Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:43
Als je toch niet kunt wachten: Hier is een prima guide om het zelf te flashen. Vereist geen unlocked bootloader dus je kunt er prima mee weg.
http://www.xperiablog.net...-xperifirm-and-flashtool/

Zit nu (EINDELIJK) op 5.0.2, straks verder met root + Xposed installeren. :)

Update
Kak. Blijkbaar bestaat er al gewoon een pre-rooted 5.0.2 F/W die je in je custom recovery kunt flashen. Achja, morgen maar eens downgraden naar 2.93 weer. :+

[ Voor 40% gewijzigd door ikt op 09-04-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 21:20
Ik heb ook de OTA ergens afgelopen week ontvangen, wel een unbranded toestel van bol.com gekocht. Enige lastige van Lollipop vind ik nu dat je op de lockscherm geen notificaties meer kan zien van apps, althans het scherm waar je het eerst met unlocken toont die bij mij niet meer. Verder vind ik het allemaal prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
(jarig!)
Zit nu (EINDELIJK) op 5.0.2, straks verder met root + Xposed installeren. :)
Is Xposed er al voor Android 5.x dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
dipje2 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:28:
[...]

Is Xposed er al voor Android 5.x dan?
Ja, officieel is er een alpha van Xposed voor 5.0.2. Minder officieel is er ook een versie van 5.1. Beide moet je het systeembestand via een recovery flashen. Voor 5.1 kun je de 5.0.2 apk gebruiken voor het downloaden en installeren van modules. Kijk maar eens op het subforum van Xposed op XDA. Mijn Galaxy Nexus draait in ieder geval lekker Xposed op 5.1 :)

Xperia heb ik verkeerd geflashed, dus straks terugdraaien en weer naar 5.0.2, maar dan wel met root :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

ikt schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:35:
[...]

Ja, officieel is er een alpha van Xposed voor 5.0.2. Minder officieel is er ook een versie van 5.1. Beide moet je het systeembestand via een recovery flashen. Voor 5.1 kun je de 5.0.2 apk gebruiken voor het downloaden en installeren van modules. Kijk maar eens op het subforum van Xposed op XDA. Mijn Galaxy Nexus draait in ieder geval lekker Xposed op 5.1 :)

Xperia heb ik verkeerd geflashed, dus straks terugdraaien en weer naar 5.0.2, maar dan wel met root :+
Aha! Sinds versie 2.8.4 doet de recovery van NUT het. Goed nieuws!

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

LordWhiskey schreef op woensdag 08 april 2015 @ 21:56:
ik snap alleen niet waarom sony wel op de nedelandse support als meest huidige versie Android 5.0 aangeeft.

Bron: http://support.sonymobile.com/nl/xperiaz3compact/software/
Haha, ik heb dat zeer komische Twitter account maar eens gevraagt hoe ik aan deze nieuwste software kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
nieuwe firmware in het wild gezien met een minor versie bump van de 'oude' 23.1.A.0.690, er is nu een 23.1.A.0.726. Misschien wachtten ze hier op om Nederland vrij te geven? Er zat idd een andere firmware aan tekomen. Geen 5.1 (denk ik) maar een minor versie bump op 5.0.2?

(disclaimer: Ik zie alleen de XDA thread, ik ben voor de rest aan het gokken over het hoe en waarom)
http://forum.xda-develope...-1-0-726-rolling-t3076962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Dat zou betekenen dat er met die andere iets mis is waardoor hij specifiek ongeschikt is voor de Nederlandse markt. Als dit het Telfort roaming probleem is hebben ze mijn zegen, maar op de een of andere manier betwijfel ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Hoeft niet specifiek voor de NL-markt te zijn. Kan ook gewoon zijn dat ze er nu achter komen en verdere uitrol op stop hebben gezet.

Dat zou het verhaal van een KPN-support-medewerker 'er schijnen problemen te zijn' wel wat meer waar maken.

Die problemen kunnen niks met de NL markt te maken hebben, of absoluut niet boeiend zijn.. maar als Sony 'HC' besluit de uitrol stop te zetten totdat de bugfix release er is, dan is dat wat de providertjes te horen krijgen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Als dat het geval zou zijn, en zelfs de providers dit weten, dan zou dat Sony Twitter account daar informatie over moeten geven. Dat account beantwoord de hele dag Lollipop vragen met zeer binnenkort. Als het nog maanden gaat duren krijgen ze alleen maar meer shit over zich heen zolang ze dat blijven zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Dit is toch 'binnenkort'? Als (big if) dit allemaal zo is, en die nieuwe update staat nu daadwerkelijk klaar in XperiFirm, dan valt het toch allemaal mee? Of vergis ik me en is dit iets waar in elke dag telt?
Ik zie zoveel mensen (ook op XDA) die zeggen 'laat me maar lekker op KitKat blijven dit werkt, ik zie vanzelf wel'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
Kameraad van mij heeft hem gisteren binnen gekregen. Heeft net als ik Simyo als provider (KPN netwerk dus), maar ik heb nog niks ontvangen.

Ik dacht dat hij hem bij een Belgische webshop had weggehaald, en ik rechtstreeks bij Hi. Dus wellicht zit daar het verschil.

Hij komt eraan in ieder geval! Kwestie van dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-07-2021
Na 1,5 week heb ik vandaag mijn Duitse, handgemaakte Bamboo Backcover van Balolo binnen gekregen!

Het aanbrengen was super makkelijk en met de kwaliteit is niks mis. De uitsparingen voor de camera lens en de flitser zitten precies goed en de ronde hoekjes zijn precies even groot als de originele glazen achterkant.

Het enige kleine minpuntje is dat de backcover iets uitsteekt (0,7mm) en dat die hoekjes iets scherp zijn, maar dit zal vast even moeten wennen.

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/orp3cx.jpg

website: Balolo

PS: Heb er nog een kortingscode van 10% bijgekregen, dus als iemand zo'n backcover wil bestellen moet die even een PM sturen voor de code :) (weet alleen niet hoe vaak die geldig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Iets anders dan de OTA update dan maar, mensen die hier een rhinoshield hebben besteld, na de verzendmelding, hoe lang duurde het ongeveer tot hij er was? Is al iets meer dan een week geleden nu denk ik, maar de douane zal ook paasvakantie gehad hebben :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Bij mij een week of twee, tweeëneenhalf..

Kunt hem trouwens aanbrengen in een bak water, dan heb je geen gedoe met stofjes en kun je nog een klein beetje schuiven...

[ Voor 64% gewijzigd door vaagisdenaam op 09-04-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
vaagisdenaam schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:33:
Kunt hem trouwens aanbrengen in een bak water, dan heb je geen gedoe met stofjes en kun je nog een klein beetje schuiven...
Je legt je telefoon toch niet in een bak water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovisie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06-2022
Als deze waterdicht is, waarom niet?

Heb zelf nu ook sinds een par dagen de Z3c, Mandarin Red. Ben blij dat ik voor deze kleur heb gekozen, is weer eens wat anders dan dat standaard zwart. Nu maar wachten op Lollipop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18

tomic

Smexylittlebabe!

JelkeS schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:51:
Na 1,5 week heb ik vandaag mijn Duitse, handgemaakte Bamboo Backcover van Balolo binnen gekregen!

Het aanbrengen was super makkelijk en met de kwaliteit is niks mis.

...
Past hij in het dockingstation van Sony? De DH 48 volgens mij.
Kan je twee fotos maken van de linker en rechter zijkant?
Waarom heb je voor bamboo gekozen?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
tomic schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:56:
[...]

Past hij in het dockingstation van Sony? De DH 48 volgens mij.
Kan je twee fotos maken van de linker en rechter zijkant?
Waarom heb je voor bamboo gekozen?
Ik heb de Dock zelf niet, dus die vraag kan ik helaas niet voor je beantwoorden

Linkerkant:
Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/jpd6bd.jpg

Closeup Rechterkant:
Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/2igonpz.jpg

Rechterkant:
Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/120maz6.jpg

En ik heb voor Bamboo gekozen, omdat ik dat het mooiste materiaal vond. Afgaand op de foto's die op de website van Balolo staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18

tomic

Smexylittlebabe!

Super bedankt voor de moeite! Ik vind het toch een beetje eng omdat de zijkanten nu helemaal niet beschermd zijn. Ik heb nu een case Rimke, de fusion. Daar kan hij ook een stootje in verdragen.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 11:19
Heel mooie cover, maar begrijp ik het goed dat hij alleen op de achterkant zit? *vind de foto's op de site niet heel duidelijk daarover*.
Overigens, de cover voor de PS4 is ook echt super! Helaas wel wat kostbaar om zo ff te kopen..

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
atacama schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:54:
Heel mooie cover, maar begrijp ik het goed dat hij alleen op de achterkant zit? *vind de foto's op de site niet heel duidelijk daarover*.
Overigens, de cover voor de PS4 is ook echt super! Helaas wel wat kostbaar om zo ff te kopen..
Ja, plakt alleen vast op de achterkant. Is ook weer makkelijk te verwijderen, maar weet niet of die daarna weer te plakken valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
er komen dus nu opeens firmwares beschikbaar met versie 23.1.A.0.726 (en ook opeens voor de D5833 variant, die hadden ook nog geen lollipop) en de eerste duitse t-mobile versie met 23.2.A.0.278 is er. Het is alleen niks bijzonders, 23.2 is gewoon nog 5.0.2 zo te zien van de eerste reports op XDA.
Geen stiekeme jump naar 5.1 dus of zo.

En nog steeds niks voor *R10B Netherlands :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
dipje2 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:06:
Iets anders dan de OTA update dan maar, mensen die hier een rhinoshield hebben besteld, na de verzendmelding, hoe lang duurde het ongeveer tot hij er was? Is al iets meer dan een week geleden nu denk ik, maar de douane zal ook paasvakantie gehad hebben :S.
Net wat te ongeduldig, dag later is hij binnen.

Wat mij wel opvalt is dat het toch aanvoelt als gewoon een stukje plastic? Had er wat andere verwachtingen bij.

En hij past nu niet meer in het docking-station met een front-back cover erop. Die totale 1.5mm extra dikte boeit blijkbaar wel :).

Bij de charging dock zaten verschillende blokjes die je er in moest klikken aan de hand van het type phone (z3 = blokje a, z3c = blokje b). Er zaten nog twee extra blokjes bij.. misschien dat die net iets dikker zijn? Ga het even proberen als ik weer op de zaak ben (Daar ligt het doosje van het docking station nog)

edit: Bij het docking station krijg je dus 'balkjes' die je er in moet klikken met de juiste maat voor je telefoon. Na een rhinoshield voor-en-achter past de standaard '34A' niet meer (Dus die zal met een Bamboo cover ook wel niet meer passen). Het standaard '34A' balkje is dus erg op maat voor een telefoon zonder iets er op. Het '34b' balkje (wat geen melding heeft in de handleiding :S) lijkt wel gewoon nog te passen, zelfs met 1 of 2 mm over. Maar niet zoveel ruimte dat de telefoon uit de dock zal vallen.

[ Voor 20% gewijzigd door dipje2 op 10-04-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Inmiddels lijkt de Z2 ons te hebben ingehaald, het gaat er mij mij niet meer in dat er niets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 18:38
Ik zou het erg vreemd vinden als er iets aan de hand zou zijn, dan moeten andere landen er ook last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Ik ga me pas zorgen maken na 30 april. Bij die vorige update en toen bleef het wel KitKat duurde het ook een maand voordat ik de update kreeg voor de Z3C.
Daarbij heb ik wel het geduld, ik zelf had al even moeite met de overstap van 2.3 (samsung-telefoon) naar 4.4 (mijn nieuwe Sony Z3c). Dus Lollipop zal ook weer even wennen zijn.

@jasper: inderdaad, ik lees niet echt problemen met de mensen die zo'n nordic versie op hun telefoon hier geflashed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

Ik draai al sinds dat de Nordic versie beschikabar si op Lollipop. Ik heb echt nog geen problemen gemerkt en ben een redelijke heavy user.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27
dipje2 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:46:
[...]

Net wat te ongeduldig, dag later is hij binnen.

Wat mij wel opvalt is dat het toch aanvoelt als gewoon een stukje plastic? Had er wat andere verwachtingen bij.

En hij past nu niet meer in het docking-station met een front-back cover erop. Die totale 1.5mm extra dikte boeit blijkbaar wel :).

Bij de charging dock zaten verschillende blokjes die je er in moest klikken aan de hand van het type phone (z3 = blokje a, z3c = blokje b). Er zaten nog twee extra blokjes bij.. misschien dat die net iets dikker zijn? Ga het even proberen als ik weer op de zaak ben (Daar ligt het doosje van het docking station nog)

edit: Bij het docking station krijg je dus 'balkjes' die je er in moet klikken met de juiste maat voor je telefoon. Na een rhinoshield voor-en-achter past de standaard '34A' niet meer (Dus die zal met een Bamboo cover ook wel niet meer passen). Het standaard '34A' balkje is dus erg op maat voor een telefoon zonder iets er op. Het '34b' balkje (wat geen melding heeft in de handleiding :S) lijkt wel gewoon nog te passen, zelfs met 1 of 2 mm over. Maar niet zoveel ruimte dat de telefoon uit de dock zal vallen.
Alle "blokjes" staan gewoon benoemd hoor :).

http://www.clove.co.uk/do...78-4ae6-889e-13ea58c2d4d1

Attachment marked with “34A” Fits Xperia™ Z3 Compact without a protective case
Attachment marked with “34B” Fits Xperia™ Z3 Compact with a protective case

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Haha,.. ok, niet op het 'how to assemble' papiertje wat erbij zat, ik heb 34b uit de prullenbak moeten vissen hier, maar gelukkig wel gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 22:27
Mochten er nog mensen zijn die precies willen weten of hun case in de docking station past: http://www.witrigs.com/bl...3-magnetic-charging-dock/

Afbeeldingslocatie: http://www.witrigs.com/blog/wp-content/uploads/2014/12/8.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door DeOS op 10-04-2015 12:12 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Afgelopen dinsdag de melding op mijn telefoon dat de nieuwe Android klaar staat om te downloaden. Vanmiddag geïnstalleerd. Draai nu 5.0.2. Even wennen, maar nog geen 'gekke' dingen tegengekomen. Dit weekend maar eens een beetje mee spelen en veel gebruikte apps proberen. Code van mijn telefoon eindigt op -R8B, gekocht in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Eindigt je code nu dan op -R8C want dan snap ik het wel. 5.0.2 met een -R8B code lijkt me beetje raar.
Maar toch, als ik XperiFirm mag geloven is -R8b waarschijnlijk 'unbranded Belgie' ('customized BE') wat toch apart is dat je zo'n toestel in Nederland koopt :) (not that we care).

En er is nog geen kant-en-klare 5.0.2 firmware daarvan te zien (of je moet nu dus -R8C heten zoals ik al zei). Dus toch wel bijzonder dat er OTA's zijn op toestellen waar de firmware nog niet van bekend is in XperiFirm.

De mensen die al een tijdje 5.0.2 draaien, nog gekke dingen tegen gekomen? Zit de Lollipop-memory-leak bug er nog steeds in? (Home-launcher die vaak 'opnieuw moet opstarten / tekenen' en apps die zomaar afgesloten worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Ik merk op XDA en Reddit weinig klachten over 5.0.2, dus qua stabiliteit zit het wel snor.

Zojuist 5.0.2 root + system r/w verkregen, XZDR geïnstalleerd en Xposed eropgegooid :+

Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

dipje2 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:02:
Eindigt je code nu dan op -R8C want dan snap ik het wel. 5.0.2 met een -R8B code lijkt me beetje raar.
Ik zal je verrassen: customization code eindigt nu op -R3C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Ik zal je verrassen: customization code eindigt nu op -R3C.
Dan snap ik niks meer van de customization-code logica :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
Ik heb een tweetal probleempjes, weet niet of iemand mij hier verder mee kan helpen of dezelfde problemen heeft.
Ten eerste is het geluid tijdens het bellen erg zacht. Kan de persoon aan de andere kant met veel moeite verstaan.
En ten tweede laat de magnetische oplaad'poort' los. Jammer aangezien die nu niet meer waterdicht is.
Komt iemand dit bekend voor of heeft iemand eventueel een oplossing? O+

Voor het tweede probleem zal ik wel contact zoeken met Sony. Dacht alleen dat ze daar een chat support hadden? Iemand nog een linkje daarvan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:49
J.Gronkjaer schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:19:
Ik heb een tweetal probleempjes, weet niet of iemand mij hier verder mee kan helpen of dezelfde problemen heeft.
Ten eerste is het geluid tijdens het bellen erg zacht. Kan de persoon aan de andere kant met veel moeite verstaan.
En ten tweede laat de magnetische oplaad'poort' los. Jammer aangezien die nu niet meer waterdicht is.
Komt iemand dit bekend voor of heeft iemand eventueel een oplossing? O+

Voor het tweede probleem zal ik wel contact zoeken met Sony. Dacht alleen dat ze daar een chat support hadden? Iemand nog een linkje daarvan? :?
Is je speaker niet kapot? Andere simkaart al geprobeerd? Van die oplaadpoort heb ik meer gehoord. Zoek anders is in het forum.
Via de app xperiacare kan je een reparatie aanvragen.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
Ik hoop dat het een softwarefoutje is maar het zou idd kunnen dat de speaker defect is. Andere simkaart ga ik nog proberen! Kan dit daadwerkelijk het probleem veroorzaken?

Bedankt iig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
J.Gronkjaer schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:18:
Ik hoop dat het een softwarefoutje is maar het zou idd kunnen dat de speaker defect is. Andere simkaart ga ik nog proberen! Kan dit daadwerkelijk het probleem veroorzaken?

Bedankt iig! :)
Geen idee, maar als je het met een andere sim ook hebt dan is denk je speaker kapot.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepkon
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:14
Is de speaker niet vervuild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
Sinds donderdag een trotse eigenaar van de z3compact. Hiervoor de zr gebruikt en erg blij mee,, snel, mooi helder scherm en goede accu!

Maar heb ook klein probleempje,, heb vaak dat mijn klok bugged. Of hij geeft de minuten niet aan of hij staat een half uur telaat. Vind mijn baas niet zo fijn ;-) iemand idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik dacht zelf dat het ergens door de stamina functie kwam maar dat lijkt na een paar wijzigingen tezijn of kijk ik ergens over heen? Thans alvast!

[ Voor 0% gewijzigd door rinusnl op 11-04-2015 17:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Heb zelf sinds twee weken de Xperia Z3 Compact, en sinds deze week de OTA ontvangen naar Lollipop. Weet iemand of het mogelijk is om de stock Lollipop firmware eenvoudig te rooten zonder te downgraden en/of de bootloader te unlocken, en zonder een custom rom te flashen? Ben eigenlijk net klaar met alles in te stellen naar tevredenheid, en heb geen zin om weer van vooraf aan te beginnen :P

Heb me al suf gezocht op XDA maar kon eigenlijk nog niks duidelijk vinden. Ben verder prima tevreden met de stock firmware, alleen zou graag root willen hebben voor wat applicaties :)

[ Voor 11% gewijzigd door Denzo op 11-04-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Eh, dat is dan behoorlijk jammer. Je kunt alleen vanaf firmware 23.0.A.2.93 de root exploit uitvoeren. Als je al op LP zit kun je downgraden vergeten, dan gaat je apparaat bootloopen.

Wat je kunt doen:
Backup je apps en app data met Helium. Doe daarna een FTF naar 23.0.A.2.93 met Flashtool en wipe je data partitie. Daarna kun je rooten en XZDualRecovery installeren. Heb je dat gedaan, kun je naar 5.0.2 upgraden met een flashable ROM naar keuze via een custom recovery. Als het goed is heb je nog root en kun je XZDualRecovery opnieuw installeren (want die gaat weg na een update), tevens krijg je system r/w access na succesvolle installatie van XZDualRecovery op 5.0.2.

Daarna kun je root apps installeren. Pas wel op met Xposed, dit werkt niet helemaal en zorgt voor bootloops wanneer modules hebt. Je kunt proberen je systeempartities te deodexen en dergelijke, maar dan krijg je weer gezeur met dingen als Play Store dat je apparaat niet herkent. Dus rooten is prima zolang je niet Xposed probeert te gebruiken.

Oh ja, en dan nog je Helium backups restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
ikt schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:07:
Eh, dat is dan behoorlijk jammer. Je kunt alleen vanaf firmware 23.0.A.2.93 de root exploit uitvoeren. Als je al op LP zit kun je downgraden vergeten, dan gaat je apparaat bootloopen.

Wat je kunt doen:
Backup je apps en app data met Helium. Doe daarna een FTF naar 23.0.A.2.93 met Flashtool en wipe je data partitie. Daarna kun je rooten en XZDualRecovery installeren. Heb je dat gedaan, kun je naar 5.0.2 upgraden met een flashable ROM naar keuze via een custom recovery. Als het goed is heb je nog root en kun je XZDualRecovery opnieuw installeren (want die gaat weg na een update), tevens krijg je system r/w access na succesvolle installatie van XZDualRecovery op 5.0.2.

Daarna kun je root apps installeren. Pas wel op met Xposed, dit werkt niet helemaal en zorgt voor bootloops wanneer modules hebt. Je kunt proberen je systeempartities te deodexen en dergelijke, maar dan krijg je weer gezeur met dingen als Play Store dat je apparaat niet herkent. Dus rooten is prima zolang je niet Xposed probeert te gebruiken.

Oh ja, en dan nog je Helium backups restoren.
Bedankt voor de korte en bondige uitleg _/-\o_ Ik denk dat ik er dan nog eventjes mee wacht totdat ik mijn stock rom beu ben of totdat er een root exploit komt voor Lollipop a la giefroot.

Edit:

Toch maar gedaan, ik was m'n stock rom beu :P Guide werkte perfect! De Nordic FTF geflashed, toen geroot en recovery geinstalleerd, vervolgens http://forum.xda-develope...-1-0-690-generic-t3056413 geïnstalleerd :P

[ Voor 8% gewijzigd door Denzo op 12-04-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Niet specifiek over de Z3 compact, maar blijkbaar zijn er dus wel degelijk problemen met Lollipop:
nieuws: Gebruikers Nexus 7 maken melding van kapotte tablet na Lollipop-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Blij dat het je goed is gelukt, Denzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Sony roept nu op twitter dat ze de update elk moment verwachten. Of dat betekent dat we dichterbij zijjn dat vorige week of dat ze gewoon steeds specifiekere taal moeten gaan gebruiken om zichzelf nog geloofwaardig te vinden is natuurlijk volstrekt onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ik zie het wel...
Eind februari my ass.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

Regeneration schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:15:
Niet specifiek over de Z3 compact, maar blijkbaar zijn er dus wel degelijk problemen met Lollipop:
nieuws: Gebruikers Nexus 7 maken melding van kapotte tablet na Lollipop-update
Elke software heeft bugs, wat is je punt? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
eew schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:10:
Sony roept nu op twitter dat ze de update elk moment verwachten. Of dat betekent dat we dichterbij zijjn dat vorige week of dat ze gewoon steeds specifiekere taal moeten gaan gebruiken om zichzelf nog geloofwaardig te vinden is natuurlijk volstrekt onduidelijk.
Op facebook en instagram ook

Hèhè. ‪#‎ICan‬ Almost Update.... We hopen snel te kunnen bevestigen dat de uitrol van ‪#‎Lollipop‬ in Nederland is begonnen. Stay tuned en volg ons natuurlijk ook op Instagram!`

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaxestria
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 16:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
https://twitter.com/SonyX...s/587575551004643328?s=09

Haha lekker duidelijk. Eigenlijk weten ze dus nog vrij weinig. Niks concreets iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verkoper1000
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-08-2024
Hoi allen ,

Ik heb een probleem met mijn Z3C en ik vroeg me af of meer gebruikers dit probleem hebben of weten hoe ik dit kan oplossen. Ik draai sinds een maand op 5.0.

Het probleem (sinds deze week) betreft de 3.5 mm headphonejack. Als ik er oordopjes in stop (heb meerdere getest, die het op andere toestellen goed doen) hoor ik een krakend geluid en is de muziek slecht en wazig 'op de achtergrond' te horen. Ook kreeg ik in het begin steeds de melding dat 'ruisonderdrukking was uitgeschakeld', die melding krijg ik inmiddels niet meer.

De app smartconnect heb ik uitgeschakeld, daar kan het iig niet aan liggen. Ook met de equalizer heb ik niets gedaan.

Het is moeilijk uit te leggen en erg irritant omdat ik zo niks meer kan luisteren met oordopjes.

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Iemand tips om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Verkoper1000 schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:42:
Hoi allen ,

Ik heb een probleem met mijn Z3C en ik vroeg me af of meer gebruikers dit probleem hebben of weten hoe ik dit kan oplossen. Ik draai sinds een maand op 5.0.

Het probleem (sinds deze week) betreft de 3.5 mm headphonejack. Als ik er oordopjes in stop (heb meerdere getest, die het op andere toestellen goed doen) hoor ik een krakend geluid en is de muziek slecht en wazig 'op de achtergrond' te horen. Ook kreeg ik in het begin steeds de melding dat 'ruisonderdrukking was uitgeschakeld', die melding krijg ik inmiddels niet meer.

De app smartconnect heb ik uitgeschakeld, daar kan het iig niet aan liggen. Ook met de equalizer heb ik niets gedaan.

Het is moeilijk uit te leggen en erg irritant omdat ik zo niks meer kan luisteren met oordopjes.

Ik had zoiets ooit bij een HTC one. Bij mij was toen de ingang defect!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Hoi allen ,

Zijn het toevallig oordopjes met ingebouwde microfoon? Ik heb eens een setje gebruikt die voor een oude Sony was en dat trok de telefoon niet en gaf soortgelijke verschijnselen. Heeft te maken met de plug en de verschillende functies op de tips van de plug. Toch, je input kan inderdaad ook defect zijn.

Hoop het eerste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
of zoiets simpel als een stofje of pluisje wat ondertussen onderin je 3.5mm socket zit genesteld. Zou niet de eerste keer dat ik met een klein pinnetje of zo heel voorzichtig meuk uit een headphone socket heb zitten peuteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Ja, check ff met een tandenstoker of er iets van stof in zit. Heb ik regelmatig, omdat ik hem in mijn broekzak heb zitten. Dan komt er een pluisje tevoorschijn en doet alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Niet online
Hoi allen ,

Dit heb ik sinds een paar dagen nu ook :(. Ik draai nog de stock android versie dus daar ligt het niet aan. Ik heb nog geprobeerd om de ingang schoon te maken maar dat heeft helaas niet geholpen. Op dit moment gebruik ik de bluetooth koptelefoon die ik erbij kreeg maar ik ga binnenkort maar naar de winkel toe om hem te laten repareren. Het lijkt aan de ingang te liggen, ik gebruik mijn oordopjes dagelijks en heb de telefoon sinds de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
https://twitter.com/SonyXperiaNL/status/587929831867752448

Morgen begint het eindeloos 'F5-en' in de update app :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Er zijn in Europa opeens een berg landen bijgekomen die nu ook de 23.1.A.0.726 firmware hebben.
Nog steeds maar 1 lonely Telekom.de duitse carrier ROM die 23.2.A.0.278 heeft, maar zo bijzonder is die firmware niet.

Gokje, we krijgen idd morgen of overmorgen 23.1.A.0.726 beschikbaar, op z'n minst via companion app.
Of ben ik dan naïef om te geloven dat er nu eindelijk iets officieels aankomt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
had gereageerd op de facebook berichtje en kreeg ook reactie van sony dat het daadwerkelijk ook de Z3Compact betreft, niet dat ze dit als een apart model ziet :p

Woensdag of donderdag! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verkoper1000
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-08-2024
Mr.C4 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:37:
[...]

Dit heb ik sinds een paar dagen nu ook :(. Ik draai nog de stock android versie dus daar ligt het niet aan. Ik heb nog geprobeerd om de ingang schoon te maken maar dat heeft helaas niet geholpen. Op dit moment gebruik ik de bluetooth koptelefoon die ik erbij kreeg maar ik ga binnenkort maar naar de winkel toe om hem te laten repareren. Het lijkt aan de ingang te liggen, ik gebruik mijn oordopjes dagelijks en heb de telefoon sinds de launch.
Ja dat denk ik idd ook. Heb ook geprobeerd de ingang schoon te maken maar dat werkte bij mij ook niet. Ik gebruik momenteel Apple oordopjes en heb tests gedaan met andere oordoppen die het jammer genoeg ook niet deden.

Ik denk dat ik de telefoon ter reparatie op ga sturen naar t mobile, wel zwaar irritant dat het voor zo'n probleem moet aangezien de telefoon het ook bij mij perfect heeft gedaan sinds de lancering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Ik twijfel nog wel of ik vanuit een hele schone install begin of lui mijn apps en instellingen hou. Wat doen jullie?

btw: ik moest hier zo om lachen http://www.replacedirect....r-white/pn/1284-3481.html dan ben je echt niet goed bij je hoofd om dat te durven vragen.

[ Voor 48% gewijzigd door xon op 14-04-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een branded toestel (vodafone). Er stonden iig standaard Vodafone apps op bij aanschaf.

Betekent dit dat ik extra lang moet gaan wachten of kan ik de update ook komende dagen verwachten?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Als ik kijk in XperiFirm, is het juist de Vodafone branded die op dit moment als enige in NL een update klaar heeft staan!
Afbeeldingslocatie: http://snag.gy/35vmW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Mr.C4 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:37:
[...]

Tip: koop bij de kruidvat oid een flesje pure alcohol >70%, en tanden / beugel ragertjes.
Zet je toestel uit, en bevochtig het ragertje met alcohol. Niet zeiknat houden, dus de druppels er af schudden. Hierna met het ragertje in de ingang peuren. Heeft bij de nokia 920 van vriendinlief geholpen, deze kraakte en dacht dat er continu headphones waren ingepluged, wat resulteerde in geen geluid als ze een telefoongesprek had. Na deze actie nergens last meer van (2 maanden geleden schoon gemaakt).
Acohol laat geen residu achter (verdampt snel), en lost viezigheid/corrosie op wat het ragertje weer kan oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjuzt
  • Laatst online: 13-09 11:20
Bij systeemupdate zegt mijn telefoon dat er een update is en als hij die wil gaan downloaden. Maar kan hij hem nog niet downloaden dus hij lijkt eraan te komen. Misschien te druk op de server.

PSN: Joosty1986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 19:58
Lollipop Vodafone update is inderdaad gearriveerd! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Razer op 15-04-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjuzt
  • Laatst online: 13-09 11:20
Razer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:18:
Lollipop Vodafone update is inderdaad gearriveerd! :)
Bij jou kan hij wel gewoon downloaden?

PSN: Joosty1986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 19:58
Zjuzt schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:21:
[...]

Bij jou kan hij wel gewoon downloaden?
Yes, installatie loopt al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Laatst online: 16-09 11:29
Yes! Hopelijk volgen de unbranded toestellen snel..

Waarom komen die eigenlijk later? Die hebben toch geen goedkeuring nodig van een provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
heeft niks met goedkeuring te maken, meer met wanneer sony op de grote groene knop duurt ergens (ze faseren het uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
T-mobile versie schijnt vertraagt te zijn volgens het T-mobile forum!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juroenn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09-2024
Begreep van KPN dat hun ook niets te zeggen hebben wanneer de update uitgerold wordt. Sony bepaald dus welke provider het eerste de uitrol krijgt?

"De update wordt uitgerold vanuit Sony, dus het is afwachten wanneer dit zal zijn. Hierop hebben wij helaas geen invloed."

Volgens een kpn medewerker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaveD1109 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:45:
T-mobile versie schijnt vertraagt te zijn volgens het T-mobile forum!
En heeft dat alleen met de branded toestellen te maken ?

Ik heb namelijk T-Mobile, maar mijn toestel los gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 17:06
Zojuist een T-Mobile branded Z3 voor een klant geupdatet naar Lollipop. De uitrol is dus ook ook voor T-Mobile al bezig.

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xl3y
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 18:35
Iemand een idee of ik de OTA zal binnen krijgen als ik de What's new app heb gedisabled? Telefoon is niet geroot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
dingen disablen is gewoon android functie, zou geen invloed moeten (kunnen) hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Graizie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:49:
Zojuist een T-Mobile branded Z3 voor een klant geupdatet naar Lollipop. De uitrol is dus ook ook voor T-Mobile al bezig.
Weird. Is nog geen firmware voor R11B / 1289-2858 op de servers te zien.
Oh wacht, je praat over de Z3. Voor de Z3 is hij er wel _unbranded_ en voor alle branded NL varianten.

Voor de Z3C alleen nog Vodafone branded op dit moment :S.

Zo te zien trouwens ook al KPN branded voor de Z2. Dus de volgorde zit lekker door elkaar heen :S.

[ Voor 9% gewijzigd door dipje2 op 15-04-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Graizie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:49:
Oké vaag! 18 uur geleden hebben zij een bericht geplaatst op hun forum dat het nog een paar dagen ging duren!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 10:26
xon schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:25:
Ik twijfel nog wel of ik vanuit een hele schone install begin of lui mijn apps en instellingen hou. Wat doen jullie?
Wat is wijsheid in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 17:06
dipje2 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:56:
[...]

Weird. Is nog geen firmware voor R11B / 1289-2858 op de servers te zien.
Oh wacht, je praat over de Z3. Voor de Z3 is hij er wel _unbranded_ en voor alle branded NL varianten.

Voor de Z3C alleen nog Vodafone branded op dit moment :S.

Zo te zien trouwens ook al KPN branded voor de Z2. Dus de volgorde zit lekker door elkaar heen :S.
Ik realiseer me nu pas dat er inderdaad verschil zit tussen de uitrol van de Z3 en de Z3 compact. Gaat lekker bij Sony :/

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Als ik XperiFirm mag geloven staan de branded T-Mobile en KPN telefoons van de Z3c nu ook in de lijst.

Alleen de unbranded dus nog niet :S.

edit: unbranded voor de Z3 (dus niet de Z3c) is nu ook live :S.

[ Voor 20% gewijzigd door dipje2 op 15-04-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dipje2 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:44:
Als ik XperiFirm mag geloven staan de branded T-Mobile en KPN telefoons van de Z3c nu ook in de lijst.

Alleen de unbranded dus nog niet :S.

edit: unbranded voor de Z3 (dus niet de Z3c) is nu ook live :S.
Zucht koop je een unbranded toestel voor snellere updates.. :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
mwah ik geloof niet dat je veel keus hebt in NL wat je krijgt? Heb de mijne gewoon bij een KPN/Hi verlenging maar het is echt unbranded. Er zijn maar weinig shops hier die echt provider-specifieke dingen leveren lijkt me.

Laat ik het zo zeggen, ik geloof dat iedereen die bij een niet-carrier-specifieke shop een abbo + phone haalt (zoals webshops als CoolBlue, maar ook brick-and-mortar shops die niet gebonden zijn als ze nog bestaan) gewoon de eerste de beste versie krijgt die op de plank in het magazijn ligt, en niet specifiek eentje die bij de provider hoort :).

Zal me beetje worst wezen of hij branded is of niet, want je disabled / uninstalled de apps toch die je niet wilt gebruiken. Zolang er geen simlock bij zit, is het enige verschil dan het bootlogo toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
dipje2 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:54:

Zal me beetje worst wezen of hij branded is of niet, want je disabled / uninstalled de apps toch die je niet wilt gebruiken. Zolang er geen simlock bij zit, is het enige verschil dan het bootlogo toch? :)
Klopt, en ik meen me te herinneren dat bij mijn xperia S toentertijd het flashen van unbranded firmware een eitje was, dat zal nu niet veel veranderd zijn gok ik zo...
Ben allang blij dat providers niet meer net als vroeger hun logo ergens op je telefoon zelf plakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
vaagisdenaam schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:58:
[...]

Ben allang blij dat providers niet meer net als vroeger hun logo ergens op je telefoon zelf plakken...
Jah, ooit nog met een suikerklontje het Orange logo afgeschuurd van mijn HTC P3300 :D
dipje2 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:54:
mwah ik geloof niet dat je veel keus hebt in NL wat je krijgt? Heb de mijne gewoon bij een KPN/Hi verlenging maar het is echt unbranded. Er zijn maar weinig shops hier die echt provider-specifieke dingen leveren lijkt me.
Hier een Z3C van CoolBlue met Vodafone verlenging... ik heb R10B (unbranded toch?), maar bij software updates staat wel Vodafone Updates, dat is dan ook het enige provider-specifieke dat ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Ik snap al lang niet meer hoe die RnnX nummers werken. Want dat nummer gaat veranderen als je upgrade, dan wordt het iets met een C op het eind :P.

Dus R10B lijkt een code voor de firmware te zijn die schoon is ('customized NL' oftewel unbranded NL)
maar als je toestel-customization-code 1289-8443 is dan ziet ie dat je een Vodafone editie hebt.

Aan de andere kant, heb je al kunnen upgraden? Zo niet heb je toch geen Vodafone versie denk ik. Maar hoe je dan aan 'Vodafone updates' komt is me een raadsel :). Denk niet dat ze dat handmatig hebben lopen installeren op telefoons voordat ze naar klanten gaan bij Vodafone, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
heb hem net binnen gehengeld via on air.. 600mb!

Customization version 1289-8443_R6C

Phone software version: 1285-6521_23.1.A.0.726

5.0.2 android

Eerste indruk, effe winnen. mooie smooth design, fancy notificatie scherm! :D
ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
dipje2 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:15:
Dus R10B lijkt een code voor de firmware te zijn die schoon is ('customized NL' oftewel unbranded NL)
maar als je toestel-customization-code 1289-8443 is dan ziet ie dat je een Vodafone editie hebt.

Aan de andere kant, heb je al kunnen upgraden? Zo niet heb je toch geen Vodafone versie denk ik. Maar hoe je dan aan 'Vodafone updates' komt is me een raadsel :). Denk niet dat ze dat handmatig hebben lopen installeren op telefoons voordat ze naar klanten gaan bij Vodafone, toch?
Nog geen upgrade beschikbaar hier... customization-code is 1288-5414_R10B, dus geen Vodafone editie dan. Snap ook niet hoe ik aan die Vodafone Updates komt. Hij is wel een keer ter reparatie weggeweest... wellicht dat het sindsdien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
maybe.. 1288-5414 is de unbranded versie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
En 1288-6945_R10B? KPN of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
1288-6945 zou branded KPN moeten zijn (met OTA / nieuwe firmware available op XperiFirm), maar R10B zou weer moeten zeggen 'customized NL unbranded'.. dus.... :)

edit: De OTA update brengt je trouwens naar R6C.. dus zoals ik al zei, ik weet niet meer wat die Rxxx nummers betekenen :)

[ Voor 29% gewijzigd door dipje2 op 15-04-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
Krijg de update zojuist binnen. Geen wifi netwerk in de buurt helaas dus vanavond maar even updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
And we're live. Customization version 1288-5414_R10B (niet te verwarren met de 1285-6521 die voor mijn huidige firmware versie staat).

'Customized NL unbranded' toch echt via XperiFirm. En alhoewel XperiFirm nog geen nieuwe firmware vind voor mijn telefoon, heb ik toch echt een +/- 600mb OTA op mijn telefoon.

edit: die 'could not download' geeft :)

edit2: en nu daadwerkelijk aan het downloaden is! (nog steeds niet op XperiFirm)

[ Voor 18% gewijzigd door dipje2 op 15-04-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:29
gewoon via Update Center?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2