Hier komt hij nu ook binnen (KPN). Install hem over de huidige versie, kijk even hoe het loopt en kan dan altijd nog naar fabrieksinstellingen terugzetten. Ik ben benieuwd
Ja same here. Triest, dat je daar dan nog langer moet wachten..Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:47:
[...]
Zucht koop je een unbranded toestel voor snellere updates..![]()
Unbranded, en ik krijg zojuist de update.
Wat vage Google Play services-error bij de eerste boot. En ook notifications dat juist Google Play-services geupdate moet worden, maar als je dan op 'OK' klikt geeft de store-pagina aan dat er geen update is.
20 seconden later begint ie opeens uit zichzelf te downloaden. Leek even raar, maar gaat dus uiteindelijk OK.
Telefoon is wel pisheet zeg, blij dat ik hem niet aan de oplader had liggen ook nog eens.
En zo te zien is Sony 'whats new' weer terug, dus ik ga weer even kijken wat er geuninstalled en disabled kan worden
.
20 seconden later begint ie opeens uit zichzelf te downloaden. Leek even raar, maar gaat dus uiteindelijk OK.
Telefoon is wel pisheet zeg, blij dat ik hem niet aan de oplader had liggen ook nog eens.
En zo te zien is Sony 'whats new' weer terug, dus ik ga weer even kijken wat er geuninstalled en disabled kan worden
oh bleh, "What's new" is nu de app waar je de updates van sony-onderdelen in te zien krijgt? Geen update-center meer? Misschien toch "What's new" nog maar niet uitzetten
.
mooie update hoor, ben er blij mee en jullie?
[ Voor 88% gewijzigd door rinusnl op 15-04-2015 15:37 ]
Iemand enig idee hoe ik het lege meldingslockscreen weg kan krijgen en meteen mijn patroon kan gebruiken?
Nu moet ik eerst vegen, en daarna het patroon invoeren...
Wat ik al dacht, toch maar terug aanzetten dandipje2 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:29:
oh bleh, "What's new" is nu de app waar je de updates van sony-onderdelen in te zien krijgt? Geen update-center meer? Misschien toch "What's new" nog maar niet uitzetten.
Weet jij toevallig het commando nog om die app te unblocken?
[ Voor 8% gewijzigd door 0xl3y op 15-04-2015 15:46 ]
heb nooit een commando gebruikt. Onder 4.4 heb je gewoon update-center voor de updates, en ik denk dat ik WhatsNew gedisabled heb via het apps-scherm van Android
Op mijn Z3C met (zakelijk) Vodafone abonnement heb ik nog steeds geen update voor Lollipop ontvangen helaas...
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Is bij jullie sinds de update de statusbalk, bovenin, blauw? Dat ziet er soms best lelijk uit namelijk
ja lelijk... vooral als je in een menu zit wat een net een tintje blauwer ishosnor101 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:17:
Is bij jullie sinds de update de statusbalk, bovenin, blauw? Dat ziet er soms best lelijk uit namelijk
Dit kan je veranderen door andere thema's in te stellen.
Hierdoor kan je ook geel,groen paars of rood krijgen
[ Voor 16% gewijzigd door rinusnl op 15-04-2015 16:20 ]
oef, aan de update... 359 applicties te optimaliseren...
[ Voor 5% gewijzigd door dolledriesnl op 15-04-2015 16:21 ]
Hier inmiddels ook binnen!! Is alles nu ineens groter op het scherm??
DaveD
Nu ook Customized NL voor de Z3 compact.
Is nu aan het downloaden, ben benieuwd!
Is nu aan het downloaden, ben benieuwd!
hoe staat je lettertypen?DaveD1109 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:29:
Hier inmiddels ook binnen!! Is alles nu ineens groter op het scherm??
Ik gebruik een combinatie van Nova Launcher en het AKdesign XSPACE thema op mijn Z3 Compact. Met Kitkat kon je met Thema's vrijwel alles aanpassen op een Z3c. Het lijkt er nu op dat die Thema's zijn gereduceerd tot achtergrondjes zodat Sony overal consistent Material Design kon doorvoeren. Nu is het nog aan de third party developers om hun apps ook nog hieraan aan te passen waardoor de statusbalk mee kleurt.rinusnl schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:18:
[...]
ja lelijk... vooral als je in een menu zit wat een net een tintje blauwer is
Dit kan je veranderen door andere thema's in te stellen.
Hierdoor kan je ook geel,groen paars of rood krijgen
Bij wit zal hij waarschijnlijk niet meekleuren omdat je dan de statusbalk-icoontjes niet meer kunt zien.
mm ik gebruik zowiezo themer en vond deze combinatie niet echt geweldig. De grijze variant is in mijn ogen nog mooi.Limit-NL schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:49:
[...]
Ik gebruik een combinatie van Nova Launcher en het AKdesign XSPACE thema op mijn Z3 Compact. Met Kitkat kon je met Thema's vrijwel alles aanpassen op een Z3c. Het lijkt er nu op dat die Thema's zijn gereduceerd tot achtergrondjes zodat Sony overal consistent Material Design kon doorvoeren. Nu is het nog aan de third party developers om hun apps ook nog hieraan aan te passen waardoor de statusbalk mee kleurt.
Bij wit zal hij waarschijnlijk niet meekleuren omdat je dan de statusbalk-icoontjes niet meer kunt zien.

Beste allen, heeft iemand een idee of deze telefoon ook werkt in de VS? Ik verhuis binnenkort naar de VS en ben op zoek naar een snelle compacte Android telefoon.
Het plan is daar een goedkoop sim only abonnementje te nemen met een nieuw nummer. Mijn Whatsapp account kan ik dan gewoon overzetten op dit nieuwe nummer. Weet niet of deze telefoon de Amerikaanse netwerken aankan, alsook of er nog andere dingen zijn waar ik niet aan denk...
Het plan is daar een goedkoop sim only abonnementje te nemen met een nieuw nummer. Mijn Whatsapp account kan ik dan gewoon overzetten op dit nieuwe nummer. Weet niet of deze telefoon de Amerikaanse netwerken aankan, alsook of er nog andere dingen zijn waar ik niet aan denk...
Hier look update binnen,die functie naast de home button waar je voorheen op kon klikken on all apps in 1 x the sluiten is verdwenen
how krijg ik die terug
Hoe loopt het? Heb je het over een lollipop rom (nordic oid) geïnstalleerd?SimplySimon schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:16:
Hier komt hij nu ook binnen (KPN). Install hem over de huidige versie, kijk even hoe het loopt en kan dan altijd nog naar fabrieksinstellingen terugzetten. Ik ben benieuwd
Verkeerd gelezen, gaat natuurlijk om de OTA.
Zijn er mensen met de nordic lollipop die de nederlandse rom erover heen installeren?
[ Voor 16% gewijzigd door maier op 15-04-2015 19:55 ]
ook het eerste wat ik miste... wie o wie heeft een antwoord?nxt0206 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:46:
Hier look update binnen,die functie naast de home button waar je voorheen op kon klikken on all apps in 1 x the sluiten is verdwenenhow krijg ik die terug
Niet. Waarom wil je alle apps sluiten?
ik weet van enkele apps op mn foon dat ze af en toe een battery-lekje kunnen veroorzaken, deze snel afsluiten voor ik mn foon effe niet gebruik, is wel zo makkelijkbarrymossel schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:18:
Niet. Waarom wil je alle apps sluiten?
Verwijderd
Ik weet niet of dat waar is maar ik heb ook zo een tik dat ik af en toe alle apps moet sluiten. Mis de knop ook heel erg!dolledriesnl schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:20:
[...]
ik weet van enkele apps op mn foon dat ze af en toe een battery-lekje kunnen veroorzaken, deze snel afsluiten voor ik mn foon effe niet gebruik, is wel zo makkelijk
Van die tik moet je af want het is nergens voor over
. Aangezien je de activity sluit en niet het process zal het ook niet altijd werken tegen een app die battery drain veroorzaakt.
Een webpagina die open staat met veel animaties of een op hol geslagen javaacriptje kan het wel tegen helpen.
Voor de rest zorgt het er alleen maar voor dat het starten van een gesloten app weer langer duurt. Ram heb je om te gebruiken, niet om vrij te hebben.
Maar aangezien 80% van de mensen met Sony z3 lollipop hierover 'zeuren' (sorry) is het een gewenste feature. Er schijnen een paar 5.x roms te zijn met, maar Sony heeft de knop weggehaald. Of hij terugkomt zijn alleen maar rumors en vage mockups bekend.
Een webpagina die open staat met veel animaties of een op hol geslagen javaacriptje kan het wel tegen helpen.
Voor de rest zorgt het er alleen maar voor dat het starten van een gesloten app weer langer duurt. Ram heb je om te gebruiken, niet om vrij te hebben.
Maar aangezien 80% van de mensen met Sony z3 lollipop hierover 'zeuren' (sorry) is het een gewenste feature. Er schijnen een paar 5.x roms te zijn met, maar Sony heeft de knop weggehaald. Of hij terugkomt zijn alleen maar rumors en vage mockups bekend.
Verwijderd
Dus het helpt weldipje2 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:19:
Van die tik moet je af want het is nergens voor over.
........
Momenteel draai ik de Baltic versie op mijn verse (paar weken in bezit) Z3C.
Mijn bedoeling was om de KPN versie te flashen (zit tenslotte bij Simyo) maar nu zie ik ook de customized versie.
Wat is het verschil tussen de KPN en Customized versie?
Ok: Customized = unbranded.
Mijn bedoeling was om de KPN versie te flashen (zit tenslotte bij Simyo) maar nu zie ik ook de customized versie.
Wat is het verschil tussen de KPN en Customized versie?
Ok: Customized = unbranded.
[ Voor 6% gewijzigd door maniac2003 op 15-04-2015 22:08 . Reden: Antwoord gevonden ]
Dat wil ik ook graag weten.vaagisdenaam schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:38:
Iemand enig idee hoe ik het lege meldingslockscreen weg kan krijgen en meteen mijn patroon kan gebruiken?
Heb hem ook net binnengekregen. Wat is Android over de jaren toch goed en mooi geworden. Als ik terugkijk naar hoe 2.3 was is dit een wereld van verschil.
Godver.
Mn vriendin heeft de update gedaan en nu elke seconden een melding dat Google.gapps is uitgeschakeld. De telefoon word nutteloos met die meldingen. Ook synchroniseerd ie niet meer.
Heb nu de play service uitgeschakeld maar kan nu niet in de playstore en heb geen Gmail enz.
Iemand anders hier ook last van en of een eventuele oplossing? Het cashe wissen enz heb ik al geprobeerd. En heb liever geen zin in een factory reset.
Alvast bedankt
Mn vriendin heeft de update gedaan en nu elke seconden een melding dat Google.gapps is uitgeschakeld. De telefoon word nutteloos met die meldingen. Ook synchroniseerd ie niet meer.
Heb nu de play service uitgeschakeld maar kan nu niet in de playstore en heb geen Gmail enz.
Iemand anders hier ook last van en of een eventuele oplossing? Het cashe wissen enz heb ik al geprobeerd. En heb liever geen zin in een factory reset.
Alvast bedankt
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79889vaagisdenaam schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:38:
Ik heb Smart Lock aangezet via Trust-agents en daarna een Trusted Location ingesteld (thuis), dan hoef je op die locatie geen pin/pattern te gebruiken en hoef je alleen maar te swipen. (kan ook met een Trusted Device of Face unlock)
I think this is the best you can get...
Deze allen geprobeerd? http://www.androidpit.com...ess-gapps-has-stopped-fixdn072 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:37:
[ Voor 28% gewijzigd door Canard op 15-04-2015 22:55 ]
Factory reset is aan te bevelen na een rom update, in ieder geval als je problemen ondervindt. Dat veegt een hoop spinnenwebben uit het systeem, flashen is niet zo clean als je zou willen.dn072 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:37:
Godver.
Alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 15-04-2015 23:31 ]
Prima update. Over het algemeen tevreden met de looks en de notificaties op het lockscreen.
Ik stoor me echter aan tweetal dingen. Ten eerste aan het feit dat de snelle instellingen nu twee handelingen vergen (2 vegen naar beneden).
En heeft er iemand al een oplossing gevonden voor die WA meldingen? Die telkens groot boven in beeld verschijnen en er akelig lang blijven staan.
Ik stoor me echter aan tweetal dingen. Ten eerste aan het feit dat de snelle instellingen nu twee handelingen vergen (2 vegen naar beneden).
En heeft er iemand al een oplossing gevonden voor die WA meldingen? Die telkens groot boven in beeld verschijnen en er akelig lang blijven staan.

[ Voor 22% gewijzigd door J.Gronkjaer op 15-04-2015 23:23 ]
Zo, geinstalleerd en een factory reset overheen gegooid. Het enige echt irritante is het terug instellen van mijn e-mailadressen, de rest gaat eigenlijk via Google backup services vanzelf. En het ruimt lekker op: een aantal apps die ooit geinstalleerd zijn maar waar ik weinig meer mee doe zal ik niet missen en dus niet herinstalleren.
Eventuele kleine updates kunnen wel met een dirty flash, maar 4.4 -> 5.0 zie ik als vergelijkbaar met een nieuwe custom rom op een device zetten.
Eventuele kleine updates kunnen wel met een dirty flash, maar 4.4 -> 5.0 zie ik als vergelijkbaar met een nieuwe custom rom op een device zetten.
Vanavond ook de update geïnstalleerd en telefoon naar fabrieksinstellingen gereset. Nu zie ik in de facebook app bij het nieuwsoverzicht rechtsonder een blauw rondje. Soort snelkoppeling naar bericht schrijven, inchecken foto delen en foto maken.
Is dit een instelling? Heb dit liever weg namelijk

[ Voor 13% gewijzigd door Michiel193 op 16-04-2015 00:23 ]
Dat is duidelijk Material Design, hebben alle Google apps inmiddels ook zo'n beetje.
Mijn Nexus 4 paar weken geleden had dit niet dus is dan een toevoeging van Sony?peptalk schreef op donderdag 16 april 2015 @ 00:13:
Dat is duidelijk Material Design, hebben alle Google apps inmiddels ook zo'n beetje.
Nee, is gewoon de nieuwste Facebook app denk ik, ik heb hem ook nog niet op Moto X om eerlijk te zijn.Mayet193 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 00:23:
[...]
Mijn Nexus 4 paar weken geleden had dit niet dus is dan een toevoeging van Sony?
Zoals ook in bovenstaand screenshot te zien is de default kleur voor de statusbar vies lichtblauw als de app zelf geen kleur ingesteld heeft. Iemand enig idee hoe/waarmee ik dat kan aanpassen naar zwart of transparant?
Ik heb nu bij personalisering mijn thema naar grijs gezet, is iets beter maar bij de ene App past het beter dan de ander.
Grijs is idd het mooiste vind ik...Grannd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:02:
Ik heb nu bij personalisering mijn thema naar grijs gezet, is iets beter maar bij de ene App past het beter dan de ander.
Het kleurenthema van sony past nog niet helemaal mooi bij lollipop imo...
Ik heb ook de nieuwste update geïnstalleerd.
Maar nu kan ik niet meer via de Exchange koppeling synchroniseren met outlouk.com. Dit gebruik ik voor mijn mail, contacten en agenda.
Is dat geblokkeerd in Android 5? Heeft iemand hier een oplossing voor?
Het adres dat ik hiervoor gebruik is:
dub406-m.hotmail.com
De foutmelding :
Exchange services is gestopt
Er zijn blijkbaar meer mensen met hetzelfde probleem :
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79850
Maar nu kan ik niet meer via de Exchange koppeling synchroniseren met outlouk.com. Dit gebruik ik voor mijn mail, contacten en agenda.
dub406-m.hotmail.com
De foutmelding :
[ Voor 13% gewijzigd door NIMIC op 16-04-2015 09:14 ]
Kan je nog rooten als je de 5.0 update hebt geistalleerd?
Of kan je beter nu rooten en dan een 5.0 via recovery flashen?
Of kan je beter nu rooten en dan een 5.0 via recovery flashen?
Toch maar een weblog?
dat laatste. Ik geloof dat rooten vanaf 5.0 gaat door eerst te downgraden naar een ROM met een kernel die nog vunerable is, daar te rooten en dan de nieuwe ROMs te flashen via prerooted zips. Maar heb me er nog niet echt in verdiept dus weet het niet zeker.
Wie weet kan je ook via flashtool een FTF flashen van 5.00 waar je de kernel van een oudere versie gebruikt (Die exploitable is) of een custom kernel voor 5.0 die system r/w writable is en zo. Al is het maar om te rooten en daarna alsnog een stock kernel te flashen.
Wie weet kan je ook via flashtool een FTF flashen van 5.00 waar je de kernel van een oudere versie gebruikt (Die exploitable is) of een custom kernel voor 5.0 die system r/w writable is en zo. Al is het maar om te rooten en daarna alsnog een stock kernel te flashen.
Ik heb mijn outlook.com adres ingesteld 2 dagen voordat ik de OTA kreeg, en die doet het nog gewoon na de update.NIMIC schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:53:
Ik heb ook de nieuwste update geïnstalleerd.
dub406-m.hotmail.com
De foutmelding :
Maar mijn server was 's.outlook.com' wat ik had moeten instellen geloof ik.
domain: leeg username: je email adres wat je als login gebruikt.
of als het een combi veld is: alleen je email adres, of je email adres met een backslash (\) er voor, maar bij mij werkte email-adres only.
server: s.outlook.com
SSL/TLS spul aanlaten.
Mijn Chrome was toch echt de laatste verie voor de OTA, en na de update begint ie er opeens ook anders uit te zien en knopjes op andere plekken te zetten. Dus het zijn apps die zich aanpassen aan je system ROM / android-theme denk ik.Mayet193 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 00:23:
[...]
Mijn Nexus 4 paar weken geleden had dit niet dus is dan een toevoeging van Sony?
Sony kan zelf niet zomaar iets aanpassen aan de Facebook app zonder er echt een 'andere variant' van te maken zeg maar.
Ik heb zojuist de update binnen gekregen op een T-Mobile branded telefoon. Versie 23.1.A.0.726 van ruim 600MB.
Dit is waar ik op had gewacht!
Met deze versie zal ik mijn volgende telefoon review schrijven.
Ik kan het niet vaak genoeg herhalen, maar voer na zo'n grote update altijd een Factory reset uit om vreemde meldingen en gedrag van je telefoon uit te sluiten.
p.s. vergeet geen backup te maken voordat je een factory reset uitvoert of voordat je je telefoon update.
Dit is waar ik op had gewacht!
Met deze versie zal ik mijn volgende telefoon review schrijven.
Ik kan het niet vaak genoeg herhalen, maar voer na zo'n grote update altijd een Factory reset uit om vreemde meldingen en gedrag van je telefoon uit te sluiten.
p.s. vergeet geen backup te maken voordat je een factory reset uitvoert of voordat je je telefoon update.
[ Voor 12% gewijzigd door Kiswum op 16-04-2015 09:36 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Verwijderd
Ik wacht nog wel even met updaten.
Factory reset, geen sluitknopje voor apps.
Het werkt prima nu
Factory reset, geen sluitknopje voor apps.
Het werkt prima nu
Ja dit is echt zwaar irritant! Ik zoek hier ook een oplossing voor. Gaat niet meer weg bij mij.J.Gronkjaer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:14:
Prima update. Over het algemeen tevreden met de looks en de notificaties op het lockscreen.
Ik had eerst Nova Launcher, maar door al die nieuwe notificatieinstellingen werkt dat ook voor geen meter meer.
Iemand al goede ervaringen met een launcher icm Lollipop?
Verwijderd
Hoi,
Ik heb dus net de update geinstalleerd, alleen weet ik niet hoe ik me telefoon nu op stil moet zetten.
Ben geen techno-princess helaas... Help!
Ik heb dus net de update geinstalleerd, alleen weet ik niet hoe ik me telefoon nu op stil moet zetten.
Ben geen techno-princess helaas... Help!
Dat klopt wel, ik wilde zeggen dat dit onder KitKat prima werkte.. alleen onder Lollipop is dit inderdaad geen stijlvolle combinatie meer. Je kunt mijns inziens het beste voor het grijze Xperia thema kiezen en vervolgens een eigen achtergrond toevoegen.rinusnl schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:00:
[...]
mm ik gebruik zowiezo themer en vond deze combinatie niet echt geweldig. De grijze variant is in mijn ogen nog mooi.
Dat is niet helemaal waar, net zoals bij een Nexus kun je dit in 1 veeg doen met twee vingers.J.Gronkjaer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:14:
Mocht je dit ook vervelend vinden, dan zou ik gewoon Power Toggles installeren en een widget op het homescreen zetten.
Op Volume+ drukken aan de zijkant zodat de volumeslider zichtbaar wordt, en daar linksonder op STIL tikkenVerwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:54:
Hoi,
Ben geen techno-princess helaas... Help!![]()
Iemand tip hoe ik tijd op lockscreen weer netjes op 1 regel krijg na updaten naar v5 ? (ipv zoals nu uur en minuten op 2 losse regels)
Settings > Personalization > ClocksDDX schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:11:
Iemand tip hoe ik tijd op lockscreen weer netjes op 1 regel krijg na updaten naar v5 ? (ipv zoals nu uur en minuten op 2 losse regels)
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Je schijnt nu notificaties te kunnen zien op je lockscreen, maar ik krijg ze niet. Heb alle notificaties aanstaan, maar toch zie ik, als ik mijn lockscreen open, nergens een teken van leven. Pas nadat ik mijn pin invoer zie ik boven in beeld de icoontjes. Iemand die weet hoe ik dit kan aanpassen?
Dat staat bij Settings > Sound & notification. Onderdaan staat ten eerste een optie "When device is locked", daar moet je de optie "Show all notification content" aanzetten. Verder kun je daaronder via App notifications per app instellen of deze prio hebben of geblocked worden. Optioneel staat er helemaal onderaan het Sound & notification menu ook nog Notification access. Hier kan ik bijvoorbeeld mijn geinstalleerde launcher, Apex launcher, toegang geven tot mijn notificaties.Viavia28 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:22:
Je schijnt nu notificaties te kunnen zien op je lockscreen, maar ik krijg ze niet. Heb alle notificaties aanstaan, maar toch zie ik, als ik mijn lockscreen open, nergens een teken van leven. Pas nadat ik mijn pin invoer zie ik boven in beeld de icoontjes. Iemand die weet hoe ik dit kan aanpassen?
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Dit heb ik allemaal aan staan. Maar toch krijg ik geen meldingen binnen.Moi_in_actie schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:32:
[...]
Dat staat bij Settings > Sound & notification. Onderdaan staat ten eerste een optie "When device is locked", daar moet je de optie "Show all notification content" aanzetten. Verder kun je daaronder via App notifications per app instellen of deze prio hebben of geblocked worden. Optioneel staat er helemaal onderaan het Sound & notification menu ook nog Notification access. Hier kan ik bijvoorbeeld mijn geinstalleerde launcher, Apex launcher, toegang geven tot mijn notificaties.
Wanneer de telefoon unlocked is krijg ik wel van die zwaar irritante balken bovenin mijn scherm die ik ook nergens kan uitzetten.
Vind ik ook vervelend, maar je kunt ze wel meteen weer terug naar boven vegen... Hoef je iig niet te wachten tot hij verdwijnt...Viavia28 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:35:
[...]
Dit heb ik allemaal aan staan. Maar toch krijg ik geen meldingen binnen.
Wanneer de telefoon unlocked is krijg ik wel van die zwaar irritante balken bovenin mijn scherm die ik ook nergens kan uitzetten.
Heb de widget inderdaad al geïnstalleerdLimit-NL schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:56:
[...]
Dat klopt wel, ik wilde zeggen dat dit onder KitKat prima werkte.. alleen onder Lollipop is dit inderdaad geen stijlvolle combinatie meer. Je kunt mijns inziens het beste voor het grijze Xperia thema kiezen en vervolgens een eigen achtergrond toevoegen.
[...]
Dat is niet helemaal waar, net zoals bij een Nexus kun je dit in 1 veeg doen met twee vingers.
Mocht je dit ook vervelend vinden, dan zou ik gewoon Power Toggles installeren en een widget op het homescreen zetten.
Iemand al een oplossing gevonden voor de WA notificaties? Krijg ze wel te zien bij een ppersoonlijk berich, maar niet bij groepsberichten.
Ik heb met mijn vorige telefoons, waaronder een Z1 Compact nooit problemen gehad in de VS. Je Z3C zal ook gewoon moeten functioneren.RudyG schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:26:
Beste allen, heeft iemand een idee of deze telefoon ook werkt in de VS? Ik verhuis binnenkort naar de VS en ben op zoek naar een snelle compacte Android telefoon
Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Verwijderd
Er zijn gratis thema's in de playstore!Grannd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:02:
Je kunt in Whatsapp, de kleur en notificaties van je groepsapp individueel aanpassen.J.Gronkjaer schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:50:
[...]
Iemand al een oplossing gevonden voor de WA notificaties? Krijg ze wel te zien bij een ppersoonlijk berich, maar niet bij groepsberichten.
Daar zou de oplossing kunnen liggen.
Of gewoon de klok lang indrukken op het lockscreenDDX schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:11:
De snelle instellingen krijg je ook direct te zien als je met twee vingers tegelijk naar beneden veegt.J.Gronkjaer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:14:
[afbeelding]
Die tweede vind ik ook irritant, meestal veeg ik hem gewoon weg
Hoe veeg je die? Iedere keer als ik dat doe opent 'ie 'm...kepler schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:12:
[...]
De snelle instellingen krijg je ook direct te zien als je met twee vingers tegelijk naar beneden veegt.
Die tweede vind ik ook irritant, meestal veeg ik hem gewoon weg
Volgens mij gewoon naar links? Maar ik begin nu aan mezelf te twijfelenYuukon schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:15:
[...]
Hoe veeg je die? Iedere keer als ik dat doe opent 'ie 'm...
kepler schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:23:
[...]
Volgens mij gewoon naar links? Maar ik begin nu aan mezelf te twijfelenIk zal er eens op letten!
Eerder kon 'ie inderdaad omhoog ja, maar nu met de lollipop update opent 'ie 'm dus als ik dat doe. Ik zal eens naar links proberen!vaagisdenaam schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:25:
Omhoog vegen
nadat ik dacht, het zal allemaal wel meevallen met die gebarsten achterkant zit er zojuist ook een barst in de achterkant. Uit het niets pats boem was er in eens.
Ik heb hem bij de mediamarkt aangeschaft, is het verstandig om hem daar heen te brengen voor reparatie of direct met sony contact opnemen?
Ik heb hem bij de mediamarkt aangeschaft, is het verstandig om hem daar heen te brengen voor reparatie of direct met sony contact opnemen?
Normaal kreeg ik voor iedere melding een mooi knipperrend blauw lichtje, nu moet ik eerst ontgrendelen voordat ik ook maar iets zie. Nou hoef ik die meldingen niet in mijn lockscreen dus dat heb ik uit staan. Maar ik wil graag wel weer zien dat ik bvb een WA bericht heb zonder dat ik eerst mijn telefoon moet ontgrendelen. Ik heb de optie "meldingslicht" gewoon aan staan, maar geen blauw knipperd lampje meer.
Wat doe ik fout?
Excuses als dit al eerder is gevraagd, maar ik heb niet alles sinds gistermiddag door gelezen, maar ik ben wel erg benieuwd of er een oplossing is. Via google vond ik zo snel ook niets.
Wat doe ik fout?
Excuses als dit al eerder is gevraagd, maar ik heb niet alles sinds gistermiddag door gelezen, maar ik ben wel erg benieuwd of er een oplossing is. Via google vond ik zo snel ook niets.
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Verwijderd
Waar je hem gekocht heb tochz0rk0l schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:48:
nadat ik dacht, het zal allemaal wel meevallen met die gebarsten achterkant zit er zojuist ook een barst in de achterkant. Uit het niets pats boem was er in eens.
Ik krijg gewoon een mooi groen lichtje bij nieuwe whatsapp berichten. Heb je de notificatie instellingen van zowel de telefoon als de whatsapp applicatie gecontroleerd?RawChild schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:39:
Normaal kreeg ik voor iedere melding een mooi knipperrend blauw lichtje, nu moet ik eerst ontgrendelen voordat ik ook maar iets zie. Nou hoef ik die meldingen niet in mijn lockscreen dus dat heb ik uit staan. Maar ik wil graag wel weer zien dat ik bvb een WA bericht heb zonder dat ik eerst mijn telefoon moet ontgrendelen. Ik heb de optie "meldingslicht" gewoon aan staan, maar geen blauw knipperd lampje meer.
Wat doe ik fout?
Ik heb de update nog steeds niet OTA, daar staat hij alleen te zeuren om .77 te mogen installeren. Dus ik ben het nu via PC Compangion aan het proberen. Maar die zeurt dat hij niet kan communiceren met de Sony Update enigine. Moet ik dan toch .77 OTA installeren en er vanuit gaan dat ik hem dan wel zie?
Ik heb per ongeluk z3c front en back glass screen protectors gekocht, kan ik iemand blij maken? Ik hoef er niets voor te hebben.
Ik wil ze best hebbendouwe.nl schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:59:
Ik heb per ongeluk z3c front en back glass screen protectors gekocht, kan ik iemand blij maken? Ik hoef er niets voor te hebben.
Ik heb inmiddels de update ook binnen (unbranded en Telfort)
Sindsdien werkt Skiplock niet meer. Op de site van Skiplock staat dat deze het inderdaad niet doet op LP. Maar omdat ie niet opent, kan ik 'm ook niet meer verwijderen.
Het alternatief via Smart Lock gaat niet op wifi signaal als ik het goed begrijp.
Wie weet raad?
Sindsdien werkt Skiplock niet meer. Op de site van Skiplock staat dat deze het inderdaad niet doet op LP. Maar omdat ie niet opent, kan ik 'm ook niet meer verwijderen.
Het alternatief via Smart Lock gaat niet op wifi signaal als ik het goed begrijp.
Wie weet raad?
[ Voor 8% gewijzigd door Too5 op 16-04-2015 20:19 ]
Ik kan bevestigen dat naar links werktYuukon schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:43:
[...]
[...]
Eerder kon 'ie inderdaad omhoog ja, maar nu met de lollipop update opent 'ie 'm dus als ik dat doe. Ik zal eens naar links proberen!
Iemand die deze button niet heeft na het installeren van lollipop en fabrieksreset? Mijn vriendin heeft alleen de update gedaan en heeft niet deze button.Mayet193 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:38:
Vanavond ook de update geïnstalleerd en telefoon naar fabrieksinstellingen gereset. Nu zie ik in de facebook app bij het nieuwsoverzicht rechtsonder een blauw rondje. Soort snelkoppeling naar bericht schrijven, inchecken foto delen en foto maken.
[afbeelding]
Dat probleem met de engine heb ik nu ook als ik via de PC probeer te installeren, maar voor mij is er wel een mogelijke oorzaak: Gisteren wilde ik laat de update installeren, maar Sony vond dat de download wel 2 uur ging duren. Toen heb ik omdat ik naar bed wilde het hele update-verhaal maar afgebroken. Wil ik het vandaag opnieuw via PC companion doen, krijg ik dezelfde melding over de engine. Nou dan maar OTA (ook al ben ik daar minder blij mee). Hoop wel dat ik een eventuele backup nog terug kan zetten via PC companion.eew schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:53:
Ik heb de update nog steeds niet OTA, daar staat hij alleen te zeuren om .77 te mogen installeren. Dus ik ben het nu via PC Compangion aan het proberen. Maar die zeurt dat hij niet kan communiceren met de Sony Update enigine. Moet ik dan toch .77 OTA installeren en er vanuit gaan dat ik hem dan wel zie?
En afgezien van de 'Lollipop' features en ikzelf net aan Kitkat gewend ben, update ik hem toch maar. Heb niet voor niets een nieuwe telefoon gekocht.
En daarna ga ik hier in dit topic opletten op de berichtjes wanneer Sony eens met 5.1 aankomt
Je kunt ook snel terug omhoog en weer naar beneden met een vinger om de toggles te krijgen, dan kan het met een beweging en een hand..J.Gronkjaer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:14:
[afbeelding]
Ik ook unbranded, gekocht bij Coolblue, OTA naar 5.0.2 op 15-04-2015.Jasper schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 05:43:
Unbranded, gekocht bij coolblue, nog geen ota update helaas
Verwijderd
Ik ook unbranded, gekocht bij Coolblue, OTA naar 5.0.2 op 15-04-2015.Jasper schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 05:43:
Unbranded, gekocht bij coolblue, nog geen ota update helaas
Ik heb wel het idee dat mijn batterij minder lang mee gaat.
Meer mensen last van ?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2015 09:25 ]
Heeft iemand enig idee wat er met de batterijstatistieken na de update gebeurt is. De percentages slaan nergens op, en ook lijk ik een permanente wakelock te hebben van iets dat niet in de batterijstatistieken terug te vinden is.
Even een vraagje, heb je hierna een factory reset uitgevoerd? Ik moet het zelf nog testen, maar ik hoorde van iemand anders dat 3 dagen nog steeds mogelijk is.Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:24:
[...]
Ik ook unbranded, gekocht bij Coolblue, OTA naar 5.0.2 op 15-04-2015.
Ik heb wel het idee dat mijn batterij minder lang mee gaat.
Meer mensen last van ?
onder de instellingen van meldingen heb ik meldingslicht aan staan. geen idee wat ik nog meer kan instellen. voor het lockscreen heb ik de meldingen uit staan. maar lijkt me dat dat lichtje daar los van staat.Dutch Sephiroth schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:53:
[...]
Ik krijg gewoon een mooi groen lichtje bij nieuwe whatsapp berichten. Heb je de notificatie instellingen van zowel de telefoon als de whatsapp applicatie gecontroleerd?
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Verwijderd
Nope, geen factory reset... Ik heb geen zin om weer alles opnieuw te installeren en in mijn ogen moet dat ook niet nodig zijn om na elke update een factory reset uit te voeren..Kiswum schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:34:
[...]
Even een vraagje, heb je hierna een factory reset uitgevoerd? Ik moet het zelf nog testen, maar ik hoorde van iemand anders dat 3 dagen nog steeds mogelijk is.
Maar als ik kijk naar mijn "scherm aan" batterij verbruik dan doe ik daar nu nog maar 5 uur en 20 minuten mee. Voor 5.0.2 zat ik op 6 uur en 30 minuten tot iets meer dan 7 uur.
Is die van jouw ook permanent wakker? Ik heb gisteravond geüpdate, maar ik heb nu al het idee dat er iets mis is. Toen hij van de lader kwam was hij binnen een paar minuten op 98, en hij lijkt niet in slaap te kunnen vallen. Ook zien de batterijstatistieken er bij mij heel vreemd uit, scherm gebruikt maar 10%.Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:36:
[...]
Nope, geen factory reset... Ik heb geen zin om weer alles opnieuw te installeren en in mijn ogen moet dat ook niet nodig zijn om na elke update een factory reset uit te voeren..
Maar als ik kijk naar mijn "scherm aan" batterij verbruik dan doe ik daar nu nog maar 5 uur en 20 minuten mee. Voor 5.0.2 zat ik op 6 uur en 30 minuten tot iets meer dan 7 uur.
Verwijderd
Nee, dat idee heb ik niet, ik zal hem eens een uurtje uitzetten. kijken hoeveel hij verbruikt.eew schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:39:
[...]
Is die van jouw ook permanent wakker? Ik heb gisteravond geüpdate, maar ik heb nu al het idee dat er iets mis is. Toen hij van de lader kwam was hij binnen een paar minuten op 98, en hij lijkt niet in slaap te kunnen vallen. Ook zien de batterijstatistieken er bij mij heel vreemd uit, scherm gebruikt maar 10%.
PC companion kan volgens mij een perfecte backup maken, waarbij je kunt kiezen wat je weer hersteld wilt hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:36:
[...]
Nope, geen factory reset... Ik heb geen zin om weer alles opnieuw te installeren en in mijn ogen moet dat ook niet nodig zijn om na elke update een factory reset uit te voeren..
Bij een kleine update is een reset niet echt nodig, daar ben ik het mee eens.
Bij een grote update, wordt er zoveel aan het systeem veranderd, waarbij bepaalde elementen niet altijd verwijderd worden. Dit kan vreemde meldingen en vreemd gedrag veroorzaken.
Dit is niet alleen bij Sony, maar ook bij Samsung, Xiaomi, LG, HTC, etc.
Van Android 4.2 (Jelly Bean) naar Android 4.4 (Kitkat) was overigens ook een grote stap voor de Z1c, hierbij kreeg ik veel errors van de camera. Na een reset wat dit probleem direct opgelost.
Van Android 4.4 naar Android 5.0 is overigens ook een zeer grote stap.
Mocht er geen oplossing zijn, dan kan een reset en een gerichte restore van je gegevens, een oplossing bieden.