Ik heb het besteld. Kan de Z3C ook tegen regen ? Of is het alleen voor schoon water ? Kraanwater is nou ook niet optimaal. Iemand idee ?
Ja, regen, kraanwater, zwembad, modderwater en dat soort natjes moet ie kunnen hebben.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:36:
Ik heb het besteld. Kan de Z3C ook tegen regen ? Of is het alleen voor schoon water ? Kraanwater is nou ook niet optimaal. Iemand idee ?
Alleen zeep/afwaswater lijkt me dodelijk omdat zulk water een lagere oppervlaktespanning heeft en dan wellicht wel het 'waterdichte membraan' van de Z3C kan doordringen.
Het zou wel heel erg zijn al de telefoon niet tegen regen kan. Ik vind het al vreemd dat schijnbaar de telefoon in principe niet in zee of het zwembad mag. De meerwaarde van waterdichtheid met alleen schoon water is wel heel klein.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:36:
Ben er al meerdere keren het zwembad mee in geweest (niet dieper dan 1.5 meter) en dat ging prima. Ook lekker mee onder de douche in het zwembad (zat in m'n zwembroek).
Altijd leuk om die gezichten te zien als je midden in het zwembad je telefoon uit je broekzak haalt
Altijd leuk om die gezichten te zien als je midden in het zwembad je telefoon uit je broekzak haalt
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
begrijpelijk dat ze zich hiervoor indekken: zwemwater bevat chloor, wat de afdichtingen kan aantasten. Zeewater is zout wat hetzelfde kan doen, daarbij kunnen minieme zoutkristallen na niet goed afspoelen zich gaan ophopen rondom de afdichtingen e.d. met alle gevolgen van dien.barrymossel schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:11:
[...]
Het zou wel heel erg zijn al de telefoon niet tegen regen kan. Ik vind het al vreemd dat schijnbaar de telefoon in principe niet in zee of het zwembad mag. De meerwaarde van waterdichtheid met alleen schoon water is wel heel klein.
Zolang je het met mate doet, en je mobiel meteen goed afspoelt met zoet water lijkt me dit geen probleem.
Zelfs bij mijn duikcomputer (en dan hebben we het dus over iets wat specifiek bedoeld is om mee in zee te gaan) staat er in de kleine lettertjes dat je deze na het duiken moet/beter kan afspoelen met zoet water...(alleen hoeft dit niet meteen, maar aan het einde van de dag bv..)
Hi Ha Hopjesvla
Heb een unbranded toestel, maar nog geen OTA...Bart_S schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:34:
De Lollipop update is hier ook binnen. Niet via PC Companion, maar OTA.
Kijk uit dat je de kraan niet te hard aanzet en vol op op de klepjes laat stromen. Anders kan het water er ook in komen, dat staat namelijk niet gelijk aan de druk van <1,5m onder water..Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:36:
Ik snap het ook wel, maar het suggereert dus dat in principe de waterdichtheid totaal nutteloos is. Of je moet een aanzienlijk risico willen lopen.Hopjesvla79 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:30:
[...]
begrijpelijk dat ze zich hiervoor indekken: zwemwater bevat chloor, wat de afdichtingen kan aantasten. Zeewater is zout wat hetzelfde kan doen, daarbij kunnen minieme zoutkristallen na niet goed afspoelen zich gaan ophopen rondom de afdichtingen e.d. met alle gevolgen van dien.
Zolang je het met mate doet, en je mobiel meteen goed afspoelt met zoet water lijkt me dit geen probleem.
Zelfs bij mijn duikcomputer (en dan hebben we het dus over iets wat specifiek bedoeld is om mee in zee te gaan) staat er in de kleine lettertjes dat je deze na het duiken moet/beter kan afspoelen met zoet water...(alleen hoeft dit niet meteen, maar aan het einde van de dag bv..)
tja, het is denk ik maar wat je er van verwacht. Waterdicht is hij wel, voor een bepaalde tijd op een bepaalde diepte.. water+chloor dicht of water+zout dicht dus minder
Gewoon gezond verstand gebruiken (daarvoor dekt Sony zich natuurlijk ook in, er zijn altijd mensen die dat niet doen en bv hun kat in de magnetron zetten en dat soort fratsen doen...) en een beetje nadenken wat je doet, dan kan je veel plezier beleven met dit toestel.
Gewoon gezond verstand gebruiken (daarvoor dekt Sony zich natuurlijk ook in, er zijn altijd mensen die dat niet doen en bv hun kat in de magnetron zetten en dat soort fratsen doen...) en een beetje nadenken wat je doet, dan kan je veel plezier beleven met dit toestel.
Hi Ha Hopjesvla
Heb vanmorgen melding gekregen van de OTA-update (stock Z3c).
Nu staat er alleen bij dat een PC met PC Companion benodigd is om de 5.0 update te draaien. Bij jullie idem en waarom is dat zo?
Nu staat er alleen bij dat een PC met PC Companion benodigd is om de 5.0 update te draaien. Bij jullie idem en waarom is dat zo?
Verwijderd
Zat je op de WiFi ?jhvanburk schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:06:
Heb vanmorgen melding gekregen van de OTA-update (stock Z3c).
Hoi!EdwinB schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:30:
[...]
Ik heb mijn Z3 Compact een paar dagen geleden ook zelf geflasht. Echt een heel simpel werkje en ik kan niets bedenken waarom je nog zou moeten wachten op de OTA update.
Mijn tips om het flashen zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen:
- Windows 8.1 in 'unsigned-drivers-mode' starten voor je de flashtool installeert
- Zorg dat je al je persoonlijke data op je telefoon veiliggesteld hebt
- Doe een factory reset voor de flash
Ik heb trouwens op dezelfde manier mijn Z3 Tablet Compact geflasht. Ging net zo makkelijk en werkt ook super!
Gaat dit niet ten kosten van de camera kwaliteit? Of heb je de zogenaamde 'pre-boot' ROM geinstalleerd?
Ik heb de "Nordic officiele Z3C ROM" geinstalleerd welke als het goed is 100% gelijk is aan de OTA update die nu uitgerold wordt. Lijkt me dan ook niet dat dit ten koste kan gaan van camerakwaliteit.Dawid127 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:04:
[...]
Hoi!
Gaat dit niet ten kosten van de camera kwaliteit? Of heb je de zogenaamde 'pre-boot' ROM geinstalleerd?
Heb er 1 via eBay gekocht, prima ding voor 7/8 euries. En t staat chiqueZeror schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:54:
Weet iemand of Mediamarkt van die magnetische opladers verkoopt (die geschikt zijn voor deze Z3)?
Hallo,
Ik heb sinds een paar dagen met typen een vastlopertje, als ik om de backspace druk dan pakt hij van allerlei letters en tekens behalve de backspace. Na een tien seconden op de backspace te hebben gedrukt gaat het probleem weer voorbij maar kan binnen de kortste keren weer hetzelfde probleem voordoen.
Iemand tips of weet waar dit vandaan komt??
Gr Liset
Ik heb sinds een paar dagen met typen een vastlopertje, als ik om de backspace druk dan pakt hij van allerlei letters en tekens behalve de backspace. Na een tien seconden op de backspace te hebben gedrukt gaat het probleem weer voorbij maar kan binnen de kortste keren weer hetzelfde probleem voordoen.
Gr Liset
Verwijderd
Ik heb een 14W36 model en bij mij, en volgens Google ook velen anderen, is de audiojack half kapot gegaan.
Ik merkte al vanaf begins af aan dat de audiojack ietswat losjes zat want er zat iets te rinkelen wanneer ik het schudde. Ook wanneer ik mijn earphones inplugde hadden ze altijd redelijk wat ruimte om heen en weer te bewegen.
Afgelopen maand is het toen ook eindelijk gebeurt dat ik alleen nog maar geluid kan krijgen door lichtjes druk op de zijkant te leggen van de audiojack.
Ik lees dan ook dat dit eerder een ontwerpfout is dan een productiefout.. Dus voorlopig zit ik maar zonder muziek in de trein.. Ik zie het namelijk niet zitten om een maand zonder mobiel te zitten om vervolgens over twee maanden weer met hetzelfde probleem te zitten.
Anderen met dezelfde ervaring hier?
(Of PM als linken niet toegestaan is hier)
Ik merkte al vanaf begins af aan dat de audiojack ietswat losjes zat want er zat iets te rinkelen wanneer ik het schudde. Ook wanneer ik mijn earphones inplugde hadden ze altijd redelijk wat ruimte om heen en weer te bewegen.
Afgelopen maand is het toen ook eindelijk gebeurt dat ik alleen nog maar geluid kan krijgen door lichtjes druk op de zijkant te leggen van de audiojack.
Ik lees dan ook dat dit eerder een ontwerpfout is dan een productiefout.. Dus voorlopig zit ik maar zonder muziek in de trein.. Ik zie het namelijk niet zitten om een maand zonder mobiel te zitten om vervolgens over twee maanden weer met hetzelfde probleem te zitten.
Anderen met dezelfde ervaring hier?
Heb je een linkje?sem-v schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:07:
[...]
Heb er 1 via eBay gekocht, prima ding voor 7/8 euries. En t staat chique
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2015 22:40 ]
Met Root?kepler schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:36:
[...]
Ik heb ook weinig ervaring met flashen, maar ik heb deze instructie gevolgd en dat ging prima. Beetje gedoe met drivers en locatie van firmware, maar het werkte.
Er waren twee 'oh shit, gaat dit goed?' momenten, tijdens het flashen bleef hij 5 minuten hangen op 90% (terwijl hij daarvoor gewoon rustig doorliep) en het opstarten duurde ook iets van 5-10 minuten. Allebei loste zich vanzelf op en was uiteindelijk geen probleem en heb nu al een week Lollipop
Ik volg deze instructie en blijf na de allerlaatste stap steeds in een bootloop hangen.
Edit: Oh great,nu zegt ie in de Giefroot dat m'n ADB server out of date is, daarnaast "device unauthorized". Zucht. Opnieuw flashen van een ftf helpt hier ook opeens niet meer voor
Edit2: Giefroot werkt dus niet als Flashtool nog draait op de achtergrond. We gaan rustig verder.
Edit3: Weer een bootloop
[ Voor 14% gewijzigd door Luco op 01-04-2015 23:29 ]
Gewoon zoeken op Magnetic Charger Xperia Z3. Kom je er genoeg tegen. Ik heb in totaal dacht ik 6 euro uitgegeven voor een adaptertje + een aparte laderVerwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:39:
[...]
Heb je een linkje?(Of PM als linken niet toegestaan is hier)
Nee, ik heb geen root en ook niet echt een goede reden om dat wel te hebben, voornamelijk door risico's waar jij nu tegen aanlooptLuco schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:06:
[...]
Met Root?
Ik volg deze instructie en blijf na de allerlaatste stap steeds in een bootloop hangen.
Edit: Oh great,nu zegt ie in de Giefroot dat m'n ADB server out of date is, daarnaast "device unauthorized". Zucht. Opnieuw flashen van een ftf helpt hier ook opeens niet meer voor
Edit2: Giefroot werkt dus niet als Flashtool nog draait op de achtergrond. We gaan rustig verder.
Edit3: Weer een bootloop
Succes iig!
Die update laat bij mij wel erg lang op zich wachten. Wil (nog) niet flashen, omdat het hopelijk niet heel lang meer kan duren. En als ik de bootloader unlock, raak ik mijn DRM key's kwijt waardoor mn camera kwaliteit achteruit gaat.....
Je haalt volgens mij allerlei zaken door elkaar Dawid.
Dit is een officiële Sony ROM, dus je hoeft de bootloader niet te unlocken, daardoor wordt je TA partitie niet gewist en blijft je camera het dus gewoon goed doen.
Wat jij bedoelt is dat het installeren van een custom ROM (bijvoorbeeld CyanogenMod) voor altijd negatieve gevolgen heeft voor de camerakwaliteit omdat je de bootloader moet unlocken. Dat is al een tijdje niet meer zo. Je kunt op KitKat root krijgen zonder de bootloader te unlocken (met giefroot). Dan backup je de TA partitie, unlocked de bootloader en installeer je CM12. Daarna gaat de camera in kwaliteit achteruit maar alleen zolang je een custom ROM (CM12) gebruikt. Wil je daarna weer terug naar een officiële Sony ROM dan kan dat gewoon en zet je de TA partitie weer terug en je camera doet het gewoon weer goed.
Dit is een officiële Sony ROM, dus je hoeft de bootloader niet te unlocken, daardoor wordt je TA partitie niet gewist en blijft je camera het dus gewoon goed doen.
Wat jij bedoelt is dat het installeren van een custom ROM (bijvoorbeeld CyanogenMod) voor altijd negatieve gevolgen heeft voor de camerakwaliteit omdat je de bootloader moet unlocken. Dat is al een tijdje niet meer zo. Je kunt op KitKat root krijgen zonder de bootloader te unlocken (met giefroot). Dan backup je de TA partitie, unlocked de bootloader en installeer je CM12. Daarna gaat de camera in kwaliteit achteruit maar alleen zolang je een custom ROM (CM12) gebruikt. Wil je daarna weer terug naar een officiële Sony ROM dan kan dat gewoon en zet je de TA partitie weer terug en je camera doet het gewoon weer goed.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Heldere uitleg, dank! Vanavond dan maar even verdiepen in die Officiele ROM.Arfman schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:54:
Je haalt volgens mij allerlei zaken door elkaar Dawid.
Verwijderd
ik wil binnenkort een Z3 of Z3C halen maar ik zou wel graag één van de latere versies willen hebben. Ook m.b.t. de glasplaat die kan breken of wellicht andere interne wijzigingen die ze hebben doorgevoerd.
Ik kan alleen nergens een overzicht van build/serie numbers vinden.
Iemand wellicht een bron daarvoor?
http://forum.xda-develope...hp?p=55922701&postcount=1Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:02:
ik wil binnenkort een Z3 of Z3C halen maar ik zou wel graag één van de latere versies willen hebben. Ook m.b.t. de glasplaat die kan breken of wellicht andere interne wijzigingen die ze hebben doorgevoerd.
Verwijderd
Oke thx, blijkbaar kun je terugzien in welk jaar en in welke week hij gemaakt is. Maar kan je dit ook aan de doos zien, dus voordat je hem op en maakt? Zo niet, waar kan je het dan vinden?
Ik zie namelijk niks op het label op images op internet
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2015 10:35 ]
Bij de Z1c waren productfouten mbt de camera. Bij mijn onderzoek kon ik op de doos niet achterhalen wanneer die telefoon was gebouwd. Dit kun je bij de Z3c volgens mij ook alleen maar in het label zien. Je moet dus nog steeds het labeltje bij de simkaart bekijken.Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:34:
[...]
Oke thx, blijkbaar kun je terugzien in welk jaar en in welke week hij gemaakt is. Maar kan je dit ook aan de doos zien, dus voordat je hem op en maakt? Zo niet, waar kan je het dan vinden?
Ik zie namelijk niks op het label op images op internet
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Dag Bertos, heb je dit probleem nog steeds of is het ondertussen opgelost?Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:19:
[...]
@Johan, dat heb ik al eens geprobeerd met Maps, maar zonder succes. Maar ik denk niet dat een andere app zal werken. Ik heb een app geinstalleerd 'GPS Test' en daar staat bij dat hij geen fix heeft: https://drive.google.com/...MDhjTl9Z/view?usp=sharing
Op dit Sony forum hebben mensen het er ook over. Ze verwijzen naar deze pagina, waarbij je *#*#7378423#*#* moet intoetsen bij het belscherm, je kunt dan tig dingen checken, waaronder de GPS. En dan op 'purge assistance' drukken. Maar het helpt niet.
Misschien maar eens een factory reset doen.
Ik heb namelijk het zelfde probleem, de GPS werkt erg slecht. Soms helemaalg een bereik en soms heel slecht bereik. Mijn locatie vliegt alle kanten op en hij verliest het bereik soms helemaal. Met een tool kan ik zien dat hij ook maar met zo'n 4/21 satalieten verbinding krijgt.
Na een val heb ik hem opgestuurd voor reparatie om de achterkant te laten vervangen en de GPS de maken. echter konden ze hier niets mee. Factory reset helpt helaas ook niets.
En ik wil juist root ivm Airplay naar m´n RaspBMC. Denk het probleem gevonden te hebben. Flashte aan het einde vanuit de verkeerde .ftf. Nu eens kijken of het werkt.kepler schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:47:
[...]
Nee, ik heb geen root en ook niet echt een goede reden om dat wel te hebben, voornamelijk door risico's waar jij nu tegen aanloopt
Succes iig!
Ik heb nog geen OTA ontvangen, maar ik heb .77 nooit geinstalleerd (ik overwoog te gaan rootten, maar heb dat nooit gedaan). Moet ik .77 installeren om Lollipop te krijgen, of wordt die melding die mij nu de hele tijd dwars zit gewoon vervangen.
Ik kreeg zojuist melding van het update center dat er een update beschikbaar was!
Bleek het te gaan om de sony app Info Eye

Ik heb .77 maar nog geen OTA melding gehad. (unbranded toestel, op KPN netwerk)
Gewoon afwachten ben ik bang.
Ja heb ik ook gehad... En What's new ook al... Geen OTA though...Bart_GR schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:13:
Ik kreeg zojuist melding van het update center dat er een update beschikbaar was!
Hallo allemaal,
Ik heb zojuist mijn Z3 Compact binnen. Fijn toestel tot nu, moet wel even wennen vanwege de overstap van iphone naar android.
Nu had ik al een Samsung Evo microsd xc 64 gb, dus heb ik besloten om deze in de Z3 compact te gebruiken. Heb de kaart geformatteerd op de laptop, maar als ik de kaart plaats in het toestel kan ik deze in het optiemenu niet koppelen. Ook via PC Companion wordt bij bestandbeheer alleen de interne opslag gedetecteerd. Als ik de sdkaart uit het toestel wil halen, krijg ik wel een melding dat de sdkaart verwijderd is.
Weten jullie of de Z3 Compact deze geheugenkaart wel ondersteund, of ligt het ergens anders aan?
Opgelost
Het was een bootable usb waar oorspronkelijk raspBmc op stond, dus normaal formatteren werkte niet.
Ik heb zojuist mijn Z3 Compact binnen. Fijn toestel tot nu, moet wel even wennen vanwege de overstap van iphone naar android.
Nu had ik al een Samsung Evo microsd xc 64 gb, dus heb ik besloten om deze in de Z3 compact te gebruiken. Heb de kaart geformatteerd op de laptop, maar als ik de kaart plaats in het toestel kan ik deze in het optiemenu niet koppelen. Ook via PC Companion wordt bij bestandbeheer alleen de interne opslag gedetecteerd. Als ik de sdkaart uit het toestel wil halen, krijg ik wel een melding dat de sdkaart verwijderd is.
Weten jullie of de Z3 Compact deze geheugenkaart wel ondersteund, of ligt het ergens anders aan?
Opgelost
[ Voor 8% gewijzigd door Appie_O op 02-04-2015 17:21 ]
Ik heb zn voorganger, de Z1C, en die heeft prima de hoosbuien van het afgelopen festival seizoen en mn werk in haven overleeft (Tegenover een zand losplaats / Kolenboer).Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:36:
Ik verwacht dus dat de Z3C het ook prima houd. Echter kan het touchscreen wel raar reageren op grote waterdruppels
-----
Helaas lees en hoor ik wel verhalen van herhaling Xperia Z met de Z3C. Wat is hiervan waar? Eventueel dat @Ambroos hierover iets kan zeggen?
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ik heb ook een unbranded toestel, KPN. De vorige keer met de update naar .77 duurde het ook een maand voordat de update langskwam, en er op de sony website al stond dat die update er was. Dus inderdaad (veel) geduld hebben.DDX schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:19:
Ik heb .77 maar nog geen OTA melding gehad. (unbranded toestel, op KPN netwerk)
Hier unbranded, met Telfort. Vanmiddag de OTA ontvangen! https://dl.dropboxusercon...2015-04-02%2013.26.55.pngDus inderdaad (veel) geduld hebben.
https://dl.dropboxusercon...2015-04-02%2013.27.00.png
Nu nog rooten.
Ik vind het toch wel apart dat ook de unbranded versies niet allemaal tegelijk de update krijgen. Heb de z3c sinds hij uitkwam en bij mij nog geen update.
Mijn anti-climax moment gisteren, haha.Bart_GR schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:13:
Hoe ga je dat doen dan? Dan moet je eerst downgraden toch?Erv schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:10:
[...]
Hier unbranded, met Telfort. Vanmiddag de OTA ontvangen! https://dl.dropboxusercon...2015-04-02%2013.26.55.png
https://dl.dropboxusercon...2015-04-02%2013.27.00.png
Nu nog rooten.
Verwijderd
inderdaad-MD- schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:21:
Ik vind het toch wel apart dat ook de unbranded versies niet allemaal tegelijk de update krijgen. Heb de z3c sinds hij uitkwam en bij mij nog geen update.
[...]
Mijn anti-climax moment gisteren, haha.

Jup, met een prerooted firmware voor .77. Of hem zelf rooten en dan prerooted updaten.Luco schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:20:
[...]
Hoe ga je dat doen dan? Dan moet je eerst downgraden toch?
Dit haal ik net uit het Z3-topic. Leuk voor degenen die KPN hebben als de mededeling in de quote waar zou mogen zijn:
Hier ook KPN en ook nog geen update ..
*contact gehad met KPN klantenservice, de update gaat voorlopig niet plaats vinden ivm klachten van klanten die de update wel hebben ontvangen.
de update zou nog te instabiel zijn en veel problemen geven![]()
Verwijderd
Uhu....Johandmc schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:04:
Dit haal ik net uit het Z3-topic. Leuk voor degenen die KPN hebben als de mededeling in de quote waar zou mogen zijn:
[...]
Geen zin om het Z3 topic te lezen, maar lijkt me een klantenservice-medewerker die maar wat bedenkt om van het gezeik af te zijn.Johandmc schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:04:
[...]
Het lukte me aanvankelijk niet, kreeg maar een gedeeltelijke root (system rw deed het niet). Recovery draaide ook nog niet in Lollipop. Heb uiteindelijk ergens een flashable gevonden waar root het wel volledig in doet (maar waar de recovery ook nog niet in werkt). Het belangrijkste draait voor mij in ieder gevalArfman schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:39:
[...]
Jup, met een prerooted firmware voor .77. Of hem zelf rooten en dan prerooted updaten.
sinds begin oktober ben ook ik de eigenaar van een mooie witte Xperia Z3 Compact. nu had ik na 2 weken een kleine barst in de achterkant en ik dacht,.. "Ach heb ik weer", toestel net twee weken oud.in de loop der tijd is dit kleine barstje steeds verder gaan scheuren en er bleven nieuwe vertakkingen ontstaan, hier was ik flink zuur van aangezien het toestel nog nooit is gevallen o.i.d. Sterker nog, ik ben er altijd erg zuinig op.
Nu heb ik ongeveer 2 weken geleden gebeld met de Customer support van sony, die konden me geen uitsluitsel bieden over eventuele reparatiekosten, hierdoor heb ik best ven getwijfeld maar hakte afgelopen zaterdag toch de knoop door om het toestel op te sturen. Zo gezegd zo gedaan, toestel opgestuurd, ik terug naar mijn [sarcasme]geweldige Lumia 920 [/sarcasme] nu heb ik gister (Donderdag) even gebeld uit pure nieuwsgierigheid hoe het stond met de reparatie.. de klantenservice van de KPN XL gaf aan dat het toestel al gerepareerd was en onderweg terug was naar het filiaal. Dit alles zonder kosten. dit maakte me een blij man.
Nu heb ik ongeveer 2 weken geleden gebeld met de Customer support van sony, die konden me geen uitsluitsel bieden over eventuele reparatiekosten, hierdoor heb ik best ven getwijfeld maar hakte afgelopen zaterdag toch de knoop door om het toestel op te sturen. Zo gezegd zo gedaan, toestel opgestuurd, ik terug naar mijn [sarcasme]geweldige Lumia 920 [/sarcasme] nu heb ik gister (Donderdag) even gebeld uit pure nieuwsgierigheid hoe het stond met de reparatie.. de klantenservice van de KPN XL gaf aan dat het toestel al gerepareerd was en onderweg terug was naar het filiaal. Dit alles zonder kosten. dit maakte me een blij man.
Eeuwige roemlijst: 1. Achilles
haha wat?? Ik draai nu al bijna sinds het begin op Lollipop en heb echt nul problemenJohandmc schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:04:
[...]
Maar hoe wordt zoiets geblockt dan ?Johandmc schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:04:
[...]
Als ik mobile netwerk uitzet en wifi aan, krijg ik in updatecenter ook geen update.
Is ook gewoon een bullshit verhaal van een lowlife callcenter medewerker. Er zijn echt vrijwel geen problemen bekend met de update wereldwijd.
en hoe zie je meteen of je een unbranded toestel hebt of niet?eew schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:58:
Heeft met een unbranded toestel je provider nog steeds invloed op de update die je krijgt?
(ja, voor velen waarschijnlijk een domme vraag, maar genoeg die dit niet weten)
Your customization number can be found in your service menu:
(dial *#*#7378423#*#* > Service info > Software info > Customization Version).
Heel vervelend, ik had iets vergelijkbaar bij mijn vorige toestel (HTC Desire X). Ik heb dat uiteindelijk niet kunnen verhelpen, maar wellicht een paar suggesties wat je kan proberen.Tukkerl schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:35:
- Heb je geprobeert het toestel opnieuw op te starten?
- Heb je een andere toetsenbord in gebruik? Misschien even terug gaan naar de standard toetsenbord. Of als je juist de standard toetsenbord gebruikt een andere van de Play store downloaden (ik gebruik bijvoorbeeld de Google Keyboard).
- Heb je een screenprotector? Zo ja, wellicht proberen of je zonder de screen protector het probleem verholpen is?
- En anders een factory reset doen, alleen moet je dan wel even een backup maken van je data als je die wil behouden.
Krijg je trouwens lollipop ota ook als je je bootloader geunlocked hebt?
Ik heb nog geen updaten op mijn unbranded z3c nl. Of ben ik niet de enige?
[ Voor 10% gewijzigd door Jasper op 04-04-2015 11:18 ]
Als de OTA er is, had je dat hier wel gezien denk ikJasper schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:17:
Mensen zonder LP update - Hebben jullie je apparaat geroot of geflashed met een ftf?
Hier nog steeds geen melding binnen, maar ik denk dat het komt omdat ik minder-dan-stock draai
Hier nog steeds geen melding binnen, maar ik denk dat het komt omdat ik minder-dan-stock draai
Ik heb niet geroot en ook geen custom ROM, maar desondanks ook nog geen update.ikt schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:19:
Mensen zonder LP update - Hebben jullie je apparaat geroot of geflashed met een ftf?
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Verwijderd
same..Jasper schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:17:
Ik heb hier ook nog niets, en dat is heel irritant omdat ik .77 nooit geinstaleerd heb. Ik ben dus obsessief het versie nummer in die melding aan het checken.
Ik heb ook nog niks, weet ook niet of ik hem gelijk al ga installeren, meestal is het beter kwa stabiliteit dat je je toestel reset, maar wil men voortgang met spelletjes niet kwijtraken
(schijt irritant dat je alleen geroot goed kan backuppen, zou je van android toch wel beter moeten kunnen verwachten) Waarom spelletjes belangrijk zijn; zit 5 uur per dag in het OV te vervelen voor stage
.
Als meer spelletjes Google Play Games (of hoe heet het) zouden ondersteunen had je dat probleem niet. Dan staat je voortgang lekker bij Google en kun je dus ook weer verder.
Alsjeblieft: http://forum.xda-develope...ares-d5803-d5833-t2906706Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:45:
Zucht..
hoelang gaat dit nog duren? Iemand een ETA
geprobeerd maar werkt bij mij niet. continue fouten in de installatie van de drivers (drivertool) waardoor er niets gebeurd in fastboot
Windows 8.1 even opstarten met driver signing off.z0rk0l schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:02:
[...]
geprobeerd maar werkt bij mij niet. continue fouten in de installatie van de drivers (drivertool) waardoor er niets gebeurd in fastboot
Nadeel van het zelf installeren van de stock firmware is dat al je apps / data weg zijn.
Even een backup makenDawid127 schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:42:
Nadeel van het zelf installeren van de stock firmware is dat al je apps / data weg zijn.
Ik probeerde dat ook maar kreeg steeds de melding dat de firmware niet aanwezig was. Heb alle folders geprobeerd maar kennelijk behoor ik tot de ezels onder ons!Arfman schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:17:
[...]
Windows 8.1 even opstarten met driver signing off.
DaveD
Das maar beter ook want de meeste klachten na een update komen omdat mensen hun zwaar vervuilde telefoon gaan updaten. Je kunt nooit alles testen als fabrikant.Dawid127 schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:42:
Lekker schoon beginnen dus
Djeez!ikt schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:00:
Nederland is weer eens lekker traag
http://www.reddit.com/r/sonyxperia/comments/2za2e2/_/
Ik wacht maar omdat ik hoop dat het telfort roaming probleem is opgelost in de officiële update voor de Nederlandse makt. Maar zoals ik het nu zie is de vraag of bij ooit komt...
Zijn er mensen in België die de update al hebben ontvangen via OTA
Je kan XperiFirm gebruiken om live op de Sony servers te checken in welke landen Lollipop OTA beschikbaar is. Nederland en België staan daar vandaag nog niet bij.
Heeft iemand enig idee wat de reden hiervoor kan zijn. En bestaat er een kans dat we hem helemaal niet krijgen?
Sony staat er niet bekend om updates tijdig en op tijd door te geven 
Waarom het precies in Nederland en België niet is uitgerold, daarover heb ik geen idee. Nederlandse providers leveren vrijwel geen bloatware mee dus customization kan het niet zijn. Misschien heeft de Nederlandse Sony-afdeling gewoon een hele lange vakantie
Waarom het precies in Nederland en België niet is uitgerold, daarover heb ik geen idee. Nederlandse providers leveren vrijwel geen bloatware mee dus customization kan het niet zijn. Misschien heeft de Nederlandse Sony-afdeling gewoon een hele lange vakantie
Maar het lijkt er nu op dat ze ook iets aan het maken zijn met 5.1. Het zou belachelijk zijn om de support voor Nederland en België zomaar te eindigen terwijl de rest van de wereld wel updates krijgt, zonder reden. En ondertussen wel gewoon met de verkoop door te gaan.DDX schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:39:
Die kans bestaat altijd ja, mijn Xperia Pro heeft ook nooit de officiele sony update gekregen.
[ Voor 6% gewijzigd door eew op 07-04-2015 11:41 ]
Gewoon geduld hebben voor de OTA. Elke paar dagen komen er steeds meer landen bij. Waarschijnlijk houden ze gewoon de update server load in de gaten. Wanneer de grootste piek weg is, voegen ze een paar nieuwe landen toe.
Ik heb de OTA vorige week maandag al gekregen. Heb dan wel een unlocked toestel
Heb je een Nederlands toestel?JelkeS schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:52:
Ik heb de OTA vorige week maandag al gekregen. Heb dan wel een unlocked toestel
Voor zover ik weet wel. Heb 'm direct gekocht bij Belsimpel toen die uit kwam
Kan je dit doen?JelkeS schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:11:
[...]
Voor zover ik weet wel. Heb 'm direct gekocht bij Belsimpel toen die uit kwam
Waarschijnlijk heb je geen Nederlandse maar een generieke Europese, wat dit kan verklaren.
Customization Version: 1288-7915_R6Beew schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:12:
[...]
Kan je dit doen?
Waarschijnlijk heb je geen Nederlandse maar een generieke Europese, wat dit kan verklaren.
Maar weer denk ik al hoe het komt, want toen Lollipop uit kwam heb ik de Nordic versie handmatig geflashed en daarna volgens mij de generieke Europese KitKat weer terug geflashed. Dit omdat ik nog wou rooten en Xposed wou behouden
De mijne eindigt ook op _R10B en heb ook niets mogen ontvangen.
En ook hier geen update met die versie.. Jammer maar gelukkig werkt deze versie wel goedtijm15 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:14:
De mijne eindigt ook op _R10B en heb ook niets mogen ontvangen.
*heb liever een goed werkende foon dan 1 die geheel up to date is*
-= Its dry in the dessert =- So what??
Lollipop schijnt anders elders in de wereld prima te werken. Sony levert erg stabiele Android builds en niemand heeft nog geklaagd.
Enkel de uitrol in Nederland en België gaat nogal traag.
Enkel de uitrol in Nederland en België gaat nogal traag.
Hier is te zien dat er nieuwe software is goedgekeurd op 7 april. Misschien meteen door naar 5.1?
Dat lijkt mij een beetje vreemd, aangezien de rest van de wereld wel gewoon een update heeft.
Overigens beginnen in het Z2 topic de updates binnen te komen. Wij zouden toch eerder moeten zijn?
Als we het nou allemaal aan @SonyXperiaNL op twitter gaan vragen worden ze er nog gekker van dan nu al het geval is. Misschien gaan ze dan zelf informatie proberen in te winnen, dat twitter account weet in ieder geval niets.
Overigens beginnen in het Z2 topic de updates binnen te komen. Wij zouden toch eerder moeten zijn?
Als we het nou allemaal aan @SonyXperiaNL op twitter gaan vragen worden ze er nog gekker van dan nu al het geval is. Misschien gaan ze dan zelf informatie proberen in te winnen, dat twitter account weet in ieder geval niets.
[ Voor 71% gewijzigd door eew op 08-04-2015 13:39 ]
Op Twitter weten ze ook weinig:
https://twitter.com/SonyXperiaNL/status/585738302868877312
Blijkbaar houdt Sony gewoon een vast schema aan en staan 'we' een beetje onderaan. Als je de XperiFirm tool bekijkt zie je ook dat er best wel wat uitvoeringen nog op 5.77 zitten en een enkeling op 2.93. Het komt er heus wel ooit aan.
Blijkbaar houdt Sony gewoon een vast schema aan en staan 'we' een beetje onderaan. Als je de XperiFirm tool bekijkt zie je ook dat er best wel wat uitvoeringen nog op 5.77 zitten en een enkeling op 2.93. Het komt er heus wel ooit aan.
Verwijderd
Maar...ikt schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:53:
Op Twitter weten ze ook weinig:
wat is de reden dat ze de unbranded toestellen niet gewoon kunnen update
Heb zelf vandaag de OTA ontvangen, moest wel de Companion Tool gebruiken. Toestel via Belsimpel besteld, en volgens mij was het origineel een Grieks toestel, vandaar dat 'ie wellicht eerder is.
Welke customization versie heb je?Denzo schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:56:
Heb zelf vandaag de OTA ontvangen, moest wel de Companion Tool gebruiken. Toestezel via Belsimpel besteld, en volgens mij was het origineel een Grieks toestel, vandaar dat 'ie wellicht eerder is.
Heeft iemand hier zo'n ding al eens daadwerkelijk geprobeerd?: eBay link. Ik zag wel dat anderen er ook interesse in hadden maar ervaringen vond ik zo snel niet.
Zo'n magnetische oplader heb ik onlangs ook gehaald van Ebay, ziet er hetzelfde uit was alleen iets van 3 euro ofzo. Verder heb ik geen ervaring met andere magnetische opladers.Ronald8 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:14:
Heeft iemand hier zo'n ding al eens daadwerkelijk geprobeerd?: eBay link. Ik zag wel dat anderen er ook interesse in hadden maar ervaringen vond ik zo snel niet.
Bij mij werkt deze goed zolang je de telefoon laat liggen, opzich is de magneet wel sterk maar met een lichte kanteling laat deze zo los. Bijvoorbeeld als je de telefoon in de hand hebt dan is het gewicht van de kabel al genoeg voor de magneet om los te laten.
Heb ik ook. Daarnaast is het schier onmogelijk om die connector in het donker er op te krijgen. Bij mij ligt hij in de la, ongebruikt. Ik doe om de dag het klepje wel open en laad hem gewoon op via USB.maier schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:47:
[...]
Zo'n magnetische oplader heb ik onlangs ook gehaald van Ebay, ziet er hetzelfde uit was alleen iets van 3 euro ofzo. Verder heb ik geen ervaring met andere magnetische opladers.
Bij mij werkt deze goed zolang je de telefoon laat liggen, opzich is de magneet wel sterk maar met een lichte kanteling laat deze zo los. Bijvoorbeeld als je de telefoon in de hand hebt dan is het gewicht van de kabel al genoeg voor de magneet om los te laten.
Niet zo'n adapter. Wel een magentische oplaadkabel. En het werkt prima. De telefoon moet wel liggen, want anders laat -ie los (zal misschien niet zo zijn bij een officiele kabel van sony). Maar aangezien ik om de dag hoef op te laden en het hooguit 2 uurtjes duurt vind ik dat geen probleem.Ronald8 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:14:
ik snap alleen niet waarom sony wel op de nedelandse support als meest huidige versie Android 5.0 aangeeft.
Bron: http://support.sonymobile.com/nl/xperiaz3compact/software/
Bron: http://support.sonymobile.com/nl/xperiaz3compact/software/
Eeuwige roemlijst: 1. Achilles