Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had er inderdaad een blaadje bij zitten, waarbij je een tablet kon winnen. Je moet daarvoor een review van je telefoon op Kieskeurig.nl. Volgens mij zaten er nagenoeg geen voorwaarden bij, alleen een datum. Ik weet even niet voor welke datum dat was :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 23:21
Ik heb de überversie van Hi, namelijk met screen-protector EN kans op een tablet! En natuurlijk dat goedkope setje in-ears. Je zou van een bedrijf met een naam in de muziek toch iets meer verwachten... Zelf dus maar een blauwtand koptelefoontje gekocht (SBH 60). Al was het maar omdat ik in-ears haat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:10
Staat er een code op dat briefje? Of moet je registreren met imei op een site?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 17:42
Canard schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:17:
Ik mag er ook aan geloven, de achterkant is kaduuk :(
...
En ik heb de telefoon weer terug. Achterkant vervangen onder garantie gelukkig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:33
Ik heb nog steeds het probleem met dat anderen mij bij het bellen 2x horen en dat ik heel ver weg klinkt. Ik heb wat testen gedaan en het ligt toch echt elke keer aan mijn Z3C. Heb wat standaard opties aangepast op de telefoon maar die werken niet.

Is hiervoor al een oplossing of kan dit worden opgelost als begin volgend jaar de nieuwe Android versie beschikbaar is?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:34:
Ik heb nog steeds het probleem met dat anderen mij bij het bellen 2x horen en dat ik heel ver weg klinkt. Ik heb wat testen gedaan en het ligt toch echt elke keer aan mijn Z3C. Heb wat standaard opties aangepast op de telefoon maar die werken niet.

Is hiervoor al een oplossing of kan dit worden opgelost als begin volgend jaar de nieuwe Android versie beschikbaar is?
Als een factory reset niet helpt, helpt een update ook niet. Je Z3C zou kraakhelder moeten klinken zonder hulpgrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Canard schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:00:
[...]

En ik heb de telefoon weer terug. Achterkant vervangen onder garantie gelukkig :*)
Heb je het uiteindelijk inderdaad via Sony zelf afgehandeld? Ik heb nl gisteren mijn z3c bij coolblue gehaald, en had vanavond ook spontaan een scheur in het glas aan de achterzijde zitten...

Ik verbaas me hier echt bijzonder over. Weinig telefoons die zo goed worden ontvangen door de "tech pers" als deze telefoon, maar ik lees echt te veel verhalen over kapot glas (en mag er nu dus zelf aan geloven)

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
DFKT schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:12:
[...]

Heb je het uiteindelijk inderdaad via Sony zelf afgehandeld? Ik heb nl gisteren mijn z3c bij coolblue gehaald, en had vanavond ook spontaan een scheur in het glas aan de achterzijde zitten...
Ik heb op advies van Cool Blue met Sony gebeld en die zei dat ik de telefoon bij een winkel van The Phone House kon laten opsturen ter reparatie, dus ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Maar hoe zit je dan met verantwoordelijkheden? Coolblue is toch je contract partij, niet Sony, of the phone house?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Als ik een nieuw contact invoer op de de Z3 compact synced deze niet met mijn Gmail op de pc.
Ik zie wel de naam vd contact persoon maar niet de andere gegevens zoals adres etc.
Als ik naar Instellingen Sync op de z3 ga zie ik geen Gmail staan.
Zoooo irritant.
Wat doe ik fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
DFKT schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:03:
Maar hoe zit je dan met verantwoordelijkheden? Coolblue is toch je contract partij, niet Sony, of the phone house?
Hoe dit exact zit weet ik niet, maar aangezien ik de telefoon bij Cool Blue gekocht heb en op advies van hun direct Sony kon bellen, lijkt me dat ik altijd terug kan vallen op Cool Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DFKT schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:03:
Dat klopt, de verantwoordelijkheid ligt bij de verkopende partij, maar als je er zeker wilt zijn dat je niet je onschuld moet bewijzen bij schermschade of waterschade, dan is het verstandig om de snelste weg te kiezen.
Het probleem bij Sony aankaarten en op hun advies naar het juiste punt toe gaan. Of dat de verkopende partij, Teleplan of The Phone House, dat doet er niet toe. Het gaat er vooral om dat jij zo snel mogelijk en zonder kosten geholpen gaat worden.

Wil je je gelijk halen en volhardend zijn, dan zou je een procedure op moeten starten en hopen dat je binnen 6 maanden een goedwerkende telefoon hebt zonder extra kosten.

Zo werd ik van T-mobile naar Sony doorverwezen om vervolgens goedkeuring van Sony te krijgen. Daarmee ben ik naar T-mobile gegaan en zij hebben de telefoon van Dynafix naar Teleplan gestuurd, zodat ik onder garantie mijn telefoon kostenloos kon laten maken (sterker nog, ik kreeg na 4 weken een nieuwe telefoon thuis gestuurd incl. nieuwe bon met opnieuw 24 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Filmpjes die ik schiet met de Z3c zijn echt enorm groot, ook al pas ik de resolutie aan naar 720 of 480p. Is daar een oplossing voor? Ik vind het toch wel leuk om soms een filmpje door te appen.

Vrienden van mijn met iPhones en Samsungs die sturen zo een halve minuut video via Whatsapp door en die is dan maar een paar MB. Als ik 10 seconde in 1280x720 schiet, wordt het filmpje 16MB groot. Nooit geschikt om ff door te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Strider schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:22:
[...]

Niet iedereen heeft problemen met zijn Z3C, ik heb die van mij nu weer 6 weken en ben er nog uitstekend tevreden mee.
Same here :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
draakhoofd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:53:
Filmpjes die ik schiet met de Z3c zijn echt enorm groot, ook al pas ik de resolutie aan naar 720 of 480p. Is daar een oplossing voor? Ik vind het toch wel leuk om soms een filmpje door te appen.

Vrienden van mijn met iPhones en Samsungs die sturen zo een halve minuut video via Whatsapp door en die is dan maar een paar MB. Als ik 10 seconde in 1280x720 schiet, wordt het filmpje 16MB groot. Nooit geschikt om ff door te sturen.
Wa verkleint de video voor verzenden.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Kiswum schreef op woensdag 31 december 2014 @ 08:55:
[...]

Dat klopt, de verantwoordelijkheid ligt bij de verkopende partij, maar als je er zeker wilt zijn dat je niet je onschuld moet bewijzen bij schermschade of waterschade, dan is het verstandig om de snelste weg te kiezen.
Het probleem bij Sony aankaarten en op hun advies naar het juiste punt toe gaan. Of dat de verkopende partij, Teleplan of The Phone House, dat doet er niet toe. Het gaat er vooral om dat jij zo snel mogelijk en zonder kosten geholpen gaat worden.

Wil je je gelijk halen en volhardend zijn, dan zou je een procedure op moeten starten en hopen dat je binnen 6 maanden een goedwerkende telefoon hebt zonder extra kosten.

Zo werd ik van T-mobile naar Sony doorverwezen om vervolgens goedkeuring van Sony te krijgen. Daarmee ben ik naar T-mobile gegaan en zij hebben de telefoon van Dynafix naar Teleplan gestuurd, zodat ik onder garantie mijn telefoon kostenloos kon laten maken (sterker nog, ik kreeg na 4 weken een nieuwe telefoon thuis gestuurd incl. nieuwe bon met opnieuw 24 maanden).
Eerst Sony gebeld, die vertelden me dat ik Coolblue moest bellen. Coolblue gebeld, die vertelden me dat ik langs moest komen in de winkel. In de winkel hebben ze mijn telefoon ingenomen en gaan ze deze naar Sony sturen. Iets anders dan bij anderen, dus ik denk, ik meld het toch even.

Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
DFKT schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:10:

Eerst Sony gebeld, die vertelden me dat ik Coolblue moest bellen. Coolblue gebeld, die vertelden me dat ik langs moest komen in de winkel. In de winkel hebben ze mijn telefoon ingenomen en gaan ze deze naar Sony sturen. Iets anders dan bij anderen, dus ik denk, ik meld het toch even.
Zelfde procedure gehad hiero en alweer ff niks gehoord na mijn laatste email.

CB stuurt hem op naar rep center, die komen met een conclusie waarna Sony er wel/niet een second opinie over gaat geven. In mijn geval kwam daar een offerte uit om hem voor €175,- te laten repareren.
Daarop ben ik vervolgens in verweer gegaan, reactie terug gehad, weer gereageerd, radiostilte.

[ Voor 28% gewijzigd door Double-X-L op 31-12-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Laatst online: 26-08 23:15

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een reden om voor de Z3 compact te gaan. Bijna dezelfde specificaties, met 1 hand te bedienen en ook nog eens goedkoper. Waarschijnlijk is de Z3c te klein om snel te verbuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedugo
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-10-2016
Ook ik ben helaas getroffen door het spontaan brekende scherm syndroom. Eerst is er een barst in de achterzijde gekomen en enkele dagen later is het voorste scherm gesprongen. Beide keren zat de telefoon in mijn broekzak. De telefoon is dus niet gevallen en ben nergens tegen aan gestoten.
Ik heb de Z3 Compact via de KPN winkel naar Teleplan laten sturen. Zij oordelen dat het val/druk of stootschade betreft. De telefoon is echter nooit gevallen en is voorzien van een Nillkin 9H screenprotector. Als er directe druk op het scherm uitgeoefend zou zijn dan zou dit ook zichtbaar moeten zijn op de screenprotector.
Sony trekt zich echter niks aan van dit alles. Ze leggen de schuld bij mij zonder ook maar enige bewijslast te leveren. Wat volgens het consumentenrecht dus wel zou moeten.
Ze proberen wel erg makkelijk weg te komen door te roepen dat de klant de schade zelf heeft veroorzaakt om vervolgens een rekening van 219 euro neer te leggen. Dat is meer dan de helft van de nieuwwaarde van de telefoon!!
Wanneer ik reageer op de mail van het service center krijg ik geen inhoudelijke reactie of uitleg maar enkel een cynisch "we kunnen echt niets voor u doen, een fijn nieuwjaar"

Erg zuur dat Sony zo met de klachten om gaat. Ook in dit topic wordt duidelijk dat het een vaker voorkomend probleem is. Eigenlijk al vanaf de eerste Xperia Z.
Buiten het spontaan barstende scherm is het een uitermate goede telefoon.

De Compact is dus misschien wel minder buiggevoelig, maar dat weerhoudt hem niet van zelfdestructie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan een z3 compact te kopen, heb alleen wel schrik dat hij spontaan barst. Wat is de kans dat dit gebeurd? Anders kies ik wel voor een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Sedugo schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:29:
...
Sony trekt zich echter niks aan van dit alles. Ze leggen de schuld bij mij zonder ook maar enige bewijslast te leveren. Wat volgens het consumentenrecht dus wel zou moeten.
...
Erg zuur dat Sony zo met de klachten om gaat. ...
Heel jammer dat het zo gaat, maar je toch echt vooral naar de verkoper (KPN in jouw geval meen ik) wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:41:
Ben van plan een z3 compact te kopen, heb alleen wel schrik dat hij spontaan barst. Wat is de kans dat dit gebeurd? Anders kies ik wel voor een andere.
Joh, er zijn nog altijd mensen die net als ik een probleemloos toestel hebben (maar dat niet elke keer dat iemand een barst meld, vertellen). Ik geniet van alle voordelen van deze mobiel en maak me weinig druk.

Je hebt 50% kans hé, of hij barst of niet ;)
Wat kans dat je baalt van bijvoorbeeld de mindere accuduur van een ander toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Chris.nl schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:11:
[...]

Joh, er zijn nog altijd mensen die net als ik een probleemloos toestel hebben (maar dat niet elke keer dat iemand een barst meld, vertellen). Ik geniet van alle voordelen van deze mobiel en maak me weinig druk.

Wat kans dat je baalt van bijvoorbeeld de mindere accuduur van een ander toestel?
Hmm ik zou toch liever een toestel hebben met een normale accuduur dan eentje met een uitstekende accu meer wel een hoge kans dat je met een gebarsten toestel gaat eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnen enkele weken weet je of je scherm spontaan barst. Daarna lijkt het erop dat de kans nihil is.
Verder heb je gewoon garantie bij spontaan barstende schermen. Degene die hier alsnog last van hebben, moeten het toestel gewoon nog een keer laten beoordelen of zich verenigen met andere mensen die hier last van hebben. Samen met de consumentenbond kom je er ook wel. Helaas kost dat wel meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Gebeurt dit eigenlijk altijd in de eerste paar weken? Want heb mijne nu 2 maanden ongeveer en gelukkig nog niks gebeurd. *klopt het even af*

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:47

Shabbaman

Got love?

Sedugo schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:29:
Ook ik ben helaas getroffen door het spontaan brekende scherm syndroom. Eerst is er een barst in de achterzijde gekomen en enkele dagen later is het voorste scherm gesprongen. Beide keren zat de telefoon in mijn broekzak. De telefoon is dus niet gevallen en ben nergens tegen aan gestoten.
Ik heb de Z3 Compact via de KPN winkel naar Teleplan laten sturen. Zij oordelen dat het val/druk of stootschade betreft. De telefoon is echter nooit gevallen en is voorzien van een Nillkin 9H screenprotector. Als er directe druk op het scherm uitgeoefend zou zijn dan zou dit ook zichtbaar moeten zijn op de screenprotector.
Ze proberen wel erg makkelijk weg te komen door te roepen dat de klant de schade zelf heeft veroorzaakt om vervolgens een rekening van 219 euro neer te leggen. Dat is meer dan de helft van de nieuwwaarde van de telefoon!!
Wanneer ik reageer op de mail van het service center krijg ik geen inhoudelijke reactie of uitleg maar enkel een cynisch "we kunnen echt niets voor u doen, een fijn nieuwjaar"

Erg zuur dat Sony zo met de klachten om gaat. Ook in dit topic wordt duidelijk dat het een vaker voorkomend probleem is. Eigenlijk al vanaf de eerste Xperia Z.
Buiten het spontaan barstende scherm is het een uitermate goede telefoon.

De Compact is dus misschien wel minder buiggevoelig, maar dat weerhoudt hem niet van zelfdestructie :(
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb sinds 1998 verschillende telefoons gehad, en ik heb nog nooit schade gehad aan m'n scherm. Wat er ook met mijn telefoon in m'n broekzak gebeurd, als dit in 16 jaar tijd niet tot schade aan het scherm leidt vind ik dat dat onder dagelijks gebruik valt. Sony heeft een telefoon gemaakt die niet voor dagelijks gebruik is, en ze scharen zichzelf achter "val en stootschade". Nu heb je niets van doen met Sony, maar wel met de verkoper. Ook de verkoper zal zich achter "val en stootschade" verstoppen, maar je kan in dat geval wel op Tweakers een gebruikersreview maken en de shop een matige beoordeling voor aftersales geven. Die bewijslast ligt nu bij de verkoper, niet bij Sony. Geen bewijslast, dan ook geen goede review.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaos-Zero schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:11:
Gebeurt dit eigenlijk altijd in de eerste paar weken? Want heb mijne nu 2 maanden ongeveer en gelukkig nog niks gebeurd. *klopt het even af*
De schermen zijn er vermoedelijk met hoge druk in gezet. Bij bepaalde telefoons lijkt het erop dat de druk erg groot is. Hierdoor kan het scherm spontaan scheuren als deze in gebruik genomen wordt.
Dit kan gebeuren als de telefoon op de grond valt (sowieso niet goed om te doen), maar als je dit topic doorleest, dan kan het ook gewoon in een tas/broekzak gebeuren. Het laatste mag dus nooit gebeuren en hierin moet de verkoper het bewijs aanvoeren.
Is er geen valschade te constateren door de verkoper, dan kan de verkoper dit argument niet opvoeren. Maak dan ook ALTIJD foto's van je telefoon als je hem opstuurt. Eventueel maak je ze direct in de winkel, zodat de verkoper ziet dat hij in perfect conditie is ingeleverd (op de schermschade na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 14:31
Als ik hier zo allemaal lees mag Sony ook weleens over gaan stappen op aluminium! :p

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Chris.nl schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:11:
[...]

Dat denk of zeg je dus alleen als het je niet overkomt, kan ik je nu uit eigen ervaring vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:23

MaDLiVe

.-Observer-.

Mijne is ook nog steeds barst vrij, wel een wat jonger model.(knock on wood) Echter zijn er wat mij betreft toch teveel reports over barstend glas. Zie ook xda developers. Vooral dat Sony erg wispeltuurig met garantie claims om lijkt te gaan is erg matig.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu denk ik ook dat het me niet zal overkomen ,maar ik ga het wel erg spijtig vinden als ik hem heb en hij spontaan breekt. Het blijft toch een risico dus ik twijfel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Ik ben op zoek naar een kleine telefoon met goeie specs dus de Z3C is de enige goede keuze.
Jammer genoeg hoor ik teveel negatieve geluiden over spontane barsten, dus hou ik liever mijn huidige gsm tot er een andere goede speler op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:47
Cronimet schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:37:
Ik ben op zoek naar een kleine telefoon met goeie specs dus de Z3C is de enige goede keuze.
Jammer genoeg hoor ik teveel negatieve geluiden over spontane barsten, dus hou ik liever mijn huidige gsm tot er een andere goede speler op de markt komt.
Gewoon op z4 compact wachten,die komt er snel :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano_bar
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 22:13
Ik heb de Z3C een paar keer in de winkel uitgeprobeerd en het viel me op dat vaak 1 seconde na het openen van de app drawer het instellingenmenu aan de linkerkant uit zichzelf tevoorschijn komt. Gebeurt dit bij verkochte exemplaren ook of zou dit door de retail modus komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:32
Amaze86 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:46:
[...]

Gewoon op z4 compact wachten,die komt er snel :)
Beetje tegenstrijdig met wat Sony afgelopen jaar zei(dat het minder telefoons zo snel achter elkaar wil releasen.) En ook dat de Z2 geen compact serie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:47
remanus schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:40:
[...]

Beetje tegenstrijdig met wat Sony afgelopen jaar zei(dat het minder telefoons zo snel achter elkaar wil releasen.) En ook dat de Z2 geen compact serie had.
Ja klopt,z4 en z4 compact komen tegelijk uit,dus reken maar april-mei en niet meer na de zomer.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cronimet schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:37:
Dan zul je denk ik alleen plezier krijgen van Sony. De overige merken lijken kleine krachtpatsers naast zich te laten liggen.
remanus schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:40:
[...]

De Z2 kwam tegelijkertijd met de Z1compact, het was dus logisch dat er nooit een Z2compact is geweest. De eerste volgende telefoon naar de Z2 was de Z3. Op dat moment werden de grote en kleine broers verenigd en daardoor is het de Z3compact geworden.

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel of hoe weinig verschillende modellen Sony uit zal brengen dit jaar. Ik ben ook benieuwd of ze de Compact serie nog wel voort gaan zetten. Als de verkoopcijfers van deze telefoons achter blijft, dan hebben wij met z'n allen denk ik pecht. Wellicht moeten we dan naar een ander merk overstappen als onze telefoon is overleden (wellicht een Sharp met super kleine bezels en 4,5" full HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

ano_bar schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:27:
Ik heb de Z3C een paar keer in de winkel uitgeprobeerd en het viel me op dat vaak 1 seconde na het openen van de app drawer het instellingenmenu aan de linkerkant uit zichzelf tevoorschijn komt. Gebeurt dit bij verkochte exemplaren ook of zou dit door de retail modus komen?
Nee gebeurt nooit. Ik had er in de winkel ook last van, maar dit komt waarschijnlijk door de houder waar het toestel in zit tegen diefstal. Die zit net op het randje van het scherm waar het toestel op reageert. Erg vervelend inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Laatst online: 26-08 23:15
De eerste keer dat je de app-drawer opent, komt de zijkant van links uitklappen om aan te geven dat die mogelijkheid bestaat. Daarna blijft hij weg.

Over barstende telefoons gesproken: ik had een Z1C die spontaan barstte. Maar wel na een maand of 6..!

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ook even een positief geluid, mijn z3c bevalt me prima en tot nu toe geen barsten gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de z3 compact online koop krijg ik dan geen problemen met de garantie, ik zou hem anders in een gewone winkel kopen maar daar kost hij toch nog 70 euro meer. Het zijn nu solden en ik had toch verwacht dat de z3 compact ook nog wat in prijs zou dalen, of gaat dit nog gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:33:
Als ik de z3 compact online koop krijg ik dan geen problemen met de garantie, ik zou hem anders in een gewone winkel kopen maar daar kost hij toch nog 70 euro meer. Het zijn nu solden en ik had toch verwacht dat de z3 compact ook nog wat in prijs zou dalen, of gaat dit nog gebeuren?
Ik ben de btw actie van de mediamarkt aan het afwachten, is meestal eind januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:33:
Hoezo problemen met garantie? Een goede webshop die zich houd aan de regels zou dit geen enkel probleem moeten zijn. En verder daalt de prijs altijd wel als je lang genoeg wacht, en er komt ook altijd wat nieuws. Dus je moet dan zelf gewoon een overweging maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Te vroeg gejuicht.... vanmiddag haal ik mn foon uit mn broekzak, barst in de voorkant vanaf linksboven schuin naar de rechterzijde. Scherm rechtsboven reageert ook niet meer :(

Foon is nooit gevallen.

Maandag maar eens achteraan.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil binnenkort een Sony Z3 halen, maar als ik die horror verhalen(spontane barsten) zo lees, schrikt me dat wel beetje af.

Is echt zo erg of gaat dit om selectieve batch of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:37:
Wil binnenkort een Sony Z3 halen, maar als ik die horror verhalen(spontane barsten) zo lees, schrikt me dat wel beetje af.

Bij mij hetzelfde, als het allemaal wel meevalt dan bestel ik hem denk ik maar. Probleem is dat je weinig hoort van degenen die er tevreden mee zijn, maar wel veel van degenen met gebroken glas en dat schrikt toch af om hem te kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:19:
[...]

Bij mij hetzelfde, als het allemaal wel meevalt dan bestel ik hem denk ik maar. Probleem is dat je weinig hoort van degenen die er tevreden mee zijn, maar wel veel van degenen met gebroken glas en dat schrikt toch af om hem te kopen.
Een forum is ook een verzamelpunt voor problemen dus het inderdaad moeilijk om goed beeld te krijgen..
Want heb me LG optimus x2 nog en dat ding kan goed tegen stootje, en nee ik laat hem niet 10x per jaar vallen ;)

En als ik hem haal dan haal ik hem wel in de winkel, zodat ik het sneller kan afhandelen, want ik ga echt niet 1 maand lopen wachten voor me telefoon ter reparatie terwijl ik verwacht een degelijk toestel in me handen te hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben niet erg bang dat ik hem laat vallen, maar meer voor dat er een spontane barst in komt als ik hem een maand heb. Vervolgens nog eens 200 euro zou moeten betalen om het te laten repareren ipv onder garantie (waar ze eigenlijk niet zo moeilijk om zouden moeten doen). Als die kans vrij groot is dat ik dit mee zal maken dan laat ik de z3 compact gewoon voor wat het is . Dit zou jammer zijn want voor mij zou dit momenteel de beste telefoon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 22:46

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb totaal geen problemen met de Z3 Compact, maarja ik laat hem ook niet vallen.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:37:

Precies, degene die niet tevreden zijn, hebben veel meer reden om dat kenbaar te maken.

Even wat voorbeelden van positieve gebruikerservaringen:
- http://www.pdashop.nl/pro...t.html?sorteer=rating+asc gemiddelde beoordeling: 4,5/5 - 65 reviews
Gesorteerd om minst aantal sterren. Voor zover ik even snel kan zien heeft enkel de laagste beoordeling een scheur/barst in de telefoon gehad. Verder raad 93% de telefoon aan.
- Dan wat reviews van kieskeurig:
http://www.kieskeurig.nl/...-z3-compact-black/reviews gemiddelde beoordeling: 9,2/10 - 118 reviews
http://www.kieskeurig.nl/...-z3-compact-white/reviews gemiddelde beoordeling: 9,3/10 - 63 reviews
http://www.kieskeurig.nl/...z3-compact-orange/reviews gemiddelde beoordeling: 9,2/10 - 8 reviews
http://www.kieskeurig.nl/...-z3-compact-green/reviews gemiddelde beoordeling: 9,1/10 - 9 reviews
Ik zie helaas geen mogelijkheid te sorteren om laagste beoordeling, maar dit geeft toch wel aan aardig positief beeld, zou ik zeggen.

Ik wacht nog zelf even de CES af (6-9 januari), want volgens sommige geruchten zou Sony de Z4 serie al aankondigen om die later in het jaar uit te brengen. De geruchten zijn verder ook dat ze daarna overstappen naar een jaarlijkse release, om dan gelijk te lopen met de andere fabrikanten: namelijk de (high-end) toestellen in het begin van het jaar/voorjaar aankondigen/uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de z3c al een paar keer laten vallen en gelukkig nog nooit krassen of een barst. Een paar weken geleden ging hij dan toch echt vanaf een meter of 2 op een betonnen vloer, geen enkele telefoon had dit overleefd denk ik. Daarna voor 7$ een nieuwe achterkant besteld op ebay: http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

En binnen 10 minuten was hij weer zo goed als nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/folPjks.jpg

Al met al zeer tevreden, ook over de breekbaarheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Paul Allen schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:41:
.... Een paar weken geleden ging hij dan toch echt vanaf een meter of 2 op een betonnen vloer, geen enkele telefoon had dit overleefd denk ik. ...

Mijn Samsung Galaxy S heeft dat (redelijk overleefd), net als 2x vallen vanaf de rijdende fiets op asfalt, vermoedelijk minstens een dozijn keer vallen vanaf ~1m en nog eht een en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Regeneration schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:00:

Even wat voorbeelden van positieve gebruikerservaringen:
-
-
-
-
-
Filter daar dan ook even de mensen uit die hem net een paar dagen hebben ;)
Het nuanceren met 'problemen hoor/zie/lees je meer t.o.v. de tevreden gebruikers' lijkt me hier gewoon niet ter sprake. Het glasprobleem is ook niet iets van gisteren maar loopt al een hele tijd bij Sony.

De survey van XDA loopt ook nog altijd door:
https://docs.google.com/a...1bJkWaPlPRk/viewanalytics

25% barst(en) in het scherm/voorzijde
36% barst(en) in achterzijde

Meeste probleem gevallen tussen de 2 en 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
Ik laat die van mij al sinds oktober ca 2x keer per week vallen (reden: de z3 is te glad). Meestal van 1 a 1.5 m hoogte. Tot op heden nog geen barst. Ik gebruik geen hoesje o.i.d.

Tot nu toe alleen op hout laten vallen. Nog niet op beton o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

Ik heb mijne nu iets meer dan 2 maanden en heb hem nog niet laten vallen op de grond. Wel al 2 keer in de lucht gevangen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NYG schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:06:
Ik heb mijne nu iets meer dan 2 maanden en heb hem nog niet laten vallen op de grond. Wel al 2 keer in de lucht gevangen :o
je Sony Z3 is van zeep gemaakt ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn Z3C is ook weer eens gevallen, gevolg: een helemaal gebarsten scherm en een kapotte digitizer. De achterkant was al eens 'spontaan' geknapt. Ik ben denk ik wat onhandig met toestellen (zoals wel meer mensen, getuige alle 'het toestel is te glad'-posts hierboven) en de Z3C is dan te fragiel. En zo'n mooi en compact toestel in een lomp hoesje stoppen vind ik ook weer te ver gaan. ;)

Is een kapotgevallen moderne telefoon nog iets waard? Ik begrijp dat de voor- en achterkant compleet vervangen 200+ euro kost. Zijn er diensten die zulke dingen nog kopen? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:13:
[...]

je Sony Z3 is van zeep gemaakt ? :P
Haha gelukkig niet. Men hart ging wel flink te keer toen het gebeurde na het lezen van al die verhalen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Leoh-Paard schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:45:
Mijn Z3C is ook weer eens gevallen, gevolg: een helemaal gebarsten scherm en een kapotte digitizer. De achterkant was al eens 'spontaan' geknapt. Ik ben denk ik wat onhandig met toestellen (zoals wel meer mensen, getuige alle 'het toestel is te glad'-posts hierboven) en de Z3C is dan te fragiel. En zo'n mooi en compact toestel in een lomp hoesje stoppen vind ik ook weer te ver gaan. ;)

Is een kapotgevallen moderne telefoon nog iets waard? Ik begrijp dat de voor- en achterkant compleet vervangen 200+ euro kost. Zijn er diensten die zulke dingen nog kopen? }:O
Ter informatie op wat voor ondergrond? beton, hout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Double-X-L schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:16:
Filter daar dan ook even de mensen uit die hem net een paar dagen hebben ;)
Het nuanceren met 'problemen hoor/zie/lees je meer t.o.v. de tevreden gebruikers' lijkt me hier gewoon niet ter sprake. Het glasprobleem is ook niet iets van gisteren maar loopt al een hele tijd bij Sony.
Hoezo niet? Als wat voor product je ook koopt het niet goed doet, dan ga je toch klagen bij de winkel? Maar als je product prima voldoet, ben jij dan ook wel eens terug naar de winkel gegaan om dat te vertellen? Er wordt gewoon meer geklaagd over gebreken (wat ik heel logisch vind) en veel minder over iets dat prima werkt. En dat geeft een vertekend beeld.
De survey van XDA loopt ook nog altijd door:
https://docs.google.com/a...1bJkWaPlPRk/viewanalytics

25% barst(en) in het scherm/voorzijde
36% barst(en) in achterzijde

Meeste probleem gevallen tussen de 2 en 4 weken.
Ik denk niet dat de gros van de consumenten naar XDA gaat om de survey in te vullen, dus dat geeft een helemaal vertekend beeld, mijn inziens. Maar goed, ik zal verder niet meer ingaan op deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Regeneration schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:04:
[...]

Hoezo niet? Als wat voor product je ook koopt het niet goed doet, dan ga je toch klagen bij de winkel? Maar als je product prima voldoet, ben jij dan ook wel eens terug naar de winkel gegaan om dat te vertellen? Er wordt gewoon meer geklaagd over gebreken (wat ik heel logisch vind) en veel minder over iets dat prima werkt. En dat geeft een vertekend beeld.

[...]

Ik denk niet dat de gros van de consumenten naar XDA gaat om de survey in te vullen, dus dat geeft een helemaal vertekend beeld, mijn inziens. Maar goed, ik zal verder niet meer ingaan op deze discussie.
Het kan eventueel een verkeerd beeld geven, als je naar de percentages kijkt. Aan de andere kant, er zitten ook genoeg Z3C fans op XDA die de enquete positief invullen, om dezelfde reden als dat jij hier deze discussie aangaat.

Dat neemt niet weg, dat als je naar de AANTALLEN meldingen in die survey kijkt, er wel degelijk veel meldingen van (al dan niet spontaan) kapotte Z3C's zijn. Of check de reviews op Reddit of Amazon.com eens... Dan is er toch echt meer aan de hand.

Ik heb de telefoon ook nog geen negatieve review gegeven op Coolblue of Tweakers of zo, omdat ik ten eerste niet zo van het reviewen/scores geven ben, daarnaast de phone zelf erg fijn vond tot er een scheur in sprong, en tot slot eerst af wil wachten hoe de afhandeling van mijn telefoonschade (een scheur in het glas aan de achterzijde, volkomen spontaan) opgepakt gaat worden. Jouw argumentatie kan dus net zo goed mank gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56
Bij een ibood deal van in-ears een paar dagen geleden stond: 'Last but not least wordt er speciaal voor de Sony Xperia gebruikers een verloopje meegeleverd zodat ook zij van deze Denon-Deal kunnen genieten. Zorg voor de meest optimale muziekervaring met deze Denon AH-C50 in-ears!'

Nu is mijn vraag: is dat verloopje ook los verkrijgbaar? Ik zou wel graag in-ears voor iPhone willen gebruiken in mijn Z3C, namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

mercje schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:34:
Bij een ibood deal van in-ears een paar dagen geleden stond: 'Last but not least wordt er speciaal voor de Sony Xperia gebruikers een verloopje meegeleverd zodat ook zij van deze Denon-Deal kunnen genieten. Zorg voor de meest optimale muziekervaring met deze Denon AH-C50 in-ears!'

Nu is mijn vraag: is dat verloopje ook los verkrijgbaar? Ik zou wel graag in-ears voor iPhone willen gebruiken in mijn Z3C, namelijk.
Dit vraag ik me dus ook al een tijd af. Heel wat oortjes en kabeltjes die niet werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:01
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:41:
Heb je die achterkant zelf gemonteerd? Zo ja, makkelijk? Ergens een guide?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
MerijnB schreef op zondag 04 januari 2015 @ 20:14:
[...]

Heb je die achterkant zelf gemonteerd? Zo ja, makkelijk? Ergens een guide?
Ik vond dit via Google, ziet er wel heel simpel uit.

Sony Xperia Z3 Back Cover Disassemble - YouTube

Zelf even zoeken, blijft wennen aan Android.

[ Voor 27% gewijzigd door remanus op 04-01-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:02:
[...]

Ter informatie op wat voor ondergrond? beton, hout?
Straatstenen. Op zich de hardste ondergrond die je kan bedenken, maar mijn Samsung S2 en mijn HTC One M7 hebben die al best vaak overleefd met hooguit wat krasjes. De Sony is gewoon te fragiel voor me. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nu ruim 2 maanden in gebruik (wel met een doorzichtig siliconen hoesje er om heen). Nog nooit laten stuiteren en tot op heden puntgaaf. Ook op vakantie in warme tempraturen en in het zwembad gebruikt. Blijkbaar barst het glas dus ook niet als de tempratuur plotseling veranderd, althans bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Ehh ben ik de enige die nog steeds een beetje met z'n ogen aan het knipperen is over de 'openbaring' van Paul? Ik bestel vele uit china maar dit was ik nog niet eerder tegengekomen. Als ik kijk naar hoe je het kan vervangen is het echt 10 minuten werk ipv 200 piek. Overigens is ie dan waarschijnlijk niet waterdicht meer maar och..

Even check check dubbel check:

- Is het achterkantje echt glas? Of gemaakt van plastic ? Kan me niet voorstellen dat je voor 5 euro een glazen achterkantje krijgt?

- Zit er een lijmlaagje op het nieuwe achterkantje?
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:41:
Ik had de z3c al een paar keer laten vallen en gelukkig nog nooit krassen of een barst. Een paar weken geleden ging hij dan toch echt vanaf een meter of 2 op een betonnen vloer, geen enkele telefoon had dit overleefd denk ik. Daarna voor 7$ een nieuwe achterkant besteld op ebay: http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

[afbeelding]

Al met al zeer tevreden, ook over de breekbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01
xon schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:56:
Ehh ben ik de enige die nog steeds een beetje met z'n ogen aan het knipperen is over de 'openbaring' van Paul? Ik bestel vele uit china maar dit was ik nog niet eerder tegengekomen. Als ik kijk naar hoe je het kan vervangen is het echt 10 minuten werk ipv 200 piek. Overigens is ie dan waarschijnlijk niet waterdicht meer maar och..

Even check check dubbel check:

- Is het achterkantje echt glas? Of gemaakt van plastic ? Kan me niet voorstellen dat je voor 5 euro een glazen achterkantje krijgt?

- Zit er een lijmlaagje op het nieuwe achterkantje?

[...]
Ik heb het laatst bij mijn Z2 ook gedaan. Ik heb toen trouwens een goedkope gekozen en het lijkt wel glas te zijn maar rond de camera zie je dat het een neppe is. Maar het vervangen is zo gepiept en hij is gewoon weer waterdicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Is er een apart topic over de softwarematige kant van de Z3c en/of de ui?
Ik zou bv willen weten of de browser wordwrap heeft
Helaas (voor mij) gaat hier alleen nog maar over gebroken schermen ed.
Niet lullig bedoelt overigens.

[ Voor 17% gewijzigd door MatMich op 06-01-2015 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Het gaat hier inderdaad veel over de bouwkwaliteit van het toestel. Maar ik denk ook dat dit komt omdat er weinig te klagen valt over de rest ;)
Maar als je vragen hebt, stel ze gerust.

De browser die meegeleverd wordt is gewoon de standaard Google Chrome browser, dus als ik het goed heb wordt dit gewoon ondersteund, en niet overruled door iets vanuit het OS (of Sony's schil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
xon schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:56:
Ehh ben ik de enige die nog steeds een beetje met z'n ogen aan het knipperen is over de 'openbaring' van Paul? Ik bestel vele uit china maar dit was ik nog niet eerder tegengekomen. Als ik kijk naar hoe je het kan vervangen is het echt 10 minuten werk ipv 200 piek.
Nee hoor lijkt mij ook een prima plan om evt na de garantie van het glas af te kunnen komen.
Wel handig om ze alvast in huis te hebben om je telefoon niet weken kwijt te zijn mocht het gebeuren.

Het gaat hier btw wel om een achterkant en die is geen €200,- dat zijn de prijzen voor het scherm waarbij de zijkanten van het frame ook vervangen worden als 1 geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
LoeWn schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:59:
Het gaat hier inderdaad veel over de bouwkwaliteit van het toestel. Maar ik denk ook dat dit komt omdat er weinig te klagen valt over de rest ;)
Maar als je vragen hebt, stel ze gerust.

De browser die meegeleverd wordt is gewoon de standaard Google Chrome browser, dus als ik het goed heb wordt dit gewoon ondersteund, en niet overruled door iets vanuit het OS (of Sony's schil)
Ok, bedankt.
Ik vind het jammer dat ik pagina's in de browser niet kan vergroten door met twee vingers beeld uit te rekken en waarna de pagina middels wordwrap toch in zijn geheel zichtbaar blijft.
Op mijn HTC kon dit wel.
Ik vind dit erg jammer en vroeg me af of het aan de browser ligt of aan de software van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Laatst online: 11:24

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Heb het toestel 2 maanden en kan niet anders dan positief zijn. De accuduur springt er met name uit; ik haal met mijn gebruik makkelijk 3 dagen.

Was in het begin wel sceptisch toen ik alle reacties las over de gebarsten schermen etc. Maar het valt bij mij allemaal mee, nog geen enkel krasje of deukje.

Voor degene die nog op zoek zijn naar een screen protector, ik heb deze. Gemakkelijk erop te plakken zonder vlekjes/luchtbelletjes en de touch-response blijft uitstekend.

[ Voor 0% gewijzigd door The GUI op 06-01-2015 12:07 . Reden: typo ]

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
MatMich schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:20:
[...]

Ok, bedankt.
Ik vind het jammer dat ik pagina's in de browser niet kan vergroten door met twee vingers beeld uit te rekken en waarna de pagina middels wordwrap toch in zijn geheel zichtbaar blijft.
Op mijn HTC kon dit wel.
Ik vind dit erg jammer en vroeg me af of het aan de browser ligt of aan de software van Sony.
Met de Opera browser is dat wel de fixen door "TekstOmloop" aan te vinken.
Maar HTC heeft dat met hun stock browser inderdaad beter voor elkaar, dan de Xperia met stock Crome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:28
In de afgelopen vakantie heb ik toch mijn Z3 Compact enkele keren laten vallen vanaf heuphoogte, maar de telefoon heeft dat allemaal overleefd! Wel was alles binnen, op een laminaten vloer, dus dat zou veel hebben kunnen helpen. Ook heb ik een screen protector, dus dat helpt ook wat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Laatst online: 11:16
Heb een serieus probleem met de interne opslag. Kreeg opeens waarschuwingen dat mijn geheugen vol was. Heb er echter niet zo veel op staan, en met het default storage overzicht kom ik op een optelsom waar een heel groot deel gewoon mist:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6327018/2015-01-06%2012.26.04.png
Met de app DiskUsage ben ik er inmiddels achter dat dit deel in de data folder zit:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6327018/2015-01-06%2012.25.11.png
Echter lijkt het er op dat deze folder zonder root niet zomaar toegankelijk of te wissen is.
(*#9900# werkt niet bij Sony).

Iemands tips?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Raar, bij mij staat het toestel helemaal niet zo vol?
[afbeelding]

[ Voor 10% gewijzigd door The GUI op 06-01-2015 15:01 . Reden: BB-code aanpassen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:56

DDX

http://www.androidcentral...ineup-starting-next-month
During its CES 2015 press conference in Las Vegas tonight, COO of Sony Electronics Michael Fasulo announced that the company is set to start rolling out Android 5.0 Lollipop to its Xperia Z3 lineup starting next month.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
JGoeij schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:58:
[...]
Raar, bij mij staat het toestel helemaal niet zo vol?
[afbeelding]
Is inderdaad raar, bedankt voor het bevestigen!
Denk dat er in die data folder een lading aan log-files of iets dergelijks is gekomen, maar heb dus geen idee hoe die te wissen zijn bij Sony zonder root-access

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

ice-T106 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:36:
[...]

Is inderdaad raar, bedankt voor het bevestigen!
Denk dat er in die data folder een lading aan log-files of iets dergelijks is gekomen, maar heb dus geen idee hoe die te wissen zijn bij Sony zonder root-access
Telefoon aan je PC koppelen en via verkenner kijken of er onnodig grote bestanden op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
JGoeij schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:49:
[...]
Telefoon aan je PC koppelen en via verkenner kijken of er onnodig grote bestanden op staan?
Helaas zowel met interne file explorers als via de PC krijg het deel van de disk waar ik die 8GB kwijt raak niet te zien (zonder root).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Ik heb zelf echt geen ervaring met ccleaner op Android, ik weet alleen dat de app er voor Android is. Daar kun je misschien mee kijken of de app wat junk vind of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

ice-T106 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:04:
[...]

Helaas zowel met interne file explorers als via de PC krijg het deel van de disk waar ik die 8GB kwijt raak niet te zien (zonder root).
Blijft een vreemde kwestie. Terugzetten naar fabrieksinstellingen is geen optie denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
JGoeij schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:16:
[...]
Blijft een vreemde kwestie. Terugzetten naar fabrieksinstellingen is geen optie denk ik?
Inderdaad. Na wat zoekwerk op internet lijkt het een niet Sony specifiek probleem te zijn. Echter is het bij andere fabrikanten wat makkelijker te wissen.

Reset is niet de meest geprefereerde oplossing, maar daar lijkt het steeds meer heen te gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8) prachtige telefoon! 30 minuten en nog steeds geen spontane barst :+ "niet te hard roepen"
Vraagje welke Magnetisch oplaaddock gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Vraagje, mijn speakertjes doen het prima, maar met handsfree bellen klinkt het allemaal heel zacht. Herkent iemand dit en heeft diegene de oplossing? Uiteraard helpen de volume toetsen niet, dat heb ik geprobeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaagisdenaam schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:22:
Vraagje, mijn speakertjes doen het prima, maar met handsfree bellen klinkt het allemaal heel zacht. Herkent iemand dit en heeft diegene de oplossing? Uiteraard helpen de volume toetsen niet, dat heb ik geprobeerd :P
Nee dat herken ik niet.
Bij mij werkt de handsfree prima, zelfs in de auto als ie in de carholder op het dashboard staat is de telefoonspeaker goed hoorbaar. Erg prettig want daardoor heb ik geen car kit nodig.
Je vergeet toch niet de speaker te activeren in de dialer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
Krijg bij een aantal screenlock apps af en toe de volgende melding, iemand enig idee hoe ik deze melding kan uitschakelen?

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/34pc9s3.png

Zoals je ziet gebeurt het ook als de full screen mode van de lockscreen app niet is ingeschakeld. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ik heb sinds vandaag een Z3 compact. Maar ik heb per ongeluk het google zoek ding dat boven iedere pagina in de standaard launcer staat verwijderd. Weet iemand hoe ik deze terug krijg? Ik heb overal gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonkMatt
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 14:41
Net even mijn RoxFit case eraf gehaald om de achterkant te checken. Geen krasje te bekennen, achterkant is als nieuw. Ik ben zeer blij met de case en kan deze iedereen aanraden. Heb de telefoon nu een maand en hem minstens 2x gestoten en 2x van kleine hoogte laten vallen, waarvan eenmaal op een tegelvloer. Voorkant heeft een cheap-ass screenprotector.

http://www.pdashop.nl/pro...ria-z3-compact-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonkMatt
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 14:41
eew schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:57:
Ik heb sinds vandaag een Z3 compact. Maar ik heb per ongeluk het google zoek ding dat boven iedere pagina in de standaard launcer staat verwijderd. Weet iemand hoe ik deze terug krijg? Ik heb overal gezocht.
Vinger op scherm gedrukt houden, kies widgets en sleep dan de widget Google Zoeken op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
DonkMatt schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:14:
Net even mijn RoxFit case eraf gehaald om de achterkant te checken. Geen krasje te bekennen, achterkant is als nieuw. Ik ben zeer blij met de case en kan deze iedereen aanraden. Heb de telefoon nu een maand en hem minstens 2x gestoten en 2x van kleine hoogte laten vallen, waarvan eenmaal op een tegelvloer. Voorkant heeft een cheap-ass screenprotector.

http://www.pdashop.nl/pro...ria-z3-compact-zwart.html
Ik heb ook die RoxFit case.. mijn Z3 Compact is net terug van reparatie van de achterkant :)
Mijn suggestie is om die case niet te vaak eraf te halen... hij zit best strak bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharirag
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
iemand die een goeie zaak kent in de buurt van Rotterdam om het scherm te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canard schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 07:16:
[...]

Ik heb ook die RoxFit case.. mijn Z3 Compact is net terug van reparatie van de achterkant :)
Mijn suggestie is om die case niet te vaak eraf te halen... hij zit best strak bij mij.
Ik heb een soortgelijke softcase van Muvit. Daar heb ik ergens tussen de 10 en 15 voor betaald. Die bevalt me erg goed. Zit mooi aangesloten maar is er ook nog redelijk vlot vanaf halen. Grootste pluspunt is dat de telefoon nu nergens meer vanaf glijd en lekkerder in de hand ligt. Er zijn ook nadelen: de telefoon wordt er iets groter en dikker van en de fysieke knoppen zijn iets lastiger te bedienen zoals de aan/uit knop,
Nog een nadeel is dat zich er constant heel fijn stof ophoopt op het glas aan de voorzijde langs de opstaande randjes van de case. Het lijken hele kleine textielvezeltjes uit mijn broekzak die zich door hun statische lading ophopen langs de randen van case en glas. Maakt niet uit welke broek ik aann heb nieuw of oud. Best irritant.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Iemand misschien een idee welke notificatie "draadloos me pc verbonden" ik uit moet zetten in meldingen? Zodat ik deze niet steeds boven in heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
DonkMatt schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:16:
[...]

Vinger op scherm gedrukt houden, kies widgets en sleep dan de widget Google Zoeken op je scherm.
Dat werkt helaas niet. Op de plaats van google zoeken kun je geen widgets slepen.
Eenmaal verwijderd kun je hem niet meer terug plaatsen. Volgens mij moet je views resetten naar standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

remanus schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:05:
Iemand misschien een idee welke notificatie "draadloos me pc verbonden" ik uit moet zetten in meldingen? Zodat ik deze niet steeds boven in heb staan.
Instellingen > Persoonlijk maken > Statusbalkpictogrammen
Staat ie hier misschien tussen?

Pagina: 1 ... 21 ... 60 Laatste