A better camera en 360 camera.tomic schreef op zondag 07 december 2014 @ 12:09:
Wat is nu een goede camara app die bijna altijd de focus goed heeft? Want dat is bij de standaard camera app echt een drama.
Bedankt voor de tip! Ik heb 360 camera gebruikt en dat werkt fantastisch .
Kan je die ook activeren door middel van de Shutter button ? Ik heb de standaard heb van Sony al uitgeschakeld , maar nu gebeurt er niets als ik op de knop druk
Kan je die ook activeren door middel van de Shutter button ? Ik heb de standaard heb van Sony al uitgeschakeld , maar nu gebeurt er niets als ik op de knop druk
Toch maar een weblog?
Bij mijn helaas ook niet en als reactie op een mail zeggen ze dat ze het niet weten omdat het tel.type afhankelijk is.
Even terugzoeken in dit topic, is hier eerder voorbijgekomen. Weet niet of het diegene uiteindelijk gelukt is, maar er kwamen wel een aantal suggesties voorbij.
Ik heb nu dus sinds afgelopen donderdag een nieuw toestel en het valt me hierbij op dat de kleuren van dit nieuwe toestel een stuk beter zijn. Ik heb nu nog niets aan hoeven passen met de witbalans terwijl ik dat wel gedaan had met het eerste toestel dat ik heb ontvangen.
Heb je daar een foto van?Woestijn schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:16:
[...]
Ik vond het eerst zonde om mijn toestel te moeten gaan beplakken, puur vanwege die gladde achterkant. Maar heb deze sticker-set inmiddels ontvangen, en tot mijn verbazing ziet dat kevlar er prachtig uit, toestel heeft zelfs een veel luxere uitstraling nu. En het belangrijkste: lekker stroef en geen vingerafdrukken. Bedankt voor de tip!
Ik wil mijn telefoon ook van bescherming gaan voorzien, maar ik ben er nog niet precies uit met 'wat'. Telefoon is nu in het reparatiecentrum..

Welke zouden jullie mij aanbevelen?
www.ebay.nl/itm/Ultimate-...-Z3-Compact-/121461434939
www.ebay.nl/itm/FRONT-BAC...-Z3-Compact-/371176299350
of
http://www.ebay.nl/itm/TE...-Z3-COMPACT-/131360264419
Ik heb wel een beschermfolie gekregen bij m'n Z3C, maar dat is zo'n gewoon plastic folie'tje (wel stevig).
Een ander dingetje: ik heb mijn toestel bij Belcompany gekocht; bij alle andere winkels in de omgeving waren de witte Z3C's uitverkocht en ik wilde toch iets hebben wat op mijn kapotte Z1C leek (je raad het al: spontaan gebarsten glas na slechts een half jaar; die gaat terug naar de winkel).
Welnu, Belcompany is een Vodafone winkel (weet iedereen) en het toestel had dus ook wat Vodafone appjes aan boord. Toestel is wel simlock-vrij. Zou het nu extra lang duren voordat Android 5 erop komt?
www.ebay.nl/itm/Ultimate-...-Z3-Compact-/121461434939
www.ebay.nl/itm/FRONT-BAC...-Z3-Compact-/371176299350
of
http://www.ebay.nl/itm/TE...-Z3-COMPACT-/131360264419
Ik heb wel een beschermfolie gekregen bij m'n Z3C, maar dat is zo'n gewoon plastic folie'tje (wel stevig).
Een ander dingetje: ik heb mijn toestel bij Belcompany gekocht; bij alle andere winkels in de omgeving waren de witte Z3C's uitverkocht en ik wilde toch iets hebben wat op mijn kapotte Z1C leek (je raad het al: spontaan gebarsten glas na slechts een half jaar; die gaat terug naar de winkel).
Welnu, Belcompany is een Vodafone winkel (weet iedereen) en het toestel had dus ook wat Vodafone appjes aan boord. Toestel is wel simlock-vrij. Zou het nu extra lang duren voordat Android 5 erop komt?
[ Voor 45% gewijzigd door barchettanl op 09-12-2014 13:14 ]
Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Wow, mijn Z3C is voor het eerst vastgelopen!
Ik zat een beetje te snuffelen in de verschillende cameramodussen. Toen ik op 'home' drukte bleef het scherm hangen. Nu is de telefoon helemaal vastgelopen. Het scherm gaat netjes na 1 minuut uit. En als ik op de aanknop druk, staat het scherm nog op de vastgelopen camera app.
Aanknop en vol+ ingedrukt houden en de telefoon reboot zichzelf. Hoppa
Ik zat een beetje te snuffelen in de verschillende cameramodussen. Toen ik op 'home' drukte bleef het scherm hangen. Nu is de telefoon helemaal vastgelopen. Het scherm gaat netjes na 1 minuut uit. En als ik op de aanknop druk, staat het scherm nog op de vastgelopen camera app.
Aanknop en vol+ ingedrukt houden en de telefoon reboot zichzelf. Hoppa
Welke 'case' raden jullie mij aan?
- http://www.smartphoneshop...-compact-transparant.html
Of
Of zijn er goedkopere/betere varianten? Ik wil dat mijn telefoon goed beschermd is, maar toch nog mooi en handzaam is.
Of
Of zijn er goedkopere/betere varianten? Ik wil dat mijn telefoon goed beschermd is, maar toch nog mooi en handzaam is.
Verwijderd
De cruzerlite bugdroid circuit case vind ik echt wel een mooi hoesje, ze zijn er in diverse kleuren en je telefoon is goed beschermd. Je hebt alleen wel een magneet oplaadkabel nodig omdat er geen inkepingen zijn gemaakt om bij de klepjes te kunnen, dit vind ik wel goed omdat het er wat strakker uitziet zo.
http://www.mobilefun.co.u...se-smoke-black-p50375.htm
Hier een filmpje van hoe het eruit ziet:
https://m.youtube.com/watch?v=Wbt_fbZ9vEY
http://www.mobilefun.co.u...se-smoke-black-p50375.htm
Hier een filmpje van hoe het eruit ziet:
https://m.youtube.com/watch?v=Wbt_fbZ9vEY
Ik heb zo gauw geen foto van mijn eigen toestel, maar deze is haast identiek:JackL89 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:11:
Heb je daar een foto van?
Ik wil mijn telefoon ook van bescherming gaan voorzien, maar ik ben er nog niet precies uit met 'wat'.

Wat me verbaasde is dat je van dichtbij totaal niet ziet dat het stickers zijn, zelfs niet aan de zijkanten (op bovenstaande foto zijn die echter niet beplakt). En het materiaal is zo dun dat het toestel niet dikker wordt. Ze zijn van deze fabrikant: http://www.iskinz.ro/cump...olie-carbon-skinz-5791469. Je kunt ook kiezen voor leer/hout/brushed metal.
Een andere optie is: https://dbrand.com/shop/xperia-z3-compact. Deze leveren er geen zijkanten bij, maar je kunt wel het Sony logo op de achterkant laten uitsnijden, en het materiaal is beter (vinyl van 3M). Dan krijg je ongeveer zoiets:

Je kunt op ook een eigen design op de sticker laten drukken, zo kun je de achterkant gelijk maken aan de voorkant. http://skinzone.eu/themes...reen/phone/66-2408-4.html Trapt vast wel iemand in
Als je echt goede bescherming zoekt tegen valschade, kun je denk ik beter een hoesje of case nemen. Maar mijn enige doel was om te voorkomen dat hij steeds wegglijd van de bank, en dat is nu gelukt.
[ Voor 88% gewijzigd door Woestijn op 09-12-2014 22:53 ]
Dat ziet er goed uit (en betaalbaar) uit! Denk dat ik die eens ga proberen. Nu heb ik de witte z3c en dan ga ik denk voorkant zwart maken en achterkant wit (houden).Woestijn schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 21:32:
[...]
Een andere optie is: https://dbrand.com/shop/xperia-z3-compact. Deze leveren er geen zijkanten bij, maar je kunt wel het Sony logo op de achterkant laten uitsnijden, en het materiaal is beter (vinyl van 3M). Dan krijg je ongeveer zoiets:
[..]
Mijn voornaamste doel is ook om hem minder glad te maken. Glijdt nu paar per week van de bank af. ;-p
Hier ook een barst en touchscreen kapot. Telefoon in case/bumper op mijn bureau laten "vallen" (15 a 20cm). Aanvankelijk niks mis - dus blij, maar bij thuiskomst haal ik m uit mijn broekzak en ja hoor, een barst. Coolblue geeft aan dat dit gebruikersschade is, en dat ik het toestel tegen 50-70 euro kan laten onderzoeken en daarna een prijsopgave krijg voor reparatie. Ik geef ze op zich gelijk dat schade door een val gebruikersschade is, maar dit is toch wel erg zuur...
Verwijderd
als er geen gebruikers schade is kunnen ze het nooit op valschade verhalen, dus moet het gewoon onder garantie vervangen worden.heehoo schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 23:49:
Hier ook een barst en touchscreen kapot. Telefoon in case/bumper op mijn bureau laten "vallen" (15 a 20cm). Aanvankelijk niks mis - dus blij, maar bij thuiskomst haal ik m uit mijn broekzak en ja hoor, een barst. Coolblue geeft aan dat dit gebruikersschade is, en dat ik het toestel tegen 50-70 euro kan laten onderzoeken en daarna een prijsopgave krijg voor reparatie. Ik geef ze op zich gelijk dat schade door een val gebruikersschade is, maar dit is toch wel erg zuur...
Op het moment dat ik mijn gebarsten achterkant doorgaf (telefonisch) werd mij verteld dat ze bij Sony (of het reparatiecentrum) ergens binnenin de telefoon kunnen zien of de telefoon een harde knal (vallen) gehad heeft. Of dit werkelijk zo is, of dat het een bangmakertje is om te voorkomen dat schade-aangevers niet onterecht 'spontaan barsten' als oorzaak opgeven weet ik niet.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:06:
[...]
als er geen gebruikers schade is kunnen ze het nooit op valschade verhalen, dus moet het gewoon onder garantie vervangen worden.
Even tijd voor wat luchtiger nieuws, ipv al die kapotte telefoontjes ...
Wat is er beter: een simpele kleine Z3 Compact of zo'n mooie dure meestgewilde bestverkochte iPhone 6?
www.pcadvisor.co.uk/revie...ia-z3-compact-comparison/
Wat is er beter: een simpele kleine Z3 Compact of zo'n mooie dure meestgewilde bestverkochte iPhone 6?
[ Voor 23% gewijzigd door barchettanl op 10-12-2014 09:45 ]
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Haha, dit stukje is dan wel grappig uit het artikel:
We kunnen nu wel stellen dat dit in de praktijk toch anders isThe Sony Xperia Z3 Compact also has a glass and aluminium-based design, but is built with durability at the forefront, something that can't be said about the iPhone 6. It has nylon corner pieces that should absorb shocks and prevent the smartphone from being damaged if you drop it, and it's fully dust proof and waterproof up to 1.5m.
Durability is definitely a factor that could help make your decision between these two smartphones. If you're known to be a bit clumsy and if you like to use your smartphone in the kitchen, in the bathroom, on the beach or by the poolside, the Sony Xperia Z3 Compact is likely to be the best choice for you.
But for those not so worried about durability, the iPhone 6 is a stunning piece of kit (that sadly you'll be tempted to cover up with a case), available in Silver, Gold or Slate Grey.
Ik heb zelf ook getwijfeld tussen de Z3 Compact en de iPhone 6 maar die honderden euro's extra's voor de iPhone 6 gaan vooral naar het logo. iPhone 6 heeft wel een mooiere schermweergave en een betere camera (van Sonybarchettanl schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:39:
Even tijd voor wat luchtiger nieuws, ipv al die kapotte telefoontjes ...

Haha ja, door al jullie verhalen ben ik er ontzettend voorzichtig mee. Mijn vriendin mag hem geeneens vasthoudenLoeWn schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:12:
Haha, dit stukje is dan wel grappig uit het artikel:
[...]
We kunnen nu wel stellen dat dit in de praktijk toch anders is
[ Voor 27% gewijzigd door D. Ninjai op 10-12-2014 10:43 ]
De klepjes zitten bij mij netjes stevig op hun plaats.
Heb met de Xperia Z1 Compact en de Xperia Acro S (en de Sony DSC-T20 camera) ook nooit problemen gehad met waterdichtheid. Altijd onder de kraan afgewassen en op vakantie in het zwembad mee gespeeld.
Niemand die een adviesje kan geven voor wat betreft de schermbescherming (raar woord, screen protector dus) - zie gisteren, 13:09 uur.
Heb met de Xperia Z1 Compact en de Xperia Acro S (en de Sony DSC-T20 camera) ook nooit problemen gehad met waterdichtheid. Altijd onder de kraan afgewassen en op vakantie in het zwembad mee gespeeld.
Niemand die een adviesje kan geven voor wat betreft de schermbescherming (raar woord, screen protector dus) - zie gisteren, 13:09 uur.
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Als je in het goede topic plaatst wel
[Sony Xperia Z3 Compact] Accessoires
Ik vertrouw mijn telefoon 100% als het aan komt op water. Als ik s'avonds douche, neem ik mijn telefoon altijd mee in de douche voor een leuk muziekje. Verder schrik ik ook niet van regen, zwembaden of glazen bier. Ik heb dan ook niet dat mijn klepjes los raken.
Verder ben ik wel heel erg voorzichtig met mijn telefoon. Waar ik mijn Xiaomi nog wel naar mensen toe durfde te gooien, of van twee meter afstand op de bank gooien, zal ik dit nooit doen met de Sony. Ook met fietsen is het een beetje opletten, omdat de telefoon niet zo heel stevig in één hand ligt. Dit is voor mij dus ook echt het grootste nadeel aan de telefoon.
Ik heb de telefoon nu bijna 3 maanden. Tijd om even de balans op te maken.
De nadelen die ik zelf ondervind op volgorde van wat ik belangrijk vind:
- Breekbaarheid
- Ligt niet goed in mijn kleine handjes. Om precies te zijn 3mm te breed, en niet ver genoeg afgeronde hoeken en geen bolle achterkant
- Bootloader niet te unlocken zonder DRM keys te verliezen
- Foto's in het donker zijn niet goed
- te veel bloatware
- volumetoetsen te dicht op power knop
- flitser geeft in vergelijking met andere telefoons minder licht
- trilfunctie had wat intenser gemogen
- lollipop update duurt nog even (als puntje 3 opgelost is, is dit natuurlijk geen puntje meer)
En de voordelen in volgorde van wat ik belangrijk vind:
- Batterij nog niet leeg gekregen in 1 dag (op een gemiddelde cyclus red ik net 2 dagen)
- Het design is echt prachtig
- Waterdichtheid
- Kwaliteit en volume speakers
- Snelheid. (vooral als je de animaties uitschakelt in ontwikkelaarsmodus. Ik heb dit van de week vergeleken met de z3c van een maat van mij. door de menu's heen bladeren gaat echt sneller zonder animaties)
- Smart connect (echt ideaal om dagelijkse dingen te automatiseren
- maximale volume bij bellen is behoorlijk luid
- goed helder scherm, en buiten goed af te lezen
- ondanks bloatware toch kale skin over Android heen
Ik vertrouw mijn telefoon 100% als het aan komt op water. Als ik s'avonds douche, neem ik mijn telefoon altijd mee in de douche voor een leuk muziekje. Verder schrik ik ook niet van regen, zwembaden of glazen bier. Ik heb dan ook niet dat mijn klepjes los raken.
Verder ben ik wel heel erg voorzichtig met mijn telefoon. Waar ik mijn Xiaomi nog wel naar mensen toe durfde te gooien, of van twee meter afstand op de bank gooien, zal ik dit nooit doen met de Sony. Ook met fietsen is het een beetje opletten, omdat de telefoon niet zo heel stevig in één hand ligt. Dit is voor mij dus ook echt het grootste nadeel aan de telefoon.
Ik heb de telefoon nu bijna 3 maanden. Tijd om even de balans op te maken.
De nadelen die ik zelf ondervind op volgorde van wat ik belangrijk vind:
- Breekbaarheid
- Ligt niet goed in mijn kleine handjes. Om precies te zijn 3mm te breed, en niet ver genoeg afgeronde hoeken en geen bolle achterkant
- Bootloader niet te unlocken zonder DRM keys te verliezen
- Foto's in het donker zijn niet goed
- te veel bloatware
- volumetoetsen te dicht op power knop
- flitser geeft in vergelijking met andere telefoons minder licht
- trilfunctie had wat intenser gemogen
- lollipop update duurt nog even (als puntje 3 opgelost is, is dit natuurlijk geen puntje meer)
En de voordelen in volgorde van wat ik belangrijk vind:
- Batterij nog niet leeg gekregen in 1 dag (op een gemiddelde cyclus red ik net 2 dagen)
- Het design is echt prachtig
- Waterdichtheid
- Kwaliteit en volume speakers
- Snelheid. (vooral als je de animaties uitschakelt in ontwikkelaarsmodus. Ik heb dit van de week vergeleken met de z3c van een maat van mij. door de menu's heen bladeren gaat echt sneller zonder animaties)
- Smart connect (echt ideaal om dagelijkse dingen te automatiseren
- maximale volume bij bellen is behoorlijk luid
- goed helder scherm, en buiten goed af te lezen
- ondanks bloatware toch kale skin over Android heen
Mijn batterij is echt vreselijk nu...
Ik kan ook niet zien wat ervoor zorgt daar dit zo vreselijk is, maar ik kan nu gewoon de accumeter zien zakken bij normaal gebruik. Wat is dit?
http://imgur.com/a/LBdqr
Vreemd want de eerste week had hij het letterlijk met 8+ uur per dag of over meerdere dagen volgehouden. Kan ook geen BBS gebruiken om uit te zoeken of er een app is die stroom slurpt
Vreemd want de eerste week had hij het letterlijk met 8+ uur per dag of over meerdere dagen volgehouden. Kan ook geen BBS gebruiken om uit te zoeken of er een app is die stroom slurpt
Enige wat ik kan bedenken is een restart proberen of anders een factory reset... Als hij dan nog steeds slecht is lijkt het mee een defecte batterij/telefoonikt schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:18:
Mijn batterij is echt vreselijk nu...Ik kan ook niet zien wat ervoor zorgt daar dit zo vreselijk is, maar ik kan nu gewoon de accumeter zien zakken bij normaal gebruik. Wat is dit?
Lijkt me een bugged app of iets dergelijks. Als je recentelijk wat nieuws hebt geïnstalleerd, verwijder dit dan eens. Wat je ook eens kunt proberen: zet de telefoon eens 5 minuten in Airplane mode en dan weer naar normaal, dit wil een drain soms ook verhelpen.ikt schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:18:
Mijn batterij is echt vreselijk nu...Ik kan ook niet zien wat ervoor zorgt daar dit zo vreselijk is, maar ik kan nu gewoon de accumeter zien zakken bij normaal gebruik. Wat is dit?
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ik ben aan het overwegen om mijn 5,5inch smartphone weg te doen en een kleinere telefoon te halen aangezien ik een tablet gekocht heb die overal mee gaat.
Als je naar kleinere smartphones kijkt dan kom je direct op de Xperia Z3 Compact, maar het enige wat me tegenhoudt is de slechte camera.
Aangezien ik de laatste tijd altijd men tablet bij heb om te surfen, een spelletje te spelen, mails te lezen etc. ga ik men telefoon enkel gebruiken om te appen en foto's te maken. Ik heb op verschillende sites gelezen dat de camera het enige nadeel is van deze telefoon, ook hier lees ik dit regelmatig.
Is het dan echt zo slecht of is het allemaal een beetje overdreven?
Kan er iemand mij overtuigen deze toch te kopen want voor de rest vind ik niet direct een kleine telefoon met een steengoede camera?
Als je naar kleinere smartphones kijkt dan kom je direct op de Xperia Z3 Compact, maar het enige wat me tegenhoudt is de slechte camera.
Aangezien ik de laatste tijd altijd men tablet bij heb om te surfen, een spelletje te spelen, mails te lezen etc. ga ik men telefoon enkel gebruiken om te appen en foto's te maken. Ik heb op verschillende sites gelezen dat de camera het enige nadeel is van deze telefoon, ook hier lees ik dit regelmatig.
Kan er iemand mij overtuigen deze toch te kopen want voor de rest vind ik niet direct een kleine telefoon met een steengoede camera?
Met een alternatieve camera app zal je wellicht dik tevreden zijn. Ik ben dat wel in ieder geval, maar mijn prioriteit ligt niet bij de camera. Ik hoop op een verbetering met een toekomstige update.
Wanneer je de Z3C "out of the box" juist als cameratelefoon wil gebruiken kan ik hem je niet aanraden, hij zit er te vaak naast met autofocus en belichting.
Wanneer je de Z3C "out of the box" juist als cameratelefoon wil gebruiken kan ik hem je niet aanraden, hij zit er te vaak naast met autofocus en belichting.
Hmm, ik sta op het punt om hem te kopen. Heb zelfs al een mail-alert ingesteld voor wanneer de oranje variant beschikbaar komt bij Coolblue. Voordeel van Coolblue is dat je er "voor gratis" ook wat accesoires bij kan krijgen. Nu zijn die accesoires het net niet, maar gratis erbij is het al gauw goed.dolledriesnl schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:24:
[...]
Op het moment dat ik mijn gebarsten achterkant doorgaf (telefonisch) werd mij verteld dat ze bij Sony (of het reparatiecentrum) ergens binnenin de telefoon kunnen zien of de telefoon een harde knal (vallen) gehad heeft. Of dit werkelijk zo is, of dat het een bangmakertje is om te voorkomen dat schade-aangevers niet onterecht 'spontaan barsten' als oorzaak opgeven weet ik niet.
Maar als ze dan moeilijk gaan doen over garantie, dan denk ik dat ik beter ergens anders koop.
Iemand ervaring met de garantieafhandeling door Belsimpel? Of een andere aanbieder die de oranje variant gratis levert bij een Hi Eindeloos abonnement?
Hmm dus met een Camera VF-5 of VSCO Cam app maakt hij wel mooie foto's?Chris.nl schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:19:
Met een alternatieve camera app zal je wellicht dik tevreden zijn. Ik ben dat wel in ieder geval, maar mijn prioriteit ligt niet bij de camera. Ik hoop op een verbetering met een toekomstige update.
Gezien ik men tablet voor bijna alles gebruikt ligt de prioriteit inderdaad bij de camera maar er zijn niet veel kleine telefoons met een goede camera.
De Lumia 930 heeft een heel goede camera maar is ook al 5 inch wat me net te groot lijkt.
De Galaxy 5 mini kan ook nog iets zijn denk ik maar dan toch eerder met Cyanogenmod erop ipv die Samsung rommel. Al weet ik niet of het dezelfde camera heeft als de S5.
Met de app Camera360 ben ik meer tevreden ja. Kan zijn dat een ander alternatief jou voorkeur heeft.
De Lumia930 is mijn vorige mobiel, die camera is echt top maar het toestel net iets te groot.
De Lumia930 is mijn vorige mobiel, die camera is echt top maar het toestel net iets te groot.
Verwijderd
Volgens mij is het niet zozeer de camera zelf die het probleem is van de klagers maar meer de software die eraan hangtCronimet schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:05:
Ik ben aan het overwegen om mijn 5,5inch smartphone weg te doen en een kleinere telefoon te halen aangezien ik een tablet gekocht heb die overal mee gaat.
Ik kom van een HTC desire S en ik sta versteld van de fantastische camera en fotokwaliteit van deze sony. Zelfs s avonds in een woonkamer met schemerlampjes maakt ie zonder flits mooie scherpe natuurgetrouwe foto's.
Helemaal niks mis mee wat mij betreft.
Hmm dan wil ik hem toch eens proberen. De camera is het enige probleem, voor de rest is het een heel goede telefoon.Chris.nl schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:40:
Met de app Camera360 ben ik meer tevreden ja. Kan zijn dat een ander alternatief jou voorkeur heeft.
De Lumia 930 is anders perfect voor me, maar inderdaad net te groot.
Nu ja de HTC staat ook niet echt bekend om zijn goede camera he. Ik heb momenteel een Oppo Find 7A en die camera is echt uitstekend, de beste camera die ik tot nu toe bij mijn smartphones heb gehad.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:34:
[...]
Volgens mij is het niet zozeer de camera zelf die het probleem is van de klagers maar meer de software die eraan hangt
Ik kom van een HTC desire S en ik sta versteld van de fantastische camera en fotokwaliteit van deze sony. Zelfs s avonds in een woonkamer met schemerlampjes maakt ie zonder flits mooie scherpe natuurgetrouwe foto's.
Helemaal niks mis mee wat mij betreft.
Maar ik ga hem via coolblue ofzo bestellen, daar heb je 2 weken bedenktijd. Als de camera me dan toch tegenvalt dan kan ik hem nog terugsturen denk ik.
Ben benieuwd wat je conclusie is na 2 weken!Cronimet schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:02:
[...]
Nu ja de HTC staat ook niet echt bekend om zijn goede camera he. Ik heb momenteel een Oppo Find 7A en die camera is echt uitstekend, de beste camera die ik tot nu toe bij mijn smartphones heb gehad.
Maar ik ga hem via coolblue ofzo bestellen, daar heb je 2 weken bedenktijd. Als de camera me dan toch tegenvalt dan kan ik hem nog terugsturen denk ik.
Sinds afgelopen weekend heb ik mijn Z3C. Ik vind dat hij wel heel snel leeg is, zeker gezien iedereen zo enthousiast is over de accu. Energiebeheer geeft 's morgens aan dat hij 17 uur lang mee gaat, met STAMINA-modus, Wi-Fi op locatie en Wachtrij achtergrondgegevens aan. 's Avonds is hij leeg. Mijn Z1C ging langer mee, met dezelfde apps geïnstalleerd.
Nu heb ik 2 weken omruilgarantie, zal ik hier maar gebruik van gaan maken?
Nu heb ik 2 weken omruilgarantie, zal ik hier maar gebruik van gaan maken?
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Persoonlijk denk ik dat er een app op de achtergrond meedraait die je accu leegslurpt.
Heb je apps in Staminamodus zitten die continu verbinding met internet mogen hebben (de meeste zetten hier bijv. Whatsapp en FB in)? Google Now kan je telefoon ook goed leegslurpen.
Ik verdenk zelf dat er 1 of meerdere apps dit probleem veroorzaken. Je kunt evt. een backup maken en alleen bassale apps erop zetten.
(eventueel kun je bloatware van Sony + Google uitschakelen en/of verwijderen.)
Heb je apps in Staminamodus zitten die continu verbinding met internet mogen hebben (de meeste zetten hier bijv. Whatsapp en FB in)? Google Now kan je telefoon ook goed leegslurpen.
Ik verdenk zelf dat er 1 of meerdere apps dit probleem veroorzaken. Je kunt evt. een backup maken en alleen bassale apps erop zetten.
(eventueel kun je bloatware van Sony + Google uitschakelen en/of verwijderen.)
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
@Wilde Chocola: Kijk ook eens naar de Galaxy Alpha, die schijnt ook prima te zijn.
De camera van de Z3 is inderdaad enkel en alleen slecht doordat Sony geen foto-app kan maken.
De camera van de Z3 is inderdaad enkel en alleen slecht doordat Sony geen foto-app kan maken.
Hoi, een stomme vraag misschien.
Maar ik heb dat standaard google zoekbalkje weggehaald op de home. Maar die wil ik terug.
Weten jullie hoe ik dat terug kan krijgen?
Maar ik heb dat standaard google zoekbalkje weggehaald op de home. Maar die wil ik terug.
Bij instellingen, apps, home opzoeken, standaardwaarden. Wel weer even homescreen opnieuw indelen.NIMIC schreef op donderdag 11 december 2014 @ 13:55:
Hoi, een stomme vraag misschien.
Dit is uit mijn hoofd. Kan ook net een andere benaming zijn.
Ik heb een .nomedia bestand (van 0 bytes) in de folder 'This PC\Xperia Z3 Compact\Internal Storage\Pictures\Instagram' gezet, maar mijn instagram foto's krijg ik dubbel te zien in album app.Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:39:
[...]
Ik dacht gewoon een ".nomedia" bestandje in de map zetten, dan verschijnt die niet meer in je album of quickpic.
Bij de photo and video widget zie ik ipv de instagram foto's nu een icoontje. (van missing photo gok ik)
En een nieuwe instagram foto staat weer dubbel in album.
Iemand nog een ander idee ?
(ik had de telefoon al gerestart)
Ik ga hem halen maar ik heb er geen haast bij, ik denk dat ik ga wachten op de BTW actie van Mediamarkt
Verwijderd
Frappant dat de meningen en ervaringen over de camera kwaliteiten van de z3c zo breed verschillen.
Hieronder een stukje uit de test van Computertaal waar ik me wel in kan vinden.
Camera
De camera van de smartphone is niet alleen de beste in zijn prijscategorie, de camera kan zelfs meekomen met de beste smartphonecamera's. Net als de Z1- en Z2-toestellen heeft de Z3 (Compact) een 20,1 megapixelcamera aan boord. Standaard worden foto's echter genomen in een 8 megapixelresolutie. Deze standaardfunctie maakt echter eenvoudig de mooiste foto's. Kleuren worden realistisch weergegeven en vooral in donkere omgevingen weet de sensor alsnog goede plaatjes te schieten. Alleen moet je soms even oppassen voor 'bewogen' foto's.
Hieronder een stukje uit de test van Computertaal waar ik me wel in kan vinden.
Camera
De camera van de smartphone is niet alleen de beste in zijn prijscategorie, de camera kan zelfs meekomen met de beste smartphonecamera's. Net als de Z1- en Z2-toestellen heeft de Z3 (Compact) een 20,1 megapixelcamera aan boord. Standaard worden foto's echter genomen in een 8 megapixelresolutie. Deze standaardfunctie maakt echter eenvoudig de mooiste foto's. Kleuren worden realistisch weergegeven en vooral in donkere omgevingen weet de sensor alsnog goede plaatjes te schieten. Alleen moet je soms even oppassen voor 'bewogen' foto's.
Gombol, dat is eigenlijk ook mijn ervaring met de camera van de Z3c. Ik heb de resultaten nog niet full-screen bekeken, maar met de kwaliteit was niet veel mis. Het focussen op objecten was overigens ook geen probleem. Als 1 van de weinige telefoons kun je er zelfs voor kiezen om met een hardwareknop foto's te maken ipv te tappen op het scherm of op het ronder cirkeltje naast het scherm.
We disliked
The camera wasn't quite as good as I was expecting. It's a fine camera by smartphone standards, but with all the bluster and big numbers that Sony throws around in regards to the camera, I was expecting to be blown away. I wasn't.
The camera wasn't quite as good as I was expecting. It's a fine camera by smartphone standards, but with all the bluster and big numbers that Sony throws around in regards to the camera, I was expecting to be blown away. I wasn't.
De camera wordt al ruim 1 jaar gebruikt, wat waren de conclusies over deze 20,7mp camera (of 8MP in automodus)? Volgens mij verwacht men een betere camera dan bij de introductie, terwijl de concurrentie ook niet stil zit. Is het dan zo dat de camera slecht is of dat de concurrenten steeds meer richting de compact camera zijn gegaan?
Ik heb hem besteld. In het oranje. Ook gelijk het vensterhoesje en magneetkabeltje van Sony zelf besteld.
Magneet dockingstation op mijn kerst verlanglijstje gezet. Alleen nog een 64 GB micro sd kaartje scoren.
En hopen dat het glas heel blijft, natuurlijk...
En nee, een Samsung was geen betere optie! (Maar dat zou ik in het Sony Xperia Z3 Compact topic niet uit moeten hoeven leggen...)
Magneet dockingstation op mijn kerst verlanglijstje gezet. Alleen nog een 64 GB micro sd kaartje scoren.
En hopen dat het glas heel blijft, natuurlijk...
En nee, een Samsung was geen betere optie! (Maar dat zou ik in het Sony Xperia Z3 Compact topic niet uit moeten hoeven leggen...)
Precies. Dit gevoel heb ik ook. Mensen hebben echt te hoge verwachtingen gehad van de camera.Kiswum schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:04:
De camera wordt al ruim 1 jaar gebruikt, wat waren de conclusies over deze 20,7mp camera (of 8MP in automodus)? Volgens mij verwacht men een betere camera dan bij de introductie, terwijl de concurrentie ook niet stil zit. Is het dan zo dat de camera slecht is of dat de concurrenten steeds meer richting de compact camera zijn gegaan?
Terwijl het in mijn ogen wel écht een goede camera is. Ik ben benieuwd hoeveel telefoons er zijn met een betere. Het is absoluut niet te vergelijken met een spiegelreflex. Maar mijn 2 jaar oude compact camera is de deur uit gegaan. Daar kan de Sony wel tegenop. Dus voor mij is het meer dan goed genoeg. Voor de perfecte foto blijft af en toe toch de spiegelreflex nodig.
Wel heb ik er last van dat ik veel ruis heb bij donkere omgevingen. Waar andere mensen daar weer minder last van hebben.
ik heb allesinds zeer positieve ervaringen met de camera, zeker bij natuurlijk licht, een paar voorbeelden van gisteren:
http://i440.photobucket.c...indcore/1_zps124c7f46.jpg
http://i440.photobucket.c...indcore/2_zpsa576cd64.jpg
http://i440.photobucket.c...indcore/3_zps4e5aacec.jpg
http://i440.photobucket.c...indcore/1_zps124c7f46.jpg
http://i440.photobucket.c...indcore/2_zpsa576cd64.jpg
http://i440.photobucket.c...indcore/3_zps4e5aacec.jpg
Zien er inderdaad best goede foto's uit.
Hoe valt het filmen mee? De camera van mijn Oppo filmde zeer goed, enkel geluid was echt een ramp bij concerten of feestjes bv.
Hoe valt het filmen mee? De camera van mijn Oppo filmde zeer goed, enkel geluid was echt een ramp bij concerten of feestjes bv.
Ik heb laatste gefilmd op een feestje. Niemand had een filmcamera meegenomen. Dus heb ik het maar op me genomen het te filmen met mijn telefoon.Cronimet schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:29:
Zien er inderdaad best goede foto's uit.
Ik was vooral verbaasd over de geluidskwaliteit. Een stuk beter bij harde muziek dan mijn spiegelreflex, compactcamera en eerdere telefoons.
Kwaliteit van de films in het donker was niet zo goed als mijn spiegelreflex, maar redelijk vergelijkbaar met compactcamera en actioncam.
Focus bij filmen was eigenlijk het grootste probleem.
Toen ik zojuist thuis kwam en mijn mobiel uit mijn zak haalde, kwam ik er achter dat het klepje van de oplaadpoort is verdwenen.. Natuurlijk is het klepje ook nergens meer te vinden in mijn zak.. Is er iemand anders die ook een klepje is verloren? Want dit zou natuurlijk niet zomaar mogen gebeuren, zeker niet als er een vrij dikke hoes omheen zit, waardoor het klepje moeilijker bereikbaar is.
Of weet iemand hoe ik aan een nieuw klepje kan komen?
Of weet iemand hoe ik aan een nieuw klepje kan komen?
Vandaar dat dat klepje gaat verdwijnen in maart/april 2015. Dat hadden ze natuurlijk gelijk moeten doen.
Bedankt voor de feedback, fijn om te weten.NIMIC schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:33:
[...]
Ik heb laatste gefilmd op een feestje. Niemand had een filmcamera meegenomen. Dus heb ik het maar op me genomen het te filmen met mijn telefoon.
Ik was vooral verbaasd over de geluidskwaliteit. Een stuk beter bij harde muziek dan mijn spiegelreflex, compactcamera en eerdere telefoons.
Kwaliteit van de films in het donker was niet zo goed als mijn spiegelreflex, maar redelijk vergelijkbaar met compactcamera en actioncam.
Focus bij filmen was eigenlijk het grootste probleem.
Het geluid van mijn Oppo is echt dramatisch. Dan sta je daar in Ushuaia Ibiza fijn in HD te filmen met een smile op je kop, en als je thuis de beelden wilt herbekijken hoor je enkel het gekraak van de bass
Er schijnt een nieuwe update uitgekomen te zijn, versie 23.0.1.A.5.77.
Volgens het artikel
http://www.ibtimes.co.uk/...build-23-0-1-5-77-1479255
is de huidige versie 23.0.A.2.105 . Mijn telefoon heeft echter 23.0.A.2.98 en zegt up-to-date te zijn.
Welke versie draaien jullie?
Hier een screenshot van mijn #*#*SERVICE*#*# pagina

ps. hier is het te downloaden: http://xperiafirmware.com...y-xperia-z3-compact-d5803
Volgens het artikel
http://www.ibtimes.co.uk/...build-23-0-1-5-77-1479255
is de huidige versie 23.0.A.2.105 . Mijn telefoon heeft echter 23.0.A.2.98 en zegt up-to-date te zijn.
Welke versie draaien jullie?
Hier een screenshot van mijn #*#*SERVICE*#*# pagina

ps. hier is het te downloaden: http://xperiafirmware.com...y-xperia-z3-compact-d5803
[ Voor 25% gewijzigd door barchettanl op 13-12-2014 12:49 ]
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Sony + bootloader unlocken.
Ik zou dan toch liever even wachten op de officiële release.
Changelog:
Nog niet gevonden.
Mogelijke veranderingen:
Portrait Retouch, een camera app extensie/foto bewerker die ook op de C3 beschikbaar was. Meer info hier en hier
Xperia Home, daarmee zou het toestel net iets sneller aanvoelen
Geen notificaties meer over verwijderde apps
Mijn advies:
- Don't change a winning team
- Update je toestel niet als je die 24/7 nodig hebt en als je niet weet wat de veranderingen zijn.
(Hetzelde geldt wat mij betreft ook voor apps zoals Facebook)
- Zou ik mijn telefoon updaten voor deze super gave nieuwe features? Nee, niet bepaald. Al lijkt me die nieuwe foto app wel interessant.
Ik zou dan toch liever even wachten op de officiële release.
Changelog:
Nog niet gevonden.
Mogelijke veranderingen:
Portrait Retouch, een camera app extensie/foto bewerker die ook op de C3 beschikbaar was. Meer info hier en hier
Xperia Home, daarmee zou het toestel net iets sneller aanvoelen
Geen notificaties meer over verwijderde apps
Mijn advies:
- Don't change a winning team
- Update je toestel niet als je die 24/7 nodig hebt en als je niet weet wat de veranderingen zijn.
(Hetzelde geldt wat mij betreft ook voor apps zoals Facebook)
- Zou ik mijn telefoon updaten voor deze super gave nieuwe features? Nee, niet bepaald. Al lijkt me die nieuwe foto app wel interessant.
Toch wel een dure maand, december ...

Ik heb gebruik gemaakt van de wettelijke 2 weken afkoelperiode, dus mijn leeglopende (vind ik) Z3C gaat terug naar de Belcompany. Maar omdat er vandaag niet voldoende cash in de kassa zat, zal dat pas morgen gebeuren. Verder geen bezwaar (en zo hoort het natuurlijk ook).
Omdat hij van Belcompany komt, zit er Vodafone meuk op, dat er niet af kan. Of de Android updates daarom ook via Vodafone gaan (en dus extra laat) weet ik niet, maar het zekere voor het onzekere genomen; een tweede reden om het toestel in te leveren.
Bij de Hi-winkel heb ik dan een andere Z3C gekocht, en die was nog 3 tientjes goedkoper ook. En vrij van meuk. Vanavond even snel alle software overzetten en eens kijken of ze gelijktijdig leeg lopen, of dat de nieuwe het beter vol houdt.

Ik heb gebruik gemaakt van de wettelijke 2 weken afkoelperiode, dus mijn leeglopende (vind ik) Z3C gaat terug naar de Belcompany. Maar omdat er vandaag niet voldoende cash in de kassa zat, zal dat pas morgen gebeuren. Verder geen bezwaar (en zo hoort het natuurlijk ook).
Omdat hij van Belcompany komt, zit er Vodafone meuk op, dat er niet af kan. Of de Android updates daarom ook via Vodafone gaan (en dus extra laat) weet ik niet, maar het zekere voor het onzekere genomen; een tweede reden om het toestel in te leveren.
Bij de Hi-winkel heb ik dan een andere Z3C gekocht, en die was nog 3 tientjes goedkoper ook. En vrij van meuk. Vanavond even snel alle software overzetten en eens kijken of ze gelijktijdig leeg lopen, of dat de nieuwe het beter vol houdt.
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Wellicht een verstandige keuze. Je hebt je telefoon bijna 2 weken gehad en je hebt je telefoon vermoedelijk dagelijks op moeten laden.
Houd er bij de nieuwe rekening mee dat de telefoon na 3 (bijna volledige) oplaadbeurten up-and-running is.
Daarna zou hij bij zwaar gebruik (continu benchmarks) bijna 8 uur vol moeten houden.
Mijn eigen gebruik is vermoedelijk: Gemiddeld gebruik: Wifi aan, BT aan, GPS aan, synchronisatie aan naar 2-4 mail adressen + 5 div. Social media accounts, dan zou hij toch wel 40 uur vol moeten houden.
Licht gebruik 2-4 dagen zou mogelijk moeten zijn.
Google Now moet wel gedeactiveerd zijn voor dit soort resultaten. Ik merkte dat hij bij mij zo'n 30-40% gebruikte, terwijl ik hem niet actief gebruikte.
Houd er bij de nieuwe rekening mee dat de telefoon na 3 (bijna volledige) oplaadbeurten up-and-running is.
Daarna zou hij bij zwaar gebruik (continu benchmarks) bijna 8 uur vol moeten houden.
Mijn eigen gebruik is vermoedelijk: Gemiddeld gebruik: Wifi aan, BT aan, GPS aan, synchronisatie aan naar 2-4 mail adressen + 5 div. Social media accounts, dan zou hij toch wel 40 uur vol moeten houden.
Licht gebruik 2-4 dagen zou mogelijk moeten zijn.
Google Now moet wel gedeactiveerd zijn voor dit soort resultaten. Ik merkte dat hij bij mij zo'n 30-40% gebruikte, terwijl ik hem niet actief gebruikte.
Het is eerste wat ik doe als ik mijn Z3C heb is 'm rooten en dan SuperSU, Greenify, GSAM Battery, One Power Guard en System App Uninstaller erop knallen! Het is toch fijner wanneer je je gsm hebt geroot.
[ Voor 16% gewijzigd door P-Rock op 13-12-2014 23:42 ]
Waarschijnlijk zal de camera van een slechte kwaliteit worden (zie FP voor deze Sony "feature") en zal je je garantie verliezen als hij dusdanig kapot is dat je hem niet meer kunt opstarten. In het geval van waterschade kun je hem niet meer in de originele staat terug brengen.
Verder ben in het met je eens dat het fijner is, maar dan raad ik je aan om naar bijvoorbeeld een Xiaomi te kijken. Daarin zijn dat soort dingen ingebouwd.
Verder ben in het met je eens dat het fijner is, maar dan raad ik je aan om naar bijvoorbeeld een Xiaomi te kijken. Daarin zijn dat soort dingen ingebouwd.
[ Voor 22% gewijzigd door Kiswum op 14-12-2014 11:15 ]
Wat Kiswum zeg, volgens mij kan je dit toestel trouwens sowieso niet in originele staat terugbrengen. Ik heb de indruk dat je voornamelijk wil rooten om de accuduur te verlengen, dat is met dit toestel niet nodig.
Probeer hem eerst eens 14 dagen joh.
Probeer hem eerst eens 14 dagen joh.
Heb (tijdelijk) hebben van 2 toestellen levert toch weer interessante inzichten op.
Boven: KPN, onder Vodafone

De Vodafone is 3 weken jonger

En ook de software van de Vodafone (rechts) is iets nieuwer!

Toch claimen ze beiden up-to-date te zijn

ETS software version verschilt iets, whatever that may be

Alsook de modem config (waarschijnlijk de APN gegevens, die moest ik op de KPN voor mijn Vodafone abonnement downloaden)

Vooral hier was het mij om te doen: (KPN rechts)

Maar ook de bloadware - op de Voda rechts zie je Cloud, Contacts en Discover van Vodafone, op de KPN enkel een link naar Diagnostics (wat onder het menu 'Over de telefoon' zit) als extra'tje.

Meer meuk

Verder nog significante verschillen?

(en 2 toestellen naast elkaar vinden elkaars kompas niet fijn: 180 graden ten opzichte van elkaar gedraaid!)
Tenslotte staat mijn witbalans op de linker waarde, zodat het meer neutraal 6500K weergeeft.
Boven: KPN, onder Vodafone

De Vodafone is 3 weken jonger

En ook de software van de Vodafone (rechts) is iets nieuwer!

Toch claimen ze beiden up-to-date te zijn

ETS software version verschilt iets, whatever that may be

Alsook de modem config (waarschijnlijk de APN gegevens, die moest ik op de KPN voor mijn Vodafone abonnement downloaden)

Vooral hier was het mij om te doen: (KPN rechts)

Maar ook de bloadware - op de Voda rechts zie je Cloud, Contacts en Discover van Vodafone, op de KPN enkel een link naar Diagnostics (wat onder het menu 'Over de telefoon' zit) als extra'tje.

Meer meuk

Verder nog significante verschillen?

(en 2 toestellen naast elkaar vinden elkaars kompas niet fijn: 180 graden ten opzichte van elkaar gedraaid!)
Tenslotte staat mijn witbalans op de linker waarde, zodat het meer neutraal 6500K weergeeft.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Dat van Stamina modus is wel triggy hoor. Als je via apps de data cleared van ecomodus controller (iets in die richting) een keer reboot dan zul je zien dat er andere cijfers staan bij Resterende batterij als je stamina aan hebt staan
Nouja, ben in elk geval van de niet te verwijderen Vodameuk af.
[ Voor 17% gewijzigd door barchettanl op 14-12-2014 13:04 ]
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Ik mag er ook aan geloven, de achterkant is kaduuk
niet eens gevallen.... ik haalde de telefoon uit het Roxfit hoesje, niets aan de hand.... moment later keek ik nog een keer... cracks all over the place.
De glassplinters liggen hier op tafel.
CoolBlue geeft aan het te willen oplossen, maar geeft als tip om direct contact op te nemen met Sony omdat de afhandeling dan sneller gaat. CoolBlue en Sony blijken op de hoogte te zijn van het spontaan barsten, gelukkig.
Morgen eens bellen.
De glassplinters liggen hier op tafel.
CoolBlue geeft aan het te willen oplossen, maar geeft als tip om direct contact op te nemen met Sony omdat de afhandeling dan sneller gaat. CoolBlue en Sony blijken op de hoogte te zijn van het spontaan barsten, gelukkig.
Morgen eens bellen.
[ Voor 33% gewijzigd door Canard op 14-12-2014 13:25 ]
Jammer dat het toestel nog niet normaal te rooten valt. Ik customize mijn phone graag helemaal aan mijn eigen smaak dus root is daar redelijk essentieel voor. Laat staan dat ik geen titanium backup of root explorer kan installeren. Ik wist dit uiteraard van te voren maar had gehoopt dat Sony niet zo moeilijk zou doen. Nu verlies je toch wat aan camera qualiteit als je de BL unlocked, vreemd genoeg ook garantie.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Mijn telefoon is nu 10 dagen geleden door Coolblue opgestuurd naar fabrikant/leverancier voor herstelling. Ik ben benieuwd hoelang het nog gaat duren.. ook ik had een spontane barst in de achterkant van het toestel.
Ik ga maar voor een doorzichtige case ter bescherming van mijn telefoon. Prachtig ding, maar oh-zo-breekbaar. Daarnaast ook glad, zodat de telefoon makkelijk ergens vanaf kan glijden. Ik legde 'm meestal op een leren hoesje (2 euro bij euroshopper winkeltje), zodat de telefoon niet kon verschuiven.
Ik ga maar voor een doorzichtige case ter bescherming van mijn telefoon. Prachtig ding, maar oh-zo-breekbaar. Daarnaast ook glad, zodat de telefoon makkelijk ergens vanaf kan glijden. Ik legde 'm meestal op een leren hoesje (2 euro bij euroshopper winkeltje), zodat de telefoon niet kon verschuiven.
Vodafone,antivirus,google apps kun je verwijderen/uitzetten.
Speel maar eens bij instellingen -> applicaties -> Vodafone meuk -> uitschakelen + data verwijderen (als dat kan)
Edit:
Het verschil in versie nummer Customazation version heeft denk ik te maken met Vodafone vs KPN. De bugs in de software zijn denk ik net zo veel/net zo weinig
Zoals ik al eerder zei, schakel software uit die je niet nodig hebt. Er draait teveel Android/Sony/Vodafone meuk op de achtergrond die je accu beïnvloeden.
Zie je een groot verschil als je de kleurwaardes op dezelfde stand zet? Is het beide net zo wit/blauw?
Speel maar eens bij instellingen -> applicaties -> Vodafone meuk -> uitschakelen + data verwijderen (als dat kan)
Edit:
Het verschil in versie nummer Customazation version heeft denk ik te maken met Vodafone vs KPN. De bugs in de software zijn denk ik net zo veel/net zo weinig
Zoals ik al eerder zei, schakel software uit die je niet nodig hebt. Er draait teveel Android/Sony/Vodafone meuk op de achtergrond die je accu beïnvloeden.
Zie je een groot verschil als je de kleurwaardes op dezelfde stand zet? Is het beide net zo wit/blauw?
[ Voor 59% gewijzigd door Kiswum op 14-12-2014 20:00 ]
Ja, beiden waren even koel van kleur.
De Voda is al ingepakt om terug te gaan. Gisteren hadden ze niet genoeg cash in de kassa, vandaag was het koopzondag en daar hoopten ze dan op. Maar ik kreeg om een uur of half 3 dat ze de tent maar dicht gingen gooien omdat er geen kip was binnengelopen! Maandag of dinsdag proberen en anders wordt het geld op m'n rekening gestort.
Over dat glad zijn van het ding: als je er 2 zou hebben kon je air-hockey er mee spelen - zo glad voelt het aan!
De Voda is al ingepakt om terug te gaan. Gisteren hadden ze niet genoeg cash in de kassa, vandaag was het koopzondag en daar hoopten ze dan op. Maar ik kreeg om een uur of half 3 dat ze de tent maar dicht gingen gooien omdat er geen kip was binnengelopen! Maandag of dinsdag proberen en anders wordt het geld op m'n rekening gestort.
Over dat glad zijn van het ding: als je er 2 zou hebben kon je air-hockey er mee spelen - zo glad voelt het aan!
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Hopelijk leert Sony van zijn fouten en wordt de volgende Compact er eentje met een plastic of aluminium achterkant. Tot die tijd houd ik het nog even bij mijn Z1C
PSN id: NL_SToRM
weet toen de z1 compact uit kwam mensen klaagden over dat een plastic achterkant af deed aan de kwaliteit van het toestel en nu is het weer niet goed, zelf ook wel wat huiverig over glas maar vind het geen fout te noemen. Ze moeten gewoon eens goed kijken wat die barsten veroorzaken.SToRM666 schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:32:
Hopelijk leert Sony van zijn fouten en wordt de volgende Compact er eentje met een plastic of aluminium achterkant. Tot die tijd houd ik het nog even bij mijn Z1C
Iemand hier overigens nog goede foto's van de oranje versie van dit toestel?
Deze is niet makkelijk in de winkel te bewonderen en een vriend wilt die kleur toch graag hebben, alleen zijn foto's van het internet niet altijd kleurgetrouw
[ Voor 3% gewijzigd door Poesmij op 14-12-2014 22:29 ]
Bij de Z1C is de achterkant zowel glad als erg gevoelig voor krassen, dus dan is het glas van de Z3C wel al beter (buiten die spontane breuken dan). Maar ik bedoelde dat ze beter een achterkant met een lichte structuur kunnen gebruiken zodat de achterkant niet zo glibberig is.
PSN id: NL_SToRM
Vandaag de gerepareerde Z3c weer mogen ontvangenRouge Baste schreef op woensdag 03 december 2014 @ 08:24:
[...]
Ik zou je verwachting van 10-14 dagen maar vast bijstellen... De mijne is ondertussen al 3,5 week bij Teleplan. Deze had ik opgestuurd omdat hij niet meer waterdicht was.
De status kun je wel volgen maar hij staat nu vanaf 12-11 al op "wachten op onderdelen". Waarschijnlijk komen ze onderdelen te kort met alle telefoons die ter reparatie worden aangeboden.
Kan dus weer bezig met hem 'op maat instellen'.
3 December opgestuurd, en de 13e (effectief de 15 omdat ik zaterdag niet thuis was) weer terug, valt me erg mee
4 onderdelen vervangen: Shield Camera, Adhesive WP Window Back, Panel Side Charger White en Window Back Sub Assy Whi...
Alles netjes onder garantie!
Mocht je zelf wat willen experimenteren -- http://www.witrigs.com/re...or-sony-xperia-z3-compact
[ Voor 3% gewijzigd door barchettanl op 15-12-2014 11:45 ]
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Ik heb geen goede foto's van de oranje versie, maar wel al een paar keer de opmerking gehad dat mn telefoon er roze uit zietPoesmij schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:27:
[...]
Deze is niet makkelijk in de winkel te bewonderen en een vriend wilt die kleur toch graag hebben, alleen zijn foto's van het internet niet altijd kleurgetrouw.

Dacht dat hij meer naar rood zou neigen, maarja meneer had hem al besteld, te ongeduldig maar ben zeer benieuwd, zal het nog maar even tegen hem stil houden dat hij soms zalmroze oogt haha! Had zelf mijn pre-order op de oranje versie staan maar durfde het toch niet aan en heb voor de zwarte gekozen. Erg jammer dat ze dit x niet een knalgele versie hadden. Liep hiervoor al een paar jaar met een geel toestelkepler schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:39:
[...]
Ik heb geen goede foto's van de oranje versie, maar wel al een paar keer de opmerking gehad dat mn telefoon er roze uit ziet![]()
Nu heb ik ook een siliconenhoesje er om heen, dus dat kan nog invloed hebben natuurlijk. Soms ziet hij er echt oranje uit, maar soms ook zalmroze

[ Voor 5% gewijzigd door Poesmij op 15-12-2014 14:12 ]
Mijn eerste mobieltje was een knalgele Nokia 5110.
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Bekijk mijn review even. Staan een hoop foto's van de oranje versie op.Poesmij schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:27:
[...]
weet toen de z1 compact uit kwam mensen klaagden over dat een plastic achterkant af deed aan de kwaliteit van het toestel en nu is het weer niet goed, zelf ook wel wat huiverig over glas maar vind het geen fout te noemen. Ze moeten gewoon eens goed kijken wat die barsten veroorzaken.
Deze is niet makkelijk in de winkel te bewonderen en een vriend wilt die kleur toch graag hebben, alleen zijn foto's van het internet niet altijd kleurgetrouw.
Zalmrose is die van mij echt niet. Wel leek mijn achterkant een tikje roze achtig bij het gebruik van de savies screenprotectors. Het is of knalrood, of meer goudvisoranje (zoals te zien op de foto's waar het toestel onder water is).
In donkere en schaduwrijke omgeving is het echt rood. Hoe meer zon of licht, des te meer oranje het oogt.
Ik heb dit gekocht: http://www.ebay.nl/itm/271695792755 - Self Healing Full Body Skin Cover + Screen Protector
Het self-healing zit erin dat kleine krasjes direct weer verdwijnen omdat het materiaal vrij zacht is.
Het komt erg professioneel over, met tenminste een normaal formaat microvezeldoekje, en niet zo'n postzegel.

Duidelijke instructies erbij:

Daarin staat dus dat je het met een beetje water moet aanbrengen. Ik kan mij zo voorstellen dat als je geen waterdicht toestel hebt, je daar toch wel een beetje huiverig voor bent. Maar met een Xperia Z serie toestel lach je daar om
Iedereen die een screenprotector heeft aangebracht weet wat voor kolerewerkje dat is. Nou, houd je hart maar vast, want niet alleen de voorkant én de achterkant, maar ook de zijkant kan je volplakken!
Ik heb alles er redelijk goed opgemikt (let op voor de kleine gaatjes van de microfoontjes!) maar de hoekjes (waarvan er 2 extra bij zaten) kreeg ik er niet fatsoenlijk op.
Het self-healing zit erin dat kleine krasjes direct weer verdwijnen omdat het materiaal vrij zacht is.
Het komt erg professioneel over, met tenminste een normaal formaat microvezeldoekje, en niet zo'n postzegel.

Duidelijke instructies erbij:

Daarin staat dus dat je het met een beetje water moet aanbrengen. Ik kan mij zo voorstellen dat als je geen waterdicht toestel hebt, je daar toch wel een beetje huiverig voor bent. Maar met een Xperia Z serie toestel lach je daar om
Iedereen die een screenprotector heeft aangebracht weet wat voor kolerewerkje dat is. Nou, houd je hart maar vast, want niet alleen de voorkant én de achterkant, maar ook de zijkant kan je volplakken!
Ik heb alles er redelijk goed opgemikt (let op voor de kleine gaatjes van de microfoontjes!) maar de hoekjes (waarvan er 2 extra bij zaten) kreeg ik er niet fatsoenlijk op.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.. Al zou ik aan de voorkant volgens mij sowieso liefst een glazen protector willen, dat relatief zachte plastic lijkt me niet geweldig aanvoelen.
Ps.
Tof dat je uitgebreide informatie geeft met foto's
Ps.
Tof dat je uitgebreide informatie geeft met foto's
[ Voor 15% gewijzigd door Chris.nl op 16-12-2014 20:14 ]
Verwijderd
Ik kan me niet voorstellen dat al die smalle protectordelen goed op die halfronde randen blijven zitten op lange termijn.
En hoe noodzakelijk is het om die randen te beschermen?
Verwijderd
Mijn toestel is inmiddels weer een paar weken terug na reparatie. Ik weet niet of het komt omdat ik nu mijn Rhinoshield erop heb (die kwam binnen ná de kapotte voorkant) of omdat er echt iets is verbeterd, maar inmiddels weet ik dat hij een val van mijn bed in ieder geval gewoon overleeft
N.a.v. mijn waterschade is zijn de statusupdates:
Dynafix (T-Mobile)
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 28-11-2014 11:45:39
Order - Bevestigd 28-11-2014 11:45:40
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 28-11-2014 11:45:41
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 3-12-2014 0:50:28
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 3-12-2014 11:52:32
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 4-12-2014 7:32:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 4-12-2014 16:26:50
Reparatie ETD - In behandeling 5-12-2014 11:27:21
Logistiek - Product gecrediteerd door fabrikant 16-12-2014 16:29:24
Logistiek - Product gecrediteerd door fabrikant 16-12-2014 16:29:27
Teleplan (Sony)
SONY D5803 XP Z3 COMPACT WHITE
Orderverloop
04-12-2014 07:51 order registratie
04-12-2014 07:51 versturen naar servicecentrum
04-12-2014 15:01 ontvangen in servicecentrum
05-12-2014 05:54 start onderhoud
05-12-2014 05:54 Diagnose gesteld
05-12-2014 14:14 wacht op onderdelen
17-12-2014 07:30 onderhoud afgerond

Conclusie, ik krijg een nieuwe telefoon van Sony.
Prima service/afhandeling van T-mobile en van Sony!
Zal ik nog een keer in een zwembad gaan met de telefoon? Wie weet, hij zou er tegen moeten kunnen. Wellicht houd ik het nu maar op "spatwaterdichtheid" en een watertest in de gootsteen...
Ik kan straks dus weer verder met mijn review.
Mijn Xiaomi Mi2 van 2 jaar oud heeft zich trouwens zeer goed gedragen. Ze was een perfecte vervanger van mijn huidige telefoon. Deze zal ik dus niet verkopen, maar verdiend een ere-plaats in onze woning
Dynafix (T-Mobile)
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 28-11-2014 11:45:39
Order - Bevestigd 28-11-2014 11:45:40
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 28-11-2014 11:45:41
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 3-12-2014 0:50:28
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 3-12-2014 11:52:32
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 4-12-2014 7:32:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 4-12-2014 16:26:50
Reparatie ETD - In behandeling 5-12-2014 11:27:21
Logistiek - Product gecrediteerd door fabrikant 16-12-2014 16:29:24
Logistiek - Product gecrediteerd door fabrikant 16-12-2014 16:29:27
Teleplan (Sony)
SONY D5803 XP Z3 COMPACT WHITE
Orderverloop
04-12-2014 07:51 order registratie
04-12-2014 07:51 versturen naar servicecentrum
04-12-2014 15:01 ontvangen in servicecentrum
05-12-2014 05:54 start onderhoud
05-12-2014 05:54 Diagnose gesteld
05-12-2014 14:14 wacht op onderdelen
17-12-2014 07:30 onderhoud afgerond

Conclusie, ik krijg een nieuwe telefoon van Sony.
Prima service/afhandeling van T-mobile en van Sony!
Zal ik nog een keer in een zwembad gaan met de telefoon? Wie weet, hij zou er tegen moeten kunnen. Wellicht houd ik het nu maar op "spatwaterdichtheid" en een watertest in de gootsteen...
Mijn Xiaomi Mi2 van 2 jaar oud heeft zich trouwens zeer goed gedragen. Ze was een perfecte vervanger van mijn huidige telefoon. Deze zal ik dus niet verkopen, maar verdiend een ere-plaats in onze woning
[ Voor 7% gewijzigd door Kiswum op 17-12-2014 10:21 . Reden: + plaatjes ]
Maar natuurlijk krijgen jullie foto's te zien! Ik heb even gewacht tot het een beetje fatsoenlijk er uit zag, want gisteren was het nog ...Chris.nl schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:03:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.. Al zou ik aan de voorkant volgens mij sowieso liefst een glazen protector willen, dat relatief zachte plastic lijkt me niet geweldig aanvoelen

Bobbellig dus.
Maar een halve dag later ziet het er als volgt uit (altijd moeilijk om op een foto vast te leggen):

Erg strak, op een paar kleine oneffenheden na (rechtsonder van het Sony logo, er iets onder en helemaal onderaan), die hopelijk nog wel weg trekken, maar desalniettemin niet storend zijn. Het vocht waarmee je het aanbrengt moet uit de bubbels verdampen. En natuurlijk een stofje eronder. Maar liever dat, dan een diepe kras moet je maar denken.
Het materiaal voelt aan als mijn contactlezen
Wellicht achter dit materiaal en voor een 'normale' screenprotector? Dan heb je het beste van twee werelden.
NietVerwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:31:
Mijn Xperia Acro S kon er in elk geval goed tegen, daar heb ik vaak mee in het zwembad mee lopen spelen. En "perongeluk" in een wasbak laten vallen om iemand te laten schrikken.Kiswum schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:18:
Enig minpuntje aan de Z3C: nóg kleinere SIMkaartjes. Nu past die niet meer in mijn vorige telefoon bij eventuele tijdelijke vervanging!
[ Voor 44% gewijzigd door barchettanl op 17-12-2014 11:08 ]
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Top service inderdaad! Maar ik zou zelf niet nog een keer proberen het zwembad in te gaan... dat is de goden verzoeken
Zolang ik garantie behoud (en dat zou moeten als ik hun reclame zou nadoen), dan zou het mogelijk moeten zijn 
Voorlopig ga ik niet op vakantie, dus de kans dat ik weer in een zwembad spring is erg klein.
Ik houd de ontwikkelingen even in de gaten en ik ga er vanuit dat dit gewoon een productiefout is geweest. Het is nu echter niet te hopen dat ik te maken ga krijgen met die spontaan barstende schermen
Voorlopig ga ik niet op vakantie, dus de kans dat ik weer in een zwembad spring is erg klein.
Ik houd de ontwikkelingen even in de gaten en ik ga er vanuit dat dit gewoon een productiefout is geweest. Het is nu echter niet te hopen dat ik te maken ga krijgen met die spontaan barstende schermen
Wat blijft het toch een goed toestel he. Ik kan er ook nog geen afstand van nemen.Kiswum schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:18:
(Wist je trouwens dat de legendarische developer Wajk ook een Z3C heeft gekocht, en nu ook aan het proberen is om root te verkrijgen zonder de bootloader te unlocken?
de goden verzoeken? Nee, het is je goed recht om het te doen.Canard schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:03:
Top service inderdaad! Maar ik zou zelf niet nog een keer proberen het zwembad in te gaan... dat is de goden verzoeken
Als jouw telefoon kapot ging door overhitting, omdat jij een spelletje speelt en de GPU te heet wordt, en je krijgt een nieuw toestel. Stop jij dan met het spelletje spelen of eis je gewoon weer een nieuwe bij Sony? Het lijkt me toch het laatste..
Zolang je het toestel gewoon met beleid onder water gebruikt moet er niks mis kunnen gaan. Hierdoor zou ik dus ook niet stoppen met het toestel te gebruiken waarvoor hij gebruikt mag worden.
(Dit zijn de woorden van iemand die ogeveer 4x per week met zijn Sony doucht
[ Voor 26% gewijzigd door LoeWn op 17-12-2014 11:46 ]
Als je je XP Z3C root dan verlies je aan camerakwaliteit? Hoe kan dat? Of geldt dit alleen als je de bootloader unlocked?MaDLiVe schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:22:
Nu verlies je toch wat aan camera qualiteit als je de BL unlocked, vreemd genoeg ook garantie.
[ Voor 8% gewijzigd door P-Rock op 17-12-2014 11:52 ]
Een bepaald stukje software wat met DRM beveiligd is gaat dan verloren.P-Rock schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:51:
[...]
Als je je XP Z3C root dan verlies je aan camerakwaliteit? Hoe kan dat? Of geldt dit alleen als je de bootloader unlocked?
Momenteel kun je alleen rooten door de bootloader te unlocken. Bij het unlocken van de Bootloader verlies je een aantal DRM keys die essentieel zijn voor het functioneren van enkele sony optimalisatie technieken, waaronder een aantal feats van de cam. Vooral de hoeveelheid ruis neemt gigantisch toe wanneer je in low-light situations foto's schiet. Een andere cam app zou wellicht wat kunnen helpen. Voor nu hou ik het nog even bij mijn z1c en laat ik z3c even vlak liggen tot lollipop uit is, verwachting is dat dan pas developers echt opzoek gaan naar een exploit. Ondanks de bounty (toezegging van 3k USD) gebeurd er nog weinig.P-Rock schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:51:
[...]
Als je je XP Z3C root dan verlies je aan camerakwaliteit? Hoe kan dat?
Jammer dat sony het allemaal zo moeilijk maakt, heel contradictioneel, aangezien ze wel binaries beschikbaar stellen van hun software.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Maar dat ligt dus aan de Sony app (of niet)? Dan kun je toch een andere camera app installeren?
[ Voor 6% gewijzigd door P-Rock op 17-12-2014 14:05 ]
Nee het ligt niet aan de Sony app, maar aan de "drivers" van de camera die je dan uitschakeld/verwijderd.
Door het unlocken van de Bootloader word naast je /data ook de TA partitie gewist. Dit is een essentiële partitie want hier staan onder andere de DRM Sleutels van Sony in opgeslagen. Zonder deze sleutels werkt bijvoorbeeld Mobile Bravia Engine niet meer.
Vanaf de Z1 zitten er blijkbaar ook onderdelen van de Camera in zoals hier te lezen valt:
http://www.xperiablog.net...aks-camera-functionality/
(hoewel dit is gemaakt in de 4.3.x update van Sony)
Voor het rooten van je toestel heb je dus de keuze voor het unlocken van de bootloader en daarbij een andere kernel en recovery te flashen welke je in staat stelt om te rooten. Echter gaat dit ten koste van de TA partitie.
Tegenwoordig is de Towelroot methode ook handige; echter vereist dit een kernel die dateert van voor 3 juli van dit jaar. En aangezien de Z3C dus een stuk jonger is gaat deze aan jullie neus voorbij.
De TA is te redden want deze kan je met een tool backuppen echter is hier weer root voor nodig en om te kunnen rooten moet je bootlader unlocken wat weer ten koste gaat van de TA. Werkelijk een cirkel.
Nu is het een kwestie van afwachten tot er een manier is gevonden om te rooten zonder het verlies van de TA.
Vanaf de Z1 zitten er blijkbaar ook onderdelen van de Camera in zoals hier te lezen valt:
http://www.xperiablog.net...aks-camera-functionality/
(hoewel dit is gemaakt in de 4.3.x update van Sony)
Voor het rooten van je toestel heb je dus de keuze voor het unlocken van de bootloader en daarbij een andere kernel en recovery te flashen welke je in staat stelt om te rooten. Echter gaat dit ten koste van de TA partitie.
Tegenwoordig is de Towelroot methode ook handige; echter vereist dit een kernel die dateert van voor 3 juli van dit jaar. En aangezien de Z3C dus een stuk jonger is gaat deze aan jullie neus voorbij.
De TA is te redden want deze kan je met een tool backuppen echter is hier weer root voor nodig en om te kunnen rooten moet je bootlader unlocken wat weer ten koste gaat van de TA. Werkelijk een cirkel.
Nu is het een kwestie van afwachten tot er een manier is gevonden om te rooten zonder het verlies van de TA.
Mijn Z3C gaat de laatste tijd wat minder lang mee op de batterij. Ik heb nu een paar dagen een beetje in de gaten gehouden en zie steeds dat Tinder de boosdoener is. Ik heb stamina modus aanstaan met als uitzondering Whatsapp en men mail. Verder gebruik ik de battery doctor app. Heb verder nooit locatie aanstaan tenzij ik Tinder gebruik (zelfs dan op accubesparing modus en niet op grote nauwkeurigheid) en zet het daarna ook meteen uit en heb het ook niet meer in de achtergrond draaien.
Ik heb een paar screenshots genomen en ik zie dat de gps blijkbaar gewoon doodleuk blijft aanstaan al heb ik locatie gegevens uit staan. Ik zag dat mensen hier soortgelijke problemen hadden met o.a twitter. Iemand tips? Of wordt het tijd om Tinder deraf te gooien

Ik heb een paar screenshots genomen en ik zie dat de gps blijkbaar gewoon doodleuk blijft aanstaan al heb ik locatie gegevens uit staan. Ik zag dat mensen hier soortgelijke problemen hadden met o.a twitter. Iemand tips? Of wordt het tijd om Tinder deraf te gooien

Ik heb mijn GPS altijd aan staan, net als BT en Wifi, maar ik kan uit ervaring zeggen dat dat de accu niet echt leeg trekt. Als je dat uitschakelt, scheelt het wellicht 5-10% op 2 dagen.
Ik merkte wel een groot verschil toen ik Google Now uitschakelde.
Ik merkte wel een groot verschil toen ik Google Now uitschakelde.
Tinder bleef bij mij altijd op de achtergrond draaien. Gewoon handmatig de app afsluiten nadat je het gebruikt hebt.(multitask button, swipe rechts op Tinder) Dan verbruikt het niks meer op de achtergrond.
Hier ook weer een illusie verder, Z3c van vriendin spontaan gebarsten scherm
Spinneweb vanuit de hoek, uitsparing speaker.
Opgestuurd en natuurlijk krijg ik ook te horen dat het val/stoot schade moet zijn.
Mocht dat zo zijn dan zou zij de eerste zijn om dat toe te geven, maar dat is dus absoluut niet het geval.
Zij had hiervoor jarenlang een S2 en daar was nog geen krasje of iets op te vinden.
Tel zat in haar tas op werk (kan niemand langslopen), half uur daarvoor gebruikt en daarna gebarsten.
Uitkomst onderzoek, €175,- reparatie kosten of €40,- onderzoeks kosten of vernietigen.
Is een maand oud en er zit gewoon een productiefout in, is behoorlijk wat over te vinden incl XDA survey:
https://docs.google.com/a...1bJkWaPlPRk/viewanalytics
Sony gebeld en die hadden hun second opinie erover gegeven, en de conclusie van het erkende rep. centrum overgenomen, duhhhh
). Ergens anders laten onderzoeken om een onafhankelijke visie te krijgen wordt niet erkend bij Sony. Het tegendeel bewijzen lijkt daarmee domweg onmogelijk, lekker dan.
Ik begrijp best dat dit een fraudegevoelig item is, maar het probleem is ook bij Sony bekend.
Als je scherm een bepaald barst patroon heeft, wordt de fout wel erkend en garantie gegeven.
Voldoe je daar niet aan, dan blijft dat argument ook maar meteen buiten beeld
Triest en nu maar eens kijken wat ik hier verder mee kan.
Spinneweb vanuit de hoek, uitsparing speaker.
Opgestuurd en natuurlijk krijg ik ook te horen dat het val/stoot schade moet zijn.
Mocht dat zo zijn dan zou zij de eerste zijn om dat toe te geven, maar dat is dus absoluut niet het geval.
Zij had hiervoor jarenlang een S2 en daar was nog geen krasje of iets op te vinden.
Tel zat in haar tas op werk (kan niemand langslopen), half uur daarvoor gebruikt en daarna gebarsten.
Uitkomst onderzoek, €175,- reparatie kosten of €40,- onderzoeks kosten of vernietigen.
Is een maand oud en er zit gewoon een productiefout in, is behoorlijk wat over te vinden incl XDA survey:
https://docs.google.com/a...1bJkWaPlPRk/viewanalytics
Sony gebeld en die hadden hun second opinie erover gegeven, en de conclusie van het erkende rep. centrum overgenomen, duhhhh

Ik begrijp best dat dit een fraudegevoelig item is, maar het probleem is ook bij Sony bekend.
Als je scherm een bepaald barst patroon heeft, wordt de fout wel erkend en garantie gegeven.
Voldoe je daar niet aan, dan blijft dat argument ook maar meteen buiten beeld

Triest en nu maar eens kijken wat ik hier verder mee kan.
Je winkelier moet aan kunnen tonen dat het een defect van buitenaf is. Dit kan alleen als je winkelier/Sony deze in handen heeft.
Als er geen stootschade is, dan is het duidelijk. Sony moet het repareren!
Laat je niet afschepen met dit "standaard" verhaal.
Dat doe ik ook altijd maar blijkbaar blijft gps toch gewoon aanstaan Hij staat ook altijd bovenaan de lijst bij batterijverbruik.LoeWn schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:34:
Tinder bleef bij mij altijd op de achtergrond draaien. Gewoon handmatig de app afsluiten nadat je het gebruikt hebt.(multitask button, swipe rechts op Tinder) Dan verbruikt het niks meer op de achtergrond.
Dat begrijp ik maar zij stellen dat en bewijs via ander onderzoek wordt niet geaccepteerd.Kiswum schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:22:
Je winkelier moet aan kunnen tonen dat het een defect van buitenaf is. Dit kan alleen als je winkelier/Sony deze in handen heeft.
Daar gaan we dus mee aan de slag aangezien ik de huidige stand van zaken gewoon niet accepteer.
De winkelier neem ik in deze niet niets kwalijk, ik heb daar goede ervaringen mee en weet zodoende dat zij echt wel hun best doen. Ik richt mij in deze dan ook specifiek op Sony en het acceptatie beleid van een bekende en (in selectieve gevallen) erkende productie fout.