Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:39
vaagisdenaam schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:16:
Nog een kort een verhaal over de breekbaarheid:
Mijn z3c is meermaals gevallen, een keer of drie, wel van geringe hoogte en op laminaatvloer, dus dat zal gescheeld hebben. Telkens niks aan de hand overigens, op een héél klein hapje uit de witte plastic rand rondom het scherm na, wat amper opvalt of voelbaar is.
Een paar dagen terug echter viel hij van ongeveer schouderhoogte (!) op een granieten vloer.
Nadat ik mijn hart weer op de goede plaats had durfde ik te kijken: niks aan de hand! Geen schrammetje zelfs! De enige bescherming die ik heb is tweezijdig een rhinoshield van plastic (aanrader overigens).

Erg tevreden dus nog, de horrorverhalen lijken op mijn exemplaar niet van toepassing gelukkig!
Kijk, die spontane barsten is heel erg vervelend en eigenlijk ook schandalig. Maar als het goed is wordt dat binnen de garantie opgelost. Dat glas breekbaar is weten we ook allemaal. Twee kanten glas is dus ook een grotere kans op schade als de telefoon valt, lijkt me. Maar ook met een Samsung of HTC kun je pech hebben als hij valt. Vaak genoeg dergelijke telefoons gezien met een kapot scherm.

Wel is de Z3 erg glad. Hij glijdt zo van een bankleuning af ofzo. Dat vind ik wel erg vervelend. Stop hem nu dus in een gleuf van de bank, totdat mijn hoesje binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:59:
[...]

Kijk, die spontane barsten is heel erg vervelend en eigenlijk ook schandalig. Maar als het goed is wordt dat binnen de garantie opgelost. Dat glas breekbaar is weten we ook allemaal. Twee kanten glas is dus ook een grotere kans op schade als de telefoon valt, lijkt me. Maar ook met een Samsung of HTC kun je pech hebben als hij valt. Vaak genoeg dergelijke telefoons gezien met een kapot scherm.

Wel is de Z3 erg glad. Hij glijdt zo van een bankleuning af ofzo. Dat vind ik wel erg vervelend. Stop hem nu dus in een gleuf van de bank, totdat mijn hoesje binnenkomt.
Tja, die van mij is ook meer maals gevallen van redelijke hoogte, niks aan de hand.... laatste weken (2 denk ik) is hij geen enkele keer meer gevallen of iets dergelijks, en nu zit er spontaan weer een barst in.

Dus ik vrees dat het altijd kan gebeuren, of je nou een exemplaar heb van 1 week oud of 3 maanden...

Gelukkig heb ik geen val schade of iets dergelijks dus zou reparatie onder garantie geen enkel probleem mogen zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Het is dat ik nog zeer tevreden ben met mijn Z1C en dat ik hoop dat er binnen nu en een paar maanden een Z4C opduikt, anders had ik de Z3C wel al gekocht :)
Ik vind het persoonlijk ook een van de mooiere toestellen van het moment, alhoewel ik toch iets liever een aluminium rand gezien had zoals bij de gewone Z3.

[ Voor 33% gewijzigd door SToRM666 op 03-03-2015 09:58 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-07 11:15

Erv

Ik vind het persoonlijk ook een van de mooiere toestellen van het moment, alhoewel ik toch iets liever een aluminium rand gezien had zoals bij de gewone Z3.
Hoewel dit in het accessoires topic hoort:
Aluminium rand van KWMobile via Ebay, deze past erg mooi: http://www.ebay.nl/itm/351306655101 of print een rand: https://www.thingiverse.com/thing:700885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de officiele magnetische houder voor de z3 compact. Maar wat is eigenlijk het nut van het ding?
Het laad op zonder dat je je klepje open hoeft te doen, gok ik.

Maar verder? Waarom moet het magnetisch zijn? Moet je de telefoon precies in het midden plaatsen?

Hoe kun je het beste opladen (van leeg naar vol, of van halfvol naar vol) En mag je het de batterij op de lader houden of kun je die er beter zsm wanneer deze vol is ervan af halen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2015 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:44

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Iemand al de Lollipop update binnen? Sony had aangegeven hem eind februari beschikbaar te stellen.
Ik zit op KPN/HI en wacht met smart op de nieuwe Android!

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
JGoeij schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:36:
Iemand al de Lollipop update binnen? Sony had aangegeven hem eind februari beschikbaar te stellen.
Ik zit op KPN/HI en wacht met smart op de nieuwe Android!
Nope, nog geen officiële release. Helaas.

CM12 is wel te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 01:28:
Ik heb de officiele magnetische houder voor de z3 compact. Maar wat is eigenlijk het nut van het ding?
Het laad op zonder dat je je klepje open hoeft te doen, gok ik.

Maar verder? Waarom moet het magnetisch zijn? Moet je de telefoon precies in het midden plaatsen?

Hoe kun je het beste opladen (van leeg naar vol, of van halfvol naar vol) En mag je het de batterij op de lader houden of kun je die er beter zsm wanneer deze vol is ervan af halen?
Er zijn verschillende meningen over hoe je het beste een batterij moet onderhouden.
Wat sws niet goed is om hem helemaal leeg te laten lopen. Vol houden is minder erg. Ik heb een keer ergens gelezen dat het optimale resultaat behaald wordt als je de batterij tussen 25% en 85% houdt.

Magnetische lader is alleen nuttig omdat je dan het klepje niet elke keer open hoeft te doen. Ik zelf ervaar dat het laden ook een stuk langzamer gaat, dus gebruik hem nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand geprobeerd om de Z3C aan te sluiten op een HDTV met een MHL adapter? Ik heb een cheap dingetje gekocht via Marktplaats: Afbeeldingslocatie: http://pictures.content4us.com/products_high_res/CABLE-1120_1.JPG

Het is me gelukt en het werkt best vloeiend...totdat het beeld begon te flikkeren bij filmpjes. Het beeld viel op mijn monitor steeds een halve seconde weg. Op een ander beeldscherm geprobeerd, daar leek het niet van toepassing te zijn, maar filmpjes kijken via bijvoorbeeld Youtube of gewone filmpjes van de camera gaat niet goed omdat om de paar seconden het beeld even wegvalt. Nu las ik op deze pagina dat het nogal kan schelen wat voor soort MHL adapter je hebt. Dit is een merkloos ding, misschien verouderd. Heeft iemand betere ervaringen met MHL op deze telefoon? Mij leek het wel leuk om games te spelen op een tv met een ps3 controller, zoals het hier zo mooi wordt uitgelegd voor de Z3.

Edit: Misschien ligt het aan de Sony adapter die ik gebruik voor de stroom, volgens Youtubers. Want ik weet niet of die genoeg stroom levert aan de MHL adapter.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:43
geen MHL-ervaring, wel met Chromecast. Werkt perfect om bv youtube af te spelen of netflix... het screen volledig casten naar tv gaat ook goed tot je inderdaad video afspeelt, dan hapert-ie af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang genoten te hebben van m'n z3 compact helaas nu ook barst in de achterkant. Zo snel mogelijk contact opnemen met telfort... Erg jammer dit, want het is echt een geweldige telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
dolledriesnl schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:49:
geen MHL-ervaring, wel met Chromecast. Werkt perfect om bv youtube af te spelen of netflix... het screen volledig casten naar tv gaat ook goed tot je inderdaad video afspeelt, dan hapert-ie af en toe.
Dit probleem heb ik ook met mijn nexus 5. ligt niet aan de telefoon inieder geval, niet alleen bij de Z3C.

Als je die MHL nu is aansluit via een andere telefoon met hetzelfde beeldscherm, knippert het dan ook? zou natuurlijk aan de adapter of het gebruikte scherm kunnen liggen, op die manier kom je er dan snel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Hallo tweakers,
Ik heb toch maar even een account aangemaakt omdat ik een probleem heb met mijn Sony Xperia Z ( Ja ik weet dat dit een Z3 compact forum is, maar het Xperia Z forum is halfdood. Mijn probleem heeft dan ook te maken met de garantieafhandeling van Sony) Het probleem dat ik met mijn telefoon heb is dat, nadat ik hem gister mee heb genomen onder de douche, de telefoon op een gegeven moment raar ging doen. Zo ging het scherm vanzelf aan en uit en het volume uit zichzelf harder en zachter. Ik alle klepjes opengemaakt en nu blijkt dat de indicator achter de USB poort rood is gekleurd. Ook was er een grote hoeveelheid condens te zien achter de cameralens. Ik stond er nogal versteld van aangezien ik voor muziek een SBH20 van Sony gebruik en voor het opladen al sinds het begin een dockingstation van Sony gebruik. De klepjes heb ik dus nog nooit open gehad. Het water moet dus via een andere manier binnengedrongen zijn. Nu heb ik dus vernomen dat Sony nogal "ruk" is als het gaat om garantie en reparatie en was dan ook benieuwd hoe groot mijn kans zal zijn om deze telefoon onder de garantie te laten maken. De telefoon zelf is nu anderhalf jaar oud en heeft dus al de nodige gebruikssporen. Ik hoop dat één van jullie mij een antwoord kan geven. ( de telefoon werkt overigens nog wel gewoon alleen is deze dus niet meer waterdicht terwijl hij dat wél hoort te zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@hierboven, druk verschillen en ontluchten

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
Lip schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:25:
@hierboven, druk verschillen en ontluchten
Ik neem aan dat je met druk verschillen de druk bedoeld die het stromende water aanbrengt op de telefoon? In dat geval is dit onmogelijk. De telefoon lag in een hoekje van de douche voor muziek. Er is geen straal water opgekomen. Hooguit wat druppels. Verder douche ik me ook niet heel heet. Dus door een hoge omgevingstemperatuur kan het ook niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ik meen dat er eerst sprake was dat we lollipop 5.0.0 kregen, al kan ik daar geen bron meer van vinden.
Goed nieuws, het is, of er komt, waarschijnlijk 5.0.2. Dus hopelijk minder bugs waardoor 5.0 geplaagd werd.
Release staat op maart, waarschijnlijk "vlak na de MWC". Op de MWC werkte het blijkbaar snel en soepel.
http://www.ibtimes.co.uk/...lipop-spotted-mwc-1490369

Edit: dit geeft ook hoop
http://www.trustedreviews...p-update-coming-this-week

[ Voor 12% gewijzigd door vaagisdenaam op 06-03-2015 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
NL_Joshua schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:34:
[...]

Ik neem aan dat je met druk verschillen de druk bedoeld die het stromende water aanbrengt op de telefoon? In dat geval is dit onmogelijk. De telefoon lag in een hoekje van de douche voor muziek. Er is geen straal water opgekomen. Hooguit wat druppels. Verder douche ik me ook niet heel heet. Dus door een hoge omgevingstemperatuur kan het ook niet komen.
Ik denk dat hij bedoelt dat je via de barometer kunt testen of de telefoon waterdicht is.
ikt schreef op zondag 30 november 2014 @ 03:04:
[...]
Over je test - deze zegt niet zoveel over hoe waterdicht je telefoon is, omdat je niks merkt. Een andere methode om te controleren of de telefoon een gesloten systeem is, is via de druksensor.

Als je *#*#7378423#*#* intikt in de dialer, krijg je een menu te zien. Kies voor Service tests en dan Pressure Sensor. Deze laat zien hoeveel druk de telefoon meet. Als je nu zachtjes knijpt/drukt op het scherm/achterkant, hoort de druk omhoog te gaan. Zo weet je of alle sluitingen goed zijn. Na een korte tijd zal de waarde weer afnemen, dit komt omdat lucht er toch in en uit kan (met wat moeite), maar water zou niet in het apparaat horen te kunnen komen. Als je dan een klep opent zal de waarde bij druk zetten gewoon altijd stabiel blijven, dan weet je dat het apparaat (momenteel) een duik niet zal overleven.

Als dit het geval is, met gesloten klepjes, direct melden.

Edit: Eerste *# horen er twee van te zijn, sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Precies @hierboven

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
barrymossel schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:52:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat je via de barometer kunt testen of de telefoon waterdicht is.

[...]
In mijn post gaf ik aan dat ik een normale Z heb. De xperia Z heeft deze optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ja, dan kunnen we je ook niet verder helpen hè. Wij hebben, zoals het topic aangeeft, een Z3 compact. In theorie is het garantie, maar als het per ongeluk toch jouw schuld is, zullen ze moeilijk doen. Zonder een dergelijk testje weet je het niet hè. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
barrymossel schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:25:
Ja, dan kunnen we je ook niet verder helpen hè. Wij hebben, zoals het topic aangeeft, een Z3 compact. In theorie is het garantie, maar als het per ongeluk toch jouw schuld is, zullen ze moeilijk doen. Zonder een dergelijk testje weet je het niet hè. :)
In ieder geval bedankt voor de hulp. Ik vroeg ook niet om specifiek hulp bij de telefoon. Het ging me meer om hoe Sony omgaat met dit soort problemen. Neem aan dat de garantie bij zowel de Z als de Z3 de zelfde regels hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

barrymossel schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:57:
[...]

Nope, nog geen officiële release. Helaas.

CM12 is wel te flashen.
Als ik CM12 flash dan breek ik toch de camera-algoritmes/DRM van Sony? Dat is de enige reden dat ik nog geenn custom rom erop heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NL_Joshua schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:18:
[...]

In ieder geval bedankt voor de hulp. Ik vroeg ook niet om specifiek hulp bij de telefoon. Het ging me meer om hoe Sony omgaat met dit soort problemen. Neem aan dat de garantie bij zowel de Z als de Z3 de zelfde regels hebben. ;)
Mijn waterschade probleem werd netjes opgelost bij mijn Z3c van 3 maanden oud en geen enkel deukje/krasje. Je moet er echter wel moeite voor doen.

Contact opgenomen met Sony -> Doorgestuurd naar verkoper = T-Mobile -> T-Mobile geeft geen garantie op waterschade ->Terug gegaan naar Sony en het probleem uitgelegd -> Sony zal de telefoon willen onderzoeken, maar moet via verkoper worden opgestuurd -> Telefoon ingeleverd bij T-Mobile, met het verzoek om deze niet zelf te onderzoeken, maar direct door te sturen naar Teleplan voor reparatie/onderzoek.

3 weken later nog niets gehoord, dus even contact opgezocht met T-Mobile. Via de website van Teleplan heb ik foto's van het probleem kunnen bekijken. 1 dag daarna kreeg ik een bericht dat er een nieuwe telefoon onderweg was vanuit T-Mobile.
Nieuwe telefoon + nieuwe factuur met 2 jaar garantie ontvangen.

Heb je deuken, kiertjes in je telefoon. Dan zou ik niet weten hoe Sony ermee omgaat. Er staat op de website dat de telefoon gaandeweg minder waterdicht wordt.
Everyday wear and tear, along with damage to your device, can reduce its ability to resist dust and moisture.
bron:
http://support.sonymobile...ater-and-dust-resistance/

Verder had je gerust "waterdicht" kunnen invullen in het zoekvenster, dan had je mijn ervaring met waterschade ook kunnen lezen (het zijn bij mij maar 4 pagina's bij de zoekresultaten :)).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:10
JGoeij schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:49:
[...]

Als ik CM12 flash dan breek ik toch de camera-algoritmes/DRM van Sony? Dat is de enige reden dat ik nog geenn custom rom erop heb gezet.
De root-exploit van even geleden heeft dit obstakel opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
Kiswum schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:17:
[...]

Mijn waterschade probleem werd netjes opgelost bij mijn Z3c van 3 maanden oud en geen enkel deukje/krasje. Je moet er echter wel moeite voor doen.

Contact opgenomen met Sony -> Doorgestuurd naar verkoper = T-Mobile -> T-Mobile geeft geen garantie op waterschade ->Terug gegaan naar Sony en het probleem uitgelegd -> Sony zal de telefoon willen onderzoeken, maar moet via verkoper worden opgestuurd -> Telefoon ingeleverd bij T-Mobile, met het verzoek om deze niet zelf te onderzoeken, maar direct door te sturen naar Teleplan voor reparatie/onderzoek.

3 weken later nog niets gehoord, dus even contact opgezocht met T-Mobile. Via de website van Teleplan heb ik foto's van het probleem kunnen bekijken. 1 dag daarna kreeg ik een bericht dat er een nieuwe telefoon onderweg was vanuit T-Mobile.
Nieuwe telefoon + nieuwe factuur met 2 jaar garantie ontvangen.

Heb je deuken, kiertjes in je telefoon. Dan zou ik niet weten hoe Sony ermee omgaat. Er staat op de website dat de telefoon gaandeweg minder waterdicht wordt.

[...]

bron:
http://support.sonymobile...ater-and-dust-resistance/

Verder had je gerust "waterdicht" kunnen invullen in het zoekvenster, dan had je mijn ervaring met waterschade ook kunnen lezen (het zijn bij mij maar 4 pagina's bij de zoekresultaten :)).
Precies een antwoord dat ik zocht. Ik ga het er denkik gewoon op wagen. geen reparatie jammer dan. dan denkik toch maar een z2/3 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
JGoeij schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:49:
[...]
ikt schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 17:02:
[...]
Nou ja, je kunt weer terug naar een Sony based ROM, inclusief de DRM keys:
Note that the DRM keys (probably Sony’s camera app as well) can’t be used with Cyanogenmod, so the camera will still be theoretically inferior to the stock Sony firmware. But this does allow me to revert to factory condition, or stick with firmware derived from Sony’s if I am not happy with the trade-off. Previously, this wouldn’t have been possible!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2 dagen te hebben rondgelopen met de barst achterin, twijfel ik nog steeds of ik m'n telefoon moet laten repareren/opsturen voor garantie. Ik heb er geen last van, hij werkt nog uitstekend(hij is nog waterdicht) en ik verkoop mijn telefoon nooit aan het einde van m'n contract. Nu is mijn vraag aan jullie; als ik hem niet laat repareren en ik loop er gewoon mee door, bestaat dan de kans dat de schade groter wordt(lees:verlies ik dan m'n waterdichtheid op lange termijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:40
Zelf het achterkantje vervangen geen optie?
YouTube: Sony Xperia Z3 Compact Back Cover Replacement Tutorial

[ Voor 58% gewijzigd door mach2 op 07-03-2015 11:49 ]

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:09
Anders een sticker van skinzone.eu?
Heb er zelf eentje custom laten maken en tevreden van het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan zelf betalen voor wat eigenlijk een fout is van Sony? Nee dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Ik heb mijn achterkantje vervangen gekregen omdat er iets was met het lensglaasje, daarna heb ik meteen een protector op geplakt na de reparatie en nu ben ik wat zekerder van mijn zaak, en hij blijft mooi na het vervangen van het opgekraste protectortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 11:42:
Na 2 dagen te hebben rondgelopen met de barst achterin, twijfel ik nog steeds of ik m'n telefoon moet laten repareren/opsturen voor garantie. Ik heb er geen last van, hij werkt nog uitstekend(hij is nog waterdicht) en ik verkoop mijn telefoon nooit aan het einde van m'n contract. Nu is mijn vraag aan jullie; als ik hem niet laat repareren en ik loop er gewoon mee door, bestaat dan de kans dat de schade groter wordt(lees:verlies ik dan m'n waterdichtheid op lange termijn)?
Waterdichtheid wordt minder naarmate je hem gebruikt.
Als er ook nog een scheur in zit, dan zal het niet beter worden.
Vandaag direct aanmelden dus!

Als je telefoon straks ouder is dan 6 maanden, dan bestaat de kans dat je zelf voor de onderzoekskosten mag opdraaien. Nooit wachten met productiefouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikt schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:50:
Ik heb mijn achterkantje vervangen gekregen omdat er iets was met het lensglaasje, daarna heb ik meteen een protector op geplakt na de reparatie en nu ben ik wat zekerder van mijn zaak, en hij blijft mooi na het vervangen van het opgekraste protectortje.
wat was er met jou lens glaasje ? zat daar toevallig een raar vlekje op ? ( of een paar hele kleine rare vlekjes ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 16:20:
[...]

wat was er met jou lens glaasje ? zat daar toevallig een raar vlekje op ? ( of een paar hele kleine rare vlekjes ?)
En hele hoop!

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43211981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
NL_Joshua schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:12:
Hallo tweakers,
Ik heb toch maar even een account aangemaakt omdat ik een probleem heb met mijn Sony Xperia Z ( Ja ik weet dat dit een Z3 compact forum is, maar het Xperia Z forum is halfdood. Mijn probleem heeft dan ook te maken met de garantieafhandeling van Sony) Het probleem dat ik met mijn telefoon heb is dat, nadat ik hem gister mee heb genomen onder de douche, de telefoon op een gegeven moment raar ging doen. Zo ging het scherm vanzelf aan en uit en het volume uit zichzelf harder en zachter. Ik alle klepjes opengemaakt en nu blijkt dat de indicator achter de USB poort rood is gekleurd. Ook was er een grote hoeveelheid condens te zien achter de cameralens. Ik stond er nogal versteld van aangezien ik voor muziek een SBH20 van Sony gebruik en voor het opladen al sinds het begin een dockingstation van Sony gebruik. De klepjes heb ik dus nog nooit open gehad. Het water moet dus via een andere manier binnengedrongen zijn. Nu heb ik dus vernomen dat Sony nogal "ruk" is als het gaat om garantie en reparatie en was dan ook benieuwd hoe groot mijn kans zal zijn om deze telefoon onder de garantie te laten maken. De telefoon zelf is nu anderhalf jaar oud en heeft dus al de nodige gebruikssporen. Ik hoop dat één van jullie mij een antwoord kan geven. ( de telefoon werkt overigens nog wel gewoon alleen is deze dus niet meer waterdicht terwijl hij dat wél hoort te zijn.)
Dat heet condensatie, een koele telefoon meenemen in een warme douche met waterdamp slaat gewoon aan binnen in de telefoon hoe waterdicht ie ook is.
Is je telefoon precies dezelfde tempratuur als in je douche heb je dat probleem niet. :)
Je kan hem nog beter een half uur lang in een bak water leggen dan in een warme ruimte vol stoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
Goofy1978 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:08:
[...]

Dat heet condensatie, een koele telefoon meenemen in een warme douche met waterdamp slaat gewoon aan binnen in de telefoon hoe waterdicht ie ook is.
Is je telefoon precies dezelfde tempratuur als in je douche heb je dat probleem niet. :)
Je kan hem nog beter een half uur lang in een bak water leggen dan in een warme ruimte vol stoom
dat snap ik. De temperatuurverschillen in huis in vergelijking met de badkamer is echt nihil.Ik kan namelijk niet tegen een hete douche. Ik douche me daarom ook altijd op max 25 graden. Dit lijkt me dan ook niet echt condensatie. Heb gister contact gehad met de xperia care. Mevrouw vertelde me dat het water op een andere manier binnen gekomen moet zijn (backplate?) En dat dit onder de garantie gerepareerd word. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

ikt schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 17:02:
[...]

Thanks! Goed om te weten, ik ga even op zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony India meldt dat de Lollipop update er zeer snel aankomt. Nog even afwachten!

http://www.gsmarena.com/x...e_in_india-news-11483.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:51
Ik overweeg om een Z3 compact te kopen, momenteel goede actie bij Vodafone. Ik twijfel vanwege de volgende zaken. Hoe groot is de kans dat het glas spontaan barst/scheurt? Zijn hier percentages over bekend? En wat voor glas word er gebruikt? Ik haat screenprotectors namelijk. Vodafone dame had het over wolkenkrabber glas?! Hier heb ik nog nooit van gehoord. Ik weet dat Sony wel eens van dat plastic gebruiktte als bovenste laag van het scherm, wat enorm krasjes gaf. Hoe is dit tegenwoordig? En de kleurweergave, ervaren jullie dit als een groot minpunt?

[ Voor 14% gewijzigd door dennis_rsb op 10-03-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
dennis_rsb schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:09:
Ik overweeg om een Z3 compact te kopen, momenteel goede actie bij Vodafone. Ik twijfel vanwege de volgende zaken. Hoe groot is de kans dat het glas spontaan barst/scheurt? Zijn hier percentages over bekend? En wat voor glas word er gebruikt? Ik haat screenprotectors namelijk. Vodafone dame had het over wolkenkrabber glas?! Hier heb ik nog nooit van gehoord. En de kleurweergave, ervaren jullie dit als een groot minpunt?
Ergens bij XDA is er een poll gedaan m.b.t. het spontaan scheuren. Zeker niet representatief, maar daar lagen de percentages redelijk hoor. Kans dat je scherm barst wanneer je hem laat vallen is heel kort door de bocht twee keer zo groot als bij een telefoon zonder glazen achterkant. En hij is heel glad, dus de kans dat ie valt is zeker aanwezig.
Soort glas:
For the display glass we use both Gorilla 3 and Dragontrail X but i'm afraid i don't have any detailed information about the rear glass.
Screen protector is zeer zeker aan te raden als je de telefoon wel eens op tafel legt zonder bescherming. Bij mij na paar dagen al een krasje door een suikerkorrel.

Kleurweergave vind ik prima. Ik zie niks raars (behalve dat ik mijn oude S3 nu te geel vindt).

[ Voor 0% gewijzigd door barrymossel op 10-03-2015 16:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
barrymossel schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:22:
[...]

Ergens bij XDA is er een poll gedaan m.b.t. het spontaan scheuren. Zeker niet representatief, maar daar lagen de percentages redelijk hoor. Kans dat je scherm barst wanneer je hem laat vallen is heel kort door de bocht twee keer zo groot als bij een telefoon zonder glazen achterkant. En hij is heel glad, dus de kans dat ie valt is zeker aanwezig.
Soort glas:

[...]

Screen protector is zeer zeker aan te raden als je de telefoon wel eens op tafel legt zonder bescherming. Bij mij na paar dagen al een krasje door een suikerkorrel.

Kleurweergave vind ik prima. Ik zie niks raars (behalve dat ik mijn oude S3 nu te geel vindt).
Bedankt voor je reactie! Ik heb nu op mijn iPhone 5S geen screenprotector, en dat bevalt heerlijk, dus ben benieuwd wat voor glas er in de Sony zit. Of dat Sony nog gebruik maakt van zijn plastic laagje, als dat is bescherm ik het display wel met een mapje of screenprotector. Oke en als hij niet zou vallen, hoe groot is de kans dan dat hij spontaan barst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
dennis_rsb schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:34:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik heb nu op mijn iPhone 5S geen screenprotector, en dat bevalt heerlijk, dus ben benieuwd wat voor glas er in de Sony zit. Of dat Sony nog gebruik maakt van zijn plastic laagje, als dat is bescherm ik het display wek met een mapje of screenprotector. Oke en als hij niet zou vallen, hoe groot is de kans dan dat hij spontaan barst?
Dus óf Gorilla Glas 3, óf Dragontrail X (laatste ken ik niet). Geen plastic laagje meer (was alleen bij oudere Xperia modellen). Wilde zelf ook nooit een screenprotector, maar heb er na die kras toch wel een geplaatst. En ik vind het niet eens erg. Sterker nog: ik heb een Nilkin screen protector gekocht, maar moet ik alleen nog plaatsen...

En niemand weet hoe groot de kans is dat de telefoon spontaan barst. Maar hier dus die poll (had je na mijn vorige berichtje ook wel zelf kunnen vinden hè) http://forum.xda-develope...act-glass-survey-t2900149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
barrymossel schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:40:
[...]

Dus óf Gorilla Glas 3, óf Dragontrail X (laatste ken ik niet). Geen plastic laagje meer (was alleen bij oudere Xperia modellen). Wilde zelf ook nooit een screenprotector, maar heb er na die kras toch wel een geplaatst. En ik vind het niet eens erg. Sterker nog: ik heb een Nilkin screen protector gekocht, maar moet ik alleen nog plaatsen...

En niemand weet hoe groot de kans is dat de telefoon spontaan barst. Maar hier dus die poll (had je na mijn vorige berichtje ook wel zelf kunnen vinden hè) http://forum.xda-develope...act-glass-survey-t2900149
Bedankt wederom. Gelukkig gebruiken ze nu geen plastic laagje meer. Een screenprotector is wel een overweging, of ik neem zo'n bookcase dan is de kans op krassen ook stukken kleiner. Ik ga het onderzoekje lezen. Ik snap dat niemand dat exact kan zeggen, maar sony staat er helaas om bekend (ook bij dit model) dat schermen of achterzijdes barsten, en dat is de voornaamste reden dat ik twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarnaast had Tweakers hierover een nieuwsitem gepost. Voorlopig dus gewoon aan de slag met screenrprotectors.

Hier is het artikel:
nieuws: Klanten klagen over gebarsten schermen Sony Xperia Z3-smartphones

[ Voor 49% gewijzigd door Kiswum op 10-03-2015 17:06 . Reden: link naar het artikel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 11:02
Ik heb geen screenprotector, en er beginnen nu (na bijna een half jaar) kleine krasjes te komen, die gelukkig allemaal juist buiten het scherm vallen. De krasjes zijn ook zo oppervlakkig dat ze enkel zichtbaar zijn als ik de telefoon onder de juiste hoek tegen het licht houdt, ik vermoed dat ze niet zichtbaar zouden zijn moesten ze op het scherm zitten.

Mijn achterkant is gebarsten, maar niet spontaan. 2 valpartijen vanop een meter op de tegels waren geen probleem. Bij 1 van die valpartijen is er een stukje lak van de rand van het scherm gesprongen. Daaronder zit zwart, en zwart op zwart is niet echt zichtbaar.

De 3e valpartij vanop het nachtkastje op de parket was blijkbaar nogal ongelukkig, want daarbij is dus de achterkant gebarsten. De cameralens en flitser zijn intact gebleven en ook het glas blijft bij elkaar. De schade is dus enkel cosmetisch. Hoewel dat cosmetische mij niet veel kan schelen, heb ik toch maar een nieuwe achterkant besteld. Voor nog geen 10 euro kan je je geen bult vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
dennis_rsb schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:53:
[...]

Bedankt wederom. Gelukkig gebruiken ze nu geen plastic laagje meer. Een screenprotector is wel een overweging, of ik neem zo'n bookcase dan is de kans op krassen ook stukken kleiner. Ik ga het onderzoekje lezen. Ik snap dat niemand dat exact kan zeggen, maar sony staat er helaas om bekend (ook bij dit model) dat schermen of achterzijdes barsten, en dat is de voornaamste reden dat ik twijfel.
Niet om alles af te doen als niet waar want dat is niet mijn bedoeling, maar ik kan in ieder geval vertellen dat mijn ervaring met Z3c's alleen nog positief is.
Die van mij is meermaals gevallen, waarvan een keer van schouderhoogte op granieten tegels, en alles werkt nog en is nog heel. Verder ken ik drie anderen met deze telefoon, alle drie zonder barsten en sommigen hebben hem ook wel eens laten vallen.

Je kunt dus ook gewoon pech of geluk hebben, mijn ervaring is dat 4/4 niet spontaan barst. Het gaat hier om zowel zwarte als witte overigens. Ook zijn ze alle 4 waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dat is het natuurlijk ook: mensen zonder problemen hoeven niks te melden. Mensen die wil spontane barsten hebben zijn pissig en schreeuwen dit van de daken. Doet er niet aan af dat er teveel mensen zijn die schijnbaar moeten schreeuwen; er is gewoon een probleem met deze telefoons. Alleen procentueel gezien valt het vast nog wel mee...
Zelf ook gelukkig nog geen last van barsten (afkloppen - niet met de telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:31
vaagisdenaam schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:24:
[...]

Niet om alles af te doen als niet waar want dat is niet mijn bedoeling, maar ik kan in ieder geval vertellen dat mijn ervaring met Z3c's alleen nog positief is.
Die van mij is meermaals gevallen, waarvan een keer van schouderhoogte op granieten tegels, en alles werkt nog en is nog heel. Verder ken ik drie anderen met deze telefoon, alle drie zonder barsten en sommigen hebben hem ook wel eens laten vallen.

Je kunt dus ook gewoon pech of geluk hebben, mijn ervaring is dat 4/4 niet spontaan barst. Het gaat hier om zowel zwarte als witte overigens. Ook zijn ze alle 4 waterdicht.
Dit is dus echt het rare. Bij mij is nu voor de derde keer de achterkant gebarsten.
(nee ik ga geen hoesje nemen, en ja, ik blijf Sony pushen door mijn toestel elke keer op te sturen).
Eerste keer: Tijdens het dineren de telefoon aan iemand anders rijken boven de tafel langs. Telefoon gevallen op de tafel. Denk dat het hoogte verschil amper 30 cm was. Achterkant twee grote barsten in. Verder geen valschade, dus gewoon garantie.
Tweede keer: Telefoon lag op de bank, en toen ik ging verzitten gleed de telefoon van de bank de pakketvloer op. Achterkant helemaal versplintert. Valhoogte was hierbij niet meer dan een halve meter.
Derde keer: Ik zat in de auto op de achterbank. Telefoon lag tussen mijn benen op de bank. Door het rijgedrag (geen idee of het remmen, gas geven of een bocht was), belande de telefoon op de vloer van de auto. Valhoogte weer amper een halve meter. Paar flinke barsten in het scherm.

Een maat van mij heeft ook de rode Z3C, ongeveer tegelijk met mij gekocht. Die doet er echt de raarste dingen mee, zoals laten vallen op een tegelvloer. En dat ding is onverwoestbaar. Overigens is bij mij ook al de touchscreen vervangen omdat deze niet overal meer functioneerden. Nu heb ik een scherm met enorm veel witte (brand?)plekken. Deze keer eis ik gewoon een compleet nieuw toestel. Maar ben bang dat ze daar niet op in gaan.

Het blijven rare apparaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb de mijne sinds 30 september, geen problemen gehad met krassen of barsten. Ik heb geen screenprotector en geen hoesje. Het ding zit los in mijn broekzak en dat gaat goed. Ik denk dat ie een keer of 4 gevallen is, waarvan twee keer van een metertje ofzo, op een harde vloer. Er is een klein schilfertje van de behuizing gesprongen maar dat zie je niet als je 't niet weet.

Ik heb dus totaal geen klachten over het ding. Maar ook ik ben er maar 1, er zijn blijkbaar een aantal beroerde batches...

[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 11-03-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ik heb besloten om dit toestel niet te nemen, vooral omdat ik niet zo'n goed gevoel er over heb i.v.m. barsten/scheuren. Ook de vorm lijkt mij vervelend, net zoals bij mijn iPhone. Ik hou meer van de rond afgewerkte hoeken zoals bij de Motorola Moto G, Samsungs en LG G2. Jammer want op papier technisch en financieel gezien was het een mooie deal. Ik heb hem nu sim only verlengd, dan kan ik altijd nog een telefoon aan het abonnement toevoegen, of het toestel gewoon los kopen ergens. Bedankt voor het meedenken iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Na alle ellende met gebarste schermpjes, tijd voor iets leuks:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xvAT40H.png

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
barchettanl schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 07:31:
Na alle ellende met gebarste schermpjes, tijd voor iets leuks:

[afbeelding]
Begint al bijna oud nieuws te worden... Niets ten nadele van jou, maar ik had onderhand wel een image o.i.d. verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Laatst online: 26-08 23:15
Hij schijnt uit te rollen in India.

[ Voor 46% gewijzigd door barchettanl op 12-03-2015 10:31 ]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:19
Ik heb de Z3C sinds begin december en ben er tot dusver zeer tevreden over. Ik heb 'm een keer laten vallen, toen ik de telefoon net 5 minuten uit de doos had en de nano-sim erin probeerde te krijgen. Ondanks dat ik stond en de telefoon van anderhalve meter hoogte op het laminaat viel, was er gelukkig geen schade. Ik gebruik nog steeds geen hoesje; enkel een glazen screenprotector.

Het enige probleem dat ik soms (1 à 2 per week) last van heb, is dat het touchscreen 'flipt'. De aanrakingen doen dan niet meer wat ze moeten doen, of doen dat op de totaal verkeerde plek. Na het scherm uit- en aanzetten of soms de telefoon herstarten is het weer in orde, maar het is wel storend. Ik kan het echter niet bewust reproduceren en welke app open staat lijkt niet uit te maken. De screenprotector is schoon en zit ook netjes op het scherm.

Zijn er anderen die wel eens last van hebben van een tijdelijk 'onbestuurbaar' scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:19
DnnSke schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:15:
Ik heb de Z3C sinds begin december en ben er tot dusver zeer tevreden over. Ik heb 'm een keer laten vallen, toen ik de telefoon net 5 minuten uit de doos had en de nano-sim erin probeerde te krijgen. Ondanks dat ik stond en de telefoon van anderhalve meter hoogte op het laminaat viel, was er gelukkig geen schade. Ik gebruik nog steeds geen hoesje; enkel een glazen screenprotector.

Het enige probleem dat ik soms (1 à 2 per week) last van heb, is dat het touchscreen 'flipt'. De aanrakingen doen dan niet meer wat ze moeten doen, of doen dat op de totaal verkeerde plek. Na het scherm uit- en aanzetten of soms de telefoon herstarten is het weer in orde, maar het is wel storend. Ik kan het echter niet bewust reproduceren en welke app open staat lijkt niet uit te maken. De screenprotector is schoon en zit ook netjes op het scherm.

Zijn er anderen die wel eens last van hebben van een tijdelijk 'onbestuurbaar' scherm?
Heb precies hetzelfde probleem! Heel irritant. Het frappante is ook dat ik hier voorheen nooit last van had. Het is echt iets van de afgelopen maand ofzo.

Wel heb ik ook een glazen screenprotector, dus wellicht ligt het daaraan maar dan zou het raar zijn dat dit pas na een aantal maanden optreed, en dat het probleem inderdaad verholpen is met scherm aan/uit zetten. Mijn vermoeden is dan ook dat er een keer iets mis is gegaan met een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Open deur wellicht, maar de handschoen modus staat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:19
vaagisdenaam schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:49:
Open deur wellicht, maar de handschoen modus staat uit?
Die staat uit ja, tussen deze aan en uitzetten merk ik geen verschil als dit verschijnsel optreed. Maar hier dacht ik in eerste instantie ook, bedankt voor het meedenken in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djen1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-01-2021
Ik heb precies hetzelfde probleem met het flippende touchscreen de laatste tijd! Hiervoor ook maanden geen problemen gehad. Gebruik ook een glazen screenprotector aan de voorkant, maar die is gewoon schoon. Scherm aan en uit of reboot lost het dan inderdaad voor me op. Zal dan wel iets met een verkeerde update te maken hebben ofzo?

Hopen dat het straks met Lollipop vanzelf opgelost wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
...als die ooit komt... -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Djen1234 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:14:
Ik heb precies hetzelfde probleem met het flippende touchscreen de laatste tijd! Hiervoor ook maanden geen problemen gehad. Gebruik ook een glazen screenprotector aan de voorkant, maar die is gewoon schoon. Scherm aan en uit of reboot lost het dan inderdaad voor me op. Zal dan wel iets met een verkeerde update te maken hebben ofzo?

Hopen dat het straks met Lollipop vanzelf opgelost wordt...
Zelfde probleem ook een aantal weken ondervonden. Extreem goed merkbaar wanneer ik handschoenmodus activeerde. Toestel genereerde zoveel random touchscreen inputs dat ie vrijwel onbestuurbaar werd. Met veel moeite die optie kunnen uitzetten.

Maar sinds een klein maandje eigenlijk nergens meer last van. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erv

Erv

Ja joh, volgende week.
In India dan.

Gewoon omdat het mooi weer is, een foto met leuke onscherpte, door de Z3C geschoten: Afbeeldingslocatie: http://www.ervin.nl/z3c.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Erv op 13-03-2015 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Och dat ziet er prachtig uit! Je zou zo denken dat het met een DSLR was geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie foto, maar volgens mij heb je op de voor- of achtergrond gebruik gemaakt van de apptoevoeging: "Achtergrond onscherp", kan dat kloppen?

Voor mijn gevoel is het lastig om zowel de onder- als bovenkant van de center te laten blurren zonder manipulatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Nu het over de camera gaat, ben ik de enige die soms op de auto stand de sluitertijd wat lang vindt, wat leidt tot bewogen foto's? Met name, natuurlijk, in het donker?
En is dit te ondervangen met een bepaalde scene? Ik ben niet zo'n pro, dus iso en sluitertijd is mij wat teveel werk als ik eerlijk ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
kan iemand vertellen of T-Mobile branded toestellen verkoopt? Beetje bloatware is acceptabel (nou ja..eigenlijk niet..), maar vind het wel fijn als het toetsel meegata met reguliere updates ipv op T-mobile te hoeven wachten...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Kiswum schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:19:
Mooie foto, maar volgens mij heb je op de voor- of achtergrond gebruik gemaakt van de apptoevoeging: "Achtergrond onscherp", kan dat kloppen?

Voor mijn gevoel is het lastig om zowel de onder- als bovenkant van de center te laten blurren zonder manipulatie :)
Dat denk ik niet. De module 'Achtergrond onscherp' is leuk. Ik gebruik 'm ook weleens. Maar je moet wel echt een object hebben wat een enorm contrast heeft met de rest van de telefoon, zodat er op te focussen is (zelfs dan is de overgang tussen scherp en onscherp niet natuurlijk). Dat lijkt me in deze foto niet van toepassing.
Dit zou mij iig niet lukken met 'achtergrond onscherp'.

Ik ben benieuwd hoe de foto gemaakt is.

[ Voor 4% gewijzigd door LoeWn op 13-03-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:38:
kan iemand vertellen of T-Mobile branded toestellen verkoopt? Beetje bloatware is acceptabel (nou ja..eigenlijk niet..), maar vind het wel fijn als het toetsel meegata met reguliere updates ipv op T-mobile te hoeven wachten...
Je ziet een T-Mobile opstart logo en wat T-Mobile apps (Travel and surf + My T-Mobile). Alle rotzooi is uit te schakelen (Google bloatware) en de rest is gewoon te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Ah right, maar hoe snel zijn ze met updaten? Mijn ervaringen van een paar haar terug was dat het altijd heeeeeeel lang duurde.

Of anders toch maar flashen ofzo...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erv

Erv

LoeWn schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:12:
[...]
Ik ben benieuwd hoe de foto gemaakt is.
Deze foto is op de 'Superior automatic' of op Manual met HDR, in ieder geval niet met 'Achtergrond onscherp'.
Telefoon 5 tot 10 cm boven de grond, onderwerp ongeveer 30 cm afstand, even handmatig op het onderwerp scherpgesteld. Ik ben wel blij met de camera en met name ook de camera-knop.
@vaagisdenaam, moeilijk zeggen als je niet in de situatie ben. Probeer eens wat verschillende modi, onder Manual zit ook een Nachtscène.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Laatst online: 08-09 22:35
Erv schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:30:
[...]

Deze foto is op de 'Superior automatic' of op Manual met HDR, in ieder geval niet met 'Achtergrond onscherp'.
Telefoon 5 tot 10 cm boven de grond, onderwerp ongeveer 30 cm afstand, even handmatig op het onderwerp scherpgesteld. Ik ben wel blij met de camera en met name ook de camera-knop.
@vaagisdenaam, moeilijk zeggen als je niet in de situatie ben. Probeer eens wat verschillende modi, onder Manual zit ook een Nachtscène.
Ik zie de specifieke XPZ korreligheid niet terug bij jouw foto, die ik bij mijn foto's wel altijd zie? Hoe doe je dat? Of is dat een kwestie van schalen van de afbeelding?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Het Twitter account van Sony Xperia Frankrijk heeft bevestigd dat ze volgende week gaan beginnen met de uitrol van de Lollipop update.

Si tout se passe bien le déploiement devrait débuter la semaine prochaine sur les Xperia Z3.

Bron: https://twitter.com/SonyXperiaFR/status/575716785988726784
Voor diegenen zonder talenknobbel, vrij vertaald:

Als alles goed gaat zal de uitrol voor de Xperia Z3's volgende week beginnen.
Het lidwoord "les" is meervoud in het Frans.. de update voor de Compact lijkt dan dus ook te komen.
Ik neem aan dat Nederland dan snel zal volgen.

Daarnaast bevestigden ze ook al dat de Lollipop update het overzetten van applicaties naar de MicroSD kaart toe zal staan, hulde! :D

[ Voor 9% gewijzigd door Limit-NL op 13-03-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:13:
Ah right, maar hoe snel zijn ze met updaten? Mijn ervaringen van een paar haar terug was dat het altijd heeeeeeel lang duurde.

Of anders toch maar flashen ofzo...
Ik heb gemerkt dat de updates bij mij vrij snel binnenkwamen als ik de verhalen hier op het forum lees.
Limit-NL schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:53:
Het Twitter account van Sony Xperia Frankrijk heeft bevestigd dat ze volgende week gaan beginnen met de uitrol van de Lollipop update.
Ik hoop dat dit ook snel in Nederland het geval zal zijn.
Soms is een update maanden bij de buurlanden verkrijgbaar, maar nog niet in Nederland.
@Hopjesvla79 Ik zal hier laten weten als er een update klaar staat voor me.

p.s. het is verstandig om een backup te maken van je telefoon, voordat je gaat updaten. Dit gaat zeer makkelijk en zeer compleet met de Sony PC companion tool.

Bij de Z1c was een factory restore noodzakelijk bij de upgrade van Jelly Bean naar Kitkat. Een antal mensen op Tweakers (waaronder ik), merkte dat de camera spontaan stopte of dat Google play niet meer goed werkte. Aangezien het hier weer om een major upgrade gaat, is het zeer aan te raden om na de upgrade van Kitkat naar Lollipop een factory restore uit te voeren.
Hiermee kun je kleine bugs verhelpen die vaak optreden na een grote upgrade zoals: wifi werkt slecht, geen verbinding met de camera, geen gsmverbinding, etc.

In het achtergrondartikel van Tweakers is ook verteld dat dergelijke updates problemen kunnen veroorzaken bij diverse telefoons.
reviews: Lollipop op de M8, G3 en S5: wat brengt Android 5 voor deze toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Een hard reset is imo verplicht bij een volledige rom update. Dus backup > lollipop update > aan, door instellingen heenskippen > hard/factory reset > opnieuw instellen > backup terug. Dit is de enige manier om er helemaal zeker van te zijn dat je niet met restjes ouwe meuk blijft zitten.

En als je verstandig bent backup je alleen documenten, foto's, chatlogs enzovoorts, geen apps, geen widgets. Installeer dat allemaal opnieuw uit de play store (doet ie als het goed is voor het grootste deel toch al vanzelf).

Zonder factory reset heb ik meermaals gelazer gehad toen ik nog met custom roms bezig was op htc's, dat is waarschijnlijk niet veranderd. Ik raad het al jaren iedereen aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:02
Ik kan het echt nergens vinden (of ik kan gewoon niet meer Googlen) maar is het mogelijk om de Spotify library op de sd kaart te zetten? Ik heb momenteel een nexus 5 met 16GB, maar ik erger me al tijden aan de geringe opslag. Ik wil een stukje meer, maar de telefoon moet niet te groot zijn. Je komt dus automatisch bij de Z3 compact uit. Maar het is dan wel weer essentieel dat ik mijn Spotifymuziek allemaal op die sd kaart kan knallen. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen idee waar de library van Spotify zich bevindt, Bij mijn Android autoradio raak ik deze regelmatig kwijt na een update en dan moet ik alle muziek opnieuw downloaden. Ik heb er een keer naar proberen te zoeken op de telefoon, maar er viel me niet iets specifieks op. Je zou verwachten dat het wel ergens wordt weggeschreven.

Op dit moment, kun je Spotify niet naar je SD kaart verplaatsen. Wellicht kan je de mappen van je navigatie wel kwijt op je SD kaart, dan kan in ieder geval wat ruimte schelen. Muziek, foto's en filmpjes kunnen sowieso zonder problemen op je SD kaart worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Kiswum schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 09:32:
Ik heb geen idee waar de library van Spotify zich bevindt, Bij mijn Android autoradio raak ik deze regelmatig kwijt na een update en dan moet ik alle muziek opnieuw downloaden. Ik heb er een keer naar proberen te zoeken op de telefoon, maar er viel me niet iets specifieks op. Je zou verwachten dat het wel ergens wordt weggeschreven.

Op dit moment, kun je Spotify niet naar je SD kaart verplaatsen. Wellicht kan je de mappen van je navigatie wel kwijt op je SD kaart, dan kan in ieder geval wat ruimte schelen. Muziek, foto's en filmpjes kunnen sowieso zonder problemen op je SD kaart worden gezet.
Thanks. Ik gebruik eigenlijk enkel Spotify voor muziek dus is het wel essentieel. Foto's maak ik nauwelijks en filmpjes heb ik er standaard niet op, maar dat komt omdat ik er nooit ruimte voor had. :P

Ik kan toch niet de eerste zijn die dit zich afvraagt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:13
Misha schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 09:38:

Ik kan toch niet de eerste zijn die dit zich afvraagt? :+
Dat doet Spotify automagisch! Check https://support.spotify.c...ory-to-my-SD-card-android

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow, goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ah... ik gebruikte steeds transfer als keyword, waardoor deze niet naar boven kwam. :P

#winning. Straks misschien even naar de Mediamarkt om er een te halen. Hopelijk is dit de eerste smartphone die qua batterijduur iets meer Misha-proof is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misha schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 09:44:
[...]

Ah... ik gebruikte steeds transfer als keyword, waardoor deze niet naar boven kwam. :P

#winning. Straks misschien even naar de Mediamarkt om er een te halen. Hopelijk is dit de eerste smartphone die qua batterijduur iets meer Misha-proof is :+
Ik zit nu op 46% over op mijn accu.
Ik heb er 1 dag, 2 uur en 40 minuten op zitten.

Scherm 25% / Onscreen time: 3u 38 minuten
Synchronisatie met 4 e-mail accounts, Whatsapp, Skype, Twitter, Tapatalk, Paginabeheer, LinkedIn en Smartwatch notificaties worden doorgestuurd via BTNotifications, FON hotspots draait altijd op de achtergrond.

BT (3%) en Wifi (4%) staan altijd aan.

Ik denk dat de accu wel wat aan zou kunnen of dit Micha-proef is, geen idee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Daar moet in mijn geval nog GPS, non-stop streamen en tetheren bij :P Ook check ik vaak onderweg youtube filmpjes, en dat hakt er bij mijn Nexus 5 altijd zeer hard in

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ja GPS staat bij mij ook altijd aan. Streamen is alleen noodzakelijk bij Spotify en tetheren doe ik niet dagelijks (alleen als ik internet nodig heb in de auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik zit dagelijks in de trein naar werk, en dan doe ik alvast al mijn mail en planning voor de dag. Dus dan is het standaard tethering aan.

Maargoed. Spotify is dus geen enkel probleem, dus ik vergezel jullie denk ik aan de dark side :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Over Spotify gesproken, is die bij jullie ook zo traag met laden op de z3c? Ik heb al een verse installatie geprobeerd maar ook dat heeft niet geholpen. Soms duurt het laden van 'mijn muziek' of het begin van het afspelen van een nummer een halve minuut. WiFi of 4g, geen verschil. Gedownload nummer of stream maakt ook niet uit.

[ Voor 7% gewijzigd door -MD- op 14-03-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Nee dat werkt bij mij als een zonnetje

Misschien kun je de cache proberen te wissen via instellingen-apps-spotify-gegevens en cache wissen?

[ Voor 57% gewijzigd door vaagisdenaam op 14-03-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schraagen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05-2024
-MD- schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 16:37:
Over Spotify gesproken, is die bij jullie ook zo traag met laden op de z3c? Ik heb al een verse installatie geprobeerd maar ook dat heeft niet geholpen. Soms duurt het laden van 'mijn muziek' of het begin van het afspelen van een nummer een halve minuut. WiFi of 4g, geen verschil. Gedownload nummer of stream maakt ook niet uit.
Ah, ik ben dus blijkbaar niet de enigste met dit probleem.
Hier exact hetzelfde :(

En sinds vandaag ook nog een Spotify update die de desktop client ondoenlijk traag maakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Geen last van problemen met Spotify op de Z3c, werkt altijd prima en muziek start vrijwel meteen. Ik heb trouwens weinig lokaal opgeslagen, gebruik bijna altijd gewoon data.

offtopic:
Op de desktop draai ik al tijden 0.9.7.16, de laatste met de ouwe grijze layout. Die nieuwe zwarte vind ik niet efficient, veel te weinig info op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hier ook geen problemen met Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoosie
  • Laatst online: 20-08 18:42
Hier ook geen problemen met Spotify, start snel op en speelt snel af. Enige probleem dat ik heb is dat ik veel lokaal heb staan en ik dat niet naar mijn geheugenkaart krijg. Iemand een idee daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Hoosie schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:34:
Hier ook geen problemen met Spotify, start snel op en speelt snel af. Enige probleem dat ik heb is dat ik veel lokaal heb staan en ik dat niet naar mijn geheugenkaart krijg. Iemand een idee daarvoor?
Staat een paar posts terug meen ik wat over. Heb het zelf ook al eens uitgezocht, je moet de cache en alles wissen via je telefooninstellingen-> apps. Dan spotify verwijderen.
Zorg bij de herinstallatie dat je meer ruimte op je SD dan je telefoonopslag vrij hebt, en het zou goed moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
  • Laatst online: 12-07-2021
De Lollipop update is begonnen:

Sony

Xperia Blog

Ben benieuwd wanneer we 'm kunnen verwachten in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28

Arfman

Drome!

Nu wachten op de eerste pre-rooted, debloated ROM op XDA :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoosie
  • Laatst online: 20-08 18:42
vaagisdenaam schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:04:
[...]

Staat een paar posts terug meen ik wat over. Heb het zelf ook al eens uitgezocht, je moet de cache en alles wissen via je telefooninstellingen-> apps. Dan spotify verwijderen.
Zorg bij de herinstallatie dat je meer ruimte op je SD dan je telefoonopslag vrij hebt, en het zou goed moeten komen...
Ah Super! Ik heb er dan helemaal over heen gelezen. Ga het zo eens even proberen. Bedankt voor de snelle reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erv

Erv

DFKT:
Ik zie de specifieke XPZ korreligheid niet terug bij jouw foto, die ik bij mijn foto's wel altijd zie? Hoe doe je dat? Of is dat een kwestie van schalen van de afbeelding?
De afbeelding is inderdaad verkleind en is met veel licht genomen. Sluitertijd van 1/1250 en iso 50. Maar de korreligheid welke je noem, komt mij niet bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
Heb net Lollipop geinstalleerd op m'n Z3 Compact. Voor de mensen die geinteresseerd zijn in de screenshots:

https://www.dropbox.com/s...DM9XoRgOr7f0q2YTarba?dl=0

Als jullie meer screenshots of meer informatie willen, vraag maar raak! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ik neem aan dat je een FTF geflashed hebt vanuit één van de landen waar lollipop al gelanceerd is?
Welke apps worden meegeleverd? 4G werkt?

Zelf wacht ik nog even op de prerooted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Laatst online: 08-09 22:35
Wel jammer dat ze al die tijd die ze voor de uitrol hebben genomen (ik snap niet waarom het niet sneller kon), niet is gebruikt om ook de homescreen op te poetsen...

En waarom wordt deze update uitgerold met Linux kernel 3.4 (ipv 3.14)?
En waarom wordt RAW niet ondersteund door Sony?

Ik ben wel een kleine beetje boel teleurgesteld, eerlijk gezegd...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
LoeWn schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:32:
Ik neem aan dat je een FTF geflashed hebt vanuit één van de landen waar lollipop al gelanceerd is?
Welke apps worden meegeleverd? 4G werkt?

Zelf wacht ik nog even op de prerooted
Over 4G kan ik niet oordelen, want dat gebruik ik (nog) niet

Alle apps die worden meegeleverd zijn voor zover ik kan niet dezelfde apps als met KitKat, ook de Garmin en AVG apps. en voor de rest alle Sony apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
JelkeS schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:22:
Heb net Lollipop geïnstalleerd op m'n Z3 Compact. Voor de mensen die geinteresseerd zijn in de screenshots:

https://www.dropbox.com/s...DM9XoRgOr7f0q2YTarba?dl=0

Als jullie meer screenshots of meer informatie willen, vraag maar raak! :)
Hoe kom je aan de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Ik heb gehoord dat de camera ook verbeterd wordt na de update naar Lollipop.
Iemand hier meer info over? Ben zo ontevreden over de foto's die deze telefoon maakt.
Pagina: 1 ... 26 ... 60 Laatste