• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-03 13:02

Dit is een ruwe opzet voor de TS, deze moet natuurlijk bijgehouden worden en uitgebreid, als iemand mij daar bij zou willen helpen graag melden via DM.

Rooten met een locked bootloader d.m.v. Giefroot by zxz0O0

Deze stappen zijn voor de Z3 en Z3 compact bijna gelijk, het enige verschil is de firmware versie en de recovery variant die je moet downloaden. Ik hoop dat jullie daar zelf uit kunnen komen.

Voordat je kunt rooten moet je toestel een firmware versie van voor october 2014 draaien (.93). Is dat al het geval, dan kun je deze stap overslaan. Zo niet, dan zal ik hier uitleggen hoe je kunt downgraden naar versie .93.

Downgraden naar een ondersteunde software versie
Voor volledige uitleg van de werking van Flashtool, klik hier. Hieronder zal ik specifiek beschrijven welke stappen je moet ondernemen om een ondersteunde firmware versie te installeren.
  • Download en installeer flashtool.
  • Installeer ook de drivers voor jouw toestel, deze kun je vinden in de map waar je flashtool hebt geinstalleerd. Kies voor flashmode, fastboot en drivers voor jouw specifieke toestel.
  • Op windows 8 en 8.1 kun je de drivers niet zomaar installeren. Hoe je dat wel doet kun je hier vinden.
  • Download firmware versie .93 voor jouw toestel, D5803 voor Z3c, D6603 voor Z3. Deze sla je op in C:/flashtool/firmwares
  • !!!LET OP!!! Je toestel wordt nu helemaal gewist, als je nog dingen wilt bewaren maak dan een back-up voordat je de volgende stap onderneemt!!!
  • Vervolgens kun je beginnen met flashen. Zet je toestel uit, hou de volume omlaag knop ingedrukt en verbind de USB kabel met je computer. De rest spreekt voor zich, dit kan best even duren.
  • Als je toestel nu opnieuw is opgestart staat er versie .93 op je toestel, je telefoon is nu klaar om te gaan rooten.
Rooten met Griefroot
Je kunt voor deze stap het onderstaande filmpje bekijken, of de geschreven uitleg doorlezen.

Naast een correcte kernel-/firmwareversie moet je telefoon aan nog een aantal dingen voldoen:
  • USB Debugging moet aan staan (developer options menu)
  • Mock locations moeten toegestaan worden (developer options menu)
  • adb drivers moeten geinstalleerd zijn (deze heb je al geinstalleerd als je flashtool hebt gebruikt).
  • Telefoon in airplane modus draaien voordat je begint met rooten
  1. Download Griefroot van de XDA Thread, pak deze uit naar een handige locatie.
  2. Sluit je telefoon aan en klik op Install.bat
  3. Volg nu de instructies in het command prompt. Je telefoon zal je ook een paar keer om toestemming vragen.
Als je telefoon opnieuw is opgestart heb je roottoegang!

Upgrade naar .77 MET root
Je kunt er voor kiezen weer te upgraden naar de nieuwste firmware met root, hier voor moet je een aantal dingen doen.
  • Download en installeer NUT dual recovery op je telefoon. Kies hiervoor lockeddualrecovery installer.zip voor jouw toestel.
  • Download een pre-rooted variant voor jouw toestel die meetdaleet van XDA beschikbaar heeft gemaakt.
  • Je kunt het beste kiezen voor generic DE, het enige verschil is dat je telefoon nu LTE aan zal geven in plaats van 4G (cosmetisch). Deze kun je opslaan op je telefoon of sd kaart, deze gaan we nu flashen met dual recovery die we de stap hiervoor hebben geïnstalleerd.
  • Dual recovery kun je bereiken door je toestel opnieuw op te starten, als je het groene lampje ziet branden kies je VOL omhoog voor TWRP recovery, of VOL omlaag voor CWM recovery (persoonlijke voorkeur, doen beide hetzelfde), het lampje wordt nu paars als je keuze is doorgegeven.
  • Hier kun je de prerooted firmware flashen, kies na het flashen voor wipe dalvik/cache.
Gefeliciteerd! Als je je telefoon nu opnieuw opstart is je telefoon geroot en bijgewerkt naar de laatste firmware! En je DRM Keys zijn behouden. O+

Vervolgstappen
  • Root apps installeren!
  • TA Partition (DRM keys back-uppen), hier zal ik nadat ik dat zelf heb gedaan ook uitleg voor schrijven, mocht je dat toch al willen doen kun je dat hier vinden.

[Voor 3% gewijzigd door Nilsepils op 28-01-2015 22:08]

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:13
Fantastisch dat je zo snel een duidelijke handleiding hebt geschreven. Moet er zelf nog aan beginnen, ben momenteel nog alle benodigde bestanden aan het downloaden. Ben nu wat moe dus durf het niet aan om er vandaag nog aan te beginnen, deze week al een paar fuckups op werk gehad doordat ik met mijn vermoeide hoofd "briljante" ideeën had en die ook maar direct uitvoerde (niets ergs maar heb mezelf goed bezig kunnen houden :| ).

Misschien nog leuk/handig om het backuppen van de TA partitie/DRM bestanden toe te voegen. Staat hier beschreven: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2292598

Zou je graag willen helpen met dit topic maar ik weet niet of mijn kennis toereikend is om echt iets waardevols toe te voegen. Bovendien weinig tijd i.v.m. werk en ontwikkelingen in privé leven.

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-02 12:22
Super, ben net alles aan het downloaden. Zal wel weekend worden voordat ik er aan toe kom om het te proberen. Heb in het verleden mijn Z ook geroot, dus moet goed komen. Mooie, duidelijke handleiding!

• Nilsepils
Erik070 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:44:
Fantastisch dat je zo snel een duidelijke handleiding hebt geschreven. Moet er zelf nog aan beginnen, ben momenteel nog alle benodigde bestanden aan het downloaden. Ben nu wat moe dus durf het niet aan om er vandaag nog aan te beginnen, deze week al een paar fuckups op werk gehad doordat ik met mijn vermoeide hoofd "briljante" ideeën had en die ook maar direct uitvoerde (niets ergs maar heb mezelf goed bezig kunnen houden :| ).
Geen probleem. Een vriend van me vroeg of ik het hem kon uitleggen, dus toen besloot ik het maar gelijk goed aan te pakken :P En dat van die fuck-ups ken ik... ik had gisteren toevallig ook zo'n dag...
Misschien nog leuk/handig om het backuppen van de TA partitie/DRM bestanden toe te voegen. Staat hier beschreven: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2292598
Zou ik inderdaad graag ook in het topic opnemen, maar daar ben ik zelf nog niet aan toegekomen. Dat zou ik graag eerst zelf proberen, voordat ik dat in het topic ga verwerken.
eawert schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:51:
Super, ben net alles aan het downloaden. Zal wel weekend worden voordat ik er aan toe kom om het te proberen. Heb in het verleden mijn Z ook geroot, dus moet goed komen. Mooie, duidelijke handleiding!
Ik hoop dat hij duidelijk is haha, als er nog vragen zijn dan hoor ik het natuurlijk graag!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Top! Dank! Als ik een keer de tijd heb ga ik zeker weer rooten!

• Koko71
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:10
Tof topic, heldere uitleg. Kan met betrekking tot drm Keys back-uppen zeggen dat het net zo eenvoudig is als het rooten. Mijn keys zijn safe nu, overigens geen plannen op dit moment om de bootloader te unlocken, de. 93 firmware voldoet uitstekend.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
En weg was de, in mijn ogen, laatste hobbel om een Z3c te kopen :D
Eindelijk!

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:48
Goede uitleg!

Tijd om te rooten nu. En een ouwe firmware the flashen...

Je kunt overigens je apps backuppen zonder root met Helium. Dit zou ongeveer alles van een app moeten backuppen tenzij het is geblacklist door de app-auteur. Ik ben benieuwd, mijn telefoon is backups aan het maken.

[Voor 59% gewijzigd door ikt op 29-01-2015 00:28]

• Erik070
Misschien zeg ik iets zeer voor de hand liggends maar OTA updates zullen zeker niet werken na het flashen van die pre-rooted rom? Of raak je alleen root kwijt wanneer je een OTA update binnenhaald?

En verder weet ik hier te weinig van maar betekent dat als er nu een pre-rooted firmware is met de meest recente versie dat ook toekomstige firmwares waarschijnlijk ook pre-rooted gemaakt kunnen worden?

[Voor 6% gewijzigd door Erik070 op 29-01-2015 14:32]

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03 13:20
Eindelijk!

Vanaf dat het nieuws bekend werd heb ik hem direct geroot en de DRM keys gebackupped.
Vervolgens dan de Bootloader unlocked en een CM12 nightly erop gegooid, wat een verademing!

De Sony Android Skin mag dan wel lightweight zijn, niets gaat er boven stock android.
Voor een nightly te zijn is deze CM12 build echt al super stabiel en zijn er amper haperingen.

ART vs Dalvik maakt alles ook dat net ietsje vlotter. Dat verschil merkte in ten tijde van mijn Nexus 4 op 4.4 ook snel.

• Nilsepils
Erik070 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:31:
Misschien zeg ik iets zeer voor de hand liggends maar OTA updates zullen zeker niet werken na het flashen van die pre-rooted rom? Of raak je alleen root kwijt wanneer je een OTA update binnenhaald?

En verder weet ik hier te weinig van maar betekent dat als er nu een pre-rooted firmware is met de meest recente versie dat ook toekomstige firmwares waarschijnlijk ook pre-rooted gemaakt kunnen worden?
OTA kun je inderdaad niet installeren, ik denk dat je dan root verliest, maar misschien dat je meer problemen krijgt (ik heb het niet geprobeerd in ieder geval).

De kans is inderdaad erg groot dat dat op dezelfde manier kan worden gaan opgelost! Zie hier, onderaan de post zegt Serajr dat hij verwacht dat dit ook voor KK naar L gaat werken.

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-02 12:22
Helemaal geweldig, ik zit op .77 met root! Superhandig met deze handleiding, anders was het absoluut meer (zoek)werk geweest.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:12

MaDLiVe

.-Observer-.

Deze week ook mijn telefoon geroot, enige probleem was de limited access tot de system partitie maar daar zijn ook goeie fixes voor :) Nu dus alleen wat kleine mods gedaan en xposed geinstalleerd. Nog steeds geen goeie werkende alternatieve ROM die ik wil proberen. Iemand die al CM12 heeft geprobeerd?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:20
TTC schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:50:
Eindelijk!

Vanaf dat het nieuws bekend werd heb ik hem direct geroot en de DRM keys gebackupped.
Vervolgens dan de Bootloader unlocked en een CM12 nightly erop gegooid, wat een verademing!

De Sony Android Skin mag dan wel lightweight zijn, niets gaat er boven stock android.
Voor een nightly te zijn is deze CM12 build echt al super stabiel en zijn er amper haperingen.

ART vs Dalvik maakt alles ook dat net ietsje vlotter. Dat verschil merkte in ten tijde van mijn Nexus 4 op 4.4 ook snel.
Hoe is de camera op cm12. Dat blijft voor mij toch altijd de enige echte belemmering om m'n bootloader te unlocken....

Hier nu ook geroot, nu terug op .77 en drm keys zijn gebackupped. Verder xposed erop, dpi aangepast en gedebloat.... fijn dat dat eindelijk allemaal weer kan :)

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03 13:20
m0ridin schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 08:48:
[...]

Hoe is de camera op cm12. Dat blijft voor mij toch altijd de enige echte belemmering om m'n bootloader te unlocken....

Hier nu ook geroot, nu terug op .77 en drm keys zijn gebackupped. Verder xposed erop, dpi aangepast en gedebloat.... fijn dat dat eindelijk allemaal weer kan :)
Wanneer er genoeg licht aanwezig is vind ik de kwaliteit vaak beter als voorheen, waarschijnlijk omdat heel dat postprocessing algoritme van Sony mijn foto's niet meer verpest.
Maar in donkere omgeving is de kwaliteit wel beduidend minder, maar goed genoeg voor mij,

• m0ridin
TTC schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:10:
[...]

Wanneer er genoeg licht aanwezig is vind ik de kwaliteit vaak beter als voorheen, waarschijnlijk omdat heel dat postprocessing algoritme van Sony mijn foto's niet meer verpest.
Maar in donkere omgeving is de kwaliteit wel beduidend minder, maar goed genoeg voor mij,

Ach, met het backuppen en de mogelijkheid tot restoren kan ik het natuurlijk sowieso eens proberen. Aan de andere kant is de verwachting dat Lollipop toch in feb uit gaat komen, dus dan is even wachten ook niet zo gek. Wel benieuwd naar de effecten van een minder agressieve noise reduction ook...

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43

Arfman

Drome!

Mooie OP!

Ik heb zelf mijn toestel, zodra de TA backup beschikbaar was, geroot. Dat werkt allemaal prima.

Daarna heb ik CM12 geïnstalleerd. Op dit moment zijn er nog 2 belangrijke tekortkoming met CM12 (die ik heb gezien in ieder geval, en ook volgens XDA)

-soms gaan telefoongesprekken via de handsfree functie en dit is niet terug te zetten op het moment dat je belt. Soms gaat het ook goed.

-Bluetooth audio streaming werkt soms wel, soms niet. Vaak na een reboot wel maar even later weer niet.

Aangezien dat toch wel de 2 primaire dingen zijn waar ik mijn telefoon voor gebruik weer teruggegaan naar stock (rooted).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:37

KL643

photowalldecoration

Hulde voor de TS _/-\o_

Nette OP met duidelijke uitleg! Waar ik tegenaan liep na een succesvolle downgrade en root, was dat de NUT recovery niet geinstalleerd werd. In deze post http://forum.xda-develope...-to-root-install-t3017056 stond de oplossing voor mij:

Download ES File explorer or you favourite Explorer with root rights and mount /system rw.

Hierna werd NUT recovery zonder problemen geinstalleerd :)

fotowanddecoratie

• Chris.nl
  • Niet online
Nilsepils schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:05:
• Je kunt het beste kiezen voor generic DE, het enige verschil is dat je telefoon nu LTE aan zal geven in plaats van 4G (cosmetisch).
Ik heb nog niet de tijd gehad om te flashen e.d. Met de HTC One M7 kon ik bovenstaand geintje fixen door onderstaand geintje toe te passen.
Chris.nl schrijft op dit moment:
zoek /system/customize/ACC/default.xml en bewerk dat bestand (met root explorer of whatever). Zoek de regel die zegt: <item type="boolean" name="show_4g_for_lte">false</item> verander dit naar <item type="boolean" name="show_4g_for_lte">true</item> Ceck de permissies ( rw-r--r-- ) reboot en je zou het 4g ipv lite icoon terug moeten hebben.
Ik heb geen idee of het bestandje /system/customize/ACC/default.xml in deze firmware te vinden is, kan iemand dit voor mij checken?

• m0ridin
Chris.nl schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 23:17:
[...]

Ik heb nog niet de tijd gehad om te flashen e.d. Met de HTC One M7 kon ik bovenstaand geintje fixen door onderstaand geintje toe te passen.

[...]

Ik heb geen idee of het bestandje /system/customize/ACC/default.xml in deze firmware te vinden is, kan iemand dit voor mij checken?
Weet het niet van andere firmwares maar de hele customize map is niet aanwezig op de Generic NL fitmware...

• KL643

KL643

photowalldecoration

Ook niet op generic firmware

fotowanddecoratie

• Chris.nl
  • Niet online
k. Thnx voor het checken.
Ik ga vandaag rooten, hopelijk lukt het me de laatste firmware met 4G icoon te krijgen.

• ikt
Anders is er nog altijd Xposed + GravityBox hè ;)

• m0ridin
Chris.nl schreef op zondag 01 februari 2015 @ 11:35:
k. Thnx voor het checken.
Ik ga vandaag rooten, hopelijk lukt het me de laatste firmware met 4G icoon te krijgen.
Het is ook best prima te doen zelf zo'n firmware in elkaar te flansen, ik heb met verschillende guides ook een Generic NL rooted+customrecovery .77 versie in elkaar gezet...

Zal later vandaag anders even kijken of ik die verschillende guides nog kan vinden.

Trouwens, nog een eventuele tip. Ik had na het verwijderen van de verschillende google (books, movies, kiosk, etc) apps nogal last van een google play services wakelock.

Voor de zekerheid heb ik de gegevens van google play services en framework gewist en in de custom recovery cache en dalvik cache gewist. Dit lijkt het te hebben opgelost (van 16% naar 1%). Even aan blijven kijken, maar mochten mensen last hebben van een dergelijke wakelock het bekijken waard...

[Voor 32% gewijzigd door m0ridin op 01-02-2015 14:02]

• Erik070
KL643 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:18:
Hulde voor de TS _/-\o_

Nette OP met duidelijke uitleg! Waar ik tegenaan liep na een succesvolle downgrade en root, was dat de NUT recovery niet geinstalleerd werd. In deze post http://forum.xda-develope...-to-root-install-t3017056 stond de oplossing voor mij:

Download ES File explorer or you favourite Explorer with root rights and mount /system rw.

Hierna werd NUT recovery zonder problemen geinstalleerd :)
Thanx, had er ook last van en dit heeft het idd verholpen.

• KL643

KL643

photowalldecoration

Erik070 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:46:
[...]

Thanx, had er ook last van en dit heeft het idd verholpen.
Mooi zo :)

Vraagjes:

ik heb superSU pro aangeschaft en nu vraag ik mij af of superSU in stand survival mode, root behouden blijft indien ik een OTA update doe naar Lollipop? Moet ik overigens nog eerst de standaard recovery terugzetten voordat je een OTA update gaat doen?

fotowanddecoratie

• Erik070
Misschien heeft iemand dit al gedaan maar je zou het kunnen testen door eerst weer terug te gaan naar de oude firmware (.93), SuperSU survival mode weer instellen (of hoe dat precies gaat, ken alleen zoiets van OTA rootkeeper waarbij je wel handmatig eenmalig een backup van root moets maken). Hierna via OTA een update binnenhalen. Denk dat je recovery er niet toe doet maar zeker weten doe ik dat absoluut niet.

Ben ook wel benieuwd eigenlijk, dat zou een mooie setup zijn waarbij je toch de laatste updates zonder al te veel gedoe kan installeren.

• KL643

KL643

photowalldecoration

Dat was in eerste instantie ook mijn plan om het te proberen maar er kwam maar geen update en ik was ongeduldig :X dus toch maar de pre-rooted versie geflashed.

fotowanddecoratie

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:38
Vandaag mijn Z3C weer terug gekregen van reparatie, en na gisteren alles voorbereid te hebben kon ik vandaag meteen aan de slag
Ik heb het volgende gedaan:
  • Rooten
  • Nut's dual recovery geinstalleerd
  • Serarj's debloated FW geinstalleerd
  • Nóg meer apps verwijderd. Nu heb ik echt een kale rom
  • Xposed geinstalleerd
  • Titanium Backup geinstalleerd en dagelijkse backup ingesteld
  • GravityBox geinstalleerd en een hooooop aangepast. Onder andere:
    - navigatieknoppen omgekeerd (terugknop rechts, recents links)
    - recent button geeft nu 'laatste app'
    - Lollipop symbolen (op statusbalk en navigatiebalk)
    - uitgebreid volumepaneel
    - geen meldingen bij lege accu (ook geen led)
    - klok in het midden
    - Heads up (ohh wat misde ik dat zeg!)
    - 4G icoon ipv LTE (ik heb immers US based FW)
    - 3-dotted button in navigatiebalk
  • App settings -Alles op 280 DPI
  • Flat Style Colored Bars - Zodat statusbalk en navigatiebalk dezelfde kleur krijgen als de geopende app. Werkt bijzonder goed
  • Disable Desk Dock - Zorgt er voor dat rotatie niet ingeschakeld wordt bij aansluiten magnetische lader
  • Greenify - Zo veel mogelijk gegreenified
Dat is voorlopig wel voldoende. Zodra er interessante custom ROM's beschikbaar zijn, zal ik mijn bootloader unlocken. Daar heb ik tot nu toe nog geen behoefte aan

• ikt
Je kunt ook Amplify gebruiken om wakelocks te blokkeren. Geeft tevens ook meer inzicht in welke dingen zorgen dat je telefoon aan blijft of aan gaat.

Trouwens, hoe werkt Expanded Desktop bij jou? Mijn launcher weigert mee te resizen bij het verdwijnen van de navigatiebalk. Ik heb wel Serarj's Xposed GravityBox-alternatief geïnstalleerd en daar werkt het verbergen van de navigatiebalk wel goed. Waarschijnlijk de framework van de ROM?

• LoeWn
Ik heb expanded desktop nooit gebruikt. Ik zie ook zo even niet hoe ik het tevoorschijn kan halen

edit: in gravityBox onder 'power tweaks' staat 'Expanded desktop in power menu'. Deze heb ik enabled, maar het komt niet te voorschijn in de power menu. Dus ik kan het zo niet voor je testen. Tenzij je een andere maner weet?

Ik ga trouwens even kijken naar Amplify. Ben benieuwd. Ik heb overigens niet echt het idee dat Greenify nog iets toevoegd als je Stamina aan hebt staan. (Wat logisch is). Misschien kan Amplify dit wel

[Voor 78% gewijzigd door LoeWn op 05-02-2015 13:55]

• ikt
Bij GravityBox onder Screen is Expanded Desktop aan en uit te schakelen (met keuze tussen het verbergen van of/en de taakbalk en de navigatiebalk). Hier heet het trouwens Immersive Mode.

• LoeWn
oké. Doet inderdaad niks. Ook niet na rebooten.

• Arfman

Arfman

Drome!

Iemand al recente ervaringen met CM12 op de Z3C? Laatste keer dat ik probeerde werkten oproepen en Bluetotoh streaming nog niet goed.

Jammer dat er nog geen Multiboot is voor de Z3C zodat je 2 ROMs kunt installeren. Kun je stock draaien voor alles wat moet werken en CM12 om te kijken hoe die ontwikkeling gaat. Om dat nu te wisselen is me echt teveel werk, steeds weer alle apps installeren en instellen pff :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• ikt
Een heel rudimentaire versie van dualboot is een gehele backup maken van je huidige installatie, een custom ROM flashen (en zonodig een backup dáárvan) en je kunt heen en weer zonder alles opnieuw te installeren.

Wel gaat WhatsApp moeilijk doen als je op twee ROMs tegelijk WhatsApp wilt gebruiken en dreigen ze met een ban als je te vaak wisselt.

• LoeWn
Zolang je met TB wisselt, merkt Whatsapp daar niks van.
Bij mijn Xiaomi mi2s wisselde ik dagelijks van ROM. Als ik dan wisselde van ROM maakte ik even een TB backup van Whatsapp, en weer restoren op de andere ROM

Een dualboot zoals dat mogelijk was de Xiaomi zou ideaal zijn. Nog liever zie ik MultiRom. Wat een uitvinding

[Voor 29% gewijzigd door LoeWn op 05-02-2015 16:39]

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:26
Wat vinden de mensen van het rooten na een ruime maand een geroot toestel in gebruik te hebben?
Voor -en tegens?

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

• KL643

KL643

photowalldecoration

Geen tegens hier :) Titanium backup, nandroid backup, Cerberus, rootexplorer en xposed om even wat voors te noemen.

fotowanddecoratie

• m0ridin
teiltjemetromme schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:14:
Wat vinden de mensen van het rooten na een ruime maand een geroot toestel in gebruik te hebben?
Voor -en tegens?
Ehm, alleen maar voordelen eigenlijk (helemaal nu je niet meer hoeft te unlocken voor root)

Voor:
* Dpi aanpassen, oftewel meer op je scherm
* Verwijderen bloatware
* Xposed framework
* Rootexplorer
* Titanium backup
* Nandroid backup/restore
* Meer wakelock/battery inzicht

Tegen:
* None (misschien dat je niet OTA kan updaten, of iig daarmee moet uitkijken.)

• Arfman

Arfman

Drome!

Iemand een idee of de laatste firmware (.77) ook te rooten is met giefroot?

• KL643

KL643

photowalldecoration

Nee, die niet, eerst downgraden, dan rooten en dan .77 pre-rooted versie installeren

fotowanddecoratie

• Erik070
Gister TA backup gedaan met deze instructies: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2292598

Was erg eenvoudig, kan haast niet missen. Als er behoefte is zal ik nog een keer een backup maken en stap voor stap instructies hier plaatsen. Persoonlijk denk ik niet dat dit nodig is omdat de stappen al erg duidelijk omschreven zijn in de link.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:16
Nilsepils schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:05:
  • Download firmware versie .93 voor jouw toestel, D5803 voor Z3c, D6603 voor Z3. Deze sla je op in C:/flashtool/firmwares
Waar staat de D5803 versie dan?

• ikt
Een beetje Google-fu en zoeken op XDA kan geen kwaad ;)
Directe link naar thread

• barrymossel
In de TS zetten kan ook geen kwaad ;)

• wator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-03 22:04
Hoi,

Sinds deze week mij sony xperia 3c binnen,
Lekker toestel, qua snelheid, en goede accu (ik red twee dagen)

Maar wat levert Sony veel apps mee, (ik kom van een nexus 4 af) en aan die apps stoor ik me wel!
Nu zie ik nog niet veel custom rom ’s voor daily use!

Dus mijn idee was om het toestel e rooten, en alles te deinstalleren.
Maar ik las ook, dat de camera functie dan minder scherp wordt?

Mijn nexus was ook geroot, en hiermee kon ik makkelijk van rom naar rom!
Werkt dit bij Sony ook zo? Want ik lees iets met partities?

wat mij een beetje tegenhoud

Groet,

Wouter

• Erik070
Rooten volgens de hier in de TS genoemde methode behoud je de kwaliteit van je camera. Met deze methode hoef je namelijk niet de bootloader te unlocken, dat unlocken van de bootloader zorgt er namelijk voor dat bepaalde met DLM beschermde algoritmes verwijderd worden die de kwaliteit van gemaakte foto's verbeterd (vooral in donkere omstandigheden).

Na het rooten volgens de hier genoemde methode kan je tevens een backup maken van die met DLM beschermde bestanden.

Het kost dus net wat meer moeite dan het rooten van een Nexus toestel, maar na het downloaden van de benodigde bestanden kan je binnen een minuut of 30 geroot zijn. Meeste tijd gaat in wachten zitten, zoveel hoef je namelijk niet te doen. Lees vooral goed de instructies en volg elke stap nauwkeurig op.

• LoeWn
Ik ga het even proberen zo goed mogelijk uit te leggen. Anderen mogen mij corrigeren.

Sony heeft extra camera functies ingebouwd voor zijn eigen FW. Hierdoor zou de camera nóg beter moeten zijn, vooral in donkere omstandigheden. Zou je dus een andere ROM installeren (Bijvoorbeeld CM12), zou je deze extra functies inderdaad kwijt raken, aangezien geen custom ROM deze functies niet ondersteund. Op dit moment zou je camera hetzelfde functioneren als elke andere telefoon die gebruik maakt van dezelfde Sony camera module.

Wat is nou het grote probleem? Als je je bootloader gaat unlocken, wat in eerste instantie nodig was om root te verkrijgen, zul je de DRM keys (benodigd voor deze extra functies) kwijtraken. En zul je dus in een Sony ROM geen gebruik meer kunnen maken van de extra optimalisaties aan de camera. lees: camera zou slechter moeten functioneren (vooral in slecht licht).
Overigens zijn er genoeg mensen die vinden dat het wel meevalt met het kwaliteitsverschil. Er zijn veel before and after foto's te vinden op XDA.

Doordat het dus een grote drempel is om je bootloader te unlocken, is er gezocht naar een manier om de telefoon te kunnen rooten zonder de bootloader te unlocken. En die is er inmiddels. Zoals in de OP een beschreven. Voordeel hiervan is, is dat je gewoon root toegang hebt, en dus Titanium, Xposed en weet ik het allemaal niet kan gebruiken. Ook kun je met een locked bootloader gewoon Sony FW flashen (mbv Flashtool), en ook custom FW (bv unbloated Sony FW). Nadeel: Je bootloader is nog steeds niet unlocked, dus je kunt geen custom ROM's of kernels flashen (ook de recovery is niet aan te passen met gelockte bootloader).

Nu was er dus het grote nadeel bij het unlocken van je bootloader, dat je de DRM keys verliest. Nu is er een mogelijkheid om deze DRM keys te backuppen naar je PC/laptop. Vervolgens kun je ze weer terugzetten zodra je weer een stock Sony ROM zou proberen. (Of op het moment dat er een custom ROM komt die deze ondersteund). Het nadeel van het unlocken van de bootloader is hiermee weggevallen.

Op dit moment zijn er nog meer mensen die een locked bootloader hebben met root, dan mensen met unlocked bootloader (+root). Puur omdat er nog weinig custom ROM's zijn voor de Z3C, en het dus weinig toegevoegde waarde heeft. CM12 is nu beschikbaar voor de Z3C. Ik heb het topic de laatste weken niet meer in de gaten gehouden, maar volgens mij begint CM12 aardig stabiel te worden.

Als ik jou was zou ik net zoals velen de telefoon rooten zonder de bootloader te unlocken, en dan of alle apps verwijderen (of deze FW flashen. Hierbij is al heeel veel verwijderd).
Als Lollipop officieel uitkomt voor de Z3C zullen er na een paar weken meer custom ROM's verschijnen. Je kunt dan altijd nog de bootloader unlocken.

Edit: Misschien ook wel handig om een verhaaltje zoals hierboven in de OP te zetten.

• lars_jj
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2022
Als ik mijn toestel nu root zonder de bootloader te unlocken en ik krijg deze week de OTA van Lollipop van Sony zelf binnen, hoe zit het dan met deze root?

• Erik070
Volgens mij is er sinds deze root methode uit is nog geen OTA update geweest, dus zeker weten doet niemand het. Wat ik wel vermoed is dat als je geroot ben en de OTA update uitvoert dat je root access kwijt bent.

Beter is om te wachten tot iemand de stock firmware heeft aangepast (pre rooted firmware) zodat je die er gewoon op kan flashen.

• lars_jj
  • Laatst online: 13-12-2022
Goed advies. Thanks!

Als het goed is zou hij komende week ergens moeten langskomen. Eens afwachten wat er dan gebeurt met root methodes.

• ikt
LoeWn schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:25:
Ik ga het even proberen zo goed mogelijk uit te leggen. Anderen mogen mij corrigeren.
[...]

Nadeel: Je bootloader is nog steeds niet unlocked, dus je kunt geen custom ROM's of kernels flashen (ook de recovery is niet aan te passen met gelockte bootloader).
[...]
Je kunt met een toolje wel degelijk je recovery aanpassen! Met [NUT]'s XZDualRecovery kun je, wanneer je root hebt, de standaard recovery vervangen door twee(!) recoveries. Na het toepassen van dit tooltje heb je dus een custom recovery en kun je vanalles flashen via ofwel TWRP of (een aangepaste versie van) CWM Recovery. Zo kun je echt heel makkelijk heen en terug.

Ik heb direct na het rooten natuurlijk de DRM keys gebackupped, maar ook meteen de dual-recovery geïnstalleerd en een gehele ROM-backup gemaakt. Nu kan ik theoretisch CM12 flashen, het niet leuk vinden en weer teruggaan naar mijn stock ROM zonder enig ding te verliezen.

• wator
zo, heehee, het duurde even maar mijn telefoon is ook geroot! :-)

hoe kan ik nu alle sony troep verwijderen??

• barrymossel
wator schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:12:
zo, heehee, het duurde even maar mijn telefoon is ook geroot! :-)

hoe kan ik nu alle sony troep verwijderen??
Bijvoorbeeld Titanium Backup. Of een debloated rom flashen.

• LoeWn
ikt schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:54:
[...]

Je kunt met een toolje wel degelijk je recovery aanpassen! Met [NUT]'s XZDualRecovery kun je, wanneer je root hebt, de standaard recovery vervangen door twee(!) recoveries. Na het toepassen van dit tooltje heb je dus een custom recovery en kun je vanalles flashen via ofwel TWRP of (een aangepaste versie van) CWM Recovery. Zo kun je echt heel makkelijk heen en terug.

Ik heb direct na het rooten natuurlijk de DRM keys gebackupped, maar ook meteen de dual-recovery geïnstalleerd en een gehele ROM-backup gemaakt. Nu kan ik theoretisch CM12 flashen, het niet leuk vinden en weer teruggaan naar mijn stock ROM zonder enig ding te verliezen.
Dom dom dom van mij 8)7 Ik heb zelf ook gewoon Nut's DualRecovery. Ik was nog niet helemaal wakker blijkbaar :+

• ikt
Haha, kan gebeuren. Heb je al ROMs proberen te flashen? Ik wil wel maar stock werkt imho fijn genoeg. Misschien als Sony met een Lollipop ROM komt.

• Arfman

Arfman

Drome!

Uitrol begint vandaag volgens Sony, eerst in de "Nordic and Baltic regions":

http://blogs.sonymobile.c...ria-z3-xperia-z3-compact/

• LoeWn
ikt schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:45:
Haha, kan gebeuren. Heb je al ROMs proberen te flashen? Ik wil wel maar stock werkt imho fijn genoeg. Misschien als Sony met een Lollipop ROM komt.
Nope, ik heb Serarj's super bloated FW draaien (zelf nog veeel meer verwijderd). Draait super.
Eerst maar eens een pre-rooted lollipop image debloaten. Een echte custom ROM komt later wel.

Er zijn al .tft's te downloaden uit het Balkan gebied. Iemand enig idee of deze ook goed zullen werken voor ons? Ik heb nu de US versie. Draait ook gewoon goed. De enige verschillen daarbij zitten 'm in de meegeleverde apps, en LTE icon ipv 4G (om te draaien middels Xposed). Als er weinig tot geen verschillen zijn tussen bijvoorbeeld een deense en Nederlandse.. Kan ik mijn vrije middag wel spenderen aan lollipop :+

EDIT: Daar verschijnen de eerste pre-rooted Lollipop images. Helaas nog iets mis met de recovery. Ik wacht nog wel even

[Voor 36% gewijzigd door LoeWn op 16-03-2015 17:05]

• Nilsepils
Ik heb 't wel al geprobeerd (heb de firmware zelf geroot, pre-rooted was nog niet beschikbaar). Ging de eerste keer mis, weet niet waarom. Moest daarna terug naar 0.77, factory reset en opnieuw rooten. Daarna vanaf 0.77 geupdatet naar pre-rooted 5.0.2 en toen ging het allemaal goed! :) zelfde stapjes verder als naar 0.93 updaten, dus dat is fijn. Maar helaas wel alles gereset, had ik gelukkig rekening mee gehouden.

Firmware is ontzettend stabiel, smooth en animaties are <3

• barrymossel
Nilsepils schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 00:37:
Firmware is ontzettend stabiel, smooth en animaties are <3
Stabiel? Dat weet je snel! ;)

En tsja, de animaties zien er wel ok uit, maar die blauwe notificatiebalk:bah! En scrollen in de instellingen geeft telkens de animatie van een item aanklikken. Lijkt me ook niet de bedoeling. En ik zie ook soms wat andere slordigheidjes (bij scroll in de instellingen valt tekst ineens achter een onzichtbaar vlak, etc.).

Ik vind Lollipop een vooruitgang, maar ik heb het gevoel dat Sony (buiten de kleur om - dat is smaak) nog niet helemaal uitgetest was. Komt vanzelf goed lijkt me.

• LoeWn
Even ter controle: Jullie zijn nu je recovery kwijt toch? (mits je die geinstalleerd had?)

• Arfman

Arfman

Drome!

Die is weg ja, maar ik heb dan ook gewoon de originele .ftf geflashed. Root ben ik dus ook kwijt, maar ik kan zo 1-2-3 geen goede reden bedenken waarom ik die terug zou willen. Apps kunnen weer gewoon naar de SD kaart schrijven (QuickPic b.v.) en Wakelock Detector is leuk maar als je geen batterydrain hebt is dat ook overbodig.

En ja, Xposed blabla, ik heb daar nog nooit het nut van ingezien :)

• Nilsepils
barrymossel schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:13:
[...]

Stabiel? Dat weet je snel! ;)

...
Ik kom van een Galaxy S3, daar had je binnen een uur echt al door of dat ding stabiel was als er een grote update langs kwam. Alles is relatief dus, maar ook een dag later nog helemaal niks tegen gekomen wat niet werkt zoals het hoort.
LoeWn schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:32:
Even ter controle: Jullie zijn nu je recovery kwijt toch? (mits je die geinstalleerd had?)
Recovery wel inderdaad, heb wel weer root:)
Root is voor mij eigenlijk alleen belangrijk vanwege AirAudio, ik heb meerdere airplay apparaten die ik graag wil aansturen, en AirAudio is eigenlijk de enige goed werkende oplossing daarvoor.

Anders had ik de moeite waarschijnlijk wel genomen weer te rooten, maar meer 'omdat het kan', niet omdat het echt nodig is.

• LoeWn
Ik kon het niet laten, en heb ook maar een pre-rooted geflashed.
Ik heb het geprobeerd en was vergeten data te wipen. Ging goed, ondanks dat Xposed nog aanstond. Dus ik was even bang dat het in een bootloop zou aflopen. Maar dit gaf gelukkig geen complicaties. Al deed Xposed het niet. Wel fijn dat je dus gewoon kunt updaten en al je apps + root kunt behouden.
Daarna toch maar een clean install gedaan. Aangezien ik toch elke nacht een volledige backup maakte met Titanium. Deze maar even teruggezet. Vervolgens alles verwijderd wat maar mogelijk is.
Lollipop draait wel lekker. Al kan ik nog niet echt positieve dingen opnoemen tegenover kitkat. Doordat Xposed het niet doet (ook niet na de clean install), mis ik nog een aantal dingen. Verder had ik de interface al van Lollipop dmv Xposed modules en thema. Dus eigenlijk is er niks veranderd, alleen dat ik features mis. Het enige wat ik nu wel heb tegenover kitkat is lockscreen notifications.

• Arfman

Arfman

Drome!

Smart Lock vind ik ook wel extreem handig. Enige wat ik nog mis is a la CM12 dubbeltap op de notificatiebalk om het scherm uit te zetten, dan had ik die rotknop echt nooit meer hoven indrukken :)

Wel jammer dat die statusbar soms erg lelijk blauw blijft bij sommige apps. Schijnt iets in de code van de app te moeten veranderen daarvoor.

• wator
goede morgen

even een een paar vragen mbt lollipop flashen?

1. welke kan ik het best kiezen uit dit lijstje (zie link)
http://forum.xda-develope...?p=59475706&postcount=461

2. en heb ik dan evengoed weer root toegang??
3. en zit daarin weer alle sony meuk?
4. moet ik weer downgraden naar .93? en dan lollipop?
5. moet ik daarna weer alle stappen doen die in deze topic staan?
aardig wat vragen alvast bedankt?

Met mijn Nexus4 was het super simpel gewoon flashen in Recovery (TWRP) en klaar, maar vind sony toch wat lastiger!

• LoeWn
1. Ja als je geen root wilt. Als je wel root wilt: deze. Die is pre-rooted. Let wel op. Je gaat wel je recovery kwijt raken
2. Ja, als je nu root toegang hebt.. Heb je het dan ook
3. Yup. Je hebt zeker weer Sony meuk. Even met een root browser handmatig een hoop verwijderen uit system/app en system/priv-app. Wat allemaal te verwijderen is, is hier en hier te vinden
4. Ligt er aan of je nu al root hebt.. Zo niet, ja
5. Afhankelijk of je root hebt. Heb je root en custom recovery? Simpelweg FW uit mijn .1 flashen vanuit je custom recovery + (dalvik)cache wipe. Data wipe hoeft niet.

Als je nu geen root hebt, zul je dus inderdaad moeten downgraden naar .93, en dan de OP volgen. Uiteraard kun je het gedeelte met pre-rooted .77 vervangen door pre-rooted .690 (welke lollipop is. zie .1 )

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:23

Dogooder

dus...

Ik heb sinds maandag de pre-rooted stock-firmware-23-1-0-690 generic. Mijn simkaart is nog niet geactiveerd en daarom is mijn telefoon nog niet optimaal in gebruik. Maar vooralsnog werkt alles prima, en ik heb root access.

• Arfman

Arfman

Drome!

LoeWn schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:08:
5. Afhankelijk of je root hebt. Heb je root en custom recovery? Simpelweg FW uit mijn .1 flashen vanuit je custom recovery + (dalvik)cache wipe. Data wipe hoeft niet.
Als je Lollipop flasht ben je toch je custom recovery kwijt? Of is dat probleem alleen bij NUT's DualRecovery aanwezig?

• LoeWn
AFAIK alleen bij XZDR (XZDualRecovery). Maar hier houdt mijn kennis helaas op.
Ik wist namelijk niet eens dat andere custom recovery al werkten.

Nut heeft het al gefixed. Ik zit nog even te wachten op de release van de fix/nieuwe versie

• wator
Arfman schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:25:
[...]

Als je Lollipop flasht ben je toch je custom recovery kwijt? Of is dat probleem alleen bij NUT's DualRecovery aanwezig?
Hoi Ik heb gisteren Lollipop geflashed, maar inderdaad lukt het nu niet meer om in de recovery te komen!
zijn hier nog opties voor?

ik wil nml xposed framework op mijn telefoon, en moet hier voor 1 bestand in de recovery flashen. maar dit lukt nu helaas niet. :( . heb het met flashify geprobeerd maar dit ging ook niet. 8)7 8)7

• LoeWn
zoals in de post boven je staat.. wachten

• Chris.nl
  • Niet online
xposed framework werk sowieso niet op Lollipop toch?

• LoeWn
Jawel. Xposed is in alpha-fase voor Lollipop.
Het nadeel van deze Alpha-build is dat het per sé in de recovery geflashed dient te worden. Hierdoor is het dus op dit moment niet mogelijk te gebruiken.

Er zijn wel mensen die geprobeerd hebben om eerst Lollipop te flashen, en vervolgens zonder reboot direct Xposed te flashen. Maar dit resulteert in een bootloop.

We zullen dus echt even moeten wachten op Nut's nieuwe versie van zijn XZDR

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-03 10:14
Nut heeft veel problemen met het aanpassen van de recovery voor lp omdat er extra beveiligingen zijn toegevoegd in SELinux (naar wat ik begrijp). Het kan nog heel lang gaan duren voordat hier iets voor wordt gevonden denk ik. Ik heb al geld gedoneerd maar Nut is sowieso intrinsiek gemotiveerd, het lukt nu alleen helaas niet totdat een exploit wordt gevonden :(.

• wator
Zijn er wel andere recovery's die dit wel kunnen? Twrp oid?

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-03 10:14
wator schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 22:23:
Zijn er wel andere recovery's die dit wel kunnen? Twrp oid?
Niet wanneer je een locked bootloader hebt, als eenmaal een exploit is gevonden dan gaat dat ook allemaal werken. Ik snap ook niet precies wat je nu aan meerdere recoveries hebt want de functionaliteit (basis althans) is toch bij alle drie hetzelfde.

Als je via Sony je bootloader hebt unlocked (en dus de TA partitie met DRM sleutels kwijt bent) dan kan je gewoon een andere recovery installeren etc. CM12 werkt wel gewoon met recovery dacht ik, dus als je graag LP wil draaien dan kan het ook via CM12 (met bijbehorende bugs zoals 5 sec. vertraging van scherm wanneer je wil opnemen als je gebeld wordt 8)7 ).

• ikt
ZXDR werkt inmiddels soort van half ish.

Eigenlijk dus nog niet. Een pre-rooted Lollipop valt wel te installeren vanaf een geroote 4.4.4 installatie, maar vanuit 5.0.2 werkt XZDR nog niet helemaal. Zelf heb ik nu problemen met root. Wachten is op XZDR die wél werkt (domme ik voor uitprobeerselbuilds te gebruiken :+), maar ik heb er hoop in. Wordt momenteel hard aan gewerkt blijkbaar :)

ikt heeft ondertussen een belangrijk lesje geleerd - BACKUPPEN

• ikt
Update en kleine handleiding voor de Locked Bootloader + 5.0.2 + XZDualRecovery situatie:

Verkrijg eerst root indien je nog geen root hebt of die kwijt bent i.v.m. een OTA/FTF-update (in de 23.0.A.2.93 f/w).
Installeer een pre-rooted 5.0.2/23.1.A.0.690. (http://forum.xda-develope...-1-0-690-generic-t3056413)
Voer Z3C-lockeddualrecovery2.8.6-RELEASE.installer uit en volg de aanwijzingen.

Als het goed is heb je nu een werkende dual-recovery op LP.

Werkt het niet, voer dan SGP621-RICDefeat uit en run de installer van XZDR opnieuw uit.

[NUT] verdient een biertje! :D

• Nilsepils
Yes, dual recovery werkt bij mij ook weer sinds 2.8.6a8 (nadat die bleek te werken is die omgedoopt tot 2.8.7).

Heb nu ook weer volledige r/w access. Die was bij de upgrade naar lollipop ook niet helemaal lekker meer...

• wator
Hoi nut:s dual recovery geïnstalleerd, heb de nieuwe ROM kunnen installeren met twrp, maar nu kan ik niet de recovery niet meer bereiken.

Er staat: unable tot read xzdr.prop.

Werkt het niet, voer dan SGP621-RICDefeat uit en run de installer van XZDR opnieuw uit.
Heb ik ook gedaan, iemand nog andere opties??

[Voor 24% gewijzigd door wator op 13-04-2015 14:35]

• LoeWn
ikt schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:06:
Update en kleine handleiding voor de Locked Bootloader + 5.0.2 + XZDualRecovery situatie:

Verkrijg eerst root indien je nog geen root hebt of die kwijt bent i.v.m. een OTA/FTF-update (in de 23.0.A.2.93 f/w).
Installeer een pre-rooted 5.0.2/23.1.A.0.690. (http://forum.xda-develope...-1-0-690-generic-t3056413)
Voer Z3C-lockeddualrecovery2.8.6-RELEASE.installer uit en volg de aanwijzingen.

Als het goed is heb je nu een werkende dual-recovery op LP.

[NUT] verdient een biertje! :D
halleluja _/-\o_

Works like a charm. Nu kunnen we ook gewoon Xposed gebruiken toch?

• ikt
LoeWn schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:48:
[...]

halleluja _/-\o_

Nee ;(

Je kunt Xposed via recovery flashen, maar dan krijg je bootloops als je modules installeert. Je moet dan weer in de recovery de Cache en Dalvik Cache wissen en dan start je apparaat wel weer op (met werkende modules). Blijkbaar kun je je ROM de-bloaten en deodexen voor Xposed zonder bootloops. Dit heb ik zelf niet gedaan omdat die debloats naar mijn mening te veel apps verwijderen. Ik heb wel (DOMDOMDOM) een Z2 bootloop fixer geflashed, die werkte, alleen jammer dat de camera dan niet meer werkt. Waarschijnlijk werkte het een en ander ook niet meer, maar dat heb ik niet gecontroleerd. Hier is het te vinden: http://forum.xda-develope...23-1-0-690-d6503-t3073129

Als ik tijd over heb zal ik wel opnieuw proberen zonder de camera map te flashen. De ROMs zijn nagenoeg hetzelfde dus het zou moeten lukken.

Mijn setup nu:
Zelf heb ik wel Xposed en ik probeer gewoon nooit te rebooten :+ Anders wordt het een rondje recovery, Cache + Dalvik Cache wipe, Android alle 300+ apps laten "Upgraden". Duurt zo'n 10 minuten en je telefoon wordt ontiegelijk warm. Ik had nog een heatsink liggen dus daar mijn telefoon op gegooid voor wat koeling.

tl;dr:
Ja, maar met bootloops.

[Voor 18% gewijzigd door ikt op 13-04-2015 15:09]

• LoeWn
Oké, aangezien ik al een de-bloated/deoxeded lollipop had draaien toch maar even geprobeerd na een backup. En ook dat werkt :D

• ikt
LoeWn schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:33:
Oké, aangezien ik al een de-bloated/deoxeded lollipop had draaien toch maar even geprobeerd na een backup. En ook dat werkt :D
Ohhh, wat raak je allemaal kwijt? Anders zal ik ook even De-bloaten ^^

• barrymossel
Heeft iemand ervaring met CM12 op de Z3(C)? Klopt het dat de kwaliteit van de camera dan stukken minder wordt?

• jmk
  • Laatst online: 19-03 10:01
De Z3 heeft tov de Z2 een aantal dingen veranderd:
- Processor opgevoerd
- Kleinere accu
- Lange accuduur(!)
Dit laatste komt volgens de review op de FP door goede optimalisaties in de drivers en software door Sony. Ik denk dat dat effect met CM wel eens weg zou kunnen zijn. Ik kan overigens geen antwoord geven op je vraag over de camera.

Yippie kayak, other buckets!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik heb lollipop draaien met root en recovery, alles werkt naar tevredenheid. Alleen ik heb nu een LTE symbool ipv 4G, weet iemand dat te fixen zonder Xposed?

• Erik070
Chris.nl schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:32:
Ik heb lollipop draaien met root en recovery, alles werkt naar tevredenheid. Alleen ik heb nu een LTE symbool ipv 4G, weet iemand dat te fixen zonder Xposed?
Hier heb je misschien niet veel aan maar ik had dit ook al bij de pre-rooted KitKat rom. Via Xposed gefixt en Xposed later weer verwijderd omdat ik merkte dat ik het eigenlijk nergens voor gebruikte: 4G logo bleef toen behouden. Geupgrade naar de pre-rooted Lollipop rom en 4G logo bleef (geen factory reset gedaan).

Het valt dus wel te fixen, maar dan wel met Xposed, en daarna kan je die weer verwijderen.

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-07-2021
Hierbij nog een paar linkjes die ik, tot nu toe, in dit topic miste:Op dit moment maak ik gebruik van Cyanogenmod Nightly 150408 en heb Philz touch cwm advanced edition 6.48.4, op mijn xperia z3c (d5803).

Maar waar vind ik een werkende TWRP image voor mijn telefoon?
Want Philz touch cwm voldoet nog niet zo aan mijn eisen.
(heb nog geen optie gevonden waar ik mijn sdcard kan selecteren. hij ziet wel de "interne" sdcard-partitie.
(wil liever aub geen dualrecovery image met cwm en twrp)

• Chris.nl
  • Niet online
Erik070 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:22:
[...]

Hier heb je misschien niet veel aan maar ik had dit ook al bij de pre-rooted KitKat rom. Via Xposed gefixt en Xposed later weer verwijderd omdat ik merkte dat ik het eigenlijk nergens voor gebruikte: 4G logo bleef toen behouden. Geupgrade naar de pre-rooted Lollipop rom en 4G logo bleef (geen factory reset gedaan).

Het valt dus wel te fixen, maar dan wel met Xposed, en daarna kan je die weer verwijderen.
Dank voor je reactie! Achteraf gezien had ik dus zelf een stock rom met 4G icon moeten flashen en (pre)rooten om het gefixt te krijgen. Maar ach, volgende update weet ik beter, ik kan wel wennen aan dat LTE icoontje.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
LoeWn schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:48:
[...]

halleluja _/-\o_

De bootloop oorzaak is gevonden. Je kunt het momenteel simpelweg vermijden door een zooitje meegeleverde applicaties te verwijderen (handmatig of via script debloaten)
Er staat ook nog een andere workaround online maar dat vergt het flashen van een kernel, dat lukt alleen als je bootloader unlocked is. De ontwikkelaar van Xposed heeft (een paar uur geleden) een fix doorgevoerd om dit op te lossen, in Alpha 4 zou het dus opgelost moeten zijn.

//Edit: Ah kijk, hij is gelijk vrijgegeven:
http://forum.xda-develope...hp?p=60454533&postcount=9

[Voor 8% gewijzigd door Joolee op 01-05-2015 18:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Chris.nl schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:32:
Opgelost door een andere firmware te flashen. 23.1.A.0.726
Inclusief XZDualRecovery en SuperSU 2.46, zonder Xposed
Rooted D5803 Stock Firmwares

4G icon
D5803: Baltic, Greece, Israel, Netherlands, Nordic, Russia, Ukraine, United Kingdom
D5833: Australia, Brazil

LTE icon
D5803: CE1 (Central Europe), GEL (Latin America), Germany, Italy, Turkey, USA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nilsepils
Joolee schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:29:
[...]

De bootloop oorzaak is gevonden. Je kunt het momenteel simpelweg vermijden door een zooitje meegeleverde applicaties te verwijderen (handmatig of via script debloaten)
Er staat ook nog een andere workaround online maar dat vergt het flashen van een kernel, dat lukt alleen als je bootloader unlocked is. De ontwikkelaar van Xposed heeft (een paar uur geleden) een fix doorgevoerd om dit op te lossen, in Alpha 4 zou het dus opgelost moeten zijn.

//Edit: Ah kijk, hij is gelijk vrijgegeven:
http://forum.xda-develope...hp?p=60454533&postcount=9
Ah tof!
Heb nu ook XPosed weer draaien (had geen zin in debloaten enzo) met de volgende tweaks:
  • Amplify
  • GravityBox [LP]
  • MinMinGuard
  • Physical Button Music Control (al denk ik dat ik die ook prima met GravityBox kan afvangen)
  • Tinted Recent Panels
En...

UpsideWifi :+

Heb ook YouTube Background Playback geprobeerd, maar daar werd de YouTube app zo traag van dat ik die in ieder geval in de huidige staat liever niet gebruik.

[Voor 6% gewijzigd door Nilsepils op 05-05-2015 10:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik070
Kennelijk is er weer een update. Krijg gisterochtend 23.1.A.1.28 firmware aangeboden.

Iemand al ervaring met ota rootkeeper?

Update:

Zojuist de update gewoon geinstalleerd en geheel onverwacht is root behouden gebleven. Wel SuperSu betaalde versie (welke een ota rootkeeper functie zpu hebben) gebruik ik. Moet nog testen of Nut dualrecovery werkt.

Update 2:
Yep recovery werkt ook nog.

Zat wel te denken, de update was maar 26 MB, mogelijk is het behouden gebleven omdat niet het gehele systeem bijgewerkt is.

[Voor 66% gewijzigd door Erik070 op 09-05-2015 23:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikt
Er is zojuist een exploit/root methode bekend geworden, die (zelf) getest ook op de Z3 (Compact) met Lollipop werkt! Het tooltje heet KingRoot, het is Chinees, het is ongelofelijk onduidelijk wat het allemaal doet en wat voor meuk er op je telefoon komt, en of er persoonlijke data wordt gemined, maar root access werkt in ieder geval prima hier.

Vanaf daar kun je XZDR installeren en SuperSU, waarna je alle KingRoot meuk eraf kunt gooien voor een minder besmette telefoon.

Discussie op Reddit:
http://www.reddit.com/r/A...oid_device_on_511_51_502/
Verbindingen die de telefoon aanlegt
Als er nog iemand netwerkexpert is en gecapturede packages kan analyseren, laat het me weten. Ik heb een minuutje aan data opgevangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Juist ja, niemand weet wat het precies doet, het legt verbinding met Chinese IP adressen en omdat je toestel geroot is kan het zomaar zijn dat ze er een recovery-proof app (a la Cerberus) opzetten zodat al je data gemined wordt .. thanks, I'll pass.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
De root methode uit de startpost werkt ook prima. Ik heb inmiddels deze 23.1.A.1.28 ROM draaien. Bevalt me prima zo.

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03 18:29

Dxue

PSN:EvilDrunk

voor de mensen met problemen met de drivers in windows 8/8.1:
Install fastboot drivers in Windows 8
To all that have tried and not found success in installing fastboot drivers follow this video and change ur Windows settings to make it work.
YouTube: Install ADB & Fastboot Drivers for Windows 8.1 64bit
By default Windows 8 doesnot allow installing drivers, thats the problem which is solved if you follow the video
source= http://forum.xda-develope...p?p=59051701&postcount=66

sorry als dit al eerder is gepost, maar aangezien het niet in de startpost staat, ging ik er vanuit dat die niet genoemd is. handige toevoeging voor de startpost imo. werkt ook voor andere driver problemen.

nu maar even verder flashen en de root erop doen en daarna mijn ta backuppen.

[Voor 10% gewijzigd door Dxue op 20-05-2015 14:29. Reden: bon vermelding]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Nilsepils
Stond er wel in, maar was geen filmpje:
Op windows 8 en 8.1 kun je de drivers niet zomaar installeren. Hoe je dat wel doet kun je hier vinden.
Gravitybox LP ondersteunt nu ook weer expandable volume, erg fijn, want dan kun je tenminste weer je telefoon op stil zetten als je muziek aan het luisteren bent :) Was toch wel het grootste gemis sinds de update voor mij.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee