Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
update over mijn Coolblue / barst-in-achterkant: Ze komen nu met het wat generieker (en beter) antwoord dat barsten vaak door gebruikersschade komen en dat dat dus onderzocht moet worden. En ja, dat er dus het risico in zit dat ze het toestel opsturen en dat dan toch 'gebruikersschade' wordt geroepen en dat ik dan moet kiezen wat ik wil (maar dan ben ik sowieso geld kwijt).. of ze constateren inderdaad dat het spontaan gebeurde en dan wordt het gratis vervangen.

Nog steeds een nare situatie, maar wel begrijpelijker en realistischer. Het plastic / kunststof randje rond de glasplaat ziet er nog puntgaaf uit zonder krassen of putten of wat dan ook, dus dat mogen ze gaan aantonen hoe dit gebruikersschade is geweest.

Wel weer opmerkelijk dat je dus in je openings-mailtje in de eerste praat over een spontane barst in de glazen achterkant van het toestel (waarmee ik de nadruk heb gelegd op spontaan en achterkant), en in de mailtjes terug praten ze dus botweg over gebruikersschade alsof dit de enige realiteit is, maar ook in de vervolg mails over "...mocht het scherm dan toch door..". Ik krijg gewoon niet de indruk dat ze de mailtjes ook echt lezen op de klantenservice.

"Hoi, ik heb probleem _A_ wat door B (ja, B ) kwam"
-"Beste meneer, we begrijpen dat je probleem X hebt dat altijd door Y komt, we gaan het voor je in werking zetten". Nee, lekker veel vertrouwen zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnagain
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 20:11
maier schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:47:
[...]

Hoe bevalt de Baltic versie, geen rare dingen ivm een andere customization. Ik zit te twijfelen om deze erop te zetten, de nederlandse customized rom zit nog op 23.1.A.0.726 en loopt nu dus al aardig achter.
Prima! Ik had eerst de central europe maar die heeft een LTE icoon ipv 4G. En aangezien Baltic altijd als eerste is voor updates heb ik die maar erop gezet.

Verder geen extra apps, alleen de standaard google apps en lifelog (maar die zit volgens mij in elke rom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Mee eens, die Baltic ROM is prima. Geen schokkende veranderingen maar wel al het positieve van Android 5.1.1 onder de motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ah, Xperia aan de pc aangesloten, gelijk update. Mooi even kijken wat er anders is zodra hij gedownload is :) ( Nordic standaard rom )

-edit-
Beste update, duurde even maar ik moet toegeven, fijne update! Alles lijkt inderdaad net wat vlotter te werken en ik kan verder weinig veranderingen vinden, wat kleine dingen maar het lijkt toch echt een update onder de motorkap.

[ Voor 47% gewijzigd door Humma Kavula op 22-07-2015 23:32 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17
Geupdate naar 5.1.1 en het lijkt allemaal een stukje vlotter en soepeler te lopen. Op sommige vlakken zelfs sneller dan mijn S6. Wat een heerlijk telefoontje is dit toch, al helemaal vanwege de lange accuduur. Het enige minpuntje is de camera.

Draaide overigens nog op 4.4.4 na de negatieve verhalen over de 5.0.2 update.

[ Voor 35% gewijzigd door Hanky74 op 22-07-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Klopt dat ie (nu) een retesnelle interface heeft, maar één van de eerste dingen die ik altijd doe is bij de Opties voor ontwikkelaars, alle vensteranimatiesnelheden op 0 zetten ipv 1. Dat haalt de laatste stroop eraf, de Sony launcher geeft nog animaties genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doormiddel van Backup-TA-9.11 mijn TA gebackupped en terug gezet.

Zijn er mensen geïnteresseerd in een tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Dit zal voor mij de allereerste keer zijn dat ik een smartphone update meemaak. (Heb de Z3C sinds een dikke maand, en mijn voorgaand toestel draaide het Samsung Bada OS... Support 0/10. :+ )

Wat ik waarschijnlijk wel zal doen, is een Factory Reset na de update. Ik lees her en der dat het mogelijke issues kan voorkomen. Niet dat er sowieso anders issues zouden zijn, maar "better safe than sorry" en ik ben dan gerust dat ik met een "clean sheet" werk.

Maar is er een aanbevolen manier om al je apps snel weer te installen?
Ik zat te denken om alles in mijn Play Store wishlist te zetten en zo alles te installen?
Of kan het nog sneller/beter/eenvoudiger?

Nvm, genoeg info te vinden door te googlen op "install apps after factory reset". :)

[ Voor 6% gewijzigd door Asgaro op 23-07-2015 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 00:29:
Doormiddel van Backup-TA-9.11 mijn TA gebackupped en terug gezet.

Zijn er mensen geïnteresseerd in een tutorial?
Ook te vinden via OP van [Sony Xperia Z3 & Z3c] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:50
Ik twijfel om update te doen aangezien mijn gsm nu erg goed doet en 3 dagen meegaat met 1 oplaadbeurt!
Ik draai op CE1 en die heeft nog geen 5.1.1 ontvangen en heb gezien dat er al nieuwere versie certificated dus wacht wel op volgende update die waarschijnlijk bug fixen van huidige 5.1.1.

Bron:
http://www.xperiablog.net...-xperia-z2-and-z3-series/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 09:53
brekki schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:30:
Bij mij zit de aan/uit knop vast, en tegelijk daarmee is ook de auto-orientatie functie uitgevallen. Gaat vandaag terug voor reparatie.

Behalve dit nieuwe voorval bevalt de telefoon goed. Vind wel de lichtopbrengst van het scherm tegenvallen nu het buiten steeds helderder wordt.
Intussen weer ruim een week werkend terug. Geheel onder garantie gerepareerd. Weer heel blij mee :)

(gekocht via phonemarket, gerepareerd door dr. mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 11:10
honey schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:00:
Voor de eerste keer mijn telefoon in bad genomen (gewoon water, geen zeep). Binnen 1 min op een diepte van 10-20 cm telefoon overleden. Hij gaat niet meer aan en als ik op het midden van het scherp druk hoor je gekraak. Camera-lens is ook beslagen. Klepjes zijn gewoon altijd dicht en laat op met een magneet. Erg, erg teleurgesteld in deze telefoon, zeker gezien de reclames.

Ik zal morgen Sony bellen.

Mijn vragen:
1. wordt dit gewoon onder garantie gerepareerd? (Hij is 8 maanden oud via KPN, geen extra verzekering).
2. Hoe lang duurt een reparatie? (Heb een telefoon nodig voor mijn werk)

Nog andere tips? (Zal hem vannacht in rijst leggen).
En heb je, voor je in bad ging, de atmosfeerdruktest gedaan ? dan had je geweten dat hij niet waterdicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 19:40
SmokingSig schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:13:
[...]
En heb je, voor je in bad ging, de atmosfeerdruktest gedaan ? dan had je geweten dat hij niet waterdicht is.
Bedankt dat je mijn post nog zag :)

Nee, dat heb ik niet gedaan. Is het iets wat je als gebruiker standaard hoort te doen als je de telefoon in water wilt meenemen? :? Dat hadden ze ook wel duidelijker in de gebruiksaanwijzing mogen zetten dan!

... zou ook niet weten hoe ik het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

honey schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:00:
Voor de eerste keer mijn telefoon in bad genomen (gewoon water, geen zeep). Binnen 1 min op een diepte van 10-20 cm telefoon overleden. Hij gaat niet meer aan en als ik op het midden van het scherp druk hoor je gekraak. Camera-lens is ook beslagen. Klepjes zijn gewoon altijd dicht en laat op met een magneet. Erg, erg teleurgesteld in deze telefoon, zeker gezien de reclames.

Ik zal morgen Sony bellen.

Mijn vragen:
1. wordt dit gewoon onder garantie gerepareerd? (Hij is 8 maanden oud via KPN, geen extra verzekering).
2. Hoe lang duurt een reparatie? (Heb een telefoon nodig voor mijn werk)

Nog andere tips? (Zal hem vannacht in rijst leggen).
Lip schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:52:
[...]

Wtf? 6 Weken? Ik heb mijn toetstel op de 9e van de 6e jongstleden aangeboden, en was weer terug op de 22e van de 6e, al met al 'slechts' 13 dagen op 'reis' geweest.

Toestel was defect gegaan als gevolg van condens, waardoor het display niet meer werkte. Voordat ik het toestel inleverde had ik eerst Sony gebeld over de procedure, waarna de sony medewerker gelijk een case aanmaakte. (wellicht dat dit een aandeel had in de snelle reparatieprocedure)
Als gevolg hiervan heb door mijn eigen luiheid het toestel vrij laat ingeleverd bij studentmobiel, omdat nogal een eind fietsen is.

De 'was' lijst van de reparatie :
[afbeelding]

Edit : Oh ja, alles werkt natuurlijk prima, kwaliteitscontrole op en top!

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 11:10
honey schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:34:
[...]

Bedankt dat je mijn post nog zag :)

Nee, dat heb ik niet gedaan. Is het iets wat je als gebruiker standaard hoort te doen als je de telefoon in water wilt meenemen? :? Dat hadden ze ook wel duidelijker in de gebruiksaanwijzing mogen zetten dan!

... zou ook niet weten hoe ik het moet doen.
Niet veel mensen weten dit maar het is een service test.
Tijdens de test druk je op het scherm en zie de de druk (bar) verhogen. De druk stijgt dus er kan geen lucht weg. Stijgt de druk niet dan zijn de klepjes open of sluiten ze slecht.

"Bel" naar: *#*#7378423#*#* en ga naar Service Tests en dan Pressure Sensor.

Anyway: batterij kopen en Xperia T fixen, dan Z3C opsturen naar Sony. Net even gevraagd of ik al case kan loggen voor opsturen. Dan droppen in de phonehouse. GSM komt van Bol.com

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingSig op 23-07-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48
Even mierenneuken :9

De Android 5.1.1 update laat rare gaten in de statusbalk zitten, tussen de icoontjes, lijkt rechts van het signaalicoontje te zitten. Het 4G-icoontje verschijnt echter links en zit tegen het WiFi-icoontje aan. Het is een beetje bah. De 'gap' is te zien in alle promoscreenshots en gebruikersscreenshots van 5.1.1 in dit topic.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZdH0NoO.png
Dat 4G-icoontje :r

Uitgebreide audio-instellingen zijn wel lekkâh, 5.1.1 op zich is ook fijn. Lekker up-to-date weer, eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Klopt dat er in de statusbalk wat schoonheids'spacing'foutjes zitten. Tevens doet ie bij autobrightnes de eerste 5 seconden na aanzetten de helderheid vrij hoog, 'k twijfel of dit een feature of een bugje is.

Snelheid, features, accuduur en stabiliteit zijn wat mij betreft (na 1 dag ervaring) het upgraden waard. Waarschijnlijk kunnen we over een paar weken de volgende update van Sony alweer tegemoetzien.'k Kan me indenken dat sommigen daar liever op wachten, zeker als je (net als ik) na elke update een hard reset doet en de complete ROM flink onder handen neemt qua overbodige systeemapps verwijderen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:28
Is de accuduur onder 5.1.1 beter? Heb m'n Z3c nu een week of drie, accuduur valt me wel tegen eigenlijk. Moet net zo vaak, zo niet vaker, opladen dan met m'n Z2. Met name Google Play Services en het Android Besturingssysteem vreten extreem veel stroom, haal meestal maar ~3 uur screentime.

Kreeg m'n telefoon overigens al met 5.0.2, dus weet niet of dit onder 4.4 beter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:44

Pinjataaa

Hit me!

Gebruiken jullie ook de Stamina modus om langer met de telefoon te kunnen?
Of zitten hier grote nadelen aan?

Ik heb de telefoon nu een paar dagen en tot nu toe niets dan lof.
Ik kom van de HTC One M7, deze heeft eenzelfde formaat scherm maar is toch aanzienlijk groter.
Ook is het een verademing als je ziet hoe lang ik nu met de batterij kan, met de HTC haalde ik nooit het einde van de werkdag. En dan de camera.... eindelijk fatsoenlijke foto's :)
En lekker vlot natuurlijk, maar dat is altijd in het begin dus daar kan ik nog niet over oordelen 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Pinjataaa op 24-07-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Chris.nl schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:40:
Waarschijnlijk kunnen we over een paar weken de volgende update van Sony alweer tegemoetzien.'k Kan me indenken dat sommigen daar liever op wachten, zeker als je (net als ik) na elke update een hard reset doet en de complete ROM flink onder handen neemt qua overbodige systeemapps verwijderen e.d.
Stond op het punt om de update (handmatig, want Sony Companion heeft de update nog niet) te installeren, maar aangezien 23.4.A.0.570 er ook aan zit te komen, wacht ik daar inderdaad wel even op. Ik denk dat ik maar meteen ga rooten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:28
Soms, enige nadeel aan de stamina modus is dat m'n hangouts berichten niet echt lekker binnenkomen (moet dan het gesprek openen voordat er nieuwe berichten komen). Verder kan het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Ik heb stamina standaard aan. Werkt prima.
Zaterdag volledig opgeladen en daarmee tot donderdag gedaan. Ik laat wel elke dag 2x een kwartier bij in de auto. Maar toch zoveel doet dat niet en haal toch 4 hele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik heb stamnia ook standaard aan staan. Sommige apps zoals WhatsApp, Messenger, Buienalarm en de mail heb ik wel toestemming gegeven in standby actief te zijn.

Daarnaast heb ik verlengd gebruik geactiveerd, daarmee worden de prestaties teruggeschroefd, maar eigenlijk merk ik daar niets van qua vlotheid toestel.

'k Haal het eind van de dag makkelijk, gisteren 4,5 uur schermtijd gehad op autobrightnes en hem veel buiten gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 14:24
draakhoofd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:37:
[...]
Stond op het punt om de update (handmatig, want Sony Companion heeft de update nog niet) te installeren, maar aangezien 23.4.A.0.570 er ook aan zit te komen, wacht ik daar inderdaad wel even op. Ik denk dat ik maar meteen ga rooten ook.
Ik heb mijn Z3 Compact gisteravond gewoon met de Sony Companion kunnen updaten hoor. Ik draai nu Android 5.1.1 build 23.4.A.0.546

Mijn Z3 Tablet Compact gaf helaas nog geen update mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Pinjataaa schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:27:
Ik zet het altijd aan. Weliswaar enkel de feature waarbij Wi-Fi en mobile data uitgezet wordt als het scherm uit staat.
Niet de feature waarbij de performance wordt verlaagd, omdat de performance dan continu wordt verlaagd en niet enkel wanneer het scherm uitstaat.
(Blijkbaar zijn er wel apps te vinden waarbij het enkel gebeurt als je scherm uitstaat, maar die vereisen root.)

Ik heb er geen problemen mee, maar heb voor de zekerheid wel bepaalde apps gewhitelisted:

- "Tracking apps":
OpenSignal is een crowdsourcing app: je draagt bij aan het in kaart brengen van mobiele netwerken overal waar je gaat.
WifiMapper: ook een crowdsourcing app (en van dezelfde developer): doet hetzelfde maar voor Wi-Fi hotspots.

- Anti-theft apps:
Prey laat toe om van op afstand je device te volgen en er commando's naar te sturen. Echter als de dief het scherm uitzet, zou Wi-Fi en mobile data ook uitgaan, waardoor dit type app wrsl minder functionaliteit biedt.
Where's My Droid: ook een anti-theft app met nog wat extra's tov Prey.

- Pushbullet: zodat notificaties ook op mijn PC verschijnen wanneer het scherm uitstaat. Maar in realiteit gebeurt dit vrij weinig omdat ik ook ver alle notificaties afzet. :+

- SMS app Textra: ik weet niet of het nodig is want SMSen maken niet gebruiken van Wi-Fi of mobile data, maar doe het voor de zekerheid.

- Sleep: app die 's nachts allerhande zaken bijhoudt rond je slaap.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/msCQdQ7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwinB schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:06:
[...]

Ik heb mijn Z3 Compact gisteravond gewoon met de Sony Companion kunnen updaten hoor. Ik draai nu Android 5.1.1 build 23.4.A.0.546

Een vraagje, wat is jouw Customization Version?

Deze is te achterhalen doormiddel van;

*#*#7378423#*#* in te voeren bij de dailer en dan Service Info > Software Info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
EdwinB schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:06:
[...]

Mijn Z3c kan via Sony Companion naar 23.1.A.0.726 worden geupdate, maar die firmware wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 14:24
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:13:
[...]

Een vraagje, wat is jouw Customization Version?

Deze is te achterhalen doormiddel van;

*#*#7378423#*#* in te voeren bij de dailer en dan Service Info > Software Info
Mijn Customization Version is: 1288-5411_R14C

De upgrade van KitKat naar Lollipop heb ik trouwens met FlashTool gedaan, ik heb toen niet gewacht op de OTA uitrol in NL, maar een Nordic ROM gebruikt. Dat zou ook wel de reden kunnen zijn dat ik de update heb gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door EdwinB op 24-07-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwinB schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:42:
[...]

Mijn Customization Version is: 1288-5411_R14C

De upgrade van KitKat naar Lollipop heb ik trouwens met FlashTool gedaan, ik heb toen niet gewacht op de OTA uitrol in NL, maar een Nordic ROM gebruikt. Dat zou ook wel de reden kunnen zijn dat ik de update heb gekregen.
Dan zal de uitrol naar NL nóg niet begonnen zijn dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:27
Klopt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EzGO0mK.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Nice, ik heb het ook maar even aangezet met alleen Whatsapp in de whitelist.
Ben benieuwd hoe lang ie het uithoudt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnagain
  • Laatst online: 21-08 20:11
Pinjataaa schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:27:
Ja, die gebruik ik. Met als uitzonderingen Whatsapp & Email. Werkt prima! Ik haal altijd wel de twee dagen. Behalve als ik heel veel games heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
draakhoofd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:31:
[...]
Mijn Z3c kan via Sony Companion naar 23.1.A.0.726 worden geupdate, maar die firmware wil ik niet.
Opdates zijn (meestal) cumulatief, dus deze zul je eerst moeten installeren voordat je nieuwere updates kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48
Kornalt schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:14:
[...]

Opdates zijn (meestal) cumulatief, dus deze zul je eerst moeten installeren voordat je nieuwere updates kan installeren.
Nee hoor, dit is een gehele ROM, dus die kun je gerust apart downloaden. Als je XperiFirm bekijkt zie je dat alleen Vodafone hun model op 5.1.1 heeft zitten, de rest zit nog op 5.0.2. Even wachten dus, of je kunt een andere firmware erop flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Waar hebben jullie de officiele magnetische lader (alleen de kabel dus) vandaan? Ik had er gister een besteld bij GSMpunt.nl (via pricewatch) voor 18 euro, maar dit is geen officiele. Gelijk even een klacht ingedient dat ik mijn geld terug wil en dat als ik een namaak wil er wel een op DX.com koop.
Ik heb dus al een tijdje een van DX, maar die valt er steeds af. Ondanks dat ik die alleen snachts gebruik is het wel vervelend.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik kon de originele na een korte zoektocht ook nergens vinden. Heb nu die met een ledje van eBay (wel vaker genoemd in dit topic) en die blijft wel goed zitten. Ook in de auto. Al blijft het vastklikken van het ding een hele toer. Dat is bepaald niet gebruiksvriendelijk ontworpen door sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ik heb hem in december via bol.com bij knaldeals besteld, kon ook rechtstreeks maar had nog cadeaubonnen.
Kostte 22,95 :o
Onderdeelcode is trouwens EC21, dat kan helpen met zoeken naar originele kabel.

Zie dat hij nu 24,95 is via bol.com. Moet je wel even een andere leverancier kiezen, want de eerste optie is gsmpunt...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

spawnagain schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 02:21:
[...]

Ja, die gebruik ik. Met als uitzonderingen Whatsapp & Email. Werkt prima! Ik haal altijd wel de twee dagen. Behalve als ik heel veel games heb gespeeld.
De batterijduur valt mij nogal tegen, ik lees dat mensen het hier hebben over 4 dgn, maar ik haal maar 1,5 als ik Energiebeheer mag geloven.
Palomar schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:44:
Ik kon de originele na een korte zoektocht ook nergens vinden. Heb nu die met een ledje van eBay (wel vaker genoemd in dit topic) en die blijft wel goed zitten. Ook in de auto. Al blijft het vastklikken van het ding een hele toer. Dat is bepaald niet gebruiksvriendelijk ontworpen door sony...
Die met het ledje heb ik ook gekocht op Amazon voor €10,-. Blijft goed zitten, maar wat is dat ledje fel zeg!
Niet echt voor op de slaapkamer :o

[ Voor 27% gewijzigd door Pinjataaa op 27-07-2015 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Pinjataaa schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:08:
[...]

De batterijduur valt mij nogal tegen, ik lees dat mensen het hier hebben over 4 dgn, maar ik haal maar 1,5 als ik Energiebeheer mag geloven.
Ik gebruik stamina mode (whatsapp en email in whitelist) en queue background data, hierdoor haal ik meestal minimaal 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
Pinjataaa schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:08:
[...]

[...]
4 dagen had ik vorige week, maar toen heb ik hem ook niet heel veel aan gehad (wel ongeveer een uur Spotify per dag, of Radio Tour via 4G). Telefoon zit niet aan mijn hand vastgegegroeid.
Ik heb Stamina aanstaan, zonder uitzonderingen (heb geen Whatsapp en hoef niet voor elke scheet een melding te ontvangen van Apps).

Zaterdag zat ik rond de lunch al op 70-80%, kwam ik erachter dat mijn hotspot al vanaf 8 uur 's ochtends aanstond (had hem gebruikt en vergeten uit te zetten, mijn iPad houdt diie verbinding dan actief).
En als ik die hotspot ook echt gebruik (bijvoorbeeld door te gaan Netflixen op mijn iPad...), dan gaat het wel een stuk harder, en loop ik in 2 uur treinen geloof ik wel 30-40% terug.

Ik laad mijn telefoon elke nacht op (Cradle naast mijn bed). Echter sinds de vakantie de cradle nog niet teruggezet, en nu dus wat vaker een nachtje overgeslagen (te lui om mijn losse kabletje uit mijn tas mee naar boven te nemen...). Vorige week 4 dagen, en toen kon hij nog bijna een dag, maar dus weinig schermtijd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thofie
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-05 08:04
Ik ga binnenkort op vakantie, en wil graag (ook) met mijn telefoon foto's maken.
Ik heb een Z3C, maar ook nog een galaxy s4. Welke maakt de betere foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik kan zo'n 5 dagen met mijn accu doen. Enkel stamina ingeschakeld en alleen Whatsapp mag verbinden. Ik gebruik de telefoon zo'n 1½-2 uur per dag actief met van alles behalve video's kijken. Een veel betere levensduur dan met mijn SGS3. :P
Thofie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:06:
Ik ga binnenkort op vakantie, en wil graag (ook) met mijn telefoon foto's maken.
Ik heb een Z3C, maar ook nog een galaxy s4. Welke maakt de betere foto's?
Probeer het uit in dezelfde situaties :? Rare vraag hoor. Kijk vooral de gemaakte foto's op een PC of zo, dan zie je de kwaliteit (of het gebrek eraan) een stuk beter dan op een klein schermpje.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Herkent iemand dit: je hebt fijn 4G internet, bent onderweg (ik:trein), komt door een slecht bereik gebied (veluwe), bereik valt terug naar 2G of zelfs even weg en kennelijk het eerst beschikbare netwerk met beetje (of beste) bereik is 3G. Ok, je hebt weer internet... Maar mijn Z3c blijft lekker op 3G/H(sdpa) hangen terwijl er al lang en breed weer 4G bereik is. Pas op het moment dat ik mijn telefoon een tijdje (vele minuten) laat slapen, gaat ie vanzelf weer naar 4G.
Een trucje om 4G te forceren, is de dataverbinding uitzetten, even wachten (seconde of 10-15) tot je telefoon schakelt van carrier (balkjes vallen even weg), dataverbinding aan en je hebt weer 4G probleemloos de rest van de rit.
Maar ideaal is dit niet. ;) 4G met één streepje bereik functioneert (misschien zeker in een snelrijdende trein) echt vele malen beter dan vol bereik 3G (mijn ervaring). Ook al beweren sommigen van niet, 4G is zo ontzettend veel prettiger, ik zou niet meer terug willen.
Ik heb nog een (verborgen) optie gevonden om de telefoon echt op LTE only te zetten, maar dan kan ik niet bellen en gebeld worden (ik hoop dat LTEvoip snel uitgerold wordt, al weet ik niet of onze Z3c dat aan kan). Ook geen ramp, doe ik toch erg weinig, maar voor net dat belangrijke belletje, zou je maar vergeten hem van LTE only af te halen.
Ik draai nog 4.4.4, maar nu met 5.1.1 hoop ik een goede final te krijgen die niet de paar kleine narigheden kent van zo'n grote update naar 5.0.x. Want 4.4.4 is zalig, zo stabiel en betrouwbaar.
Herkent iemand dit probleem met aanhoudende 3G verbinding in geval van actieve datasessie en nog belangrijker, wellicht is 'beleid'van de telefoon aangepast mat 5.0.2/5.1.1?
Ik zou willen dat mijn telefoon, zelfs bij minder bereik, én een actieve datasessie, toch van 3G naar 4G switcht. Misschien ben ik wel te veeleisend... O-)

Overigens, de potentie van 4G bandbreedte in de praktijk in NL (bijna net zo nutteloos als >FullHD telefoons), zelfde locatie, andere moment: speedtest 1 en 2. Een latency van 20ms! :9

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
Ik heb niet de indruk dat hij op 3G blijft hangen. Ik merk in de trein een enkele keer dat ik even geen internet heb, maar het is dan vrij snel weer in orde. Ik moet wel zeggen dat ik dan vooral mijn telefoon gebruik om de iPad te tetheren, en dus niet zie wat er gebeurt qua 3G/4G. Maar hij hangt later nooit op 3G ofzo. De enkele keer dat ik wel zie gebeuren, schakelt hij ook gewoon weer terug naar 4G.

Vorige week op de fiets naar huis trouwens nog heerlijk Tour de France gekeken op de fiets naar huis, en ook in de polder geen centje pijn. Eerder op 3G viel spotify wel een paar keer weg onderweg, vanwege te weinig bereik. Maar nu op 4G geen probleem meer. Inderdaad ook met 1 streepje ontvangst nog steeds gewoon streaming video.

Ik heb KPN, misschien maakt het netwerk ook uit in dit opzicht? Naast dekking, zou het ook kunnen zijn dat de provider elektronica zorgt dat je niet overschakelt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil onder de douche serie kijken maar dan spaced het hele scherm omdat hij warme druppels als vingers ziet. Nu is mijn vraag.... Kan ik het touchscreen uitschakelen maar dat ik nog wel beeld heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:20:
Ik wil onder de douche serie kijken maar dan spaced het hele scherm omdat hij warme druppels als vingers ziet. Nu is mijn vraag.... Kan ik het touchscreen uitschakelen maar dat ik nog wel beeld heb?
MX player kent in ieder geval een lock (NB in standaard scherm), waarmee het hele scherm niet meer reageert op touch terwijl de video afspeelt, op dat ene unlock knopje na. Dus in plaats van 4,6inch touchscreen, heb je dan nog maar een halve inch touchscreen (die virtuele knop), waar de druppels nog vat op zouden kunnen hebben. Ik denk dat dat je oplossing is.

Overigens.. waarom de kans op een defecte telefoon met een factor 100 vergroten door hem bewust met water in contact te brengen? Ik vraag het me serieus af.. Zolang dat klepje er zit, blijft het altijd risky, elke waterdichte telefoon. Al zou ie 'gratis' gerepareerd worden, ben je hem sowieso dagen kwijt met alle ongemakken en moeite van dien. Is zoiets toch niet waard...?

@Wild Chocolate: Ik heb ook KPN, voormalig Hi. Ook ik tether bijna alleen maar en ik gebruik ook Spotify de hele rit. Spotify blijft altijd vrolijk draaien, die cachet het hele nummer namelijk in no-time op volle snelheid bij starten van het nummer en voordat het volgende nummer begint, heb ik wel weer bereik, en daarvoor is 3G ook prima. Alleen het browsen, gaat via 3G zo waardeloos traag :P Als je beter gewend bent. Ik zet 4G thuis ook niet uit, reageert meestal vlotter dan Wifi en ik heb toch bundel zat.

Maar welke android versie draai je? Stock? Het probleem kan natuurlijk ook aan mijn telefoon liggen, kan me herinneren dat ik daar eind vorig jaar geen last van had (zelfde sim, provider en telefoon), ook nog op 4.4.4.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Beste Tweakers,

Zojuist gezellif naar het zwembad geweest en onderwater wat shots en video's gemaakt. Toen stoptte de camera er ineens met de melding dat die te heet was en moest afkoelen. Ik heb hem laten drogen en nu start de camera op met alleen zwart beeld.. Front camera doet het wel. Wat denken jullie? Kan ik gewoon op me garantie gooien bij sony? Want ik bedoel hun maken reclame dat die waterdicht is en onderwater foto's kan maken.

Graag hoor ik jullie mening

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Pukson schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:58:
Beste Tweakers,

Zojuist gezellif naar het zwembad geweest en onderwater wat shots en video's gemaakt. Toen stoptte de camera er ineens met de melding dat die te heet was en moest afkoelen. Ik heb hem laten drogen en nu start de camera op met alleen zwart beeld.. Front camera doet het wel. Wat denken jullie? Kan ik gewoon op me garantie gooien bij sony? Want ik bedoel hun maken reclame dat die waterdicht is en onderwater foto's kan maken.

Graag hoor ik jullie mening
Garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
dinkelover schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:08:
[...]
MX player kent in ieder geval een lock (NB in standaard scherm), waarmee het hele scherm niet meer reageert op touch terwijl de video afspeelt, op dat ene unlock knopje na. Dus in plaats van 4,6inch touchscreen, heb je dan nog maar een halve inch touchscreen (die virtuele knop), waar de druppels nog vat op zouden kunnen hebben. Ik denk dat dat je oplossing is.

Overigens.. waarom de kans op een defecte telefoon met een factor 100 vergroten door hem bewust met water in contact te brengen? Ik vraag het me serieus af.. Zolang dat klepje er zit, blijft het altijd risky, elke waterdichte telefoon. Al zou ie 'gratis' gerepareerd worden, ben je hem sowieso dagen kwijt met alle ongemakken en moeite van dien. Is zoiets toch niet waard...?

@Wild Chocolate: Ik heb ook KPN, voormalig Hi. Ook ik tether bijna alleen maar en ik gebruik ook Spotify de hele rit. Spotify blijft altijd vrolijk draaien, die cachet het hele nummer namelijk in no-time op volle snelheid bij starten van het nummer en voordat het volgende nummer begint, heb ik wel weer bereik, en daarvoor is 3G ook prima. Alleen het browsen, gaat via 3G zo waardeloos traag :P Als je beter gewend bent. Ik zet 4G thuis ook niet uit, reageert meestal vlotter dan Wifi en ik heb toch bundel zat.

Maar welke android versie draai je? Stock? Het probleem kan natuurlijk ook aan mijn telefoon liggen, kan me herinneren dat ik daar eind vorig jaar geen last van had (zelfde sim, provider en telefoon), ook nog op 4.4.4.
Hoe Spotify buffert weet ik niet, en interesseert me ook niet. Feit is dat ik met 3G halverwege geen muziek meer had als ik streamde, en nu zelfs streaming video kan kijken gedurende de gehele 9 km door de polder fietsen.

Ik draai stock. Thuis gebruik ik Wifi, want de Sonos en Chromecast kan ik anders niet gebruiken vanaf mijn telefoon. Bovendien gebruikt wifi volgens mij minder stroom dan 4G. Databundel maak ik me ook geen zorgen over, leek me ook al duidelijk uit eerder relaas over Tour de France kijken onderweg, en Netflixen via tethering. Hoewel het dan natuurlijk wel hard gaat, maar met 10 GB (exclusief Spotify) kan er wel wat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:20:
Druk lang op het vierkantje; de ... hoe heet 'ie eigenlijk? Multitask knop?
Anyway, onderin zie je icoontjes staan. Één moet een blauw blokje met een slotje zijn. Als die er niet bij staat, moet je die toevoegen met het ^ symbooltje. Met dat slotje kan je je touchscreen uitschakelen (de cameraknop doet het nog wel, dus je kan nog foto's nemen ;) )

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Ik merk dat hij nu sterk aan het verbeteren is. Met normaal gebruik had ik om 00:00 nog 55% over. En hij ging om 7:30 van de lader, erg netjes dus.
Hij lijkt dus even in te moeten lopen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barchettanl schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 07:33:
[...]

Druk lang op het vierkantje; de ... hoe heet 'ie eigenlijk? Multitask knop?
Anyway, onderin zie je icoontjes staan. Één moet een blauw blokje met een slotje zijn. Als die er niet bij staat, moet je die toevoegen met het ^ symbooltje. Met dat slotje kan je je touchscreen uitschakelen (de cameraknop doet het nog wel, dus je kan nog foto's nemen ;) )
Perfect dit is wat ik zocht! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Zojuist sony proberen te bellen. Wat belabberd zeg. Ik hoor voor dit nummer worden de gebruikelijke kosten gerekend en dat word het gesprek gewoon stop gezet betreft dit nummer‎ +31 (0)900-8998318.

Iemand enig idee hoe ik in contact met ze kom.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

2:15 screen on time, nog 70% batterij over. Netjes. (5.1.1)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Arfman schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:03:
2:15 screen on time, nog 70% batterij over. Netjes. (5.1.1)
Jup, voor mijn gevoel is de accuduur een stukje beter dan de 5.0.2 / gelijk aan de 4.4.4 ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Laatst online: 21:02
beste,
een klein vraagje. ik heb bij coolblue ook zo'n mooi toestel gekocht.
nu zit er in de verpakking alleen een duits opstartgids.
ik vermoed dan ook dat het een duits toestel is. Is dat een probleem ten opzichte van een nederlands toestel? ik weet dat je de taal kan instellen maar ik bedoel meer tov updates e.d.
kan ik daar problemen mee verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
zeve schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:02:
beste,
een klein vraagje. ik heb bij coolblue ook zo'n mooi toestel gekocht.
nu zit er in de verpakking alleen een duits opstartgids.
ik vermoed dan ook dat het een duits toestel is. Is dat een probleem ten opzichte van een nederlands toestel? ik weet dat je de taal kan instellen maar ik bedoel meer tov updates e.d.
kan ik daar problemen mee verwachten?
Nee joh, je kan er zo een Nederlands toestel van maken qua firmware. Op dit moment hebben aardig wat tweakers er een "Baltic" toestel van gemaakt om de laatste 5.1.1 firmware te draaien. Alle handleidingen zijn al zo'n beetje terug te vinden in de topic's. Veel plezier met je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
Chris.nl schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:13:
[...]

Nee joh, je kan er zo een Nederlands toestel van maken qua firmware. Op dit moment hebben aardig wat tweakers er een "Baltic" toestel van gemaakt om de laatste 5.1.1 firmware te draaien. Alle handleidingen zijn al zo'n beetje terug te vinden in de topic's. Veel plezier met je toestel.
Maar dan heb je het waarschijnlijk over rooten. En daar heb ik geen zin in. Als ik dat niet wil kan ik dan alsnog problemen verwachten? En wat zijn de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn d. j
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-01-2021
vandaag opeens een gebarsten scherm
ik heb al wat doorgelezen en lijkt een bekend probleem te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
zeve schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:20:
[...]

Maar dan heb je het waarschijnlijk over rooten. En daar heb ik geen zin in. Als ik dat niet wil kan ik dan alsnog problemen verwachten? En wat zijn de verschillen?
Wat ik zei kan met en zonder rooten, je kan ook rooten zonder de bootloader te unlocken.
Met root kan je systeemapps freezen, verwijderen en/of toevoegen. Maar van een Duits of b.v. Vodafone NL toestel een ander stock toestel maken qua firmware kan zonder rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
bjorn d. j schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:23:
vandaag opeens een gebarsten scherm
ik heb al wat doorgelezen en lijkt een bekend probleem te zijn
Voor- of achterkant?
(Vraag uit nieuwsgierigheid. De algemene indruk is dat het meer aan de achterkant "gelukkig" gebeurt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
Chris.nl schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:28:
[...]

Wat ik zei kan met en zonder rooten, je kan ook rooten zonder de bootloader te unlocken.
Met root kan je systeemapps freezen, verwijderen en/of toevoegen. Maar van een Duits of b.v. Vodafone NL toestel een ander stock toestel maken qua firmware kan zonder rooten.
bedankt!
Dan ga ik daar eens naar kijken. heb je toevallig een link naar de werkwijze?
Alleen is het echt noodzakelijk om de nederlandse firmware te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nee het is echt niet noodzakelijk om Nederlandse firmware te draaien. Hier een link, de Baltic firmware schijnt op dit moment snelst geüpdatet te worden door Sony, die zit op 5.1.1 waar Nederlandse firmware op 5.0.2 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
En ja hoor,
Weer een issue.
Sinds een paar dagen haal ik dus nog met moeite 1 dag op een volle batterij.
Wat is dit toch een onvoorstelbare onbetrouwbare buggy gebruiksonvriendelijke smartphone.
Helaas moet ik nog anderhalf jaar door met mijn abbo.
Nooit meer een Sony voor mij.
Jammer want ik heb er veel gehad en die waren eigenlijk allemaal top.
Maar deze is echt beyond imagination wat waardeloos betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56
Ik heb bij de overstap van 4.4.4 naar 5.0.2 geen factory reset gedaan. Aangezien mijn batterij een stuk minder goed is en ik wat meer rare dingen merk, wil ik dat wel gaan doen. Ik wilde daarvoor eigenlijk wachten op 5.1, maar vandaag heb ik er wel wat tijd voor. Zou het zin hebben dit nu te doen of zou het met 5.1 eigenlijk weer moeten? In dat laatste geval sla ik vandaag namelijk toch maar even over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:34
mercje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:39:
Ik heb bij de overstap van 4.4.4 naar 5.0.2 geen factory reset gedaan. Aangezien mijn batterij een stuk minder goed is en ik wat meer rare dingen merk, wil ik dat wel gaan doen. Ik wilde daarvoor eigenlijk wachten op 5.1, maar vandaag heb ik er wel wat tijd voor. Zou het zin hebben dit nu te doen of zou het met 5.1 eigenlijk weer moeten? In dat laatste geval sla ik vandaag namelijk toch maar even over.
Toevallig had ik hetzelfde, ook slechte accuduur na de update naar Lollipop. Dus gister maar eens een factory reset gedaan. Eerst een backup gemaakt met Sony Bridge, blijkt dus echt een waardeloos systeem, ik kon alles opnieuw instellen na de reset en alle appdata was ook verdwenen. Dit alleen is al ergerlijk genoeg om hierna weer een iPhone te nemen, dat backup systeem werkt onnoemelijk veel beter. Samen met de genant slechte fotokwaliteit vind ik de Z3c wel een beetje teleurstellend. De waterdichtheid bevalt me dan wel weer erg goed :)

En de reset heeft wel effect gehad, vooral de drain terwijl het scherm uitstaat lijkt sterk verbeterd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
BlackLabel01 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:47:
[...]

Toevallig had ik hetzelfde, ook slechte accuduur na de update naar Lollipop. Dus gister maar eens een factory reset gedaan. Eerst een backup gemaakt met Sony Bridge, blijkt dus echt een waardeloos systeem, ik kon alles opnieuw instellen na de reset en alle appdata was ook verdwenen. Dit alleen is al ergerlijk genoeg om hierna weer een iPhone te nemen, dat backup systeem werkt onnoemelijk veel beter. Samen met de genant slechte fotokwaliteit vind ik de Z3c wel een beetje teleurstellend. De waterdichtheid bevalt me dan wel weer erg goed :)

En de reset heeft wel effect gehad, vooral de drain terwijl het scherm uitstaat lijkt sterk verbeterd te zijn.
Dit is nu toevallig een van de zaken die wel goed werkte bij mij.
Backup en fabrieksinstellingen.
Ik had na het opnieuw invullen van mijn Google account nagenoeg alles weer netjes terug.
Behalve dan dat die accuduur beroerder was dan daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Zelf ben ik met root dik tevreden, kan de hele ROM goed naar mijn hand zetten en eventueel back-uppen. Maar eerlijk is eerlijk Android is wel een besturingssysteem waarmee je goed de mist in kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Iemand toevallig de OTA op een geroot toestel geïnstalleerd? Blijft root behouden in dat geval?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn d. j
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-01-2021
Asgaro schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:37:
[...]

Voor- of achterkant?
(Vraag uit nieuwsgierigheid. De algemene indruk is dat het meer aan de achterkant "gelukkig" gebeurt.)
nope , ik ben de ongelukkige met een spinnenweb scherm
https://drive.google.com/...iMUt6dkU/view?usp=sharing
loopt mooi door naar alle hoeken van het scherm en heb als ie aanstaat 2 mooie vlekken zwart en lijntjes pixels in alle regenboog kleuren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 16:31
Zojuist mijn Xperia aangesloten op Sony PC Companion en ja hoor, de update was beschikbaar. Ik heb de D5803 versie. Ben benieuwd of de auto modus van de camera nu naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:27
Ik kreeg de update gisteren gewoon OTA beschikbaar, niks aan de pc hoeven hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

Hier ook OTA gekregen, maar (waarschijnlijk) omdat mijn Z3c geroot is (nog) niet kunnen installeren.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
ikt schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:54:
Even mierenneuken :9

De Android 5.1.1 update laat rare gaten in de statusbalk zitten, tussen de icoontjes, lijkt rechts van het signaalicoontje te zitten. Het 4G-icoontje verschijnt echter links en zit tegen het WiFi-icoontje aan. Het is een beetje bah. De 'gap' is te zien in alle promoscreenshots en gebruikersscreenshots van 5.1.1 in dit topic.

[afbeelding]
Dat 4G-icoontje :r

Uitgebreide audio-instellingen zijn wel lekkâh, 5.1.1 op zich is ook fijn. Lekker up-to-date weer, eindelijk!
Is dit (nog steeds) het geval bij iedereen met 5.1.1? Gat tussen batterij en bereik icoon én die rare plek van het 4g (dan wel 3g) icoon? Resets, herstarts helpen daarin niet?
Overigens, waarom staat dat 4G icoon er uberhaupt als er Wifi bereik is? Dat zie ik in alle reviews niet terug; indien Wifi bereik, dan geen zichtbare indicatie of je op 4g/3g/2g zit in de statusbalk, net zoals in 4.4.4. :?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
dinkelover schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:40:
[...]
Is dit (nog steeds) het geval bij iedereen met 5.1.1? Gat tussen batterij en bereik icoon én die rare plek van het 4g (dan wel 3g) icoon? Resets, herstarts helpen daarin niet?
Nope, die gaten blijven ook na een (hard)reset e.d. Blijkbaar zitten er in de *.546 build wat schoonheidsfoutjes, ik lig er zelf niet zo wakker van, de volgende build zal wel vrij snel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1507/115318/51Emho72.png

Update hier ook ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Hier ook verkregen! Gewoon via OTA!

Land: België
Carrier: Mobile Vikings (MVNO onder hoofdcarrier Base)

En daarnaast ook via e-mail:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/-%20ON%20IMGUR/sonymasterrace.PNG

En even een PSA:
Textra biedt nu bescherming tegen die grote Android exploit :)
(Wat natuurlijk de Android exploit op zich NIET fixt.)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eMrPR9l.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i1GYgNy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56
Vanmiddag kreeg ik eindelijk de update naar 5.1.1 binnen via PC Companion (niet OTA). Mijn apps werden niet automatisch geïnstalleerd, terwijl ik dat wel had ingeschakeld. Ik hoop nu dat de backup terugzetten via PC Companion (ik had van de week bij backup maken alles aangevinkt) wel goed werkt. Of moet eerst alle apps handmatig installeren en dan pas de backup via PC Companion terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Geüpdatet via sony programma, alle apps zijn gewoon mee gegaan. Kreeg mail van sony dat de update klaar stond, en dat ik hem via de computer kon installeren. De ota zal binnen een paar dagen volgen stond er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Afgelopen Donderdag avond de OTA binnen gekregen voordat ik de mail van Sony binnen had.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:00
Sinds deze week ook in bezit van deze telefoon. Ook mijn eerste Android telefoon. Hiervoor altijd een Iphone gehad maar om nou 700 euro neer te leggen voor telefoon vind ik (nu) wat aan de hoge kant.

Heb vorige maand ook een Windows telefoon geprobeerd (Lumia 735), hoewel dat een prima telefoon is zijn de apps het net niet. Zag dat er wel meer apps waren dan een paar jaar geleden dus dacht prima.
Maar apps zijn vaak niet compleet/missen functies zoals Chromecast ondersteuning en offline functie bij de DS-audio app bijvoorbeeld.

Wil ook geen grote telefoon dus vandaar deze gekozen. Bevalt tot nu toe erg goed. Is lekker snel en batterij gaat ook 2 dagen mee. Overstap van IOS naar Android is mij ook meegevallen, alle apps die ik gebruikte op IOS zijn er ook op Android en werkt even goed :)
Het is even wennen maar na een paar dagen weet je niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het viel me de laatste tijd meer op dat mijn batterijduur korter was. Ik kon voorheen makkelijk 2 dagen (strikt genomen: 2 dagen 1 nacht) dan nu was het met 2 dagen ~20% over. Het viel me op dat de Google Play services altijd hoog in de batterijverbruik stond (bijna altijd op 1). Ik heb dan gezocht en een mogelijke oplossing gevonden voor een grote batterij verbruik hebben van de Google Play services. Ik heb er nu slechts een dag ervaring mee, maar het lijkt wel te werken. Ik had zelf voor heen tot wel in de ~45% batterij verbruik van Google Play services en vaak in ieder geval boven de 30%. Daarbij had ik bij de upgrade naar Lollipop wel een factory reset gedaan, dus daar ligt het niet aan. Dus wat heb ik geprobeerd:
  1. Herstart de telefoon (gedaan naar eigen inzicht)
  2. Ga naar Settings -> Apps
  3. Zoek naar Google Play services -> Uninstall updates. Indien dit niet kan: Settings -> Security -> Device Administrators -> zet tijdelijk de Android Device Manager uit
  4. Ga naar Google Play: Google Play Services en update Google Play services.
  5. Indien Android Device Manager was uitgeschakeld weer inschakelen: Settings -> Security -> Device Administrators -> zet Android Device Manager aan
  6. Herstart de telefoon
Bron: https://forums.oneplus.ne...-or-script-needed.297708/

Gisteren halverwege de dag dat ik dit deed was de Google Play service op 30 procent en na het opnieuw installeren van de Google Play services steeg deze niet meer maar zakte deze langzaam gedurende de dag. Nu van gisterenavond de tot vanochtend de telefoon opgeladen en staat de Google Play services er nog niet tussen. De batterij staat nu nog wel pas op 93%, maar in de afgelopen dagen zou de Google Play services er al bij staan met een tiental procenten. Bij de Powermangement staat nu ook bij estimated standby 3 days and 4 hours, terwijl dit bij voorgaande dagen steevast op 2 dagen en een aantal uur stond. Wat toch weer een kleine indicatie is dat er toch wel iets veranderd lijkt te zijn.

Dus tot nu toe lijkt deze simpele fix wel te werken. Nog niet helemaal zeker natuurlijk, maar dit wilde ik jullie in ieder geval niet onthouden. En hoe meer mensen dit proberen des te duidelijker het kan worden of dit nu werkt of niet. Het is niet ingewikkeld en dus zeker het proberen waard zou ik zeggen. Ik heb in ieder geval wel vertrouwen in dat dit werkt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 01-08-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17
Fijn die 2 keer tikken om scherm te activeren. Blijkbaar heeft ie zich hierdoor in mijn broekzak ontgrendeld en heb ik ongemerkt meer dan 10x een verkeerd wachtwoord ingevoerd. Daardoor heeft de telefoon zichzelf hard gereset met als gevolg dat ik nu alles kwijt ben. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zo dat is zuur, ik merkte ook een keer dat hij in m'n broekzak was aangegaan door die functie. Meteen maar uitgezet omdat ik het toch niet gebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door Satch op 01-08-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Double tap om aan te doen heb ik ook uitgezet. In het begin nog wel geprobeerd die double tap en is op zich een leuke feature/gimmick. Heb ook een geblokkeerde sim bij mijn vorige telefoon gehad, echt niet leuk inderdaad.

Heb zelf een keer meegemaakt dat ik door de quick launch van de camera (lang ingedrukt houden) een tiental foto's in mijn broekzak heb gemaakt. Ik merkte dat op omdat er een lichtje door mijn broek scheen, wat de flits dus was. (En ik draag verder geen slim fit broeken ofzo.) Heb die functie dan maar ook uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:00
Hanky74 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:43:
Fijn die 2 keer tikken om scherm te activeren. Blijkbaar heeft ie zich hierdoor in mijn broekzak ontgrendeld en heb ik ongemerkt meer dan 10x een verkeerd wachtwoord ingevoerd. Daardoor heeft de telefoon zichzelf hard gereset met als gevolg dat ik nu alles kwijt ben. :p
Ik heb dit ook gehad gisteren. Ik heb een audio bericht naar een whatsapp groep verstuurd van 3 sec :?
Weet alleen niet wat de oorzaak is, 2 keer tikken of snaplock app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Het vanzelf ontgrendelen in mijn broekzak, vermoedelijk door 2x tikken, heb ik ook regelmatig... maar vind het toch een zeer handige feature.

Heb gisteren de update geïnstalleerd (via PC Companion, OTA gaf geen update aan, Diagnostics overigens wel), het geheugenbeheer is veel beter! Een app die ik vaak gebruik die enige opstarttijd nodig heeft, wordt nu niet meer afgesloten na het openen van andere apps.
Handig vind ik ook de verschillende slider voor het geluid.

Het probleem met het wifi/4g icoontje heb ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Canard op 01-08-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Ik hou de double tap functie altijd uit, behalve wanneer ik ga joggen: het is wel een gemak wanneer je een sportarmband draagt en via double tap het scherm kan wekken ipv je armen in rare kronkels te moeten leggen om die power button maar te bereiken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Sinds 2 weken deze telefoon, ben er helemaal blij mee! Ik zocht een wat kleinere telefoon (mocht eigenlijk nog wel kleiner dan deze) zonder in te leveren op snelheid. Dit probleem heb je bij alle concurrenten, hiervoor had ik een S3 mini en die was echt belachelijk veel slechter dan zijn duurdere en grotere broer.
Bij deze niet het geval, alleen de resolutie is lager, wat logisch is door het kleinere scherm, scherm is hierdoor nog steeds superscherp, en het RAM geheugen is 2 ipv 3.

Volgende week krijg ik het originele Sony hoesje dus ben benieuwd, heb normaal een hekel aan hoesjes maar wil deze telefoon toch even wat langer mooi houden en het hoesje met windows zag er erg goed en functioneel uit!

icm met ps4 helemaal top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Dat hoesje :X

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
Wat is jullie ervaring (op de lange termijn) met jullie Sony telefoon?

Ben sinds de eerste Moto G eigenlijk al Motorola fan. Heb nu de X (2013) en zou dolgraag bij Moto blijven, ware het niet dat ze steeds grotere toestellen maken en dat staat mij flink tegen.

5 inch is echt de max, vandaar daar ik door dit nieuws blij verrast ben:

http://androidworld.nl/ni...n-xperia-m5-gelekt-fotos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Motorola Startac, V-series, Droid, Photon en Razr HD. Daarna toch naar Z2 gegaan
Overstap naar Z3c gemaakt vanwege het formaat. Nog geen spijt. Behalve dan dat hij echt niet waterdicht is. Lange tijd goed gegaan, tot vorige week. Los daarvan wel tevreden met scherm, bereik, snelheid, camera en andere opties...

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Bruine schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 04:23:
Behalve dan dat hij echt niet waterdicht is. Lange tijd goed gegaan, tot vorige week. Los daarvan wel tevreden met scherm, bereik, snelheid, camera en andere opties...
Neem direct contact op met Sony/je verkoper. Als de telefoon verder in nieuwstaat is (a.k.a. geen valschade) en de klepjes dicht zaten, dan heb je gewoon garantie. Wacht dus niet te lang om dat te claimen!

Ik heb binnen 3 weken een nieuwe ontvangen na waterschade.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Thanks, hij is ook in nieuwstaat. Ik zit echter nog twee weken in het buitenland. Maar ik zal morgen een poging wagen.
Het irritante is dat ik nu alleen laat heb tijdens video afspelen of foto's maken. Dan gaat het scherm een n eigen leven leiden.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:34
Mijn Z3c ook net geupdate naar 5.1, nu staat er bij het netwerksymbool de hele tijd een 'R', vermoedelijk omdat ik bij Telfort zit en de telefoon dit nu als nationaal roamen ziet. Dit had ik voor de update niet, beetje jammer:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Ik heb nu, net als bij mijn Xperia Z, na 6 maanden weer last van wat stof achter de lens / op de sensor.
Super irritant om hier de telefoon weer een tijdje voor kwijt te zijn...
Maar ja, moet wel, aangezien ik er nog 1.5 jaar mee wil doen.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Sinds vandaag ook in het bezit van een Z3C
Ben er heel erg tevreden mee, hij is zeer snel en werkt fijn zoals we van,
Sony toestellen gewend zijn, nu nog een mooie case erbij zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 03-08-2015 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

een paar dagen geleden heb ik de xperia z3 compact gekocht en ik ben niet erg blij met de frontcam.
Waarom maakt hij mijn gezicht wazig iedere keer als ik een selfie maak?
Ik heb het "zachtehuid-effect" al uit gezet maar ik zie geen verschil... Wanneer ik de foto maak denk ik dat hij goed uit ziet maar dan gaat de telefoon 'm daarna vanzelf aanpassen.
Is het mogelijk om dit uit te zetten want ik vind dat dit echt de foto's verpest :(

Ik hoop dat iemand mij kan helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Thanks, ik ga het even testen want bij mij stond hij ook alweer op 25%..
Pagina: 1 ... 38 ... 60 Laatste