Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sem-v
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-08 12:53
barrymossel schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:45:
[...]

Daarom ben ik ook bang dat ie misschien (na de OPO) net te klein is. Maar we zullen het zien.

En niet laten vallen is makkelijker gezegd dat gedaan met een dochter met grijpgrage handjes.
Ik heb ook wel erg kleine handjes voor een man dus 4,6 is maximaal om met 1 hand te bedienen zonder allerlei rare bewegingen uit te voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sem-v
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:37:
Goedenavond allemaal,

ik heb sinds november een sony xperia z3c, ben er heel content mee.
na jaren iOS de overstap naar andriod gemaakt, was even wennen.
ben verkocht nooit meer iOS voor mij.
nu viel mij gisteren op, dat er een vlek in mijn camera zit. weet niet wat het is.
het is volgens mij geen water. toestel een paar keer onder de kraan gehad om hem even schoon te maken.
heb even wat foto's gemaakt.
iemand enig idee wat het kan zijn?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit had ik bij mn Z1c ook al, waarschijnlijk is dat iets van de eerste beschermlaag van de lens die er af gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:08
Radar heeft zojuist de Z3 in focus in de aflevering, gebarsten voor- en achterkanten.

http://www.radartv.nl/uit...-gebruikers-weer-barsten/
http://www.radartv.nl/uit...nt-kapotte-sony-xperia-z/

Blijkbaar hebben veel meer mensen buiten Tweakers er last van, ook i.v.m. garantie en waterdichtheid. Sony ontkent garantie best vaak en dan kun je dat via Radar of met een pre-made brief terugvragen. Handig voor de mensen die hier onterecht hebben betaald voor een reparatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Ook gezien, vond het opmerkelijk dat de reparateur Sony zo makkelijk brak (zal niet veel moeilijker met alles erin zijn).

Maar helemaal verstel stond ik toen hij zei dat hun filiaal alleen al veel meer Sony telefoons moet repareren dan die van Samsung, onthoud dit 52% van Android smartphones wereldwijd is een Samsung, de rest zijn alle andere merken bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Ik ben verbaasd dat de zijkanten van plastic blijken te zijn, ik heb altijd gedacht dat het metaal was met de rondingen van plastic.

Toch maar eens een achterkantje van glas bestellen dan voor een extra laag bescherming :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Ben net terug van weekje skiën. Meerdere malen telefoon uit me (warme) skibroek gehaald voor mooie foto's en video's bij -12. Dus qua temperatuur verschillen zit het wel goed, geen scheur/breuk te zien.
Telefoon zit wel in tpu case.
Hij maakt mooie foto's, alleen soms nog iets te blauw. Verder een hele verbetering tov mijn oude nexus 4.
Heerlijk een batterij met een schermtijd van 4 uur en dan nog 28% over hebben(stamina modus staat uit).
Nu hopen dat ik geen last krijg van spontane barsten in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 11:35
Ik heb vanmiddag bij de phonehouse een abonnement afgesloten met de sony xperia z3 compact. Ik heb de mobiel nog niet gekregen, waarschijnlijk kan ik die morgen ophalen. Vanavond ben ik helaas wel geschrokken van de aflevering van kassa en heb toch geen goed gevoel meer over de mobiel. Ik heb dus wel een contract afgesloten, maar mijn mobiel nog niet ontvangen. Kan ik morgen langsgaan en zeggen dat ik toch van gedachten ben verandert en het mobiel en abonnement niet meer wil? Sta ik in mijn recht in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:47
Thomas19903 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 23:08:
Ik heb vanmiddag bij de phonehouse een abonnement afgesloten met de sony xperia z3 compact. Ik heb de mobiel nog niet gekregen, waarschijnlijk kan ik die morgen ophalen. Vanavond ben ik helaas wel geschrokken van de aflevering van kassa en heb toch geen goed gevoel meer over de mobiel. Ik heb dus wel een contract afgesloten, maar mijn mobiel nog niet ontvangen. Kan ik morgen langsgaan en zeggen dat ik toch van gedachten ben verandert en het mobiel en abonnement niet meer wil? Sta ik in mijn recht in dit geval?
Je hebt 7 dagen bedenktijd.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 18:05

thijsco19

KTM 990 SMT

Imo hebben ze het bij kassa wat opgeblazen, vooral dat stukje met die reparateur.

Het blijft nog wel een probleem maar er zijn ook genoeg mensen die er geen last van hebben.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik had een spontane barst in mn scherm en die is netjes onder garantie gerepareerd. Niet eens contact gezocht met Sony daarvoor, gewoon rechtstreeks bij Dr Mobile aangemeld. Binnen 2 weken toestel weer retour en ik weer helemaal blij.

Ik vind het namelijk een heel fijn toestel, ben er erg blij mee :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:39
Ah, fijn. Mijn beslissing is gemaakt na die informatie van Radar: geen Xperia Z3 (compact) dus. Ik ben er altijd als de dood voor dat telefoonfabrikanten hun eigen fouten op mij willen verhalen, aangezien je maar uit moet gaan van bedrijven als Dynafix. Heb zo al eens moeten betalen voor waterschade, terwijl de schade totaal iets anders was (wel mijn, schuld, maar toch erg vreemd).

Jammer, jammer, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Het lijkt me juist positief nu er meer aandacht komt voor deze problemen.... mijn Z3C had ook een barst (achterkant) en is onder garantie gerepareerd, en er zijn genoeg mensen zonder problemen.

Maar moet toegeven, het is wel een beetje omgekeerde wereld.

Daarbij, er is geen goed alternatief qua telefoon, naar mijn mening... compact en goede specs...

[ Voor 16% gewijzigd door Canard op 17-02-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 11:43
clockw1ze schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:40:
Ik heb nu zelf de Xperia Z3, weet iemand hoe je de lag via RemotePlay kan verminderen?
Ik heb echt een hele korte delay als ik bijv. Destiny speel, de lag is net iets te hoog om goed te kunnen gamen.

Ik heb mn PS4 bedraad aan mn router hangen en zit met mn Z3 via 5Ghz WiFi. Iemand een idee?
BUMP... Iemand? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:14
Heb je de snelheid van je interne netwerk getest op 5Ghz Wifi?

Kan ook zijn dat de lag via wifi net te hoog is om een spel als Destiny goed via remote play te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 11:43
Kashika schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:34:
[...]

Heb je de snelheid van je interne netwerk getest op 5Ghz Wifi?

Kan ook zijn dat de lag via wifi net te hoog is om een spel als Destiny goed via remote play te spelen.
Ja kreeg 25mb/down 12mb/up dat moet genoeg zijn toch lijkt me?
Ik lees vooral dat het komt door de bluetooth verbinding van Telefoon naar Dualshock4 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Mijn apparaat met de lichte waterschade aan het cameraglaasje was ook kostenloos gerepareerd, maar het is nog steeds fijn voor de mensen waarvan Sony of een reparatieservice toch geld heeft gevraagd. De Kassa-episode was inderdaad nogal een opgeblazen verhaal, ik raad de Z3 Compact nog steeds aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoosie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 18:42
Ik heb gisteren ook een Z3 Compact besteld en heb met verbazing zitten kijken naar het slechte stukje op Kassa. Wat een ontzettend slecht in elkaar gezet verhaal. Het stuk met de reparateur vond ik helemaal lachwekkend. Natuurlijk breekt zo'n scherm als je het complete binnenwerk eruit haalt en dan met je duimen kracht gaat zetten. dat doet een Apple, LG, Samsung en elk ander merk ook. En dan ook nog zeggen dat het toestel absoluut niet sterker is wanneer hij in elkaar zit. Iedereen die een klein beetje technisch verstand heeft weet best dat een complete constructie veel meer kracht kan dragen dan een los onderdeel.

Ik ben nog steeds blij met mijn keuze en kan niet wachten tot de bezorger komt! Heb nu een Nexus 4, ga dus iets achteruit in schermdiagonaal, maar een heel stuk vooruit in snelheid en de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Die Radar reportage kwam echt overdreven op mij over. Vooral die meneer die wilde beweren dat alleen een buitenrand en een scherm even stevig is als de hele telefoon. Er zijn genoeg bend tests op youtube te zien van mensen die ze niet kapot krijgen. Natuurlijk kan je een scherm met een plastic frame eromheen breken door het te torderen. Als er hardware in zit gaat dacht echt niet meer zo makkelijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Canard schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:59:
Daarbij, er is geen goed alternatief qua telefoon, naar mijn mening... compact en goede specs...
Klopt, dus moet ik blijkbaar ergens concessies doen. Jammer maar helaas. Ik ga gewoon niet het risico lopen. En daarbij is de kans bij mij best aanwezig dat de telefoon eens een keer valt.

Blijf het vreemd vinden dat ik niet gewoon een 4,5 inch telefoon kan vinden voor een mooie prijs en met mooie specs (en enkele andere voorwaarden). Maar dan maar weer een grotere telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Het risico dat je loopt lijkt mij vrij klein. Die Radar reportage was opgeblazen en bevatte maar 1 voorbeeld. Die demonstratie van die reparateur sloeg nergens op. En ik denk echt niet dat Sony zin heeft in nog meer negatieve publiciteit. Je kan gewoon veilig een Z3C kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
barrymossel schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:06:
[...]

Klopt, dus moet ik blijkbaar ergens concessies doen. Jammer maar helaas. Ik ga gewoon niet het risico lopen. En daarbij is de kans bij mij best aanwezig dat de telefoon eens een keer valt.

Blijf het vreemd vinden dat ik niet gewoon een 4,5 inch telefoon kan vinden voor een mooie prijs en met mooie specs (en enkele andere voorwaarden). Maar dan maar weer een grotere telefoon...
Volgens mij is het grootste probleem de spontane barsten (productiefout? foutieve montage?) die bij sommige toestellen optreden, zoals de mijne. Dit gebeurt eigenlijk alleen in de eerste paar weken van de telefoon (volgens de survey op XDA) en valt onder garantie. Tuurlijk heb je altijd een risico dat als je je telefoon laat vallen dat hij kapot gaat, maar dat heb je met elke telefoon die van glas is gemaakt.

Ik ben gewoon iets voorzichtiger met mn telefoon, maar hij heeft al wel 1 of 2 valpartijen overleefd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de constructie wel het grote nadeel van deze telefoon vind, ik heb niet zo veel met die glazen achterkant, maar met een hoesje heb je er geen last meer van. Er zijn gewoon echt geen alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Toniii schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:52:
Ben net terug van weekje skiën. Meerdere malen telefoon uit me (warme) skibroek gehaald voor mooie foto's en video's bij -12. Dus qua temperatuur verschillen zit het wel goed, geen scheur/breuk te zien.
Telefoon zit wel in tpu case.
Hij maakt mooie foto's, alleen soms nog iets te blauw. Verder een hele verbetering tov mijn oude nexus 4.
Heerlijk een batterij met een schermtijd van 4 uur en dan nog 28% over hebben(stamina modus staat uit).
Nu hopen dat ik geen last krijg van spontane barsten in het scherm.
Ook wanneer je ze op de pc bekijkt?
Misschien een open deur hoor, maar het scherm van de z3c schijnt nogal vaak te blauw te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
een blauwe waas bij foto's in de sneeuw kan ook komen doordat de auto whitebalance een foutje maakt. Door het vele wit wordt er dan over gecompenseerd, waardoor alles een beetje blauwig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijm15
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-06-2017
Je kunt beter foto's in de sneeuw maken in de manuele stand en dan +1stop over belichten. Dan wordt de sneeuw echt wit ipv grijs/blauw. In de auto stand raakt een camera met sneeuw vaak in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
tijm15 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:43:
Je kunt beter foto's in de sneeuw maken in de manuele stand en dan +1stop over belichten. Dan wordt de sneeuw echt wit ipv grijs/blauw. In de auto stand raakt een camera met sneeuw vaak in de war.
Ik heb hem op manual 8MP en dan SCN : sneeuwpop gehad. Ik zag dat de foto's te blauw waren ondanks dat ik mijn Z3c al witter heb gezet. Bij thuiskomst blijkt op de PC dat de foto's iets idd te blauw zijn. Volgende keer geen vaste instelling gebruiken, maar zelf met wit balans gaan prutsen.
Alsnog vind ik dat hij voor een telefoon mooie foto's maakt hoor.
https://www.dropbox.com/s/fj804d975exlk33/DSC_0180.JPG?dl=0

• barrymossel
Haha, heb hem uiteindelijk toch net gekocht. Perfect formaat. Nu maar hopen dat het glas heel blijft. In ieder geval een hoesje kopen...

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
barrymossel schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:41:
Haha, heb hem uiteindelijk toch net gekocht. Perfect formaat. Nu maar hopen dat het glas heel blijft. In ieder geval een hoesje kopen...
Hoesje en screenprotectors :P

Kleine tip: hij is erg glad zonder hoesje en heeft snel de neiging van dingen af te glijden als ze ook maar een kleine beetje scheef staan...

Veel plezier ermee!

• barrymossel
Nou ja, screenprotector als hij in een hoesje zit zou niet nodig moeten zijn, toch?

---edit---
BTW, wat staat dat ding vol met bloatware zeg (ebay, vodafone, etc. etc.). Rot op met die troep!

[ Voor 40% gewijzigd door barrymossel op 19-02-2015 16:37 . Reden: toevoeging ]

• SGTB76
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-09-2023
Ongeveer een half jaar de Z3 Compact in gebruik.en tot eergisteren erg tevreden....tof toestel en werkt goed maar hij is inderdaad erg glad gisteren gleed hij dus van de bank af en valt op een hoek waar de zogenaamde rubber beschermers zitten om dit soort valpartijtjes op te vangen zou je denken...... glas compleet gebarsten....en scherm reageert nergens meer op.........bij andere merken hiervoor nooit meegemaakt.......slechte zaak Sony...
Afbeeldingslocatie: http://i1100.photobucket.com/albums/g402/Reds31476/20150219_165758.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door SGTB76 op 19-02-2015 17:03 ]

• DaveD1109
SGTB76 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:53:
Ongeveer een half jaar de Z3 Compact in gebruik.en tot eergisteren erg tevreden....tof toestel en werkt goed maar hij is inderdaad erg glad gisteren gleed hij dus van de bank af en valt op een hoek waar de zogenaamde rubber beschermers zitten om dit soort valpartijtjes op te vangen zou je denken...... glas compleet gebarsten....en scherm reageert nergens meer op.........bij andere merken hiervoor nooit meegemaakt.......slechte zaak Sony...
[afbeelding]
Slechte zaak Sony omdat jij hem laat vallen??? 8)7

DaveD

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
DaveD1109 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:20:
[...]

Slechte zaak Sony omdat jij hem laat vallen??? 8)7
Ik denk dat hij bedoelt dat het een slechte zaak is, omdat de hoekjes schok absorberend moeten werken (wat door Sony zelf is gezegd volgens mij)

• The GUI
  • Laatst online: 21:53

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

DDX schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:43:
[...]

Is dit probleem bij jou eigenlijk opgelost ?
Nee ik heb er niks mee gedaan. Het probleem is gekomen doordat ik op de fiets muziek luisterde. Als ik hem laat repareren is het binnen de kortste keren weer hetzelfde probleem. Ik neem mijn verlies, geen zin om mijn fijne telefoontje een paar weken kwijt te zijn!

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

• barrymossel
Knamix schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:30:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat het een slechte zaak is, omdat de hoekjes schok absorberend moeten werken (wat door Sony zelf is gezegd volgens mij)
Ik vind eerlijk gezegd dat je van geen enkele telefoon mag verwachten dat je die kan laten vallen zonder beschadigd scherm. Wel jammer dat het bij de ene eerder gebeurt dan bij de ander, maar dat had je kunnen weten :) 8)7 :? O-) (zeg ik :) )

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:17

Shabbaman

Got love?

Kom op zeg, een beetje telefoon moet toch wel een keer van de bank kunnen vallen? Ik heb sinds '98 zoveel telefoons al een keer van de bank laten vallen dat ik de tel ben kwijtgeraakt, maar ik heb nog nooit een barst in m'n scherm gehad.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• DaveD1109
[...]

Sony geeft nergens de garantie dat het toestel een val overleefd. Ze hebben inderdaad wel gezegd dat hoeken schok absorberend zouden zijn, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel.

DaveD

• DaveD1109
Shabbaman schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 23:18:
Kom op zeg, een beetje telefoon moet toch wel een keer van de bank kunnen vallen? Ik heb sinds '98 zoveel telefoons al een keer van de bank laten vallen dat ik de tel ben kwijtgeraakt, maar ik heb nog nooit een barst in m'n scherm gehad.
Je kan ook 100 keer door rood rijden zonder dat je wat overkomt. Wat ik bedoel is is dat elk toestel door een val kapot kan gaan.

DaveD

• ikt
Ik laat mijn telefoons ook zo vaak op de vloer vallen van mijn bed, een beetje telefoon zou daar wel tegen moeten kunnen. De Z3 Compact heeft gelukkig nog nooit schade opgelopen hierdoor, maar eng is het elke keer wel.

Helpt ook niet dat de Z3 Compact zo'n glibberig kreng is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nou ja, ik ben ook zo iemand die zijn telefoons met enige regelmaat laat vallen - laten we zeggen eens in de maand. Natuurlijk is dat niet de bedoeling voor een telefoon, maar genoeg gebruikers zijn zo.

Mijn Z3 Compact is sinds ik hem kocht twee keer gevallen; gevolg: voor- en achterkant aan diggelen, scherm reageert nergens meer op.

Hiervoor had ik een HTC One M7 en daarvoor een Samsung Galaxy S2. Beide zijn in die jaren zeker twintig keer op de (harde) grond gevallen, en afgezien van wat krassen en deukjes in het aluminium en plastic, bleven ze steeds normaal werken en bleef het glas heel.

Nou is dit natuurlijk ook maar anekdotisch 'bewijs', maar ik denk dat het intussen toch wel duidelijk is dat qua stevigheid Sony voor een grote groep gebruikers flink teleurstelt tegenover de andere grote Android-merken. Dat hoef je ook als fanboy niet te ontkennen lijkt me... Jammer wel dat Sony wat betreft snelheid, batterij, afmetingen en design de mix eigenlijk als enige verder perfect heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoosie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 18:42
De ene val van bank is de andere niet, voor hetzelfde geld is de telefoon net rottig terecht gekomen. Maar om nou Sony de schuld te geven van je eigen onhandigheid gaat mij een beetje ver. Bovendien kan je er best een hoesje om doen. En daarbij gebeurt dit ook met andere merken. Mijn zus heeft nu 2 keer een Samsung gehad, eerst de S2 waarbij ze 3 keer het scherm heeft moeten vervangen en nu een S5 waarbij ze bij de eerste val al een volledig gebroken scherm had.

Ik heb woensdag ook mijn Z3C binnen gekregen en ben er helemaal blij mee! Heb alleen een raar klein probleempje. Vaak als ik mijn telefoon op pak dan zie ik dat het bereik even helemaal wegvalt, om daarna weer gewoon volledig terug te komen. Alsof de simkaart even net niet goed erin zit en daarna weer wel.
Sowieso vind ik de simkaart plaatsen niet geweldig, er is geen klik oid die aangeeft dat hij goed vast zit.
Of zou dat wel moeten gebeuren en heb ik een telefoon met een foutje gekregen?

Daarbij is mijn verbruik van mobiel stand-by ook redelijk groot. Van de 7.46 uur op de accu is 9% mobiel standby. Lijkt mij vrij veel en dit heb ik met andere telefoons niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
barrymossel schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:34:
Nou ja, screenprotector als hij in een hoesje zit zou niet nodig moeten zijn, toch?

---edit---
BTW, wat staat dat ding vol met bloatware zeg (ebay, vodafone, etc. etc.). Rot op met die troep!
Bij vodafone gehaald?
Ik had ook wel wat apps, maar de meeste kun je uitzetten of helemaal verwijderen. eBay en voda had ik ook niet er op staan (simlock vrij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
vaagisdenaam schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:17:
[...]

Bij vodafone gehaald?
Ik had ook wel wat apps, maar de meeste kun je uitzetten of helemaal verwijderen. eBay en voda had ik ook niet er op staan (simlock vrij)
Nee, niet bij Vodafone gehaald. Bij Belcompany. En zelf heb ik een Hi abonnement, dus ik vind het eigenlijk wel vreemd. Kan ik zien of ie branded is? En is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

DDX

JGoeij schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:33:
[...]

Nee ik heb er niks mee gedaan. Het probleem is gekomen doordat ik op de fiets muziek luisterde. Als ik hem laat repareren is het binnen de kortste keren weer hetzelfde probleem. Ik neem mijn verlies, geen zin om mijn fijne telefoontje een paar weken kwijt te zijn!
Ik ga het wel laten repareren, telefoon tijdje kwijt is wel minder maar koptelefoon niet kunnen gebruiken is irritanter.

Is er mogelijkheid om volledige backup/image van telefoon te maken eigenlijk, zodat ik hem leeg terug kan sturen ?
En dan als ik hem retour krijg weer backup terugzet.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Hoosie schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:28:
Daarbij is mijn verbruik van mobiel stand-by ook redelijk groot. Van de 7.46 uur op de accu is 9% mobiel standby. Lijkt mij vrij veel en dit heb ik met andere telefoons niet gehad.
Dat zegt zo niets. Bij mij staat mobiel stand-by ook meestal bovenaan qua verbruik. De enige reden dat hij in vergelijking met andere telefoons zo hoog staat, is omdat de andere zaken minder batterij verbruiken. De software is van de z3c gewoon ontzettend goed. Bij mij helpt het overigens ook niet dat ik veel op pad ben waardoor de telefoon veel moet schakelen tussen zendmasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
barrymossel schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:57:
[...]

Nee, niet bij Vodafone gehaald. Bij Belcompany. En zelf heb ik een Hi abonnement, dus ik vind het eigenlijk wel vreemd. Kan ik zien of ie branded is? En is dat een probleem?
Belcompany verkoopt alleen maar Vodafone, vandaar de apps waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ah, vandaar. Dan ga ik zo maar eens rooten en een debloated rom erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:57:
[...]

Ik had mijn toestel los gekocht bij de BelCompany, toen stond er ook Vodafone meuk op. Dit omdat de BelCompany alleen Vodafone abonnementen verkoopt. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar met een Hi abonnement zit je natuurlijk niet te wachten op die meuk.

Je zou er zelf unbranded firmware op kunnen zetten, daarvoor hoef je niet de bootloader te unlocken of te rooten. In het [Sony Xperia Z3 & Z3c] Rooten & Custom ROM's topic, staat uitleg hoe je kan downgraden naar een ondersteunde software versie met de Flashtool.

Dat downgraden is één stap om vervolgens te rooten, maar wanneer je enkel downgrade naar unbranded firmware kan je het toestel ook direct OTA-updaten naar de laatste firmware versie.
Dan heb je een unbranded toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Chris.nl schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:11:
[...]

Ik had mijn toestel los gekocht bij de BelCompany, toen stond er ook Vodafone meuk op. Dit omdat de BelCompany alleen Vodafone abonnementen verkoopt. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar met een Hi abonnement zit je natuurlijk niet te wachten op die meuk.

Je zou er zelf unbranded firmware op kunnen zetten, daarvoor hoef je niet de bootloader te unlocken of te rooten. In het [Sony Xperia Z3 & Z3c] Rooten & Custom ROM's topic, staat uitleg hoe je kan downgraden naar een ondersteunde software versie met de Flashtool.

Dat downgraden is één stap om vervolgens te rooten, maar wanneer je enkel downgrade naar unbranded firmware kan je het toestel ook direct OTA-updaten naar de laatste firmware versie.
Dan heb je een unbranded toestel.
Ben er al mee bezig, Thanks in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

DDX schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:59:
[...]

Ik ga het wel laten repareren, telefoon tijdje kwijt is wel minder maar koptelefoon niet kunnen gebruiken is irritanter.

Is er mogelijkheid om volledige backup/image van telefoon te maken eigenlijk, zodat ik hem leeg terug kan sturen ?
En dan als ik hem retour krijg weer backup terugzet.
Begrijpelijk. Ik zou zo niet weten of dat kan met de Z3C. Ik hem gewoon aan je PC koppelen en de bestanden eraf halen. Apps zijn zo weer geinstalleerd. Of ander Titanium Back-up gebruiken (die maakt ook een back-up van savegames) en een back-up naar SD-kaart maken.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ik heb ook pas deze telefoon leuk formaat en snel.
Bij het plaatsen van de sim zag ik een wit soort plastic stripje vanonder het scherm boven de sim zitten.
Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? je ziet het als je het waterdichte klepje voor de sim verwijderd.
De telefoon werkt gewoon goed verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik heb begrepen dat daar zaken als productiedatum en serienummer staan beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sem-v
Klopt, je kan m er ook uit trekken en dan zie je wat er op staat ;) ken je zo weer terug schuiven hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Wel slim gedaan. Ergens op de behuizing moeten die tekens en nummers staan. Vaak staat dat aan de binnenkant bij de batterij of gewoon op de achterkant. Dat wilde Sony klaarblijkelijk niet, dus hebben ze deze oplossing bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckkie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08 10:12
Goofy1978 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:53:
Ik heb ook pas deze telefoon leuk formaat en snel.
Bij het plaatsen van de sim zag ik een wit soort plastic stripje vanonder het scherm boven de sim zitten.
Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? je ziet het als je het waterdichte klepje voor de sim verwijderd.
De telefoon werkt gewoon goed verder
Ja. Het is een opgerold papiertje dat je eruit kan trekken. Er staat wat informatie op, weet niet meer precies wat. Volgens mij dat je hem niet in de vuilnisbak mag weggooien en dergelijke. Vergelijkbaar met wat op de achterkant van een iPhone staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
barrymossel schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 09:17:
Wel slim gedaan. Ergens op de behuizing moeten die tekens en nummers staan. Vaak staat dat aan de binnenkant bij de batterij of gewoon op de achterkant. Dat wilde Sony klaarblijkelijk niet, dus hebben ze deze oplossing bedacht.
Bij de Xperia Z Stond dat op de achterkant. Dat was niet echt mooi om te zien, dus wel goed dat ze deze oplossing bedacht hebben :)

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 21-02-2015 11:16 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ok bedankt dan weet ik dat, heb het er een stukje uitgetrokken maar was bang dat ik iets zou slopen.
Wel leuke telefoon mn vorige was een nexus4 maar die had geen 4g.
dus na wat twijfelen of ik de nexus5 zou kopen toch maar voor deze gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SGTB76
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-09-2023
Dat klopt dat bedoelde ik inderdaad..... Telefoon ter reparatie aangeboden zal binnen een paar dagen klaar zij werd gezegd.......wordt ongeveer een uurtje later al opgebeld door de reparateur "meneer Ivm de grote vraag naar vervangende schermen voor uw toestel en er op dit moment geen schermen in NL voorradig zij zal het minimaal nog 3 weken duren voor dat u hem terug hebt.......dit zegt genoeg denk..... ,
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik krijg elke keer als ik mijn mobile data stopzet een notificatie hiervan "Mobile data is disabled". De notificatie vind ik totaal niet nodig en het begint toch wel vervelend te worden, want ik moet die notificatie elke keer weghalen. Ik heb gezocht met Google maar vond geen oplossing. Ik vond wel iemand anders met de grote Z3 die hetzelfde afvroeg op XDA.

Screenshot van diegene (klik voor een vergroting):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3kTj7hxGbGGbCK3qXGsCTHZF/medium.png

Ik zag verder dat je notificaties kan toestaan bij Settings => Personalization => Manage Notifications => All. Ik heb de hele lijst bekeken en een aantal gewoon geprobeerd even uit te schakelen, maar bleek niet om de mobile data notificatie te gaan. Misschien staat die er wel in maar ik ben het nog niet tegengekomen.

Iemand anders die een (mogelijke) oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Volgens mij valt die notificatie onder "Phone".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 22:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je kan ook een long-click doen op de notificatie, kiezen voor App Info en dan notificaties uitvinken

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bedankt allebei. Door de long-click zag ik inderdaad dat het onder "Phone" valt, echter het helpt niet als ik daar de notificaties voor uitzet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Als ik het vinkje bij Telefoon uitzet, verdwijnt ook de notificatie... maar als ik daarna mobiel-data weer aan en uit zet, komt de notificatie weer terug... het werkt dus een beetje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het forum even doorgenomen, maar ik zie niemand met het probleem wat ik sinds kort ervaar met deze verder geweldige telefoon: GPS werkt niet meer goed. Terwijl ik eerst meteen een fix had, zegt de ingebouwde Garmin Navigation app steeds 'Momenteel is geen GPS-signaal beschikbaar. De navigatie wordt automatisch gestart, zodra de GPS-ontvangst voldoende is.' Als ik dan ga rijden, krijg ik wel verbinding, maar regelmatig valt deze uit, wat zwaar irritant is. Terwijl het eerst vlekkeloos werkte. Googlemaps krijgt ook geen goede verbinding, alleen als ik wifi aanzet.

Het enige waar ik denk waar het mee te maken zal hebben is dat ik wat apps uit heb geschakeld, omdat ik het raar vind dat het ram geheugen vaak rond 1,2 gb vol zit, terwijl ik maar weinig apps en dergelijke heb. Maar ik zou niet kunnen bedenken hoe het kan, want ik heb alleen van die prul uitgezet zoals 'AR-effect', 'Google play games' en 'Japans xperia toetsenbord'..

https://drive.google.com/...ydVNxa28/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Iemand nog een goede tip voor een hoesje? De Sony hoes heeft vanochtend mijn scherm beschadigd (er was een vuiltje tussen het scherm en het hoesje gekomen) dus ik zoek eigenlijk een nette gelcase, met als het even kan ruimte voor 1 creditcard. Iemand?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
@bertos: En als je de GPS apart aanzet en bijvoorbeeld op Google Maps loslaat werkt die dan ook niet?

Ikzelf gebruik meestal alleen de GPS functie af en toe maar Maps wil blijkbaar dat je inclusief 'mobiele' locatie gebruikt.

Of eventueel een andere route-app proberen zoals OSMand (niet al te eenvoudige routeplanner trouwens)

[ Voor 18% gewijzigd door Johandmc op 23-02-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johandmc schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:29:
@bertos: En als je de GPS apart aanzet en bijvoorbeeld op Google Maps loslaat werkt die dan ook niet?

Ikzelf gebruik meestal alleen de GPS functie af en toe maar Maps wil blijkbaar dat je inclusief 'mobiele' locatie gebruikt.

Of eventueel een andere route-app proberen zoals OSMand (niet al te eenvoudige routeplanner trouwens)
@Johan, dat heb ik al eens geprobeerd met Maps, maar zonder succes. Maar ik denk niet dat een andere app zal werken. Ik heb een app geinstalleerd 'GPS Test' en daar staat bij dat hij geen fix heeft: https://drive.google.com/...MDhjTl9Z/view?usp=sharing

Op dit Sony forum hebben mensen het er ook over. Ze verwijzen naar deze pagina, waarbij je *#*#7378423#*#* moet intoetsen bij het belscherm, je kunt dan tig dingen checken, waaronder de GPS. En dan op 'purge assistance' drukken. Maar het helpt niet.

Misschien maar eens een factory reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:55:
Ah, vandaar. Dan ga ik zo maar eens rooten en een debloated rom erop zetten.
http://forum.xda-develope...ve-carrier-bloat-t2998294

Dit had je ook kunnen gebruiken, daarmee kan je zonder rooten om het even welke app uitschakelen en blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:51:
[...]

http://forum.xda-develope...ve-carrier-bloat-t2998294

Dit had je ook kunnen gebruiken, daarmee kan je zonder rooten om het even welke app uitschakelen en blokkeren.
Ah, cool. Maar root wilde ik sowieso hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik heb net mijn Z3 ontvangen en ben hem helemaal aan het vonfigureren maar ik zoek 1 widget welke ik op mijn Experia-S had, dat is het venster waarmee ik al mijn zaken aan en uit kan zetten zoals GPS, WiFi, data etc.

Is deze nog ergens te activeren of te downloaden?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56
memphis schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:18: ik zoek 1 widget welke ik op mijn Experia-S had, dat is het venster waarmee ik al mijn zaken aan en uit kan zetten zoals GPS, WiFi, data etc.

Ik heb hem nog niet ontdekt, maar Power Toggles in de Play store doet het ook. En als je er één helemaal naar je eigen zin wil maken, dan kun je Elixir downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

mercje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:07:
[...]

Ik heb hem nog niet ontdekt, maar Power Toggles in de Play store doet het ook. En als je er één helemaal naar je eigen zin wil maken, dan kun je Elixir downloaden.
Elixir ziet er goed uit!

Maar wel per toeval gevonden, swipe de bovenrand naar beneden voor de notificaties, swipe dan het scherm naar links en hoppa, daar dit scherm.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:03
Ow dat scherm, kan je ook naar toe met 2 vingers naar beneden swipen. Kom je daar meteen.

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 16:33

Grannd

da Granndest

Of het notificatiesscherm naar beneden slepen en meteen weer naar boven en beneden slepen dan ga je ook direct naar de zelf configureerbare Quick settings.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Blijft toch een accukoning. Inmiddels 106 uur van de lader af en nog 25% over. Weinig gebruikt, dat wel, maar toch nog 4 uur scherm-aan tijd. Verder permanent wifi uit, mobiele data en auto sync aan, net als 'double tap' = screen on en auto scherm draaien. De telefoon heeft ongeveer 400km gereisd in deze periode en verder geen trucjes als in de nacht vliegtuismodus ofzo. Uiteraard wel Stamina mode met alleen Whatsapp als uitzondering. Het bereik op werk en thuis zal dus prima zijn, maar toch nooit vol. 4G KPN netwerk.
Grote verschil met normaal is dat ik tijdens het dagelijks uur treinreizen deze keren de telefoon niet heb gebruikt, waar ik anders muziek stream, browse enz. En dan haal ik soms de 48 uur niet (met 8u scherm-aan). Denk dus dat vooral het data slurpen icm flink van zendmast wisselen een beste impact heeft. Maar dat wisten de meesten al natuurlijk ;-)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ben ook te spreken over de accu, maar gebruik geen stamina of dat soort optie. Ik wil gewoon push mail/berichten. En dan haal ik net een dag (ochtend tot nacht). Prima dus. Merk wel een groot verschil als ik "wachtrij achtergrondgegevens" aan heb staan. Dan heb ik ineens nog 65% over in de avond. Maar dan komen berichten pas na weet ik hoe laat binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:31
Met stamina krijg je ook gewoon push notificaties hoor. Je moet de apps alleen whitelisten. Ik zie geen nadelen aan Stamina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hmm, misschien dan even inlezen in stamina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 08:43
LoeWn schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:42:
Met stamina krijg je ook gewoon push notificaties hoor. Je moet de apps alleen whitelisten. Ik zie geen nadelen aan Stamina
Hier ook een zeer tevreden Stamina-gebruiker. Mail, whatsapp en berichten komen door als de telefoon niet wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ben beniewd, zojuist maar aangezet. Wel apart dat het whitelisten van bijvoorbeeld Whatsapp ervoor zorgt dat wifi/mobiele data niet uitgeschakeld kan zijn, want dan zou Whatsapp ook geen berichten kunnen binnenhalen. Of zie ik het mis?

---edit---
Ok, volgens mij wordt wifi niet fysiek uitgeschakeld. Alleen software-matig voor de apps (die niet gewhitelist zijn).

[ Voor 22% gewijzigd door barrymossel op 27-02-2015 13:09 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

memphis schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:18:
Ik heb net mijn Z3 ontvangen en ben hem helemaal aan het vonfigureren maar ik zoek 1 widget welke ik op mijn Experia-S had, dat is het venster waarmee ik al mijn zaken aan en uit kan zetten zoals GPS, WiFi, data etc.

Widgets hulpprogramma's

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo! Voor alle gelukkigen zonder spontaan gebarsten achterkant!

Die van mij is net spontaan gebarsten...

Na 2 maanden na de eerste keer.

Twijfel nu om hen weer op te sturen... Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Balen voor je! De mijne is nog perfect vanaf de aankoop, en met root zelfs een extra prettig toestel. Ik zou hem opsturen als ik een barst had, ook voor een derde keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 00:09:
Balen voor je! De mijne is nog perfect vanaf de aankoop, en met root zelfs een extra prettig toestel. Ik zou hem opsturen als ik een barst had, ook voor een derde keer.
Tja, net even de pressure test gedaan en hij is nog wel water dicht, barst zit in de achterkant van onder de volume knop naar een cm boven de aan/uit knop loopt maximaal een cm van de kant af.

Barst is dus nauwelijks zichtbaar, dus ik zit aan een screen protector te denken voor de achterkant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Weet iemand iets meer over lollipop?
Eind februari zal hem wel met meer gaan worden, wel?
Het laatste dat ik weet is de goedkeuring door de Wi-Fi alliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou de telefoon gewoon terug sturen. Jij vind het nu wellicht niet erg dat er een barst in zit, maar bedenk wel dat je telefoon een stuk minder waard is als je hem over 1-2 jaar wilt verkopen.

Daarnaast, als niemand hun telefoon terug zou sturen, dan ziet Sony het niet als probleem en verbeteren ze het product totaal niet.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
vaagisdenaam schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:46:
Weet iemand iets meer over lollipop?
Eind februari zal hem wel met meer gaan worden, wel?
Het laatste dat ik weet is de goedkeuring door de Wi-Fi alliance
Misschien toch maar CM12 flashen?

Sony doet er in ieder geval lekker lang over.

[ Voor 16% gewijzigd door ikt op 01-03-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:48:
Ik zou de telefoon gewoon terug sturen. Jij vind het nu wellicht niet erg dat er een barst in zit, maar bedenk wel dat je telefoon een stuk minder waard is als je hem over 1-2 jaar wilt verkopen.

Daarnaast, als niemand hun telefoon terug zou sturen, dan ziet Sony het niet als probleem en verbeteren ze het product totaal niet.
Dat eerste klopt, maar ik verkoop mn telefoons altijd door aan mn vader voor een te laag bedrag, dus echt verdienen zal ik daar aan niet.

Dat 2e heb je gelijk in. Voor betere resource zou ik de telefoon op moeten sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
ikt schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:41:
[...]

Misschien toch maar CM12 flashen?

Sony doet er in ieder geval lekker lang over.
Zijn die drm keys al terug te zetten?
Kon zo snel even niks daarover vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
vaagisdenaam schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:01:
[...]

Zijn die drm keys al terug te zetten?
Kon zo snel even niks daarover vinden
Jazeker! Als je naar het [Sony Xperia Z3 & Z3c] Rooten & Custom ROM's topic gaat zul je alle informatie vinden.

Een korte samenvatting van wat je moet doen: Flash de .2.93 firmware op je apparaat als je al op .5.77 zit. Dit laat je DRM partitie intact, dus daar zijn geen problemen. Voer dan de root-exploit uit. Je hebt dan root op .2.93. Dan kun je je DRM keys backuppen, custom recoveries installeren en daarna zijn de mogelijkheden eindeloos. Sla je DRM keys ergens veilig op en je kunt altijd weer alles resetten en je DRM-keys terugzetten als je toch een keer je bootloader wilt unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
ikt schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:08:
[...]

Sla je DRM keys ergens veilig op en je kunt altijd weer alles resetten en je DRM-keys terugzetten als je toch een keer je bootloader wilt unlocken.
Bedankt, wist niet dat er al een topic voor was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Ha, Superior Auto op 15.5MP (16:9 crop van 20.7MP 4:3) is best indrukwekkend. Niet verwacht dat een telefooncamera zo'n redelijke plaatjes zou schieten! Overigens lijkt mijn manual-shot er precies op en EXIF geeft aan dat dezelfde waarden zijn gekozen (1/1000s, f/2, ISO 50), dus beter kun je niet krijgen in de standaard app. Wel erg jammer van de beeldcorrectie die is toegepast, zonder nabewerking denk ik dat het scherper zou kunnen zijn geweest. De bomen zien er echt vreselijk uit bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g7xaWI9l.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door ikt op 02-03-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Ik gebruik A Better Camera voor het maken van foto's, en was (zeker v.w.b. de buitenfoto's) daar ook wel van onder de indruk. Mijn inziens is dat ook wel deels de gebruikte app, de software van Sony zelf is best voor verbetering vatbaar.

Voorbeeldje, gebruik van de HDR stand van A Better Camera:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-4ZJsiKRToR0/VOcNDqAl1fI/AAAAAAAACrA/bKA6x_DyOZA/w730-h973-no/20150219_152224_HDR.jpg

Ik stoort me wel nog steeds aan de (typisch Sony?) compressie die op de foto's wordt toegepast. Tenminste, ik ga er van uit dat die korreligheid van de foto's daar vandaan komt; ik zie die specifieke korreligheid in ieder geval nooit op digitale foto's met andere apparaten gemaakt...

[ Voor 21% gewijzigd door DFKT op 02-03-2015 10:02 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Het wachten is op Android 5.0 met de raw API :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-07-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Sinds vandaag ook eigenaar van een Z3 Compact. Erg mooi toestel.

Nu maar eens kijken om overbodige shit eraf te gooien en mijn apps te installeren. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
ikt schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:23:
Ha, Superior Auto op 15.5MP (16:9 crop van 20.7MP 4:3) is best indrukwekkend. Niet verwacht dat een telefooncamera zo'n redelijke plaatjes zou schieten! Overigens lijkt mijn manual-shot er precies op en EXIF geeft aan dat dezelfde waarden zijn gekozen (1/1000s, f/2, ISO 50), dus beter kun je niet krijgen in de standaard app. Wel erg jammer van de beeldcorrectie die is toegepast, zonder nabewerking denk ik dat het scherper zou kunnen zijn geweest. De bomen zien er echt vreselijk uit bijvoorbeeld.

[afbeelding]
De superieur modus is zelfs in 8MP. vind ook dat hij mooie plaatjes schiet. A better camera ga ik ook nog ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb naar dat filmpje gekeken van Lollipop maar ik zie nauwelijks verschil. En geen nieuwe functies. Ben toch benieuwd though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:47

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik zie wel veel verschil. Ik vind dat Android 5 voor mij de Xperia schil heeft verkr*cht. Ik ben totaal geen liefhebber van het carnaval dat Android 5 is. Het multitasking menu is minder overzichtelijk, the softkeys zijn lelijker (ze zijn nu mooi minimalistisch), het instellingen menu is een kleurenfestijn, de standaard Sony apps zijn veel te plat, met name de walkman app. Het mooie elegante design is ingeruild voor platte kleuren.

Ik vind het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Nog een kort een verhaal over de breekbaarheid:
Mijn z3c is meermaals gevallen, een keer of drie, wel van geringe hoogte en op laminaatvloer, dus dat zal gescheeld hebben. Telkens niks aan de hand overigens, op een héél klein hapje uit de witte plastic rand rondom het scherm na, wat amper opvalt of voelbaar is.
Een paar dagen terug echter viel hij van ongeveer schouderhoogte (!) op een granieten vloer.
Nadat ik mijn hart weer op de goede plaats had durfde ik te kijken: niks aan de hand! Geen schrammetje zelfs! De enige bescherming die ik heb is tweezijdig een rhinoshield van plastic (aanrader overigens).

Erg tevreden dus nog, de horrorverhalen lijken op mijn exemplaar niet van toepassing gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
mmm al die verhalen..blijf twijfelen. Z3C is de mooiste mobiel op dit moment..maar ben er nog steeds huiverig voor. M4 Aqua zou een alternatief kunnen zijn (polycarbonaat achterkant) maar is en groter, en mindere specs..

twijfel twijfel

Hi Ha Hopjesvla

Pagina: 1 ... 25 ... 60 Laatste