Dit is een ruwe opzet voor de TS, deze moet natuurlijk bijgehouden worden en uitgebreid, als iemand mij daar bij zou willen helpen graag melden via DM.
Rooten met een locked bootloader d.m.v. Giefroot by zxz0O0
Deze stappen zijn voor de Z3 en Z3 compact bijna gelijk, het enige verschil is de firmware versie en de recovery variant die je moet downloaden. Ik hoop dat jullie daar zelf uit kunnen komen.
Voordat je kunt rooten moet je toestel een firmware versie van voor october 2014 draaien (.93). Is dat al het geval, dan kun je deze stap overslaan. Zo niet, dan zal ik hier uitleggen hoe je kunt downgraden naar versie .93.
Downgraden naar een ondersteunde software versie
Voor volledige uitleg van de werking van Flashtool, klik hier. Hieronder zal ik specifiek beschrijven welke stappen je moet ondernemen om een ondersteunde firmware versie te installeren.
- Download en installeer flashtool.
- Installeer ook de drivers voor jouw toestel, deze kun je vinden in de map waar je flashtool hebt geinstalleerd. Kies voor flashmode, fastboot en drivers voor jouw specifieke toestel.
- Op windows 8 en 8.1 kun je de drivers niet zomaar installeren. Hoe je dat wel doet kun je hier vinden.
- Download firmware versie .93 voor jouw toestel, D5803 voor Z3c, D6603 voor Z3. Deze sla je op in C:/flashtool/firmwares
- !!!LET OP!!! Je toestel wordt nu helemaal gewist, als je nog dingen wilt bewaren maak dan een back-up voordat je de volgende stap onderneemt!!!
- Vervolgens kun je beginnen met flashen. Zet je toestel uit, hou de volume omlaag knop ingedrukt en verbind de USB kabel met je computer. De rest spreekt voor zich, dit kan best even duren.
- Als je toestel nu opnieuw is opgestart staat er versie .93 op je toestel, je telefoon is nu klaar om te gaan rooten.
Je kunt voor deze stap het onderstaande filmpje bekijken, of de geschreven uitleg doorlezen.
Naast een correcte kernel-/firmwareversie moet je telefoon aan nog een aantal dingen voldoen:
- USB Debugging moet aan staan (developer options menu)
- Mock locations moeten toegestaan worden (developer options menu)
- adb drivers moeten geinstalleerd zijn (deze heb je al geinstalleerd als je flashtool hebt gebruikt).
- Telefoon in airplane modus draaien voordat je begint met rooten
- Download Griefroot van de XDA Thread, pak deze uit naar een handige locatie.
- Sluit je telefoon aan en klik op Install.bat
- Volg nu de instructies in het command prompt. Je telefoon zal je ook een paar keer om toestemming vragen.
Upgrade naar .77 MET root
Je kunt er voor kiezen weer te upgraden naar de nieuwste firmware met root, hier voor moet je een aantal dingen doen.
- Download en installeer NUT dual recovery op je telefoon. Kies hiervoor lockeddualrecovery installer.zip voor jouw toestel.
- Download een pre-rooted variant voor jouw toestel die meetdaleet van XDA beschikbaar heeft gemaakt.
- Je kunt het beste kiezen voor generic DE, het enige verschil is dat je telefoon nu LTE aan zal geven in plaats van 4G (cosmetisch). Deze kun je opslaan op je telefoon of sd kaart, deze gaan we nu flashen met dual recovery die we de stap hiervoor hebben geïnstalleerd.
- Dual recovery kun je bereiken door je toestel opnieuw op te starten, als je het groene lampje ziet branden kies je VOL omhoog voor TWRP recovery, of VOL omlaag voor CWM recovery (persoonlijke voorkeur, doen beide hetzelfde), het lampje wordt nu paars als je keuze is doorgegeven.
- Hier kun je de prerooted firmware flashen, kies na het flashen voor wipe dalvik/cache.

Vervolgstappen
- Root apps installeren!
- TA Partition (DRM keys back-uppen), hier zal ik nadat ik dat zelf heb gedaan ook uitleg voor schrijven, mocht je dat toch al willen doen kun je dat hier vinden.
[Voor 3% gewijzigd door Nilsepils op 28-01-2015 22:08]