Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Waarschijnlijk is iedereen al lang overtuigd van de batterijduur van de Xperia Z3C, maar wat ik op XDA tegenkwam vond ik wel heel bijzonder.

http://forum.xda-develope...?p=56823086&postcount=283

Dus hij kan nog een stukkie zuiniger zijn! 14 uur schermtijd over 2 dagen en 3 uur verdeeld. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 07:14
Nice! Wou dat ik het ook kon!

Gaat snel wat Sony en Google dingen uitschakelen

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Ik heb ook zoveel mogelijk uitgeschakeld. Maar dat haal ik toch echt niet. Echt nice!

Heeft er iemand trouwens al op de achterkant van zijn Z3 Compact geklopt? Het is een rare vraag ik weet het, maar ik deed het net toevallig (gewoon als spastische reactie ofzo), en het klinkt toch wel zorgwekkend. In het midden, ter hoogte van het sony logo klinkt het zo ontzettend hol. Hieronder zit juist weer een goed 'opgevulde' ruimte, die wel erg dof klinkt. Rond de kantjes klinkt het gewoon 'goed', wat scherper geluid.
Als ik op het Sony logo klop heb ik echt het gevoel dat ik het glas zo door kan kloppen. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
Jup, de mijne klinkt ook redelijk hol onder het Sony-logo. Door al die berichten over spontane barsten ben ik er ook overdreven voorzichtig mee (heel zachtjes neerleggen etc).

Ander vraagje: na een dag gebruik zit ik op 60%. Wat is nu het beste voor de batterij: 's nachts opnieuw opladen, of wachten tot morgenavond, wanneer de batterij mogelijk helemaal leeg is? Dit zou wel nog maar de tweede keer zijn dat ik de telefoon oplaad, geen idee of dat wat uitmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:33
Maakt geen fluit uit. De batterij heeft het liefst dat hij niet helemaal leeg raakt of helemaal vol is, maar daar heeft hij beveiliging tegen. Toch is het het beste om hem niet zo ver leeg te laten lopen tot hij vanzelf uit gaat. Maar je kunt hem dus ook gerust nu opladen als je vreest dat je de volgende dag er niet mee haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Laatst online: 28-10-2024
Gisteren maar even onder de kraan gehouden... en gelukkig, hij doet het nog!
Mensen die er al een duik mee hebben genomen of 'm gebruiken onder de douche? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanFr12
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-08-2022
Onder de douche kan gewoon! maar een duik ermee nemen ga ik niet proberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
StefanFr12 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:27:
Onder de douche kan gewoon! maar een duik ermee nemen ga ik niet proberen :p
Telefoon heeft dus geen problemen met de 'hitte'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bij mij is de achterkant nu ook 'spontaan' gebarsten. (Nou ja, hij is wel eens gevallen, en dus wellicht miniem vervormd waardoor later in de broekzak een barst is ontstaan.)

Het gaat om een lijn van links naar rechts over de hele breedte, zonder stervorm of aftakkingen. Ik heb eigenlijk geen zin om hem op te sturen, twee weken kwijt te zijn en een geresette telefoon terug te krijgen. Bovendien zitten er wel wat krassen en kleine deukjes op, dus zal het wel een dure reparatie worden. Heeft iemand enig idee of hij nog spatwaterdicht is als er een enkele barst aan de achterkant zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
JackL89 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:21:
Mensen die er al een duik mee hebben genomen of 'm gebruiken onder de douche? :9
Onder de douche.. Een keer of 10.
Een duik mee genomen. Mwah, 1x heel even in het zwembad. Dit is het enige waar ik nog erg voorzichtig mee ben (vanwege de chloor)
De telefoon 10 minuten in een bak warm water laten liggen.. Ook al paar keer gedaan. Wordt ie mooi schoon van :)
En natuurlijk al vaak genoeg in de kroeg in een glas bier gestopt. Kan me toch weer niet inhouden als ik bier op heb

[ Voor 9% gewijzigd door LoeWn op 18-11-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
LoeWn schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:44:
[...]

Onder de douche.. Een keer of 10.
Een duik mee genomen. Mwah, 1x heel even in het zwembad. Dit is het enige waar ik nog erg voorzichtig mee ben (vanwege de chloor)
De telefoon 10 minuten in een bak warm water laten liggen.. Ook al paar keer gedaan. Wordt ie mooi schoon van :)
En natuurlijk al vaak genoeg in de kroeg in een glas bier gestopt. Kan me toch weer niet inhouden als ik bier op heb
Kijk eens aan haha, alles al gedaan. Telefoon functioneert nog prima? _/-\o_
Ik ben er nu nog erg voorzichtig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:05
Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:32:
Bij mij is de achterkant nu ook 'spontaan' gebarsten. (Nou ja, hij is wel eens gevallen, en dus wellicht miniem vervormd waardoor later in de broekzak een barst is ontstaan.)

Het gaat om een lijn van links naar rechts over de hele breedte, zonder stervorm of aftakkingen. Ik heb eigenlijk geen zin om hem op te sturen, twee weken kwijt te zijn en een geresette telefoon terug te krijgen. Bovendien zitten er wel wat krassen en kleine deukjes op, dus zal het wel een dure reparatie worden. Heeft iemand enig idee of hij nog spatwaterdicht is als er een enkele barst aan de achterkant zit?
Ik had precies hetzelfde, maar de mijne is gratis gerepareerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

Twee keer meegenomen in het zwembad om filmpjes te maken van m'n dochter tijdens het babyzwemen, 2 x 30 minuten. Geen probleem. Even afspoelen onder de douche en klaar. Die gezichten als je de telefoon uit je zwembroek haalt _O-

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-07-2021
Heb em laatst ook mee gehad in het zwembad, maar werd er direct op gewezen dat er geen 'onderwater camera's' toegestaan waren. Dus maar weer aan de kant gelegd.

Toen ik eruit liep hoorde ik achter me nog wel mensen naar elkaar zeggen: "die jongen had gewoon z'n telefoon mee in het zwembad" dat is dan wel weer leuk! Haha :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
Toch, om één of andere reden voelt het toestel helemaal niet waterdicht aan. O.a. omdat de bezel (bij mij) niet overal volledig afsluit en er speling zit al ik er tegen aan druk. Met name bij de magnetische connector. Vooralsnog durf ik het nog niet om het toestel onder water te houden. Had ik eigenlijk gelijk op eerste dag moeten doen, voordat ik alles overgezet had e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 19:49
Albert020 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:20:
[...]

Ben zeer benieuwd naar jou bevindingen na 1 maand, hou ons op de hoogte !
Ik heb nu al ff de Rhinoshield ontvangen. Na enkele weken ermee rond te lopen, beginnen er toch wel wat krassen op te komen. Ik doe nochtans niet te gek met dit ding, ik hou bijvoorbeeld steeds mijn sleutels bij in mijn andere broekzak.

Ik schat de Rhinoshield in als beter dan de echt goedkope protectors, maar zeker niet zo goed als beschreven. Ik verwacht binnen enkele maanden toch wel relatief veel krassen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:46
Sinds gisteren heb ik plotseling last van een vlek op mijn foto's en video's.
Ik was bezig met het maken van enkele foto's en wat opnames, waarbij er nog niets aan de hand was. Plotseling was er een vlek zichtbaar op een foto en sindsdien is deze bij elke nieuwe foto of video irritant zichtbaar. Het zou niet moeten kunnen dat er stof (of vocht) in de lens zit aangezien de telefoon toch echt als stof- en waterdicht staat aangeschreven. Wat kan ik hier aan doen/wat kan het zijn?
Alvast bedankt!

(Hier wat foto's die ik zojuist gemaakt heb, het verschilt erg per achtergrond wanneer de vlek zichtbaar is. Maar op beide foto's is de zwarte vlek toch irritant aanwezig)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I4eu2Ujl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KrRwfnsl.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Craftop op 18-11-2014 17:03 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus als het zo geschreven is, kan het niet?
Wat is het voor 'vlek', post is een sample dan, als het een zwart puntje is ofzo, stofje heb ik het idee.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, Mensen die hun telefoon niet nat durven te maken... Volgens mij nog iedere keer met een z gedaan zodra ik hem binnen had.... In een bak water gegooid :) beste manier om te testen of alles waterdicht is :)

Ik heb gister mijn record schermtijd gehaald 7 uur en 21 minuten!

erg trots op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:12:
Hmmm, Mensen die hun telefoon niet nat durven te maken... Volgens mij nog iedere keer met een z gedaan zodra ik hem binnen had.... In een bak water gegooid :) beste manier om te testen of alles waterdicht is :)

Ik heb gister mijn record schermtijd gehaald 7 uur en 21 minuten!

erg trots op! :)
Eerste dag dat ik hem had meegenomen tijdens hardlopen in de stromende regen en vervolgens afgespoeld onder de douche :D Ging prima :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ik zoek een beetje hulp en bevestiging. Ik heb een Z3c aangeschaft vorige week, maar gelijk na opstarten en standaard instellingen te hebben doorlopen, viel mij een ontzettend stotterende interface op. Ik ben ruim anderhalf jaar een Nexus 4 gewend en houdt je ze naast elkaar dan is de Nexus gewoon 5 keer soepeler. Dat kan niet kloppen.

Helaas wat weinig tijd, maar bijna elke avond weer even getest, soms is deze mooi vloeiend, maar meestal niet om aan te zien. Lastig te omschrijven, hij is razendsnel, alles reageert supersnel, maar de weergave is echt belabberd. Alsof deze tussen de 10 en 15fps maar laat zien in tegenstelling tot 120fps van de Nexus 4. Ook een Moto G ernaast gehouden, die is net zo smooth en soepel als de Nexus.

Voorbeeld: willekeurig tweakers artikel (tekst) in chrome browser, stilstaand beeld perfect strak, maar zodra je ook maar langzaam gaat scrollen, valt het niet meer te lezen, een brei. Scrol je 5 keer sneller op dezelfde pagina op een N4/Moto G... blijft perfect leesbaar.

Buiten dat is ie stukken vlotter dan de N4/Moto G. Elke avond probeer ik even opnieuw, hij deed mij denken aan mijn HTC Desire S die nooit Android 4.0 had mogen krijgen... zo lelijk traag gaan de animaties tussen de verschillende homeschermen, je kan de frames bijna tellen. Een GPU benchmark toonde aan dat er niets mis was met de rekenkracht, zowel CPU als GPU presteren zoals hoort.

Nu heb ik een aantal FPS apps getest en nu blijkt mijn Z3c 95% van de tijd op 30 fps te lopen en de Moto G en N4 beide constant 60 fps. Gewoon in 't homescreen. Iets wat zich duidelijk laat zien met deze test app:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15645097/Z3c.png

Op zich was mijn gedachte goed, maar de getallen in de meting tussen Z3c en N4 liggen wat dichter bij elkaar. De N4 begint netjes helemaal bij 60fps en daalt dan langzaam naarmate de belasting toeneemt. Nu zou je zeggen... 30 fps, is geen ramp. En is het zo verschillend met 60 fps? Ik denk het wel. Maar ik kan me niet voorstellen dat iedereen zo lovend is op een apparaat die net als mijne, kennelijk maar de helft van frames genereert. Ik heb het toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen, geen verschil. Zo clean als maar kan, alleen Wifi en dan in chrome tweakers.net openen en scrollen... onleesbaar bij de minste beweging. Er staan geen enkele, maar dan ook enkele energiebesparing aan. Deze heb ik ook aangezet en weer uit, helpt niet. Behalve als ik hem een 20 uur niet heb gebruikt, thuis kom, dan weer even pak dan is deze voor 3-5 minuten weer Nexus 4 smooth, met 60fps.. en daarna is het weer drama. Heeft iemand een idee wat die 30 fps veroorzaakt? Of weet iemand een app waarmee je de fps constant kan recorden terwijl je in chrome of apps zit?

Ik moet hem anders terugsturen, maar dat wil ik liever niet.... Ik heb hem met opzet niet in gebruik genomen omdat het onacceptabel is. Klinkt pietje precies, maar ik had niet voor niets een Nexus toen genomen. Ik ben ook maar naar een Media Markt gegaan, vergeleken met alle andere androids, ook met de Z3c uiteraard en die draaide echt smooth, dus moest wel 60fps zijn. Zelfs de 100 euro androids van nu draaien op 60fps als ik soepele interfaces voel. Moto E is duidelijk smoother.

Overigens doet de batterij het idd uitstekend. Wifi is constant aan en na eerste keer opladen gaat ie nu 4,5 dagen mee zonder bijladen, maar ook zonder sim en wellicht 2 uur screen on time.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 16:13
CraftTop, maak eens een foto van de camera met zo'n hoek dat je goed alle vuiltjes kunt zien? Oh ja, het glas van de lens is belachelijk zacht dus hij kan erg makkelijk krassen.

Dinkelover, probeer eens te kijken op welke kloksnelheid hij aan het draaien is. Het klinkt in ieder geval raar en overal hoort de Z3 Compact snel te zijn. Fabrieksfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Met welke app meten jullie de schermtijd? BetterBatteryStats werkt bij mij niet perfect wegens het ontbreken van root namelijk.

Verder vind ik het wel geinig dat sommigen hun telefoon zo makkelijk nat maken. Ik doe dat niet express maar vind het wel erg fijn te weten dat ie nat zou mogen worden. Bijvoorbeeld bellen of fietsen door de regen vond ik bij eerdere mobieltjes van me wel eens ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Als je lang op je Quick Toggle batterij drukt, kun je naar energie/power management gaan, onderaan staat een linkje naar de standaard Android batterijmeter die aangeeft welk proces/app/functie verantwoordelijk is voor hoeveel % daling van de batterij, als je dan op het scherm drukt krijg je te zien hoeveel uur het scherm aan is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ikt schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:36:
Als je lang op je Quick Toggle batterij drukt, kun je naar energie/power management gaan, onderaan staat een linkje naar de standaard Android batterijmeter die aangeeft welk proces/app/functie verantwoordelijk is voor hoeveel % daling van de batterij, als je dan op het scherm drukt krijg je te zien hoeveel uur het scherm aan is geweest.
Dank! Super dat je dat gewoon kan inzien zonder nog een extra app te hoeven installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhvanburk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 20:30
Wie kan mij een probleemloos werkende SD-Card (64gb of meer) aanraden voor mijn verzameling muziek gesorteerd middels mappen?
De reden dat ik het vraag is dat mijn twee huidige SD-Cards ik continu foutmeldingen krijg "SD-Card unexpectedly removed" (1x in 10 minuten) . Deze foutmeldingen kreeg ik met m'n vorige telefoon Xperia SP ook zeer geregeld. Formatteren door de telefoon en daarna pas mijn muziek erop kopieren hebben niet geholpen.

Het betreffen de volgende kaartjes die nu niet goed werken:
- Kingston MicroSD HC 64gb
- Sandisk Ultra Micrso SD XC I 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappiemid
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-04-2024
Beste tweakers,
Ik ben al ruim een maand erg tevreden met mijn Z3C:)
Helaas ondervind ik nu helaas een probleem.
Het probleem is als volgt:
Het touchscreen werkt niet goed.
Als ik het scherm aanraak blijf die hangen of ziet die de 'touch' helemaal niet. Zelf het ontgrendelen en opnemen is lastig omdat die de touch niet goed ziet of verkeerd ziet.
Ook als ik het 'home' knopje raakt blijf die hangen en kom ik bij het menu'tje waarbij je tussen google en sony app.

Om dit probleem op te lossen heb ik opnieuw de fabriek instellingen opnieuw gedaan. = Geen effect.
Verder weet ik geen oplossingen.
Wie kan mijn helpen? of moet ik hem terug sturen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Volgens mij heb je er goed aan gedaan uiteindelijk die factory-reset te proberen. Ik heb de indruk dat je het toestel inderdaad helaas terug zal moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
jhvanburk schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:14:
Wie kan mij een probleemloos werkende SD-Card (64gb of meer) aanraden voor mijn verzameling muziek gesorteerd middels mappen?
Ik heb geen muziekverzameling, dus dat kan ik niet vertellen.
Maar ik heb deze:
https://tweakers.net/pric...g-microsdhc-pro-64gb.html

Hiermee heb ik nog geen foutmelding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterICE
  • Laatst online: 12-09 01:42

Verwijderd

Vorige week getest in de zon op vakantie.. Lang getwijfeld, maar ik heb hem toch maar in het zwembad getest (vond het wel even eng, 3x de klepjes aangedrukt)... Werkt best aardig, alleen reageert het scherm onderwater slecht (niet verrassend, maar toch). Hij doet het nog steeds ;)

Wat mij wel opviel was dat de camera af en toe niet reageerde als ik aan het zonnen was. Blijkbaar wordt ie te warm. De S5 van mijn vriendin heeft hier totaal geen last van. De camera geeft geen foutmelding, maar het beeld is gewoon wit/blauw en laat een veeg achter...

• remanus
  • Registratie: April 2003
Ik begin nu toch wel wat vervelende dingen te hebben met de z3c of Android.

Kon van de week een sms niet ontvangen omdat mij simgeheugen vol zou zijn. Kan er geen oplossing voor vinden en vind het ook niet echt van deze tijd. Ook als ik met mijn autoradio verbind via bluetooth dan krijg om de zoveel tijd een tik(bijna seconde stilte) heb ik dus ook met een iPhone geen last van.

Het gevoel dat het toestel bij de minste tik een kapot glas zal krijgen is ook niet iets wat ik wil. Nog nooit dit gevoel gehad met een telefoon, en ook nog nooit een kapot scherm gehad met geen enkele iPhone.

Als iPhone gebruiker sinds ze in Nederland zijn en dit mijn eerste over stap naar Android begint de twijfel toch wel om toch maar teveel te betalen voor een iphone6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remanus schreef op donderdag 20 november 2014 @ 18:48:
Ik begin nu toch wel wat vervelende dingen te hebben met de z3c of Android.

Kon van de week een sms niet ontvangen omdat mij simgeheugen vol zou zijn. Kan er geen oplossing voor vinden en vind het ook niet echt van deze tijd. Ook als ik met mijn autoradio verbind via bluetooth dan krijg om de zoveel tijd een tik(bijna seconde stilte) heb ik dus ook met een iPhone geen last van.

Het gevoel dat het toestel bij de minste tik een kapot glas zal krijgen is ook niet iets wat ik wil. Nog nooit dit gevoel gehad met een telefoon, en ook nog nooit een kapot scherm gehad met geen enkele iPhone.

Als iPhone gebruiker sinds ze in Nederland zijn en dit mijn eerste over stap naar Android begint de twijfel toch wel om toch maar teveel te betalen voor een iphone6
Gek... behalve een gebarsten scherm heb ik hier totaal geen last van...

Misschien moet je inderdaad terug naar IOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
http://www.nu.nl/gadgets/...beter-bestand-vallen.html
[...]

Corning, het bedrijf achter het zeer populaire Gorilla Glass, heeft een nieuwe generatie glasplaten voor smartphones en tablets geïntroduceerd die twee keer zo vaak heel blijven als de gebruiker zijn toestel laat vallen.

[..]

In 80 procent van de gevallen zou Gorilla Glass 4 heel blijven en dat is twee keer zo vaak als bij concurrerende schermen en Gorilla Glass 3.

[..]
Met andere woorden, 8 van de 10 gaan bij Gorilla Glass 4 niet kapot. Dat is 2x zoveel dan bij Gorilla Glass 3. Dus bij Gorilla Glass 3 gaan er 4 van de 10 niet kapot? Oftewel 6 van de 10 gaan wel direct kapot bij een val van 1 meter.

Dan is het niet zo gek dat je af en toe verhalen hoort over beschadigde schermen?
remanus schreef op donderdag 20 november 2014 @ 18:48:
[..]

Bedoel je gevoel door de verhalen of door hoe de telefoon aanvoelt? Laatste heb ik totaal niet. Voelt juist degelijk aan. Althans, het glas voelt aan alsof het plastic is en dus juist niet snel zal breken. :-)

Dat je met de iPhone nog nooit kapot scherm hebt gehad is denk eerder teken dat je veel geluk hebt gehad en/of heel voorzichtig bent dan dat het iets zegt over kwaliteit van de iPhone. Met name iPhone 3 zonder beschadigd scherm waren op een gegeven moment redelijk zeldzaam. :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
Dlocks schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:17:

Bedoel je gevoel door de verhalen of door hoe de telefoon aanvoelt? Laatste heb ik totaal niet. Voelt juist degelijk aan. Althans, het glas voelt aan alsof het plastic is en dus juist niet snel zal breken. :-)

Dat je met de iPhone nog nooit kapot scherm hebt gehad is denk eerder teken dat je veel geluk hebt gehad en/of heel voorzichtig bent dan dat het iets zegt over kwaliteit van de iPhone. Met name iPhone 3 zonder beschadigd scherm waren op een gegeven moment redelijk zeldzaam. :-p
Vooral door de verhalen natuurlijk, ook op XDA en het Sony support forum. Maar je kan zoals in mij eerdere post ook zien dat ik het zeker degelijk vind.

Geen idee met mijn iPhone of het geluk is of goed gemaakt. Ze zaten altijd zonder hoesje of protectors in mijn broekzak.

Ik ga het een kans geven tot Lolipop, en maak dan mijn keuze nog wel. In de auto nu dan maar met een kabeltje :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Vandaag krijg ik als het goed is mijn telefoon terug, misschien zit er een ander soort glas voor de achterkant erop. Hopen! :X

In ieder geval erg teleurgesteld in de QA van Sony, het lijkt erop dat het cameraglas gewoon plastic is en de achterkant is sowieso van "gewoon" glas, in ieder geval, de eerste revisie. Misschien krijg ik gewoon een nieuwere revisie terug, maar dat moet nog blijken.

Update:
Toestel weer gerepareerd - nieuwe achterkant, toestel is nog steeds prima waterdicht. Geen nieuw toestel aangezien de rand aan de voorkant nog dezelfde beschadiging had, maar tevreden over de afhandeling van dit probleem.

Nu eens een protector zien te vinden. Heeft iemand iets aan te raden? Iets van glas bijvoorbeeld?

[ Voor 36% gewijzigd door ikt op 22-11-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Over deze glazen screenprotector ben ik enorm te spreken. Is tevens een link naar het juiste topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb de Z3C vorige week voor het eerst eens in het echt kunnen zien. Echt een zeer mooi toestel, voor mij persoonlijk zelfs wel de mooiste Android momenteel. In het wit vind ik m ook mooier dan in het zwart, dus wellicht in de toekomst ook maar eens een wit toestel kopen.
Ik heb ook even de Galaxy Alpha bekeken, maar de kleuren van dat scherm zijn mij echt te fel.

[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 22-11-2014 14:05 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Sony Xperia Z3 compact nu ongeveer een maandje.
Als mijn telefoon volledig is opgeladen en de stamina-modus staat UIT, dan wordt de levensduur van de batterij nog maar op 7 uur geschat. In Stamina-modus komt de levensduur op 19 uur uit.

Ten opzichte van een aantal weken terug is dit aantal een stuk lager. Ik heb niet echt batterij consumerende apps erop gezet o.i.d. Iemand enig idee hoe het nu opeens zo laag kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:04:
Ik heb mijn Sony Xperia Z3 compact nu ongeveer een maandje.
Als mijn telefoon volledig is opgeladen en de stamina-modus staat UIT, dan wordt de levensduur van de batterij nog maar op 7 uur geschat. In Stamina-modus komt de levensduur op 19 uur uit.

Ten opzichte van een aantal weken terug is dit aantal een stuk lager. Ik heb niet echt batterij consumerende apps erop gezet o.i.d. Iemand enig idee hoe het nu opeens zo laag kan zijn?
Die van mij gaat ook echt geen 2 dagen meer mee, misschien binnenkort eens terugzetten op fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Pfft, weet iemand hoe je het lockscreen gewoon dezelfde achtergrond geeft als je homescreen? Alles twee keer instellen en dat het dan ook nog eens niet matched qua positie geeft hoofdpijn haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
  • Laatst online: 12-11-2023
Gewoon via Instellingen > Persoonlijk maken > Schermvergrendeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:47
Sony heeft "What's New" verwijderd uit het Home/Swipe up menu!
Gewoon even bij Instellingen > Over de telefoon > Software-update kijken en de update wordt gedownload.
Echt mooi dat ze zo omgaan met user feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Mantis schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:25:
Sony heeft "What's New" verwijderd uit het Home/Swipe up menu!
Gewoon even bij Instellingen > Over de telefoon > Software-update kijken en de update wordt gedownload.
Echt mooi dat ze zo omgaan met user feedback.
Feest! Daar ergerde ik me groen en geel aan.

Edit: het is terug! 😠

[ Voor 4% gewijzigd door jodeltje op 23-11-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Het is soms ook handig andere dingetjes uit te zetten zoals aut. synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 18:21
Ik heb de Z3 Compact nu een kleine week, kom van een iPhone 5. Ben tot nu toe tevreden met het toestel, geen gebarsten glas, ook al heb ik hem een aantal keer laten vallen (zonder hoesje :P ).

Het enige dat me echt stoort is de kwaliteit van de foto's, en dan vooral in situaties waar er wat minder licht is. De witbalans is echt om te huilen. M'n iPhone 5 die 2 jaar oud is maakt echt veel betere foto's, zowel met de front- als de backcamera. Hopelijk wordt dit nog met een update gefixed, want Sony maakt voor zover ik weet prima camera's en het is een beetje knullig dat dan juist hun telefoons zulke belabberde foto's afleveren 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Sterker nog, de camera sensor in de iPhones zijn ook gewoon van Sony :)
Ik verwacht wel nog een verbetering op dat vlak dankzij de vernieuwde camera functionaliteit in Android 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38

DDX

edit: laat maar

[ Voor 90% gewijzigd door DDX op 23-11-2014 23:07 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
ulixes schreef op zondag 23 november 2014 @ 03:09:
Gewoon via Instellingen > Persoonlijk maken > Schermvergrendeling ?
Je moet altijd een afbeelding kiezen. Als ik hetzelfde kies kan ik de afbeelding nooit precies positioneren. :/

Oh, fijn. Blijkbaar kun je geen andere live-wallpaper kiezen als je eenmaal een afbeelding uit de galerij of Xperia hebt gekozen. Bedankt, Sony. :/

[ Voor 20% gewijzigd door ikt op 23-11-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren een Z3 compact en loop tegen een eerste probleem aan. Mijn Samsung 16gb microsd kaart lijkt niet herkend te worden.
Bij Instellingen -> Opslag kan ik op 'Mount SD card' blijven klikken tot ik een ons weeg. Er gebeurd niks. Kan iemand bevestigen of dit type kaartje wel of juist niet ondersteunt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Mijn 32GB Samsung MicroSD kaart wordt herkend. Ben je er zeker van dat andere apparaten het ook kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Hij komt uit een RaspBerry Pi die er prima op draaide.
Een ander SD-kaartje wordt wel herkend in de Z3C dus de cardreader lijkt OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Hmmm, hoe is het geformatteerd? Misschien dat ext4 niet met de Z3C werkt. Probeer hem eens te herformatteren naar iets als FAT32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:32
Heb vanochtend mijn Z3 Compact Green opgehaald en wat een supermooi ding! Wel jammer van de bloatware, is erger dan op mijn Xperia S die ik voorheen had. Verder wordt de kleur wit prima weergegeven. Gelukkig geen last van blauwigheid zoals in de review wordt vermeld.

Nog getwijfeld over de kleur. Voorheen twee witte telefoons gehad en hoewel de Z3 compact in het wit er bloedgeil uitziet heb ik toch voor de groene kleur gekozen. Zie je niet zo snel in het wild en in het echt ziet ie er erg mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
D. Ninjai schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:48:
Nog getwijfeld over de kleur. Voorheen twee witte telefoons gehad en hoewel de Z3 compact in het wit er bloedgeil uitziet heb ik toch voor de groene kleur gekozen. Zie je niet zo snel in het wild en in het echt ziet ie er erg mooi uit.
Kun je daar toevallig wat foto's van plaatsen die het goed weergeven?

[ Voor 71% gewijzigd door vaagisdenaam op 24-11-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ik wil het wel proberen. Heb geen fantastische camera (iPad Mini 2). In het echt is de kleur ietsjes feller.

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/hcwowk08v/IMG_0213.jpg Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/cfnpp6nnj/IMG_0214.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/axjzz62mj/IMG_0215.jpg Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/kmcx89h9l/IMG_0218.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ziet er ook erg gaaf uit, bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ziet er zeker mooi uit dat groene. Klopt het dat de zijkant meer blauw dan groen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ja, het gaat eerder naar tinten van lichtblauw dan echt groen. Turquoise zeg maar; cyaan/groenblauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
ikt schreef op zondag 23 november 2014 @ 23:19:
Hmmm, hoe is het geformatteerd? Misschien dat ext4 niet met de Z3C werkt. Probeer hem eens te herformatteren naar iets als FAT32.
Een keer opnieuw formatteren hielp idd. Al merkte ik toen ook dat er nog 2 partities op stonden. Wellicht dat de Z3C daar ook moeite mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Ik heb eindelijk 2 goede camera apps gevonden: a better camera (met promocode appoftheday gratis alle opties unlocken) en camera 360. De eerste werkt bij mij nu in het donker prima. Morgen zal ik bij daglicht kijken welke beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Laatst online: 21:13

Ad Hox

N/A

Mijn Z3C is de afgelopen dagen 3x gevallen: 1x van het nachtkastje, en 2x van mijn bureau. Het toestel is nog helemaal intact :) Komt trouwens door de "gladde" achterkant.

[ Voor 12% gewijzigd door Ad Hox op 25-11-2014 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 22:24
Weet iemand of het mogelijk is de telefoon te unlocken met een pincode zonder na invoeren van de pincode op enter te drukken? Zonder rooten.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croatia
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-03-2022
Hoe kan het dat de batterij opeens maar 7 uur maar meegaat na 2 dagen nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
croatia schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 02:25:
Hoe kan het dat de batterij opeens maar 7 uur maar meegaat na 2 dagen nieuwe telefoon.
Zegt ie dat ie nog maar 7 uur mee zal gaan (ivm huidig gebruik), of gaat ie echt maar 7 uur mee?

Die van mij zegt dat ie maar 10 uur meegaat (2 dagen en 10 uur in standby modus), maar dat wil niet zeggen dat ie om 17:27uur helmaal leeg is. Sterker nog dan heb ik waarschijnlijk nog meer dan 70% over.

Kortom : Ik zou niet zenuwachtig worden van "wat ie zelf voorspelt" kijk gewoon naar hoelang ie het daadwerkelijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
teiltjemetromme schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 00:19:
Weet iemand of het mogelijk is de telefoon te unlocken met een pincode zonder na invoeren van de pincode op enter te drukken? Zonder rooten.
Dat is de reden dat ik voor een pattern lock heb gekozen ipv een pin. 5x het scherm aanraken tov 1 swipe beweging vond ik een eenvoudige keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:03
Too5 schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:59:
Ik heb eindelijk 2 goede camera apps gevonden: a better camera (met promocode appoftheday gratis alle opties unlocken) en camera 360. De eerste werkt bij mij nu in het donker prima. Morgen zal ik bij daglicht kijken welke beter is.
Bedankt voor de promocode en tip voor A better camera. Ziet er vooralsnog goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Jasper schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:16:
[...]

Dat is de reden dat ik voor een pattern lock heb gekozen ipv een pin. 5x het scherm aanraken tov 1 swipe beweging vond ik een eenvoudige keuze :)
Helaas ziet exchange activesync een swipe niet als een pincode/wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik ruil morgen mijn z3c met gebarsten scherm voor een refurbished model. Nu wil ik alleen mn telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen zodat al mijn persoonlijke dingen op het toestel worden verwijderd.
Het probleem is dat mijn scherm niet meer op aanrakingen reageert. Weet iemand een manier om dit via de computer te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 18:27:
Hey, ik ruil morgen mijn z3c met gebarsten scherm voor een refurbished model. Nu wil ik alleen mn telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen zodat al mijn persoonlijke dingen op het toestel worden verwijderd.
Het probleem is dat mijn scherm niet meer op aanrakingen reageert. Weet iemand een manier om dit via de computer te doen?
Ja, met de Sony PC Companion. Kan je gewoon op de Sony website downloaden.

Probeer anders eens als de telefoon uit is de volume omhoog en omlaag tegelijk in te drukken en dan de aan/uit knop. Vervolgens met de volume knoppen naar factory/wipe data gaan. Met de aan/uit knop kan je selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Je kan ook remote wipe doen via android device manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
Beide camera apps (a better camera en camera 360) bij daglicht geprobeerd en ik zie geen verschil. Alleen als je heel sterk inzoomt zie je een klein beetje verschil.
Nu nog erachter komen hoe ik kan zorgen dat de app met de hardeware knop opent als de tel gelockt is. (vinkje in de app staat aan, maar helaas werkt het alleen als de telefoon unlockt is en de app al op de achtergrond draait)

[ Voor 30% gewijzigd door Too5 op 26-11-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Ad Hox schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 00:10:
Mijn Z3C is de afgelopen dagen 3x gevallen: 1x van het nachtkastje, en 2x van mijn bureau. Het toestel is nog helemaal intact :) Komt trouwens door de "gladde" achterkant.
Die van mij viel gisteren loodrecht naar beneden op de onderkant op laminaat, van ongeveer een metertje :X Gelukkig heb ik zo'n 3 euro siliconen hoesje van Ebay, die heeft hem wel gered denk ik. De impact klonk ook heel 'zacht' :D Het hoesje is niet moeders mooiste, maar het helpt wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Too5 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:15:
...
Nu nog erachter komen hoe ik kan zorgen dat de app met de hardeware knop opent als de tel gelockt is. (vinkje in de app staat aan, maar helaas werkt het alleen als de telefoon unlockt is en de app al op de achtergrond draait)
Je moet de built-in Camera app uitschakelen om dit werkende te krijgen (via Instellingen > Apps > Alles > Camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:01
Misschien is het al eerder voorbij gekomen, maar ik kan tot nu toe nog steeds geen oplossing vinden. Ik zie in veel applicaties dat de standaard (emoji) smileys die bijna iedereen bijvoorbeeld in Facebook gebruikt worden vervangen door vage Android/Sony(?) smileys. Is er een manier om dit uit te schakelen zodat ik de emoji smileys zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
renio schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:21:
[...]

Je moet de built-in Camera app uitschakelen om dit werkende te krijgen (via Instellingen > Apps > Alles > Camera)
Heb ik gedaan, maar helaas zonder resultaat. Lukt het bij jou wel?

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 17:17
Too5 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:01:
[...]

Het uitschakelen lukt wel, maar hoe stel je in dat de andere camera app via de hardware button opstart?

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

kepler schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:55:
[...]

Die van mij viel gisteren loodrecht naar beneden op de onderkant op laminaat, van ongeveer een metertje :X Gelukkig heb ik zo'n 3 euro siliconen hoesje van Ebay, die heeft hem wel gered denk ik. De impact klonk ook heel 'zacht' :D Het hoesje is niet moeders mooiste, maar het helpt wel :P
Ben je niet bang dat het siliconen hoesje te strak om telefoon zit, wat weer iets meer frictie oplevert aan de behuizing en er zodoende juist barsten in het glas ontstaan? :/

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• renio
Too5 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:01:
[...]

De eerste keer lukte het bij mij ook niet (dus ik had in A Better Camera het vinkje aangezet en daarna de built-in Camera app uitgeschakeld, getest en niet OK).
Een paar minuten later nog eens hetzelfde en toen was het wel gelukt. Ik denk niet dat ik iets in een ander volgorde gedaan had (bv eerst uitschakelen van Camera app en dan vinkje in A Better Camera aanzetten of omgekeerd.. maar kan bv geweest zijn dat ik tussendoor de Camera app gestopt / gekilled heb en dat het daardoor bij 2de poging wel ok was).

De instelling in A Better Camera app vind je terug in Settings (More Settings) > General Settings > More... > HW Shutter. Die moet je aanvinken.

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Reckoner schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:41:
Misschien is het al eerder voorbij gekomen, maar ik kan tot nu toe nog steeds geen oplossing vinden. Ik zie in veel applicaties dat de standaard (emoji) smileys die bijna iedereen bijvoorbeeld in Facebook gebruikt worden vervangen door vage Android/Sony(?) smileys. Is er een manier om dit uit te schakelen zodat ik de emoji smileys zie?
Ben ik stiekem ook benieuwd naar! Moet je hier een heel nieuw toetsenbord voor installeren?

• jodeltje
  • Niet online
renio schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:53:
[...]

De eerste keer lukte het bij mij ook niet (dus ik had in A Better Camera het vinkje aangezet en daarna de built-in Camera app uitgeschakeld, getest en niet OK).
Een paar minuten later nog eens hetzelfde en toen was het wel gelukt. Ik denk niet dat ik iets in een ander volgorde gedaan had (bv eerst uitschakelen van Camera app en dan vinkje in A Better Camera aanzetten of omgekeerd.. maar kan bv geweest zijn dat ik tussendoor de Camera app gestopt / gekilled heb en dat het daardoor bij 2de poging wel ok was).

De instelling in A Better Camera app vind je terug in Settings (More Settings) > General Settings > More... > HW Shutter. Die moet je aanvinken.
Hebben jullie ook een roze waas over foto's gemaakt met A Better Camera?

Ik heb mijn Lumia 1520 trouwens weer eens geprobeerd, en die maakt ZO veel betere foto's, echt treurig..

[ Voor 5% gewijzigd door jodeltje op 27-11-2014 11:46 ]

Verwijderd

Hoe zit het ondertussen met de gebarsten schermen? Ik zou deze zo graag willen kopen maar het feit dat zo veel mensen er last van hebben houdt me wat tegen :<

• renio
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:57:
Hoe zit het ondertussen met de gebarsten schermen? Ik zou deze zo graag willen kopen maar het feit dat zo veel mensen er last van hebben houdt me wat tegen :<
niet zo goed precies... http://talk.sonymobile.co...add-your/m-p/894478#M3036

Verwijderd

Wou deze echt hebben maar het gaat hem dan toch niet worden :( , dan maar voor de wat grotere tweede optie gaan: Galaxy S5.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:16:
[...]

Wou deze echt hebben maar het gaat hem dan toch niet worden :( , dan maar voor de wat grotere tweede optie gaan: Galaxy S5.
Gewoon doen, reparatie service is prima als het gebeurt....

enne het gebeurt nog steeds vaker niet dan wel !

mijn eerste telefoon had het ook (gebarsten scherm aan de achterkant) en de 2e (nieuwe, binnen een week van cool blue _/-\o_ ) doet het tot nu toe prima, zelfs al een keer laten vallen van een meter zonder
cache en niks aan de hand!! (behalve dan dat ik met een 3 dubbele hart verzakking op de IC lag daarna ;) )

en verder is het gewoon een absolute bazen telefoon!

• shadowlyse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 10:52
Erg tevreden over het toestel! De camera app vind ik mwoah, gebruik nu de standaard camera app van google die is wel vrij aardig. Verder lees ik goede verhalen over Camerafx (te koop voor een paar euro). Welke camera app gebruiken jullie?

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 17:17
Ik heb de volgende camera apps vergeleken (obv kwaliteit foto's):
- A Better Camera
- Camera 360
- Camera Zoom FX
- stock camera

Camera Zoom FX kwam er wat mij betreft het meest natuurgetrouw uit.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Gratis pricewatch: Sony PlayStation 4 Dualshock Controller Zwart, PlayStation 4 & pricewatch: Sony Xperia Game Control Mount (Black) GCM10

http://sonyplaystationactie.nl/registration

Voor T-Mobile klanten :>
YW
Blij gemaakt met een dooie mus?

[ Voor 152% gewijzigd door Lip op 27-11-2014 20:13 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• ikt
Ooooh, dit is gratis :> Bedankt voor de heads up!

Update:

Oef, actievoorwaarden: 2. Deelname alleen mogelijk bij aanschaf van een Xperia Z3 en Xperia Z3 Compact in combinatie met afsluiten of verlengen van een T-Mobile abonnement tussen 24 november en 4 januari 2015.

[ Voor 29% gewijzigd door ikt op 27-11-2014 20:11 ]

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 08:43
Het waren twee fantastische weken (tot ik 'm vandaag toevallig even uit de lederen flipcase haalde, geen idee hoelang-ie al kadoek was). Ben dr zuinig mee om gegaan en hij is niet gevallen
Afbeeldingslocatie: http://s1.bild.me/bilder/120914/4358876DSC_0413.jpg

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 18:21
Verbaas me wel over het verschil in kwaliteit tussen de telefoons, heb die van mij in 1.5 week tijd echt té vaak laten vallen, ding is veel te glad en glijdt overal af :P Maar er zit geen krasje op, en ik gebruik geen hoesje. Anyhow, hopelijk blijft ie de komende 2 jaar zo stevig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat Sony deze geweldige telefoon in zo'n kwetsbare, hoekige en aalgladde glasbehuizing heeft gestopt.
Het ding is zo glad dat je constant op je hoede moet zijn.
Verder vindt ik hem toch wel erg hoekig en scherp voor mijn broekzak.
Het voelt alsof ik constant met een badkamertegeltje rondloop, zo hard, recht, glad en stijf heb ik nog nooit een telefoon gezien.
Ik had toch liever wat rondere en afgeplattere hoeken en randen aan de achterzijde gehad.
Nu heb ik na 4 weken dragen de slijtplekken van de scherpe hoeken al in mijn nieuwe spijkerbroek zitten.
Ik heb een hoesje geprobeerd. Dat geeft wel bescherming en grip aan mijn telefoon maar niet aan mijn broekzakken en maakt hem ook veel te dik.
Om die redenen overweeg ik hem te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Oplossing : Gewoon niet in je broekzak doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woestijn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb hem nu twee dagen, en ben over het algemeen heel tevreden, op drie dingen na:

- Het scherm voelt enorm plastic aan tijdens het typen. Ook als je er met je nagel tegenaan tikt geeft dat zon hol geluid, terwijl bij mijn Samsung tablet en telefoon voelt (en klinkt) dat wel gewoon als echt glas. Misschien is het een kwestie van wennen, maar tot nu toe typt het veel minder fijn.

- De gladde achterkant is inderdaad onpraktisch, zou fijn zijn als er een soort ruwe sticker op de markt kwam die je op de achterkant kan plakken zonder dat die daardoor dikker wordt.

- Ik heb dit toestel genomen omdat het een groter scherm had dan de 4.3" van mijn S4 Mini. Maar in de praktijk is dat helemaal niet waar, want door de soft keys beneden is dit scherm effectief ook 4.3". Terwijl de behuizing van de S4 Mini kleiner is, dus het voelt haast als een downgrade.

Is het niet mogelijk om de hardware buttons aan de zijkant (camera, volume) toe te wijzen aan deze functies? Vervolgens zou ik dan de softkeys helemaal uit kunnen zetten (via de Immersion Mode in Android), en alsnog van een 4.6" scherm genieten.

[ Voor 16% gewijzigd door Woestijn op 28-11-2014 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Woestijn schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 00:06:
Ik heb hem nu twee dagen, en ben over het algemeen heel tevreden, op drie dingen na:

- Het scherm voelt enorm plastic aan tijdens het typen. Ook als je er met je nagel tegenaan tikt geeft dat zon hol geluid, terwijl bij mijn Samsung tablet en telefoon voelt (en klinkt) dat wel gewoon als echt glas. Misschien is het een kwestie van wennen, maar tot nu toe typt het veel minder fijn.

- De gladde achterkant is inderdaad onpraktisch, zou fijn zijn als er een soort ruwe sticker op de markt kwam die je op de achterkant kan plakken zonder dat die daardoor dikker wordt.

- Ik heb dit toestel genomen omdat het een groter scherm had dan de 4.3" van mijn S4 Mini. Maar in de praktijk is dat helemaal niet waar, want door de soft keys beneden is dit scherm effectief ook 4.3". Terwijl de behuizing van de S4 Mini kleiner is, dus het voelt haast als een downgrade.

Is het niet mogelijk om de hardware buttons aan de zijkant (camera, volume) toe te wijzen aan deze functies? Vervolgens zou ik dan de softkeys helemaal uit kunnen zetten (via de Immersion Mode in Android), en alsnog van een 4.6" scherm genieten.
1. Ik heb op het Sony forum gelezen dat er twee soorten 'glas' gebruikt worden, Dragontrail en Gorillaglas. Misschien dat jij net een exemplaar met het goedkopere Dragontrail.
2. Ik heb een screenprotector op de achterkant geplakt en dat scheelt enorm.
3. Klopt. Ik gebruik de app 'GMD Immersive' die kan immersive mode forceren bij elke app, en heeft een hoop instelmogelijkheden.
4. Nee, zonder te rooten en je HWkeys te rerouten is dit niet mogelijk. Een custom ROM zoals PAnddroid o.i.d. kan een uitkomst zijn, maar dit lijkt me persoonlijk gewoon een eigenschap van de telefoon waar je het mee moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lip schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 00:02:
Oplossing : Gewoon niet in je broekzak doen. :)
Bedankt voor deze gouden tip >:)
Maar even serieus, jij draagt misschien een handtasje maar ik als man niet.
Ik draag ook geen colbert en dat zou ook niet praktisch zijn met mijn werk.
Dus ik moet hem wel in mijn broekzak dragen.
Eigenlijk zou ik zo'n leren holstertje aan mijn riem moeten hebben.
Maar ja, daar loopt anno 2014 ook niemand meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik doe 'm gewoon in de binnenzak van mijn jas. :)

Sommige dingen zijn zo voor de hand liggend :P

[ Voor 39% gewijzigd door Lip op 28-11-2014 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lip schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:27:
Ik doe 'm gewoon in de binnenzak van mijn jas. :)

Sommige dingen zijn zo voor de hand liggend :P
Maaruh...ik mag van mijn baas niet de hele dag de jas aanhouden in de zaak.
Kijkt ook zo raar voor onze klanten.
Mooi dat jij die mogelijkheid wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Misschien is het toch eerder een vorm van thermische druk aangezien het spontaan gebeurt onder andere tijdens het opladen (=warmte achterkant)? Gelukkig hier nog geen barst gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:08
Ik hoor regelmatig van mensen waarmee ik bel dat ze me heel slecht horen, een echo hebben of dergelijke. Dat ik heel ver weg klinkt.

Ik lees dat dit vaker voorkomt bij de Z3C. iemand een idee hoe dat op te lossen? Thanks!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Pagina: 1 ... 17 ... 60 Laatste