Ik heb nog een aantal dingen ontdekt:
Ik heb afgelopen dag mijn telefoon geflasht met een prerooted image, om cyanogenmod te vergelijken met sony's firmware.
En vandaag heb ik gezien dat je een geinstalleerde prerooted image kan "bijwerken" met een andere prerooted image, zonder data kwijt te raken na de wips
(Ik ging van 23.1.A.0.726 Generic Russian naar 23.1.A.1.28 Central Europe)
Op moment van schrijven mis ik, vergelijken met cyanogenmod, veel instel-mogelijkheden (en ingebouwde root) bij sony's firmware.
Voor een klein gedeelte heb ik het op kunnen lossen met door een aantal apps te installeren, die ik van cyanogenmod ken.
Zoals "App Ops" , een configuratie menu voor app-machtigingen, die fabrikanten al te graag voor de gebruiker verbergen (werkende installer voor sony firmware).
En sony's launchers ("xperia home" en "basisstartscherm") te verwisselen met Cyanogenmods launcher "trebuchet" (APK voor sony firmware).
Persoonlijk zie ik ook het nut niet om meerdere recoveries te hebben,
maar ben wel blij dat twrp er nu op staat.
En aantal apps die ik nu van sony's firmware ken, zal ik ook sneller op andere
roms gaan installeren. (bijvoorbeeld fm-radio en een aantal apps van sony)
Na het verwijderen van voor-mij-overbodige-apps, toevoegen van mijn favo apps en configuratie van dit alles (inclusief greenify en appops),
kan ik wel voor mij concluderen dat sony's firmware (23.1.A.1.28) , op dit moment, beter met de energie van mijn z3c-batterij omgaat dan Cyanogenmod 12.1 (nightly 20150519).
===
Nu zit ik wel met de volgende vragen:
Ik heb mijn bootloader geunlocked en men zegt dat ik nu mijn TA-partitie kwijt ben, waarop DRM gegevens staan.
Maar wanneer ik mijn telefoon flash met een ftf- of prerooted image flash, zie ik wel "TA" in mijn devices staan.
Hoe ziet dit eruit op een systeem eruit zonder een geunlockte bootloader?
Ben ik door het unlocken, nu wel of niet mijn drm keys kwijt? (ik merk geen fotokwaliteit verschil)
- De eerder aangegeven flash-flash tool met ftf images zijn zeer belangrijk, wanneer je wil gaan flashen of je telefoon wil herstellen.
Houd er dan wel rekening mee dat je minimaal 4 gb vrije ruimte op je syteem en geduld (voor +/- 45 minuten) nodig hebt, voor een goede flash-resultaat. - Wil je je telefoon met pre-rooted images gaan flashen, doe dit met clockworkmod of twrp.
Met cyanogenmod recovery lukt (mij) dit niet. - Cyanogenmod updaten gaat lastiger met clockworkmod en twrp. Maak gebruik van de CM bijgeleverde recovery.
- CM12.1 vreet wel veel van je batterij, maar dat doe hij ook met mijn nexus 7 tablet.
(ik ga de komende dagen dit vergelijken met de sony's android lollipop.
Ik heb afgelopen dag mijn telefoon geflasht met een prerooted image, om cyanogenmod te vergelijken met sony's firmware.
En vandaag heb ik gezien dat je een geinstalleerde prerooted image kan "bijwerken" met een andere prerooted image, zonder data kwijt te raken na de wips
(Ik ging van 23.1.A.0.726 Generic Russian naar 23.1.A.1.28 Central Europe)
Op moment van schrijven mis ik, vergelijken met cyanogenmod, veel instel-mogelijkheden (en ingebouwde root) bij sony's firmware.
Voor een klein gedeelte heb ik het op kunnen lossen met door een aantal apps te installeren, die ik van cyanogenmod ken.
Zoals "App Ops" , een configuratie menu voor app-machtigingen, die fabrikanten al te graag voor de gebruiker verbergen (werkende installer voor sony firmware).
En sony's launchers ("xperia home" en "basisstartscherm") te verwisselen met Cyanogenmods launcher "trebuchet" (APK voor sony firmware).
Persoonlijk zie ik ook het nut niet om meerdere recoveries te hebben,
maar ben wel blij dat twrp er nu op staat.
En aantal apps die ik nu van sony's firmware ken, zal ik ook sneller op andere
roms gaan installeren. (bijvoorbeeld fm-radio en een aantal apps van sony)
Na het verwijderen van voor-mij-overbodige-apps, toevoegen van mijn favo apps en configuratie van dit alles (inclusief greenify en appops),
kan ik wel voor mij concluderen dat sony's firmware (23.1.A.1.28) , op dit moment, beter met de energie van mijn z3c-batterij omgaat dan Cyanogenmod 12.1 (nightly 20150519).
===
Nu zit ik wel met de volgende vragen:
Ik heb mijn bootloader geunlocked en men zegt dat ik nu mijn TA-partitie kwijt ben, waarop DRM gegevens staan.
Maar wanneer ik mijn telefoon flash met een ftf- of prerooted image flash, zie ik wel "TA" in mijn devices staan.
Hoe ziet dit eruit op een systeem eruit zonder een geunlockte bootloader?
Ben ik door het unlocken, nu wel of niet mijn drm keys kwijt? (ik merk geen fotokwaliteit verschil)
[ Voor 63% gewijzigd door freyk op 25-05-2015 13:50 . Reden: toevoeging van resultaten nieuwe dag ]