Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:10
Aha ok. Ik heb de upgrade ook gedaan en geen problemen verder. Ik heb alleen 1 probleem, maar die heb ik al vanaf het begin: nameljik dat er constant een echo is als ik aan het bellen ben. Niet aan mijn kant, maar de ander hoort zichzelf 2x wat natuurlijk heel irritant bellen is. Ook is het zo dat als de ander aan het praten is en ik praat er door heen, dat helemaal niet hoorbaar is. Ik kan zo hard schreeuwen als ik wil, maar ik ben pas hoorbaar als ze ander daadwerkelijk stil is. Erg vreemd...Overigens gaat alles wel goed als ik bel via een headsetje...

Heb al van alles geprobeerd, niets helpt helaas.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien volume van je telefoon tijdens bellen iets zachter zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
nope maakt niks uit. Zacht/hard...helpt niet. Net als al die opties bij instellingen die ik voorbij heb zien komen. Probleem blijft... Had gehoopt misschien na de upgrade dat het goed zou zijn maar helaas...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Dan is het waarschijnlijk een hardwaredefect, aan de microfoon bijvoorbeeld.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hmm dan zal ik dus waarschijnlijk de telefoon moeten terugsturen naar Bol.com. Opzich geen probleem, maar omdat ik de telefoon als duo zakelijk/privé gebruik kan ik het eigenlijk niet missen. Ik heb nog wel een oude iphone maar daar past de simkaart weer niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan toch maar eerst een Factory reset. Ik ga er vanuit dat bol.com dat ook zal voorstellen.
Zo'n reset is niet verplicht, maar absoluut aanbevolen. Je zal dan niet snel te maken krijgen met vreemde bugs die niet te plaatsen zijn. Dit kan je ook een hoop troubleshooting tijd verminderen (en vooral die van ons :p).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
maar zo'n factory reset heeft toch geen enkel nut voor mijn probleem? Ik had het namelijk ook voor lolipop dus al. Als het hardware matig is, dan lijkt het me dus geen enkel nut hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-07-2021
Ik heb het topic de laatste tijd niet meer gevolgd, maar ik heb inmiddels Lollipop weer geïnstalleerd op mn telefoon, omdat Xposed en een aantal modules weer beschikbaar zijn enzo

Nu heb ik wel 1 probleem in vergelijking met Kit Kat: namelijk dat de telefoon warm wordt als ik 'm even gebruik. Op dit moment is de batterij 40 graden en dat is te voelen aan de achterkant, want die gloeit helemaal op.

Is/was dit een algemeen met Lollipop op de Z3 Compact en hebben hier meer mensen last van? En is er een oplossing voor? Want dit is niet echt prettig in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:45:
[...]

Het is geen vereiste, maar het wordt wel aanbevolen omdat het mogelijke problemen kan voorkomen.
Zie het als "starten met een schone lei".

Als je topics doorloopt waar mensen klachten hebben na een Lollipop update (bv. hoger batterijverbruik), wordt een factory reset meestal voorgesteld. :)
Bij mij heeft een factory reset geen nut gehad, batterij blijft sneller leeg gaan dan voorheen.

Dus een reset is klink klare onzin.

Sinds lollipop totaal niet meer tevreden over de xperia z3 compact.

Hopen dat de Z4 compact snel komt. anders toch maar overstappen naar een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JelkeS schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:06:
Ik heb het topic de laatste tijd niet meer gevold, maar ik heb inmiddels Lollipop weer geïnstalleerd op mn telefoon, omdat Xposed en een aantal modules weer beschikbaar zijn op Lollipop.

Nu heb ik wel 1 probleem in vergelijking met Kit Kat: namelijk dat de telefoon warm wordt als ik 'm even gebruik. Op dit moment is de batterij 40 graden en dat is te voelen aan de achterkant, want die gloeit helemaal op.

Is/was dit een algemeen met Lollipop op de Z3 Compact en hebben hier meer mensen last van? En is er een oplossing voor? Want dit is niet echt prettig in gebruik
Check, hier wordt hij ook een stuk warmer dan normaal.

Hier een lijst wat nadelig is sinds lollipop:

Batterij duur is minder. (5,5 uur nu en eerst 6,5-7 uur screen on time)
Video afspelen in browser blijft hij aangeven dat ik op full screen zit.
telefoon wordt warmer.
close all apps button is weg. *(komt dus terug?)
trager geworden.

Leuk dat hip zijn. maar ik heb gewoon liever een degelijke telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 10:27
Net bericht dat sony mijn gebroken achterkant heeft vervangen onder garantie, vraag me af of ze dit nou vaak moeten doen...

Ik heb alleen toch weer besloten terug te gaan naar een iOS device, zal de accuduur wel gaan missen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:31:
[...]

telefoon wordt warmer.
trager geworden.

Batterij is voor mijn gevoel ook minder inderdaad. Video's en trager worden heb ik geen last van. en voor de Close All button heb ik een mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 02:54
Kiswum schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:52:
Zojuist deze versie 23.2.a.1.62, via PC companion erop gezet, waarom komt dat niet gewoon OTA binnen?

Hierin zitten wat bugfixes en "close all apps" zit er weer in.
Ik zal hem de komende dagen nog testen.
Bij mij komt hij ook via de PC Companion niet binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:33
Bij mij ook niet heb model nummer D5803… welk nummer hebben degene die wel de update gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:25
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:31:
[...]

telefoon wordt warmer.
trager geworden.

close all button is bij mij weer terug idd sinds de laatste update

Batterijduur is eigenlijk hetzelfde gebleven, misschien uurtje korter gemiddeld (op 2 dagen). Trager heb ik ook niks van gemerkt :D Wel dat hij warmer werd

[ Voor 13% gewijzigd door kepler op 13-06-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier vind je alle info over mijn D5803 telefoon.
Gekocht via T-Mobile en heeft een T-Mobile opstartlogo, voor de rest gewoon simlock-vrij.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EX7yUrtNp9pUbWHix6j6DcIp/full.png

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijn unlocked vodafone branded handmatig geupdate naar de officiële sony D5803 firmware zonder bloatware :) Staat nog steeds D5803 als model en hij draait als speer maar opzich weinig verschil met KK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 22:33
Als ik een video afspeel op de site van the Verge krijg ik groene strepen in beeld.
Gebruik Chrome en Ghostery bij beide browsers dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien ik een telefoonoproep krijg hoor ik het oproepgeluid en flikkert het meldingslampje.
Het scherm blijft duister. Dan moet ik eerst op de "on" knop drukken zodat het scherm oplicht ( de oproeptoon stopt dan ook ), dan mijn telefoon ontgrendelen en dan oproep aanvaarden door de groene telefoonknop naar rechts te schuiven.
Dit zijn een aantal bewerkingen om een oproep te aanvaarden.
Nu denk ik dat het vroeger anders werkte. Ik zag bij een oproep direct de schuifknop staan en kon dus direct de oproep aanvaarden.
Zou er iets aan mijn instellingen kunnen gewijzigd zijn?, of heb ik dat verkeerd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf007
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-12-2022
Is het vreemd dat mijn sony z3c die ik van de week heb ontvangen al direct op android 5.0.2 staat?
Op de site staan namelijk dat hij op 4.4 draait en ik was er dus vanuit gegaan dat ik hem nog moest updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:47:
Indien ik een telefoonoproep krijg hoor ik het oproepgeluid en flikkert het meldingslampje.
Het scherm blijft duister. Dan moet ik eerst op de "on" knop drukken zodat het scherm oplicht ( de oproeptoon stopt dan ook ), dan mijn telefoon ontgrendelen en dan oproep aanvaarden door de groene telefoonknop naar rechts te schuiven.
Dit zijn een aantal bewerkingen om een oproep te aanvaarden.
Nu denk ik dat het vroeger anders werkte. Ik zag bij een oproep direct de schuifknop staan en kon dus direct de oproep aanvaarden.
Zou er iets aan mijn instellingen kunnen gewijzigd zijn?, of heb ik dat verkeerd voor.
Hmm, geen instelling die ik zo ken, aan/uit zetten helpt niet? Anders factory reset allicht.
smurf007 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:41:
Is het vreemd dat mijn sony z3c die ik van de week heb ontvangen al direct op android 5.0.2 staat?
Op de site staan namelijk dat hij op 4.4 draait en ik was er dus vanuit gegaan dat ik hem nog moest updaten...
Zou kunnen als hij vrij recent gebouwd is, je kan de bouwdatum vinden bij de sim kaart, daar zit een wit label wat je eruit kan trekken met het jaar/week nummer erop ( 15W13 bv )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf007
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-12-2022
Oke, bedank voor je snelle reactie. Er staat 15w21 dus vrij recent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humma Kavula schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:15:
[...]

Hmm, geen instelling die ik zo ken, aan/uit zetten helpt niet? Anders factory reset allicht.

[...]

Zou kunnen als hij vrij recent gebouwd is, je kan de bouwdatum vinden bij de sim kaart, daar zit een wit label wat je eruit kan trekken met het jaar/week nummer erop ( 15W13 bv )
Bedankt Heatonme, alles werkt terug normaal met eens aan/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
routier_lub schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:59:
Als ik een video afspeel op de site van the Verge krijg ik groene strepen in beeld.
Gebruik Chrome en Ghostery bij beide browsers dit probleem.
Dat had ik laatst ook, de eerste 10 sec. ging wel goed. Uiteindelijk de video maar opgezocht op Youtube en dat ging prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Zijn er mensen die ook last hebben met ontvangen SMS notificaties (bij KPN in dit geval).

Heb alle instellingen al nagelopen, klantenservice en technische dienst. Allemaal geen effect :(

Best irritant, iemand hier nog een briljante suggestie?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Hoe bedoel je? Ik heb ook KPN maar heb op zich geen last van problemen als ik een SMS ontvang,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudeheld
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-01-2019
Sinds de update naar Lollipop komen notificaties van gemiste oproepen niet meer in mijn notificatie-balk. Alleen als ik mijn beeldscherm aanzet krijg ik even beeld te zien van een gemiste oproep, maar niet met een naam of nummer. Zodra ik die wegklik blijft er nergens meer een notificatie over. Ik klik nu geregeld onbewust dat eerste scherm weg en dan zie ik dus niet dat iemand me probeerde te bellen. Erg vervelend.

Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? Ik heb overal al gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn het geen whatsapp gesprekken ? die krijg ik ook niet in beeld namelijk, maar mijn gewone telefoon oproepen wel als ik ze mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudeheld
Nee die zie ik dan weer wel. Het gaat echt om normale oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat mijn notificatie lampje alleen werkt als ik de telefoon op geluid heb staan?
Dit is in mijn ogen nogal vervelend. Ik heb de telefoon altijd op stil staan (geen onderbrekingen) maar als ik dan een appje of iets binnenkrijg gaat het LED lampje niet branden, dit was voor de update wel het geval.

Zijn hier oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

koudeheld schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:59:
Sinds de update naar Lollipop..
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:02:
..voor de update wel het geval.

Eigenlijk raad ik iedereen aan om een backup te maken en een factory reset te doen, er wil met de update soms wel eens wat blijven hangen wat met een simpele uit/aan niet verdwijnt ( er van uit gaande dat jullie dat al gedaan hadden O-) )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:02:
Klopt het dat mijn notificatie lampje alleen werkt als ik de telefoon op geluid heb staan?
Dit is in mijn ogen nogal vervelend. Ik heb de telefoon altijd op stil staan (geen onderbrekingen) maar als ik dan een appje of iets binnenkrijg gaat het LED lampje niet branden, dit was voor de update wel het geval.

Heb je hem dan op stil of op trillen? Bij trillen gaat bij mij het notificatielampje gewoon branden. Stil zou ik zo niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
Sinds ik Lollipop erop had staan werd de telefoon erg warm. Ik had gelukkig een volledige backup gemaakt met TWRP en heb zo KitKat weer terug gezet, omdat ik daar geen problemen met warmte had.

Direct nadat ik de backup terug had terug gezet, kreeg ik ook met KitKat problemen met de warmte en werd ook deze bij normaal gebruik vrij heet.

Nu dacht ik vanmiddag: ik ga Cyanogenmod proberen. Gewoon omdat dit iets heel anders is en ik wel voor stock Android ben. Ik heb de bootloader geunlocked en zo met een frisse start begonnen. Heb de kernel van CM12.1 geflashed en toen nog een keer een factory reset gedaan. Toen heb ik CM en Gapps geflashed en alles was goed gegaan.

Toen helemaal met een schone installatie begonnen met alle apps zelf weer te installeren. En nu ik alles weer een beetje op orde heb ben ik weer tevreden.

Op 1 probleempje na: en je raad het vast al wel, bij normaal gebruik wordt die weer warm. Ik snap er niks meer van. Het kan toch niet zo zijn dat er met Lollipop iets zo erg mis was dat erg nu problemen zijn met de accu?

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/2isbo8g.jpg

Afbeelding toegevoegd van de temperaturen. Bijna 50 graden, lijkt me niet echt normaal :'(

[ Voor 6% gewijzigd door JelkeS op 16-06-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:16
Ik heb zojuist z3c ontvangen :) er is blijkbaar screen protector erbij geleverd?
Is dat ook bij jullie? voorlopig nog tevreden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
royalt123 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:14:
Ik heb zojuist z3c ontvangen :) er is blijkbaar screen protector erbij geleverd?
Is dat ook bij jullie? voorlopig nog tevreden :-)
ja bij mij ook (voor en achter). Wel even op gedaan, maar weer eraf gehaald. Scherm voelt daarmee veel stroever, wat ik nadelig vind aan de gebruikservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudeheld
Humma Kavula schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:23:
[Eigenlijk raad ik iedereen aan om een backup te maken en een factory reset te doen, er wil met de update soms wel eens wat blijven hangen wat met een simpele uit/aan niet verdwijnt ( er van uit gaande dat jullie dat al gedaan hadden O-) )
Ik heb inderdaad direct een factory reset gedaan. Maar om nou weer een nieuwe factory reset te doen puur vanwege een notificatie van gemiste oproepen gaat ook wat ver. Had eigenlijk gehoopt dat iemand anders hetzelfde probleem had :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humma Kavula schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:23:
[...]

[...]

Eigenlijk raad ik iedereen aan om een backup te maken en een factory reset te doen, er wil met de update soms wel eens wat blijven hangen wat met een simpele uit/aan niet verdwijnt ( er van uit gaande dat jullie dat al gedaan hadden O-) )
Kornalt schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:39:
[...]

Heb je hem dan op stil of op trillen? Bij trillen gaat bij mij het notificatielampje gewoon branden. Stil zou ik zo niet weten.
Een factory reset heb ik inderdaad al gedaan. Ik heb de telefoon dat helemaal op stil staan dus, hij trilt niet. Het lijkt mij dat het komt doordat de telefoon dan op ''geen onderbrekingen'' staat. Dus dat hij dan helemaal geen meldingen geeft.

Ik moet zeggen dat ik spijt heb van de laatste update, voor lollipop was ik helemaal tevreden, nu is dat helaas wel anders.

Edit: Ik heb trouwens gelezen dat als je de telefoon op ''geen onderbrekingen'' zet de wekker niet af gaat. Bij mij gaat de wekker echter wel degelijk af...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:50:
Edit: Ik heb trouwens gelezen dat als je de telefoon op ''geen onderbrekingen'' zet de wekker niet af gaat. Bij mij gaat de wekker echter wel degelijk af...
Dat is Sony die de fout van Google heeft rechtgezet in hun firmware. Gelukkig daarvoor, want de werking van 'silent' in vanilla android zou mij danig de keel uithangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevilsProphet schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:41:
[...]

Dat is Sony die de fout van Google heeft rechtgezet in hun firmware. Gelukkig daarvoor, want de werking van 'silent' in vanilla android zou mij danig de keel uithangen.
Gelukkig inderdaad, goede zet van Sony.

Ik kan alleen niet over dat LED notificatie lampje komen. Dat was een van de functies waar ik naar uitkeek, en nu kan ik niet niet meer gebruiken...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Is er dan al een nieuwere update? Ik zit op dit moment op 21.1.A.0.726.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Johandmc schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:54:
Hoe bedoel je? Ik heb ook KPN maar heb op zich geen last van problemen als ik een SMS ontvang,
SMSjes ontvang ik wel prima, maar ik krijg geen bericht van KPN Voicemail bij gemist gesprek/ingesproken voicemail.

Dacht dat het misschien aan de instelling Berichten\Push notificaties lag, maar die staat inmiddels ook aan.
Iemand een idee?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maier
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:48
koudeheld schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:59:
Sinds de update naar Lollipop komen notificaties van gemiste oproepen niet meer in mijn notificatie-balk. Alleen als ik mijn beeldscherm aanzet krijg ik even beeld te zien van een gemiste oproep, maar niet met een naam of nummer. Zodra ik die wegklik blijft er nergens meer een notificatie over. Ik klik nu geregeld onbewust dat eerste scherm weg en dan zie ik dus niet dat iemand me probeerde te bellen. Erg vervelend.

Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? Ik heb overal al gezocht.
Ik kwam er vanmiddag achter dat ik dit ook heb. Ik geloof een melding van: oproep doorgeschakeld oid op het lockscreen maar geen verder ook geen notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maier schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:45:
[...]

Ik kwam er vanmiddag achter dat ik dit ook heb. Ik geloof een melding van: oproep doorgeschakeld oid op het lockscreen maar geen verder ook geen notificatie.
dit heb ik ook inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik merk ook dat na de upgrade naar Lolypop opeens mn Z3C bizar snel leeg is. Stap ik met 100% volle accu de auto in, issie 1,5 uur later opeens op 70%. En dat terwijl hij alleen bluetooth gebruik voor telefoon koppeling in mijn auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iets bekend over een nieuwe update die misschien een aantal bugs wegneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Volgende maand wordt Android 5.1 verwacht. Ben ook best tevreden over huidige firmware trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:16
Ook tevreden inderdaad.....draai dan ook gewoon nog steeds 4.4, blijft er ook lekker op staan zolang ik hier toch veel vage dingen lees over de batterij en dergelijke. :-)

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Amai dat is wel best snel leeg bij u :/ Heb je stamina opgezet van sony?
Gisteren was van smorgens 7u (100%) tot 19u avond (65%) wat ik persoonlijk wel erg goed vindt.
Ik zit op stock Lollipop.
Juancho schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:25:
Ik merk ook dat na de upgrade naar Lolypop opeens mn Z3C bizar snel leeg is. Stap ik met 100% volle accu de auto in, issie 1,5 uur later opeens op 70%. En dat terwijl hij alleen bluetooth gebruik voor telefoon koppeling in mijn auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
smurf007 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:41:
Same here! :)

Langs de ene kant tevreden dat ik met een recent gebouwd exemplaar zit, maar langs de andere kant kan ik nu geen eigen vergelijking maken van het batterijverbruik in KitKat vs. Lollipop.
Achja: /firstworldproblems :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Hij is weer terug! Twee weken geduurd, maar hij ziet er weer prima uit. Scherm is vervangen, maar ook het 'stootrandje'. Blijkbaar was die ook kapot, of hoort dat bij het scherm.

Heerlijk apparaat blijft het toch :D (had tijdelijk een hele oude Galaxy S...) Er zit nu een siliconen-hoesje om ter bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
royalt123 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:36:
Amai dat is wel best snel leeg bij u :/ Heb je stamina opgezet van sony?
Gisteren was van smorgens 7u (100%) tot 19u avond (65%) wat ik persoonlijk wel erg goed vindt.
Ik zit op stock Lollipop.

[...]
ja Stamina staat gewoon aan en ik heb verder geen gekke dingen draaien als ik onderweg ben. Overigens zag ik dit pas gister, ik heb namelijk Lolipop al een paar weken draaien en volgens mij niet eerder mee gemaakt dat mn batterij zo snel leeg gezogen word. Merk ook dat de telefoon warmer is als normaal, zelfs bij niet gebruiken.

Wellicht dat mijn batterij het gaat begeven, hoop het niet natuurlijk, maar dit vind ik behoorlijk vervelend en raar om zo maar te zeggen.

Kun je ergens de temperatuur zien van je telefoon in de sony apps of instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Eigenlijk was het mij pas opgevallen, die resultaat was toen simkaart niet activeert (nieuw sim) daarmee waarschijnlijk zolang meeging. Nu werkt simkaart wel en mobiel data of wifi staat altijd aan en stamina ook permanent geactiveerd. Zit nu op 2% per uur gemiddeld verbruik wat ook uitstekend is. zet je stamina inplaats 20 procent gewoon 100 procent, ik merk geen performance verlies en ik heb whatsapp,.. excluded gedaan voor berichten wel te ontvangen.
Juancho schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:47:
[...]

ja Stamina staat gewoon aan en ik heb verder geen gekke dingen draaien als ik onderweg ben. Overigens zag ik dit pas gister, ik heb namelijk Lolipop al een paar weken draaien en volgens mij niet eerder mee gemaakt dat mn batterij zo snel leeg gezogen word. Merk ook dat de telefoon warmer is als normaal, zelfs bij niet gebruiken.

Wellicht dat mijn batterij het gaat begeven, hoop het niet natuurlijk, maar dit vind ik behoorlijk vervelend en raar om zo maar te zeggen.

Kun je ergens de temperatuur zien van je telefoon in de sony apps of instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Zoals eerder vermeld, deed m'n telefoon het een uur nadat ik uit het zwembad kwam op de eerste dag van mijn vakantie het niet meer. Eerst reageerde een paar apps niet meer, de camera crashte en nadat ik hem met power-volume-up had uitgezet ging hij niet meer aan.

Is er dan toch vocht in mijn toestel gekomen? Mijn Xperia Acro S en Z1C hebben nooit problemen gegeven, alsook niet mijn DSC T-20 camera. M.a.w. ik let altijd goed op of de klepjes goed afgesloten zijn.

Fast forward 4 weken naar vorige week. Ik mijn toestel bij de KPN-winkel inleveren. De verkoper hangt hem aan een lader en hey, het SONY logo! Ik begon al nerveus te lachen. Ben ik nou gek en is hij niet kapot? Maar 'gelukkig', hij starte niet door, maar kwam in een loop terecht. Elke keer een zwart scherm en daarna het SONY logo.

Telefoon is naar Teleplan gestuurd met als klachtomschrijving "Toestel gaat niet aan" (niets over het zwembad-voorval) en daar komt uit:

17-06-2015 05:58 start onderhoud
17-06-2015 05:58 Diagnose gesteld
19-06-2015 08:33 onderhoud afgerond
19-06-2015 08:33 toewijzen vervangen toestel

Huh? Krijg ik een nieuw toestel? Ben benieuwd!

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb een gek verschijnsel. Ik heb de automatische orientatie altijd uitstaan (geforceerd op portrait). Soms als ik de lader heb ingeplugd zet ie de orientatie weer op automatisch draaien.

Is dit een bug of een feature en indien het laatste, hoe zet ik het uit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:41

thijsco19

KTM 990 SMT

Gebruik je de magneet aansluiting? Kan me voorstellen dat ie in de war raakt omdat de telefoon denk dat ie in het dock wordt gezet, het scherm draait dan namelijk horizontaal.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
thijsco19 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:10:
Gebruik je de magneet aansluiting? Kan me voorstellen dat ie in de war raakt omdat de telefoon denk dat ie in het dock wordt gezet, het scherm draait dan namelijk horizontaal.
klopt idd, het is volgens mij idd alleen bij de magneetaansluiting. Het gebeurt ook soms als ik een paar keer kort achter elkaar aansluit/onderbreek/aansluit (omdat ik die rottige aansluiting nooit in 1 keer vast krijg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik het originele dock voor mijn Z3 compact.

Het is een originele (via Amazone besteld, 20€). De kabel is ook origineel.

Nu laadt hij redelijk OK op. Alleen rond de 90% gaat hij aan en uit qua laden. Hij komt ook niet tot een volledige lading.

Dit is vervelend, want niet volledig opgeladen. Maar ook lijkt mij dit niet iets fijns voor de accu. Iemand hier ervaring mee? Als ik hem rechtstreeks op de oplader doe, dan laadt het wel door. Dus zal waarschijnlijk aan het dock liggen. Alleen zo gek dat hij het soms wel compleet doet...

Wordt denk ik een retourtje. Zag ook geen anderen met deze ervaring hier.

Verder een fijn ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:55:
Nu laadt hij redelijk OK op. Alleen rond de 90% gaat hij aan en uit qua laden. Hij komt ook niet tot een volledige lading.

Dit is vervelend, want niet volledig opgeladen. Maar ook lijkt mij dit niet iets fijns voor de accu.
Dat de batterij niet tot 100% wordt geladen zou juist beter moeten zijn voor de batterij (zie ook hier: http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries). Ik probeer ze zelf nooit gans vol te laden. Op dat punt moet je je dus geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Giesber schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:22:
[...]

Dat de batterij niet tot 100% wordt geladen zou juist beter moeten zijn voor de batterij (zie ook hier: http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries). Ik probeer ze zelf nooit gans vol te laden. Op dat punt moet je je dus geen zorgen maken.
Waar staat jouw bewering in dat artikel? Het maakt enkel gewag over de spanning van de lader, die wanneer lager dan 4,2V de batterij niet volledig zal opladen. Dat heeft echter niks te maken met het onderbreken van een poging tot laden op gewoon 4,2V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
DevilsProphet schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:37:
[...]

Waar staat jouw bewering in dat artikel? Het maakt enkel gewag over de spanning van de lader, die wanneer lager dan 4,2V de batterij niet volledig zal opladen. Dat heeft echter niks te maken met het onderbreken van een poging tot laden op gewoon 4,2V.
Ik heb het niet meer gans opnieuw gelezen nadat de site een tijd geleden vernieuwd is, maar het stuk over Depth of discharge (DoD) op die pagina gaat er precies over. Ze hebben ook een samenvatting van alle tips voor 3 groepen batterijen (Li-ion zit momenteel in nagenoeg alle moderne mobiele devices): http://batteryuniversity....do_and_dont_battery_table. Daar staat onder andere in dat full cycles (100% laden en dan tot 0% ontladen) af te raden zijn.

Dat gezegd zijnde kan een moderne batterij wel wat hebben, ze kunnen veel beter tegen verschillende gebruiksscenario's dan de vroegere nikkel gebaseerde batterijen (die je nu nog vindt als oplaadbare AA en AAA batterijen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
royalt123 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:25:
Eigenlijk was het mij pas opgevallen, die resultaat was toen simkaart niet activeert (nieuw sim) daarmee waarschijnlijk zolang meeging. Nu werkt simkaart wel en mobiel data of wifi staat altijd aan en stamina ook permanent geactiveerd. Zit nu op 2% per uur gemiddeld verbruik wat ook uitstekend is. zet je stamina inplaats 20 procent gewoon 100 procent, ik merk geen performance verlies en ik heb whatsapp,.. excluded gedaan voor berichten wel te ontvangen.

[...]
Vraag me niet hoe, maar na het weekend is mijn batterij opeens weer een stuk beter. Ik reed zaterdag naar Duitsland, hele weg telefoon aan de lader in de auto gehad en bij aankomst die dag merkte ik dat het percentage verbruik weer enorm langzaam ging en ik gewoon de hele dag met de telefoon kon en hield nog een behoorlijk percentage over ook.

Bovendien werd de telefoon ook niet meer zo warm als vorige week. Ff bekijken hoe het deze week gaat, hopelijk blijft het zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:55:
Ik gebruik het originele dock voor mijn Z3 compact.

Het is een originele (via Amazone besteld, 20€). De kabel is ook origineel.

Dit is vervelend, want niet volledig opgeladen. Maar ook lijkt mij dit niet iets fijns voor de accu. Iemand hier ervaring mee? Als ik hem rechtstreeks op de oplader doe, dan laadt het wel door. Dus zal waarschijnlijk aan het dock liggen. Alleen zo gek dat hij het soms wel compleet doet...

Wordt denk ik een retourtje. Zag ook geen anderen met deze ervaring hier.

Verder een fijn ding!
Dit had ik ook , het knipperende ledje bij 90 % opladen en zelfs vroeger met het dockingstation.
Als ik oplaad via de plug heeft de lader een 800mA nodig, laad ik op via het docking station dan heb ik maar 570 mA nodig. Waarschijnlijk zit er meer verlies via dit dockingstation, maar dat resulteert alleen maar in iets trager opladen.

Dat knipperen heb ik opgelost door een 2A lader te kopen ( op ebay China ongeveer 3€ )
Daarmee heb ik nooit geen probleem meer. Mijn originele sony lader gaf maximum 0,5A, wat te weinig is.

Ik ben er wel zeker van dat die 0,5A lader wel voldeed toen ik nog geen lollipop had, dus moet er iets gewijzigd zijn met het opladen na de update naar lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Giesber schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:48:
[...]

Ik heb het niet meer gans opnieuw gelezen nadat de site een tijd geleden vernieuwd is, maar het stuk over Depth of discharge (DoD) op die pagina gaat er precies over. Ze hebben ook een samenvatting van alle tips voor 3 groepen batterijen (Li-ion zit momenteel in nagenoeg alle moderne mobiele devices): http://batteryuniversity....do_and_dont_battery_table. Daar staat onder andere in dat full cycles (100% laden en dan tot 0% ontladen) af te raden zijn.

Dat gezegd zijnde kan een moderne batterij wel wat hebben, ze kunnen veel beter tegen verschillende gebruiksscenario's dan de vroegere nikkel gebaseerde batterijen (die je nu nog vindt als oplaadbare AA en AAA batterijen).
Ah, ik dacht dat je specifiek doelde op "niet opladen tot 100%!".

Neen inderdaad, een moderne batterij gebaseerd op Lithium is veel beter af met gedeeltelijke ontladingen tussen het opladen door, men zegt zelfs dat volledige ontladingen vrij schadelijk zijn voor dat typen batterijen.

Dat gezegd zijnde is het volgens mij evenmin erg om niet op te laden tot 100% voor je de kabel uittrekt, maar voordeel ga je daar niet mee doen in tegenstelling tot het vermijden van het volledig opgebruiken van een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:45:
Mijn originele sony lader gaf maximum 0,5A, wat te weinig is.

Ik ben er wel zeker van dat die 0,5A lader wel voldeed toen ik nog geen lollipop had, dus moet er iets gewijzigd zijn met het opladen na de update naar lollipop.
Er staat nochtans 1500mA op de lader die hier was bijgeleverd. Of bedoel je dat die effectief toch maar 500mA levert bij het laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:44
Beste Medetweakers!

Vandaag heb ik een Sony Xperia Z3 compact mogen ontvangen, maar ik voor het eerst zorgvuldig genoeg met mijn telefoon om deze enigsinds krasvrij te willen houden! Ook omdat ik veel hoor over spontaan barstende schermen leek het mij om een beschermde (glas)laag aan te brengen rondom mijn nieuwe telefoon. Ik heb uiteraard wel wat rondgezocht, maar een echt doorslaggevende winnaar heb ik niet kunnen vinden.

Ik vroeg mij af of er mensen hier toevallig goed advies hebben wat een goede beschermlaag is voor het scherm en achterkant! Bonuspunten voor als er ook extra bescherming wordt geboden voor spontaan barstende schermen (ik weet dat dat niet waarschijnlijk is aangezien dat een intern probleem is, maar goed, een tweaker mag hopen)

En om te voorkomen dat dit puur een aankoopadvies is. Mijn eerste indruk is geweldig:D Ik kom van een acro S model af, die dezelfde formaat heeft dus deze ligt heel erg vertrouwd in de hand. Voor de rest is alles beter en sneller (plus een stuk betere accuduur). Ik ben momenteel in ieder geval nog erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .pointer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-09 12:47
Juancho schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:47:
[...]

Ik heb dit toevallig laatst ook gehad. Toen had ik een keer lopen klooien met de verschillende stamina/ultra stamina/batterijmodussen die erop zitten. Op een gegeven moment redde hij het eind van de dag niet eens meer.
Toen maar een fabrieksreset gedaan en niks aan de batterijbespaarmodussen veranderd na de reset. Gaat weer gewoon 2 dagen mee.
Lijkt dus een softwarefout! Ook lollipop hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:08
Ardjee schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:03:
Beste Medetweakers!

Vandaag heb ik een Sony Xperia Z3 compact mogen ontvangen, maar ik voor het eerst zorgvuldig genoeg met mijn telefoon om deze enigsinds krasvrij te willen houden! Ook omdat ik veel hoor over spontaan barstende schermen leek het mij om een beschermde (glas)laag aan te brengen rondom mijn nieuwe telefoon. Ik heb uiteraard wel wat rondgezocht, maar een echt doorslaggevende winnaar heb ik niet kunnen vinden.

Ik vroeg mij af of er mensen hier toevallig goed advies hebben wat een goede beschermlaag is voor het scherm en achterkant! Bonuspunten voor als er ook extra bescherming wordt geboden voor spontaan barstende schermen (ik weet dat dat niet waarschijnlijk is aangezien dat een intern probleem is, maar goed, een tweaker mag hopen)

En om te voorkomen dat dit puur een aankoopadvies is. Mijn eerste indruk is geweldig:D Ik kom van een acro S model af, die dezelfde formaat heeft dus deze ligt heel erg vertrouwd in de hand. Voor de rest is alles beter en sneller (plus een stuk betere accuduur). Ik ben momenteel in ieder geval nog erg tevreden!
Er is ook een accessoires topic, daar staan een hoop ervaringen. Maar om je de moeite te besparen: Nilkin 9H screen protector komt bij vrijwel iedereen als beste uit de test. Glass protector voor de voorkant (en er zit een plastic voor de achterkant bij). Voor de achterkant heb ik zelf een dunne tpu cover van eBay (nog geen euro). Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:44
barrymossel schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:39:
[...]

Er is ook een accessoires topic, daar staan een hoop ervaringen. Maar om je de moeite te besparen: Nilkin 9H screen protector komt bij vrijwel iedereen als beste uit de test. Glass protector voor de voorkant (en er zit een plastic voor de achterkant bij). Voor de achterkant heb ik zelf een dunne tpu cover van eBay (nog geen euro). Succes!
Hartelijk bedankt! dan ga ik mij even verdiepen in je genoemde Nilkin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevilsProphet schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:01:
[...]

Er staat nochtans 1500mA op de lader die hier was bijgeleverd. Of bedoel je dat die effectief toch maar 500mA levert bij het laden?
U hebt gelijk, ik had dat eentje niet gezien van die 1500 omdat het zo klein staat geschreven.
Maar ik heb nog enkele metingen gedaan op deze oplader en inderdaad die levert 1500 mA als ik er verbruik op aanschakel, maar de spanning is zelfs zonder stroomverbruik maar 4,8 volt en daar is mijn Z3 niet meer mee tevreden als hij boven de 90 % opgeladen is.
Het stroomverbruik bij het opladen is maar maximum 800mA.

Maar ik bedoelde ook wel dat er maar ongeveer 500mA verbruikt wordt als hij opgeladen word via het dockingstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
.pointer schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:10:
[...]

Ik heb dit toevallig laatst ook gehad. Toen had ik een keer lopen klooien met de verschillende stamina/ultra stamina/batterijmodussen die erop zitten. Op een gegeven moment redde hij het eind van de dag niet eens meer.
Toen maar een fabrieksreset gedaan en niks aan de batterijbespaarmodussen veranderd na de reset. Gaat weer gewoon 2 dagen mee.
Lijkt dus een softwarefout! Ook lollipop hier.
Ik heb geen idee (behalve de telefoon een x opnieuw opgestart) maar bij mij gaat de telefoon ook weer gewoon 2 dagen mee. Ook wordt hij niet meer zo warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:41

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:41:
[...]

U hebt gelijk, ik had dat eentje niet gezien van die 1500 omdat het zo klein staat geschreven.
Maar ik heb nog enkele metingen gedaan op deze oplader en inderdaad die levert 1500 mA als ik er verbruik op aanschakel, maar de spanning is zelfs zonder stroomverbruik maar 4,8 volt en daar is mijn Z3 niet meer mee tevreden als hij boven de 90 % opgeladen is.
Het stroomverbruik bij het opladen is maar maximum 800mA.

Maar ik bedoelde ook wel dat er maar ongeveer 500mA verbruikt wordt als hij opgeladen word via het dockingstation.
Persoonlijk verwacht ik niet dat het aan het voltage ligt. Een USB uitgang mag volgens de specificaties zoveel procent afwijken, volgens mij valt die 0,2 V daar nog binnen.
En de accu word toch geladen met 4,2/4,3 V, het enige wat zou mogen verschillen is de laadstroom. En zelfs dat is bij een goede laadmethode (cc/cv) pas tegen het einde aan.
Zou misschien kunnen verklaren warom de telefoon maar tot 90% geladen wordt?

Bovenstaande is zomaar een ideetje/brainfart :p.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op de frontpage iets over android m?
Is dat weer een nieuwe versie die in de herfst uitkomt?

Volgens mij kun je het beste zo'n nieuwe android instaleren met een geresette telefoon, dat is juist de reden dat ik de huidige update heb uitgesteld. Ik wacht maar tot de herfst.
Hoe bevalt de huidige update vergeleken met de vorige?
Merk je betere batterij duur? of iets anders.

Ik lees voornamelijk negatieve details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:07
Lollipop? Ik vind het prima, maar je batterij gaat een beetje achteruit. Daarbuiten gelaten, niks negatiefs voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Ik heb met de Z3C last van het volgende:

Wanneer ik iemand op speaker zet, hoort diegene mij ook minder goed.
Zelfs als ik de telefoon gewoon bij mijn mond houd, horen ze mij slecht. Zodra ik ze van de speaker afhaal is het weer goed. Is dit een defect?
Je zou toch denken dat het aanzetten van de speaker geen invloed zou moeten hebben op de microfoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nou in verlengde hiervan nogmaals mijn probleem. Als ik telefoneer met speaker aan of telefoneer met een headset dan is er niets aan de hand. bel ik normaal, dus met de telefoon tegen mijn oor, dan hoort de ander zichzelf in echo en de ander hoort mijn niet praten als ik door hem of haar praat.

Heel vervelend natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:37
Sinds kort heb ik de Z3 compact. Een aantal dingen zijn me nog niet helemaal gelukt om aan mijn wens aan te passen. Zoals snelle instellingen wijzigen, althans bij de meeste toggles lukt wel om aan te passen, maar 3 echter niet. Bluetooth, Wifi en de helderheidsslider. Het lukt me niet om deze te verwijderen. Iemand een suggestie?

Ander vraagje, hoe werkt de automatische helderheid? Ik heb wel de optie "Aanpasbare helderheid" gezien; maar als ik deze aan heb dan verschilt het niet mega veel of ik in een donkere of verlichte ruimte ben qua helderheid. Moet ik dan alsnog de slider gebruiken om een "startpunt" te zetten vanwaar de helderheid een percentage helder of minder helder automatisch wordt aangepast door telefoon?

Derde dingetje: beveiliging middels pincode. Nu moet ik vervolgens na mijn vier cijferige pincode nog op het vinkje drukken. Op CM kan je instellen dat dat niet nodig is, maar met de standaard Sony skin heb ik die mogelijkheid nog niet die optie gevonden. Of kijk ik verkeerd?

[ Voor 16% gewijzigd door kippengaas op 25-06-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Vervolg van mijn verhaaltje hierboven: Ik heb een gloednieuw toestel gekregen! _/-\o_

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
kippengaas schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:06:
Sinds kort heb ik de Z3 compact. Een aantal dingen zijn me nog niet helemaal gelukt om aan mijn wens aan te passen. Zoals snelle instellingen wijzigen, althans bij de meeste toggles lukt wel om aan te passen, maar 3 echter niet. Bluetooth, Wifi en de helderheidsslider. Het lukt me niet om deze te verwijderen. Iemand een suggestie?
Ik zag dat ook ook geen idee of je dit kan aanpassen. Zelf gebruik ik nooit de bluetooth en zou deze willen vervangen voor een adere quick launch.
Ander vraagje, hoe werkt de automatische helderheid? Ik heb wel de optie "Aanpasbare helderheid" gezien; maar als ik deze aan heb dan verschilt het niet mega veel of ik in een donkere of verlichte ruimte ben qua helderheid. Moet ik dan alsnog de slider gebruiken om een "startpunt" te zetten vanwaar de helderheid een percentage helder of minder helder automatisch wordt aangepast door telefoon?
Zelf merk ik het wel heel erg. Laatst nog onbewust de automatische helderheid uitgezet. Was ik later buiten (zonnig) was het scherm zowat donker. Automatische helderheid aan en het was goed zichtbaar duidelijk helderder. Echter wat me wel opmerkte is dat je met de automatische helderheid alsnog de helderheid slider kan aanpassen. Dit lijkt te betekenen dat je zelf kan bepalen in welke range je de automatische helderheid wil hebben. Ik heb de slider op ongeveer een derde staan.
Derde dingetje: beveiliging middels pincode. Nu moet ik vervolgens na mijn vier cijferige pincode nog op het vinkje drukken. Op CM kan je instellen dat dat niet nodig is, maar met de standaard Sony skin heb ik die mogelijkheid nog niet die optie gevonden. Of kijk ik verkeerd?
Ik gebruik zelf niet de pincode lock, maar de patern lock en hiermee unlock de telefoon zodra ik de juiste patern heb ingevoerd. Zelf vind ik de patern lock ook wat handiger dan de pincode lock, misschien het proberen/overwegen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Mijn telefoon is vanmiddag gevallen en er is weer een barst bijgekomen op de achterkant. Hij functioneerde nog prima, tot 10 minuten geleden. Touchscreen reageert niet meer. Er zit geen enkele barst op de voorkant. Android reageert via de fysieke knoppen wel nog. Iemand enig idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 09:53
Bij mij zit de aan/uit knop vast, en tegelijk daarmee is ook de auto-orientatie functie uitgevallen. Gaat vandaag terug voor reparatie.

Behalve dit nieuwe voorval bevalt de telefoon goed. Vind wel de lichtopbrengst van het scherm tegenvallen nu het buiten steeds helderder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Daan87423 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:31:
Mijn telefoon is vanmiddag gevallen en er is weer een barst bijgekomen op de achterkant. Hij functioneerde nog prima, tot 10 minuten geleden. Touchscreen reageert niet meer. Er zit geen enkele barst op de voorkant. Android reageert via de fysieke knoppen wel nog. Iemand enig idee wat ik kan doen?
Laten repareren lijkt me. Alle andere "oplossingen" zullen waarschijnlijk tijdelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Iemand ook last van het scherm dat spontaan begint te flikkeren? Ik heb dit ongeveer 1 x per dag. Dan moet ik hem opnieuw opstarten en is het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb in mijn contacten een paar favorieten.
Weet iemand hoe je deze op een startscherm plaatst.
Dus niet de widget met steeds bijgewerkte contacten maar gewoon de "statische" favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MatMich schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:58:
Ik heb in mijn contacten een paar favorieten.
Weet iemand hoe je deze op een startscherm plaatst.
Dus niet de widget met steeds bijgewerkte contacten maar gewoon de "statische" favorieten.
http://heresthethingblog....p-put-favorite-contracts/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Dank je maar dat is niet wat ik zocht.
Op die manier krijg je gewoon alle gegevens van de betreffende contactpersoon op je startscherm.
Ook de widget die ervoor zorgt dat je de meest gebelde contacten altijd op je startscherm hebt zoek ik niet.
Die verandert namelijk steeds en als je dus 4 keer geen verbinding hebt gehad met de plaatselijke vuilophaaldienst staat dit contact dus vooraan in je bellerslijst en dat is dus irritant.
Wat ik zoek is een snelkoppeling naar een telefoonnummer van bv een familielid en dat specifieke nummer van dat familielid belt hij altijd direct zonder dat contact eerst te openen omdat hij of zij meerdere nummers heeft.
En raad eens?
Ik heb het gevonden en wel als volgt:

Houd je startscherm ingedrukt en kies onderop voor applicaties.
Kies helemaal links in de lijst snelkopp.
Kies vervolgens, iets naar links,direct bellen ( het telefoonhoorn symbooltje)
Vervolgens openen je contacten en kies je er een ( als een contact meerdere nummers heeft staat hij of zijner ook meerdere malen in dus zoek het nummer wat je wil hebben)
Et... Voila!

Zo simpel en toch zo ingewikkeld, dat is voor mij kenmerkend voor deze Sony Xperia Z3.
Ja, het is eigenlijk altijd heel makkelijk en ja, ik kan het helaas ook zelden vinden.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind deze smartphone in veel zaken helaas verre van intuitief.
In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:57
Zo dan, mijn dochter heeft de telefoon van mijn vrouw op de grond gesmeten net. Scherm kapot, telefoon dood, zelfs als we hem aan de laptop hangen zit er geen beweging in.
Verzekering gebeld en willen de huidige nieuwwaarde vergoeden, maar ik moet eerst laten nakijken of hij te repareren is en hoeveel dat kost, we mogen dan kiezen of we laten repareren of nieuwwaarde laten vergoeden.

Vraag: Waar kan ik dat laten doen, aangezien we er een soort bewijsje van moeten hebben, mochten we controle krijgen.

Aangezien ze heel de dag met 3 kids op stap is wil ik haar niet zonder telefoon hebben zitten en we hebben geen oud reserve toestel liggen nu. :(
Koop het liefst nu gelijk een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Je hebt wel vaak van die telefoonturken (niet denigrerend bedoeld, maar zijn vaak turkse mensen ;)) met telefoonwinkeltjes waar ze ook vaak hoesjes enzo hebben uitgestald. Die kunnen vast wel een indicatie geven.

Of anders bij de winkel waar je de telefoon gekocht hebt, alleen bestaat dan de kans dat ze geen technische kennis hebben en het ding dus eerst moeten opsturen voor een diagnose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 17:58
T.E schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:41:
Iemand ook last van het scherm dat spontaan begint te flikkeren? Ik heb dit ongeveer 1 x per dag. Dan moet ik hem opnieuw opstarten en is het over.
Ik weet niet of dit hetzelfde is als ik heb, maar ik heb het probleem dat hij soms als het scherm uit staat, licht geeft. Dus dat de backlight aanstaat ofzo, en het scherm dus actief zwart is aan het weergeven. Een restart is hiervoor de oplossing.

Helaas heb ik verder ook dat het rubberen randje van het klepje een beetje los is gegaan, waardoor deze niet meer goed sluit. Ben je, als je dit wilt laten repareren zonder garantie te verliezen je telefoon echt een tijd kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:57
Palomar schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:26:
Je hebt wel vaak van die telefoonturken (niet denigrerend bedoeld, maar zijn vaak turkse mensen ;)) met telefoonwinkeltjes waar ze ook vaak hoesjes enzo hebben uitgestald. Die kunnen vast wel een indicatie geven.

Of anders bij de winkel waar je de telefoon gekocht hebt, alleen bestaat dan de kans dat ze geen technische kennis hebben en het ding dus eerst moeten opsturen voor een diagnose.
Met een beetje Googlen zie je ook dat het scherm vervangen zo'n 200EUR kost, of er meer dingen stuk zijn weet ik nog niet, hij gaat wel aan zegt mijn vrouw, maar touchscreen doet het niet (duh).
Bel zo de verzekering wel wat ze nu precies willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
-TheNose- schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:26:
[...]

Met een beetje Googlen zie je ook dat het scherm vervangen zo'n 200EUR kost, of er meer dingen stuk zijn weet ik nog niet, hij gaat wel aan zegt mijn vrouw, maar touchscreen doet het niet (duh).
Bel zo de verzekering wel wat ze nu precies willen.
Ik heb precies hetzelfde gehad. Nieuw waarde is iets van 380 werd me verteld, dus scherm vervangen was goedkoper. Verzekering heeft het uiteindelijk betaald :)

Ik heb het hier laten doen: http://www.anyfix.nl/ Was incl. waterdicht en heeft iets meer dan een week geduurd. Je zou kunnen bellen of eerst kunnen checken of er meer kapot is voordat ze echt repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
iklucas schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:17:
[...]

Ik weet niet of dit hetzelfde is als ik heb, maar ik heb het probleem dat hij soms als het scherm uit staat, licht geeft. Dus dat de backlight aanstaat ofzo, en het scherm dus actief zwart is aan het weergeven. Een restart is hiervoor de oplossing.

Helaas heb ik verder ook dat het rubberen randje van het klepje een beetje los is gegaan, waardoor deze niet meer goed sluit. Ben je, als je dit wilt laten repareren zonder garantie te verliezen je telefoon echt een tijd kwijt?
Je kan het best zelf een klepje bestellen via internet. Ik heb m gekocht via mobilesupply. Weer compleet waterdicht. Je garantie vervalt hierdoor ook NIET. Sony heeft mij zelf in een mail namelijk ook verteld dat, als ik mijn telefoon niet 2 weken kwijt wil zijn, ik het best zelf een klepje kan kopen. Kwestie van eruit trekken en erin duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 22:19
Vanochtend bleek ik ook slachtoffer van de spontane barst :(

Gebeurd terwijl hij in de dock stond. Digitizer ook stuk,dus meteen laten repareren. Had liever erover geprocedeerd tegen Media Markt maar het vooruitzicht alles over te moeten zetten op een andere telefoon sprak mij niet aan.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop de laatste tijd tegen een nieuw probleem aan. Mijn muziekspeler pauzeert de muziek de hele tijd. De telefoon lijkt de oortjes gewoon niet goed meer te pakken. Ik heb al verschillende headphones geprobeerd maar het probleem houdt aan dus daar zal het niet aan liggen.

Zou dit een software probleem zijn of zou mijn earjack gewoon niet goed meer zijn?

Ik heb hem nog nooit onder water gehouden dus misschien is schoonmaken een optie? Ik ben alleen als de dood voor water schade aan dit ding, ik heb hem langer dan 6 maanden dus ik weet niet hoe het dan zit met de garantie?
Zou Sony problemen met de earjack en/of waterdichtheid nog voor mij oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Haha, de telefoon is toch waterdicht? Sony heeft zelfs een marketingcampagne opgezet waarin ze het "wassen" van een telefoon promoten.

Garantie zou in principe gewoon 2 jaar moeten zijn. Ook garantie op waterdichtheid en je headphone jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:57:
Haha, de telefoon is toch waterdicht? Sony heeft zelfs een marketingcampagne opgezet waarin ze het "wassen" van een telefoon promoten.

Garantie zou in principe gewoon 2 jaar moeten zijn. Ook garantie op waterdichtheid en je headphone jack.
Haha ja dat hoop ik, maar na 400 euro betaald te hebben wil ik zo weinig mogelijk risico lopen.

Ik ben vooral nu bang met wassen/natmaken met vakantie in het vooruitzicht. Mocht het misgaan zit ik straks zonder telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:24:
[...]

Haha ja dat hoop ik, maar na 400 euro betaald te hebben wil ik zo weinig mogelijk risico lopen.

Ik ben vooral nu bang met wassen/natmaken met vakantie in het vooruitzicht. Mocht het misgaan zit ik straks zonder telefoon.
Mij zal je er ook niet mee in een zwembad zien duiken. Elektronica en water gaan nu eenmaal niet samen ;)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik was er ook huiverig voor moet ik toegeven, maar ben toch deze vakantie ermee het zwembad in gegaan. Hij is niet kapot gegaan! Maar het nut ervan zie ik nog steeds niet echt. Behalve dan dat hij in het toilet kan vallen en beter tegen regen kan. Maar om de telefoon nu wekelijks te wassen of er filmpjes mee in het zwembad te maken, neuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ik heb mijn toestel nu sinds november ongeveer, en het lijkt nu net alsof het scherm los laat.
Als ik ergens in het midden op mijn scherm druk dan hoor je het ook kraken, en je ziet ook echt het glasplaat omhoog en omlaag gaan.

Zijn er meer mensen dit dit ervaren?

Met een pressuretest zit ik op 1019,6millibar, en dit neemt niet toe/af als ik ergens op druk.
Hoor dit normaal wel het geval te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Druk moet, wanneer de klepjes gesloten zijn, wel toe-/afnemen. Sowieso kraakt bij mij niets. Ik zou hem in ieder geval niet onder water houden en teruggaan naar de winkel. Want dit klinkt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
barrymossel schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:35:
Druk moet, wanneer de klepjes gesloten zijn, wel toe-/afnemen. Sowieso kraakt bij mij niets. Ik zou hem in ieder geval niet onder water houden en teruggaan naar de winkel. Want dit klinkt niet goed.
Ook bij het openen en/of dicht doen van de klepjes verandert er niks.. :9
Ik zie trouwens ook dat er stof achter mijn scherm is gekomen.. dus waterdicht zal ie niet meer zijn.

Vanavond zal ik proberen het even duidelijk op foto/film te krijgen...
Pagina: 1 ... 36 ... 60 Laatste