Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 11:02
Monkiechino schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:52:
Goeiemorgen, ik heb een nieuwe z3 compact, alleen werkt het lampje van de flits niet. Niet als flitser, niet als camera. Iemand enig idee of dit een update is, of ergens een instelling? Of moet hij meteen weer weg voor reparatie:(
Ik kan mij niet herinneren dat ik daarvoor iets moest instellen. Er is wel een instelling in de camera app zelf dat de flits niet gebruikt wordt.

Misschien kan je het lampje eens proberen met een van de miljoenen flashlight apps, dan weet je of het aan de hardware ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 11:19
Monkiechino schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:52:
Goeiemorgen, ik heb een nieuwe z3 compact, alleen werkt het lampje van de flits niet. Niet als flitser, niet als camera. Iemand enig idee of dit een update is, of ergens een instelling? Of moet hij meteen weer weg voor reparatie:(
Ik heb er niets voor in hoeven stellen, wel de updates die binnen kwamen geinstalleerd zonder te kijken wat het was ;)
Wat je kan doen is de tests uit te voeren, daar staat de flash ook bij. Als die test niet werkt is hij denk ik echt stuk. Je vind het onder Settings --> About Phone --> Diagnostics --> Test device --> alle tests aflopen kan geen kwaad maar flash moet je hebben.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkiechino
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-02-2022
atacama schreef op zondag 01 februari 2015 @ 11:30:
[...]

Ik heb er niets voor in hoeven stellen, wel de updates die binnen kwamen geinstalleerd zonder te kijken wat het was ;)
Wat je kan doen is de tests uit te voeren, daar staat de flash ook bij. Als die test niet werkt is hij denk ik echt stuk. Je vind het onder Settings --> About Phone --> Diagnostics --> Test device --> alle tests aflopen kan geen kwaad maar flash moet je hebben.
Bedankt, ik was er al bang voor. Hij kan direct weer terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:08
:( Jonge, wil ik weten wat mijn batterijduur zo vreselijk maakt, krijg ik na het rooten gewoon super goede batterij!

#Z3problems

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OQjTjVYl.png

Nu heb ik wel alle controle mocht het ooit weer zo ver komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudeheld
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-01-2019
Mijn batterij is sinds de update niet meer zo stabiel als daarvoor. Eerder haalde ik zonder al te veel moeite 45-50 uur op één batterij. Na de update kom ik tot 25-30 uur. Ik vind het moeilijk om precies te zeggen wat er anders is. Ik heb altijd de stamina-modus aanstaan en ik heb geen nieuwe apps die buitengewoon veel verbruiken.

Het lijkt wel gewoon alsof de batterij minder capaciteit heeft ofzo. Vooral de laatste 20% gaat véél sneller op dan eerder. Ik zie hem dan bijna per minuut met een procent teruglopen. Eerder haalde ik met 20% nog wel een halve dag.

Ik snap niet waar het aan ligt. Ik heb ook niet zo'n zin om mijn telefoon te resetten en alle apps opnieuw te installeren.

[ Voor 0% gewijzigd door koudeheld op 03-02-2015 15:31 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Die extreme waardes die hier gepost worden haal ik ook lang niet. Denk dat het ook aan mijn brakke provider (Vodafone) ligt, kost enorm veel accu om bij slecht bereik toch contact te houden met het GSM netwerk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
Ik heb mijn telefoon nu wel 3x opgeladen. Na de 2e keer heb ik zo'n 53 uur met de accu gedaan (2.5 dagen) en hem ook best gebruikt door paar uur bewegings tracker aan te hebben en dergelijke. Ben echt enorm tevreden.
Moet er wel bij vertellen dat ik geen muziek op luister of spelletjes speel. Verder wel veel lees werk en bekend worden met alle mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijm15
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-06-2017
Ik had na de Update in eerste instantie ook een slechtere accuduur alleen de laatste twee dagen is het weer zoals voor de Update. Lijkt wel of het toestel even moest wennen aan de Update 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ligt misschien ook aan je gebruik, uit de link over de batterij een paar posts terug begreep ik dat het scherm zijn eigen geheugen heeft zodat het minder hoeft te verversen, net als de Nexus 5. Minder zoomen en scrollen bij bv webbrowsen kan dus ook schelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-07 11:15

Erv

ikt schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:45:
:( Jonge, wil ik weten wat mijn batterijduur zo vreselijk maakt, krijg ik na het rooten gewoon super goede batterij!

#Z3problems
Nu heb ik wel alle controle mocht het ooit weer zo ver komen ;)
Met welke manier heb je geroot? Gegevens behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:31
How-to: root, keep and backup DRM keys, etc.

Gegevens kun je backuppen met bijvoorbeeld Helium.

Verdere discussie over Rooten in het desbetreffende topic ;)

[ Voor 9% gewijzigd door LoeWn op 04-02-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ik heb zojuist een volle beker (redelijk afgekoelde) thee over mijn telefoon gegooid. Volgens mij is het goed gegaan (alle klepjes waren gelukkig dicht), maar er is ook thee in de kroptelefoonpoort terecht gekomen. Weet iemand hoe ik hier het beste mee om kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

DDX

Afspoelen onder de kraan ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Nee, een kraan geeft waterdruk die hoger is dan de druk op 1,5 meter diepte. Ik kan hem natuurlijk in een ondiepe bak water leggen, maar dat durf ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ik spoel die van mij zo vaak af onder de kraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Wat voer je er dan mee uit dat dat nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Mee fietsen en dan zit er wel eens zand/modder op (telefoon zit dan in zakje achterop fietshirt) dus dan spoel ik hem af.

[ Voor 24% gewijzigd door DDX op 04-02-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
eew schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:08:
Nee, een kraan geeft waterdruk die hoger is dan de druk op 1,5 meter diepte. Ik kan hem natuurlijk in een ondiepe bak water leggen, maar dat durf ik niet echt.
Je kunt er foto's mee maken in een zwembad, onderwater, dus even schoonmaken in de gootsteen met een lauw sopje zal geen probleem zijn hoor.

Daarna even drogen in de magnetron natuurlijk. >:) ;)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:42
Onder de kraan afspoelen, zolang je dat ding niet op standje hogedrukreiniger zet en direct op de klepjes mikt, kan prima. Ik was mijn Z2 en daarvoor de originele Z ook vaak genoeg zo af.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Precies. Ook mijn z3c was vaak onder de kraan of onder de douche te vinden. No problemo.
Gewoon zorgen dat je de kraan niet te hard zet.
Toen mijn telefoon onder de modder zat (we waren riolering aan het leggen in de regen, en ik wilde foto's hebben van hoe het uiteindelijk lag) heb ik de telefoon gewoon tien minuten in een bak warm water laten weken. Gaat perfect.
(niet schrikken, de speakers gaan zachter.. Komt na een paar uur weer goed :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ja, ik snap dat het goed hoort te gaan. Maar je leest toch overal verhalen van gevallen waarin het niet goed gaat. En daar heb ik geen zin in, het risico is nogal groot. Maar aan de andere kant, wat zou het risico van het laten zitten van thee resten in de koptelefoon poort zijn? Bij een niet waterdichte telefoon was dit voorval volgens mij best wel ernstig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onder de kraan, harde straal er op, doe ik altijd !

laatst wezen mountain biken! fietsje afgespoten met de hoge druk reiniger, telefoon er ook maar gelijk mee gedaan,

ging prima ! en hij was niet eens vies eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ik denk dat thee aanslag op den duur problematischer is dan de telefoon in water leggen. Dat is trouwens ook nagenoeg het eerste dat ik heb getest, ivm garantie. Ging gewoon prima. Doe anders even eerst de druk test, via het service menu. Meer info staat ergens in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond allemaal,

ik heb sinds november een sony xperia z3c, ben er heel content mee.
na jaren iOS de overstap naar andriod gemaakt, was even wennen.
ben verkocht nooit meer iOS voor mij.
nu viel mij gisteren op, dat er een vlek in mijn camera zit. weet niet wat het is.
het is volgens mij geen water. toestel een paar keer onder de kraan gehad om hem even schoon te maken.
heb even wat foto's gemaakt.
iemand enig idee wat het kan zijn?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Mb37GTo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PhcIDiB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hK7HXfG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Geen idee wat het is, ik heb ook zo'n vlekje op mijn lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, ook het vlek op de lens probleem hier ! al geprobeerd met van alles en nog wat om het er af te krijgen, lukt niet... wordt alleen maar erger...

Foto's blijven bij mij trouwens van goede kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Ik had ook hetzelfde probleem. Geen idee waardoor het komt, nadat mijn achterkant/lens was vervangen heb ik de telefoon nooit met water in contact laten komen, behalve het gebruik in de regen, maar ik krijg ook dat de lens nu weer raar wordt.

De vorige keer heb ik de hele achterkant gratis vervangen gekregen na het aanmelden voor reparatie, dus dat kun je ook proberen. Geen idee waarom het gebeurt maar als het bij meerdere mensen ook gebeurt, is het meer een systematisch probleem dan geïsoleerde gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Bij mij is het nog vele malen erger, echter niet terug te zien op de foto's gelukkig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

We hebben een eindgebruiker met een Xperia Z3 Compact die een probleem heeft met een app... ik wil graag weten of het probleem hetzelfde is voor iedereen met de Z3C, of alleen voor die ene gebruiker. Is er iemand met een Z3C die voor mij een app wil installeren en 5 minuten testen?? Graag even een PM als je wilt helpen :) Ik update deze post als het niet meer nodig is.

Edit: 1 vrijwilliger heeft zich gemeld, niet meer nodig, tnx :)

[ Voor 8% gewijzigd door woekele op 06-02-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:40
Nu al twee keer deze waarschuwing bij het openen van een link, deze keer een mail van kpn.

Waarom?
alert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Ik doe een wilde gok dat die email niet echt van KPN afkomt ;)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:40
Moi_in_actie schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:26:
Ik doe een wilde gok dat die email niet echt van KPN afkomt ;)
Mail is van:publicaties@kpn.com
Antwoord: publicaties@emailservice-kpn.com

En de link waar ik op klikte:http://public2.tripolis.com/public/r/KDGCodgeP+y_DELcaaA5yw/sEoGNKWKkZNeyAuDHmOpIQ/rfaZRgtq3_l1t8sjRg+byw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarkout
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
honey schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:02:
[...]

En de link waar ik op klikte:http://public2.tripolis.com/public/r/KDGCodgeP+y_DELcaaA5yw/sEoGNKWKkZNeyAuDHmOpIQ/rfaZRgtq3_l1t8sjRg+byw
Het is niet moeilijk om een andere e-mail adress te spoofen....

On-topic:

Ik heb een hele irritante probleem. Mijn signaal valt zomaar weg. de enige manier om het op te lossen is om een factory reset te doen. Dan doet ie het een week ongeveer wel.

Kwam allemaal door die UPdate!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-07-2021
Ik weet nu ook dat ik een NL-Alert kan ontvangen in een echte "noodsituatie", want ik kreeg vanochtend deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/fvl286.jpg

En dat terwijl ik met de laatste test van NL-Alert niks heb ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woekele schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:50:
We hebben een eindgebruiker met een Xperia Z3 Compact die een probleem heeft met een app... ik wil graag weten of het probleem hetzelfde is voor iedereen met de Z3C, of alleen voor die ene gebruiker. Is er iemand met een Z3C die voor mij een app wil installeren en 5 minuten testen?? Graag even een PM als je wilt helpen :) Ik update deze post als het niet meer nodig is.

Edit: 1 vrijwilliger heeft zich gemeld, niet meer nodig, tnx :)
Wat mij betreft mag je de app hier wel neerzetten. Ik ga er vanuit dat je deze noodkreet uit goede bedoelingen uit. Als je er ook bij kunt zetten wat de problemen zijn, dan kunnen we dat eventueel reproduceren op diverse telefoons.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

het is reeds geregeld met een aardige Tweaker. Het bleek dat de app prima werkt op de Z3C. Het probleem ligt dus echt aan die ene eindgebruiker ;) Iedereen laten testen is lastig, omdat het een username/password vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 16:33

Grannd

da Granndest

Sinds vrijdag heb ik ook dit toestel in bezit.

Echt volledig wat ik wou, high-end in een zo klein mogelijke behuizing.
Ik was ook erg enthousiast over de batterijduur die het toestel zou hebben maar dat vind ik toch tegenvallen.
Gisteren haalde ik hem vol van de lader en was hij na, niet super heftig gebruik toch al voor 50% ontladen na 7 uur.
http://m.imgur.com/hiUnLmJ

Messenger blijkt de boosdoener ook nu al na een halfuur van de lader staat hij bovenaan in batterijverbruik. Heb het toestel al meermaals opnieuw opgestart en de app ook al opnieuw geïnstalleerd maar hij blijft bovenaan staan in batterijverbruik terwijl ik hem nauwelijks gebruik.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, volgens mij is dit niet normaal en is het scherm normaal gezien altijd degene die het meeste stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
De app eraf gooien? Als ik naar de reviews kijk dan is men niet bepaald positief de laatste tijd, met talloze meldingen over battery drain, veel teveel geheugen gebruik, lagg etc. Je kunt het allicht eens een paar dagen uitproberen, is de drain volledig weg dan ligt het zeker aan de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijm15
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-06-2017
Weet iemand hoe je de meldingen van schets uitzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:17

Shabbaman

Got love?

Grannd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 08:35:
Sinds vrijdag heb ik ook dit toestel in bezit.

Echt volledig wat ik wou, high-end in een zo klein mogelijke behuizing.
Ik was ook erg enthousiast over de batterijduur die het toestel zou hebben maar dat vind ik toch tegenvallen.
Gisteren haalde ik hem vol van de lader en was hij na, niet super heftig gebruik toch al voor 50% ontladen na 7 uur.
http://m.imgur.com/hiUnLmJ

Messenger blijkt de boosdoener ook nu al na een halfuur van de lader staat hij bovenaan in batterijverbruik. Heb het toestel al meermaals opnieuw opgestart en de app ook al opnieuw geïnstalleerd maar hij blijft bovenaan staan in batterijverbruik terwijl ik hem nauwelijks gebruik.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, volgens mij is dit niet normaal en is het scherm normaal gezien altijd degene die het meeste stroom verbruikt.
Sommige apps proberen GPS of locatieservices te gebruiken, zelfs als je dat uitgeschakeld hebt (9292 bijvoorbeeld, of Twitter). Of ze willen synchroniseren terwijl je stamina aan hebt staan (Google backup). Of sommige apps zijn gewoon slecht ( zoals die van de Volkskrant). Zonder extra apps haal ik de drie dagen wel met een batterij, maar ja, je wil je telefoon ook wel eens gebruiken, dus installeer je apps... Met veel apps gaat het goed, maar ik heb ook vaak gezien dat de batterij ineens in een dag leeg was.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Voordat mijn toestel opgestuurd was, had ik een enorm slechte batterijduur bij de 5.77 FW. Nadat het toestel terug was heb ik geroot en geupdate naar 5.77 en vervolgens een FW geflashed zonder bloatware, en nu is de batterijduur beter dan ooit. En ik ben van alle ongewenste Sony en Google apps af. Echt een aanrader.

Hier zie je wat ik allemaal gedaan heb:
LoeWn schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:23:
Vandaag mijn Z3C weer terug gekregen van reparatie, en na gisteren alles voorbereid te hebben kon ik vandaag meteen aan de slag
Ik heb het volgende gedaan:
  • Rooten
  • Nut's dual recovery geinstalleerd
  • Serarj's debloated FW geinstalleerd
  • Nóg meer apps verwijderd. Nu heb ik echt een kale rom
  • Xposed geinstalleerd
  • Titanium Backup geinstalleerd en dagelijkse backup ingesteld
  • GravityBox geinstalleerd en een hooooop aangepast. Onder andere:
    - navigatieknoppen omgekeerd (terugknop rechts, recents links)
    - recent button geeft nu 'laatste app'
    - Lollipop symbolen (op statusbalk en navigatiebalk)
    - uitgebreid volumepaneel
    - geen meldingen bij lege accu (ook geen led)
    - klok in het midden
    - Heads up (ohh wat misde ik dat zeg!)
    - 4G icoon ipv LTE (ik heb immers US based FW)
    - 3-dotted button in navigatiebalk
  • App settings -Alles op 280 DPI
  • Flat Style Colored Bars - Zodat statusbalk en navigatiebalk dezelfde kleur krijgen als de geopende app. Werkt bijzonder goed
  • Disable Desk Dock - Zorgt er voor dat rotatie niet ingeschakeld wordt bij aansluiten magnetische lader
  • Greenify - Zo veel mogelijk gegreenified
Dat is voorlopig wel voldoende. Zodra er interessante custom ROM's beschikbaar zijn, zal ik mijn bootloader unlocken. Daar heb ik tot nu toe nog geen behoefte aan
tijm15 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:38:
Weet iemand hoe je de meldingen van schets uitzet
instellingen > persoonlijk maken > Meldingen beheren

[ Voor 81% gewijzigd door LoeWn op 09-02-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarkout
Hallo

Mijn USB cover is afgebroken/kwijt. Geen schade aan de telefoon,

Nu is de vraag kan ik gewoon deze erin drukken of is het iets moeilijker om een nieuwe te plaatsen.

En moet ik dan gewoon deze instructies volgen ?

[ Voor 38% gewijzigd door sarkout op 09-02-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
De flapjes kun je er heel gemakkelijk uittrekken en weer er in klikken. Bij een maat van mij is de USB cover er ook afgegaan. Deze heb ik er voor hem (hij durfde het zelf niet) gewoon weer ingeklikt. Blijft nu net zo goed zitten als eerst. Stelt niks voor

Zoals overigens gewoon in het filmpje te zien is.

Het 'bolletje' dat de cover in het toestel houdt ziet er op die website iets anders uit. Maar kan me niet voorstellen dat dit problemen op gaat leveren. Als je 'm echt niet er in krijgt, kun je altijd nog heel voorzichtig iets wegschuren

[ Voor 27% gewijzigd door LoeWn op 09-02-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarkout
LoeWn schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:50:
De flapjes kun je er heel gemakkelijk uittrekken en weer er in klikken. Bij een maat van mij is de USB cover er ook afgegaan. Deze heb ik er voor hem (hij durfde het zelf niet) gewoon weer ingeklikt. Blijft nu net zo goed zitten als eerst. Stelt niks voor

Zoals overigens gewoon in het filmpje te zien is.

Het 'bolletje' dat de cover in het toestel houdt ziet er op die website iets anders uit. Maar kan me niet voorstellen dat dit problemen op gaat leveren. Als je 'm echt niet er in krijgt, kun je altijd nog heel voorzichtig iets wegschuren
Ben hem alleen kwijt geraakt :( Maar veel dank iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
honey schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:02:
[...]

Kennis heeft KPN en die email adres eindigt altijd met @kpn.nl dus niet .com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Sinds vandaag een zwarte Xperia Z3 Compact binnengekregen via Marktplaats.

Nu zie ik wel dat het klepje van waar de nano simkaart in gaat er niet helemaal in gaat. (alsof het rubbertje net iets te dik is om er goed in te kunnen klikken)

Als ik tweedehands een nieuw klepje bestel, zal het dan hoogst wss goed zitten of is de kans ook groot dat het aan het toestel zelf ligt waar het in schuift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

sarkout schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:13:
Hallo

Mijn USB cover is afgebroken/kwijt. Geen schade aan de telefoon,

Nu is de vraag kan ik gewoon deze erin drukken of is het iets moeilijker om een nieuwe te plaatsen.

En moet ik dan gewoon deze instructies volgen ?
Als hij echt is afgebroken heb je volgens mij wel een probleem, in dag geval zit er nog een stuk plastic in je telefoon dat je er onmogelijk uit gaat krijgen. Als hij er af gevallen is lijkt het mij inderdaad een kwestie van een nieuwe bestellen en hem erin duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorikN
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-08 18:31
Ik heb al sinds enige tijd een z3 compact. Nu is mijn achterkant ook spontaan gescheurd. Ik had hem op dat moment in mijn hand en hoorde het gewoon gebeuren! Ik heb hem bij een Hi abonnement. Wie kan ik nu het beste benaderen? De Sony klantenservice of Hi zelf? Ik wil natuurlijk zsm een reparatie of een nieuwe, niet dat ik m'n mobiel 4 weken kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarkout
Knamix schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:22:
Sinds vandaag een zwarte Xperia Z3 Compact binnengekregen via Marktplaats.

Nu zie ik wel dat het klepje van waar de nano simkaart in gaat er niet helemaal in gaat. (alsof het rubbertje net iets te dik is om er goed in te kunnen klikken)

Als ik tweedehands een nieuw klepje bestel, zal het dan hoogst wss goed zitten of is de kans ook groot dat het aan het toestel zelf ligt waar het in schuift?
Zoals je In mijn posts eerder kunt zien had ik ook problemen met mijn kapje. Ik kan je waarschijnlijk een nieuwe made in china cover geven voor 2-3 euro (alleen de nano-sim cover). Pm me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
JorikN schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:45:
De Sony klantenservice of Hi zelf? Ik wil natuurlijk zsm een reparatie of een nieuwe, niet dat ik m'n mobiel 4 weken kwijt ben.
Ik zit met hetzelfde probleem, een maand geleden een spontane barst in mijn achterkant. Hier had ik persoonlijk geen moeite mee en vond het niet waard om hem hiervoor terug te sturen.

Sinds gisteren is echter mijn audio input (jack 3.5) kapot. Elke keer als hij een lichte tik krijgt valt de muziek uit, want de telefoon denkt dat de headset is losgekoppeld. Iemand ervaring met het opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 10:11
Ik heb hem naar een Kpn xl gebracht, die hebben hem opgestuurd, ze waren bekend met het probleem. Weekje kwijt geweest.

Ik had een barst in de voor kant, maar ze hebben uit eindelijk voor/achter usb, antenne en de klepjes aan de zijkant vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Mag ik vragen welk programma iedereen hier gebruikt om muziek op zijn telefoon te krijgen?
Ik heb altijd itunes gebruikt en vind dit nog steeds het meest complete programma om muziek te beheren.
Sinds ik op android zit heb ik verschillende programma's geprobeerd:

DoubleTwist: Werkt voor geen meter. Er gebeurt helemaal niets.
Media Monkey: Loopt telkens vast wanneer ik ga synchroniseren
Winamp: kan niet syncen naar de SD kaart
Sony's programma: Erg traag met synchroniseren

Wat gebruiken jullie? Ik wil mijn muziek kunnen beheren in een overzichtelijke interface. Smart playlists kunnen aanmaken. En gewoon snelheid. Geen bugs en gezeik.

Nu lees ik veel over Google Play Music. Begrijp ik het goed dat je daar gedwongen wordt om je muziek op de cloud te zetten? Dat wil ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56
Viavia28 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:21:
Mag ik vragen welk programma iedereen hier gebruikt om muziek op zijn telefoon te krijgen?
Ik heb mijn mp3's gewoon op mijn micro sd gezet. Ik gebruik verschillende apps om ze af te luisteren, waaronder Doubletwist (werkt bij mij prima als je maar geen verbinding met een computer wil maken - usp: airplay), RocketPlayer (usp: kan hele albums afspelen en dan naar een ander heel album shufflen) en Google Play Music (ik heb daar niets in de cloud staan, maar het laatste half jaar eigenlijk niet meer gebruikt).

In het verleden vond ik MortPlayer heel fijn, wellicht bevalt die jou?

Ik gebruik nu overigens vooral Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:17

Shabbaman

Got love?

Music Station en DS audio :)

[ Voor 39% gewijzigd door Shabbaman op 11-02-2015 12:36 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floran92
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-08 22:28
Ik heb sinds de release deze telefoon, en ik ben er onwijs blij mee. Echter heb ik het idee dat m'n speakers lang niet meer zo hard gaan als in het begin. De luidsprekers bij filmpjes lijken zachter (ik zeg lijken, moeilijk precies na te gaan), maar het normale speakertje (bij het houden van telefoon gesprekken) is dusdanig zachter dat ik moeite heb met mensen verstaan als ze niet op speaker staan.

Ik heb hem af en toe als party trick in glazen water gedaan ed (ook mee gedoucht en onder de kraan gehouden). Kan het daar aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouge Baste
  • Laatst online: 16-09 07:53
floran92 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:38:
Ik heb sinds de release deze telefoon, en ik ben er onwijs blij mee. Echter heb ik het idee dat m'n speakers lang niet meer zo hard gaan als in het begin. De luidsprekers bij filmpjes lijken zachter (ik zeg lijken, moeilijk precies na te gaan), maar het normale speakertje (bij het houden van telefoon gesprekken) is dusdanig zachter dat ik moeite heb met mensen verstaan als ze niet op speaker staan.

Ik heb hem af en toe als party trick in glazen water gedaan ed (ook mee gedoucht en onder de kraan gehouden). Kan het daar aan liggen?
Dit herken ik wel, zowel bij muziek afspelen als bij gesprekken voeren via de luidspreker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:29
Daan87423 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:21:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem, een maand geleden een spontane barst in mijn achterkant. Hier had ik persoonlijk geen moeite mee en vond het niet waard om hem hiervoor terug te sturen.

Sinds gisteren is echter mijn audio input (jack 3.5) kapot. Elke keer als hij een lichte tik krijgt valt de muziek uit, want de telefoon denkt dat de headset is losgekoppeld. Iemand ervaring met het opsturen?
Laatst was er ook iemand met hetzelfde probleem, die bleek uiteindelijk kapot te zijn. Ik heb ook een keer hetzelfde probleem gehad, maar toen zat er een stukje stof onder in de audio input. Die heb ik er toen met een paperclipje uitgepeuterd.

Voordat je hem opstuurt, misschien de moeite waard om dat eerst even te checken.

• atacama
Viavia28 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:21:
Ik heb altijd itunes gebruikt en vind dit nog steeds het meest complete programma om muziek te beheren.
Misschien raar idee maar waarom niet gewoon zelf kopieren vanaf je pc? Heb laatst mijn z3c via wifi gekoppeld aan mijn laptop. Kan je zo kopieren naar het toestel.
En dan kan je ondertussen elk programma gebruiken om je collectie te beheren op je pc/laptop.

Zelf heb ik een, redelijk overzichtelijke, mappen structuur aangemaakt op een NAS. Gebruik de nas software ook voor afspelen/opzoeken van muziek als ik het anders niet kan vinden. En met een van de apps op mn mobiel kan het ook nog naar de telefoon gecopieerd worden.

*zelf nooit echt het nut gezien van een index programma gebruiken om muziek te kopieren. Handmatig is mij altijd het beste bevallen*

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
atacama schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 07:54:
[...]
*zelf nooit echt het nut gezien van een index programma gebruiken om muziek te kopieren. Handmatig is mij altijd het beste bevallen*
Same here :D ... gedoe met ID3-tags enzo...gewoon zelf een simpele mappenstructuur werkt beter voor mij.

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
atacama schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 07:54:
[...]

Misschien raar idee maar waarom niet gewoon zelf kopieren vanaf je pc? Heb laatst mijn z3c via wifi gekoppeld aan mijn laptop. Kan je zo kopieren naar het toestel.
En dan kan je ondertussen elk programma gebruiken om je collectie te beheren op je pc/laptop.

Zelf heb ik een, redelijk overzichtelijke, mappen structuur aangemaakt op een NAS. Gebruik de nas software ook voor afspelen/opzoeken van muziek als ik het anders niet kan vinden. En met een van de apps op mn mobiel kan het ook nog naar de telefoon gecopieerd worden.

En hoe doe je dat dan met playlists?

• atacama
Als ik die al gebruik iets via de standaard muziek app (doe niet veel meer dan muziek categorie/album).

• Erv
  • Laatst online: 26-07 11:15

Erv

Twee vraagjes:
1: De camera heb ik vaak op burst staan voor snelle momenten. Nu worden deze burst-foto's allemaal in een aparte map opgeslagen. Kan dat anders, kunnen de foto's allemaal in één map opgeslagen worden?
2: De accu gaat lekker lang mee, in ieder geval 2 dagen. Nu meen ik dat het voor Li-Ion beter is om de accu vol te houden, klopt dat? maw, wat is beter: elke dag opladen, of leeg laten lopen?

• vaagisdenaam
  • Niet online
Erv schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:01:
Twee vraagjes:
1: De camera heb ik vaak op burst staan voor snelle momenten. Nu worden deze burst-foto's allemaal in een aparte map opgeslagen. Kan dat anders, kunnen de foto's allemaal in één map opgeslagen worden?
2: De accu gaat lekker lang mee, in ieder geval 2 dagen. Nu meen ik dat het voor Li-Ion beter is om de accu vol te houden, klopt dat? maw, wat is beter: elke dag opladen, of leeg laten lopen?
1. Volgens mij niet, maar ik had zelf het idee dat de shutter lag bij burst hoger was dan bij de gewone stand, dus ik heb burst eigenlijk altijd uit staan.
2. Het beste is volgens mij om hem niet helemaal leeg te trekken, maar als je hem bij 80% 's nachts oplaadt is dat ook niet goed, want bij 100% blijven doorladen is ook slecht voor de accu. Ik leg hem dan even een kwartiertje 's ochtends aan de lader, dan is hij ook nagenoeg vol. Hij laadt toch best snel op vind ik.
Voorbeeld, mijn laptop (samsung series 9) heeft een stand dat hij hem maar tot 80% oplaadt, welke je dan aan zet als je hem veel aan het stopcontact gebruikt, en dat doe ik. Sinds ik hem heb is de batterijduur van dat ding voor mijn gevoel nog geen minuut afgenomen, dus misschien zit er wel wat in.

Beide kan ik helaas niet onderbouwen met bronnen/links, maar is meer iets wat ik zelf gemerkt heb. Misschien heb je er wat aan.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Volgens mij maakt het met moderne accu's geen lor meer uit. Alleen niet helemaal leeg laten lopen, dat is wel slecht.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:39
Mijn Oneplus One is gevallen en nu ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon. Snelheid en mogelijkheden van de OPO was prima, maar die was gewoonweg veel te groot. Mijn oog is de afgelopen dagen op meerdere telefoons gevallen, waar uiteindelijk alleen deze van is over gehouden, want:
  • Werkend 4G (niet bij bijvoorbeeld de Mi4)
  • Waterdicht: gimmick maar wel grappig
  • Niet zo onwijs lomp groot dat ie niet meer in mijn broekzak past
  • Ziet er prima uit
Ik zit alleen met een paar dingen: is hij niet te klein, zo na de Oneplus One? Ik gebruik nu een S3 en die is al aan de kleine kant vind ik. Maar dat is waarschijnlijk gewenning.
En de breekbaarheid. En dan bedoel ik niet eens de spontane barsten (hoe is eigenlijk de garantie geregeld als ik hem koop via Amazon.de?), maar gewoon de breekbaarheid wanneer hij per ongeluk eens op de grond valt (we hebben een dochter van net een jaar...). Valt dat mee? En helpen skins (Dbrand ziet er gaaf uit) of glass protectors nou wel of niet?
Rooten kan tegenwoordig wel toch? Zonder drm te verliezen? En hoe is de ondersteuning qua roms?

Kunnen jullie mijn twijfels wegnemen? Of weten jullie wellicht een alternatief dat de moeite waard is voor mij?

• eew

eew

Je hoort overal dat mensen het zeer moeilijk vinden om terug te gaan naar kleinere schermen. Ik heb er zelf niet heel veel ervaring mee omdat mijn route HTC Magic->Galaxy S2 -> Z3C is geweest. Ik merk nu wel dat als ik mijn SG2 bekijk dat het scherm klein en slecht overkomt, maar ik heb het vermoeden dat ik meer gewent ben aan de kleine bezel dan aan het ietsje grotere scherm. Je moet dus zelf bepalen of je terug denkt te kunnen.

Over breekbaarheid twijfel ik ook. Ik heb een een glazen screenprotector en een goedkoop hard plastic hoesje en met die combinatie heb ik het idee dat ik iets in mijn handen heb dat enigszins tegen een stootje kan, maar dat is waarschijnlijk meer perceptie dan werkelijkheid. Als ik hem hier uit haal krijg ik een onbedwingbare drang de achterkant te gaan poetsen. Ik vind dit zelf het enige negatieve punt aan deze telefoon.

Als je echt dit formaat wilt hebben is er helaas geen alternatief. Het is een geweldige telefoon, maar ik had persoonlijk ook wat meer keuze gewild.

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Mijn Z3C dropt de Wifi verbinding zodra ik mijn telefoon unlock...... Ik snap er geen snars van en heb al van
alles geprobeerd.
- Router gereset
- Wifi verbinding verwijderd en hersteld
- Stamina mode aan en uit
- Wifi op locatie settings geprobeerd, mocht helaas niet baten
- in Safemode lijkt het erop dat alles wel correct werkt

Is er iemand die zich herkent in dit probleem? Lijkt wel of het begonnen is na de nieuwe OTA update van een paar weken terug namelijk.

[ Voor 46% gewijzigd door Blonde Tux op 12-02-2015 20:01 ]

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
eew schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:30:
Je hoort overal dat mensen het zeer moeilijk vinden om terug te gaan naar kleinere schermen. Ik heb er zelf niet heel veel ervaring mee omdat mijn route HTC Magic->Galaxy S2 -> Z3C is geweest. Ik merk nu wel dat als ik mijn SG2 bekijk dat het scherm klein en slecht overkomt, maar ik heb het vermoeden dat ik meer gewent ben aan de kleine bezel dan aan het ietsje grotere scherm. Je moet dus zelf bepalen of je terug denkt te kunnen.

Over breekbaarheid twijfel ik ook. Ik heb een een glazen screenprotector en een goedkoop hard plastic hoesje en met die combinatie heb ik het idee dat ik iets in mijn handen heb dat enigszins tegen een stootje kan, maar dat is waarschijnlijk meer perceptie dan werkelijkheid. Als ik hem hier uit haal krijg ik een onbedwingbare drang de achterkant te gaan poetsen. Ik vind dit zelf het enige negatieve punt aan deze telefoon.

Als je echt dit formaat wilt hebben is er helaas geen alternatief. Het is een geweldige telefoon, maar ik had persoonlijk ook wat meer keuze gewild.
Mijn vrouw raadt het me af haha. Ze kent me een beetje. Ik ben nu ook maar aan het kijken naar de wat grotere telefoons, maar dan zit je weer snel richting de te grote telefoons, zoals de OPO. Vreemd dat je gewoon verplicht wordt een halve tablet te kopen als je een beetje fatsoenlijke specs wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelthee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 07:41
barrymossel schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 07:36:
[...]

Mijn vrouw raadt het me af haha. Ze kent me een beetje. Ik ben nu ook maar aan het kijken naar de wat grotere telefoons, maar dan zit je weer snel richting de te grote telefoons, zoals de OPO. Vreemd dat je gewoon verplicht wordt een halve tablet te kopen als je een beetje fatsoenlijke specs wilt.
Ik heb zelf een OPO, mijn vriendin heeft een Z3 compact. Ik vind de sony zeer fijn werken en zou zo 'terugstappen' naar de Z3c als mijn OPO er mee ophoudt. De grens ligt wel echt bij de Z3c, kleiner moet het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:29
barrymossel schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 07:36:
[...]

En de gewone Z3 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nou, ze raadt het me af omdat glas en barry niet goed samen gaan. Althans zij verwacht dat ik hem wel een keer of wat laat vallen... Dus gaat me meer om de breekbaarheid. Grootte kan ik in de winkel testen, dus dat weet ik snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Sinds deze week last dat telefoon steeds denkt dat koptelefoon losgekoppeld wordt (en dus stopt met muziek afspelen)
Begint steeds erger te worden, sinds vandaag kan ik eigenlijk niet meer naar muziek luisteren met telefoon in broekzak als ik loop.

Bekend probleem als ik zo google :
http://forum.xda-develope...clove-technology-t2899370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampover
  • Laatst online: 10-04 11:56
Ik heb sinds een maandje ook de Z3 Compact in bezit, de accuduur is echt geweldig. Wat ik me afvroeg: wanneer komt de Lollipop update naar de Z3 Compact? Vooral na de review gelezen te hebben op de frontpage ben ik daar wel erg benieuwd naar geworden. :)

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 09:19
RbBdOs schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:20:
Ik heb sinds een maandje ook de Z3 Compact in bezit, de accuduur is echt geweldig. Wat ik me afvroeg: wanneer komt de Lollipop update naar de Z3 Compact? Vooral na de review gelezen te hebben op de frontpage ben ik daar wel erg benieuwd naar geworden. :)
Tot nu toe lijkt het erop dat deze eind deze maand beschikbaar moet komen *fingers crossed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 2tal weken de z3c in bezit, ik ben er zeer tevreden mee. Ik heb alleen wel een probleempje namelijk de batterij, de telefoon gaat vrij snel leeg als hij stand-by en inactief is.
Bij stand-by staat er ongeveer 30% en bij inactief 20%. Blijkbaar is bij stand-by de radio de oorzaak. Ik hem de radio app (FM radio) gestopt en uitgeschakeld in de hoop dat het ging oplossen. De radio app is wel weg, maar bij stand-by staat er nog steeds accugebruik door radio. Met de batterij doe ik met een beetje moeite 2 dagen waarvan het meeste batterijverbruik door bovenstaande. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:17
Dat is niet de FM radio, maar het gedeelte voor het mobiele 'verkeer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peptalk schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:46:
Dat is niet de FM radio, maar het gedeelte voor het mobiele 'verkeer'.
Oke bedankt, en waar kan ik het mobiele verkeer vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:17
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:53:
[...]

Oke bedankt, en waar kan ik het mobiele verkeer vinden?
Dat is dus het zenden/ontvangen wat de telefoon doet, daar kun je niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peptalk schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 00:47:
[...]

Dat is dus het zenden/ontvangen wat de telefoon doet, daar kun je niets aan veranderen.
Ik vind wel dat het veel verbruikt, hoe kan ik dan zorgen dat het minder verbruikt?
Als ik hem in vliegtuigmodus zet verbruikt het niets maar dan kan ik ook niet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
Continu op 2G laten staan, maar dan heb je weer traag mobiel internet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:09:
[...]
Ik vind wel dat het veel verbruikt, hoe kan ik dan zorgen dat het minder verbruikt?
Als ik hem in vliegtuigmodus zet verbruikt het niets maar dan kan ik ook niet bellen.
Wat is veel? Ten eerste zijn het percentages. Als je ineens twee uur een game gaat doen, dan is het procentueel aanzienlijk lager. En ten tweede wat is de primaire functie van een smartphone? Zenden/ontvangen.

Maar inderdaad je kunt hem gewoon op 2G zetten. Of overal Wifi netwerken zoeken (verbruikt ook minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik eigenlijk nooit mobiel internet, ik zit altijd op wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56
Je kunt ook achtergrondgegevens uitschakelen. Of bij energiebeheer de wachtrij achtergrondgegevens inschakelen zodat de telefoon geen wifi of data gebruikt als het scherm uit is. Maar dat gaat wel een beetje tegen het idee van een smartphone. Twee dagen is toch juist enorm goed? Of doe je er die twee dagen niets mee? Geregeld (eens per week ofzo) de telefoon opnieuw opstarten helpt mij wel om onverwachte dingen te voorkomen. En goed kijken welke apps onredelijk veel slurpen.

Wellicht gerelateerd aan batterijgebruik: ik heb achtergrondgegevens ingeschakeld, de wachtrij uitgeschakeld, maar Whatsappberichten krijg ik alleen maar gelijk binnen als ik op wifi zit, met data moet ik Whatsapp openen om te kijken of ik berichten heb. Dat is niet handig. Iemand die weet in welke hoek ik de juiste instelling kan vinden om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mercje: naar mijn mening gebruik ik hem niet echt zo veel, hij is meestal standby en als ik dan kijk bij batterijverkbruik zie ik dat standby veel verkbruikt tov de andere. Ik vind dat hij veel te snel leeg ging om maar gewoon stanby te staan.

Mobiel dataverkeer is eigenlijk gewoon voor als je op internet wil maar er geen wifi beschikbaar is. Kan ik dus mobiel dataverkeer uitschakelen want ik zit alleen maar op wifi.
Ik heb ook juicedefender geinstalleerd. Het lijkt wel te helpen dus ik denk dat het goed zal komen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:13
Ugh, mijn stamina modus lijkt niet meer zijn werk te doen. Er komen ook notificaties van apps die niet op de whitelist staan door.

De volgende tip op XDA al opgevolgd, maar biedt helaas geen oplossing.
1.go to settings
2.then go to apps.
3.then select all.
4.in all select extended standby mode.then clear data and clear cache. Your problem will be solved
Iemand een idee? Of uitwijken naar bv een BatteryGuru?

[ Voor 4% gewijzigd door Jasper op 14-02-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even inhaken op wat gebruiker foon meldt.
Ik heb de telefoon sinds eind december in gebruik.
Mijn telefoon gebruik bestaat uit stand-by in mijn broekzak zitten en hooguit een kwartier internet per dag. WiFi staat standaard uit. Bluetooth staat standaard aan.
In de eerste paar weken deed ik met 1 batterij lading ongeveer 5 dagen van 24 uur. Dit was zonder stamina gebruik. Er is daarna een update geweest, ik weet alleen niet meer of dit een Android of Sony update was. Sindsdien haal ik net aan de 24 uur. Alle stamina opties heb ik al aanstaan. Zelfs Bluetooth uit.een simpel voorbeeld. Afgelopen nacht is de battery life al 31% omlaag gegaan. Terwijl er helemaal niets mee gedaan wordt. Ook datzelfde verbruik door radio. Ik denk toch echt dat er met de update iets niet goed is gegaan. Ik hoop ook snel dat er een volgende update aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow dat is een enorme battery drain. Het lijkt inderdaad te gaan om een verkeerde update.
Het kan echter ook een update zijn van een applicatie. Ik zet updates voor applicaties nooit aan (in te stellen in Google play).

Wat je zou kunnen doen is een factory reset. Hiermee worden eventuele verkeerde koppelingen hersteld en je data wordt gewist.
Maak dus vantevoren een backup van je data via Sony PC companion (zowat alles kan worden opgeslagen). Voer de factory reset uit en bekijk of het probleem daarmee is verholpen en koppel dat terug aan ons.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:10
Ik vond hem de laatste tijd ook sneller leeg gaan (haalde de 2 dagen nog maar net, terwijl ik ze eerder makkelijk haalde). Sinds de meest recente update heb ik juist het idee dat alles weer bij het oude is (heb nu 23.0.1.A.5.77).

Maar 5 dagen heb ik nooit gehaald, heb mijn telefoon niet om hem alleen maar in mijn broekzak te laten zitten.
In de praktijk laad ik hem trouwens toch gewoon elke nacht op (cradle op het nachtkastje).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik heb niet de behoefte om de hele dag op mijn telefoon te zitten. Heb wel wat beters te doen.
@ kiswun: dit heeft gewerkt. Sinds 11.30 had ik 75%. Nu heb ik nog 72%. Ik ga nu 1 voor 1 apps er op zetten om te kijken hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
Zou de meest slurpende app niet naar voren moeten komen in het 'Power management'? Daarmee bedoel ik 'Settings --> power management --> app power consumption'.
Kan me wel voorstellen dat als er iets mis zit in het OS zelf dat het hier niet word weergegeven, maar dan zou het bij 'Battery usage' terug moeten komen

Bij mij staat 'het weer in nederland' daar op nummer 1, naast whatsapp en hootsuite die ik deels ook vrij heb gegeven om te kunnen syncen als scherm uit is (stamina aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

JGoeij schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:41:
[...]

Hij ziet er schoon uit, geen stof of vuiltje te bekennen...
De grap is dat ik mijn koptelefoon gelijk heb weggegooid omdat ik dacht dat hij de boosdoener was (was wel 2,5 jaar oud dus allang afgeschreven). Daarna bleef het probleem bij een nieuwe Sennheiser MX300. Ook de originele Sony oordopjes hebben het probleem....

Ben bang dat hij opgestuurd moet worden en daar heb ik (uiteraard) geen zin in.... :(

On a sidenote: wel tijd om die 3,5mm jack aansluiting te vervangen door iets nieuws, die aansluitingen zijn altijd al gammel geweest....
Is dit probleem bij jou eigenlijk opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Bah, mijn 3.5mm jack is ook ranzig aan het worden. Afspoelen? Blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sem-v
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-08 12:53
barrymossel schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:50:
Mijn Oneplus One is gevallen en nu ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon. Snelheid en mogelijkheden van de OPO was prima, maar die was gewoonweg veel te groot. Mijn oog is de afgelopen dagen op meerdere telefoons gevallen, waar uiteindelijk alleen deze van is over gehouden, want:
  • Werkend 4G (niet bij bijvoorbeeld de Mi4)
  • Waterdicht: gimmick maar wel grappig
  • Niet zo onwijs lomp groot dat ie niet meer in mijn broekzak past
  • Ziet er prima uit
Ik zit alleen met een paar dingen: is hij niet te klein, zo na de Oneplus One? Ik gebruik nu een S3 en die is al aan de kleine kant vind ik. Maar dat is waarschijnlijk gewenning.
En de breekbaarheid. En dan bedoel ik niet eens de spontane barsten (hoe is eigenlijk de garantie geregeld als ik hem koop via Amazon.de?), maar gewoon de breekbaarheid wanneer hij per ongeluk eens op de grond valt (we hebben een dochter van net een jaar...). Valt dat mee? En helpen skins (Dbrand ziet er gaaf uit) of glass protectors nou wel of niet?
Rooten kan tegenwoordig wel toch? Zonder drm te verliezen? En hoe is de ondersteuning qua roms?

Kunnen jullie mijn twijfels wegnemen? Of weten jullie wellicht een alternatief dat de moeite waard is voor mij?
Ik kom zelf van de OPO af en nu een Z3c, vond m ook te groot. Heerlijk weer zo klein! Wat ik in je verdere posts lees is dat je hem waarschijnlijk vaak laat vallen, in dat geval kunnen we de handen schudden haha :) mijne is meerdere keren gevallen al en 1x keihard op de stoeptegels... 2 beschadigde hoeken maar de voor en achterkant zijn nog tiptop. Ik zeg doen! Alleen even een glazen screenprotector kopen op ebay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Haha, ja het lijkt mij ook een mooi toestelletje. Alleen vind ik de LG G3 ook erg interessant. Maar die is dus weer groot. Ik ga donderdag eens in de winkel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:35

Christiano007

Ich bin der champion

barrymossel schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:14:
Haha, ja het lijkt mij ook een mooi toestelletje. Alleen vind ik de LG G3 ook erg interessant. Maar die is dus weer groot. Ik ga donderdag eens in de winkel krijgen.
Z3C vind ik qua maat perfect, hij zou voor mijn kleine handen zelfs een tikkeltje breder kunnen.

En ik heb hem een paar maanden, ziet er nog als nieuw uit. Fatsoenlijk hoesje er omheen en gewoon níet laten vallen ;)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 11:43
Ik heb nu zelf de Xperia Z3, weet iemand hoe je de lag via RemotePlay kan verminderen?
Ik heb echt een hele korte delay als ik bijv. Destiny speel, de lag is net iets te hoog om goed te kunnen gamen.

Ik heb mn PS4 bedraad aan mn router hangen en zit met mn Z3 via 5Ghz WiFi. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Christiano007 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:33:
[...]

Z3C vind ik qua maat perfect, hij zou voor mijn kleine handen zelfs een tikkeltje breder kunnen.

En ik heb hem een paar maanden, ziet er nog als nieuw uit. Fatsoenlijk hoesje er omheen en gewoon níet laten vallen ;)
Daarom ben ik ook bang dat ie misschien (na de OPO) net te klein is. Maar we zullen het zien.

En niet laten vallen is makkelijker gezegd dat gedaan met een dochter met grijpgrage handjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:35

Christiano007

Ich bin der champion

barrymossel schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:45:
[...]

Daarom ben ik ook bang dat ie misschien (na de OPO) net te klein is. Maar we zullen het zien.

En niet laten vallen is makkelijker gezegd dat gedaan met een dochter met grijpgrage handjes.
De OPO is dan ook wel erg groot. Als ze de Z3C met kleinere bezels zouden maken zou het een nóg beter toestel zijn, maar ik ben er erg content mee.

Helaas ben ik ook iemand die graag andere smartphones gebruik, dus zal ik mijnes waarschijnlijk weer verkopen ondanks dat ik er gewoon heel erg tevreden mee ben :')

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckkie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08 10:12
Ik heb sinds gister een probleem met mijn camera.

De software is bijzonder traag en ik krijg alleen een zwart scherm.

Heeft iemand ooit eerder van dit probleem gehoord?

Ik heb ook andere camera apps geprobeerd en deze hebben hetzelfde probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door Deckkie op 16-02-2015 19:17 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 60 Laatste