Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
NIMIC schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:30:
[...]

Dat werkt helaas niet. Op de plaats van google zoeken kun je geen widgets slepen.
Eenmaal verwijderd kun je hem niet meer terug plaatsen. Volgens mij moet je views resetten naar standaard.
Instellingen / apps / xperia home / standaardwaarden herstellen (zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:36
JGoeij schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:41:
[...]

Instellingen > Persoonlijk maken > Statusbalkpictogrammen
Staat ie hier misschien tussen?
Nee, het icoon en de melding staan ook links en niet rechts bij al deze pictogrammen. Ik krijg ook steeds het geluid van een systeem melding. Dus ik denk echt dat het een van de meldingen is, maar er staan er zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:56:
Ehh ben ik de enige die nog steeds een beetje met z'n ogen aan het knipperen is over de 'openbaring' van Paul? Ik bestel vele uit china maar dit was ik nog niet eerder tegengekomen. Als ik kijk naar hoe je het kan vervangen is het echt 10 minuten werk ipv 200 piek. Overigens is ie dan waarschijnlijk niet waterdicht meer maar och..

Even check check dubbel check:

- Is het achterkantje echt glas? Of gemaakt van plastic ? Kan me niet voorstellen dat je voor 5 euro een glazen achterkantje krijgt?

- Zit er een lijmlaagje op het nieuwe achterkantje?

[...]
Het is echt glas met daarachter de witte achterkant, ik zat zelf ook even te twijfelen of dat wel kon voor die prijs. Er zit een plaklaagje op maar hij begon na 1 dag los te laten, daarom heb ik net zoals de youtube video even zelf wat lijm erop gedaan.

Ik zou dus zeker aanraden om voor 10$ en 10 minuten werk zelf je achterkant te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:44

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

remanus schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:45:
[...]

Nee, het icoon en de melding staan ook links en niet rechts bij al deze pictogrammen. Ik krijg ook steeds het geluid van een systeem melding. Dus ik denk echt dat het een van de meldingen is, maar er staan er zoveel.
Instellingen > Persoonlijk maken > Meldingen beheren
Daar zie je welke apps als laatste een melding hebben gegeven. Dus als je een melding krijgt zou de app die deze genereert bovenaan de lijst moeten staan. Als hij er niet tussen staat dan is het een systeemfunctie en kan je hem denk ik niet uitschakelen zonder te rooten..

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 11:49
sharirag schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 07:28:
iemand die een goeie zaak kent in de buurt van Rotterdam om het scherm te repareren?
GSM-dokter aan de Jonker Fransstraat 109A.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar vrienden laten hier geregeld hun iPhones repareren.
Hier is hun prijslijst voor de Z3-compact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:29:
[...]

Nee dat herken ik niet.
Bij mij werkt de handsfree prima, zelfs in de auto als ie in de carholder op het dashboard staat is de telefoonspeaker goed hoorbaar. Erg prettig want daardoor heb ik geen car kit nodig.
Je vergeet toch niet de speaker te activeren in de dialer ?
Nee nee, die stond gewoon aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonkMatt
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 14:41
NIMIC schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:30:
[...]

Dat werkt helaas niet. Op de plaats van google zoeken kun je geen widgets slepen.
Eenmaal verwijderd kun je hem niet meer terug plaatsen. Volgens mij moet je views resetten naar standaard.
Oké ik snapte even niet wat je bedoelde, maar nu wel. Ga naar je instellingen -> Apps -> Alles -> Xperia Home en druk op 'gegevens wissen'. Je moet dan al al je widgets en zo opnieuw instellen, maar als het goed is heb je dan wel die Google zoekbalk terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DonkMatt schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:30:
[...]

Oké ik snapte even niet wat je bedoelde, maar nu wel. Ga naar je instellingen -> Apps -> Alles -> Xperia Home en druk op 'gegevens wissen'. Je moet dan al al je widgets en zo opnieuw instellen, maar als het goed is heb je dan wel die Google zoekbalk terug.
Precies, eens andere oplossing is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:19
Goed nieuws, Android 5.0 (lollipop) voor Z3 ergens in februari 2015! Ik ga er vanuit ook de Z3 compact dan :D

http://au.ibtimes.com/art...lollipop.htm#.VK6RfSvF9a9

edit: ik zie nu dat het al gepost was hier, maar toch nog een keer melden :P Op de Nexus 7 bevalt 5.0 prima, dus ik kijk er wel naar uit op de Z3 compact :Y

[ Voor 27% gewijzigd door kepler op 08-01-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:43:
[...]

Precies, eens andere oplossing is er niet.
Ik dacht dat de "fabrieksinstellingen terug zetten", het enige was dat zou helpen. Ik hoop dat de bovenstaande antwoorden alsnog gaan helpen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kiswum schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:17:
[...]

Ik dacht dat de "fabrieksinstellingen terug zetten", het enige was dat zou helpen. Ik hoop dat de bovenstaande antwoorden alsnog gaan helpen.
O, ja een factory reset zou ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Dit is wat de z3c zelf zegt als ik de zoekbalk wil wissen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rS86X5Dl.jpg

Vrij rigoureus als je het mij vraagt, maar het lijkt de enige optie.

[ Voor 24% gewijzigd door -MD- op 09-01-2015 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
kepler schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:22:
Goed nieuws, Android 5.0 (lollipop) voor Z3 ergens in februari 2015! Ik ga er vanuit ook de Z3 compact dan :D

http://au.ibtimes.com/art...lollipop.htm#.VK6RfSvF9a9

edit: ik zie nu dat het al gepost was hier, maar toch nog een keer melden :P Op de Nexus 7 bevalt 5.0 prima, dus ik kijk er wel naar uit op de Z3 compact :Y
Ergens in februari.. Dat kan dus ook eind februari worden. En dat wil nog niet zeggen dat het in Nederland dan ook uit komt, kan ook nog 2 weken later zijn. En omdat het de Compact versie is, kan het nog wel weken later worden.

Zo snel vind ik het allemaal niet gaan. Overigens weet ik ook nog niet of ik wel de update wil installeren. De telefoon is nu gewoon super goed. Eerst maar eens afwachten wat Sony er van gebakken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Nog geen voorstelling geweest van een Xperia Z4 compact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ik denk nog steeds dat er geen Z4 Compact komt. Maar de tijd zal het leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
-MD- schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 01:50:
Dit is wat de z3c zelf zegt als ik de zoekbalk wil wissen:

[afbeelding]

Vrij rigoureus als je het mij vraagt, maar het lijkt de enige optie.
Ik heb de z2, en als je dan lang op het homescherm drukt en je komt bij widgets, thema's etc. krijg je in de google searchbalk de mogelijkheid hem aan en uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

LoeWn schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:56:
[...]

Ergens in februari.. Dat kan dus ook eind februari worden. En dat wil nog niet zeggen dat het in Nederland dan ook uit komt, kan ook nog 2 weken later zijn. En omdat het de Compact versie is, kan het nog wel weken later worden.

Zo snel vind ik het allemaal niet gaan. Overigens weet ik ook nog niet of ik wel de update wil installeren. De telefoon is nu gewoon super goed. Eerst maar eens afwachten wat Sony er van gebakken heeft.
Ik denk niet dat die voor de Z3C later zou komen dan de Z3, die dingen zijn qua hardware bijna volledig identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes!

Het bewijs dat ik een goede Z3compact heb gekregen! De telefoon vanaf 1 meter laten vallen, in mijn paniek/schrik/ reflex om de telefoon te vangen mis gegrepen waardoor ik deze als het waren weg sloeg
tegen de tafel aan...

Met knikkende knieen en een hartslag van 300+ de telefoon opgepakt en tot mijn grote verbazing en opluchting niks aan de hand :)

Ik gebruik geen hoesjes of screen protectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 20:03
Weet iemand waar ik in nederland een Z3 compact digitizer zou kunnen kopen?
Ik heb hem laten vallen, glas+touchgedeelte kapot en helaas dus geen garantie.

Op ebay staan er genoeg maar dat is of 50 euro uit engeland of 30 uit china, het mooiste zou zijn in nederland natuurlijk, kan ik snel aan de slag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:59:
Yes!

Het bewijs dat ik een goede Z3compact heb gekregen! De telefoon vanaf 1 meter laten vallen, in mijn paniek/schrik/ reflex om de telefoon te vangen mis gegrepen waardoor ik deze als het waren weg sloeg
tegen de tafel aan...

Met knikkende knieen en een hartslag van 300+ de telefoon opgepakt en tot mijn grote verbazing en opluchting niks aan de hand :)

Ik gebruik geen hoesjes of screen protectors.
Dat is geen waterdicht bewijs vrees ik.
Zoals met zoveel glazen voorwerpen is het vooral een kwestie van geluk.
Het is maar net hoe het glas de grond raakt, op welke kant, onder welke hoek en met welke snelheid.
Iedereen heeft wel eens een bierglas laten vallen op een harde ondergrond zonder dat het brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4mbush
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik heb sinds vandaag een sony z3 compact en nu wil ik hem best draadloos opladen (zodat ik niet elke keer dat klepje open hoef te peuteren, dat is irritant en dan is hij op den duur vast niet waterdicht meer) maar:

Werkt de charging plate (wch10) wel zonder bijbehorende "charging cover"? pricewatch: Sony QI Wireless Charging Plate (black)

of moet ik dan de DK48 hebben?
pricewatch: Sony Xperia Z3 (Compact) Magnetische Dock DK48 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
4mbush schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:53:
Ik heb sinds vandaag een sony z3 compact en nu wil ik hem best draadloos opladen (zodat ik niet elke keer dat klepje open hoef te peuteren, dat is irritant en dan is hij op den duur vast niet waterdicht meer) maar:

Werkt de charging plate (wch10) wel zonder bijbehorende "charging cover"? pricewatch: Sony QI Wireless Charging Plate (black)

of moet ik dan de DK48 hebben?
pricewatch: Sony Xperia Z3 (Compact) Magnetische Dock DK48 Zwart
Je moet de DK48 hebben, QI wordt niet ondersteund namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Dit ding is echt niet dood te krijgen. Ik durf zelf meerdere uren zonder lader weg te gaan met 30%. Dit zijn mijn statistieken van vandaag.

http://imgur.com/in7KFSN
http://imgur.com/WDRG4Nu
http://imgur.com/O1wgow6

Ik snap echt niet waarom dit men dit niet jaren eerder kon bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zeer tevreden over de batterij verbuik! 1x opgeladen maar, zie hier het resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2lwnckm.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik veel belangrijker vind... hoelang heb je je scherm aan staan?

want dat ie lang mee gaat in standby prima, en leuk, maar ik moet mijn xperia z3 compact toch elke avond aan de lader hangen omdat ik nog maar 10-15 procent over heb.

en dan zit ik tussen de 5 en 7 uur scherm aan tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:04:
wat ik veel belangrijker vind... hoelang heb je je scherm aan staan?

want dat ie lang mee gaat in standby prima, en leuk, maar ik moet mijn xperia z3 compact toch elke avond aan de lader hangen omdat ik nog maar 10-15 procent over heb.

en dan zit ik tussen de 5 en 7 uur scherm aan tijd.
5 uurtjes en 30 minuten maar die 30 minuten zijn voor dat ik hem opgeladen had naar de 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Sorry, ik bedoelde echt niet dood te krijgen. Het was een positief bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eew schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:38:
Sorry, ik bedoelde echt niet dood te krijgen. Het was een positief bericht.
Je kunt je bericht achteraf nog gerust aanpassen hierzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ik haal ruimschoots drie dagen met ongeveer drie uur schermtijd. Soms de vier dagen als ik 'm weinig gebruik, ondanks dat ik dan toch al snel aan een paar uur schermtijd zit. Ik ben gewoon huiverig om in februari te updaten. Kan alleen maar slechter worden denken jullie niet?

Misschien ook wel een leuke voor de statistieken, patsen met je bedrijfstijd :p

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ilTOYrFl.jpg

Inmiddels dus al over de twee maanden. Ik ga echt wel wachten tot na de eerste ervaringen met de nieuwe update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Aan de Z3C gebruikers, hoe valt de camera mee tot nu toe? Als jullie bv op vakantie gaan, nemen jullie dan nog een compact camera mee of worden de foto's gewoon met de smartphone gemaakt?

En hoe valt het filmen mee qua beeld en geluid?
Ik heb bv eens gefilmd met mijn vorige smartphone, het beeld was prima in HD maar het geluid was echt bagger. Het was wel op een openlucht fuif maar ik hoorde enkel het gekraak van de bass en dat was echt een afknapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
Tja, camera is wat je gewend bent, ik vind hem bagger(in het donker, overdag buiten gewoon goed) maar dat komt meer omdat ik nokia in dat opzicht gewend ben(808). Kwa film is het ok, het geluid is wel beter dan een gemiddelde smartphone.

laatst toch 4 dagen accutijd aangetikt met 5 uur schermtijd :) Dit maakt het toestel toch echt een blijvertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:21:
[...]

5 uurtjes en 30 minuten maar die 30 minuten zijn voor dat ik hem opgeladen had naar de 100%
Dat is heel netjes voor een eerste laad cyclus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ik heb na de reparatie van mijn achterkant altijd het gevoel gehad dat mijn toestel er alleen maar zwakker op geworden is. En vandaag heb ik daar toch weer gelijk in gekregen. De achterkant is voor de tweede keer gebarsten.

De telefoon lag op de bank en schoof van de bank op de tegelvloer. Ongeveer een halve meter dus. De achterkant is helemaal versplintert.

Ik heb mijn telefoon dus in totaal 2x laten vallen. 2x van lage hoogte, 2x kapotte achterkant. Ik ga de telefoon maar weer opsturen met een goed gestructureerde brief er bij. En desnoods moet ik er juridisch voor gaan vechten, dan moet dat maar. Ik heb altijd het gevoel gehad dat mijn Z3C slapper is dan andere (ik heb verschillende z3c's en z3's in m'n handen gehad). En dat is nu al voor de tweede keer bewezen. Ik ben het een beetje heel erg zat nu.

Ik kan nu even geen foto maken. Komt later

edit: Ik heb er een Rhino Shield opzitten. Dat had ook nog iets moeten helpen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door LoeWn op 11-01-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echt balen voor je!

Ik hoop dat er nog iets uit te halen valt. Valschade wordt vaak niet gedekt. Ook als men vind dat een telefoon daar wel tegen zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
LoeWn schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:56:
Ik heb na de reparatie van mijn achterkant altijd het gevoel gehad dat mijn toestel er alleen maar zwakker op geworden is. En vandaag heb ik daar toch weer gelijk in gekregen. De achterkant is voor de tweede keer gebarsten.

De telefoon lag op de bank en schoof van de bank op de tegelvloer. Ongeveer een halve meter dus. De achterkant is helemaal versplintert.

Ik heb mijn telefoon dus in totaal 2x laten vallen. 2x van lage hoogte, 2x kapotte achterkant. Ik ga de telefoon maar weer opsturen met een goed gestructureerde brief er bij. En desnoods moet ik er juridisch voor gaan vechten, dan moet dat maar. Ik heb altijd het gevoel gehad dat mijn Z3C slapper is dan andere (ik heb verschillende z3c's en z3's in m'n handen gehad). En dat is nu al voor de tweede keer bewezen. Ik ben het een beetje heel erg zat nu.
Dat kwam ik ook vaker tegen in mijn zoektocht, in no-time weer barsten na reparatie.
Lijkt mij bijzonder bijdehand als je het i.g.v. scherm/voorzijde hebt laten repareren voor +-€200,-

Het is triest en ik krijg hier ook nog altijd doodleuk te horen dat het gebruikersschade zou zijn.
Coolblue doet daarbij de uitspraak dat de Z3 serie helemaal geen glas probleem zou hebben.

'Er was inderdaad een bekend probleem bij de Sony Xperia toestellen waar een spontane barst ontstond. Dit was van toepassing op de eerste toestellen van deze lijn dus de Z en de Z1. De Z3 heeft geen bekend probleem met een spontane barst.'.

In diezelfde email wordt iets later wel gesproken van bekende problemen.

'zoals mijn collega eerder heeft aangegeven nemen wij en Sony dit soort problemen juist serieus omdat het een bekend probleem was.'

en ook nog:

'Maar de breuk is in uw situatie een gevolg van onjuist gberuik en valt niet onder de bekende problemen van de Sony toestellen.'.

Daarnaast hanteren zij de stelling dat een spontane barst altijd aan hetzelfde profiel voldoet:

'Een spontane barst is te herkennen aan bijvoorbeeld één rechte lijn van de ene kant naar de andere kant van het toestel of een barst wat in het midden van het toestel ontstaat. De kenmerken van een breuk door gebruikschade zijn vertakkingen en stervormige schade.'.

Oftewel er is een bekend probleem maar dit uit zich volgens hun uitsluitend op eenzelfde wijze.
Voldoe je niet aan bovenstaande schade profiel dan krijg je de vinger en ben JIJ schuldig, de bekende fout is opeens totaal geen factor meer. Alle gevallen die wel een oorzaak hebben maar waarbij iedere andere telefoon probleemloos blijft functioneren krijgen diezelfde vinger.

Ons toestel zou op de Home button gevallen zijn.........hoe dan??? 8)7
Nog 1x voor de duidelijkheid, deze Z3c zat gewoon in een tas waar absoluut niks mee gebeurd is.

Eerdere technisch weerwoord van mijn zijde wordt compleet genegeerd.
Weerwoord tegen de conclusie quote van Teleplan die technisch onbegrijpelijk is, wordt genegeerd.
Oftewel je staat tegen een muur te praten en op die muur staat de bekende vinger.

'Teleplan verwoorde de conclusie als volgt:'
'Bij spontane breuk zit de schade meer onder het glas dan daarboven. Gezien de breuk en zwaarte van uit een kant komt. Is druk, stoot of klem echt de oorzaak.'

Dat je geen ander onderzoek mag laten doen om tegenbewijs te leveren is bizar.
Zij achten Teleplan (Sony's enige erkende rep center) als onafhankelijke partij voor de beoordeling.
Ohja die hebben natuurlijk geen financieel belang bij een dergelijke uitkomst...... ofzo |:(

Je wordt veroordeeld op basis van vreemde en tegenstrijdige communicatie met daarbij meteen een boete offerte waar Sony nog eens stevig verdient op een bekende produktie fout 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik stel voor dat dit onderzocht wordt door bijvoorbeeld door Tweakers (vanwege slechte journalistiek bij een bepaaald artikel, heb ik geen hoge pet meer op van de Consumentenbond).

Ik zou zeggen stuur een bericht naar de redactie. Betrek hierbij ook de problemen die bij de Z3 aanwezig zijn. (zoals uit deze "review" ook is gebleken: productreview: Sony Xperia Z3 32GB Zwart review door Verwijderd).

Succes met je kruistocht en ik hoop dat er duidelijkheid gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Kiswum schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:45:
Echt balen voor je!

Ik hoop dat er nog iets uit te halen valt. Valschade wordt vaak niet gedekt. Ook als men vind dat een telefoon daar wel tegen zou moeten kunnen.
De vorige keer is het me gelukt. Dus het is mogelijk.
Kleine kans natuurlijk. Maar ik laat me niet zomaar aan de kant gezet worden als ik in mijn recht sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:52
De z3 is gewoon een kwetsbaar toestel, je moet hem ook niet naked gaan gebruiken. Gebruik minimaal een shield voor de achterkant, zodat hij niet meer zo glad is. Ik ben zelfs een dunne siliconen case van gaan gebruiken, om te voorkomen dat hij barst bij een val, en om ook de kans op vallen te verlagen.
Hij wordt er zo niet mooier op, maar je wendt daar snel aan.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Strider schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:47:
De z3 is gewoon een kwetsbaar toestel, je moet hem ook niet naked gaan gebruiken. Gebruik minimaal een shield voor de achterkant, zodat hij niet meer zo glad is. Ik ben zelfs een dunne siliconen case van gaan gebruiken, om te voorkomen dat hij barst bij een val, en om ook de kans op vallen te verlagen.
Hij wordt er zo niet mooier op, maar je wendt daar snel aan.
Sorry, maar het is natuurlijk onzin dat dat moet. Een telefoon moet tegen normaal gebruik kunnen, zonder aanvullende bescherming.

Met mijn XPZ heb ik 2 jaar gedaan, zonder hoesje oid, niets aan het handje. Zelfde met mijn HTC Desire HD daarvoor, en een Samsung Omnia daar weer voor.

Maar mijn z3c barst zonder enige aanleiding. Dat is gewoon een fout in het product, daar doet een hoesje niets tegen.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 19:52
DFKT schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:25:
[...]

Sorry, maar het is natuurlijk onzin dat dat moet. Een telefoon moet tegen normaal gebruik kunnen, zonder aanvullende bescherming.

Met mijn XPZ heb ik 2 jaar gedaan, zonder hoesje oid, niets aan het handje. Zelfde met mijn HTC Desire HD daarvoor, en een Samsung Omnia daar weer voor.

Maar mijn z3c barst zonder enige aanleiding. Dat is gewoon een fout in het product, daar doet een hoesje niets tegen.
Ja het is onzin dat dit moet, maar gezien de ervaringen van andere gebruikers is het niet verstandig om geen bescherming te gebruiken. Hiervoor had ik een s2, die tientallen keren gevallen is zonder een barst in mijn scherm te krijgen. Maar de z3 kan hier kennelijk niet tegen, dus voorkom dat zo goed mogelijk, meer is er niet tegen te doen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Laatst online: 12-09 23:54
Hallo heren, ik heb mijn oog laten vallen op de Z3 maar heb nog een paar vragen voor ik hem ga aanschaffen.
Iemand ervaring met de transfer tool waarmee je IOS bestanden over kan zetten naar de Z3? WErk dat een beetje of is het een gimmick om mensen zoals mij over te halen?
En kan je muziek controls gebruiken zonder 'm uit je zak te hoeven halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarkout
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
andyy schreef op maandag 12 januari 2015 @ 00:04:
Hallo heren, ik heb mijn oog laten vallen op de Z3 maar heb nog een paar vragen voor ik hem ga aanschaffen.
Iemand ervaring met de transfer tool waarmee je IOS bestanden over kan zetten naar de Z3? WErk dat een beetje of is het een gimmick om mensen zoals mij over te halen?
Muziek is met de bij geleverde headset als volgt : je kan hem op pauze zetten en weer aan doen. Waarschijnlijk is het mogelijk om een liedje te skippen als je de knop lang ingedrukt houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:19
andyy schreef op maandag 12 januari 2015 @ 00:04:
Bestanden overzetten van iOS naar Android lukt nog redelijk met een Motorola, met Sony lukt het ook vrij goed zo kan ik bijvoorbeeld op mijn oude MP3 van Sony en telefoons ervan de playlist van iTunes importeren.

En qua contacten, simpel voordat je overstapt speel bepaalde dingen zoals een back-up van je contacten naar Google, kun je ze daarna makkelijk terugzetten naar Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
DFKT schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:25:

Correct, de fout zit hem gewoon in een te hoge rest spanning in het glas, danwel op het glas, na montage in het frame. Een fout waar Sony sinds de eerste Z1's ervaring mee heeft, en waarvan verwacht zou mogen worden dat dit inmiddels opgelost is. Niet dus en helaas is de klant wederom gedupeerd.

Het moet gewoon een deugdelijk produkt zijn en als dat het niet is noemt men dat non-conform.
Een koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn, en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen.

In deze kwestie lijkt mij minimaal sprake van een slechte batch die niet voldoet aan het genoemde conformiteitsbeginsel. Zoals het er nu uitziet zal ik mijn kwestie aan de geschillen commissie voor gaan leggen.

Jammer dat een winkel met een goede reputatie als Coolblue hierdoor toch ook in een minder daglicht komt te staan aangezien ik vooralsnog niks met Sony te doen heb maar met de verkoper.
Daarbij moet ik wel zeggen na mijn laatste bericht waarin zij stellen dat de Z3 series helemaal geen glasprobleem hebben, wel erg teleurstellend is.
rutger465 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:10:
Weet iemand waar ik in nederland een Z3 compact digitizer zou kunnen kopen?
Ik heb hem laten vallen, glas+touchgedeelte kapot en helaas dus geen garantie.

Op ebay staan er genoeg maar dat is of 50 euro uit engeland of 30 uit china, het mooiste zou zijn in nederland natuurlijk, kan ik snel aan de slag..
Volgens mij is dat toch juist 1 geheel en mede daardoor zijn de kosten voor het vervangen juist zo exorbitant hoog?? Zou helemaal te triest worden als zij moedwillig dure higher assy's gaan vervangen terwijl het met een losse digitizer en glas te repareren zou zijn.
Kiswum schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:36:
Ik stel voor dat dit onderzocht wordt door bijvoorbeeld door Tweakers (vanwege slechte journalistiek bij een bepaaald artikel, heb ik geen hoge pet meer op van de Consumentenbond).

Ik zou zeggen stuur een bericht naar de redactie. Betrek hierbij ook de problemen die bij de Z3 aanwezig zijn. (zoals uit deze "review" ook is gebleken: productreview: Sony Xperia Z3 32GB Zwart review door Verwijderd).

Succes met je kruistocht en ik hoop dat er duidelijkheid gaat komen.
Dat klinkt inderdaad als een plan, ga ze morgen ff contacten of zij hier iets mee kunnen.
Past prima bij de slogan: Wij stellen technologie op de proef

[ Voor 15% gewijzigd door Double-X-L op 12-01-2015 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze telefoon gekozen voor de buitengewoon goede specs en het compacte formaat.
Wat mij betreft had ie gewoon een alu of plastic achterkant gehad in plaats van dat aalgladde kwetsbare glas.
En ook de klepjes had ik kunnen missen, dat waterdichte vindt ik nog het minst belangrijk.
Toch vreemd dat er niet meer fabrikanten zijn die een dergelijke telefoon maken wat betreft hoge specs en compact formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:28
S5 mini voldoet daar toch ook wel aan Gombol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peptalk schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:41:
Klopt, die heb ik ook serieus overwogen.
Maar omdat ie permanent in mijn broekzak zit wilde ik een zo kort mogelijk toestel, liefst onder de 13 mm.
Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
vaagisdenaam schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:22:
Vraagje, mijn speakertjes doen het prima, maar met handsfree bellen klinkt het allemaal heel zacht. Herkent iemand dit en heeft diegene de oplossing? Uiteraard helpen de volume toetsen niet, dat heb ik geprobeerd :P
Ok ik kan hier inmiddels wat aan toevoegen. De speakers doen het nog steeds prima bij het beluisteren van muziek of een film, maar handsfree bellen gaat nog steeds heel zacht. Hiernaast ben ik erachter gekomen dat google maps ook heel zacht gaat. Tijdens een gesproken richtingaanwijzing hoor ik niks of nauwelijks iets, maar ik kan dan wel het volume omhoog krikken met de knoppen. Bij de volgende aanwijzing echter staat het weer zacht, en kan ik het weer omhoog krikken... Bij iedere nieuwe aanwijzing staat het geluid dus weer zacht, maar ik kan het wel (tijdelijk) luider krijgen...

Wie weet hier meer van?
caches wissen van verschillende apps, waaronder maps en telefoon, heb ik al gedaan, zonder effect..

[ Voor 5% gewijzigd door vaagisdenaam op 12-01-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalia30
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-02 16:36
Thalia30 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 18:19:
Ook ik heb een probleem met mijn Xperia Z3 compact die ik nu zo'n 5 weken in gebruik heb. Hij is nog nooit gevallen en ik ben er erg zuinig op. In plaats van de USB poort gebruik ik uitsluitend de magnetic charging port omdat ik niet steeds het klepje hiervoor wil gebruiken.
Afgelopen dagen laadde mijn telefoon soms wel en soms niet op. Gisteren is bij het uit het dock halen van mijn toestel de complete magnetic poort uit het toestel gekomen :'( Bij nader onderzoek blijkt dit onderdeel simpelweg vast te zitten met een soort van lijm sticker.
Ik heb deze uiteraard weer terug geplaatst, maar hij zit nu erg los en is dan ook niet meer bruikbaar met de magnetic charger en zeer waarschijnlijk ook niet waterdicht.

Ik moet de reactie van Sony nog afwachten, maar ik mag toch hopen dat dit gewoon onder garantie wordt opgelost. Ik las namelijk op een ander forum dat iemand met hetzelfde probleem de schade zelf zou moeten betalen omdat dit niet wordt gezien als fabricagefout :F Het is in ieder geval naar mijn inziens een erg zwak punt van het toestel.

Ik heb een paar foto's gemaakt. Ik krijg ze hier niet op het forum maar ze kunnen hier worden bekeken.

[afbeelding]
Ik heb vandaag mijn telefoon weer kunnen ophalen bij de MediaMarkt. De telefoon is gelukkig onder garantie gemaakt. Er zijn meerdere onderdelen vervangen.

Het volgende is vervangen:

Magnetic Charger Compact (Deze zat los in de telefoon)
Shield Camera
Cap USB sub assy orange
Cap Sim sub assy orange
Panel Side charger orange
Window Back Sub Assy orange

Ik heb direct een waterproof testje gedaan. De meeste zullen het wel weten, maar voor het geval je het nog niet weet. Je kunt als volgt een pressure test uitvoeren alvorens je je dure mobieltje in een bak met water gooit om hem te testen.

1) Alle covers dichtdoen
2) Toets in *#*#7378423#*#* (7378423 = SERVICE)
3) Ga in het menu dat volgt naar: service tests/pressure sensor
4) Druk met je vinger op het scherm, de druk zal toenemen. (daalt daarna ook weer snel, dit is normaal)
5) Als je een cover opent en hetzelfde doet zal de druk niet stijgen.

Stijgt de druk helemaal niet wanneer alle covers goed gesloten zijn en je het testje uitvoert dan is je telefoon zeer waarschijnlijk niet waterdicht.

Mijn waardes:

Basis 1006,20 Millibar
1 vinger 1012

Oftewel mijn telefoon is weer gerepareerd! Overigens ben ik verder gewoon super tevreden over de Z3 compact . Geen andere problemen tot nu toe ondervonden dan de magentic connector die los is gekomen.

Zo even snel weer bij gelezen, wat een pech met jullie schermen. Hoop dat jullie scherm gefixt wordt onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook van mijn Z3 (groot) is na 2 maanden het scherm spontaan gebarsten. Sony doet moeilijk over reparatie, edoch advies Kiswum is nog even doorduwen bij SOny. Ga ik proberen, houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Mijn touchscreen reageert ineens niet meer. Iemand een idee wat het kan zijn? :O

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennard87
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-08 23:06
Hier ook na 3 week een barst achterop mijn Z3 Compact. Telefoon alleen gebruikt met skin eromheen en de barst in het glas is bijna recht van onder naar boven.

Heb het idee dat de barst is ontstaan nadat ik voor de eerste keer een spel op de telefoon heb gespeeld. Hierbij voelde ik dat de telefoon aan de achterkant ook warmer werd als bijvoorbeeld een filmpje op Youtube bekijken.
Het lijkt erop dat het glas gebarsten is als gevolg van spanningen door het uitzetten van het materiaal van de Z3 Compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
lennard87 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:58:
Hier ook na 3 week een barst achterop mijn Z3 Compact. Telefoon alleen gebruikt met skin eromheen en de barst in het glas is bijna recht van onder naar boven.

Heb het idee dat de barst is ontstaan nadat ik voor de eerste keer een spel op de telefoon heb gespeeld. Hierbij voelde ik dat de telefoon aan de achterkant ook warmer werd als bijvoorbeeld een filmpje op Youtube bekijken.
Het lijkt erop dat het glas gebarsten is als gevolg van spanningen door het uitzetten van het materiaal van de Z3 Compact.
Ik zat hier zelf ook aan te denken. Had de navigatie bijna een uur aan gehad, telefoon was erg warm, en toen die spontane scheur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:47
Chaos-Zero schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:42:
Mijn touchscreen reageert ineens niet meer. Iemand een idee wat het kan zijn? :O
Misschien handschoenmodus? Had dat bij mijn z1 compact. Reageert hij echt helemaal niet meer?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

DaveD1109 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:34:
[...]

Misschien handschoenmodus? Had dat bij mijn z1 compact. Reageert hij echt helemaal niet meer?
Nee helemaal niks. Het vreemde is, ik was klaar met werken en liep naar het station en pas op het station deed ie ineens niks meer.
Ik heb hem met vol up + power uit en aan gezet, maar ook bij de toegangscode reageert hij niet.
Ik zou eventueel met een muis kunnen kijken of handschoen modus aan staat, maar dat lijkt me erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Chaos-Zero schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:37:
[...]

Nee helemaal niks. Het vreemde is, ik was klaar met werken en liep naar het station en pas op het station deed ie ineens niks meer.
Ik heb hem met vol up + power uit en aan gezet, maar ook bij de toegangscode reageert hij niet.
Ik zou eventueel met een muis kunnen kijken of handschoen modus aan staat, maar dat lijkt me erg sterk.
Bij mij deed de telefoon toen uit zichzelf vanalles. Leek net of er een onzichtbare hand mijn telefoon bestuurder. Echt heel vaag!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Laatst online: 26-08 23:15
Toen het scherm van m'n Z1C sprong (vermoedelijk vanuit de kou naar een warme huiskamer) deed het scherm ook niks meer. Maar de barst was zo dun dat het bijna niet met het blote oog te zien. Hij liep van boven bijna rechts naar beneden.

En ja, een muis aansluiten en je kan je telefoon weer bedienen.

[ Voor 20% gewijzigd door barchettanl op 12-01-2015 21:17 ]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Hij deed het weer even nadat ik hem voor de zekerheid in een bak met rijst had gelegd bij de kachel, maar nu lijkt hij het weer niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Gistermiddag een nieuwe Z3C gehaald bij T-Mobile, sinds vanavond een spontane barst over de breedte op de achterkant van het toestel. Ik dacht dat het na dat gedoe bij de xperia z toch wel klaar was met die barsten.

Morgen eens even zien wat ze in de winkel zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Als ze het onder garantie willen innemen kun je binnen 14 dagen na aankoop gewoon een nieuwe meekrijgen uit de winkel, direct. Wacht dus geen twee weken met teruggaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:30
Even om weer eens wat tegenwicht te geven aan alle problemen rondom het barsten:
Ik ben afgelopen week op wintersport geweest met de z3c in een pocket van mijn skipak. Prima kunnen gebruiken om mooie foto's mee te maken en nergens last van een krasje of iets terwijl deze toch aardig wat temperatuurschommelingen heeft meegemaakt.

Het kan dus wel goed gaan, of ik heb gewoon een golden sample :P

Overigens wel voorzien van een glazen screenprotector aan de voorzijde en plastic aan achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Gisteravond laat nog even mn toestel proberen te resetten naar fabrieksinstellingen en dat heeft gewerkt! :D het touchscreen reageert weer zoals hij zou moeten reageren.
Als dat niet had geholpen dan had ik m vandaag terug gebracht.
Bedankt voor het mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nou, nog steeds 60% batterij na:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/k7ntg.png
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/1zedov8.png
Ik wist niet dat het terug zetten van de helderheid zo'n groot effect had. goed om te weten als ik een weekendje weg ga zonder oplader :), veel beter dan stamia mode :*)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:57:
Nou nou, nog steeds 60% batterij na:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wist niet dat het terug zetten van de helderheid zo'n groot effect had. goed om te weten als ik een weekendje weg ga zonder oplader :), veel beter dan stamia mode :*)
8)7 _/-\o_ 7(8)7 d:)b oOo :P :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:42

Shabbaman

Got love?

Er is iets bijzonders gebeurd: mijn gebarsten scherm is gratis gerepareerd. Goed, ik moest er een maand op wachten, maar dan heb je ook wat.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Virtual Reality schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:01:
Even om weer eens wat tegenwicht te geven aan alle problemen rondom het barsten:
Ik ben afgelopen week op wintersport geweest met de z3c in een pocket van mijn skipak. Prima kunnen gebruiken om mooie foto's mee te maken en nergens last van een krasje of iets terwijl deze toch aardig wat temperatuurschommelingen heeft meegemaakt.

Het kan dus wel goed gaan, of ik heb gewoon een golden sample :P

Overigens wel voorzien van een glazen screenprotector aan de voorzijde en plastic aan achterkant.
Dan doe ik ook weer even positief >:)
Ik gebruik ook een glazen screenprotector en een plastic case. (Beide van Nillkin, zie accessoires topic)
Gisteren heeft een cliënt het toestel uit mijn hand geslagen, en heb ik hem zelf een keer laten vallen. Dat was voor mijn Z3C geen normale dag, maar dat soort dagen kan ie wel prima hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:58
Sony is van plan om zijn mobiele divisie te verkopen,als dit waar is denk dat z4 laatste sony telefoon wordt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Amaze86 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 02:25:
Sony is van plan om zijn mobiele divisie te verkopen,als dit waar is denk dat z4 laatste sony telefoon wordt.
Ze maken verlies op alles op de winst bij film divisie en vooral op de PlayStation divisie.

Best aanmerkelijk, wat ze met de camera's doen is de vraag die stoten ze niet af, ze verdienen alsnog aan de modules voor smartphones en die gebruiken heel veel smartphones tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amaze86 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 02:25:
Microsoft is van plan om zijn software afdeling verkopen, KOM op met bronnen aub pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

peptalk schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:41:
Nee, de S5 mini is hardwarematig duidelijk minder dan zijn grote broer. De Z3 compact is echt de enige mini telefoon zonder vreemd compromis. Wat heel vreemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:02:
[...]

Microsoft is van plan om zijn software afdeling verkopen, KOM op met bronnen aub pff
http://www.allaboutphones...hien-mobiele-divisie.html

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:02
Sinds kort nu ook de Z3 Compact. Nu heb ik echter een probleempje: hij wil/kan nu in 1 keer geen muziek bestanden verwijderen. Als ik iets selecteer, en kies verwijderen krijg ik na enkele seconden de melding ''Bestand niet verwijdert". En thats it, daar moet ik het maar mee doen.... Geen idee wat te doen. Iemand die dit herkend, of weet wat ik moet doen/veranderen in instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
PsychoBoyJack schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:15:
Geen idee wat te doen. Iemand die dit herkend, of weet wat ik moet doen/veranderen in instellingen?
Staat die muziek op je SD kaart met write protect enabled (schuifje op de SD kaart)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
vaagisdenaam schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:18:
Als ze het onder garantie willen innemen kun je binnen 14 dagen na aankoop gewoon een nieuwe meekrijgen uit de winkel, direct. Wacht dus geen twee weken met teruggaan
Gisteren met het probleem bij T-Mobile winkel langs geweest en het verhaal uitgelegd. Omruilen kon echt niet, opsturen en laten repareren wel. Dit vanwege het reparatiebeleid bij fysieke schade, ongeacht de mogelijke problemen bij Xperia toestellen. Aangezien het toestel 2 dagen oud is ben ik daar natuurlijk niet mee akkoord gegaan.

Vervolgens contact opgenomen met de klantenservice, verhaal nogmaals uitgelegd en verteld dat ik niet akkoord ga met reparatie omdat dit duidelijk weer een productiefout is van Sony. Medewerker begreep het volkomen en heeft geregeld dat het toestel aan de deur wordt omgeruild voor een nieuw exemplaar.

Uiteindelijk erg netjes geregeld door T-Mobile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
@TotalRoef, dat is goed nieuws. De doorzetter wint!

Vandaag via appoftheday de Camera 51 app gratis geinstalleerd. Dit lijkt ook een goede camera app.
ik heb inmiddels de volgende 3 en afhankelijk van de situatie kan ik hiermee wel mee uit de voeten:
- A better camera
- Camera 360
- Camera 51

Nb hier ook een positieve noot over de z3c: met alleen een plastic transparant hoesje heeft ie inmiddels 3 vakanties en 2 vallen overleefd. Durfde het eerder niet te vermelden om de goden niet te verzoeken.... (en hoop dat ik dat niet alsnog gedaan heb).
Heb in mijn tas er overigens wel nog een pouch omheen.

[ Voor 13% gewijzigd door Too5 op 14-01-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:02
Double-X-L schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:09:
[...]

Staat die muziek op je SD kaart met write protect enabled (schuifje op de SD kaart)?
Goede optie maar ik heb alles getjekt, en kan niks vinden. Alle opties doorlopen, maar niks over write protect. fysiek schuifje op de sd kaart? Nope....

Vind het irritant dat er niet meer uitleg word gegeven over waarom niet. Alleen ''bestand is niet verwijdert''

;snelle edit, na de phone te hebben herstart, vind ie het weer prima om te verwijderen....

Nog een edit; net ff de simkaart verwijdert en weer er in gedaan, maar krijg m niet meer goed er in. Eerst leek het goed te gaan, paar minuten deed ie het goed, toen gaf ie in een keer aan dat de sim kaart er niet meer in zat en ging ie uit. :(

[ Voor 17% gewijzigd door PsychoBoyJack op 14-01-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Even een crosspost uit het Z1C topic, omdat er daar niet echt reacties kwamen en de aansluiting van de 1 en de 3 hetzelfde is:

Ik heb via ebay voor nog geen 2 euro een magnetische laadkabel voor de Z1C gekocht, maar dat ding werkt voor geen meter. Hij laadt het toestel wel, maar of hij wel of geen contact maakt luistert heel nauw en hij laat snel los.

Werkt de originele kabel wel goed, of ook niet geweldig? Het klepje openen om op te laden is soms onhandig..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:34
Algurgazan schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:15:
Even een crosspost uit het Z1C topic, omdat er daar niet echt reacties kwamen en de aansluiting van de 1 en de 3 hetzelfde is:

Ik heb via ebay voor nog geen 2 euro een magnetische laadkabel voor de Z1C gekocht, maar dat ding werkt voor geen meter. Hij laadt het toestel wel, maar of hij wel of geen contact maakt luistert heel nauw en hij laat snel los.

Werkt de originele kabel wel goed, of ook niet geweldig? Het klepje openen om op te laden is soms onhandig..
ik heb ook een kabeltje gekocht voor 12 euro ergens maar die heeft hetzelfde euvel en ik gebruikt hem al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag je oproep daar wel Algurgazan, maar had nog geen antwoord gegeven ;)

Omschrijving van mijn kabel:
Black Magnetic Charger Adapter USB Cable For Sony Xperia Z1 Z Ultra Mini
Ebay verkoper: Phones-Gadgets
Prijs in de eerste maand dat de Z1 compact uit kwam: EUR 5,49 + € 1,75 verzendkosten.

Op dit moment lijkt deze er het meest op:
Black Magnetic Charger Charging Cable For Sony Xperia Z1 Compact Z Ultra Z2
Prijs: €4,99

Ik heb die van mij op de Z1 compact getest en gebruik hem nu om de dag op mijn Z3 Compact.
Het magnetisch effect is bij de Z3c is overigens wel iets sterker dan bij de Z1c. Je kunt hem echter nog niet echt goed gebruiken als hij wordt opgeladen (de locatie van de kabel en de stand van je hand is niet ideaal.)
Let er ook altijd goed op, dat je een dergelijke magnetische kabel goed aansluit. Dus met het draad naar beneden, anders kun je je telefoon resetten/per ongeluk uitschakelen. Wellicht veroorzaakt door een soort van kortsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Laatst online: 26-08 23:15
Ik heb een dag m'n toestel niet gebruikt, maar gewoon laten liggen. En ziet:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rSOkJ9r.png

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Dat is best vreemd toch?

Als ik de mijne niet gebruik dan gaat er max 25% af als ik niet handmatig apps afgesloten heb via apps in het instellingen menu.

Mijn "record" is 5 dagen en nog iets op de Z1C.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
DFKT schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:10:
[...]

Eerst Sony gebeld, die vertelden me dat ik Coolblue moest bellen. Coolblue gebeld, die vertelden me dat ik langs moest komen in de winkel. In de winkel hebben ze mijn telefoon ingenomen en gaan ze deze naar Sony sturen. Iets anders dan bij anderen, dus ik denk, ik meld het toch even.

Ik ben benieuwd...
Vanmiddag bericht gekregen dat mijn telefoon is gerepareerd en morgen bij mij thuis bezorgd zal worden. Er wordt met geen woord gerept over kosten, dus ik ga er van uit dat het onder garantie is hersteld.

Meteen maar eens flink op de pijnbank leggen (lees: processor flink het vuur aan de schenen leggen), om te controleren of er dit keer niet spontaan de scheuren in springen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Algurgazan schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:15:

Ik heb een magnector x(202?] besteld, werkt als en zonnetje en de magneet is meer dan sterk genoeg om hem te kunnen gebruiken tijdens het laden. Laadt ook even snel als via micro USB overigens, via Amazon besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Laatst online: 12-09 23:54
Weet iemand of er al een app is waar je in Nederland mee kan betalen met NFC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:09
Och, nog een opmerking over het schermglas. Sinds ik dit Nilkin glas op mijn scherm heb, had ik er totaal nog niet aan gedacht.

Wat vinden jullie van het originele schermglas? Voordat ik de screenprotector had, vond ik mijn Z3 namelijk niet fijn aanvoelen, het scherm voelde wat raar en minder glasachtig aan dan mijn oude Galaxy Nexus of andere telefoons. Vandaag dacht ik er weer even aan, omdat ik merkte dat sinds ik de glazen screenprotector op had, dat rare gevoel helemaal is verdwenen.

Dus voor degenen die ook vinden dat het scherm beter kon aanvoelen, haal zo'n glazen protector!

Ik had hieraan helemaal niet gedacht toen ik het bestelde, maar het heeft in alle aspecten goed uitgepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Hoe zit het nou met die magnetische kabels? Ik heb er een bij Deal extreme gekocht voor bijna niets (zo weinig dat het het risico waard was), maar dat is dus echt bagger. Er zijn er duizenden te vinden, heeft iemand een tip welke wel goed is?

@ikt, ik heb een Ultimate Shield, en dat ding is echt geweldig, tot nu toe ook geen krasje te, terwijl ik hem toch echt met sleutels in zakken bewaar (met een hard case).

[ Voor 26% gewijzigd door eew op 15-01-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@eew, kun je in ieder geval de moeite nemen om de laatste pagina te lezen of de zoekfunctie te gebruiken?
Wellicht zit je antwoord er gewoon duidelijk tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Kiswum schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 07:07:
@eew, kun je in ieder geval de moeite nemen om de laatste pagina te lezen of de zoekfunctie te gebruiken?
Wellicht zit je antwoord er gewoon duidelijk tussen.
Ik was op zoek naar meer ervaringen dan er op de laatste pagina staan. Maar als je mijn post echt zo storend vindt snap ik niet waarom je om het te accentueren en extra storende post maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
eew schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:02:
[...]

Ik was op zoek naar meer ervaringen dan er op de laatste pagina staan. Maar als je mijn post echt zo storend vindt snap ik niet waarom je om het te accentueren en extra storende post maakt.
Wellicht omdat het hier ook eigenlijk off-topic is en er een heel assecoires topic is, waar ik en ik denk anderen ook die informatie uit gehaald hebben. Maar nogmaals, ik heb die magnector gekocht n.a.v. een tip in dat topic, en die bevalt prima. Hij klikt heel makkelijk vast en zit dan ook stevig genoeg vast om de telefoon gewoon en zonder problemen te kunnen gebruiken. Kost wel een euro of 15, maar dan heb je ook wat.

Even over mijn geluidsproblemen, dat heb ik, god weet hoe, opgelost. De cache wissen van een aantal apps heeft het hem misschien na een extra restart toch gewoon gedaan. Maps en handsfree bellen gaat nu gelukkig gewoon prima, het volume is nu zo luid als je zou mogen verwachten. Top dus, verder niets dan tevreden over mijn z3c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
na een tijdje geleden aangegeven te hebben dat ik bluetooth a2dp drops had, tikken in de muziek als ik in de auto luister. Nu dit probleem is er niet als ik naar een bluetooth oplaadbaar speakertje luister. Waar de autoradio weer geen problemen gaf met een andere telefoon, dit maakt voor mij dit probleem onoplosbaar voor het moment.

Maar nu heb ik ook wifi drops blijkbaar, ik heb het voor elkaar gekregen om de telefoon draadloos te verbinden met mijn pc. Lukte eerst ook niet. Maar deze verbinding heeft ook om de zoveel tijd een drop, waardoor de verbinding op nieuw wordt gemaakt. En ik telkens dat notificatie geluid krijg om de zoveel minuten.

Iemand hetzelfde probleem, of een oplossing? Of wordt het wachten(hopen) dat lolipop het fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
remanus schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:26:
na een tijdje geleden aangegeven te hebben dat ik bluetooth a2dp drops had, tikken in de muziek als ik in de auto luister. Nu dit probleem is er niet als ik naar een bluetooth oplaadbaar speakertje luister. Waar de autoradio weer geen problemen gaf met een andere telefoon, dit maakt voor mij dit probleem onoplosbaar voor het moment.

Maar nu heb ik ook wifi drops blijkbaar, ik heb het voor elkaar gekregen om de telefoon draadloos te verbinden met mijn pc. Lukte eerst ook niet. Maar deze verbinding heeft ook om de zoveel tijd een drop, waardoor de verbinding op nieuw wordt gemaakt. En ik telkens dat notificatie geluid krijg om de zoveel minuten.

Iemand hetzelfde probleem, of een oplossing? Of wordt het wachten(hopen) dat lolipop het fixt.
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om draadloos met je pc te verbinden? Ik probeer de hele tijd bluetoothverbinding te maken met mijn laptop. Krijg steeds de melding in pc suite dat die niet kan pairen terwijl hij wel verbonden is.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Ik heb het via wifi voorelkaar gekregen. Firewall uit, en veel geduld.meerdere keren mislukt, en toen het lukte ook lang gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
DaveD1109 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:26:
[...]

Hoe heb je het voor elkaar gekregen om draadloos met je pc te verbinden? Ik probeer de hele tijd bluetoothverbinding te maken met mijn laptop. Krijg steeds de melding in pc suite dat die niet kan pairen terwijl hij wel verbonden is.
De Sony software hiervoor werkt best goed, draadloos bestandsbeheer en zo, handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Mocht je het nog nooit gebruikt hebben: AirDroid.

Werkt uitstekend. Wel zorgen dat je bij bestandsoverdracht geen Stamina aan hebt of je moet je scherm actief houden. Anders wordt de verbinding namelijk verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ik ga het proberen straks! Keep you posted!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Iemand zin in wat goed nieuws?

Tegen beter weten in leg ik vanmorgen mijn telefoon 'even' op het randje van een traphekje (je kent het wel). Terwijl ik hem erop leg glijdt hij NET een stukje naar links en valt eerst van een meter hoog op de vloerbedekking om vervolgens DOOR het hekje zo'n 3 meter naar beneden te vallen op de trap!!!

Hartverzakking!...zou de voorkant stuk zijn? (WEER) de achterkant of misschien wel beide?

.......

Helemaal niets!!! 0.0 mis ! Ik ben er niet trots op maar ik denk dat ik win wat betreft de hoogste en heftigste val tot nu toe.

ps: er zit een nieuw glas in na een eerdere breuk (van nog geen halve meter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

xon schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:18:
Iemand zin in wat goed nieuws?

Tegen beter weten in leg ik vanmorgen mijn telefoon 'even' op het randje van een traphekje (je kent het wel). ...

ps: er zit een nieuw glas in na een eerdere breuk (van nog geen halve meter)
Iets met ezel enzo. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 17-01-2015 13:26 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ik merk sinds een week of twee dat ik bij simcity mijn elementen niet kon ophalen, het vakje reageerde niet goed. Gisteren een ander spel gedaan, zat ik ook te kloten op ongeveer dezelfde plek op het scherm. Blijkbaar was er iets met mijn touchscreen. Screen protector er afgehaald, software reset gedaan, en toen een touchscreen test app gedownload. Als ik strepen maak van links naar rechts krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XlX90rMkInUyCmllXFGV4Flx/medium.png

Het reageert wel gewoon als ik er op druk. Maar dus wel minder. En met swipen reageert dat stukje helemaal niet.

Gelukkig moet mn telefoon toch opgestuurd worden voor de kapotte achterkant. Maar ze zullen wel zeggen dat het komt door de kapotte achterkant. Zal nog een heel gevecht worden.

Ik ben de telefoon nu officieel helemaal zat.

[ Voor 37% gewijzigd door LoeWn op 17-01-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LoeWn, je mag mijn Mi2 met gloednieuwe accu wel 5 weken lenen ;)

Ik kan me goed voorstellen dat mensen er goed ziek van zijn. Het enige wat men kan doen is klagen bij de verkoper en Sony (altijd Sony erbij betrekken bij dit soort schades).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
vaagisdenaam schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 23:10:
[...]

Ik heb een magnector x(202?] besteld, werkt als en zonnetje en de magneet is meer dan sterk genoeg om hem te kunnen gebruiken tijdens het laden. Laadt ook even snel als via micro USB overigens, via Amazon besteld.
Die heb ik ook, kost wat meer (20 eu ofzo?) maar werkt 100x beter dan het 5eu ding wat ik hiervoor had. Deze klikt zichzelf zo'n beetje als goed, zat net die andere iedere keer te klooien..
Pagina: 1 ... 22 ... 60 Laatste