Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstridW
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-11-2023
Bah, telefoon laten vallen scherm en touchscreen helemaal naar z'n grootje :'(

iemand ervaringen waar te laten repareren? heb nu (mede door de kosten) Anyfix op het oog, de waterdichtgarantie maakt me niet zo heel veel uit, gebruik m toch niet in het water, ga het niet opzoeken.

Maar maar weinig reviews online te vinden. Dus andere opties voor reparatie zijn welkom, zeker regio Eindhoven/Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Knordy schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:58:
[...]

Update: Ik heb contact gehad met de Telfort klantenservice, die mij uitstekend hebben geholpen. Het was daar wel druk :P Telfort is bekend met de update van Sony. Het blijkt dat Sony de instellingen van de toegangspunt heeft gewijzigd. Volgens de helpdeskmedewerkster zou er nu bij 'Instellingen - Meer - Mobiele Netwerken - Namen Toegangspunten - Telfort Spot - APN-type' een * moeten staan (wat verandert dient te worden). Dit was bij mij niet het geval (er staat default,supl).

Mijn oog viel daarna op de Proxy en de Poort instelling, deze stonden respectievelijk op 193.113.200.195 en 8080 ingesteld. Volgens de medewerkster hoefde hier niets ingesteld te worden. Na ze leeg gehaald te hebben en de telefoon opnieuw opstarten, bleek de internet verbinding in elk geval hersteld te zijn (vooralsnog! Ik blijf het in de gaten houden.)

Ze waren ook bekend dat de R (roaming) in het verbindingsicoon staat en wachten nog op meer info van Sony over dit. Er waren meer klanten die internet problemen gemeld hebben na de update van Sony.

Mocht dit alles toch niet het probleem oplossen, dan werd uiteindelijk door verwezen naar de Sony helpdesk (0900-8998318) en anders nog een Hard Reset (waar ik een hekel aan heb :) )
Ah, ik ben dus niet de enigste. Gebruik dan wel Tele2 icm Xperia z3 (non compact) maar met netwerk van T-Mobile.
APN terug gezet naar default, en handmatig correct ingesteld naar Tele2 specs. Internet is erg onstabiel. H+ valt constant terug naar R (edge), of valt helemaal weg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:23
AstridW schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:50:
Bah, telefoon laten vallen scherm en touchscreen helemaal naar z'n grootje :'(

iemand ervaringen waar te laten repareren? heb nu (mede door de kosten) Anyfix op het oog, de waterdichtgarantie maakt me niet zo heel veel uit, gebruik m toch niet in het water, ga het niet opzoeken.

Maar maar weinig reviews online te vinden. Dus andere opties voor reparatie zijn welkom, zeker regio Eindhoven/Tilburg
Ik heb Anyfix gebruikt, het duurde iets langer dan ik dacht (ik wilde wel waterdicht garantie) maar verder goed geregeld. Toestel is ook gewoon weer waterdicht en zag er weer als nieuw uit :) Ik ben hem toen uiteindelijk anderhalve week kwijt geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstridW
kepler schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

Ik heb Anyfix gebruikt, het duurde iets langer dan ik dacht (ik wilde wel waterdicht garantie) maar verder goed geregeld. Toestel is ook gewoon weer waterdicht en zag er weer als nieuw uit :) Ik ben hem toen uiteindelijk anderhalve week kwijt geweest
Top, bedankt :) ik heb nog wel een oude smartphone die de belangrijkste zaken doet dus even wachten is niet erg, qua prijs vind ik het namelijk nogal schelen en liever dat ze het goed doen dan zo'n 60 minuten garantie en dan prutswerk.

Zaterdagavond aangemeld en werd wel vanochtend gebeld dat het verzoek juist is ontvangen, vond ik wel netjes (op de site staat open dins-zat (de fysiieke winkel, dus had pas morgen verwacht iets te horen)

edit: zie nu dat de waterdichtgarantie extra aangegeven moet worden, het dan 3 werkdagen langer duurt maar niets extra kost, dus heb er toch maar voor gekozen

[ Voor 9% gewijzigd door AstridW op 10-08-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

En jawel, het is weer mis. Ik heb net geupdate naar 5.1.1 en ik zie tot mijn schrik dat het Telfort roaming probleem terug is, ik dacht dat ik er voor goed vanaf was. Dat het na een update terug komt kan je toch echt niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
Ik heb mijn z3C nu sinds april, altijd netjes behandeld, top toestel. Maar nu lijkt het of het scherm bovenin de behuizing los begint te komen... Zit echt merkbaar speling in. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
kgd92 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:17:
Ik heb mijn z3C nu sinds april, altijd netjes behandeld, top toestel. Maar nu lijkt het of het scherm bovenin de behuizing los begint te komen... Zit echt merkbaar speling in. Iemand hier ervaring mee?
Jup, plaatste dit op 9 juli... heb eerlijk gezegd nog geen contact op genomen met KPN en/of Sony.. het is inmiddels nog erger geworden. Lijm heeft heel duidelijk losgelaten en soms vallen er zelfs lijmrestjes uit! :X
mklkhanou schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:01:
Hierbij dan een foto van mijn scherm/glasplaat die loskomt. Het grijs/bruine binnen de rode cirkel is geen stof of iets dergelijks maar lijm dat heeft losgelaten! :P

Klik voor vergroting...
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
Ziet er idd uit als wat ik heb, enig idee of sony van dit probleem op de hoogte is? Ga denk ik toch maar eens langs de shop binnenkort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstridW
Weten jullie hoe ik de telefoon uit kan zetten zonder het scherm te hoeven gebruiken of gaat dit niet?door defecte touchscreen kan ik uitzetten niet op het scherm bevestigen en stuur m liever niet terwijl die nog aan staat op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-12-2022

rc5

Mijn z3 compact werd op een gegeven moment te warm om nog vast te houden.
Toestel op tafel gelegd en ik zag zo het scherm barsten. Telefoon is niet gevallen oid.
Naar sony gestuurd voor repair en die zeggen dat het valschade is en het dus niet onder de garantie valt. Maar ik heb de telefoon helemaal nooit laten vallen :( Telefoon is 3 maanden oud.
Weet iemand wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

AstridW schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:20:
Weten jullie hoe ik de telefoon uit kan zetten zonder het scherm te hoeven gebruiken of gaat dit niet?door defecte touchscreen kan ik uitzetten niet op het scherm bevestigen en stuur m liever niet terwijl die nog aan staat op
Alleen reset: http://sony-xperia.mobi/e...ny-xperia-z3-compact.html
Dan blijft hij iig hangen op je pin of andere beveiliging ;)
Of zoals onder vermeld:
Asgaro schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:50:
In de comments daar staat:
press vol up + power button to force shutdown,work on me
Dus dat kan ook geprobeerd worden.
Xperia chat aanzwengelen en klagen, checken of hij echt naar Teleplan is verzonden en klagen bij je verkooppunt. Aanhouder wint ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Humma Kavula op 10-08-2015 14:52 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Humma Kavula schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:43:
[...]

Alleen reset: http://sony-xperia.mobi/e...ny-xperia-z3-compact.html
Dan blijft hij iig hangen op je pin of andere beveiliging ;)
In de comments daar staat:
press vol up + power button to force shutdown,work on me
Dus dat kan ook geprobeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstridW
Thanks all, ga het thuis eens proberen voor ik m op ga sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
AstridW schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:20:
Ze vragen ook om je code om het scherm goed te kunnen testen. Ik wilde hem eigenlijk ook nog resetten voordat ik het opstuurde, maar doordat het touchscreen niet werkte is het me uiteindelijk niet gelukt... Gewoon opgestuurd, incl alle ongelezen whatsapps, en in dezelfde status terug gekregen.

Wat ik wel heb gedaan is mijn google-account ontkoppelen en ook whatsapp, zodat ze niet overal zomaar bij kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstridW
kepler schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:23:
[...]

Ze vragen ook om je code om het scherm goed te kunnen testen. Ik wilde hem eigenlijk ook nog resetten voordat ik het opstuurde, maar doordat het touchscreen niet werkte is het me uiteindelijk niet gelukt... Gewoon opgestuurd, incl alle ongelezen whatsapps, en in dezelfde status terug gekregen.

Wat ik wel heb gedaan is mijn google-account ontkoppelen en ook whatsapp, zodat ze niet overal zomaar bij kunnen.
dat is wel een slim plan, echter hoe doe ik dit? met het touchscreen kan ik echt vrijwel niks meer (kom niet in de instellingen) whatsapp heb ik opnieuw geinstalleerd op mn tijdelijke telefoon dus als het goed is, moet die op die telefoon niet meer actief kunnen zijn

Edit: gelukt :)

overigens gebruik ik alleen een code voor mijn simkaart, geen code voor de telefoon dus dan hebben ze deze ook niet nodig lijkt mij

[ Voor 8% gewijzigd door AstridW op 10-08-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Het is toch mogelijk een muis aan te sluiten aan een android device? En als het goed is leverde sony ook nog eens een usb-input kabeltje mee met ze z3 compact! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Nog wat ideeën:

- Als je googlet op "control android from pc" zou je software moeten vinden waarmee je je device kunt manipuleren vanop je PC. Vraag me alleen geen aanbevolen software want heb er geen ervaring mee... :)
(Ik zag wel TeamViewer op de 1ste pagina en dat ken ik. Alleen blijkt dat je een licentie voor PC-naar-Android nodig hebt. PC-naar-PC is gratis.)

Bij bovenstaande oplossingen zal je wel altijd een Android app op smartphone moeten hebben die ditalles mogelijk maakt.
Gelukkig kan je vanaf de Play Store op je PC remote apps installen. :D

- En nog een bijkomende veiligheid. Via bv. Google Play: Vergrendel (Smart AppLock) kan je individuele apps zoals WhatsApp locken met een paswoord of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Asgaro schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:04:
Nog wat ideeën:

- Als je googlet op "control android from pc" zou je software moeten vinden waarmee je je device kunt manipuleren vanop je PC. Vraag me alleen geen aanbevolen software want heb er geen ervaring mee... :)
(Ik zag wel TeamViewer op de 1ste pagina en dat ken ik. Alleen blijkt dat je een licentie voor PC-naar-Android nodig hebt. PC-naar-PC is gratis.)

Bij bovenstaande oplossingen zal je wel altijd een Android app op smartphone moeten hebben die ditalles mogelijk maakt.
Gelukkig kan je vanaf de Play Store op je PC remote apps installen. :D

- En nog een bijkomende veiligheid. Via bv. Google Play: Vergrendel (Smart AppLock) kan je individuele apps zoals WhatsApp locken met een paswoord of dergelijke.
Yup, maar als je touchscreen niet werkt dan werkt dit allemaal niet. Je moet toch altijd ergens een keer op ok klikken.
mklkhanou schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:59:
Het is toch mogelijk een muis aan te sluiten aan een android device? En als het goed is leverde sony ook nog eens een usb-input kabeltje mee met ze z3 compact! :)
Dat had ik ook geprobeerd, maar had alleen een draadloze muis. Die werkte dan weer niet... Ik had geen toen geen zin meer om verder te zoeken, dus heb hem gewoon opgestuurd :D

Het allermakkelijkste is een remote wipe/lock via Google Device Manager, maar blijkbaar had ik mijn Z3C daar nog niet aangemeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
WhiteHwk schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:00:
Met android 5.1.1 op mijn telefoon word hij warm ....
Regeneration schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:46:
Heb net de update gedaan. Daarna voelde de telefoon erg warm, niet zo heet dat je de telefoon niet kan vasthouden, maar wel onprettig warm om vast te houden. Ik heb de telefoon daarna eerst even uitgezet, toen was deze afgekoeld. Daarna deed ik hem aan en binnen een paar minuten werd hij weer zo warm. Geen idee, wat het is. Zal het in de gaten houden. Hoe is het bij jou nu?

Update: cache leeggemaakt en opnieuw opgestart. Geen idee of dit de "oplossing" is geweest of dat ik gewoon iets te ongeduldig was. De telefoon is nu in ieder geval in idle weer afgekoeld.
Tijdens de update naar een nieuwe android versie, wordt de dalvik/art cache gewiped. Bij de eerste reboot wordt deze cache voor alle apps opnieuw opgebouwd, om deze te optimaliseren voor de nieuwe android versie. Hierdoor kan de eerste reboot na een update (of factory reset) zo'n 10 minuten duren. Bij dit proces staat de processor keihard te werken en kan je mobiel warmer worden dan je gewend bent. An sich is dit proces dus een positief iets, ipv dat het een probleem is.

Tussentijds de mobiel afsluiten, laten afkoelen en hem daarna weer opstarten zou ik niet adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:56

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik vind het jammer met de 5.1.1 update dat het geluidsmenu weer veranderd is. De handige stil, prioriteit en normaal knopjes zijn weg. :'(
Is er een manier om dat weer terug te krijgen?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Chris.nl schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:16:
[...]

[...]

Tijdens de update naar een nieuwe android versie, wordt de dalvik/art cache gewiped. Bij de eerste reboot wordt deze cache voor alle apps opnieuw opgebouwd, om deze te optimaliseren voor de nieuwe android versie. Hierdoor kan de eerste reboot na een update (of factory reset) zo'n 10 minuten duren. Bij dit proces staat de processor keihard te werken en kan je mobiel warmer worden dan je gewend bent. An sich is dit proces dus een positief iets, ipv dat het een probleem is.

Tussentijds de mobiel afsluiten, laten afkoelen en hem daarna weer opstarten zou ik niet adviseren.
Volgens mij begrijp je me verkeerd en daarvoor zal ik een en andere even verduidelijken aan mijn kant.

Ik had de hele update niet de telefoon aangeraakt. Ik zag inderdaad dat er na de update, op een bepaald moment, de telefoon opnieuw werd opgestart en dat er iets stond als "apps aan het optimaliseren, xxx van de 210" (waarbij xxx een getal was dat langzaam opliep van 1 tot 210). Op dit moment had ik uiteraard de telefoon niet uitgezet. :) Op een gegeven moment mocht ik mijn pin invoeren en mij lijkt dat de update dan voltooid is en dat ik mijn pin daadwerkelijk mag invoeren. Dus ik had mijn pin ingevoerd. En kort na het opstarten kwam er ook een pop-up in het beeld met zoiets als "Update is voltooid". Ik mag dan toch echt wel aannemen dat de telefoon dan weer normaal te gebruiken is?

Ik had nog even door Android heen gekeken om te zien wat er allemaal was veranderd. Maar het viel me dus op dat de telefoon nog erg heet was. Ik heb daarna het scherm uitgedaan en daarna nog iets van 5 minuten gelaten. Echter de telefoon koelde nauwelijks af en op moment dat ik het scherm weer aandeed werd de telefoon weer snel warm, terwijl ik dus geen zware zaken aan het draaien was, gewoon weer rondkijken in de Android UI. Daarna had ik dus besloten om de cache leeg te gooien (wilde ik eigenlijk al voor de update doen) en de telefoon opnieuw op te starten.

Mocht dit alsnog onjuist gehandeld zijn volgens jou, dan hoor ik het uiteraard graag, dan zal ik dat meenemen bij de volgende Android update. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zeror schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:09:
Ik vind het jammer met de 5.1.1 update dat het geluidsmenu weer veranderd is. De handige stil, prioriteit en normaal knopjes zijn weg. :'(
Dit? O-)

Afbeeldingslocatie: http://fs1.directupload.net/images/150810/temp/ks8p2vfs.png

Cyanogenmod :P

[ Voor 45% gewijzigd door Borromini op 10-08-2015 19:27 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
In de pop-up als je een van beide volume knoppen indrukt kan je toch gewoon door de opties heen bladeren met het icoontje aan de linkerkant:
"geluid"-> "tril" -> "stil" -> terug naar geluid enz.

Of bedoeld je juist dat je het bladeren niks vindt, en liever aparte knopjes had?

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 10-08-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:56

Zeror

Ik Henk 'm!

Regeneration schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:30:
Of bedoeld je juist dat je het bladeren niks vindt, en liever aparte knopjes had?
Had liever de aparte knopjes. Was veel sneller. Nu moet ik een aantal keer extra tikken.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Regeneration schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:24:
[...]

Volgens mij begrijp je me verkeerd en daarvoor zal ik een en andere even verduidelijken aan mijn kant.

Ik had de hele update niet de telefoon aangeraakt. Ik zag inderdaad dat er na de update, op een bepaald moment, de telefoon opnieuw werd opgestart en dat er iets stond als "apps aan het optimaliseren, xxx van de 210" (waarbij xxx een getal was dat langzaam opliep van 1 tot 210). Op dit moment had ik uiteraard de telefoon niet uitgezet. :) Op een gegeven moment mocht ik mijn pin invoeren en mij lijkt dat de update dan voltooid is en dat ik mijn pin daadwerkelijk mag invoeren. Dus ik had mijn pin ingevoerd. En kort na het opstarten kwam er ook een pop-up in het beeld met zoiets als "Update is voltooid". Ik mag dan toch echt wel aannemen dat de telefoon dan weer normaal te gebruiken is?

Ik had nog even door Android heen gekeken om te zien wat er allemaal was veranderd. Maar het viel me dus op dat de telefoon nog erg heet was. Ik heb daarna het scherm uitgedaan en daarna nog iets van 5 minuten gelaten. Echter de telefoon koelde nauwelijks af en op moment dat ik het scherm weer aandeed werd de telefoon weer snel warm, terwijl ik dus geen zware zaken aan het draaien was, gewoon weer rondkijken in de Android UI. Daarna had ik dus besloten om de cache leeg te gooien (wilde ik eigenlijk al voor de update doen) en de telefoon opnieuw op te starten.

Mocht dit alsnog onjuist gehandeld zijn volgens jou, dan hoor ik het uiteraard graag, dan zal ik dat meenemen bij de volgende Android update. :)
Thnx voor je reply. Je hebt prima gehandeld hoor. Na het Optimaliseren van de apps zou ie inderdaad mogen afkoelen ipv opnieuw heet worden.
Ik dacht dat je het optimaliseren onderbroken had door de powerknop ingedrukt te houden ofzo, maar dat was niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
mee eens, ik wil volume kunnen regelen via het scherm ipv eerst een fysieke knop te moeten indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma3d1um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:13
Pffff... Na 1,5 maand z3c-genot (wat een heerlijk toestel, wat een batterij) heb ik de spontane barst ook, op de achterzijde. Meteen contact met Sony opgenomen en via PhoneHouse verstuurd.

Hij zat in een Ringke Fusion met tempered glass op de voorzijde (dus dat zit wel goed, dacht ik), maar dat helpt natuurlijk niet tegen een ontwerpfout. Wat een drama eigenlijk, eindelijk een foutloos toestel met snelle Android-updates, krijg je dit :-(.

Her en der zie ik online ook mensen die het toestel terugkrijgen zonder reparatie met als argument "valschade", ik weet niet of ik mezelf kan inhouden als ik dat te horen krijg met een onbeschadigde Ringke case, maar ja hoe bewijs je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudeheld
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-01-2019
kgd92 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:17:
Same Same...

Altijd netjes behandeld, altijd hoesje erom en ik gooi er nooit mee. Ik kan het glas aan de linkerbovenhoek echt wel 1,5 millimeter (zo niet meer) optillen. Zowel aan de lange- als korte zijde is het glas inmiddels los. Ik snap niet hoe het kan.

Ben er mee naar de winkel geweest (ik heb een telefoonverzekering) maar die zei dat ik sowieso een eigen risico van 40e moet betalen. Ik weet niet of ik hier akkoord mee moet gaan. Dit lijkt me immers een gevalletje garantie aangezien dit gewoon een productiefout is, toch? Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
430xlkod schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 09:24:
Sinds een tijdje heb ik een raar probleem met de Z3C.

Ik steek hem elke avond in om op te laden. Ik gebruik hem namelijk nog al redelijk intensief op een dag waardoor ik altijd toch wel eindig rond de 20-30% in de avond. Dit zonder spelletjes te spelen.

Nu heb ik een tijd al dat als ik 's morgens opsta de telefoon maar geladen is tot 80-85%. Het eind percentage ligt altijd hiertussen en verschilt dag tot dag. Hetgeen hij dan doet is, dat hij continu wisselt tussen laden, niet laden, laden, niet laden...
Ik heb reeds een andere usb kabel geprobeerd, een andere lader, combinaties van de 2 gewisseld en getest en geeft geen verandering.

Is dit nog al bij iemand voorgekomen? Wat kan ik nog doen om dit te verhelpen?
Niemand O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Gebruik je een magnetische kabel of gewoon de micro-usb? Als je de laatste gebruikt zou ik het echt niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
• Een keer helemaal laten ontladen?
• Hardreset geprobeerd?
• Contactpunten van je magnetische lader en telefoon schoon gemaakt?
• Als het op [laden; niet laden; laden; niet laden] is aangekomen, de kabel een keer losgehaald en weer aangesloten?
• Een 5V 2000mA wandcontactadapter geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Chris.nl schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:03:
[...]

Gebruik je een magnetische kabel of gewoon de micro-usb? Als je de laatste gebruikt zou ik het echt niet weten.
In de auto gebruik ik de magnetische (waarbij hij dan ook verder laad dan de 80-85%). Binnen steek ik hem elke avond gewoon in met de lader en micro-usb kabel.
Arie- schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:14:
  1. Een keer helemaal laten ontladen?
  2. Hardreset geprobeerd?
  3. Contactpunten van je magnetische lader en telefoon schoon gemaakt?
  4. Als het op [laden; niet laden; laden; niet laden] is aangekomen, de kabel een keer losgehaald en weer aangesloten?
  5. Een 5V 2000mA wandcontactadapter geprobeerd?
1) Geprobeerd, heeft niets uitgehaald.
2) Geprobeerd, heeft niets uitgehaald.
3) Beide geinspecteerd en zuiver gemaakt, heeft niets uitgehaald.
4) Geprobeerd, gaf geen verschil.
5) Nog niet geprobeerd, maar ik neem aan dat als ik meerdere type/merken laders geprobeerd heb dat dit het probleem niet is?

Thnx voor het mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56
Sinds ik 5.1.1 (en een factory reset gedaan) heb, zijn mijn batterijstats nog gekker dan eerst. Zo heb ik mijn telefoon vanmorgen van de lader gehaald, niet heel intensief gebruikt (krant gelezen, gewhatsappt, een ebook gelezen, wat muziek geluisterd, fb, twitter) en ik denk dat het scherm ongeveer een uur aan is geweest. Batterij staat nu op 80% en in de stats staat het scherm helemaal niet genoemd (normaal iets van 5%), terwijl fb en twitter allebei 25% hebben verbruikt. Dit weekend leek het zelfs alsof chrome, fb en twitter batteryleaks hadden, want toen had ik aan het begin vd avond nog maar 25% batterij over en die drie hadden allemaal tussen 20 en 30% verbruikt. Hebben jullie (ondanks factory reset) ook rare stats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Toevallig ook last van af en toe. Sinds de update twee (misschien drie) keer voorgekomen.
Maar ik ga mijn toestel sowieso retour sturen bij terugkomst in NL. Dus echt veel aandacht besteed ik er nu niet aan.
Ik verwacht een nieuw of Sony-refurbished toestel terug. Dan begin ik wel met een clean install.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
koudeheld schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:13:
[...]

Same Same...

Altijd netjes behandeld, altijd hoesje erom en ik gooi er nooit mee. Ik kan het glas aan de linkerbovenhoek echt wel 1,5 millimeter (zo niet meer) optillen. Zowel aan de lange- als korte zijde is het glas inmiddels los. Ik snap niet hoe het kan.

Ben er mee naar de winkel geweest (ik heb een telefoonverzekering) maar die zei dat ik sowieso een eigen risico van 40e moet betalen. Ik weet niet of ik hier akkoord mee moet gaan. Dit lijkt me immers een gevalletje garantie aangezien dit gewoon een productiefout is, toch? Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Tip: ga er zo snel mogelijk mee naar je provider. Dat losse scherm kon ik mee leven, dacht: ik zoek van de week wel even de Hi shop op om te kijken of ik daar iets mee kan/moet. Haal gister mn telefoon uit mn broekzak, bovenste deel van het scherm gebarsten -.-

Mag hopen dat dit onder de fabrieksgarantie valt aangezien het toestel nooit gestuiterd heeft oid, anders ben ik heel snel klaar met zowel Sony als KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:24:
[...]

1) Geprobeerd, heeft niets uitgehaald.
2) Geprobeerd, heeft niets uitgehaald.
3) Beide geinspecteerd en zuiver gemaakt, heeft niets uitgehaald.
4) Geprobeerd, gaf geen verschil.
5) Nog niet geprobeerd, maar ik neem aan dat als ik meerdere type/merken laders geprobeerd heb dat dit het probleem niet is?

Thnx voor het mee denken!
IK had hetzelfde voor en heb ook de 4 eerste punten getest, ook zonder resultaat.
Ik heb ook verschillende laders gebruikt waaronder deze van sony zelf.
Ik heb dan maar een lader 2000 mA gekocht op internet .
Als ik de spanning op deze lader meet, meet ik 5,42 volt en als ik de telefoon aansluit zakt de spanning naar 5,06v, wat nog altijd boven de 5 volt is. Ik had de spanning ook op de andere geteste laders gemeten . Ik weet het niet meer precies , maar alle gemeten spnningen lagen zeker lager. Als ik mijn telefoon aansloot zakten ze zeker onder de 5 volt.
Ik gebruik ook zo een goedkoop Chinees oplaatstation, ook zonder problemen.
De lader usb 5 volt 2 A betaalde ik 2,16 euro . Ik zou de link erop plaatsen maar vermoed dat reclame niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08

Cheezus

Luiaard

Hou er wel rekening mee dat goedkope chinese laders over het algemeen een behoorlijk brand-risico vormen, ik zou ze dus niet onbeheerd in het stopcontact laten zitten. En eigenlijk ook geen dure apparaten op aan sluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheezus schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:04:
Hou er wel rekening mee dat goedkope chinese laders over het algemeen een behoorlijk brand-risico vormen, ik zou ze dus niet onbeheerd in het stopcontact laten zitten. En eigenlijk ook geen dure apparaten op aan sluiten..
Plus dat slechte opladers voor problemen met het touchscreen kunnen zorgen.

• 430xlkod
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:09:
[...]

IK had hetzelfde voor en heb ook de 4 eerste punten getest, ook zonder resultaat.
Ik heb ook verschillende laders gebruikt waaronder deze van sony zelf.
Ik heb dan maar een lader 2000 mA gekocht op internet .
Als ik de spanning op deze lader meet, meet ik 5,42 volt en als ik de telefoon aansluit zakt de spanning naar 5,06v, wat nog altijd boven de 5 volt is. Ik had de spanning ook op de andere geteste laders gemeten . Ik weet het niet meer precies , maar alle gemeten spnningen lagen zeker lager. Als ik mijn telefoon aansloot zakten ze zeker onder de 5 volt.
Ik gebruik ook zo een goedkoop Chinees oplaatstation, ook zonder problemen.
De lader usb 5 volt 2 A betaalde ik 2,16 euro . Ik zou de link erop plaatsen maar vermoed dat reclame niet mag.
Het gekke is, ik gebruikte eerst een anonieme lader die ik nog had liggen. Bij de problemen ben ik geswitched naar een Samsung lader die 2000mA gaf. En dit heeft niet geholpen toen.

Maar 2 dagen geleden dacht ik: ik ga eens de originele kabel en originele lader gebruiken: problem solved _/-\o_ . En dit terwijl de Sony lader maar 1500mA geeft (als ik me niet vergis).

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-08 07:43
Ik kom er net toevallig achter dat je het geluid na de update nog wel voor bepaalde tijd kunt uitzetten. Je moet wel wel eerst het fysieke knopje gebruiken maar daarna op het icoontje links dubbel drukken en je krijgt extra opties. Blij dat dat terug is, want heb nogal eens een overleg...

Of was dit al bekend?

Xbox: Didoekoe

• kepler
Dwersbongel schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:55:
Ik kom er net toevallig achter dat je het geluid na de update nog wel voor bepaalde tijd kunt uitzetten. Je moet wel wel eerst het fysieke knopje gebruiken maar daarna op het icoontje links dubbel drukken en je krijgt extra opties. Blij dat dat terug is, want heb nogal eens een overleg...

Of was dit al bekend?
Als je gewoon de fysieke volume-down knop gebruikt (volume lager zetten), dan wordt hij vanzelf helemaal op stil gezet voor bepaalde tijd als het volume niet lager kan. Dan kan je eventueel zelf de tijd nog instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie21
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2024

Harrie21

Damn..

Wat mij betreft is dit de slechtste telefoon die ik ooit heb gehad. De functies zijn allemaal prima, maar het glas breekt al als je er naar kijkt (zowel de voor- als achterkant) en de klantenservice heeft geen idee wat het woord 'service' betekent.

Als ik dit vooraf geweten had dan had ik nooit een Sony Xperia Z3 compact gekocht en ik raad dan ook iedereen aan om vooral nog even verder te kijken.

Sup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48
Harrie21 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:28:
Wat mij betreft is dit de slechtste telefoon die ik ooit heb gehad. De functies zijn allemaal prima, maar het glas breekt al als je er naar kijkt (zowel de voor- als achterkant) en de klantenservice heeft geen idee wat het woord 'service' betekent.

Als ik dit vooraf geweten had dan had ik nooit een Sony Xperia Z3 compact gekocht en ik raad dan ook iedereen aan om vooral nog even verder te kijken.
Mijn telefoon is na bijna een jaar nog prima hoor. De klantenservice heeft 2 maanden na aankoop ook nog eens kosteloos mijn achterkant vervangen na wat problemen met het lensje. Hoe heb je je garantie proberen te regelen? Ze zouden bij de Z3 serie erg toegevelijk moeten zijn aangezien het een bekend probleem is dat de achterkant soms kan barsten, echter gebeurt dit altijd binnen een maand na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor een feestje wil ik muziek afspelen vanaf mijn telefoon en deze dmv. de headphone plug aansluiten op een setje (versterkte) pc speakers. Het volume valt me echter nogal tegen. Met het volume op de telefoon op max en de speakers ook op max dan is het geluid nog niet bepaald hard te noemen. Ter referentie, als ik mijn laptop op die speakers aansluit dan is het volume vele malen hoger.

Weet iemand hoe je het volume uit de headphone-uitgang harder kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Laatst online: 14-09 14:14
Topping NX01
FiiO E06

Google die maar eens. Beide voldoen aan jouw eisen.
Topping is zwaarder en gaat veel langer mee op een accu, zo uit mijn hoofd 100x40x15mm en van metaal.
FiiO is heel klein en licht ongeveer 40x40x15mm en van kunststof.

Voor ongeveer 40,- op Ebay te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Die Bruine op 14-08-2015 18:45 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
Verdomme, ook een kapotte audio-jack. Helft van de tijd schakelt hij niet over naar die poort als er een stekker in gestoken wordt en de andere helft stopt hij met spelen als je de stekker aanraakt. Zal dus wel een gevalletje garantie worden. Grrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Weet iemand hoe ik verwijderde foto's terug kan krijgen van het interne geheugen? Ik heb al wat programma's geprobeerd op de pc, maar die zien het interne geheugen niet van de telefoon.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

barrymossel schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:03:
Verdomme, ook een kapotte audio-jack. Helft van de tijd schakelt hij niet over naar die poort als er een stekker in gestoken wordt en de andere helft stopt hij met spelen als je de stekker aanraakt. Zal dus wel een gevalletje garantie worden. Grrr.
Idem hier.
Maar omdat mijn toestel geroot is, wilt Sony de reparatie niet uitvoeren.

In principe mag men de reparatie niet weigeren omdat het hardware probleem is dat niet veroorzaakt werd door het rooten van het toestel.

Maar na een paar weken heen en weer te mailen om dit tegen te spreken, geef ik het op.

Morgen eens naar de lokale telefoonreparateur gaan, eens kijken of zij het willen repareren, en tegen welke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Meen je dat? Ik heb mijn bootloader ook unlocked gehad, maar nu toch weer locked geloof ik. Zien ze dat ook? Want heb echt geen zin in dat gezeik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je moet je registreren om de bootloader te kunnen unlocken. Ze hebben alle details van je telefoon (IMEI etc.). Dus daar kom je moeilijk onderuit denk ik :).

Heb 'm zelf ook unlocked en geroot, draai CM12.1.

Als je een dikke portefeuille hebt en een advocaat kan je er misschien een zaak van maken maar een doorsnee consument is er gewoon aan voor de moeite met dat soort praktijken.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij het unlocken hoef je niet je gehele Imei te gebruiken. Je kunt het laatste cijfer weglaten.

Ja, officieel mogen ze het niet weigeren, maar je kunt officieel je cpu wel vernaggelen met verkeerde apps.
De fabrikant moet echter wel aantonen dat het probleem is veroorzaakt door het rooten/unlocken van je telefoon.

Je kunt dit mogelijk winnen in een rechtszaak. Persoonlijk zal ik er alles aan doen om mijn gelijk te krijgen en dat is tot nu toe ook altijd gelukt.
Van waterschade tot geld terug van importtelefoons, als je je verdiept in de materie en geduld hebt, dan komt het goed.

Wat betreft alle schade vervallen zover valschade, dat is nu al zo zo vaak langs gekomen dat ik er eigenlijk geen antwoord meer op wil geven als jullie het topic niet kunnen doorlezen.

Ja, je hebt garantie, nee je hoeft niets te betalen bij schade binnen 6 maanden na je aankoop!
Je verkoper moet het toestel doorsturen naar Sony/Teleplan zodat je het garantie behoud en hij tevens waterdicht blijft. Ha je ermee naar de telefoonboer op de hoek, dan ben je direct je 2 jaar aan garantie kwijt.
Het beste wat je kunt doen voordat je naar de verkoper gaat, neem contact op met Sony zodat zij er alvast van op de hoogte zijn. Maak foto's van je telefoon, check je telefoon op andere schade en stuur het defecte telefoon naar de verkoper.
Ik hoop dat mensen vanaf nu weer gebruik maken van de zoekfunctie,je spontaan gebroken scherm wordt gratis vervangen door Sony, mits er geen valschade is.

[ Voor 42% gewijzigd door Kiswum op 16-08-2015 14:16 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Daarbij ging het over rooten, niet eens unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Juist, maar als ze 't al niet willen doen bij root...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Kiswum schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:07:
Bij het unlocken hoef je niet je gehele Imei te gebruiken. Je kunt het laatste cijfer weglaten.

Ja, officieel mogen ze het niet weigeren, maar je kunt officieel je cpu wel vernaggelen met verkeerde apps.
De fabrikant moet echter wel aantonen dat het probleem is veroorzaakt door het rooten/unlocken van je telefoon.
De vraag is of dat dus betekent dat ze die imei's helemaal niet gebruiken, of wel?

En nee ze mogen officieel niet weigeren (nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak) maar dat kan inderdaad een lang gevecht worden.

Ik zie overigens niet in hoe software een jack kan mollen op deze manier. Zeker niet als het een vaker voorkomend probleem is. Ik baal er in ieder geval van en zal de telefoon toch op gaan laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrymossel schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:20:
[...]

De vraag is of dat dus betekent dat ze die imei's helemaal niet gebruiken, of wel?
Je zou haast denken dat deze gewoon in een database terecht zullen komen met "vervallen" garanties.
Ik zie overigens niet in hoe software een jack kan mollen op deze manier. Zeker niet als het een vaker voorkomend probleem is. Ik baal er in ieder geval van en zal de telefoon toch op gaan laten sturen.
Een jackaansluting slopen door het unlocken van een telefoon is inderdaad wel erg ver gezocht. Ik zou een officiele verklaring van Sony eisen. Als dat niet lukt, dan kun je klagen via Social Media, consumenten programma's / Tweakers hierover aanspreken en anders kijken of het via een rechtsgang opgelost kan worden voor jou en veel andere gebruikers.

Sony moet eens durven toe te geven dat bepaalde fouten niet altijd door de consument zijn veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Aan de ene kant zou je dat denken ja, maar hoe bruikbaar is zo'n database als je ook imei's kan opgeven die niet kloppen (of misschien erger nog: de imei van een ander (laatste cijfer veranderen?))?

Ik ga ook niet zomaar akkoord in ieder geval met vervallen garantie. Sowieso ben ik altijd wat huiverig bij garantie met telefoons. Heb ooit eens (een verzekerde) telefoon gerepareerd gekregen die kapot was gegaan door het doorbranden van een slechte stekker, waarbij ze zeiden dat het waterschade was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hoe beoordelen jullie het batterijgebruik na de recente update naar android 5.1.1? Ik heb het idee dat het nu ietsje harder gaat dan voor die update. Heb helaas geen concrete vergelijkingen, maar ik merk vooral 's nachts dat ie eerst nauwelijks batterij% was verloren gedurende de nacht (1 of 2%) en nu is het eerder richting de 5% in een nacht (ongeveer 8 uur).

Het is allemaal niet schokkend en ik heb geen goede 'bewijzen', maar ben benieuwd of meer mensen dit beeld hebben? En zo ja, is het evt. aan te raden om een factory restore te doen voor optimaal batterijverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:50:
Hoe beoordelen jullie het batterijgebruik na de recente update naar android 5.1.1? Ik heb het idee dat het nu ietsje harder gaat dan voor die update. Heb helaas geen concrete vergelijkingen, maar ik merk vooral 's nachts dat ie eerst nauwelijks batterij% was verloren gedurende de nacht (1 of 2%) en nu is het eerder richting de 5% in een nacht (ongeveer 8 uur).

Het is allemaal niet schokkend en ik heb geen goede 'bewijzen', maar ben benieuwd of meer mensen dit beeld hebben? En zo ja, is het evt. aan te raden om een factory restore te doen voor optimaal batterijverbruik?
Niet per se met 5.1.1, maar ik had de laatste weken dat ik nog op 5.0 was (waarbij ik wel een factory reset heb gedaan) voordat ik overging naar 5.1.1 ook het idee dat ik sneller door mijn batterijduur ging.

Staat de Google Play services vaak bovenaan, kan je wellicht het volgende proberen:
Regeneration in "[Sony Xperia Z3 Compact] Ervaringen & Discussie"
Het heeft bij mij wel geholpen in de zin dat Google Play serices minder vaak boven staat en verder als deze hoog staat niet zoveel was als ervoor (>35%).

Mijn batterij verbruikt overigens wel nog steeds maar een paar procenten gedurende de nacht, maar ik heb dan ook WiFi en mobiele data uit en de telefoons staat op stil.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 17-08-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Voor mn gevoel gaat het harder bij hetzelfde gebruik dan bij 5.0

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Regeneration schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:32:
[...]

Mijn batterij verbruikt overigens wel nog steeds maar een paar procenten gedurende de nacht, maar ik heb dan ook WiFi en mobiele data uit en de telefoons staat op stil.
Bedoelt u dat ook inkomende gesprekken en SMSen op stil staan?
Dan kan ik aanraden om gewoonweg Airplane Mode in te schakelen. Die schakelt alles direct uit en misschien wel nog meer. Ik gebruik het zelf vrijwel elke nacht. :)

Ik heb een manier gevonden om vergelijkingen wat beter (lees: objectiever) mogelijk te maken.
Installeer volgende app Google Play: GSam Battery Monitor en kijk dan naar de info achter het Δ teken.
Een daling van 0.6%/h in dit geval.
(Dit is een screenshot die werd genomen net nadat het device lang in Airplane Mode stond. En ik zit nog op Android 5.0.2)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cjzBas3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Asgaro schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:05:
[...]

Bedoelt u dat ook inkomende gesprekken en SMSen op stil staan?
Dan kan ik aanraden om gewoonweg Airplane Mode in te schakelen. Die schakelt alles direct uit en misschien wel nog meer. Ik gebruik het zelf vrijwel elke nacht. :)

[...]

Ik heb een manier gevonden om vergelijkingen wat beter (lees: objectiever) mogelijk te maken.
Installeer volgende app Google Play: GSam Battery Monitor en kijk dan naar de info achter het Δ teken.
Een daling van 0.6%/h in dit geval.
(Dit is een screenshot die werd genomen net nadat het device lang in Airplane Mode stond. En ik zit nog op Android 5.0.2)

[afbeelding]
Thanks, heb die app even geinstalleerd. geeft misschien wat accuratere gegevens dan alleen 'het gevoel dat ie sneller leegloopt'... ;)

Al moet ik misschien ook niet zeuren. Na 15 uur is de batterij nog steeds 82%. Was met mijn vorige telefoon (samsung S3) wel een ander verhaal. Dat was ongeveer 10% per uur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Bij mij gaat de accu weer langer mee sinds de 5.1.1 update. Maar het kan nogal variëren, dekking is niet overal altijd hetzelfde, als je veel verplaatst gebruik je meer accu (Google die bijhoudt waar je geweest bent als dat aanstaat, etc.). Er is eigenlijk geen peil op te trekken tenzij je echt veel wakelocks hebt van brakke apps (de Efteling app zorgde er bij mij bijvoorbeeld voor dat ik zo'n 10% accu per uur verloor).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Iemand hier die met een los zittend scherm al bij Sony/zijn provider heeft aangeklopt?

Als het onder garantie valt zit ik erover na te denken 'm op te sturen, een ander toestel los aan te schaffen, en vervolgens de z3 compact te verkopen zodra 'ie terug is..

[ Voor 10% gewijzigd door Whis! op 17-08-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
zeer vervelend dat de telefoon constant aanspringt en vaak random cijfers intoetst als de telefoon in mijn broekzak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
fespen schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:51:
zeer vervelend dat de telefoon constant aanspringt en vaak random cijfers intoetst als de telefoon in mijn broekzak zit.
Double-tap aanstaan toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
mklkhanou schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:58:
[...]

Double-tap aanstaan toevallig?
ja. thanks, kijken of dit verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:39

Ik heb ook het idee dat na de update naar 5.1.1 mijn batterij sneller leeg gaat dan eerst, maar als ik bij batterijverbruik door apps kijk staat NIET google play bovenaan maar android besturingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
fespen schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:23:
[...]

ja. thanks, kijken of dit verschil maakt.
Was het bij mij in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
mklkhanou schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:41:
[...]

Was het bij mij in ieder geval! :)
Ik vind de functie wel handig maar ik heb hier ook last van. Nu zorg ik ervoor dat het scherm de andere kant op wijst voordat ik hem in mijn broekzak stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudeheld
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-01-2019
mklkhanou schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:35:
Iemand hier die met een los zittend scherm al bij Sony/zijn provider heeft aangeklopt?

Als het onder garantie valt zit ik erover na te denken 'm op te sturen, een ander toestel los aan te schaffen, en vervolgens de z3 compact te verkopen zodra 'ie terug is..
Ik heb hem vorige week weggebracht naar de KPN-winkel. De medewerker zei tegen mij dat hij geen valschade zag en dat het dus waarschijnlijk onder garantie kwam te vallen. Maar dat kon hij niet met zekerheid zeggen. Zodra ik bericht krijg van KPN laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
koudeheld schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:58:
[...]

Ik heb hem vorige week weggebracht naar de KPN-winkel. De medewerker zei tegen mij dat hij geen valschade zag en dat het dus waarschijnlijk onder garantie kwam te vallen. Maar dat kon hij niet met zekerheid zeggen. Zodra ik bericht krijg van KPN laat ik het weten.
Een lijmlaag die loslaat is gewoon een productie-fout, dat komt echt niet door het laten vallen van de telefoon. Ik zou het heel vreemd vinden als dit niet onder de garantie zou vallen (maar goed, dat zegt niet altijd alles :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
ik heb sinds kort een xperia z3 compact
bij het opstarten moet ik steeds de pincode in voeren .
ik wil dit veranderen naar vegen , maar krijg dit niet voorelkaar
iemand enig idee hoe dit te veranderen ?

gt,claudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:11:
ik wil dit veranderen naar vegen , maar krijg dit niet voorelkaar
iemand enig idee hoe dit te veranderen ?
Instellingen -> Beveiliging -> Schermvergrendeling..

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heb ik gedaan
maar bij het opnieuw opstarten van mijn mobiel moet ik nog steeds de pincode van mijn simkaart invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Je zei niet dat het om je sim ging
Instellingen -> Beveiliging -> SIM-Kaartvergrendeling..

Maar is dat nou zo moeilijk? Iets naar beneden scrollen en het staat er

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje heatonme ,is opgelost
wat voor de een niet moeilijk is , is voor de ander misschien wel lastig
en ik ben die ander 8)7
in ieder geval bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
pfoe wat gaat de batterij de laatste tijd enorm hard.
binnenkort even wat tunen en anders maar een nieuwe installatie en wat zuiniger zijn met apps/instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Chaos-Zero schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:30:
Weet iemand hoe ik verwijderde foto's terug kan krijgen van het interne geheugen? Ik heb al wat programma's geprobeerd op de pc, maar die zien het interne geheugen niet van de telefoon.
Niemand? In principe is een trucje dat het interne geheugen als schijf laat zien op de computer voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaos-Zero schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:55:
[...]

Niemand? In principe is een trucje dat het interne geheugen als schijf laat zien op de computer voldoende.
Uhm gewoon aan je pc koppelen met de standaard instellingen? Telefoon unlocken (van de schermbeveiliging af) en daarna zie ik altijd mijn interne schijf.

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Kiswum schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:59:
[...]

Uhm gewoon aan je pc koppelen met de standaard instellingen? Telefoon unlocken (van de schermbeveiliging af) en daarna zie ik altijd mijn interne schijf.
Klopt, maar niet bij 'Deze Computer'. Je moet dan eerst op Xperia klikken. Het werkt dus niet zoals een usb stick of SD kaart.
Dat soort programma's kunnen het interne geheugen dus ook niet uitlezen omdat het niet als schijf wordt gezien.

• Chris.nl
  • Niet online
Chaos-Zero schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 00:00:
[...]

Klopt, maar niet bij 'Deze Computer'. Je moet dan eerst op Xperia klikken. Het werkt dus niet zoals een usb stick of SD kaart.
Dat soort programma's kunnen het interne geheugen dus ook niet uitlezen omdat het niet als schijf wordt gezien.
Misschien kan dit je op weg helpen.
Maar zelfs als het je lukt ben ik bang dat het interne geheugen inmiddels zo lukraak is overschreven dat het steeds lastiger wordt je bestanden te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Chris.nl schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 00:41:
[...]

Misschien kan dit je op weg helpen.
Maar zelfs als het je lukt ben ik bang dat het interne geheugen inmiddels zo lukraak is overschreven dat het steeds lastiger wordt je bestanden te herstellen.
Werkt helaas niet. Toch bedankt :)
Er is overigens een mogelijkheid, maar dan moet het toestel geroot zijn. Gezien de mijne dat niet is en ik 5.1 heb en die volgens mij nog niet te rooten is..?

[ Voor 14% gewijzigd door Chaos-Zero op 21-08-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Chaos-Zero schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:34:
[...]

Werkt helaas niet. Toch bedankt :)
Er is overigens een mogelijkheid, maar dan moet het toestel geroot zijn. Gezien de mijne dat niet is en ik 5.1 heb en die volgens mij nog niet te rooten is..?
Elke Z3C is wel te rooten, maar dan moet je eerst terug naar 4.4
Daarbij overschrijf je het interne geheugen als een malle, dus tegen de tijd dat het wel zou lukken verwacht ik dat je je verloren bestanden met geen mogelijkheid meer terug kriigt. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:47
Is het al duidelijk of er dit jaar met de Z5-serie wederom een Compact-versie er vanuit komt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Vads schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:26:
Is het al duidelijk of er dit jaar met de Z5-serie wederom een Compact-versie er vanuit komt?!
De geruchten / afbeeldingen van destijds doen dat wel vermoeden, maar er is voor zover ik weet nog geen officiële aankondiging geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:30

DDX

Dan hoop ik dat ze ook een Z5 mini doen, wat mij betreft mag het formaat nog best iets kleiner.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Vads schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:26:
Mogelijk een aankondiging op 2 september op de IFA van zowel de compact en de gewone variant.

http://www.gsmarena.com/s...edly_leaks-news-13632.php
http://www.gsmarena.com/l..._new_angle-news-13404.php
http://www.gsmarena.com/l...z5_compact-news-13373.php

DDX schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:37:
Dan hoop ik dat ze ook een Z5 mini doen, wat mij betreft mag het formaat nog best iets kleiner.
Die kans lijkt me nihil. Het schermformaat van de Z3c is met 4.6" nagenoeg het kleinst wat er nu qua nieuwe modellen worden uitgebracht. En het lijkt alleen maar groter te worden. Verder is de Z3c al compacter dan menig andere telefoons met ongeveer dezelfde schermformaat: compacter dan de Samsung S5 mini, A3 en Alpha, iPhone 6, HTC One mini 2 en Moto E (2015) om wat op te noemen. Als je verder meeneemt dat Samung en HTC dit jaar (nog) geen "mini" telefoons hebben uitgebracht is dat ook weer een indicatie dat fabrikanten het helaas niet interesse genoeg vinden om kleine telefoons uit te brengen.

[ Voor 12% gewijzigd door Regeneration op 21-08-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:30

DDX

Ja helaas kleine kans, net zoals er helaas geen qwerty slider telefoon meer uitkomen.
Al hoor ik genoeg mensen die graag weer een telefoon van formaat iphone4 willen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Ik snap dat ook niet. Volgens mij is er markt genoeg voor compacte telefoons. Ik vind de Z3C niet eens zo heel "compact" namelijk. Kom van een Iphone 4S af, maar voor mij hoeft het echt niet meer groter dan de Z3C. Prima formaat dit.

Ik begrijp sowieso niet dat die fabrikanten elkaar allemaal achterna lopen. Qua formaat, maar ook qua andere specs. Samsung komt met grote telefoons, Apple gaat die kant op, en iedereen volgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08

Cheezus

Luiaard

In Nederland lijkt de Z3C een behoorlijk populair model - zeker voor Sony. Het lijkt dus vreemd dat er geen andere fabrikanten met een high end compact toestel komen. Maar de Nederlandse markt is natuurlijk klein, misschien zijn wij een uitzondering en geldt op andere markten nog wel vooral 'bigger is better'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48
Cheezus schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:45:
In Nederland lijkt de Z3C een behoorlijk populair model - zeker voor Sony. Het lijkt dus vreemd dat er geen andere fabrikanten met een high end compact toestel komen. Maar de Nederlandse markt is natuurlijk klein, misschien zijn wij een uitzondering en geldt op andere markten nog wel vooral 'bigger is better'.
Azië aast vooral op groot = beter en Sony heeft in Amerika volgens mij geen Z3C uitgebracht. Reden kan zijn dat het netwerk anders is. Er is bijvoorbeeld een Z3v en T-Mobile specifieke versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Hoe kan ik de 2 bovenste meldingspictogrammen veranderen.
Ik wil van bluetooth, mobieldata maken, kom er niet uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verkoper1000
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-08-2024
Vraagje: is de update naar 5.1 al uitgerold of moet je die zelf flashen? Ik heb m'n toestel zelf geüpdatet van 4.4 naar 5.0, moet ik dit dan ook doen voor 5.1 of krijg ik de update gewoon naar mijn toestel gepusht? Ik heb een t mobile toestel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Voor wie het interessant vindt: deze gast maakt erg mooie xperia themes!

https://play.google.com/s...ev?id=8283627813994013579

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 16:31
jellydaddy schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:55:
Voor wie het interessant vindt: deze gast maakt erg mooie xperia themes!

https://play.google.com/s...ev?id=8283627813994013579
Thanks, zien er inderdaad goed uit! Heb er direct 2 binnen gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Verkoper1000 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:07:
Vraagje: is de update naar 5.1 al uitgerold of moet je die zelf flashen? Ik heb m'n toestel zelf geüpdatet van 4.4 naar 5.0, moet ik dit dan ook doen voor 5.1 of krijg ik de update gewoon naar mijn toestel gepusht? Ik heb een t mobile toestel.
Volgens mij hoort t gepushed te worden, maar is t mobile nu de boosdoener. Zit zelf ook op 5.0.2 en nog geen update binnen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Albert020 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 08:16:
Hoe kan ik de 2 bovenste meldingspictogrammen veranderen.
Ik wil van bluetooth, mobieldata maken, kom er niet uit ?
Je bedoeld de snelle instellingen (2x naar beneden swipen)? Die bovenste 2 kunnen niet verplaatst of verwijderd worden. Waarschijnlijk omdat je ook op het onderste deel kunt tikken en zo gelijk in de instellingen komt van wifi of bluetooth (ipv het aan of uit te zetten). Vanaf 5.1 kun je hier direct voor een ander netwerk of apparaat kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Weet iemand hoe je "Quick apps" uit kan schakelen op een niet geroote telefoon? Ik gebruik het nooit en het zit dus eigenlijk alleen maar in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update.
Ik had ook het probleem van de kapotte audio jack. Er zat niets anders op dan opsturen dus dat heb ik dan ook maar gedaan. De telefoon was binnen iets meer dan een weekje gemaakt (opgestuurd bij KPN winkel). Hij werkt weer prima, ik kreeg ook meteen 2 nieuwe screenprotectors erbij.

Nu zit ik wel met het volgende probleem. 'S nachts verbruikt mijn telefoon zo'n 8%. Voorheen was dit volgens mij zo'n 2-3%. Het is niet drastisch maar ik vind het wel vervelend.
Ik sluit mijn apps af voordat ik ga slapen, draai momenteel op android 5.1.1 en heb stamina-modus altijd aanstaan (whatsapp heb ik uitgezonderd). Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
kippengaas schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:44:
Weet iemand hoe je "Quick apps" uit kan schakelen op een niet geroote telefoon? Ik gebruik het nooit en het zit dus eigenlijk alleen maar in de weg.
Dat kan, succes!
Pagina: 1 ... 40 ... 60 Laatste