Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Ik heb dus 5 weken geleden mijn Z3C RMA gestuurd wegens een DOA (bij 4launch). Bij het inleveren van de smartphone krijg ik te horen dat ik de accessoires weer mee mag nemen omdat deze niet nodig zijn bij het afhandelen van de RMA (leek mij ook best logisch).

Na 4 weken zonder bericht vond ik het wel erg lang duren en heb ik dus een mailtje naar de klantenservice gestuurd met de vraag of er inmiddels niet meer bekend was over de afhandeling. Toen kreeg ik te horen dat ze een statusupdate naar het servicecentrum van Sony hadden verstuurd en dat alles was wat ze konden doen. Enfin, het zij zo.

Vervolgens hoor ik nog een week niets (moet een statusupdate zo lang duren?) en 2 dagen geleden kreeg ik dus te horen dat in het toestel niet in originele staat heb ingeleverd, en dat dus de accessoires aanwezig moeten zijn.

Er is dus 5 weken niets gebeurd, alleen maar omdat de niet benodigde accessoires niet aanwezig zijn. Want wat heeft bijvoorbeeld de USB-OTG kabel te maken met een uitgevallen display?

Aangezien ik het toestel welgeteld anderhalve dag daadwerkelijk in mijn bezit heb gehad, geldt dan de wet koop op afstand en kan ik dan de koop ontbinden? Dus gewoon de accessoires teruggeven, aankoopbedrag laten terugstorten en ze het verder maar uit laten zoeken? Dan koop ik hem daarna wel ergens anders, want waarschijnlijk moet ik nu nog een keer 4 weken wachten als ik het zo laat afhandelen.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Too5 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 06:53:
[...]

Heb het gister uitgeprobeerd in mijn auto en ging zonder problemen.
Welke player gebruik je?
Power AMP. Op mijn LG G2 werkte dit wel dus daar ligt het ook niet aan.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Leuke discussie wit of zwart. Rijd al jaren in een zwarte Opel Corsa terwijl die witte ook erg stoer staat voor een man, maar zwart blijft bij mij de voorkeur als het om een auto gaat. Hoewel iets warmer, maar met AC geen probleem. Gisteren weer gewassen. Ziet eruit als een parel.

Okay De SONY experia Z3 compact dan. Ik heb hem nog niet gekocht, en zit nog met de Sony Xperia P met echt een van de slechtste batterijen. Niet normaal na ruim 20 maanden. Tijd voor wat nieuws. Ik dub tussen de deze Sony Xperia Z3c. De Samsung Alpha (wel een stuk duurder) en de HTC one M8 ook een stuk duurder.

De laatste heeft een matige camera slechts 4 mp al wil dat niet alles zeggen. De Samsung ziet er gelikt uit, maar heeft een lelijke plastic bobbel op de camera. Minpunt bij de Sony vind ik dat hij erg warm kan worden het glas klaarblijkelijk nog gevoelig is voor breken en geen directe plug in voor je oplader. Vooral dat laatste vind ik heel dom gedaan. Genoeg toestellen waar dat wel kan en waterproof is. Dat klepje elke keer losmaken is gewoon vragen om problemen op termijn al heb ik hier wel een power bank liggen al weet ik even zo gauw niet waar je die kunt inpluggen.

Afijn discussie wit of zwart. Normaal zou ik voor zwart gaan als er een hele mooie alu rand omheen zou zitten. Maar die zit er niet. Helaas een goedkoop plastic randje. Dan zou de witte er beter uitsteken. En volgens mij is ie niet echt wit maar gebroken wit (parelmoer). Dus mocht de keuze bij mij vallen op de Sony dan neig ik naar "wit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Boneka schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:30:
Ik dub tussen de deze Sony Xperia Z3c. De Samsung Alpha (wel een stuk duurder) en de HTC one M8 ook een stuk duurder.
De Z3c koop je voor de compactheid i.c.m. (zeer) goede specs. De M8 lijkt mij dus in een andere categorie vallen. Ik heb zelf ook naar de Alpha gekeken, maar zie eigenlijk zo goed als alleen maar nadelen o.a.: geen geheugenkaart slot, mindere accuduur, duurder, mindere CPU, iets groter, niet waterdicht, geen stereo speakers. Een argument zou kunnen zijn dat je de Alpha mooier vindt, maar is uiteraard erg persoonlijk.
Minpunt bij de Sony vind ik dat hij erg warm kan worden
Heb de discussie hier gevolgd, maar heb de gebruikers hier niet over horen klagen.
het glas klaarblijkelijk nog gevoelig is voor breken
Klopt, maar er zijn ook velen die er geen last van hebben (misschien wel > 99%), anders was het ook veel meer in het nieuws geweest. De spontane barst (uiteraard erg vervelend) valt verder wel onder garantie.
en geen directe plug in voor je oplader.
Je weet dat je een magnetische oplader kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Voor die laatste optie zou ik sowieso gaan.......hoopt dat dit goed werkt? Iemand ervaringen mee met de mag. oplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik vind persoonlijk de camera (software) het minst presteren van de hele telefoon. De standaard app werkt traag en daarom switch ik vaak met de camera app van Google. De functie die ik het vaakst gebruikte met mijn HTC One, was de focuseffect functie. Hierbij maak je een foto en beweeg je het toestel langzaam omhoog, zodat alles rondom het hoofdobject blurry wordt, maar met de sony werkt dit niet goed.
Op een of andere manier denkt het toestel dat ik een snelle beweging maak, waardoor de foto's telkens falen, omdat je eigenlijk rustig moet bewegen. Waar kan het aan liggen en heeft iemand hier ook problemen mee?

Ik zag dat iemand camera360 gebruikte. Nog andere goeie camera apps die aan te bevelen zijn?

Ook zoek ik nog de mogelijkheid om de camera geforceerd op 16.000 ISO foto's te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help.. M'n playstore is ineens verdwenen.. Iemand dit al eerder gehad en hoe krijg ik die weer terug?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:27:
Help.. M'n playstore is ineens verdwenen.. Iemand dit al eerder gehad en hoe krijg ik die weer terug?!?
Opnieuw opstarten, no go? ->
Data van Google Play Services legen, no go? ->
Factory reset

In die volgorde proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jodeltje schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:35:
[...]

Opnieuw opstarten, no go? ->
Data van Google Play Services legen, no go? ->
Factory reset

In die volgorde proberen
Geen andere mogelijkheid meer? Net een paar dagen in m'n bezit en dan gelijk factory reset..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Instellingen - apps - uitgeschakeld
Heb je de playstore toevallig uitgeschakeld? Of hem verstopt in een mapje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 17:17
Als de Z3C in mijn auto via bluetooth paired met mijn caraudio, dan wordt er, als ik gebeld wordt, een andere ringtone afgespeeld dan ik standaard ingesteld had.

Iemand enig idee hoe ik de ringtone voor in mijn auto kan wijzigen?

[ Voor 4% gewijzigd door tijs67 op 09-11-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 07:14
Heb vrijdag mijn Z3C mogen ontvangen! Nog niet veel kunnen gebruiken door overstappen naar andere provider en SIM is nog niet in orde :-( Moet wel zeggen dat ik het een erg fijne telefoon vin! Scherm kan ook zeer helder!
Ben nu nog aan het wachten op mijn OZRLY screenprot'ector en case, zouden ergens deze week geleverd moeten worden!

[ Voor 0% gewijzigd door Snobbieh op 09-11-2014 21:18 . Reden: typo ]

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 22:24
Boneka schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:30:

Okay De SONY experia Z3 compact dan. Ik heb hem nog niet gekocht, en zit nog met de Sony Xperia P met echt een van de slechtste batterijen. Niet normaal na ruim 20 maanden. Tijd voor wat nieuws. Ik dub tussen de deze Sony Xperia Z3c. De Samsung Alpha (wel een stuk duurder) en de HTC one M8 ook een stuk duurder.
Ik heb heb de Xperia P nu 28 maanden, haha. Batterij is om te janken en hij wordt ook goed traag, geen zin om rooten e.d. uit te zoeken om hem evt sneller te maken, dus het is afzien geweest, maar heb de Z3 copper (brons kleur) besteld, lijkt me heerlijk om 1x in de 2 of 3 dagen op te laden in plaats van 2 a 3x per DAG :+
De Alpha is te duur en heeft een karige batterij, dan maak je geen sprongen. HTC heb ik ook bekeken, maar vind de interface niks en paar kleine details die mij niet over de streep konden halen.

Oja, en over die goedkope plastic rand, dat is een reden dat ik de z3c niet heb gekocht. De z3 heeft een mooie aluminium rand. Tevens vond ik de volumeknop te klein en te dicht op de powerknop zitten.

Z3 leek me een weloverwogen keus, ja je hebt klepjes, maar overal is een oplossing voor: magnetische kabel bijbestellen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door KoningPaulus op 09-11-2014 21:21 ]

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Z3 kan ook nog maar is natuurlijk iets duurder en groter weer. Maar die batterij van mijn Sony Xperia P is echt vreselijk ja. Ik heb standaard mijn stekker bij me. Op mijn werk zit ie in de stopcontact zo erg en ik overdrijf echt niet. Maar goed ik kijk goed op me heen............dit jaar nog heb ik een andere. Wellicht de Z3c of misschien de Z3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Boneka schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:45:
Z3 kan ook nog maar is natuurlijk iets duurder en groter weer. Maar die batterij van mijn Sony Xperia P is echt vreselijk ja. Ik heb standaard mijn stekker bij me. Op mijn werk zit ie in de stopcontact zo erg en ik overdrijf echt niet. Maar goed ik kijk goed op me heen............dit jaar nog heb ik een andere. Wellicht de Z3c of misschien de Z3...
Same here! De P deed het prima, maar die accuduur is vreselijk slecht na een half jaar ofzo.
De Z3 is mij echt te groot. De rand mag dan wel van plastic zijn, het ziet er wel stylish uit, die combinatie met wit en grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op zondag 09 november 2014 @ 17:28:
Instellingen - apps - uitgeschakeld
Heb je de playstore toevallig uitgeschakeld? Of hem verstopt in een mapje?
Geen idee hoe het is gebeurd maar hij was inderdaad uitgeschakeld!

Bedankt voor de tip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Graag gedaan hoor.

Nog een tip, deze manier om advertenties te blokkeren zonder de telefoon te hoeven rooten werkt prima voor mij. Je krijgt in eerste instantie een permanente notificatie dat AdBlockPlus actief is, maar via Instellingen - Persoonlijk maken - Meldingen beheren kan je die notificatie uitschakelen :*)

[ Voor 32% gewijzigd door Chris.nl op 10-11-2014 09:54 . Reden: Info om de notificatie uit te schakelen erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:45
Mijn Xperia is weer terug na (gratis) reparatie van de achterkant. Echter nu heb ik regelmatig problemen met scherp stellen van de camera. Meer dan de helft van de tijd krijg ik de foto niet scherp, lijkt wel alsof er soort van condens op de lens zit oid. Probleem is dat de camera het de andere helft van de tijd wel goed doet. Ik heb er nog niet echt een patroon in kunnen ontdekken.

Meer mensen met soortgelijke problemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:53
Kepler, kun je een foto maken hiervan?

Ik begin vandaag met het opsturen van mijn Z3C naar Dynafix voor de lens van de camera. Foto's focusen wel goed, maar bij hoge contrasten zie je toch heel erg dat het lichte een waas om zich heen heeft. Geen idee wat dit heeft veroorzaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CfkUnGwl.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door ikt op 10-11-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
ikt schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:33:
Kepler, kun je een foto maken hiervan?

Ik begin vandaag met het opsturen van mijn Z3C naar Dynafix voor de lens van de camera. Foto's focusen wel goed, maar bij hoge contrasten zie je toch heel erg dat het lichte een waas om zich heen heeft. Geen idee wat dit heeft veroorzaakt.

[afbeelding]
Sorry, ik zie dat ik niet helemaal duidelijk was. Het lijkt alsof er condens op mn lens zit, maar als ik fysiek naar de lens kijk dan zie ik niks vreemds (alleen de foto is onscherp dan). Het lijkt bijna op een software probleem, maar ik kom van een factory reset na de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Boneka schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:29:
Voor die laatste optie zou ik sowieso gaan.......hoopt dat dit goed werkt? Iemand ervaringen mee met de mag. oplader?
Ik heb een Magtron Magnector X kabel voor mijn Z3 en dit werkt uitstekend.

En wat betreft de zwart-wit discussie. Ik heb jaren witte telefoons gehad (man) en me er nooit voor geschaamd of rare opmerkingen gekregen ofzo. Maar juist omdat ik zo veel witte telefoons heb gehad ben ik ditmaal voor de zwarte Z3 (niet-compact) gegaan. Grootste argument was voor mij de zwarte voorkant, die vind ik minder afleidend dan de witte bij films kijken. Maar als het puur op looks aan komt vind ik de witte wat speelser en leuker ogen. De zwarte is heel classy.

[ Voor 43% gewijzigd door Frietsaus op 10-11-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De magnetische aansluiting van de Z3c vind ik niet optimaal. Hij lijkt niet echt verzonken, dus de Deff adapter die ik gebruik kan gemakkelijk opzij kantelen, waardoor het contact wordt verbroken. Gaat goed als je de kabel fixeert, maar gebruiken tijdens laden is geen optie. Als je 'm oppakt of neerlegt gaat het meestal mis bij mij. Op video's lijkt dat beter te gaan bij de Z3, daar lijken magnetische gevallen in ieder geval beter aan te sluiten op de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Chaos-Zero schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:14:
[...]

Power AMP. Op mijn LG G2 werkte dit wel dus daar ligt het ook niet aan.
Ik heb het met Play music en Walkman geprobeerd en werkte alle2.
Misschien in de auto toch overstappen naar een andere app? Of een berichtje sturen naar de app makers?

Ik ben wel heel benieuwd wie er met welke app wel goede foto's kan maken. Ik heb verschillende geprobeerd (betaald en niet betaald), maar nog geen enkele echt goede gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10
Ik heb mijn Z3 nu 2 dagen, en ik heb er nog weinig mee gedaan, maar ik merk wel dat de accupercentage best snel van 100% naar 90% dropt, hebben jullie daar ook last van?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 15:32
Strider schreef op maandag 10 november 2014 @ 23:02:
Ik heb mijn Z3 nu 2 dagen, en ik heb er nog weinig mee gedaan, maar ik merk wel dat de accupercentage best snel van 100% naar 90% dropt, hebben jullie daar ook last van?
Heel soms gebeurt dit ook op mijn Z2. Ik denk dat allerlei apps op dat moment weer gaan syncen, of het aangegeven percentage klopt niet helemaal. Probeer hem direct na het van de lader afhalen eens even (een minuutje of zo) in Airplane modus te zetten. Ik heb het idee dat dit soms helpt, maar het kan ook schijn zijn.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7samurai
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 02:13
hallo,

mijn telefoon is nu voor een tweede keer geheel teruggegaan naar een factory reboot, alle instellingen kwijt.. iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
volgens mij was ik de eerste die in dit forum een bericht plaatste over een spontaan gebarsten scherm. Ik heb het toestel toen teruggebracht naar T-Mobile waarna ik hem na 3 weken gerepareerd terug kreeg. Inmiddels zijn we bijna een maand verder, en is dat ding weer gewoon in mijn broekzak gebarsten! Dat wordt vanmiddag maar weer de klantenservice bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn telefoon net weer terug van Coolblue, vrijdag opgestuurd en vandaag een nieuw exemplaar binnen. Mijn telefoon had ook een gebarsten achterplaat zonder val schade of iets dergelijks. Gelukkig
viel ik nog binnen de 2 weken waarop ik heb aangegeven een nieuw toestel te willen hebben.

Vandaag dus een nieuw exemplaar ontvangen. top service van coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 18-09 10:57
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:27:
Hey,
volgens mij was ik de eerste die in dit forum een bericht plaatste over een spontaan gebarsten scherm. Ik heb het toestel toen teruggebracht naar T-Mobile waarna ik hem na 3 weken gerepareerd terug kreeg. Inmiddels zijn we bijna een maand verder, en is dat ding weer gewoon in mijn broekzak gebarsten! Dat wordt vanmiddag maar weer de klantenservice bellen...
Ohh dat is echt zuur!

Mijn reparatie is zojuist voltooid (na precies 3 weken). Bij mij was de achterkant gebarsten. Dit staat er nu bij de reparatiegegevens:
Diagnose

j1 - Display defect
Service activiteiten

Level 3 reparatie: Met soldeercomputers zijn onderdelen (chips) vervangen, die daarna afgesteld moeten worden met meetapparatuur.

Gebruikte onderdelen

FRONT COVER ASSY ORANGE
WINDOW BACK SUB ASSY ORA NGE ROW
SIM TRAY
CAP USB SUB ASSY ORANGE
COVER REAR SUB ASSY ROW
Wie het snapt mag het zeggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Too5 schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:53:
[...]

Ik heb het met Play music en Walkman geprobeerd en werkte alle2.
Misschien in de auto toch overstappen naar een andere app? Of een berichtje sturen naar de app makers?

Ik ben wel heel benieuwd wie er met welke app wel goede foto's kan maken. Ik heb verschillende geprobeerd (betaald en niet betaald), maar nog geen enkele echt goede gevonden.
Heb ik ook geprobeerd, maar ook geen resultaat.
Uiteindelijk heb ik de klantenservice gebeld, en ze zeiden dat het waarschijnlijk te maken heeft dat die kabels al wat ouder zijn. Er zijn namelijk 2 verschillende soort kabels namelijk OMTP en CTIA. Nog nooit van gehoord, maar de klantenservice had me een linkje door gestuurd waar ik een verloopje kon kopen via eBay voor 3 euro.
Ben benieuwd of het werkt.
In ieder geval bedankt voor het meedenken! :)

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeWn schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:42:
[...]

Ohh dat is echt zuur!

Mijn reparatie is zojuist voltooid (na precies 3 weken). Bij mij was de achterkant gebarsten. Dit staat er nu bij de reparatiegegevens:

[...]

Wie het snapt mag het zeggen 8)7
Zo! was de achterkant gebarsten NA dat er een vrachtwagen overheen was gereden ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Laatst online: 03-09 16:31
Is het mogelijk om met de dedicated camera button direct in Manual Mode te komen?

Zowel de Manual Mode als de Superior Auto Mode hebben bij de settings de optie Quick Launch staan (Off, Launch only, Launch and shoot), maar die setting wordt gedeeld en altijd wordt Superior gestart met een druk op de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 08:43
Vandaag mn (witte) binnengekregen.
Moet natuurlijk een nanosim in, en mn huidige is een microsim (nog kleine 2 maandjes).
Wat is wijs? Zelf knippen? Bij oude provider een nano aanvragen? Laten knippen (door wie?)?
Of???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ik zou er zelf eentje aanvragen. Het is wel degelijk mogelijk. Maar het blijkt toch erg lastig te zijn. Een probleem is dat je moet zorgen dat de sim dunnner word. Je zult dus het oppervlakte moeten gaan schuren. Ik heb dit artikel bekeken. Na het lezen van dit artikel heb ik besloten het toch niet zelf te doen.

Ik heb trouwens om 3 uur s'middags de SIM besteld, en twee dagen later lag het om 11 uur s'ochtends op de mat. Zonder kosten. Dus daar zou ik het niet voor laten.

Wel is het enigzins lastig als je telefoon ter reparatie opgestuurd moet worden (wat echt niet onwerkelijk is bij dit toestel :p), en je wilt een telefoon gebruiken met normaal of micro slot. Bij sommige telefoons gaat het goed, bij andere zul je met een papiertje moeten opvullen om de 'normale' dikte weer te bereiken. Bij een Samsung Galaxy S2 die ik nu gebruik als reserve telefoon gaat het wel goed.

Natuurlijk kun je ook een combinatie van nano sim en gewone/micro sim nemen. Kost bij Hi helaas 40 euro. Als dit 10 was geweest had ik dit wel gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door LoeWn op 11-11-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik had mijn Simyo mini-SIM(!)* gewoon geknipt, geen problemen, van eventuele dikte problemen ook niets gemerkt. Een maand later ging mij Hi abonnement in en de meegleverde nano-SIM ging er gewoon in zonder problemen.

*Ja mini, niet micro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 08:43
Bedankt voor de ervaring-deling... Heb een nieuwe nano aangevraagd, met 2 daagjes zal-ie op de mat moeten liggen. Twijfel teveel aan mijn handvastheid om er zelf ene schaar in te zetten, en 2 daagjes spelen zonder gebeld te worden is ook wel nuttig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
LoeWn schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:53:
Ik zou er zelf eentje aanvragen. Het is wel degelijk mogelijk. Maar het blijkt toch erg lastig te zijn. Een probleem is dat je moet zorgen dat de sim dunnner word. Je zult dus het oppervlakte moeten gaan schuren. Ik heb dit artikel bekeken. Na het lezen van dit artikel heb ik besloten het toch niet zelf te doen.

Ik heb trouwens om 3 uur s'middags de SIM besteld, en twee dagen later lag het om 11 uur s'ochtends op de mat. Zonder kosten. Dus daar zou ik het niet voor laten.

Wel is het enigzins lastig als je telefoon ter reparatie opgestuurd moet worden (wat echt niet onwerkelijk is bij dit toestel :p), en je wilt een telefoon gebruiken met normaal of micro slot. Bij sommige telefoons gaat het goed, bij andere zul je met een papiertje moeten opvullen om de 'normale' dikte weer te bereiken. Bij een Samsung Galaxy S2 die ik nu gebruik als reserve telefoon gaat het wel goed.

Natuurlijk kun je ook een combinatie van nano sim en gewone/micro sim nemen. Kost bij Hi helaas 40 euro. Als dit 10 was geweest had ik dit wel gedaan.
Ik heb gewoon een nanosim aangevraagd (gedaan bij zowel Vodafone als bij Ziggo) en gratis meegekregen. Moet je provider wel een fysieke winkel hebben :P

Verder heb je gewoon adapters voor micro en normale sim, waar je nanosim in past (2-3 euro bij de lokale telecom winkel). Heb ik ook gebruikt toen mn telefoon weg was ter reparatie. Stuk handiger dan een stukje papier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:08
Kan het misschien zijn dat bij al die mensen waarvan het scherm gebarsten is, dat ze de telefoon vaak in de broekzak hebben? Ik heb de telefoon tot nu toe (ruim een maand in gebruik) vrijwel nooit in de broekzak en heb geen last van krasjes, laat staan een breuk in het glas.

Ik heb het toestel altijd in mijn case, er zit bovendien nog een extra glas laag op de voorkant en zoals gezegd heb ik de telefoon 9 van de 10x naast me liggen of in een colbert/jas.

Kan het niet zo zijn dat als je de telefoon langere tijd in je broekzak hebt het gewoon te warm wordt en daardoor iets uitzet waardoor het glas breekt? Er zal toch een simpele verklaring voor moeten zijn.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Juancho schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:39:
Kan het misschien zijn dat bij al die mensen waarvan het scherm gebarsten is, dat ze de telefoon vaak in de broekzak hebben? Ik heb de telefoon tot nu toe (ruim een maand in gebruik) vrijwel nooit in de broekzak en heb geen last van krasjes, laat staan een breuk in het glas.

Ik heb het toestel altijd in mijn case, er zit bovendien nog een extra glas laag op de voorkant en zoals gezegd heb ik de telefoon 9 van de 10x naast me liggen of in een colbert/jas.

Kan het niet zo zijn dat als je de telefoon langere tijd in je broekzak hebt het gewoon te warm wordt en daardoor iets uitzet waardoor het glas breekt? Er zal toch een simpele verklaring voor moeten zijn.
Ik had hem af en toe in mn broekzak, maar zeker niet de hele dag. Meestal ligt hij inderdaad op mn buro. Dat is misschien wel het probleem, want hij rust dan op de achterkant, elk zandkorreltje kan dan voor een flinke piekspanning zorgen. Dat icm met bv een productie-fout of krasje kan natuurlijk al 'fataal' zijn lijkt me. Ik gebruik hem ook wel vaak liggend op mn buro, dus dan duw ik er ook nog eens op :D

Hopelijk komt mn case snel binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
Ik heb de nilkin case vandaag binnen gekregen. Helaas werkt hij niet met mijn magnetische oplader :-(. Verder ziet hij er overigens netjes uit (vooral voor het geld).

http://www.ebay.com/itm/N...&var=&hash=item2c8e18ea0f

Ik gebruik de adapter van magnetic. Op afbeeldingen lijkt de complete kabel kleiner. Iemand enig idee of dat wel gaat werken?

[ Voor 33% gewijzigd door scorpio81 op 11-11-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Strider schreef op maandag 10 november 2014 @ 23:02:
Op mijn Z3 gaat 100-90% ook vrij snel, maar daarna duurt het leeglopen veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Frietsaus schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 19:02:
[...]

Op mijn Z3 gaat 100-90% ook vrij snel, maar daarna duurt het leeglopen veel langer.
Top accuduur!! _/-\o_
Groot pluspunt van de z3 compact in tegenstelling tot veel andere smartphones.

Ik ben overigens, als man zijnde, zeer 'content' met de witte uitvoering. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:39:

Nee, nooit in mijn broekzak... Ik laat hem altijd aan de oplaad kabel op de salontafel liggen. Als ze mij willen bellen doen ze dat maar thuis en anders sturen ze maar een brief 8)7

Maar even zonder gekheid... Mijn telefoon heb ik altijd zonder case of andere bescherming in mijn zak zitten, het is een gebruiksvoorwerp. Toen mijn achterplaat barste lag hij naast mij op mn nachtkastje. Ja, gebarsten terwijl ik sliep, en dat weet ik 100% zeker omdat ik het de avond daarvoor nog heb gecontroleerd.

Of de kaboutertjes hebben er nog wat mee gedaan.
7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Joh, ik werk als begeleider in de zorg met x jongeren die mij dagelijks gebruiken als klimrek. Heb altijd de Z3C in mijn broekzak. Ik heb een silicone case en glazen screenprotector, maar weet zeker dat ie soms flinke tikken krijgt of onder behoorlijke (buig)spanning staat. Tot zover alles perfect en geen barst oid, ik verwacht ook dat ie altijd heel zal blijven ondanks mijn risicovolle beroep.

Natuurlijk zijn er blijkbaar wat spontane barsten bekend op GOT maar ik heb wel de indruk wat men nu iets te krampachtig bang is voor barsten. Bij deze dus mijn 'succesverhaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7samurai
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 02:13
zat in m'n broekzak, deed m aan en begon een complete factory reset, alles weer zoals je hem koopt. Nu al drie keer. Maar een factory reset gedaan via pc companion, nu geeft ie af en toe zo'n developer circle als ik hem aanraak, ziet er toch niet goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Ik ben tot nu toe al zeer te spreken over de batterijduur!
Gisterenavond, met de eerste lading (100%) een mooie 2 dagen kunnen halen met 5 uur batterijduur (+50% helderheid) en middelmatig gebruik.
In vergelijking met de ZR (en Nexus 5) vind ik ook het scherm zeer goed, zeer helder en scherp (ondanks "lage" resolutie).
Ik vind het een aanrader op dit moment dus!

[ Voor 3% gewijzigd door Snobbieh op 12-11-2014 08:35 . Reden: laatste zin was niet duidelijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Goh, Z3C meegegeven en ik zit alweer een dagje op mijn Galaxy Nexus. Wat een immens verschil in batterijduur! Normaal zit de Xperia om dit uur net onder de 90% na wat gebruik in de bus, mijn Galaxy Nexus zit op 67% nu :+

Kan niet wachten tot m'n Z3c weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-07 20:03
Gisteren in de douche (waterdicht hè) de telefoon later stuiteren, en gelijk een hartverzinking. Echter niks aan de hand, geen barstje of krasje te bekeken!

En over het scherm, ik kom ook van een Nexus 5, die ik niet heb verkocht (alvast even spelen met 5.0 :+ ), en moet zeggen dat ik dat scherm toch scherper en mooier qua kleuren vind. De Z3 voldoet prima, na kalibratie (150,150, 0), maar in directe vergelijking kies ik toch nog voor mn N5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Word je leven beter met een (Q)HD-scherm? Ik denk het niet.
Ik kan prima leven met het scherm van de Z3 compact. De witbalans had wel wat beter gekund, maar de helderheid is gewoon goed voor mij. Dankzij het 'mindere' scherm is de accuduur wel hoger!

Wat is een goede screenprotector voor de z3 compact? Aan de voor- en achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Ik vraag me af of er wat mis is met mijn batterij. Ik heb 'm nu twee weken, en ik kan nou niet zeggen dat de batterij lamger meegaat dan die van m'n Gnex. Ondanks dat ik altijd de stamina-modus aan heb staan. Gisteravond heb ik ultra stamina geprobeerd: batterij op 20%, maar toen ik uit bed kwam was de batterij gewoon leeg.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Misschien vind je onder instellingen - energiebeheer - app-stroomverbruik of batterijverbruik een afwijking?

Als ie in deep-sleep 20% verbruik tijdens één nacht, lijkt me inderdaad iets mis met de fysieke batterij. Maar als je onder stroomverbruik ziet dat ie constant ingeschakeld is, heb je waarschijnlijk een app die slurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar dagen geleden schreef ik over de camera dat de timeshift video's zo donker waren.. Nu heb ik sinds gisteren een nieuwe z3c en maakte ik vandaag weer een timeshift video, maar nu was de kleur wel gewoon prima en niks donkerder.

Nu heb ik op beide toestellen de instellingen niet aangepast, en beide filmpjes waren binnenshuis op een bewolkte dag.

Ik er een camera updaten geweest? Of was er iets mis met mijn vorige telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Chris.nl schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:15:
Misschien vind je onder instellingen - energiebeheer - app-stroomverbruik of batterijverbruik een afwijking?

Als ie in deep-sleep 20% verbruik tijdens één nacht, lijkt me inderdaad iets mis met de fysieke batterij. Maar als je onder stroomverbruik ziet dat ie constant ingeschakeld is, heb je waarschijnlijk een app die slurpt.
Bij mij zakt de batterij 's nachts (met Stamina en Flight modus) maximaal 1% en soms helemaal niks :D
Lijkt dus iets fout te zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
NILS is echt een heerlijke app! Lockscreen notificaties werken prima, veel in te stellen naar eigen smaak, en een mooie widget erbij. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Chris.nl schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:15:

Batterijgebruik lijkt uit te gaan in ultra stamina, of de batterij was gelijk leeg na het inschakelen van ultra stamina. 40% van de batterij wordt gebruikt door het scherm, dat lijkt me op zich logisch. Ik zal vannacht nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:58
Sinds een weekje een 2de Z3C in de andere broekzak 8) , omdat die toch zo goed bevalt .....

Wat mij opviel:

De eerste van KPN draait op 23.0.A.2.93 firmware, de 2de geleverde door Vodafone draait op .98 . ( UK zit al op .105 dacht ik ) .

Geen idee of daar echter veranderingen in zitten of dat de .98 'Vodafone-rommel-klaar' is, want er stond op die laatste wel wat voor-geïnstalleerde Vodafone-meuk ( die er zo weer afkon zonder omwegen ).

Wat verder opvalt is dat of met de wijziging van de firmware de witbalans anders is, of dat Sony verschillende schermleveranciers heeft. Mijn 2e toestel is beduidend warmer van kleur en heeft minder blauw.

Om dezelfde witbalans te krijgen staan de schuiven bij de instellingen dan ook echt heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teiltjemetromme schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:17:
[...]

Kun je dan ook laten weten wat dat kost?
Inmiddels 31/2 weken verder... Ik dacht ergens een scherm te hebben besteld. Ze hadden hem namelijk nog niet op voorraad omdat het model net nieuw was. Dus hij moest uit China komen; blijkt de douane daar nogal kut te zijn en kan het nog langer (een weekje tot enkele weken) te duren. De kosten hadden ze geschat op +- 200€

! Weet iemand waar ik snel en gemakkelijk mijn SXZ3C kan laten reparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 20:08
Ik heb zelf erg goede ervaringen met de screenprotectors van het merk ZAGG. Ze geven levenslang garantie erop en voelen heel natuurlijk aan op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Shabbaman schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:58:
Ik vraag me af of er wat mis is met mijn batterij. Ik heb 'm nu twee weken, en ik kan nou niet zeggen dat de batterij lamger meegaat dan die van m'n Gnex. Ondanks dat ik altijd de stamina-modus aan heb staan. Gisteravond heb ik ultra stamina geprobeerd: batterij op 20%, maar toen ik uit bed kwam was de batterij gewoon leeg.
Ik heb regelmatig hetzelfde. Ik verdenk mijn wifi router. Als de telefoon boven is lijkt hij 's nachts heel hard leeg te lopen, en dat gebeurd niet wanneer hij beneden blijft liggen. Als ik hem in vliegtuigmodus zet als ik ga slapen gebeurd het niet. Kan er nog niet de vinger op leggen.

Vroeger met mijn Note had ik nog wel eens wakelocks. Dan gaat de CPU niet meer naar 0 maar blijft hij op 200mhz 'actief'. Dat was verholpen na het installeren van Cyanogenmod. Wellicht heeft de z3c daar ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Telefoon 's nachts uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Het gaat me er niet om dat de batterij leeg is, ik wil weten hoe lang de batterij meegaat.

Een rare router kan vast invloed hebben (die van mij is erg oud, maar het is niet mijn expertise dus het zal wel), maar dat heeft in ultra stamina geen invloed. In die (onduidelijke) verbruiksgrafiek zie ik dat de gsm-verbinding slecht was; ik heb ook slecht bereik thuis, dus dat kan wel kloppen. Wellicht dat de telefoon in standby op zoek gaat naar een 2g netwerk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 15:32
Shabbaman schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:58:
Als ie de hele tijd naar een 3G of 4G signaal blijft zoeken dan vreet dat wel wat, maar met de Stamina modus aan (of Airplane modus) moet dat niet opgaan.
Het lijkt mij een gevalletje van een bugged app. Ik heb het ook wel eens gehad op mijn Xperia Z2 (met Plex en/of Netflix), zonder dat die app hoog op de usage stond. Wellicht eens proberen om de laatst geïnstalleerde apps weg te halen, alhoewel het ook kan komen door een buggy update van een veel eerder geïnstalleerde app. Desnoods een complete reset te doen, eerst een nachtje zonder extra apps en dan kijken wat de accu doet.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• TimoD
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-07 21:28
Als de camera voor mij het belangrijkst is, kan ik misschien beter de oude iPhone 5 van mijn moeder overnemen dan dat ik een nieuwe Z3c koop? (Misschien maakt de Z3c handmatig beter foto's, maar in de praktijk wil ik ff snel een foto maken...)

Ik heb nu een SGII, maar vindt de accuduur te kort. Maarja, ik geloof dat een iPhone 5 al twee keer zo lang meegaat als een SGII...

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 07:12
TimoD schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:02:
Als de camera voor mij het belangrijkst is, kan ik misschien beter de oude iPhone 5 van mijn moeder overnemen dan dat ik een nieuwe Z3c koop? (Misschien maakt de Z3c handmatig beter foto's, maar in de praktijk wil ik ff snel een foto maken...)
...
De iPhone maakt betere foto's is mijn mening. Mijn oude iPhone 4s vond ik beter, dus denk dat het met de 5 ook zo zal zijn.

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
honey schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:24:
[...]
De iPhone maakt betere foto's is mijn mening. Mijn oude iPhone 4s vond ik beter, dus denk dat het met de 5 ook zo zal zijn.
Is dat ook zo met film?

De beste foto's vind ik niet de belangrijkste functie van een telefoon. Voor whatsapp en facebook is het al snel goed genoeg.
Voor het prijsverschil naar de iPhone6 kan je er nog een vrij goede compactcamera bij kopen.

Is de foto functionaliteit echt zo onhandig? In reviews wordt aangegeven dat de kwaliteit van foto's over het algemeen wel goed is.

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik kom ook van een 4s en vind de Z3 compact veel betere foto's maken. Een nadeel van de Z3 is dat deze een stuk langzamer is. Bij de iPhone was het zo dat je op de knop drukte de foto direct werd genomen en opgeslagen. Bij de Z3 duurt dit een fractie van een seconde. Beweeg je net op dat moment dan krijg je wazige foto's.

Gebruik trouwens gewoon de standaard camera app met de standaard instellingen.

• TimoD
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-07 21:28
@NIMIC Filmen vind ik niet zo belangrijk (denk ik). Maar misschien ga ik het wel belangrijk vinden, als ik Mark Zuckerberg moet geloven.

Ja, voor het prijsverschil kun je een compactcamera kopen die veel beter is, maar die heb je niet altijd bij je. Veel foto's worden gemaakt op feestjes met een smartphone. En ik vind juist die foto's erg waardevol, omdat er meestal mensen op staan. Die foto's zul je over 30 jaar terugkijken. De telefoon is misschien niet het prijsverschil waard, maar de foto's die je er mee maakt wél. Doordat de iPhone snel foto's maakt en met de focus en kleur ook meestal raak schiet, kun je een moment vastleggen voordat het alweer voorbij is.

Als de iPhone 6 Plus niet zo groot was geweest had ik die gekocht (ik vind de iPhone 6 eigenlijk al te groot), foto's in weinig licht zien er goed uit.

@honey Thanks, ws toch maar de iPhone 5 van m'n moeder overnemen dan O-)

@SubSun In welke zin vind je de foto's beter?

• JackL89
Hebben jullie ook last van een zwart scherm als je belt? Ik kan niet op luid zetten of gesprek zelf beëindigen.
Wat nu?
Edit: problem solved. :) Moest het standaard plastic er nog steeds afhalen, haha. Meneertje zuinig gaat nu eerst een screenprotector kopen.

[ Voor 37% gewijzigd door JackL89 op 13-11-2014 18:51 ]

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 21:47
Ik ben heel tevreden met de Z3c camera en schiet constant uit de losse pols op de auto stand. Vergeet ook niet dat de Z3c in vergelijking met de rest een 25mm breedhoek lens heeft waardoor er iets meer op je foto past wat zeker handig is indoor en op feestjes. Als je puur objectief vergelijkt, is de beeldkwaliteit van de Z3c wel beter dan een iPhone 5 in de gsmarena quality compare (Scaled to 8MP aanzetten) Vergelijk bijvoorbeeld eens de mensen linksonder op het strand.
Ga anders gewoon even naar de winkel en speel even met de camera software dat is nog steeds het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 11:19
Mantis schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:55:
Als je puur objectief vergelijkt, is de beeldkwaliteit van de Z3c wel beter dan een iPhone 5 in de gsmarena quality compare (Scaled to 8MP aanzetten) Vergelijk bijvoorbeeld eens de mensen linksonder op het strand.
Leuke link, en als je scaled naar 8MP dan zie je duidelijk meer details bij de Z3C. Kijk bijvoorbeeld ook eens het strandzand links onder. Bij de Z3c zie je de korrels, bij de iphone6 zijn die korrels helemaal weg gewerkt...
Wel jammer dat, blijkbaar, een redelijk aantal gebruikers moeite hebben mooie foto's te krijgen

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
atacama schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:54:
[...]

Leuke link, en als je scaled naar 8MP dan zie je duidelijk meer details bij de Z3C. Kijk bijvoorbeeld ook eens het strandzand links onder. Bij de Z3c zie je de korrels, bij de iphone6 zijn die korrels helemaal weg gewerkt...
Wel jammer dat, blijkbaar, een redelijk aantal gebruikers moeite hebben mooie foto's te krijgen
Maar als je dan op het zelfde strand de strandstoel bekijkt dan vind ik het houtwerk én de bekleding op de iPhone foto toch echt mooier dan op Z3C.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/icpwtf.png

Als je bepaalde informatie niet volledig 100% correct kunt tonen dan is het soms beter om het te vervagen i.p.v. krampachtig proberen het toch te tonen. Zeg maar de kunst van het weglaten is waar Apple ook met resultaat van camera goed in is.

Overigens ben ik dik tevreden met foto's van Z3C. Desondanks vind ik persoonlijk de iPhone toch echt beter. :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Dat kun je mooier vinden, over smaak valt immers niet te twisten, maar kijk eens naar het verschil in detail in de rotsen aan de andere kant van het water. Dat het 'beter is om te vervagen' is natuurlijk niet waar, dat kun je eventueel zelf bij het nabewerken doen, maar dat je camera dat al voor je doet lijkt me niet de bedoeling, wat weg is, is immers niet meer terug te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 21:47
De kunst van het vervagen 8)7
Als je naar de iPhone 6 kijkt in de vergelijking, heeft Apple die geweldige functie toch maar weggelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik krijg, zodra er minder dan veel licht is, geen echt behoorlijke foto's uit de Z3C. Welke settings gebruiken jullie bij foto's binnen (kunstlicht, zowel overdag als 's avonds)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Dat is afhankelijk van welke camera applicatie je gebruikt. Sony heeft in de eigen camera software erg goede kleuren maar de resolutie/details worden flink teruggeschroefd in het donker. Dit resultaat verlies je als je je bootloader unlockt. Hoe foto's in andere applicaties er uit komen te zien weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
Heeft iemand een case die werkt icm een magnetische oplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Laatst online: 17-09 17:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Android 5.0 AOSP sources voor de Z3 en Z3C. Is het waard om de rooted AOSP-route op te gaan nu Android 5.0 voor de deur staat?

Volledige controle over de camera, dus ik verwacht dat het gewoon prima wordt en je niet aan Sony's camerasoftwaregrillen gaat storen.

Wat gaan jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ik zit nog steeds met het bootloader probleem. Ik ga mijn bootloader niet unlocken. Niet zolang ik DRM keys zal verliezen

[ Voor 11% gewijzigd door LoeWn op 14-11-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38

DDX

Geen klachten nog over 4.4 dus ik wacht de officiele route af van sony.
Tenzij dit te lang gaat duren/nooit uitkomt. (zoals bij de xperia pro)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 20:32
scorpio81 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:35:
Heeft iemand een case die werkt icm een magnetische oplader?
Zelf ben ik wel gecharmeerd van het eigen hoesje van Sony:
https://www.knaldeals.com...list&utm_content=default1

Maar daar moet je nog wel even geduld voor hebben. Het voordeel daarvan is dan weer wel dat je even de tijd hebt om te sparen :), het nadeel is dan weer dat dat ook echt nodig is :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
DDX schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:25:
Geen klachten nog over 4.4 dus ik wacht de officiele route af van sony.
Tenzij dit te lang gaat duren/nooit uitkomt. (zoals bij de xperia pro)
Sony had laten weten dat 5.0 aan het eind van het jaar beschikbaar zou moeten zijn op de Z3, Z3compact. Kan me niet voorstellen dat 5.0 niet zal uitkomen op de Z3 (compact) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op alle z toestellen komt 5.0 heeft sony gezegd... zelfs op de eerste z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
kepler schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:53:
[...]

Sony had laten weten dat 5.0 aan het eind van het jaar beschikbaar zou moeten zijn op de Z3, Z3compact. Kan me niet voorstellen dat 5.0 niet zal uitkomen op de Z3 (compact) :D
Waar is jouw bron?
Sony zegt zelf begin 2015, kan dus nog wel tot februari/maart duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
Iemand enig idee waarom Snapchat meer dan de helft van mijn batterij gebruikt? Afbeeldingslocatie: http://postimg.org/image/54joep9xn/ http://postimg.org/image/54joep9xn/

[ Voor 12% gewijzigd door tweegroenethee op 15-11-2014 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Shit, telefoon per ongeluk laten vallen vanavond, op een plavuizen vloer.
Ik schrok met rot... eindresultaat: telefoon nog heel. GELUKKIG!! _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 23:00

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Wild Chocolate schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:22:
[...]

Zelf ben ik wel gecharmeerd van het eigen hoesje van Sony:
https://www.knaldeals.com...list&utm_content=default1

Maar daar moet je nog wel even geduld voor hebben. Het voordeel daarvan is dan weer wel dat je even de tijd hebt om te sparen :), het nadeel is dan weer dat dat ook echt nodig is :X
Wat ik me daar dan wel weer over afvraag is of de zuignap om een Dualshock PS4 controller te bevestigen aan de Z3 nog wel goed vast zit als je dit hoesje gebruikt...

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vervelend probleem. Als ik mijn scherm 5 seconde niet aanraak, valt het scherm uit. Ik moet constant mijn vingers over het scherm halen als ik iets aan het lezen ben. Mijn slaapstand staat ingesteld op 30 seconden na telefoon niet gebruikt te hebben, maar toch valt het scherm na 5 seconden uit. Weet iemand wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-07 20:03
Daan87423 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:22:
Iemand enig idee waarom Snapchat meer dan de helft van mijn batterij gebruikt? [afbeelding] http://postimg.org/image/54joep9xn/
Zo te zien je GPS, schakel die eens uit? Of zit er in Snapchat een locatie-instelling? Zo ja, probeer deze eens uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
LoeWn schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 15:04:
[...]

Waar is jouw bron?
Sony zegt zelf begin 2015, kan dus nog wel tot februari/maart duren ;)
Ow, ik dacht dat ergens gelezen te hebben. Ik hoop dan januari :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Hoe kan een maandagochtend nog slechter beginnen? Met een COMPLEET gebroken glas!

Telefoon valt letterlijk 15 cm naar beneden op mijn nachtkastje. Geen klein barstje maar een volledig chaotische barst met cracks tot aan de onderkant van het toestel. De barst is waarschijnlijk zo dramatisch door de screenprotector die eroverheen zit (wat dus geen enkel verschil maakt) en de spanning nergens heen kan. Ongeeeelllloooffflijk zuur!

Nu de hele malle molen in met de mediamarkt en reparatiecenters..

Sommige van jullie hadden hem al teruggekregen toch? Wat was de schade? Want ondanks een telefoon 15cm moet kunnen vallen is het toch mijn woord tegen die van hun en verwacht ik 0.0 garantie.

Goed moment net ik bezig was met het maken van een review...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Auch. zonde! Ik heb die van mij zaterdag teruggekregen.Ik weet niet of naast de barst ook valschade zichtbaar is? Hoekjes bekrasd of gedeukt of iets in die richting?

Ik had ongeveer hetzelfde, ook een val van lage hoogte, waarbij in mijn geval de achterkant flink was gebarsten. Maar bij mij zat er 0% valschade aan het toestel zelf (op het gebroken glas na dan). Ik heb het toestel ruim 4 weken geleden opgestuurd, en omdat ze nergens valschade hebben kunnen ontdekken, hebben ze het wel onder de garantie moeten gooien. Mijn schade was dus €0 euro.

Ik wil je niet te veel hoop geven, want waarschijnlijk heb ik echt geluk gehad. Maar er is een kans dat het onder de garantie valt. Als de kosten hetzelfde zijn als bij de z1 compact, zul je moeten rekenen op een euro of 150 volgens mij. Alleen bij mij hebben ze ook de zijkanten en de klepjes vervangen, zodat ze weer kunnen garanderen dat het toestel waterdicht is. (ook al is er niks met de zijkant of klepjes gebeurd) Als dat bij jou ook dient te gebeuren, kan het nog wel meer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

@loewn Er is 0.0 gedeukt of gekrast aangezien het toestel echt plat viel. Dacht er ook nog aan dat het glas ook vast verwarmd is geweest omdat ie net uit de lader kwam en dat ook niet gunstig was. maar ja het is een gebruiksvoorwerp?!

Had je overigens de mogelijkheid om toelichting te geven en zo ja wat heb je opgegeven?

@allen Helaas maar waar..ook ik dacht dat het mij niet zou overkomen en hij wel een stootje kon hebben. NIET dus...so protect your gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
johan89 schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:43:
[...]

Zo te zien je GPS, schakel die eens uit? Of zit er in Snapchat een locatie-instelling? Zo ja, probeer deze eens uit te schakelen.
GPS staat uit en de GPS functie in snapchat ook. Snapchat verbruik zit nu zelfs op 80% |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Al eens GSM herstart? Durft wel eens een bug te zijn in Google Play services (als ze die gebruiken), hij probeert dan de locatie blijven op te halen en daardoor de gigantische battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:28
Voor de mensen die op root zitten te wachten (zonder BL te unlocken), op XDA is er een thread gestart waar geld ingezameld wordt als beloning voor de eerste die het lukt.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Oeh nice.
Voor de mensen die al root hebben: De eerste Lollipop ROM voor de Z3 Compact is een feit
xon schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:00:
@loewn Er is 0.0 gedeukt of gekrast aangezien het toestel echt plat viel. Dacht er ook nog aan dat het glas ook vast verwarmd is geweest omdat ie net uit de lader kwam en dat ook niet gunstig was. maar ja het is een gebruiksvoorwerp?!

Had je overigens de mogelijkheid om toelichting te geven en zo ja wat heb je opgegeven?
Ja, als je het door Dynafix op laat halen (is sneller en goedkoper dan verzenden, plus je kunt zelf een tijd kiezen), dien je een brief bij de telefoon te doen met al je gegevens en een opmerking. Ik heb als opmerking dit geschreven:
Barst in glas achterkant van het toestel. Het toestel is van extreem lage hoogte gevallen en is terecht gekomen op de zijkant van de telefoon. Aangezien het heel erg zacht ging, is er op de achterkant na, geen schade te bekennen. Naar mijn idee is dit een val geweest waarbij elke bruikbaar product deze val zou moeten overleven, en lijkt het hier om een productiefout te gaan.
Ach, wie niet waagt wie niet wint blijkt maar weer.

[ Voor 71% gewijzigd door LoeWn op 17-11-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38

DDX

kepler schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:53:
[...]

Bij mijn Xperia Pro zou hij ook uitkomen, maar de officiele update heb ik nooit gehad.
(iets met providers die hem moeten goedkeuren, terwijl ik gewoon losse telefoon had gekocht)
Dus Sony geloof ik pas als ik de update daadwerkelijk binnen zie komen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Snobbieh schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:19:
Al eens GSM herstart? Durft wel eens een bug te zijn in Google Play services (als ze die gebruiken), hij probeert dan de locatie blijven op te halen en daardoor de gigantische battery drain.
Klopt, sinds de reboot komt er geen gps tijd meer bij. Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Geen probleem, als je zulke zaken nog eens voor hebt, altijd eens herstarten, Google Play Services heeft genoeg bugs!

Pagina: 1 ... 16 ... 60 Laatste