Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Nu even in het goeie topic, heb een Z3C:

Bij mij KPN met 4G (maar ook met Wifi op mijn bedrijf verbonden) begon mijn Sony opeens herrie te maken.
Lollipop 5.0.2 maar heb na 2 alarmen gauw op sluiten gedrukt. (mijn telefoon stond trouwens op dat moment niet op het lockscreen). Het maakte zoveel kabaal dat ik het gauw wilde sluiten. Daarna begonnen pas de sirenes buiten te loeien.

Misschien dat de overheid nog niet veel snapt van Lollipop, meestal lopen ze daar achter ;)
De vorige proefkeer gaf mijn Sony 0,0% reactie op nl-test alert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:40
T-Mobile in Eindhoven op 4G doet ook geen NL-Alert, maar dat was al bekend zo. Dus ook geen melding niks gekregen.

Ik zit trouwens op WiFi, heeft dat er iets mee te maken ook?

[ Voor 22% gewijzigd door ikt op 01-06-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_oram
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Humma Kavula schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:54:
[...]

Ja dit heeft iedereen aangezien Sony dat expres doet, als de telefoon valt dan zit er wat speling zodat het scherm niet direct geraakt wordt en dus in theorie iets minder snel barst.

[...]

Pressure Test :) Toets *#*#service#*#* in de dialer -> Service Test -> pressure test. Als de druk oploopt zodra als je het toestel indrukt ( scherm + achterkant) dan is ie gewoon waterdicht ( klepjes dicht natuurlijk )
En daarna lekker afspoelen zodat al het stof weg is :)
Hoeveel moet de druk oplopen? Ik heb trouwens alleen de functie pressure sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

J_oram schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:15:
[...]

Hoeveel moet de druk oplopen? Ik heb trouwens alleen de functie pressure sensor.
Iets, als hij maar oploopt. Test het verschil met de klepjes open /dicht ;)
Pressure test/sensor = tomato/tomatoe...

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Voor de Belgische gebruikers onder ons:

Kwam zonet dit tegen in de comments op een recente xperiablog.net artikel:
WOW! After YEARS of complaining to Sony by many Belgian people, FINALLY it is possible to have the AZERTY layout without having to select the French language! (in Belgium, AZERTY is the default keyboard layout and the majority of the people speak Dutch)
http://www.xperiablog.net...r-each-language-and-more/

(Ja, ik had graag gezien dat wij Belgen ook massaal overgaan naar QWERTY. Ik zie niet in waarom we nog standaard met AZERTY werken maarja...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje_123
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik overweeg nu om Z3 Compact in huis te halen, nu dat mijn iPhone 5 (2,5 jaar) niet zo goed meer werkt. Het valt telkens uit en de batterij is nu ook heel slecht.

Alleen.. ik heb nu bijna vier jaar een iPhone gehad en ik weet niet of ik wel aan Android kan wennen.
Ik lees ook overal op internet dat de scherm van Z3 compact erg fragiel is en dat het extreem snel kapot gaat, is dat zo? Of is dat erg overdreven?

Ik wil Z3 compact dus halen omdat nu er een mooie actie is van T-Mobile: geen belminuten, 3 gb internet en dat voor iets van 30 euro (wel 2 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:29
Lampje_123 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:43:
Ik overweeg nu om Z3 Compact in huis te halen, nu dat mijn iPhone 5 (2,5 jaar) niet zo goed meer werkt. Het valt telkens uit en de batterij is nu ook heel slecht.

Alleen.. ik heb nu bijna vier jaar een iPhone gehad en ik weet niet of ik wel aan Android kan wennen.
Ik lees ook overal op internet dat de scherm van Z3 compact erg fragiel is en dat het extreem snel kapot gaat, is dat zo? Of is dat erg overdreven?

Ik wil Z3 compact dus halen omdat nu er een mooie actie is van T-Mobile: geen belminuten, 3 gb internet en dat voor iets van 30 euro (wel 2 jaar).
Grappig, ik ben recent overgestapt op een Z3C. Ik kwam van een Iphone 3GS (4 jaar) en mijn Iphone viel steeds uit en de batterij was ook slecht. Zelfe verhaal als bij jou dus. Voor ik m'n Iphone had zat ik wel op Android.

Nu heb ik de volgende ervaring: heerlijk alles customizen, snel, langere batterij duur (2 dagen ipv max 1 dag), zelfde apps en scherm is prima (niet kapot en goed af te lezen in de zon).

Verder: Android werkt iets minder soepel vind ik, iets meer vastlopers in apps en simpelweg wat minder vloeiend. Wel sneller maar dat is logisch.

Ben zeer tevreden met m'n overstap. Android is misschien iets minder soepel, maar je kan alles zelf customizen. Van home screen tot notifications tot de kleur of grootte van pictogrammen. In IOS ligt vrijwel alles vast, dat gaat soepeler maar je kan vrijwel niets aanpassen.

Grootste nadeel van m'n Z3C tegen opzichte van m'n Iphone is de Bloomberg app, die is echt waardeloos in Android.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:40

Ik zou zeggen, lees eens een paar Tweaker-reviews om te zien wat het zo'n beetje is. Om op je vragen in te gaan:

Het scherm en de achterkant zijn inderdaad iets fragieler dan bij andere telefoons. Echter lijkt de aflevering van Kassa behoorlijk overdreven. Ik heb zelf mijn Z3 Compact een aantal keren laten vallen, alles doet het nog prima. Een vuistregel is dat je telefoon prima is, wanneer je na een maand nog geen schade hebt opgemerkt, na gewoon gebruik.

En dat abbo heb ik nu ook. Geen minuten is soms onhandig, maar het ligt volledig aan je belgedrag (of juist, het gebrek eraan). Na een half jaar nog steeds extreem tevreden met mijn Z3 Compact. Doen, zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje_123
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-08-2024
Tnx voor de advies!

Ik ga idd gewoon Z3 compact nemen en ik ga straks even kijken wanneer ik de abbo ga afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:25
Ik heb mn Z3 compact kapot laten vallen :'(

Hij viel uit mijn broekzak terwijl ik een andere broek wilde passen. Hij is dus hoogstens vanaf 40-50cm hoogte gevallen, maar wel op een stenen vloer en precies op een hoekje. Mooi gebarsten scherm en touchscreen werkt niet meer, display nog wel. Nu gebeurde het toevallig op vakantie, dus ik ga het claimen bij de reisverzekering.

Maar iemand ervaring met het laten repareren van het scherm? Ik heb er twee gevonden die er wel goed uit zien:
Phonedokter
Anyfix

De tweede geeft ook aan dat het toestel waterdicht blijft. Bij de eerste heb ik gemaild of dat bij hun ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:52

Ik gebruik al jaren iOS en Android. Ik heb nu de Z3c en de iPhone 5. Hoewel de Z3c een mooi handzaam formaat is en een geweldige accu heeft merk ik eigenlijk dat mijn voorkeur steeds meer naar iOS uitgaat. Android kan meer iOS werkt gewoon is dan eigenlijk de samenvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 09:53
atacama schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:52:
Heeft iemand hier ervaring met de noice cancelation van dit toestel met de bijbehorende koptelefoon?
Ik ben op zoek naar oordopjes/compacte hoofdtelefoon met noice cancelation en zag dat de z3c dat 'ingebouwd' heeft met de juiste oordopjes. Wat ik mij vooral af vroeg is hoe het verbruik van de telefoon dan is. Zoek het vooral voor het vliegtuig, maar gebruik mijn telefoon over het algemeen niet als muziek speler.

Als het resultaat goed is wil ik dit toch overwegen ten opzichte van een andere, te kostbare, optie.
Ik heb de MDR-NC31EM ook gekocht. Bevalt prima, voornamelijk goed tegen continu ruis/brom. Van frequentie/intensiteit wisselende geluiden worden minder goed onderdrukt. Zowel in trein als vliegtuig uitgeprobeerd en dat is meteen een stuk rustiger.

(geen ervaring met andere noise-cancelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
kepler schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:04:
Ik heb mn Z3 compact kapot laten vallen :'(

Hij viel uit mijn broekzak terwijl ik een andere broek wilde passen. Hij is dus hoogstens vanaf 40-50cm hoogte gevallen, maar wel op een stenen vloer en precies op een hoekje. Mooi gebarsten scherm en touchscreen werkt niet meer, display nog wel. Nu gebeurde het toevallig op vakantie, dus ik ga het claimen bij de reisverzekering.

Maar iemand ervaring met het laten repareren van het scherm? Ik heb er twee gevonden die er wel goed uit zien:
Phonedokter
Anyfix

De tweede geeft ook aan dat het toestel waterdicht blijft. Bij de eerste heb ik gemaild of dat bij hun ook het geval is.
Korte update:

Phonedokter geeft aan dat ze hem niet weer waterdicht kunnen maken (althans, dit kunnen ze niet garanderen omdat hij blijkbaar daarvoor ook al niet waterdicht is? Zo staat het iig in het mailtje).

Dan wordt het toch Anyfix denk ik, tenzij iemand anders een goed alternatief kan aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
kepler schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:45:
[...]

Korte update:

Phonedokter geeft aan dat ze hem niet weer waterdicht kunnen maken (althans, dit kunnen ze niet garanderen omdat hij blijkbaar daarvoor ook al niet waterdicht is? Zo staat het iig in het mailtje).

Dan wordt het toch Anyfix denk ik, tenzij iemand anders een goed alternatief kan aanraden :)
Had je ook screenprotector oid erop? Zoiets bijvoorbeeld?

Die van mij is laatst uit m'n broekzak gevallen (ik zat onderuit gezakt buiten op een bankje) op de stoep en ik zie er helemaal niks van. Het was wel zo'n moment dat ik dacht, nu is ie stuk. Maar gelukkig niet :)
Ik heb er een Nillkin stukje glas op gedaan maar wist niet wat ik er van moest verwachten. Maar na 3 vallen inmiddels is hij nog steeds heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Kornalt schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:07:
[...]

Had je ook screenprotector oid erop? Zoiets bijvoorbeeld?

Die van mij is laatst uit m'n broekzak gevallen (ik zat onderuit gezakt buiten op een bankje) op de stoep en ik zie er helemaal niks van. Het was wel zo'n moment dat ik dacht, nu is ie stuk. Maar gelukkig niet :)
Ik heb er een Nillkin stukje glas op gedaan maar wist niet wat ik er van moest verwachten. Maar na 3 vallen inmiddels is hij nog steeds heel.
Yup, exact die protector zat erop. 3 maanden geleden had ik hem ook laten vallen en toen zat de barst alleen in de protector. Ik dacht dat dat nu ook weer het geval was (snel gekeken en niet gecheckt of de touchscreen nog werkte), maar toen ik de protector eraf haalde was snel duidelijk dat het niet zo was...

Foto van de barst, of eigenlijk meer versplintering

Hij is gewoon heel ongelukkig gevallen, precies op het hoekje :{ Daar helpt geen screenprotector tegen... Ik ga nu maar zoiets bestellen, dat zal wel helpen denk/hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
kepler schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:27:
[...]

Yup, exact die protector zat erop. 3 maanden geleden had ik hem ook laten vallen en toen zat de barst alleen in de protector. Ik dacht dat dat nu ook weer het geval was (snel gekeken en niet gecheckt of de touchscreen nog werkte), maar toen ik de protector eraf haalde was snel duidelijk dat het niet zo was...

Foto van de barst, of eigenlijk meer versplintering

Hij is gewoon heel ongelukkig gevallen, precies op het hoekje :{ Daar helpt geen screenprotector tegen... Ik ga nu maar zoiets bestellen, dat zal wel helpen denk/hoop ik.
Oef balen! Denk dat die siliconen hoes beter zal helpen idd. Ben wel benieuwd naar hoe dat eruit ziet als hij eromheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik overweeg de Z3C aan te schaffen. Wat ik echter belangrijk vind is een bijpassend hoesje waar minimaal 2 bankpasjes in passen (wallet case). In winkels kan ik erg weinig hoesjes vinden. Heeft iemand tips voor een dergelijk hoesje die ook nog enigszins degelijk/stijlvol is en waar de telefoon ook nog makkelijk uit is te halen? (om telefoon in autohouder te zetten). Ook moet de case speciaal voor de Z3C zijn ivm. uitsparingen voor knopjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_oram
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Humma Kavula schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:28:
[...]

Iets, als hij maar oploopt. Test het verschil met de klepjes open /dicht ;)
Pressure test/sensor = tomato/tomatoe...
Aah dankje. Mooie functie om zo te testen. Hij gaat inderdaad heel klein beetje omhoog. Dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Kornalt schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:39:
[...]

Oef balen! Denk dat die siliconen hoes beter zal helpen idd. Ben wel benieuwd naar hoe dat eruit ziet als hij eromheen zit.
Ik heb ook een aluminium 'stoot'rand besteld, kijken wat het beste staat/werkt. Ik zal tzt wel een paar plaatjes hier plaatsen :)

Eerst maar eens laten repareren, de reisverzekering vergoed het gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:26
Ik heb sinds kort last van een slechte verbinding.
Slecht in die zin dat de ontvanger mij slecht (haperend) hoort.

Ik zelf hoor de andere kant wel goed.

Enig idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-08 13:22

Waywaith

Tja

tijs67 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:50:
Ik heb sinds kort last van een slechte verbinding.
Slecht in die zin dat de ontvanger mij slecht (haperend) hoort.

Ik zelf hoor de andere kant wel goed.

Enig idee wat er aan de hand is?
Hier heb ik ook last van, ik schijn ook slecht hoorbaar te zijn. Al is mijn toestel wel eens gevallen (alleen achterkant is gebroken). Was dat bij jou ook het geval of is je toestel instact en heb je alsnog last van een slechte verbinding (aan de andere kant van de lijn)?

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:26
Ook mijn toestel is wel eens gevallen. Glass protector aan achterzijde is gebarsten, glas van toestel zelf is nog heel. Maar die barst zit er al langer in en de slechte verbinding is pas sinds kort.
Ik heb overigens T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kornalt schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:39:
[...]

Inderdaad, ik heb zo een silicone hoesje en de Z3 heeft al verschillende malen gevallen, maar nog nooit schade gehad.
Het hoesje is heel dun, past perfect en is bijna onzichtbaar.
Enig nadeel is dat de Z3 niet meer past in een dockingsstation met het hoesje eraan, maar ik heb dat station iets aangepast zodat het terug werkt. Heel tevreden erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:13:
[...]

Inderdaad, ik heb zo een silicone hoesje en de Z3 heeft al verschillende malen gevallen, maar nog nooit schade gehad.
Het hoesje is heel dun, past perfect en is bijna onzichtbaar.
Enig nadeel is dat de Z3 niet meer past in een dockingsstation met het hoesje eraan, maar ik heb dat station iets aangepast zodat het terug werkt. Heel tevreden erover.
Mooi! Hopelijk dat de reis vanuit China niet te lang duurt :P Vanmiddag de telefoon opsturen naar Anyfix en ik verwacht hem dan ergens volgende week weer terug. Totdat het hoesje komt maar extra voorzichtig doen :D

Ik krijg de telefoon sowieso moeilijk in de dock (ook een goedkope van Ebay), hij pakt de magneetje heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:41
Ik heb dit hoesje om mijn Z3C:

https://www.knaldeals.com...-z3-compact-black-1036480

Telefoon is al een paar x gevallen maar in een maand of 4 dat ik het nu heb geen krasje of barst. Gewoon een stevig hoesje die ook vallen op de rand opvangt. Misschien niet de allermooiste (mijn vriendin heeft voor haar S6 mini een prachtig dun bijna huid aanvoelende gel hoesje) maar ik vind dit prettiger dan het "boek hoesje" wat ik hiervoor had.

Je haalt nu de telefoon snel uit je broek/jas en je weet dat je hem best eens per ongeluk kan laten vallen zonder dat het scherm direct stuk is.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Humma Kavula schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:54:
[...]

Ja dit heeft iedereen aangezien Sony dat expres doet, als de telefoon valt dan zit er wat speling zodat het scherm niet direct geraakt wordt en dus in theorie iets minder snel barst.

[...]

Pressure Test :) Toets *#*#service#*#* in de dialer -> Service Test -> pressure test. Als de druk oploopt zodra als je het toestel indrukt ( scherm + achterkant) dan is ie gewoon waterdicht ( klepjes dicht natuurlijk )
En daarna lekker afspoelen zodat al het stof weg is :)
Misschien handig om erbij te vermelden dat de pressure test meer een indicatie is. Ookal slaagt de pressure test, wil het niet 100% garanderen dat hij ook echt waterdicht is.
Er gaan namelijk vele verhalen over kapotte toestellen terwijl de pressure test slaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 02:54
Palomar schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:14:
Ik overweeg de Z3C aan te schaffen. Wat ik echter belangrijk vind is een bijpassend hoesje waar minimaal 2 bankpasjes in passen (wallet case). In winkels kan ik erg weinig hoesjes vinden. Heeft iemand tips voor een dergelijk hoesje die ook nog enigszins degelijk/stijlvol is en waar de telefoon ook nog makkelijk uit is te halen? (om telefoon in autohouder te zetten). Ook moet de case speciaal voor de Z3C zijn ivm. uitsparingen voor knopjes e.d.
Ik heb er zo één bij GSM Paradise in Rijswijk gehaald. Op de site van GSM Paradise kan ik dit hoesje echter niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Zoek mijn post in het accessoires topic even, misschien dat één van die hoesjes je aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Sjoan schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:34:
[...]

Ik heb er zo één bij GSM Paradise in Rijswijk gehaald. Op de site van GSM Paradise kan ik dit hoesje echter niet vinden.
Heb de Z3C inmiddels besteld. Heb dit hoesje erbij besteld: http://www.pdashop.nl/pro...ria-z3-compact-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik krijg binnenkort mijn Z3 Compact. Volgens de beschrijving staat hier Android 4.4 op. Ik neem aan dat ik dan een OTA update naar Android 5 krijg. Zijn er hierbij ook nog aanbevelingen die ik kan opvolgen? Bijv. na de upgrade naar Android 5 een factory restore doen? (of gaat ie dan weer terug naar Android 4.4?)

Ik merkte nl. op mijn Galaxy S3 dat deze na een paar OS updates erg traag werd. Dat wil ik bij deze voorkomen...

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 04-06-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:45

DDX

http://blogs.sonymobile.c...ia-m2-and-xperia-m2-aqua/
And now that Android 5.0, Lollipop upgrades are rolling across regions for all our Xperia Z, Z1, Z2 and Z3 products, what’s next?

Well, we’re excited to confirm that we’ll be upgrading those products*, as well as Xperia T2 Ultra* and Xperia C3* to Android 5.1, starting from July.
En uiteraard:
*Timing and availability may vary by market and/or carrier
;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Bedoel je dat als reactie op mijn post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Palomar schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:20:
Ik krijg binnenkort mijn Z3 Compact. Volgens de beschrijving staat hier Android 4.4 op. Ik neem aan dat ik dan een OTA update naar Android 5 krijg. Zijn er hierbij ook nog aanbevelingen die ik kan opvolgen? Bijv. na de upgrade naar Android 5 een factory restore doen? (of gaat ie dan weer terug naar Android 4.4?)

Ik merkte nl. op mijn Galaxy S3 dat deze na een paar OS updates erg traag werd. Dat wil ik bij deze voorkomen...
Als je hem nieuw hebt dan zou ik gelijk die update doen en voor de zekerheid gewoon een factory reset. Het kan dan geen kwaad, maar je weet dat je met een schone telefoon begint :) En ja, dan gaat hij gewoon naar 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:45

DDX

Palomar schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:38:
Bedoel je dat als reactie op mijn post?
Nee als losse post.
Als reactie op jouw post; ik heb gewoon update gedaan en nergens problemen mee.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
aha ok thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Kom er net achter dat er een "flappy bird" spel verstopt zit in lollipop :D
Ga naar: Instellingen -> over de telefoon -> tik 5x op Android-versie -> Lollipop logo verschijnt -> tik 5x op het logo en hou hem daarna ingedrukt -> Android Flappy

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:29
Hoe ben je daar nou weer achter gekomen? Het werkt bij mij ook.

Alleen het is wel ongelooflijk moeilijk, ik kom niet eens door de eerste lolly heen. Nu heb ik nog nooit flappy bird gespeeld maar dit lijkt me overdreven.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Zoals ik enige tijd geleden hier al gepost had, ga ik binnenkort de Z3C aanschaffen, maar heb nog volgende vraag:

Ik zou de Z3C normaalgezien niet echt gebruiken voor gaming (Doe ik liever op een desktop PC met alles erop en eraan :) ), maar nu kwam ik toch wel achter iets wat ik graag op een smartphone zou spelen: GameBoy emulators! _/-\o_
Het biedt geen toegevoegde waarde op een desktop PC en is ideaal voor een smartphone device!

Pokémon Yellow... Word er al nostalgisch van! :9~

Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik zou graag weten of de Z3C dan warm wordt? En hoe warm? En na hoeveel tijd?
Of is een GameBoy emulator een relatief lichte vorm van gaming?

Ik las namelijk dat lang op 4K recorden, het device redelijk snel opwarmt, wat ervoor kan zorgen dat het scherm mogelijk rapper barst.
Bereik je met GameBoy emulators dezelfde temps als bij 4K recording?

[ Voor 5% gewijzigd door Asgaro op 05-06-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb sindskort de Z3C en daarbij ook een goedkoop magnetisch oplaadkabeltje gekocht (niet origineel). Dat kabeltje werkt bagger. Klikt niet uit zichzelf in 1 keer goed en moet hem echt met de hand goed erop zetten. En als je dan de telefoon een beetje beweegt verliest ie weer contact...

Werkt een origineel Sony magnetisch kabeltje beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Asgaro schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:32:
Geen ervaring met een emulator maar Real racing kan ik spelen tot de accu leeg is, ja hij wordt wat warmer maar geen oververhitting oid ;)
Palomar schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:51:
Ik heb sindskort de Z3C en daarbij ook een goedkoop magnetisch oplaadkabeltje gekocht (niet origineel). Dat kabeltje werkt bagger. Klikt niet uit zichzelf in 1 keer goed en moet hem echt met de hand goed erop zetten. En als je dan de telefoon een beetje beweegt verliest ie weer contact...

Ik heb een wsken kabel besteld via aliexpress maar helaas nog niet binnen, schijnt wel goed te zijn, liefst heb ik een magnectorX2 maar die vind ik al te duur :+
Ik verwacht hem over 2 weken wel te hebben dus dan gooi ik wel een mini review hier. Op tweakers staat maar 1 reply op een wsken maar ook die was positief

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:56
Asgaro schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:32:
Zoals ik enige tijd geleden hier al gepost had, ga ik binnenkort de Z3C aanschaffen, maar heb nog volgende vraag:

Ik zou de Z3C normaalgezien niet echt gebruiken voor gaming (Doe ik liever op een desktop PC met alles erop en eraan :) ), maar nu kwam ik toch wel achter iets wat ik graag op een smartphone zou spelen: GameBoy emulators! _/-\o_
Het biedt geen toegevoegde waarde op een desktop PC en is ideaal voor een smartphone device!

Pokémon Yellow... Word er al nostalgisch van! :9~

Ik las namelijk dat lang op 4K recorden, het device redelijk snel opwarmt, wat ervoor kan zorgen dat het scherm mogelijk rapper barst.
Bereik je met GameBoy emulators dezelfde temps als bij 4K recording?
Ik heb zelf geen Z3C maar heb wel redelijk wat emulatoren gedraaid op m'n Sony Ericsson X10 (o.a. GBA, SNES Chrono Trigger *O*, NES, ). Nooit last gehad van een oververhitte telefoon dus dat zal bij de Z3C ook wel meevallen denk ik. 4K video materiaal verwerken kost een telefoon veel meer rekenkracht vandaar dat er vaak een recording limit op 4K video zit.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb nu een paar maanden mijn Z3 Compact, en krijg iets niet werkend wat voorheen op mijn Z wel werkte: de Outlook app. Deze synct met mijn Hotmail account, maar als ik mail lees op mijn PC dan wordt dat op mijn telefoon niet als gelezen gemarkeerd, deze moet ik dan echt aanklikken eer het ding synct.

Dit terwijl hij ook vanuit stand-by stand mag opereren. Zie verder geen settings om dit aan te passen. Waar kan ik dit zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Palomar schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:51:

Niet origineel, maar niet duur:
Chris.nl in "[Sony Xperia Z3 Compact] Accessoires"

Ik heb 'm vandaag ontvangen. Eerste indruk is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Canard schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:21:
[...]

Thanks. Ook maar even besteld :)

Iemand ook ervaring met de originele van Sony? Zit er nl een beetje mee dat ik de telefoon nu in de auto helemaal niet makkelijk kan inpluggen. Met m'n galaxy s3 ging dat veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
Canard schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:21:
[...]

Bedankt, heb hem ook direct maar even besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Humma Kavula schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:51:
Kom er net achter dat er een "flappy bird" spel verstopt zit in lollipop :D
Ga naar: Instellingen -> over de telefoon -> tik 5x op Android-versie -> Lollipop logo verschijnt -> tik 5x op het logo en hou hem daarna ingedrukt -> Android Flappy
Haha! Mijn vader heeft sinds vrijdag de z3c, 1 van de dingen welke ik eerst deed was kijken wat er verstopt zat achter de Android versie, toen ook Android flappy tegengekomen. Normale flappy Bird heb ik nog steeds op me telefoon en speel het af en toe maar die Android flappy is stuk lastiger.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Also met mijn z3c connect met mijn Bluetooth speaker dan speelt deze alleen op max volume en kan ik het volume niet regelen. Met mijn galaxy s3 kon dit wel. Google levert op dat meer mensen dit probleem hebben maar geen oplossing.

Hier misschien nog mensen met tips!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Palomar schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:20:
Also met mijn z3c connect met mijn Bluetooth speaker dan speelt deze alleen op max volume en kan ik het volume niet regelen. Met mijn galaxy s3 kon dit wel. Google levert op dat meer mensen dit probleem hebben maar geen oplossing.

Hier misschien nog mensen met tips!?
Ik gebruik zelf 3 Bluetooth ontvangers en heb met nog geen enkele firmware versie problemen met de volumeregeling gehad. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Chris.nl schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:23:
[...]

Ik gebruik zelf 3 Bluetooth ontvangers en heb met nog geen enkele firmware versie problemen met de volumeregeling gehad. :/
Vreemd. Ik zag dat ie gedetecteerd was als hands-free set. Daarom apparaat verwijderd en opnieuw laten detecteren. Nu detecteert ie hem wel als speaker en volumeregeling werkt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Fijn dat je er zelf uit bent gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Palomar schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:20:

Mocht het nog relevant zijn: nee, na de update gaat de Android versie niet terug naar 4.4. Gezien je telefoon nieuwe en je er dus nog niets erop hebt staan, zou ik je zeker een factory reset aanraden na de update. Dit kan kleine probleempjes voorkomen, zeker gezien dit een major update is. Krijg je de update niet gelijk binnen? Download dan de Sony companion op een PC en sluit dan de telefoon aan via USB. Via dat programmaatje kan je dan "actief" laten zoeken naar de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Regeneration schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:47:
[...]

Mocht het nog relevant zijn: nee, na de update gaat de Android versie niet terug naar 4.4. Gezien je telefoon nieuwe en je er dus nog niets erop hebt staan, zou ik je zeker een factory reset aanraden na de update. Dit kan kleine probleempjes voorkomen, zeker gezien dit een major update is. Krijg je de update niet gelijk binnen? Download dan de Sony companion op een PC en sluit dan de telefoon aan via USB. Via dat programmaatje kan je dan "actief" laten zoeken naar de update.
Thanks. Heb het inmiddels al gedaan idd. Toen ik de telefoon voor het eerst aanzette stond er android 4.4 op en detecteerde die al een nieuwe firmware-update met Android 5. Daarna factory restore gedaan en hij bleef idd op android 5 (dacht nl. dat een factory restore alles weer terugzette naar af-fabriek status).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Zijn er ook mensen die de Z3C in de auto gebruiken met een autohouder? Ik had mijn Galaxy S3 in dit mooie car-houdertje, maar vanwege de afwijkende oplaadaansluiting van de Z3C past dat niet lekker meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Ik heb een hele simpele universele houder met zuignap van de Xenos voor € 7,-. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Canard schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:32:
Ik heb een hele simpele universele houder met zuignap van de Xenos voor € 7,-. Werkt prima.
Ik ben mss wat te kritisch, maar ik wil de telefoon staand in de houder hebben (portrait) en de standaard micro usb kabel steekt dan heel lelijk een heel eind eruit aan de linker kant. Bovendien door de gekke hoek die de kabel moet maken is mijn huidige kabel te kort.

Ik ga eens kijken of het met een magnetische kabel beter gaat (in de hoop dat die stevig blijft zitten als je eens over een hobbel rijdt), of een micro usb kabel met haakse aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
Palomar schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:13:
[...]

Ik ben mss wat te kritisch, maar ik wil de telefoon staand in de houder hebben (portrait) en de standaard micro usb kabel steekt dan heel lelijk een heel eind eruit aan de linker kant. Bovendien door de gekke hoek die de kabel moet maken is mijn huidige kabel te kort.

Ik ga eens kijken of het met een magnetische kabel beter gaat (in de hoop dat die stevig blijft zitten als je eens over een hobbel rijdt), of een micro usb kabel met haakse aansluiting.
De magnetische kabel blijft bij mij prima zitten. Deze steekt ook niet zo ver uit en de kabel gaat gelijk naar beneden (als je je telefoon in portrait stand hebt). Werkt bij mij prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:13:
Deze blijft sowieso wel goed zitten wat mij betreft. Er zijn ook magnetische kabels in omloop die echt prut zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Chris.nl schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:20:
[...]

Deze blijft sowieso wel goed zitten wat mij betreft. Er zijn ook magnetische kabels in omloop die echt prut zijn...
Ok mooi, die had ik idd gisteren al besteld :) Had ook al een andere in huis gehaald, maar die past zo slecht dat het haast lijkt dat ie voor een andere telefoon bedoeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Tja, dat magnetische systeem van Sony vereist enige precisie. De juiste kabel blijft zeker goed zitten, maar qua aanbrengen heb je geen grote foutmarge. Na een paar keer gaat het wel prima, 'k erger me er zelf dus niet aan maar begrijp wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Ik vind het maar ruk. Het is altijd gepriegel en als ik 's avonds de telefoon aan de lader wil leggen in het donker lukt me dat vrijwel nooit. Dan heb je een kabel met een sterkere magneet maar daar zit een LEDje in .. hallo, ooit gehoord van mensen die dat ding op het nachtkastje opladen?

Ik heb ook zo'n dock die bij m'n Z2 Tablet zat maar daar past uiteraard de Z3 net niet lekker in, met als gevolg irritante "pling pling" geluidjes als je bezig bent de telefoon erop te friemelen. En uiteraard kan dat geluidje niet uit. Dus ik gebruik nu maar de USB poort en hoop dat het klepje waterdicht blijft. Zo niet -> andere telefoon, Moto G ofzo.

Nee, opladen is 1 van de grootste nadelen van deze telefoon. Naast het feit dat de camera vaak baggerfoto's maakt, in welke stand je hem ook gebruikt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:17
Arfman schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:33:
Ik vind het maar ruk. Het is altijd gepriegel en als ik 's avonds de telefoon aan de lader wil leggen in het donker lukt me dat vrijwel nooit. Dan heb je een kabel met een sterkere magneet maar daar zit een LEDje in .. hallo, ooit gehoord van mensen die dat ding op het nachtkastje opladen?

Ik heb ook zo'n dock die bij m'n Z2 Tablet zat maar daar past uiteraard de Z3 net niet lekker in, met als gevolg irritante "pling pling" geluidjes als je bezig bent de telefoon erop te friemelen. En uiteraard kan dat geluidje niet uit. Dus ik gebruik nu maar de USB poort en hoop dat het klepje waterdicht blijft. Zo niet -> andere telefoon, Moto G ofzo.

Nee, opladen is 1 van de grootste nadelen van deze telefoon. Naast het feit dat de camera vaak baggerfoto's maakt, in welke stand je hem ook gebruikt.
Misschien kun je een inzetstukje gebruiken van de DK48 dock?. Zie ook DeOS in "[Sony Xperia Z3 Compact] Ervaringen & Discussie". De DK36 schijnt net iets anders te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door DeOS op 08-06-2015 14:04 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ik heb ook zo'n dock die bij m'n Z2 Tablet zat maar daar past uiteraard de Z3 net niet lekker in, met als gevolg irritante "pling pling" geluidjes als je bezig bent de telefoon erop te friemelen.
Als de foon op silent staat, zal hij die geluidjes niet meer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:33
Ik ben al een tijdje hartstikke tevreden over mijn Xperia Z3c telefoon, ik krijg deze alleen niet op het meest recente build-number 23.1.A.1.28. Ik heb de afgelopen weken geprobeerd via instellingen te controleren op updates en aan de computer middels PC Companion, maar hij zegt dat ik de meest recente versie heb. Op welk build-nummer draaien jullie? 23.1.A.0.726 of 23.1.A.1.28

[ Voor 7% gewijzigd door Michiel193 op 08-06-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Ik heb .726 maar volgens mij zijn beide de nieuwste met Android 5.0.2. Verschil zit 'm in country customization dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:33
Canard schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:49:
Ik heb .726 maar volgens mij zijn beide de nieuwste met Android 5.0.2. Verschil zit 'm in country customization dacht ik.
Lijkt me niet, een vriend heeft wel 128 op zijn Nederlandse z3c. Ook de weblink bij software-update op het toestel geeft aan dat dat de meest recente is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Mayet193 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:27:
[...]

Lijkt me niet, een vriend heeft wel 128 op zijn Nederlandse z3c. Ook de weblink bij software-update op het toestel geeft aan dat dat de meest recente is.
Welke versie heb jij dan?
http://forum.xda-develope...ares-d5803-d5833-t2906706

23.1.A.1.28 is overigens erg nieuw, denk niet dat die overal officieel beschikbaar is, nog niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Canard op 08-06-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik draai wel 23.1.A.1.28, maar heb die rond 10 mei zelf geflashed met root / custom recovery.
Kan zeker zijn dat die OTA nog niet verspreid is in NL. Ach, volgende maand zou er alweer een 5.1.1. rom OTA moeten komen, dan is iedereen weer officieel "bij".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Canard schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:42:
23.1.A.1.28 is overigens erg nieuw, denk niet dat die overal officieel beschikbaar is, nog niet.
Ik draai ook al enige tijd op 1.28 maar ik heb dan ook gelijk bij binnenkomst ( midden maart ) de meest recente nordic rom/Lollipop erop gezet. Heb wel tussentijds die update naar 1.28 gehad, eind maart/begin mei ergens

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Ik heb de Sony dock. Wat relaxed is dat. Je doet de telefoon er in, pling pling en slaap lekker. Echt top. Niet elke keer je kabel kwijt, blijft hangen ergens achter, of wil niet opladen, nee je zet je tel erin, pling pling en slaap lekker.

Ik heb nog nooit zulke mooie foto's uit een tel zien rollen op 20 mp. Niet zo mooi als de Sony Hx7 maar toch top. Ook in mijn broekzak zijn de foto's ;). Zelfs de inzoom is top.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Foto's zijn hit / miss bij mij en vele anderen. Zelfs foto's die 2 seconden na elkaar gemaakt zijn zit sinds een groot verschil in, zelfs al zegt EXIF info dat dezelfde Settings gebruikt zijn.

Maargoed, ik leer er wel mee leven, geen zin om weer een paar 100 euro stuk te slaan op een andere telefoon. Zou ook niet weten wat ik moest kopen, alles is veel te groot tegenwoordig.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik zat net te zoeken maar kan het niet vinden. Hoe en waar kun je bij de Z3C instellen dat ie trilt bij notificaties? (aan/uitzetten, intensiteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ik heb sinds een paar dagen weer een verschrikkelijke wakelock. Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:05:
Ik zat net te zoeken maar kan het niet vinden. Hoe en waar kun je bij de Z3C instellen dat ie trilt bij notificaties? (aan/uitzetten, intensiteit).
Volgens mij kan je dat alleen in de app die de notificaties geeft instellen, mits dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Chris.nl schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:09:
[...]

Volgens mij kan je dat alleen in de app die de notificaties geeft instellen, mits dit mogelijk is.
Dat had ik idd al wel gevonden (bijv. voor Gmail), maar intensiteit kun je bijv. weer niet aanpassen. Bijv. bij Samsung kun je dit wel centraal instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 19:47
Ik heb de kans om dit toestel tweedehands aan te schaffen. Normaliter schaf ik electronica nimmer tweedehands aan, maar ik durf het een gokje te wagen.

Waar raden jullie mij op te gaan letten bij het gaan bekijken van het toestel bij de eigenaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Vads schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:30:
Ik heb de kans om dit toestel tweedehands aan te schaffen. Normaliter schaf ik electronica nimmer tweedehands aan, maar ik durf het een gokje te wagen.

Waar raden jullie mij op te gaan letten bij het gaan bekijken van het toestel bij de eigenaar?
Er schieten mij twee dingen te binnen wanneer ik je vraag lees:
  1. sluiten de rubbertjes goed die het water / vocht buiten het toestel moeten houden, en
  2. oogt de lens nog helder en vrij van een soort van waas / vlekken.
Voor het overige kan je alles instellen naar wens, dus zou niet te veel letten op de settings van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Beschadigingen.. En je kan de pressure test uitvoeren om eventuele waterdichtheid te checken.

Een eventueel beschadigd klepje kan je makkelijk vervangen voor 2 nieuwe te kopen voor een tientje via Ebay.

[ Voor 24% gewijzigd door Chris.nl op 09-06-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Bij tweedehands telefoons ben ik altijd bang dat er vage problemen zijn waardoor de eigenaar hem weg doet. Je hoort wel eens over wegvallende (wifi-)verbindingen door slechte contactjes in de telefoon of vage vastlopers. Kom je vaak pas na een tijdje achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
Ik heb net mijn Magnetic Charger Dock binnen gekregen, alleen door het tempered glass screenprotector is mijn telefoon te breed hiervoor. Hij is nu een beetje erg nutteloos voor mij, aangezien ik niet iedere keer m'n protector eraf ga halen :)

Deze is het:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NTAwWDU4Mw==/z/ZN4AAOSwBahVV3fz/$_12.JPG

Hier geen V&A

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 12-06-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Vorige week mijn Z3 compact met kapot scherm opgestuurd naar Anyfix, maar nu staat er dat er nieuwe onderdelen zijn besteld en binnen twee weken verwacht worden. Ik ben mn telefoon dus nog wel even kwijt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:23:
Bij tweedehands telefoons ben ik altijd bang dat er vage problemen zijn waardoor de eigenaar hem weg doet. Je hoort wel eens over wegvallende (wifi-)verbindingen door slechte contactjes in de telefoon of vage vastlopers. Kom je vaak pas na een tijdje achter.
Ach zolang je een bon meekrijgt behoud je de garantie gewoon (bon is niet noodzakelijk, maar dat is belangrijk om te weten of hij niet gestolen is).
Er kan worden gekeken of het scherm niet op een slechte manier is vervangen, bijvoorbeeld door krassen in het frame.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:46
Sjoan schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:51:
Ik heb net mijn Magnetic Charger Dock binnen gekregen, alleen door het tempered glass screenprotector is mijn telefoon te breed hiervoor. Hij is nu een beetje erg nutteloos voor mij, aangezien ik niet iedere keer m'n protector eraf ga halen :)

Deze is het:
[afbeelding]

knip
Je weet dat er verschillende opzetstukjes voor verschillende diktes bijzitten? (just checking... :))

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 12-06-2015 21:42 ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb deze smartphone nu een half jaar of zo en vind het een van de irritantste gsm's die ik ooit heb gehad.
Ik begrijp dat het heel erg subjectief is maar in het kort.
Saaie donkere foto's
Magnetische lader in het donker lastig te plaatsen
Veel te gevoelig touchscreen ja handschoenen modus is uit
Origineel hoesje is een regelrechte ramp ,wanneer je hem opent gaat de phone altijd aan en opent willekeurige apps en je kan niet instellen dat hij niet automatisch aangaat.
Telefoneren blijft een beetje trial en error hoe dat makkelijk en snel gaat.
Geluid ongelooflijk zacht.
Klepjes openenspontaan, lekker waterdicht dus (not)
Erg snel krassen op glas ondanks duur hoesje, origineel met klepje.
En nu als klap op de vuurpijl ineens batterij in een uurtje leeggezogen.
Ik kan nog een heleboel van dit soort kleine ergernissen opnoemen maar de bottomline voor mij is dat dir toestel voor mij een erg negatieve beleving is.
Ik ga hem dus verkopen, jammer maar soms is het gewoon niet je ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
MerijnB schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:39:
[...]

Je weet dat er verschillende opzetstukjes voor verschillende diktes bijzitten? (just checking... :))
Ja, beide passen niet. Het is die ene milimeter van de screenprotector die er voor zorgt dat het net niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scippio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:40
GoT is geen marktplaats ;)

[ Voor 89% gewijzigd door 13art op 12-06-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djen1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-01-2021
eew schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:09:
Ik heb sinds een paar dagen weer een verschrikkelijke wakelock. Zijn er nog meer mensen met dit probleem?
Ja bij mij is ie ook weer terug |:( Telefoon gaat opeens weer rete snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Djen1234 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:57:
[...]

Gek genoeg lijken nachten de beste remedie hier voor. Geen idee wat er bijzonder is aan een nacht voor een telefoon. Maar na gisteren nul slaap lijkt het vandaag weer beter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Djen1234 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:57:
[...]

Gek genoeg lijken nachten de beste remedie hier voor. Geen idee wat er bijzonder is aan een nacht voor een telefoon. Maar na gisteren nul slaap lijkt het vandaag weer beter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel1978
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-12-2024
GoT forum is geen marktplaats

[ Voor 93% gewijzigd door 13art op 12-06-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
Scippio schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:56:
[...]

Ik heb wel interesse! Waar kom je vandaan?
Michel1978 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:10:
[...]

Ik heb wel interesse!

groetjes Michel
Het Westland, we kunnen beter via een privénbericht contact houden zodat we dit topic niet vervuilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatMich schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:40:
Ik heb deze smartphone nu een half jaar of zo en vind het een van de irritantste gsm's die ik ooit heb gehad.
Saaie donkere foto's
Origineel hoesje is een regelrechte ramp ,wanneer je hem opent gaat de phone altijd aan en opent willekeurige apps en je kan niet instellen dat hij niet automatisch aangaat.
Ik kan nog een heleboel van dit soort kleine ergernissen opnoemen maar de bottomline voor mij is dat dir toestel voor mij een erg negatieve beleving is.
Wat weerhoud je ervan om hem op te sturen voor reparatie?
Ik lees, softwareproblemen (factory reset geprobeerd?)
Hardwareproblemen: Klepjes en het geluid
Glas is inderdaad krasgevoelig, dat probleem had ik direct getackeld met screenprotectors.
Magnetische kabel is inderdaad lastig te plaatsen, maar met mijn kabel van 4 euro vind ik dat niet frustrerend ofzo.

Als hij toch zo brak is, dan wil ik hem graag van je overkopen voor 150 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

MatMich schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:40:
Saaie donkere foto's
Tot hier met je eens. Telefoonapp ben ik ook niet heel erg kapot van.
Die dingen herken ik dan weer niet. Ik vind het, zeker zonder hoesje, een prachtige telefoon. Er zitten wat nadelen aan (met name op laadgebied en ok, de foto's zijn vaak niet denderend) maar voor mij was het de enige optie destijds (niet al te groot, goeie specs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoan schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:16:
[...]

Ja, beide passen niet. Het is die ene milimeter van de screenprotector die er voor zorgt dat het net niet past.
IK gebruik ook die lader, maar omdat de telefoon in een silicone hoes zit paste die ook niet, ook niet met gebruik van de opzetstukjes.
IK heb dan maar die inzetstukjes niet gebruikt en stukjes van printplaten ( 1,5 mm dik ) aan beide kanten gekleefd. Dan heb ik nog met een klein freesje plastiek moeten wegfrezen rond de kontactpunten van de lader. Omdat die printplaatjes in de hoogte uitsteken dienen deze als geleiding en is het heel gemakkelijk de telefoon erin te plaatsen.
Deze past direct zonder te moeten zoeken om kontact te maken.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/walterbuyck/oplader.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist deze versie 23.2.a.1.62, via PC companion erop gezet, waarom komt dat niet gewoon OTA binnen?

Hierin zitten wat bugfixes en "close all apps" zit er weer in.
Ik zal hem de komende dagen nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Ik heb m'n Sony Xperia Z3 Compact sinds eergisteren binnen. oOo

Wel nog niet aangezet: nieuwe nano SIM kaart is al geleverd (Vorige smartphone werkte nog met het oude mini SIM formaat :') ), maar nu wacht ik nog op de levering van m'n Ringke Fusion case en de screen protectors voor zowel voor- als achterzijde. :)

Wel volgende vraag:
Ik zal direct naar Android Lollipop updaten. Ik lees dat het aangeraden wordt om erna een Factory Reset uit te voeren.
Hiervoor bestaan 2 manieren:
- vanuit Android zelf.
- via Sony PC Companion.

Wat is de meest aanbevolen manier?
Is de Sony PC Companion manier "krachtiger" en bijgevolg beter? Of maakt het echt niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:23
Kiswum schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:52:
Zojuist deze versie 23.2.a.1.62, via PC companion erop gezet, waarom komt dat niet gewoon OTA binnen?

Hierin zitten wat bugfixes en "close all apps" zit er weer in.
Ik zal hem de komende dagen nog testen.
Hmm bij mij kwam hij gewoon ota binnen!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:46

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Asgaro schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 03:50:
[...]
Ik zal direct naar Android Lollipop updaten. Ik lees dat het aangeraden wordt om erna een Factory Reset uit te voeren.
Hiervoor bestaan 2 manieren:
- vanuit Android zelf.
- via Sony PC Companion.

Wat is de meest aanbevolen manier?
Is de Sony PC Companion manier "krachtiger" en bijgevolg beter? Of maakt het echt niet uit?
Zijn beide precies hetzelfde

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mad Marty schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 06:59:
[...]

Zijn beide precies hetzelfde
Inderdaad, het voordeel van pc companion is dat je direct een backup kunt maken. In geval van de vraagsteller is dat dus niet nodig.
Je kunt eventueel wel (net als ik) controleren welke firmware versie wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:41
Waarom moet je na de Lollipop update een factory reset uitvoeren? Misschien heb ik er over heen gelezen hoor...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Juancho schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:34:
Waarom moet je na de Lollipop update een factory reset uitvoeren? Misschien heb ik er over heen gelezen hoor...
Het is geen vereiste, maar het wordt wel aanbevolen omdat het mogelijke problemen kan voorkomen.
Zie het als "starten met een schone lei".

Als je topics doorloopt waar mensen klachten hebben na een Lollipop update (bv. hoger batterijverbruik), wordt een factory reset meestal voorgesteld. :)
Pagina: 1 ... 35 ... 60 Laatste