eew schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:53:
Ik heb de update nog steeds niet OTA, daar staat hij alleen te zeuren om .77 te mogen installeren. Dus ik ben het nu via PC Compangion aan het proberen. Maar die zeurt dat hij niet kan communiceren met de Sony Update enigine. Moet ik dan toch .77 OTA installeren en er vanuit gaan dat ik hem dan wel zie?
Zeker weten! OTA's zijn altijd incremental, dus je moet de vorige versie hebben!
(Als voorbeeld, de OTA update van 4.4-.77 naar 5.0-.726 is 600mb, terwijl de hele .726 firmware als 1 flashable bestand ongeveer 1.3 tot 1.5gb is.
En voor de algemene info: Ik had mijn telefoon nog niet zo lang en kwam met .77 uit 'de fabriek' (uit de winkel dus, CoolBlue) maar ben ook niet iemand die heel veel installeert op zijn telefoon. Wat spelletjes (moet die nieuwe SoC toch beetje testen), 1 of 2 camera apps, Buienalarm, Whatsapp (toevallig de nieuwe met Material Look van de website gepakt vlak voor de OTA binnen kwam) en de NS app. Dat is het dan ongeveer ook wel. Vooral, geen facebook, geen twitter. De normale android email app staat op exchange-push-mail en wel de google calendars, voor de rest weinig.
Update ging ok, en op wat rare meldingen en crashes van google play services die om een update van zichzelf zat te zeuren bij 1st boot is voor de rest netjes verlopen. Nadat google play services zichzelf ging updaten een reboot gedaan en geen gekke melding of wat dan ook gezien. Nog geen app zien force-closen, mijn home-scherm nog niet zien reloaden, telefoon werkt nog steeds vlot.
Krijg de indruk dat het swipen over het homescreen nu met een fractie minder FPS gaat i.p.v. de locked 60 hier voorheen... maar dat kan ook tussen m'n oren zitten

.
Batterij is nog steeds erg netjes. Mijn dag begint om 06.30 dat ie van de lader gaat, wat fotootjes, veel whatsapp heen & weer, 15 minuten pinball-hd in de trein naar werk, op mijn werk weinig gebruikt behalve wat internet browsen en whatsapp, 15 minuten pinball-hd in de trein terug naar huis, weer wat fotootjes, en uiteindelijk toen ik om +/- 21.00 achter mijn PC zat had ik nog 76% over. Lijkt mij erg netjes.
Ik heb dus geen factory reset gedaan, maar ik had ook een redelijke verse en nog schone installatie. Voor iedereen die opeens wakelocks krijgt of minder dan een dag op een accu haalt, sorry maar je moet echt factory-resetten want het ligt aan iets van je apps en user settings, niet aan de firmware.
Over Skiplock: Het enige wat ik zo snel kan verzinnen is dat je vanaf je PC een app kan uninstallen via ADB, maar dan moet je de pacakagename van Skiplock weten (komen we wel achter), maar ook moet je ADB al wel aanstaan en approved zijn denk ik, want dat gaat je niet lukken als je niet voorbij je lockscreen komt

.
Anders ben ik bang dat het toch een pc-companion backup wordt, factory reset en daarna dingen terug zetten zonder Skiplock

.
[
Voor 64% gewijzigd door
dipje2 op 17-04-2015 10:11
]