Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:09
Ik heb nog een aantal dingen ontdekt:
  • De eerder aangegeven flash-flash tool met ftf images zijn zeer belangrijk, wanneer je wil gaan flashen of je telefoon wil herstellen.
    Houd er dan wel rekening mee dat je minimaal 4 gb vrije ruimte op je syteem en geduld (voor +/- 45 minuten) nodig hebt, voor een goede flash-resultaat.
  • Wil je je telefoon met pre-rooted images gaan flashen, doe dit met clockworkmod of twrp.
    Met cyanogenmod recovery lukt (mij) dit niet.
  • Cyanogenmod updaten gaat lastiger met clockworkmod en twrp. Maak gebruik van de CM bijgeleverde recovery.
  • CM12.1 vreet wel veel van je batterij, maar dat doe hij ook met mijn nexus 7 tablet.
    (ik ga de komende dagen dit vergelijken met de sony's android lollipop.
Toevoeging:
Ik heb afgelopen dag mijn telefoon geflasht met een prerooted image, om cyanogenmod te vergelijken met sony's firmware.
En vandaag heb ik gezien dat je een geinstalleerde prerooted image kan "bijwerken" met een andere prerooted image, zonder data kwijt te raken na de wips
(Ik ging van 23.1.A.0.726 Generic Russian naar 23.1.A.1.28 Central Europe)

Op moment van schrijven mis ik, vergelijken met cyanogenmod, veel instel-mogelijkheden (en ingebouwde root) bij sony's firmware.
Voor een klein gedeelte heb ik het op kunnen lossen met door een aantal apps te installeren, die ik van cyanogenmod ken.
Zoals "App Ops" , een configuratie menu voor app-machtigingen, die fabrikanten al te graag voor de gebruiker verbergen (werkende installer voor sony firmware).
En sony's launchers ("xperia home" en "basisstartscherm") te verwisselen met Cyanogenmods launcher "trebuchet" (APK voor sony firmware).

Persoonlijk zie ik ook het nut niet om meerdere recoveries te hebben,
maar ben wel blij dat twrp er nu op staat.
En aantal apps die ik nu van sony's firmware ken, zal ik ook sneller op andere
roms gaan installeren. (bijvoorbeeld fm-radio en een aantal apps van sony)

Na het verwijderen van voor-mij-overbodige-apps, toevoegen van mijn favo apps en configuratie van dit alles (inclusief greenify en appops),
kan ik wel voor mij concluderen dat sony's firmware (23.1.A.1.28) , op dit moment, beter met de energie van mijn z3c-batterij omgaat dan Cyanogenmod 12.1 (nightly 20150519).
===

Nu zit ik wel met de volgende vragen:
Ik heb mijn bootloader geunlocked en men zegt dat ik nu mijn TA-partitie kwijt ben, waarop DRM gegevens staan.
Maar wanneer ik mijn telefoon flash met een ftf- of prerooted image flash, zie ik wel "TA" in mijn devices staan.
Hoe ziet dit eruit op een systeem eruit zonder een geunlockte bootloader?
Ben ik door het unlocken, nu wel of niet mijn drm keys kwijt? (ik merk geen fotokwaliteit verschil)

[ Voor 63% gewijzigd door freyk op 25-05-2015 13:50 . Reden: toevoeging van resultaten nieuwe dag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
freyk schreef op zondag 24 mei 2015 @ 12:55:
Ik heb nog een aantal dingen ontdekt:
[...]
Als je je bootloader op de officiele wijze (via Sony dus) unlocked hebt dan ben je inderdaad de inhoud van je TA partitie met DRM sleutels kwijt. Foto's van telefoons zijn soweiso ruk dus dat je geen verschil ziet is niet vreemd :z Ik heb geen idee wat je nog meer zou kunnen missen, bijna niemand is namelijk zo onhandig om tegenwoordig nog via de officiële wijze te unlocken O-)

Al die pre-rooted images die je kunt downloaden zijn over het algemeen snapshots van de stock firmware met aanpassingen. Dat kun je zelf ook maken. Als je de onofficiele guide voor unlocking had gevolgd dan had je geweten hoe je een rooted stock image maakt met ingebouwde recoveries. Daarna doe je de aanpassingen die je wil en je export de installatie als image. Je biedt die aan op XDA en iedereen kan jouw 'rom' draaien, meer is het niet.

Voorlopig raadt ik je lekker aan om bij de stock firmware te blijven en deze aan te passen naar je wensen. De firmwares zijn stabiel, modern, snel en zijn prima uit te kleden als je dat wilt. Als je grove wijzigingen wilt doen raadt ik je aan eens te kijken naar Xposed voor Lollipop. Er zijn wat slechte verhalen over te vinden maar vanaf Alpha 4 werkt het prima op de Z3c. (Alleen xPrivacy werkt nog niet geloof ik)

[ Voor 54% gewijzigd door Joolee op 25-05-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thofie
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-05 08:04
Ik heb op het moment een stock LP firmware. Kan ik deze zonder probleem downgraden naar .93 firmware (via de handleiding in de OP) om root te krijgen?
Welke .93 firmware moet ik downloaden om dit te doen? De link in de OP linkt niet naar een Nederlandse D5803 .93 firmware...

Daarna lijkt me de D5803 firmware van deze link (http://forum.xda-develope...oted-xzdr-2-8-14-t3091372) het beste om de telefoon zo veel mogelijk stock met root te houden?

[ Voor 28% gewijzigd door Thofie op 25-05-2015 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Thofie schreef op maandag 25 mei 2015 @ 23:11:
Ik heb op het moment een stock LP firmware. Kan ik deze zonder probleem downgraden naar .93 firmware (via de handleiding in de OP) om root te krijgen?
Welke .93 firmware moet ik downloaden om dit te doen? De link in de OP linkt niet naar een Nederlandse D5803 .93 firmware...

Daarna lijkt me de D5803 firmware van deze link (http://forum.xda-develope...oted-xzdr-2-8-14-t3091372) het beste om de telefoon zo veel mogelijk stock met root te houden?
Ik heb deze handleiding gebruikt:
How-to: root, keep and backup DRM keys, etc. [KitKat/Lollipops]

Als oude image kun je hiervoor gaan: D5803_23.0.A.2.93_Generic GLOBAL.ftf

Voor de latere upgrade naar de nieuwste versie:
Hier kun je alle firmware vandaan halen zonder shady sites te hoeven bezoeken :) Ik ben voor de 1288-5414 gegaan

Vergeet niet aan het einde RICDefeat.zip te flashen, anders kun je problemen ondervinden met applicaties die bij de SD kaart moeten kunnen. (Staat direct onder de tutorial)

Aan het eind heb je een zo stock mogelijke rooted telefoon mét behoudt van TA partitie

Als je nog verder wil rommelen:
Prima werkende versie van Xposed

[ Voor 4% gewijzigd door Joolee op 26-05-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thofie
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-05 08:04
Het is gelukt!
Het was even wat lastig (met drivers, firmware van xperifirm omzetten naar ftf, en RICDefeat wilde niet flashen), maar nu heb ik root!
Bedankt Joolee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ik heb een huge problem! Ik heb deze tutorialgevolgd om te rooten en om een recovery te installeren:

http://forum.xda-develope...-backup-drm-keys-t3013343

Ik ben tot stap 44 gekomen maar nu kan ik niks meer doen:
Flashtool werkt niet dus ik kan niet verder, maar ik kan ook niet opnieuw beginnen. Als ik de telefoon aansluit krijg ik heel kort een groene led, dan een flits van de rode led en dan gebeurt er niks.

Als ik de telefoon aandoe kom ik wel in Android, maar doet Wifi het niet, Vanaf daar kan ik een ADB REBOOT RECOVERY doen maar eenmaal in recovery kan ik niks flashen. Als de telefoon aan is en ik verbind met mijn computer, krijg ik in Flashtool dit te zien:

31/028/2015 09:28:07 - INFO - Device connected with USB debugging on
31/028/2015 09:28:07 - INFO - Connected device : Sony Xperia Z3 Compact
31/028/2015 09:28:07 - INFO - Installed version of busybox : BusyBox v1.20.2-jb static (2012-11-25 17:47 +0100) multi-call binary.
31/028/2015 09:28:07 - INFO - Android version : 4.4.4 / kernel version : 3.4.0-perf-g0961cdf / Build number : 23.0.1.A.5.77
31/028/2015 09:28:08 - INFO - Checking root access
31/028/2015 09:28:08 - INFO - Root Access Allowed
31/028/2015 09:28:08 - INFO - Stopping ric service
31/028/2015 09:28:08 - INFO - ric service stopped successfully
31/028/2015 09:28:08 - INFO - Installing toolbox to device...
31/028/2015 09:28:08 - INFO - Pushing C:\Flashtool\custom\root\ftkit.tar to /data/local/tmp
31/028/2015 09:28:08 - INFO - Running installftkit as root thru sysrun

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
Als je nog in fastboot-mode kan komen, kan je altijd je recovery en system flashen.
En je bent tot aan een van de laatste stappen gekomen, dus heb je een backup van je drm partitie.

Een oplossing voor je probleem zou zijn:
  1. je telefoon in fastboot-modus te zetten
  2. De recovery partitie te flashen met een recovery image philz touch recovery, met programma fastboot (dat bij google sdk en google platformtools zit)
  3. Telefoon te starten in recovery
  4. En vanaf daar de prerooted image van stap 33 te installeren. (of andere images)
(voor meer info zie dit topic, Google platformtools: windows, mac, linux en een van mijn vorige posts)

[ Voor 81% gewijzigd door freyk op 31-05-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 31-07 08:15
Ik heb een vraagje mbt root en de exploit enzo.. De guides zeggen dat je terug moet naar de oude firmware zodat je middels de exploit kunt rooten, echter zijn er ook pre-rooted images beschikbaar.

Is het niet gewoon mogelijk om op een volledig standaard toestel een pre-rooted image te flashen? Ik heb het idee dat je eerst moet rooted en met een custom recovery het pre-rooted image moet flashen voor als je upgrade ofzo?

Waarom kun je niet gewoon meteen een pre-rooted image flashen op een stock telefoon? Komt dat omdat de Sony recovery alleen signed en onaangepast firmwares flashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Jij snapt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
Pakjebakmeel schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:14:
Is het niet gewoon mogelijk om op een volledig standaard toestel een pre-rooted image te flashen? Ik heb het idee dat je eerst moet rooted en met een custom recovery het pre-rooted image moet flashen voor als je upgrade ofzo?
Zover ik het lees en weet, is dat niet nodig om root-rechten te hebben.
Je flasht je toestel met een prerooted image (ftf) met flashtool.
Of je unlockt je bootloader (waar je je drm-keys kwijt bij raakt), flash je je recovery met een custom recovery en met de custom recovery flash je je telefoon.

[ Voor 0% gewijzigd door freyk op 12-06-2015 22:14 . Reden: Naam van flashtool aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 31-07 08:15
freyk schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:04:
[...]

Zover ik het lees en weet, is dat niet nodig om root-rechten te hebben.
Je flasht je toestel met een prerooted image (ftf) met upgrade-tool.
Of je unlockt je bootloader (waar je je drm-keys kwijt bij raakt), flash je je recovery met een custom recovery en met de custom recovery flash je je telefoon.
Waarom doet iedereen dan zo moeilijk met die oude versie en de griefroot exploit om vervolgens te upgraden met een pre-rooted image als je toch meteen een rooted image kunt flashen? Ben nieuw in de Xperia scene namelijk :-)
Was dit een bevestiging van mijn theorie? Dat zou verklaren.

[ Voor 63% gewijzigd door Pakjebakmeel op 12-06-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ja, voor zover ik weet heb je een custom recovery nodig om een pre-rooted rom te kunnen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
Derde optie: zet je telefoon in fastboot-mode en flash je telefoon met google's fastboot.
Pakjebakmeel schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 19:36:
Waarom doet iedereen dan zo moeilijk met die oude versie en de griefroot exploit om vervolgens te upgraden met een pre-rooted image als je toch meteen een rooted image kunt flashen?
Met de methoden uit de starterspost, verlies je, blijkbaar, niet de drm sleutels die op de ta-partitie staan en daardoor ook geen fotokwaliteit (maar daar ben ik zelf nog niet over uit.).

Daarnaast vind ik het hebben van root-rechten erg belangrijk.
Op dit moment staat er een prerooted sony images op mijn telefoon
Maar had liever Cyanogenmod erop willen zetten, vanwege zijn ingebakken root-optie en andere opties.
Toen ik voor mijzelf ontdekte dat cyanogenmod sneller de energie uit de batterij zoog, had ik weer terug moeten switchen naar een pre-rooted sony image.
Het meest vervelende van het hebben van een sony prerooted images, is dat ik straks mijn rootrechten kwijt kan raken met een grote os update.

De beginners raad ik aan om eerst uit te zoeken of voor hen het nuttig is om de drm-sleutels te backuppen.
Is het nuttig, dan volg de stappen van de starterspost
Is het niet nuttig, unlock de bootloader en flash de reocvery van je telefoon met googles fastboot en philztouch recovery.
Vanuit philz touch maak je een backup van de huidige toestand en installeer (pre-rooted) install images.
(i.p.v philztouch recovery zou ik twrp willen adviseren. Maar heb daar nog geen losse image voor gevonden)
Of flash je telefoon met flashtool en (pre-rooted) tft images.

[ Voor 102% gewijzigd door freyk op 14-06-2015 14:00 . Reden: advies aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Ik heb zelf op tientallen verschillende toestellen custom roms gezet (HTC One, One S, Desire, Desire S, LG Optimus G, G2, Moto X, Moto G, enz enz enz) maar bij deze lukt het me niet.

Overigens heb ik oa. deze tutorial gebruikt: http://forum.xda-develope...-backup-drm-keys-t3013343 maar daarmee is het niet gelukt:

- Als ik in stap 40 CM12 flash ipv prerooted fw, loopt het proces vast en moet ik vanaf het begin beginnen
- Als ik doorga tot het eind heb ik geen custom recovery meer en ben ik feitelijk terug bij stap 21

Ik wil er wel echt een custom rom op hebben want de android 5.0 van Sony is hier echt ontbruikbaar ivm Memory leak achtige zaken in de stock rom

Mocht iemand e in de regio Den Haag/Amsterdam het voor me willen doen dan krijgt die een biertje van me :P

[ Voor 27% gewijzigd door thefal op 14-06-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
thefal schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:57:
- Als ik in stap 40 CM12 flash ipv prerooted fw, loopt het proces vast en moet ik vanaf het begin beginnen
- Als ik doorga tot het eind heb ik geen custom recovery meer en ben ik feitelijk terug bij stap 21
Met die handleiding installeer je een dualrecovery.
Als het met de ene recovery niet goed gaat, gaat het dan met de andere dan wel goed? (je laad de andere recovery dan door de volume knop omhoog of omlaag in te houden tijdens de start van je telefoon. )
Lukt dat ook niet, dan pak je boot.img uit de cm12 zip, dan flash die image met fastboot en installeer de cm12.zip vanaf cm recovery (meer info op http://wccftech.com/how-to-flash-cm12-1-on-xperia-z3 )

[ Voor 8% gewijzigd door freyk op 14-06-2015 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Na stap 40 wordt het toestel automatisch gereset naar recovery. Zodra ik het toestel uitzet kom ik echter helemaal niet meer in recovery. Zowel jouw 1e voorstel als de link waar je naar verwijst kan ik dan dus niet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
Kan je dan ook niet in de fastboot modus komen, om vanuit daar met fastboot the flashen?
(telefoon uit, sluit de usb kabel aan je systeem, volume knop naar boven ingedrukt houden en dan de andere uiteinde van de usb kabel erin steken. Als het led-lichtje blauw word, dan zit je in fastboot)

[ Voor 15% gewijzigd door freyk op 14-06-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
freyk schreef op zondag 14 juni 2015 @ 18:45:
Je kan dan ook niet in de fastboot modus komen, om vanuit daar the flashen?
(telefoon uit, volume knop naar boven ingedrukt houden en dan usb kabel erin steken. Als het led-lichtje blauw word dan zit je in fastboot)
Daar kan ik wel in komen. Ik ga het nu weer even van vooraf aan proberen totaan het moment dat in stap 39 waarin ik in recovery zit. Wat zijn de stappen die ik daarna moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
Als je wel in fastboot kan komen, dan hoeft je niet de handleiding met de 46 stappen te volgen.
Volg de handleiding die ik eerder postte.

[ Voor 17% gewijzigd door freyk op 14-06-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
OK dan ga ik het proberen. Ik dacht dat het niet zou lukken omdat in de prerequisites staat:

Sony Xperia Z3 must be rooted with unlocked bootloader and installed with a recovery tool.

Waarmee ik dacht dat ze bedoelen: Je moet recovery hebben.
Helaas duurt het downloaden op de huidige snelheid een uur of 2, maar ik zal laten weten hoe het gegaan is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
kleine handleiding voor je:
  1. download google platform tools (windows) en pak deze uit in de map c:\platformtools.
  2. downoad een Cyanogenmod image voor de z3 (of z3c, als je die hebt)
  3. Plaats de zip op je sdcard en in de platformtools map
  4. Kopieer boot.img van de cm-zip naar de platformtools map.
  5. zet je telefoon in fastboot mode
  6. op je systeem ga naar start > uitvoeren > run: cmd
  7. in het zwarte venster typ je het volgende in en druk dan op de enter-toets: cd c:\platformtools
  8. controleer of fastboot je telefoon vind: .\fastboot devices
  9. zo ja, typ dan het volgende in: .\fastboot flash boot boot.img
  10. herstart je telefoon met commando: .\fastboot reboot
  11. druk dan meerdere keren op volume-hoog knop om in de recovery te komen.
    selecteer dan "install zip from sd card" en zoek de zip op.
  12. Als je deze hebt gevonden, ga terug naar het menu en doe eerst een factory wipe.
  13. selecteer dan install from sdcard, zoek de zip op en flash.
Mocht je in de recovery niet de sdcard vinden, dan kan je ook vanuit daar ook de cm-zip naar je sdcard pushen met adb.

[ Voor 6% gewijzigd door freyk op 14-06-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Met "stap 0: Unlock the bootloader" erbij is het gelukt. Volgens mij hoefde dat bij de andere tutorial niet, maar ik heb een backup van de DRM keys dus heb ik maar meteen de bootloader geunlockt inderdaad. Daarna jouw mini tutorial gevolgd gevolgd en nu werkt het :)

Bedankt Freyk!!!

Ik lijk je geen DM te kunnen sturen, zou graag een tientje overmaken als dank ;)

[ Voor 20% gewijzigd door thefal op 14-06-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
Nu je cm hebt, zou ik graag van je willen weten of cm12 sneller of langzamer je batterij leeg zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Eerlijk gezegd heb ik mijn favoriete ROM, CrDroid, erop gezet. Op een of andere manier herkende de recovery de zip van CM niet, en deze had ik nog staan en lijkt tot nu erg goded te werken. Als je wil kan ik CM installeren, maar aangezien CrDroid op CM gebaseerd is zou het niet veel uit moeten maken :) Ik zal de komende dagen in de gaten houden hoe het batterijverbruik is!

Edit: Eerste dag, en ik ben ruim tevreden, al twijfel ik wel een beetje of het batterijmetertje klopt...

Ik heb met Titanium Backup al mijn apps hersteld (92 apps), met onder andere Whatsapp, G+, (FB) Messenger, Twitter, en 3 Google accounts waarvan 2 automatisch synchroniseren.

Tussen 1.00 en 6.20 heeft het toestel 0% verloren. Dit was met Wifi en 3G uit, maar ik had nog wel gebeld kunnen worden bijvoorbeeld.

Tussen 6.20 en 20.40:

14h20m Bat.: -38% [2,65%/h] (37h44m per 100%)

Wifi running: 8h33m
4G signal: 5h46m
Screen On: 3h37m

Google Maps: 0h17m
Music over Bluetooth: 0h28m
Bellen: 0h8m
Youtube (480p): 0h37m

Moest even bestanden overzetten dus toestel is nu weer aan het opladen. Morgenochtend zal ik vanaf 6 uur in de ochtend de accu zo ver mogelijk laten leeglopen voor ik het toestel weer oplaadt, kijken hoe ver ik kom :)

[ Voor 66% gewijzigd door thefal op 15-06-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cafpow
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-02-2024
goedendag...als eerste bedankt voor de tutorial..hij komt erg goed van pas. Heb zelf al heel veel gelezen over het unlocken, rooten van de xperia z3c.
Zelf heb ik van de week de xperia z3c binnen gekregen en ben hem aan het rooten.

Ik ben nu aangekomen op het punt waar de xzdual recovery installeert echter als ik de installer.bat uitvoer dan blijft hij hangen bij het begin, hij ziet mijn z3c niet en ik voer alles exact volgens de handleiding uit.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
Waar "bij het begin" van install.bat blijft hij hangen?
Is dat meteen na introductie, bij waiting for device, sending files of running exploit?

(voor de geen-script-lezers onder ons: introductie = start adb server, sending files = adb push van bestanden, running exploit = uitvoering van apk bestand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cafpow
HIj blijft hangen bij: waiting for device, conect usb cable now.
En daarna gebeurd er niks..krijg ook geen melding op de telefoon. Moet de telefoon in een specifieke modus zodat dit wel goed loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Ik zou voor freyk zijn manier gaan, veel makkelijker! Nadeel is dat je jej bootloader moet unlocken maar als je eerst een backup maakt van je keys is er niks aan de hand.

Als je toch met de batch installer de recovery wilt installeren: let op het volgende:

Get Dual Recovery installer this time, from http://nut.xperia-files.com/ you want Z3C-lockeddualrecoveryX.Y.Z-RELEASE.installer.zip notice how thats 'installer' this time, not the same file as in 30!
Unzip it

!!!!!!!!!!!!!!!!!
Unfortunately the script is a bit buggy here, so first go in the "files" directory then go to File menu of the windows explorer and select "open command prompt..."
In the command prompt type "adb shell" then "su" (allow root on the phone if needed) then "mount -o remount,rw /system". That's it, close the prompt window.
!!!!!!!!!!!!!!!!!

start install.bat and follow instructions (hit 1 (allow adb/root on the phone as needed)
You should be in recovery automatically now. (if not, reboot and when the LED change colors push volume UP repeatedly)

Statusupdate over mijn batterij met CrDroid: -29% in 17,5 uur met 1u10m screen on time, 0h45m Bluetooth...Nog steeds dik tevreden dus!

[ Voor 6% gewijzigd door thefal op 16-06-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cafpow
Het liefst unlock ik de bootloader niet, omdat ik veel gebruik maak van de mirrorlink functie voor de auto, en die werkt niet goed zonder DRM keys heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
Hoewel de image die nu op mijn telefoon staat weinig energie slurpt, was ik benieuwd hoe android m op mijn telefoon zou werken.
Toen het het filmpje zag dat van het het nieuwsartikel sony xperia z3 compact met android m, vraag ik mij of het verstandig is,.. :+
(vooral bij 00:27. kijk naar de energie percentage, wanneer de wifi aan word gezet)

[ Voor 14% gewijzigd door freyk op 24-06-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Ach, zonder radioverbinding zal je die sowieso niet als daily driver gebruiken. Als dat al werkte had ik het meteen geinstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
thefal schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:36:
Statusupdate over mijn batterij met CrDroid: -29% in 17,5 uur met 1u10m screen on time, 0h45m Bluetooth...Nog steeds dik tevreden dus!
Ik heb crdroid (versie 05-25) een paar dagen getest, maar hoe ik ermee omging zuigt deze net zoveel energie, dan de cm12.1 nightly die ik eerder op mijn telefoon had.
Met cm12.1 build nightly van 25-6 gaat het beter. (zal wel aan mijn apps liggen)
Eigenlijk zie en merk ik nauwelijks verschil tussen cm en crdroid, maar mis wel bij crdroid een over-the-air update optie. (dat handig is, wanneer je geen zin hebt om het os handmatig bij te werken)

BTW, ik vond hier op xda een werkende losse twrp recovery image (versie 2.8.5).

[ Voor 5% gewijzigd door freyk op 29-06-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:24

Arfman

Drome!

Is er al een fatsoenlijke custom ROM die:

-niet je accu leegzuigt als een malle
-goede camera heeft (geen distortie, touch block optie voor onder water filmen)

?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
Wat jij vraagt, is een kwestie van smaak.
Dit moet je zelf uitzoeken

Naar mijn mening, kan ik je op dit moment de standaard sony rom aanraden.
Na de volgende roms getest te hebben: cm 12.1, crdroid, mokee.
En werk nu met slimlp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:29
Zover ik nu kan zien is de enige met een "goede" camera de Sony ROM en alles daarop gebaseerd. Heb de bootloader unlocked en de camera is werkelijk kut. Zeer kut.

Ik houd van de functionaliteiten van CM e.d., maar als de camera niet wat beter wordt, ben ik genoodzaakt terug te gaan naar de Sony ROMs.

Door CyanogenMod op mijn Samsung S3 hebben we max twee foto's van mijn dochter kunnen maken toen ze net geboren was. Dank je! (en ja dat wist ik, maar ze is te vroeg geboren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
Jammer van het aantal foto's, maar kon dit niet er meer zijn wanneer je met de kwaliteitsinstellingen zou tweaken? (Sdkaart, enz)

Daarnaast zijn er verschillende Roms om de camera uit te testen.
Tip: zoals al eerder aangegeven. maak een backup met je recovery, test een ROM, zet de backup terug.

[ Voor 3% gewijzigd door freyk op 02-07-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
freyk schreef op zondag 14 juni 2015 @ 20:02:
kleine handleiding voor je:
  1. download google platform tools (windows) en pak deze uit in de map c:\platformtools.
  2. downoad een Cyanogenmod image voor de z3 (of z3c, als je die hebt)
  3. Plaats de zip op je sdcard en in de platformtools map
  4. Kopieer boot.img van de cm-zip naar de platformtools map.
  5. zet je telefoon in fastboot mode
  6. op je systeem ga naar start > uitvoeren > run: cmd
  7. in het zwarte venster typ je het volgende in en druk dan op de enter-toets: cd c:\platformtools
  8. controleer of fastboot je telefoon vind: .\fastboot devices
  9. zo ja, typ dan het volgende in: .\fastboot flash boot boot.img
  10. herstart je telefoon met commando: .\fastboot reboot
  11. druk dan meerdere keren op volume-hoog knop om in de recovery te komen.
    selecteer dan "install zip from sd card" en zoek de zip op.
  12. Als je deze hebt gevonden, ga terug naar het menu en doe eerst een factory wipe.
  13. selecteer dan install from sdcard, zoek de zip op en flash.
Mocht je in de recovery niet de sdcard vinden, dan kan je ook vanuit daar ook de cm-zip naar je sdcard pushen met adb.
toon volledige bericht
Ik heb deze tutorial gevolgd (zoals je weet, bedankt nogmaals ;)), maar elke keer dat ik nu een custom rom probeer te installeren krijg ik de foutmelding dat "this package is for device: D5803, D5833, z3c: this device is leo"

Nu weet ik hoe je individuele scripts kan aanpassen zodat de foutmelding niet meer voorkomt, maar dat betekent dat ik elke keer eerst een PC nodig heb. Enig idee waardoor het kan komen?

Edit: vanuit dualrecovery kan ik niks installeren. Ik heb de installer nog een keer gedownload voor de zekerheid en nog steeds dezelfde foutmelding. Ik vind TWRP echter veel fijner werken dan Cyanogen recovery...

Anyway batterij ging bij mij ook erg snel achteruit met de laatste CrDroids en daarnaast had ik een bug bij Youtube, dus ik ben voor num over naar CM.

[ Voor 8% gewijzigd door thefal op 07-07-2015 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
thefal schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:24:
Ik heb deze tutorial gevolgd (zoals je weet, bedankt nogmaals ;)), maar elke keer dat ik nu een custom rom probeer te installeren krijg ik de foutmelding dat "this package is for device: D5803, D5833, z3c: this device is leo"
Enig idee waardoor het kan komen?
Dit voorkom je door een rom te installeren dat Leo (codenaam voor de z3) ondersteund.
Kijk hiervoor een beetje rond op xda's xperia z3 romlist en development subforum voor de z3 op xda)
Alhoewel ik soms deze foutmelding ook krijg te zien en los ik het op door de flashactie opnieuw uit te voeren
of eerst telefoon met cm te flashen \ backup restore en dan, zonder herstart, de telefoon te flashen met de gewenste ROM zipbestand.

Zoek daarnaast een ROM die een update optie heeft (lees over the air), zodat je zonder een PC kan updaten. (Sony, paranoid en cm hebben dit).
Wist je dat je met androidapp ghostcommander ook bestanden en zips kan bewerken, zodat je geen systeem hiervoor niet meer hoeft te gebruiken?

[ Voor 46% gewijzigd door freyk op 10-07-2015 07:51 . Reden: linkjes naar xda toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-08 08:40
Heuj, na 3 weken wachten op mijn nieuwe scherm is mijn beestje weer levend. Inmiddels zijn er een hoop ROM's en recovery's bijgekomen en zie ik door de bomen het bos niet meer. Door het huidige aanbod vind ik het wel de moeite waard om de bootloader te gaan unlocken. Ik ga jouw tutorial volgen Freyk :)
freyk schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:56:
[...]
...Alhoewel ik soms deze foutmelding ook krijg te zien en los ik het op door de flashactie opnieuw uit te voeren...
Dit is dus simpel op te lossen door de .zip uit te pakken, te bladeren naar META-INF>com>google>android en updater-script aan te passen. Je kunt vervolgens de eerste regel verwijderen, of 'getprop("ro.build.product") == "xx"' toevoegen, met op de plaats xx het toestelnaam zoals CWM dit aangeeft.
Dit natuurlijk alleen doen als je zeker weet dat je de goede ROM hebt, er zit namelijk niet voor niets een beveiliging voor. Het heeft Thefal al gered :9
Maar ik ga er vanuit dat jij dit al wist Freyk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Misschien dat iemand een eenvoudige, snelle manier heeft:

Ik heb mijn bootloader unlocked (en uiteraard een TA backup gemaakt). Nu wil ik terug locken en de DRM keys terug zetten, maar het TA backup/restore progje geeft een foutmelding bij restore (op Windows 10):
Kan toegangspunt van procedure ?Initialize@CLASS_DESCRIPTOR@@QAEEXZ niet vinden in DLL-bestand D:\blah-blah-blah\Backup-TA-.9.11\tools\find.exe
---edit---
Windows 7 op een USB schijf geïnstalleerd en dan lukt het me uiteindelijk wel...

[ Voor 10% gewijzigd door barrymossel op 12-07-2015 09:10 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
Hierbij een toevoeging voor de starterpost.

===
Een custom rom installeren
Wanneer de mogelijkheden van door sony aangepaste android besturingsysteem je niet bevalt en de standaard herstelmogelijkheden niet goed of te weinig vind,
kan je ook een ander android besturingsysteem en/of herstelmogelijkheid op je telefoon installeren.
Voordat je dit gaat doen, is het wel verstandig om een backup van je DRM sleutels te maken, dat hierboven beschreven is.
Heb je dat gedaan, dan volg je de onderstaande stappen om je bootloader te unlocken, een custom recovery te installeren om daarmee een backup te maken,
zodat je later met veel plezier custom roms en recoveries kan installeren.

De bootloader unlocken
Controleer eerst of je de bootloader van je telefoon kan unlocken
kan je de bootloader niet unlocken, dan kan je alleen je telefoon rooten.
kan je de bootloader wel unlocken, dan heb je vraag bij Sony je unlockcode (unlockkey) op, zodat je later met applicatie "fastboot" de bootloader kan unlocken.
Dit doe je als volgt:
  1. start de telefoon op en ga hiermee naar het servicemenu door het volgende nummer te bellen: *#*#7378423#*#*
  2. Ga in het servicemenu naar Service Info -> Configuration -> Rooting Status.
  3. Kijk naar de waarde bij “Bootloader unlock allowed:".
    Staat daar NO, dan kan je je telefoon alleen rooten. Stop met het volgen van de onderstaande stappen
    Staat daar "Yes", dan kan je je bootloader unlocken.
  4. start de telefoon app, bel het volgende nummer en noteer je EMEI code: *#06#
  5. Weet je 100% dat jij je bootloader wil unlocken en je hebt een backup van je drm sleutels, ga dan verder met de volgende stappen.
  6. Ga naar de site Unlock bootloader op Sony's site voor ontwikkelaars.
    En volg daar de aangegeven stappen om de unlockcode naar je toe te laten mailen. Heb je de unlockcode ontvangen, ga dan verder met de volgende stappen.
  7. Download "google platform tools" (windows) en pak deze uit in de map c:\platformtools.
  8. zet je telefoon in fastboot mode.
    Dit doe je je telefoon uit te schakelen, de ene uiteinde van je usb-kabel in de usbpoort van je systeem steken.
    Daarna houd je de volumeknop "+" ingedrukt en druk dan de andere uiteinde van de kabel in de usbpoort van je telefoon.
    Word het LED-lichtje blauw en je ziet niks op de telefoon scherm, dan zit je in de fastboot modus.
  9. op je windows systeem ga naar start > uitvoeren > run: cmd
  10. in het zwarte venster typ je het volgende in en druk dan op de enter-toets: cd c:\platformtools
  11. controleer of applicatie "fastboot" je telefoon ziet. Dit kan je met twee commando's controleren
    Dit kan met: .\fastboot devices
    Als antwoord krijg je een code te zien.
    Dit kan ook met commando:
    .\fastboot -i 0x0fce getvar version
    Als antwoord krijg je "0,5" te zien.
  12. Weet je 100% dat jij je bootloader wil unlocken en je hebt een backup van je drm sleutels, ga dan verder met de volgende stappen.
  13. Ziet fastboot je telefoon, dan kan je je bootloader unlocken met het volgende commando:

.\fastboot -i 0x0fce oem unlock 0xjouwunlockcode
    (waar je "jouwunlockcode" vervangt met je unlock code, dat je van sony krijgt)
  14. herstart je telefoon met het volgende commando, zodat je weer er gebruik van kunt maken: .\fastboot reboot
  15. sluit het venster en unplug je telefoon.
Installatie van een Custom Recovery
Je installeert een recovery image door het volgende te doen:
  1. Download een zip-bestand met de recovery image.
  2. pak de zip bestand ergens uit en kopieer de image naar c:\platformtools
  3. zet je telefoon in fastboot mode.
  4. op je windows systeem ga naar start > uitvoeren > run: cmd
  5. in het zwarte venster typ je het volgende in en druk dan op de enter-toets: cd c:\platformtools
  6. controleer of applicatie "fastboot" je telefoon ziet.
  7. flash je recovery met commando: .\fastboot flash recovery .\jouwrecoveryimage.img
    (vervang "jouwrecoveryimage" met de naam van de recovery image)
  8. herstart je telefoon: .\fastboot reboot
  9. Je komt in je custom recovery door meerdere keren snel achterelkaar op de "-"-volumeknop (of de "+"-volume knop) te drukken, wanneer je de sony-logo ziet.
    Dit doe je, totdat je het logo van de recovery mode ziet.
Custom recoveries voor Z3C:Installatie van een custom rom
De meeste custom roms staan in de romlist voor je type telefoon, op het forum van xda-developers.com.

In het algemeen gaat de installatie procedure als volgt:
  1. Volg de instructie door de uitgever.
  2. Download de rom-zip met de webbrowser van de telefoon en verplaats deze naar de sdkaart.
  3. Controleer de zip op beschadigingen, door de md5hash van de zip op je telefoon te berekenen en deze te vergelijken met de md5-hash die de uitgever hiervoor geeft
  4. herstart je telefoon en start de custom recovery.
  5. Maak eerst een backup.
  6. selecteer daar de image en flash hiermee je telefoon.
  7. Na de flash, wipe jouw dalvik en cache partitie
  8. herstart de telefoon. En wacht een tijdje totdat je verder kan.
vanuit de recovery is het ook mogelijk om supersu, gapps (google appstore en andere google apps) te installeren.
Het kan zijn dat de script in de rom-zip, jouw custom recovery herschrijft.
flash dan opnieuw de recovery partitie met de gewenste recovery image.

De romlijsten voor z3 en z3 compact

Oplossingen voor een aantal problemen
Een oplossingen voor een aantal problemen.
  • Probeer in de fastboot modus te komen, flash je recovery partitie, herstart je telefoon in recovery mode om vanuit daar je backup terug te zetten
  • flash je telefoon met flashtool
Zeer handige android apps
  • Nextapp SDfix,
    een app om weer schrijfrechten op je sdkaart te krijgen, wanneer deze opeens niet meer hebt.
  • Ghost Commander,
    een handige bestandsverkenner met een interne zipper, texteditor en md5sum calculator
===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
barrymossel schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:32:
Misschien dat iemand een eenvoudige, snelle manier heeft:
Ik heb mijn bootloader unlocked (en uiteraard een TA backup gemaakt). Nu wil ik terug locken en de DRM keys terug zetten, maar het TA backup/restore progje geeft een foutmelding bij restore (op Windows 10):
---edit---
Windows 7 op een USB schijf geïnstalleerd en dan lukt het me uiteindelijk wel...
En na het herstellen van de drm sleutels, kan je telefoon weer relocken met flashtool, volgens xda - tutorial relock xperia z bootloader
Erik070 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:11:
Gister TA backup gedaan met deze instructies: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2292598
Was erg eenvoudig, kan haast niet missen.
Ja, maar deze instructies en scriptjes zijn voor windows geschreven, waar als je een Linux of mac gebruiker niks aan hebt.

Voor deze mensen, en mij zelf, heb ik dit pakket bekeken.
Script backup-ta, zorgt ervoor dat het systeem met adb (dat bij google platformtools zit) een commando naar de telefoon stuurt, dat de telefoon met dd, een image maakt van van de ta partitie maakt en deze op een interne partitie plaatst.
Op regel 131 van backup.bat: tools\adb.exe shell su -c "%BB% dd if=!partition! of=/sdcard/backupTA.img"
Nu alleen nog even de variabelen uitlezen, zodat wij deze later als 1 (of meerdere commando) in de instructie van de startpost kunnen verwerken.

[ Voor 30% gewijzigd door freyk op 12-07-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
freyk schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:28:
[...]

En na het herstellen van de drm sleutels, kan je telefoon weer relocken met flashtool, volgens xda - tutorial relock xperia z bootloader

[...]
Die stap ben ik uiteraard vergeten. In hoeverre (buiten evt. garantie om) is dat belangrijk (m.b.t. goede foto's en volledige functionaliteit)? Heb net alles goed ingesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
Ik heb geen idee, laat het ons horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zo te zien (via service menu) klopt alles wat betreft DRM keys. En de fotokwaliteit lijkt zoals voorheen (vóór mijn uitstapje naar CM).

Zo ontzettend jammer dat ik niet gewoon kan kiezen voor fijne/uitgebreide software, maar wél volledig gebruik kan maken van de complete functionaliteit van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
Waar kan je in het servicemenu zien dat alles klopt?

Heb je ook de fotokwaliteit vergeleken door een foto te maken van een slecht belichte omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Service tests > Security. Als daar alles op ok staat is het prima.

En nee, heb nog geen slecht belichte foto's gemaakt, want dat was voordat ik de bootloader unlockte al bagger. Had meer verwacht van een Sony toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb mijn Z3 ook geroot, maar dan met de tuts die op XDA staan. Mijn mening is dat de stock ROM nog altijd het beste is.met xposed framework en een paar modules hiervoor kun je werkelijk alles aanpassen.
Even een paar dingen die ik met xposed heb gedaan:
-custom opstartfilm
-custom font
-kleinere softbuttons en oom custom (PS logo)
-statusbar aangepast
-navbar aangepast
-nog wel meer tweaks, maar kan ik zo niet opnoemen...
Voornamelijk de stamina mode en wifi op locatie doen mij behoeden voor een custom rom.
Ik heb een jaartje of wat terug een groot deel van het Xperia Z root en custom rom topic in elkaar gesleuteld, maar op een gegeven moment waren er zoveel versies en custom roms dat ik gestopt ben. Sindsdien kijk ik veel op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

De custom ROM's voor de Z3 Compact zijn ook best wel bedroevend. De toch al matige camerakwaliteit gaat nog verder achteruit (barrel distortion e.d.), batterij wordt als een malle leeggezogen. Ik had meer verwacht van de zogenaamde "developer friendly" Sony toestellen.

Baal ook als een stekker van de waardeloze accessoires (offtopic hier, ik weet het). De "Smart Cover" is een gedrocht, het oplaaddock werkt bijna alleen als je er geen hoesje om hebt zitten (een Nillkin is al te dik) en de magnetische charger is een ongelooflijk frustrerende ervaring om die aan te sluiten, echt compleet waardeloos in mijn ogen. Nu maar elke nacht het klepje openfrutsen en dan zal hij vast over een tijdje niet meer waterdicht zijn, maar ik heb geen andere opties :/

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Arfman schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:45:
De custom ROM's voor de Z3 Compact zijn ook best wel bedroevend. De toch al matige camerakwaliteit gaat nog verder achteruit (barrel distortion e.d.), batterij wordt als een malle leeggezogen. Ik had meer verwacht van de zogenaamde "developer friendly" Sony toestellen.

Baal ook als een stekker van de waardeloze accessoires (offtopic hier, ik weet het). De "Smart Cover" is een gedrocht, het oplaaddock werkt bijna alleen als je er geen hoesje om hebt zitten (een Nillkin is al te dik) en de magnetische charger is een ongelooflijk frustrerende ervaring om die aan te sluiten, echt compleet waardeloos in mijn ogen. Nu maar elke nacht het klepje openfrutsen en dan zal hij vast over een tijdje niet meer waterdicht zijn, maar ik heb geen andere opties :/
Ben het volkomen met je eens. CM werkt best prima op zich en voelt veel fijner aan dan stock (en wordt sneller ontwikkeld), maar cameratechnisch is het bagger. En idd die camera was al niet echt goed.

Ik ben zo benieuwd naar de Oneplus Two. Als dat een beetje een handzaam formaat is, ben ik om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nouja ik heb hem sinds oktober (?) vorig jaar, was 1 van de eerste levering in Nederland dus een nieuwe is nog lang niet aan de orde voor mij. Formaat vind ik perfect, bouwkwaliteit/feel is ook dik in orde en zelfs de software is niet heel lelijk (alhoewel stock Android -> all). Maar de gehypede camera stelt me echt teleur en de beschikbare accessoires zijn echt waardeloos.

Met mijn Samsung S3 was CM echt meer dan prima, veel beter dan meegeleverd, maar omdat Sony alles op slot zet is de custom ROM scene heel klein voor ons toestel. Volgend toestel wordt een hele simpele Moto G ofzo, doe er toch niks spannends mee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-08 12:46

jmk

Arfman schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:45:
...

Als je eenmaal gewend bent aan het magnetisch opladen, ben je bijna net zo snel met aansluiten als met de USB poort. Je moet jezelf dan wel even in de zenmodus zetten :+ . En loskoppelen van de magnetische aansluiting is in 0.1 seconde gebeurd. Je hebt dus 50% tijdwinst en je hebt geen slijtage aan de USB poort en zijn klepje. Ik vind het wel een vooruitgang.

Er zijn veel magnetische laders die net niet 100% passen, misschien dat het daarom zo lastig gaat bij jou.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Arfman schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:05:
Met mijn Samsung S3 was CM echt meer dan prima, veel beter dan meegeleverd, maar omdat Sony alles op slot zet is de custom ROM scene heel klein voor ons toestel. Volgend toestel wordt een hele simpele Moto G ofzo, doe er toch niks spannends mee eigenlijk.
Huh, wat? Samsung zet niets op slot? CM op de S3? De camera liep daar om de haverklap vast omdat de drivers door Samsung niet werden vrijgegeven. Is dat niet precies hetzelfde als wat Sony doet? Ik heb door CM op mijn S3 geen foto's kunnen maken van de bevalling van mijn eerste kind (liep vast - ze is ook eerder geboren dan verwacht; wilde nog opnieuw flashen).
jmk schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:06:
[...]

Als je eenmaal gewend bent aan het magnetisch opladen, ben je bijna net zo snel met aansluiten als met de USB poort. Je moet jezelf dan wel even in de zenmodus zetten :+ . En loskoppelen van de magnetische aansluiting is in 0.1 seconde gebeurd. Je hebt dus 50% tijdwinst en je hebt geen slijtage aan de USB poort en zijn klepje. Ik vind het wel een vooruitgang.

Er zijn veel magnetische laders die net niet 100% passen, misschien dat het daarom zo lastig gaat bij jou.
En wat vind je van het feit dat ze zo nu en dan net niet op de goede manier vastzitten en dus de hele nacht niet laden?? ;)

[ Voor 34% gewijzigd door barrymossel op 17-07-2015 10:58 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
Willen jullie aub de offtopic discussie in het andere topic houden, bvd.
Ondanks dat je wel een punt hebt, hebben we hiervoor de TR knop

[ Voor 34% gewijzigd door 13art op 17-07-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

barrymossel schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:03:
[...]

Huh, wat? Samsung zet niets op slot? CM op de S3? De camera liep daar om de haverklap vast omdat de drivers door Samsung niet werden vrijgegeven. Is dat niet precies hetzelfde als wat Sony doet? Ik heb door CM op mijn S3 geen foto's kunnen maken van de bevalling van mijn eerste kind (liep vast - ze is ook eerder geboren dan verwacht; wilde nog opnieuw flashen).
Samsung was er niet zo strikt in als Sony. Ze probeerden het misschien wel maar hun pogingen waren vruchteloos :P Sony disabled allerlei camerafuncties moedwillig, dat is toch van een iets andere grootte. Overigens op de S3 zeer weinig problemen gehad met de camera op CM, maar ik begreep dat er verschillende revisies van de cameramodule in omloop waren waardoor de resultaten nogal eens varieerden.
En wat vind je van het feit dat ze zo nu en dan net niet op de goede manier vastzitten en dus de hele nacht niet laden?? ;)
Dat was voor mij ook de druppel. 's Ochtends een belangrijk overleg, dus geen tijd om op te laden en ik word wakker en de accu is nog op 20%. Helemaal waardeloos.

Maargoed, verder is het inderdaad offtopic dus laten we hier de boel maar weer laten verstoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
barrymossel schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:28:
Service tests > Security. Als daar alles op ok staat is het prima.
Op mijn bootloader-geunlockte-telefoon staat daar alles op OK, behalve Marlin, ckb en widevine. Daar staat de melding unkown error.

Dus in nietgeunlocktecbootloader-staat alles moet op OK staan? Kan iemand dat verifiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik heb mijn drm keys weer teruggezet en alles staat daar op OK. Dus ook Marlin, ckb en widevine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan geen yelo play van telenet gebruiken omdat mijn toestel rooted zou zijn,maar ik heb het toestel nooit geroot.
wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:21
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:56:
Ik kan geen yelo play van telenet gebruiken omdat mijn toestel rooted zou zijn,maar ik heb het toestel nooit geroot.
wat kan ik hier aan doen?
Hier ook Telenet Play op de stock-rom Z3c, maar geen problemen vast te stellen. Welke versie van Android heb je staan op je Z3c?

Misschien eens de app wissen en opnieuw installeren?

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Omdat ik nog geen pre-rooted 5.1.1 ROM met XZDR 2.8.21 en 4G icon tegen ben gekomen op XDA, heb ik er zelf eentje gemaakt van de Baltic versie. Net geflashed via recovery en hij werkt prima. Heb hem de naam: [Rom][5.1.1][D5803]Pre-Rooted + XZDR 2.8.21 [23.4.A.0.546] - Baltic.zip gegeven.

Download FTP, naam:tweaker / wachtwoord:tweaker
Link werkt niet met Internet Explorer en sommige andere browsers, wel met Google Crome (ook mobiel).
Een FTP programma gebruiken kan ook, host:chrisnl.asuscomm.com

MD5: cc1307b79241f3b044fa75152e5c6ecc
alles op eigen risico uiteraard

[ Voor 134% gewijzigd door Chris.nl op 30-10-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:26
Poeh, 5.1.1. Nu draait 5.0.1 zo lekker, ik twijfel of ik zal upgraden of niet.

Ik zal Xposed er af moeten halen, toch? En de rest van mijn root-meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Er zijn al genoeg releases met root. Xposed zul je even na moeten gaan op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-01 20:41
Chris.nl schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:02:
Omdat ik nog geen pre-rooted ROM met XZDR 2.8.21 en 4G icon tegen ben gekomen op XDA, heb ik er zelf eentje gemaakt van de Baltic versie. Net geflashed via recovery en hij werkt prima.

Hier te downloaden (dropbox), heb hem de weinig inspirerende naam: [Rom][5.1.1][D5803]Pre-Rooted + XZDR 2.8.21 [23.4.A.0.546] - Baltic.zip gegeven.

MD5: cc1307b79241f3b044fa75152e5c6ecc

Top van de ROM, ben hen nu aan het downloaden.
maar ik heb een vraag kan ik hem over 23.1.a.1.25 (is 5.0.2) heen flashen? Of moet ik dan terug een nog vorige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kan er gewoon overheen.
'k Had zelf wel direct na het flashen een factory reset gedaan, om vage problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
wator schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:59:
[...]

Top van de ROM, ben hen nu aan het downloaden.
maar ik heb een vraag kan ik hem over 23.1.a.1.25 (is 5.0.2) heen flashen? Of moet ik dan terug een nog vorige versie?
Als ik het proces goed snap kun je elke pre-rooted rom over elke andere rom heen plaatsen, mits de custom recovery beschikbaar is of je root hebt om de recovery te installeren. De reden dat je terug moest naar de oude versie om te rooten is dat daar een vulnerability in zit. Als je eenmaal die eerste root hebt kun je vervolgend altijd pre-rooted spul flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik draai nu stock 5.0.2, dan moet ik dus eerst terug naar prerooted 4.4.4 en dan naar 5.1.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Je kunt een gok wagen met minder frisse root-methoden. Kingroot werkt voor 5.0.2 op de Z3(Compact), waarna je XZDR kunt installeren en Kingroot vervangt door SuperSU, waarna je in je XZDR een nieuwe prerooted ROM flashed (5.1.1 dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
Wat vreemd kan de recovery niet bereiken, terwijl ik dat voor heen wel kon.
(Heb nml xposde moeten installwren via recovery) Iemand tips? Heb geen idee waar aan het ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kan je niet via NDR Utils aangeven dat ie moet herstarten in recovery?
Anders bij het opstarten, als je 2x trillen voelt snel volume+ ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
Chris.nl schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:45:
Kan je niet via NDR Utils aangeven dat ie moet herstarten in recovery?
Anders bij het opstarten, als je 2x trillen voelt snel volume+ ingedrukt houden.
Het eerste gedaan, maar hij start gewoon door. En bij die andere optie, hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hmz apart, hopen dat het niet aan m'n baltic 5.1.1 ROM ligt, bij mij werkt ie gewoon prima.

- edit -

Je kan XZDR ook weer opnieuw flashen via de PC. Even op XDA zoeken voor de juiste link, ben nu niet thuis anders had ik het goed voorgekauwd.

[ Voor 46% gewijzigd door Chris.nl op 23-07-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:31:
Ik draai nu stock 5.0.2, dan moet ik dus eerst terug naar prerooted 4.4.4 en dan naar 5.1.1?
Als je nu een stock zonder root toegang draait moet je de hele riedel uit de handleiding uitvoeren. Behalve natuurlijk als je een unlocked bootloader hebt, dat heb je dan via Sony zelf gedaan ooit.

Als stap 20/21 niet lukt: Even via taskmanager adb.exe sluiten
De eerste stap uit de FAQ (RICDefeat) ga je ook nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Chris.nl, je ROM werkt hier prima d:)b

En nu wachten op Serajr Xperia Xposed, sommige dingen staan me niet aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ikt schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:56:
Chris.nl, je ROM werkt hier prima d:)b

En nu wachten op Serajr Xperia Xposed, sommige dingen staan me niet aan :+
Thnx voor de positieve terugkoppeling.
Rom in elkaar flansen stelde trouwens niets voor hoor, tooltje staat ervoor op XDA. Iemand moest het alleen even doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
Chris.nl schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:59:
[...]

Thnx voor de positieve terugkoppeling.
Rom in elkaar flansen stelde trouwens niets voor hoor, tooltje staat ervoor op XDA. Iemand moest het alleen even doen..
Ola,
ik heb de rom ook geflashed. inderdaad top thanks!
moest inderdaad XZDR opnieuw flashen, en toen werkte alles weer! thanks!!

nu inderdaad wachten op xposd! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
wator schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 23:29:
[...]

Ola,
ik heb de rom ook geflashed. inderdaad top thanks!
moest inderdaad XZDR opnieuw flashen, en toen werkte alles weer! thanks!!

nu inderdaad wachten op xposd! :'(
De onofficiële Xposed werkt prima op 5.1.1! Wel oppassen op je Xposed modules die incompatible zijn. Deactiveer/verwijder modules waar je niet zeker van weet dat die 5.1.1 leuk vinden.

GravityBox LP werkt, Flat Style Colored Bars werkt in ieder geval hier. Serajr Xperia Xposed werkt niet, dus gooi die er even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
ikt schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 23:35:
[...]

De onofficiële Xposed werkt prima op 5.1.1! Wel oppassen op je Xposed modules die incompatible zijn. Deactiveer/verwijder modules waar je niet zeker van weet dat die 5.1.1 leuk vinden.

GravityBox LP werkt, Flat Style Colored Bars werkt in ieder geval hier. Serajr Xperia Xposed werkt niet, dus gooi die er even af.
Mmm, ik dacht dat ik er redelijk verstand van had, maar dus niet? :P 8)7

Ik heb deze link geïnstalleerd de: xposde v67 sdk22, maar hij werk niet.

Krijg de melding dat er nieuwere versie van het framework is?

OPGELOST< IK MOEST DE OUDERE VERWIJDEREN EN NU WERKT HET WEER _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 63% gewijzigd door wator op 24-07-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Joolee schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:23:
[...]

Als je nu een stock zonder root toegang draait moet je de hele riedel uit de handleiding uitvoeren. Behalve natuurlijk als je een unlocked bootloader hebt, dat heb je dan via Sony zelf gedaan ooit.

Als stap 20/21 niet lukt: Even via taskmanager adb.exe sluiten
De eerste stap uit de FAQ (RICDefeat) ga je ook nodig hebben.
De rom van Chris werkt inderdaad prima. Even teruggegaan naar 4.4.4, geroot, dualrecovery erop, toen de rom van Chris via recovery geflashed, data wipe via recovery en klaar was ik. Draai dus nu op 5.1.1 met root. Gelijk een zooi apps frozen en al mijn tools werken weer met SD write access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Arfman schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:19:
[...]

De rom van Chris werkt inderdaad prima. Even teruggegaan naar 4.4.4, geroot, dualrecovery erop, toen de rom van Chris via recovery geflashed, data wipe via recovery en klaar was ik. Draai dus nu op 5.1.1 met root. Gelijk een zooi apps frozen en al mijn tools werken weer met SD write access.
Dat laatste is met de juiste tweak ook op 5.0.2 mogelijk. Is dat bij 5.1.1 weer standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
ik heb nergens last van qua schrijven naar SD, gaat allemaal prima!

af en toe stopt de camera? maar een rboot lost dat weer op!

welke apps, heb je "gefrozen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janneman64
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-08 13:32
weet niet of dit de juiste plaats is, maar ben zelf het zoeken en knoeien met drivers beu.

misschien iemand die mn nieuwe z3+ (oftewel z4) en een oudere z1 kan + wil roooten en een cyanogen versie er op kiepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik zou het je afraden. Camera wordt echt bagger (en is al niet best vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
janneman64 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:01:
misschien iemand die mn nieuwe z3+ (oftewel z4) en een oudere z1 kan + wil roooten en een cyanogen versie er op kiepen?
Voor vragen voor de z3+ is dit de goede plaats, maar vragen voor de z1 moet je op dit subforum zijn.
(maar xda ziet de z3+ als de z4. dus eigenlijk moet je dus hiervoor ook een topic aanmaken)

Voor de z3+ raad ik je aan om op het xda's z3+/z4 subforum forum van xda te kijken, want daar komen meestal informatie en roms te staan.
Op moment van schrijven, staat daar niet veel op.

Als je de z1, via fastboot kan benaderen, dan vind je hier de cyanogenmod images voor de z1.
Ik heb geen idee wat de nadelen zijn van het flashen van een z1 of hiervoor je nog iets extra's moet regelen, bijvoorbeeld backups maken van partities,enz) Dit zou je zelf uit moeten zoeken, bijvoorbeeld op de z1 subforum van xda
Mocht je meer hulp nodig hebben voor het flashen van de z1, maak aub een nieuwe topic aan.

[ Voor 3% gewijzigd door freyk op 24-08-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Is er nog iemand die er last van heeft dat telefoontjes op speakermodus gewoon NIET werken? De ruis wordt dan zo hard dat het lijkt of je midden in een tornado staat.

Ik gebruik cm12 en op het cyanogenmod forum hebben meer mensen er al een hele tijd last van. Mochten andere (AOSP/CM gebaseerde) ROMs dit niet hebben, dan switch ik meteen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Sony heeft firmware versie 23.4.A.1.200 uitgegeven.

Ik ben nog geen pre-rooted versie tegengekomen met XZDR 2.8.21 en 4G icon, dus heb ik er zelf ééntje gemaakt met PRFCreator_v1.0 van de Ru versie. Net geflashed via TWRP recovery en hij werkt prima. Hem de naam: [Rom][5.1.1][D5803]Pre-Rooted + XZDR 2.8.21 [23.4.A.1.200] - Ru.zip gegeven.

Download FTP, naam:tweaker / wachtwoord:tweaker
Link werkt niet met Internet Explorer en sommige andere browsers, wel met Google Crome (ook mobiel).
Een FTP programma gebruiken kan ook, host:chrisnl.asuscomm.com

MD5: 55c52aed51e9f306b31a814b6e97e4e6
Flashen met TWRP recovery.

changelog discussie op xda

Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Xperia%20Z3%20C/23.4.A.1.200/1.jpg Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Xperia%20Z3%20C/23.4.A.1.200/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Xperia%20Z3%20C/23.4.A.1.200/3.jpg Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Xperia%20Z3%20C/23.4.A.1.200/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Xperia%20Z3%20C/23.4.A.1.200/5.jpg Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Xperia%20Z3%20C/23.4.A.1.200/6.jpg

Na een factory reset kan het even duren voordat ie opnieuw opgestart is, omdat dalvik en cache opnieuw aangemaakt worden.

[ Voor 255% gewijzigd door Chris.nl op 30-10-2015 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ma3d1um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:38
Dank Chris.nl! Even een aanvulling, ik probeerde de zip te installeren in Philz Touch recovery, maar die gaf een vage error. In TWRP gaat alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
RandyLemaire schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:36:
Dank Chris.nl! Even een aanvulling, ik probeerde de zip te installeren in Philz Touch recovery, maar die gaf een vage error. In TWRP gaat alles goed.
Nu je het zegt... Ik zet het er even bij, thnx!

• Nilsepils
  • Laatst online: 08:30
Die update heeft volgens mij alleen bijgewerkte small apps icons, nu heb ik die uit gezet d.m.v. adb command, dus die zie ik toch niet. Nadeel van de update is nog minder beveiliging tegen de stagefright bug: http://www.xperiablog.net...ling-to-xperia-z3-series/

ik pas deze denk ik...

• Chris.nl
  • Niet online
Nilsepils schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 14:01:
Die update heeft volgens mij alleen bijgewerkte small apps icons, nu heb ik die uit gezet d.m.v. adb command, dus die zie ik toch niet. Nadeel van de update is nog minder beveiliging tegen de stagefright bug: http://www.xperiablog.net...ling-to-xperia-z3-series/

ik pas deze denk ik...
Ik denk dat er onder de motorkap wel iets meer veranderd is dan alleen een icoontje, batterijduur lijkt bijvoorbeeld weer een tikje beter. Maar je hebt gelijk, voor stagefright hoef je deze update absoluut niet te doen. Ach, build 23.4.A.1.232 komt binnenkort uit, hopelijk heeft die wel de stagefright fix, ik hou um in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
Chris.nl schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:45:
Sony heeft firmware versie 23.4.A.1.200 uitgegeven.

Ik ben nog geen pre-rooted versie tegengekomen met XZDR 2.8.21 en 4G icon, dus heb ik er zelf ééntje gemaakt met PRFCreator_v1.0 van de Ru versie. Net geflashed via TWRP recovery en hij werkt prima. Hier te downloaden (dropbox), hem de naam: [Rom][5.1.1][D5803]Pre-Rooted + XZDR 2.8.21 [23.4.A.1.200] - Ru.zip gegeven.

Flashen met TWRP recovery.
MD5: 55c52aed51e9f306b31a814b6e97e4e6

changelog discussie op xda
Hoi Chris je link is offline gehaald, is er ergens nog een optie om deze ROM te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
wator schreef op zondag 27 september 2015 @ 17:25:
[...]

Hoi Chris je link is offline gehaald, is er ergens nog een optie om deze ROM te downloaden?
Ik kreeg al een mailtje van Dropbox dat ie ivm excessief datagebruik tijdelijk offline is ja.
Als ik vanavond laat thuis ben zal ik er een mirror bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
Chris.nl schreef op zondag 27 september 2015 @ 18:40:
[...]

Ik kreeg al een mailtje van Dropbox dat ie ivm excessief datagebruik tijdelijk offline is ja.
Als ik vanavond laat thuis ben zal ik er een mirror bij zetten.
Top en alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
Ik ben ongeduldig geweest en ik heb ook met PRF Creator een zipje gemaakt. Flashte prima hier in TWRP :)

D5803_23.4.A.1.200_Nordic-Combined_SuperSU-v2.46_XZDR-2.8.21.zip is de naam.

Google Drive

Zoals met eerdere updates, gewoon te dirty-flashen op een vorige installatie of gewoon fris te installeren.

[ Voor 16% gewijzigd door ikt op 27-09-2015 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ikt schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:27:
Ik ben ongeduldig geweest en ik heb ook met PRF Creator een zipje gemaakt. Flashte prima hier in TWRP :)

D5803_23.4.A.1.200_Nordic-Combined_SuperSU-v2.46_XZDR-2.8.21.zip is de naam.

Google Drive

Zoals met eerdere updates, gewoon te dirty-flashen op een vorige installatie of gewoon fris te installeren.
Goed idee om Google Drive te gebruiken. Dat ik daar zelf niet aan had gedacht 8)7
'k Heb m'n eigen creaties nu ook in Google Drive op FTP gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Chris.nl schreef op zondag 27 september 2015 @ 22:00:
[...]

Goed idee om Google Drive te gebruiken. Dat ik daar zelf niet aan had gedacht 8)7
'k Heb m'n eigen creaties nu ook in Google Drive gezet.
Google Drive is wat ruimer met zijn downloadlimieten heb ik gemerkt :)

Weet ik ook alleen maar omdat ik redelijk veel grote gedeelde bestanden daar zie :+

Ik ben net even onder de douche geweest met de nieuwe update, het scherm lijkt me beter te reageren wanneer het nat is? Het scherm flipt 'm nog steeds wanneer er zeep of erg veel water op komt, maar met een redelijke hoeveelheid druppels uit de douchekop lijkt het scherm zich veel beter te gedragen, ik kon prima een threadtje op Reddit volgen. Voor mijn gevoel was het scherm waardeloos onder de douche de vorige keren dat ik het zo probeerde :+

Het kan natuurlijk ook een keiharde placebo zijn, of aan andere zaken liggen - de douchekop is laatst nog vervangen, maar ik hoop stiekem dat er wat van de nieuwe touch-driver bij de Z3 is ingeslopen.

[ Voor 46% gewijzigd door ikt op 27-09-2015 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ikt schreef op zondag 27 september 2015 @ 22:16:
[...]

Google Drive is wat ruimer met zijn downloadlimieten heb ik gemerkt :)

Weet ik ook alleen maar omdat ik redelijk veel grote gedeelde bestanden daar zie :+
Ach, 'k ben even aan het prutsen geweest en heb een nieuwe link gezet. Er kan nu via FTP vanaf m'n eigen glasvezellijntje gedownload worden. 'k Wist altijd wel dat ik dat zou moeten kunnen aanbieden qua hardware, maar nooit de behoefte gehad om dat uit te zoeken. Vandaag weer iets geleerd :+
Ik ben net even onder de douche geweest met de nieuwe update, het scherm lijkt me beter te reageren wanneer het nat is? Het scherm flipt 'm nog steeds wanneer er zeep of erg veel water op komt, maar met een redelijke hoeveelheid druppels uit de douchekop lijkt het scherm zich veel beter te gedragen, ik kon prima een threadtje op Reddit volgen.
Na een firmware update een threadje van reddit onder de douche volgen, om e.e.a. te testen. Ik moest lachen :+ je hebt vast een leuke avond gehad.

[ Voor 32% gewijzigd door Chris.nl op 30-09-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
Ola,
ik wilde de nieuwe rom flashen in recovery, maar..... :(

Op een of andere manier wilt NDR niet rebooten in recovery. (dit is me eerder gebeurd?? 8)7 )
als ik check heeft NDR wel root toegang.

Maar ik krijg geen trilling tijdens paarse scherm met opstarten zodat je twrp (-) of PhilZ Touch (+) kan kiezen.

weet iemand waarom dit is en een oplossing? en weet iemand een oplossing??? _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door wator op 28-09-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
wator schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:34:
Ola,
ik wilde de nieuwe rom flashen in recovery, maar..... :(

Op een of andere manier wilt NDR niet rebooten in recovery. (dit is me eerder gebeurd?? 8)7 )
als ik check heeft NDR wel root toegang.

Maar ik krijg geen trilling tijdens paarse scherm met opstarten zodat je twrp (-) of PhilZ Touch (+) kan kiezen.

weet iemand waarom dit is en een oplossing? en weet iemand een oplossing??? _/-\o_ _/-\o_
Je kan XZDualRecovery opnieuw installeren door de juiste installer.zip te downloaden info.
Dan pakt ie um waarschijnlijk wel goed. Waarom jij voor de 2e keer deze pech hebt, weet ik niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Chris.nl op 28-09-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo luitjes

Sinds kort heb ik een Z3c, en een van de eerste dingen die ik ermee deed was het toestel encrypten. Later ben ik aan de slag gegaan met rooten.

Eerst is daarvoor een downgrade naar 4.4 nodig, maar daarna kon ik er niets meer mee omdat er een password werd gevraagd, terwijl ik die nooit had ingesteld (wel een patroon). Nu heb ik maar weer een 5.0.1. FTF geflashed en werkt het weer.

Nu is mijn vraag, moet de encryptie eraf zijn om te kunnen rooten? In dat geval moet er eerst een factory reset gedaan worden met het hele circus dat erop volgt. Of is er een handigere manier om de encryptie eraf te halen?

Bedankt voor elke input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:19:
Hallo luitjes

Sinds kort heb ik een Z3c, en een van de eerste dingen die ik ermee deed was het toestel encrypten. Later ben ik aan de slag gegaan met rooten.

Eerst is daarvoor een downgrade naar 4.4 nodig, maar daarna kon ik er niets meer mee omdat er een password werd gevraagd, terwijl ik die nooit had ingesteld (wel een patroon). Nu heb ik maar weer een 5.0.1. FTF geflashed en werkt het weer.

Nu is mijn vraag, moet de encryptie eraf zijn om te kunnen rooten? In dat geval moet er eerst een factory reset gedaan worden met het hele circus dat erop volgt. Of is er een handigere manier om de encryptie eraf te halen?

Bedankt voor elke input
Ik weet niet of het persee moet, maar het is wel makkelijker om zonder encryptie te flashen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste