Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Woestijn schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 00:06:
- De gladde achterkant is inderdaad onpraktisch, zou fijn zijn als er een soort ruwe sticker op de markt kwam die je op de achterkant kan plakken zonder dat die daardoor dikker wordt.
Je kan via ebay stickers kopen voor op de achterkant, bijvoorbeeld: http://www.ebay.com/itm/S...-Decal-Wrap-/271628065971

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Juancho schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:28:
Ik hoor regelmatig van mensen waarmee ik bel dat ze me heel slecht horen, een echo hebben of dergelijke. Dat ik heel ver weg klinkt.

Ik lees dat dit vaker voorkomt bij de Z3C. iemand een idee hoe dat op te lossen? Thanks!
Ik moet jou een beetje gelijk geven. Ik heb dat probleem ook met mijn Z3C, vooral als ik hem op een bepaalde manier vasthoud. Niet dat ik ver weg klink, maar wel moeilijk te verstaan ben.
De 1e keer was ik zo slim om hem boven/onder vast te houden, ja dan blokkeer ik de microfoon bijna. Maar als ik hem nu gewoon vasthou hoor ik die klacht ook wel eens van moeilijk te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Johandmc schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:38:
[...]
HEEL verhaal, klachten over verstaanbaarheid.
doe even : instellingen > geluid > geluidinstellingen > en dan gemiddeld.

en

doe even : instellingen > oproep > Ruisonderdrukking (vinkje weghalen)

Is het zo iets beter?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
jodeltje schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 01:33:
[...]

1. Ik heb op het Sony forum gelezen dat er twee soorten 'glas' gebruikt worden, Dragontrail en Gorillaglas. Misschien dat jij net een exemplaar met het goedkopere Dragontrail.
2. Ik heb een screenprotector op de achterkant geplakt en dat scheelt enorm.
3. Klopt. Ik gebruik de app 'GMD Immersive' die kan immersive mode forceren bij elke app, en heeft een hoop instelmogelijkheden.
4. Nee, zonder te rooten en je HWkeys te rerouten is dit niet mogelijk. Een custom ROM zoals PAnddroid o.i.d. kan een uitkomst zijn, maar dit lijkt me persoonlijk gewoon een eigenschap van de telefoon waar je het mee moet doen.
Sony Gorillaglas??? Dat kan ik me absoluut niet voorstellen. Had dat liever wel gehad, maar Sony gebruikt helaas nog steeds echt glas voor de voorkant. Dat er twee versies in omloop zijn kan ik me niet voorstellen. En zo ja hoe check je dit dan?

Zie inderdaad op de Engelse sites van Sony support dat het ene glas Dragontrail is en bij de andere Gorrillaglas. Maar ja hoe weet je dit in de winkel of op de site???

[ Voor 7% gewijzigd door Boneka op 28-11-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:27
Johandmc schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:38:
[...]

Ik moet jou een beetje gelijk geven. Ik heb dat probleem ook met mijn Z3C, vooral als ik hem op een bepaalde manier vasthoud. Niet dat ik ver weg klink, maar wel moeilijk te verstaan ben.
De 1e keer was ik zo slim om hem boven/onder vast te houden, ja dan blokkeer ik de microfoon bijna. Maar als ik hem nu gewoon vasthou hoor ik die klacht ook wel eens van moeilijk te verstaan.
Ik heb hier ook af en toe last van, maar in mijn huis heb ik ook regelmatig nul streepjes bereik (maar kan wel bellen). Dus ik denk dat het vooral daar aan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoD
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-07 21:28
Als je net als ik op zoek bent naar een compacte smartphone met een goede camera:

Veel foto's gemaakt in weinig licht met iPhone 5s, iPhone 6 en Sony Z3 (Compact):
http://cheapnewphones.blo...-6-full-review-world.html

(in het artikel staan links naar fotoalbums met meer foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
renio schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:53:
[...]

De eerste keer lukte het bij mij ook niet (dus ik had in A Better Camera het vinkje aangezet en daarna de built-in Camera app uitgeschakeld, getest en niet OK).
Een paar minuten later nog eens hetzelfde en toen was het wel gelukt. Ik denk niet dat ik iets in een ander volgorde gedaan had (bv eerst uitschakelen van Camera app en dan vinkje in A Better Camera aanzetten of omgekeerd.. maar kan bv geweest zijn dat ik tussendoor de Camera app gestopt / gekilled heb en dat het daardoor bij 2de poging wel ok was).

De instelling in A Better Camera app vind je terug in Settings (More Settings) > General Settings > More... > HW Shutter. Die moet je aanvinken.
Ik heb het precies zoals jij gedaan, maar helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:36
Volgende maand abn verlengen, ben er alleen nog steeds niet uit,
of het de Sony Z3C of Galaxy Alpha gaat worden !

Ben er toch wel bang voor met de Z3C dat de glasplaat snel breekt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-07-2021
Nog een slachtoffer hier. Had 'm vanochtend op m'n matras van m'n bed gelegd. Toen ik terug kwam was die dus op de grond gegleden. Hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/b7anh4.jpg

Dus het is niet echt door mijn schuld. Zal zit onder de garantie vallen?

[ Voor 16% gewijzigd door JelkeS op 29-11-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Misschien ziet Sony het door de vingers, als je als rma omschrijving "brak spontaan" opgeeft. Heb je verder nog schade aan de aluminium behuizing? Als je er een jaap van een deuk in hebt, dan heb wellicht wat minder kans.

Je had een HOESJE moeten kopen, en niet zo'n prut aftermarket ding. Maar de echte originele! :F
[sub]Rol is een bierglas van je matras af[, breek of scheurt die dan ook?/sub]

[ Voor 10% gewijzigd door Lip op 29-11-2014 12:15 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
Lip schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 12:13:
Misschien ziet Sony het door de vingers, als je als rma omschrijving "brak spontaan" opgeeft. Heb je verder nog schade aan de aluminium behuizing? Als je er een jaap van een deuk in hebt, dan heb wellicht wat minder kans.

Je had een HOESJE moeten kopen, en niet zo'n prut aftermarket ding. Maar de echte originele! :F
Verder helemaal geen beschadigingen aan de voorkant of aan de zijkanten. Alleen de achterkant die dus helemaal beschadigd is

Heb nog nooit hoesjes gebruikt op al m'n vorige telefoons en gaat al vele jaren goed. Deze heb ik nu 1 a 2 maanden en gaat meteen fout. Heb nu dus op de harde manier ondervonden om hoesjes te gebruiken.

En heb een glas van m'n bed af gerold en die bleef gewoon keurig heel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
JelkeS schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 13:26:
[...]

Verder helemaal geen beschadigingen aan de voorkant of aan de zijkanten. Alleen de achterkant die dus helemaal beschadigd is

Heb nog nooit hoesjes gebruikt op al m'n vorige telefoons en gaat al vele jaren goed. Deze heb ik nu 1 a 2 maanden en gaat meteen fout. Heb nu dus op de harde manier ondervonden om hoesjes te gebruiken.

En heb een glas van m'n bed af gerold en die bleef gewoon keurig heel
En daarom ga ik denk ik toch voor de Samsung Galaxy Alpha !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Lip schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 12:13:
mwah. De kans is groter dat het bierglas het overleeft. Dat geeft toch wel aan dat het toestel echt te fragile gebouwd is

[ Voor 6% gewijzigd door LoeWn op 29-11-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JelkeS schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 10:53:
Nog een slachtoffer hier. Had 'm vanochtend op m'n matras van m'n bed gelegd. Toen ik terug kwam was die dus op de grond gegleden. Hier het resultaat:

[afbeelding]

Dus het is niet echt door mijn schuld. Zal zit onder de garantie vallen?
Onvoorstelbaar hoe glad dit apparaat is. Mijn telefoon is al twee keer "spontaan" van een nachtkastje en van een eettafel gegleden terwijl je met het blote oog niet kunt zien dat deze oppervlakten niet helemaal waterpas zijn. Gelukkig zonder schade maar ik houdt mijn hart vast voor het moment dat het een keer mis gaat.
Zo jammer dat Sony deze formidabele telefoon in zo'n gladde kwetsbare behuizing heeft gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijdens onze huwelijksreis heeft mijn telefoon het begeven door waterschade...

In dit topic is nog niets over waterschade vermeld, dus ik zal in dit geval de eerste zijn (de Z3 en de voorgaande Z telefoons en tablets op Tweakers overigens wel veelvuldig aangemeld met waterschade).
Gisteren kwam ik terug van vakantie en heb ik mijn toestel direct bij T-Mobile en vervolgens ook bij Sony gemeld. Er leek van beiden kant serieus op gereageerd te zijn en toen ik de T-shop stond, werd er ook een mooie video van de onderwatermogelijkheden aangetoond.

Hoe is het fout gegaan?
Geen idee, maar de waterschade was in het zwembad ontstaan die maximaal 1,1m diep is. Ik heb de telefoon er nog geen 30 minuten in gebruikt (in totaal) heeft de telefoon zo'n 5-10 minuten in het water gelegen. De foto's en video's kunnen de gehele tijdslijn weergeven, echter kan ik daar niet meer bij :(

Ik merkte dat het scherm na zo'n 15-20 minuten steeds donkerder werd, ik dacht dat het te maken had met het zonlicht en dat het wel aan mij zou liggen. Op de rand van het zwembad heb ik de telefoon afgedroogd en merkte ik dat het scherm niets meer deed en gewoon zwart bleef. De telefoon heb ik nog wel aan/uit kunnen zetten, maar het scherm leek al overleden te zijn.
De dagen daarna heb ik de telefoon nog vaak aan/uit gezet en een reset gegeven waardoor je af en toe wat trillingen voelde en ik ook 1 keer heel even een wit/grijzig beeld kreeg. Het rode ledje gaf af en toe wel een rood signaal af als je hem oplaadde, maar dat was niet altijd het geval.
Op de Dominicaanse Republiek (tijdens deze vakantie) heb ik ook maar wat rijst gekocht, want het was nu eenmaal schade die werd veroorzaakt door waterschade. De telefoon heb ik er 2 dagen in gelegd, maar het enige wat werkte was het rode ledje.

Het blijkt dat er op het Xperia forum van Sony en bij de consumentenbond klachten zijn binnen gekomen over de Z3 en het lijkt erop dat een oude wond weer is opgehaald bij Sony. Net als bij voorgaande modellen is de waterdichtheid niet altijd even betrouwbaar.

Ik heb de telefoon van tevoren thuis ook getest door de telefoon in een bak water te leggen. Ik heb de telefoon laten filmen terwijl deze in de waterbak van de hond lag, maar op een of andere manier zette de telefoon het filmen uit als hij even 10-20 seconden in de bak lag. Wellicht had dit te maken met de nabijheidssensor of met iets anders. Het filmen met de frontcam is ook niet goed gelukt. Wellicht was dit een beveiliging van de telefoon, want hij ging daardoor steeds terug naar het hoofdscherm. In alle gevallen had ik de klepjes dicht en zorgde ik ervoor dat je het scherm niet kon bedienen met het touchscreen. De no-touch snelkoppeling was hierbij ingeschakeld.

Wat betreft de klepjes, die gebruik ik nauwelijks. De simkaart blijft altijd op z'n plek zitten en de usbpoort gebruikte ik nauwelijks doordat ik mijn backups via Wifi naar de NAS stuur en de telefoon wordt met een magnetische kabel opgeladen.

De telefoon is gisterenavond (28 november) bij T-mobile ingeleverd en zal worden doorgestuurd naar Sony i.p.v. Dynafix. Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Edit: Meld waterschade, maar zeker ook spontane scheuren van het scherm altijd bij je verkoper!
Ik krijg sterk het geval dat er een productiefout is waardoor deze problemen te snel kunnen ontstaan. Zolang er geen valschade is en je scherm is gebarsten, dan moet deze op z'n minst worden beoordeeld door Sony.
.

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 29-11-2014 18:38 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Ik kan maar niet kiezen tussen mijn Z3 compact en mijn iPhone 5S.. De iPhone lijkt door alle verhalen over de fragiliteit van de Z3 compact steeds meer de verstandige, degelijke keus.. Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@hierboven, gewoon het originele hoesje gebruiken, en anders niet laten stuiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Hadden we eerst de man van glas nu is het de telefoon van glas.......Sony. Gelukkig heb ik hem nog niet gekocht. Vind dit gewoon niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:13
Kiswum schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 18:31:
[...]
Ik heb de telefoon van tevoren thuis ook getest door de telefoon in een bak water te leggen. Ik heb de telefoon laten filmen terwijl deze in de waterbak van de hond lag, maar op een of andere manier zette de telefoon het filmen uit als hij even 10-20 seconden in de bak lag. Wellicht had dit te maken met de nabijheidssensor of met iets anders. Het filmen met de frontcam is ook niet goed gelukt. Wellicht was dit een beveiliging van de telefoon, want hij ging daardoor steeds terug naar het hoofdscherm. In alle gevallen had ik de klepjes dicht en zorgde ik ervoor dat je het scherm niet kon bedienen met het touchscreen. De no-touch snelkoppeling was hierbij ingeschakeld.
[...]
Och wat erg, de Z3 (Compact) is inderdaad niet altijd even betrouwbaar en waterproof als zij aangeven. Goed dat het is gelukt om via Sony garantie te verkrijgen.

Over je test - deze zegt niet zoveel over hoe waterdicht je telefoon is, omdat je niks merkt. Een andere methode om te controleren of de telefoon een gesloten systeem is, is via de druksensor.

Als je *#*#7378423#*#* intikt in de dialer, krijg je een menu te zien. Kies voor Service tests en dan Pressure Sensor. Deze laat zien hoeveel druk de telefoon meet. Als je nu zachtjes knijpt/drukt op het scherm/achterkant, hoort de druk omhoog te gaan. Zo weet je of alle sluitingen goed zijn. Na een korte tijd zal de waarde weer afnemen, dit komt omdat lucht er toch in en uit kan (met wat moeite), maar water zou niet in het apparaat horen te kunnen komen. Als je dan een klep opent zal de waarde bij druk zetten gewoon altijd stabiel blijven, dan weet je dat het apparaat (momenteel) een duik niet zal overleven.

Als dit het geval is, met gesloten klepjes, direct melden.

Edit: Eerste *# horen er twee van te zijn, sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikt: Bedankt voor deze info.
Ik had nooit geweten dat je de druk op die manier kon testen. Goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishengel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 09:41
Ik krijg geen menu als ik in type.ben wel benieuwd. Lukt het andere wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Mij ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komt door de typo:
*#*#7378423#*#*

De Pressure Sensor komt overigens niet voor op de Z1c van mijn vrouw. Het zal dus ook een nieuwe feature zijn van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishengel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 09:41
Het werkt. bij mij loopt de drukmeter net zo snel op als af. Dus zal niet water dicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is de achterkant echt zo gevoelig, of is het een slechte batch geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
het lijkt er haast op dat het echt erg gevoelig is, misschien dat er na een tijdje 3rd party achterschermpjes op de markt komen, van plastic, als het even kan.

maar, die van mij heeft inmiddels een deuk op de metalen rand om het scherm, het glas is nog gewoon heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Oeps! Het is inderdaad een typo, het hoort *#*#7378423#*#* te zijn in plaats van *#7378423#*#*.

Dat de druk weer snel afneemt klopt helemaal. Als de druk überhaupt omhoog gaat klopt het. Dat de druk zich na een tijdje weer normaliseert hoort, anders kan het apparaat de omgevingsdruk niet meten. Moet je eens voorstellen wat er gebeurt als je in Schiphol in het vliegtuig stapt (zeeniveaudruk) dat vervolgens snel naar 10km gaat? Als de Z3 echt potdicht zou zitten, zou er in ieder geval iets ploppen, dit wil je niet hebben. Sony heeft er een soort luchtklep inzitten waar lucht met wat moeite doorheen kan, maar water als het goed is niet.

Kortom - als het nummertje überhaupt omhoog gaat, zit het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Als je dit soort filmpjes ziet dan snap je er niks van

https://www.youtube.com/watch?v=wUwEoOZ4byQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
Ik heb wel een nieuwe acterkant gevonden:

http://www.etradesupply.c...t-battery-door-black.html

Geen idee of het origineel is en of het goede kwaliteit is, maar als ik de gok waag zou ik er dan mee naar de lokale telefoonboer kunnen gaan en 'm daar laten vervangen? Of krijg ik dan problemen met de garantie enzo?

Ik gok dat het wel stukken voordeliger is en ook nog eens sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Haha de garantie kun je sowieso vergeten. Waterdichtheid ook. Ik zou de telefoon niet meer onder water willen houden als een lokale telefoonboer een andere achterkant op gezet heeft.
Vooral als je weet dat Sony zowat je hele telefoon vervangt bij een reparatie, om te kunnen garanderen dat het weer waterdicht is ;)

Ik ben trouwens wel benieuwd wel telefoonboer zich er aan wilt wagen. Volgens mij is het geen makkelijk karwei.

[ Voor 15% gewijzigd door LoeWn op 01-12-2014 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mee eens met LoeWn.
Het vervangen van dat ding kun je wellicht zelf, dat hebben een aantal mensen met de Z1c ook gedaan (van kunststof naar glas). Ik zou het er zelf ook niet aan wagen. Waterdichtheid is dan absoluut niet meer gegarandeerd en je met in 1x je 2 jaar garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
JelkeS schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:55:
Ik heb wel een nieuwe acterkant gevonden:

http://www.etradesupply.c...t-battery-door-black.html

Geen idee of het origineel is en of het goede kwaliteit is, maar als ik de gok waag zou ik er dan mee naar de lokale telefoonboer kunnen gaan en 'm daar laten vervangen? Of krijg ik dan problemen met de garantie enzo?

Ik gok dat het wel stukken voordeliger is en ook nog eens sneller
Zo, met een beetje mazzel heb je niet eens lijm nodig, trek die blauwe folie eraf en gaan.

Waarom zou dit een moeilijk of riskant klusje zijn eigenlijk? Als ik naar het glas kijk ziet het er uit alsof het niet geklemd in de telefoon ligt. Gewoon eruit peuteren en dichtmaken met de nieuwe achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn

Mwah, ik zou me er niet aan riskeren als ik dit gezien heb. (ik ben veel te lomp voor dit werk) Maar als je het zelf wel kunt.. Plus je geeft niks om garantie. Plus je bent of heel dapper, of je houd je telefoon weg van het water..Waarom niet

EDIT: Zojuist de NL Alert binnen gekregen. Terwijl ik vanochtend hoorde op de radio dat het niet werkt icm met 4G.

[ Voor 17% gewijzigd door LoeWn op 01-12-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 17:42
LoeWn schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:22:
EDIT: Zojuist de NL Alert binnen gekregen. Terwijl ik vanochtend hoorde op de radio dat het niet werkt icm met 4G.
Ik heb de alert niet gehad (Vodafone)... was je verbinding op moment toevallig 3G/H?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Canard schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:30:
[...]

Ik heb de alert niet gehad (Vodafone)... was je verbinding op moment toevallig 3G/H?
Nee, ik zat op dat moment op WiFi en had amper 1 streepje bereik.

EDIT: ik heb KPN/HI btw

[ Voor 4% gewijzigd door LoeWn op 01-12-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
Ik heb even geïnformeerd bij de telefoonboer. Hij zei: Het kost €45 en het is een klusje van 2 minuten om zo'n achterkant te vervangen. Volgens hem een originele achterkant met originele lijm.

Maar of dit helemaal te vertrouwen is weet ik niet. Aangezien die al begon over de Z2 Compact haha

En ze gaven geen garantie dat die daarna weer waterdicht is, dus waarschijnlijk gaat die gewoon richting Sony.

[ Voor 5% gewijzigd door JelkeS op 01-12-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:33
Ik sinds 3 weken een zwarte z3c. Na 2 jaar gnex is de batterijduur echt een verademing. Voor de rest is de telefoon voor mijn gebruik "goed genoeg" (ik stel geen speciale eisen) en het formaat perfect.

Hier mijn laatste batterij cycle:

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/Screenshot_2014-11-30-09-21-59_zps5a6089b4.png

Hierbij heeft het scherm 5 uur aangestaan en heb ik 75 minuten gebeld. Daarnaast natuurlijk de vaste waarden (netwerk, systeem, verbindingen) en de zaken die nauwelijks invloed hadden op de batterij duur (whatsapp, sms, browser, etc). 3-4 dagen is voor mijn gebruik dus prima te doen! _/-\o_

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:15
Ik blijf toch mijn hoofd breken over een witte of een zwarte Z3C, vind de witte wel iets hebben alleen heel mijn omgeving vind wit voor vrouwen, #firstworldproblems :')

Vraagje aan Z3C bezitters, ligt het scherm ''gelijk'' met de body aan de randen, of voel je bij het links-rechts swipen dat er een rand is omdat het scherm iets lager ligt ?
Niet dat het mijn aankoop zou uitstellen, maar vind het prettiger zoals bij een iPhone 6 dat je niet merkt dat er een rand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Je kunt altijd nog de druktest proberen als het zover komt, maar probeer het eerst bij Sony zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ook achterkant te verkrijgen die niet van glas is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 08:07:
is er ook achterkant te verkrijgen die niet van glas is? :)
Dan moet je het een iPhone of Galaxy, G of One gaan noemen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Je kunt voor de Z1 Compact gaan, maar die heeft een ietwat oudere processor, een slechter scherm, geen stereo-speakers, maar wel een plastic achterkant (die krast). Anders ben je inderdaad naar andere merken aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Patatjemet schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:17:
Ik sinds 3 weken een zwarte z3c. Na 2 jaar gnex is de batterijduur echt een verademing. Voor de rest is de telefoon voor mijn gebruik "goed genoeg" (ik stel geen speciale eisen) en het formaat perfect.

Hier mijn laatste batterij cycle:

[afbeelding]

Hierbij heeft het scherm 5 uur aangestaan en heb ik 75 minuten gebeld. Daarnaast natuurlijk de vaste waarden (netwerk, systeem, verbindingen) en de zaken die nauwelijks invloed hadden op de batterij duur (whatsapp, sms, browser, etc). 3-4 dagen is voor mijn gebruik dus prima te doen! _/-\o_
5 dagen! _/-\o_

Heb je geen 3G/4G aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:33
kepler schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:26:
[...]

5 dagen! _/-\o_

Heb je geen 3G/4G aanstaan?
Jawel, als ik de deur uit ben en geen beschikking heb over wifi :9 (+/- 10 uur in die 5 dagen). Overigens geeft mijn telefoon ook aan dat ik binnen de periode van 5 dagen 28% van de tijd geen signaal had (vodafone in apeldoorn e.o.). Dit lijkt mij behoorlijk veel. Heeft iemand anders last van slecht bereik met deze telefoon?

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Patatjemet schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:40:
[...]

Jawel, als ik de deur uit ben en geen beschikking heb over wifi :9 (+/- 10 uur in die 5 dagen). Overigens geeft mijn telefoon ook aan dat ik binnen de periode van 5 dagen 28% van de tijd geen signaal had (vodafone in apeldoorn e.o.). Dit lijkt mij behoorlijk veel. Heeft iemand anders last van slecht bereik met deze telefoon?
Ik heb ook 90% van de tijd Wifi aanstaan, maar kom toch 'maar' tot 2 dagen gebruik. Schermtijd komt dan ook uit rond de 5u, dus waarschijnlijk gebruik ik de telefoon dan toch net iets meer :D Toch erg tevreden met die twee dagen :Y

Ik heb wel de stamina-modus aanstaan, met Whatsapp, buienalarm en gmail als uitzondering. Die komen echter niet terug als batterij-vreters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb sinds afgelopen weekend m'n S4 mini ingeruild voor de Z3c.
Vooral de batterijduur is een aangename verrassing. Ik doe op dit moment 1 dag en 18 uur zonder opladen, met 7 uur screentime en nog 20% over!
Uiteraard wel de stamina mode, met whatsapp, flitsmeister en spotify in de uitzondering.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
G*dverd*mme! Ook ik heb een SCHEUR in mijn telefoon, aan de achterkant, diagonaal (linksonder naar rechtsboven). De scheur zit van binnen, want ik voel het niet als ik er met mijn vinger overheen ga. Ik heb al veel meer verhalen gelezen over scheuren in dit topic.

Wat is de beste manier om dit goed af te handelen? Via telefoonwinkel, via coolblue (waar ik 'm gekocht heb) of? Ik ben namelijk niet van plan om reparatiekosten te gaan betalen.. want ik ben er tot op heden erg zuinig op geweest! TIPS zijn zeer welkom. Bij oudere Z toestellen heb ik bedragen gelezen van meer dan 200 euro.. daar zit ik echt niet op te wachten.

Doodzonde, want ik was er zo blij mee! :/

[ Voor 4% gewijzigd door JackL89 op 02-12-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
JackL89 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:10:
G*dverd*mme! Ook ik heb een SCHEUR in mijn telefoon, aan de achterkant, diagonaal (linksonder naar rechtsboven). De scheur zit van binnen, want ik voel het niet als ik er met mijn vinger overheen ga. Ik heb al veel meer verhalen gelezen over scheuren in dit topic.

Wat is de beste manier om dit goed af te handelen? Via telefoonwinkel, via coolblue (waar ik 'm gekocht heb) of? Ik ben namelijk niet van plan om reparatiekosten te gaan betalen.. want ik ben er tot op heden erg zuinig op geweest! TIPS zijn zeer welkom. Bij oudere Z toestellen heb ik bedragen gelezen van meer dan 200 euro.. daar zit ik echt niet op te wachten.

Doodzonde, want ik was er zo blij mee! :/
Echt super jammer dat Sony dit toestel zo belabberd gemaakt heeft !
Durf hem gewoon niet te kopen omdat deze zo breekbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt de kras direct bij Coolblue melden, collega heeft het zelfde voor zijn vrouw gedaan.

@Katmi: Je kunt het uittesten in een winkel ;)
Ik voelde niet echt een rand, wellicht voel je wel het verschil tussen de bezel en het glas. Het is echter geen drempel van 1mm of hoger. (voor zover ik me kan herinneren :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Kiswum schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:40:
Je kunt de kras direct bij Coolblue melden, collega heeft het zelfde voor zijn vrouw gedaan.

@Katmi: Je kunt het uittesten in een winkel ;)
Ik voelde niet echt een rand, wellicht voel je wel het verschil tussen de bezel en het glas. Het is echter geen drempel van 1mm of hoger. (voor zover ik me kan herinneren :))
Albert020 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:20:
[...]

Echt super jammer dat Sony dit toestel zo belabberd gemaakt heeft !
Durf hem gewoon niet te kopen omdat deze zo breekbaar is...
Dat was ook mijn twijfel in eerste instantie, maar toch besloten om 'm te kopen. Erg blij mee, totdat er een scheur in kwam. Telefoon functioneert nog prima, maar ik stuur 'm toch terug.
Waarom?
1. Ziet er niet mooi uit
2. Bang dat de telefoon verder stuk gaat
3. Gewoon belachelijk dat er een scheur in kan komen als je er zo zuinig mee om bent gegaan

Wel opvallend dat de telefoon bij veel mensen zo breekbaar is. Lijkt mij een productiefout, bouwkwaliteit niet goed genoeg.

*Ik heb inmiddels melding gemaakt bij Coolblue. Ze 'snappen' mijn probleem en ik stuur 'm morgen naar Coolblue toe, die het verder zullen afhandelen. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren en of het me geld gaat kosten.. mag toch hopen van niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 12:11
Sinds dag 1 dit toestel in gebruik, heb hem een paar keer laten vallen maar het toestel is nog volledig zonder schade, sinds een maandje rhino shield op de voor en achterkant zitten, ben niet bang dat dit toestel beschadigt raakt. jammer om te lezen dat niet iedereen deze ervaring deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 08:43
De mijne (met volledig gebarsten achterkant zonder dat-ie gevallen is) na melding teruggestuurd naar Studentmobiel.
Zij sturen m door ter reparatie naar Teleplan, en hopen/verwachten dat hij met 10-14 dagen weer (in hele toestand) in mijn bezit is... we wachten af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouge Baste
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 07:37
dolledriesnl schreef op woensdag 03 december 2014 @ 08:20:
De mijne (met volledig gebarsten achterkant zonder dat-ie gevallen is) na melding teruggestuurd naar Studentmobiel.
Zij sturen m door ter reparatie naar Teleplan, en hopen/verwachten dat hij met 10-14 dagen weer (in hele toestand) in mijn bezit is... we wachten af!
Ik zou je verwachting van 10-14 dagen maar vast bijstellen... De mijne is ondertussen al 3,5 week bij Teleplan. Deze had ik opgestuurd omdat hij niet meer waterdicht was.
De status kun je wel volgen maar hij staat nu vanaf 12-11 al op "wachten op onderdelen". Waarschijnlijk komen ze onderdelen te kort met alle telefoons die ter reparatie worden aangeboden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 08:43
Rouge Baste schreef op woensdag 03 december 2014 @ 08:24:
[...]

Ik zou je verwachting van 10-14 dagen maar vast bijstellen... De mijne is ondertussen al 3,5 week bij Teleplan. Deze had ik opgestuurd omdat hij niet meer waterdicht was.
De status kun je wel volgen maar hij staat nu vanaf 12-11 al op "wachten op onderdelen". Waarschijnlijk komen ze onderdelen te kort met alle telefoons die ter reparatie worden aangeboden ;) .
en bedankt voor deze 'hoopvolle' info ;)
ik zal de voortgang hier melden... met al die achterkant-reparaties zal het vervangen zelf een routineklus zijn en dus zeker niet de bottleneck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
JackL89 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:08:
[...]

[...]

Dat was ook mijn twijfel in eerste instantie, maar toch besloten om 'm te kopen. Erg blij mee, totdat er een scheur in kwam. Telefoon functioneert nog prima, maar ik stuur 'm toch terug.
Waarom?
1. Ziet er niet mooi uit
2. Bang dat de telefoon verder stuk gaat
3. Gewoon belachelijk dat er een scheur in kan komen als je er zo zuinig mee om bent gegaan

Wel opvallend dat de telefoon bij veel mensen zo breekbaar is. Lijkt mij een productiefout, bouwkwaliteit niet goed genoeg.

*Ik heb inmiddels melding gemaakt bij Coolblue. Ze 'snappen' mijn probleem en ik stuur 'm morgen naar Coolblue toe, die het verder zullen afhandelen. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren en of het me geld gaat kosten.. mag toch hopen van niet!
Ik heb precies hetzelfde gehad bij Coolblue. Uiteindelijk hebben ze hem gratis gerepareerd en had ik hem na iets meer dan twee weken weer terug. Mijn telefoon had zelfs wat valschade, maar de scheur was niet ontstaan door een valpartij.

Het vreemde was dat ik maar niks hoorde en zelf er achteraan ben gegaan. Toen werd gezegd dat het niet onder garantie viel en ik een offerte zou krijgen. Twee minuten later kreeg ik een mailtje dat hij gratis gerepareerd was en onderweg was terug naar mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij (groene Z3C) was de voorkant van het glas kapot. Touchscreen werkte ook niet meer. Toestel was niet gevallen en ik had het de anderhalf uur ervoor niet aangeraakt. Volgens Belsimpel was het toestel wél gevallen en zou ik de reparatie moeten betalen.

Uiteindelijk is het toestel door Teleplan wel gewoon onder garantie gerepareerd en heeft het me niks gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Bij mij was het toestel wel gevallen (oké van erg lage hoogte) en is ook onder garantie gerepareerd.

Sony/Teleplan ziet blijkbaar ook in dat het toestel te breekbaar is, en doet tot nu toe nog niet moeilijk over garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd of er iets veranderd/verbeterd is aan de behuizing/het glas na reparatie. De hele buitenkant wordt tenslotte vervangen vanwege de waterdichtheid.

Wel zonde hoor, dat het zo'n kwetsbaar toestel blijkt te zijn. Ik ben er verder echt superblij mee (die batterij! _/-\o_ ), maar vrees een beetje de periode van 2 jaar. Kan me niet voorstellen dat hij niet toch een keertje uit m'n handen glijdt of van de bank valt ofzo.

Er zit nu een Rhinoshield op en ik heb een plastic case eromheen aan de achterkant, maar echt heel veilig voelt het nog altijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Is er ondertussen niet een keer een revisie gedaan door sony? Dat ze evt. spanning van het glas hebben weten te halen tijdens de productie of zo?
Meestal zie je wel dat kinderziektes vanaf een bepaalde batch niet meer voorkomen, maar bij de z3c lees ik al vanaf launch steeds hetzelfde over het barsten en de klepjes...

Iets over bekend? Ik moet de mijne namelijk nog steeds een keer halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat bij de eerste batches van de Z1c problemen waren met de camera (blauwe waas) icm de kunststof behuizing. Bij de batches die 12 weken later op de markt waren werd het probleem niet/nauwelijks vermeld en in de Z3c zit dezelfde camera en daar is het probleem ook niet aanwezig.

Sony kan dus de product aanpassen/veranderen, zonder dit aan de consument te laten weten of überhaupt aan te geven dat er een fout is ontdekt.

Ik ga er vanuit dat het, snel scheuren van het glas, een productieprobleem is die inmiddels/snel opgelost is. Ik ga er ook vanuit dat het probleem ook nog na 1 jaar opgelost zal worden, vooral als Sony zelf toegeeft dat er iets mis is.
Het slechtste wat je als consument kunt doen is: niets doen en met een defect scherm door blijven lopen als deze spontaan is ontstaan.
Ik vermoed overigens dat al deze defecte telefoons direct naar Sony worden gestuurd vanuit Dynafix/Teleplan. Dit is niet alleen om Sony er zelf naar te laten kijken, maar ook doordat het misschien niet waterdicht gemaakt kan worden. Dit is dan ook de reden waarom T-Mobile mijn mobiel niet naar Dynafix, maar direct naar Sony stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56
Even een paar vragen.
- Ik was in november in Australië. Sms'en ging prima met de Z3c, maar bellen ging niet goed. De persoon die ik belde (en mij daarna ook terugbelde) hoorde mij wel, maar ik haar niet. Had ik - bedacht ik later - 4G moeten uitschakelen, of was er iets anders aan de hand?
- Bij mij werkt het scherm draaien niet naar behoren. Als ik scherm automatisch draaien aanvink (en eventueel Smart-schermdraaiing aanzet), dan gaat het zoals het moet, maar als alles uitgevinkt staat, dan draait het scherm nog steeds geregeld. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
- Het ontgrendelen van het scherm lukt niet altijd in één keer. Ik heb op xda gelezen dat er meer zijn met dit probleem, maar zou dit software- of hardwarematig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
kepler schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:08:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad bij Coolblue. Uiteindelijk hebben ze hem gratis gerepareerd en had ik hem na iets meer dan twee weken weer terug. Mijn telefoon had zelfs wat valschade, maar de scheur was niet ontstaan door een valpartij.

Het vreemde was dat ik maar niks hoorde en zelf er achteraan ben gegaan. Toen werd gezegd dat het niet onder garantie viel en ik een offerte zou krijgen. Twee minuten later kreeg ik een mailtje dat hij gratis gerepareerd was en onderweg was terug naar mij
Bedankt voor de info Kepler! Ik hoop (verwacht eigenlijk) dat ze 'm bij mij ook gratis gaan repareren, want ik heb de Z3 Compact nog geen(!) maand. En ik ga er ook achteraan.. d:)b

Allemaal leuk en aardig, dat 'mooie' design. Maar kunststof, bijvoorbeeld een S5, is toch een stuk minder breekbaar. Ik heb geen spijt van mijn aankoop, maar de breekbaarheid is wel een minpuntje. De Nokia 3310 was niet stuk te krijgen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaagisdenaam schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:41:
Is er ondertussen niet een keer een revisie gedaan door sony? Dat ze evt. spanning van het glas hebben weten te halen tijdens de productie of zo?
Meestal zie je wel dat kinderziektes vanaf een bepaalde batch niet meer voorkomen, maar bij de z3c lees ik al vanaf launch steeds hetzelfde over het barsten en de klepjes...
Hoezo klepjes, dat valt volgens mij reuze mee tot nu toe.
Men maakt zich misschien wel zorgen over de duurzaamheid van de klepjes maar ik heb nog nauwelijks iets gelezen van echte problemen of schade aan de klepjes.
Bovendien is frequent gebruik van de klepjes eventueel te voorkomen door een magneetlader te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:21
BlackLabel01 schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:51:
Ik heb de Z3 Compact nu een kleine week, kom van een iPhone 5. Ben tot nu toe tevreden met het toestel, geen gebarsten glas, ook al heb ik hem een aantal keer laten vallen (zonder hoesje :P ).
Nou, dit kan ik inmiddels ook ontkrachten. Sinds vandaag zit er een klein barstje aan de achterkant, vanaf de bovenkant tot de 'ring' om de camera. Maar eens kijken of ik hem gelijk opstuur, eigenlijk niet zo'n zin om hem weken kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ik heb een probleem met het synchroniseren van mijn kalender. Ik gebruik al tijden Today als calender app. Dit heeft een mooi material design en heeft mooie aanpasbare widgets. Synchroniseren ging goed. Zowel Today als de standaard Calendar (met Sony design) kregen alle afspraken goed binnen. (uiteraard meldingen uitgezet bij de standaard Calendar). Nu wilde ik eigenlijk de Google Calendar proberen omdat deze een update had gekregen naar material design. Na een dag proberen vond ik 'm toch niet zo goed als Today, dus heb ik het weer verwijderd. Alleen, nu synchroniseert de agenda niet meer. In instellingen > acounts staat er geen optie meer om agenda te synchroniseren. Ik heb Today opnieuw geinstalleerd, geen effect. Ik heb mijn Google Account opnieuw toegevoegd, geen effect. Is er nog iets wat ik kan proberen? Ik heb geen zin in een reset, en ook geen zin om 3 kalender apps op mijn telefoon te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouge Baste
Na 3,5 week wachten ben ik deze week toch rond gaan bellen over wanneer mijn toestel eens klaar zou zijn. Nu ben ik net gebeld door KPN en ik mag vanmiddag een nieuw toestel op gaan halen omdat het toch wel erg lang duurde.
Nu twijfel ik alleen nog of ik daar nog de mogelijkheid wil bespreken om een ander toestel uit te kiezen... Ben het vertrouwen in het toestel eigenlijk wel een beetje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Na 2 maanden en toch al een aantal valpartijen heeft het glas van mijn Z3 Compact het nog steeds niet begeven. Dus ik weet niet of al die verhalen van een foutieve eerste batch echt wel kloppen. Maar misschien heb ik gewoon een unicorn model (of zeer zachte tegels in mijn apartement).

Wel ben ik heel blij dat ik direct de voor en achterkant voorzien heb van een screenprotector, anders had ik ongetwijfeld al wel enkele krassen op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
TTC schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:53:
Na 2 maanden en toch al een aantal valpartijen heeft het glas van mijn Z3 Compact het nog steeds niet begeven. Dus ik weet niet of al die verhalen van een foutieve eerste batch echt wel kloppen. Maar misschien heb ik gewoon een unicorn model (of zeer zachte tegels in mijn apartement).

Wel ben ik heel blij dat ik direct de voor en achterkant voorzien heb van een screenprotector, anders had ik ongetwijfeld al wel enkele krassen op de achterkant.
Zou je eens op het scherm willen kloppen, en op de achterkant? En vertellen wat je bevindingen zijn (welke plekken hol klinken en welke niet). Ik heb heel erg het idee dat er bij mijn toestel erg veel holle plekken zitten. En het glas kan natuurlijk veel minder hebben als het niet ondersteunt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
Ik heb na 2 maanden ook nog geen krasje gezien (of mijn ogen zijn wat slechter) en ook gelukkig nog geen barst. En hoop ook zo dat het zo blijft, maar vanwege de 'barst'-verhalen durf ik mijn oude telefoon eigenlijk niet weg te geven. Stel dat het wel gebeurt dan heb ik in in ieder geval een mobiel achter de hand.
Ik heb dat klop-verhaal van LoeWn wel geprobeerd en had inderdaad het idee dat het in het midden holler klonk.
Gebogen dingen (zoals het wegdek van een brug), van glas weet ik het niet kunnen toch meer kracht verdragen dan platte dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 19-09 07:47

Shabbaman

Got love?

Ik heb last van een behoorlijk kansloze bug. En om het nog erger te maken, het heeft nog te maken ook met een van mijn grootste irritaties met de interface die Sony over Android heeft geplakt: locatieservices en GPS. Normaal gesproken kan je in Android locatieservices aanzetten zonder GPS aan te zetten. Op deze telefoon kan dat niet: je hebt de keuze voor locatie aan of uit. Aangezien ik er niet op zit te wachten dat GPS de batterij leegtrekt, zet ik Locatie enkel aan als ik GPS nodig heb. Da's jammer, want daardoor kan je Google Now eigenlijk niet goed gebruiken (of beter gezegd, Google kan mij niet goed misbruiken om me locatiespecifieke onzin voor te schotelen).

Goed, nu de bug. Vorige week viel me ineens op dat de Twitter-app in een periode van 10 uur na het opladen 80% van de batterij had gebruikt (zoals weergegeven in Energiebeheer>Batterijverbruik). Doorklikken naar Gebruiksdetails liet zien dat de volledige periode na het opladen de app GPS actief heeft gebruikt. Of beter, geprobeerd heeft te gebruiken, want GPS stond uit. Blijkbaar had ik "locatie delen" in Twitter geactiveerd. Deactiveren of de app stoppen had geen enkel effect, GPS bleef actief. Ik heb de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, zonder locatiegegevens te delen, en het probleem is opgelost. Totdat ik dinsdag Google Maps had gebruikt om de weg te vinden... gisteravond kwam ik erachter dat Maps de hele dag GPS heeft gebruikt, waardoor die app de helft van de batterij heeft verbruikt. App gestopt, opnieuw opgeladen, maar vanmorgen hetzelfde probleem. Ik vind het redelijk bizar eigenlijk. Zijn er meer mensen met dit probleem?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

LoeWn schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:18:
[...]

Zou je eens op het scherm willen kloppen, en op de achterkant? En vertellen wat je bevindingen zijn (welke plekken hol klinken en welke niet). Ik heb heel erg het idee dat er bij mijn toestel erg veel holle plekken zitten. En het glas kan natuurlijk veel minder hebben als het niet ondersteunt wordt.
Aan de voorkant merk ik niet direct holle plekken, maar op de achterkant wel duidelijk boven het xperia logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
@shabbaman: Wat de GPS betreft ben ik het niet geheel met je eens. Wel als je de aan/uit van de locatie aanzet dan zet die meestal inderdaad Grote nauwkeurigheid aan (GPS, wifi en mobiele netwerken).
Maar ga je naar instellingen, locatie en dan modus dan je kan ook kiezen voor accubesparing (wifi en mobiele netwerken).

Met je bug kan ik je niet helpen, ik gebruik geen twitter.
En over GPS gesproken, ik heb het idee dat mijn telefoon sneller fix heeft en nauwkeuriger werkt dan mijn echte GPS: een oregon 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
TTC schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:15:
[...]

Aan de voorkant merk ik niet direct holle plekken, maar op de achterkant wel duidelijk boven het xperia logo.
Kijk, daar zit al een verschil. Bij mij zit aan de voorkant precies in het midden van het toestel een holle plek. En aan de achterkant tussen het NFC en Sony logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
Wow! http://blog.airdroid.com/...-3-is-officially-released

Voor die mirroring functie wil ik wel root'en. Is dat ingewikkeld op de z3c? Zitten er nadelen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 17:42
Over rooten en unlocken, enigzins verouderdere post maar klopt volgens mij grotendeels:
Gaming247 in "[Sony Xperia Z3 Compact] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 86% gewijzigd door Canard op 05-12-2014 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouge Baste
Gisteren heb ik mijn nieuwe toestel op kunnen halen bij de HI winkel ter vervangen van mijn defecte door waterschade. Deze nieuwe werd nu geleverd met een screenprotector voor de voorkant, die had ik er bij de eerste niet bij zitten.
Nu gaat bij deze het klepje waarachter de simkaart zit telkens weer een beetje open staan, volgens mij waren er meer die hier last van hadden. Werd dit beter na enige tijd van gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
LoeWn schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:24:
[...]

Kijk, daar zit al een verschil. Bij mij zit aan de voorkant precies in het midden van het toestel een holle plek. En aan de achterkant tussen het NFC en Sony logo.
Ik kan me niet inbeelden dat er verschillen zijn tussen de toestellen wat bouwwijze of interne structuur betreft. Ik heb ook een hol klinkende plek aan de voorkant, maar voorlopig nog geen barst (hout vasthouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Misschien dat daar net wel of geen lijm zit op die plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor je update @Rouge Baste.
Ik ben benieuwd wat er met die van mij gaat gebeuren. Deze is ook weg vanwege waterschade.

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 28-11-2014 11:45:39
Order - Bevestigd 28-11-2014 11:45:40
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 28-11-2014 11:45:41
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 3-12-2014 0:50:28
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 3-12-2014 11:52:32
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 4-12-2014 16:26:50

Zoals je kunt zien, lijkt het toestel "op mijn verzoek" direct doorgestuurd te zijn naar Sony.
De route is dus: T-mobile -> Dynafix -> Sony.

Ik houd jullie verder op de hoogte van de status. Ik ben benieuwd of hij gemaakt gaat worden en als dat zo is, dan hoop ik zonder softwarematige reset. Ik zou daardoor de opgeslagen filmpjes en foto's van de huwelijksreis kunnen behouden (nothing dirty ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:33
Kiswum schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:25:
Ik houd jullie verder op de hoogte van de status. Ik ben benieuwd of hij gemaakt gaat worden en als dat zo is, dan hoop ik zonder softwarematige reset. Ik zou daardoor de opgeslagen filmpjes en foto's van de huwelijksreis kunnen behouden (nothing dirty ;)).
Reden te meer om deze volgende keer op een micro sd kaartje te zetten. Kan je er mooi uithalen als de telefoon niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Kiswum schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:25:
...

Zoals je kunt zien, lijkt het toestel "op mijn verzoek" direct doorgestuurd te zijn naar Sony.
De route is dus: T-mobile -> Dynafix -> Sony.

Op jouw verzoek? Hij gaat bij iedereen toch direct van Dynafix naar Teleplan..

En ja, je krijgt gegarandeerd een geresette telefoon terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@remanus, klopt dat zal ik in het vervolg doen. Ik weet echter niet of je een opslaglocatie kunt kiezen in Android 4.4 icm de Sony Rom.

@LoeWn, T-mobile laat waterschade nooit onder garantie repareren. Dit kan alleen in bepaalde gevallen en ook nog alleen bij telefoons die waterdicht zouden moeten zijn. Sony is daarbij het enige merk die "volledige" waterdichtheid garandeert. Na contact met Sony heeft T-Mobile de reparatie aanvaard, doordat Sony het toestel zelf zal onderzoeken.

Uiteraard zou het allemaal niet zo omslachtig moeten gaan en had T-mobile de telefoon direct in moeten nemen. Echter vind ik het zelf plezieriger om met de fabrikant in de contact te staan. Hopelijk wordt het op deze manier nog serieuzer genomen en lezen ze mijn (zeer uitgebreide) omschrijving van het probleem + oorzaak.

De huidige status is overigens:
Reparatie ETD - In behandeling
p.s. is Teleplan niet een concurrent / alternatief voor Dynafix, maar dan voor KPN/Hi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Volgens mij is het zo :
Ja en nee. Teleplan is een concurrent aangezien het beide servicecentra zijn. Maar Sony werkt alleen met Teleplan. Teleplan is dan ook het enig gecertificeerd Soby reparatiecentrum. Terwijl winkels aangesloten zijn bij Dynafix. Beetje rare constructie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah dus Teleplan voert reparatie uit voor KPN/Hi, maar ook voor specifieke gevallen van Sony telefoons.

Dynafix voert weer reparaties uit voor T-mobile + Vodafone (en wellicht ook wel gespecialiseerd voor een bepaald merk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 19-09 07:47

Shabbaman

Got love?

Johandmc schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:19:
@shabbaman: Wat de GPS betreft ben ik het niet geheel met je eens. Wel als je de aan/uit van de locatie aanzet dan zet die meestal inderdaad Grote nauwkeurigheid aan (GPS, wifi en mobiele netwerken).
Maar ga je naar instellingen, locatie en dan modus dan je kan ook kiezen voor accubesparing (wifi en mobiele netwerken).

Met je bug kan ik je niet helpen, ik gebruik geen twitter.
En over GPS gesproken, ik heb het idee dat mijn telefoon sneller fix heeft en nauwkeuriger werkt dan mijn echte GPS: een oregon 450
Ik heb er met Google Maps ook last van, en daar zullen toch meer gebruikers zijn. Overigens helpt het me nog niet echt dat ik onder Locatie een energiebesparende modus kan inschakelen, want als ik GPS wil inschakelen moet ik dus alsnog in een menu iets aanpassen. Goed, het werkt wel (ik vind de GPS zelfs best goed!), maar de interface is... niet optimaal ontworpen.

Waar je tip wel voor helpt: als ik onder Locatie GPS uitschakel, heb ik ook geen last meer van die "bug". Sterker nog, onder batterijverbruik zag ik dat ook na verwijdering van die apps GPS actief bleef, en zodra ik onder locatie "wifi en mobiele netwerken" selecteer is GPS ook eindelijk uit. Let wel: ik had locatieservices dus de hele tijd uit staan!

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Mijn batterij lijkt minder lang mee te gaan dan voorheen, maar dit lijkt door gigantisch veel wakelocks te komen. Jammer genoeg kan ik niks zien omdat KitKat BetterBatteryStats geen toegang geeft :(

Er staan bij apps/verbruik niks dat iets aanduidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Nou je het zegt.. Dat gevoel heb ik de laatste week ook. Ik eindig de dag nu met rond de 50-55% over, ipv ongeveer 60-65%. Ik heb er nog niet uitgebreid naar gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
De volgende Z4 compact krijgt niet meer die gekke flapjes en klepjes en een ander draadloos oplaadsysteem. Daarnaast is de Z4C ook met een Full HD scherm. Al met al een hele verbetering lijkt me. In maart 2015 op de markt. Plus snellere processor. Ik denk dat ik maar wacht, want die klepjes vind ik maar niks. Plus een Full HD scherm. Hij wordt weer geleverd met 4.6 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben benieuwd naar je bron.
Het klinkt overigens wel logisch en hoopvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Boneka schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 23:23:
De volgende Z4 compact krijgt niet meer die gekke flapjes en klepjes en een ander draadloos oplaadsysteem. Daarnaast is de Z4C ook met een Full HD scherm. Al met al een hele verbetering lijkt me. In maart 2015 op de markt. Plus snellere processor. Ik denk dat ik maar wacht, want die klepjes vind ik maar niks. Plus een Full HD scherm. Hij wordt weer geleverd met 4.6 inch scherm.
De Z4C is een niet aangekondigde waarschijnlijkheid toch?
Naast bovengenoemde Full HD voordeel denk ik dat het lastig wordt de accuduur van de Z3C te evenaren, dan toch liever een HD scherm op 4.6inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Persoonlijk denk ik dat ze de 4 over gaan slaan, en er bij de 5 pas weer een c versie komt. Ik snap niet helemaal waarom mensen zo negatief doen over de klepjes. Ze zitten er, en ik gebruik ze niet. Van mij mogen ze best blijven. Ik vind ze ook echt niet lelijk ofzo.

En als je gaat wachten blijf je aan het wachten. Er komt altijd wel iets beters uit.
Maart is toch nog best een tijdje.

En is het het wachten wel waard? Snellere processor? Absoluut niet nodig. De snapdragon 600 uit mijn Xiaomi is al snel zat, laat staan de 801 uit de Z3C. Full HD scherm? Vind ik ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

De wens naar een snelle SoC is natuurlijk persoonlijk, de CPU van een telefoon kan mij niet snel genoeg zijn, al was het maar door het multitasken ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeWn schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 08:00:
Persoonlijk denk ik dat ze de 4 over gaan slaan, en er bij de 5 pas weer een c versie komt. Ik snap niet helemaal waarom mensen zo negatief doen over de klepjes. Ze zitten er, en ik gebruik ze niet. Van mij mogen ze best blijven. Ik vind ze ook echt niet lelijk ofzo.

En als je gaat wachten blijf je aan het wachten. Er komt altijd wel iets beters uit.
Maart is toch nog best een tijdje.
Dit dus,

Die klepjes? gebruik ik nooit, 1 x open gehad voor mijn sim kaart, SD kaart en gelijk een magneetlader gekocht ( 100 x makkelijker dan zo een kabel)

Ik heb hem nu een maand ongeveer in mijn bezit en nog steeds erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woestijn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
SToRM666 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:29:
Je kan via ebay stickers kopen voor op de achterkant, bijvoorbeeld: http://www.ebay.com/itm/S...-Decal-Wrap-/271628065971
Ik vond het eerst zonde om mijn toestel te moeten gaan beplakken, puur vanwege die gladde achterkant. Maar heb deze sticker-set inmiddels ontvangen, en tot mijn verbazing ziet dat kevlar er prachtig uit, toestel heeft zelfs een veel luxere uitstraling nu. En het belangrijkste: lekker stroef en geen vingerafdrukken. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Sony Xperia Z4

Our source shared some new information on the Xperia Z4 too. The device will come with Qi-wireless charging support. The magnetic charging port that Sony has been using since the original Xperia Z came out in early 2013, will not be used on the Xperia Z4. One complaint that Xperia Z users have had has to do with the microUSB port flaps that seem to loosen with time, compromising the water resistance of the device. That will not be an issue with the Xperia Z4 as it will not have any flaps for the microUSB port, like on the Galaxy S5 Mini. It will still be water resistant though, with the same IP68 certification as the Xperia Z3.

Read more: http://www.androidorigin....usive-leak/#ixzz3L7jVNBbR

http://www.androidorigin....act-ultra-exclusive-leak/

http://www.androidpit.com...-date-news-specs-features
Dit is oa. de bron. Klepjes gaan op ten duur kapot. Dus vooral die van de lader zou niet verkeerd zijn.

Helaas lezen we helemaal niks over het glas.

Maar dit zou m moeten gaan worden. Overigens iets groter 4.8 inch

http://www.phonesreview.c...ign-has-full-specs-sheet/

[ Voor 10% gewijzigd door Boneka op 06-12-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Mijn enige wensen voor een eventuele opvolger van een Z3 Compact zijn dat het glas wordt vervangen door Gorilla Glass 3 of beter. DragonTrail X stelt teleur en de achterkant lijkt nog eens van normaal glas te zijn gemaakt in plaats van krasvast glas.

64-bit SoC en de rest van de hardware meuk is altijd welkom, maar we zijn lang geleden over de grens gegaan van dat een apparaat te sloom is met bepaalde hardware na enige tijd. Voor alles behalve 3D-toepassingen en andere intensieve meuk is mijn Galaxy Nexus nog lekker rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor het delen van je info.
Ik vraag me nog eigenlijk 1 ging af. Volgens mij kondigt Sony haar telefoons niet aan bij de CES, maar bij de MWC in Barcelona ;)

Uiteraard blijven het geruchten, maar 4,8" en de getoonde telefoon formaten zouden wel realistisch kunnen zijn. De bezels moeten erg dun zijn en de onscreen knoppen moeten behouden blijven.

Wat ik wens voor een z3c opvolger:
- Minder Sony en Google bloatware, maar die kans is klein
- Ingebouwde QI module, voor de Z3 hebben ze daarvoor een revolutionaire Qi module in een telefoon hoesje...
- krasvaste voor + achterkant
- 64 bit soc, hopelijk zijn de applicaties hierop berekend. De huidige snelheid is al prima in orde.
- Android 5 vanaf release
- flitser bij de frontcam voor goede selfies (of goede nachtmode voor de frontcam)
- Ingebouwde app om toegang tot applicaties te verbieden voor bijv. GPS, contacten, sms

extra:
- Roottoegang zou mooi zijn
- Dualsim
- Uiteraard, nagenoeg dezelfde buitenmaten.
- betere kwaliteitscontrole, er zijn een hoop klachten (geweest) over:
Waterdichtheid: Eerste Z tablets en smartphones, Z2's, Z3's
Scheurende schermen:Z1, Z3

[ Voor 14% gewijzigd door Kiswum op 07-12-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Glas vind ik ook het belangrijkste. Voor een echte selfie telefoon moet je natuurlijk bij de HTC one/eye zijn. Maar daar is de camera voor de rest niet al te best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTC heeft geen krachtige kleine telefoons die in de buurt komen van de compact, vandaar ook de wens voor een flitser aan de voorzijde. Alternatief die softwarematig is: nightmode voor de frontcam.
Dat zou namelijk ook al een hoop schelen bij slecht belichte situaties. Niet alleen voor selfies is een frontcam nuttig, maar ook voor videobellen en skype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Wat is nu een goede camara app die bijna altijd de focus goed heeft? Want dat is bij de standaard camera app echt een drama.

Toch maar een weblog?

Pagina: 1 ... 18 ... 60 Laatste