Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou foto's vantevoren maken en eisen dat Sony/Teleplan de telefoon inneemt (kan evt. direct via The Phonehouse). Als zij na onderzoek van mening zijn dat er valschade is, dan kun je aantonen dat dit niet het geval was met de foto's die jij van je telefoon had gemaakt.

Is je telefoon wel een keer gevallen, tja dan wordt het lastig om je gelijk te halen en dan had de schade inderdaad door een val zijn veroorzaakt (al geloof ik en mede-tweakers, dat het spontaan is gebarsten).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10 18:17
De telefoon is momenteel bij het reparatie bedrijf en zij wachten op mijn beslissing.
Repareren, retour zonder reparatie, vernietigen.

Daarbij een behoorlijk kansloos dreigement:

Indien wij binnen 14 dagen geen antwoord krijgen, doet u afstand van het toestel, en zal het toestel
kosteloos voor u vernietigd worden op een milieuvriendelijke manier.

Lijkt mij dapper om dat na een dergelijke termijn te doen met andermans eigendom.
Ben je 3 weken op vakantie dan is het dus jammer ofzo?
Eigendom en bewijs materiaal vernietigd, juridisch gezien niet heel handig volgens mij.

Volgens mij is afkeur gegarandeerd zodra er sprake is van een spinneweb gebarsten scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 15:51
Ik volg je verhaal met interesse Double-X-L.
Ik heb mijn telefoon dinsdag afgegeven met een spinnenweb aan de achterkant... het toestel is ook niet gevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Ook wel bijzondere reactie van Sony, ze gebruiken 2 soorten glas in de Z3c en weten zelf niet wat waarin zou zitten.....

We use a durable tempered glass on both the front and back of the phone. The front glass is either Gorilla or Dragontrail as we use both on this model. There's no way to make sure you get a certain glass but both glasses are among the best in the industry.

http://talk.sonymobile.co...3-Compact/m-p/838791#M123

Als wij er nou zelf achter kunnen komen of het juist 1 vd 2 type is, zijn we weer een stap verder.
Intern zal dit bij Sony echt wel bekend zijn, maar dat zijn de glasproblemen ook al sinds de Z1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Mijn Sony Xperia is, via Coolblue (doorgestuurd naar fabrikant), kosteloos gerepareerd. Ik had een spontane barst in de achterkant.

Ik had mijn Case-Mate Barely There hoesje al binnen, dus gelijk er omheen gedaan. Nog meer tips voor bescherming van de Z3 compact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
JackL89 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:24:
Nog meer tips voor bescherming van de Z3 compact?
Tegen spontaan barsten doe je weinig, geen hoesje of cover kan wat doen om gespannen glas te ontlasten. Zal mij benieuwen hoe lang je nieuwe glas heel blijft, ik kom ook aardig wat gevallen tegen van het opnieuw breken :(

Helemaal lekker als je dan net daarvoor €175,- hebt betaald voor een nieuwe voorruit..

• Paledo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 15:45
Misschien staat het al ergens in dit topic, maar het lukt mij niet het onderwerp te vinden.

Ik heb met de Z3 Compact een probleem met het toetsenbord. Geregeld heeft deze zijn eigen wil. De back-toets geeft willekeurige letters en ook de rest van het toetsenbord geeft de verkeerde letters. Na het kantelen van het toetsenbord of ander 'gefrutsel' doet het toetsenbord het weer even goed.

Hebben anderen dit probleem ook ervaren? Ik heb de Z3 Compact vanaf de eerste dag dat deze geleverd kon worden in NL.

• Double-X-L
Scherm goed schoonmaken, screenprotector aanwezig?
Geen aftermarket spul erop gesmeerd tegen vingervlekken?

Als je dat gechecked hebt zou ik eens heel goed controleren op hele kleine haarscheurtjes in je scherm.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als een winkel vindt dat het verkochte product non-conform is (de verkoper de eerste 6 maanden bewijzen dat een volgens de klant non-conform product wel-conform is), heeft in principe de verkoper dan een regresrecht op hun leverancier. In iedergeval heeft de koper niets met de mening van anderen dan de verkoper te maken. Dat ze hun best doen is natuurlijk mooi, maar als ze dat niet genoeg doen zit je uiteindelijk zelf met de gebakken peren (zoals altijd natuurlijk). Druk uitoefenen op de verkoper is hoe dan ook makkelijker dan op andere partijen. Als die partijen sowieso welwillender zijn dan de verkoper maakt dat natuurlijk niets uit.

• Double-X-L
begintmeta schreef op donderdag 18 december 2014 @ 00:20:
Als een winkel vindt dat het verkochte product non-conform is (de verkoper de eerste 6 maanden bewijzen dat een volgens de klant non-conform product wel-conform is), in principe heeft de verkoper dan een regresrecht op hun leverancier.
De vraag is hoe ik die non-conformiteit aan kan tonen als zowel verkoper als fabrikant elkaars conclusie van user abuse overnemen en onderzoek door een andere partij onmogelijk wordt gemaakt.

Zij concluderen val/stoot schade, oftewel een puntbelasting in het scherm vanwege de spiderweb barsten.
Om dat aantoonbaar te maken bij een andere partij zal het toestel uit elkaar gehaald moeten worden om onder het scherm te kunnen kijken dat er niks van buitenaf in het scherm heeft gedrukt.

Sony zegt dat zij geen extern onderzoek accepteren, en erkennen, omdat vanaf dat moment de garantie vervalt, toestel moet uit elkaar.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De verkoper moet de eerste zes maanden (en ik neem aan dat de Z3c jonger is ;)) bewijzen, niet alleen beweren, dat het defect inderdaad door abnormale val/stootschade is veroorzaakt (tenminste, als de bewering van de verkoper wordt tegengesproken). Dus me lijkt dat ze hun bewering nog wel wat zouden moeten onderbouwen. Zo'n eis om alleen eigen bewijs te accepteren is natuurlijk onacceptabel (daarnaast is Sony, van wie die eis kennelijk afkomstig lijkt te zijn (de verkoper hanteert hem in feite)) niet direct partij). Maar goed, als de verkoper moeilijk doet (uiteraard ook altijd de wat diplomatiekere wegen bewandelen) rest uiteindelijk niets anders dan accepteren of een externe autoriteit laten oordelen (geschillencommisse, rechtszaak...)

[ Voor 26% gewijzigd door begintmeta op 18-12-2014 00:42 ]

Nu even eerlijk, is de telefoon een keer gevallen en is er daarbij een deuk ok kras zichtbaar?
Zo nee, laat de verkoper/Sony bewijzen met foto's waar de kras/deuk zich bevind. Zij hebben het probleem vaker gezien en geven zelf aan dat de z3c kleine stootje moet kunnen opvangen doordat de zijkanten van kunststof zijn gemaakt.
Geen bewijs, dan ook geen reparatiekosten! PUNT.

• Double-X-L
Kiswum schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:59:
Nu even eerlijk, is de telefoon een keer gevallen en is er daarbij een deuk ok kras zichtbaar?
Zo nee, laat de verkoper/Sony bewijzen met foto's waar de kras/deuk zich bevind. Zij hebben het probleem vaker gezien en geven zelf aan dat de z3c kleine stootje moet kunnen opvangen doordat de zijkanten van kunststof zijn gemaakt.
Geen bewijs, dan ook geen reparatiekosten! PUNT.
Tel is absoluut niet gevallen/gestoten dus valt er nergens wat te vinden.
Zou het ook erg bijdehand te vinden om hem zelf te slopen en dan via een omweg vergoeding te krijgen.
Om diezelfde reden vind ik een verzekering onzin, slopen is betalen, simpel zat.

De oorsprong van de spinneweb barsten lijkt te zitten in een hoek van het uitgefreesde sleufje in het glas voor de Mic/speaker. Je tel slopen zodat je weken zonder zit en een andere tel lenen (door de nanosim ook niet echt eenvoudig) zijn niet echt iets waar zij op zit te wachten. Een andere halen of laten repareren is dan ook veel sneller. Dit is onrecht en dan ga ik in verweer.

Dat dit model tegen een stootje kan lijkt mij onzin.
Glas op voor en achterzijde lijkt voor een telefoon met het actuele productie procede ongeschikt.
Zie er ook het voordeel niet van in behalve design/looks, het is breekbaar, zichtbaar krasgevoelig, relatief dik en zwaar vs plastic.Als het werkt en degelijk is, prima, maar dat blijkt gezien de Xperia historie niet het geval. Toestel zal dus altijd gevoeliger zijn voor krassen en barsten, maar de gevallen met spontane barsten maken het IMHO gewoon ondeugdelijk. Dat zij zo op het randje balanceren qua toleranties heeft daardoor al geruime tijd als gevolg dat er veel meer uitval en spontane schade gevallen zijn.

24% van de mensen heeft problemen met gebarsten glas volgens:
https://docs.google.com/a...1bJkWaPlPRk/viewanalytics

Het lijkt mij wel iets om een 3 vraags poll op t.net te zetten met de vraag of er gebruikers zijn die ervaring hebben met gebarsten glas i.c.m. de vraag welk model. Daar zou je dan de vraag bij kunnen zetten hoe het eventuele probleem afgewikkeld is.
Ok, dan is de keuze eigenlijk makkelijk gemaakt.
Vraag je telefoon terug, controleer je telefoon op deukjes en maak hier foto's van. Stel een nette begelijdende brief op (incl. bronnen die aangeven dat je niet de enige bent met dit probleem zoals hier: http://talk.sonymobile.co...ct/bd-p/xperia_z3_compact), ga naar The Phonehouse en laat je telefoon daar beoordelen door de verkoper (via de chat kreeg ik te horen dat ik daar ook terecht kon). Laat de telefoon door hen naar Sony/Teleplan sturen en laat ook weten dat ze dit onder garantie moeten laten maken.

Als je dan weer een afwijzing krijgt, dan kun je de volgende stappen ondernemen: Neem contact met de Consumentenbond (of een andere instanties), laat op de bedrijfspagina's/Social Media weten wat je van de acties van Sony vind. De kans is groot dat je daarna wel wordt gehoord en er serieus naar het probleem wordt gekeken. Je kunt daarna ook proberen om je onkosten vergoed te krijgen.

De 1e actie ligt helaas nog steeds bij jullie. Succes!

• Chris.nl
  • Niet online
Zojuist kreeg ik op mijn Vodafone Branded Z3C een update binnen, na de reboot werd ook de NFC-firmware bijgewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Z3C/1.jpg Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Z3C/2.jpg

Ook stond er een nieuwe Vodafone app "Accessoires" op, die (gelukkig) wel weer compleet te verwijderen was.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Z3C/3.jpg Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Z3C/4.jpg
barchettanl schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:41:
Er schijnt een nieuwe update uitgekomen te zijn, versie 23.0.1.A.5.77.

Volgens het artikel
http://www.ibtimes.co.uk/...build-23-0-1-5-77-1479255
is de huidige versie 23.0.A.2.105 . Mijn telefoon heeft echter 23.0.A.2.98 en zegt up-to-date te zijn.

Welke versie draaien jullie?

Hier een screenshot van mijn #*#*SERVICE*#*# pagina

[afbeelding]

ps. hier is het te downloaden: http://xperiafirmware.com...y-xperia-z3-compact-d5803
Mijn firmware-nr is iets verser, dat zal wel komen omdat ie Vodafone Branded is. Ik kan niet op mijn #*#*SERVICE*#*# pagina terecht komen, is die code wel juist?

[ Voor 50% gewijzigd door Chris.nl op 18-12-2014 13:03 ]

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-10 09:34
Nee, het is andersom.

*#*#SERVICE#*#*

Of zoals je het echt invult:
*#*#7378423#*#*

Vervolgens service info > software info > Phone Software Version

Ik zit zoals vele nog op 2.98 :) (Los toestel gekocht, KPN/HI netwerk)

[ Voor 3% gewijzigd door LoeWn op 18-12-2014 13:08 ]

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Hahaha, had ik dat Voda branded toestel nog gehad, had ik 't kunnen checken! Maar die heb ik nu 2 dagen geleden terug gegeven.

En sorry dat ik de * en # verwisseld had ;)

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• Chris.nl
  • Niet online
Ok, hier dan een screenshot van mijn Phone Software Version.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Z3C/5.jpg

Jou ETS Software e.d. lijkt recenter terwijl je oudere firmware draait, ik lig er niet wakker van.
Ik heb zojuist een gloednieuwe z3c van T-mobile binnen gekregen. Er zit nu een screenprotector bij en een kaartje om een telefoonreview te laten plaatsen bij kieskeurig.nl. Wie weet plaats ik daar wel een korte review :)

Ik zal de versienummers daarvan later op de dag nog even opzoeken en plaatsen.

• LoeWn
Chris.nl schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:53:
Ok, hier dan een screenshot van mijn Phone Software Version.

[afbeelding]

Jou ETS Software e.d. lijkt recenter terwijl je oudere firmware draait, ik lig er niet wakker van.
ook vodafone?
T-mobile loopt achter:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bk8SLO221Nll5h04BS0OFFSS/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al op. 98

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2i0pyk2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
2.98 is lager dan de nieuwste 5.* varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:24:
[...]

2.98 is lager dan de nieuwste 5.* varianten.
Maar niemand heeft toch al officieel lollypop op de z3c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Chris.nl bedoelt Software versie 5.*, (bijvoorbeeld 23.0.A.5.73). Dit zijn versienummers van Sony zelf.
Dus niet 5.0 als in Android 5.0

Dus nee, niemand heeft Lollipop op z'n telefoon. Tenzij iemand een custom rom geinstalleerd heeft. Alleen zijn die nog ver van stabiel bij de Z3C. De officiele Lollipop update van Sony zelf komt in begin 2015

[ Voor 47% gewijzigd door LoeWn op 19-12-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, op die manier! Had het even gemist, maar die .5 heb ik nog niet.... Wat ik dan vreemd vind omdat ik een los toestel heb gekocht zonder provider er achter/tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik zit te denken om een abbonnement met de Z3C te nemen, maar zit te twijfelen of ik niet de Z2 moet kiezen, het verschil in RAM, de Z3C heeft 2GB en de Z2 heeft 3GB, waar zal je op de langere tijd meer profijt van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik verwacht dat dit op een termijn van 2 jaar vrijwel niets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
dus dan kun je met 2gb ram ook prima overweg zonder dat je RAM tekort komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je eerder naar het formaat van de telefoon moet kijken, dan naar 2 of 3GB.
2GB werkgeheugen is zeer waarschijnlijk voldoende voor de komende 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:05
Mijn Z3 compact viel net van het bureau af en is nog heel. Hij viel op het parket. Niks aan te zien en ik gebruik geen hoesje/case. Even een positief bericht de wereld insturen dat het soms ook nog goed kan gaan met dit ding :P Wel een hartverzakking van gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijm15
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-06-2017
Volgens mij heeft de z3 compact ook 2GB werkgeheugen.

[ Voor 77% gewijzigd door tijm15 op 19-12-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie zegt dan dat de z3c géén 2 GB heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:18
D. Ninjai schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 17:01:
Mijn Z3 compact viel net van het bureau af en is nog heel. Hij viel op het parket. Niks aan te zien en ik gebruik geen hoesje/case. Even een positief bericht de wereld insturen dat het soms ook nog goed kan gaan met dit ding :P Wel een hartverzakking van gekregen.
En je wordt morgen wakker en hij heeft een
barst.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-10 17:03
Amaze86 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:29:
[...]

En je wordt morgen wakker en hij heeft een
barst.
Die van mij was toen ik hem net had uit mijn hand gegleden en op de poot van mijn bureaustoel beland, niks aan de hand. Na de hartverzakking wel een rhinoshield besteld :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gisteravond van de leuning af gevallen, 60 cm hoog ongeveer... Vandaag nog steeds barst vrij ;)

Ohja, ik gebruik niks aan bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Vraag aan degene die zijn/haar toestel heeft moeten laten repareren door een spontane barst. Zijn deze na reparatie tot nu toe allemaal vrij van nieuwe barsten? En misschien ter indicatie: hoe lang heb je de gerepareerde toestel nu in gebruik? Indien alle gerepareerde toestellen geen nieuwe barst hebben gekregen, zou het erop kunnen duiden dat Sony mogelijk nu wel de zaken op orde heeft.

Als ik afga van dit topic, heb ik het gevoel dat de frequentie van het aantal spontane barsten wel afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Regeneration schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:43:
...

Als ik afga van dit topic, heb ik het gevoel dat de frequentie van het aantal spontane barsten wel afneemt.
Denk dat dat nog te vroeg is om te bepalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag aan degene die zijn/haar toestel heeft moeten laten repareren door een spontane barst. Zijn deze na reparatie tot nu toe allemaal vrij van nieuwe barsten? En misschien ter indicatie: hoe lang heb je de gerepareerde toestel nu in gebruik? Indien alle gerepareerde toestellen geen nieuwe barst hebben gekregen, zou het erop kunnen duiden dat Sony mogelijk nu wel de zaken op orde heeft.

Ik heb een nieuw toestel gekregen, dus dat kan ik niet bepalen... Wel is deze al vaker gevallen en heeft deze nog geen barst of iets dergelijks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:02

Geen probleem en al iets van 6 weken na reparatie denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat, wanneer je scherm barst, dit vrij snel was na de aankoop (productiefout).
Als je na 2 maanden nog geen barst hebt, dan is de kans niet groot dat het alsnog spontaan zal gebeuren (hoop ik althans ;))

Voor de mensen met een magnetische oplader:
Als ik mijn kabel aansluit op mijn nieuwe z3c, vervaagd het scherm en is na een seconde of 10 helemaal zwart. Als ik de aan/uit knop bedien om te kijken of hij nog reageert, dan krijg ik gewoon beeld en lijkt er niets aan de hand te zijn. Hij laad overigens wel gewoon netjes op.

Komt dit probleem bij mensen bekend voor? Ik ken dit namelijk niet van de Z1c en mijn vorige Z3c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Dat probleem heb ik niet. Wat ik wel heb bij de magnetische lader is dat na het aansluiten mijn scherm gaat kantelen. Ookal staat Automatisch draaien uitgeschakeld. Heel apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heehoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 18:54
Ik vond het verhaal van Double-X-L wel aardig aansluiten op mijn verhaal, behalve dan dat ik de telefoon wel heb laten vallen... Terwijl ik aan mijn bureau zat, viel ie uit m'n handen op m' bureau (15-20 cm hoogte). Ik had er ook nog zo'n TPU bumper hoesje omheen zitten. Aanvankelijk nog niks te zien, maar toen ik thuis kwam zag ik de barst vanuit de speaker, en kon ik 'm niet meer bedienen (touchscreen stuk). Zo zag het eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.robinbakker.nl/img/z3cbarst.jpg

Sony gaf deze week via Coolblue aan dat het gebruikersschade is, reparatiekosten 205 euro. Ik laat het maar repareren, erg zuur.

Het was mijn derde Z3C, de eerste twee hadden dode pixels in het scherm en werden direct netjes voor garantie vervangen. Deze had ik anderhalve maand denk ik. Hiervoor heb ik 3,5 jaar een Samsung Galaxy S2 zonder hoesje gebruikt, en die heeft dit soort valletjes gewoon overleefd. Dikke pech.

Al met al zorgt het voor het gevoel dat ik straks weer met een zeer fragiel/kwetsbaar toestel rondloop. Moet misschien maar in bubbeltjesplastic vervoerd worden ofzo ;).
Ik raad de Z3 Compact i.i.g. ook niemand aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoeWn schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 22:17:
Dat probleem heb ik niet. Wat ik wel heb bij de magnetische lader is dat na het aansluiten mijn scherm gaat kantelen. Ookal staat Automatisch draaien uitgeschakeld. Heel apart
Dat heeft te maken met de ingebouwde functie: "dagdromen". Je kunt er ook voor zorgen dat je op dat moment foto's kan laten weergeven in een diashow. Je kunt dan zelfs je bureaublad horizontaal weergeven (normaal kan dat alleen bij tablets).

Hoe je dit kan uitschakelen weet ik niet, maar het is te vinden onder Instellingen -> Weergave -> Dagdromen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Kijk ook eens bij het Smart Connect appje--daar kan je instellen wat er gebeurt als je iets aansluit, zoals een koptelefoon of de lader.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Gaan mensen hier nou zegen welke telefoon beter tegen vallen kan? Want dan moet je zeker geen LG Htc sony Samsung of apple nemen. Ze gaan allemaal even snel stuk. Jullie zijn het echt niet waard om zo toestel te krijgen of te kopen heb 1x kapot scherm. en dat kwam omdat ik keihard geduwd wert op station en op de trap viel. Alleen toen kreeg ik een barst. Voor mensen net als mij vrienden en vriendin raad ik deze merken af en lekker een cat smartphone moeten kopen. Die is gebouwd voor lompen boeren. Dus hufterproof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TerrorDanny94 schreef op zondag 21 december 2014 @ 09:24:
Gaan mensen hier nou zegen welke telefoon beter tegen vallen kan? Want dan moet je zeker geen LG Htc sony Samsung of apple nemen. Ze gaan allemaal even snel stuk. Jullie zijn het echt niet waard om zo toestel te krijgen of te kopen heb 1x kapot scherm. en dat kwam omdat ik keihard geduwd wert op station en op de trap viel. Alleen toen kreeg ik een barst. Voor mensen net als mij vrienden en vriendin raad ik deze merken af en lekker een cat smartphone moeten kopen. Die is gebouwd voor lompen boeren. Dus hufterproof
Ik raad niemand af om een toestel te kopen... Soms geef ik wel mensen advies om een taal cursus te volgen. Soms ook niet, omdat het zinloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
J-bay, taal cursus of taalcursus?

Het is ingetwijfeld zo dat toestellen niet even goed tegen bepaalde blootstellingen aan krachten etc kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:01:
offtopic:
J-bay, taal cursus of taalcursus?
Au!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
heehoo schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:37:
Aanvankelijk nog niks te zien, maar toen ik thuis kwam zag ik de barst vanuit de speaker, en kon ik 'm niet meer bedienen (touchscreen stuk). Zo zag het eruit:
Ook vanuit een hoek van de uitsparing, IMHO een prima te verklaren zwakke plek in het glas.
Hoeft totaal geen probleem te zijn maar als het glas vanaf dag 1 onder spanning staat is het anders.

Sjaa het is gewoon triest gesteld met de degelijkheid van dit toestel.
Dit is de 3e generatie Z's en nog steeds hebben zij dit niet opgelost.
Probleem is bekend en erkend zolang je maar voldoet aan het barst scenario.
Voldoe je daar niet aan dan krijg je dus doodleuk een reparatie van 50% van het toestel.

Ik denk dat Sony gruwelijk loopt te cashen op die reparaties en zo de 'erkende' gevallen meer dan royaal mee afdekt.

[ Voor 9% gewijzigd door Double-X-L op 21-12-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Kiswum schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 21:12:
Ik denk dat, wanneer je scherm barst, dit vrij snel was na de aankoop (productiefout).
Als je na 2 maanden nog geen barst hebt, dan is de kans niet groot dat het alsnog spontaan zal gebeuren (hoop ik althans ;))
Ja, dat vermoeden heb ik ook. De laatste tijd hoor ik toch steeds vaker dat iemand de telefoon een keer of zelfs meerdere is vallen maar toch helemaal nog geen barst heeft. En dat klinkt gewoon positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Regeneration schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:03:
Ja, dat vermoeden heb ik ook. De laatste tijd hoor ik toch steeds vaker dat iemand de telefoon een keer of zelfs meerdere is vallen maar toch helemaal nog geen barst heeft. En dat klinkt gewoon positief.
Das niet alleen een vermoeden, volgens de XDA survey:

https://docs.google.com/a...1bJkWaPlPRk/viewanalytics

24% vd mensen heeft/had een gebarsten scherm (voorzijde) onderverdeeld in:

20% in de eerste maand,
3% na 31 to 60 dagen
1% na 61 dagen

Die van ons was amper 1 maand in gebruik.

Een tel is een artikel welke toch enige degelijkheid moet hebben om aan een bepaalde levensverwachting te kunnen voldoen die redelijkerwijs aan dit soort apparaten gesteld mogen worden.
Onbruikbaar na 1 x vallen/stoten of in de broekzak hebben lijkt mij eerder een non-conformiteit.
Dan heb ik het natuurlijk niet over van de trap vallen, of ander buitensporige incidenten welke niet onder een normaal/gemiddeld gebruiksprofiel valt.

[ Voor 5% gewijzigd door Double-X-L op 21-12-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
En toen stond er dicht rechtsonder in m'n scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4pVYTTI.png

Edit: vals alarm .......

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/S6gixPe.png

Terwijl op http://support.sonymobile.com/nl/xperiaz3compact/software/ toch echt staat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Gnb6yiN.png

:'(

[ Voor 59% gewijzigd door barchettanl op 21-12-2014 22:00 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 14:38
heehoo schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:37:
Ik vond het verhaal van Double-X-L wel aardig aansluiten op mijn verhaal, behalve dan dat ik de telefoon wel heb laten vallen... Terwijl ik aan mijn bureau zat, viel ie uit m'n handen op m' bureau (15-20 cm hoogte). Ik had er ook nog zo'n TPU bumper hoesje omheen zitten. Aanvankelijk nog niks te zien, maar toen ik thuis kwam zag ik de barst vanuit de speaker, en kon ik 'm niet meer bedienen (touchscreen stuk). Zo zag het eruit:

[afbeelding]

Sony gaf deze week via Coolblue aan dat het gebruikersschade is, reparatiekosten 205 euro. Ik laat het maar repareren, erg zuur.
Same here. ook scherm gebarsten, touch werkt niet het scherm zelf wel.

Is er hier iemand die weet hoe je dit goedkoper op kan lossen? 205 euro doet toch wel erg zeer voor alleen het glas wat kapot is.

Misschien reparatieservice's die het goedkoper doen, of een ander idee? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackedude
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 12:55
Gegroet Tweakervriendjes!

Ik heb een tijdje terug een Sony Xperia Z3 compact aangeschaft, en ben zeer tevreden met het toestel. Ik zit nu alleen met een punt wat mij erg irriteert. Wanneer ik de camera-app open denk ik ongeveer te kunnen zien hoe mijn foto er uit zal gaan zien. Als het donker(der) is, zie je dan ook een beetje ruis. Maak ik de foto met ruis, dan gooit de telefoon automatisch een soort filter eroverheen waardoor alles lijkt te worden glad getrokken en de foto er erg kunstmatig uit ziet. Het lijkt zelfs een beetje op een effect wat de huid kunstmatig gladder probeert over te brengen. Ik heb een optie gevonden in de camera-app(Google Camera),'zachte huid', die heb ik uitgezet, maar het maakt geen verschil. Tot mijn grote verbazing krijg ik hetzelfde probleem met andere camera-apps. Heeft iemand ervaring met dit probleem?

Alvast bedankt!

Casper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarkout
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Hallo iedereen. Sinds een paar weken ook eigenaar van een z3 compact. Helaas laten vallen van 1 meter (met hoesje!) en een niet werkend touchscreen en barsten op het glas aan de voorkant. Ik kon het laten maken voor 185 euro. Wel raar dat sommige mensen 205 euro daarvoor moeten betalen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Lolbroekmodus]Wellicht heeft Sony er inmiddels zoveel moeten repareren, dat de engineers er minder tijd voor nodig hebben om het scherm te vervangen. Je krijgt dus korting op de werkzaamheden + scherm :D
[/Lolbroekmodus]

Vervelend om te lezen dat het scherm zo snel barst en zo duur is om te repareren Sarkout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
De mijne gleed dus net ook uit mijn hand. Heel even wat minder kracht en de gladde materialen zorgen er voor dat het toestel zo richting laminaat gaat. Schrok me dood, maar geen schade behalve een dof plekje op het flapje van de USB-lader. Ik heb er wel een glazen screenprotector op zitten, weet niet of dat geholpen heeft. IK zal nu wellicht wel meer kans hebben op spontaan gebroken glas, als ik zie wat andere gebruikers al meegemaakt hebben.

Pfff, nee inderdaad, een glazen achterkant hoeft van mij ook niet meer. Zal tijdens de feestdagen eens bekijken of er een geschikte stroeve achterkantsticker is die ik mooi vind. De kwetsbare gladde feel van het toestel is toch wel een issue.

[ Voor 6% gewijzigd door draakhoofd op 22-12-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Een kleine tip voor als je scherm gebarsten is: gebruik het meegeleverde USB-kabeltje of een ander OTG kabeltje om er een toetsenbord en/of muis op aan te sluiten. Dan kan je in elk geval nog je foto's etc. kopieren naar je sd-kaartje. (en evt. je apparaat wissen, voordat je 'm opstuurt).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xz1HmDP.jpg

Als je heel goed kijkt, zie je waar de barst begint. Is vrijwel niet te zien (daarom snapte ik niet waarom m'n Z1C het eerst niet meer deed) en ben benieuwd of ze durven te beweren dat dit valschade is!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7P3iRHo.png

[ Voor 39% gewijzigd door barchettanl op 22-12-2014 10:29 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 17:02
draakhoofd schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:47:
De mijne gleed dus net ook uit mijn hand. Heel even wat minder kracht en de gladde materialen zorgen er voor dat het toestel zo richting laminaat gaat. Schrok me dood, maar geen schade behalve een dof plekje op het flapje van de USB-lader. Ik heb er wel een glazen screenprotector op zitten, weet niet of dat geholpen heeft. IK zal nu wellicht wel meer kans hebben op spontaan gebroken glas, als ik zie wat andere gebruikers al meegemaakt hebben.

Pfff, nee inderdaad, een glazen achterkant hoeft van mij ook niet meer. Zal tijdens de feestdagen eens bekijken of er een geschikte stroeve achterkantsticker is die ik mooi vind. De kwetsbare gladde feel van het toestel is toch wel een issue.
Dat gladde is inderdaad een probleem, bij mij istie ook al een paar keer van de tafel/bank gegleden... Nu zit er zo'n goedkoop plastic hoesje omheen, wat zorgt voor bescherming en anti-slip :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Dit spul: http://www.ebay.nl/itm/So...n-Protector-/271695792755 voelt echt ontzettend stroef aan, bijna als dat spul voor op je dashboard dat je telefoon niet naar beneden glijdt.

Afbeeldingslocatie: http://www.dhresource.com/albu_780710979_00-1.0x0/silicone-gel-anti-slip-mat-car-dashboard.jpg

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
barchettanl schreef op zondag 21 december 2014 @ 09:09:
Kijk ook eens bij het Smart Connect appje--daar kan je instellen wat er gebeurt als je iets aansluit, zoals een koptelefoon of de lader.
Mede door bovenstaande tip eens gaan spelen met Smart Connect.
Heb een goed werkend profiel weten te maken dat mijn telefoon op stil zet als ik na 22:00 een lader aansluit.

Nu wilde ik echter ook iets maken dat Spotify start als ik verbinding maak met de Bluetooth in mijn auto of de BT-ontvanger aan de speakers in de woonkamer.
Bij beide krijg ik het niet voor elkaar. Geen enkele BT-verbinding lijkt smart connect te triggeren om een profiel uit te gaan voeren. :(
Gezien de reacties hier in het topic lijkt het bij velen wel te werken. Iemand tips?

Andere vraag: Als actie kun je er ook voor kiezen om muziek meteen te laten starten. De telefoon begint dan alleen muziek te spelen via de standaard app van Sony, terwijl ik Spotify wil laten starten...

Ik heb een Z3 Compact met Android 4.4.4 en build 23.0.A.2.93

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou de mediaspeler dus direct van Spotify moeten kunnen laten afspelen.
Dat is iets wat ik ook graag zou willen weten. Ik heb er nooit naar gezocht, maar ik zou ook willen weten hoe je de mediaspeler kunt laten overrulen door Spotify.
Ik wil echter niet dat Spotify standaard wordt opgestart als ik met een BT apparaat verbind. Dat is niet altijd nodig /gewenst.

Het is wel vreemd dat Madmarkie dezelfde vraag stelde in het Z1c topic. Toeval of identiteitscrisis :)

[ Voor 13% gewijzigd door Kiswum op 22-12-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Het gaat me in dit geval om een specifiek BT-apparaat. Als ik verbinding maak met de BT-ontvanger van mijn receiver, dan is dat omdat ik muziek wil gaan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:23
Farmerwood schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:45:
Het gaat me in dit geval om een specifiek BT-apparaat. Als ik verbinding maak met de BT-ontvanger van mijn receiver, dan is dat omdat ik muziek wil gaan afspelen.
Bij mij werkt dit wel prima. Als ik in de auto stap en deze start maakt de z3c meteen verbinding met de radio via bluetooth(is ook een sony misschien dat dat scheelt :p)
en begint de muziek te spelen vanaf mn telefoon, wel met de standaard walkman app.

Het moet dus in ieder geval mogelijk zijn, maar of het ook met spotify kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het probleem is inderdaad dat muziek niet via Spotify wordt afgespeeld, maar via de standaard muziek app incl. de voorbeeld media bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let op dit is een bèta versie van mijn workaround en maar 1 keer getest

Workaround: Muziek van Spotify standaard de muziek van je mobiel laten afspelen.
Het kan zijn dat je muziek wel netjes van Spotify afspeelt, als je 30 minuten daarvoor ook al muziek van Spotify afspeelde. Dit is denk ik mogelijk doordat Spotify dan nog in de recente applicaties staat.

- Heb je muziek op je telefoon staan, dan zal je BT speler direct opstarten vanaf je ingebouwde mediaspeler. De muziek die in de "Music folder" staat , zal worden afgespeeld.
Workaround: Gooi die folder leeg en dan zal je telefoon alleen de muziek van Spotify herkennen

Iets voor jullie om te testen:
- Zet in de Music map, een bestandje met de naam: .nomedia. Wellicht worden die bestanden dan ook niet uitgelezen.

- Wellicht werkt het ook wel om de map Music te wijzigen in een andere naam.

Ik heb zelf voor de eerste optie gekozen en na een herstart van mijn telefoon, werkte de muziek direct vanuit Spotify op mijn BT headset.

Edit:
- Extra oplossing:
Ga naar de app: Smart Connect
- Maak een nieuwe gebeurtenis aan door op het + teken te klikken.
- Voeg een apparaat toe, in mijn geval de Jabra Street
- Ga naar stap 2 van 3 en kies dan voor "Startactie toevoegen"
- Ga naar Applicatie starten en scroll naar Spotify
- Ga naar stap 3 van 3
- Maak een naam aan van deze gebeurtenis, bijvoorbeeld "Spotify starten".
- Klik op voltooien en zet je BT apparaat aan of verbind daarmee.

In mijn geval voel ik mijn telefoon trillen en zie ik Spotify opstarten, als ik op de Play knop druk van mijn headset, dan speelt de muziek af via Spotify.
@Deze oplossing werd in de Z1c groep gegooid door Atomsk

Ik ben benieuwd naar jullie feedback en welke dingen wel/niet werkten.

[ Voor 24% gewijzigd door Kiswum op 22-12-2014 13:00 . Reden: extra oplossing via Smart Connect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ik heb zelf niet de mogelijkheid om te testen. Maar is het uitschakelen van de walkman app niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Even iets anders wellicht.
Ik heb de Z3 nu een paar dagen en het valt me op dat ik zowel de voor als achterkant nog geen enkele keer heb hoeven schoonmaken.
Geen vingerafdrukken dus.
Ik zag dat als er vettigheid opzit het gewoon weer verdwijnt bij de volgende aanraking.
Dit was bij mijn HTC One S wel anders.
Ook vind ik de kijkhoek behoorlijk goed, je moet wel onder een erg grote hoek kijken wil het beeld vaag worden.
Ook hier ben ik de HTC gewend (amoled) en vind ik het verschil met deze uiterst acceptabel.
De Xperia S van mijn vrouw heeft hier echt veel meer last van.
Ik meld dit omdat ik in diverse recensies juist het tegendeel had gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ik heb ter test even een nieuw profiel gemaakt die op basis van een aangesloten koptelefoon getriggerd wordt.
- Naam van de map Music wijzigen maakt geen verschil
- Standaard muziek eraf gegooid heeft tot gevolg dat de walkman app niet meer lijkt te starten, maar Spotify begint nog niet zelf te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Farmerwood schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:27:
Nu wilde ik echter ook iets maken dat Spotify start als ik verbinding maak met de Bluetooth in mijn auto of de BT-ontvanger aan de speakers in de woonkamer.
Bij beide krijg ik het niet voor elkaar. Geen enkele BT-verbinding lijkt smart connect te triggeren om een profiel uit te gaan voeren. :(
Misschien zou je een NFC sticker bij je apparatuur/auto moeten plaatsen? Die kan je ook weer programmeren met allerlei uit te voeren handelingen.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet het BT apparaat uit hebben staan, daarna maak je de Smart Connect activiteit aan.
Zet je BT apparaat aan en dan zou er iets moeten gebeuren op je telefoon.
Doet je telefoon dan niets als je het BT apparaat aan zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Double-X-L schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:37:
[...]
...
Sjaa het is gewoon triest gesteld met de degelijkheid van dit toestel.
Dit is de 3e generatie Z's en nog steeds hebben zij dit niet opgelost.
Probleem is bekend en erkend zolang je maar voldoet aan het barst scenario.
Voldoe je daar niet aan dan krijg je dus doodleuk een reparatie van 50% van het toestel.
...
Om te beginnen, heb geen Xperia telefoon, echter je vergeet dat Sony met de Z3c wel een toestel heeft uitgebracht die dunne bezels (groot scherm) en toch een klein formaat kent. Hiermee zijn ze nieuw, dus eigenlijk ben ik van mening dat je de Z3c as is 1e generatie ofwel 2e generatie moet zien. Zeker geen 3e generatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
beyazz06 schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:42:
Hiermee zijn ze nieuw, dus eigenlijk ben ik van mening dat je de Z3c as is 1e generatie ofwel 2e generatie moet zien. Zeker geen 3e generatie...
Het gaat om het probleem van gebarsten glas, dit gaat wat verder terug.
Zoals jij het stelt is het een nieuw/2e gen ontwerp, blijft dus een oud probleem in een nieuw jasje.

Dunne bezels, groot scherm zie je toch al heel wat meer, de LG G2 heeft het bv ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Kiswum schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:47:
Je moet het BT apparaat uit hebben staan, daarna maak je de Smart Connect activiteit aan.
Zet je BT apparaat aan en dan zou er iets moeten gebeuren op je telefoon.
Doet je telefoon dan niets als je het BT apparaat aan zet?
Ik heb alle bestaande profielen verwijderd in Smart Connect en nieuwe aangemaakt. Dat heeft blijkbaar geholpen 8)7 , want een BT-apparaat weet nu in ieder geval het profiel te triggeren en Spotify wordt gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Goed te horen dat m'n suggestie van Smart Connect je heeft geholpen! *O*

(het is zo'n appje waarbij je denkt "weer bloatware van Sony", maar het heeft echt een functie!)

[ Voor 40% gewijzigd door barchettanl op 22-12-2014 20:09 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar is ie dan, de update naar 23.01.A.5.77, via OTA ontvangen.
Er zit zelfs een changelog bij :)

T-mobile branded:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G5M1g35MFGjd3NRqW6fMFoJ8/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/21pQYYeWr3Ue080GNIcnTWnz/full.png

1 van die nieuwe features:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aIJ93szaLss4CsAWwGGB5gWG/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-10 14:19
Hier nog steeds geen OTA update.
Lijkt er op dat unbranded telefoons als laatste aan de beurt zijn... Nog even geduld dus hier....

Verwijderd

Heb onlangs de Sony Z3 aangeschaft. Blijkt dat het toestel uit Duitsland komt. Zit vanalles van Vodafone Duitsland op. Nu kan ik niet op internet via mobiele netwerken.
Iemand een idee om dit probleem op te lossen ?

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
De website van je provider doorzoeken naar APN instellingen en vervolgens op je telefoon de APN toevoegen?

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:03

Christiano007

Ich bin der champion

cryonic90 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 16:39:
Lijkt er op dat unbranded telefoons als laatste aan de beurt zijn... Nog even geduld dus hier....
Me 2.

Wel al een hele lange tijd een vodafone update, maar die rotzooi hoef ik er niet op.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

21 november kreeg ik mijn toestel terug nadat deze onder garantie gerepareerd was vanwege een spontane barst.
Overigens beweerden ze bij mij ook dat er valschade was, maar is hij uiteindelijk toch gratis gerepareerd. Hij was ook niet gevallen, maar zij waren daar wel heel stellig in. Geen idee waarom het uiteindelijk toch goedkwam, ik had nog geen stappen ondernomen.

Ik ben het toestel wel dik vier weken kwijt geweest, terwijl ik het ervoor pas tien dagen in mijn bezit had.

Inmiddels zijn we een maand verder en lijkt het toestel in ieder geval minder kwetsbaar voor barsten. Echter... nadat ik hem gisteren mee had onder de douche, blijkt mijn Z3C niet waterdicht :/ :/ :/ :/

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IgTpd0D.jpg

Er is water in de camera gekomen.

Maandag ga ik vanzelfsprekend bellen, want dit lijkt me opnieuw een garantieverhaal, maar ditmaal van de reparatie. Heeft iemand ervaring hoe Belsimpel en/of Teleplan hiermee omgaan? Ik zit er écht niet op te wachten om mijn telefoon opnieuw een maand kwijt te zijn of om straks alsnog 200 euro te moeten betalen omdat men nu wel bedenkt dat het mijn eigen schuld is.

Onderhand heb ik eigenlijk wel spijt van mijn aankoop :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij is gerepareerd door iemand die hem niet waterdicht heeft gemaakt. Dit kan gevolgschade zijn van je reparatie, maar het kan (net als bij mij, zie dit topic, een productfout zijn). Mijn telfoon is door Teleplan nagekeken en na 3 weken heb ik een nieuwe telfoon + garantie gekregen.
Je moet de telfoon vandaag alvast aanmelden zodat je hem zaterdag/maandag weer een kunt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10 06:46
Ik had hetzelfde mijn xperia z1 compact en sony (zwitserland) heeft geen garantie willen geven, want ze beschuldigen me van het niet goed afsluiten van de klepjes (wel degelijk heel goed gecontroleerd, voordat ik hem in het zwembad nam). Ik heb uiteindelijk de telefoon zelf opengemaakt en met een haardroger alle vocht verwijderd. Hij werkt nu, na 3 maanden, nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Als ik dit topic zo lees heb ik er goed aan gedaan mijn Z3C te verkopen. Ik heb mijn Nokia Lumia 735 inmiddels zó vaak laten vallen, dat was met dat glas nooit goed gegaan..
Grappig genoeg is de camera ook een stuk beter.. Maf.

Neemt niet weg dat ik het wel een bijzonder mooi toestel vindt! Perfect, op het glas en de camera na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het water is er nu weer uit, na ongeveer een dag en alles functioneert nog normaal. Kan me niet voorstellen dat het aan de klepjes lag, alles was verder droog. Het lijkt echt gewoon het lensplaatje dat niet waterdicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
cryonic90 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 16:39:
Het is een beetje wreed dat ik mijn Voda branded telefoon voor een unbranded heb omgeruild, denkende dat branded altijd langer duurt voordat die geüpdate worden (en de meuk die erbij zit staat mij niet aan), om dan te lezen dat ...

http://www.xperiablog.net...pact-for-vodafone-europe/

Tevens: http://www.xperiablog.net...-for-many-xperia-devices/

en het is dan wel geen Compact, maar ...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BQaFUWURO0E]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalia30
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-02 16:36
Ook ik heb een probleem met mijn Xperia Z3 compact die ik nu zo'n 5 weken in gebruik heb. Hij is nog nooit gevallen en ik ben er erg zuinig op. In plaats van de USB poort gebruik ik uitsluitend de magnetic charging port omdat ik niet steeds het klepje hiervoor wil gebruiken.
Afgelopen dagen laadde mijn telefoon soms wel en soms niet op. Gisteren is bij het uit het dock halen van mijn toestel de complete magnetic poort uit het toestel gekomen :'( Bij nader onderzoek blijkt dit onderdeel simpelweg vast te zitten met een soort van lijm sticker.
Ik heb deze uiteraard weer terug geplaatst, maar hij zit nu erg los en is dan ook niet meer bruikbaar met de magnetic charger en zeer waarschijnlijk ook niet waterdicht.

Ik moet de reactie van Sony nog afwachten, maar ik mag toch hopen dat dit gewoon onder garantie wordt opgelost. Ik las namelijk op een ander forum dat iemand met hetzelfde probleem de schade zelf zou moeten betalen omdat dit niet wordt gezien als fabricagefout :F Het is in ieder geval naar mijn inziens een erg zwak punt van het toestel.

Ik heb een paar foto's gemaakt. Ik krijg ze hier niet op het forum maar ze kunnen hier worden bekeken.

Afbeeldingslocatie: https://flic.kr/s/aHsk6yawev

[ Voor 6% gewijzigd door Thalia30 op 27-12-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Thalia30 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 18:19:
Afgelopen dagen laadde mijn telefoon soms wel en soms niet op. Gisteren is bij het uit het dock halen van mijn toestel de complete magnetic poort uit het toestel gekomen :'( Bij nader onderzoek blijkt dit onderdeel simpelweg vast te zitten met een soort van lijm sticker.

Het is in ieder geval naar mijn inziens een erg zwak punt van het toestel.
Lijkt mij niet te verdedigen dat dit user abuse zou zijn.
Misschien proberen ze het, maar dan ben ik erg benieuwd naar de onderbouwing.
Wellicht een 3rd party magnetic lader die vele malen sterker is t.o.v. de originele??
Toestel lijkt mij inderdaad niet meer waterdicht.

Heb hier ook een origineel magnetic dock alleen moet ie dan uit het hoesje dus die werd niet gebruikt.
De magnetische kracht daarvan is zeer gering, als de bevestiging van de connector daar niet op berekend is, lijkt het mij een probleem voor Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Laatst online: 15-10 19:31
Helaas heb ik ook problemen met mijn Sony Z3 Compact.

Drie weken geleden deze telefoon naar de Dynafix gebracht, omdat de koptelefoonaansluiting kapot was. Deze maakte af en toe geen contact meer, twee weken later mocht ik in de Vodafone een nieuw toestel komen ophalen. Prima opgelost dus, dacht ik...

Dit nieuwe toestel heeft helaas de problemen die vaker terugkomen, namelijk: Het klepje voor de simkaart blijft niet dichtzitten en na een paar dagen ook nog een spontane barst in de achterkant, horizontaal vanaf de cameralens (zie foto). :'(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OhiSPJ4.jpg

Toen ik net m'n telefoon ter reparatie wou aanbieden vertelde de medewerker daar dat ik zeer waarschijnlijk een rekening zou krijgen, ivm het scherm. Uit dit topic begrijp ik dat Sony een gebarsten scherm graag in rekening brengt bij de consument.

Zouden jullie het toestel laten opsturen? Eventueel zou ik het ook via de inboedelverzekering (SNS) kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Sony kan alleen schermen in rekening brengen bij de consument als ze een overeenkomst hebben met de consument, in veel gevallen kan de consument echter naar de winkelier. Ik zou vodafone naar de telefoon laten kijken, onderzoekskosten zijn vrijwel nooit te rechtvaardigen en zeker de eerste 6 maanden heeft de consument bewijstechnisch een aardige positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 16:44
jodeltje schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 21:00:
Als ik dit topic zo lees heb ik er goed aan gedaan mijn Z3C te verkopen. Ik heb mijn Nokia Lumia 735 inmiddels zó vaak laten vallen, dat was met dat glas nooit goed gegaan..
Grappig genoeg is de camera ook een stuk beter.. Maf.

Neemt niet weg dat ik het wel een bijzonder mooi toestel vindt! Perfect, op het glas en de camera na.
Niet iedereen heeft problemen met zijn Z3C, ik heb die van mij nu weer 6 weken en ben er nog uitstekend tevreden mee.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalia30
Double-X-L schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:40:
[...]

Lijkt mij niet te verdedigen dat dit user abuse zou zijn.
Misschien proberen ze het, maar dan ben ik erg benieuwd naar de onderbouwing.
Wellicht een 3rd party magnetic lader die vele malen sterker is t.o.v. de originele??
Toestel lijkt mij inderdaad niet meer waterdicht.

Heb hier ook een origineel magnetic dock alleen moet ie dan uit het hoesje dus die werd niet gebruikt.
De magnetische kracht daarvan is zeer gering, als de bevestiging van de connector daar niet op berekend is, lijkt het mij een probleem voor Sony.
[quote]Double-X-L schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:40:
[...]

Ik heb de telefoon vandaag bij de mediamarkt ingeleverd. De medewerker verwacht dat de telefoon onder garantie gerepareerd zal worden. Mijn telefoon heeft geen gebruikssporen dus ze zullen het daar verwacht ik niet op kunnen gooien. Ik gebruik verder altijd een orginele dock.
In alle eerlijkheid ik heb voor in de auto wel een Magnector X connector aangeschaft. Ik heb deze een keer getest toen ik de telefoon net had om te checken of hij werkte maar verder niet meer gebruikt. De magneet van deze lijkt mij wel wat sterker dan die van het dock. Sowieso zal ik deze niet meer gebruiken nu ik weet dat de connector met een dubbelzijdige sticker vastzit |:( niet bepaald iets wat ik had verwacht van deze telefoon.
Na deze ervaring ga ik toch maar de USB poort gebruiken, want ik heb weinig vertrouwen in die dubbelzijdige sticker die de connector op zijn plek moet houden.
Nu afwachten wat de reactie van Sony zal zijn.

@annuh ik zou het toestel ter reparatie aanbieden. Er was hier zeker een ander persoon op het forum waarvan de telefoon kosteloos is gerepareerd.
Wel vervelend dat je je phone dan weer kwijt bent, maar je mag toch gewoon een goed toestel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
annuh schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:05:

Zouden jullie het toestel laten opsturen?
Mijn toestel heb ik wel opgestuurd en hoop ik deze week terug te krijgen, maar bij mij was de achterkant vol met scheuren... daar kon ik gewoon niet mee doorlopen.

In jouw geval zou ik 'm ook opsturen denk ik, zeker omdat het bij dit type telefoon vaker voor lijkt te komen.
Als Sony vind dat het geen garantie is, zou ik terug gaan naar de winkel... daarbij "moeten" zij (winkel/Sony) bewijzen dat het gebruikersschade is... dat is... daar zou ik op inzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Canard op 29-12-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 08:02
Weet iemand of er standaard een headset wordt meegeleverd met de z3 compact van t-mobile?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Bij die van Voda en KPN zat een gewoon headsetje. Maar bij een Z2 (van de directeur) zat een actief geluiddempende headset. En dat werkt redelijk (de Z2/3 doet de calculaties van het anti-geluid). Maar het headsetje dat ik voor 6 tientjes op Schiphol had gekocht doet het toch beter. Ook als het stil is, dan nog klinkt het veel mooier (betere bassen en hoge tonen).

http://mitone.eu/products...lling-headphones/mitnc55/

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaveD1109 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 07:31:
Weet iemand of er standaard een headset wordt meegeleverd met de z3 compact van t-mobile?
Er zit in elke doos standaard een headset. Dit is gewoon een lowbudget headset met 3 maten van oordopjes.
Tevens zat er een screenprotector bij in het pakketje die ik 2 weken geleden binnen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 08:02
Kiswum schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:49:
[...]

Er zit in elke doos standaard een headset. Dit is gewoon een lowbudget headset met 3 maten van oordopjes.
Tevens zat er een screenprotector bij in het pakketje die ik 2 weken geleden binnen kreeg.
Oké top! Weet ik wat ik zaterdag kan verwachten!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Bij m'n Vodafone zat een screen protector, bij m'n KPN niet, daar zat weer een papiertje bij dat ik een Z3 Tablet kan winnen ...!

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalia30
barchettanl schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:49:
Bij m'n Vodafone zat een screen protector, bij m'n KPN niet, daar zat weer een papiertje bij dat ik een Z3 Tablet kan winnen ...!
Ik heb mijn Z3 compact gekocht bij de mediamarkt, geen screen protector of papiertje waarop stond dat ik een Z3 tablet kon winnen in de doos. Wel de standaard oordopjes natuurlijk :)
Pagina: 1 ... 20 ... 60 Laatste