Hier staat hoe je handmatig kan updaten en daarvoor moet je dit bestand gebruiken. Dat laatste bestand is de Lollipop update
Aangezien de update er nu toch echt snel zal komen wacht ik even af wat dat zal opleveren. Irritant is het wel.schraagen schreef op maandag 16 maart 2015 @ 00:44:
[...]
Ah, ik ben dus blijkbaar niet de enigste met dit probleem.
Hier exact hetzelfde
Ben hier ook erg benieuwd naar. Ik heb nog geen Z3 Compact, maar het lijkt me een ideaal toestel als de fotokwaliteit er nog wat op vooruit gaat.Viavia28 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:46:
Ik heb gehoord dat de camera ook verbeterd wordt na de update naar Lollipop.
Iemand hier meer info over? Ben zo ontevreden over de foto's die deze telefoon maakt.
Cool, thanks!JelkeS schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:48:
[...]
Hier staat hoe je handmatig kan updaten en daarvoor moet je dit bestand gebruiken. Dat laatste bestand is de Lollipop update
---edit---
En met root: http://forum.xda-develope...-1-0-690-generic-t3056413
[ Voor 12% gewijzigd door barrymossel op 16-03-2015 18:56 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
Ik probeer de update te installeren, maar krijg mijn telefoon niet in flashboot mode. Als ik mn telefoon afsluit met de volume knop naar beneden ingedrukt, brand kort het LED lampje rood, dan groen & daarna helemaal niet meer. Vervolgens gebeurd er niks. Meer mensen met dit probleem?
Dat hoort ook zo, het scherm of iets dergelijke gaat verder niet aan. Wat voor melding krijg je op de Flashtool?Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:55:
Ik probeer de update te installeren, maar krijg mijn telefoon niet in flashboot mode. Als ik mn telefoon afsluit met de volume knop naar beneden ingedrukt, brand kort het LED lampje rood, dan groen & daarna helemaal niet meer. Vervolgens gebeurd er niks. Meer mensen met dit probleem?
Heb je USB Debugging aan staan?Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:22:
Ik krijg geen melding op flashtool. Het plaatje met de uitleg blijft gewoon staan
Verwijderd
Ja. Ik denk zelf dat het probleem ligt bij de installatie van de Flashboot driver. Gebruik jij Windows 8.1?
Dat zou inderdaad nog kunnen.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:59:
[...]
Ja. Ik denk zelf dat het probleem ligt bij de installatie van de Flashboot driver. Gebruik jij Windows 8.1?
Nee ik gebruik nog het oude vertrouwde Windows 7
In Windows 8.1 moet je de driver signing even uitzetten, anders werkt het inderdaad niet.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:59:
[...]
http://www.howtogeek.com/...install-unsigned-drivers/
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Na een hoop gedoe met de installatie dan nu ook eindelijk lollipop! En man, wat ziet dit er ontzettend gaaf uit. De software voelt nu meer als een geheel. Verder werkt alles uitstekend.
Weet iemand misschien hoe ik het roaming icoon(de letter R) kan weghalen uit de status balk?
Weet iemand misschien hoe ik het roaming icoon(de letter R) kan weghalen uit de status balk?
@Boazcoenraad,
Wanneer je een provider heb welke op het netwerk van een andere provider zit (bv Telfort op KPN netwerk) ziet hij dat als roaming. Kun je dus niet uitzetten.
Wanneer je een provider heb welke op het netwerk van een andere provider zit (bv Telfort op KPN netwerk) ziet hij dat als roaming. Kun je dus niet uitzetten.
Verwijderd
Ik zit bij telfort en zit ook op het netwerk van telfort. Ik denk zelf dat het komt doordat ik de buitenlandse versie van lollipop heb geïnstalleerdErv schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:00:
@Boazcoenraad,
@Boazcoenraad, Telfort maakt gebruik van het KPN-netwerk, ze hebben geen eigen zendmasten.
Wanneer ik Lollipop ontvang (ik wacht de OTA af), wil ik daarna wel rooten. Kan dat al met Lollipop, of is het beste om een prerooted te installeren? Hoe gaat het met de DRM-keys bij prerooted Rom? Ikt, LoeWn, jullie zitten er blijkbaar helemaal in?
Wanneer ik Lollipop ontvang (ik wacht de OTA af), wil ik daarna wel rooten. Kan dat al met Lollipop, of is het beste om een prerooted te installeren? Hoe gaat het met de DRM-keys bij prerooted Rom? Ikt, LoeWn, jullie zitten er blijkbaar helemaal in?
DRM keys verlies je bij het unlocken van je bootloader. Rooten kan zonder de bootloader te onlocken. Een prerooted ROM flashen kan ook zonder de bootloader te unlocken.Erv schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:42:
@Boazcoenraad, Telfort maakt gebruik van het KPN-netwerk, ze hebben geen eigen zendmasten.
Eigenlijk had je die vraag moeten stellen in het topic waar je zelf al naar linkt.
Is er echt niemand die zich kapot ergert aan die lelijke blauwe notificatiebalk die je krijgt bij de meeste apps? Ziet er echt niet uit bij het gros. En daarbij is de kleur van de balk net iets anders bij de meeste standaard-apps (gmail, instellingen, e-mail, berichten) en loopt het niet mooi door.
Ja er is gewoon een prerooted versie. Nog geen recovery.Erv schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:42:
Ja. Ziet er idd niet uit. Het is dat Xposed nog niet werkt (komt omdat we nu de custom recovery kwijt zijn). Anders had ik allang de Flat Style Colored Bars module gebruikt. Die zorgt er voor dat de notifactiebalk wel netjes de kleur krijgt van de app. En zo niet, kun je dat nog handmatig aanpassen. Echt een aanraderbarrymossel schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:56:
Is er echt niemand die zich kapot ergert aan die lelijke blauwe notificatiebalk die je krijgt bij de meeste apps? Ziet er echt niet uit bij het gros. En daarbij is de kleur van de balk net iets anders bij de meeste standaard-apps (gmail, instellingen, e-mail, berichten) en loopt het niet mooi door.
[...]
Ja er is gewoon een prerooted versie. Nog geen recovery.
[ Voor 3% gewijzigd door LoeWn op 18-03-2015 09:36 ]
Zo zou het geloof ik ook moeten zijn in de Sony firmware, alleen werkt het niet voor iedere app zo te zien. Dacht namelijk dat ik het net bij een niet-standaard-app wel aardig overeen kwam.LoeWn schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:35:
[...]
Ja. Ziet er idd niet uit. Het is dat Xposed nog niet werkt (komt omdat we nu de custom recovery kwijt zijn). Anders had ik allang de Flat Style Colored Bars module gebruikt. Die zorgt er voor dat de notifactiebalk wel netjes de kleur krijgt van de app. En zo niet, kun je dat nog handmatig aanpassen. Echt een aanrader
De kleur van de Statusbar is onderdeel van het thema. Verander het thema maar eens naar bijvoorbeeld groen en je zult zien dat de Statusbar ook naar groen veranderd. Ook veranderen dan de kleuren van de standaard Sony apps (zoals Telefoon, SMS en Email enz.) en daarom komen die kleuren wel overeen.barrymossel schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:38:
[...]
Zo zou het geloof ik ook moeten zijn in de Sony firmware, alleen werkt het niet voor iedere app zo te zien. Dacht namelijk dat ik het net bij een niet-standaard-app wel aardig overeen kwam.
De rest van de Apps moeten gewoon aangepast worden voor Material Design, zodat die kleuren ook mee veranderen. Daar kan Sony verder niks aan doen helaas
Nee, dit is een probleem van Telfort en Google. Blijkbaar is telfort een tijdje geleden uit een lijst van virtuele providers verdwenen, en zelf erkennen ze niet dat dat een probleem is, (ik heb hier al een officiële klacht over ingediend maar daar nooit reactie op gehad). Ik heb het trouwens ook al op 4.4, dus ik weet niet waarom je er nu pas last van hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:12:
[...]
Ik zit bij telfort en zit ook op het netwerk van telfort. Ik denk zelf dat het komt doordat ik de buitenlandse versie van lollipop heb geïnstalleerd
Verwijderd
Nog een kleine nadeel van lollipop. Als ik muziek luister en m'n scherm staat uit, dan gaat hij aan als ik het geluid harder of zachter zet. Dit gebeurt dus ook in m'n broekzak, met het gevolg dat mijn telefoon dus ook in mijn broekzak aangaat, met alle nadelige gevolgen van dien. Is dit toevallig ergens uit te schakelen? Heb zelf helaas nog niks kunnen vinden
Edit: nog geen minuut na het plaatsen van deze vraag en gelijk heb ik al de oplossing gevonden. Het heeft te maken met de "automatische vergrendeling" optie. Als je binnen de tijd(5 seconde) op een knop drukt, gaat het scherm al aan. Lekker onhandig...
Edit: nog geen minuut na het plaatsen van deze vraag en gelijk heb ik al de oplossing gevonden. Het heeft te maken met de "automatische vergrendeling" optie. Als je binnen de tijd(5 seconde) op een knop drukt, gaat het scherm al aan. Lekker onhandig...
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 15:25 ]
Vanavond lollipop er op gezet, iemand enig idee hoe ik het mb-verbruik per app per dag kan zien? Kon in kitkat onder datagebruik en dan schuiven met de lijntjes in je grafiek
Ik zie het gewoon per app onder Datagebruiksem-v schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:26:
Vanavond lollipop er op gezet, iemand enig idee hoe ik het mb-verbruik per app per dag kan zien? Kon in kitkat onder datagebruik en dan schuiven met de lijntjes in je grafiek
Prima, stukje beter dan KitKat in mijn geval, met name standby/wakelocks zijn verbeterd. 2 dagen met de accu gedaan, 5 uur SoT en ik had nog 20% over.Chris.nl schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:40:
Hoe is het met de accuduur bij Lollipop?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik haal net twee dagen met voor mij normaal gebruik en stamina aan (wel pushmail apps toestemming om data te gebruiken). Uurtje Spotify, drie push mailaccounts, wat Angry Birds Epic, beetje surfen en FB. SOT, geen idee.Chris.nl schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:40:
Hoe is het met de accuduur bij Lollipop?
Hoe zit het eigenlijk met silent mode. Ik gebruik een Pebble en wil dat mijn telefoon niet trilt en geen geluid maakt, maar wel notificaties ontvangt zodat ik als ik mijn telefoon nodig heb wel direct het juiste object weet te vinden. Heeft sony hier iets aan gedaan, en is het mogelijk om gewoon het volume van de beltoon op nul te zetten als alternatief als dit niet het geval is?
In Android 5.1 komt de stille modus weer terug. Gelukkig heeft Sony 'm alvast weer ingebouwd.
Als je één van de volumetoetsen indrukt krijg je het normale volumepaneeltje te zien. Hier staat ook het woord 'stil' bij. als je hier op drukt zal de telefoon gewoon op stil gaan. Geen trillen en geen geluiden dus.
Je moet nog wel echt zelf op het woordje 'stil' drukken. de volumetoets naar beneden inhouden tot trillen en dan nogmaals voor stil werkt niet.
Als je één van de volumetoetsen indrukt krijg je het normale volumepaneeltje te zien. Hier staat ook het woord 'stil' bij. als je hier op drukt zal de telefoon gewoon op stil gaan. Geen trillen en geen geluiden dus.
Je moet nog wel echt zelf op het woordje 'stil' drukken. de volumetoets naar beneden inhouden tot trillen en dan nogmaals voor stil werkt niet.

[ Voor 18% gewijzigd door LoeWn op 19-03-2015 12:47 ]
Ja daar zie ik het ook, maar vroeger kon je balkjes verschuiven zodat je een bepaalde periode kon selecteren van een dag of 2 dagen of 6 dagen en ga zo maar doorArfman schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 07:49:
[...]
Ik zie het gewoon per app onder Datagebruik
[...]
Prima, stukje beter dan KitKat in mijn geval, met name standby/wakelocks zijn verbeterd. 2 dagen met de accu gedaan, 5 uur SoT en ik had nog 20% over.
Dank, dat stelt mij gerust. Het lijkt er dus op dat het wel goed zit met deze update.LoeWn schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:45:
In Android 5.1 komt de stille modus weer terug. Gelukkig heeft Sony 'm alvast weer ingebouwd.
[afbeelding]
Dat klopt, dat kan inderdaad niet meer zie ik nusem-v schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:53:
[...]
Ja daar zie ik het ook, maar vroeger kon je balkjes verschuiven zodat je een bepaalde periode kon selecteren van een dag of 2 dagen of 6 dagen en ga zo maar door
Voor mij nog steeds geen Lollipop update ontvangen voor zowel mijn Z3 compact als mijn Z3 tablet compact.. Raar dat sommige hem al wel hebben ontvangen.
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Same here, vraag me af waar dit vanaf hangt. Provider is Hi/KPN btw.
Volgens mij hebben deze mensen hem handmatig geïnstalleerd met een image van een noordelijker land.
Juist.iklucas schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 03:26:
Volgens mij hebben deze mensen hem handmatig geïnstalleerd met een image van een noordelijker land.
Overigens nog steeds erg, erg tevreden met Lollipop. Stabiel, soepel en goede batterij.
Ik heb hem gisteren ook handmatig geinstalleerd, werkt prima 
Lollipop is tot nu toe een positieve ervaring! Lekker soepel en vooral smart unlock is er handig. Heb mijn gezicht ingesteld en tegen de tijd dat ik de notificaties heb gelezen is mn telefoon unlockt en hoef ik alleen maar te swipen (ipv patroon). Moet hoogsten een seconde wachten
Eigenlijk nog geen problemen tegenkomen

Lollipop is tot nu toe een positieve ervaring! Lekker soepel en vooral smart unlock is er handig. Heb mijn gezicht ingesteld en tegen de tijd dat ik de notificaties heb gelezen is mn telefoon unlockt en hoef ik alleen maar te swipen (ipv patroon). Moet hoogsten een seconde wachten
Eigenlijk nog geen problemen tegenkomen

Hoe erg is nu daadwerkelijk het scheurprobleem?
Vermoedelijk gaat er op de achterkant toch een skin komen voor de houvast en zit te denken over een metalen bumper rond het toestel. Om toch wat te beschermen.
Zit te twijfelen tussen de Z3 Compact en de LG G3 namelijk. G3 borduurt vrolijk voort op mijn G2 en daar ben ik tevreden mee maar vind zowel de G2 als de G3 eigenlijk te groot. Thuis heb ik ook nog een tablet.
Ben namelijk best huiverig geworden sinds de Radar aflevering ook al denk ik dat een deel van de schade komt door gebruikers zelf
Zit te twijfelen tussen de Z3 Compact en de LG G3 namelijk. G3 borduurt vrolijk voort op mijn G2 en daar ben ik tevreden mee maar vind zowel de G2 als de G3 eigenlijk te groot. Thuis heb ik ook nog een tablet.
Ben namelijk best huiverig geworden sinds de Radar aflevering ook al denk ik dat een deel van de schade komt door gebruikers zelf
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik ben eerst weer terug gegaan naar KitKat, want was nog niet geroot. Blijf ook eerst bij KitKat. Wacht eerst tot de recovery beschikbaar is, zodat ik Xposed kan blijven gebruiken
Na 2 weken wachten heb ik uiteindelijk een nieuw toestel gekregen! De telefoon kon niet gemaakt worden. Ben er ook nog op voorruit gegaan ook. Op mn oude toestel zaten gigantisch veel krassen. Al met al een zeer goede service van zowel Sony al Gsmwijzer.nl!NL_Joshua schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:12:
Hallo tweakers,
Ik heb toch maar even een account aangemaakt omdat ik een probleem heb met mijn Sony Xperia Z ( Ja ik weet dat dit een Z3 compact forum is, maar het Xperia Z forum is halfdood. Mijn probleem heeft dan ook te maken met de garantieafhandeling van Sony) Het probleem dat ik met mijn telefoon heb is dat, nadat ik hem gister mee heb genomen onder de douche, de telefoon op een gegeven moment raar ging doen. Zo ging het scherm vanzelf aan en uit en het volume uit zichzelf harder en zachter. Ik alle klepjes opengemaakt en nu blijkt dat de indicator achter de USB poort rood is gekleurd. Ook was er een grote hoeveelheid condens te zien achter de cameralens. Ik stond er nogal versteld van aangezien ik voor muziek een SBH20 van Sony gebruik en voor het opladen al sinds het begin een dockingstation van Sony gebruik. De klepjes heb ik dus nog nooit open gehad. Het water moet dus via een andere manier binnengedrongen zijn. Nu heb ik dus vernomen dat Sony nogal "ruk" is als het gaat om garantie en reparatie en was dan ook benieuwd hoe groot mijn kans zal zijn om deze telefoon onder de garantie te laten maken. De telefoon zelf is nu anderhalf jaar oud en heeft dus al de nodige gebruikssporen. Ik hoop dat één van jullie mij een antwoord kan geven. ( de telefoon werkt overigens nog wel gewoon alleen is deze dus niet meer waterdicht terwijl hij dat wél hoort te zijn.)
Iemand met lollipop al gezien of de foto's beter zijn?
Ik had dit probleem eerst ook en had er ook contact over opgenomen met Telfort, maar hun klantenservice wist er niets van. Maar na de 23.0.1.A.5.77 update (OTA) is het opgelost bij mij.eew schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:34:
[...]
Nee, dit is een probleem van Telfort en Google. Blijkbaar is telfort een tijdje geleden uit een lijst van virtuele providers verdwenen, en zelf erkennen ze niet dat dat een probleem is, (ik heb hier al een officiële klacht over ingediend maar daar nooit reactie op gehad). Ik heb het trouwens ook al op 4.4, dus ik weet niet waarom je er nu pas last van hebt.
Eergisteren helaas thuis ingebroken en had een nieuwe mobiel nodig. Heb gisteren een z3 compact gehaald. Ik kom van een nexus 5 af.
Wat is dit een fijne mobiel zeg. Mooi afgewerkt. Wel wat glad on vast te houden maar verder tot nog toe erg tevreden. Heb er ook maar een magnetische dock bij gekocht. Werkt prima allemaal.
Tot dusver positief met mijn eerste Sony toestel
Wat is dit een fijne mobiel zeg. Mooi afgewerkt. Wel wat glad on vast te houden maar verder tot nog toe erg tevreden. Heb er ook maar een magnetische dock bij gekocht. Werkt prima allemaal.
Tot dusver positief met mijn eerste Sony toestel
Screenprotector, desnoods alleen achter, lost dat gladde op. Ik ben heel tevreden over de rhinoshield, al is die wel aan de prijs. Heb wel het idee dat hij goed werkt...
Oh, ik heb die update nooit uitgevoert omdat ik overwoog om hem te rooten en dan niet terug wilde. En nu heeft het toch geen zin meer.Nathan schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:40:
[...]
Ik had dit probleem eerst ook en had er ook contact over opgenomen met Telfort, maar hun klantenservice wist er niets van. Maar na de 23.0.1.A.5.77 update (OTA) is het opgelost bij mij.
Ben hier ook benieuwd naar.tijm15 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:27:
Iemand met lollipop al gezien of de foto's beter zijn?
Zit met dezelfde vraag na het bladeren door de userreviews van de Z3 Compact hier op Tweakers.Touchdomex schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:53:
Hoe erg is nu daadwerkelijk het scheurprobleem?Vermoedelijk gaat er op de achterkant toch een skin komen voor de houvast en zit te denken over een metalen bumper rond het toestel. Om toch wat te beschermen.
Van een Radar aflevering weet ik niks, staan er fragmenten op Youtube ergens?
Maar als ik het zo lees lijkt het spontaan te gebeuren bij mensen (ja, je weet het nooit. 'Spontaan' in een review kan best betekenen 'nadat mijn zoontje hem twee dagen geleden op de grond liet vallen', je weet het niet). Maar toch zijn alle reports over mensen die hem in een bumper of hoesje hadden of wat dan ook.
Het lijkt me ook eerder met spanning op het glas te maken te hebben (en misschien temperatuur wisselingen door het gebruik en / of chargen?).
Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe groot het probleem 'nou echt' is, en misschien belangrijker, hoe de reparatie afhandeling gegaan is voor de mensen met problemen?
Mijn HTC One Mini (m4) heeft ook zo'n constructie fout (die HTC nooit toegegeven heeft maar wel een uitleg voor..
Toen het bij mij gebeurde in een paar maanden na aanschaf deed CoolBlue er niet moeilijk over. Opgestuurd, zij hem naar HTC gestuurd, binnen een week bericht dat ie onderweg terug was, nooit een rekening gezien... maar 2 maanden later begon het probleem weer.. ik heb het er maar bij gelaten (met een diepe zucht 'whatever' en laat maar).
Maar de hele glasplaat die het ergens opgeeft en barst (of zelfs het scherm aan de voorkant) lijkt me niet iets waar je mee blijft zitten. Nu heb ik er wel vertrouwen op dat het binnen een paar maanden gewoon onder 'degelijk product'-niet-zeuren-inruilen wel goed komt, maar als je nieuwe toestel dan weer barst binnen een maand begin je er wel snel zat van te worden.
Kunnen we een countertje maken ergens of zo? Mensen met spontane glas-problemen, hoeveel er van hebben er niks mee gedaan behalve zeuren, hoeveel hebben een goede inruil ervaring gehad en zijn nu happy, hoeveel hebben een goede inruil ervaring gehad maar het probleem kwam terug, en hoeveel zijn nu pissig op webshop X of Sony Service?
edit: Ok ik heb de Radar aflevering gevonden, en ik weet weer direct waarom ik dat programma nooit kijk. Weer een leuke 'hart van Nederland'-style manier om dingen te zeggen. Doet me een beetje denken aan de keer dat HelloFresh.nl in een vergelijkingstest werd gezet tussen 'biologische voedselpakketten' en dat ze vervolgens slecht werden getest omdat ze niet biologisch waren.. Alsof ze ooit ergens geclaimed hadden dat dat zo was, maar nu lijkt het lekker slecht op TV natuurlijk.
Hetzelfde hier. Op een sarcastisch toontje 'nou eens kijken hoe dit zogenaamde super-sterke toestel van Sony het doet'.. sinds wanneer betekent 'waterdicht' ook 'supersterk'? Of 'kan buigen over de lengte' (want dat doe je inderdaad altijd). Kon het stukje niet uitkijken, leek weer zo sterk op stukje sensatie-tv i.p.v. consumenten willen helpen.
[ Voor 11% gewijzigd door dipje2 op 23-03-2015 16:43 ]
Iets dergelijks kun je alvast vinden ergens op XDA.dipje2 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:11:
[...]
Kunnen we een countertje maken ergens of zo? Mensen met spontane glas-problemen, hoeveel er van hebben er niks mee gedaan behalve zeuren, hoeveel hebben een goede inruil ervaring gehad en zijn nu happy, hoeveel hebben een goede inruil ervaring gehad maar het probleem kwam terug, en hoeveel zijn nu pissig op webshop X of Sony Service?
Die aflevering van Radar is niet om aan te zien inderdaad. Vol met stemmingmakerij (zoals altijd).
Dat is jammer, want ze hebben wel een punt:
de Xperia Z telefoons (1e generatie uitgesloten), hebben allen glas aan de voorkant en glas aan de achterkant. Dit voelt heel 'premium', maar is bijzonder fragiel.
Nu is de de iPhone 4/4S óók gemaakt van glas, maar hebben ze die in een stevig stalen frame gezet. Dus dikker glas, in een stalen frame.
Sony leek het een goed idee een bijzonder dun glasplaatje te gebruiken (tik er maar eens op), waarvan zij zélf niet eens kunnen vertellen of het Gorilla Glass Of Dragon Trail betreft, en dat vervolgens vast te lijmen (lees: slechts ondersteund op de gelijmde stukken, en niet uniform rondom om klappen/speling/temperatuurschommelingen te kunnen opvangen).
Als klap op de vuurpijl is Sony ook niet de makkelijkste in garantieafhandeling.
Dat is jammer, want ze hebben wel een punt:
de Xperia Z telefoons (1e generatie uitgesloten), hebben allen glas aan de voorkant en glas aan de achterkant. Dit voelt heel 'premium', maar is bijzonder fragiel.
Nu is de de iPhone 4/4S óók gemaakt van glas, maar hebben ze die in een stevig stalen frame gezet. Dus dikker glas, in een stalen frame.
Sony leek het een goed idee een bijzonder dun glasplaatje te gebruiken (tik er maar eens op), waarvan zij zélf niet eens kunnen vertellen of het Gorilla Glass Of Dragon Trail betreft, en dat vervolgens vast te lijmen (lees: slechts ondersteund op de gelijmde stukken, en niet uniform rondom om klappen/speling/temperatuurschommelingen te kunnen opvangen).
Als klap op de vuurpijl is Sony ook niet de makkelijkste in garantieafhandeling.
Yep, je hebt gelijk (@barrymossel). Geld natuurlijk de regel voor dat dat voornamelijk ingevuld is door mensen die iets ergs te vertellen hebben, en dat je de happy gebruikers niet snel zal horen... en dat je überhaupt weinig kan zeggen over de betrouwbaarheid (nou, je kan zeggen dat het niet betrouwbaar is).
Maar goed. 1743 responses, 669 responses zeggen nergens last van te hebben (maar die zitten meestal wel nog in de eerste weken van gebruik), maar ook 766 responses van mensen die zeggen dat 'spontaan' (without impact) de voorkant en/of achterkant een barst had. Dat laat 308 mensen die hebben ingevuld dat ze een barst hebben, maar ook dat de telefoon gevallen is of dat ze ergens tegenaan zijn gelopen (en no offense, je mag zeggen 'dat dat moet kunnen', maar die tellen nu niet mee voor 'zomaar spontaan barsten' teller).
Als je dat wereldwijd ziet valt het nog wel mee
(helemaal omdat er snel veel geb*tched zal worden in topics zoals deze in XDA). Als je het gaat zien als 'meer dan de helft heeft problemen' is het weer heel slecht, maar zoals al gezegd, dat kan je eigenlijk niet zeggen want je weet niet hoeveel mensen happy de telefoon hebben zonder issues.
Oh, en in deze survey zitten ook mensen met de normale Z3.
Dus ik denk dat het realistisch is om te zeggen "gewoon goed toestel maar er is een kans dat je wat voorzichtiger moet zijn dan anders wat betreft 'buig krachten' en / of temperatuur verschillen"? Of is dat dan weer overdreven? En ik snap best dat dat voor mensen een groot issue kan zijn
Maar goed. 1743 responses, 669 responses zeggen nergens last van te hebben (maar die zitten meestal wel nog in de eerste weken van gebruik), maar ook 766 responses van mensen die zeggen dat 'spontaan' (without impact) de voorkant en/of achterkant een barst had. Dat laat 308 mensen die hebben ingevuld dat ze een barst hebben, maar ook dat de telefoon gevallen is of dat ze ergens tegenaan zijn gelopen (en no offense, je mag zeggen 'dat dat moet kunnen', maar die tellen nu niet mee voor 'zomaar spontaan barsten' teller).
Als je dat wereldwijd ziet valt het nog wel mee
Oh, en in deze survey zitten ook mensen met de normale Z3.
Dus ik denk dat het realistisch is om te zeggen "gewoon goed toestel maar er is een kans dat je wat voorzichtiger moet zijn dan anders wat betreft 'buig krachten' en / of temperatuur verschillen"? Of is dat dan weer overdreven? En ik snap best dat dat voor mensen een groot issue kan zijn
Ik heb ook een Sony Experia Z3 Compact, en bij mij is er helaas ook een scheur in de achterkant ontstaan. Loopt diagonaal van linksmiddenin naar rechtsonder. Dit is ook een spontane barst, want hij is niet gevallen en heeft een Nillkin - Frosted Shield hardcase hoesje eromheen zitten die voornamelijk de achterkant beschermd. Er is ook niks verder te zien mbt sterren of punten die beschadigd zijn door valschade. Jammer maar helaas niks aan te doen.
Heb hiervoor 2,5 jaar een HTC One S gehad, en die is wel een paar keer gevallen maar werkte verder nog prima. Een metalen body is toch wel fijn ipv glas. Qua functionaliteit of iets dergelijks is het trouwens niet erg, maar hij is niet meer waterdicht nu.
Heeft een van jullie dit al succesvol kunnen laten repareren? En zo ja, via Sony zelf of de winkel (bol.com in mijn geval). En hoe lang ben je dat ding dan ongeveer kwijt?
Heb hiervoor 2,5 jaar een HTC One S gehad, en die is wel een paar keer gevallen maar werkte verder nog prima. Een metalen body is toch wel fijn ipv glas. Qua functionaliteit of iets dergelijks is het trouwens niet erg, maar hij is niet meer waterdicht nu.
Heeft een van jullie dit al succesvol kunnen laten repareren? En zo ja, via Sony zelf of de winkel (bol.com in mijn geval). En hoe lang ben je dat ding dan ongeveer kwijt?
[ Voor 17% gewijzigd door FoOnEeN op 23-03-2015 17:18 ]
dipje2, helemaal waar.
Maar waarom Sony zo'n probleem niet verhelpt, na zoveel negatieve aandacht, en zo'n voor de hand liggende oplossing.
En jouw laatste alinea was ook de reden dat ik mijn Z3C weer verkocht heb.
Ik legde hem neer op tafel, en hoorde iets kraken. Instant mini-tia, dacht dáár gaat de achterkant. Was het een broodkruimel op tafel..
Ik ga geen rekening houden met hoe ik met een telefoon omga, ik zal hem niet laten vallen, AL het andere moet ie tegen kunnen. Gebruiksvoorwerp enzo.
Maar waarom Sony zo'n probleem niet verhelpt, na zoveel negatieve aandacht, en zo'n voor de hand liggende oplossing.
En jouw laatste alinea was ook de reden dat ik mijn Z3C weer verkocht heb.
Ik legde hem neer op tafel, en hoorde iets kraken. Instant mini-tia, dacht dáár gaat de achterkant. Was het een broodkruimel op tafel..
Ik ga geen rekening houden met hoe ik met een telefoon omga, ik zal hem niet laten vallen, AL het andere moet ie tegen kunnen. Gebruiksvoorwerp enzo.
Hier 2x ''spontante' barst actie gehad.
eerste keer was voor kant, in de avond thuis gekomen(fiets,koud) wekker in gesteld. volgende ochtend de wekker in eerste instantie niet uitkrijgen omdat er een barst in het scherm zat.
Erg vervelend is dat, want je kunt gewoon niks meer.
bij de Iphone/Samsung kun je alles nog doen maar dit was gewoon gelijk afgelopen.
tweede keer was achterkant, niet heel erg maar toch. dit gebeurde in de auto terwijl hij in de houder zat stond in de file, net opgehangen en hoorde soort van ''tik''.
ik was beide keren de telefoon een week kwijt, ik zit bij Hi, en heb hem naar de KPN XL store gebracht.
Deze brachten hem naar e-repair.
beide keren werd onder garantie gedaan volgens de beste man bij KPN.
Ze hebben beide keren behoorlijk wat vernieuwd.
Gebruikte onderdelen
FRONT COVER ASSY BLACK
WINDOW BACK SUB ASSY BLA CK ROW
CAP USB SUB ASSY BLACK
CAP SIM SUB ASSY BLACK
PANEL SIDE CHARGER BLACK
bleek normaal te zijn
eerste keer was voor kant, in de avond thuis gekomen(fiets,koud) wekker in gesteld. volgende ochtend de wekker in eerste instantie niet uitkrijgen omdat er een barst in het scherm zat.
Erg vervelend is dat, want je kunt gewoon niks meer.
bij de Iphone/Samsung kun je alles nog doen maar dit was gewoon gelijk afgelopen.
tweede keer was achterkant, niet heel erg maar toch. dit gebeurde in de auto terwijl hij in de houder zat stond in de file, net opgehangen en hoorde soort van ''tik''.
ik was beide keren de telefoon een week kwijt, ik zit bij Hi, en heb hem naar de KPN XL store gebracht.
Deze brachten hem naar e-repair.
beide keren werd onder garantie gedaan volgens de beste man bij KPN.
Ze hebben beide keren behoorlijk wat vernieuwd.
Gebruikte onderdelen
FRONT COVER ASSY BLACK
WINDOW BACK SUB ASSY BLA CK ROW
CAP USB SUB ASSY BLACK
CAP SIM SUB ASSY BLACK
PANEL SIDE CHARGER BLACK
bleek normaal te zijn

Zijn er mensen bij hi (en/of kpn) die al over zijn op lollipop? Ik zit nog steeds te wachten op de OTA, mag zo langzaam aan wel eens komen.
Nee, de OTA is er nog niet. Als je wilt kun je de unbranded Nordic versie gewoon flashen, heb ik ook gedaan en toestel werkt perfect.
Nordic werkt bij mij perfect, gister toestel binnen gekregen en gelijk 5.0.2 erop geflashed.
Wel even wennen maar ik was ook gelijk mooi van het t-mobile opstartscherm af
Wel even wennen maar ik was ook gelijk mooi van het t-mobile opstartscherm af
Geen probleem met reparatie. Gekocht via Coolblue en netjes gratis gerepareerd. Ze hebben echt alleen de achterkant vervangen, want mn screenprotector op de voorkant zat er nog op.FoOnEeN schreef op maandag 23 maart 2015 @ 17:16:
Ik heb ook een Sony Experia Z3 Compact, en bij mij is er helaas ook een scheur in de achterkant ontstaan. Loopt diagonaal van linksmiddenin naar rechtsonder. Dit is ook een spontane barst, want hij is niet gevallen en heeft een Nillkin - Frosted Shield hardcase hoesje eromheen zitten die voornamelijk de achterkant beschermd. Er is ook niks verder te zien mbt sterren of punten die beschadigd zijn door valschade. Jammer maar helaas niks aan te doen.
Ik was hem uiteindelijk iets meer dan 2 weken kwijt.
Misschien andere inventarisatie vraag dan. Van de mensen die het scherm kapot hadden en een reparatie hebben gekregen (of vervanging)... nog geen nieuwe problemen nu ? En dat na een paar maanden?
Toen ik in aankoopadvies te tip kreeg om eens naar de Z1-compact te kijken als ik eigenlijk de Z3-compact wil maar niet durf.. maar ook daar zijn verhalen van spontaan barsten in het glas.
Ik heb goede ervaringen met CoolBlue reparatie / pickup-n-repair, en zolang ik een backup telefoon heb kan ik best een paar weken zonder... maar lijkt me zo naar als het na 6 maanden opeens (weer) kapot gaat bijvoorbeeld.
Of maak ik me echt zorgen om niks?
Toen ik in aankoopadvies te tip kreeg om eens naar de Z1-compact te kijken als ik eigenlijk de Z3-compact wil maar niet durf.. maar ook daar zijn verhalen van spontaan barsten in het glas.
Ik heb goede ervaringen met CoolBlue reparatie / pickup-n-repair, en zolang ik een backup telefoon heb kan ik best een paar weken zonder... maar lijkt me zo naar als het na 6 maanden opeens (weer) kapot gaat bijvoorbeeld.
Ook nul problemen na (nu) zes maandendipje2 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:27:
Misschien andere inventarisatie vraag dan. Van de mensen die het scherm kapot hadden en een reparatie hebben gekregen (of vervanging)... nog geen nieuwe problemen nu ? En dat na een paar maanden?
Tsja, het is niet de krasjes waar ik me zorgen om maak. En als het toestel last heeft van tension binnen in (of het nu door temperatuur of kleine bewegingen zijn of wat dan ook) waardoor het glas het begeeft, daar helpt een screenprotector niet tegen
.
Wacht denk ik toch liever de OTA af. Heb totaal geen ervaring met het flashen van toestellen en heb ook geen idee wat de invloed daarvan op eventuele garantie is tegenqoordig.Arfman schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 07:49:
Nee, de OTA is er nog niet. Als je wilt kun je de unbranded Nordic versie gewoon flashen, heb ik ook gedaan en toestel werkt perfect.
[ Voor 41% gewijzigd door kgd92 op 24-03-2015 14:11 ]
het valt me op dat wanneer ik 4G aan heb staan en dan in een gebied ben met nauwelijks bereik, hij niet zo snel overschakelt naar 3G. Valt jullie dit ook op? Of zie ik een instelling over het hoofd?
Hi Ha Hopjesvla
Nouja, het is het een of het ander hékgd92 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:10:
[...]
Wacht denk ik toch liever de OTA af. Heb totaal geen ervaring met het flashen van toestellen en heb ook geen idee wat de invloed daarvan op eventuele garantie is tegenqoordig.
Geen aanval hoor, meer een constatering die ik steeds vaker maak.
Overigens is het flashen van een officiele ROM flashen niet van invloed op de garantie. Je blijft nog steeds een locked bootlaoder houden en voor de telefoon is het alsof je (en dat doe je ook) een officiele ROM hebt draaien.
Ik heb ook weinig ervaring met flashen, maar ik heb deze instructie gevolgd en dat ging prima. Beetje gedoe met drivers en locatie van firmware, maar het werkte.Arfman schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:14:
[...]
Nouja, het is het een of het ander héJe zit ongeduldig te wachten op Lollipop maar wilt/kunt/durft er vervolgens geen moeite voor te doen. Dan moet je dus nog even wat langer wachten.
Geen aanval hoor, meer een constatering die ik steeds vaker maak.
Overigens is het flashen van een officiele ROM flashen niet van invloed op de garantie. Je blijft nog steeds een locked bootlaoder houden en voor de telefoon is het alsof je (en dat doe je ook) een officiele ROM hebt draaien.
Er waren twee 'oh shit, gaat dit goed?' momenten, tijdens het flashen bleef hij 5 minuten hangen op 90% (terwijl hij daarvoor gewoon rustig doorliep) en het opstarten duurde ook iets van 5-10 minuten. Allebei loste zich vanzelf op en was uiteindelijk geen probleem en heb nu al een week Lollipop
Heb je toevallig Vodafone? Valt me op dat telefoons weinig streepjes bereik geven als er 4G bereik is. Heb niet het idee dat er slecht bereik is, maar je handmatig 4G uitzet en dus naar 3G gaat de bereikstreepjes wel weer vol staan.Hopjesvla79 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:54:
het valt me op dat wanneer ik 4G aan heb staan en dan in een gebied ben met nauwelijks bereik, hij niet zo snel overschakelt naar 3G. Valt jullie dit ook op? Of zie ik een instelling over het hoofd?
nee T-Mobile, maar hier ook weinig bereik. ik zou dan zeggen dat hij sneller terug zou moeten schakelen naar 3G, want daar is het bereik een stuk beter van.
Hi Ha Hopjesvla
4G heeft juist een beter bereik dan 3G, met als uitzondering T-Mobile misschien.
Die zend 4G uit op 1800 mhz i.p.v. 800mhz (Vodafone en KPN)
Als ik 1 streepje heb met 4G dan heb ik gewoon snel internet (Vodafone)
Overschakelen naar 3G doet hij amper, ja met bellen natuurlijk.
Als ik 1 streepje heb met 4G dan heb ik gewoon snel internet (Vodafone)
Overschakelen naar 3G doet hij amper, ja met bellen natuurlijk.
T-mobile heeft ook 4G op 900mhzsjaak88 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:06:
4G heeft juist een beter bereik dan 3G, met als uitzondering T-Mobile misschien.
Dit weekend ook maar eens kijken... Ze nemen eind februari wel heel ruim daar bij Sonykepler schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:36:
[...]
Ik heb ook weinig ervaring met flashen, maar ik heb deze instructie gevolgd en dat ging prima. Beetje gedoe met drivers en locatie van firmware, maar het
Op dit moment nog niet. Ze gaan inderdaad 2G eruit gooien en die masten voor 3G en 4G gebruiken.
Ik heb mijn Z3 Compact een paar dagen geleden ook zelf geflasht. Echt een heel simpel werkje en ik kan niets bedenken waarom je nog zou moeten wachten op de OTA update.vaagisdenaam schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:05:
[...]
Dit weekend ook maar eens kijken... Ze nemen eind februari wel heel ruim daar bij Sony
Mijn tips om het flashen zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen:
- Windows 8.1 in 'unsigned-drivers-mode' starten voor je de flashtool installeert
- Zorg dat je al je persoonlijke data op je telefoon veiliggesteld hebt
- Doe een factory reset voor de flash
Ik heb trouwens op dezelfde manier mijn Z3 Tablet Compact geflasht. Ging net zo makkelijk en werkt ook super!
Ik heb hem net ook geflasht, erg simpel inderdaad.
Enige wat jammer is dat ik blijkbaar toch alles kwijt ben =(
Via Sony PC Companion een backup gemaakt en teruggezet maar die neemt blijkbaar niet je apps over....
Dat wordt alles opnieuw instellen
Voor de rest werkt alles perfect, merk weinig verandering behalve dat de iconen wat anders zijn en je pulldown screen veranderd is.
Enige wat jammer is dat ik blijkbaar toch alles kwijt ben =(
Via Sony PC Companion een backup gemaakt en teruggezet maar die neemt blijkbaar niet je apps over....
Dat wordt alles opnieuw instellen
Voor de rest werkt alles perfect, merk weinig verandering behalve dat de iconen wat anders zijn en je pulldown screen veranderd is.
he krijg je trouwens die Google search bar weg uit het homescreen? De normale methode door lang erop te drukken lijkt niet te werken
[ Voor 78% gewijzigd door Hopjesvla79 op 26-03-2015 11:37 ]
Hi Ha Hopjesvla
Bij mij werkt dat nog wel, je kan hem dan verbergen.Hopjesvla79 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:31:
he krijg je trouwens die Google search bar weg uit het homescreen? De normale methode door lang erop te drukken lijkt niet te werken
Alleen als je naar apps overzicht gaat de rechter knop onderin, hoe verwijder je die irritante balk daar onderin met de 'kleine apps'. Van alles geprobeerd maar ik kan alleen de iconen eruit halen balk zelf niet
Dat kan bij 4.4 via ADB.sjaak88 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:16:
[...]
Bij mij werkt dat nog wel, je kan hem dan verbergen.
Alleen als je naar apps overzicht gaat de rechter knop onderin, hoe verwijder je die irritante balk daar onderin met de 'kleine apps'. Van alles geprobeerd maar ik kan alleen de iconen eruit halen balk zelf niet
Zoek even op de termen remove small apps, what's new en ADB en je zou iets moeten vinden. Kan het nu even niet voor je doen..
Bedankt voor jouw tips. Nu is het mij ook eindelijk gelukt!EdwinB schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:30:
[...]
Ik heb mijn Z3 Compact een paar dagen geleden ook zelf geflasht. Echt een heel simpel werkje en ik kan niets bedenken waarom je nog zou moeten wachten op de OTA update.
Mijn tips om het flashen zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen:
- Windows 8.1 in 'unsigned-drivers-mode' starten voor je de flashtool installeert
- Zorg dat je al je persoonlijke data op je telefoon veiliggesteld hebt
- Doe een factory reset voor de flash
Ik heb trouwens op dezelfde manier mijn Z3 Tablet Compact geflasht. Ging net zo makkelijk en werkt ook super!
Groningen
Dankjevaagisdenaam schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:27:
[...]
Dat kan bij 4.4 via ADB.
Zoek even op de termen remove small apps, what's new en ADB en je zou iets moeten vinden. Kan het nu even niet voor je doen..
Het werkt ook bij 5.0 alleen moet men nu hide i.p.v. block gebruiken als commando.
Wat is nu eigenlijk het ADB command om de google search widget te verwijderen?
Ik gebruik nog geen Lollipop dus bij mij zal het block zijn ...
De search widget kun je toch gewoon verwijderen door op je homescreen een knijpbeweging te maken. Vervolgens staat er in de widget 'verbergen'. Dat zou er als volgt uit moeten zien:0xl3y schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:02:
Wat is nu eigenlijk het ADB command om de google search widget te verwijderen?

Of begrijp ik het verkeerd?
Groningen
Op mijn S is het erop drukken, de vinger erop houden en je kunt hem naar de prullenbak slepen.
Al sinds dat ik mijn Z3 compact gebruik merk ik regelmatig dat andere mensen mij tijdens het bellen niet goed verstaan. Hebben jullie daar ook last van?
BlaBlaBla
Geen last van maar allicht kan je ruisonderdrukking uitzetten.
Instellingen -> Oproep -> Ruisonderdrukking microfoon
Misschien dat dat helpt
Instellingen -> Oproep -> Ruisonderdrukking microfoon
Misschien dat dat helpt
Verwijderd
Als er iemand bij mij voorstaat dan doe ik meestal een stap opzij...Strider schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:31:
Al sinds dat ik mijn Z3 compact gebruik merk ik regelmatig dat andere mensen mij tijdens het bellen niet goed voorstaan. Hebben jullie daar ook last van?
Maar nee, geen last van, normaal gesproken horen ze mij heel goed.
Is het bij jullie ook zo dat wanneer je een folder maakt, en daar de apps in zet, het onderschrift van de desbetreffende app wegvalt?
Hi Ha Hopjesvla
Volgende week OTA Lollipop upgrade in België volgens XperiaBE Twitter:
https://twitter.com/XperiaBe/status/581122702154547200
Verwijderd
Waarom kan het geen wereldwijde release zijnMantis schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:14:
Volgende week OTA Lollipop upgrade in België volgens XperiaBE Twitter:
Aangezien de OTA update van noord naar zuid zou gaan, lijkt me dat wij nog vóór België aan de beurt moeten zijn. Maar Sony Xperia NL weet nog van niks.Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:29:
[...]
Waarom kan het geen wereldwijde release zijn
Ik heb nu een kleine week Lollipop.
Een kleine samenvatting van wat mij het meest opviel sinds de update.
Ik vind de uiterlijk van de UI zeker een stap voorwaarts, maar dat is natuurlijk geheel subjectief.
Wat ik nog het beste vind van Lollipop is dat mijn batterijduur sterk verbeterd is!
Dit kan ook komen doordat de Z3 natuurlijk soort van reset heeft gekregen of het is door Lollipop.
Andere hier die ook een duidelijke verbetering zien qua batterijduur ?
Ik vind de uiterlijk van de UI zeker een stap voorwaarts, maar dat is natuurlijk geheel subjectief.
Wat ik nog het beste vind van Lollipop is dat mijn batterijduur sterk verbeterd is!
Dit kan ook komen doordat de Z3 natuurlijk soort van reset heeft gekregen of het is door Lollipop.
Ik twijfel echt om over te stappen op Lollipop, omdat i.c.m. Xposed 4.4 best perfect is. Dan heb je nog de bugs in 5.0.2 die er in 5.1 uit zouden zijn gestreken (mijn Galaxy Nexus loopt iig beter op 5.1 dan 5.0.2).
Hoe is het de rooters bevallen? Sowieso nog problemen met XZDualRecovery, dus ik wacht even
Hoe is het de rooters bevallen? Sowieso nog problemen met XZDualRecovery, dus ik wacht even
Ik zie niet echt een verbetering of verslechtering qua accuduur. Wel lijkt het allemaal wat langzamer. Ook heb ik het gevoel dat (door bloatware?) de 2GB ram erg snel vol is. Ik speel vaak Angry Birds Epic (je moet iets als je zit te kakken), maar als ik dit even niet geopend heb (en geen andere apps in de tussentijd open), moet de hele Angry Birds app weer opnieuw opgestart worden (is lastig als je net bezig bent in een "battle"). Bij mijn Oneplus One met 3GB was dit vrijwel nooit en kon ik twee Angry Birds apps naast elkaar draaien, zonder opnieuw op te moeten starten.sjaak88 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:20:
Ik heb nu een kleine week Lollipop.
Spotify-problemen zijn vooralsnog opgelostschraagen schreef op maandag 16 maart 2015 @ 00:44:
[...]
Ah, ik ben dus blijkbaar niet de enigste met dit probleem.
Hier exact hetzelfde![]()
En sinds vandaag ook nog een Spotify update die de desktop client ondoenlijk traag maakt
Desktop-client gedowngrade, en sinds de update van de Spotify app afgelopen week werkt alles een stuk soepeler, gelukkig.
Nou blijf ik nog met het volgende probleem zitten:
Bij het ontgrendelen van mijn Z3c blijft het toestel af en toe hangen.
Het scherm blijft dan gewoon zwart.
Hebben meerdere mensen hier last van?
De Lollipop update is hier ook binnen. Niet via PC Companion, maar OTA.
Hmmm zit bij t-mobile dus zal nog wel even wat langer duren.Bart_S schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:34:
De Lollipop update is hier ook binnen. Niet via PC Companion, maar OTA.
DaveD
Ik heb hem nog niet binnen, zit op KPN dus nog even afwachten
Weet iemand of Mediamarkt van die magnetische opladers verkoopt (die geschikt zijn voor deze Z3)?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Dat probleem heb ik ook! Heel soms, maar erg irritant. Dit had ik overigens ook wel eens met mijn xperia Z. Allebei op 4.4/4.3 draaiende.schraagen schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:47:
[...]
Spotify-problemen zijn vooralsnog opgelost![]()
Desktop-client gedowngrade, en sinds de update van de Spotify app afgelopen week werkt alles een stuk soepeler, gelukkig.
Nou blijf ik nog met het volgende probleem zitten:
Bij het ontgrendelen van mijn Z3c blijft het toestel af en toe hangen.
Het scherm blijft dan gewoon zwart.
Hebben meerdere mensen hier last van?
De mensen met een t-mobile versie, zoals ik, moeten kennelijk nog even wachten! Ze gaan de update deze week pas testen!😣
DaveD