Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
het is ook best goed in te denken dat de 'bug' met google-services en battery drain er voor zorgt dat er veel gecheckt wordt online, en dus meer data verkeer nodig heeft, en dus meer je mobile-radio gebruikt.

Soort van voorbeeldje: Wij hebben brak WiFi op het werk waardoor Android phones wel kunnen connecten, maar heel snel geblocked worden door de hoofd-router van het netwerk. Android phones doen iets wat niet mag van de protectie van dat ding en dan gooit hij je verbinding dicht voor 10 minuten.
Fijn. Wat het doet: De Android telefoon ziet wel WiFi en denkt internet te hebben, maar er komt niks door, het wordt silently gedropped (dus ook niet met een error refused, maar gewoon constant timeouts). Whatsapp reageert hier niet zo lekker op en wil perse koste wat het kost proberen om de verbinding met de servers tot stand te krijgen / houden. Resultaat is dat hij de hele dag aan het proberen is om retry naar retry naar retry verbinding te krijgen. Resultaat: Batterij leeg binnen een dag, zelfs van Note 4's :). Zijn de mensen thuis in het weekend, gaat de batterij opeens het hele weekend mee.

Dus ik kan mij voorstellen dat er een bug / fout in GoogleServices zit (zat?) die bijvoorbeeld niet het gewenste resultaat kreeg van een query bij google. Dus hij probeert het nog een keer, en nog een keer, en nog een keer.
Resultaat: cpu kan niet in deep-sleep, dus wakelock, en google services en/of mobile-radio staan hoog in de verbruikslijst.

Just guessing here, maar het klinkt logisch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dat inderdaad het probleem was. Na de reset lijkt het al weer beter te gaan met de batterij, al kan ik dat pas echt aangeven na een aantal dagen.

Nu was de batterij al niet slecht voor de reset namelijk 5 uur en 30 minuten scherm aan tijd. Maar met kitkat was de scherm aan tijd meestal meer dan 6 uur en 30 minuten.

Dus we gaan het even afwachten en over een paar dagen hebben we het antwoord!

thanks annyway! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zat in mijn settings te kijken en kwam bij Power management => Low battery mode "Image enhancement off" tegen. Dit suggeert dat de Image enhancement blijkbaar een merkbaar hogere verbruik kan veroorzaken. Ik had gekeken naar mijn Image enhancement instelling en deze stond op "X-Reality for mobile". Ik zag verder geen merkbaar verschil met "off" dus heb ik het op "off" gehouden. Daarbij bij ik ook al niet zo'n fan van image enhancement technieken, aangezien het op andere schermen en afgedrukt het weer anders uit kan zien. Leuke extra dat je dan mogelijk wat langer met een acculading kan doen.

Wellicht dus interessant voor degene die net wat meer uit de een acculading willen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56
Regeneration schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:12:
Ik zat in mijn settings te kijken en kwam bij Power management => Low battery mode "Image enhancement off" tegen. Dit suggeert dat de Image enhancement blijkbaar een merkbaar hogere verbruik kan veroorzaken. Ik had gekeken naar mijn Image enhancement instelling en deze stond op "X-Reality for mobile". Ik zag verder geen merkbaar verschil met "off" dus heb ik het op "off" gehouden.
|:(

[reactie verwijderd] Never mind, ik had niet goed gelezen. Ik had beeldverbetering al uitstaan, overigens.

[ Voor 23% gewijzigd door mercje op 03-05-2015 13:52 . Reden: Niet goed gelezen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de sony xperia z3 vergelijk met samsung of iphone zijn de fotos erg bleek, kunnen de fotos ook net zo warm gemaakt worden als de iphone of samsung telefoons ? Ik vind die donkere kleurloze fotos niet echt veel wat ik op youtube zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Afgelopen weekend een deodexed ROM erop gezet (clean install). Nu heb ik echter drie problemen. Als ik tv wil kijken via de Horizon app dan sluit het programma zodra de stream moet starten. Ook Sygic klapt eruit zodra ik op start klik (nog niet ingesteld). En mijn gyroscoop wijkt in landschapmode af naar rechts. Wanneer ik NFS speel moet ik de telefoon constant een beetje naar links kantelen om rechtuit te kunnen.
Dalvik wipe haalt niets uit helaas.

Iemand soortgelijke problemen met LP? Ik denk dat ik vanavond maar de gestripte ROM ga proberen. Eens kijken of dat helpt.

EDIT:
Zojuist de USA rooted ROM geïnstalleerd. Dat lijkt te werken. Sygic start normaal en blijft werken. Horizon kan ik helaas nog niet testen.

Calibratie tool Bubble ziet ook dat de gyroscoop off is. Helaas werkt die calibratie niet in NFS. Maar daar ga ik de telefoon niet voor terug sturen :/

[ Voor 20% gewijzigd door Die Bruine op 04-05-2015 09:26 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:20
Je kunt je telefoon heen en weer slingeren in een 8-patroon waarbij je de rotatie om zijn eigen lengteas ook nog maakt. Dan heb je de gyroscoop weer gehercalibreerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Helaas, dat is de gyroscoop. Kennelijk niet de enige dit meemaakt. Maar zoals ik al zei, hiervoor wil ik de telefoon niet opsturen. Dan maar geen NFS toptijden halen :+ . Zo uit mijn hoofd de enige game die ik met tilt speel.

Alsnog irritant, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:23
Ik heb iets vreemds. Als ik een gesprek op de speaker zet dan gaat het scherm steeds aan en uit. Heel vervelend als je juist voor dat gesprek de telefoon moet gebruiken voor iets in te voeren of op te zoeken. Is dat een instelling?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Volgens mij is dat geen instelling...
Scherm blijft hier op speakerstand gewoon aan, ook de nabijheidssensor slaat dan niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Chris.nl schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:21:
Volgens mij is dat geen instelling...
Scherm blijft hier op speakerstand gewoon aan, ook de nabijheidssensor slaat dan niet aan.
Hmm heb er last van sinds de update. Ga zo maar is een clean instal proberen via de laptop.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Misschien kan je eerst nog proberen de data van alleen de telefoon-app te wissen.
Via instellingen - apps - alles - telefoon - > gegevens wissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:59:
Misschien kan je eerst nog proberen de data van alleen de telefoon-app te wissen.
Via instellingen - apps - alles - telefoon - > gegevens wissen
Ik zou eerder adviseren om de fabrieksinstellingen terug te zetten. Het effect lijkt hetzelfde (al je data kwijt), maar wellicht wordt vitale oude data niet opgeschoond, maar alleen je geinstalleerde apps.
Instellingen -> Back-up maken en resetten -> Fabriekstinstelligen resetten (optioneel Intern geheugen wissen)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Het grappige is is dat de test van de nabijheidssensor wel geslaagd is.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn jullie tevreden over de Z3 compact?

Ik ben momenteel aan het twijfelen om eentje aan te schaffen. (419 bij Bol)
Zou er binnenkort een prijsdaling aankomen volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 00:16:

Als je een paar tientjes wil besparen kan je beter de Tweakers.net Pricewatch gebruiken.

En ja, ik ben dik tevreden. Heb een goede maat hem afgelopen weekend ook aanbevolen, die is overgestapt vanaf een iPhone5 en ook flink tevreden.

Een prijsdaling durf ik niet te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 20:53
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 00:16:

Van een Nexus 4 over komen waaien naar de Z3 compact. Heb ik absoluut geen seconde spijt van. Prima toestel en goed geprijsd. Heb hem zelf via PhoneVillage (BE) aangeschaft. Verschil was mij iets te groot met Nederland. Accessoires zijn misschien wat minder verkrijgbaar dan bij de grote jongens, maar ja daar is wel overheen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 00:19:
[...]

Als je een paar tientjes wil besparen kan je beter de Tweakers.net Pricewatch gebruiken.

En ja, ik ben dik tevreden. Heb een goede maat hem afgelopen weekend ook aanbevolen, die is overgestapt vanaf een iPhone5 en ook flink tevreden.

Een prijsdaling durf ik niet te voorspellen.
Bedankt. En hoe zien jullie de afwezigheid van een 64 bit chip in het toestel naar de toekomst toe?
Want ik ben van plan om dit toestel toch een aantal jaar in gebruik te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Van wat ik ervan begrepen heb is dat samengevat de komende jaren geen probleem. Wellicht dat een andere tweaker meer tijd heeft dat uitgebreid te verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de update naar lollipop ben ik niet meer tevreden. De batterij duur is gewoon kut in vergelijking met kitkat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:04:
Sinds de update naar lollipop ben ik niet meer tevreden. De batterij duur is gewoon kut in vergelijking met kitkat.
Ik merk met lollipop toch echt geen verschil, eind van de dag heb ik de accu nog steeds niet leeg. Ook niet na 24uur standby en 6+ uur schermtijd (helderheid op 30%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:00
Ik heb net een OTA gekregen, heb nu Build Nummer 23.1.A.1.28 (wel nog steeds 5.0.2).

Er lijkt nog niks over bekend te zijn: http://forum.xda-develope.../stock-23-1-1-28-t3100760

Iemand die iets meer weet?

edit2: Gewoon te vinden op de officiele blog :D
New Lollipop update for Xperia Z2/Z3 series changelog

Ensured the lock screen / notification bar doesn’t indicate “no service” when the device has coverage

Added a Sony feature; bringing back the “close-all-button” in the activity menu, so you can easily close all apps at once

Unblocked devices with server policies (such as Exchange Active Sync for e-mail), to enable the new Lollipop lock-screen notifications

Ensured the LED light is lit across all sound modes – and no longer offset by “silent”

Made the necessary fixes to enable the easy movement of content from internal memory to external microSD card (something we saw affecting a few devices)

Improved messaging functionality in Ultra stamina mode – some conversations could not be opened before in Ultra stamina mode
http://www.xperiablog.net...3-series-lollipop-update/

[ Voor 115% gewijzigd door kepler op 05-05-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo86
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 17:59
Vandaag Android 5.1 uitgekomen voor Z3 en Z3C? Link

Being Braindead Kinda Makes You Thinkin'... | Specs1 - Specs2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Neo86 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:54:
Vandaag Android 5.1 uitgekomen voor Z3 en Z3C? Link
AOSP = Android Open Source Project. Dat is zoiets als vanilla Android, dus zonder alle Sony specifieke software (Album, Walkman, etc. maar ook de User Interface/Launcher en mogelijk zelfs de cameraspecifieke drivers?), als ik het goed heb begrepen.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:13:
[...]

Ik merk met lollipop toch echt geen verschil, eind van de dag heb ik de accu nog steeds niet leeg. Ook niet na 24uur standby en 6+ uur schermtijd (helderheid op 30%)
Ik haal het allemaal gewoon niet meer.. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Laatst online: 05:42
Het klepje voor de oplader (boven) sluit helaas niet meer goed meer. Dit wordt waarschijnlijk wel gewoon onder de garantie gerepareerd, maar ik heb geen zin om mijn toestel (alweer) 2-3 weken kwijt te zijn.

Weten jullie misschien een Dynafix die deze aansluitingen op voorraad heeft en deze wel gelijk kan vervangen. Of repareert Dynafix helemaal geen Sony toestellen?

Verder staan er op Ebay ook genoeg caps. Heeft toevallig iemand hier ervaring mee? Zijn de caps bijvoorbeeld makkelijk zelf te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Die oude trek je eruit. Nieuwe prop je erin. Zit net zoals een kledinglabel ongeveer.

Waarschijnlijk is de klep gewoon vettig geworden (mensenhanden zijn per definite vettig ;) NOFI ). Maak de randen eens goed schoon met een ontvetter. Durf te wedden dat de klep dan weer goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Ik krijg net een melding van een Xperia-systeemupdate (OTA dan gok ik?). Ik zit op een rooted 23.1.A.0.690 (locked bootloader). Kan ik nu updaten zonder verlies van root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
DFKT schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:56:
Ik krijg net een melding van een Xperia-systeemupdate (OTA dan gok ik?). Ik zit op een rooted 23.1.A.0.690 (locked bootloader). Kan ik nu updaten zonder verlies van root?
Ik denk haast dat ie die update niet KAN installeren omdat je waarschijnlijk ook op een custom recovery zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:57
Gaf bij mij geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Laatst online: 26-08 23:15
Updatetje: http://www.ubergizmo.com/...2-and-z3-firmware-update/

Het verbruik is een beetje variable onder Lollipop.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Wmtp1IM.png

Zoals je kan zien, gaat hij makkelijk een dag mee, zolang je maar niet teveel het scherm aan hebt staan (die zet ik dan wel altijd op 100%). Niet zo moeilijk als je een smartwatch (Moto360) hebt voor je notificaties :)
Volg die 'scherm aan' lijntjes maar naar boven en je ziet dat de accu een flinke inzakker krijgt.

Ik heb trouwens geen factory-reset gedaan na m'n update.

[ Voor 9% gewijzigd door barchettanl op 07-05-2015 20:38 ]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, ik heb zojuist m'n backcover vervangen (super simpel trouwens) nadat de kat hem van de bank af had gegooid...

Eerste keer kwam de backcover gebroken binnen (hoe kan het ook anders, ze breken al als je er naar kijkt)

Maar een top service van mobilesupplies.nl door binnen 2 uur te reageren en een dag later kosteloos een nieuwe binnen te hebben.!

Zo, tot zo ver de reclame ;) (nee, serieus, goede service, en snelle levering en klachten afhandeling)

Nu mijn vraag, als ik de pressure test uitvoer, dan heb ik geen druk verschil met de klepjes open.... Doe ik de klepjes dicht, dan zie ik de druk oplopen. Is het zo dat ik er dan vanuit kan gaan dat de telefoon nog waterdicht is?

Als ik de originele backcover vergeleek met de nieuwe zag ik ook geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Je mag aannemen dat je telefoon weer waterdicht is als de pressure test slaagt.
Ik zou hem alleen niet meer bewust (omdat het kan) onder de kraan houden oid, zou toch lullig voor je zijn als ie onnodig waterschade oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:48:
Je mag aannemen dat je telefoon weer waterdicht is als de pressure test slaagt.
Ik zou hem alleen niet meer bewust (omdat het kan) onder de kraan houden oid, zou toch lullig voor je zijn als ie onnodig waterschade oploopt.
Nee, was ik ook niet van plan, maar een biertje er overheen of een flinke regenbui moet hij dus prima kunnen weerstaan!

Maar dankje voor de bevestiging!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
maniac2003 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 00:25:
[...]

Van een Nexus 4 over komen waaien naar de Z3 compact. Heb ik absoluut geen seconde spijt van. Prima toestel en goed geprijsd. Heb hem zelf via PhoneVillage (BE) aangeschaft. Verschil was mij iets te groot met Nederland. Accessoires zijn misschien wat minder verkrijgbaar dan bij de grote jongens, maar ja daar is wel overheen te komen.
Heb jij bij phonevillage ook een factuur gekregen? Hoor veel negatiefe verhalen over phonevillage... (Poolse en Roemeense toestellen etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 20:53
Ja, heb gewoon een factuur ontvangen. Mijn toestel is oorspronkelijk voor de Zuid-Europese markt gezien de markeringen op de doos. Maakt voor dit toestel niet uit, de correcte banden worden ondersteund. Wel vind ik dat dit vermeld had moeten worden voor de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:30:
Jongens, ik heb zojuist m'n backcover vervangen (super simpel trouwens) nadat de kat hem van de bank af had gegooid...

Eerste keer kwam de backcover gebroken binnen (hoe kan het ook anders, ze breken al als je er naar kijkt)

Maar een top service van mobilesupplies.nl door binnen 2 uur te reageren en een dag later kosteloos een nieuwe binnen te hebben.!

Zo, tot zo ver de reclame ;) (nee, serieus, goede service, en snelle levering en klachten afhandeling)

Nu mijn vraag, als ik de pressure test uitvoer, dan heb ik geen druk verschil met de klepjes open.... Doe ik de klepjes dicht, dan zie ik de druk oplopen. Is het zo dat ik er dan vanuit kan gaan dat de telefoon nog waterdicht is?

Ik ben mogelijk ook van plan om m'n backcover te vervangen. Nog tips? Heb een hete lucht soldeerapparaat die ik kan gebruiken om de achterkant geleidelijk te verwarmen zodat de lijm zacht wordt. Mobile supplies levert er geen tools bij zoals een zuignapje zo te zien? :)

Ik zat er zelf aan te denken om deze te kopen: https://www.gsmpunt.nl/on...pact-battery-cover-zwart/

En dan indien nodig ook nog eens deze (op Ifixit werd deze aangeraden): http://www.ebay.nl/itm/29..._trksid=p3984.m1423.l2649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ik heb mijn telefoon nu een paar dagen, maar schrik even dat er veel berichten over "spontane gebarsten schermen" rond gaan.

moet ik mij zorgen maken? ik ga al een hoesje kopen, maar moet ik zelfs dan voorzichtig zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door fespen op 10-05-2015 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
fespen schreef op zondag 10 mei 2015 @ 00:03:
ik heb mijn telefoon nu een paar dagen, maar schrik even dat er veel berichten over "spontane gebarsten schermen" rond gaan.

moet ik mij zorgen maken? ik ga al een hoesje kopen, maar moet ik zelfs dan voorzichtig zijn?
Hier geen problemen. Heb hem 3x laten vallen inmiddels vanaf de tafel op de houten vloer. Hij is toch best wel glad met al dat glas. Ik heb wel een zo'n bescherm glasplaatje op de voorkant geplakt. Ik heb geen hoesje.
Het is deels ook afhankelijk hoe voorzichtig /ruig je zelf bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb ook uiteindelijk de Z3 Compact gekozen als opvolger van mijn Xperia U van 3 jaar oud! Heb even getwijfeld tussen S5 mini, of Alpha, aangezien ik de software/bediening mijn zakelijke telefoon (Samsung s4 mini) fijner vond dan de Xperia U, maar de specs van zowel S5 als de Alpha konden er niet tegenop.

Ben alleen nog op zoek naar een hoesje en een charger. Ik vind een schermpje in het hoesje wel mooi (don't ask.. :P), en ben daardoor wel gecharmeerd van de Style Cover SCR26. Alleen dat klepje vind ik lelijk/onnodig, de Z3 heeft dat niet (SCR24). Deze gaat em niet worden, klepje zit nog met een drukknopje vast :? :( Als charger had ik de Magnetische Dock DK48 in gedachte. Dat ding past mooi op mijn nachtkastje, daar mijn telefoon ook als wekker wordt gebruikt :).

Van beide artikelen zijn nauwelijks positieve gebruikersreviews te lezen, terwijl mij beide toch erg handig lijken? Maargoed we gaan het zien en misschien ben ik dan wel (een van de) eerste met een positieve review.

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 10-05-2015 13:46 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Satch schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:17:
[...]

Ik ben mogelijk ook van plan om m'n backcover te vervangen. Nog tips? Heb een hete lucht soldeerapparaat die ik kan gebruiken om de achterkant geleidelijk te verwarmen zodat de lijm zacht wordt. Mobile supplies levert er geen tools bij zoals een zuignapje zo te zien? :)

Ik zat er zelf aan te denken om deze te kopen: https://www.gsmpunt.nl/on...pact-battery-cover-zwart/

En dan indien nodig ook nog eens deze (op Ifixit werd deze aangeraden): http://www.ebay.nl/itm/29..._trksid=p3984.m1423.l2649
Ik heb geen hete lucht gebruikt, er was een hoek bij mij zo stuk dat ik daar prima met een naald onder kon komen, zo helemaal rond gegaan en de backcover kwam los.

Daarna even de oude lijm testen verwijderen en de nieuwe er opgeplakt.

Super simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:36:
Ik heb ook uiteindelijk de Z3 Compact gekozen als opvolger van mijn Xperia U van 3 jaar oud! Heb even getwijfeld tussen S5 mini, of Alpha, aangezien ik de software/bediening mijn zakelijke telefoon (Samsung s4 mini) fijner vond dan de Xperia U, maar de specs van zowel S5 als de Alpha konden er niet tegenop.

Ben alleen nog op zoek naar een hoesje en een charger. Ik vind een schermpje in het hoesje wel mooi (don't ask.. :P), en ben daardoor wel gecharmeerd van de Style Cover SCR26. Alleen dat klepje vind ik lelijk/onnodig, de Z3 heeft dat niet (SCR24). Deze gaat em niet worden, klepje zit nog met een drukknopje vast :? :( Als charger had ik de Magnetische Dock DK48 in gedachte. Dat ding past mooi op mijn nachtkastje, daar mijn telefoon ook als wekker wordt gebruikt :).

Van beide artikelen zijn nauwelijks positieve gebruikersreviews te lezen, terwijl mij beide toch erg handig lijken? Maargoed we gaan het zien en misschien ben ik dan wel (een van de) eerste met een positieve review.
Ik heb dit docking station gekocht en ben er heel tevreden over http://www.benl.ebay.be/i...ain_0&hash=item4879fc12ad
Ik heb het wel een beetje aangepast omdat mijn z3 in een siliconen hoesje zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik kwam zojuist een bericht tegen dat de Xperia Z4 (compact) ook is aangekondigd, als ik dat had geweten had ik even gewacht met de aanschaf ;) of ligt het niet voor de hand dat de Z3 in prijs zal dalen bij een opvolger?

[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 10-05-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:46
Sport_Life schreef op zondag 10 mei 2015 @ 21:28:
Ik kwam zojuist een bericht tegen dat de Xperia Z4 (compact) ook is aangekondigd, als ik dat had geweten had ik even gewacht met de aanschaf ;) of ligt het niet voor de hand dat de Z3 in prijs zal dalen bij een opvolger?
De Z4 is alleen beschikbaar voor de Japanse markt, misschien de z4c ook wel?

Bovendien is de Z4 nauwelijks beter (op papier dan) of misschien zelfs minder dan de Z3, dus de z3c is nog even afwachten.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Er is toch echt iets vreemds aan de hand met magnetisch laden sinds de update. Ik wordt regelmatig tegen de ochtend wakker van onregelmatig groen lampje en een telefoon die 98% weergeeft. Soms lukt het om hem met heel veel gedoe weer aan het laden te krijgen maar vannacht heb ik hem er maar gewoon af getrokken (ik gebruik Sleep as Android, dus dat doe ik liever niet). Dit verstoort mijn nachtrust en en kan mij ook niet voorstellen dat het goed is voor de batterij. Hebben meer mensen hier last van of is mijn Chinese kabel er toevallig gelijktijdig met de update mee opgehouden? Ik kan mij overigens niet voorstellen dat het een probleem van de kabel is, omdat het alleen voorkomt als de telefoon bijna vol is. Bij Sony kan ik natuurlijk niet terecht vanwege die Chinese kabel.

[ Voor 3% gewijzigd door eew op 11-05-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Voor zo ver ik mij kan herinneren werken alle Android telefoons zo. De telefoon laadt tot 100% en daarna stopt de lader. Pas wanneer hij dan weer onder 92%-97% komt zal de telefoon weer bijgeladen worden. Anders is hij maar contstant bezig met laden.

Ik hou het op toeval dat je de laatste tijd naar je telefoon kijkt en 97% ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:49

Het is en blijft een glazen telefoon, dus in principe breekbaar. Maar dat wist je toen je de telefoon kocht hoop ik. En daartegen is het natuurlijk goed te beschermen (zie het accessoires topic). Denk aan screenprotectors, hoesjes, etc.

Die spontaan gebarsten schermen komen voor, maar worden onder garantie gerepareerd. Schijnt willekeurig te gebeuren. Dus zorgen hoef je je niet te maken. Je kunt je er niet echt tegen beschermen en het wordt gewoon gerepareerd als het wél gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eew schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:54:
Er is toch echt iets vreemds aan de hand met magnetisch laden sinds de update. Ik wordt regelmatig tegen de ochtend wakker van onregelmatig groen lampje en een telefoon die 98% weergeeft. Soms lukt het om hem met heel veel gedoe weer aan het laden te krijgen maar vannacht heb ik hem er maar gewoon af getrokken (ik gebruik Sleep as Android, dus dat doe ik liever niet). Dit verstoort mijn nachtrust en en kan mij ook niet voorstellen dat het goed is voor de batterij. Hebben meer mensen hier last van of is mijn Chinese kabel er toevallig gelijktijdig met de update mee opgehouden? Ik kan mij overigens niet voorstellen dat het een probleem van de kabel is, omdat het alleen voorkomt als de telefoon bijna vol is. Bij Sony kan ik natuurlijk niet terecht vanwege die Chinese kabel.
Dat had ik ook en het is ook ontstaan met de update naar lollipop. Ik denk dat er iets meer verbruik is sinds de update naar lollipop. Toen ik naar mijn lader keek, zag ik dat die maar 350 mA output gaf, wat eigenlijk weinig is. Ik gebruik er nu een van 1000mA en het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:49:
[...]

Dat had ik ook en het is ook ontstaan met de update naar lollipop. Ik denk dat er iets meer verbruik is sinds de update naar lollipop. Toen ik naar mijn lader keek, zag ik dat die maar 350 mA output gaf, wat eigenlijk weinig is. Ik gebruik er nu een van 1000mA en het probleem is opgelost.
Dit is a 1A lader, dus ik denk niet dat dat het probleem is. Ik zal eens proberen de kabel te gebruiken in combinatie met de originele lader en kijken of het probleem er dan nog is. Ik heb maar een stopcontact daar een een adapter met twee poorten waar in de ene de magnetische Sony kabel zit en in de andere mijn Pebble kabel dus een permanente oplossing is dat niet. Ik weet ook niet wat de maximale laadstroom via de magnetische connector is, misschien moet ik maar eens een USB kabel offeren om het te meten.

[ Voor 32% gewijzigd door eew op 11-05-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Die Bruine schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:16:
Voor zo ver ik mij kan herinneren werken alle Android telefoons zo. De telefoon laadt tot 100% en daarna stopt de lader. Pas wanneer hij dan weer onder 92%-97% komt zal de telefoon weer bijgeladen worden. Anders is hij maar contstant bezig met laden.

Ik hou het op toeval dat je de laatste tijd naar je telefoon kijkt en 97% ziet.
Met onregelmatig knipperen bedoel ik iedere halve tot anderhalve seconde. En naar mijn weten hoort de LED gewoon groen te blijven als hij is aangesloten, ook al wordt intern de batterij niet opgeladen. Het gaat er hier niet om dat hij stopt met laden, maar dat hij niet meer herkent dat er een lader is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Die magneet zit er volgens mij alleen om de lader op zijn plek te houden en eventueel een circuit open te stellen. Draai je de kabel om dan laadt de telefoon niet op. Meet de twee contactpunten eens op (in de kabel). Wellicht is toch de kabel niet helemaal lekker meer.

Ik laad overigens ook met een el cheapo kabel. Geen verschil gemerkt sinds LP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Die Bruine schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:28:
Die magneet zit er volgens mij alleen om de lader op zijn plek te houden en eventueel een circuit open te stellen. Draai je de kabel om dan laadt de telefoon niet op. Meet de twee contactpunten eens op (in de kabel). Wellicht is toch de kabel niet helemaal lekker meer.

Ik laad overigens ook met een el cheapo kabel. Geen verschil gemerkt sinds LP.
Ik denk niet aan een kabelprobleem omdat het alleen voorkomt als de telefoon bijna opgeladen is, en sinds een software update. Ik vraag mij alleen af of er nog steeds een laadstroom is op het moment dat de telefoon de kabel niet herkent, dan kan veel inzicht geven in waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eew schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:09:
[...]

Ik denk niet aan een kabelprobleem omdat het alleen voorkomt als de telefoon bijna opgeladen is, en sinds een software update. Ik vraag mij alleen af of er nog steeds een laadstroom is op het moment dat de telefoon de kabel niet herkent, dan kan veel inzicht geven in waar het probleem zit.
Nee, het is zeker geen kabelprobleem. He is wel juist dat opladen via de usb poort iets beter gaat.
Ik heb zojuist nog een nieuwe ( chinese ) oplader ontvangen van 1000mA ( staat toch op de lader ) en aan 90% begint het ledje al te pinken. Dus de telefoon laadt dan niet meer op omdat de adapter de stroom niet kan leveren. Ik heb er ook eentje gekocht van 2000mA ( 2€ op ebay) en deze werkt perfekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Koop een USB V/A tester: zijn cheap en je kunt er makkelijk mee nagaan hoeveel Ampère er wordt getrokken en wat de invloed is van kabels en adapters.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Gisteravond nav een bericht in het root & custom rom topic de gok gewaagd en de update gedraaid. Root is behouden, geen centje pijn :+

Weet niet wat de verschillen zijn met de vorige versie (is me nog niets opgevallen) , maar goed... :9

[ Voor 5% gewijzigd door DFKT op 12-05-2015 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:47:
[...]

Nee, het is zeker geen kabelprobleem. He is wel juist dat opladen via de usb poort iets beter gaat.
Ik heb zojuist nog een nieuwe ( chinese ) oplader ontvangen van 1000mA ( staat toch op de lader ) en aan 90% begint het ledje al te pinken. Dus de telefoon laadt dan niet meer op omdat de adapter de stroom niet kan leveren. Ik heb er ook eentje gekocht van 2000mA ( 2€ op ebay) en deze werkt perfekt.
Ik heb het vannacht met de officiële Sony lader geprobeerd, en het probleem begon nu al op ongeveer 70%. De oranje LED begon regelmatig te knipperen en er werd niet meer opgeladen. Ik heb hem toen een keer wakker gemaakt waarna hij wel volledig opgeladen is. Dit was sus een iets ander probleem, maar nog steeds gaat er iets niet goed.

De enige conclusie die ik kan trekken is dat er iets is mis met de powermanager sinds de update. Ik ga de komende tijd eens USB proberen om te kijken of het probleem daar ook optreed. Als dat niet het geval is vrees ik dat ik een Sony Dock moet kopen voordat ik dit probleem bij Sony kan melden...

[ Voor 3% gewijzigd door eew op 12-05-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
eew schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:51:
[...]

Ik heb het vannacht met de officiële Sony lader geprobeerd, en het probleem begon nu al op ongeveer 70%. De oranje LED begon regelmatig te knipperen en er werd niet meer opgeladen. Ik heb hem toen een keer wakker gemaakt waarna hij wel volledig opgeladen is. Dit was sus een iets ander probleem, maar nog steeds gaat er iets niet goed.

De enige conclusie die ik kan trekken is dat er iets is mis met de powermanager sinds de update. Ik ga de komende tijd eens USB proberen om te kijken of het probleem daar ook optreed. Als dat niet het geval is vrees ik dat ik een Sony Dock moet kopen voordat ik dit probleem bij Sony kan melden...
Gebruik gewoon eens de originele oplader+kabel van Sony die er bij geleverd zat. Gaat dat fout -> retourtje Sony. Gaat het goed dan weet je weer waarom chinees spul niet altijd even betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:09:
Koop een USB V/A tester: zijn cheap en je kunt er makkelijk mee nagaan hoeveel Ampère er wordt getrokken en wat de invloed is van kabels en adapters.
Heb er een besteld en laat dan het resultaat weten, maar zonder twijfel verbruikt de Z3c nu meer stroom en is de sony lader te zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

-MD- schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:52:
[...]

Gebruik gewoon eens de originele oplader+kabel van Sony die er bij geleverd zat. Gaat dat fout -> retourtje Sony. Gaat het goed dan weet je weer waarom chinees spul niet altijd even betrouwbaar is.
Ik weet vrijwel zeker dat niet niet aan de kabel ligt, zeker door de situatie van vannacht. Daar was het niet eens nodig om de kabel los te trekken voordat hij doorging met opladen, de telefoon wakker maken was genoeg. Ook is het probleem ontstaan na een software update, daarvoor was er geen enkel probleem. Als hij zich over USB normaal gedraagt dan weet ik nog niets, dan weet ik alleen dat het probleem zich niet voordoet over USB. Dan zou ik dus een officieel Sony dock moeten kopen om aan te tonen dat er echt een probleem is 8)7 . Laden over USB is alleen een tussenstap om uit te vinden of dit een algemeen probleem met de powermanager is of dat het aan de magnetische poort ligt, niet de oplossing van het probleem. Die kabel is een kabel, daar kan niet zo veel mis mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:57
Sinds de update heeft mijn vriendin vaak Wifi problemen. Is dan wel verbonden, maar er is geen aktiviteit (pijltjes). Opnieuw verbinden helpt dan vaak wel maar is bloedirritant. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
@eew Voor je inventarisatie, ik heb sinds ik die Z3c uit de verpakking heb gehaald eigenlijk alleen maar de officiele dock gebruikt. 1 of 2 avondjes de USB kabel, maar anders alleen de dock. En dus ook na de update naar 5.0.2, en opladen en batterijduur bij mij is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2

Het toestel is glad en krast misschien wat sneller dan anderen. Hangt er vanaf met welke telefoons je vergelijkt.

Over de 'spontane' barsten: Je moet geluk of pech hebben, it's that simple. Hoesjes, protectors.. het doet niks. Als je een 'fout' toestel hebt, zal het fout gaan.
En er zijn een hoop 'foute toestellen' genoemd, maar wat het percentage nou is en of het een productie-fout is die ondertussen misschien gefixed is, je zal het nooit weten.

Ik heb de mijne uiteindelijk genomen door tegen mezelf te zeggen dat ik mijn oude toestel moet houden als backup. Ben er tot nu toe geweldig blij mee en de backup nog niet nodig gehad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:59:
[...]

Heb er een besteld en laat dan het resultaat weten, maar zonder twijfel verbruikt de Z3c nu meer stroom en is de sony lader te zwak.
Ja, heb een Z1C, maar de originele lader daarvan leverde maar 1A, terwijl er 1,5A op staat en de Z1C max zo'n 1,3 trekt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtrzFrnk
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-08 13:28
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:30:

Ik had eerder via ebay een zwarte achterkant besteld. Niet die test gedaan, maar kennerlijk niet waterdicht. Mijn NFC deed het toen al niet, maar vergeten naar te kijken.

Dacht het nu nog een keer te proberen en een nieuwe achterkant besteld. Dit keer een rode. Gelijk naar de NFC gekeken, klipje waar die achtervalt links was praktisch weg. Denk productiefoutje. Propje er tussen en achterkant er op. De NFC doet het _/-\o_ , de telefoon is nog steeds niet waterdicht. :F

De achterkant was inclusief seal. Op een filmpje op youtube zag ik dat hij een seal plaatste in de telefoon en een seal op de achterkant zat. Heb jij dit ook gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LtrzFrnk schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:18:
[...]

Ik had eerder via ebay een zwarte achterkant besteld. Niet die test gedaan, maar kennerlijk niet waterdicht. Mijn NFC deed het toen al niet, maar vergeten naar te kijken.

Dacht het nu nog een keer te proberen en een nieuwe achterkant besteld. Dit keer een rode. Gelijk naar de NFC gekeken, klipje waar die achtervalt links was praktisch weg. Denk productiefoutje. Propje er tussen en achterkant er op. De NFC doet het _/-\o_ , de telefoon is nog steeds niet waterdicht. :F

De achterkant was inclusief seal. Op een filmpje op youtube zag ik dat hij een seal plaatste in de telefoon en een seal op de achterkant zat. Heb jij dit ook gedaan?
Bij mij werkt de NFC nog prima gelukkig :) dat YouTube filmpje heb ik inderdaad ook gezien, maar die extra seal niet :) en die heb ik er ook niet opgedaan, volgens mij ging dat ook vooral om de garantie omdat daar een speciaal nummer op staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
Zeer vreemd, mijn compact heeft nog steeds geen Lollipop update. Maar even een factory reset doen, kijken of dat helpt.

Edit: Wtf, zelfs na een factory reset nog geen update.. :? Dan maar met het handje een rom erop gooien.

[ Voor 31% gewijzigd door Jasper op 14-05-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
eew schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:54:
Er is toch echt iets vreemds aan de hand met magnetisch laden sinds de update. Ik wordt regelmatig tegen de ochtend wakker van onregelmatig groen lampje en een telefoon die 98% weergeeft. [...]
Heb je wel of geen factory reset gedaan na de update?

-TheNose- schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:06:
Sinds de update heeft mijn vriendin vaak Wifi problemen. Is dan wel verbonden, maar er is geen aktiviteit (pijltjes). Opnieuw verbinden helpt dan vaak wel maar is bloedirritant. Iemand ervaring mee?
Heeft je vriendin wel of geen factory reset gedaan na de update?

dipje2 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:05:
[...]

Het toestel is glad en krast misschien wat sneller dan anderen. Hangt er vanaf met welke telefoons je vergelijkt.

Over de 'spontane' barsten: Je moet geluk of pech hebben, it's that simple. Hoesjes, protectors.. het doet niks. Als je een 'fout' toestel hebt, zal het fout gaan.
En er zijn een hoop 'foute toestellen' genoemd, maar wat het percentage nou is en of het een productie-fout is die ondertussen misschien gefixed is, je zal het nooit weten.

Ik heb de mijne uiteindelijk genomen door tegen mezelf te zeggen dat ik mijn oude toestel moet houden als backup. Ben er tot nu toe geweldig blij mee en de backup nog niet nodig gehad :).
Ik deel dezelfde mening. :)

Jasper schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:11:
Zeer vreemd, mijn compact heeft nog steeds geen Lollipop update. Maar even een factory reset doen, kijken of dat helpt.

Edit: Wtf, zelfs na een factory reset nog geen update.. :? Dan maar met het handje een rom erop gooien.
Probeer anders Sony PC Companion te installeren op een PC en verbind dan je mobiel via USB. Als het goed is zou je zo ook de update binnen moeten kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Regeneration schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:48:

[...]

Probeer anders Sony PC Companion te installeren op een PC en verbind dan je mobiel via USB. Als het goed is zou je zo ook de update binnen moeten kunnen krijgen.
Dat was bij mij ook het geval!

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:57
[...]

Heb je wel of geen factory reset gedaan na de update?

[...]

Heeft je vriendin wel of geen factory reset gedaan na de update?

[...]

Ik deel dezelfde mening. :)

[...]

Mijn vriendin heeft geen factory reset gedaan, zij is zo panisch om foto's of wat ook kwijt te raken dat ik daar niet aan begin. :P
Zou ook niet nodig moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
Goeie. Ben nu al aan het flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:14
-TheNose- schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:44:
[...]

Mijn vriendin heeft geen factory reset gedaan, zij is zo panisch om foto's of wat ook kwijt te raken dat ik daar niet aan begin. :P
Nee, is inderdaad niet nodig om al je gegevens kwijt te raken, want met de PC-Companion software kan je prima backups van al je gegevens maken.

Daarnaast kun je contacten prima bij Google in de cloud opslaan (ook handig bij een nieuwe telefoon), en foto's via Sony of bij Dropbox. Dan heb je van beide continu een 100% back-up.

Die factory reset daarentegen lijkt toch wel wat problemen op te lossen met accu's die snel leegtrekken en andere dingen die niet helemaal goed lijken te werken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
-TheNose- schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:44:
[...]

Volgens de regulars hier had ik begrepen dat je bij een major update toch beter een factory reset kan doen. Ik kan me zelf ook goed voorstellen dat dit het beste is. Ik snap aan de ander kant ook wel dat het vervelend is. Zelf had ik echter geen zin in allerlei (kleine) probleempjes dus had ik meteen na de update maar een factory reset gedaan (wel eerst een backup gemaakt). Je zou haar anders toch kunnen helpen met de belangrijke zaken backuppen en dan de factory reset doen?

Jasper schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:59:
[...]
Goeie. Ben nu al aan het flashen ;)
Mooi dat het je de update alsnog binnen hebt gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is inderdaad echt aan te raden om een harde reset te doen na een grote upgrade (geldt voor elke Android telefoon/merk) en je kunt vrij makkelijk een backup maken via Pc Companion.
Tevens is het sowieso verstandig om je dierbare foto's regelmatig op te slaan. Dus, ga maar direct aan de slag met je backup!
http://support.sonymobile.com/global-en/tools/pc-companion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grmbl... weer laten vallen, weer achterkant kapot...weer een nieuwe bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:24

thijsco19

KTM 990 SMT

Had je er protectie op?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MIsschien aan te raden bij je volgende telefoon, vooral als je weet dat je hem meerdere keren per jaar kan laten vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:47:
MIsschien aan te raden bij je volgende telefoon, vooral als je weet dat je hem meerdere keren per jaar kan laten vallen ;)
Ik zat gewoon net al in het accessoire topic te kijken naar hoesjes. Vlug weg geklikt ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb nu ook eindelijk een hoesje, namelijk een leren sok van de MM :) werkt perfect. Ik heb me echt een ongeluk gezocht naar een mooi hoesje, maar die bestaan (nog) niet.. :-(

[ Voor 35% gewijzigd door Sport_Life op 16-05-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik kwam net zelf iets tegen en misschien is het iets voor degene die kleine probleempjes hebben (al dan niet na de Android 5.0 update). Misschien is het een idee om de cache van alle apps te verwijderen en dat kan via:

Settings -> Storage -> Cached data

Bij mij stond deze op 813 MB. Geen idee of dit normaal is, maar dat zag er voor mij uit als best wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Dat is ook best veel, maar veroorzaakt volgens mij geen problemen als je genoeg opslagruimte hebt. Ik gebruik zelf 1Tap Cleaner (pro) en SD maid (pro) om de boel op te schonen, er zijn zat vergelijkbare apps. Na een opschoon rondje zit ik rond de 2mb cache.
Hoewel het absoluut geen kwaad doet om de cache te legen, doet het ook geen kwaad die te laten staan. Cache bevat data die je nodig zou kunnen hebben. Je internet cache zit er bijvoorbeeld ook tussen, die data opnieuw inladen en wegschrijven kost wellicht extra mb's en rekenkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hebben jullie ook problemen met de magnetic charger (dock 48)? Het laden duurt veel te lang? Schat zo'n 10 uur voor 100% opladen.

Is al opgelost met een andere kabel!

[ Voor 31% gewijzigd door Sport_Life op 16-05-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem met het standaard toetsenbord /keyboard i.c.m. swype/veegbewegingen:
Het lijkt erop dat dit probleem is meegekomen samen met de OTA release van Android 5
Heel vaak als ik een bericht type met swype bewegingen en vervolgens wat letters wil aanpassen, dan druk ik daarvoor op de backspace knop. Op het moment dat ik deze knop kort gebruik of lang inhoud, dan gebeuren er vreemde dingen. De laatste letter wordt weggehaald, maar dan wordt het woord soms aangevuld met voorgaande woorden. Ik merk dit probleem vooral als ik een stuk tekst weghaal, je ziet dan de voorgaande woorden voorbij komen die je had getypt (maar die staan dan nog steeds in de tekst. Soms moet je tot 8 woorden verwijderen zodat het fenomeen weer is verdwenen en je de woorden kunt typen. Ik heb dit hier op Tweakers, maar ook op mijn Tinfoil for Facebook app.
Beetje lastige omschrijving van het probleem, maar het is ook vaag :)

Na de uitruil van Android 5 (vorige maand) heb ik een Factory restore/reset uitgevoerd en daarbij al mijn data gewist. Ik heb geen backup teruggezet. Ik heb gisteren de cache en gegevens van mijn Xperia keyboard verwijderd en een herstart van de telefoon uitgevoerd.

Herkend iemand dit soort problemen als swype ingesteld is?
Als je een filmpje nodig hebt, dan kan ik dat proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Ik heb hetzelfde bij swype, maar niet altijd vreemd genoeg.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:22
Ik sta in dubio over te stappen naar een Z3 compact maar toch.. Die issues met het glas wat zomaar uit zichzelf stuk gaat. Er is hier eerder in het topic wel het een en ander aan bod gekomen maar ik kan er nou niet echt wijs uit worden hoeveel % van de toestellen het nou betreft en of het misschien gewoon een foute batch was ofzo.. Gek genoeg is er weinig info over te vinden (anders dan mensen die klagen dat het scherm zomaar springt). Wellicht is het bij de recente batches helemaal niet meer aan de orde?

Als je 100 verhalen vind van schermen die spontaan stuk gaan lijkt het veel maar op de hoeveelheid toestellen die zijn verkocht een minimale hoeveelheid natuurlijk. Ook zullen mensen die er geen last van hebben dat nauwelijks tot niet melden dus het beeld zal wel wat vertekend zijn..

Sowiezo denk ik wel dat er ook mensen zijn die proberen mee te liften op deze issue nadat ze zelf hun scherm hebben gesloopt..

Hoe is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat de 90% van de gebruikers het in de 1e maand heeft gehaad dat hij/zij het toestel had = fabricagefout en je hebt 100% recht op garantie. Ik denk ook dat 10% de telefoon zelf heeft laten vallen zonder valschade en er alsnog garantie op probeert te claimen. Het zijn allemaal maar vermoedens.

Net als Sony, heeft Samsung met de nieuwste Galaxy S6 (Edge) ook veel problemen.
Echter, je hebt gewoon altijd garantie en als je hem bij een onlineshop besteld met een fysieke winkel, dan is het makkelijker om hem terug te sturen bij problemen.
1 goede optie daarin is: Coolblue.

Ik zou de Z3c zeer zeker aanbevelen, vooral doordat er geen enkele telefoon in dit formaat in de buurt komt. Als je in het straatje van de Z3 kijkt, dan heb je veel meer concurrenten en dan zou ik misschien zelfs de S6 aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag over de update naar Lollipop.
Heb sinds gister de telefoon (super ding voor zover ik nu kan zeggen :) ) en hij heeft automatisch de update naar Lollipop gedownload en dwingt me nu eigenlijk dat te installeren. Op mijn vorige telefoon had ik niet hele goede ervaringen met Lollipop, dus wil hem eerst nog even op KitKat houden.
Is het mogelijk om het gedownloade bestand te verwijderen (via opslagruimte -> diversen -> 'recovery') zonder dat ik in de toekomst de mogelijkheid verlies om alsnog te updaten?
Samengevat: ik wil de update uitstellen, maar niet steeds in de notificaties zien dat ik moet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Systeem updates kun je uitschakelen.
Instellingen -> over de telefoon -> Software updates -> instellingen -> geen updates installeren
Of
Via instellingen -> apps -> Systeem UI, meldingen uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Je wil wennen aan KitKat zodat je je kunt ergeren aan LolliPop. Je zegt het niet zo, maar dat komt het wel op neer ;)

Mijn advies, en van de meerderheid hier denk ik wel, meteen voor LP gaan. Wat je niet kent kun je ook niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helemaal mee eens, anders upgrade je straks en dan moet je je telefoon alsnog opnieuw instellen doordat ik vind dat een Factory reset verplicht is (en het vaak alsnog handig is door vreemde foutmeldingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Heb ervaring al met LP op een andere telefoon, en had daar enorm last van 'lag' en problemen met het geheugen. Daarom ontstond het idee om bij KitKat te blijven ;) Heb het downloaden uitgezet, maar het kwaad was toen al geschied. De vraag is dus of ik het gedownloade bestand kan verwijderen zonder het te installeren.
Wat zijn jullie overall ervaringen met LP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

LP draait echt prima op de Z3C.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Kiswum schreef op zondag 17 mei 2015 @ 09:52:
Probleem met het standaard toetsenbord /keyboard i.c.m. swype/veegbewegingen:
Het lijkt erop dat dit probleem is meegekomen samen met de OTA release van Android 5
Heel vaak als ik een bericht type met swype bewegingen en vervolgens wat letters wil aanpassen, dan druk ik daarvoor op de backspace knop. Op het moment dat ik deze knop kort gebruik of lang inhoud, dan gebeuren er vreemde dingen. De laatste letter wordt weggehaald, maar dan wordt het woord soms aangevuld met voorgaande woorden. Ik merk dit probleem vooral als ik een stuk tekst weghaal, je ziet dan de voorgaande woorden voorbij komen die je had getypt (maar die staan dan nog steeds in de tekst. Soms moet je tot 8 woorden verwijderen zodat het fenomeen weer is verdwenen en je de woorden kunt typen. Ik heb dit hier op Tweakers, maar ook op mijn Tinfoil for Facebook app.
Beetje lastige omschrijving van het probleem, maar het is ook vaag :)

Na de uitruil van Android 5 (vorige maand) heb ik een Factory restore/reset uitgevoerd en daarbij al mijn data gewist. Ik heb geen backup teruggezet. Ik heb gisteren de cache en gegevens van mijn Xperia keyboard verwijderd en een herstart van de telefoon uitgevoerd.

Herkend iemand dit soort problemen als swype ingesteld is?
Als je een filmpje nodig hebt, dan kan ik dat proberen te maken.
Gek genoeg heb ik hetzelfde maar dan op de Sony Xperia SP, mits ik jouw verhaal goed begrijp. Standaard software en dergelijke en gebruik geen swype. Ik heb het idee dat het misschien aan het ram geheugen kan liggen. Het is in ieder geval wel vervelend...

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
LP draait hier ook prima. Accuduur is fenomenaal gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijsco19 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:43:
[...]

Gek genoeg heb ik hetzelfde maar dan op de Sony Xperia SP, mits ik jouw verhaal goed begrijp. Standaard software en dergelijke en gebruik geen swype. Ik heb het idee dat het misschien aan het ram geheugen kan liggen. Het is in ieder geval wel vervelend...
Bedankt voor je reactie, ik was altijd erg gecharmeerd over het toetsenbord van de Xperia serie. Sinds kort lijkt Google er met haar toetsenbord overheen te zijn gegaan en mede door dit probleem vind ik de AOSP keyboard van Google het beste toetsenbord die ik heb gebruikt.
Met 2GB werkgeheugen, kan ik me niet indenken dat dat het probleem is. Sterker nog, hij onthoudt juist teveel van hetgeen wat ik daarvoor had getypt.
Ik denk dat ik binnenkort het AOSP toetsenbord er weer op zal gaan zetten door deze bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik dat idee had, aangezien de SP over het algemeen last heeft van ram problemen.
Nu het ook, o.a., bij jouw voorkomt lijkt me dat inderdaad niet op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:20
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:14:
Bedankt! Heb ervaring al met LP op een andere telefoon, en had daar enorm last van 'lag' en problemen met het geheugen. Daarom ontstond het idee om bij KitKat te blijven ;) Heb het downloaden uitgezet, maar het kwaad was toen al geschied. De vraag is dus of ik het gedownloade bestand kan verwijderen zonder het te installeren.
Wat zijn jullie overall ervaringen met LP?
Sony heeft de geheugenproblemen die bij LP waren voor AOSP eruit kunnen halen. Verder lijkt de interface erg op AOSP in het algemeen, en qua performance ben ik er prima tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
@kwisum: Het probleem wat je omschrijft met backspacen (worden worden niet compleet weggehaald maar opeens aangevuld met andere worden) heb ik ook (en ik gebruik gewoon het stock Sony keyboard (wat een rebrand van een commerciële is geloof ik) maar zonder de swype rommel. Ik heb het _alleen_ in bepaalde website-veldjes zoals hier op Tweakers. Ik heb het nog niet gehad in wat voor native tekst-veld in een app.
Misschien dat die facebook app van je een HTML view gebruikt voor het een en ander en dus hier ook last van heeft?

Het gebeurd niet altijd bij mij trouwens. Ik kan nu een tekst veld op Tweakers aantikken en gaan typen, en dan backspacen en de worden gaan weg. Maar meestal met langere posts heb ik opeens dat als je alle letters weg aan het halen bent, er bij de laatste opeens een 'autocomplete' in kickt en er iets raars mee doet. 'testje' weghalen bijvoorbeeld, gaat goed totdat je bij de eerste 't' bent. Dan staat er opeens weer 'ttestje' (met dubbele t aan het begin) in het veld. Maakt het erg naar om tikfouten te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Dat backspace probleem heb ik ook wel eens. Ik heb er ook ergens over gelezen maar kan het betreffende forum niet terug vinden.
Wat ik toen las is het gerelateerd aan chrome. Chrome verwijderen en een andere browser gebruiken zou kunnen helpen. Ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik het probleem vrij weinig tegenkom en wel gehecht ben aan mijn chrome (en dan vooral de sync tussen desktop en mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dipje2, dat is inderdaad precies wat ik heb gehad!
De app voor Facebook is inderdaad een omhulsel van de Mobiele Facebook webpagina. Het kan dus gerelateerd zijn aan Chrome. Dit is een hoek waar ik nog niet in had gekeken.
Ik zal de Chrome settings eens even verwijderen in de hoop dat de problemen dan ook verdwenen zijn (dan heb ik gelijk een oplossing).

Als dat niet werkt, dan kan ik de AOSP keyboard van Android weer in gebruik nemen.

Pagina: 1 ... 33 ... 60 Laatste