gewijzigd door niwde op 22-09-2015 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:25
Had contact opgenomen met Sony over hun advies voor de Z series (water e.d.).
Antwoord:
"De recente wijzigingen in de gebruiksaanwijzing die wij leveren aan onze consumenten, is bedoeld om duidelijker te illustreren wat de beste manier is om apparaten in het dagelijksgebruik te beschermen.".
Denk ik niet :-( Adverteren met mensen die in water springen en het toestel onder water gebruiken, geeft aan dat dit kan, moeten ze hunzelf niet over tegenspreken...

" We hebben onlangs ook onze marketing visuals bijgewerkt om beter te aan te geven wat verstandig gebruik is met onze apparaten"
Dan nog? Ze hebben geadverteerd dat hij op een bepaalde manier gebruikt kon worden. Nu hun marketing visuals aanpassen is de consumenten liegen en bedriegen...
Net zoals VW nu hun reclames en folders zou aanpassen om de correcte uitstoot mee te delen, terwijl mensen hem hebben gekocht met andere specificaties.

Denk dat dit, ondanks het mooie en prettige telefoons zijn, het de laatste Sony voor mij zal zijn. Ik weiger (principeel) om mij hier bij neer te leggen.

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het is algemeen geweten dat die IPxx-specificaties niet zo indrukwekkend zijn als de marketing voorstelt. Da's net zoals je niet moet gaan zwemmen met een horloge dat 'officieel' tot 30m waterdicht is...

Je kan dit Sony verwijten maar de andere merken zijn daar waarschijnlijk even wollig over. Da's nou eenmaal marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Borromini schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:05:
Het is algemeen geweten dat die IPxx-specificaties niet zo indrukwekkend zijn als de marketing voorstelt. Da's net zoals je niet moet gaan zwemmen met een horloge dat 'officieel' tot 30m waterdicht is...

Je kan dit Sony verwijten maar de andere merken zijn daar waarschijnlijk even wollig over. Da's nou eenmaal marketing.
Wat Marketing in mijn ogen doet is de grenzen opzoeken van wat haalbaar is. Daar moet je als consument dan doorheen prikken. Niet zo indrukwekkend als voorgesteld is 1.Maar adverteren met mensen die letterlijk onder water foto's maken is gewoon liegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Voor wie niet wil wachten op versie 23.4.A.1.200 en toch al root heeft.
Hier de pre-rooted ROM met XZDR 2.8.21 en 4G icon, iets meer info en screenshots.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Xperia%20Z3%20C/23.4.A.1.200/6.jpg

[ Voor 210% gewijzigd door Chris.nl op 23-09-2015 18:36 ]

Verwijderd

Ik heb al een tijdje problemen met de batterij van mijn Z3C. Vooral 's nachts heb ik het idee dat hij ontzettend veel verbruikt. Ik heb vandaag mijn telefoon bijna 10u laten liggen zonder hem aan te raken, en ik ben zo'n 15% achteruit gegaan. Ik heb hem altijd op stamina mode staan (whatsapp heb ik als enige app uitgezonderd) en verder heb ik volgens mij geen gekke dingen aanstaan. Ik heb een aantal screenshots gemaakt, ik hoop dat iemand mij met die informatie verder kan helpen.

Dit is van het energiebeheer van de telefoon zelf:
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/241x429q90/538/6Wgnfs.png

Dit is via een app, hier zit de nacht bij en een aantal uur daarvoor:
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/241x429q90/540/bNvL8A.png

Deze is van het appverbruik in die tijd:
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/241x429q90/538/AqmWfr.png

Deze is van alleen de nacht (en ochtend maar de telefoon was de hele tijd in standby):
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/241x429q90/538/AqmWfr.png

Deze is dan weer van het appverbruik in die tijd:
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/241x429q90/537/wWL8ME.png

Hopelijk kan iemand hier iets mee :) .

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2015 10:41 ]

• kepler
Borromini schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:05:

Zolang ze niet moeilijk doen over garantie zou ik er geen moeite mee hebben. Maar ik heb het vermoeden dat ze er wel moeilijk over gaan doen :D

• Floyt
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:33:
Ik heb al een tijdje problemen met de batterij van mijn Z3C. Vooral 's nachts heb ik het idee dat hij ontzettend veel verbruikt. Ik heb vandaag mijn telefoon bijna 10u laten liggen zonder hem aan te raken, en ik ben zo'n 15% achteruit gegaan. Ik heb hem altijd op stamina mode staan (whatsapp heb ik als enige app uitgezonderd) en verder heb ik volgens mij geen gekke dingen aanstaan. Ik heb een aantal screenshots gemaakt, ik hoop dat iemand mij met die informatie verder kan helpen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze is van alleen de nacht (en ochtend maar de telefoon was de hele tijd in standby):
[afbeelding]

[afbeelding]

Je GSM ontvangst is ook wel erg slecht, kan het niet zijn dat die continu aan het zoeken is naar een mast??

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Update: Na een spontane barst is er waterschade geconstateerd in mijn Z3C, niet meer te repareren door oxidatie op het moederbord. Heb hem opgestuurd naar de verzekering en krijg gelukkig het geld terug.
Kiswum schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:18:

Mijn vragen voor jullie:
1. Zou je met deze informatie nog steeds voor een Z3c gaan?
2. Zou je voor de Z5c met glazen achter kant gaan?
3. Zou je wachten totdat Sony weer met een kunststof variant komt, zoals de Z1c?
1. Nee.
2. Nee, het feit dat Sony zelf al aangeeft dat je de telefoon niet onder water moet gebruiken zegt al genoeg over zijn waterdichtheid.
3. Ja, de Z3C was zelf een enorm fijn toestel. De spontane barst op de achterkant was echter de boosdoener. Dit heeft er voor gezorgd dat mijn toestel niet meer functioneerde. Nooit meer een glazen achterkant.

Verwijderd

Floyt schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:07:
[...]

Je GSM ontvangst is ook wel erg slecht, kan het niet zijn dat die continu aan het zoeken is naar een mast??
Daar heb ik nog niet aangedacht, dit zou misschien wel kunnen ja.
Kan ik dit nakijken of testen op de een of andere manier?

• Albert020
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:55:
[...]

GSM ontvangst is bij mij ook maar 2 a 3 streepjes, desondanks ruim 2 dagen hoor !

• Knul
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:33:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb exact hetzelfde, factory reset lijkt ook niet te helpen. Ik wacht de volgende update even af, als het verbruik dan nog zo hoog is gaat ie terug. Hij is ook niet meer waterdicht namelijk (testen via servicemenu). De Z3c van m'n vriendin gaat gewoon ruim 2x zo lang mee. Niet oke.

Verwijderd

Knul schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:17:
[...]

Ik heb exact hetzelfde, factory reset lijkt ook niet te helpen. Ik wacht de volgende update even af, als het verbruik dan nog zo hoog is gaat ie terug. Hij is ook niet meer waterdicht namelijk (testen via servicemenu). De Z3c van m'n vriendin gaat gewoon ruim 2x zo lang mee. Niet oke.
Nee dat heb ik ook al geprobeerd inderdaad, toen deed hij het 1 dag goed maar daarna was ik weer terug bij af. Hoe lang heb je hem al als ik vragen mag? Mijn ervaringen van andere telefoon merken is dat de batterij nooit onder de garantie valt, maar hopelijk is Sony anders.
Weet jij wanneer de volgende update op de planning staat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mercje
Voor de mensen met batterijproblemen: ik had na de update naar Lollipop en daarna een factory reset batterijproblemen. Die zijn voor mij opgelost door het schonen van de cache partition. Met het scherm uit gelijktijdig op power en vol up drukken tot je drie keer trillen voelt. En dan de telefoon weer aanzetten. Voila. Ik doe dat nu ongeveer eens in de maand en de hele telefoon, inclusief batterij, draait weer als een zonnetje.

• Knul
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:05:
[...]

Nee dat heb ik ook al geprobeerd inderdaad, toen deed hij het 1 dag goed maar daarna was ik weer terug bij af. Hoe lang heb je hem al als ik vragen mag? Mijn ervaringen van andere telefoon merken is dat de batterij nooit onder de garantie valt, maar hopelijk is Sony anders.
Weet jij wanneer de volgende update op de planning staat?
Ik heb hem sinds juli, hiervoor had ik een Z2 en die ging eigenlijk langer mee met de accu. Heb ook wel dagen dat mijn accu wel lang mee gaat, maar het is gewoon grillig. Op zich is een screemtime van 3.5/4 uur wel oke, maar ik kan het niet uitstaan dat de telefoon van m'n vriendin het zoveel beter doet :p

Overigens was m'n Z2 ook niet meer waterdicht, en toen ik hem daarvoor opstuurde kreeg ik m'n geld terug. Hoop niet dat dat nu weer gebeurd, ik vind het verder echt een toptoestel en heb niet zo'n zin om weer een paar weken met een brakke oude telefoon te lopen.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Mijn telefoon helaas bij de repareteur vanwege gabarste scherm.

Ik wil als die terug komt een hoesje, maar dat zal dan voor het eerst dat ik een hoesje nodig hebt.
HTC Desire kon niet kapot
En HTC One m7 was ook erg sterk.

Maar mijn Sony kon helaas niet tegen een kleine valpartij.
Ik wil niet met zo klepje, wil hem gewoon direct gebruiken.

Maar geen idee qua hoesjes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:05
[...]

Ik kom zelf regelmatig in onze fabriek in de buurt van Groningen, waar binnen op bepaalde plaatsen zeer slechte tot geen ontvangst is. Als ik daar een dag ben, gebruik ik zomaar 20% extra van mijn batterij, terwijl ik mijn telefoon niet wezenlijk anders gebruik dan normaal. Ik ga er ook vanuit dat dit komt door continu zoeken naar een netwerk.

Heb je een mogelijkheid om je toestel op een plek te laten overnachten waar je beter bereik hebt? bijvoorbeeld achter het raam ofzo. Dan kan je zien of hij dan minder stroom gebruikt.
Albert020 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:19:
[...]

GSM ontvangst is bij mij ook maar 2 a 3 streepjes, desondanks ruim 2 dagen hoor !
Maar dat is nog steeds een bruikbaar signaal, dus gaat je telefoon niet actief op zoek naar een mast. Als de verbinding echter steeds kort wegvalt, moet je toestel steeds met de mast communiceren om weer verbinding te maken, lijkt me.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floyt
[...]

Ik zal 'm gewoon een nachtje in vliegtuigmodus zetten, met wifi aan. Ben je alleen een nachtje niet telefonisch bereikbaar (maar de vraag is of je überhaupt 's nachts bereik hebt ;) )

Verwijderd

mercje schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:20:
Voor de mensen met batterijproblemen: ik had na de update naar Lollipop en daarna een factory reset batterijproblemen. Die zijn voor mij opgelost door het schonen van de cache partition. Met het scherm uit gelijktijdig op power en vol up drukken tot je drie keer trillen voelt. En dan de telefoon weer aanzetten. Voila. Ik doe dat nu ongeveer eens in de maand en de hele telefoon, inclusief batterij, draait weer als een zonnetje.
Bedankt voor de tip! Heeft dit hetzelfde effect als een factory reset? (maw, worden mijn apps en alles gewist?)
Floyt schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:24:
[...]

Ik zal 'm gewoon een nachtje in vliegtuigmodus zetten, met wifi aan. Ben je alleen een nachtje niet telefonisch bereikbaar (maar de vraag is of je überhaupt 's nachts bereik hebt ;) )
Haha dat ik daar zelf niet gedacht heb, bedankt allemaal!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2015 00:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:00
The system cache partition stores temporary system data. It's supposed to allow the system to access apps more quickly and efficiently, but sometimes things get cluttered and outdated, so a periodic cache clearing can help make the system run more smoothly. It's different from clearing individual app caches, and it won't lead to any loss of personal data or settings. Many authorities suggest a cache wipe after installing a system update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Never mind...

[ Voor 94% gewijzigd door jellydaddy op 25-09-2015 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Chris.nl schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:45:
Voor wie niet wil wachten op versie 23.4.A.1.200...
Komt nu net binnen via pc companion, nordic rom non root.
Kijken of het wat is.

Wear Sunscreen!

• SIMEUKER
Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Besteld en morgen ontvangen.. blijkbaar kan je ook een quickcharger kopen die werkt voor deze smartphone (http://www.sonymobile.com...ries/quick-charger-uch10/ volgens: https://talk.sonymobile.c...UK-Z3C/td-p/894635/page/4) een aanrader?

Ook een hoesje besteld, de Roxfit Gel Shell Plus Sony Xperia Z3 Compact Z, al vroeg ik mij af of een bijkomende screen protector ook aan te raden valt, en met welke jullie goede ervaringen hebben?

Is de stock OS goed? Ik las dat er redelijk veel bloatware op zat, dus ik vroeg me af of het nodige is om een andere rom te installeren?

Het is de eerste keer dat ik een duurdere Smartphone koop, mijn vorige was een Huawei Ascend G525, 3 jaar meegegaan maar ik heb me toch wel lang mateloos gestoord aan zijn matigheid, zeker nu hij het aan het begeven is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
SIMEUKER schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:50:
Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Besteld en morgen ontvangen.. blijkbaar kan je ook een quickcharger kopen die werkt voor deze smartphone (http://www.sonymobile.com...ries/quick-charger-uch10/ volgens: https://talk.sonymobile.c...UK-Z3C/td-p/894635/page/4) een aanrader?

Ook een hoesje besteld, de Roxfit Gel Shell Plus Sony Xperia Z3 Compact Z, al vroeg ik mij af of een bijkomende screen protector ook aan te raden valt, en met welke jullie goede ervaringen hebben?

Is de stock OS goed? Ik las dat er redelijk veel bloatware op zat, dus ik vroeg me af of het nodige is om een andere rom te installeren?

Het is de eerste keer dat ik een duurdere Smartphone koop, mijn vorige was een Huawei Ascend G525, 3 jaar meegegaan maar ik heb me toch wel lang mateloos gestoord aan zijn matigheid, zeker nu hij het aan het begeven is!
Ik kan je deze screenprotector van harte aanbevelen.

• SIMEUKER
Ow, blijkbaar zijn er ook topics voor het toebehoren.. Excuses! Bedankt Chris.nl, passen die protectors met zo'n rubberen hoes ding?

• Chris.nl
  • Niet online
SIMEUKER schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:14:
Ow, blijkbaar zijn er ook topics voor het toebehoren.. Excuses! Bedankt Chris.nl, passen die protectors met zo'n rubberen hoes ding?
Ja, die heb ik zelf ook bij dezelfde Roxfit case :) Moet je wel die protector perfect gecentreerd zien te plakken, ik gebruik de hinge methode. Dus eerst goed uitlijnen, 1 kant vast tapen, dubbelchecken wat er gebeurt als je opnieuw dichtklapt en dan plakken.

[ Voor 31% gewijzigd door Chris.nl op 24-09-2015 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 19:37

CoeliJoeli

Gamer

Gister de FW .200 geinstalleerd
Batterij is bijna of precies hetzelfde als Kitkat FW :D

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
Eindelijk heb ik mijn Z3c met spontane barst in het scherm opgestuurd begin september (aan CoolBlue), en een paar dagen geleden de telefoon weer terug ontvangen. Ondanks de wat hufterige openings-response van CoolBluedat een barst toch wel door de klant gedaan zou zijn en niet onder garantie zou vallen, kreeg ik de melding bij het inspecteren door CoolBlue dat er wel wat gebruikssporen zichtbaar waren maar dat er geen valschade was geconstateerd. Met die boodschap naar de reparatie-dienst (whatever they use) gegaan, en dus paar dagen mijn Z3c weer terug mogen ontvangen gerepareerd en wel zonder iets te hoeven betalen.

De headphone socket begon ook niet meer te werken (elke hoofdtelefoon die ik probeerde gaf krakerig of geen geluid door een van de twee speakers terwijl ze het uitstekend deden op andere apparaten) en deze hebben ze ook netjes gefixed.

Mijn enige ding is, _voor_ dit hele verhaal (zelfs _met_ de barst in de achterkant) deed mijn Z3c een uitstekende 'pressure test'. Als je in het servicemenu naar de barometer ging stond ie standaard rond de 1000 millibar, en als je het scherm een beetje aanraakt sprong dat naar de 1003, liet je het weer los sprong het weer naar de 1000. Dit was (zogenaamd, geen idee of het waar is, "I read it on the internet") bewijs dat je telefoon luchtdicht was en dus ook goed waterdicht.

Nou, nu de telefoon terug is van reparatie is dat dus niet meer het geval. Hij blijft een soort van rond de 1000 staan. Als ik het scherm aanraak springt hij even omhoog, maar zakt gelijk weer naar de 1000 voordat ik mijn vinger weer loslaat. Dus de telefoon bouwt voor een fractie luchtdruk op, maar perst die lucht vervolgens wel naar buiten om weer op originele druk uit te komen..

.. dus niet meer waterdicht, right? Wat is jullie mening hier over? Moet ik CoolBlue maar laten testen om hem in het water te leggen? Kan ik geen gezeur krijgen dat ik de klepjes niet goed dichthad of te wild in het water sprong of whatever.

Hiervoor (zelfs dus met de barst in het glas aan de achterkant) kon ik makkelijk stukjes onderwater filmen en zo, en dat is toch wel leuk met een klein jochie die door het huis begint te rennen. Nu ben ik gelijk weer bang als hij in mijn broekzak zit en het begint te regenen.

Hoe kan ik nu goed (veilig) (laten) testen of hij nu waterdicht is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 00:53:
Bedankt voor de tip! Heeft dit hetzelfde effect als een factory reset? (maw, worden mijn apps en alles gewist?)
Nee, je apps en alles worden niet gewist met een cache partition wipe. Dat is het fijne. Een enkele keer is er een app waar ik opnieuw moet inloggen, maar erger dan dat is het niet.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom andere fabrikanten het wipen van de cache partition zo moeilijk maken. De power en vol up knoppen ingedrukt houden zouden Android standaard moeten worden, zo gemakkelijk gaat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
dipje2 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:54:
Eindelijk heb ik mijn Z3c met spontane barst in het scherm opgestuurd begin september (aan CoolBlue), en een paar dagen geleden de telefoon weer terug ontvangen. Ondanks de wat hufterige openings-response van CoolBluedat een barst toch wel door de klant gedaan zou zijn en niet onder garantie zou vallen, kreeg ik de melding bij het inspecteren door CoolBlue dat er wel wat gebruikssporen zichtbaar waren maar dat er geen valschade was geconstateerd. Met die boodschap naar de reparatie-dienst (whatever they use) gegaan, en dus paar dagen mijn Z3c weer terug mogen ontvangen gerepareerd en wel zonder iets te hoeven betalen.

De headphone socket begon ook niet meer te werken (elke hoofdtelefoon die ik probeerde gaf krakerig of geen geluid door een van de twee speakers terwijl ze het uitstekend deden op andere apparaten) en deze hebben ze ook netjes gefixed.

Mijn enige ding is, _voor_ dit hele verhaal (zelfs _met_ de barst in de achterkant) deed mijn Z3c een uitstekende 'pressure test'. Als je in het servicemenu naar de barometer ging stond ie standaard rond de 1000 millibar, en als je het scherm een beetje aanraakt sprong dat naar de 1003, liet je het weer los sprong het weer naar de 1000. Dit was (zogenaamd, geen idee of het waar is, "I read it on the internet") bewijs dat je telefoon luchtdicht was en dus ook goed waterdicht.

Nou, nu de telefoon terug is van reparatie is dat dus niet meer het geval. Hij blijft een soort van rond de 1000 staan. Als ik het scherm aanraak springt hij even omhoog, maar zakt gelijk weer naar de 1000 voordat ik mijn vinger weer loslaat. Dus de telefoon bouwt voor een fractie luchtdruk op, maar perst die lucht vervolgens wel naar buiten om weer op originele druk uit te komen..

.. dus niet meer waterdicht, right? Wat is jullie mening hier over? Moet ik CoolBlue maar laten testen om hem in het water te leggen? Kan ik geen gezeur krijgen dat ik de klepjes niet goed dichthad of te wild in het water sprong of whatever.

Hiervoor (zelfs dus met de barst in het glas aan de achterkant) kon ik makkelijk stukjes onderwater filmen en zo, en dat is toch wel leuk met een klein jochie die door het huis begint te rennen. Nu ben ik gelijk weer bang als hij in mijn broekzak zit en het begint te regenen.

Hoe kan ik nu goed (veilig) (laten) testen of hij nu waterdicht is of niet?
Als ik de pressure test doe merk ik duidelijk verschil tussen de klepjes open (totaal geen drukverschillen als ik op hem scherm druk) en klepjes dicht (drukverschil loopt snel op en langzaam af). Dus als jij met klepjes dicht een drukverschil ziet lijkt ie me nog 'waterdicht'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Chris.nl schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:07:
[...]

Als ik de pressure test doe merk ik duidelijk verschil tussen de klepjes open (totaal geen drukverschillen als ik op hem scherm druk) en klepjes dicht (drukverschil loopt snel op en langzaam af). Dus als jij met klepjes dicht een drukverschil ziet lijkt ie me nog 'waterdicht'.
Dat zie ik nog ja. Met klepjes open blijft (nu) de pressure op 1019.63 / 1019.62. Andere getallen zie ik niet, ook niet als ik wat harder ga duwen en zo.

Maar voor de reparatie kon ik hem dan ook echt naar 1023.xx brengen _en daar houden_ door te blijven duwen. Nu zie ik een flits van 1020.xx als ik duw en direct valt hij weer terug naar 1019.62/.63. Vind het toch eng.

Zal ik het anders gewoon vragen aan CoolBlue, kijken wat ze zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
mercje schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:20:
Hmm dat werkt niet bij mij, hij gaat niet trillen? Hoe lang moet je beide knoppen ingedrukt houden, langer dan 10sec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
kepler schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:18:
[...]

Hmm dat werkt niet bij mij, hij gaat niet trillen? Hoe lang moet je beide knoppen ingedrukt houden, langer dan 10sec?
Terwijl de telefoon aan staan, maar het scherm uit is, tegelijkertijd op power en vol+ drukken. Zou niet langer dan 10 sec moeten duren.
CoeliJoeli schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:37:
Jaaaa, valt mij ook op dat de accu iets beter lijkt dan de vorige 5.1.1 ROM (al had ik daar ook niets over te klagen). Hopelijk binnenkort weer een update met stagefright fix, wat dat betreft is deze update zinloos geweest.
dipje2 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:57:
[...]

Dat zie ik nog ja. Met klepjes open blijft (nu) de pressure op 1019.63 / 1019.62. Andere getallen zie ik niet, ook niet als ik wat harder ga duwen en zo.

Maar voor de reparatie kon ik hem dan ook echt naar 1023.xx brengen _en daar houden_ door te blijven duwen. Nu zie ik een flits van 1020.xx als ik duw en direct valt hij weer terug naar 1019.62/.63. Vind het toch eng.

Zal ik het anders gewoon vragen aan CoolBlue, kijken wat ze zeggen :).
Bij mij loopt de druk ook (langzaam, direct) weer terug, dat komt door het waterwerende (niet waterdichte) membraam van de speakers. En de mijne is toch echt waterdicht. Ik denk dat je je geen ernstige zorgen hoeft te maken, al zou ik hem wel met beleid gebruiken.

[ Voor 70% gewijzigd door Chris.nl op 25-09-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Chris.nl schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:56:
[...]

Terwijl de telefoon aan staan, maar het scherm uit is, tegelijkertijd op power en vol+ drukken. Zou niet langer dan 10 sec moeten duren.
Aah terwijl hij aanstaat :D Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik heb mijn telefoon voor gebroken scherm anderhalve week bij coolblue afgegeven.
Ze zouden altijd een prijsopgaven geven, voor reparatie als ik niet akkoord ging zal ik 50 euro onderzoekskosten moeten betalen blabla, standaard verhaaltje.

Nu zie ik bij de status update:
Gerepareerd:
Er zijn diverse onderdelen van uw toestel vervangen.
Het toestel is daarna getest en werkt weer naar behoren.

Geen prijsopgaven gekregen niks bevestigd.
Ben nu heel benieuwd, of ik nu moet betalen als ik hem kom ophalen?
Kan ik dat nu eventueel weigeren als ze dat vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Als er betaald moet worden nemen ze contact op en versturen ze hem niet zomaar. Dat is wat ik begrijp.

Ik heb 2x een reparatie bij Cool blue laten doen op verschillende toestellen, deze melding zonder prijsopgave (en wel verzending!) betekent meestal dat de reparatie onder garantie gedaan is / gratis was.

In de mail die ik hierover kreeg (statusupdate mail over 'je klacht bij....') stond een track n trace code, dus hij was al onderweg terug.

edit:
Als er betaald zou moeten worden dan moet je daar de keuze voor maken (repareren, betalen en terugsturen. Of niet repareren, onderzoekskosten betalen en dan terugsturen). Dus als hij al gefixed is en je hebt nog niet betaald hoef je ook niet meer te betalen :). Ze gaan pas repareren als er een akkoord is over betalen natuurlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door dipje2 op 25-09-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMEUKER
Is die standaard bijgeleverde screenprotector de moeite om erop te zetten? Of is dat rommel? Erg tevreden trouwens, wat een verschil in performance/scherm tegenover mijn Huawei Ascend G525 (haha). Stevig wat bloatware though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
CoeliJoeli schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:37:
Is de geschatte laad tijd van de batterij op het vergrendelscherm weer terug?

[ Voor 3% gewijzigd door WhiteHwk op 25-09-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 19:37

CoeliJoeli

Gamer

WhiteHwk schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:29:
[...]

Daar heb ik eerlijk gezegd niet op gelet! Ik zal zodra ik thuis ben kijken of dit het geval is

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Top :) ben wel benieuwd vond dat wel een hele fijne functie . De geschatte laad tijd met .546 rom heb je in energie beheer , vind dat minder handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
WhiteHwk schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:29:
[...]

Helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteHwk
Jammer

[ Voor 20% gewijzigd door WhiteHwk op 25-09-2015 17:23 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Met de voorlaatste firmware was ik op een paar punten vulnerable voor de stagefright bugs enzo. .200 geinstalleerd, ben ik ineens vulnerable op alle punten volgens de Zimperium Stagefright Detector.. Ik dacht dat deze update het juist zou moeten dichtzetten? :?

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 23:07
Satch schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 11:29:
Met de voorlaatste firmware was ik op een paar punten vulnerable voor de stagefright bugs enzo. .200 geinstalleerd, ben ik ineens vulnerable op alle punten volgens de Zimperium Stagefright Detector.. Ik dacht dat deze update het juist zou moeten dichtzetten? :?
23.4.A.1.232 is al de volgende update... Waarschijnlijk zal stagefright bug dan wel gefixed zijn.

• Chris.nl
  • Niet online
Ik zie 23.4.A.1.200 R8C voor Vodafone NL en T-Mobile NL online staan. Heeft iemand die al OTA gekregen? In principe zijn ze te downloaden.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Xperia%20Z3%20C/upd.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Chris.nl op 30-09-2015 06:05 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 60 Laatste