Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik zag de Vodafone NL en T-Mobile NL versie 23.4.A.1.200 versie online staan. Volgens mij worden die nog niet OTA gepusht.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Xperia%20Z3%20C/upd.jpg

Heb van de Vodafone NL versie eerst een FTF, en daarna een Pre-Rooted gemaakt. Zelf geflashed met TWRP recovery en hij werkt prima. Hem de naam: [Rom][5.1.1][D5803]Pre-Rooted + XZDR 2.8.21 [23.4.A.1.200] - Vodafone NL.zip gegeven.

Ik moest, na installatie, wat meer bloatware verwijderen dan bij m'n vorige pre-rooted, maar deze is NL ipv Ru.

Download FTP, naam:tweaker / wachtwoord:tweaker
Link werkt niet met Internet Explorer en sommige andere browsers, wel met Google Crome (ook mobiel).
Een FTP programma gebruiken kan ook, host:chrisnl.asuscomm.com

MD5: 69fd1dc7e2573dc88bc6376c669218fb
alles op eigen risico uiteraard

[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 30-10-2015 10:28 ]

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:24
Thanks. Wat is er eigenlijk "Vodafone" aan?

• Chris.nl
  • Niet online
barrymossel schreef op woensdag 30 september 2015 @ 07:51:
Thanks. Wat is er eigenlijk "Vodafone" aan?
Hij is 'branded' met wat extra vodafone apps

• barrymossel
Ah, dat moet ik niet ;) Toch bedankt.

Kijk van het weekend wel even op XDA.

• Chris.nl
  • Niet online
barrymossel schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:15:
Ah, dat moet ik niet ;) Toch bedankt.

Kijk van het weekend wel even op XDA.
Dan kan je ook de Ru versie pakken. Daarnaast kan je met root ook alle (systeem)aps verwijderen hé.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 15:56

Arfman

Drome!

De Ru versie is prima, die draai ik nu. Nog bedankt daarvoor, scheelt mij weer klooien met PRFCreator e.d. :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• barrymossel
Chris.nl schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:02:
[...]

Dan kan je ook de Ru versie pakken. Daarnaast kan je met root ook alle (systeem)aps verwijderen hé.
I know, maar dan kijk ik wel even naar een debloated variant. Nu toch geen tijd ;)

• Chris.nl
  • Niet online
Tja klopt. Ik debloat voor mijzelf ook (enorm) maar deel daar geen ROM's van. Dat ik bijvoorbeeld mijn phone niet gebruik met een playstation controller, dus functionaliteit eruit sloop, wil niet zeggen dat dit bloatware was voor een ander. Waar ligt de grens hé..

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 30-09-2015 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Sony heeft firmware versie 23.4.A.1.232 vrijgegeven.

Afbeeldingslocatie: http://ayt.nl/chris/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ayt.nl/chris/3.jpg

[Rom][5.1.1][D5803]Pre-Rooted + XZDR 2.8.21 [23.4.A.1.232] - UA.zip
MD5: e7f2895aa6a943c996d6f1fe22e7941b

[Rom][5.1.1][D5803]Pre-Rooted + XZDR 2.8.21 [23.4.A.1.232] - RU.zip
MD5: 3b0b30b496af7c76722e5e0443a06cf5

Er zit volgens mij geen verschil tussen deze 2 ROM's, maar omdat de RU versie me eerder bevallen is heb ik die als 2e erbij gemaakt. Flashen met TWRP recovery.

Link werkt niet met Internet Explorer en sommige andere browsers, wel met Google Crome (ook mobiel).

alles op eigen risico uiteraard

Arfman thnx voor het testen van de ROM!

- edit 4 oktober -

Afbeeldingslocatie: http://ayt.nl/chris/4.jpg

[Rom][5.1.1][D5803]Pre-Rooted + XZDR 2.8.21 [23.4.A.1.232] - CE1.zip
MD5: e5e75e9decfc0a83598f6f0fc3bce275
Let op deze Rom heeft een LTE icoon, ipv een 4G icoon.

[ Voor 104% gewijzigd door Chris.nl op 30-10-2015 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

FTP werkt niet, was hem aan het downloaden maar de FTP is nu onbereikbaar.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:52:
FTP werkt niet, was hem aan het downloaden maar de FTP is nu onbereikbaar.
Klopt, ik ben 8GB aan het upgraden naar 64GB pak de mirror maar even.. sorry
M'n uploadsnelheid krijgt binnenkort ook een upgrade :+

- edit 13.00 uur -

Klaar met de upgrade, FTP draait weer. Mirror links verwijderd.

[ Voor 24% gewijzigd door Chris.nl op 01-10-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Chris.nl schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:54:
[...]

Klopt, ik ben 8GB aan het upgraden naar 64GB pak de mirror maar even.. sorry
M'n uploadsnelheid krijgt binnenkort ook een upgrade :+

- edit 13.00 uur -

Klaar met de upgrade, FTP draait weer. Mirror links verwijderd.
Dirty geflashed over je .200 ROM, geen problemen tegengekomen tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:01:
[...]

Dirty geflashed over je .200 ROM, geen problemen tegengekomen tot nu toe :)
Top!! Zou je met deze app, willen testen of StageFright gefixt is? :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Chris.nl schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:03:
[...]

Top!! Zou je met deze app, willen testen of StageFright gefixt is? :9~
Doh, daar ging het eigenlijk ook om :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uBEV8B6.png?1

Hoppa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-05 12:44
Aangezien Sony nog steeds niet het speakerprobleem heeft aangepakt (volume is veel gedempter dan op KK, lijkt ook minder linear op te lopen), heb ik Viper4Android erop gezet. Wauw, wat een verschil maakt dat! Ik weet niet hoe, ik weet niet of mijn audiodrivers aan het sterven zijn, maar met de meeste opties aan behalve de equalizer is het én veel harder én lijkt het meer bereik te hebben, klinkt de zooi niet meer zo flets.

Ik zou zeggen dat het vergelijkbaar is met een gemiddelde high-end laptop. Probeer het uit, zou ik zeggen. Ik hoef nu in ieder geval niet meer het geluid op 100 te zetten om redelijke volume te hebben, en als ik dat doe klinkt het nog steeds acceptabel. Er is wel enig spoor van vervorming, maar veel liever dit dan het fletse geluidje.

En dan nu .232 flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-01 20:41
ikt schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:59:
Aangezien Sony nog steeds niet het speakerprobleem heeft aangepakt (volume is veel gedempter dan op KK, lijkt ook minder linear op te lopen), heb ik Viper4Android erop gezet. Wauw, wat een verschil maakt dat! Ik weet niet hoe, ik weet niet of mijn audiodrivers aan het sterven zijn, maar met de meeste opties aan behalve de equalizer is het én veel harder én lijkt het meer bereik te hebben, klinkt de zooi niet meer zo flets.

Ik zou zeggen dat het vergelijkbaar is met een gemiddelde high-end laptop. Probeer het uit, zou ik zeggen. Ik hoef nu in ieder geval niet meer het geluid op 100 te zetten om redelijke volume te hebben, en als ik dat doe klinkt het nog steeds acceptabel. Er is wel enig spoor van vervorming, maar veel liever dit dan het fletse geluidje.

En dan nu .232 flashen :)
Gaat viper4android samen met 5.1.1?/ (23.4.A.1.232)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Viper4Android werkt prima op 23.4.A.1.200. Aangezien .232 weinig verandert behalve de kwetsbare libstagefright bestanden denk ik dat het nog steeds prima moet werken.

.232 heb ik nog geflashed omdat ik het even niet zoek om alle dingen weer apart terug te flashen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wator
ikt schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:14:
Viper4Android werkt prima op 23.4.A.1.200. Aangezien .232 weinig verandert behalve de kwetsbare libstagefright bestanden denk ik dat het nog steeds prima moet werken.

.232 heb ik nog geflashed omdat ik het even niet zoek om alle dingen weer apart terug te flashen :+
Top, heb ook v4a geïnstalleerd, werkt inderdaad prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Hebben jullie met de RU image van .232 ook dat je bij het opstarten altijd een notificatie krijgt dat zegt dat mobiele data nu aan staat?

Ik had dit niet op .200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ikt schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:53:
Hebben jullie met de RU image van .232 ook dat je bij het opstarten altijd een notificatie krijgt dat zegt dat mobiele data nu aan staat?

Ik had dit niet op .200...
Ja klopt, de UA versie heeft dat ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
Hmm, tijd om een NL-versie te bakken :)

Never mind, nog geen NL .232 beschikbaar. Dan maar dat ding wegswipen :)

[ Voor 51% gewijzigd door ikt op 11-10-2015 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-05 18:36
Ik ben het even helemaal kwijt. Ik ben er een tijdje tussenuit geweest met mijn Z3C.
Ik had mijn bootloader unlocked, TWRP geinstalleerd en de CM12.1 Nightlies. Nu had ik veel problemen met de focus van de camera. Aangezien ik het scherm vervangen had, wilde ik uitsluiten of dit hardware of softwarematig was. Ik heb dus wat andere rom's geinstalleerd met TWRP. Maar geen succes. Vervolgens heb ik de laatste officiele firmware geflashed met Flashtool. Dit heeft geholpen.

Nu ben ik dus wel root kwijt. Uiteraard heb ik nog wel een unlocked bootloader. Nu heb ik de vraag hoe ik het gemakkelijkst weer recovery er op krijg zodat ik weer ROM's kan flashen.
Ik ben van plan Wajk's Slimrom te proberen aangezien ik toch wel fan ben van een aantal Sony apps, en ik heb heel veel positieve ervaring met Wajk's ROM's bij de Motorola Defy+ en de Xiaomi mi2 . Dien ik nu weer helemaal opnieuw de .93 firmware te flashen zodat ik kan rooten, en dual recovery kan installeren? Of is er een gemakkelijkere weg? Aangezien ik al een keer root heb gehad en mijn bootloader unlocked is.

[ Voor 22% gewijzigd door LoeWn op 14-10-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
LoeWn schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:00:
Ik ben het even helemaal kwijt. Ik ben er een tijdje tussenuit geweest met mijn Z3C.
Ik had mijn bootloader unlocked, TWRP geinstalleerd en de CM12.1 Nightlies. Nu had ik veel problemen met de focus van de camera. Aangezien ik het scherm vervangen had, wilde ik uitsluiten of dit hardware of softwarematig was. Ik heb dus wat andere rom's geinstalleerd met TWRP. Maar geen succes. Vervolgens heb ik de laatste officiele firmware geflashed met Flashtool. Dit heeft geholpen.

Nu ben ik dus wel root kwijt. Uiteraard heb ik nog wel een unlocked bootloader. Nu heb ik de vraag hoe ik het gemakkelijkst weer recovery er op krijg zodat ik weer ROM's kan flashen.
Ik ben van plan Wajk's Slimrom te proberen aangezien ik toch wel fan ben van een aantal Sony apps, en ik heb heel veel positieve ervaring met Wajk's ROM's bij de Motorola Defy+ en de Xiaomi mi2 . Dien ik nu weer helemaal opnieuw de .93 firmware te flashen zodat ik kan rooten, en dual recovery kan installeren? Of is er een gemakkelijkere weg? Aangezien ik al een keer root heb gehad en mijn bootloader unlocked is.
Chris.nl schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:44:
[...]

Je kan XZDualRecovery opnieuw installeren door de juiste installer.zip te downloaden info.
Dan pakt ie um waarschijnlijk wel goed. Waarom jij voor de 2e keer deze pech hebt, weet ik niet.
Dit werkt voor mij! Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Dit werkte helaas niet. Waarschijnlijk omdat ik geen root had. Toch maar even teruggegaan naar fw .93. Eerst even giefroot geflashed voor root, en vervolgens de installer van XZDR geflashed. Dat werkte.
Uit eindelijk toch niet zo heel veel moeite.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ikt schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 01:21:
Hmm, tijd om een NL-versie te bakken :)

Never mind, nog geen NL .232 beschikbaar. Dan maar dat ding wegswipen :)
Inmiddels is de NL 232 versie wel beschikbaar. Daar uiteraard weer een ROM van gemaakt :)
Naam: [Rom][5.1.1][D5803]Pre-Rooted + XZDR 2.8.21 [23.4.A.1.232] - NL.zip
MD5: aac467e9bac09e2d8aad7f51170ec4f3

Link werkt niet met Internet Explorer en sommige andere browsers, wel met Google Crome (ook mobiel)

Flash met TWRP recovery.

- edit -

Bij deze hoef je inderdaad die melding niet weg te swipen, en Landelijke waarschuwingen / NL-Alert zit erin gebakken.

[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 30-10-2015 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thofie
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-05 11:58
Chris.nl schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:38:
[...]

Inmiddels is de NL 232 versie wel beschikbaar. Daar uiteraard weer een ROM van gemaakt :)
Naam: [Rom][5.1.1][D5803]Pre-Rooted + XZDR 2.8.21 [23.4.A.1.232] - NL.zip
MD5: aac467e9bac09e2d8aad7f51170ec4f3

Link werkt niet met Internet Explorer en sommige andere browsers, wel met Google Crome (ook mobiel)
Een FTP programma gebruiken kan ook, host:chrisnl.asuscomm.com / naam:tweaker / wachtwoord:tweaker

Flash met TWRP recovery.

- edit -

Bij deze hoef je inderdaad die melding niet weg te swipen, en Landelijke waarschuwingen / NL-Alert zit erin gemakken.
Werkt perfect, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05 22:08
Sinds ik de RU versie van 232 heb geflasht, hoor ik van iedereen at ik slecht bereikbaar ben als ik de telefoon normaal vasthou. In plaats daarvan moet ik de microsoof dichter bij mijn mond houden, waardoor ik de speaker tegen mijn wang moet houden en de anders dus juist weer moeilijk hoor.

Jammer, want ik ben terug vanaf CM12, waar normaal bellen perfect ging, maar bellen via de luidspreker letterlijk ondoenlijk was door de hoeveelheid ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:56
welke versie van cm12 gebruik je?
ik hoor geen klachten met nightly van 7-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
freyk schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:29:
welke versie van cm12 gebruik je?
ik hoor geen klachten met nightly van 7-10.
Ik update de software zo'n 2x per week dus heb er verschillende gehad. Inmiddels ben ik echter sinds vanochtend tevreden Marshmallow gebruiker! Heb nog niemand gebeld dus dat gaan ik vanavond eens proberen, maar voor de rest draait de software perfect! Net wat sneller dan stock Lollipop, ongeveer even snel als cm12.1.

Vanmiddag kijk ik of NFC betalen via ING ook werkt maar heb geen reden om er vanuit te gaan dat het niet zal werken. So far so good!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:16
Er is ook een Sony Marshmallow rom uit, zie hier: http://forum.xda-develope...cept-marshmallow-t3229030
Is een zogenaamde concept rom, zonder alle Sony bloatware.

Geen root nodig en gewoon te flashen met Flashtool. Ging bij mij niet geheel vlekkeloos, maar het werkt. Alle applicaties die op de SD kaart stonden heb ik opnieuw moeten installeren (gelukkig niet heel veel), maar is dus aan te raden om eerst al je apps op je telefoon geheugen terug te zetten.
Google account deed ook beetje raar, o.a. Keep syncte niet meer. Dit was te fixen door account te verwijderen en weer toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nadeeltje is alleen dat wanneer je wel root wil, je de bootloader moet unlocken. Ik wacht af het ook mogelijk wordt te rooten zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699385

Hoe is het mogeljik te rooten vanaf anroid 5.0.2 om vervolgens naar de laatste officiele versie te upgraden?
Eerst downgraden naar 4.4, dan rooten, dan de geroote firmware van 5.1 (de fw door Chris.nl geupload bv) flashen? Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anoniem: 699385 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:01:
Hoe is het mogeljik te rooten vanaf anroid 5.0.2 om vervolgens naar de laatste officiele versie te upgraden?
Eerst downgraden naar 4.4, dan rooten, dan de geroote firmware van 5.1 (de fw door Chris.nl geupload bv) flashen? Bedankt.
Precies wat jij zegt, eerst downgraden naar 4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Erik070 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:33:
Er is ook een Sony Marshmallow rom uit, zie hier: http://forum.xda-develope...cept-marshmallow-t3229030
Dat is dus precies degene die ik draai ;) Die ROM is erg soepel, geen crashes nog, bellen gaat inmiddels ook vlekkeloos, en de accuduur is zeer redelijk; nog wel iets minder dan op de officiele 4.4, maar beter dan de officiele 5.0. Het enige wat ik aan de Marshmallow ROM mis is Stamina mode, maar dat is logisch omdat deze ROM is gebaseerd op AOSP (met enkele Sony apps zoals de muziekspeler los bijgevoegd)

Overigens is er daar ook al root voor als je een geunlockte bootloader hebt. Installeer daarvoor boot.img uit onderstaande post, en flash in recovery de 2.52 beta versie van SuperSU. http://forum.xda-develope...post63470500#post63470500

[ Voor 15% gewijzigd door thefal op 27-10-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Mijn behoefte aan root is eigenlijk niet echt meer aanwezig. Al een tijdje geen root meer en ik mis het niet.
Wilde het destijds vooral om bloatware te verwijderen/freezen en het alsnog mogelijk te maken om permissies aan applicaties te geven. Tweaken van de user interface kon soms ook leuk zijn, maar die behoefte is er zo goed als niet meer bij mij.

Bloatware bevat deze AOSP rom zo goed als niet en permissies kan hij nu out of the box regelen.

Verder wel tevreden ermee, stabiel en snel.
Micro SD kaart als intern geheugen is ook fijn (60GB aan geheugen :) ), al werkt dat soms wat verwarrend aangezien file explorers nu alleen je Micro SD zien en je echte interne geheugen is niet zichtbaar. En niet alle apps werken via de SD kaart, Here maps installeert nog vrolijk zijn kaarten op het echte interne geheugen. Maar dat zal waarschijnlijk een kwestie van tijd zijn voordat dit echt feilloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
ik heb een sony z3. prachtig ding maar ik heb veel last van WIFI dropping en super slecht netwerk.
Hiervoor een iphone 6 gehad met altijd vol vodafone bereik. nu met dezelfde nanosim in de z3 nog niet de helft van het bereik.

Ik vind het een supermooie telefoon maar wifi en netwerk zijn wel essentieel. Wie heeft tips en/of kan me helpen?
ik zit nu op lollipop 5.1.1. generic stock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 08:29

jmk

Het bereik bij mij is bijna altijd zeer goed met het Telfort(KPN) netwerk.
Je hebt ook problemen met je WIFI bereik begrijp ik? Daar heb ik nooit problemen mee.

Ik denk dat je antenne niet goed zit of niet goed is aangesloten op het moederbord. Ik zou hem in dat geval ter reparatie aanbieden, dit valt onder de garantie neem ik aan.

Het zou ook nog kunnen liggen aan de compatibiliteit tussen je Vodovone SIM en je Z3.
Om uit te sluiten of het daaraan ligt zou je even een (prepaid) sim kunnen proberen van een ander netwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door jmk op 31-10-2015 08:56 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 08:45
Is er al iemand die Miui 7 al heeft geinstalleerd op zijn/haar Z3 (eventueel Z3c)? Hij is hier te downloaden, maar ik vraag me af of het wel vlekkeloos werkt. Als het werkt, dan wil ik het ook wel laten porten naar de Z3c en zelf gaan gebruiken.

http://en.miui.com/download-278.html

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Erik070 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:33:

Geen root nodig en gewoon te flashen met Flashtool. Ging bij mij niet geheel vlekkeloos, maar het werkt. Alle applicaties die op de SD kaart stonden heb ik opnieuw moeten installeren (gelukkig niet heel veel), maar is dus aan te raden om eerst al je apps op je telefoon geheugen terug te zetten.
Google account deed ook beetje raar, o.a. Keep syncte niet meer. Dit was te fixen door account te verwijderen en weer toe te voegen.
Ik heb deze nu ook geinstalleerd, maar ik begreep dat er ook alweer een nieuwere preview was? Iemand enig idee hoe ik daar aan kom? Op XDA vind ik alleen maar eentje waarvoor je je bootloader moet unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Kiswum schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:12:
Is er al iemand die Miui 7 al heeft geinstalleerd op zijn/haar Z3 (eventueel Z3c)? Hij is hier te downloaden, maar ik vraag me af of het wel vlekkeloos werkt. Als het werkt, dan wil ik het ook wel laten porten naar de Z3c en zelf gaan gebruiken.

http://en.miui.com/download-278.html
et voilà

Zelf nog niet geprobeerd aangezien ik de laatste tijd toch meer fan ben van AOSP (en sony rom's). Ik vind dat MIUI er alleen maar op achteruit is gegaan sinds versie 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 08:45
LoeWn schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:09:
[...]

et voilà

Zelf nog niet geprobeerd aangezien ik de laatste tijd toch meer fan ben van AOSP (en sony rom's). Ik vind dat MIUI er alleen maar op achteruit is gegaan sinds versie 6.
Bedankt voor de link. Ik vind elke rom wel prima, maar van Miui weet ik zeker dat de beveiligingspatches snel worden doorgevoerd. Een voorbeeld hiervan is Stagefright die binnen 1 week gepatched was, terwijl veel custom rom's (+ Sony's eigen rom) het nog steeds niet voor elkaar hebben (de update van Sony's officiele Z3c rom van afgelopen week is nog steeds niet veilig voor het CVE-2015-6602 lek).

De wirwar van Miui v6 vind ik overigens ook wel een achteruitgang. De snelheid en in gebruik zijnde resources vind ik bij de huidige Miui 7 rom erg goed (zelfs op mijn Mi2).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chris.nl schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:25:
[...]

Precies wat jij zegt, eerst downgraden naar 4.4.
Gelukt, bedankt!

Is er iemand die Xposed heeft weten te draaien op 5.1.1? En zou dat moeten kunnen via de algemene instructies? Ik heb geen uitleg voor dit toestel kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anoniem: 699385 schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:23:
[...]

Gelukt, bedankt!

Is er iemand die Xposed heeft weten te draaien op 5.1.1? En zou dat moeten kunnen via de algemene instructies? Ik heb geen uitleg voor dit toestel kunnen vinden.
Hier draait Xposed prima op 5.1.1. je moet versie 3.0 alpha4 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

is er iemand die mij kan bijstaan?

ik heb de 6603 (CDA 1289-4167), dit betreft een vodafone Rom.
nu zou ik graag mijn DRM keys willen behouden maar krijg elke keer een foutmelding.

mijn vodafone toestel wil in naar generic rom brengen, wel de laatste 5.1.1 software.

nu probeerde ik met flashtool64 de (D6603_23.0.A.2.93_Vodafone UK.ftf) te installeren op de telefoon, geen foutmeldingen dusver. tot ik de telefoon opnieuw wil opstarten. krijg de sony wave logo te zien... geluid loopt vast en telefoon raakt in een bootloop.

kunnen recoveren met de officiele sony tool. wat kan ik doen om dit _wel_ voor elkaar te krijgen? wil namelijk deze keer de DRM keys van sony bewaren. mijn oude Z1 had ik die stap dus niet gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348 schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:34:
nu probeerde ik met flashtool64 de (D6603_23.0.A.2.93_Vodafone UK.ftf) te installeren op de telefoon, geen foutmeldingen dusver. tot ik de telefoon opnieuw wil opstarten. krijg de sony wave logo te zien... geluid loopt vast en telefoon raakt in een bootloop.
Die pieptoon na de sony animatie? Je moet bij het flashen USERDATA en SYSTEM ook aanvinden.
kunnen recoveren met de officiele sony tool. wat kan ik doen om dit _wel_ voor elkaar te krijgen? wil namelijk deze keer de DRM keys van sony bewaren. mijn oude Z1 had ik die stap dus niet gedaan....
Voor zover ik weet zitten die DRM keys in de TA partitie. Om die te backuppen heb je eerst root nodig. Daarna kan je via een batch script de backup uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anoniem: 97348 schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:34:
is er iemand die mij kan bijstaan?

ik heb de 6603 (CDA 1289-4167), dit betreft een vodafone Rom.
nu zou ik graag mijn DRM keys willen behouden maar krijg elke keer een foutmelding.

mijn vodafone toestel wil in naar generic rom brengen, wel de laatste 5.1.1 software.

Ik wil best de laatste firmware voor je downloaden en daar een goede FTF file van maken. Maar welke firmware wil je nou precies draaien? De laatste Vodafone NL, of Customised NL? Customised firmware is unbranded.

- edit -

Ach, hier heb ik een verse FTF file voor je D6603_Vodafone NL_1289-4167_23.4.A.1.236_R9C geplaatst.
Dan ligt het (volgens mij) in ieder geval niet aan een brakke FTF file als het weer misgaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 01-11-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand toevallig hoe systeemapps verwijdert kunnen worden? Ik merkte dat /system/apps mover niet meer werkt op lollipop.

-edit: nevermind, zijn genoeg apps voor :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 699385 op 01-11-2015 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anoniem: 699385 schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:26:
Weet iemand toevallig hoe systeemapps verwijdert kunnen worden? Ik merkte dat /system/apps mover niet meer werkt op lollipop.
Ik debloat zelf met Tinanium Backup, en handmatig met ES File Explorer File Manager. Daarnaast staan niet alle systeemapps in de map /system/app. Hier een lijst met locaties die je kan helpen met debloaten.

- edit -
Zie ik na het posten van dit bericht, dan jij je eigen bericht aangepast hebt.
-edit: nevermind, zijn genoeg apps voor :)
:+ wellicht heb je toch iets aan dat lijstje ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 01-11-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b]Chris.nl schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:33

:+ wellicht heb je toch iets aan dat lijstje ;)
Zeker! Debloaten is eerste prioriteit. De uninstallers uit de play store vinden wel veel, maar die dingen blijven terugkomen als onkruid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anoniem: 699385 schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:02:
[...]

Zeker! Debloaten is eerste prioriteit. De uninstallers uit de play store vinden wel veel, maar die dingen blijven terugkomen als onkruid.
Haha ja, vooral de third party apps die bovenaan in de lijst staan komen vrolijk terug na een hard reset als je ze niet even goed de nek om draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699385 schreef op zondag 01 november 2015 @ 14:30:
[...]

Die pieptoon na de sony animatie? Je moet bij het flashen USERDATA en SYSTEM ook aanvinden.

[...]

Voor zover ik weet zitten die DRM keys in de TA partitie. Om die te backuppen heb je eerst root nodig. Daarna kan je via een batch script de backup uitvoeren.
userdata kan ik nergens vinden, system weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chris.nl schreef op zondag 01 november 2015 @ 14:34:
[...]

Ik wil best de laatste firmware voor je downloaden en daar een goede FTF file van maken. Maar welke firmware wil je nou precies draaien? De laatste Vodafone NL, of Customised NL? Customised firmware is unbranded.

- edit -

Ach, hier heb ik een verse FTF file voor je D6603_Vodafone NL_1289-4167_23.4.A.1.236_R9C geplaatst.
Dan ligt het (volgens mij) in ieder geval niet aan een brakke FTF file als het weer misgaat.
unbranded, heel dat vodafonemeuk wil ik er gewoon vanaf hebben. dus net zo kaal als de Z1 unbranded nieuw toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anoniem: 97348 schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:51:
[...]

unbranded, heel dat vodafonemeuk wil ik er gewoon vanaf hebben. dus net zo kaal als de Z1 unbranded nieuw toen.
De unbranded NL versie zit nog op firmware 23.4.A.0.546 dat is wel Android 5.1.1 maar de 232 firmware is beter.

Hier heb ik de Nordic Combined D6603_Customized NCB_1288-5531_23.4.A.1.232_R17C ftf voor je neergezet. Het is geen NL firmware maar unbranded maakt dat toch geen fluit uit en hij heeft een 4G icon (ipv LTE)

Geef maar een seintje als je toch de laatste unbranded NL versie wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chris.nl schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:30:
[...]

De unbranded NL versie zit nog op firmware 23.4.A.0.546 dat is wel Android 5.1.1 maar de 232 firmware is beter.

Hier heb ik de Nordic Combined D6603_Customized NCB_1288-5531_23.4.A.1.232_R17C ftf voor je neergezet. Het is geen NL firmware maar unbranded maakt dat toch geen fluit uit en hij heeft een 4G icon (ipv LTE)

Geef maar een seintje als je toch de laatste unbranded NL versie wil.
moet ik de bootloader unlocken om van een branded naar unbranded firmware te gaan?
tot zover is het gelukt om root op de Z3 te krijgen, ook het stock firmware. kan ik nu veilig de nordic 1288-5531 firmware flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nee, om een ftf te flashen hoef je de bootloader niet te unlocken.
Maar als je root (en custom recovery) hebt hoef je helemaal geen ftf firmware meer te flashen joh. Als die ftf flast maak je je toestel stock Nordic Combined en ben je root ook weer kwijt.

Dan kan je beter via custom recovery een stock pre-rooted rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Arfman schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:01:
[...]

Ik heb deze nu ook geinstalleerd, maar ik begreep dat er ook alweer een nieuwere preview was? Iemand enig idee hoe ik daar aan kom? Op XDA vind ik alleen maar eentje waarvoor je je bootloader moet unlocken.
Iemand nog een idee voor wat betreft deze vraag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Arfman schreef op maandag 02 november 2015 @ 08:14:
[...]

Iemand nog een idee voor wat betreft deze vraag? :)
Nog niet voorbij zien komen. Is dat de 2900 buid waar ik op XDA over lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Erik070 schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:13:
[...]

Nog niet voorbij zien komen. Is dat de 2900 buid waar ik op XDA over lees?
Ik zit op build MRA58K.Z1.2058-somc, dat is de eerste Marshmallow preview/beta/test van Sony. Daar is ondertussen een OTA update voor geweest maar het lijkt erop dat die gestopt is of alleen nog maar naar mensen gaat die zich echt hebben kunnen aanmelden. Iemand heeft die update "geript" en er een flashable zip van gemaakt maar daar heb ik niks aan aangezien ik geen recovery/root meer heb. Dus ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn die dit hebben en het op hebben kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Arfman schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:03:
[...]

Ik zit op build MRA58K.Z1.2058-somc, dat is de eerste Marshmallow preview/beta/test van Sony. Daar is ondertussen een OTA update voor geweest maar het lijkt erop dat die gestopt is of alleen nog maar naar mensen gaat die zich echt hebben kunnen aanmelden. Iemand heeft die update "geript" en er een flashable zip van gemaakt maar daar heb ik niks aan aangezien ik geen recovery/root meer heb. Dus ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn die dit hebben en het op hebben kunnen lossen.
Ah zo, ja dan heb je idd alsnog recovery nodig om hem te kunnen flashen.
Iemand op XDA claimt echter dat de OTA gewoon zou moeten komen, ongeacht of je je officieel hebt gemeld voor de beta test en dat het simpelweg nog niet naar iedereen is uitgerold. Bronnen ontbreken echter....dus het blijft bij claimt.

Hier in elk geval ook MRA58K.Z1.2058-somc als build.

Mocht ik iets tegenkomen dan meldt ik het uiteraard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 705675

Bij mij heeft ie (na de super simpele install van Marshmallow versie 2058) automatisch geupdate naar versie 2085. In 2058 was de berichten app compleet weg... Geen sms dus meer :? . Verder ben ik over deze 'stock' versie zeer tevreden! 8)

Update: 10 minuten later herkent hij update 2099 en gaat 'automatisch' verder updaten, voorwaarde: wel via |USB verbonden zijn aan je pc waar de update op gedownload is. Mooi hoor! :9

Update: en toen bleek dat de sms app er nog steeds niet in zat.. :( Nou ja, dan maar Google messenger.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 705675 op 10-11-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hangouts is dat toch? Gebruik SMS alleen nog maar voor bepaalde 2 way authenticatie apps dus het zal me jeuken met welke app ik dat moet openen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 16:00

orejas

Omelette du Fromage

Gisteren ben ik zo stom geweest om een non-rooted stock rom te flashen (en dan ook nog die van Vodafone - met allerlei bloatware 8)7 ). Hoewel ik vrees het antwoord wel te weten, vraag ik me af of het mogelijk is opnieuw te rooten zonder te wipen.

[ Voor 4% gewijzigd door orejas op 11-11-2015 09:01 ]

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
orejas schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:58:
Gisteren ben ik zo stom geweest om een non-rooted stock rom te flashen (en dan ook nog die van Vodafone - met allerlei bloatware 8)7 ). Hoewel ik vrees het antwoord wel te weten, vraag ik me af of het mogelijk is opnieuw te rooten zonder te wipen.
Helaas is dat niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Chris.nl schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:42:
[...]

Helaas is dat niet mogelijk.
Hmmm... Gelukkig heb ik nog een vrij recente Titanium Backup... Dan maar rooten, flashen naar 5.0.1, de backup terugzetten en vervolgens weer flashen naar 5.1.1 - dit maal wel pre-rooted. Dank voor je antwoord.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Wanneer ik tijdens de beproefde methode om te rooten nu de DRM probeer te backuppen, krijg ik het niet voor elkaar om Backup TA om root access te laten vragen.

[code]Waiting for USB Debugging...OK
Pushing Backup TA Tools...OK
Checking for SU binary...OK
Requesting root permissions...Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander
proces wordt gebruikt.
FAILED[/code]

Ik heb driedubbel gecontroleerd dat root is gelukt, maar de vraag van SuperUser om root toegang te krijgen komt simpelweg niet. Daarmee krijgt Backup TA niet de toegang die het nodig heeft om de DRM te backuppen. Wellicht loopt er nog een ander script of een andere app, die dit veroorzaakt, maar dan weet ik niet welke. SuperUser zelf geeft op de telefoon ook geen extra info. Er zijn geen apps die root toegang hebben. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? De vorige keer gaf dit geen enkel probleem. Met google en de zoekfunctie op XDA - ook in het Backup TA draadje - kom ik nergens.

In de tmpbak-map stond nog een bestandje dat de root-aanvraag verhinderde. Na verwijdering ging het prima.

[ Voor 21% gewijzigd door orejas op 12-11-2015 09:17 ]

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Vanochtend 2 updates binnen op mijn Marshmallow preview. Batterij percentage is nu standaard aan, album fixes en nog wat zut. Prima werkbaar als daily driver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Arfman schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:08:
Vanochtend 2 updates binnen op mijn Marshmallow preview. Batterij percentage is nu standaard aan, album fixes en nog wat zut. Prima werkbaar als daily driver :)
Same here, updates zijn tot nu toe allemaal OTA binnen gekomen en zonder problemen uitgevoerd.

Gebruik de Marshmallow rom nu een paar weken. Geen enkel probleem tegengekomen. De problemen die ik eerder melde dat het toevoegen van de SD kaart als interne storage wat vage dingen opleverd waren te danken aan het feit dat er een reboot nodig was. Elke applicatie werkt tot nu toe gewoon op de SD kaart. Heerlijk om 60GB aan opslag te hebben :)

Tap to unlock is sinds de vorige update ook toegevoegd, die miste ik in eerste instantie wel.

Verder is de batterij gebruik nog best oke, ondanks dat de stamina modus niet zit ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Heeft iemand voorbeelden van foto's die met unlocked bootloader en marshmallow zijn gemaakt? Bij voorkeur met veel licht, weinig licht en redelijk donker.

Ben benieuwd of het de moeite waard is om weer te unlocken en marshmallow te flashen (met root en een fatsoenlijke ROM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
De Z5 Camera is ondertussen geport naar oudere telefoons ;)

Werkt prima hier, start ook wat sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online

Sony is bezig met de uitrol van firmware 23.4.A.1.264

In landen waar het 4G icoon wordt gebruikt is deze firmware nog niet beschikbaar, maar wie een LTE incoon niet dwars zit kan eventueel de Turkse of Duitse firmware flashen. Sony heeft het Stagefright lek gefixt.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Xperia%20Z3%20C/Screenshot_2015-11-30-11-49-13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Xperia%20Z3%20C/Screenshot_2015-11-30-01-04-07.jpg

Firmware: D5803_Customized TR_1289-4791_23.4.A.1.264_R2C Turkey
Naam: [Rom][5.1.1][D5803]Pre-Rooted + XZDR 2.8.21 [23.4.A.1.264] - TR.zip
MD5: a6316cf1227a885494f3d7c66122fd48

Firmware: D5803_Customized DE_1289-4696_23.4.A.1.264_R8C Germany
Naam: [Rom][5.1.1][D5803]Pre-Rooted + XZDR 2.8.21 [23.4.A.1.264] - DE.zip
MD5: 928729514666f136b8b5859bf9a6bdc0

Flash met TWRP recovery.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Chris.nl schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:30:

Sony is bezig met de uitrol van firmware 23.4.A.1.264

In landen waar het 4G icoon wordt gebruikt is deze firmware nog niet beschikbaar, maar wie een LTE incoon niet dwars zit kan eventueel de Turkse of Duitse firmware flashen. Sony heeft het Stagefright lek gefixt.

Flash met TWRP recovery.
en dan nu de NL firmware

D5803_Customized NL_1288-5414_23.4.A.1.264_R8C Netherlands
Name: [Rom][5.1.1][D5803]Pre-Rooted + XZDR 2.8.23 [23.4.A.1.264] - NL.zip
MD5: 1d56ff1035c113aa0285ce7ef6e1065d

- edit -

'k Heb m'n Z3C verkocht, dus zal geen pre-rooted firmwares meer maken, omdat ik ze niet meer kan testen.

[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 03-01-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 12:23

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Alleen een StageFright-fix of zijn er verder ook nog wijzigingen? :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Mad Marty schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 10:33:
Alleen een StageFright-fix of zijn er verder ook nog wijzigingen? :)
Geen idee, ik heb de ROMs alleen getest of ze daadwerkelijk flashen. Gebruik de Z3C niet meer dagelijks. Ik denk alleen die fix, omdat het versienr niet veel hoger is.

• wou5er
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb sinds kort een Z3C en wil er graag root toegang op krijgen met de laatste android versie 5.1.1

Ik heb deze guide gevolgd op XDA.

Ik heb nu momenteel android 4.4.4, Firmware 23.0.A.2.93 er opstaan met root toegang. Verkregen met Giefroot v3.1

Nu moet ik in stap 40 de pre rooted fimware "[Rom][5.1.1][D5803]Pre-Rooted+++XZDR+2.8.21+[23.4.A.1.264]+-+BAL.zip." die op de SD kaart staat flashen in TWRP recovery maar na installatie de telefoon uitschakelen..

Vervolgens moet je in stap 43 Flashtool opstarten en een stock firmware, ik heb deze uitgekozen "D5803_23.4.A.1.264_1289-4696_R8C.ftf", in Flashtool moet je dan het System "excluden" dus aanvinken en dan flashen.

Mijn vraag is nu begrijp ik het zo goed?

Waarom moet ik na de flash via TWRP nog eens een flash uitvoeren maar dan via Flashtool? Beide firmwares zijn de laatste nieuwe. Wat maakt dit uit en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:42

Oekol

waka waka hey hey

Hoi allen,

Ik heb al zitten zoeken op Cyanogen, maar ik kan zo 123 geen mod vinden voor android 6.

Het is voor een vriend, die nadat ik hem mijn sgs4 met android 6 liet zien het ook graag wil.

Weten jullie wanneer ze ook voor de xperia z3 marshmellow op een customrom gaan gooien, of überhaupt? Wie weet gaat het helemaal niet gebeuren..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Leoon. schreef op maandag 25 januari 2016 @ 23:22:
Hoi allen,

Ik heb al zitten zoeken op Cyanogen, maar ik kan zo 123 geen mod vinden voor android 6.

Het is voor een vriend, die nadat ik hem mijn sgs4 met android 6 liet zien het ook graag wil.

Weten jullie wanneer ze ook voor de xperia z3 marshmellow op een customrom gaan gooien, of überhaupt? Wie weet gaat het helemaal niet gebeuren..
Even hier en hier kijken. Daar staat wel wat aan Android M in. Maar als je daar niks naar wens vindt, dan geef ik je voorlopig weinig kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Sony heeft een behoorlijk stabiel testtraject lopen voor M die, uiteraard, is uitgelekt. Het is echter nog niemand (met locked bootloader) gelukt om met behoud van root te updaten dus als je die installeert heb je geen root meer. Je kunt natuurlijk altijd je bootloader unlocken en deze handleiding volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
Leoon. schreef op maandag 25 januari 2016 @ 23:22:
..
Tot zover ik het kan vinden, zijn ze op xda bezig met cyanogenmod 13 en resurrection remix (gebasseerd op cyanogenmod 13)
(en beide gebasseerd op android 6 - marshmellow).
Op dit moment is er al een cm13 rom op internet gezet, alleen de camera werkt daar nog niet op.
Ondertussen zijn de bezig om een andere versie met een werkende camera van deze rom te testen, maar nog niet gepubliceerd.

Voor andere roms houd de romlist van de z3c op xda in de gaten.

Daarnaast is er eerder een nieuwe build van twrp verschenen op de site van de makers.
Ik raad jullie aan om deze via fastboot te flashen.

[ Voor 13% gewijzigd door freyk op 23-02-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:59
Mijn Z3C krijg ik niet meer geboot naar recovery. Kan iemand iets slims roepen please?

Wat hieraan vooraf ging:
De Z3C ben ik vrijwel direct nadat hij uit het doosje kwam gaan unlocken via de procedure op de Sony site. (pas later las ik dat ik dan de TA-partitie kwijt ben en dus ook de DRM keys. Gevalletje jammer, maar niets aan te doen denk ik?)
Hierna heb ik met adb gereboot naar bootloader mode en een CWM recovery image geflasht. Deze heb ik daarna kunnen starten en gebruiken (werkte dus) en heb daarmee een SuperSU zip geinstalleerd. Na reboot kwam het toestel in een boot-loop terecht.
Met de flashtool van Sony (Emma) heb ik vervolgens een officiele Sony image op het toestel geplaatst. Gelukkig is de boot-loop nu weg en het toestel is weer normaal bruikbaar.
Wat me dus alleen niet meer lukt is te booten naar recovery. Welke recovery image ik er ook op flash, en hoe ik ook probeer met Volume+ tijdens het booten in recovery te komen, het wil allemaal niet meer lukken. Ook adb reboot recovery leidt gewoon tot een normale start van Android.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

een adb recovery reboot doet waarschijnlijk hetzelfde als een app als Quick Boot, maar je kan het wellicht proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kk3Henkie
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Vooralsnog geen officiële CM13 voor de Xperia Z3. Gaat er wel een CM13 voor de Z3 komen of is het definitief geannuleerd?

[ Voor 79% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
Ik heb een lange tijd niet meer naar deze topic gekeken.
Hierbij een antwoorden op een aantal vragen, die, volgens mij, nog niet waren beantwoord:
ToniW schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:46:
Mijn Z3C krijg ik niet meer geboot naar recovery. Kan iemand iets slims roepen please?
Waarmee flash je je recovery?
Mocht je nog backups hebben, dat je eerder hebt gemaakt.
Zo ja, Flash dan je boot partitie met een recovery image en zet dan een backup terug.

Kan je ook in de fastboot mode komen?
Dan is het verstandig om in de fastboot-modus van je telefoon te komen en dan met programma fastboot, je recovery-partitie flashen. (met een recovery image van cwm of twrp)(persoonlijk raad ik twrp aan)
G3kk3Henkie schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:00:
Gaat er wel een CM13 voor de Z3 komen of is het definitief geannuleerd?
Wanneer je de cm13 voor z3c op xda volgt, lees je dat er al een lange tijd niet meer aan de code is gesleuteld.
Of deze daardoor nog officieel uit uit komt is nog steeds de vraag.
Mensen in die topic raden mensen aan om een andere marschmellow rom te kiezen die op cm13 lijkt.

[ Voor 75% gewijzigd door freyk op 08-08-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kk3Henkie
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Ik zie het: PARANOID ANDROID. Een ROM voor paranoide mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

PA was heel populiar bij de Nexus 4/5 en Nexus 7 (2012). Volgens mij is de naam een ode aan een nummer van Radiohead.

Later werd PA wat minder bekend/populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabelverslaafd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23-08-2022
Beste Tweakers,

Ik hoop dat er nog iemand actief is op dit topic. Ik heb mijn Sony Z3 al langer als een jaar en ik zou hem zo graag willen rooten. Alleen ben ik echt een schijtbak, omdat ik er niet zulke goede ervaringen mee heb.

Paar jaar geleden had ik Samsung Galaxy s1. Ik wou deze graag rooten. Vervolgens volg ik de eerste, beste tutorial die ik tegen kom en verpest m'n telefoon. De Playstore stond er niet meer op en ik kon dus vervolgens Whatsapp e.d. niet meer Downloaden.

Nu overweeg ik het toch weer om mijn Sony die ik nu in bezit heb te rooten, maar ik zit nog wel met een paar dingen.

Ik ben van plan om deze --> https://forum.xda-develop...-to-root-install-t3017056 <-- tutorial te volgen.

Nadat ik de oude firmware erop geflasht heb. Daarna geroot en daarna een recovery install doe. Zoals er beschreven staat.

1# Is alles dan nog het zelfde. Qua uiterlijk, Play store, toegang e.d. Niet dat hij vast loopt en ik er vervolgens niets meer mee kan?

2# Wat kan er echt fout gaan en waar moet ik GOED op letten?

3# Als ik het toch op de een of andere manier weet te verpesten, kan ik er dan nog iets aan doen?

Ik hoop dat iemand zo aardig is om mij hier een beetje doorheen te slepen.

Hoor graag zo snel mogelijk een antwoord, ik wil het van het weekend gaan proberen.

Groetjes van Max :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:44
Hee,

Ik gebruik een Z3c als nav telefoon in de auto, die wil ik binnenkort (weer) rooten, bij mij is het nog nooit mis gegaan, ik zal helpen waar ik kan.
kabelverslaafd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:50:
Beste Tweakers,

Paar jaar geleden had ik Samsung Galaxy s1. Ik wou deze graag rooten. Vervolgens volg ik de eerste, beste tutorial die ik tegen kom en verpest m'n telefoon. De Playstore stond er niet meer op en ik kon dus vervolgens Whatsapp e.d. niet meer Downloaden.
Vaak kan je de gapps (google apps) los downloaden en installeren via recovery.
Nu overweeg ik het toch weer om mijn Sony die ik nu in bezit heb te rooten, maar ik zit nog wel met een paar dingen.

Ik ben van plan om deze --> https://forum.xda-develop...-to-root-install-t3017056 <-- tutorial te volgen.

Nadat ik de oude firmware erop geflasht heb. Daarna geroot en daarna een recovery install doe. Zoals er beschreven staat.

1# Is alles dan nog het zelfde. Qua uiterlijk, Play store, toegang e.d. Niet dat hij vast loopt en ik er vervolgens niets meer mee kan?

2# Wat kan er echt fout gaan en waar moet ik GOED op letten?

3# Als ik het toch op de een of andere manier weet te verpesten, kan ik er dan nog iets aan doen?
1# dat hangt er vanaf welke rom je installeerd, of die standaard de google apps heeft of niet, zolang je nog in recovery kunt komen (is bij z3c volume omhoog of naar beneden indrukken tijdens opstarten) kun je vaak alsnog gapps installeren, of een andere rom installeren. Wil je gewoon naar de normale rom terug nadat je root hebt? Als je doet wat daar staat installeer je uiteindelijk weer de 'normale' rom, dat betekend dat hij er net zo uit zou moeten zien als elke andere Z3c met die rom (dus inclusief playstore ed).

2# zover ik weet (!) is de kans det er ECHT iets mis gaat niet zo groot (tenzij er echt iets hardwarematig stuk is of gaat), je zal wel al je data kwijt zijn. Het blijft een eigen risico dingetje natuurlijk!

3# bijna altijd wel, je kan of met de standaard software van Sony, of met flashtool opnieuw je telefoon flashen, zolang hij nog in flashmode wil starten (flashmode staat in principe los van je geinstalleeerde rom).

Het gaat mij dit weekend denk ik niet lukken, als je vragen hebt gewoon hier posten, ik zal helpen waar ik kan.
Groetjes van Max :)
Zie hier ;)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabelverslaafd
Bedankt voor je snelle reactie MerijnB,

Het liefste wil ik gewoon alles wat ik nu heb. Smart launcher en apps allemaal behouden alleen dan met root acces zodat ik alle bloatware eraf kan gooien en nog meer dingentjes.

Is dat mogelijk?

Of word het altijd een costum rom? Ik kan zeker niet van te voren kijken hoe die er dan uit ziet en wat je er dan mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Custom ROMs zien er meestal meer uit als standaard Android ROMs. Zo niet, dan hebben de topics wel plaatjes ;)

Als je Smart Launcher en Sony Apps wilt behouden kun je het beste een custom recovery installeren en het apparaat gewoon rooten door SuperSU te flashen. Een bijkomend voordeel is dat je je data niet kwijt raakt als je bootloader al is geunlockt.

Let er wel op dat je zaken als Android Pay en Pokémon Go niet meer werken na rooten i.v.m. beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:44
kabelverslaafd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:50:

Ik heb vandaag mijn Z3c geroot en deze site gevolgd. Ging op zich prima, alhoewel ik natuurlijk een andere telefoon heb (compact) en dus niet letterlijk gevolgd heb. Wel goed lezen en vooral af en toe zelf nadenken :-)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabelverslaafd
Ik heb hem gisteren weten te rooten en het is geslaagd. Ik wil hem nu alleen nog upgraden naar de nieuwste firmware.

Weet iemand of dit iets is?

https://forum.xda-develop...opment/rom-slimm-t3359907

Of heeft iemand anders nog een goed idee op dit voor elkaar te krijgen.

Ik heb nu android 4.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07-2022
Slimm rom is een van de betere (las ik). Gebruik zelf altijd het liefst pure stock roms. Wel prerooted, deodexed en met superusermod. Debloat script erover en handmatig de mods installeren die ik zelf wil.

Maar slimm is een goede keuze.

Zorgen dat de zip op je telefoon staat, recroot4 installeren en flashen vanuit recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 23:58

MaDLiVe

.-Observer-.

Slimm is EOL, wordt sinds eind November niet geupdate. Dit is een zeer goed alternatief:
https://forum.xda-develop.../rom-aoxp-rom-v1-t3478863

Retesnel en redelijk feature rijk.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabelverslaafd
Slimm rom is een van de betere (las ik). Gebruik zelf altijd het liefst pure stock roms. Wel prerooted, deodexed en met superusermod. Debloat script erover en handmatig de mods installeren die ik zelf wil.

Maar slimm is een goede keuze.

Zorgen dat de zip op je telefoon staat, recroot4 installeren en flashen vanuit recovery.
Wat is Slimm? En wat is Recroot4?

Ik ben een noob qua dit alles.. :(
Slimm is EOL, wordt sinds eind November niet geupdate. Dit is een zeer goed alternatief:
https://forum.xda-develop.../rom-aoxp-rom-v1-t3478863

Retesnel en redelijk feature rijk.
Wat betekend EOL?

Heb je ook een link voor d6603? die heb ik namelijk.

Ik was eigenlijk van plan om de link die ik eerder vandaag poste nu te flashen vanuit recovery. Maar nu wacht ik er nog wel even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dat je een noob bent, wil niet zeggen dat je niet weet hoe je Google moet gebruiken. Veel van de vragen zijn zo op te zoeken op Google namelijk en het is op tweakers wel de bedoeling om eerst zelf wat onderzoek te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
MaDLiVe schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:02:
Slimm is EOL, wordt sinds eind November niet geupdate.
Ahh zonde! Weet je ook waarom (kan het zo niet vinden in het topic)? En of WajK weer verder gaat naar een andere device?

Ik gebruikte zijn ROM's al bij de Motorola Defy, daarna bij de Xiaomi Mi2S en als laatste bij de Z3C. Blijkbaar hebben we dezelfde smaak qua telefoons. Zijn ROM's waren altijd heel erg stabiel en snel, en hij zorgde dat als hij nieuwe features uitbracht, deze ook goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabelverslaafd
Z'n z3 was stuk. Toen heeft hij een nieuwe gekregen van de verzekering maar dat was een ZX. Dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:45
iemand ervaringen met de CarbonRom van XDA?
Zou Nougat zijn, en de camera zou goed werken (wel niet met de standaard app, maar met Open Camera).

Zelf nog geen tijd gehad om het zelf even te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 23:58

MaDLiVe

.-Observer-.

LoeWn schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:37:
[...]

Ahh zonde! Weet je ook waarom (kan het zo niet vinden in het topic)? En of WajK weer verder gaat naar een andere device?

Ik gebruikte zijn ROM's al bij de Motorola Defy, daarna bij de Xiaomi Mi2S en als laatste bij de Z3C. Blijkbaar hebben we dezelfde smaak qua telefoons. Zijn ROM's waren altijd heel erg stabiel en snel, en hij zorgde dat als hij nieuwe features uitbracht, deze ook goed werkte.
Inderdaad best jammer, maar moet eerlijk bekennen dat versie 3.8, niet heel fijn was, veel issues met battery drain. Lag meer aan 6.0.1 dan aan WajK :) goeie ROM bouwer was het.

Maar de ROM van Panzarox123 is echt top (1.5.3). Zeer snel en geen battery issues meer. De z3c voelt als nieuw en kan hem nog lekker uitzitten. Kan ik iedereen met een z3c aanraden.

Wordt ook nog zeer actief ontwikkeld.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste