Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

het ligt zeker niet aan keyboard, ik gebruik zelf swiftkey en heb er vroeger ook last van gehad. ik heb geen idee wat de omstandigheden zijn waardoor het tevoorschijn komt. ik draai zelf op mi 2s en ik heb er geen last van meer tegenwoordig, maar ik flash vaak tussen cyanogenmod en miui, dus het kan best dat er ergens een complicatie onstaat. ik heb er pas last van als ik lange lappen tekst hebt getypt waarbij de tekstvak te klein wordt en dan krijg ik ineens die "autocomplete" gevallen tijdens het verwijderen.

morgen krijg ik mijn z3 compact en ga ik daar lekker mee aan de slag. mi2s gaat mooi in de la om als backup te fungeren (of misschien als simpele streamapparaat voor bij de tv)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naast het wissen van de toetsenbord instellingen, heb ik gisteren ook de cache en data van Chrome gewist. Helaas bleef het probleem bestaan. Op mijn Xiaomi telefoons (waaronder de Mi2), heb ik er nooit last van gehad, maar dat komt wellicht doordat ik daar de standaard browser van gebruik. Hetzelfde geldt ook voor de Samsung S6 Edge, hierop heb ik ook alleen de standaard browser gebruikt.

Ik ga nu weer verder met testen, maar dan met het Android toetsenbord. Wellicht kan ik dan bevestigen of ontkennen dat het aan het toetsenbord ligt.

@Dxue, om hetzelfde telefoonformaat te behouden is er geen betere keuze dan de Z3c.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/G6Ip9uB5k4bE7HTwMZFEyKeb/full.png Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yRp615SNSBkXLJVTBFKFjxFb/full.png

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

@kiswum, enige manier waarop ik weet dat het overgaat is om het opnieuw te flashen. ik gebruik nog steeds dezelfde apps ongeacht de os die ik draai, dus het is een bug die ergens in de software zit van het os die niet meer weg te krijgen is als die eenmaal opduikt bij het gebruikte toetsenbord. als het goed is, is het probleem weg als je een ander toetsenbord gebruikt bedenk ik me net

edit: ohja, bedankt voor de info. ik zat al sinds de launch ervan erover na te denken om over te stappen, maar mijn xiaomi werkte nog te goed om over te stappen. nu voor 100 euro is die sony een koopje en ik ga besparen op mijn abbonnement ook nog (vodafone F&F RED)

[ Voor 25% gewijzigd door Dxue op 19-05-2015 12:12 ]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
Iemand enig idee hoe ik de melding dat je telefoon voor 75% vol zit en data moet overzetten uitzet?
Krijg om de minuut een melding en het begint me behoorlijk te irriteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Poesmij op 19-05-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poesmij schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:38:
Iemand enig idee hoe ik de melding dat je telefoon voor 75% vol zit en data moet overzetten uitzet?
Krijg om de minuut een melding en het begint me behoorlijk te irriteren.
Volgens mij is dat een melding van System UI (te vinden onder geluid en melding ->App meldingen), wellicht kun je daar het vinkje bij meldingen weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
Helaas is dit niet mogelijk, is dan echt de enige manier om maar altijd een GB vrij te laten? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
@Kiswum @Dxue"Volgens mij is het wel degelijk een probleem in het keyboard, maar dan alleen in webforms (en vooral de fancy web-editors). Je hebt het probleem ook in SwiftKey? Zou kunnen kloppen, want het Sony keyboard is een rebranded SwiftKey keyboard :P.

En juist dat soort keyboard apps die een 'more-advanced-word-completion' gebruiken in de marketing hebben vaak dit soort problemen. Die tekenen zelf de word-completion-bar (i.p.v. de standaard systeem-versie) om er wat fancy dingetjes mee te kunnen doen, maar vervolgens krijgen ze hier en daar compatibiliteitsproblemen.
Fletsky-keyboard heeft het heel lang (of nog steeds?) voor elkaar gekregen om gewoon eigenwijs de word-completion te willen gebruiken in een URL bar. Probeer dan maar eens iets in te tikken wat met 'www.' begint. Als je het al zo ver krijgt dat hj de 'www' laat staan, krijg je alsnog vanzelf een spatie na de 'punt'. Backspace je om die spatie weg te halen, haalt ie de punt ook weg en ben je terug in word-completion-mode. _Zo_ _f*cking_ _irritant_ dat het genoeg voor me was om weer naar stock HTC keyboard te gaan op mijn HTC m4.

Dus zo gek is het niet om stock android keyboard weer eens te proberen, of gewoon een andere. Kan een hoop problemen besparen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:14:
Bedankt! Heb ervaring al met LP op een andere telefoon, en had daar enorm last van 'lag' en problemen met het geheugen. Daarom ontstond het idee om bij KitKat te blijven ;) Heb het downloaden uitgezet, maar het kwaad was toen al geschied. De vraag is dus of ik het gedownloade bestand kan verwijderen zonder het te installeren.
Wat zijn jullie overall ervaringen met LP?
Op zich gewoon tevreden met de update. Merk weinig verschil. Batterij leek wat sneller leeg te gaan. Maar valt eigenlijk wel mee. Gaat gewoon 1,5 dag mee. Kwestie van niet te snel opladen. Ik doe dit pas als ie onder de 20 of zelfs 15 % zit.
En 1 of 2 keer per week het toestel opnieuw opstarten wil ook weleens werken.

Het enige waar ik mee zit is het toetsenbord. Ik swype wel. Maar zodra het toetsenbord in beeld komt, verschijnt er rechts onderin een klein toetsenbordje (waar je je soort toetsenbord kan kiezen). En tijdens het swypen raak ik best vaak dat knopje. Niet handig. Vooral omdat ik met rechts swype. En soms als die "popup" weg is, vergrendeld de telefoon, waardoor ik m weer moet ontgrendelen.

Oh ja. Nog 1 ding wat ik jammer vind na de update. Normaal ging mijn scherm pas in slaapstand na 30 minuten. Met whatsapp heb ik de instelling "popup wanneer venster uit staat" aanstaan. Met deze instelling verdween de popup gewoon na 30 sec oid. Maar met de nieuwe update blijft deze gewoon aanstaan tot de 30 minuten verstreken zijn. Niet erg fijn als het ding op tafel ligt en ik niet in de buurt ben. Dan kan iedereen mn whatsapp bericht lezen.
Ik heb het scherm nu maar op 1 minuut of 30 sec staan. |

Voor de rest blijft het een fijne telefoon. Die batterij is echt super.
Ik was op een festival en op de helft van het feest had ik nog steeds tussen de 70-80% terwijl mijn maatje (met een s4 mini) slechts 17% had. En dat terwijl ik voor het feest google maps aan had staan om er naar toe te gaan. De batterij was ook pas halverwege de dag erna bijna leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

net de telefoon uitgepakt, blijkt dat mijn pakketje maar 1 screen protector heeft ipv voor+achter. ook zijn de accesoires door elkaar in de doos en stond de doos een beetje bol (door de accesoires dus). ook zit mijn screen protector in een zakje zonder info of dit voor de voor of achterkant is.
hoe weet ik dit? ik heb nog een 2e z3 compact via een verlenging van mijn vader binnen en die doos was plat en netjes toen ik karton omhoog haalde. hierbij zaten 2 screen protectors waarbij netjes is aangegeven via een plaatje welke voor de voor en welke voor de achterkant is.

nu ga ik niet lang gebruik maken van de screen protector voor de voorkant (tempered glass is onderweg uit china), maar de achterkant wilde ik juist wel erop zetten voor die keren dat ik hem uit het hoesje heb. iemand een idee bij wie ik nu moet klagen, vodafone of sony?

2e vraag, iemand een idee of vodafone Friends&Family de toestellen met sim lock leveren? ik zie wel vodafone software op de telefoon zitten en wil niet voor niks mijn t-mobile sim verknippen om erachter te komen dat de phone gelocked is. (normaal gesproken is het sim lock vrij, maar door vodafone software ga ik nu twijfelen). Vooral deze 2e vraag is voor mij cruciaal om erachter te komen of ik vanavond de phone kan testen met 4g of (/na morgen in twijfel de helpdesk bellen ) balen dat ik nog een maand moet wachten.

als deze vragen ergens anders moet, laat het even weten en ik zal het verplaatsen naar de juiste topic(s)

@dipje2: ik heb eigenlijk geen last meer gehad sinds dit kalenderjaar. weet niet waar het aan kan liggen eigenlijk, aangezien ik nog steeds dezelfde apps gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door Dxue op 19-05-2015 22:35 . Reden: extra abonnement info+antwoord op dipje2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mijn 1e Z3c had ik in september helemaal geen screenprotector (wel die gratis hoofdtelefoon). Toen ik mijn 2e Z3c kreeg in december (van Sony/T-Mobile), zat er 1 front screenprotector bij.

Ik was al blij dat ik er 1 kreeg :) Verder vind ik dat het verschil wel duidelijk zichtbaar is. Een voorfront heeft namelijk geen 2 gaatjes nodig voor de camera + flitser.

Hoe het zit met simlock, dat weet ik niet. Het ligt er vooral aan waar je hem besteld hebt. Wellicht kun je bij je winkel hierover informeren. Je T-Mobile simkaart kun je online aanvragen, binnen 3 dagen heb je hem in huis. Je kunt hem ook in de winkel kopen, maar kost je wel een euro of 15. Als je dan toch besteld, je kunt dan direct een simkaart converter kopen, zodat je makkelijk van nano naar micro of mini sim zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:09:
Bij mijn 1e Z3c had ik in september helemaal geen screenprotector (wel die gratis hoofdtelefoon). Toen ik mijn 2e Z3c kreeg in december (van Sony/T-Mobile), zat er 1 front screenprotector bij.

Ik was al blij dat ik er 1 kreeg :) Verder vind ik dat het verschil wel duidelijk zichtbaar is. Een voorfront heeft namelijk geen 2 gaatjes nodig voor de camera + flitser.

Hoe het zit met simlock, dat weet ik niet. Het ligt er vooral aan waar je hem besteld hebt. Wellicht kun je bij je winkel hierover informeren. Je T-Mobile simkaart kun je online aanvragen, binnen 3 dagen heb je hem in huis. Je kunt hem ook in de winkel kopen, maar kost je wel een euro of 15. Als je dan toch besteld, je kunt dan direct een simkaart converter kopen, zodat je makkelijk van nano naar micro of mini sim zou willen.
Je tweede? Wat was er gebeurd?
Ik had ook alleen een koptelefoon. Super ding btw. Heel erg blij mee.
En ik heb later zo'n tempered glass ding van ik dacht nilikin aangeschaft. Goed spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn 2 maanden oude telefoon kon niet goed zwemmen in een ondiep bad. Ik gebruikte de usb cover nauwelijks vanwege mijn magnetische lader. Ondanks dat ik de klepjes in de gaten hield, was mijn telefoon na 20 minuten in het zwembad langzaam kapot aan het gaan. Ik heb daarna onder garantie een nieuwe telefoon gekregen.

(de garantieafhandeling kun je hier nog terug vinden als je op mijn naam zoekt, dit was in november/december)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Bedankt voor het antwoord kiswum :). ik zie wel het verschil tussen de voor en achterkant, maar het is frappant dat 2 dezelfde toestellen (1 wit en 1 zwart) verschillende accesoires erbij krijgt geleverd.
Ook hoef ik mijn huidige sim kaart niet meer te houden en daarom kan ik het gewoon verknippen naar een nano formaat. voor 1 maand kan het niet veel kwaad dacht ik. (en net even gekeken, blijkt dat mijn simkaart veel meer koper heeft dan een nano :S. even denken of ik een extra 5 euro wil uitgeven voor een sim die nog niet eens 30 dagen gaat werken).

ik vind het super jammer dat ik niet die hoofdtelefoon niet heb bijgekregen, maar voor de prijs heb ik niks te klagen.

straks maar even root info zoeken en evt alvast rooten. ben ik gelijk van alle rotzooi van vodafone af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:41
Sinds afgelopen maandag ook trotse eigenaar geworden van de Z3C.

Uiteraard eerst gekeken naar dode pixels aangezien ik hiervoor de N5 zo'n 8 keer terug heb moeten brengen, maar de Z3C kwam hier met vlag en wimpel doorheen.
Na uitvoerig testen of alles correct werkte toch maar aan de slag gegaan met rooten (uiteraard met behoud van de verbeterde camera functies ;))

Vandaag kwam ik er alleen achter dat ik een klein probleem heb met de headphone plug...

Mijn normale headphones werken prima op de mobiel, maar toen ik hem probeerde aan te sluiten op mijn autoradio herkende de mobiel héél even dat er een headphone was aangesloten, maar daarna meteen niet meer. Oftewel de audio werd afgespeeld op de mobiel zelf.
(Sidenote: mijn autoradio heeft van zichzelf geen AUX poort. Deze heb ik er zelf op gesoldeerd zodat hij de audio over de CD speler gooit. Er speelt dus nonstop een CD af met 70min aan stilte :P.)

Met mijn Moto G heb ik hier nooit problemen mee gehad, behalve dat ik ruis hoorde (lees: pieptoon waarvan de hoogte afhankelijk was van mijn toerental :S) als ik hem aan het opladen was terwijl hij muziek speelde.
Aan de kabel ligt het ook niet, dezelfde kabel gebruikt in combinatie met andere speakers en dat werkte vlekkeloos.

Met de applicatie SoundAbout kan ik headphone mode wel forceren, maar dan is het extreem zacht met enorm veel ruis erdoorheen.

Momenteel heb ik wel een quickfix gevonden:
Ik had nog een simpel bluetooth speakertje liggen welke toevallig een Line-out had dus de opstelling is nu als volgt: Z3C<--Bluetooth-->Bluetoothspeaker<--3,5mm cable-->Autoradio
Deze manier werkt wel prima, maar heb toch maar een kleinere bluetooth-receiver besteld uit China aangezien dat wat praktischer is in de auto.

Op internet kom ik ook redelijk wat verhalen tegen over slecht werkende 3,5mm plugs van de Z3C, maar veelal bij first batch toestellen. Geen echte fix voor kunnen vinden behalve opsturen naar Sony.
Iemand anders nog bekend met dit probleem?

EDIT:
@ de mensen hierboven:
Ik kreeg twee screenprotectors bij de telefoon. Op beide protectors zelf stond aangegeven voor welke kan hij was, maar zoals al vermeld is is dit ook makkelijk te zien aan de uitsnedes ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Flapperbol op 20-05-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-08 07:43
Flapperbol schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:45:

Momenteel heb ik wel een quickfix gevonden:
Ik had nog een simpel bluetooth speakertje liggen welke toevallig een Line-out had dus de opstelling is nu als volgt: Z3C<--Bluetooth-->Bluetoothspeaker<--3,5mm cable-->Autoradio
Deze manier werkt wel prima, maar heb toch maar een kleinere bluetooth-receiver besteld uit China aangezien dat wat praktischer is in de auto.

Op internet kom ik ook redelijk wat verhalen tegen over slecht werkende 3,5mm plugs van de Z3C, maar veelal bij first batch toestellen. Geen echte fix voor kunnen vinden behalve opsturen naar Sony.
Iemand anders nog bekend met dit probleem?
Ik heb wel gemerkt dat sommige oordopjes Smart connect niet triggeren. Geen idee waar dat in zit.

Heb je toevallig een V50? Ik gebruik een FM-modulator (geen transmitter) die op een fm signaal gaat zitten. Daar zit een usb-bleutooth dongel tussen. NFC chip programmeren en je speelt je muziek draadloos af. Bellen kan ook.

Xbox: Didoekoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:41
Dwersbongel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:44:
[...]

Ik heb wel gemerkt dat sommige oordopjes Smart connect niet triggeren. Geen idee waar dat in zit.

Heb je toevallig een V50? Ik gebruik een FM-modulator (geen transmitter) die op een fm signaal gaat zitten. Daar zit een usb-bleutooth dongel tussen. NFC chip programmeren en je speelt je muziek draadloos af. Bellen kan ook.
Ik gok dat je met V50 een Volvo bedoelt? Ik heb maar een simpele Opel Meriva ;)
De audio werkt nu in ieder geval wel goed met mijn opstelling, van bellen weet ik het nog niet zeker maar dat ga ik later op de dag even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strawberrymilke
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb een lijst gemaakt met top 10 smartphones van deze maand, dit toestel zit daar ook bij! :)
Modbreak: fijn voor je, maar spammen doe je maar elders.

[ Voor 39% gewijzigd door NMe op 20-05-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarkout
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Heeft iemand anders ook last van een permanente vet vlek op zijn scherm ?

Het is echt heel raar. Ik heb dus een soort van vlek waar ik eerlijk gezegd geen last van heb. Ik zelf denk aan slijtage ofzo omdat het op een plek is waar ik altijd klik voor tap to wake.

Iemand een idee ? Foto's probeer ik te maken maar dat gaat heel moeilijk omdat je het ook maar via een bepaalde hoek ziet.

telefoon is 6 maanden oud. Ook heb ik last van een niet goed zittende usb cover. Het is me wel een telefoon hoor. (Had ook een kapot scherm á 185 euro.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:07
klinkt als een opgezette batterij die je lcd tegen het touchscreen aandrukt. Je 'vlek' zit waarschijnlijk in het midden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb gisteren mijn z3 compact binnengekregen. Ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Ik stoor me alleen aan twee dingen:

1.
De inhoud van mijn whatsapp berichten komen in beeld als hij niet op lockscreen staat (bijvoorbeeld als ik op internet zit. Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten?

2.
Als ik de google searchbar verberg, Dan gaan de "bolletjes" op mijn homescreen bovenaan de pagina staan. Het zijn de bolletjes die aangeven op welke pagina van je homescreen je zit. Kan ik die verwijderen of in ieder geval voorkomen dat ze helemaal bovenaan mijn pagina staan?

Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:09:
Hallo,

Ik heb gisteren mijn z3 compact binnengekregen. Ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Ik stoor me alleen aan twee dingen:

1.
De inhoud van mijn whatsapp berichten komen in beeld als hij niet op lockscreen staat (bijvoorbeeld als ik op internet zit. Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten?
bedoel je die popups als iemand je een berichtje stuurt?
ga naar whatsapp -> meldingen -> nogmaals meldingen -> geen pop-up selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:49
sarkout schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:34:
Heeft iemand anders ook last van een permanente vet vlek op zijn scherm ?

Het is echt heel raar. Ik heb dus een soort van vlek waar ik eerlijk gezegd geen last van heb. Ik zelf denk aan slijtage ofzo omdat het op een plek is waar ik altijd klik voor tap to wake.

Iemand een idee ? Foto's probeer ik te maken maar dat gaat heel moeilijk omdat je het ook maar via een bepaalde hoek ziet.

telefoon is 6 maanden oud. Ook heb ik last van een niet goed zittende usb cover. Het is me wel een telefoon hoor. (Had ook een kapot scherm á 185 euro.)
wat betreft de los-zittende usb-cover: had ik ook, en hier op het forum las ik om hem (de cover) goed vetvrij te poetsen... dit gedaan en inderdaad... nu sluit-ie weer zoals het hoort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarkout
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
dolledriesnl schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:05:
[...]

wat betreft de los-zittende usb-cover: had ik ook, en hier op het forum las ik om hem (de cover) goed vetvrij te poetsen... dit gedaan en inderdaad... nu sluit-ie weer zoals het hoort :D
Het elastiekje is losgeraakt :D. Ik had mijn cover zelfs een keer kwijtgeraakt. Toen ik hem na een paar dagen niet kon vinden heb ik maar nieuwe besteld. En toen had ik ze gevonden.

Mijn situatie was toen dat ik een extra setje covers had. Heb die maar met winst op marktplaats verkocht :D

Die mevrouw van de mediamarkt zij wel dat het waarschijnlijk onder garantie gaat valllen dus we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Hoi Tweakers,

weet iemand waar de wake on double tap staat in de optie? Het schijnt onder weergave/display te staan maar ik kan hem niet vinden. :/ Te raar voor woorden aangezien ik allerlei blogs/artikels tegen kom waar dit wel mogelijk is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haijo schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:06:
Hoi Tweakers,

weet iemand waar de wake on double tap staat in de optie? Het schijnt onder weergave/display te staan maar ik kan hem niet vinden. :/ Te raar voor woorden aangezien ik allerlei blogs/artikels tegen kom waar dit wel mogelijk is. :?
Instellingen -> Weergave -> Scroll naar beneden -> Tik om te activeren (Omschrijving is: tik twee keer op het scherm om het apparaat te actieren)

Dit is met officiële release met Android 5.0.2
Buildnummer: 23.1.A.0.726

[ Voor 7% gewijzigd door Kiswum op 22-05-2015 14:15 . Reden: versienummer toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:57:
[...]

bedoel je die popups als iemand je een berichtje stuurt?
ga naar whatsapp -> meldingen -> nogmaals meldingen -> geen pop-up selecteren
Nee dat is het niet, het komt nog steeds in beeld. Ook als de statusbalk naar beneden wordt getrokken. Je kan zelfs de berichten lezen als hij op lockscreen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Kiswum schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:14:
[...]

Instellingen -> Weergave -> Scroll naar beneden -> Tik om te activeren (Omschrijving is: tik twee keer op het scherm om het apparaat te actieren)

Dit is met officiële release met Android 5.0.2
Buildnummer: 23.1.A.0.726
Ja, staat er niet bij. Ik heb deze opties:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
X-REaltie for Mobile
Glove Mode
Brightness Level
White Balance
Adaptive Brightness
Sleep
Daydream
Font size
When device is rotated

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou het anders bij "energiebeheer" of "beveiliging" kunnen kijken.
Deze optie zat er trouwens ook bij toen ik Android 4.4. draaide, daar zou het dus niet aan kunnen liggen. Het kan zijn dat het aan je specifieke build ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Staat er ook niet bij :/ Ik dacht het misschien kwam omdat ik een PIN had ingesteld maar ook bij geen screen lock en een reboot zie ik hem niet staan. :?

Dan maar een factory reset, werd het toch wel tijd voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een backup maken van je gegevens. Sony PC Companion is prima tooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:50
Misschien zit ik hier verkeerd, maar iemand die een goede launcher weet? Ik draai nu Nova Launcher wat prima is, maar ik wil ook graag dat het aantal gemiste tel/mails/whatsapp etc. worden getoond. Dus zeg maar zoals bij de Iphone standaard is.

Nu heb ik de TeslaUnread erbij gedaan, maar dit blijkt alleen een toevoeging te zijn als je de betaalde versie van Nova hebt. Dat werkt dus weer niet.

Iemand een tip?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
Waar wil je dat het aantal gemiste notificaties getoond wordt? Als badges op het icon zelf?

Ik vind de Google Now Launcher erg fijn. Niet dat die hetgeen doet wat je vraagt, maar mogelijk met een andere app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 20:04
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:23:
[...]

Nee dat is het niet, het komt nog steeds in beeld. Ook als de statusbalk naar beneden wordt getrokken. Je kan zelfs de berichten lezen als hij op lockscreen staat.
Als je dat uit wilt zetten, moet je in de instelling naar geluid en melding --> App-meldingen daar whatsapp opzoeken opties voor whatsapp openen en daar de schakelaar achter gevoelig omzetten. Dan is de inhoud niet meer leesbaar als je telefoon op lockscreen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:21
Ligt het aan mij, of is het speakervolume nogal omlaaggegaan met Lollipop t.o.v. KitKat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

het zijn die floating notifications, het is iets wat google heeft gekopierd van apple en zo slecht geimplementeerd dat ik nu zit te denken om te downgraden naar kitkat. er is geen mogelijkheid om het uit te zetten en whatsapp biedt die optie ook niet aan. miui had vroeger al die optie om aan te zetten, maar na gebruik en irritatie heb ik het weer uitgezet. blijkbaar moet je in L die optie bij de app zelf zoeken en als de makers er geen zin in hebben, ben je gewoon genaaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikt schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:05:
Ligt het aan mij, of is het speakervolume nogal omlaaggegaan met Lollipop t.o.v. KitKat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:22
Ik heb op LP nogal last van deze bug:

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=165558

Als ik bijvoorbeeld google keep niet gebruik staat ie niet in de lijst bij batterij slurpers.. Als ik hem 30 seconden gebruik houdt ie daarna 3 uur 'mobile radio active'. Geld voor de meeste google apps zoals maps, google play services etc..

Meestal staat zelf google play services hoger in de lijst dan 2,5 uur screentijd.. Kan niet oke zijn? Ben ik de enige hier en moet ik factory reset gaan doen of zijn er meer mensen die hier last van hebben?

In mijn geval:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/G6wTVmC0aohcKoBBhVaq7Rut/medium.png Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hzQRP5qQKcOMhAqgPcgAVfbz/medium.png

Hier gebruikt Google Services in 4+ uur dus meer stroom dan het scherm. Scherm is hier ruim 3 kwartier actief geweest dus die zou bovenaan moeten staan qua verbruik lijkt me.
Kiswum schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:08:
Ik denk dat de 90% van de gebruikers het in de 1e maand heeft gehaad dat hij/zij het toestel had = fabricagefout en je hebt 100% recht op garantie. Ik denk ook dat 10% de telefoon zelf heeft laten vallen zonder valschade en er alsnog garantie op probeert te claimen. Het zijn allemaal maar vermoedens.

Net als Sony, heeft Samsung met de nieuwste Galaxy S6 (Edge) ook veel problemen.
Echter, je hebt gewoon altijd garantie en als je hem bij een onlineshop besteld met een fysieke winkel, dan is het makkelijker om hem terug te sturen bij problemen.
1 goede optie daarin is: Coolblue.

Ik zou de Z3c zeer zeker aanbevelen, vooral doordat er geen enkele telefoon in dit formaat in de buurt komt. Als je in het straatje van de Z3 kijkt, dan heb je veel meer concurrenten en dan zou ik misschien zelfs de S6 aanraden.
Thanks ;) Heb er eentje gehaald vorige week en mijn glas is nog niet gebroken _/-\o_

[ Voor 67% gewijzigd door Pakjebakmeel op 23-05-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nu paar weken in gebruik, geweldige telefoon!

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelofB schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 12:52:
[...]

Als je dat uit wilt zetten, moet je in de instelling naar geluid en melding --> App-meldingen daar whatsapp opzoeken opties voor whatsapp openen en daar de schakelaar achter gevoelig omzetten. Dan is de inhoud niet meer leesbaar als je telefoon op lockscreen staat.
Het werkt nog steeds niet, ik heb die melding omgezet. Hij verbergt de inhoud wel op mijn lockscreen maar hij geeft de tekst nog steeds weer in de statusbalk. Ook als hij niet op lockscreen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 12:07:
[...]

Het werkt nog steeds niet, ik heb die melding omgezet. Hij verbergt de inhoud wel op mijn lockscreen maar hij geeft de tekst nog steeds weer in de statusbalk. Ook als hij niet op lockscreen staat.
Wil je helemaal geen notificaties ook op je lockscreen: Settings -> Sound and notifications -> When device is locked (3de van onder) -> Don't show notifications at all

Als je geen notificaties wil krijgen van een app: Settings -> Apps -> de app selecteren waar je geen notificaties van wil -> Show notifications uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op zondag 24 mei 2015 @ 12:52:
[...]

Wil je helemaal geen notificaties ook op je lockscreen: Settings -> Sound and notifications -> When device is locked (3de van onder) -> Don't show notifications at all

Als je geen notificaties wil krijgen van een app: Settings -> Apps -> de app selecteren waar je geen notificaties van wil -> Show notifications uitvinken.
Als ik dat uitzet krijg ik ook geen berichten dat ik een appje heb. Het gaat er echt om dat hij de inhoud van mijn berichten niet zomaar in beeld zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:54:
[...]

Als ik dat uitzet krijg ik ook geen berichten dat ik een appje heb. Het gaat er echt om dat hij de inhoud van mijn berichten niet zomaar in beeld zet.
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79393
ster deze link en hopelijk doet google er wat aan. en anders hopen dat de community een mod uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnagain
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 20:11
Kiswum schreef op zondag 17 mei 2015 @ 09:52:
Probleem met het standaard toetsenbord /keyboard i.c.m. swype/veegbewegingen:
Het lijkt erop dat dit probleem is meegekomen samen met de OTA release van Android 5
Heel vaak als ik een bericht type met swype bewegingen en vervolgens wat letters wil aanpassen, dan druk ik daarvoor op de backspace knop. Op het moment dat ik deze knop kort gebruik of lang inhoud, dan gebeuren er vreemde dingen. De laatste letter wordt weggehaald, maar dan wordt het woord soms aangevuld met voorgaande woorden. Ik merk dit probleem vooral als ik een stuk tekst weghaal, je ziet dan de voorgaande woorden voorbij komen die je had getypt (maar die staan dan nog steeds in de tekst. Soms moet je tot 8 woorden verwijderen zodat het fenomeen weer is verdwenen en je de woorden kunt typen. Ik heb dit hier op Tweakers, maar ook op mijn Tinfoil for Facebook app.
Beetje lastige omschrijving van het probleem, maar het is ook vaag :)

Na de uitruil van Android 5 (vorige maand) heb ik een Factory restore/reset uitgevoerd en daarbij al mijn data gewist. Ik heb geen backup teruggezet. Ik heb gisteren de cache en gegevens van mijn Xperia keyboard verwijderd en een herstart van de telefoon uitgevoerd.

Herkend iemand dit soort problemen als swype ingesteld is?
Als je een filmpje nodig hebt, dan kan ik dat proberen te maken.
Dit probleem heb ik ook. En had ik ook met 4.4. Enorm vervelend. Je kunt op backspace blijven drukken en de woorden blijven terugkomen. Argh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:46
Kiswum schreef op zondag 17 mei 2015 @ 09:52:
Probleem met het standaard toetsenbord /keyboard i.c.m. swype/veegbewegingen:
Het lijkt erop dat dit probleem is meegekomen samen met de OTA release van Android 5
Heel vaak als ik een bericht type met swype bewegingen en vervolgens wat letters wil aanpassen, dan druk ik daarvoor op de backspace knop. Op het moment dat ik deze knop kort gebruik of lang inhoud, dan gebeuren er vreemde dingen. De laatste letter wordt weggehaald, maar dan wordt het woord soms aangevuld met voorgaande woorden. Ik merk dit probleem vooral als ik een stuk tekst weghaal, je ziet dan de voorgaande woorden voorbij komen die je had getypt (maar die staan dan nog steeds in de tekst. Soms moet je tot 8 woorden verwijderen zodat het fenomeen weer is verdwenen en je de woorden kunt typen. Ik heb dit hier op Tweakers, maar ook op mijn Tinfoil for Facebook app.
Beetje lastige omschrijving van het probleem, maar het is ook vaag :)

Na de uitruil van Android 5 (vorige maand) heb ik een Factory restore/reset uitgevoerd en daarbij al mijn data gewist. Ik heb geen backup teruggezet. Ik heb gisteren de cache en gegevens van mijn Xperia keyboard verwijderd en een herstart van de telefoon uitgevoerd.

Herkend iemand dit soort problemen als swype ingesteld is?
Als je een filmpje nodig hebt, dan kan ik dat proberen te maken.
Ik heb dit soms ook, maar ik gebruik geen swype. Het lijkt bij mij minder erg dan bij jou.

Ik heb het idee dat als ik een woord verwijder, dat door autocorrect het halve woord (want je hebt de helft verwijderd) weer aangevuld wordt. Het ziet er echt heel raar uit.

Ik weet niet zo goed wat ik er aan moet doen, ik weet ook niet of het nu super vervelend is of wel oke. Ik heb er last van, maar is het nu zo heel erg? Misschien als het de komende maanden zo doorgaat ga ik het wel super irritant vinden maar nu gaat het nog wel.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt allemaal voor jullie feedback!
Het wissen van de data/cache bij Xperia keyboard en van Google Chrome maakte geen verschil.
Ik heb sinds enkele dagen het Google toetsenbord geïnstalleerd en het probleem is daarmee in ieder geval niet meer teruggekomen.
Ik zal dit dan ook aan iedereen aanbevelen die dichtbij het originele Sony toetsenbord willen blijven.
Hij is hier te downloaden.
Google Play: Google-toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenVW76
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:26
Ik heb sinds kort last van een slecht functionerende koptelefoonpoort, hij maakt slecht contact waardoor hij als ik maar een beetje aan het stekkertje zit op pauze gaat, super irritant. Hebben meer mensen hier last van? Zou ik het zelf kunnen fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:19
Heeft iemand hier ervaring met de noice cancelation van dit toestel met de bijbehorende koptelefoon?
Ik ben op zoek naar oordopjes/compacte hoofdtelefoon met noice cancelation en zag dat de z3c dat 'ingebouwd' heeft met de juiste oordopjes. Wat ik mij vooral af vroeg is hoe het verbruik van de telefoon dan is. Zoek het vooral voor het vliegtuig, maar gebruik mijn telefoon over het algemeen niet als muziek speler.

Als het resultaat goed is wil ik dit toch overwegen ten opzichte van een andere, te kostbare, optie.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
atacama schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:52:
Heeft iemand hier ervaring met de noice cancelation van dit toestel met de bijbehorende koptelefoon?
Ik ben op zoek naar oordopjes/compacte hoofdtelefoon met noice cancelation en zag dat de z3c dat 'ingebouwd' heeft met de juiste oordopjes. Wat ik mij vooral af vroeg is hoe het verbruik van de telefoon dan is. Zoek het vooral voor het vliegtuig, maar gebruik mijn telefoon over het algemeen niet als muziek speler.

Als het resultaat goed is wil ik dit toch overwegen ten opzichte van een andere, te kostbare, optie.
Ik heb de Sony MDR-NC31EM gekochten omdat ik mijn telefoon wel als muziek speler gebruik en ben er zeer tevreden mee, ik heb ze nog niet tijdens een vlucht geprobeerd. Volgens mij is het extra verbruikt minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
@Pakjebakmeel: Dat google-play-services zo veel slurpt lijkt voor veel mensen hier geupdate te zijn na een factory reset (als je dat nog niet gedaan had na je upgrade naar LP) en / of omdat google-play-services zichzelf 'stiekem' geupdate heeft op de achtergrond naar een versie die de bug niet heeft. Maar er is nog steeds geen 'definitive' antwoord, maar zo lijkt het hier (veel mensen in dit topic) wel gegaan te zijn toen de LP update net uit kwam.

Als je de stamina+ mode of zo gebruikt en / of background-data uitzet kan het zijn dat je de silent updates van google services niet krijgt. Wie weet kan je van een (betrouwbare) site ergens kijken wat de laatste versie van google-play-services is en die vergelijken met de jouwe, en desnoods de apk downloaden en zelf installeren? Ik weet niet of dit kan, maar misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:19
dipje2 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:17:
Als je de stamina+ mode of zo gebruikt en / of background-data uitzet kan het zijn dat je de silent updates van google services niet krijgt.
Met Ultra Stamina zal hij inderdaad niet meer updaten, aangezien er dan vrijwel geen apps meer beschikbaar zijn, geen mobiele data enzovoorts. Lijkt me wat bijzondere optie?
Kunnen silent updates niet sowieso uitgezet worden in de playstore settings?

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
nee.. dit gaat niet om updates van geinstalleerde apps, maar om de silent 'secret' updates die google van systeem onderdelen doet op de achtergrond (waaronder 'google play services').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroypollie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07-2023
Om dan maar even een melding te doen van een goede ervaring.
Ik heb de Z3 Compact al meer dan een half jaar. En ik kan echt niet anders zeggen dat ik er uitermate tevreden mee ben. Zoals hier wel bekend is de telefoon gewoon heel snel, gaat de accu erg lang mee en heeft het nog wel meer plus punten zoals waterdichtheid.

Ik ben dan denk ik een gelukkige waarvan het glas niet gebarsten is. En dan te bedenken dat ik echt een niet zuinige telefoon gebruiker ben. Ik heb mijn telefoon altijd in mijn broekzak, waardoor het wel eens voor kan komen dat ik er tegen aan leun. Ik gebruik geen hoesje of iets dergelijks om mijn telefoon te beschermen. Ik houd daar persoonlijk niet van, wordt ie groter, zwaarder, valt het design weg, etc. Het kan mij ook weinig schelen als er krassen op komen. Ik gooi met mijn telefoon, met deze iets minder dan vorige telefoons vanwege het glas, maar toch kan ik het niet laten. Ik heb t dan over gooien op tafel, beetje ergens tegenaan tikken.
Oja ik heb ook altijd mijn telefoon in mijn zak samen met mijn bos sleutels. Wat dus krassen kan veroorzaken, er druk komt op het glas op bepaalde punten.

Dus ja dat is mijn, positieve ervaring. Ik zou de Z3 Compact dan ook iedereen aanraden. Maar ook ik heb de radar uitzending gezien dus ik begrijp de twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
dipje2 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:17:
@Pakjebakmeel: Dat google-play-services zo veel slurpt lijkt voor veel mensen hier geupdate te zijn na een factory reset (als je dat nog niet gedaan had na je upgrade naar LP) en / of omdat google-play-services zichzelf 'stiekem' geupdate heeft op de achtergrond naar een versie die de bug niet heeft. Maar er is nog steeds geen 'definitive' antwoord, maar zo lijkt het hier (veel mensen in dit topic) wel gegaan te zijn toen de LP update net uit kwam.
Ik heb een Factory reset gedaan en alles opnieuw ingericht.. Sinds vanochtend 3 uur van de lader af..

Google play services heeft 4 uur mobile radio active en meer stroom verbruikt dan 1u55m scherm tijd. Gaat niet zo best met de accuduur op deze manier..

Nog steeds beter dan mijn nexus maar toch zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Laatst online: 08-02-2021
Hmm..
Misschien dat er toch een pricedrop aankomt. Sony heeft zojuist de Z3+ onthuld. Niet veel spannends. Het is in principe de Z4 uit Japan. Geen klepje bij de Usb poort, en een nog iets dunner design. Ook bevat het toestel een snapdragon 810 chip en gaat de batterij van 3100 naar 2900 MAh

Ohja. En alleen te verkrijgen vanuit t-mobile

http://www.nu.nl/mobiel/4...pdate-van-huidige-z3.html

Zijn er overigens nog meer mensen die last hebben van een micro USB klepje die niet goed lijkt te sluiten? Als ik van de zijkant kijk lijkt het net of het klepje in het midden iets omhoog (bol) staat. Het is echt misschien een halve millimeter dat het scheelt. Ook slaagt het toestel nog steeds bij de pressure test. Zou ik het zo laten of mijn toch anderhalve week oud toestel opsturen en hem vervolgens weer 2 weken kwijt zijn? 😭

[ Voor 52% gewijzigd door NL_Joshua op 26-05-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10-2021
Vanmorgen had ik google play versie 7.3.29 en ook veel last van de battery drain, na een reboot heb ik ineens versie 7.5.71.

Ik hoop dat de battery drain hiermee verholpen is, of in ieder geval een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Helaas.. Ik had die versie al en nog steeds veel drain..

Accu is nu op 57%.. Top verbruikers:

31% Google play services 3u40m mobile radio active
10% Screen 2u15m
9% Chrome 1u mobile radio active

Google play verbruikt dus meer stroom in een halve dag dan 2u15m scherm aan.. Joh dan gaat het wel hard ja..

[ Voor 69% gewijzigd door Pakjebakmeel op 26-05-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-08 13:22

Waywaith

Tja

ikt schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:05:
Mijn volume is ook niet meer wat het geweest is. Laatst een youtube filmpje proberen te kijken, volume op zn hardst en ik hoorde gewoon niets....

Kan een speaker stuk gaan als het toestel is gevallen? of in dermate staat komen dat je niets meer hoort ( want het valt me eigenlijk pas op na de update)

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10-2021
Ik kan de "WIFI op locatie" functie nergens vinden in mijn stamina menu?

edit: de functie bestaat blijkbaar niet meer in lollipop.

[ Voor 29% gewijzigd door Crapshoot op 28-05-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Laatst online: 08-02-2021
NL_Joshua schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:44:
Hmm..
Misschien dat er toch een pricedrop aankomt. Sony heeft zojuist de Z3+ onthuld. Niet veel spannends. Het is in principe de Z4 uit Japan. Geen klepje bij de Usb poort, en een nog iets dunner design. Ook bevat het toestel een snapdragon 810 chip en gaat de batterij van 3100 naar 2900 MAh

Zijn er overigens nog meer mensen die last hebben van een micro USB klepje die niet goed lijkt te sluiten? Als ik van de zijkant kijk lijkt het net of het klepje in het midden iets omhoog (bol) staat. Het is echt misschien een halve millimeter dat het scheelt. Ook slaagt het toestel nog steeds bij de pressure test. Zou ik het zo laten of mijn toch anderhalve week oud toestel opsturen en hem vervolgens weer 2 weken kwijt zijn? 😭
Nieuwe flap besteld. Werkt weer top nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:02
Nu het over het USB klepje gaat, ik had vorige week het probleem dat het niet meer goed kon sluiten. Als ik links duwde ging het rechts een millimeter open staan en omgekeerd.

Nadat ik mij er bij had neergelegd dat het waarschijnlijk een beetje geplooid had bij het vele open doen heb ik er toch eens goed naar gekeken. Het klepje zag er nog kaarsrecht uit. Toen herinnerde ik mij dat ik er pas een SD kaartje had ingestoken. En ja, zonder het SD kaartje ging het weer perfect dicht.

Geen idee of het SD kaartje te lang of het slot te kort was, maar het kaartje heeft de behandeling met de slijpmachine overleefd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

NL_Joshua schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:44:
Hmm..

Wat ik begreep heeft de Z3+/Z4 geen magnetische laadfunctie, ik heb zo'n dock station waar de telefoon om de dag zo'n beetje in gaat of elke dag bij veel gebruik en vind dat echt super ideaal. Geen geklooi met kabeltjes e.d. meer. Begrijp eigenlijk niet dat dit nog niet standaard is bij iedere telefoon. Zeker gezien het feit dat de huidige generatie telefoons dagelijks aan de lader hangen.

Denk trouwens dat de prijsdaling wel mee zal vallen, aangezien het best een populair toestel is dat nog goed verkocht wordt.

Heeft iemand al een manier gevonden om die 75% naar sd kaart melding uit te krijgen? Ik heb veel muziek erop staan van Spotify en dat kan volgens mij niet overgezet worden naar de sd kaart...

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 28-05-2015 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spotify:
Staat hier volgens mij ook in het topic.
Als je spotify een sd kaart detecteert bij de installatie, dan zal hij dit automatisch daarop opslaan.
Verwijder spotify, zorg ervoor dat de sdkaart wordt herkend en installeer Spotify opnieuw. Alle albums zullen daarna automatisch naar je sdkaart gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kiswum schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 07:16:
Spotify:
Staat hier volgens mij ook in het topic.
Als je spotify een sd kaart detecteert bij de installatie, dan zal hij dit automatisch daarop opslaan.
Verwijder spotify, zorg ervoor dat de sdkaart wordt herkend en installeer Spotify opnieuw. Alle albums zullen daarna automatisch naar je sdkaart gaan.
Thnx zo is het indd gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Ik ben aan het overwegen om eindelijk eens een nieuwe smartphone te kopen.
Om een idee te geven: mijn huidige is een Samsung Wave S8500 ( http://www.gsmarena.com/samsung_s8500_wave-3146.php ) en draait zelfs niet op Android, maar wel op Samsung Bada, dat Samsung een paar jaar geleden heeft laten vallen.
Daarnaast is de app store - zoals u wel kunt voorspellen - gewoonweg slecht, en gebruik ik hem dus enkel voor sms'en, als wekker en als chronometer. (Heel soms voor browsen maar das maar uitzonderlijk. Scherm is ook wat te klein en het verbruikt dan gigantisch.)

Anyway, om bij de essentie te komen:
Ik zocht dus een compacte smartphone die tegelijk qua performance niet moet onderdoen voor de huidige topmodellen (of toch niet veel).
Ik snap namelijk niet echt de trend van grote smartphones die niet met één hand volledig te bedienen zijn...
En daarnaast is performance belangrijk omdat ik terug zo lang mogelijk met dit device wil blijven werken vooraleer een upgrade noodzakelijk wordt.

Zoals jullie wel kunnen raden, kwam ik uiteraard bij de Sony Xperia Z3 Compact uit. :)
Daarnaast is het exceptioneel batterijverbruik ook mooi meegenomen! ( http://www.phonearena.com...-battery-capacity_id63001 )
Ik ben momenteel géén power user - gewoonweg omdat dat met m'n huidige smartphone niet kan haha - maar ben zeker dat ik dit wel min of meer zal worden met dit device. :*)

De concrete vragen die ik nu heb:
- Denken jullie dat er een price drop kan komen voor de Z3C, nu de Z3+ eraan komt?
(Van de Z3+ werd zo te zien geen compacte versie aangekondigd, dus die kies ik sowieso niet.)
Indien ja, wanneer ongeveer? Momenteel zou ik hem rond 10 juni gaan bestellen.

- Hoelang denken jullie dat Sony nog Android OTA updates zal leveren voor de Z3C?
Ik ben al zéér tevreden dat Android 5.0 ondersteund wordt want o.a. dat Material Design spreekt me echt wel aan. Dus op zich hoef ik zelfs geen updates meer voor mijn part, maar het is wel welkom natuurlijk. :D

(Ik ben me ook bewust van de problematiek rondom de spontane schermbreuken. Na lang wikken en wegen wil ik het er echter op wagen: dit device biedt alles wat ik wil en ik vond gewoonweg geen alternatief.
Ik zal sowieso front & rear screen protectors kopen + een flip case.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Het moet heel gek lopen als de Z3/Z3c geen android 5.1 update krijgt. De 5.1 binaries zijn al te krijgen via Sonyxperiadev Github. (ik gok persoonlijk zelfs dat Android M te verwachten is op de Z3 serie)

De price drop is een ander verhaal... Historisch gezien is er +/- 7 maanden na introductie van een Z serie een price drop. Dus je zou kunnen verwachten dat er tussen nu en eind juni een pricedrop aan zit te komen. Maar... of dat echt een voordeel zal opleveren betwijfel ik.

[ Voor 6% gewijzigd door sHELL op 30-05-2015 05:07 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:42
Inderdaad, zo heel veel zal dat dat niet zijn. Z1C werd ook niet direct heel veel goedkoper nadat de Z3C kwam en dat was zelfs nog echt een opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
sHELL schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 04:53:
Het moet heel gek lopen als de Z3/Z3c geen android 5.1 update krijgt. De 5.1 binaries zijn al te krijgen via Sonyxperiadev Github. (ik gok persoonlijk zelfs dat Android M te verwachten is op de Z3 serie)

De price drop is een ander verhaal... Historisch gezien is er +/- 7 maanden na introductie van een Z serie een price drop. Dus je zou kunnen verwachten dat er tussen nu en eind juni een pricedrop aan zit te komen. Maar... of dat echt een voordeel zal opleveren betwijfel ik.
Dat denk ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asgaro schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 02:15:
Ik ben aan het overwegen om eindelijk eens een nieuwe smartphone te kopen.
Om een idee te geven: mijn huidige is een Samsung Wave S8500 ( http://www.gsmarena.com/samsung_s8500_wave-3146.php ) en draait zelfs niet op Android, maar wel op Samsung Bada, dat Samsung een paar jaar geleden heeft laten vallen.
Daarnaast is de app store - zoals u wel kunt voorspellen - gewoonweg slecht, en gebruik ik hem dus enkel voor sms'en, als wekker en als chronometer. (Heel soms voor browsen maar das maar uitzonderlijk. Scherm is ook wat te klein en het verbruikt dan gigantisch.)

...

De concrete vragen die ik nu heb:
- Denken jullie dat er een price drop kan komen voor de Z3C, nu de Z3+ eraan komt?
(Van de Z3+ werd zo te zien geen compacte versie aangekondigd, dus die kies ik sowieso niet.)
Indien ja, wanneer ongeveer? Momenteel zou ik hem rond 10 juni gaan bestellen.

- Hoelang denken jullie dat Sony nog Android OTA updates zal leveren voor de Z3C?
Ik ben al zéér tevreden dat Android 5.0 ondersteund wordt want o.a. dat Material Design spreekt me echt wel aan. Dus op zich hoef ik zelfs geen updates meer voor mijn part, maar het is wel welkom natuurlijk. :D

(Ik ben me ook bewust van de problematiek rondom de spontane schermbreuken. Na lang wikken en wegen wil ik het er echter op wagen: dit device biedt alles wat ik wil en ik vond gewoonweg geen alternatief.
Ik zal sowieso front & rear screen protectors kopen + een flip case.)
We kunnen elkaar de hand schudden. Ik kan me volledig vinden in je verhaal en ik heb zelf ook 1,5 jaar met de Samsung S8500 Wave (1) rondgelopen.
Wat een mooi en exclusieve telefoon was dat zeg! Dat is zoals de Galaxy S1 had moeten zijn.

Hier is mijn historie van telefoons en na de Xiaomi Mi2 raadde ik de Z1 compact aan mijn vrouw en daarna de Z3 compact voor mezelf.
15-years
De foto is op schaal, de Mi2 is ongeveer even groot als de Z3 compact en hiermee kun je zien of het formaat verschil te groot is of niet.

Je hoeft je niet druk te maken om de gevoeligheid van het glas, je hebt sowieso 2 jaar garantie en in de eerste 6 maanden moet Sony aan jou kunnen overleggen dat jij een fout hebt gemaakt (bijvoorbeeld door valschade). Ik vind het ook jammer dat mensen de keuze daardoor niet kiezen om deze kleine krachtpatser te kiezen.

De pricedrop zal denk ik eerder bij de Z3 spelen, dan bij de Z3 compact, doordat het een andere categorie is. Gaandeweg is hij sowieso al in prijs gedaald, eventueel kun je voor de Z1 compact kiezen, maar ik zou willen afraden om er 1 uit de eerste batches te kopen i.v.m. camera/flits problemen (waas over foto's die gemaakt zijn met flitser).

Android 5.0.2 is al beschikbaar en reeds via OTA binnen gekregen. Hoe lang Sony deze telefoons zal ondersteunen is koffiedik kijken. Je kunt alleen kijken naar het verleden en de Compact serie is ruim 1 jaar op de markt. De Z1c zal ook Android 5 krijgen en deze is op Android 4.2 gestart, daarna 4.4 ontvangen. De eerste Sony Z krijgt ook een update naar Android 5, maar dat is dan het grote vlaggenschip. De vorige was de Xperia S en die krijg maar 1 jaar updates.
Voorlopig kun je alleen kijken naar het verleden en niet in de toekomst. Als je daarna nog echt wilt updaten naar de nieuwste release, dan kun je wel terecht bij XDA forums om een nieuwe ROM erop te zetten.

Bij de S8500 heb ik via Sammobile veel nieuwe firmwares erop gezet en dat was mijn eerste telefoon waarop ik dat soort dingen uitvoerde. Het was een mooie tijd, maar door het gebreken aan nieuwe socialmedia apps en andere interessante apps, heb ik hem de deur uit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:37
@Kiswum
Ff off topic. Gebruik je software of een website om je overzicht van mobieltjes te genereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peptalk schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:21:
@Kiswum
Ff off topic. Gebruik je software of een website om je overzicht van mobieltjes te genereren?
Ik gebruikte mspaint :D
Hierin kun je aangeven hoe groot een plaatje moet zijn in cm.
Als je het raster inschakelt, kun je zien of ze op dezelfde hoogte zitten voor een eerlijke vergelijking.

Als je photoshop o.i.d. hebt, dan gaat het vermoedelijk een stuk makkelijker en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 20-08 09:51
Bedankt allemaal voor de replies. Dan wordt het toch de Z3C!

@Kiswum:
Inderdaad, een exclusief toestel was die Samsung Wave S8500 zeker: goede hardware voor een lage prijs. Maar uiteraard met het "addertje" dat Samsung vooral hun Bada OS via zulke stunts meer marktaandeel wou geven... :)

En leuk overzicht dat je hebt! Ook qua schaling interessant.

Daarnaast verbaas ik me ook over hoe het mobiele landschap zo snel blijft evolueren. Je afbeelding toont mooi de evolutie puur qua hardware, maar op gebied van Internet Of Things toestanden lijkt het sinds een paar jaar ook in een stroomversnelling te komen.

Maar terug ontopic wrsl... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:52
Zucht, na een maand is het glas aan de achterkant van mijn Z3 compact gebroken zonder aanleiding. Hij is nu terug naar Coolblue, benieuwd hoe ze dit gaan afhandelen weet wel dat sony het compleet verpest heeft bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een z3c en zit even met een probleempje dus ik ga er vanuit dat ik die hier gewoon kan stellen?

Ik heb een tijdje gewacht met de update naar lollipop maar heb laatst toch maar besloten het even te doen..
Nu is het zo dat mijn meldingslampje niet meer werkt. Ik heb de telefoon altijd op stil staan en de stamina modus staat ook standaard aan (whatsapp heb ik wel uitgezonderd). Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Verder heb ik het idee dat mijn batterij minder lang mee gaat dan voor de update, maar er zijn geen echte energie drains te zien als ik naar het verbruik kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:46
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:05:
Ik heb ook een z3c en zit even met een probleempje dus ik ga er vanuit dat ik die hier gewoon kan stellen?

Ik heb een tijdje gewacht met de update naar lollipop maar heb laatst toch maar besloten het even te doen..
Nu is het zo dat mijn meldingslampje niet meer werkt. Ik heb de telefoon altijd op stil staan en de stamina modus staat ook standaard aan (whatsapp heb ik wel uitgezonderd). Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Verder heb ik het idee dat mijn batterij minder lang mee gaat dan voor de update, maar er zijn geen echte energie drains te zien als ik naar het verbruik kijk.
Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar de oplossing kan wellicht een factory reset zijn. Dat schijnt de oplosing te zijn voor de meeste mensen in dit topic.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een factory reset zou ik inderdaad eerst uitvoeren voordat je op zoek gaat naar een mogelijke oplossing.
Het ledje werkt bij mij wel gewoon, de accu lijkt bij mij ook minder lang mee te gaan, maar dat ligt wellicht aan mijn eigen gedrag (ik haal momenteel maar 1,5 dag ipv 2 volle dagen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvtxc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-06 21:33
Ik lees van velen hier dat de toch problemen hebben met het scherm van de telefoon. Vooral het 'spontaan barsten' van de scherm lijkt wel eens voor te komen... Dit zou komen omdat het scherm tijdens het productieproces met hoge druk wordt vastgezet.
Wellicht dat de negatieve berichten de positieve berichten overstemmen, gezien de mensen die geen problemen hebben hier geen melding van maken. Ik heb zelf inmiddels 5 maanden de Xperia Z3 Compact en heb echter gelukkig nog geen enkele kras op mijn scherm weten te krijgen.

Wel heb ik iets anders eigenaardigs: het lijkt er op dat de glaslaag van het scherm nét iets kleiner is dan de behuizing, waardoor er een hele kleine kier ontstaat rondom het scherm. Hoewel de kier kleiner is dan een milimeter is deze net voldoende om stof aan te trekken, die zich vervolgens moeilijk laat verwijderen. Eerlijk gezegd houdt deze kier mij tegen om de telefoon echt eens onder water mee te nemen. Het kan liggen aan een compleet andere batch, omdat mijn telefoon niet in Nederland is gekocht. Ik ken zelf helaas niemand persoonlijk die ook een Z3C heeft, maar in de winkels lijken sommige modellen hetzelfde te hebben. Ik ben in de mediamarkt geweest en een KPN winkel om nog eens te kijken. Echter, de kieren zitten vaak net op een andere plaats. Heeft iemand hetzelfde?

De kieren laten zich lastig fotograferen... klik voor vergroting.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88877929/tweakers/img0010.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88877929/tweakers/img0011.jpg
Hier heb ik een macro proberen te maken van de onderkant. (op de foto is tevens de speaker te zien) Ik heb een kier alleen aan de onderkant. Vanaf de hoeken zie je dat het scherm wel weer netjes tegen het frame aankomt.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88877929/tweakers/img0012.jpg

Bij mij lijkt er dus juist speling te zijn, in plaats van een te strak geplaatst scherm. Maar is ie waterdicht? Je kunt het namelijk maar één keer testen. :P

edit: Verbaas me iedere keer hoe stofdeeltjes er vergroot onder macro er uit zien :P
Hipocrates heeft iets over een kier tussen rand en scherm gezegd.

[ Voor 5% gewijzigd door dvtxc op 31-05-2015 15:48 ]

Canon 70D + Canon 50mm f1.8 STM | Sigma 10-20mm f4-5.6 | Canon EF 24-105mm f4L IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

dvtxc schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:38:
Wel heb ik iets anders eigenaardigs: het lijkt er op dat de glaslaag van het scherm nét iets kleiner is dan de behuizing, waardoor er een hele kleine kier ontstaat rondom het scherm.--. Heeft iemand hetzelfde?
Ja dit heeft iedereen aangezien Sony dat expres doet, als de telefoon valt dan zit er wat speling zodat het scherm niet direct geraakt wordt en dus in theorie iets minder snel barst.
dvtxc schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:38:
Maar is ie waterdicht? Je kunt het namelijk maar één keer testen. :P
Pressure Test :) Toets *#*#service#*#* in de dialer -> Service Test -> pressure test. Als de druk oploopt zodra als je het toestel indrukt ( scherm + achterkant) dan is ie gewoon waterdicht ( klepjes dicht natuurlijk )
En daarna lekker afspoelen zodat al het stof weg is :)

[ Voor 3% gewijzigd door Humma Kavula op 31-05-2015 15:55 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvtxc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-06 21:33
Humma Kavula schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:54:

Ja dit heeft iedereen aangezien Sony dat expres doet, als de telefoon valt dan zit er wat speling zodat het scherm niet direct geraakt wordt en dus in theorie iets minder snel barst.
Ah, bedankt! Had al wel een soortgelijke theorie eens bedacht. Toch zonde om te horen dat het bij veel mensen wel nog vaak raak is.

Bedankt voor de pressure test ook. Dat is nog verdraaid handig bedacht.

Overigens, het stof dat er in is gekomen laat zich niet echt wegspoelen. Heb eens meer succes gehad met een opzetstuk van een stofzuiger die ik gewoon tegen de rand van de behuizing heb gezet. Wel speaker even afdekken. Dat membraan gaat het anders niet echt leuk vinden. ;)
Een nadeel van zwart. Elk stofdeeltje is meteen zichtbaar. Toch blijft zwart mooier dan wit, vind ik dan :9

[ Voor 4% gewijzigd door dvtxc op 31-05-2015 16:54 ]

Canon 70D + Canon 50mm f1.8 STM | Sigma 10-20mm f4-5.6 | Canon EF 24-105mm f4L IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ik mag me nu ook tot de z3 compact bezitters rekenen, heb van vodafone een abonnement voor 25euro per maand met 2gb 4G, 300 minuten en onbeperkt smsen, moest nog 95 euro bij betalen prima deal, voor 2gb 4g ben je tegenwoordig minimaal 20euro sim only kwijt....
Hiervoor had ik de eerste xperia z en twijfelde eerst over of het niet een achteruit gang is vanwege het 720p scherm. Gelukkig kan ik zeggen dat de Z3C een echte vooruit gang is qua prestaties, ik merk nu pas hoe langzaam de xz was/is geworden. Het 720p scherm merk ik niks van, alleen sommige verhoudingen moet ik nog wat aan wennen. De batterij duur is ook een stuk beter, ik haal nu makkelijk 24 uur met 4 uur screen time. _/-\o_

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
mmm net NL alert test bericht binnen gekrehen..op mijn lockscreen.alleen krijg ik hem niet meer weg :-(

Kan ook de mobiel niet meer aan/of uit zetten. Hoe forceer je een restart? Accu er even uithalen is geen optie natuurlijk. Let wel: een reboot, geen reset.

En zijn er meer die hier last van hebben?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phsdv
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
zelfde probleem met een Sony Z2 mat Android 5.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:08:
mmm net NL alert test bericht binnen gekrehen..op mijn lockscreen.alleen krijg ik hem niet meer weg :-(

Kan ook de mobiel niet meer aan/of uit zetten. Hoe forceer je een restart? Accu er even uithalen is geen optie natuurlijk. Let wel: een reboot, geen reset.

Hier Afbeeldingslocatie: http://support.sonymobile.com/common/assets/userguide/d5803/ILL-SONY-14AS-FORCE-SHUTDOWN.png

[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 01-06-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaaz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07-2024

Ik heb hetzelfde probleem! kut NL alert. Heb een restart gedaan door volume + en power knop ingedrukt te houden totdat die begint te trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook nl alert ontvangen.
Herstart had ik gedaan en dat hielp niet als je alleen het eerste bericht hebt.
Na 3 jaar is NL Alert nog steeds brak.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Tirhfw7bYTUNuif8goI8oOtQ/full.png

Na 6 minuten kreeg ik een bericht incl. mogelijkheid om hem te kunnen sluiten.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hMAmMcDddsgypaCxpksSuOyD/full.png

[ Voor 7% gewijzigd door Kiswum op 01-06-2015 13:26 . Reden: Plaatjes kleiner gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaaz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07-2024
Na restart kreeg ik nog 2 keer die melding maar kon dit keer wel op sluiten klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
heb het opgelost door de fysieke retart button te gebruiken..wist daar niet van het bestaan af..maar bij je nano-sim zit een heel klein geel knopje. Indrukken..en presto! Mobiel gaat uit en je kan rebooten

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Power + volume omhoog werkt ook om hem uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstridW
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-11-2023
gele knopje deed bij mij helemaal niks :( een collega ging mij bellen en toen kon ik de melding sluiten door de binnenkomende oproep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Hmm ben blij dat ik ze niet krijg als ik dit lees. Hopelijk gebeurd er dan nooit een ramp in mijn buurt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
AstridW schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:26:
gele knopje deed bij mij helemaal niks :( een collega ging mij bellen en toen kon ik de melding sluiten door de binnenkomende oproep
ik merkte dat ik hem vrij ver in moest drukken, eerste keer met pen werkte niet, met een paperclip wel

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phsdv
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik denk dat als de lockscreen aanstaat de sluiten knop niet zichtbaar is. Alleen als je 'unlocked' bent is deze zichtbaar. Dus rebooten, en dan 'unlocken' en wachten totdat je het bericht weer krijgt. Dan pas kan je het bericht sluiten.
Ben benieuwd of dit een android of Sony issue is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstridW
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-11-2023
Hopjesvla79 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:49:
[...]

ik merkte dat ik hem vrij ver in moest drukken, eerste keer met pen werkte niet, met een paperclip wel
ah bedankt, ik probeerde het inderdaad met een pen. indien het nog eens nodig is zal ik iets kleiners proberen ;) gelukkig werkt nu alles weer naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deziekekip
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-04 18:50

Ja, bij mij ook helemaal frozen... grr :( (Sony z3 compact). Pas na drie maal herstarten kon het NL-Alert bericht verwijderd worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Deziekekip op 01-06-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenMonkey
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:03
Bij mij werkt resetten/opnieuw opstarten ook niet, heb steeds het bericht zonder de close button, ook als ik op de homescreen zit

Kan nu alleen m'n telefoon gebruiken zonder sim kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maier
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 22:48
phsdv schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:52:
Ik denk dat als de lockscreen aanstaat de sluiten knop niet zichtbaar is. Alleen als je 'unlocked' bent is deze zichtbaar. Dus rebooten, en dan 'unlocken' en wachten totdat je het bericht weer krijgt. Dan pas kan je het bericht sluiten.
Ik had een gelocked lockscreen en gewoon een sluiten knop. Hier dus geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenMonkey
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:03
Na 5 keer opnieuw opstarten kon ik het bericht wel sluiten. Gewoon blijven proberen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephans
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08 18:55
Ik heb geen last ervan gehad dat ie bleef hangen. Ik kreeg het bericht 2x binnen en heb deze 2x gesloten. Daarna crashte de "Wireless Emergency Alerts" wel 2x achter elkaar. Nu lijkt alles weer in orde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 02:54
Gelukkig kon ik ze op mijn z3c gewoon sluiten en heb er verder geen problemen mee.

Overheid en ict..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
phsdv schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:52:
Ik heb het ook vanuit de camera-app geprobeerd, daar was het niet mogelijk om bijv. foto's te maken. Screenshots maken lukte gelukkig wel.
De melding kan je volgens mij gewoon niet wegklikken als er geen "sluiten" in staat.

Pagina: 1 ... 34 ... 60 Laatste