Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Heb vandaag ook via OTA mijn Z3C geüpdatet.
Wat ik wel jammer vind van 5.0.2 is dat je nu niet meer in 1x,
al je geopende apps kunt afsluiten, hoop dat dit wel weer terug komt !
Voor de rest ziet het er wel goed uit en telefoon reageert super snel....

[ Voor 31% gewijzigd door Albert020 op 03-08-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:10
5.1.1 is al uit hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:24
Albert020 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:14:
Heb vandaag ook via OTA mijn Z3C geüpdatet.
Wat ik wel jammer vind van 5.0.2 is dat je nu niet meer in 1x,
al je geopende apps kunt afsluiten, hoop dat dit wel weer terug komt !
Voor de rest ziet het er wel goed uit en telefoon reageert super snel....
Via OTA zou je ondertussen al 5.1.1 moeten krijgen en de knop om alle geopende apps te sluiten zou gewoon aanwezig moeten zijn in 5.0.2 (en ook in 5.1.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
EdwinB schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

Via OTA zou je ondertussen al 5.1.1 moeten krijgen en de knop om alle geopende apps te sluiten zou gewoon aanwezig moeten zijn in 5.0.2 (en ook in 5.1.1)
Ik zie het hier toch echt nergens staan ?

Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/Sy176e8CLS/large/02eadf3e92efc8954ee12f3fa1baccdd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:50
Albert020 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:50:
[...]

Ik zie het hier toch echt nergens staan ?

[afbeelding]
Na de update (5.1.1.) staat er bij mij inderdaad een knop om alles te sluiten. Met de vorige versie 5.0.2 niet.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/nygtgk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
il_mostro schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:08:
[...]

Na de update (5.1.1.) staat er bij mij inderdaad een knop om alles te sluiten. Met de vorige versie 5.0.2 niet.

[afbeelding]
Als ik check via OTA update krijg ik te zien.

Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/nsLXlDSKss/large/16fbe0c77f9a875340ba6d3d0c52f4c6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik kreeg ook geen OTA melding op mijn telefoon, de Sony Compation op mijn lap-top gaf wel een melding. De update maar via mijn lap-top geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Arie- schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:22:
Ik kreeg ook geen OTA melding op mijn telefoon, de Sony Compation op mijn lap-top gaf wel een melding. De update maar via mijn lap-top geïnstalleerd.
Dan zal ik vanavond of straks even kijken om hem op die manier te uppen.

***edit***

Inmiddels ook naar 5.1.1 geüpdatet en het werkt weer ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 03-08-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Kak, gisteren mn telefoon geupdate en na het updaten zag ik ineens dat er een barst zit van links naar rechts op de achterkant.. Ik twijfel nog om m op te sturen gezien ik geen backup telefoon meer heb.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Gisteren ben ik ook van 4.4.4 naar 5.1.1 gegaan, via PC Companion. Ik ben eerst best lang bezig geweest om alles te backuppen, omdat ik veelvuldig lees dat het uitvoeren van een factory reset toch wel een vereiste is. Uiteindelijk via PC Companion de upgrade uitgevoerd, en bij het voor het eerst opstarten van de Z3c werden al mijn apps 'geoptimaliseerd'. Ik zit nu op 5.1.1. met al mijn apps, settings en bestanden intact en het werkt allemaal supersnel en zonder foutmeldingen. Hoe zit dit nu, heb ik gewoon geluk? Ik voel er niet veel voor om nu een factory reset te gaan uitvoeren.

Overigens is dat backuppen ook een heel gedoe, ik merkte dat met het handmatig kopieren via de pc, ik soms bestanden niet kon zien in de Windows-verkenner die er toch daadwerkelijk wel waren via File Commander op de Z3c. Bijvoorbeeld de backupfiles die 'SMSContactsBackup' maakt; wel te zien in Android maar bij kopieren van de map naar de pc, kwamen de laatste backups niet mee. Best wel linke soep, dus ik heb alles handmatig gedaan. Dit speelde ook met PC Companion, de mappen die ik via de optie 'handmatig' liet backuppen, waren ook niet 100% overgepompt naar de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
draakhoofd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:40:
Gisteren ben ik ook van 4.4.4 naar 5.1.1 gegaan, via PC Companion. Ik ben eerst best lang bezig geweest om alles te backuppen, omdat ik veelvuldig lees dat het uitvoeren van een factory reset toch wel een vereiste is. Uiteindelijk via PC Companion de upgrade uitgevoerd, en bij het voor het eerst opstarten van de Z3c werden al mijn apps 'geoptimaliseerd'. Ik zit nu op 5.1.1. met al mijn apps, settings en bestanden intact en het werkt allemaal supersnel en zonder foutmeldingen. Hoe zit dit nu, heb ik gewoon geluk? Ik voel er niet veel voor om nu een factory reset te gaan uitvoeren.
Ik heb bij de upgrade naar van 4.4 naar 5.0 ook geen factory reset gedaan, werkte daarna gewoon goed. Had na een paar weken alsnog een factory reset gedaan als opschoonactie maar merkte geen verschil in snelheid of stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Canard schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:45:
[...]

Ik heb bij de upgrade naar van 4.4 naar 5.0 ook geen factory reset gedaan, werkte daarna gewoon goed. Had na een paar weken alsnog een factory reset gedaan als opschoonactie maar merkte geen verschil in snelheid of stabiliteit.
Goed om te horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56
draakhoofd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:40:
Gisteren ben ik ook van 4.4.4 naar 5.1.1 gegaan, via PC Companion. <knip> Hoe zit dit nu, heb ik gewoon geluk? Ik voel er niet veel voor om nu een factory reset te gaan uitvoeren.
Ik heb van 4.4.4 naar 5.0.1 geen factory reset gedaan, maar merkte dat de batterij ineens veel slechter werd en nog wat rare dingen zoals Chrome tabbladen die niet altijd laadden. Nadat ik van 5.0.1 naar 5.1.1 ging heb ik wel een factory reset gedaan. Ik ben nu erg tevreden, maar ik durf niet te zeggen dat de batterijduur en de kleine dingetjes verbeterd zijn door de factory reset of door de bugfixes in deze versie. Backuppen is inderdaad een hels karwei en de apps heb ik alsnog handmatig weer geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 17:06
Mijn telefoon herkent sinds een aantal dagen mijn oordopjes niet meer. Geldt voor meerdere soorten en merken. Heeft iemand hier wellicht tips voor? Het enige wat ik zelf kan bedenken is een factory reset, maar wil eerst kijken of ik andere dingen kan proberen.

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Graizie schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:35:
Mijn telefoon herkent sinds een aantal dagen mijn oordopjes niet meer. Geldt voor meerdere soorten en merken. Heeft iemand hier wellicht tips voor? Het enige wat ik zelf kan bedenken is een factory reset, maar wil eerst kijken of ik andere dingen kan proberen.
Heb je het over het krijgen van een notificatie wanneer ze worden ingeplugd?
Ik krijg sinds een paar weken geleden plots geen notificatie meer wanneer ik de Sony earplugs inplug, maar het geluid wordt wel nog naar de earplugs gestuurd, dus op zich is het niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 17:06
Asgaro schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:40:
[...]

Heb je het over het krijgen van een notificatie wanneer ze worden ingeplugd?
Ik krijg sinds een paar weken geleden plots geen notificatie meer wanneer ik de Sony earplugs inplug, maar het geluid wordt wel nog naar de earplugs gestuurd, dus op zich is het niet zo erg.
Nee, de notificatie van Smart Connect krijg ik ook niet. Het voornaamste probleem is dat het geluid inderdaad niet doorgestuurd wordt. Een korte zoektocht op het internet levert in ieder geval op dat ik hierin zeker niet de enige ben.

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:22

thijsco19

KTM 990 SMT

Gaatje schoon?/schoongemaakt?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:37
Een nieuw gerucht over de opvolger van de Z3c, de Z5c?

https://twitter.com/vizileaks/status/628208495758852096

We krijgen een vingerafdrukscanner op de zijkant.

Jammer dat de randen onder en boven het scherm dan niet smaller worden, als de scanner dan toch op de zijkant komt.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:06
Sony PC companion zegt dat ik mijn z3 compact ook kan updaten . Is het de moeite waard om dat te doen? of zijn de iconen niet goed in de statusbalk?

Via ota komt er nog niks binnen

[ Voor 10% gewijzigd door WhiteHwk op 04-08-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik zou me niet al te druk maken om de iconen van de statusbalk, tja er zit iets meer ruimte tussen maar dat zal je evenmin/goed opvallen/storen als het feit dat ik 3 spaties teveel heb gebruikt in het schrijven van deze reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Hm oke . Hoe zit het met fabrieks herstel? Van 4.4 naar 5.0.2 heb ik geen fabrieks instellingen terug gezet nu zie ik om de zoveel tijd meldingen dat er dingen gestopt zijn. Is het met die update aan te raden om fabrieks instellingen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
WhiteHwk schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:47:
Hm oke . Hoe zit het met fabrieks herstel? Van 4.4 naar 5.0.2 heb ik geen fabrieks instellingen terug gezet nu zie ik om de zoveel tijd meldingen dat er dingen gestopt zijn. Is het met die update aan te raden om fabrieks instellingen te doen?
Ik ben zonder fabriek herstel van 4.4.4 naar 5.0.2 en vervolgens 5.1.1 gegaan.
Al mijn apps en instellingen zijn gewoon gebleven, en telefoon werkt net zo goed,
zelfs beter dan voorheen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ah oke top :D dan ga ik dat zo maar even doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytjjuh1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 14:37
Ik lees een hoop software matige issues in dit Forum. Een reset is aan te bevel na een update van 5.x. Mijn Z3 compact van de week gereset, werkt als een zonnetje, geen problemen met de batterij of andere softwarematige issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Gaaf :) dankje voor de tips die ga ik zeker doen . Ik las ook ergens dat er een update met bugfixes van 5.1 zit aan te komen . Ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytjjuh1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 14:37
WhiteHwk schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:59:
Gaaf :) dankje voor de tips die ga ik zeker doen . Ik las ook ergens dat er een update met bugfixes van 5.1 zit aan te komen . Ben wel benieuwd
Ja dat klopt, de update is dacht ik al beschikbaar maar wordt langzaam bij ons uitgerold - like always :)

Xperia Z3 Plus (uitrol verwacht in augustus)
Xperia Z3 (uitrol gestart)
Xperia Z4 Tablet (uitrol gestart)
Xperia Z3 Compact (uitrol gestart)

bron: http://www.androidplanet....oid-5-1-update-overzicht/

Als het goed is wordt de optie toegevoegd voor het sluiten van meerdere venster in één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Vandaag de Xperia Keyboard update binnengekregen waardoor een permanente numeric row mogelijk is. *O*

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/70pNhrA.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Klopt het, dat er in de nieuwe firmware (5.1.1.) geen nieuwe thema's/wallpapers/sounds zijn opgenomen? Ik mis wel een beetje de eye candy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Asgaro schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:10:
Vandaag de Xperia Keyboard update binnengekregen waardoor een permanente numeric row mogelijk is. *O*

[afbeelding]
Gaaf toetsenbord typt dat wel fijn met die nummers daarboven? :P Kan je het beste fabrieksinstellingen doen na de update als je 50 % accu hebt of maakt dat niet uit? mis de geschatte oplaad tijd wel. Hebben jullie ook dat hij snel warm word ?

[ Voor 4% gewijzigd door WhiteHwk op 04-08-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Met 50% batterij zou je nog wel voldoende marge moeten hebben lijkt me :). Niet vergeten dat je met fabrieksinstellingen echt wel alles wist.

Slechtste geval kan je het nog altijd fiksen aan je laptop enzo :P

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56
Asgaro schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:10:
Die ziet er wel goed uit! Ik heb uit pure wanhoop SwiftKey geïnstalleerd, maar ik ga nu eens de Xperia versie uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Met android 5.1.1 op mijn telefoon word hij warm .... De geschatte oplaad tijd mis ik want dat staat niet meer op vergrendel scherm. En er zit inderdaad stukken ruimte tussen. Voor de rest doet hij het wel lekker snel
Hoop dat ze een update uitbrengen die deze dingen fixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
In de FP review op tweakers wordt de slechte kleurweergave genoemd: veel te veel blauw. Is dit onderhand verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Vandaag mijn z3c binnen gekregen aangezien gisteren spontaan mijn ZL voor de 2de keer binnen een jaar de pijp aan maarten gaf.

Die stuur ik wederom op voor garantie, maar ben wel klaar mee nu. Na reparatie gaat die op de plank als reserve.

En wat een lekker telefoontje is die z3c, had weinig tijd om serieus rond te gaan shoppen maar volgens mij zijn er weinig goede concurrenten als je niet met het formaatje badkamertegel rond wil lopen. Ben benieuwd hoe lang deze het vol gaat houden. :)

@outlandos ik heb helemaal niks kunnen ontdekken qua blauw scherm, maar heb er ook niet naar gezocht.:P kleuren zijn helder en spatten van het scherm af.

[ Voor 13% gewijzigd door Flagg op 04-08-2015 17:48 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Outlandos schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:33:
In de FP review op tweakers wordt de slechte kleurweergave genoemd: veel te veel blauw. Is dit onderhand verholpen?
Nee, dat is niet verholpen. Maar er zit wel iets van een kleurenbeheer in waarmee je de witwaarde kan aanpassen. Zelf heb ik hem op de standaardwaarden (iets te blauw) laten staan. Eigenlijk valt het helemaal niet op, alleen als ik hem naast mijn tablet houd en ik kijk er bewust naar, dan zie ik het.

Zoals ik het heb begrepen doen fabrikanten een scherm wel vaker 'iets te blauw' instellen zodat het extra helder lijkt. En helder is het scherm zeker, ook buiten prima af te lezen.

Misschien kan je naar een telefoonboer om het scherm zelf eens te bekijken en vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb echt nooit problemen gehad met een blauwe gloed. Ik wissel veel van telefoons, maar ik kan het bij zowel de Z1c als Z3c niet ontdekken. Kennelijk ben ik er niet gevoelig genoeg voor. Kortom, men hoeft zich daarover denk ik geen zorgen te maken.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nxt0206
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-08 23:24
Hoi Allen, ik heb mijn z3c net terug van reparatie voor mijn scherm. Mijn scherm voorkant was gebarst en de boven helft van touchscreen deed het niet meer.

Ik heb de tel laten maken bij een Turkse tel winkel, scherm en touchscreen doet het weer , echter lijkt de kleurweergave nu minder dan voorheen, moeilijk te beschrijven maar het is een soort van dat het scherm flikkert, zo beetje donkerder wordt en weer lichter op een hoog tempo. Dit is heel minimaal, maar ik merk het wel en het is irritant als ik er lang naar kijk. De kleuren lijken ook wat verzadigd.

Komt dit bekend voor? Ik heb in de instellingen gekeken bij witbalans , staat op nul. Iemand een oplossing hiervoor? Heb hem nog niet zo lang. Vind het wel zonde als ik nu 2 jaar zo ermee moet leven.

De verkoper gaf aan dat het scherm nog moet wennen omdat het een nieuwe scherm is, of dat klopt, betwijfel ik.

Ook is de achterkant beetje los , daargafde verkoper als antwoord op dat ik de tel FF een dag tussen een stapel boeken moet leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik denk dat je te maken hebt met (goedbedoeld) prutswerk...

[ Voor 13% gewijzigd door Chris.nl op 05-08-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:27
Kan de kwaliteit v/h scherm zijn, weet niet wat je betaald hebt, onder de 200 euro is al twijfelachtig, helemaal als ze waterdicht beloven maar dat zal wel niet gezien onderstaande.
Dat kan idd wel helpen voor de losse achterkant, maar in feite hoort die goed vast te zitten en als hij los zit dan horen ze hem eigenlijk weer fatsoenlijk vast te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

nxt0206 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:26:
Ik heb de tel laten maken bij een Turkse tel winkel...
Tja.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nxt0206
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-08 23:24
Ja ik denk dat het dan vast aan de kwaliteit van het scherm ligt... Heb er 150 voor betaald. In verschillende winkels vroegen ze 170 t/m 185 € . , wat betreft de achterkant , de man vertelde me als de achterkant morgen niet goed vast zit dan mag ik terug komen. Heb er zogenaamd garantie op.

Maar kortom , ik kan dus niks instellen om het maar iets beter te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2024
Dit knipperen had ik in het begin ook bij lage helderheid. Ik heb het scherm toen wat helderder gezet. Na een paar maanden nooit meer last van gehad (ook niet bewust gecontroleerd hoor!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fum4n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05-2022
Ik wil de telefoon graag los aanschaffen (via webwinkel). Iemand enige tips welke webwinkel betrouwbaar is ivm spontaan brekend glas? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Fum4n schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:03:
Ik wil de telefoon graag los aanschaffen (via webwinkel). Iemand enige tips welke webwinkel betrouwbaar is ivm spontaan brekend glas? Bij voorbaat dank.
Als je maar een bon hebt voor de garantie zal het niet veel uitmaken.
Ik heb hem via marktplaats van iemand overgekocht die had hem van een abbonnement.
Na een poolparty in een zwembad was hij overleden. Ging naar kpn winkel en hij werd gewoon netjes verstuurd naar sony. ( abbonnemnt was van kpn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
nxt0206 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:26:
verhaalverhaalverhaal

De verkoper gaf aan dat het scherm nog moet wennen omdat het een nieuwe scherm is, of dat klopt, betwijfel ik.

Ook is de achterkant beetje los , daargafde verkoper als antwoord op dat ik de tel FF een dag tussen een stapel boeken moet leggen.
Wat een onzin verhaal. Scherm moet wennen? Dat is voor het eerst dat ik dit hoor. En de achterkant zit los? Ik hoop dat je niet veel hebt betaald |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was het valschade? Zo niet, dan ben je stom geweest om het niet onder garantie gratis te laten repareren. Dat is nu namelijk compleet verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ik heb het probleem ondervonden dat de SMS app raar begint te doen. Als ik een smsje wil sturen naar een bepaald contact dan kan dat niet . Na veel keer nummer veranderen en dan terug veranderen wel . Heb net een smsje terug gekregen en de SMS versturen lukt weer niet ...
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
+31 ervoor zetten kan misschien werken. Ik ken het probleem overigens zelf niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Blijft de sms 'hangen', of lijkt deze verstuurd in jouw tel maar komt niet aan bij de ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:27
Als je niet kunt beantwoorden dan kan de ander 'beantwoorden via dezelfde sms centrale' aan hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Als het om één bepaald contact gaat heb je inderdaad dikke kans dat het aan de (provider van de) ander ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
WhiteHwk schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:00:
Met android 5.1.1 op mijn telefoon word hij warm .... De geschatte oplaad tijd mis ik want dat staat niet meer op vergrendel scherm. En er zit inderdaad stukken ruimte tussen. Voor de rest doet hij het wel lekker snel
Hoop dat ze een update uitbrengen die deze dingen fixt
Klopt het dat 5.1.1 een kwestie is van wachten totdat die naar jouw device gepushed word?

Misschien is het wel een noob vraag, maar ben recent overgestapt naar Android met een Z3 compact na jaren Iphones gebruikt te hebben. :+

Tot nu toe absoluut geen spijt! Maar die updates komen wanneer ze komen? Had eerst het idee dat het per regio was namelijk. Maar zie nu meer berichten online van Nederlanders die 5.1 al hebben.
Of heeft het nog invloed als je hem via een carrier heb gekocht? (in mijn geval T-Mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Kreeg hem vandaag, los toestel, maar heb niet zitten verversen als een malle of zo...
Kan zijn dat ik hem anders eerder had gehad..

Als er carrier firmware op staat maakt het wel uit, maar als het unbranded is (lees, je hebt geen t-mobile startup scherm, apps, achtergrond of wat dan ook) zou jeh me dus moeten kunnen binnenhalen...

Je kunt bij telefoon info kijken of je een unbranded hebt, settings -> over de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
vaagisdenaam schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:09:
Kreeg hem vandaag, los toestel, maar heb niet zitten verversen als een malle of zo...
Kan zijn dat ik hem anders eerder had gehad..
Same here, met geïnstalleerd dus maar eens kijken hoe dat de komende dagen gaat.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Los toestel van de KPN (heb zelf een Vodafone abo, haha!), ben 'm nu--as we speak--aan het installeren!

~edit~ Hoera, 5.1.1, Build 23.4.A.0.546!

[ Voor 31% gewijzigd door barchettanl op 07-08-2015 19:52 ]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:33

DDX

Vandaag ook eindelijk OTA update notificatie gekregen.
Gisteren nog handmatig check gedaan op telefoon, maar toen was de update er nog niet.
Gewoon unbranded toestel, maar zit op dit moment wel in Frankrijk geen idee of dat nog voor vertraging zorgt oid.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
Ugh, ook een barst op het glas achterop. Gekocht in oktober, dus hij heeft het lang volgehouden. Retour gestuurd naar Coolblue voor reparatie. Even zien wat daar uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

KingKoning schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:13:
[...]

Klopt het dat 5.1.1 een kwestie is van wachten totdat die naar jouw device gepushed word?
Ja, het is afhankelijk van het land en je provider. De reden waarom ik een generic nordic rom geflashed heb. Helemaal stock met NL interface maar zonder provider bloatware en nordic ( en ook baltic ) rom krijgen meestal als eerste de update ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Wacht, hebben mensen het echt over 5.1.1 of slechts over 5.1?

5.1 kwam enkele weken geleden uit en die heb ik intussen ook via OTA ontvangen.
Maar komt nu ook al 5.1.1 uit? En is 5.1.1 de versie die de Stagefright vulnerabilities fixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik heb sinds 22 juli 5.1.1, denk niet dat de fix daar al inzit aangezien dat later bekend werd dan 5.1.1

-edit-
“Sony has received the patches from Google to correct the issue and are making them available through retail partners within ongoing software maintenance – updates will start rolling out over the next few weeks, with exact timings varying by region.
“Users can also take steps to protect themselves by disabling the automatic download of MMS messages and deleting those from unknown senders, exercising caution when opening email attachments, connecting to well-known Wi-Fi networks and ensuring websites, services and application stores are authentic.”
http://www.xperiablog.net...eria-z-series-this-month/

Even geduld, deze maand waarschijnlijk de fix.

[ Voor 78% gewijzigd door Humma Kavula op 07-08-2015 22:00 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Ok, bedankt!

Blijkbaar worden de versienummers 5.1 en 5.1.1 willekeurig door elkaar gebruikt maar gaat het dus altijd om één en dezelfde update. :)
Zie ook de artikeltitels hier: http://www.xperiablog.net/?s=android+5.1
Soms "5.1" en soms "5.1.1"...

Wel wat slordig.
En ook Sony heeft het in de OTA update changelog enkel over "5.1" en niet "5.1.1" (terwijl het dus 5.1.1 hoort te zijn).

[ Voor 5% gewijzigd door Asgaro op 07-08-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

5.1.1 is sowieso een minor update van 5.1. Echt slordig is dat niet. Kwetsbaar voor de Stagefright-exploit zijn ze sowieso allebei tot nader order.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 14:29
Tjeez. Wilde deze telefoon aanschaffen. Maar blij dat ik dit topic even heb doorgenomen. Op de laatste 3 pagina's lees ik al zeker 10x iets van een gebroken / barst in schermen (spontaan). Dit vindt ik erg veel!

Hoezo zijn jullie toch gegaan voor dit toestel? Ik heb nu een iPhone 4 (al een jaar of 4) die eruit ziet alsof ie net uit de doos komt. Dit ga ik dus duidelijk niet redden met deze Z3 Compact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

RoytjeP schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:45:
Tjeez. Wilde deze telefoon aanschaffen. Maar blij dat ik dit topic even heb doorgenomen. Op de laatste 3 pagina's lees ik al zeker 10x iets van een gebroken / barst in schermen (spontaan). Dit vindt ik erg veel!
Overdrijven is ook een vak... Net voor je nagekeken en slechts 2 posts waarvan niet eens bekend of het spontaan was.
RoytjeP schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:45:
Dit ga ik dus duidelijk niet redden met deze Z3 Compact?
Jij niet nee...

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De mijne is al een paar keer gevallen ondertussen (screen protector & hoesje). Geen vuiltje aan het scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48
De Z5 Compact ziet er zo smakelijk uit! Iemand hier die naar de Z5 Compact gaat, of wachten we liever tot onze 2-jaars abonnement afloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

ikt schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:24:
De Z5 Compact ziet er zo smakelijk uit! Iemand hier die naar de Z5 Compact gaat, of wachten we liever tot onze 2-jaars abonnement afloopt?
Ik twijfel, probleem is dat ik zo'n vingerafdruk scanner niks vindt ( privacy) alhoewel sony dan wel de beste oplossing heeft, geen swipe, gewoon je vinger plaatsen op de plek waar nu de powerbutton zit.(mits dat goed werkt)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Humma Kavula schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:32:
[...]

Ik twijfel, probleem is dat ik zo'n vingerafdruk scanner niks vindt ( privacy) alhoewel sony dan wel de beste oplossing heeft, geen swipe, gewoon je vinger plaatsen op de plek waar nu de powerbutton zit.(mits dat goed werkt)
Het is geen verplichting om hem te gebruiken.

Ik wacht op de officiële aankondiging + specs, hetzelfde geldt ook voor de S6 mini met mogelijk een 4,7" scherm en high end specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Ik heb sim-only, dus kan elk moment van telefoon switchen. Laat die Z5 Compact maar komen!
(dan ga ik van een Z1C naar Z3C naar Z5C ... ik zie een patroon!)

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ga nog minstens 1 jaar doen met de Z3C. Heb hem nu nog niet eens een jaar en heb er 500 euro voor betaald bij launch dus ik vind het wel best.

Daarna wordt het waarschijnlijk de 2016 versie van de Moto G. Doe vrijwel niks met de telefoon eigenlijk wat het de moeite waard maakt om voor een topmodel te gaan (Candy Crush is het zwaarst) en eigenlijk vind ik stock Android altijd nog het mooist eruitzien.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik ben blij met ze Z3c, een upgrade naar de Z5c zou hardwarematig een overkill voor me zijn. Maar je weet maar nooit hé, een kijken wanneer ie uitkomt en hoe m'n financiën dan zijn.
'k Heb ook het voordeel van een sim-only abonnement dus kan alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
ikt schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:24:
Ik ga waarschijnlijk mijn Z1C weg doen voor de Z5C. Ik vond de Z3C ook een prachtig toestel, maar die kwam te kort na de Z1C. Ik ben op zich nog altijd erg tevreden met mijn Z1C, maar een nieuw toestel zou weleens leuk zijn. Wel mooi dat het klepje van de USB aansluiting nu weg is. Ik vind het metalen frame van de Z5C ook net wat mooier dan de plastic zijkanten van de Z3C.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik geloof het allemaal wel voorlopig. Nu ben ik gebonden door een abo, maar ook zonder zou ik een sim only voor een jaar pakken ipv een nieuw toestel. Ding bevalt prima, krijgt nog updates, is snel zat. Dus waarom upgraden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom upgraden? Als je telefoon in nieuwstaat is, kun je hem ook makkelijk verkopen en voor een klein bedrag extra upgraden + nieuwe garantie voor 2 jaar.

In het 2e jaar kun je voor Sim-only gaan.

@arfman, in jouw geval zou je dus je telefoon kunnen verkopen en de Moto G kunnen kopen + geld overhouden voor leuke dingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Ik blijf nog een viertal jaar bij mijn Z3C. Hij is namelijk nog maar 2 maanden in mijn bezit. :D
Mijn voorgaande device ging ook 4-5 jaar mee.

Daarnaast zit ik met SIM-only. (Doelbewust.)
Ik betaalde €370 (thanks Tweakers Pricewatch!) en betaal slechts €10/mnd voor 500MB mobile data. (En voor €15/mnd krijg je 2GB mobile data.)

Daarnaast moet ik wel al de accessoires nog meerekenen en zo liepen de kosten wel op. :o
- 1x front screen protector + 1x reserve
- 1x rear screen protector
- sportarmband
- magnetic charger
- case (Ringke Fusion)
- SIM adapter om van nano naar normaal formaat te gaan (Uiteindelijk nog niet moeten gebruiken.)
- car holder & car charger

Gelukkig zijn een paar van die accessoires ook te gebruiken voor mijn volgende smartphones.

Uiteraard hoop ik dat de Z5C een topper wordt dat Sony wat uit het slop trekt qua sales! Dus, kopen, kopen, kopen, mensen! *O*

Ik denk dat de Z6C of Z7C hier wel in huis komt als Sony zich houdt aan het handige 4.6" formaat (of iets groter mag maar niet overdrijven). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Kiswum schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:07:
Waarom upgraden? Als je telefoon in nieuwstaat is, kun je hem ook makkelijk verkopen en voor een klein bedrag extra upgraden + nieuwe garantie voor 2 jaar.

In het 2e jaar kun je voor Sim-only gaan.

@arfman, in jouw geval zou je dus je telefoon kunnen verkopen en de Moto G kunnen kopen + geld overhouden voor leuke dingen :D
Ik denk dat het tegenvalt. Wat zou je nog krijgen voor een Z3c? 250 euro? En dan voor hetzelfde bedrag een Moto G kopen met nog mindere camera? Ik zie het nut er niet van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
WhiteHwk schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:00:
Met android 5.1.1 op mijn telefoon word hij warm ....
[...]
Heb net de update gedaan. Daarna voelde de telefoon erg warm, niet zo heet dat je de telefoon niet kan vasthouden, maar wel onprettig warm om vast te houden. Ik heb de telefoon daarna eerst even uitgezet, toen was deze afgekoeld. Daarna deed ik hem aan en binnen een paar minuten werd hij weer zo warm. Geen idee, wat het is. Zal het in de gaten houden. Hoe is het bij jou nu?

Update: cache leeggemaakt en opnieuw opgestart. Geen idee of dit de "oplossing" is geweest of dat ik gewoon iets te ongeduldig was. De telefoon is nu in ieder geval in idle weer afgekoeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Regeneration op 08-08-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 14:29
Humma Kavula schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:09:
[...]

Overdrijven is ook een vak... Net voor je nagekeken en slechts 2 posts waarvan niet eens bekend of het spontaan was.

[...]

Jij niet nee...
Whehe lekker sarcastisch ben je ook. Maar goed, wellicht niet 10x, maar wel vaker dan 2x. Denk dat het komt omdat ik deze hele avond al had zitten Google op dit issue. Maar komt dus volgens jouw minder vaak voor.

Waarom zou je niet 4 jaar met een toestel kunnen doen?

Ik zie jullie het ook hebben over de Z5c. Wat leaked foto's e.d. is het enige wat nog bekend is toch? Is er ook al aangekondigd wanneer deze uit komt? Wellicht handiger om daar dan op te wachten, als dat toch nog maar een maand / 2 maanden duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
RoytjeP schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:52:
[...]

Ik zie jullie het ook hebben over de Z5c. Wat leaked foto's e.d. is het enige wat nog bekend is toch? Is er ook al aangekondigd wanneer deze uit komt? Wellicht handiger om daar dan op te wachten, als dat toch nog maar een maand / 2 maanden duurt.
nieuws: Afbeelding toont Sony-smartphones met vingerafdrukscanner in knop aan zijkant

4-9 september op de IFA mogelijk een aankondiging. Waarschijnlijk rond die tijd ook aankondigingen van andere telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Wat een BEEST van een toestel is dit toch! <3
Excuses voor de screenshot overload.
Het device werd voor het laatst op 4 augustus opgeladen. We zijn nu 8 augustus.

Het device werd wel zeer kort ietsje opgeladen op de nacht van 4 op 5 augustus zoals te zien is. Voor de rest helemaal niet.

Belangrijke opmerkingen:
- Ik heb het device de laatste dagen niet echt actief gebruikt.
- 'S nachts zet ik altijd Airplane Mode aan. (Mijn slaapuren zijn soms niet bepaald "standaard" en ik wens volledig rust.)
- Mobile Data staat gedurende deze ganse periode uit. (Heb m'n limiet overschreden...)
- Stamina mode (de normale versie) altijd aan.
- Auto-sync altijd uit. (Zet ik enkel aan wanneer de batterij wordt opgeladen zodat in 1 keer gans m'n device wordt gesynct.)

Maar zelfs al doe ik er nauwelijks iets mee, kan ik moeilijk geloven dat andere fabrikanten dan Sony dit kunnen halen.

Ook gaat die goed in Deep Sleep wanneer het scherm uitstaat. Check de widget linksonderaan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M9iPIYx.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N3o6vvZ.png

De lege gaps bij Wi-Fi zijn dus de Airplane Mode momenten. Zo kan je ook makkelijk de dagen tellen. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JLRabLc.png

Ik heb ook die welbekende Cell Standby bug. Ik vraag me af hoeveel invloed dit heeft op de batterij.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zkH3AL1.png

Screen On Time zal ik de 6 uur wel halen.
Zijn er hier mensen die meer dan 6 halen soms?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q8XzPaA.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
Met mobile data uit, kom je denk ik met veel toestellen wel een eind. Doe het testje nog eens met data aan. Ik haal het niet iig, met de z3c.

[ Voor 13% gewijzigd door Jasper op 08-08-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Jasper schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:03:
Met mobile data uit, kom je denk ik met veel toestellen wel een eind. Doe het testje nog eens met data aan. Ik haal het niet iig, met de z3c.
Aha, interessant.
Wel, overmorgen loopt m'n maandherlading af en zet ik Mobile Data terug aan. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knordy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik heb gisteren mijn Z3C naar 5.1.1 geüpdate. Nu valt mij op dat mijn mobiele data icoon op de letter R staat. Ik heb Telfort en die gaat op het KPN netwerk. Voor de update zag ik die R nooit en stond er alleen H+, H of 3G. Nu staat er voornamelijk R en soms H+. Zijn er meer die dit ervaren of heeft Telfort mogelijk een storing (staat niet vermeld dat ze een storing hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
In februari haalde ik nog 5 dagen met data aan de volle 120 uur én 5 uur screen-on-time. Zie volgende screenshots: Screen 1, 2 en 3. Deze hoorden bij deze reactie, waarin uitgelegd staat wat aan stond en van invloed kan zijn geweest. Vooral sudoku spelen in de trein, hielp toen veel én niet te vergeten, de enige uren dat het licht buiten was, werkte ik, waarin de telefoon net als in slaap idle staat met scherm uit uiteraard. In de zomer moet de helderheid veel hoger en veel meer uren per 24u.
Tegenwoordig tether ik voornamelijk in de trein, dus dat hakt er goed in. O-) Haal twee dagen als ik wil, maar omdat ik heb de Z3c ook als racefietscomputer gebruik, laadt ik hem elke nacht wel op, dan kan ik 's avonds nog prima 2 uur fietsen, waarin ik 't scherm met max brightness constant aan heb staan (op stuur) en vaak nog Spotify via mobiele data en via BT stream (en GPS uiteraard). Dan gaat het erg hard natuurlijk, 20% per uur. Valt nog reuze mee.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Knordy schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:35:
Ik heb gisteren mijn Z3C naar 5.1.1 geüpdate. Nu valt mij op dat mijn mobiele data icoon op de letter R staat. Ik heb Telfort en die gaat op het KPN netwerk. Voor de update zag ik die R nooit en stond er alleen H+, H of 3G. Nu staat er voornamelijk R en soms H+. Zijn er meer die dit ervaren of heeft Telfort mogelijk een storing (staat niet vermeld dat ze een storing hebben)
Even gezocht met Google:
https://www.telfort.nl/pe...ming-binnen-nederland.htm

Melding 'roaming' binnen Nederland

Het is niet erg als je op het netwerk NL KPN of Telfort bent aangemeld en toch een R (roaming) in je beeldscherm ziet. Je betaalt dan geen kosten voor bellen in het buitenland. Het is bij de meeste toestellen niet mogelijk om deze melding (de R van roaming) uit te schakelen.

Als je een R in het beeldscherm van je telefoon ziet in combinatie met de naam van een buitenlands netwerk, dan heb je geen verbinding met het eigen netwerk, maar met een ander (buitenlands) netwerk. In de grensstreken kan het voorkomen dat je een R in je beeldscherm ziet, terwijl je in Nederland bent. De dekking van het buitenlandse netwerk is op dat moment sterker. Als je dit buitenlandse netwerk gebruikt, maak je onnodige extra kosten.

Je kunt het netwerk handmatig instellen op NL KPN of Telfort. Ga hiervoor naar de Toestelhulp, selecteer je toestel en kies het onderwerp Buitenland. Hier wordt uitgelegd hoe je op je toestel een ander netwerk kunt selecteren.
Wel apart dat het er eerst niet bij stond, maar verder lijkt dit dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijm15
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-06-2017
Net naar 5.1.1 geüpdate en nu krijg ik als ik mijn telefoon activeer een korte tijd een uitroepteken te zien rechts van het wifi symbool. Iemand hier ook bekend mee?

[ Voor 5% gewijzigd door tijm15 op 08-08-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knordy
Regeneration schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:37:
[...]

Even gezocht met Google:

[...]

Wel apart dat het er eerst niet bij stond, maar verder lijkt dit dus geen probleem.
Dat stukje kende ik inderdaad. Maar vind het een vreemd verschil met hiervoor. Kan nu slecht zien welke verbinding gebruikt wordt H+, H, of 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
tijm15 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:54:
Net naar 5.1.1 geüpdate en nu krijg ik als ik mijn telefoon activeer een korte tijd een uitroepteken te zien rechts van het wifi symbool. Iemand hier ook bekend mee?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Sinds een tijdje heb ik een raar probleem met de Z3C.

Ik steek hem elke avond in om op te laden. Ik gebruik hem namelijk nog al redelijk intensief op een dag waardoor ik altijd toch wel eindig rond de 20-30% in de avond. Dit zonder spelletjes te spelen.

Nu heb ik een tijd al dat als ik 's morgens opsta de telefoon maar geladen is tot 80-85%. Het eind percentage ligt altijd hiertussen en verschilt dag tot dag. Hetgeen hij dan doet is, dat hij continu wisselt tussen laden, niet laden, laden, niet laden...
Ik heb reeds een andere usb kabel geprobeerd, een andere lader, combinaties van de 2 gewisseld en getest en geeft geen verandering.

Is dit nog al bij iemand voorgekomen? Wat kan ik nog doen om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
Weet iemand of het mogelijk is om de melding 'Intern geheugen is 75% vol.....' uit te schakelen? Sinds de 5.1.1 update komt hij weer naar voren terwijl hiervoor het geheugen ook al meer dan 75% vol zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:28
tijm15 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:54:
Hebben ik en mijn vrouw ook af en toe, we zitten dan op een 5ghz wifi netwerk tp link Archer c7... Verder verdwijnt het uitroepteken wel maar wat het betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb het hier ook vaak als ik bv. thuiskom en mijn Z3 Compact data uitschakelt en overschakelt op het draadloos netwerk. Lijkt deel uit te maken van de overgangsfase :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Tot op heden erg tevreden over update. Lijkt wat sneller en nog soepeler te reageren op bijvoorbeeld de taak-knop. Kan nog verbeelding zijn want tevreden over de snelheid was ik al uiteraard. Dat de alles sluiten knop is toegevoegd bij taken vind ik op zich niet zo heel erg interessant.
Fijn dat nu ook je homescreen in landscape kan. Je kunt er ook voor kiezen om je icoontjes kleiner te maken. (homescreen / knijpen of lang drukken / basisinstellingen).
Ook de dropdown menuutjes in je uitgeklapte notificatie balk is een welkome toevoeging.
Ook lijkt de breedte van het scherm op mijn homescreen meer benut door de widgets wat ik mooi vind.
De beloofde verbetering van de camera is superieur automatisch wil ik geloven maar valt mij iig niet direct op.

Hier oplossing en uitleg over het uitroepteken bij de wifi.
https://talk.sonymobile.c...amation-Mark/td-p/1008533

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Zelf ook vrijdag geupgrade naar 5.1.1

Ook het uitroepteken, lijkt erop dat hij dat doet terwijl hij een IP-aanvraagt bij de DHCP server. Oplossing uit de link is wat mij betreft geen oplossing, ga niet voor alle netwerken handmatig een IP instellen.

Het kleiner maken van de pictogrammen op het homescreen zie ik trouwens het nut niet zo van. Er kunnen dan niet meer pictogrammen op...
Het afsluiten van alle apps in 1 keer vind ik dan wel weer lekker, ik sluit toch nog weleens het een en ander af.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knordy
Knordy schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:05:
[...]

Dat stukje kende ik inderdaad. Maar vind het een vreemd verschil met hiervoor. Kan nu slecht zien welke verbinding gebruikt wordt H+, H, of 3G.
Helaas is het erger. Als ik van Wifi naar mobiele data switch, lijkt er lange tijd geen connectie meer gemaakt te kunnen worden, terwijl het icoontje dit volgens mij wel aangeeft.

Chrome geeft bijvoorbeeld de volgende meldingen weer:
"Deze pagina is niet beschikbaar: ERR_TIMED_OUT"

en

"Kan geen verbinding maken met de proxy server: ERR_PROXY_CONNECTION_FAILED".

Voor de update uiteraard nooit problemen gehad en de overgang van Wifi naar mobiele data ging soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Zoekend naar een nieuwe telefoon als mogelijke vervanger van mijn iPhone 4S kwam ik bij de MediaMarkt de Z3 Compact tegen. Mij viel op dat na het indrukken van de camera knop, er niet heel veel gebeurde. En na een aantal seconden plots de camera opende.

Dit was op beide demo-modellen het geval.

Is dit iets wat jullie als gebruikers ook bij dit toestel ervaren? Of zal dit liggen aan de winkel software op het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48
De camera knop heeft twee stappen. Stap 1 focust het beeld en doordrukken schiet een plaatje. Als je de knop helemaal doordrukt voor een korte tijd, opent de camera-app zich. Je kunt instellen dat het dan ook meteen een plaatje schiet.

Misschien komt het daardoor? Er is wel een kleine vertraging tussen het indrukken en dat die naar de camera-modus schiet, dit is gebruikelijk.

[ Voor 23% gewijzigd door ikt op 09-08-2015 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Weer een heerlijk probleem. Mijn Z3 had dus waterschade opgelopen op vakantie, alle klepjes dicht etc. Afijn, weer terug in Nederland contact opgenomen met belsimpel.nl die mij vertelden dat ik de telefoon op kon sturen naar Teleplan. Wat blijkt? Is PostNL mijn pakket "kwijtgeraakt" :( :'(
Ik wordt echt zo naar van dat hele PostNL met hun achterlijke algemene voorwaarden. Nu heb ik hem dus aangetekend verstuurd ( verzekerd tot aan 500 euro) maar zodra het op betalen aankomt (vanuit hun kant natuurlijk) heb je de poppen aan het dansen.

Dat wordt op 31 december dus mooi alle lokale PostNL brievenbussen opblazen met nitraten >:) :D _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door NL_Joshua op 09-08-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
NL_Joshua schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 23:32:
Dat wordt op 31 december dus mooi alle lokale PostNL brievenbussen opblazen met nitraten >:) :D _/-\o_
Ik zou dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knordy
Knordy schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 18:05:
[...]

Helaas is het erger. Als ik van Wifi naar mobiele data switch, lijkt er lange tijd geen connectie meer gemaakt te kunnen worden, terwijl het icoontje dit volgens mij wel aangeeft.

Chrome geeft bijvoorbeeld de volgende meldingen weer:
"Deze pagina is niet beschikbaar: ERR_TIMED_OUT"

en

"Kan geen verbinding maken met de proxy server: ERR_PROXY_CONNECTION_FAILED".

Voor de update uiteraard nooit problemen gehad en de overgang van Wifi naar mobiele data ging soepel.
Update: Ik heb contact gehad met de Telfort klantenservice, die mij uitstekend hebben geholpen. Het was daar wel druk :P Telfort is bekend met de update van Sony. Het blijkt dat Sony de instellingen van de toegangspunt heeft gewijzigd. Volgens de helpdeskmedewerkster zou er nu bij 'Instellingen - Meer - Mobiele Netwerken - Namen Toegangspunten - Telfort Spot - APN-type' een * moeten staan (wat verandert dient te worden). Dit was bij mij niet het geval (er staat default,supl).

Mijn oog viel daarna op de Proxy en de Poort instelling, deze stonden respectievelijk op 193.113.200.195 en 8080 ingesteld. Volgens de medewerkster hoefde hier niets ingesteld te worden. Na ze leeg gehaald te hebben en de telefoon opnieuw opstarten, bleek de internet verbinding in elk geval hersteld te zijn (vooralsnog! Ik blijf het in de gaten houden.)

Ze waren ook bekend dat de R (roaming) in het verbindingsicoon staat en wachten nog op meer info van Sony over dit. Er waren meer klanten die internet problemen gemeld hebben na de update van Sony.

Mocht dit alles toch niet het probleem oplossen, dan werd uiteindelijk door verwezen naar de Sony helpdesk (0900-8998318) en anders nog een Hard Reset (waar ik een hekel aan heb :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Knordy op 10-08-2015 10:01 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 60 Laatste