Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
jellydaddy schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:55:
Voor wie het interessant vindt: deze gast maakt erg mooie xperia themes!

https://play.google.com/s...ev?id=8283627813994013579
Thanks! Nice themes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:34
Hebben jullie het idee dat de fotokwaliteit verbeterd is sinds de update naar 5.1.1? Ik wel namelijk, hij lijkt beter te autofocussen en ook beter om te gaan met situaties waarin het contrast vrij groot is. Wat dan wel jammer is is dat ik in het buitenland niet kon roamen, hij maakt gewoon geen verbinding. En in Nederland ben ik permanent nationaal aan het 'roamen', waardoor er dus steeds een 'R' naast het verbindingsicoontje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkblaster
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12-2022
BlackLabel01 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:19:
Hebben jullie het idee dat de fotokwaliteit verbeterd is sinds de update naar 5.1.1? Ik wel namelijk, hij lijkt beter te autofocussen en ook beter om te gaan met situaties waarin het contrast vrij groot is. Wat dan wel jammer is is dat ik in het buitenland niet kon roamen, hij maakt gewoon geen verbinding. En in Nederland ben ik permanent nationaal aan het 'roamen', waardoor er dus steeds een 'R' naast het verbindingsicoontje staat.
De fotokwaliteit verbeterd, ik kan niet zeggen dat ik daar iets van heb gemerkt. Overigens vond ik de fotokwaliteit altijd wel goed van de Z3 Compact, dus wat dat betreft vond ik het wel snor zitten. Wel zou het kunnen, dat de app op zich is verbeterd. Ik heb nu even een paar testfoto's gedaan, en qua focussen etc lijkt hij sneller te zijn. Voorheen bij het foto's maken, ging het beeld qua kleuren en dergelijke alle kanten op, waardoor het helemaal mis leek te gaan maar de uiteindelijke foto wel goed was. Nu lijkt het beeldscherm rustiger en representatiever te zijn voor de uiteindelijke foto. Maar nogmaals, ik let er nu pas op.

Een heel ander onderwerp dan: Ik ben op zoek naar een VR bril voor mijn Z3 Compact. Ik weet dat er dingen zijn zoals Google Cardboard. Echter heb ik bepaalde dingen gelezen waardoor het nog niet zo straight forward lijkt. Zo gebruiken de brillen als besturing een magneetje, in combinatie met een sensor op je mobiel, en zit die bij de Z3 Compact juist aan de verkeerde kant. Daarnaast weet ik niet welk formaat bril ik moet hebben voor het schermformaat van deze telefoon. Kortom, hebben jullie ervaring met VR brillen en de Z3 Compact en welke zouden jullie aanbevelen?

• koudeheld
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-01-2019
[b]koudeheld schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:58:
Ik heb hem vorige week weggebracht naar de KPN-winkel. De medewerker zei tegen mij dat hij geen valschade zag en dat het dus waarschijnlijk onder garantie kwam te vallen. Maar dat kon hij niet met zekerheid zeggen. Zodra ik bericht krijg van KPN laat ik het weten.
Even terugkomend op dit bericht. Heb mijn telefoon terug gekregen en het scherm is inderdaad gratis gerepareerd. Verder is ook de achterkant helemaal vervangen (geen idee waarom, maar hij is nu wel weer mooi krasvrij) en zijn de klepjes aan de zijkant vernieuwd. Ik kreeg er bovendien twee gratis screenprotectors bij. Service van KPN en Sony was dus prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb even onderzoek gedaan naar het probleem van de gebarsten schermen achterkanten/glazen backplates.
Ik heb 3 zoekopdrachten uitgevoerd: Spontaan, Barst en Gebroken. Dit heb ik gedaan doordat niet iedereen gelooft dat het glas echt spontaan kan gebeuren. Zie mijn bericht bij een bericht over de eerste videobeelden van de Z5.

Hier is mijn lijstje met gebroken backplates uit het Z3c topic, let wel, dit is een telefoon die niet echt in trek is, als ik de concurrenten moet geloven. Het aantal defecte Z3 telefoons kan hier op Tweakers nog hoger liggen.

32* Spontaan gebarst:
27-09: Snoeq
29-09: josss9
06-10: Chilly_Willy
07-10: merula
07-10: JorgV
09-10: wildewouter
06-11: J-bay
27-11: dolledriesnl
14-12: Canard
17-12: Double-X-L (vriendin van hem)
19-12: Amaze86
29-12: annuh
30-12: DFKT
02-01: Sedugo
03-01: Oogje
12-01: TotalRoef
12-01: lennard87
19-01: v1nzent-
21-01: lemmy
10-02: JorikN
10-02: Peaky (daarna nogmaals)
< 10-02: Daan87423
23-03: FoOnEeN
16-04: z0rk0l
< 26-04: xon
30-05: Crazyanz
04-07: StevenK
14-07: Redhack
21-07: dipje2
03-08: Chaos-Zero
10-08: rc5
11-08: RandyLemaire

11* Gebarst na val (of enkele weken daarvoor gevallen):
11-10 + meerdere keren daarna: LoeWn
22-10: kepler
10-11 & 04-01: Het Leoh-Paard
17-11: xon
29-11: JelkeS
09-12: heehoo
<14-12: JackL89
02-02: Shabbaman (enkele centimers)
27-02: J-bay
10-03: Giesber
21-03: Waywaith

5* Onbekend of de telefoon is gevallen:
10-10: Diminish
21-12: rutger465
05-03: Boazcoenraad
03-04: lord-whiskey
07-08: Jasper

Het resultaat is hoger dan ik had verwacht, maar liefst 31 unieke mensen hebben een spontaan gebarst scherm gekregen. Sommige hebben het meerdere keren gekregen. Een aantal keren is de barst enkele weken na een "zachte" val ontstaan.
Mijn vragen voor jullie:
Zou je met deze informatie nog steeds voor een Z3c gaan?
Zou je voor de Z5c met glazen achter kant gaan?
Zou je wachten totdat Sony weer met een kunststof variant komt, zoals de Z1c?

-Update-, een aantal mensen zijn van plaats gewisseld. Hierdoor zijn het aantal schadegevallen aangepast

[ Voor 8% gewijzigd door Kiswum op 01-09-2015 17:15 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:43

Shabbaman

Got love?

Aanvulling op bovenstaande: ik zou het geen val durven noemen. Ik was me aan het omkleden, toen ik m'n broek op de grond legde kwam m'n telefoon uit m'n broekzak en viel over de volle drie centimeter op m'n schoen. Ik denk dat er mensen zijn die vanaf grotere hoogte hun telefoon op tafel leggen. Hoe dan ook, volgens Sony was het ook geen val, ik heb een nieuwe telefoon gekregen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik zou zonder twijfels voor de Z5C gaan als het financieel uitkomt. Heb totaal geen probleem met de Z3C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Shabbaman, bedankt voor de aanvulling. Het was daardoor inderdaad niet echt een val, maar echt spontaan was het eigenlijk ook weer niet. Het lijkt er wel sterk op dat het scherm onder grote spanning zat door Sony.

@Chris.nl, ik heb de Z3c en ik heb zelf geen schade gehad aan mijn scherm. Ondanks de vele berichten van gebarste glas, bij eigenlijk alle Z- serie telefoons, zou ik ook voor een z5c kiezen. Ik hoop nog steeds dat de compact serie een succes wordt, want ik gun de doorzettingsvermogen van Sony. Zij laten ons wat dat betreft niet in de steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:05
@Kiswum
Ik zou zonder probleem weer voor een Z3C of voor een Z5C gaan. Het is inderdaad een bekend probleem, de spontane barsten bij dit toestel, en zo als ik het begrijp, de hele Xperia Z serie..... Komt ook vooral voor in de eerste 1 of 2 maanden na aankoop, dus duidt in die gevallen op verkeerde montage (onder spanning).

Mijn toestel is een keer echt gestuiterd (2 schuin tegenoverliggende hoeken van het kunststof hebben valschade) maar het scherm en de achterkant zijn nog in tact. Als de boel dus goed gemonteerd zit, lijkt het toestel wel tegen een stootje te kunnen. Hoewel hij natuurlijk altijd ongelukkig kan vallen, en ik nou niet direct ermee zou gaan gooien :-)

EDIT:
Overigens zal je online altijd meer meldingen tegenkomen van mensen waarbij hij wel stuk gegaan is, en niet van mensen waarbij hij heel is gebleven. Aan de andere kant: Als 10% dit probleem heeft, is dat natuurlijk ronduit veel.Terwijl de kans op een probleemloos toestel dan nog steeds veel groter is dan de kans op een kapot toestel. En dan snap je ook waarom Sony moeite heeft om geld te verdienen met zijn mobiele tak...

[ Voor 24% gewijzigd door Wild Chocolate op 31-08-2015 19:04 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
Ugh, vandaag gebeld door Coolblue. Sony repareert mijn z3 compact niet omdat de bootloader unlocked is. Echt wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:10:
Ugh, vandaag gebeld door Coolblue. Sony repareert mijn z3 compact niet omdat de bootloader unlocked is. Echt wtf.
Probeer het aan het vechten, kijk wat je mogelijkheden zijn. Probeer om erachter te komen hoe een unlocked bootloader zo'n defect kan veroorzaken. Een advocaat kost meer dan een telefoon, maar als zoiets mogelijk is, dan zou ik het zeker aanvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

@kiswum

Ik heb nu een z1c en mijn vriendin een z3c en wij zouden er zo weer voor gaan.
Heb mijn vriendin ook eindelijk zover dat ze een sony heeft na jaren samsung en ze wil niet meer terug naar samsung. Fijne afmetingen met goede specs en die accuduur is gewoon super!
Leuk onderzoek van de kapotte schermen maar wat zeggen die 31 kapotte schermen die hier gemeld zijn? weet je ook hoeveel z3 eigenaren hier actief zijn?

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:44

lonkhuijzen

100% ADH

Jasper schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:10:
Gewoon antwoorden met dat tweakers artikel over dat dat geen invloed mag hebben op de garantie. Dan komen ze vanzelf wel. Was bij mij exact hetzelfde met een z1c.

Dit is altijd het 1e antwoord van Sony en coolblue copy paste dit gewoon. Pas als jij dit niet accepteert dan gaan ze zelf iets regelen.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wickedm3n schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:54:
@kiswum

Leuk onderzoek van de kapotte schermen maar wat zeggen die 31 kapotte schermen die hier gemeld zijn? weet je ook hoeveel z3 eigenaren hier actief zijn?
Uiteraard zijn het alleen de mensen die klagen, maar het zijn alleen naar de Tweakers leden van een Z3c die ik heb geteld. Ik heb geen idee hoe populair het Z3 topic is en of het percentage gebruikers/klachten net zo hoog/veel zijn. Ik vind het wel vrij veel voor een telefoon waarbij het formaat het ondergeschoven kindje van de meeste fabrikanten is. 10 probleem gevallen zou al teveel zijn met de reputatie die Sony heeft met breekbare schermen in 3 jaar tijd.
Ik denk overigens niet dat er 1000 Tweakers een Z3c zullen hebben. Stel dat het er 500 zijn, dan vind ik 0,6% uitval vrij veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is er een manier, in firmware 5.1.1, om de telefoon op stil te zetten zonder dat je eerst een trilfunctie laat afgaan? Ik vind het echt irritant dat je de volumeknoppen aan de zijkant moet gebruiken en 'door' de trilfunctie heen moet gaan om toestel op mute te zetten.

Als ik dan toch aan het zeiken ben: Lux auto brightness crasht constant en hiervoor heb ik ook geen fix of vervanger gevonden. Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

draakhoofd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:29:
Is er een manier, in firmware 5.1.1, om de telefoon op stil te zetten zonder dat je eerst een trilfunctie laat afgaan? Ik vind het echt irritant dat je de volumeknoppen aan de zijkant moet gebruiken en 'door' de trilfunctie heen moet gaan om toestel op mute te zetten.
Gewoon de volumeknop naar beneden ingedrukt houden? Werkt prima bij mij

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Humma Kavula schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:34:
[...]

Gewoon de volumeknop naar beneden ingedrukt houden? Werkt prima bij mij
dan trilt de telefoon, en maakt eerst ook een geluid ivm (in eerste instantie) verlagen volumeniveau. Bij mij tenminste wel.

Ik wil geluidloos de telefoon op mute zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

draakhoofd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:56:
[...]
dan trilt de telefoon, en maakt eerst ook een geluid ivm (in eerste instantie) verlagen volumeniveau. Bij mij tenminste wel.

Ik wil geluidloos de telefoon op mute zetten.
Hmm, na wat langer testen haal ik ook wisselende resultaten gek genoeg.. Soms doet hij het wel in 1 keer andere keer niet en blijft hij idd hangen bij tril 8)7
Eerlijk gezegd gebruik ik al sinds de update power toggles vanwege het vernieuwde snelmenu, en die kan wel "stil" na 2x drukken op volledig stil, vanuit het lockscreen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:26
Kiswum schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:23:
[...]

Uiteraard zijn het alleen de mensen die klagen, maar het zijn alleen naar de Tweakers leden van een Z3c die ik heb geteld. Ik heb geen idee hoe populair het Z3 topic is en of het percentage gebruikers/klachten net zo hoog/veel zijn. Ik vind het wel vrij veel voor een telefoon waarbij het formaat het ondergeschoven kindje van de meeste fabrikanten is. 10 probleem gevallen zou al teveel zijn met de reputatie die Sony heeft met breekbare schermen in 3 jaar tijd.
Ik denk overigens niet dat er 1000 Tweakers een Z3c zullen hebben. Stel dat het er 500 zijn, dan vind ik 0,6% uitval vrij veel.
Natuurlijk is het aantal inmens groot. Maar je moet natuurlijk wel in calculeren dat de Z3C als een van de weinige telefoons zowel glas op de voorkant als de achterkant heeft. Hierdoor zou het aantal barsten ook 2x zoveel moeten zijn.

Bij mij is de achterkant inmiddels 4x kapot gegaan (2x binnen garantie, 2x zelf gerepareerd) en het scherm 1x vervangen (witte vlekken, binnen garantie). Bij de barsten in de achterkant heb ik wel degelijk een patroon ontdekt. Vooral als je weken doorloopt met een barst, en het wordt één totale versplinterde glasbende kun je goed zien waar de zwakke plekken zitten van de telefoon. Bij mij telefoon was dit duidelijk aan de onderkant van het toestel. Om wat precieser te zijn, vanaf ongeveer 1 cm tot 4 cm van onderaf gezien. Dit lijkt te komen door holle plekken waardoor het glas geen stevigheid heeft. (als je zelf een achterkantje vervangt, en je ziet hoe dun deze zijn. Zul je ook niet anders verwachten dan dat deze zo weer kapot is). Elke keer als ik een heel achterkantje op de telefoon had, heb ik dmv tikken op de achterkant geprobeerd te achterhalen waar het achterkantje zogenaamd hol is of niet. Dit kwam vaak overeen met de patronen van de versplintering.

Aangezien ik het nu helemaal gehad heb met de glazen achterkant ben ik nu bezig om een achterkant van aluminium te maken. Deze ga ik mooi opschuren met korrel 1000 en vervolgens dezelfde kleur rood geven. Qua uiterlijk moet er niet veel veranderen (al zou het minder glanzen). Maar qua stevigheid moet het toch wel veel beter zijn.

Maar om bij je vraag terug te komen Kiwsum.. Zou ik de Z3C of later de Z5C aanraden bij andere personen? Nee, absoluut niet.
Zolang de bouwkwaliteit tussen een wijnglas en een colaglas in zit, zou ik er niet mee kunnen leven. Ik snap het dat een telefoon niet onverwoestbaar kan zijn. En ik heb er echt geen problemen mee als je een telefoon van 2 meter hoogte laat vallen op de tegels dat hij dan kapot valt. Maar als ik de Z3C van 30cm hoogte laat vallen, zou hij toch heel moeten blijven. Maar helaas. Als ik de Z3C in mijn broekzak doe met de schermkant naar mijn lichaam toe, hoeft maar iets heel kleins in mijn broek te prikken en de achterkant is kapot. Dat is gewoon onacceptabel.

edit:
In het beginstadium, toen er een beetje ter sprake kwam van de spontane barsten is er op veel fora onderzocht of dit enig relatie had met verschillende batches. Hier is eigenlijk nooit een patroon uit ontdekt. Ik geloof zelf dan ook niet dat er verschillen zitten tussen verschillende batches. Nouja, er zullen wel verschillen in zitten, maar niet met betrekking tot het glaswerk. Maar wat ik wel merk, is dat er zeker kwaliteitsverschillen te waarnemen zijn. Zo heb ik een Z3C van een maat van mij in mijn handen gehad die al veel meer heeft meegemaakt dan de mijne, maar nog geen barstje heeft opgelopen. Deze liet bij mijn primitieve kloptest dan ook geen holle plekken horen. Ook op dit forum zie je vaak genoeg verhalen voorbij komen van mensen die vanalles kunnen uithalen met hun toestel waar andere jaloers op zijn. Daarom denk ik dat Sony veel moeite heeft om bij zo'n ingewikkeld, precies ontwerp de kwaliteit constant te houden.

[ Voor 13% gewijzigd door LoeWn op 01-09-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:00
ondanks dat ik ook een spontane breuk in achterscherm heb gehad (en daarom de foon een paar weekjes kwijt was) heb ik hem gewoon bij anderen aanbevolen. en nog steeds! 't Is gewoon een fijn formaat toestel, prettig snel en een goede accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Zijn er hier mensen die een tempered glass protector hadden op het glas dat is gebarsten?

Ik gebruik momenteel volgende denkwijze:
- op front glass wel een screen protector.
- op back glass geen.
Omdat - als er ooit teveel druk* zou staan - het front glass extra wordt vastgehouden met een protector, en het back glass helemaal niet, neem ik aan dat bij druk het back glass sowieso zal barsten.
Op zich is dit voor mij geen ramp want heb toch altijd een case errond. Al van bij aanschaf. Ik zou het dus nooit zien.

Of zou ik toch beter op zowel front als back een protector hangen?

Met andere woorden: het is een dilemma tussen:
- ofwel het probleem al proactief wat aanpakken door te "forceren" dat het back glass crackt i.p.v. het front glass.
- ofwel verwachten dat als je zowel op front als back een protector hebt, dat je dan volledig veilig bent van spontane barsten.

* met "druk" bedoel ik dus druk die van binnenuit komt. Blijkbaar ontstaan daardoor de spontane barsten.
Ik heb het dus niet over druk van buitenaf. Daar pas ik wel voldoende mee op (tot nu toe :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:03
Werden bij jullie in de doos ook een back en front screen protector meegeleverd? Bij mij wel, wat ik vreemd vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laudor schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:01:
Werden bij jullie in de doos ook een back en front screen protector meegeleverd? Bij mij wel, wat ik vreemd vond.
Bij mijn telefoon van 26 september zat dat er niet bij. Bij mijn 2e telefoon, rond 4 december, zat er een back en front screenprotector bij. Dat zat in de originele doos van T-Mobile/Sony.
Ik vind het niet vreemd, maar juist klantgericht.

@LoeWn, bedankt voor je duidelijke verhaal. Ik ben het met je eens dat een val van 10-30 cm op een niet-harde ondergrond, geen schade mag veroorzaken bij een telefoon van glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Kiswum schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:20:
[...]

Bij mijn telefoon van 26 september zat dat er niet bij. Bij mijn 2e telefoon, rond 4 december, zat er een back en front screenprotector bij. Dat zat in de originele doos van T-Mobile/Sony.
Ik vind het niet vreemd, maar juist klantgericht.
Deze zaten er bij mij wel bij, heb mijn Z3C in juli 2015 gekocht..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Kiswum schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:18:
Ik heb even onderzoek gedaan naar het probleem van de gebarsten schermen.
Ik heb 3 zoekopdrachten uitgevoerd: Spontaan, Barst en Gebroken. Dit heb ik gedaan doordat niet iedereen gelooft dat dit echt spontaan kan gebeuren. Zie mijn bericht bij een bericht over de eerste videobeelden van de Z5.

Hier is mijn lijstje met gebroken schermen uit het Z3c topic, let wel, dit is een telefoon die niet echt in trek is, als ik de concurrenten moet geloven.

31* Spontaan gebarst:
10-02: Peaky (Daarna nogmaals)

10* Gebarst na val (of enkele weken daarvoor gevallen):

7* Onbekend of de telefoon is gevallen:
02-02: Shabbaman

Het resultaat is hoger dan ik had verwacht, maar liefst 31 unieke mensen hebben een spontaan gebarst scherm gekregen. Sommige hebben het meerdere keren gekregen. Een aantal keren is de barst enkele weken na een "zachte" val ontstaan.
Mijn vragen voor jullie:
Omdat je mij in de lijst zet met onbekend zal ik even toelichten wat er is gebeurd. Na de update van 5.1 was het toestel erg warm en heb ik hem even met rust gelaten en op tafel gelegd. Ik hoorde al een soort van kraak maar zag toen niks. Enkele uren later zat er ineens een barst in de achterkant.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:40
Kleine terugrapportage:

Mijn telefoon had waterschade opgelopen en deed niks meer. Opgestuurd onder garantie naar Sony. 14 dagen gewacht op reparatie. Dit duurde uiteindelijk te lang. Kon nieuwe telefoon uitzoeken.

Wel mooie service uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 20:47
Kiswum schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:18:
Ik heb even onderzoek gedaan naar het probleem van de gebarsten schermen.
Ik heb 3 zoekopdrachten uitgevoerd: Spontaan, Barst en Gebroken. Dit heb ik gedaan doordat niet iedereen gelooft dat dit echt spontaan kan gebeuren. Zie mijn bericht bij een bericht over de eerste videobeelden van de Z5.

Hier is mijn lijstje met gebroken schermen uit het Z3c topic, let wel, dit is een telefoon die niet echt in trek is, als ik de concurrenten moet geloven.

31* Spontaan gebarst:
10-02: Peaky (Daarna nogmaals)

10* Gebarst na val (of enkele weken daarvoor gevallen):

7* Onbekend of de telefoon is gevallen:
02-02: Shabbaman

Mijn vragen voor jullie:
Mijn naam kan ook bij het eerste lijstje, de achterkant is spontaan gebarsten na een aantal weken. Kosteloos gerepareerd onder garantie (wel met valschade, maar dat was daarvoor).

Ja ik zou nog steeds voor een Z3C gaan, ideale telefoon. Hij is inderdaad relatief kwetsbaar (is althans de eerste telefoon bij mij die kapot is gevallen...) Ik heb nog gewoon een siliconenhoesje, dat werkt prima!

Ik zou ook wel voor de Z5C gaan, klein formaat (en waterdicht) blijft voor mij het belangrijkste :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maakla
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:36
Ik wil even mijn frustratie uiten! Zie hieronder. Weet iemand wat de kosten zijn van het buiten garantie repareren van een achterkant. Het gaat om een barst in de achterkant binnen een week na aankoop (waarschijnlijk het bekende probleem uit deze topic) maar ik wil zeker weten dat de schade niet al te groot is als toch zou worden geoordeeld dat er sprake is van valschade.

Geachte heer Klaassen,
Wij begrijpen uw frustratie.
Helaas hebben wij echt niet de mogelijkheid om een prijsindicatie te geven.
Graag willen wij u ook informeren dat mocht u het toestel willen laten repareren door een derde partij, dat de garantie vanuit Sony komt te vervallen.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Geachte mevrouw,

Dus u wilt beweren dat als u mij straks voorhoudt dat de reparatiekosten EUR 200,00 zouden bedragen, ik dat moet accepteren en anders EUR 40,00 mag betalen, omdat ik anders mijn toestel niet van u terug krijg?

De barst in het achterscherm bij deze toestellen is een veel voorkomend probleem. Geeft u nou gewoon eens aan wat dat normaal gesproken ongeveer kost, uitgaande van alleen het vervangen van het achterscherm en zo nodig best case/worst case.

Alle aanbieders van vervangingen (zonder garantie van Sony) kunnen dit zeer eenvoudige vraagje zonder meer beantwoorden (namelijk: ongeveer 60 euro).

En als u nog eens negatief wil reageren, zou u mij dan even willen bellen om van gedachten te wisselen?

Met vriendelijke groet,

Maarten Klaassen

Geachte heer Klaassen,
Wij vinden het heel vervelend om te zeggen, maar wij kunnen u geen tarieven lijst zenden. Onze collega heeft gister ook geprobeerd contact met u op te nemen hierover. Mijn collega heeft navraag voor u gedaan bij het service center.
Ook het service center heeft aangegeven dat het niet mogelijk is om een tarieven lijst te sturen, om de reden dat we niet zonder onderzoek kunnen vast stellen dat dat het enige defect is in het toestel.
Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,
Melanie
Sony Xperia Support Nederlands

Beste Melanie,

Dank voor je bericht maar je geeft nu weer het zelfde antwoord als de medewerker van het Call Center.

Ik wil graag een tarievenlijst zien van de meest voorkomende werkzaamheden die nodig zijn als de achterkant van het scherm vervangen moet worden. In dat geval kan ik kijken of ik het toestel naar jullie kan opsturen. Anders moet ik, als ik straks de offerte te hoog vind, wel 40 euro aan jullie betalen. Ik begrijp best dat dit geen garantie is dat mijn specifieke telefoon tegen die prijs gerepareerd kan worden. Als het in de orde van grootte van EUR 200 of meer kan liggen dan ga ik daar anders mee om dan als het rond de EUR 50,00 ligt. Het lijkt mij heel normaal dat een op consumenten gerichte organisatie daar een eenvoudig antwoord op geeft.

Ik zou jullie graag nog één maal in de gelegenheid willen stellen om hier een antwoord op te geven, waarbij ik je vraag om je je te verplaatsen in de wensen van jullie klant.

Maarten

Geachte heer Klaassen,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Sony Xperia Support.

Wat vervelend dat uw toestel een defect heeft aan de back cover. Ook onze excuses dat het telefonisch support niet naar wens is verlopen.
Helaas kunnen wij van de technische support u geen informatie geven over de kosten van een repair. Wij hebben geen toegang tot die informatie, omdat wij het toestel niet kunnen zien en niet kunnen testen. Deze kosten worden vast gesteld in het service center.
In het service center word het toestel uitgebreid getest en bekeken waardoor het defect is ontstaan en/of er meerdere defecten zijn ontstaan als gevolg hiervan.

Mocht het zo zijn dat het defect niet binnen garantie valt, dan krijgt u bericht vanuit het service center. U krijgt dan de keuze om het toestel te laten repareren of u kunt het toestel ongerepareerd retour laten zenden. (Hier komen inderdaad de onderzoekskosten bij kijken van ongeveer 40,-).
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Melanie
Sony Xperia Support Nederlands

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij dien ik een klacht in over de wijze waarop ik door uw telefonische helpdesk te woord ben gestaan. Van uw klantenservice kreeg ik bericht dat er geen uitspraak kan worden gedaan over de kosten van een standaard reparatie van de achterkant van een Z3 compact. Dit terwijl jullie mij wel 30-40 euro in rekening brengen als ik de telefoon opstuur en vanwege de kosten er voor kies om de achterkant niet door Sony te laten vervangen.
Dit lijkt mij erg vreemd aangezien de kosten van vervanging van het toestel als standaard bedrag bekend moeten zijn en bovendien was ik eerder te woord gestaan door iemand die zei dat deze kosten wel bekend waren en opgevraagd konden worden. Uw medewerker Quinten hield vol dat dit niet kon.
Ik zou graag willen dat jullie de manier waarop de helpdesk consumenten te woord staat aanpassen en ik zou ook graag alsnog een antwoord willen hebben op de vraag wat het normaal gesproken kost om de achterkant van een z3 compact te vervangen, zodat ik weet waar in aan toe ben als ik mijn telefoon naar jullie opstuur.

Met vriendelijke groet,

Maarten Klaassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kepler schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:15:
[...]

Mijn naam kan ook bij het eerste lijstje, de achterkant is spontaan gebarsten na een aantal weken. Kosteloos gerepareerd onder garantie (wel met valschade, maar dat was daarvoor).
Vandaar dat je onder het 2e kopje staat ;) Ik had al gelezen dat hij enkele weken daarvoor was gevallen. Het is daardoor niet geheel uit te sluiten of er daardoor een krasje is ontstaan.
Chaos-Zero schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:45:
[...]

Omdat je mij in de lijst zet met onbekend zal ik even toelichten wat er is gebeurd. Na de update van 5.1 was het toestel erg warm en heb ik hem even met rust gelaten en op tafel gelegd. Ik hoorde al een soort van kraak maar zag toen niks. Enkele uren later zat er ineens een barst in de achterkant.
Bedankt voor de update, heb je het toestel een keer laten vallen (ook al was dat enkele weken daarvoor)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Kiswum schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:22:
[...]

Vandaar dat je onder het 2e kopje staat ;) Ik had al gelezen dat hij enkele weken daarvoor was gevallen. Het is daardoor niet geheel uit te sluiten of er daardoor een krasje is ontstaan.
Dan zou ik wel een onderscheid maken tussen scherm en achterkant. 22-10-2014 is mijn achterkant spontaan gebarsten (wel in de weken daarvoor gevallen). Afgelopen mei is hij van ongeveer 40cm hoogte gevallen op een stenen vloer, precies met de hoek van het toestel. Hierdoor is het scherm toen gebarsten en werkte het touchscreen niet meer. In de tussentijd had ik hem wel een paar keer laten vallen, heb het idee dat hij de laatste keer gewoon ongelukkig viel. Nu dus een siliconen hoesje er om heen, dit heeft mn toestel al 2x gered sindsdien :D

Ik mag dus twee keer in de lijstje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kepler schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:01:
[...]

Dan zou ik wel een onderscheid maken tussen scherm en achterkant. 22-10-2014 is mijn achterkant spontaan gebarsten (wel in de weken daarvoor gevallen). Afgelopen mei is hij van ongeveer 40cm hoogte gevallen op een stenen vloer, precies met de hoek van het toestel. Hierdoor is het scherm toen gebarsten en werkte het touchscreen niet meer. In de tussentijd had ik hem wel een paar keer laten vallen, heb het idee dat hij de laatste keer gewoon ongelukkig viel. Nu dus een siliconen hoesje er om heen, dit heeft mn toestel al 2x gered sindsdien :D

Ik mag dus twee keer in de lijstje :P
Hij wil 2 keer in het lijstje... :P
Wat betreft de opmerking over het scherm of achterkant, dat is iets om inderdaad aan te passen. Nu lijkt het alsof het vooral over het scherm gaat, maar de schade komt vooral voor bij de achterkantjes/backplates.
Ik ga dit direct aanpassen!
maakla schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:20:
Ik wil even mijn frustratie uiten! Zie hieronder. Weet iemand wat de kosten zijn van het buiten garantie repareren van een achterkant. Het gaat om een barst in de achterkant binnen een week na aankoop (waarschijnlijk het bekende probleem uit deze topic) maar ik wil zeker weten dat de schade niet al te groot is als toch zou worden geoordeeld dat er sprake is van valschade.
Waarom zou je betalen voor iets waarbij geen schade van buitenaf is te zien? Is er valschade? Dan zijn de kosten voor eigen rekening. Is er geen valschade en is het echt spontaan ontstaan en ook nog binnen 8 dagen of 14 dagen bij een online bestelling, dan heb je volgens mij recht op een nieuwe. Je telefoon hoeft niet gerepareerd te worden, je hebt recht op een nieuwe doordat je binnen het termijn van 8 dagen zit (het kan wat mij betreft worden gezien als een DOA). Laat je dus niet opschepen met een reparatie en/of kosten.

Bel naar de winkel en ren er naartoe om een nieuwe op te halen!

Interessant om te lezen: http://www.gsmhelpdesk.nl...le-telefoon-of-smartphone

[ Voor 38% gewijzigd door Kiswum op 01-09-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Als je dan toch bezig bent, hoeveel mensen hier hebben waterschade opgelopen omdat ze de telefoon gebruikten onder water? Dat mag namelijk niet :+ . Die cameraknop zit niet om die reden erop...

Ik wacht nog steeds op mijn garantieclaim. Twee weken geleden opgestuurd naar CoolBlue, maar pas een week geleden bevestiging ontvangen. Mag hopen dat die inmiddels bij Sony ligt.
Nog een maand geduld denk ik dan :(

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:25
Die Bruine schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 18:29:
Als je dan toch bezig bent, hoeveel mensen hier hebben waterschade opgelopen omdat ze de telefoon gebruikten onder water? Dat mag namelijk niet :+ . Die cameraknop zit niet om die reden erop...
Van wie mag dat niet?

Heb met mijn toestel een paar keer onder water foto's gemaakt. Geen problemen mee gehad. Hij blijft ook netjes droog onder de klepjes, niets van waterschade te merken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:05
Die Bruine schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 18:29:
(...)
Dus wat ze hier op 1.40 doen mag niet?
[YouTube: https://youtu.be/-xgyDCcHut0]

Misschien moet je dat ook ff doorgeven aan de marketingafdeling van Sony dan :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Kiswum schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:22:
[...]

[...]

Bedankt voor de update, heb je het toestel een keer laten vallen (ook al was dat enkele weken daarvoor)?
Nee, het toestel is nooit gevallen.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Hebben meer mensen hier dat ze hun toestel niet onderwater durven stoppen? Ik durf het niet zo goed. IK ben echt bang dat het misgaat bij mij en ik vervolgens zonder telefoon zit.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Inruilen onder garantie is voor mij onvoldoende zekerheid om het toch te wagen, want gratis vijf weken zonder foon zitten is erger dan nooit uw foon nat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie mijn bericht van boven november over waterschade tijdens huwelijksreis ;)
Telefoon mag gewoon worden gebruikt onder water en je hebt gewoon garantie bij schade, mits je alle klepjes dicht laat. Bij zout en chloor water moet je het z.s.m. schoonmaken met vers water. Na verloop van tijd kunnen de rubbers zwak worden. Ik heb mijn nieuwe terug telefoon na 6 maanden gewoon in het zwembad gebruikt, maar wel met een beetje angst voor schade. Ik had in juni 2 reserve telefoons mee op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Wordt er ook een lijstje bijgehouden van mensen zonder spontane gebarsten scherm? *steekt hand op*... gezien de hoeveelheid berichten zou een eigen topic (garantiekwesties) misschien wenselijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:50

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ook hier nog geen barst. Lijkt idd op bepaalde modellen die dat hebben.
Water heb ik nog niet getest, ik zwem nooit met mijn telefoon en vind het nutteloos om te testen ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Zeror schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:30:
Hebben meer mensen hier dat ze hun toestel niet onderwater durven stoppen? Ik durf het niet zo goed. IK ben echt bang dat het misgaat bij mij en ik vervolgens zonder telefoon zit.
Vaak genoeg gedaan, regelmatig in het zwembad (wel afspoelen), afspoelen onder de kraan als hij erg vies is geworden, tijdens het hardlopen in de stromende regen, op de fiets in de stromende regen, etc.

Dat is juist de voornaamste reden dat ik de Z3C heb gekocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik ook, de telefoon bevalt me zelfs zo goed dat ik zojuist de tablet variant ook heb besteld :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook geen spontante barst gehad.
Ik heb mijn telefoon voorzien van een protector aan de voor- en achterzijde en ik gebruik altijd een pouch-bag/hoesje om mijn telefoon. Ik ben dan ook erg voorzichtig met mijn spullen en de telefoon ziet er na 9 maanden nog uit als nieuw. Deze zal mogelijk in nieuwstaat verkocht worden om de Z5c aan te kunnen schaffen. Eerlijk gezegd heb ik de telefoon van de 9 maanden, maar 4 maanden gebruikt i.v.m. andere telefoons die ik tijdens reviews heb gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb zojuist wat foto's gezien van de Z5 Compact en die ziet er wel erg goed uit! Mocht die heel erg tegenvallen (wat ik eigenlijk niet verwacht) dan ga ik wel voor de Z3C denk ik :)
En hoe is het scherm van de Z3C? Een stuk beter dan de Z1C?

[ Voor 28% gewijzigd door SToRM666 op 02-09-2015 11:04 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:39
Even voor de statistiek: Ik heb ook nog geen problemen met mijn Z3C gehad. (En hoop dat dat zo blijft).
Telefoon in zwembad of bierglas probeer ik niet uit. Ik heb hem voor de waterdichtheid als ik hem een keer in de regen moet gebruiken, of schoonmaken onder de kraan of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Denk toch wel dat ik mijn Z3C die ik pas 1 maandje heb 1 jaartje ga houden.
Geloof ook niet dat het zoveel zin heeft om nu in december een Z5C te nemen.
Of zijn er menen die hier anders over denken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:02:
Denk toch wel dat ik mijn Z3C die ik pas 1 maandje heb 1 jaartje ga houden.
Geloof ook niet dat het zoveel zin heeft om nu in december een Z5C te nemen.
Of zijn er menen die hier anders over denken ?
Ik zou eerst wachten op de eerste resultaten van de Octa-core Snapdragon in de kleine behuizing van de Z5c. Daarna kun je in december alsnog beslissen om hem te nemen.
Kijken en vergelijken, dat is voor mij het beste advies wat ik je kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
SToRM666 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:01:
Ik heb zojuist wat foto's gezien van de Z5 Compact en die ziet er wel erg goed uit! Mocht die heel erg tegenvallen (wat ik eigenlijk niet verwacht) dan ga ik wel voor de Z3C denk ik :)
Is dat nu wel of niet een glazen achterkant bij de Z5C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrymossel schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:27:
[...]

Is dat nu wel of niet een glazen achterkant bij de Z5C?
Het ziet eruit als rubber/kunststof. Iets ruwer dan bij de Z1c, maar wellicht ook nog steeds krasgevoelig (tenzij er voor zelfhelende kunststof is gekozen).
Ik vind het uiterlijk er er wel stoer en stootbestendig uitzien.

De persconferentie van Sony begint vanmiddag om 16:15.
https://community.sony.co...ony/ifa-2015/ba-p/1999855

[ Voor 14% gewijzigd door Kiswum op 02-09-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:27
Z5C ziet er netjes uit, al zal ik denk ik nu nog niet overstappen, ben nog erg blij met mijn Z3C(ook geen basten in scherm of achterkant trouwens na al meermaals laten vallen). Wel ideaal is de waterdichte USB connector, magnetisch werkt toch net wat minder makkelijk vind ik. Overigens wel jammer als het scherm nog steeds niet FullHD is.

[ Voor 19% gewijzigd door Virtual Reality op 02-09-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
SToRM666 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:01:
Ziet er wel mooier uit dan de huidige Z3C vind ik :) Alleen 'moet' ik nog een jaar met deze doen ivm abbo. Misschien dat ik volgende jaar de Z5C gewoon los koop, zal dan wel flink in prijs gedaald zijn. Voorlopig nog erg tevreden met de Z3C! :D

edit: zit er trouwens draadloos opladen in? Ik heb er nog niks over gelezen?

[ Voor 5% gewijzigd door kepler op 02-09-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Zometeen is de conference, dus dan krijgen we hopelijk alle informatie. Ik vind de USB aansluiting zonder klepje wel erg handig en ik ben benieuwd of die fingerprint scanner goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Officieel: Het is "frosted glass" en de vingerafdrukscanner heeft alleen een touch nodig, geen veegbeweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kiswum schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:41:
Officieel: Het is "frosted glass" en de vingerafdrukscanner heeft alleen een touch nodig, geen veegbeweging.
We hebben hetzelfde zitten kijken. Toen het over de vingerafdrukscanner in de powerbutton ging zei ie volgens mij: "Unlocking the device with one simple gesture". Staat dat niet open voor interpretatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:51:
[...]

We hebben hetzelfde zitten kijken. Toen het over de vingerafdrukscanner in de powerbutton ging zei ie volgens mij: "Unlocking the device with one simple gesture". Staat dat niet open voor interpretatie?
We kijken inderdaad naar hetzelfde. Ik kreeg door: with a simple touch", maar wellicht heb ik het verkeerd doorgekregen, ik hoop dat de stream straks nog ergens te zien is.
We zitten nu in de sectie van omgevingsproducten zoals luchtfilters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ach, wellicht heb ik me vergist. Binnenkort zullen we het weten, de promotie video's en specs vliegen ons straks vast om de oren. Ik ben afgehaakt met kijken, 't ging me om de Z5C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: Sony presenteert Xperia Z5, Z5 Compact en Z5 Premium

32GB+SD/3GB voor de Z3c en ze komen in oktober uit!
Wow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
Hm die z5 compact is wel om te kwijlen!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Joosie200 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:14:
Zelf zou ik het top vinden als ze bij de Z5c er een 4,7 inch in kwijt kunnen met 1920x1080 scherm > vereist minimale bezels, haast een randloze smartphone wordt het dan. Bovenal hoop ik dat Sony met de opvolger gewoon een scherm erin weet te zetten die standaard 6500 Kelvin heeft en daarmee dus het meest kleurnauwkeurig is out of the box. Ditch het premium-maar-oh-zo-breekbare glas maar kies dan niet meteen voor plastic fantastic, maar bijvoorbeeld hoe OnePlus hun covers maakt van kevlar _/-\o_ Geeft ook een premium feel, maar is slijtvaster/minder geneigd tot einde oefening zodra ie ook maar een snoekduik naar de grond maakt.
Helaas blijft de compact steken op 1280x720. Verschil moet er zijn op een bepaald punt, dat is niet de SoC, niet het RAM, opslag, camera. Maar als ze de kleurnauwkeurigheid, breekbaarheid hebben aangepast is het toch een mooi aanbod. :) Dus laat die backcover maar gewoon weer van een niet-glas soort zijn zoals met de Z1c.

edit: Z5c blijkt toch 2GB ram te hebben aldus Kiswum op de FP. :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Joosie200 op 02-09-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:13:
[...]

edit: Z5c blijkt toch 2GB ram te hebben aldus Kiswum op de FP. :'(
Sorry :( ik had ook liever 3GB gezien, net als alle andere Flagships/premium telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Kiswum schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:57:
[...]

Sorry :( ik had ook liever 3GB gezien, net als alle andere Flagships/premium telefoons.
Toch wel een groter minpuntje. Dit doorbreekt de mooie eenheid tussen compact, normaal en premium lijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maakla
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:36
Waarom zou je betalen voor iets waarbij geen schade van buitenaf is te zien? Is er valschade? Dan zijn de kosten voor eigen rekening. Is er geen valschade en is het echt spontaan ontstaan en ook nog binnen 8 dagen of 14 dagen bij een online bestelling, dan heb je volgens mij recht op een nieuwe. Je telefoon hoeft niet gerepareerd te worden, je hebt recht op een nieuwe doordat je binnen het termijn van 8 dagen zit (het kan wat mij betreft worden gezien als een DOA). Laat je dus niet opschepen met een reparatie en/of kosten.
Er is valschade maar die heeft niet te maken met de barst. Er bestaat overigens geen acht dagen regeling waar jij het over hebt.
De regeling van de bedenktermijn geldt alleen bij koop of afstand. Die termijn bedraagt, zoals je aangaf, 14 dagen en wordt verlengd tot een jaar als de verkoper bij de aflevering niet uitlegt hoe de bedenktermijn werkt of als hij geen retourformulier bijlevert (dat wordt overigens nogal vaak vergeten). Anders dan veel mensen denken mag een via internet besteld product ook gebruikt zijn en kan dan nog steeds retour worden gezonden.
In dit geval is de telefoon (van mijn vriendin) in de winkel gekocht en geldt deze regeling dus niet. Maar daar gaat het ook niet om, het gaat hier om de vraag of de schade onder de (wettelijke) garantie van verkoper (KPN winkel) valt.

Mijn verwachting is dat dit uiteindelijk niet het geval zal zijn, omdat de aanwezigheid van valschade waarschijnlijk in mijn nadeel wordt uitgelegd. Daarom vind ik het prettig om vooraf de kosten te weten en ik begrijp niet waarom Sony er zo moeilijk over doet om daar een richtlijn in te geven. Maar eerst ga ik eens kijken of KPN als verkoper een vriendelijker standpunt inneemt.

• Chris.nl
  • Niet online
Kiswum schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:53:
[...]

We kijken inderdaad naar hetzelfde. Ik kreeg door: with a simple touch", maar wellicht heb ik het verkeerd doorgekregen, ik hoop dat de stream straks nog ergens te zien is.
We zitten nu in de sectie van omgevingsproducten zoals luchtfilters.

Je kan meerdere vingers instellen bij ontgrendelen dus elke greep zou raak kunnen zijn. Lijkt me niet slecht.
Yes de software is aangepast een de randen lijken nu op rubber=schokabsorberend.

In de appdrawer lijkt het vervelende menu te zijn verdwenen, hierdoor kun je sneller/makkelijker app verwijderen.

Bedankt voor het filmpje Chris.nl

• Knordy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik heb mijn telefoon sinds half juni 2015. Nog geen barsten gelukkig. Wel 1x laten vallen van ongeveer 90 cm op tapijt, en een aantal keer tegen het nachtkastje getikt. Verder heb ik een goedkoop (€8,-) hardcase hoesje en geen screen protectors.

Enige problemen die ik tot nu toe heb ervaren was met de update van 5.0.2 naar 5.1.1.

Ook ik durf mijn telefoon niet onder water te gebruiken (regen geen probleem).

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:47
Mooie presentatie gisteren over de nieuwe Z5-serie.
Waar ik de aanschaf van de Z3C maanden heb uitgesteld, ook vanwege de aankondiging van de Z5C, heb ik na gisteren toch voorzichtig besloten gewoon voor de Z3C te gaan.
Mijn inziens verschillen de twee modellen niet veel, behalve dat de een die vingerafdruk-ontgrendeling heeft. Voor de rest bijna dezelfde specs en dat voor een meerprijs van 200 euro.
De Z3C voldoet prima aan hetgeen ik van een mobiel vraag en zal een grote vooruitgang zijn in vergelijking met de mob die ik nu heb (Samsung Galaxy S3)...

• Joosie200
  • Niet online
Type Z compactSony Xperia Z1cSony Xperia Z3cSony Xperia Z5c
SoCSnapdragon 800 2,2GhzSnapdragon 801 2,5GhzSnapdragon 810 ?,?Ghz
RAM2GB2GB2GB
Interne opslag16GB16GB32GB
Schermdiagonaal4,3"4,6"4,6"
Resolutie1280x7201280x7201280x720
Camera achter20,7MP20,7MP23MP
Camera voor2MP2,2MP5MP
Accu2300mAh2600mAh2700mAh
ReleaseJanuari 2014September 2014September 2015

Na anderhalf jaar nog geen bump in RAM, resolutie maar dan wel een discutabele Snapdragon erin stoppen steekt de Z5c magertjes af van de Z3c. Z7c zal dus wel de Snapdragon 820 krijgen volgend jaar. Camera blijft gelijk qua resolutie maar met toevoeging van optische stabilisatie/meer digitale zoom ofzo. Wellicht dan wel eindelijk 1920x1080 i.c.m. 3GB ram? En je kunt zeggen waar heb je 1080p en 3GB voor nodig? Naja, als de compact toch stilaan doorgroeit qua schermgrootte zit je straks vanzelf in de 4,7 schermcategorie. HTC One gebied zeg maar. Persoonlijk vind ik 1280x720 prima voor een 4,3/4,5 inch scherm. Maar ga je hoger dan kom je sneller 1920x1080 tegen. De compact serie beweegt zich ook omhoog dus dan kan je niet achterblijven. Zeker niet als de prijs er niet om liegt.

• SToRM666
Er is nog geen Z5(C) topic, dus zal ik maar even hier reageren. Vooraf dacht ik van de Z5C dat ik m zeker wilde hebben. Deze staat nog altijd bovenaan de lijst, maar een 1080p scherm was inderdaad wel beter geweest. Daarnaast wil ik m zeker eerst in het echt zien om het scherm te beoordelen te kijken hoe het toestel in het echt bevalt. Ik dacht dat de randen van aluminium waren, maar deze zijn blijkbaar van plastic? Dat vind ik ook wel een tegenvaller voor zo'n duur toestel.

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 03-09-2015 12:15 ]

• Albert020
Joosie200 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:17:
Type Z compactSony Xperia Z1cSony Xperia Z3cSony Xperia Z5c
SoCSnapdragon 800 2,2GhzSnapdragon 801 2,5GhzSnapdragon 810 ?,?Ghz
RAM2GB2GB2GB
Interne opslag16GB16GB32GB
Schermdiagonaal4,3"4,6"4,6"
Resolutie1280x7201280x7201280x720
Camera achter20,7MP20,7MP23MP
Camera voor2MP2,2MP5MP
Accu2300mAh2600mAh2700mAh
ReleaseJanuari 2014September 2014September 2015
Voor mij niet gelijk een reden om de overstap van de Z3C naar een Z5C te maken... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Albert020 op 03-09-2015 17:41 ]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Hmm, ik hoor hier toch echt 16 Gb intern ipv 32... Camera lijkt wel echt verbeterd te zijn. Ik denk dat ik nog wel even met de Z3c vooruit kan.

Wear Sunscreen!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik ben ook gaan nadenken over de meerwaarde van de Z5C boven de Z3C en lijk tot de conclusie gekomen dat ik nog best een jaartje met de Z3C kan doen. Vormgeving/bouw(kwaliteit) van de Z5C is wellicht iets beter maar ik zou er toch weer een case omheen doen... De Z3C is nog vlot zat, dus om nou voor de vingerafdrukscanner en (helaas nog micro-)usb poort zonder klepje te upgraden....

Laat de geruchten over de Z7C maar komen :+

• SToRM666
Ik zit eigenlijk wel te overwegen om toch maar een Z3C te nemen en dan af te wachten tot volgend jaar voor de Z7C. Vooral qua prijs en design vind ik de Z3C wel erg interessant.

• Chris.nl
  • Niet online
SToRM666 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:13:
Ik zit eigenlijk wel te overwegen om toch maar een Z3C te nemen en dan af te wachten tot volgend jaar voor de Z7C. Vooral qua prijs en design vind ik de Z3C wel erg interessant.
Qua design vind ik de speakers bij de Z5C iets mooier af-/wegewerkt. Maar de meerwaarde van de 810 tegen de 801 chipset (in het dagelijks gebruik) terwijl het geheugen toch op 2GB is blijven steken vind ik twijfelachtig. Ben wel benieuwd naar de Tweakers.Net review / accubenchmark.

- edit -

Alleen met de Z5C lijkt Sony het eindelijk beter gedaan te hebben met de camera. Dat is toch een pluspunt die voor mij het verschil zou kunnen maken in nieuwe aanschaf, als ik nu geen Z3C had.

[ Voor 15% gewijzigd door Chris.nl op 03-09-2015 12:20 ]

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:45

Pinjataaa

Hit me!

SToRM666 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:13:
Heb ik ook gedaan, de Z3C is lekker goedkoop nu en het verschil vind ik nog meevallen.
Het enige dat ik wel mis is de vingerprint scanner. Verder erg blij dat ik voor de Z3C ben gegaan voor minder dan de helft van het geld.

• koudeheld
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-01-2019
De 5c is een mooie evolutie van de 3c. Ik zie echter geen enkele reden om over te stappen. Ik heb nog geen één telefoon met een 810 gezien die een spetterende accuduur heeft. Ik vrees dat de 5c geen uitzondering zal zijn. En dat is voor mij toch wel één van de belangrijkste voordelen van deze telefoon, zo niet de belangrijkste.

Een iets mooiere achterkant en een betere camera zijn zijn geen reden om 200+ meer euro uit te geven.

• kepler
SToRM666 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:45:
Er is nog geen Z5(C) topic, dus zal ik maar even hier reageren. Vooraf dacht ik van de Z5C dat ik m zeker wilde hebben. Deze staat nog altijd bovenaan de lijst, maar een 1080p scherm was inderdaad wel beter geweest. Daarnaast wil ik m zeker eerst in het echt zien om het scherm te beoordelen te kijken hoe het toestel in het echt bevalt. Ik dacht dat de randen van aluminium waren, maar deze zijn blijkbaar van plastic? Dat vind ik ook wel een tegenvaller voor zo'n duur toestel.
Ik heb liever een scherm van 720p en een goede accuduur, dan een scherm van 1080p en een aantal uur minder accu. In de praktijk is het scherm van mijn Z3 echt prima, ik heb niet het idee dat ik een hogere resolutie nodig heb (behalve met Google Cardboard)

Verder zijn de huidige randjes ook van plastic.

• Chris.nl
  • Niet online
Op 4.6 inch is 720p inderdaad genoeg en ideaal voor een goede accuduur. Als ik het goed heb begrepen heeft de Z5C wel een metalen frame (met blijkbaar een plastic stootrand) waar de Z3C nog helemaal van plastic is. Ik kan me wel indenken dat een metalen rand iets sjieker/beter aanvoelt, maar na 1 valpartij heb je daarmee wellicht meer irritatie van een beschadiging dan bij een plastic omlijsting.

• DaV3rb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-09 17:32
Z5C ziet er heel mooi uit ben benieuwd naar de ervaringen. Ben tot nu toe zeer tevreden over mijn Z1C! Heb hem nu bijna een jaar. Ging voor de compact vanwege het formaat, maar wilde nog niet aan een Z3C destijds.

Alleen jammer dat mijn vriendin wel koos voor de Z3C niets anders dan problemen heeft gehad met de Z3C en deze is inmiddels overleden. Na 2 keer zittend op de grond, geen gein, telefoon glijd uit broekzak en glas breekt. Beiden keren kosteloos gerepareerd door Sony onder garantie, prima, maar telefoon natuurlijk een aantal weken kwijt.

Daarna terug gehad, telefoon 1 keer onder water geweest, afspoelen van vuil. Wij hadden niet begrepen dat hij na reparatie geen garantie meer heeft om onder water te kunnen. Waterschade, toen niet naar Sony gezonden. Bij de phonedokter laten maken voor een lage prijs. Natuurlijk eigen schuld om niet door de fabrikant te laten maken. En nu is de telefoon dan overleden. Backlight kapot.

Mijn vriendin is klaar met Sony, maar ik houd graag de ontwikkeling van de Z5C in de gaten voor mijn volgende toestel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zal starten met een Z5c topic. Even geduld :)

Alle Z5 compact gerelateerde content mag hier worden geplaatst:
[Sony Xperia Z5 Compact] Ervaringen & Discussie

[ Voor 60% gewijzigd door Kiswum op 04-09-2015 12:45 . Reden: Topic is aangemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Kiswum schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:42:
Ik zal starten met een Z5c topic. Even geduld :)
Zet even een linkje als je hem af hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:45:
[...]

Zet even een linkje als je hem af hebt...
Zie edit, zie tijdstip :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Over toeval gesproken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03

xon

Guys....help me out..

Na mijn Z3C ik oktober gekocht te hebben heb ik deze in december via MM teruggestuurd om te laten repareren vanwege een bekende barst (achterkant). Braaf gerepareerd binnen garantie.

Nu haal ik net mijn Z3 uit mijn zak en je raadt het al...opnieuw aan de achterkant van de telefoon een barst van links naar rechts. Nu heb ik in de tussentijd in China wel een reserve achterkantje gekocht maar sta niet te trappelen om zelf te gaan klooien als het niet hoeft.

Hoe is de garantie afhandeling van barsten op dit moment? Wordt er nog steeds makkelijk mee omgegaan en gerepareerd (mits het geen valschade is) ? Benieuwd naar jullie ervaringen van laatste maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Laatst online: 03-09 16:25
Op mijn Z3C heb ik ingesteld dat de batterijbesparingsmodus automatisch aan gaat onder de 20% accu, dan word ook de beeldschermhelderheid laag gezet, de (automatischer)"aanpasbaar helderheid" word uitgeschakeld..
Na het opladen zou ik willen dat deze aanpasbaar helderheid weer ingeschakeld word. (zoals elke functie weer ingeschakeld word na opladen) . heeft iemand enig idee of dat kan?
Of kan ik deze functie op een snelle plek neerzetten, zodat ik niet helemaal naar het instellingen scherm moet gaan om dit weer te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14
Je zou de sony smart connect tool kunnen gebruiken.
Je kunt een trigger zetten:
- opladen klaar
- zet helderheid op niveau x

Ik heb het als volgt ingesteld in een profile:
aan de lader/dock:
geluid stil en helderheid iets omlaag (want het is dan 's nachts)

lader loskoppelen:
geluid weer aan en helderheid weer terug op oude niveau

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Laatst online: 03-09 16:25
TH0R schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:11:
Je zou de sony smart connect tool kunnen gebruiken.
Je kunt een trigger zetten:
- opladen klaar
- zet helderheid op niveau x

Ik heb het als volgt ingesteld in een profile:
aan de lader/dock:
geluid stil en helderheid iets omlaag (want het is dan 's nachts)

lader loskoppelen:
geluid weer aan en helderheid weer terug op oude niveau
Juist! dat werkt:

na het aansluiten van de lader/dock gaat mn helderheid op 7% , en bij loskopelen weer op automatisch _/-\o_
(verder gaat BT, WIFI, Data en geluid ook uit, en bij loskoppelen weer aan)
Dank je wel :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door makkie88 op 07-09-2015 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik had eigenlijk afgelopen maand wel een update verwacht. Nieuwsbericht

Afbeeldingslocatie: http://ayt.nl/chris/2000645187.jpeg

Nu is het stil rond de Stagefright bug maar het idee dat ik kwetsbaar ben vind ik toch niet zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Ik vind het ook vreemd. Correct me if i'm wrong maar die fix zit nog niet eens in 5.1.1 toch?

Ik zit zelfs nog op 5.0.2 doordat T-Mobile/Sony nog steeds die update niet gepushed hebben.
Als stagefright fix net zo lang duurt als 5.1.1. is dat ergens aan het eind van het jaar op zijn vroegst pas rond.

Heel erg vreemd en totaal niet meer van deze tijd lijkt me. Met name ook een totaal gebrek aan communicatie wat ik erg slecht vind...

[ Voor 9% gewijzigd door KingKoning op 08-09-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos_Dwarf
  • Laatst online: 20-12-2023
Een klein vraagje hier, hoop dat jullie die zouden kunnen beantwoorden. Heb op dit moment een HTC One M7 maar die komt toch redelijk aan het eind van zijn latijn. Nu is mijn oog gevallen op de Z3C, 't lijkt me een zeer mooie telefoon, het formaat spreekt me aan, maar vooral de batterij schijnt goed te zijn. Met het Z5C in het vooruitzicht, wat is jullie verwachtte prijsdaling van de Z3c? Mijn 2-jarig abonnement is op dit moment voorbij dus ik kan een nieuw tostel kiezen. Is het slim om nog even te wachten? Is de overstap überhaupt in jullie ogen wel een logische? De Z5c ziet er namelijk ook wel goed uit, al zal die natuurlijk heel wat duurder zijn. Heb altijd wel flagships gehad maar vooral door het grote formaat van al die schermen heb ik daar niet echt interesse meer in. Hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

• Die Bruine
De enige reden dat ik destijds voor een z3c ipv z1c ben gegaan is omdat ik met een redelijke korting een retourtje kon kopen bij Coolblue.
Nu met de z5c is dat hetzelfde. Mooi toestel. Maar 3Mp verschil, paar uur extra accutijd, vingerafdrukscannner en een overkill aan cpu zijn mij persoonlijk geen meerprijs van 200,- - 250,- waard. Daarvoor zou er 1080p bij moeten zitten :+ .

Maar dat is persoonlijk. Kan mij goed voorstellen dat er wel intensieve gebruikers zijn die net die twee uur extra nodig hebben, of heel veel betalingen doen en naar zo een vingerafdrukscannner uitkijken. But not me, not yet ;)

En de verwachting is altijd dat de prijs iets zakt wanneer er een nieuw model uitkomt. Verwacht echter geen wonderen. De z3c is nog zeer capabel.

[ Voor 10% gewijzigd door Die Bruine op 10-09-2015 04:42 ]

Verwijderd

Ik heb een dilema,

Ik wil graag een z3c maar ik ben zo bang voor die brekende schermen.
Is dr een ander/degelijker sony alternatief?

Of moet ik maar wachten tot de z5c betaalbaar wordt en hopen dat deze beter is?

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:18:
Ik heb een dilema,

Ik wil graag een z3c maar ik ben zo bang voor die brekende schermen.
Is dr een ander/degelijker sony alternatief?

Of moet ik maar wachten tot de z5c betaalbaar wordt en hopen dat deze beter is?
Ik geloof dat de brekende schermen nog meevallen. Het zijn vooral de achterkanten die spontaan in stukken barsten.

De z5c heeft blijkbaar een niet-glazen achterkant, dus hier zal het probleem waarschijnlijk niet spelen. Er zijn nog wel andere Sony telefoons natuurlijk, maar dan zal je iets naar je zin moeten zoeken (en geen Z, want die hebben glazen achterkanten).

• Die Bruine
Ik heb er sinds dag 1 een Brodit siliconen hoes omheen zitten. Meerdere keren laten stuiteren. Gelukkig niet gebarsten. Ook heb ik de telefoon meerdere keren in de zon laten drogen. Ook toen is het glas niet gesprongen. Die telefoon was minstens 50 graden. Zelfs 60 zou me niet verbazen.

Je leest het regelmatig terug komen ja. Maar 9/10x is het "haal hem uit mijn broek en zie daar een barst". Ik persoonlijk maar drie keer gelezen dat hij spontaan de volgende ochtend, liggend op een nachtkastje, was gebarsten. Zelf deed ik hem dus niet in mijn broek als die heel strak zat. Gewoon om wat ik heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Giesber schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:33:
[...]

Ik geloof dat de brekende schermen nog meevallen. Het zijn vooral de achterkanten die spontaan in stukken barsten.

De z5c heeft blijkbaar een niet-glazen achterkant, dus hier zal het probleem waarschijnlijk niet spelen. Er zijn nog wel andere Sony telefoons natuurlijk, maar dan zal je iets naar je zin moeten zoeken (en geen Z, want die hebben glazen achterkanten).
Voor zover ik heb begrepen is de achterkant van e Z5c gewoon van glas, enkel anders afgewerkt deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit tegenwoordig met het volgende probleem, ik verlies meer dan 10% batterij 's nachts. (nacht van ongeveer 8 uur). Ik sluit al mijn apps af, heb stamina mode aan staan en heb gister nacht zelfs mijn Wifi en data uitgezet. Bij de accu informatie staat dat Android besturingssysteem 21% van de batterij verbruikt.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
z5c heeft inderdaad een melkglas achterzijde. Meer info daarover in het Z5c topic [Sony Xperia Z5 Compact] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boess
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 16:54
Voor de statistiek, afgelopen zaterdag de Z3 Compact gehaald en zondag zat er al een barst in de achterkant.

Begon al behoorlijk te twijfelen waar of hoe ik hem dan had laten vallen, maar lees nu dat dit niet ongebruikelijk is.

Voor de rest een mooi en vlot toestelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
nieuws: Sony adviseert 'waterdichte' Xperia-toestellen niet onder water te gebruiken

Hmmm...Ben benieuwd of hier nog iets uit volgt, ik heb de Z3 voornamelijk gekocht voor de waterdichtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kepler schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:42:
nieuws: Sony adviseert 'waterdichte' Xperia-toestellen niet onder water te gebruiken

Hmmm...Ben benieuwd of hier nog iets uit volgt, ik heb de Z3 voornamelijk gekocht voor de waterdichtheid.
Ik zie die waterdichtheid meer als extra stukje zekerheid voor als je telefoon (of jijzelf met phone) in het water valt, dat de kans vrij groot is dat ie het overleeft. Je gaat je telefoon toch niet bewust onder water gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 11-09-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Palomar schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:44:
[...]

Ik zie die waterdichtheid meer als extra stukje zekerheid voor als je telefoon (of jijzelf met phone) in het water valt, dat de kans vrij groot is dat ie het overleeft. Je gaat je telefoon toch niet bewust onder water gebruiken?
Waarom niet? Ik heb hem gebruikt om foto's te maken van mn neefjes onderwater in het zwembad. Het is niet alsof ik het elke dag gebruik, maar wel 1 van de key-features van deze reeks (althans dat was het).

Als er met zulke foto's geadverteerd wordt, dan zou het toch gewoon mogelijk moeten zijn zonder garantie te verliezen?

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/6a4xyc9ar89y_wd640.jpg/sony-raadt-waterdichte-telefoons-niet-water-gebruiken.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door kepler op 11-09-2015 15:47 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 60 Laatste