Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:43:
[...]

PC companion kan volgens mij een perfecte backup maken, waarbij je kunt kiezen wat je weer hersteld wilt hebben.

Bij een kleine update is een reset niet echt nodig, daar ben ik het mee eens.
Bij een grote update, wordt er zoveel aan het systeem veranderd, waarbij bepaalde elementen niet altijd verwijderd worden. Dit kan vreemde meldingen en vreemd gedrag veroorzaken.
Dit is niet alleen bij Sony, maar ook bij Samsung, Xiaomi, LG, HTC, etc.

Van Android 4.2 (Jelly Bean) naar Android 4.4 (Kitkat) was overigens ook een grote stap voor de Z1c, hierbij kreeg ik veel errors van de camera. Na een reset wat dit probleem direct opgelost.
Van Android 4.4 naar Android 5.0 is overigens ook een zeer grote stap.

Mocht er geen oplossing zijn, dan kan een reset en een gerichte restore van je gegevens, een oplossing bieden.
Hmmm, misschien is het waar. maar tot nu toe heb ik nog geen enkele error gehad en alles lijkt prima te werken.
Ook als ik kijk bij mijn batterij specs. dan lijkt alles in orde. Enige is dat ik nu een uur tot ander half uur minder lang met een batterij lading doe.

Ik ga het nog even aankijken, misschien moet het weer even opnieuw allemaal gezet worden en komt het nog goed. Een factory reset kan altijd nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18

DDX

Viavia28 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:35:
[...]

Dit heb ik allemaal aan staan. Maar toch krijg ik geen meldingen binnen.
Wanneer de telefoon unlocked is krijg ik wel van die zwaar irritante balken bovenin mijn scherm die ik ook nergens kan uitzetten.
Nog opgelost ?
Ik heb wel netjes knipperend lampje, maar op lockscreen zelf zie ik totaal geen melding dat ik iets heb ontvangen. (sms en telegram)

En bij Sound & Notifications heb ik staan:
When device is locked: Show all notification content

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09
Bundin schreef op donderdag 16 april 2015 @ 01:51:
Zoals ook in bovenstaand screenshot te zien is de default kleur voor de statusbar vies lichtblauw als de app zelf geen kleur ingesteld heeft. Iemand enig idee hoe/waarmee ik dat kan aanpassen naar zwart of transparant?
Vond het ook niet zo mooi. Bij Instellingen -> persoonlijk maken -> thema's kun je kiezen voor bepaalde thema's. Zelf heb ik optie 'wit' gekozen en dit is denk ik ongeveer wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
(jarig!)
eew schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:53:
Ik heb de update nog steeds niet OTA, daar staat hij alleen te zeuren om .77 te mogen installeren. Dus ik ben het nu via PC Compangion aan het proberen. Maar die zeurt dat hij niet kan communiceren met de Sony Update enigine. Moet ik dan toch .77 OTA installeren en er vanuit gaan dat ik hem dan wel zie?
Zeker weten! OTA's zijn altijd incremental, dus je moet de vorige versie hebben!
(Als voorbeeld, de OTA update van 4.4-.77 naar 5.0-.726 is 600mb, terwijl de hele .726 firmware als 1 flashable bestand ongeveer 1.3 tot 1.5gb is.

En voor de algemene info: Ik had mijn telefoon nog niet zo lang en kwam met .77 uit 'de fabriek' (uit de winkel dus, CoolBlue) maar ben ook niet iemand die heel veel installeert op zijn telefoon. Wat spelletjes (moet die nieuwe SoC toch beetje testen), 1 of 2 camera apps, Buienalarm, Whatsapp (toevallig de nieuwe met Material Look van de website gepakt vlak voor de OTA binnen kwam) en de NS app. Dat is het dan ongeveer ook wel. Vooral, geen facebook, geen twitter. De normale android email app staat op exchange-push-mail en wel de google calendars, voor de rest weinig.

Update ging ok, en op wat rare meldingen en crashes van google play services die om een update van zichzelf zat te zeuren bij 1st boot is voor de rest netjes verlopen. Nadat google play services zichzelf ging updaten een reboot gedaan en geen gekke melding of wat dan ook gezien. Nog geen app zien force-closen, mijn home-scherm nog niet zien reloaden, telefoon werkt nog steeds vlot.
Krijg de indruk dat het swipen over het homescreen nu met een fractie minder FPS gaat i.p.v. de locked 60 hier voorheen... maar dat kan ook tussen m'n oren zitten :P.

Batterij is nog steeds erg netjes. Mijn dag begint om 06.30 dat ie van de lader gaat, wat fotootjes, veel whatsapp heen & weer, 15 minuten pinball-hd in de trein naar werk, op mijn werk weinig gebruikt behalve wat internet browsen en whatsapp, 15 minuten pinball-hd in de trein terug naar huis, weer wat fotootjes, en uiteindelijk toen ik om +/- 21.00 achter mijn PC zat had ik nog 76% over. Lijkt mij erg netjes.

Ik heb dus geen factory reset gedaan, maar ik had ook een redelijke verse en nog schone installatie. Voor iedereen die opeens wakelocks krijgt of minder dan een dag op een accu haalt, sorry maar je moet echt factory-resetten want het ligt aan iets van je apps en user settings, niet aan de firmware.

Over Skiplock: Het enige wat ik zo snel kan verzinnen is dat je vanaf je PC een app kan uninstallen via ADB, maar dan moet je de pacakagename van Skiplock weten (komen we wel achter), maar ook moet je ADB al wel aanstaan en approved zijn denk ik, want dat gaat je niet lukken als je niet voorbij je lockscreen komt :S.
Anders ben ik bang dat het toch een pc-companion backup wordt, factory reset en daarna dingen terug zetten zonder Skiplock :S.

[ Voor 64% gewijzigd door dipje2 op 17-04-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ik heb gewoon maar de OTA route gevolgd, maar ik kan op dit moment niet echt zeggen dat ik tevreden ben.

Ik heb werkelijk geen idee wat er aan de hand is, maar ik heb een permanente wakelock en de batterij statistieken lijken gewoon onzin te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
laatste keer dat ik het zal zeggen (en ja, ik weet dat je zei dat je het niet wou en vind dat het niet nodig hoeft te zijn, maar meningen verschillen): backup, factory reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2qjlhfq.png

Ik vind dit vreemd. Bij het batterijverbruik word aangegeven dat wifi eigenlijk continu aan staat. Terwijl dit niet het geval is. Was voor 5.0 ook al het geval dus daar zal het wel niet aan liggen. Iemand enig idee van een mogelijke oorzaak/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

J.Gronkjaer schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:27:
[afbeelding]

Ik vind dit vreemd. Bij het batterijverbruik word aangegeven dat wifi eigenlijk continu aan staat. Terwijl dit niet het geval is. Was voor 5.0 ook al het geval dus daar zal het wel niet aan liggen. Iemand enig idee van een mogelijke oorzaak/oplossing?
Dat ziet er ook niet goed uit. Ik heb nu wifi uitgezet om te kijken of de wakelock door wifi komt. Ik vind het heel erg irritant dat je zonder root niet meer bij die batterijstatistieken kan. Dit lijkt redelijk op mijn probleem, met het grote verschil dat die van mij helemaal niet in slaap valt.

Edit: Mijn wakelock is zelfs aanwezig in vliegtuigmodus.

[ Voor 3% gewijzigd door eew op 17-04-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
DDX schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:50:
[...]

Nog opgelost ?
Ik heb wel netjes knipperend lampje, maar op lockscreen zelf zie ik totaal geen melding dat ik iets heb ontvangen. (sms en telegram)

En bij Sound & Notifications heb ik staan:
When device is locked: Show all notification content
Ja heb het opgelost.
Het lag aan het feit dat ik een exchange account had voor mijn werk. Hierdoor worden kennelijk alle notificaties uit veiligheidsoverwegingen uitgeschakeld. Erg frapant, aangezien je zelf de mogelijkheid hebt om bepaalde apps niet te laten tonen. Kwam een forum tegen waar momenteel een hele discussie gaande is over dit onderwerp. Ik heb nu het account ontkoppeld en het werkt allemaal. Heb nog niet geprobeerd wat er gebeurt als ik het account opnieuw toevoeg. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het dan blijft werken. Zal het zo ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 13:53

JanB

Het ken rotter !!!

Met Exchange had ik ook issues (in relatie met policies die gepushed werden). Op aanraden van onze Service Desk gebruik ik nu Nine als client voor m'n Exchange account. Voordeel hierbij is dat je de beveiliging op App-niveau in kunt stellen ipv op telefoon-niveau.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

De update bevalt mij ook redelijk goed. De batterijstats kloppen bij mij ook niet echt. Heb zelf geen factory reset uitgevoerd maar misschien dat ik het dit weekend wel ga doen. Heb wel het gevoel dat de telefoon sneller/vloeiender is geworden

Wat ik wel echt mis is de quick toggle om je telefoon op stil te zetten. Hoe kunnen ze in godsnaam die toggle er niet meer bij hebben zitten en wel standaard de cast toggle erbij zetten. Iemand enig idee hoe je quick toggle voor stille modus er alsnog op kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Viavia28 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:49:
[...]

Ja heb het opgelost.
Het lag aan het feit dat ik een exchange account had voor mijn werk. Hierdoor worden kennelijk alle notificaties uit veiligheidsoverwegingen uitgeschakeld. Erg frapant, aangezien je zelf de mogelijkheid hebt om bepaalde apps niet te laten tonen. Kwam een forum tegen waar momenteel een hele discussie gaande is over dit onderwerp. Ik heb nu het account ontkoppeld en het werkt allemaal. Heb nog niet geprobeerd wat er gebeurt als ik het account opnieuw toevoeg. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het dan blijft werken. Zal het zo ff proberen.
Dat zal het hier dan ook zijn, heb ook exchange activesync ingesteld staan.
Gek dat dit dan anders is na 4.4 -> 5.0 upgrade.
Op de exchange server zelf staat alleen ingesteld dat gebruikers verplicht een pincode moeten instellen.

Heb je linkje naar die discussie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Laatst online: 09-07 20:58
DDX schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:11:
[...]

Dat zal het hier dan ook zijn, heb ook exchange activesync ingesteld staan.
Gek dat dit dan anders is na 4.4 -> 5.0 upgrade.
Op de exchange server zelf staat alleen ingesteld dat gebruikers verplicht een pincode moeten instellen.

Heb je linkje naar die discussie ?
https://talk.sonymobile.c...n-lock-screen/td-p/955888
Alstu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
NYG schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:04:
Wat ik wel echt mis is de quick toggle om je telefoon op stil te zetten. Hoe kunnen ze in godsnaam die toggle er niet meer bij hebben zitten en wel standaard de cast toggle erbij zetten. Iemand enig idee hoe je quick toggle voor stille modus er alsnog op kan zetten?
Alweer, met Power Toggles (gratis) kun je zowel op je homescreen als op je notificatiebar een widget neerzetten die je helemaal naar wens kunt aanpassen met een grote variatie aan toggles en stijlen.
Er zelfs ondersteuning voor de Lollipop Priority Mode in de Volume Toggle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Thnx

Account gewist en opnieuw aangemaakt en het werkt weer :)

[ Voor 35% gewijzigd door DDX op 17-04-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Ik had zoiets ik ga niet zeuren over de veranderingen in Lollipop, de meeste worden hier ook al besproken, maar in mijn beleving heb ik ook iets waar ik me een beetje aan stoor: als ik op het lock-screen zit moet ik persé naar boven vegen om bij de andere schermen te komen. Ik dacht dat het bij Kitkat niet uitmaakte welke kant ik op had geveegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NYG schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:04:
Heb wel het gevoel dat de telefoon sneller/vloeiender is geworden
Ik kan dat beamen d.m.v. benchmarks ;)
Uit mijn hoofd is het gemiddelde bij bepaalde benchmakrs met 5-10% omnhoog gegaan.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Wifi lijkt altijd ingeschakeld: Je hebt de wifi 'advanced' setting dat er wel altijd gescanned mag worden naarw ifi networks (zodat locatie bepaling daar gebruik van kan maken), ook al staat je wifi uit. Doet dat misschien hier iets mee?

En wakelocks hebben te maken met de cpu. Een process gebruikt de cpu altijd (of vaak) waardoor hij niet in echte sleep modus komt. Dit heeft meestal niks met wifi of airplane mode te maken, het is een app die ergens in een lusje terecht komt (waarschijnlijk door corrupte user-settings). Als je idd niet kan zien welke app dat zou zijn, moet je aan een factory reset. Zie je wel welke app het is (of heb je een vermoeden), dan zou alleen die ene app resetten (clear user settings, clear cache, etc..of uninstall/reinstall) nog wel eens kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
dipje2 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:44:
Wifi lijkt altijd ingeschakeld: Je hebt de wifi 'advanced' setting dat er wel altijd gescanned mag worden naarw ifi networks (zodat locatie bepaling daar gebruik van kan maken), ook al staat je wifi uit. Doet dat misschien hier iets mee?

En wakelocks hebben te maken met de cpu. Een process gebruikt de cpu altijd (of vaak) waardoor hij niet in echte sleep modus komt. Dit heeft meestal niks met wifi of airplane mode te maken, het is een app die ergens in een lusje terecht komt (waarschijnlijk door corrupte user-settings). Als je idd niet kan zien welke app dat zou zijn, moet je aan een factory reset. Zie je wel welke app het is (of heb je een vermoeden), dan zou alleen die ene app resetten (clear user settings, clear cache, etc..of uninstall/reinstall) nog wel eens kunnen helpen.
Dat van die wifi instelling is idd juist. Is verholpen nu. Thanks. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

dipje2 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:44:

Ja, dat weet ik. Maar vliegtuigmodus leek mij een goed idee om alle netwerkgerelateerde dingen uit te sluiten. In het tijdperk waar de batterijstatistieken nog toegankelijk waren zou ik er zo achter gekomen kunnen zijn, nu is dat helaas niet meer mogelijk. Het lijkt de bekende miscellaneous wakelock te zijn, maar daar heeft niemand een oplossing voor.

GSam geeft de schuld aan Android-systeem (23,8%) en de Kernel(21,5%).

[ Voor 6% gewijzigd door eew op 17-04-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb inmiddels een reset gedaan en merk wel een algehele verbetering op snelheid van de interface... Vooral bij veel schakelen en starten van apps, en op het homescreen. Aanrader dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Sephiroth
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-08 22:10
RawChild schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:34:
[...]

onder de instellingen van meldingen heb ik meldingslicht aan staan. geen idee wat ik nog meer kan instellen. voor het lockscreen heb ik de meldingen uit staan. maar lijkt me dat dat lichtje daar los van staat.
Je kan op 2 plekken instellingen voor meldingen aanpassen:
1. instellingen van de Whatsapp applicatie. Dus je hebt Whatsapp geopend, dan rechtsbovenin de 3 blokjes -> instellingen -> meldingen. Onder kopje Berichten zie je LED. Kies daar je gewenste kleur van de whatsapp notificaties.

2. Je kan meldingen ook configureren in de instellingen van de telefoon (dus van toepassing op alle apps). Open de Instellingen app, ga naar Geluid en melding -> Meldingslicht. Zet die aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuukon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-04-2018
kepler schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:43:
[...]

Ik kan bevestigen dat naar links werkt :D
Daar kwam ik inderdaad ook achter! Dankje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:38
eijsenga schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:22:
[...]

Ik ook unbranded, gekocht bij Coolblue, OTA naar 5.0.2 op 15-04-2015.
Weird dat ik de update nog niet heb. Zou het te maken kunnen hebben met een unlocked bootloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.o.r.i.s
  • Laatst online: 22-05 13:10
Heb van de week een melding gehad dat ik een systeem update heb. Waarschijnlijk de update naar Lolliepop.
Eigenlijk wil ik niet updaten, heb daar bij een vorige telefoon (Samsung s4 mini) namelijk veel spijt achteraf van gehad.
Hoe krijg ik nu de melding weg op mijn telefoon? Wissen van de meldingen heeft niet geholpen en je kunt hem ook niet wegswypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-07-2021
J.o.r.i.s schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:33:
Heb van de week een melding gehad dat ik een systeem update heb. Waarschijnlijk de update naar Lolliepop.
Eigenlijk wil ik niet updaten, heb daar bij een vorige telefoon (Samsung s4 mini) namelijk veel spijt achteraf van gehad.
Hoe krijg ik nu de melding weg op mijn telefoon? Wissen van de meldingen heeft niet geholpen en je kunt hem ook niet wegswypen.
Instellingen > Persoonlijk maken > Meldingen beheren > Update Center afvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.o.r.i.s
JelkeS schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:58:
[...]

Dank u! Gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampover
  • Laatst online: 10-04 11:56
Je krijgt er echt geen spijt van hoor, draait als een zonnetje hier, zelfs zonder terugzetten naar factory settings. _/-\o_

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
RbBdOs schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:28:
[...]

Je krijgt er echt geen spijt van hoor, draait als een zonnetje hier, zelfs zonder terugzetten naar factory settings. _/-\o_
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.o.r.i.s
Ik wacht het nog wel even af. Heb bij mijn vorige telefoon enorme spijt gehad.
Ben tevreden met hoe de Z3c nu werkt, dus waarom updaten.

En lees toch ook mensen die er nog niet zo tevreden over zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

RbBdOs schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:28:
[...]

Kan je even bevestigen dat je geen permanente wakelock hebt? Die van mij draait ook wel goed, hij slaapt alleen nooit. Ik denk dat ik 5 uur SoT net niet ga halen, waar ik eerst toch af en toe tegen de 8 aan zat. Het is verbazingwekkend hoe lang deze telefoon het zelfs met een wakelock uit kan houden.

[ Voor 20% gewijzigd door eew op 17-04-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckkie
  • Laatst online: 09-08 10:12
JelkeS schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:58:
[...]

Ik heb het probleem dat Android/Sony mij 10+ keer per dag verteld dat mijn geheugen meer dan 75% vol is, en dat ik gegevens naar mijn sd kaart over moet zetten. Iets dat ik niet wil doen. Weet je misschien wat ik uit moet zetten om dit te stoppen? Zou zeer gewaardeerd zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:34
eew schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 20:12:
[...]
Kan je even bevestigen dat je geen permanente wakelock hebt? Die van mij draait ook wel goed, hij slaapt alleen nooit. Ik denk dat ik 5 uur SoT net niet ga halen, waar ik eerst toch af en toe tegen de 8 aan zat. Het is verbazingwekkend hoe lang deze telefoon het zelfs met een wakelock uit kan houden.
UIt interesse, hoe controleer je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

BlackLabel01 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 23:12:
[...]

UIt interesse, hoe controleer je dit?
Energiebeheer->Batterijverbruik en dan op het grafiekje klikken. Als de balk ingeschakeld volledig gekleurd is heb je een probleem. Ik heb vandaag 3,5 uur SoT gehaald op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Ah, thanks. Bij mij is dat nogal morse-code, dus dat zal wel goed zijn. Moet wel zeggen dat ik me afvraag hoe mensen 3 dagen op een acculading halen, na een gemiddelde dag zit mijn Z3c 's avonds toch ongeveer rond de 40%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

In stamina modus heb je als het goed is vrijwel geen verlies in diepe slaap. Als je niets met je telefoon doet kan het het zo wel een week uithouden.

Anyway, ik hoop dat ik niets vergeten ben wat ik nodig heb en ik ga eens een factory reset doen, ik hoop dat het daarmee is opgelost, want anders ben ik nu in het bezit van een waardeloze kachel.

Een factory reset lijkt het probleem niet opgelost te hebben. Ik vraag mij af wat de volgende stap moet gaan zijn...

Iets te vroeg geroepen. We kunnen weer slapen, alleen op de een of andere manier is hij tijdens de reset heel erg heet geworden, en de batterij wil niet hoger dan 98% komen.

[ Voor 29% gewijzigd door eew op 17-04-2015 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

eew schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 23:22:
In stamina modus heb je als het goed is vrijwel geen verlies in diepe slaap. Als je niets met je telefoon doet kan het het zo wel een week uithouden.

Anyway, ik hoop dat ik niets vergeten ben wat ik nodig heb en ik ga eens een factory reset doen, ik hoop dat het daarmee is opgelost, want anders ben ik nu in het bezit van een waardeloze kachel.

Een factory reset lijkt het probleem niet opgelost te hebben. Ik vraag mij af wat de volgende stap moet gaan zijn...

Iets te vroeg geroepen. We kunnen weer slapen, alleen op de een of andere manier is hij tijdens de reset heel erg heet geworden, en de batterij wil niet hoger dan 98% komen.
Heb ook maar een reset uitgevoerd en had precies hetzelfde. Telefoon werd erg heet en ik voelde het zelfs aan men case dus heb ik hem maar ff eraf gehaald. Hij is inmiddels wel weer op een normale temperatuur.

Ik heb ook maar eens de "verlengd gebruik" optie aangezet. Vindt tot nu toe niet echt dat men telefoon slomer is geworden. Ben benieuwd of het daadwerkelijk een positief effect heeft op de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20
BlackLabel01 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 23:18:
Ah, thanks. Bij mij is dat nogal morse-code, dus dat zal wel goed zijn. Moet wel zeggen dat ik me afvraag hoe mensen 3 dagen op een acculading halen, na een gemiddelde dag zit mijn Z3c 's avonds toch ongeveer rond de 40%.
Deze week heb ik 7 uur SoT gehaald over 2 dagen (1 dag weinig gebruik, 1 dag veel gebruik) zonder enkele energiebesparingsfuncties aan te hebben, behalve dan automatisch aanpassende verlichting (100% wel).

Ik merk wel dat Sync for Reddit erg veel batterij verbruikt in vergelijking tot Chrome, maar dat kan ook komen omdat er een hoop MBs door een slechte 3G-verbinding wordt getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-07-2021
Deckkie schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 23:10:
[...]

Ik heb het probleem dat Android/Sony mij 10+ keer per dag verteld dat mijn geheugen meer dan 75% vol is, en dat ik gegevens naar mijn sd kaart over moet zetten. Iets dat ik niet wil doen. Weet je misschien wat ik uit moet zetten om dit te stoppen? Zou zeer gewaardeerd zijn!
Dat weet ik zo niet, maar als je naar 'Meldingen beheren' gaat dat je kunt proberen om "Media Storage' of 'Memory' af kunt vinden.

Als het niet werkt kun je zelf ook proberen om een aantal apps af te vinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
Heeft Sony de kill switch feature ook geïmplementeerd? Kan hem zo niet vinden.
http://www.forbes.com/sit...oid-lollipop-kill-switch/

Was hier benieuwd naar voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

NYG schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 00:40:
[...]

Heb ook maar een reset uitgevoerd en had precies hetzelfde. Telefoon werd erg heet en ik voelde het zelfs aan men case dus heb ik hem maar ff eraf gehaald. Hij is inmiddels wel weer op een normale temperatuur.

Ik heb ook maar eens de "verlengd gebruik" optie aangezet. Vindt tot nu toe niet echt dat men telefoon slomer is geworden. Ben benieuwd of het daadwerkelijk een positief effect heeft op de batterijduur.
Ik gebruik altijd stamina met een hele grote whitelist die niet Google Play Services bevat, maar wel al het andere dat op de achtergrond zou moeten draaien. Zoals Sleep as Android, Gmail, de Pebble app en nog meer spullen. Dit verminderd het standby verbruik dusdanig dat die van mij het waarschijnlijk wel een week uit zou houden als ik hem niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zojuist de benchmarks van de Z3compact afgerond.
Over het algemeen scored hij nu op de meeste punten veel beter dan met Android 4.4. Bij de GFX en Geekbench test, is hij echter iets achteruit gegaan op prestaties. Het vreemde is, dat deze testen onlangs zijn toegevoegd aan mijn benchmarks en deze waren uitgevoerd met volledig ingerichte telefoons. Je zou verwachten dat een kale telefoon beter zou presteren :s (Gelukkig is het verschil niet erg groot en daardoor niet een merkbaar verschil).

(klik op het plaatje voor de uitvergroting)
Benchmark

Benchmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ik weet niet wat ik van het batterijverbruik moet denken. Na een factory reset lijk ik van mijn wakelock af te zijn, maar tijdens gebruik lijkt hij nog steeds veel te snel leeg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Ik ervaar ook een sneller leegrakende batterij. Gebruik standaard Stamina, maar na de Update schieten de percentages omlaag. Nu 's avonds tegen de 30%, voor update zo'n 60%. Moet hier nog verder naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GEi schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:03:
Ik ervaar ook een sneller leegrakende batterij. Gebruik standaard Stamina, maar na de Update schieten de percentages omlaag. Nu 's avonds tegen de 30%, voor update zo'n 60%. Moet hier nog verder naar kijken.
Denk je dat of is het zo? (psychologie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Bij mij slurpt google play services veel batterij... Weet iemand of dit bekend is?
Uitschakelen en opnieuw bijwerken mag niet omdat het proces een 'actieve apparaatbeheerder' is...

Ik heb overigens een reset gedaan na de update...

[ Voor 12% gewijzigd door vaagisdenaam op 18-04-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:08:
[...]

Denk je dat of is het zo? (psychologie)
Mijn mailprogramma is het enige programma dat altijd mag draaien. Dat was ook al zo, dus daar geen verandering. Ik zie het nog even aan omdat het mij nu niet hindert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maier
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:31
vaagisdenaam schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:36:
Bij mij slurpt google play services veel batterij... Weet iemand of dit bekend is?
Uitschakelen en opnieuw bijwerken mag niet omdat het proces een 'actieve apparaatbeheerder' is...

Ik heb overigens een reset gedaan na de update...
Google service staat bij mij ook boven aan de lijst. Terwijl het scherm juist heel laag staat. Mijn batterij verbruik is verder wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

GEi schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:03:
Ik denk dat het ik het misschien weet, maar ik kan het niet meer bevestigen. Voor de update was er volgens mij alleen maar Stamina aan of uit (maar ik kan het fout hebben), nu heb je verlengde stand-by en verlengde prestaties, en ik heb alleen maar verlengde standby aan gezet. Dit zou het best wel eens kunnen verklaren.

Stamina mode is verder een hele goede methode om play services eronder te houden. Als die van stamina in standby niets mogen doen dan doen scheelt dat een hele hoop batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 20:52
Ik ben nog niet zo blij met het vergrendelscherm. Zo mis ik in het vergrendelscherm het icoontje van Whatsapp in de statusbalk als er een berichtje is binnengekomen. Weet iemand of/hoe ik dit terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:38
Huit schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 19:07:
Ik ben nog niet zo blij met het vergrendelscherm. Zo mis ik in het vergrendelscherm het icoontje van Whatsapp in de statusbalk als er een berichtje is binnengekomen. Weet iemand of/hoe ik dit terug kan krijgen?
Die kan je toch via de cards notificaties op je lockscreen zien? Wellicht dat je deze optie uit hebt staan, het staat bij Settings > Sound & notification > When device is locked, deze optie op "Show all notification content" zetten.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 20:52
Moi_in_actie schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 19:14:
[...]

Die kan je toch via de cards notificaties op je lockscreen zien? Wellicht dat je deze optie uit hebt staan, het staat bij Settings > Sound & notification > When device is locked, deze optie op "Show all notification content" zetten.
Dan zie ik het hele bericht. Ik bedoel alleen het Whatsapp icoontje linksboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Ik ben vooralsnog niet blij met lollipop. De micro lag van kitkat is weg,maar multitasking is in vergelijking heel erg traag. Als het toestel druk bezig is met een site met plaatjes heeft het geen zin om op de overview knop te drukken,dat duurt dan wel tot een seconde of 2. Ook is de camera vaak vastgelopen (camera is bezet) waardoor een reboot noodzakelijk is,en het toestel wordt erg heet ondanks stamina modus, waar ik alleen Whatsapp,Gmail en alarmpad gewhitelist staan. Misschien ook maar een factory reset uitvoeren...

Batterij is overigens wel prima

[ Voor 3% gewijzigd door thefal op 19-04-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Canard schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:07:
[...]

Op Volume+ drukken aan de zijkant zodat de volumeslider zichtbaar wordt, en daar linksonder op STIL tikken :)
Helaas, pinda-fucking-kaas, daarmee zullen je ingestelde alarmen eveneens worden gemute, dus voor mensen die hun foon als wekker gebruiken is lollipop dus gewoon dikke kak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thefal schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:12:
Ik ben vooralsnog niet blij met lollipop. De micro lag van kitkat is weg,maar multitasking is in vergelijking heel erg traag. Als het toestel druk bezig is met een site met plaatjes heeft het geen zin om op de overview knop te drukken,dat duurt dan wel tot een seconde of 2. Ook is de camera vaak vastgelopen (camera is bezet) waardoor een reboot noodzakelijk is,en het toestel wordt erg heet ondanks stamina modus, waar ik alleen Whatsapp,Gmail en alarmpad gewhitelist staan. Misschien ook maar een factory reset uitvoeren...

Batterij is overigens wel prima
Klinkt inderdaad als een kwestie van een Factory reset. Ik herken dit van de Z1c van JB naar KK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 19:06
Weet iemand waar ik na de upgrade naar Lollipop het dataverbruik kan vinden? Het menu item is verdwenen vanuit de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:38
Onedayflyer682 schreef op zondag 19 april 2015 @ 20:41:
Weet iemand waar ik na de upgrade naar Lollipop het dataverbruik kan vinden? Het menu item is verdwenen vanuit de instellingen.
Euhm, bij mijn Z2 staat het gewoon nog altijd onder Settings > Data usage (bovenaan onder Wireless & networks). Ik neem aan dat dit bij alle Sony telefoons hetzelfde is.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nSW36wj.png

Wat. De. Neuk. Google wtf doe je :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 15:49
DevilsProphet schreef op zondag 19 april 2015 @ 20:29:
[...]

Helaas, pinda-fucking-kaas, daarmee zullen je ingestelde alarmen eveneens worden gemute, dus voor mensen die hun foon als wekker gebruiken is lollipop dus gewoon dikke kak.
Ik zet hem 's nachts op prioriteit. Wekker doet het dan gewoon. Whatsapp etc. krijg ik geen hoorbare melding van. Ook ideaal om voor een uurtje in te stellen als iemand je (tijdens werktijd) niet met rust kan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

barrymossel schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:11:
[...]

Ik zet hem 's nachts op prioriteit. Wekker doet het dan gewoon. Whatsapp etc. krijg ik geen hoorbare melding van. Ook ideaal om voor een uurtje in te stellen als iemand je (tijdens werktijd) niet met rust kan laten.
Maar in priority mode staan vibraties gewoon nog aan, dus ben je alsnog de klos als je iets anders toelaat dan enkel alarmen in priority mode. En geef toe, wat voor nut heeft priority mode als je dat niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 15:49
Bij mij staan er geen vibraties aan hoor. En meest logisch is het niet, maar voor mij meer dan prima werkbaar. Ik krijg geen berichtjes o.i.d. door en wel mijn alarm. Dat is toch wat je wilt? Hoe het dan heet zal me niet boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Ik wil:

1. Alles aan met vol geluid en trillen
2. Alleen trillen
3. Alles uit behalve alarm

Tijdens het werk hoor ik hem dan wel trillen maar gaat er geen geluid meedoen. Maar dit is blijkbaar niet meer mogelijk. Kan ook nergens de instellingen van het trillen vinden. Mis ik iets, of is het nu eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudeheld
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-01-2019
ikt schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:51:
[[afbeelding]]

Wat. De. Neuk. Google wtf doe je :/
Ik heb sinds Lollipop inderdaad precies hetzelfde. Eerder nam het scherm ongeveer 30-60% in gebruik, afhankelijk natuurlijk van hoe vaak ik mijn telefoon gebruikte. Het was in ieder geval logisch. Sinds Lollipop lijken het besturingssysteem en ook Chrome veel meer batterij te verbruiken t.o.v. het scherm. Ik heb ook een factory-reset gedaan, dus een wake-lock lijkt me sterk.

Het enige dat ik (met mijn niet-technische achtergrond) kan bedenken is dat ik in Lollipop veel meer apps en Chrome-tabbladen laat open staan. Maar ik las ook dat een app/tabblad open laten staan beter is voor je batterij dan alles af en toe afsluiten.

Het is mij in ieder geval een raadsel :/

Overigens is dit mij ook een raadsel. Ik heb wifi maar een paar keer aangehad de afgelopen dagen, maar toch geeft de indicator aan dat Wifi de afgelopen dagen non-stop aan heeft gestaan. Of interpreteer ik dit nu verkeerd?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uR3P50R.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door koudeheld op 20-04-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Op xda loopt er een draadje over Google Play Services. Dit component houdt je telefoon altijd wakker op volle processorkracht. Geen idee waarom, maar location services lijken schuldig te zijn.

WiFi staat trouwens altijd aan als je locatiebepaling via Google (en niet GPS) aan hebt staan. En andere datameuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ik heb ook last van die play services.
Niet dat mijn batterijduur nu slecht is, maar het hoeft niet.
Ga er vanuit dat Google dit binnenkort wel update, aangezien ik er veel over vind op het web...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
ikt schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:28:
Op xda loopt er een draadje over Google Play Services. Dit component houdt je telefoon altijd wakker op volle processorkracht. Geen idee waarom, maar location services lijken schuldig te zijn.

WiFi staat trouwens altijd aan als je locatiebepaling via Google (en niet GPS) aan hebt staan. En andere datameuk.
Lijkt me beetje stug. Volle processorkracht zou betekenen dat je telefoon binnen 5 uur leeg is en pisheet zou worden in die tijd. Heb je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Hij werd redelijk warm in mijn broekzak en draait altijd op 2.25GHz op alle cores de hele tijd dat het aan stond, dus ja. Volle kloksnelheid wel, maar niet 100% CPU load.

Toch props voor Sony dat er 3 uur schermtijd uit komt met die belachelijke situatie van Google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
@koudeheld
Je hebt duidelijk geen wake-lock. 'Ingeschakeld' (awake in het Engels bij mij) volgt 'scherm aan' zo goed als perfect, met een paar kleine blipjes waar je telefoon dus in actie springt terwijl je scherm uit staat.
Dat je telefoon 'in actie springt' met je scherm aan is juist de bedoeling en logisch.

Dat je WiFi constant aan lijkt te staan, is hier al eerder besproken, ik geloof dat ik toen goed gokte: In het advanced Wifi menu heb je de optie 'laat WiFi toe zonder verbinding te maken om lokatie te bepalen' of hoe de f* ze het ook noemen in het Nederlands. 'Scanning always available' in het Engels.
Zet je dat uit, dan heeft je lokatie-bepaling geen toegang tot WiFi tenzij je ook daadwerkelijk verbonden bent met iets.

Android OS staat (8%) trouwens best ver onder mijn 'screen' (27%). Chrome staat daar weer boven (40%), maar ik heb ook lopen browsen in de trein dus dat klopt nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
ikt schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:57:
Hij werd redelijk warm in mijn broekzak en draait altijd op 2.25GHz op alle cores de hele tijd dat het aan stond, dus ja. Volle kloksnelheid wel, maar niet 100% CPU load.

Toch props voor Sony dat er 3 uur schermtijd uit komt met die belachelijke situatie van Google :)
Dan zou ik toch gaan fixen hoe het komt dat jouw 'google' dat doet, want het is duidelijk niet op elke telefoon zo, en het kan niet goed zijn voor je glas en de levensduur van je accu lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Of toevallig iets gedaan met SystemUpdateService te disablen of op een andere manier uit te zetten? Want dat zorgt juist voor de wakelocks.

Oude situatie: Telefoon wordt wakker door de SystemUpdateService die vervolgens iets nutteloos doet. Oplossing van mensen die dat niet willen of op custom ROMs? SystemUpdateService uitzetten

Lollipop situatie: Sytem checker wordt wakker, en gaat op zoek naar de SystemUpdateService om hem aan het werk te zetten. SystemUpdateService bestaat niet / is disabled, waardoor de system-checker in een loop zit net zolang totdat de SystemUpdateService antwoord geeft. Wakelocks en powerdrain tot gevolg.

SystemUpdateService (en andere google-play-dingen) aanlaten staan lijkt oplossing te zijn voor stock-mensen. Voor custom ROMs is het aan de rom-bakker om voor een nette oplossing te zorgen.

Het kan ook zijn dat de wakelocks komen omdat de SystemUpdateService misschien niet in je stamina-mode whitelist zit? Heb stamina mode nog nooit aangezet dus geen idee hoe het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
dipje2 schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:00:
[...]

Dan zou ik toch gaan fixen hoe het komt dat jouw 'google' dat doet, want het is duidelijk niet op elke telefoon zo, en het kan niet goed zijn voor je glas en de levensduur van je accu lijkt me.
Niet op elke, maar wel erg veel telefoons. Het rare is wel dat het pas sinds een dag of twee is, net na de Lollipop upgrade + wipe werkte het zooitje prima. Ondertussen was Google Play Services wel een keer geüpdated, dus het gedonder begon daar waarschijnlijk.

http://www.xda-developers...ck-affects-many-5-x-roms/
http://www.reddit.com/r/A...y_services_7x_presenting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Zoals ik al zei, die wakelock 'bug' komt omdat mensen zijn gaan kutten met SystemUpdateService.

Het 'probleem' van SystemUpdateService is dat deze af en toe de telefoon wakker maakt om te checken voor updates (van het google platform, of OTA, of carrier specifieke meuk, weet het niet zeker).

Omdat mensen (vooral custom ROMs) dat niet willen wordt het uit gezet en/of er uit gesloopt, en dan komen de problemen juist sinds 5.x. Noem het dus niet echt een Google bug... Google is niet meer compatible met een oude sloop-het-er-maar-uit-oplossing van custom ROMs. Tsja. Daar komen de berg van posts op XDA vandaan.

Aan de andere kant, wat ik van jou begrijp is dat je praktisch stock draait en dus niks hebt gedaan en dan zou het wel knap k*t zijn. En vandaar dat ik misschien hoopte / dacht aan de stamina mode of zo? Als SystemUpdateService op een andere manier om zeep wordt geholpen zonder dat je het bewust hebt gekozen zou dat hetzelfde effect kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
dipje2 schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:16:
Zoals ik al zei, die wakelock 'bug' komt omdat mensen zijn gaan kutten met SystemUpdateService.

Het 'probleem' van SystemUpdateService is dat deze af en toe de telefoon wakker maakt om te checken voor updates (van het google platform, of OTA, of carrier specifieke meuk, weet het niet zeker).

Omdat mensen (vooral custom ROMs) dat niet willen wordt het uit gezet en/of er uit gesloopt, en dan komen de problemen juist sinds 5.x. Noem het dus niet echt een Google bug... Google is niet meer compatible met een oude sloop-het-er-maar-uit-oplossing van custom ROMs. Tsja. Daar komen de berg van posts op XDA vandaan.

Aan de andere kant, wat ik van jou begrijp is dat je praktisch stock draait en dus niks hebt gedaan en dan zou het wel knap k*t zijn. En vandaar dat ik misschien hoopte / dacht aan de stamina mode of zo? Als SystemUpdateService op een andere manier om zeep wordt geholpen zonder dat je het bewust hebt gekozen zou dat hetzelfde effect kunnen hebben.
Ik heb google kiosk, google films en weet ik veel wat allemaal disabled, maar als ik je goed begrijp verdwijnt mijn batterijverbruik van playservices dus als ik die weer aanzet, of begrijp ik dit nu echt helemaal verkeerd..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Nou

1) ik claim helemaal niks zeker, ik probeer te zoeken naar een oplossing. Dus nee niks is zeker :).
2) Ik geloof dat ik die apps ook gewoon disabled heb door in het app-overzicht op 'disabled' te klikken. En ik heb geen problemen, dus nee, denk niet dat dat het is.
In jouw verhaal is 'en weet ik veel allemaal' misschien wel het belangrijkste punt. Google Kios, Google Film, Google games. nee, geen probleem. 'Google Play services', 'google play store' en zo kunnen weer wel voor problemen zorgen misschien.
Wat ik disabled heb: gmail, google play books, google play games, google play movies & tv, google play newsstand, google+, hangouts, keep, lifelog, news & weather, talkback, xperia lounge, xperia with facebook, xperia with twitter.Voor de rest niks gedaan, ook niet via ADB of zo.

@ikt: Als je denkt dat het door een update van Google Play services komt kan je die opzoeken in je app overzicht en daar 'uninstall updates' doen, en als je daar toch bent doe dan gelijk 'clear cache' en 'manage space -> clear all data'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
dipje2 schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:16:

Ik blokkeer helemaal niks, stock ROMs hebben er ook hard last van. Dit is een Google Play Services-specifiek probleem, Google heeft er al sinds jaar en dag last van dat hun Play Services updates soms rare dingen veroorzaken.

Het waait wel weer over met een volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
dipje2 schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:54:
Nou

1) ik claim helemaal niks zeker, ik probeer te zoeken naar een oplossing. Dus nee niks is zeker :).
2) Ik geloof dat ik die apps ook gewoon disabled heb door in het app-overzicht op 'disabled' te klikken. En ik heb geen problemen, dus nee, denk niet dat dat het is.
In jouw verhaal is 'en weet ik veel allemaal' misschien wel het belangrijkste punt. Google Kios, Google Film, Google games. nee, geen probleem. 'Google Play services', 'google play store' en zo kunnen weer wel voor problemen zorgen misschien.
Wat ik disabled heb: gmail, google play books, google play games, google play movies & tv, google play newsstand, google+, hangouts, keep, lifelog, news & weather, talkback, xperia lounge, xperia with facebook, xperia with twitter.Voor de rest niks gedaan, ook niet via ADB of zo.
Hmm zoiets heb ik ook, geen com.nogwat.nogwat processen of zo, alleen wat jij eigenlijk ook hebt getypt en wat augmented reality apps van de camera.. Niks geks of wat mij voor de telefoon belangrijk leek verder.

Blijf het vreemd vinden dat het nergens eigenlijk echt bekend is hoe dit komt. Er staan veel oplossingen op het web en net zoveel werken niet bij iedereen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
nee, en zoals ik al zei - hate to be that guy - maar ik heb nergens last van, dus het is niet dat het altijd 100% zeker op treed.. het kan ook goed werken dus... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Lol net 4 dagen plezier kunnen hebben van mijn z3 compact..
daarvan was ik ook nog een weekend weg en lag de telefoon 75% vd tijd in de slaapkamer.

klein scheurtje linksboven vanaf oplaadpunt naar linksboven 1cm vanaf de zijkant.
nou ja garantie geclaimed via de winkel en sony gebeld om support. een nauwelijks zichtbare scheur maar voor een nieuwe telefoon echt no go. geinige is dat ik het pas zag omdat ik het scherm goed schoon ging maken om er een screenprotector op te zetten.

wel fijn dat de telefoon bij weekend weg gewoon gemakkelijk 2dagen mee ging (gps 1uur af en toe gebruikt voor heen en terugrijden). oke ik heb hem nauwelijks gebruikt verder maar gps is wel een batterij zuiger.
toen ik terug was nog 30% batterij

[ Voor 20% gewijzigd door Powrskin op 20-04-2015 13:34 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
dipje2 schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:26:
nee, en zoals ik al zei - hate to be that guy - maar ik heb nergens last van, dus het is niet dat het altijd 100% zeker op treed.. het kan ook goed werken dus... :S
Ik heb ook nergens last van. Maar ik heb wel een clean install gedaan door zelf de Nordic-rom te flashen.

Alhoewel, ik zit nu te kijken en het scherm staat ergens onderaan qua verbruik. Android OS en Google Services hebben beide 19% verbruikt. Terwijl in principe mijn batterij nog steeds even lang mee gaat. Iets om even in de gaten te houden. Stamina mode staat aan trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Ik ontdek net bij de smart lock een nieuwe optie: vertrouwde stem.
Kan m alleen niet instellen. Iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Too5 schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:22:
Ik ontdek net bij de smart lock een nieuwe optie: vertrouwde stem.
Kan m alleen niet instellen. Iemand anders wel?
"Deze functie is momenteel niet beschikbaar voor deze taal" staat er bij mij. Ik vermoed dat als je je taal op Engels zet, dat het wel instelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Er is iets vreemds aan de hand met de batterijstatistieken op Lollipop. Heeft iemand een idee wat ze eigenlijk betekenen?

Voor het silent mode probleem heb ik een oplossing gevonden. Ik gebruik een Pebble dus wil eigenlijk niet dat mijn telefoon geluid maakt maar ik wil wel de notificaties behouden, en dit is nooit anders. Wat ik nu doe is hem gewoon op geluid maken laten staan en van alle apps de ringtoon en vibratie uitschakelen en mijn standaard meldingengeluid op geen zetten. Nu kan ik ook gelijk het probleem oplossen dat ik gebeld word en mijn telefoon niet kan vinden (#smartwatchproblems), door 5 tot 15 seconden (moet nog even uitvogelen wat het beste is) stilte voor mijn ringtoon te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Wat is er vreemd aan je batterijstats dan?

For the record, zo zien de mijne er uit na een dag:
plaatje 1
plaatje 2
plaatje 3
plaatje 4
plaatje 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sem-v
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-08 12:53
Vraagje: ik luister best vaak muziek via YouTube, maar als ik mijn telefoon met het beeldscherm op tafel leg, gaat het scherm na 5 seconden uit. Iemand enig idee hoe ik dit uit kan zetten? Tis bar irritant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

dipje2 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 01:05:
Wat is er vreemd aan je batterijstats dan?

For the record, zo zien de mijne er uit na een dag:
plaatje 1
plaatje 2
plaatje 3
plaatje 4
plaatje 5
Bij jouw gaat het goed dus, die van mij doet het echt niet zo lang, en ik heb Stamina aan staan. Bij mij zien ze er zo uit nu:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8jRYJJd.png
Terwijl het awake balkje er nu best wel redelijk uit ziet. Ik heb geen idee wanneer die google service alle batterij aan het vreten is. Misschien moet ik Stamina eens uitzetten. Ik heb nu 1 uur en een kwartier SOT, terwijl ik al op 83% zit, terwijl in standby de lijn bijna volledig vlak is, de conclusie is dus dat hij buitenproportioneel veel verbruikt als het scherm aan staat.

[ Voor 24% gewijzigd door eew op 21-04-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
@sem-v: aan de oplader leggen en dan instellen dat het scherm niet uitgaat zolang hij aan de oplader zit? :).
Je kan de screen-out timeout niet meer op 'nooit' instellen geloof ik, max 30 minuten wat beetje jammer is. Ik zou zeggen, zoek een ander appje wat Youtube in de achtergrond draait zodat je je scherm gewoon uit kan zetten maar de audio nog doorgaat.
Even Googlen geeft mij 'uListen', 'SuperTube' en 'Viral' as mogelijke apps.
Waarschuwing, heb ze niet uitgetest of zo en er geen ervaring mee. Wat werkt en niet en wat malware is en niet moet je zelf uitzoeken :).

@eew: Dat lijkt dus inderdaad op het wakelock probleem met GooglePlay-services wat 'ikt' beschreef. Heb je dingen lopen uitzetten via ADB, apps lopen disablen in het settings menu? En zet Stamina eens uit inderdaad. Wie weet is Stamina mode processen aan het killen waardoor andere apps in een loop terecht komen en je telefoon niet in deep-sleep laten komen.

Ik heb niet veel uitgezet (en niks via ADB), maar ik ben denk ik een beetje vreemde Android gebruiker die Gmail en Google+ er uit sloopt (disabled), wie weet zit het probleem daar ergens in?

edit: oh, en @eew: Maak een screenshotje van de pagina waar je wake-stats in staan dan? Door te klikken op 'gebruik sinds'... en het liefst even downscalen als je post :)

[ Voor 7% gewijzigd door dipje2 op 21-04-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Op mijn Z3c staat Google Services of Google Play Services ook vrijwel altijd bovenaan de meest energievretende processen. Heb verder niks met de instellingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

@eew: Dat lijkt dus inderdaad op het wakelock probleem met GooglePlay-services wat 'ikt' beschreef. Heb je dingen lopen uitzetten via ADB, apps lopen disablen in het settings menu? En zet Stamina eens uit inderdaad. Wie weet is Stamina mode processen aan het killen waardoor andere apps in een loop terecht komen en je telefoon niet in deep-sleep laten komen.

Ik heb niet veel uitgezet (en niks via ADB), maar ik ben denk ik een beetje vreemde Android gebruiker die Gmail en Google+ er uit sloopt (disabled), wie weet zit het probleem daar ergens in?

edit: oh, en @eew: Maak een screenshotje van de pagina waar je wake-stats in staan dan? Door te klikken op 'gebruik sinds'... en het liefst even downscalen als je post :)
Die ziet er niet vreemd uit, sinds ik een factory reset heb gedaan gaat hij gewoon slapen. Dit lijkt dus niet echt een wakelock te zijn. Ik heb niets vreemds gedaan, en vrijdag een factory reset uitgevoerd. Ik heb nog niet eens alles wat ik nodig heb geinstalieert.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h7ZJ3Cm.png

[ Voor 23% gewijzigd door eew op 21-04-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Dus het lijkt bij jouw inderdaad gewoon 'een hoop werk' te zijn wat Google doet op de achtergrond die je batterij leeg trekt binnen een dag.

Je verschil tussen 'awake' en 'screen on' is erg netjes, beter dan bij mij zelfs. Mijn signaalsterkte is wat beter door de dag heen, maar dan zou Google niet bovenaan moeten staan, maar eerder je 'cell standby' of zoiets.

Zou het toch Gmail/Google+ zijn die de hele dag aan het syncen is wat zoveel energie kost?
Ik heb wel gewoon whatsapp aan en mijn (outlook.com exchange via de stock email app) mail staat gewoon op push.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

dipje2 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:02:
Dus het lijkt bij jouw inderdaad gewoon 'een hoop werk' te zijn wat Google doet op de achtergrond die je batterij leeg trekt binnen een dag.

Je verschil tussen 'awake' en 'screen on' is erg netjes, beter dan bij mij zelfs. Mijn signaalsterkte is wat beter door de dag heen, maar dan zou Google niet bovenaan moeten staan, maar eerder je 'cell standby' of zoiets.

Zou het toch Gmail/Google+ zijn die de hele dag aan het syncen is wat zoveel energie kost?
Ik heb wel gewoon whatsapp aan en mijn (outlook.com exchange via de stock email app) mail staat gewoon op push.
Ik had dit probleem met Kitkat niet, hij synct wel 2 gmails, maar dat zou niet zoveel batterij moeten kosten. Ik ga eens kijken hoe het zit met Stamina uit, maar dit is heel erg vreemd. Het lijkt erop dat hij keurig slaapt, en dat zodra hij wakker wordt Google opeens driedubbel alles in moet gaan halen en buitenproportioneel veel werk gaat doen. Ik hoop dat ik hier een oplossing voor vind, anders moet ik toch echt terug naar Kitkat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Ik heb nog niet geüpdatet naar lollipop omdat ik hier las over de stille modus die ook je alarmen dempt. Toen ik hierover een tweet stuurde naar @sonyxperianl gaven zei aan dat het alarm gewoon door de stille modus komt. Hebben ze zelfs getest zeggen ze. Wat is jullie ervaring? Werkt het alarm nu met stille modus of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Kornalt schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:08:
Ik heb nog niet geüpdatet naar lollipop omdat ik hier las over de stille modus die ook je alarmen dempt. Toen ik hierover een tweet stuurde naar @sonyxperianl gaven zei aan dat het alarm gewoon door de stille modus komt. Hebben ze zelfs getest zeggen ze. Wat is jullie ervaring? Werkt het alarm nu met stille modus of niet?
Net testje voor je gedaan. Drukje op de volume knop, in het scherm / dialoog wat verschijnt op 'stil' gedrukt.
Daarna alarmpje ingesteld voor 1 minuut later. Telefoon uit (scherm uit) op bureau neer gelegd.

Alarm begint na een minuutje en gewoon met geluid. Bij het instellen van het alarm heb ik ook een apart slidertje hoe hard dit alarm moet en die stond gewoon op +/- 60% en dat werkt dus gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
dipje2 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:15:
[...]

Net testje voor je gedaan. Drukje op de volume knop, in het scherm / dialoog wat verschijnt op 'stil' gedrukt.
Daarna alarmpje ingesteld voor 1 minuut later. Telefoon uit (scherm uit) op bureau neer gelegd.

Alarm begint na een minuutje en gewoon met geluid. Bij het instellen van het alarm heb ik ook een apart slidertje hoe hard dit alarm moet en die stond gewoon op +/- 60% en dat werkt dus gewoon.
Top! Thanks. Dan ga ik binnenkort de updaten er ook op zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

dipje2 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:15:
[...]

Ben je daar absoluut zeker van dat het alarm doorkomt? Volgens het nieuws van het laatste halfjaar zou die nieuwe 'stille' modus van lollipop alles tegenhouden inclusief alarmen en notificaties via LED. Dat is natuurlijk heel cruciaal voor mensen die daar gebruik van maakten in de vorige versies van Android.

Dus, klopt het wat je zegt en heeft Sony dit 'probleem' gefixt door wél alarmen toe te laten in die modus? Bedankt alvast om te confirmeren! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 08:49
DevilsProphet schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:08:
[...]

Ben je daar absoluut zeker van dat het alarm doorkomt? Volgens het nieuws van het laatste halfjaar zou die nieuwe 'stille' modus van lollipop alles tegenhouden inclusief alarmen en notificaties via LED. Dat is natuurlijk heel cruciaal voor mensen die daar gebruik van maakten in de vorige versies van Android.

Dus, klopt het wat je zegt en heeft Sony dit 'probleem' gefixt door wél alarmen toe te laten in die modus? Bedankt alvast om te confirmeren! ;-)
Hier net een alarm aangemaakt (geluid en tril) die om 15.30 h. af moest gaan.
Vervolgens de modus op stil gezet en de foon weggelegd (15.23 h.)

En voila, helemaal vergeten, en netjes zojuist het alarm dat afgaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
... no offense, maar als ik mijn berichtje begin met 'net testje voor je gedaan' dan komt het niet slim over om vervolgens te vragen 'ben je daar zeker van'.. moet ik het nog een keer doen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

dipje2 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:35:
... no offense, maar als ik mijn berichtje begin met 'net testje voor je gedaan' dan komt het niet slim over om vervolgens te vragen 'ben je daar zeker van'.. moet ik het nog een keer doen of zo?
No offense inderdaad, maar je spreekt wel bijna het hele internet tegen met je bevinding. Mag ik even ongelovig zijn? ;-) Soit, goed nieuws als blijkt dat je helemaal gelijk hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-08 13:22

Waywaith

Tja

Hoe zijn jullie ervaringen met het garantie bij Sony? en of belsimpel? De achterkant van mijn toestel is gebroken :( toestel is nog geen jaar oud.

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
DevilsProphet schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:56:
[...]

No offense inderdaad, maar je spreekt wel bijna het hele internet tegen met je bevinding. Mag ik even ongelovig zijn? ;-) Soit, goed nieuws als blijkt dat je helemaal gelijk hebt!
Hmm.. fair enough. Was me even niet bewust dat het zo'n hot topic was.

De standen in Lollipop heten nu inderdaad 'interruption modes' en moet je dus ook zo zien, en niet perse 'sound settings' of zo.

Anyway, op stock Lollipop heten ze 'all, priority, none' en zodra je none kiest krijg je een waarschuwing dat dit ook op de wekker slaat.

Bij 'ons' hier in de Sony firmware heten ze 'all, priority, silent' en hebben ze dus daadwerkelijk wat aangepast.

Met alle andere verschillen tussen gebruikers die hier in de thread naar voren komen zou ik zeggen, test het even dan weet je zeker hoe en of het werkt voordat je je verslaapt :).

In de stock lollipop built is het dus ook meer de bedoeling dat je 'priority' kiest. Dat mute standaard alle notifications, en dan moet je even los instellen dat je ook geen geluid wil hebben bij phone calls (en dan kan je een lijstje van favorites maken die weer wel geluid mogen maken en zo. Beetje overdone maar komt vast van pas.. ooit). Dan maakt je telefoon dus geen geluid bij (random) phone calls, notificaties maar wel bij wekkers. Kan alleen wel zijn dat ie wel trilt bij notificaties als je dat aan hebt staan voor een app. Zoals op internet hier en daar staat:
pre-lollipoplollipop
allall
vibrateall met call-volume helemaal naar beneden
silentpriority
none

Anyway, bij onze Sony firmware kan je dus blijkbaar gewoon 'Silent' kiezen en dan werkt het zoals je verwacht (niks behalve wekkers). Daar lijkt het in ieder geval op van drie verschillende reports nu :).

[ Voor 9% gewijzigd door dipje2 op 21-04-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Hier ook even geprobeerd, en het alarm werkt inderdaad gewoon als je hem op 'Stil' zet. Nice!
Pagina: 1 ... 31 ... 60 Laatste