Sinds afgelopen maandag ook trotse eigenaar geworden van de Z3C.
Uiteraard eerst gekeken naar dode pixels aangezien ik hiervoor de N5 zo'n 8 keer terug heb moeten brengen, maar de Z3C kwam hier met vlag en wimpel doorheen.
Na uitvoerig testen of alles correct werkte toch maar aan de slag gegaan met rooten (uiteraard met behoud van de verbeterde camera functies

)
Vandaag kwam ik er alleen achter dat ik een klein probleem heb met de headphone plug...
Mijn normale headphones werken prima op de mobiel, maar toen ik hem probeerde aan te sluiten op mijn autoradio herkende de mobiel héél even dat er een headphone was aangesloten, maar daarna meteen niet meer. Oftewel de audio werd afgespeeld op de mobiel zelf.
(Sidenote: mijn autoradio heeft van zichzelf geen AUX poort. Deze heb ik er zelf op gesoldeerd zodat hij de audio over de CD speler gooit. Er speelt dus nonstop een CD af met 70min aan stilte

.)
Met mijn Moto G heb ik hier nooit problemen mee gehad, behalve dat ik ruis hoorde (lees: pieptoon waarvan de hoogte afhankelijk was van mijn toerental

) als ik hem aan het opladen was terwijl hij muziek speelde.
Aan de kabel ligt het ook niet, dezelfde kabel gebruikt in combinatie met andere speakers en dat werkte vlekkeloos.
Met de applicatie SoundAbout kan ik headphone mode wel forceren, maar dan is het extreem zacht met enorm veel ruis erdoorheen.
Momenteel heb ik wel een quickfix gevonden:
Ik had nog een simpel bluetooth speakertje liggen welke toevallig een Line-out had dus de opstelling is nu als volgt: Z3C<--Bluetooth-->Bluetoothspeaker<--3,5mm cable-->Autoradio
Deze manier werkt wel prima, maar heb toch maar een kleinere bluetooth-receiver besteld uit China aangezien dat wat praktischer is in de auto.
Op internet kom ik ook redelijk wat verhalen tegen over slecht werkende 3,5mm plugs van de Z3C, maar veelal bij first batch toestellen. Geen echte fix voor kunnen vinden behalve opsturen naar Sony.
Iemand anders nog bekend met dit probleem?
EDIT:
@ de mensen hierboven:
Ik kreeg twee screenprotectors bij de telefoon. Op beide protectors zelf stond aangegeven voor welke kan hij was, maar zoals al vermeld is is dit ook makkelijk te zien aan de uitsnedes
[
Voor 5% gewijzigd door
Flapperbol op 20-05-2015 12:46
]