Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Priority is helaas niet helemaal gelijk aan silent, want UI-tonen en vibraties gebeuren nog steeds in die mode. Leuk voor je bed- of meeting-collegae, herp derp.

Gelukkig dat Sony de complete fuck-up van Google heeft gefixt! Hoezee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
(jarig!)
Toch een kwestie van in de priority settings ook 'messages' en 'events' uitzetten, dan zou ie helemaal stil moeten zijn. Ah well, we hebben een silent mode.

edit: daarbij krijg ik de indruk dat Sony een recente 'checkout' van de Android source heeft gedaan ergens na 5.0.2 in de timeline. Het heet dus officieel nog 5.0.2 omdat er nog geen officieel '5.1' punt gegeven was toen Sony de source pakte, maar dingen zoals de befaamde scrollbar-memory-leak de dingen zoals de silent mode voelen alsof ze al uit de 5.1 source-tree komen.

[ Voor 55% gewijzigd door dipje2 op 21-04-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Niet voor niks zo lang gewacht op de update dus. Hebben we gelijk een aantal bug fixes. Thanks voor alle testjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
Waywaith schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 16:00:
Hoe zijn jullie ervaringen met het garantie bij Sony? en of belsimpel? De achterkant van mijn toestel is gebroken :( toestel is nog geen jaar oud.
Mijn Xperia T was direct bij levering kapot. Gekocht bij belsimpel.nl Het scherm bleef aan en flikkerde, bijna geen response op touch. Ik moest toen van belsimpel wachten wat het toestel zou doen als de accu helemaal leeg zou zijn. Dat duurde met een flikkerend scherm alsnog een dag en daarna was het probleem niet weg. Heb hem toen terug gestuurd en kreeg direct een nieuwe. Zat bijna een week zonder telefoon met verzendtijd enz, maar verder goed opgelost.

Mijn nieuwe Xperia T doet het nog steeds prima zonder problemen (2,5 jaar later) en mijn Z3compact doet het ook prima. Heb hem 3x laten vallen (toch best glad dat glas) en niks gebroken. Ik heb wel een nillkin screenprotector op de voorkant geplakt. Op de achterkant zit alleen zo'n standaard plastic protector.

Al mijn voorgaande Sony (Ericsson) telefoons hebben het altijd prima gedaan en zijn nooit stuk gegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Kornalt op 21-04-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Vraagje:
als ik een filmpje wil kijken word het beeld donker... weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Met foto's geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:30
jap85 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 04:59:
[...]

Die heb ik ook, kost wat meer (20 eu ofzo?) maar werkt 100x beter dan het 5eu ding wat ik hiervoor had. Deze klikt zichzelf zo'n beetje als goed, zat net die andere iedere keer te klooien..
Mag ik vragen waar je die hebt besteld want via amazon krijg ik dat het niet leverbaar is in NL :(

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:39
Zijn er meer mensen die na de Lollipop update even (tot een halve minuut!) geen 4g-verbinding krijgen nadat je het signaal met het wifi-netwerk verliest?

Voorheen ging het heel vloeiend over van wifi naar 4g, maar sinds de update niet meer. Als ik echter de wifi uitzet en dan weer aanzet, heb ik wel direct 4g. Dat doe ik nu steeds, omdat het sneller is dan 15 tot 30 seconden wachten, maar het is wel irritant als je meerdere keren per dag het gebouw uitloopt (en daarmee het wifi-netwerk verlaat) en juist even berichten/FB/nieuws/etc. wilt controleren.

Als anderen dat probleem niet ervaren, toch maar eens een reset uitvoeren. Verder heb ik geen problemen ondervonden na de update, al is het irritant om eerst omhoog te moeten sliden bij het lockscreen (ongeacht of je notificaties op je lockscreen laat tonen), alvorens je ontgrendelingspatroon te kunnen invoeren. Smart Lock met gezichtsherkenning werkt vrij aardig, maar helaas niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:34
Ik krijg deze of volgende week ook mijn Z3C binnen. Hiervoor had ik een Nexus maar ik was niet tevreden over de foto's die het toestel maakte en heb de Nexus helaas een keer te hard laten vallen.

Nu met een nieuw abonnement ga ik ook gebruik maken van 4G. Is het in de regel qua batterijduur beter om Wifi te gebruiken of 4G? Of zijn er teveel afhankelijkheden om daar iets over te zeggen, signaalsterkte etc?

Overigens heb ik toch een aardige deal volgens mij:
- Vodafone RED Essential, 2GB en 300 minuten
- 25 euro per maand
- 90 euro eenmalig
- Geen aansluitkosten

[ Voor 7% gewijzigd door yorroy op 22-04-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Mijn directe batterijprobleem lijkt opgelost te zijn door Stamina uit te zetten (wat dus betekent dat Stamina Google Play Services stoort en daardoor wanneer de telefoon wakker is batterij gaat slurpen, wat mij een redelijk ernstige bug lijkt).

Maar de batterijstatistieken zijn nog steeds vreemd, ik lijk heel veel te missen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XGlRjZb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yorroy schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:27:
Ik krijg deze of volgende week ook mijn Z3C binnen. Hiervoor had ik een Nexus maar ik was niet tevreden over de foto's die het toestel maakte en heb de Nexus helaas een keer te hard laten vallen.

Nu met een nieuw abonnement ga ik ook gebruik maken van 4G. Is het in de regel qua batterijduur beter om Wifi te gebruiken of 4G? Of zijn er teveel afhankelijkheden om daar iets over te zeggen, signaalsterkte etc?

Overigens heb ik toch een aardige deal volgens mij:
- Vodafone RED Essential, 2GB en 300 minuten
- 25 euro per maand
- 90 euro eenmalig
- Geen aansluitkosten
abonnementen zijn geen deals meer sinds 2012/2013 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook lollipop erop gezet.
Het enige probleem dat ik ondervind is dat als ik bij het opladen aan 95% kom , het groene ledje traag en willekeurig flikkert en dat de smartphone niet verder( of zeer traag) oplaad.
Ik kan hem onmogelijk nog tot 100 % opladen.
Zijn er nog die dat probleem hebben of zou er een oplossing voor bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudeheld
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-01-2019
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:35:
Ook lollipop erop gezet.
Het enige probleem dat ik ondervind is dat als ik bij het opladen aan 95% kom , het groene ledje traag en willekeurig flikkert en dat de smartphone niet verder( of zeer traag) oplaad.
Je zou kunnen proberen om je batterij te kalibreren. Laat hem eerste helemaal leeglopen tot hij echt niet meer aan wil, laat hem nog twee uurtjes liggen, en laadt hem dan weer volledig op. Ik ben geen batterij-expert, maar heb hetzelfde probleem gehad met de accu van mijn laptop en daarbij werkte deze methode heel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:35:
Ook lollipop erop gezet.
Laad je magnetisch op? Ik werd een paar dagen geleden waker van een onregelmatig knipperende groene LED een een batterij op 93%. Na wat gedoe bleef de led weer groen en sindsdien heb ik het niet meer gehad, ik dacht gewoon dat de lader niet goed contact maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eew schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:14:
[...]

Laad je magnetisch op? Ik werd een paar dagen geleden waker van een onregelmatig knipperende groene LED een een batterij op 93%. Na wat gedoe bleef de led weer groen en sindsdien heb ik het niet meer gehad, ik dacht gewoon dat de lader niet goed contact maakte.
Dat dacht ik ook in het begin en heb dan getracht de contacten te reinigen, maar zonder resultaat. Indien ik hem oplaad via de plug gaat hij wel enkele procentjes verder, maar geraakt ook niet aan de 100%. Het moet bijna zeker met lollipop te maken hebben aangezien het maar begonnen is na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
NIMIC schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:53:
Ik heb ook de nieuwste update geïnstalleerd.

Maar nu kan ik niet meer via de Exchange koppeling synchroniseren met outlook.com. Dit gebruik ik voor mijn mail, contacten en agenda.

Er zijn blijkbaar meer mensen met hetzelfde probleem :
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79850
De enige oplossing was om alle data van de mail app te verwijderen vie app settings. En alles opnieuw in te stellen. Maar het werkt nu gelukkig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt sinds de update helemaal gek, Stamina uit of aan lost het probleem niet op. Telefoon al een paar ker herstart, meer mensen die het zo extreem hebben als dit?

Iemand nog suggesties?

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1504/103256/DQ8pnaia.png

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:49:
Ik wordt sinds de update helemaal gek, Stamina uit of aan lost het probleem niet op. Telefoon al een paar ker herstart, meer mensen die het zo extreem hebben als dit?

Iemand nog suggesties?

[afbeelding]
Heb je een wakelock? Hier is niets over te zeggen zonder de andere pagina te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eew schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:02:
[...]

Heb je een wakelock? Hier is niets over te zeggen zonder de andere pagina te zien.
Volgens mij niet....
Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1504/103261/eK4exE6X.png

Wel dus in iets meer dan 30 minuten 7% eraf, lolipol kan mij nog niet echt bekoren (hierdoor) :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:35:
[...]

Volgens mij niet....
[afbeelding]

Wel dus in iets meer dan 30 minuten 7% eraf :(
Er is duidelijk iets dat de boel af en toe wakker aan het houden is. Verder zie ik niet zo heel veel vreemds, wat is de totale Screen on Time hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eew schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:36:
[...]

Er is duidelijk iets dat de boel af en toe wakker aan het houden is. Verder zie ik niet zo heel veel vreemds, wat is de totale Screen on Time hier?
Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1504/103267/tZMewOPA.png
Geen idee, telefoon ligt de hele tijd voor me, maar het scherm brand niet, gebruik hem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Het lijkt erop dat die Exchange services een probleem veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eew schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:46:
Het lijkt erop dat die Exchange services een probleem veroorzaken.
Eens, mijn hotmail (exchange active sync) account verwijderd, services gestopt, maar na het rebooten van mijn telefoon schiet hij nu door naar de 26% 8)7 ?

Bug in Android? Nog meer suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djen1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-01-2021
Mijn batterij was na de update naar Lollipop ook niet best. Had ook het probleem dat Google Services veel batterij trok. Gisteren toch maar een factory reset gedaan en alles lijkt daarmee opgelost te zijn.

Een factory reset is niet ideaal natuurlijk, maar ik zou t als optie toch zeker overwegen om te kijken of dat voor jullie ook het probleem kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20
Na de laatste Google Play Services update is de batterijduur weer zoals voorheen. Duidelijk dat het probleem bij Google ligt hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
ikt schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:05:
Na de laatste Google Play Services update is de batterijduur weer zoals voorheen. Duidelijk dat het probleem bij Google ligt hier ;)
Maar.. die update hoor je te krijgen zodra je first-boot na een factory reset OF na de ota-upgrade.
Bij mij kwam ie direct na opstarten / optimizen.

Heb nu al sinds de OTA geen google-services update gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Die gebeuren op de achtergrond. Het versienummer is onderhand veranderd, dus ik mag aannemen dat het geüpdatet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 17:06
Ik heb ook sinds een paar dagen het probleem dat mijn telefoon letterlijk leeg loopt door 'android-besturingssysteem'. Kan zo vanaf mijn telefoon even geen screenshot plaatsen, maar het komt redelijk overeen met de screenshots van een paar posts eerder. Factory reset is de enige oplossing?

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Graizie schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:07:
Ik heb ook sinds een paar dagen het probleem dat mijn telefoon letterlijk leeg loopt door 'android-besturingssysteem'. Kan zo vanaf mijn telefoon even geen screenshot plaatsen, maar het komt redelijk overeen met de screenshots van een paar posts eerder. Factory reset is de enige oplossing?
Als je een permanente wakelock hebt lijkt een factory reset de enige oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
Ik kan bevestigen dat ik een factory reset heb gedaan (clean install) en dat ik geen problemen heb met de batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Hmm. Niet het grootste probleem :P, maar Lara Croft Relic Run wil 'opeens' niet meer opstarten. Werkte goed se afgelopen weken, GEEN update van de game geweest, maar opeens start hij niet ok op maar exit zonder melding direct na de GooglePlay inlog prompts.
Zou die background update van Google Play Services weer iets gesloopt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
André schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:37:
Ik wil:

1. Alles aan met vol geluid en trillen
2. Alleen trillen
3. Alles uit behalve alarm

Tijdens het werk hoor ik hem dan wel trillen maar gaat er geen geluid meedoen. Maar dit is blijkbaar niet meer mogelijk. Kan ook nergens de instellingen van het trillen vinden. Mis ik iets, of is het nu eenmaal zo.
dipje2 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 16:10:
[...]
pre-lollipoplollipop
allall
vibrateall met call-volume helemaal naar beneden
silentpriority
none

Anyway, bij onze Sony firmware kan je dus blijkbaar gewoon 'Silent' kiezen en dan werkt het zoals je verwacht (niks behalve wekkers). Daar lijkt het in ieder geval op van drie verschillende reports nu :).
Zojuist ook een update naar LP gedaan, met een factory reset. Ik kan ook bevestigen dat in Silent mijn Alarm (Alarm Clock Xtreme Free) gewoon afgaat.

Daarnaast kan je de telefoon op "tril-modus" zitten door 1x op één van de volume knoppen te drukken en dan op het icoontje links bovenin aan te raken in het menuutje dat verschijnt. Deze verandert dan van een "bel icoontje" naar een "tril icoontje". Je hoeft dus niet per se de "volume down" ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:02

thijsco19

KTM 990 SMT

Aangezien ik eigenlijk van me xperia SP af wilt ben ik aan het kijken naar de z3 compact als vervanging ervan.
Ik vind het fijn om mijn telefoon met 1 hand te kunnen bedienen, de compact heeft nagenoeg de zelfde afmetingen als de SP waar het makkelijk te doen is. Morgen ben ik van plan om bij de mediamarkt toch ook de normale z3 in me hand te houden om te kijken of een grotere telefoon toch niet wat fijner is.

Maar terugkomend op de compact, het is nog steeds een goede high end smartphone welke, zeker in de compact/mini markt, een hele goede keuze is?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowlyse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 10:52
Als je in het instellingen menu onder datagebruik de "Google Play Services" aanklikt en je zet hem op "beperk achtergrond services" dan verbruikt het Android-systeem een stuk minder batterij, hoewel het nog steeds te hoog is imho, zakt het datagebruik van ongeveer 35% naar 15%.
Wellicht een handige workaround totdat Google of Sony met een oplossing komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Ik twijfel......

Check deze foto van mijn lens(kapje): (wat er trouwens vrij dramatisch uit ziet op de foto :-))

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9LMEhW2h.jpg?1

Ik kan het mis hebben maar volgens mij zit dit tussen lens en glas in en is het geen oppervlakkige beschadiging. Het lijkt op een soort van condens maar is er altijd ongeacht warmte/kou. Ik zag het en dacht meteen aan een post van een aantal maanden geleden in dit topic over hetzelfde probleem. Omdat de reacties zo verspreid stonden kon ik niet echt het antwoord/oplossing vinden.

Ik twijfel of het ten koste gaat van de kwaliteit van mijn foto's en het is lastig te beoordelen wat ik daaraan zou moeten zien. Je zou een soort van waas verwachten. Dit is een foto die ik net maak:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T73oAiSh.jpg

Overigens heben ze mijn achterkant al vervangen na spontane barst.

Wat denken/vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Regeneration schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 18:42:
[...]

[...]

Zojuist ook een update naar LP gedaan, met een factory reset. Ik kan ook bevestigen dat in Silent mijn Alarm (Alarm Clock Xtreme Free) gewoon afgaat.

Daarnaast kan je de telefoon op "tril-modus" zitten door 1x op één van de volume knoppen te drukken en dan op het icoontje links bovenin aan te raken in het menuutje dat verschijnt. Deze verandert dan van een "bel icoontje" naar een "tril icoontje". Je hoeft dus niet per se de "volume down" ingedrukt te houden.
Precies wat ik zocht, had de post van dipje gemist _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
thijsco19 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:14:
Aangezien ik eigenlijk van me xperia SP af wilt ben ik aan het kijken naar de z3 compact als vervanging ervan.
Ik vind het fijn om mijn telefoon met 1 hand te kunnen bedienen, de compact heeft nagenoeg de zelfde afmetingen als de SP waar het makkelijk te doen is. Morgen ben ik van plan om bij de mediamarkt toch ook de normale z3 in me hand te houden om te kijken of een grotere telefoon toch niet wat fijner is.

Maar terugkomend op de compact, het is nog steeds een goede high end smartphone welke, zeker in de compact/mini markt, een hele goede keuze is?
De z3 en z3 compact zitten nog steeds in het topsegment. Als je bedenkt dat in de compact eigenlijk dezelfde hardware zit als in een galaxy s5 (snapdragon 801 en 2gb ram) dan weet je dat je goed zit.

Enige toestellen die nu op de markt zijn en betere specs hebben zijn de Nexus 6, Samsung S6, Note 4 en de HTC One M9.
Maar deze zijn allemaal een stuk groter en gemiddeld 2 keer zo duur.
In het compact segment is Sony de enige met top specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:02

thijsco19

KTM 990 SMT

Mooi.
Net terug van mediamarkt, stiekem beetje te twijfelen tussen de z3 en z3c. Het gebruiken met 1 hand en de prijs van de z3c zijn grote pluspunten maar een groter scherm is eigenlijk ook wel fijn.
Toch ga ik denk wel voor de z3c, is een prima telefoon waar ik zeker nog wel een aantal jaar mee kan doen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

xon schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:53:
Ik twijfel......

Check deze foto van mijn lens(kapje): (wat er trouwens vrij dramatisch uit ziet op de foto :-))

[afbeelding]

Ik kan het mis hebben maar volgens mij zit dit tussen lens en glas in en is het geen oppervlakkige beschadiging. Het lijkt op een soort van condens maar is er altijd ongeacht warmte/kou. Ik zag het en dacht meteen aan een post van een aantal maanden geleden in dit topic over hetzelfde probleem. Omdat de reacties zo verspreid stonden kon ik niet echt het antwoord/oplossing vinden.

Ik twijfel of het ten koste gaat van de kwaliteit van mijn foto's en het is lastig te beoordelen wat ik daaraan zou moeten zien. Je zou een soort van waas verwachten. Dit is een foto die ik net maak:

[afbeelding]

Herinner mij ook dat zoiets al gepasseerd is; toen sprak men van schimmel oid. Heb dat ook gehad bij mijn vorige foon, die maakte daardoor zeer wazige foto's waar helaas niks aan te doen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Ik twijfel......

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb precies hetzelfde, maar nog niet het idee dat het invloed heeft op de foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

http://talk.sonymobile.co...a-lens-stains/td-p/206325
http://talk.sonymobile.co...seem-gt-stain/td-p/845667

Blijkt dat het een soort coating is die gedeeltelijke lost en waarvan de losse delen dan gewoon desintegreren zodat er enkele "vlekken" overblijven waar de coating nog aanwezig is.

[ Voor 16% gewijzigd door RuddyMysterious op 26-04-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb de Xperia z3 nu een maand of 4 en ik ben eruit.
Ik vind het een kut telefoon.
Ja snel, ja best mooi maar als puntje bij paaltje komt is er echt altijd wat.
Filmpjes die verkeerd om draaien,eigenlijk best wel lelijk scherm, foto's altijd minder dan Samsung of iPhone
Veel te gevoelig scherm ,waardeloos origineel hoesje en magnetische lader,en zo kan ik nog wel even doorgaan
Ik vind de software of het Sony besturings gedeelte ook niet goed.
Kortom het dubbeltje valt gewoonweg niet.
Ik ga hem verkopen en gewoon kopen wat iedereen doet een Samsung S6.
Klaar met die alternatieve politiek correcte troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

DevilsProphet schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:58:
http://talk.sonymobile.co...a-lens-stains/td-p/206325
http://talk.sonymobile.co...seem-gt-stain/td-p/845667

Blijkt dat het een soort coating is die gedeeltelijke lost en waarvan de losse delen dan gewoon desintegreren zodat er enkele "vlekken" overblijven waar de coating nog aanwezig is.
interessant...toch..volgens mij zit het er echt tussen en ligt het er niet op. (ook al ziet het er wel hetzelfde uit als op de foto's) Lees ook dat het wellicht een UV filter is die daar volgens mij voor een reden zit.

Sommige geven aan het met een gum te kunnen weggummen.

tricky! Twijfel om sony opnieuw te contacten en WEEER mijn telefoon 3 weken kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MatMich schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:21:
Filmpjes die verkeerd om draaien,eigenlijk best wel lelijk scherm, foto's altijd minder dan Samsung of iPhone
Veel te gevoelig scherm ,waardeloos origineel hoesje en magnetische lader,en zo kan ik nog wel even doorgaan
Ok doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
knip, hou het netjes

[ Voor 81% gewijzigd door The Wizard op 28-04-2015 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Doei!

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
MatMich schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:21:
Tjah, ieder zijn ding. Maar je bent wel heel naïef om te denken dat Samsung wel alles voor elkaar heeft. Ik zou eens lekker het Samsung ervaringen topic lezen voordat je een keuze maakt om een telefoon van 700 euro te kopen. Elke telefoon heeft wel wat, helemaal op Android gebied waar in elke update wel weer verschillende bugs zitten.

Ik dacht vorig jaar ook een mooie Nexus 5 te kopen, een garantie voor een snelle en cleane telefoon, snelle updates en een goed afgericht systeem. Maar zelfs Google kan zijn eigen Nexus en eigen Android niet eens goed onderhouden.

De Z3C is in zijn segment gewoon een toptelefoon, kijkend naar de prijs en specs. Je kan ook overwegen eens een custom rom te flashen met Cyanogenod, mogelijk dat dat je beter past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Thx ik zal er nog eens over denken. Ik begrijp je punt.

[ Voor 52% gewijzigd door MatMich op 28-04-2015 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:49
Ik begrijp het ergens wel. Foto's en filmpjes (wat ik erg belangrijk vind in een telefoon) zijn echt niet goed. Beetje tegenlicht en je hebt een half-witte foto. Ook is 2GB voor deze telefoon toch echt net te weinig (door bloatware), want een beetje grote apps (Angry Birds) moeten iedere keer herstarten. Ook is de telefoon echt niet zo snel als een vergelijkbare OPO. Enige echte voordeel (in mijn ogen) aan de telefoon is het formaat (i.c.m. de specs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Ik vind het volume van de speaker tijdens gesprekken erg laag. Je kan de andere persoon nauwelijks horen als het volume op max staat in speaker stand. Iemand een idee of dit een verborgen instelling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
Ik heb lollipop er ook op gezet. Geen problemen met de accuduur voor mij. Toch ga ik binnenkort een factory reset doen omdat er gevoelsmatig toch wat historie achterblijft die ik graag weg wil hebben. Kwam ook nog wat tegen van apps die ik al verwijderd heb dus schoont dat gelijk ook op.

Na de eerste, het-is-nieuw-dus-leuk-moment vind ik de animaties die nu prominenter aanwezig zijn wat minder geslaagd. Heb ook het idee dat ik af en toe zit te wachten tot de animatie klaar is voordat ik verder kan met wat ik aan het doen was.
Via de developer mode heb ik de animaties uitgezet wat wel wat animaties scheelt, er blijven er wel een aantal actief. Gevoelsmatig is het wat sneller met de animaties uit.
De meldingen in het nieuwe locksreen zijn leuk alleen voegt het voor mij niks toe aangezien ik niet wil dat er inhoud getoond wordt als mijn telefoon vergrendeld is. Dan heb ik ze eigenlijk liever gewoon weer boven in het scherm.

Overall vind ik de telefoon nog steeds snel aanvoelen, is de accuduur ruim voldoende (haal de 2 dagen makkelijk tenzij ik veel zit te lezen op mijn telefoon) en het material design kan ik wel waarderen (behalve de animaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59
Het scherm van een Z3C zou toch beter (sterker) moeten zijn dan die van de orginele Z?
Ik heb mijn Z twee jaar gebruikt zonder hoesjes of covers en afgezien van gebruikssporen (zijkanten) en enkele krasjes op het scherm zag alles er redelijk ok uit.

Nu heb ik 2 maanden een Z3C en ook weer geen covers of wat dan ook maar het scherm en achterkant zit onder de krassen! hoezo beter? :(
Ik doe echt niks anders!

Of mis ik dat er een standaard cover over scherm en achterkant heen zit? Die kon ik bij mijn oude Z makkelijk zien en verwijderen maar bij de Z3C zie ik dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ik heb weer een wakelock, de afgelopen dagen ging het zeer goed en zou ik makkelijk 7 uur screen on time gehaald kunnen hebben. Maar vanaf vanochtend is het probleem waarvoor ik eerst een factory reset had gedaan weer terug. Ik heb niets veranderd en geen idee waar het vandaan komt, ik zou niet weten hoe ik hier verder mee zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:14
Ik twijfel......

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb met mijn Z2 precies hetzelfde. Vraag mij ook af hoe het komt, want voor de rest heb ik geen beschadigingen. Bij gemaakte foto's zie ik echter vooralsnog niks vreemds zoals een waas oid. Als het erger wordt of als het op foto's zichtbaar wordt, ben ik benieuwd of dit onder garantie gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
eew schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:04:
Ik heb weer een wakelock, de afgelopen dagen ging het zeer goed en zou ik makkelijk 7 uur screen on time gehaald kunnen hebben. Maar vanaf vanochtend is het probleem waarvoor ik eerst een factory reset had gedaan weer terug. Ik heb niets veranderd en geen idee waar het vandaan komt, ik zou niet weten hoe ik hier verder mee zou moeten.
Misschien wat suggesties:
- Heb je na je factory reset en nadat alle apps weer waren geïnstalleerd, weer even de telefoon opnieuw opgestart?
- "Wi-Fi scanning always available" = uit? (Settings => Wi-Fi => advanced)
- Locations= uit? (Settings => Locations), deze stond laatst bij mij aan terwijl er geen icoontje in de status balk stond.

Post anders je battery usage, battery history details en je SoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Regeneration schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:55:
[...]

Misschien wat suggesties:
- Heb je na je factory reset en nadat alle apps weer waren geïnstalleerd, weer even de telefoon opnieuw opgestart?
- "Wi-Fi scanning always available" = uit? (Settings => Wi-Fi => advanced)
- Locations= uit? (Settings => Locations), deze stond laatst bij mij aan terwijl er geen icoontje in de status balk stond.

Post anders je battery usage, battery history details en je SoT.
Ik reboot regelmatig, en de factory reset was 2 weken geleden ofzo. Dus voldoende reboot. Het is geen GPS probeem omdat GPS slechts zeer zelden aan staat, en de wifi scanning optie heb ik niet veranderd.

http://i.imgur.com/IYCwsYb.jpg
http://i.imgur.com/kZ8uueR.jpg

Geven het probleem weer, waar het steiler wordt heb ik een reboot gedaan. SoT is ongeveer anderhalf uur nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:38
Lynx schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:34:
Het scherm van een Z3C zou toch beter (sterker) moeten zijn dan die van de orginele Z?
Ik heb mijn Z twee jaar gebruikt zonder hoesjes of covers en afgezien van gebruikssporen (zijkanten) en enkele krasjes op het scherm zag alles er redelijk ok uit.

Nu heb ik 2 maanden een Z3C en ook weer geen covers of wat dan ook maar het scherm en achterkant zit onder de krassen! hoezo beter? :(
Ik doe echt niks anders!

Of mis ik dat er een standaard cover over scherm en achterkant heen zit? Die kon ik bij mijn oude Z makkelijk zien en verwijderen maar bij de Z3C zie ik dat niet?
Tegenwoordig zit er standaard geen plastic cover meer op het glas inderdaad. Mijn Z is na 2 jaar ook nog redelijk ok, zonder plastic covers.

De lagere prijs van Z3 compact t.o.v. de Z3 moet ergens vandaan komen, dit zit hoofdzakelijk in de kwaliteit van de behuizing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Sjeezus, wat is het luidsprekervolume in Lollipop toch laag :/ Iemand een fix? Ik heb weer zin om 4.4 erop te zetten. Lollipop valt toch tegen eerlijk gezegd.
Ik twijfel......

[afbeelding]

[afbeelding]

Tsja, opsturen. Of wacht op de Z4 en eis die als vervanging :p

Ik heb mijn telefoon toen opgestuurd en de achterkant is vervangen, maar ik heb toch weer hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eew schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:14:
[...]

Het probleem bleef bij mij maar duren, nooit hoger op te laden dan 93%. Ik heb eens een andere lader genomen en alles is terug goed.
Ergens moet in de soft van lollipop toch iets gewijzigd zijn zodat er meer stroomm nodig is om de batterij op te laden.
De originele lader was maar 250 ma, terwijl ik er nu een gebruik van 1000 ma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
Mijn standaard bijgeleverde lader is 1500mah. Kost m iets meer dan 2 uur om hem volledig op te laden (van 20 naar 100%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
barrymossel schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 07:59:
Ik begrijp het ergens wel. Foto's en filmpjes (wat ik erg belangrijk vind in een telefoon) zijn echt niet goed. Beetje tegenlicht en je hebt een half-witte foto. Ook is 2GB voor deze telefoon toch echt net te weinig (door bloatware), want een beetje grote apps (Angry Birds) moeten iedere keer herstarten. Ook is de telefoon echt niet zo snel als een vergelijkbare OPO. Enige echte voordeel (in mijn ogen) aan de telefoon is het formaat (i.c.m. de specs).
Ben ik dan de enige die eigenlijk niet veel problemen heeft van de foto's / filmpjes? Of zijn mijn verwachtingen anders? Ik weet dat hij niet class-leading is (en ik mis de optical stabilization soms) maar ik ben best tevreden met wat de camera weet te doen.
Alleen de auto mode is r*k in mijn mening en oversharpened van alles.

foto direct van de camera
Vind het best OK. Heb ook berg aan fotos' en vooral filmpjes (korte 4K filmpjes dan) die buiten in de zonnige dagen van begin deze maand genomen zijn waar ik gewoon onder de indruk van ben, helemaal als je het vooral downsized (Lanczos of Blackman) naar full-hd. Ze zijn alleen van m'n zoontje en die share ik niet zo graag public online. 4K filmen zuipt batterij trouwens, en ik durf de telefoon niet echt warm te laten worden vanwege alle glas verhalen :S.

De eerste batch met foto's die ik maakte onder het motto 'leuk nieuwe telefoon!' waren om te huilen. Auto-mode uitzetten helpt een hoop :), en zorgen dat je lens niet onder de vetvlekken zit helpt ook.

Nee, hij is niet class-leading en wie weet hadden mensen er dus gewoon meer van verwacht.. of blijven mensen denken dat meer megapixels beter zou moeten zijn in een telefoon, maar ik ben er best blij mee.

In 'normaal' of 'goed' licht is het een stap vooruit ten opzichte van mijn HTC One Mini (m4), in slechte belichting zijn ze ongeveer hetzelfde (niet geweldig dus).
De camera in de HTC One Mini werd ook over gezegd dat ie rot was, en dat het hele ultra-pixel idee niet werkte zonder OIS.. ze hebben een punt over de OIS (want echt goed in weinig licht was mijn M4 niet) maar de plaatjes die ik op vakantie geschoten heb vond ik af en toe toch bijzonder goed gelukt.

(M4 fotos direct uit de camera, eentje hoog in de zonnige bergen dus licht zat, de andere stukken lager en met wolken en mist overal)
plaatje 1 - plaatje 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
dipje2 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:39:
[...]

Ben ik dan de enige die eigenlijk niet veel problemen heeft van de foto's / filmpjes?

...
Ik heb er ook geen problemen mee. Zelfs op standje auto vind ik het prima. Op handmatig maak ik de foto's niet op 20MP maar op 8 of 15,5 MP. Ruim voldoende en het resultaat lijkt net wat beter vind ik. Zal ongetwijfeld aan de software liggen.

Ik ben ook niet heel veel eisend, het blijft gewoon een leuke extra op een smartphone. Zaken als accuduur, snelheid en stabiliteit vind ik belangrijker.

Het is ook niet de duurste smartphone en het is ook geen spiegelreflex camera. De verwachtingen moeten daar dan ook mee in overeenstemming zijn.
Er zijn smartphones die betere foto's maken maar er zijn er nog veel meer die slechtere foto's maken.

Zie hier wat voorbeelden (waar je kunt zien dat duurdere smartphone niet echt betere foto's maken):
http://www.gsmarena.com/i...ria_z3c-review-1148p7.php

Verder denk ik dat als je wat speelt met de manual opties je behoorlijk goede resultaten kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Enige waar ik echt onder de indruk van was is de Note 4. Maar die heeft ook voldoende ruimte in die behuizing voor een serieuze sensor en lens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:49
Problemen is een groot woord. Echter was de kwaliteit van de foto's bij mijn OPO hoger. En dan raak je verwend. Zou goed door die auto-modus kunnen komen. Zal ik van de week eens mee kloten. Al ben ik van mening dat zo'n modus gewoon goed moet werken out-of-the-box.
En de kwaliteit van de selfie-camera is om te huilen. En ik merk dat ik die toch steeds vaker gebruik sinds ik een dochter heb.

Ik ben iemand die geen zin heeft om een camera mee te sjouwen (ook niet op vakantie), dus ik wil gewoon "goede" foto's kunnen maken met mijn telefoon. Doorgaans is de kwaliteit ook voldoende, maar dus minder dan andere telefoons als de OPO (in mijn beleving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudeheld
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-01-2019
Waar ik bij het maken van foto's vaak tegenaan loop is dat ze er op het moment van maken op het beeldscherm heel mooi uit zien. Maar zodra ik dan de opgeslagen foto bekijk lijkt het wel alsof de software er een volledig andere foto van heeft gemaakt. Hij is dan veel minder scherp en de kleuren zijn vager. Vooral met de selfie-camera gebeurt dat heel vaak.

Ik had gehoopt dat dat (software-)probleem opgelost zou zijn met de Lollipop-update, maar helaas! Blijf dit wel het grootste minpunt vinden. Als de foto's ook nog 'top' waren geweest dan was dit zonder twijfel de beste betaalbare Android-telefoon geweest. Nu is het één van de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Mijn wakelock probleem is vannacht spontaan genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Tijd om een feestje te geven? :).

Aan 1 kant denk ik, 'spontaan' bestaat niet, wat heb je gedaan?
Aan de andere kant is er zoveel google meuk wat zichzelf silently update op de achtergrond dat dat het best geweest kan zijn hoor.

Iemand anders zei ook al in deze thread dat zijn batterijduur 'weer ok' was nadat er een google-play-services update silently binnen kwam. Wie weet wordt die beetje bij beetje gepushed door Google of zo?

edit: Never believe Reddit zeg ik altijd, maar toch:
http://www.reddit.com/r/o...29_appears_to_have_fixed/

Komen die updates inderdaad silently in de achtergrond?
Ik heb nu 7.3.29 (1866531-436), die van rond 21 april is, maar ik zie dat er op 22 april bijvoorbeeld ook een 1866531-470 is maar die staat bij mij niet als update beschikbaar ergens.

[ Voor 31% gewijzigd door dipje2 op 29-04-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

dipje2 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:04:

Aan de andere kant is er zoveel google meuk wat zichzelf silently update op de achtergrond dat dat het best geweest kan zijn hoor.

Iemand anders zei ook al in deze thread dat zijn batterijduur 'weer ok' was nadat er een google-play-services update silently binnen kwam. Wie weet wordt die beetje bij beetje gepushed door Google of zo?

Ik heb nu 7.3.29 (1866531-436), die van rond 21 april is, maar ik zie dat er op 22 april bijvoorbeeld ook een 1866531-470 is maar die staat bij mij niet als update beschikbaar ergens.
Het is ook spontaan ontstaan, dus ik zou niet weten waarom het niet spontaan kan verdwijnen, ik heb helemaal niets gedaan omdat ik niet zou weten wat ik zou kunnen doen aan batterijverbruik van de kernal zelf. Ik heb hem in veilige modus opgestart om zeker te weten dat het probleem van het systeem afkomstig was, en daar ging het gewoon door. Gisteravond met een batterij op 10% gaan slapen, en vandaag gedraagt hij zich gewoon weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:13
Iemand in mijn vriendenkring die heeft dit toestel en google services slurpt 13% batterij . het is ook al een aantal keer google play services geweest ,.. en zegt de geschatte accu duur dat de accu maar 1 dag en 7 uur met een volle accu inplaats van paar dagen terug 2 dagen ?

Is het aan te raden om fabrieks instellingen te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

WhiteHwk schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:18:
Iemand in mijn vriendenkring die heeft dit toestel en google services slurpt 13% batterij . het is ook al een aantal keer google play services geweest ,.. en zegt de geschatte accu duur dat de accu maar 1 dag en 7 uur met een volle accu inplaats van paar dagen terug 2 dagen ?

Is het aan te raden om fabrieks instellingen te doen ?
Hoe lang is het in dit geval al aan de gang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Er stond nog nooit google services , dat staat er sinds vandaag . En die google play services die staat er op sommige dagen tussen .

Volgens mij vanaf android 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowlyse
WhiteHwk schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:23:
Er stond nog nooit google services , dat staat er sinds vandaag . En die google play services die staat er op sommige dagen tussen .

Volgens mij vanaf android 5
Dat heb ik dus ook gehad, google play en android systeem die de meeste energie opslokken, meer nog dan het scherm. 8)7 Alhoewel de batterijduur in het echt niet achteruit ging. Dus volgens de telefoon slokten die services alles op, maar in de praktijk niet
Toen heb ik die services ingesteld op "achtergrond beperken" oid en toen was het probleem opgelost, alleen ging de datasync toen om de een of andere reden stuk. Mailtjes en whatsappjes kwamen alleen binnen als ik de app opende. |:(
Gisteravond kwam ik erachter dat google locatie uitstond. Deze weer aangezet en nu verschijnen die google dingesen niet meer in het energieverbruik overzicht. Of er een causaal verband is weet ik niet, kan ook zijn dat google silent dingen geüpdatet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

dipje2 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:04:

Ow wacht, ik heb wel wat gedaan. Ik heb locatie ingesteld op alleen GPS gisteravond. Maar ik kan mij niet voorstellen dat dat het probleem is. Het lijkt mij makkelijk te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
shadowlyse schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:04:
[...]

Dat heb ik dus ook gehad, google play en android systeem die de meeste energie opslokken, meer nog dan het scherm. 8)7 Alhoewel de batterijduur in het echt niet achteruit ging. Dus volgens de telefoon slokten die services alles op, maar in de praktijk niet
Toen heb ik die services ingesteld op "achtergrond beperken" oid en toen was het probleem opgelost, alleen ging de datasync toen om de een of andere reden stuk. Mailtjes en whatsappjes kwamen alleen binnen als ik de app opende. |:(
Gisteravond kwam ik erachter dat google locatie uitstond. Deze weer aangezet en nu verschijnen die google dingesen niet meer in het energieverbruik overzicht. Of er een causaal verband is weet ik niet, kan ook zijn dat google silent dingen geüpdatet heeft.
Hmm dankje voor de tip ben benieuwd of het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowlyse
Inmiddels ben ik alweer wat verder op onderzoek uitgegaan.
Android 5.1 heeft een aantal nieuwe mogelijkheden, maar opmerkelijker is dat sommige mensen bij Android 5.0 last hebben van een memory-lek, waardoor de telefoon vrijwel dagelijks opnieuw opgestart dient te worden. :X Hier is meer info: (helemaal onderaan)
http://www.androidcentral...d-lollipop-release#slide7
Ik had me aan mijn eigen wijsheid moeten houden en pas updaten als de punt 1 release beschikbaar is. In zulk een release worden dan meestal de ergste bugs geplet. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door shadowlyse op 29-04-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Beetje uit nieuws.. en hebben wij (voor zover bekend) geen last van. Een pagina terug hebben we het nog over het nieuwe priority-stil/tril/geluid systeem van Android 5 gehad waar 'iedereen' op aan het zeuren is... maar bij onze Sony's lijkt het ook al 'gefixed' te zijn.

Beetje raar om te zeggen, maar de ene Android 5.0.2 is de andere niet. Er zit veel meer in een firmware-ROM, en blijkbaar wordt er een hoop gecherry-picked als ze een firmware samenstellen, waardoor wij nu al een paar fixes hebben (lijken te hebben) die gepland stonden voor de Android 5.1 codebase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Ok..wie denkt even mee:

Op 4.4 maakte ik het vaak gebruik van trackID. vooral omdat Sony eigenlijk als enige merk support dit je ook het geluid van de radio kan gebruiken voor trackID..

Beter gezegd.. Kon gebruiken. Sinds de update schakelt de radio hardhandig uit als je trackID opstart. Mis ik een instelling?

Try it Out Out.

Jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kost het om een achterkant te vervangen door de officiële reparatie dienst? De kat loopt hem net van de bank af.... In splinters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
tcviper schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:07:
[...]

Mag ik vragen waar je die hebt besteld want via amazon krijg ik dat het niet leverbaar is in NL :(
Beetje late reactie, ik was op vakantie vandaar. Heb even mn bevestiging gecheckt, werd geleverd via 11 street:

http://www.amazon.co.uk/d...e_385721_37986871_TE_item

Had m zelf november vorig jaar besteld, toen leverden ze iig wel naar nl (wel verzendkosten betaald natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Heeft iemand hier last van vlekken/bubbeltjes op het glas van de camera? (achterkant)

Het zit nu nog gelukkig alleen op de randen maar ben bang dat het met de tijd erger wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Knamix schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:48:
Heeft iemand hier last van vlekken/bubbeltjes op het glas van de camera? (achterkant)

Het zit nu nog gelukkig alleen op de randen maar ben bang dat het met de tijd erger wordt...
Op de huidige pagina staat er al een discussie

Klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Laatst online: 14-07 21:42
Hopelijk kan iemand van jullie me helpen met een sms-probleem. Ik sms bijna nooit maar je hebt er altijd lieden tussen zitten die weigeren over te stappen op een smartphone en je zodoende met deze mensen moet blijven sms'en.

Het probleem is dus dat sinds een week of twee ik geen smsjes kan versturen. Op het moment dat ik het probleem voor het eerst merkte, zat ik nog op Kitkat. Ik kreeg bij versturen vrijwel direct de melding "message not sent". Ik heb het toestel ff uit en aangezet, het probleem bleef dus toen heb ik Lollipop binnengehaald. Hierna geprobeerd te sms'en en in plaats van meteen een foutmelding te geven, blijft 'ie nu op "sending" staan. Ik kan wel gewoon smsjes ontvangen, bellen en gebeld worden.

Ik heb vervolgens het toestel uit gehad, de SIM-kaart ontkoppeld, de APN-instellingen gecontroleerd, het SMS-centralenummer gecontroleerd en Vodafone support gebeld, alleen zijn komen helaas niet verder dan "hier staat alles goed voor uw abonnement". Iemand nog een lumineus idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 13:37
SMS centrale echt opnieuw invoeren als het dan nog niet lukt toch contact opnemen met Vodafone, met de gegevens(nummer, tijdstip) van de (recente) poging zodat zij het door kunnen sturen naar een meer technische afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Instellingen -> Meer -> Standaard sms-app -> Berichten staat ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Bedankt voor de reacties.

Ik heb begrepen dat het aanpassen van de SMS-centrale niet handmatig kan via de 'settings' in de SMS-app. Ik heb bij vodafone wel instellingen gevonden, namelijk deze, maar die staan in de categorie iPhone 4. Dit zou m.i. niet uit mogen maken aangezien dit soort instellingen centrale vodafone-instellingen zijn.. Echter als ik kijk onder Xperia Z3 op dezelfde site staat "SMS-instellingen gaan automatisch je hoeft niets te doen".

Ik krijg overigens bij het invoeren van de USSD-codes van die pagina iedere keer de foutmelding "Connection problem or invalid MMI code." Als ik andere codes probeer lukt het wel, bijvoorbeeld *#*#4636#*#*. Deze laatstgenoemde code biedt de mogelijkheid om SMSC-nummer te bekijken, 'refreshen' en updaten. Het veld was leeg, dus ik heb een refresh geprobeerd met als gevolg dat het veld gevuld werd met het SMS-centralenummer van vodafone (+316540881000). Hierna echter nog geen soelaas.

Ik heb inderdaad beide SMS-apps even geprobeerd (hangouts en de gewone messages-app). Ook vond ik dit linkje nog, welke precies mijn probleem omschrijft maar de geboden oplossingen ook niets uithalen.

Misschien toch maar weer vodafone bellen dan. Wellicht dat iemand die ook bij vodafone zit even wil kijken wat er bij SMSC staat via *#*#4636#*#* -> Phone Information? Ik kan me alleen niet voorstellen dat het aan dat nummer ligt aangezien ik wel smsjes binnenkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hier een Vodafone gebruiker, bij smsc staat bij mij niets... Het werkt wel gewoon.
Screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Thanks Chris :) Lekker snelle reactie. Dat is eigenlijk wat ik had verwacht, aangezien het veld bij mij ook leeg was - alleen bij een refresh toonde hij wel het nummer. Zou je dat nog willen proberen? Ik zou graag willen zien of het nummer bij jou overeenkomt met degene die bij mij wordt getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
2dope schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:58:
Thanks Chris :) Lekker snelle reactie. Dat is eigenlijk wat ik had verwacht, aangezien het veld bij mij ook leeg was - alleen bij een refresh toonde hij wel het nummer. Zou je dat nog willen proberen? Ik zou graag willen zien of het nummer bij jou overeenkomt met degene die bij mij wordt getoond.
Na refresh staat er bij SMSC (Vodafone) "+316540881000",145

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Dank! Dat staat er bij mij ook. Dat zal het probleem niet zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Dat is ook het enige wat je met SMS kan aanpassen in een telefoon. Als je kan bellen en je gebruikt het goede sms-servicenummer, dan is dat alles wat je telefoon fout kan doen. De rest ligt dus bij Vodafone (hoogstwaarschijnlijk).

Rare bugs in de radio-firmware kan natuurlijk en zie je wel eens bij custom-roms of de eerste Cyanogen-nightlies of zo. Maar als het in de firmware zit dan zouden meer mensen met dezelfde firmware / toestel / provider het ook moeten hebben, en blijkbaar heeft Chris.nl nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv1987
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
jap85 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:22:
[...]

Beetje late reactie, ik was op vakantie vandaar. Heb even mn bevestiging gecheckt, werd geleverd via 11 street:

http://www.amazon.co.uk/d...e_385721_37986871_TE_item

Had m zelf november vorig jaar besteld, toen leverden ze iig wel naar nl (wel verzendkosten betaald natuurlijk).
Ik heb hem vorige week donderdag besteld bij op http://www.mobilefun.nl/5...ro-usb-oplaad-adapter.htm. Is verzonden vanuit Engeland en werd gisteren (woensdag dus) geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Yay, Relic Run werkt 'spontaan' weer. Enige update die ik heb ontvangen in de tussen tijd is van Android System Webview. Mijn Google Play Services is hetzelfde gebleven dus daar kan het niet aan gelegen hebben.

Als het aan de Webview ligt ben ik toch erg benieuwd hoe een html-component er voor kan zorgen dat een 3d game exit nadat hij z'n eerste beelden al wel heeft laten zien :S. Interessante coding zit daar ergens achter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ook toch maar een fabriek reset aan het doen, Ik had regelmatig dat bij mij de mobiele radio actief was als ik keek bij energie beheer. Terwijl ik deze nooit aan heb staan.

Hopen dat het nu voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
mobiele radio nooit aan? Je gebruikt hem als een WiFi-only tablet of zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Toch maar weer een setje glazen protectors gekocht, voor de achterkant :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dipje2 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 09:59:
mobiele radio nooit aan? Je gebruikt hem als een WiFi-only tablet of zo? :)
mis ik iets ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

Je mobiele radio is je GSM gedeelte. Als je die dus uitzet kun je niet bellen met je telefoon.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:56:
[...]

Je mobiele radio is je GSM gedeelte. Als je die dus uitzet kun je niet bellen met je telefoon.
Oke, als ik me niet vergis stond er mobile radio fm.

Nu weet ik niet of dat ook mijn gsm gedeelte is ? Maar die
bleef aanstaan ook al zat ik op de WiFi. en volgens mij is dat niet
de bedoeling :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
(jarig!)
Als er inderdaad 'fm' staat niet, maar ik wist nog geen eens dat er FM in deze telefoon zat :P.
Als er 'mobiele radio' staat betekent dat gewoon 'alles wat met gsm te maken heeft'. Dat zet je uit door airplane mode aan te zetten zeg maar :P. Het is normaal dat dat er bij staat en ook normaal dat het 1 van de grootste stroom slurpers is naast je scherm.

Maar dan moet er dus geen 'fm' bij staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Je FM-Radioontvanger kun je aanzetten in de radio app, maar het heeft weinig betrekking op de andere radio's :+

Overigens is je FM-ontvanger alleen aan als je dat in de radio-app aan hebt staan én je hebt ook nog eens iets in de 3.5mm jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dipje2 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:54:
Als er inderdaad 'fm' staat niet, maar ik wist nog geen eens dat er FM in deze telefoon zat :P.
Als er 'mobiele radio' staat betekent dat gewoon 'alles wat met gsm te maken heeft'. Dat zet je uit door airplane mode aan te zetten zeg maar :P. Het is normaal dat dat er bij staat en ook normaal dat het 1 van de grootste stroom slurpers is naast je scherm.

Maar dan moet er dus geen 'fm' bij staan :P
check!

staat geen fm bij |:(

Naja, voordat ik lollypop er op had stond altijd scherm op 1 en simcity op 2,

Laatste dagen stond er altijd de google playstore en service er tussen in de
top 3.

Toch bedankt ;)
Pagina: 1 ... 32 ... 60 Laatste