Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een pressuretest gedaan, zowel met mijn vinger erop als zonder zit die op 1012milibar, de getallen achter de komma verschillen. Is dit goed of??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 19:20
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 09:28:
Zojuist een pressuretest gedaan, zowel met mijn vinger erop als zonder zit die op 1012milibar, de getallen achter de komma verschillen. Is dit goed of??
Je begin kan verschillen hebben met het weer etc( laag / hoog luchtdruk). Maar stel jij begint op 1012 dan zou hij naar bijv 1016 of hoger moeten gaan en weer terug zakken. Doe je dan je klepje open. Dan stijgt hij helemaal niet. Alles achter de komma heb je niks aan.
Hoop dat je hiermee antwoord heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een mp3 instellen als alarmgeluid, maar het enige wat ik te zien krijg is een lijst met ringtonen.
Normaal moet er daar ook een muziekteken bij staan, maar dat zie ik nergens.
Waarschijnlijk ben ik dit kwijtgeraakt toen ik moest aanvinken " eenmalig of altijd"
Hoe zou ik dit nu kunnen terug krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:11:
Ik zou graag een mp3 instellen als alarmgeluid, maar het enige wat ik te zien krijg is een lijst met ringtonen.
Normaal moet er daar ook een muziekteken bij staan, maar dat zie ik nergens.
Waarschijnlijk ben ik dit kwijtgeraakt toen ik moest aanvinken " eenmalig of altijd"
Hoe zou ik dit nu kunnen terug krijgen?
Instellingen, apps, alles, geluiden kiezen, standaardwaarden wissen

[ Voor 76% gewijzigd door vaagisdenaam op 18-01-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaagisdenaam schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:30:
[...]

Instellingen, apps, alles, geluiden kiezen, standaardwaarden wissen
Bedankt, ik ging het niet zelf vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 19:30
Ik heb sinds een aantal weken de z3c hier en ga 'm waarschijnlijk deze of volgende week daadwerkelijk in gebruik nemen.
2 weken geleden al een dbrand skin besteld, zou hier elk moment moeten zijn, bevalt me erg goed icm mijn huidige N4.

Gezien het feit dat t.net een fp item aan het glas wijdde vraag ik me nu af of ik de Dbrand gelijk moet gaan gebruiken of deze pas na een paar weken moet gaan gebruiken..
Iemand hier toevallig die ook een Dbrand skin gebruikt, zo ja; bevalt 'ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedugo
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-10-2016
Even een update wat betreft mijn telefoon. Na een post op facebook over de spontane breuk van mijn Z3C scherm werd er binnen een week gereageerd vanuit Sony. De medewerkster vroeg me mijn schadenummer door te geven zodat zij het nogmaals kon bekijken. Ze brengen het als een soort second opinion. Ik heb mijn verbazing geuit over het feit dat dit gaat middels een foto van het reparatie centrum. Volgens mij kan je een schade enkel fysiek beoordelen. Maar goed, de medewerkster gaf aan dat dit de gebruikelijke gang van zaken is.
Na een paar dagen over en weer contact kreeg ik bericht dat de medewerkster in overleg was met haar leidinggevende. Uiteindelijk kreeg ik op vrijdagmiddag het verlossende berichtje dat ik niet hoef te betalen voor de reparatie.
Het reparatiecentrum wacht nog op de onderdelen, dus ik heb mijn telefoon nog niet terug, maar hopelijk gebeurd dat snel.

Dus als je een spontane scheur in het scherm hebt, laat je niet afschepen met een standaard reactie. In mijn scherm zat een dusdanige barst dat er een ruitvormig stukje glas aan de buitenzijde van het scherm los zat. Aangezien ik een Nillkin 9H screenprotector er op had zitten was dit blijven zitten en is zichtbaar dat de schade niet van buitenaf is gekomen. Social media kan je helpen om je recht te halen.

Uiteindelijk lost Sony het dus goed op (er vanuitgaande dat mijn telefoon netjes gerepareerd wordt) na de nodige druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Iemand enig idee of en zo ja hoe je een verschillend volume in kan stellen voor de beltoon en de meldingsgeluiden (ala WhatsApp)?

Met mijn huidige beltoon en meldingstoon heb ik het probleem dat ik of een veel te hard belvolume heb of de meldingstoon te zacht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Sedugo schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:47:
Dus als je een spontane scheur in het scherm hebt, laat je niet afschepen met een standaard reactie. In mijn scherm zat een dusdanige barst dat er een ruitvormig stukje glas aan de buitenzijde van het scherm los zat. Aangezien ik een Nillkin 9H screenprotector er op had zitten was dit blijven zitten en is zichtbaar dat de schade niet van buitenaf is gekomen. Social media kan je helpen om je recht te halen.

Uiteindelijk lost Sony het dus goed op (er vanuitgaande dat mijn telefoon netjes gerepareerd wordt) na de nodige druk.
Die 'second opinion' is mij bekend maar zij blijven volharden in de 'zelf gesloopt conclusie'.
Had jij toevallig een spinneweb barstpatroon in je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v1nzent- schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:19:
Ik heb sinds een aantal weken de z3c hier en ga 'm waarschijnlijk deze of volgende week daadwerkelijk in gebruik nemen.
2 weken geleden al een dbrand skin besteld, zou hier elk moment moeten zijn, bevalt me erg goed icm mijn huidige N4.

Gezien het feit dat t.net een fp item aan het glas wijdde vraag ik me nu af of ik de Dbrand gelijk moet gaan gebruiken of deze pas na een paar weken moet gaan gebruiken..
Iemand hier toevallig die ook een Dbrand skin gebruikt, zo ja; bevalt 'ie?
Als je persoon bent die je telefoon elke dag laat vallen...
Of anders gewoon in gebruik nemen joh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
Dat wilde ik dus nét gaan doen en ik kijk 's goed naar de achterkant...lelijke barst.
Gewoon niet mee gebeld, alleen wat apps ge-installed, verder alleen in de kast gelegen.
Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Iemand enig idee hoe ver men is met goede custom ROM's voor deze telefoon? Van wat ik zo snel zie op XDA is er nog niet veel vooruitgang, nog steeds geen rootmogelijkheid zonder je DRM keys te verliezen. Voor ene bedrijf als Sony welke claimt goed samen te werken met de community valt me dat toch wel tegen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

v1nzent- schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:22:
Dat wilde ik dus nét gaan doen en ik kijk 's goed naar de achterkant...lelijke barst.
Gewoon niet mee gebeld, alleen wat apps ge-installed, verder alleen in de kast gelegen.
Bah.
Ik heb wel vermoeden waardoor dat komt.
Je moet die troep gewoon niet gebruiken omdat,

het glas meer/sneller uitzet of krimt dan het plastic wil doen, hierdoor komen er waarschijnlijk spanningsverschillen tussen het glas en het pastic waardoor het glas alleen maar kan barsten.

Sony zelf gestopt is met het plaken van het protectie filmpje/laagje sinds de Z1

En Sony niet zelf die troep verkoopt (waarschijnlijk om de bovenstande reden).

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

remanus schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:26:
na een tijdje geleden aangegeven te hebben dat ik bluetooth a2dp drops had, tikken in de muziek als ik in de auto luister. Nu dit probleem is er niet als ik naar een bluetooth oplaadbaar speakertje luister. Waar de autoradio weer geen problemen gaf met een andere telefoon, dit maakt voor mij dit probleem onoplosbaar voor het moment.

Maar nu heb ik ook wifi drops blijkbaar, ik heb het voor elkaar gekregen om de telefoon draadloos te verbinden met mijn pc. Lukte eerst ook niet. Maar deze verbinding heeft ook om de zoveel tijd een drop, waardoor de verbinding op nieuw wordt gemaakt. En ik telkens dat notificatie geluid krijg om de zoveel minuten.

Iemand hetzelfde probleem, of een oplossing? Of wordt het wachten(hopen) dat lolipop het fixt.
Ik weet dat het een beetje een late reactie is. Maar met mijn Pebble heb ik geen last van BT drops. Al is de range wel een stuk kleiner dan deze was op mijn SGS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sadie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-05 10:59
Paledo schreef op donderdag 18 december 2014 @ 00:04:
Misschien staat het al ergens in dit topic, maar het lukt mij niet het onderwerp te vinden.

Ik heb met de Z3 Compact een probleem met het toetsenbord. Geregeld heeft deze zijn eigen wil. De back-toets geeft willekeurige letters en ook de rest van het toetsenbord geeft de verkeerde letters. Na het kantelen van het toetsenbord of ander 'gefrutsel' doet het toetsenbord het weer even goed.

Hebben anderen dit probleem ook ervaren? Ik heb de Z3 Compact vanaf de eerste dag dat deze geleverd kon worden in NL.
Ik heb dat ook gehad, onverklaarbare letters en swipe bewegingen en de back-toets die gewoon letters erbij spuugt. Nadat ik hem opnieuw heb opgestart doet het toetsenbord weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56
Paledo schreef op donderdag 18 december 2014 @ 00:04:Ik heb met de Z3 Compact een probleem met het toetsenbord. Geregeld heeft deze zijn eigen wil. De back-toets geeft willekeurige letters en ook de rest van het toetsenbord geeft de verkeerde letters. Na het kantelen van het toetsenbord of ander 'gefrutsel' doet het toetsenbord het weer even goed.

Hebben anderen dit probleem ook ervaren? Ik heb de Z3 Compact vanaf de eerste dag dat deze geleverd kon worden in NL.
Ik heb hetzelfde probleem (ook een Z3C van de eerste dag). Dat is de reden dat ik Swiftkey heb geïnstalleerd. Dat scheelt een boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
Lip schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:43:
[...]

............
Heb helaas niet eens de mogelijkheid gehad om die 'troep' te gebruiken.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik was in de veronderstelling dat je een screenprotector had gebruikt, voor de voor en achterkant. Mijn excuses. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:22
Top telefoon, al een paar maand in gebruik, maar ik irriteer me MATELOOS aan dat ik constant van een beller te horen krijg dat ik of slecht te horen ben of ze horen zichzelf in echo. Daarnaast, hoe raar het ook klinkt, als de ander aan het praten is en ik praat er doorheen (zelfs keihard praten) dan hoort de ander het niet. Pas als het stil is ben ik weer verstaanbaar.

Dit moet dus echt aan mijn telefoon liggen want ik krijg het zovaak van de ander te horen. Iemand enig idee? Heb al wat instellingen geprobeerd die hier aangegeven zijn maar niets helpt tot nu toe.

Edit: ik bedenk me net dat ik altijd bel met mijn hoesje erom heen. Kan het misschien hieraan liggen? Zou niet mogen natuurlijk, maar misschien dat dat het probleem is? In de auto heb ik er namelijk geen last van, dan kan de ander mij prima verstaan en is er geen echo. Dan praat ik natuurlijk via mijn systeem in de auto.

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 20-01-2015 21:47 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Juancho schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:23:
Top telefoon, al een paar maand in gebruik, maar ik irriteer me MATELOOS aan dat ik constant van een beller te horen krijg dat ik of slecht te horen ben of ze horen zichzelf in echo. Daarnaast, hoe raar het ook klinkt, als de ander aan het praten is en ik praat er doorheen (zelfs keihard praten) dan hoort de ander het niet. Pas als het stil is ben ik weer verstaanbaar.

Dit moet dus echt aan mijn telefoon liggen want ik krijg het zovaak van de ander te horen. Iemand enig idee? Heb al wat instellingen geprobeerd die hier aangegeven zijn maar niets helpt tot nu toe.

Edit: ik bedenk me net dat ik altijd bel met mijn hoesje erom heen. Kan het misschien hieraan liggen? Zou niet mogen natuurlijk, maar misschien dat dat het probleem is? In de auto heb ik er namelijk geen last van, dan kan de ander mij prima verstaan en is er geen echo. Dan praat ik natuurlijk via mijn systeem in de auto.
Probeer dit eens :
Patje040175 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:31:
Misschien helpt het om deze instelling uit te zetten : Instellingen->Oproepinstellingen-> Ruisonderdrukking microfoon. Dit hielp bij mij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:47
Lip schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:43:
[...]

het glas meer/sneller uitzet of krimt dan het plastic wil doen, hierdoor komen er waarschijnlijk spanningsverschillen tussen het glas en het pastic waardoor het glas alleen maar kan barsten.

Sony zelf gestopt is met het plaken van het protectie filmpje/laagje sinds de Z1

En Sony niet zelf die troep verkoopt (waarschijnlijk om de bovenstande reden).
Sorry maar dit is echt totale onzin. Waarom leveren zij dan een screenprotector los in de doos bij het toestel? Ik ken geen een telefoon fabrikant die zelf screenprotectors maakt. Glas zal echt niet breken door een plastic laagje.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemmy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07 22:58

lemmy

*yoink*

v1nzent- schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:22:
Bah.
Mij is vrijwel exact hetzelfde overkomen.. telefoon teruggestuurd voor reparatie, krijg ik paar dagen later een prijsopgave in de mail met als diagnose "valschade"...
Ik mag kiezen tussen reparatie voor €58,80 ex btw, of terugsturen zonder reparatie voor €33,00 ex btw...grapjassen. :(

Q: When he went, had you gone and had she, if she wanted to and were able, for the time being excluding all the restraints on her not to go, gone also, would he have brought you, meaning you and she, with him to the station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
lemmy schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:12:
[...]

Mij is vrijwel exact hetzelfde overkomen.. telefoon teruggestuurd voor reparatie, krijg ik paar dagen later een prijsopgave in de mail met als diagnose "valschade"...
Ik mag kiezen tussen reparatie voor €58,80 ex btw, of terugsturen zonder reparatie voor €33,00 ex btw...grapjassen. :(
Zijn ze goedkoper geworden? 8)7 Prijs valt mee maar is natuurlijk belachelijk en je moet het er ook niet bij laten!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Laatst online: 21:53

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik heb sinds een aantal dagen het volgende probleem:

Als ik mijn koptelefoon aansluit kan ik prima muziek luisteren, totdat ik aan de jack plug ga zitten. Ben erachter gekomen dat hij de verbinding verbreekt zodra de plug naar beneden gedrukt wordt. Opzij wiebelen maakt niet uit.
Ik zit dagelijks op de fiets naar mijn werk met de telefoon in mijn broekzak. Zou kunnen dat door de trap beweging die plug elke keer in het toestel gedrukt werd waardoor de aansluiting nu gammel is geworden.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n trouwe z3 compact gisteren laten vallen. Na een korte hartstilstand en een hoop gevloek hem van de grond geraapt en er was geen barst of iets te zien. Maar na grondige inspectie is het klepje van de simkaart(niet van de micro SD en micro USB) toch niet helemaal goed meer. Als ik hem dicht doe, komt hij ietsjes omhoog. Na een luchtdruk test te hebben gedaan(via de interne service test) blijkt hij toch nog waterdicht te zijn. Kan ik hem nu nog met een gerust hart onder de kraan houden of loop ik alsnog risico dat hij San kapot gaat door waterschade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:31
Het klepje van mijn SIM-kaart heeft ook altijd net iets hoger gestaan als het andere klepje. Het sluit wel goed af, maar het scheelt ongeveer een millimeter met het andere klepje. Als je andere posts van mij gelezen hebt, heb je kunnen zien dat ik nooit bang geweest ben om mijn telefoon in aanraking tot water te laten komen ;) Of te wel, ik heb hetzelfde, en die van mij kan heel goed tegen water. Maar ja, het kan bij jou misschien net te ver open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:22
Lip schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 00:07:
[...]

Probeer dit eens :

[...]
Heb ik dus al gedaan maar helpt helemaal niets helaas... Straks nog eens proberen zonder hoesje te bellen. Kijken of dat beter gaat.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
JGoeij schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:48:

Als ik mijn koptelefoon aansluit kan ik prima muziek luisteren, totdat ik aan de jack plug ga zitten. Ben erachter gekomen dat hij de verbinding verbreekt zodra de plug naar beneden gedrukt wordt. Opzij wiebelen maakt niet uit.
Ik zit dagelijks op de fiets naar mijn werk met de telefoon in mijn broekzak. Zou kunnen dat door de trap beweging die plug elke keer in het toestel gedrukt werd waardoor de aansluiting nu gammel is geworden.

just to be sure: probeer het eerst eens met een andere koptelefoon om uit te sluiten dat het probleem niet daar zit.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:29

Herkenbaar probleem, schijn eens met een lichtje in de ingang. Heel waarschijnlijk zit er een stukje stof/vuil onderin de ingang, gebeurt bij mij regelmatig. Paperclipje pakken en er voorzichtig proberen uit te peuteren :)

Als er niks zit dan weet ik het niet :D Probeer idd eens een andere koptelefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:10

Sick Nick

Drop the top!

Met de waterdichte coating in de plug zou ik toch wel uitkijken met een metalen paperclip? Als je krassen er in maakt op net de verkeerde plek, wie weet of de boel dan nog waterdicht is.
Beter een plastic of houten staafje (tandenstoker, wattenstaafje, etc), toch wat minder kans op krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Hoe doe je een luchtdruk test?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 05:42

Ik had hetzelfde probleem, ook met andere koptelefoons/oordopjes stopte de muziek.

Daarom heb ik de Z3 via Dynafix laten opsturen naar de Sony reparatieservice. Hier bleek dat de telefoon niet meer gerepareerd kon worden en werd hij gecrediteerd. Vervolgens mocht ik twee weken later in de Vodafone winkel een nieuwe Z3 ophalen.

Ik hoop voor je dat er alleen wat stof inzit.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

kepler schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:14:
[...]

Herkenbaar probleem, schijn eens met een lichtje in de ingang. Heel waarschijnlijk zit er een stukje stof/vuil onderin de ingang, gebeurt bij mij regelmatig. Paperclipje pakken en er voorzichtig proberen uit te peuteren :)

Als er niks zit dan weet ik het niet :D Probeer idd eens een andere koptelefoon :)
Hij ziet er schoon uit, geen stof of vuiltje te bekennen...
De grap is dat ik mijn koptelefoon gelijk heb weggegooid omdat ik dacht dat hij de boosdoener was (was wel 2,5 jaar oud dus allang afgeschreven). Daarna bleef het probleem bij een nieuwe Sennheiser MX300. Ook de originele Sony oordopjes hebben het probleem....

Ben bang dat hij opgestuurd moet worden en daar heb ik (uiteraard) geen zin in.... :(

On a sidenote: wel tijd om die 3,5mm jack aansluiting te vervangen door iets nieuws, die aansluitingen zijn altijd al gammel geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:46
Hoe zijn de foto's genomen in Manual Mode?

Als ik op internet vergelijkingen zoek dan lees ik bijna overal dat de camera slechter zou zijn dan die van een iPhone 6 of een Samsung Galaxy S5. Maar al dat vergelijkingsmateriaal is geschoten met Superior Auto Mode (8 mp) ipv Manual Mode (20.7 mp). Ja, dan krijg je natuurlijk geen goed beeld van wat zo'n 20.7 mp camera allemaal kan, want de specs van de camera zijn prima en ik kan er met mijn hoofd niet bij dat een 8 mp camera van bv. de iPhone 6 beter zou zijn dan die van Sony (vooral omdat iPhone ook een Sony lens gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

P-Rock schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:53:
Hoe zijn de foto's genomen in Manual Mode?

Als ik op internet vergelijkingen zoek dan lees ik bijna overal dat de camera slechter zou zijn dan die van een iPhone 6 of een Samsung Galaxy S5. Maar al dat vergelijkingsmateriaal is geschoten met Superior Auto Mode (8 mp) ipv Manual Mode (20.7 mp). Ja, dan krijg je natuurlijk geen goed beeld van wat zo'n 20.7 mp camera allemaal kan, want de specs van de camera zijn prima en ik kan er met mijn hoofd niet bij dat een 8 mp camera van bv. de iPhone 6 beter zou zijn dan die van Sony (vooral omdat iPhone ook een Sony lens gebruikt).
Ik gebruik A Better Camera, die maakt beduidend betere foto's dan de stock-app. Ook de stabilisatie lijkt beter. Op zicht is de camera zelf niet slecht, de software is gewoon belabberd. Even geduld hebben tot Lollipop (eind februari), dan worden de camera's unlocked en gaan we zeker betere software krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
JGoeij schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:05:
Even geduld hebben tot Lollipop (eind februari), dan worden de camera's unlocked en gaan we zeker betere software krijgen!
Kan je dat uitleggen? Camera's unlocked enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
JGoeij schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:41:
[...]

Hij ziet er schoon uit, geen stof of vuiltje te bekennen...
De grap is dat ik mijn koptelefoon gelijk heb weggegooid omdat ik dacht dat hij de boosdoener was (was wel 2,5 jaar oud dus allang afgeschreven). Daarna bleef het probleem bij een nieuwe Sennheiser MX300. Ook de originele Sony oordopjes hebben het probleem....

Ben bang dat hij opgestuurd moet worden en daar heb ik (uiteraard) geen zin in.... :(

On a sidenote: wel tijd om die 3,5mm jack aansluiting te vervangen door iets nieuws, die aansluitingen zijn altijd al gammel geweest....
Hmm vervelend... Succes met de reparatie dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:03
JGoeij schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:41:
[...]

En wat doet iedereen dan met zijn huidige hoofdtelefoon? Met een extra adapter er tussen is ook niemand blij mee.

Als het goed is zou je via usb een of andere dac aan kunnen sluiten op de z3. En je kan natuurlijk ook een Bluetooth ontvanger gebruiken als optie om de jack te vermijden. Dus er is al wel vervanging.

Ik heb eigenlijk nog nooit een kapotte jack aansluiting gehad in de 25 jaar dat ik producten gebruik met die poort. Alleen de hoofdtelefoonkabel gaat altijd kapot, dus heb deze keer maar een in-ear gekocht met een losse kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xl3y
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 18:35
Heeft er iemand ervaring met het Sony Protection Plus Service Plan and Accidental Damage.
Op XDA lees ik hier goede dingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

remanus schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:17:
[...]

En wat doet iedereen dan met zijn huidige hoofdtelefoon? Met een extra adapter er tussen is ook niemand blij mee.

Als het goed is zou je via usb een of andere dac aan kunnen sluiten op de z3. En je kan natuurlijk ook een Bluetooth ontvanger gebruiken als optie om de jack te vermijden. Dus er is al wel vervanging.

Ik heb eigenlijk nog nooit een kapotte jack aansluiting gehad in de 25 jaar dat ik producten gebruik met die poort. Alleen de hoofdtelefoonkabel gaat altijd kapot, dus heb deze keer maar een in-ear gekocht met een losse kabel.
Verrek, helemaal niet gedacht aan een bluetooth koptelefoon 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:08
Ik kreeg zojuist een melding van een update naar build 23.0.1.A.5.77. Het is een oudje (een maand alweer). Jammer ik dacht dat Lollipop eindelijk klaar was. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 22:27
ikt schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:53:
Ik kreeg zojuist een melding van een update naar build 23.0.1.A.5.77. Het is een oudje (een maand alweer). Jammer ik dacht dat Lollipop eindelijk klaar was. :+
Same here. En alleen via de computer te updaten......geen OTA |:(

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Wat is jullie gemiddelde schermtijd en op welke helderheid?
Ik kwam vaak maar aan een gemiddelde schermtijd van 5 uur.
Heb nu een reset gedaan en de helderheid lager gezet, hopen dat het helpt.
Sony Z3C staat bij mij altijd in staminee mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
DeOS schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:42:
[...]

Ach ja, ik ben vooral blij dat het Google Now en camera conflict weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 11:19
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:22:
Beste Tweakers,

Ik ben toch wel benieuwd wat je precies wilt weten hierbij. Schermtijd zegt toch enkel iets in combinatie met totale tijd van aan staan in combinatie met gebruik e.d.?

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel de gemiddelde schermtijd op een volle accu. In andere woorden, mijn accu gaat veelal maar 24 uur mee, met een schermtijd van 4,5-5 uur. Dit terwijl de reviews een veel langere accuduur aangaven.
atacama schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:03:
[...]

Ik ben toch wel benieuwd wat je precies wilt weten hierbij. Schermtijd zegt toch enkel iets in combinatie met totale tijd van aan staan in combinatie met gebruik e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
DeOS schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:42:
[...]

Hier vandaag ook de update gekregen.
Maar hier wel gewoon als OTA uit kunnen voeren... Raar dat daar verschil in zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij gebruik van Whatsapp ontvang ik bij iedere melding geluiden. Het vinkje heb ik bij de Whatsapp-instellingen uitgezet, maar toch ontvang ik geluiden. Iemand een idee of dit aan de telefoon ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koko71
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:26
Via 4g krijg ik de melding dat ik hem aan de PC moet hangen, via wifi kan het OTA, daar zal het verschil dus inzitten.
cryonic90 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:51:
[...]

Hier vandaag ook de update gekregen.
Maar hier wel gewoon als OTA uit kunnen voeren... Raar dat daar verschil in zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat zijn de releasenotes van de update? Iemand een linkje?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

DDX

Ik heb hem net via (KPN) 4G gedownload en geupdate.
Als ze deze update nu releasen, verwacht ik de 5.0 update niet echt begin volgende maand alleen....

[ Voor 49% gewijzigd door DDX op 23-01-2015 15:06 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Heb de update ook net, ben wel benieuwd wat er nieuw is

[ Voor 9% gewijzigd door André op 23-01-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
Ik kreeg gewoon release notes te zien op mijn mobiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Hmm bij mij stond hij er al op.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Vanochtend op mijn werk, met wifi, gaf hij aan dat ik moest updaten via de PC. Eenmaal thuis kon het wel zonder PC.

Ik merk dat alle apps veel sneller reageren na de update.
Verder lijkt het volume op laag niveau beter te doseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:38

MaDLiVe

.-Observer-.

Vind het toch bijzonder irritant worden dat er nog geen root voor deze phone is, ik weet dat de meeste developers 5.x.x afwachten maar common Sony, waarom moet dit zo moeilijk worden gemaakt. Write to SD, en tal van mods die mijn leven makkelijker maken op android zijn nu gewoon niet mogelijk. Dacht eerst wel dat dit zou meevallen maar irriteert me toch een klein beetje.

Overigens ben ik 1 van de mensen met het 'mooie' SCR26 hoesje, ik zou zeggen blijf er ver van vandaan, crappy kwaliteit, aardige features maar een dikke min qua design, vooral die lelijke knoop om het hoesje te sluiten is een grote min.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:22:
Beste Tweakers,

Zie
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:57:
Nou nou, nog steeds 60% batterij na:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wist niet dat het terug zetten van de helderheid zo'n groot effect had. goed om te weten als ik een weekendje weg ga zonder oplader :), veel beter dan stamia mode :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungelman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-08 02:55
En eindelijk is er root voor de Z3Compact voor de mensen die hun bootloader niet wouden unlocken!
Mede dankzij een aantal leden van XDA, zoals: zxz0O0 en graffixnyc

Root werkt nog niet op alle firmwares, voorlopig nog alleen op firmwares die voor Oktober uitkwamen (If I'm correct!)

http://forum.xda-develope...p=58391446&postcount=1009
http://forum.xda-develope...ol-cve-2014-4322-t3011598

Nu zullen ook meer Roms verschijnen! Niet nu maar binnen een korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Klopt, als je de update van 5.77 nog niet hebt geïnstalleerd, zou je goed moeten kunnen rooten.

Domme ik dat ik de dag ervoor mijn telefoon heb zitten updaten :+ Naja, blijkbaar is flashen van de originele ROM goed te doen met een locked bootloader, dus daar zullen de mensen die root willen én al geüpdate hebben het mee kunnen doen.

Hopen dat er een meer universele exploit komt, of dat Android L vol gaten zit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungelman
ikt schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:01:
Klopt, als je de update van 5.77 nog niet hebt geïnstalleerd, zou je goed moeten kunnen rooten.

Domme ik dat ik de dag ervoor mijn telefoon heb zitten updaten :+ Naja, blijkbaar is flashen van de originele ROM goed te doen met een locked bootloader, dus daar zullen de mensen die root willen én al geüpdate hebben het mee kunnen doen.

Hopen dat er een meer universele exploit komt, of dat Android L vol gaten zit :9~
Met Flashtool kan je elke Rom op je telefoon flashen die je wilt en het is volledig veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Oooh. Blijft alles behouden, of wordt de ROM gereset naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:31
ikt schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:01:

Haha same here :+
Nouja, eerst m'n telefoon maar opsturen.. Daarna maar eens rooten

Ik heb sinds de 5.77 update trouwens een suuuper slechte accuduur.
Ik kwam tot 28 uur met 4 uur on-screen time. Bij de laatste 10 procent ging het met scherm aan zelfs met een percentage per minuut naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Mijn ervaring is toch dat het vaak door zelf geinstalleerde software op de telefoon komt. Ik had een maand geleden ook waardeloze accuduur, toen een zooi apps er afgemikt die ik niet gebruikte en *MAGIC*, telefoon deed weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik kan melden dat giefroot v2 werkt op de Z3 Compact, softwareversie 23.0.A.2.98 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungelman
ikt schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:21:
Oooh. Blijft alles behouden, of wordt de ROM gereset naar fabrieksinstellingen?
Normaliter verlies je alle bestanden en dat is ook aanbevolen. Maar er is een vinke die je aan kan kruisen zodat jeje bestanden behoud.
Maar ja de telefoon word dan gereset naar de fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nu je zonder permanente gevolgen kunt rooten, en CyanogenMod sinds enkele dagen de Z3C ondersteunt, is het misschien tijd voor een topic over custom ROM's?

[Sony Z3 Compact] Rooten en Custom ROM's Deel 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 23:01

Pelle

🚴‍♂️

Sinds 2 weken ook eigenaar van dit toestel. Ik zoek me alleen suf naar de mogelijkheid om mijn contacten te sorteren op voornaam ipv achternaam. Zie ik iets over het hoofd, of heeft de contact-app deze mogelijkheid gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Bij mij is het juist gesorteerd op voornaam. Even gekeken waar ik het kan instellen en dat is op de volgende plek: [contacts] -> [menu] -> [filter] -> [sort list by]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:49
Pelle schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:29:
Sinds 2 weken ook eigenaar van dit toestel. Ik zoek me alleen suf naar de mogelijkheid om mijn contacten te sorteren op voornaam ipv achternaam. Zie ik iets over het hoofd, of heeft de contact-app deze mogelijkheid gewoon niet?
in contacten > rechtsonder de 3 puntjes boven elkaar > filteren > Lijst sorteren op: voornaam / achternaam

En Arie meldt het in het geval je de taal op Engels hebt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mathman op 26-01-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 23:01

Pelle

🚴‍♂️

Hmm, ik snap niet hoe ik daar overheen heb kunnen kijken :X
Ik vermoed omdat ik het niet verwachtte bij Filteren (want dat is per slot van rekening iets anders dan sorteren :)).

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijm15
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-06-2017
Ik heb ook sinds de 5.77 Update een slechtere accuduur. Waar ik voorheen als ik thuis kwam en de telefoon weinig gebruikt had nog minimaal 80 procent had heb ik nu 65 procent. Ben dus niet blij met de Update. Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 45% gewijzigd door tijm15 op 27-01-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijm15 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:41:
Ik heb ook sinds de 5.77 Update een slechtere accuduur. Waar ik voorheen als ik thuis kwam en de telefoon weinig gebruikt had nog minimaal 80 procent had heb ik nu 65 procent. Ben dus niet blij met de Update. Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb de update ook gedaan vorige week maar kan nog niks geks merken aan de accuduur.
Vanochtend vanaf 8 uur gestart met een volle accu.
Nu om 8 uur s avonds, na enkele telefoontjes, wat kort internetten en wat mails bekijken nog steeds op 86%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Ik vond de functie 2x tappen en wake-up erg makkelijk, maar sinds de update is de telefoon bij lange na niet meer zo responsief op 2x tappen.

Vaak moet ik tot wel 5x proberen om het lockscreen zichtbaar te krijgen... Erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijm15
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-06-2017
Ik heb ook sinds de Update last dat het het 2x tikken op het scherm niet lekker functioneert

[ Voor 63% gewijzigd door tijm15 op 28-01-2015 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Ik merk sinds de update eigenlijk geen verschil met accuduur, ook het tikken op het scherm werkt goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
tijm15 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 00:10:
Ik heb ook sinds de Update last dat het het 2x tikken op het scherm niet lekker functioneert
mathman schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 00:04:
Ik vond de functie 2x tappen en wake-up erg makkelijk, maar sinds de update is de telefoon bij lange na niet meer zo responsief op 2x tappen.

Vaak moet ik tot wel 5x proberen om het lockscreen zichtbaar te krijgen... Erg jammer
Ah, ik ben dus niet de enige. Hier werkt het ook slecht, oftewel: je kan beter maar weer ouderwets het knopje gebruiken. Daag leuke feature ;w

Heb echt zo'n gruwelijke hekel aan het om zeep helpen van werkende aspecten waar niks aan mankeerde, als gevolg van updates.

Binnenkort ook maar eens kijken wat ik nog kan doen om de telefoon minder glad in de hand te laten liggen, want hij is de afgelopen tijd weer een paar keer gevallen. Zonder gebroken glas, wat volgens mij een wereldwonder mag heten. Hij moet nog zeker een jaartje mee kunnen, en daarna maar eens, na een ZR en Ray naar een ander merk dan Sony overstappen.

[ Voor 17% gewijzigd door draakhoofd op 28-01-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Heb ik inderdaad ook last van, dacht nog dat het aan mij lag :D
Even in de gaten houden komende tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mijn Z3 Compact en die van m'n vriendin zijn beide al enkele keren gevallen vanaf de leuning van de bank, zonder enige schade. Het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
mathman schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 00:04:

Canard schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 07:41:
Ik merk sinds de update eigenlijk geen verschil met accuduur, ook het tikken op het scherm werkt goed bij mij.
draakhoofd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:11:
Ah, ik ben dus niet de enige. Hier werkt het ook slecht, oftewel: je kan beter maar weer ouderwets het knopje gebruiken. Daag leuke feature ;w [...]
kepler schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:44:
Heb ik inderdaad ook last van, dacht nog dat het aan mij lag :D
Even in de gaten houden komende tijd :)
Misschien een open deur, maar hebben jullie geprobeerd het toestel opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Herstarten doe ik ongeveer 1x per week, dus ja dat heb ik geprobeerd. Helaas geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedojng
  • Laatst online: 07-12-2024
Sinds de laatste update eigenlijk geen problemen ondervonden. Ik gebruik hem wel niet altijd even intensief (week/weekend). In de week haal ik van maandagmorgen makkelijk vrijdagavond.
Accuduur is zelfde met de nieuwe update, dubbeltikken werkt ook nog altijd.

Sinds de update merk ik wel dat vanaf het lockscreen de camera sneller opstart dan voorheen, dan duurde dat wel 'langer'.

Feel the fear and do it anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 22:13
[Sony Xperia Z3 & Z3c] Rooten & Custom ROM's

Topic aangemaakt speciaal voor Rooten en Custom ROM's voor de Z3 en Z3 compact, incl. nederlandse uitleg voor het verkrijgen van root op de laatste firmware (5.77 terugflashen nadat je root hebt verkregen op .93) zonder je DRM keys te slopen.

Ik zie dat dat hierboven ook al is voorgesteld, maar een universele voor zowel de Z3 als de Z3c kan best denk ik, aangezien in ieder geval de methode om te rooten zeer vergelijkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
Sinds gisteravond heb ik ook een Z3c in het oranje. Groen had de 3e mediamarkt die ik bezocht niet dus de keuze was simpel.
Snel wat mee gespeeld en ziet er goed uit, is wel wennen na mijn HTC one s met Aviate als interface. Echt handige nieuwe features heb ik nog niet ontdekt dus moet nog even doorspitten denk ik.

Vanmiddag eerst een nieuwe simkaart regelen, had even geen rekening gehouden met het nogal kleine nieuwe formaat.

*overigens wat een absurd iets al die mensen bij de Mediamarkt Arena, iemand vertelde dat ze 3 uur opgesloten had gezeten omdat het zo druk was*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 09:19
Voor de mensen met "accuproblemen" kijk eens welke app veel verbruikt en of je toestel wel uitgeschakeld wordt terwijl je scherm niet aan in. Bij mij verbruikte de Chrome app ontzettend veel energie, en deze hield ook mijn telefoon uit standby, ookal stond het scherm uit. Na deze een paar keer geforceerd af te sluiten en m'n telefoon te rebooten is het accuverbruik weer als vanouds. Hopelijk hebben jullie hier iets aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
Ik vraag me even af, welke functie heeft het 2x kloppen? Ik wou kijken of mijn telefoon dit 'probleem' ook heeft maar kan niet vinden wanneer en hoe dit gebruikt kan worden.

De accu duur vind ik nu al geweldig, eerste keer op geladen en anderhalve dag verder nog +40% met een redelijk flink gebruik. Ook de eerste aanvaring met Stamina al gehad, WhatsApp toevoegen aan de uitzonderingen lijst is voor goed gebruik toch wel een must. Ik ben benieuwd welke 'musts' ik nog meer tegen ga komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Ik weet niet of ik het goed heb, gebruik dat ook niet op mijn Z3c maar volgens mij is dat je 2x snel op je startscherm kan tikken ipv die knop aan de zijkant te gebruiken.
Het zit bij Instelingen, weergave, en dan Tik om te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Johandmc schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:02:
Ik weet niet of ik het goed heb, gebruik dat ook niet op mijn Z3c maar volgens mij is dat je 2x snel op je startscherm kan tikken ipv die knop aan de zijkant te gebruiken.
Klopt, erg handig als hij gewoon op je buro/tafel ligt en je wil checken hoe laat het is bv :) (als het werkt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de de Z1c en Z3c steeds het gevoel gehad dat je hem vast moet houden (lichamelijk contact) om het scherm goed te kunnen bedienen.
Het uitzetten van de wekker en de dubbel tik functie werkt daardoor niet altijd even goed als deze op je bureau/nachtkastje ligt.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
Johandmc schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:02:
Kijk, weer zo'n feature die je maar net tegen moet komen. Lijkt hier goed te werken, zelfs met het 'aaien/tikken' met mijn pink.
En dat is dus een vrijwel schone telefoon waar direct de updates op geïnstalleerd zijn.

Eens zien of ik het een nuttige functie vind, lijkt me dat het wel iets extra aan energie kost.

Ik krijg nu een melding over de Stamina klok, maar als ik het goed begrijp werkt dat niet als je het tikken gebruikt. Iemand die dat zeker weet toevallig?

[ Voor 10% gewijzigd door atacama op 30-01-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Kiswum schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:00:
Ik heb de de Z1c en Z3c steeds het gevoel gehad dat je hem vast moet houden (lichamelijk contact) om het scherm goed te kunnen bedienen.
Het uitzetten van de wekker en de dubbel tik functie werkt daardoor niet altijd even goed als deze op je bureau/nachtkastje ligt.
Ik vind het ook een beetje een vreemd scherm. Ik heb drie paar van die zilverdraad handschoenen en met deze telefoon zijn ze waardeloos, zelfs in handschoenmodus. Dat kan echter ook aan mijn glazen screenprotector liggen. Ook kan je draadjes in het scherm zien liggen, dat heb ik bij geen enkel ander scherm nog gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heehoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 15:39
Sorry mensen, ik ga nog even door met mijn klaagzang... Twee weken geleden kreeg ik mijn telefoon weer terug nadat het scherm was gerepareerd (a 205 euro) - een maand later maar oké. Op dat moment stond ook het artikel op Tweakers over de vele klachten m.b.t. de spontane barsten, met daarbij vermeld dat je rechtstreeks contact op kon nemen met Sony.

Ik heb tegen beter weten in dus toch nog even contact opgenomen met Sony. Aangegeven dat ik op mijn werk mijn telefoon (in tpu case) op mijn bureau heb laten vallen, max. valhoogte 20cm. Eerst nog niets aan de hand, de telefoon nog gebruikt, maar bij thuiskomst zat er een barst in (spinnenweb barst vanaf de speaker/mic opening).
De eerste reactie was dat zij niets voor mij meer kunnen betekenen, omdat ik akkoord ben gegaan met een reparatie door een derde partij. Dat vond ik nogal vreemd, omdat de telefoon voor onderzoek eerst naar Sony is gegaan, daarna was de conclusie "gebruikersschade" en de reparatiedienst van de fabrikant de telefoon zou dit tegen betaling kunnen repareren.
Hoe dan ook, ik was eigenlijk ook wel benieuwd naar een meer gedetailleerde conclusie waaruit is gebleken dat mijn toestel zeker niets te lijden had gehad van een fabricagefout. Bij verdere navraag gaven ze aan dat er druk is uitgeoefend op het toestel, en dat is geen fabricagefout maar een gebruikersfout. Dit kan gebeurd zijn doordat ik op het toestel ben gaan zitten of in mijn achterzak heb gehad. Belachelijk natuurlijk, niets van dat is het geval geweest. Maar ik ben het nu wel zat, hier is natuurlijk niets te winnen.

Vorige week ook erachter gekomen dat nu de koptelefoon aansluiting niet meer werkt. Dus weer een retour procedure in (nr 4) |:(

Ontzettende spijt van mijn aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
eew schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:19:
[...]

Ik vind het ook een beetje een vreemd scherm. Ik heb drie paar van die zilverdraad handschoenen en met deze telefoon zijn ze waardeloos, zelfs in handschoenmodus. Dat kan echter ook aan mijn glazen screenprotector liggen. Ook kan je draadjes in het scherm zien liggen, dat heb ik bij geen enkel ander scherm nog gezien.
Ik heb een setje touch handschoenen van de Blokker en het scherm reageert goed, maar ik merk wel dat het scherm veel minder gevoelig is voor aanraking dan mijn HTC One S, die reageerde duidelijk accurater.
heehoo schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:58:
Sorry mensen, ik ga nog even door met mijn klaagzang...
Dat is erg balen ja. Je staat hoe dan ook altijd zwak tegenover die reparatiediensten. Maffia is het :/

[ Voor 17% gewijzigd door Canard op 31-01-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungelman
Voor de mensen die problemen hebben met "Double tap to wake up", wat ik heb begrepen is dat je je telefoon eerst in je hand moet hebben voor dat 'tap to wake' correct werkt. Sinds de nieuwe FW werkt het zo. Ik heb geen idee waarom Sony dit heeft gedaan. Ik heb nog de oude FW dus voorlopig geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Jungelman schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 12:29:
Voor de mensen die problemen hebben met "Double tap to wake up", wat ik heb begrepen is dat je je telefoon eerst in je hand moet hebben voor dat 'tap to wake' correct werkt. Sinds de nieuwe FW werkt het zo. Ik heb geen idee waarom Sony dit heeft gedaan. Ik heb nog de oude FW dus voorlopig geen last.
Bij mij werkt het anders ook prima als ie op naast me op de bank ligt :)

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Chaos-Zero schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:29:
[...]

Bij mij werkt het anders ook prima als ie op naast me op de bank ligt :)
Bij mij ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:01
ff een vraagje, me zus heeft een abbo afgesloten bij telfort.
300min sms internet + xperia z3 compact.

zit hier tegenwoordig nog een simlock op? volgens mij niet toch ...
alleen bij prepaids?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Als je bij specificaties kijkt, staat er dat de telefoon simlockvrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkiechino
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-02-2022
Goeiemorgen, ik heb een nieuwe z3 compact, alleen werkt het lampje van de flits niet. Niet als flitser, niet als camera. Iemand enig idee of dit een update is, of ergens een instelling? Of moet hij meteen weer weg voor reparatie:(
Pagina: 1 ... 23 ... 60 Laatste