Geen idee of dit ook op de Sony Xperia Z3c werkt maar probeer eens op te starten in veilige modus en kijk of het probleem zich dan nog voordoet? Misschien heeft een andere app die je zelf geinstalleerd hebt de camera in gebruik.Canard schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:36:
Ik krijg elke keer deze melding bij het opstarten van de camera. Een herstart helpt niet.
Iemand ideeën waar dit vandaan komt?
[afbeelding]
Gehacked? Iemand jou aan het bespieden?Canard schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:36:
Ik krijg elke keer deze melding bij het opstarten van de camera. Een herstart helpt niet.
[afbeelding]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Neem hier misschien eens een kijkje:Canard schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:36:
[afbeelding]
https://talk.sonymobile.c...er-app/m-p/842165#U842165
Yep! "Ok Google" uitgezet en dan geen melding meer.ulixes schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:07:
[...]
Neem hier misschien eens een kijkje:
https://talk.sonymobile.c...er-app/m-p/842165#U842165
Na het aanzetten blijft de melding nog steeds weg... totdat je Ok Google daadwerkelijk gebruikt hebt.
Thanks!
SterkteGepster schreef op zondag 02 november 2014 @ 16:58:
[afbeelding]
Vanaf 30 centimeter op een houten vloer gevallen op een zogenaamde 'bumper'.
Je verwacht natuurlijk niet de robuustheid van een Nokia 3310, maar zo snel stuk...
Nu afwachten wat deze grap gaat kosten. Weet iemand hoeveel ongeveer?
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 27-10-2014 15:24:50
Order - Bevestigd 27-10-2014 15:24:51
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 27-10-2014 15:24:52
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 29-10-2014 22:09:38
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 30-10-2014 17:01:32
Ja, kreeg ik ook! Dat soort dingen hoeft van mij niet, later maar eens ff kijken hoe dat eruit kan slopen...LtrzFrnk schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:44:
Hebben jullie gisteren ook een compilatie met een muziekje eronder van de fotos en filmpjes gemaakt in oktober gekregen? Beetje raar, mawr wel grappig.
[ Voor 16% gewijzigd door draakhoofd op 03-11-2014 07:46 ]
Verwijderd
Het kwetsbare glas is het enige dat mij doet twijfelen om deze smartphone te kopen. Mijn iPhone 4s is al zo vaak op een harde ondergrond gevallen (tegel/steentapijt/...) en het plastic beschermrandje rond het scherm en de metalen rand rondom is heel verhakkeld maar aan het scherm zelf is er niets te zien, zelfs geen puntje uit.Gepster schreef op zondag 02 november 2014 @ 16:58:
[afbeelding]
Vanaf 30 centimeter op een houten vloer gevallen op een zogenaamde 'bumper'.
Je verwacht natuurlijk niet de robuustheid van een Nokia 3310, maar zo snel stuk...
Nu afwachten wat deze grap gaat kosten. Weet iemand hoeveel ongeveer?
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 27-10-2014 15:24:50
Order - Bevestigd 27-10-2014 15:24:51
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 27-10-2014 15:24:52
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 29-10-2014 22:09:38
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 30-10-2014 17:01:32
Ook ik twijfel over deze mobiel door de breekbaarheid... Vind het wel een dure grap namelijk.
Zolang je netjes met je telefoon omgaat, zit het wel goed. Koop een hoesje en blijf je realiseren dat je iets breekbaars vast hebt. Elke telefoon kan kapot gaan. Als het echt een "issue" was, was er allang een bericht vanuit Sony gekomen. Ik heb hem momenteel een maand en ik ben nog steeds zeer enthousiast. Aanrader!Joyce_92 schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:55:
Ook ik twijfel over deze mobiel door de breekbaarheid... Vind het wel een dure grap namelijk.
Iemand tips om goede foto's te nemen"? Ik vind de camera nogal tegenvallen. er zit een lichte vertraging in en er komt een soort van schminklaag overheen..
Had ik ook. Is een factory reset voor nodig. Dan doet ie het gewoon weer.Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:58:
ik kan mijn sony z3 C niet meer opnemen? Als ik gebeld wordt blijft het scherm zwart wat ik ook doe. Gisteren heb ik het toestel binnen gekregen. Eerst was het oke maar nu........weet iemand hier het antwoord op ?
Wat je de volgende keer kunt proberen is: "Instellingen" -> "Apps" en dan naar "Alles" Vervolgens zoek je de applicatie op en probeer je de "cach" leeg te gooien. In veel gevallen wil dit kleine en vervelende problemen oplossen. Dit kan dan misschien een hoop tijd schelen.Viavia28 schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:39:
[...]
Had ik ook. Is een factory reset voor nodig. Dan doet ie het gewoon weer.
[quote]draakhoofd schreef op maandag 03 november 2014 @ 07:44: Sterkte
. Prijs is moeilijk te zeggen, voor mijn ZR varieerden de prijzen tussen 129 en 199 destijds. Hopelijk heb je hem snel weer terug!
Ik heb gekeken op de site van Teleplan en daar staat dat er vandaag gestart is met het onderhoud.
De klachtomschrijving is wel veranderd naar: ''Dust in display''. Dus blijkbaar was even de boel goed afstoffen genoeg geweest..
Ik heb gekeken op de site van Teleplan en daar staat dat er vandaag gestart is met het onderhoud.
De klachtomschrijving is wel veranderd naar: ''Dust in display''. Dus blijkbaar was even de boel goed afstoffen genoeg geweest..

De HDR functie in Manual mode doet dat bij mij. Nu schiet ik maar gewoon in Superior Auto.Viavia28 schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:32:
Iemand tips om goede foto's te nemen"? Ik vind de camera nogal tegenvallen. er zit een lichte vertraging in en er komt een soort van schminklaag overheen..
Ik heb wat foto's van de IPhone 5s en de Z3 compact naast elkaar gemaakt.
Telkens vangt de camera van de Sony meer licht en detail. Alleen wanneer je de daadwerkelijk gemaakte foto's bekijkt lijkt het net alsof Sony de foto's achteraf softwarematig verpest heeft (rare kleuren, sminck effect).
De Sony maakt dus duidelijkere foto's met veel meer details en minder ruis, en tóch zien de foto's er veel natuurlijker (en dus voor mij mooier) uit op de iPhone. Ook het direct (iPhone) en ~1sec vertraging bij de Sony vindt ik (met kleine kinderen) bijzonder irritant.
Herkennen mensen dit?
De Zweedse software engineers zijn gewoon niet goed in het schrijven van camerasoftware helaas.
Zie de Meizu MX4, deze heeft dezelfde sensor als de Z3, en die maakt veel betere foto's...
Zie de Meizu MX4, deze heeft dezelfde sensor als de Z3, en die maakt veel betere foto's...
Ja ik merk exact hetzelfde. Sws valt het me op dat ik de telefoon enorm stil moet houden, wat inhoudt dat de sluitertijd nogal hoog staat. Als de foto dan genomen is is hij vaak overbelicht en ziet het er surrealistisch uit.jodeltje schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:57:
[...]
De HDR functie in Manual mode doet dat bij mij. Nu schiet ik maar gewoon in Superior Auto.
Ik heb wat foto's van de IPhone 5s en de Z3 compact naast elkaar gemaakt.
Telkens vangt de camera van de Sony meer licht en detail. Alleen wanneer je de daadwerkelijk gemaakte foto's bekijkt lijkt het net alsof Sony de foto's achteraf softwarematig verpest heeft (rare kleuren, sminck effect).
De Sony maakt dus duidelijkere foto's met veel meer details en minder ruis, en tóch zien de foto's er veel natuurlijker (en dus voor mij mooier) uit op de iPhone. Ook het direct (iPhone) en ~1sec vertraging bij de Sony vindt ik (met kleine kinderen) bijzonder irritant.
Herkennen mensen dit?
Kan iemand misschien een voorbeeld laten zien van wat bedoeld wordt met dat schminck effect? Ben wel benieuwd.
Camera erg stil gehouden, iedereen zit stil (armen aan de overkant uitgezonderd).Joyce_92 schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:11:
Kan iemand misschien een voorbeeld laten zien van wat bedoeld wordt met dat schminck effect? Ben wel benieuwd.
Plaatje zag er op het scherm ook goed uit, maar dan druk je op de knop, en dan blijft er een soort impressionistisch olieschilderij over :-/
Edit: foto van stel vrienden verwijdert
[ Voor 8% gewijzigd door jodeltje op 03-11-2014 21:52 ]
Misschien een domme vraag, maar ik luister muziek via Spotify Premium, maar ik irriteer me aan de geluidjes van binnenkomende berichten (mails/whatsapp etc). Hoe kan ik dat aanpassen?
Wie heeft er al een screenprotector? En ik ben nog op zoek naar een mooi hoesje.
Korte bevindingen tot nu toe:
+De accuduur. Vandaag om 8u van huis gegaan met een volle telefoon. In totaal zo'n 2u muziek geluisterd, hier en daar wat gewhatsappt, mail gecheckt en (soms) beantwoord, Facebook en Instagram paar keer bekeken en wat websites bezocht. Ik zit nu nog op 61%! Zeer tevreden over de accuduur
+Grootte. Telefoon ligt perfect in de hand. Niet te klein, niet te groot. Ik kan 'm precies met 1 hand bedienen.
+High-end. Alles loopt gewoon vloeiend. Multitasken, games, apps.
Deze telefoon biedt voor mij alles wat ik nodig heb. Snel, volledige App Store, aanpasbaarheid aan eigen smaak (homescreen etc), goede camera. Ik zie hierboven wat klachten over de camera, maar ik ben er tot nu toe tevreden mee. Het is wel even aankloten met de diverse opties.
Wie heeft er al een screenprotector? En ik ben nog op zoek naar een mooi hoesje.
Korte bevindingen tot nu toe:
+De accuduur. Vandaag om 8u van huis gegaan met een volle telefoon. In totaal zo'n 2u muziek geluisterd, hier en daar wat gewhatsappt, mail gecheckt en (soms) beantwoord, Facebook en Instagram paar keer bekeken en wat websites bezocht. Ik zit nu nog op 61%! Zeer tevreden over de accuduur
+Grootte. Telefoon ligt perfect in de hand. Niet te klein, niet te groot. Ik kan 'm precies met 1 hand bedienen.
+High-end. Alles loopt gewoon vloeiend. Multitasken, games, apps.
Deze telefoon biedt voor mij alles wat ik nodig heb. Snel, volledige App Store, aanpasbaarheid aan eigen smaak (homescreen etc), goede camera. Ik zie hierboven wat klachten over de camera, maar ik ben er tot nu toe tevreden mee. Het is wel even aankloten met de diverse opties.
Ik ook! Paar weken de telefoon nu gebruikt maar ben erg tevreden! Ook geen gebroken glas gelukkig. Wel moet ik zeggen dat ik aan de voorkant zo'n extra glazen protector hebt (wat prima past/werkt!) en daarnaast nog een losse hoes die zowel de voorkant als achterkant als zijkant beschermt.
Nu heb ik de telefoon altijd of in mijn colbertje of op bureau als ik werk, en prima ben ik er ook gewoon erg voorzichtig mee. Niet alleen met de Z3C overigens. Ook thuis laat ik de telefoon altijd in de hoes. Ik ga er dus maar vanuit dat ik niet zomaar een glasbreuk zal hebben.
Als dat wel zo is kan het iig niet aan mijn lompe gebruik liggen
Wel één HEEL groot minpunt en dat is dat ik nog steeds niet de Z3C kan aansluiten op het media systeem in mijn Volvo V40 (in de zomer gekregen!!). Je zou toch denken, twee nieuwe dingen, dat moet toch wel goed zitten. Maar de telefoon kan gewoon niet als USB worden herkent of mijn auto kan niet communiceren met de telefoon. Muziek afspelen (op mijn manier) is dus gewoon niet mogelijk wat ik bijzonder vervelend vind.
Mocht iemand dus een oplossing weten, graag!
Nu heb ik de telefoon altijd of in mijn colbertje of op bureau als ik werk, en prima ben ik er ook gewoon erg voorzichtig mee. Niet alleen met de Z3C overigens. Ook thuis laat ik de telefoon altijd in de hoes. Ik ga er dus maar vanuit dat ik niet zomaar een glasbreuk zal hebben.
Als dat wel zo is kan het iig niet aan mijn lompe gebruik liggen
Wel één HEEL groot minpunt en dat is dat ik nog steeds niet de Z3C kan aansluiten op het media systeem in mijn Volvo V40 (in de zomer gekregen!!). Je zou toch denken, twee nieuwe dingen, dat moet toch wel goed zitten. Maar de telefoon kan gewoon niet als USB worden herkent of mijn auto kan niet communiceren met de telefoon. Muziek afspelen (op mijn manier) is dus gewoon niet mogelijk wat ik bijzonder vervelend vind.
Mocht iemand dus een oplossing weten, graag!
[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 03-11-2014 22:10 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Welke protector heb je?Juancho schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:49:
Ik ook! Paar weken de telefoon nu gebruikt maar ben erg tevreden! Ook geen gebroken glas gelukkig. Wel moet ik zeggen dat ik aan de voorkant zo'n extra glazen protector hebt (wat prima past/werkt!) en daarnaast nog een losse hoes die zowel de voorkant als achterkant als zijkant beschermt.
Hoesje:
https://www.knaldeals.com...pact-carbon-white-1036474
Protector:
http://www.abcstore.nl/we...eria-z3-compact-sony.html
https://www.knaldeals.com...pact-carbon-white-1036474
Protector:
http://www.abcstore.nl/we...eria-z3-compact-sony.html
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ziet deze er uit als de eerste afbeelding, dus met grote cutouts of zoals de 2e, met enkel wat gaten voor speakers en frontcam?
Waarschijnlijk ziet ie eruit zoals de tweede. Maar in het topic voor accessoires kan je er wel één vinden zonder missende hoek.
Ik heb onlangs de oranje versie in mijn handen gehad. Erg mooi en net even anders dan wit of zwart.
Alleen naar mijn smaak net iets te rood. Had liever een warmere tint oranje gezien.
Nu op zoek naar de groene versie, ben benieuwd of die op een zelfde manier afwijkt van mijn verwachting, wat in dat geval waarschijnlijk positief is
Alleen naar mijn smaak net iets te rood. Had liever een warmere tint oranje gezien.
Nu op zoek naar de groene versie, ben benieuwd of die op een zelfde manier afwijkt van mijn verwachting, wat in dat geval waarschijnlijk positief is
-= Its dry in the dessert =- So what??
Verwijderd
Zijn er trouwens meer mensen die problemen hebben met de gyroscoop? Links en rechts is wel goed gecalibreerd, maar naar boven en beneden klopt niet. Bijvoorbeeld bij een flight simulator moet ik mijn telefoon bijna helemaal kantelen wilt het vliegtuig naar beneden gaan. Nu heb ik wel een optie gevonden om de gyroscoop settings te zien:
dial *#*#7378423#*#* in phonepad/ dialpad > service tests > gyroscope >
Maar niet om deze opnieuw te calibreren. Iemand een idee?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2014 10:12 ]
Weet iemand hoe je de dialer kunt veranderen,heb er 2 gedownload,maar weet ik niet hoe ik ze kan activeren, welke instellingen moet ik hier toepassen?
[ Voor 16% gewijzigd door loentje48 op 04-11-2014 10:34 ]
Als het goed is, wordt bij het activeren van de nieuwe dialer gevraagd of je deze éénmalig of altijd wilt gebruiken.loentje48 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:33:
Weet iemand hoe je de dialer kunt veranderen,heb er 2 gedownload,maar weet ik niet hoe ik ze kan activeren, welke instellingen moet ik hier toepassen?
Probleem wat ik heb met Dialer+, is dat ik de stock dialer niet compleet kan uitschakelen of omzeilen.
Het kiezen van een nummer of contact kan via Dialer+, maar na het drukken op de belicoon, wordt het belproces weer overgenomen door de stock dialer.
Geen idee hoe je dat oplost
Collega heeft een witte Z3 Compact die ook problemen had met de gyroscoop.Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:09:
Zijn er trouwens meer mensen die problemen hebben met de gyroscoop? Links en rechts is wel goed gecalibreerd, maar naar boven en beneden klopt niet. Bijvoorbeeld bij een flight simulator moet ik mijn telefoon bijna helemaal kantelen wilt het vliegtuig naar beneden gaan. Nu heb ik wel een optie gevonden om de gyroscoop settings te zien:
De oplossing - zoals aanbevolen door Sony helpdesk - was om een factory reset uit te voeren. Hij heeft het toestel plat neergelegd en de reset uitgevoerd, hierna was de gyroscoop weer goed.
Is de witte Z3 Compact mooi? Ik wilde die eerst, maar als man zijnde toch maar een zwarte gekozen. Wit zou me misschien gaan irriteren na een tijdje.
Nog steeds geen oplossing gevonden om inkomende geluiden van berichten uit te zetten tijdens het muziek luisteren via Spotify. Iemand?
Nog steeds geen oplossing gevonden om inkomende geluiden van berichten uit te zetten tijdens het muziek luisteren via Spotify. Iemand?
Camera begint nu echt wazig beeld te geven. Naar Dynafix ermee. Hoe lang ben ik m ongeveer kwijt?
Ik ben uiteindelijk voor de witte gegaan Jack. Had hiervoor 2x een zwarte iphone en vond dat toen sjieker. Maar voor de Z3C vond ik wit toch een stuk sjieker. Iets aan de zwarte variant stootte me af! De witte is in ieder geval prachtig....
Kan ik nog ruilen? Haha.tummeke393 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 19:03:
Ik ben uiteindelijk voor de witte gegaan Jack. Had hiervoor 2x een zwarte iphone en vond dat toen sjieker. Maar voor de Z3C vond ik wit toch een stuk sjieker. Iets aan de zwarte variant stootte me af! De witte is in ieder geval prachtig....
Ik heb de Z3 compact nu bijna een week. Geweldig snel toestel.
Maar ik heb nu een vreemd probleem. Bij sms en email kon ik normaal vegen naar links of rechts om te verwijderen of andere functie. Dit werkt nu plots niet meer. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Maar ik heb nu een vreemd probleem. Bij sms en email kon ik normaal vegen naar links of rechts om te verwijderen of andere functie. Dit werkt nu plots niet meer. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Zeer tevreden over het toestel, wel een vraag of jullie dat ook hebben: Als je het toestel vast pakt (met rechts) en dus met je middelvinger (heel zachtjes) drukt ter hoogte van de magneetlader aansluiting (pijl afbeelding) dan vlekt het scherm heel erg (cirkel afbeelding). In het begin was dit niet. Heb het toestel nu ongeveer een week. Wat is jullie ervaring hiermee...

Alvast bedankt voor de reacties!
Stefan

Stefan
Heb ik geen last van tot nu toe.stefangroenew schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:16:
Zeer tevreden over het toestel, wel een vraag of jullie dat ook hebben: Als je het toestel vast pakt (met rechts) en dus met je middelvinger (heel zachtjes) drukt ter hoogte van de magneetlader aansluiting (pijl afbeelding) dan vlekt het scherm heel erg (cirkel afbeelding). In het begin was dit niet. Heb het toestel nu ongeveer een week. Wat is jullie ervaring hiermee...![]()
[afbeelding]
Stefan
Nu ik die witte weer zie.. iemand ruilen tegen een zwarte?
Verwijderd
Sinds kort ook een z3c evenals mijn partner. Om ze thuis uit elkaar te houden heeft zij een witte en ik een zwarte. Wij vinden beiden de witte echt een stuk mooier. Het sandwich ontwerp met de melkwitte rand komt bij de witte prachtig tot zijn recht. Het wit is een soort van grauwig wit en toont zeker niet te vrouwelijk. Mijn zwarte daarentegen is een ronduit saai ding om te zien zeker vergeleken met mijn good old HTC Desire S waar ik maar geen afstand van kan nemen.
Verder voelt het ding ongelooflijk hard, recht, strak, hoekig en vooral erg glad aan (ligt wel redelijk prettig in de hand)
Het is net een keramisch tegeltje wat dubbelzijdig geglazuurd is.
Met de eigenschappen uit de vorige regels maak ik me over twee dingen zorgen:
Ik draag mijn telefoon altijd in de linkerzak van mijn spijkerbroeken. Ik verwacht extra slijtage en lelijke afdrukken in mijn broeken als gevolg van het hoekige strakke model.
Verder gaat het ook mij eens gebeuren dat ie valt. Gezien de ervaringen op dit forum blijkt dat Russisch roulette mbt breuk in de glasplaten.
Opvallend wel dat die breuken meestal aan achterkanten plaatsvindt als ik het zo lees. Zit er voor en achter dan verschillend glas op ?
Over de technische eigenschappen niks dan goeds maar ik heb hem nog te kort om daar diep op in te gaan.
Verder voelt het ding ongelooflijk hard, recht, strak, hoekig en vooral erg glad aan (ligt wel redelijk prettig in de hand)
Het is net een keramisch tegeltje wat dubbelzijdig geglazuurd is.
Met de eigenschappen uit de vorige regels maak ik me over twee dingen zorgen:
Ik draag mijn telefoon altijd in de linkerzak van mijn spijkerbroeken. Ik verwacht extra slijtage en lelijke afdrukken in mijn broeken als gevolg van het hoekige strakke model.
Verder gaat het ook mij eens gebeuren dat ie valt. Gezien de ervaringen op dit forum blijkt dat Russisch roulette mbt breuk in de glasplaten.
Opvallend wel dat die breuken meestal aan achterkanten plaatsvindt als ik het zo lees. Zit er voor en achter dan verschillend glas op ?
Over de technische eigenschappen niks dan goeds maar ik heb hem nog te kort om daar diep op in te gaan.
Shit, ik ga proberen om mijn telefoon om te ruilen voor een witte. Ik geloof dat het mogelijk is, binnen 14 dagen. De zwarte is sober, zeker niet lelijk in mijn ogen, maar als ik op het doosje de witte zie... die is veel strakker, springt meer in het oog. Dus voor een man kan het ook?Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 00:55:
Sinds kort ook een z3c evenals mijn partner. Om ze thuis uit elkaar te houden heeft zij een witte en ik een zwarte. Wij vinden beiden de witte echt een stuk mooier. Het sandwich ontwerp met de melkwitte rand komt bij de witte prachtig tot zijn recht. Het wit is een soort van grauwig wit en toont zeker niet te vrouwelijk.
@JackL89: waarom niet.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Mij werd verteld dat wit vrouwelijker zou zijn, haha.Amaze86 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:25:
@JackL89: waarom niet.
Ik twijfelde tussen het zakelijke zwart en het strakke wit. Ik ga nu voor wit.
Sinds wanneer is de kleur wit vrouwelijk? Als het nou roze was...
[ Voor 24% gewijzigd door Dlocks op 05-11-2014 10:53 ]
Over het algemeen zie je wel meer mannen met zwarte smartphones en vrouwen met witte. Ik kan die cijfers overigens niet hard maken, haha.Dlocks schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:52:
Sinds wanneer is de kleur wit vrouwelijk? Als het nou roze was...
Verder helemaal tevreden over het toestel! Die blauwige gloed valt wel op, maar is aan te passen bij de instellingen. Ik heb bij witbalans rood en groen op 100 gezet, dan oogt het beter vind ik. Ik mis Full HD niet echt, want het beeldscherm is gewoon scherp. Daar tegenover staat de langere accuduur, door het 'mindere' scherm. Top!
Het geluid is heerlijk, in combinatie met mijn Beats by Dre.
Ik ga mijn pareltje terugsturen en wachten op de 'mooiere' witte. Welke kleur hebben jullie?
Klopt, maar dat komt omdat aantal jaar geleden toen Apple met een witte iPhone kwam er op een gegeven moment iemand is gaan roepen dat wit een vrouwenkleur is (geen idee waarom, wit is nog nooit een vrouwenkleur geweest) en men deze mening destijds massaal is gaan overnemen.JackL89 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:02:
[...]
Over het algemeen zie je wel meer mannen met zwarte smartphones en vrouwen met witte. Ik kan die cijfers overigens niet hard maken, haha.
[..]
Nu zie je dat mensen zich (eindelijk) gaan beseffen dat wit helemaal geen specifieke vrouwenkleur is. Zelfs mensen die om wat voor reden dan ook paar jaar hebben geroepen dat wit een vrouwenkleur is zie je nu met een witte telefoon lopen. Of ze denken er aan om een witte telefoon te nemen. :-)
Ik heb overigens een witte. Hiervoor een zwarte Galaxy SII en daarvoor een witte Nokia.
Ik heb, als man zijnde, ook gekozen voor een witte. Om dezelfde redenen. Zwart is gewoon strak en zakelijk. Vooral als het scherm uitstaat een zwart glimmend blokje 
De witte oogt wat frisser en valt direct op. Het contrast met het scherm maakt het voor mij het verschil. Nu vind ik het ook wel een mooie wit-tint. Een beetje vergelijkbaar met auto's. Je heb die doffe witte kleur, één van de standaard kleuren waar vaak niet extra voor hoeft te worden betaald. En je hebt het parelmoer wit met een metallic lak, vaak één van de duurste kleuren bij een auto. Door het glas witte effect heeft de telefoon wel een extraatje als look.
Het vervelende is dat mijn vrouw er ook helemaal weg van is..
De witte oogt wat frisser en valt direct op. Het contrast met het scherm maakt het voor mij het verschil. Nu vind ik het ook wel een mooie wit-tint. Een beetje vergelijkbaar met auto's. Je heb die doffe witte kleur, één van de standaard kleuren waar vaak niet extra voor hoeft te worden betaald. En je hebt het parelmoer wit met een metallic lak, vaak één van de duurste kleuren bij een auto. Door het glas witte effect heeft de telefoon wel een extraatje als look.
Het vervelende is dat mijn vrouw er ook helemaal weg van is..
Eindelijk heb ik ook maar een Z3 Compact gekocht.
Ik had sinds januari een LG G2, maar beviel me totaal niet na de Xperia X10 en de Xperia S te hebben gehad. Normaal ben ik niet zo van het snel willen vervangen van een telefoon, maar nu toch maar wel eens gedaan.
Wat een heerlijke telefoon! Goed groot genoeg scherm, terwijl de telefoon zelf precies goed is qua formaat.
Ik heb alleen een vraag, ik vind de iconen vrij groot overkomen. Kan dit worden aangepast?
Ik had sinds januari een LG G2, maar beviel me totaal niet na de Xperia X10 en de Xperia S te hebben gehad. Normaal ben ik niet zo van het snel willen vervangen van een telefoon, maar nu toch maar wel eens gedaan.
Wat een heerlijke telefoon! Goed groot genoeg scherm, terwijl de telefoon zelf precies goed is qua formaat.
Ik heb alleen een vraag, ik vind de iconen vrij groot overkomen. Kan dit worden aangepast?
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Verwijderd
Nogmaals de zwarte uitvoering is oer en oer saai waarbij de typische transparante rand, wat toch ook een styling ding is, nauwelijks opvalt.
De witte daarentegen ziet er super design uit.
Enerzijds omdat de transparante rand icm wit erg goed smoelt en anderzijds ook door de goed gekozen tint wit namelijk een enigszins grijzig en zakelijk wit wat zeker onder het glas erg mooi is.
Kortom: zeer geschikt voor mannen !
De witte daarentegen ziet er super design uit.
Enerzijds omdat de transparante rand icm wit erg goed smoelt en anderzijds ook door de goed gekozen tint wit namelijk een enigszins grijzig en zakelijk wit wat zeker onder het glas erg mooi is.
Kortom: zeer geschikt voor mannen !
Verwijderd
Thanks, dit was voor mij ook de oplossing. Toch vreemd dat de telefoon 'uit doos' al met een slecht gekalibreerde gyroscoop komtAlmo86 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:15:
[...]
Collega heeft een witte Z3 Compact die ook problemen had met de gyroscoop.
De oplossing - zoals aanbevolen door Sony helpdesk - was om een factory reset uit te voeren. Hij heeft het toestel plat neergelegd en de reset uitgevoerd, hierna was de gyroscoop weer goed.

Verwijderd
Vandaar dat de witte auto's onder mannen ook zo populair zijnJackL89 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:02:
[...]
Over het algemeen zie je wel meer mannen met zwarte smartphones en vrouwen met witte. Ik kan die cijfers overigens niet hard maken, haha.
Mensen leggen hun mobieltje nou eenmaal vaker op de rug neer dan op het scherm heVerwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 00:55:
Kleine oneffenheid op een oppervlak en je krijgt 'stress' op bepaalde punten in t' glas. Herhalen herhalen herhalen...krak.
Daarom altijd gewoon een siliconen hoesje er om heen. minder mooi..maar wel veiliger.
Een witte auto wordt een heel stuk minder warm van binnen op een zonnige dag waarbij er dus zeker iets te zeggen is om voor die kleur te kiezen in plaats van bijvoorbeeld zwart.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:54:
[...]
Vandaar dat de witte auto's onder mannen ook zo populair zijn
Een witte telefoon is voor vrouwen
Ik heb dus een parelmoer witte CT200h, een zwarte Z3 Compact en vandaag wordt mn zwarte Z3 Compact Tablet bezorgd
[ Voor 12% gewijzigd door EdwinB op 05-11-2014 15:14 ]
Mooie discussie! Ieder zijn of haar smaak natuurlijk, maar wel grappig om te zien hoe andere er over denken. Het is 'maar' een telefoon toch?EdwinB schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:13:
[...]
Een witte auto wordt een heel stuk minder warm van binnen op een zonnige dag waarbij er dus zeker iets te zeggen is om voor die kleur te kiezen in plaats van bijvoorbeeld zwart.
Een witte telefoon is voor vrouwen
nou... doe mij maar de groene dan! Eentje die niet spontaan of na een kleine val barst liefst 
Heb de groene onlangs in 't echt gezien en die was toch echt wel wauw. Bij de witte vind ik het net jammer dat het front niet zwart is (de bezels) waardoor het zwarte oppervlak van het feitelijke display nogal afsteekt tov de witte bezels.
Heb de groene onlangs in 't echt gezien en die was toch echt wel wauw. Bij de witte vind ik het net jammer dat het front niet zwart is (de bezels) waardoor het zwarte oppervlak van het feitelijke display nogal afsteekt tov de witte bezels.
Als warmte echt een probleem is voor het glas, dan is zwart juist beter. Dan kan de warmte die de telefoon zelf genereert weer makkelijker weg (in theorieEdwinB schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:13:
[...]
Een witte auto wordt een heel stuk minder warm van binnen op een zonnige dag waarbij er dus zeker iets te zeggen is om voor die kleur te kiezen in plaats van bijvoorbeeld zwart.
Als ik geen hoesje eromheen zou doen zou ik zeker voor de groene gaan..... Maarja het is een beetje te veel risico om er geen hoesje om te doen.
Ik hoop echt dat telefoons over een paar jaar tegen wat stootjes kunnen zoals de old skool nokia's.
Ik hoop echt dat telefoons over een paar jaar tegen wat stootjes kunnen zoals de old skool nokia's.
Misschien kippengaas er omheen? Maar inderdaad, die Nokia's kreeg je bijna niet stuk. Tegenwoordig gaan die dure smartphones veel te snel stuk.kippengaas schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:49:
Als ik geen hoesje eromheen zou doen zou ik zeker voor de groene gaan..... Maarja het is een beetje te veel risico om er geen hoesje om te doen.
Ik ga waarschijnlijk wel een hoesje kopen, voor de zekerheid. En natuurlijk screenprotectors.
Verwijderd
Die Nokia'waren telefoons. De huidige smartphones zijn ingewikkelde minicomputers met een app om te bellen.
Nu we het toch over nokia hebben. Waarom heeft nokia als hardwareleverancier zo vast gehouden aan hun eigen besturingssysteem? Waarom is men niet tijdig overstag gegaan en op Android overgestapt dan hadden ze nog steeds een mooie marktpositie kunnen hebben. Een gemiste kans toch? Een Nokia met Android, wie wil dat nu niet.
Nu we het toch over nokia hebben. Waarom heeft nokia als hardwareleverancier zo vast gehouden aan hun eigen besturingssysteem? Waarom is men niet tijdig overstag gegaan en op Android overgestapt dan hadden ze nog steeds een mooie marktpositie kunnen hebben. Een gemiste kans toch? Een Nokia met Android, wie wil dat nu niet.
De kleur van een object draagt niet zo dramatisch veel bij aan de afgifte van warmte. Zo zijn veel radiatoren in huizen gewoon lichtgekleurd, en die doen het echt primakepler schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:59:
[...]
Als warmte echt een probleem is voor het glas, dan is zwart juist beter. Dan kan de warmte die de telefoon zelf genereert weer makkelijker weg (in theorie). Moet je hem alleen niet in de zon laten liggen, alhoewel ik dat sowieso niet zou doen
Het materiaal is voor warmte-afgifte veel belangrijker dan de kleur, en die is gelijk. Een witte telefoon heeft dus louter voordelen wat warmte afgifte/opname betreft, zonder nadelen.
Verwijderd
Hoi!
Sinds vorige week donderdag de telefoon. Super tevreden mee.
Vanmorgen wakker geworden en nu spontaan een barst. Gebeurt tijdens het opladen vannacht... Erg jammer.
Vanmorgen wakker geworden en nu spontaan een barst. Gebeurt tijdens het opladen vannacht... Erg jammer.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2014 08:37 ]
Is die niet toevallig van een heel warme plek (broekzak) naar een heel koude (naast het raam) gegaan?Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:35:
Hoi!
Welke kleur telefoon heb je?Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:35:
Hoi!
Verwijderd
Euh nee, HR ++ glasMensionXL schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:42:
[...]
Is die niet toevallig van een heel warme plek (broekzak) naar een heel koude (naast het raam) gegaan?
Kleur is zwart trouwens..
Verwijderd
Mee eens, ik maakt ook maar een geintje... Juist leuk dat iedereen verschillende kleuren kiest om verschillende redenen. Ik heb toevallig een witte auto en daar hoort gewoon een mooie witte telefoon bijJackL89 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:15:
[...]
Mooie discussie! Ieder zijn of haar smaak natuurlijk, maar wel grappig om te zien hoe andere er over denken. Het is 'maar' een telefoon toch?
Hmm, dat is waar. Blijkbaar verkeerd onthouden, kleur schijnt inderdaad niks uit te maken voor warmte afgifte.majic schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:22:
[...]
De kleur van een object draagt niet zo dramatisch veel bij aan de afgifte van warmte. Zo zijn veel radiatoren in huizen gewoon lichtgekleurd, en die doen het echt primaZwart is echter wat warmte-opname betreft een zeer forse factor te noemen. Zelfs een beige warmt al significant sneller op dan wit-wit, in de zon.
Het materiaal is voor warmte-afgifte veel belangrijker dan de kleur, en die is gelijk. Een witte telefoon heeft dus louter voordelen wat warmte afgifte/opname betreft, zonder nadelen.
Heb een witte met een doorzichtige case. Als de groene een witte of groene voorkant had , was ik zeker voor die gegaan.
Wat betreft warmte; ik heb (*duimt dat ze het nu niet afroept*) mijn telefoon vanuit het koude vliegtuig mee de vochtige hitte in genomen en daarna weer in de koude airco op vakantie en nergens last van.
Wat betreft warmte; ik heb (*duimt dat ze het nu niet afroept*) mijn telefoon vanuit het koude vliegtuig mee de vochtige hitte in genomen en daarna weer in de koude airco op vakantie en nergens last van.
Verwijderd
Weet iemand hoe snel de reparatie service echt is via coolblue? Aangezien ze zeggen dat het 2-3 weken gaat duren.. Praktijk misschien sneller?
Coolblue zal de reparatie gewoon uit laten voeren door Dynafix en Teleplan (correct me if im wrong). Bij mij si de telefoon inmiddels sinds 25 oktober van huis af. Dus een goede twee weken. En de status staat al ruim een week op 'wacht op onderdelen'. Dus ook al zijn jouw onderdelen wel aanwezig, je bent de telefoon minimaal een week (ik gok 2 weken) kwijt.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:28:
Weet iemand hoe snel de reparatie service echt is via coolblue? Aangezien ze zeggen dat het 2-3 weken gaat duren.. Praktijk misschien sneller?
Verwijderd
Top dankje!LoeWn schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:06:
[...]
Coolblue zal de reparatie gewoon uit laten voeren door Dynafix en Teleplan (correct me if im wrong). Bij mij si de telefoon inmiddels sinds 25 oktober van huis af. Dus een goede twee weken. En de status staat al ruim een week op 'wacht op onderdelen'. Dus ook al zijn jouw onderdelen wel aanwezig, je bent de telefoon minimaal een week (ik gok 2 weken) kwijt.
Wat ik me ook af vraag... Hoe zit het met de waterdichtheid? Blijft de garantie daar gewoon op?
Al die verhalen over de breekbaarheid van het toestel maken mij ook nerveus.
Het moet toch niet zo kunnen zijn dat het toestel zo snel stuk gaat? Met andere toestellen lijkt dat minder het geval te zijn? Toch wel een minpuntje voor de Z3 compact dan. Wel waterdicht, maar breekt vrij gemakkelijk, raar.
Het moet toch niet zo kunnen zijn dat het toestel zo snel stuk gaat? Met andere toestellen lijkt dat minder het geval te zijn? Toch wel een minpuntje voor de Z3 compact dan. Wel waterdicht, maar breekt vrij gemakkelijk, raar.
[ Voor 9% gewijzigd door JackL89 op 06-11-2014 12:16 ]
Die van mij is ook de 25e verzonden en de 28e ontvangen en verzonden naar de fabrikant/leverancier gestuurd voor herstelling. Verder nog geen update sindsdien, maar ga ze nu ff bellen. Dadelijk dus weer updateLoeWn schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:06:
[...]
Coolblue zal de reparatie gewoon uit laten voeren door Dynafix en Teleplan (correct me if im wrong). Bij mij si de telefoon inmiddels sinds 25 oktober van huis af. Dus een goede twee weken. En de status staat al ruim een week op 'wacht op onderdelen'. Dus ook al zijn jouw onderdelen wel aanwezig, je bent de telefoon minimaal een week (ik gok 2 weken) kwijt.
Edit: Blijkbaar valt het niet onder de garantie omdat er valschade is (beschadiging op de rand) en ze gaan de prijsopgaaf opsturen. Het klopt dat hij gevallen is, maar de barst is 3 weken daarna 'spontaan' ontstaan. Maar goed, ik geef ze in principe gelijk dat ze geen garantie erop geven. Valschade is valschade en het is natuurlijk heel moeilijk te bewijzen dat het niet daardoor is onstaan. Ben benieuwd naar de kosten...
Hopen dat mijn nieuw bestelde hoesje eerder binnen is dan de telefoon
edit 2: Hmm vreemd, krijg nu net het mailtje en daar staat dat het product is gerepareerd en vandaag wordt opgestuurd (gratis)

[ Voor 32% gewijzigd door kepler op 06-11-2014 14:30 ]
Sinds maandag avond dit toestel. Erg tevreden mee tot nu toe. Echter kwam ik net een dingetje tegen. Ik zat in de auto en wilde een 3,5mm kabel aansluiten om hem zo te verbinden met de radio, zodat ik muziek vanaf mijn telefoon kon luisteren. Echter gebeurde er niks. Het ligt niet aan het kabeltje, want die werkt gewoon met mn vorige telefoon. Thuis verschillende andere kabels en koptelefoons geprobeerd maar die werken niet. Echter werken de bijgeleverde headset en die headset die noise cancelation hebben wel.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Verwijderd
klopt het dat de garmin navigatie maar voor 30 dagen gratis is? Ik kan iig niet meer de auto optie gebruiken...alleen nog lopen
Zo te zien heb ik niks te klagen..LoeWn schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:51:
Het toestel is nu ruim 2 weken weg. Er staat bij teleplan nog steeds het volgende:
29-10-2014 08:11 wacht op onderdelen
20-10-2014 14:54 start onderhoud
20-10-2014 14:41 ontvangen in servicecentrum
20-10-2014 07:52 versturen naar servicecentrum
20-10-2014 07:52 order registratie
Ik ben dus erg benieuwd of ik achteraf een dikke rekening ga krijgen. Ze hebben van te voren iig geen contact met mij opgenomen, en de prijs is dus voor mij nog onbekend
04-11-2014 09:09 wacht op onderdelen
03-11-2014 15:26 Diagnose gesteld
03-11-2014 15:26 start onderhoud
03-11-2014 15:03 ontvangen in servicecentrum
31-10-2014 07:52 versturen naar servicecentrum
31-10-2014 07:52 order registratie
Hopelijk hebben ze een hele batch met voor en achterkantjes in alle kleuren besteld
Is er al een verandering in je status inmiddels??
Als ik de app open, staat er een link naar http://www.navigon.com/portal/XperiaEdition/index.htmlVerwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:49:
klopt het dat de garmin navigatie maar voor 30 dagen gratis is? Ik kan iig niet meer de auto optie gebruiken...alleen nog lopen
Ik had ook niet anders verwacht.The XperiaTM Edition features a 30 days fully functional free trial.
Google navigatie of https://www.waze.com/nl/ is niets voor je?
[ Voor 6% gewijzigd door Canard op 06-11-2014 20:22 ]
Google Maps en Waze zijn gratis en werken beide prima, maar wel dataverbinding nodig.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:50:
Hoe kan ik dat nou niet gelezen hebben?Jammer vond het wel een goede navigatie.
Nokia HERE is ook zeer veelbelovend, is nog in beta momenteel, maar gratis, offline maps van heel veel landen, kan online (als je dat wilt) verkeersinfo downloaden om dynamisch te navigeren.
wacht op onderdelen.. al 9 dagen. Begint nu wel lang te durenGepster schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:01:
[...]
Zo te zien heb ik niks te klagen..
04-11-2014 09:09 wacht op onderdelen
03-11-2014 15:26 Diagnose gesteld
03-11-2014 15:26 start onderhoud
03-11-2014 15:03 ontvangen in servicecentrum
31-10-2014 07:52 versturen naar servicecentrum
31-10-2014 07:52 order registratie
Hopelijk hebben ze een hele batch met voor en achterkantjes in alle kleuren besteld![]()
Is er al een verandering in je status inmiddels??
Bij mij staat er trouwens geen 'Diagnose gesteld' tussen..
[ Voor 4% gewijzigd door LoeWn op 07-11-2014 08:35 ]
Ik twijfel ook tussen wit en zwart, ik vond wit normaal zeker niet mooier dan zwart bij een telefoon, maar bij deze lijkt wit toch wel heel erg geslaagd over te komen. Alleen jammer dat wit nog steeds geassocieerd wordt met een 'vrouwentelefoon', op mijn werk (kantoor) zie ik dan eigenlijk ook nooit witte telefoons bij mannen.
BlaBlaBla
Tijd voor wat meer kleur te brengen op je werk! Kan nooit kwaad.Strider schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:37:
op mijn werk (kantoor) zie ik dan eigenlijk ook nooit witte telefoons bij mannen.
Snap de voorkeur voor zwart nooit zo, Tegenwoordig lijkt het wel hoe strakker en kleurlozer hoe beter...
Al snap ik wel dat de bezels zwart of wit zijn, een kleur zou de kleurweergave meer vertekenen lijkt mij.
-= Its dry in the dessert =- So what??
Deze man heeft 'ballen getoond' en gekozen voor de witte. De zwarte is zeker niet lelijk, maar oogt zakelijk en wat mij betreft saai. En de transparante balk komt niet zo mooi over. Bij de witte is dat grijs, wat ik er erg stylish en strak vind uitzien. Ik twijfelde ook hoor, tussen de zwarte (veilige keuze) of de witte (springt meer in het oog).. ik heb gekozen voor de witte (met zwarte lettersStrider schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:37:
Ik twijfel ook tussen wit en zwart, ik vond wit normaal zeker niet mooier dan zwart bij een telefoon, maar bij deze lijkt wit toch wel heel erg geslaagd over te komen. Alleen jammer dat wit nog steeds geassocieerd wordt met een 'vrouwentelefoon', op mijn werk (kantoor) zie ik dan eigenlijk ook nooit witte telefoons bij mannen.
En zeg nu eerlijk; dit ziet er toch prachtig uit? -> http://cdn1.tnwcdn.com/wp...iles/2014/08/P1050949.jpg. De groene vind ik ook erg mooi (onderscheidend)
[ Voor 9% gewijzigd door JackL89 op 07-11-2014 10:36 ]
Wat vinden jullie van de camera van de Z3 Compact? Ik hoor en lees verschillende verhalen erover.
- Qua specificaties is het een hele goede camera, maar de interface van Sony is ondermaats. On-the-go maak je er niet altijd goede foto's mee. Maar je kan er wel goede foto's mee maken, mits de instellingen goed zijn.
Klopt dat?
- Qua specificaties is het een hele goede camera, maar de interface van Sony is ondermaats. On-the-go maak je er niet altijd goede foto's mee. Maar je kan er wel goede foto's mee maken, mits de instellingen goed zijn.
Klopt dat?
Is het niet zo dat jij gekozen hebt voor de zwarte, en daarna hem geruild hebt voor de witte?JackL89 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:34:
[...]
Deze man heeft 'ballen getoond' en gekozen voor de witte. De zwarte is zeker niet lelijk, maar oogt zakelijk en wat mij betreft saai. En de transparante balk komt niet zo mooi over. Bij de witte is dat grijs, wat ik er erg stylish en strak vind uitzien. Ik twijfelde ook hoor, tussen de zwarte (veilige keuze) of de witte (springt meer in het oog).. ik heb gekozen voor de witte (met zwarte letters)
En zeg nu eerlijk; dit ziet er toch prachtig uit? -> http://cdn1.tnwcdn.com/wp...iles/2014/08/P1050949.jpg. De groene vind ik ook erg mooi (onderscheidend)
Ik heb de witte nog niet in het echt gezien, alleen de zwarte, vandaag maar eens in de MediaMarkt gaan kijken
[ Voor 6% gewijzigd door Strider op 07-11-2014 10:47 ]
BlaBlaBla
Je hebt het topic goed doorgelezen, hahaStrider schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:46:
[...]
Is het niet zo dat jij gekozen hebt voor de zwarte, en daarna hem geruild hebt voor de witte?
De witte is onderweg.
En als je 'm na verloop van tijd toch te wit vind, dan kan je nog altijd een zwart hoesje kopen? Een hoesje is sowieso handig, aangezien de z3 compact vrij breekbaar is (zo te lezen).
De gestelde diagnose staat bij mij onder het kopje ''Service'' bij Teleplan.LoeWn schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:34:
[...]
wacht op onderdelen.. al 9 dagen. Begint nu wel lang te duren
Bij mij staat er trouwens geen 'Diagnose gesteld' tussen..
Op onderstaand forum wordt dit probleem ook aangekaart, met de app "Sound About" schijn je dit handmatig te kunnen omzeilen (idd niet ideaal)..Chaos-Zero schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:30:
Sinds maandag avond dit toestel. Erg tevreden mee tot nu toe. Echter kwam ik net een dingetje tegen. Ik zat in de auto en wilde een 3,5mm kabel aansluiten om hem zo te verbinden met de radio, zodat ik muziek vanaf mijn telefoon kon luisteren. Echter gebeurde er niks. Het ligt niet aan het kabeltje, want die werkt gewoon met mn vorige telefoon. Thuis verschillende andere kabels en koptelefoons geprobeerd maar die werken niet. Echter werken de bijgeleverde headset en die headset die noise cancelation hebben wel.
http://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z3-Compact/Audio-Jack-3-5-mm-Problem/td-p/846125
Ik heb zelf ook nog nooit een witte telefoon gehad, maar de witte Z3C ziet er wel erg goed uit moet ik zeggen. Ik zou het persoonlijk ook wel mooi vinden als ze eens een zilvere of donkerblauwe versie uit zouden brengen, aangezien ik ook weleens iets anders als zwart zou willen.Strider schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:37:
PSN id: NL_SToRM
dat is bij mij nog leegGepster schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:45:
[...]
De gestelde diagnose staat bij mij onder het kopje ''Service'' bij Teleplan.
Android L AOSP komt binnenkort uit voor de Z3:
"Sony has announced that the AOSP (Android Open Source Project) version of Android 5.0 Lollipop is now running on the Xperia Z1, Z2 and Z3. This follows Google releasing the source code earlier in the week.
If you are looking to try Android Lollipop AOSP on your device, then Sony will be providing the necessary binary files soon enough. These binaries can then be used to create your own custom ROM. The device configurations for the Xperia Z1 and Z2 will be updated and Sony says they are coming soon for the Z3. "
http://www.xperiablog.net...peria-z1-z2-and-z3-video/
Hoplijk kan ik dan ook ASOP of iets als Cyanogen op de Z3 compact zetten enige tijd later.
"Sony has announced that the AOSP (Android Open Source Project) version of Android 5.0 Lollipop is now running on the Xperia Z1, Z2 and Z3. This follows Google releasing the source code earlier in the week.
If you are looking to try Android Lollipop AOSP on your device, then Sony will be providing the necessary binary files soon enough. These binaries can then be used to create your own custom ROM. The device configurations for the Xperia Z1 and Z2 will be updated and Sony says they are coming soon for the Z3. "
http://www.xperiablog.net...peria-z1-z2-and-z3-video/
Hoplijk kan ik dan ook ASOP of iets als Cyanogen op de Z3 compact zetten enige tijd later.
Verwijderd
Ik wou van mijn z1 compact overstappen naar de Z3c (z1c is gevallen en scherm werkt niet meer) Maar op coolblue.be is het oranje model uitverkocht,terwijl op coolblue.nl wel nog oranje heeft.Zijn deze toestellen identiek? Of krijgt de ene weer eerder updates etc.en zou coolblue.nl verzenden naar Belgie?In nederland is het toestel ook nog eens 20€ goedkoper
coolblue.nl verzend niet naar Belgie, je word gewoon herlinkt naar de belgische versie vd website, en goedkoper heeft te maken met de BTW
De camera is inderdaad ongelooflijk slecht! Heb hier een Xiaomi RedMi liggen van 180 euro (met een Sony sensorVerwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:36:
Hebben jullie dingen veranderd bij de camera? Vind de camera persoonlijk erg matig...

Helaas is vanmiddag mijn scherm ook gebarsten.
Merkte dat ik opeens niet meer van boven naar beneden kon swypen om mijn meldingen te zien, toen zag ik links boven een barst over mijn sensors lopen.
telefoon was niet gevallen en zit netjes in een hoesje.
Merkte dat ik opeens niet meer van boven naar beneden kon swypen om mijn meldingen te zien, toen zag ik links boven een barst over mijn sensors lopen.
telefoon was niet gevallen en zit netjes in een hoesje.
Weinig mis met de camera in mijn mening. Of misschien is dat het doel waar ik de foto's voor gebruik. De foto's die ik ermee maak komen enkel op Instagram terecht.

Gebruik je op je website ook foto's die je gemaakt heb met je Z3 compact? Bovenstaande foto's zijn vrij goed imo. De software is niet goed van Sony. De standaard foto functie is behoorlijk wisselvallig toch?Jasper schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 21:00:
Weinig mis met de camera in mijn mening. Of misschien is dat het doel waar ik de foto's voor gebruik. De foto's die ik ermee maak komen enkel op Instagram terecht.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De foto's op mijn site zijn niet met de z3c gemaakt. Over de Instagram foto's, de foto's zijn gemaakt met de standaard camera app en later geïmporteerd in Instagram.
Heb het gister uitgeprobeerd in mijn auto en ging zonder problemen.Chaos-Zero schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:30:
Welke player gebruik je?
Verwijderd
Mooie foto's! is mij nog niet gelukt, zodra mijne terug is van reparatie of vervanging (spontane barst)Jasper schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 21:00:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ga ik het ook eens proberen.... Is dit de manuele stand of de automatische ?
Verder viel mij op dat de camera in slowmotion erg donker wordt, zelfs bij normaal dag licht. Meer mensen
hier last van ?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2014 10:17 ]
Ik vind die foto's niet goed als ik eerlijk ben. Er zit natuurlijk een mooi filter overheen, maar als je kijkt naar scherpte en vooral ruis valt het erg tegen.
Heb nu trouwens een gratis camera-app gedownload (camera360), die heeft ook een auto en speciale filter modi, daar komen nu betere foto's uit dan uit de standaard camera-app. Aanrader!
Heb nu trouwens een gratis camera-app gedownload (camera360), die heeft ook een auto en speciale filter modi, daar komen nu betere foto's uit dan uit de standaard camera-app. Aanrader!
[ Voor 37% gewijzigd door D-TECH op 08-11-2014 10:51 ]
Ik heb vrijdagavond de witte versie eens goed bekeken, en ik vond hem erg mooi, mooier dan de zwarte, en ivm de vingerafdrukken ook praktischer dan de zwarte. Maar ik ben uiteindelijk toch voor de zwarte versie gegaan, puur omdat ik mijn telefoon discreet wil gebruiken op mijn werk.JackL89 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:49:
[...]
Je hebt het topic goed doorgelezen, haha. Ik had toch spijt dat ik voor een zwarte was gegaan.
De witte is onderweg.![]()
En als je 'm na verloop van tijd toch te wit vind, dan kan je nog altijd een zwart hoesje kopen? Een hoesje is sowieso handig, aangezien de z3 compact vrij breekbaar is (zo te lezen).
BlaBlaBla
D-TECH schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:50:
Ik vind die foto's niet goed als ik eerlijk ben. Er zit natuurlijk een mooi filter overheen, maar als je kijkt naar scherpte en vooral ruis valt het erg tegen.
Meer pluspunten, maar toch gaan voor de zwarte, haha.Strider schreef op zondag 09 november 2014 @ 09:56:
[...]
Ik heb vrijdagavond de witte versie eens goed bekeken, en ik vond hem erg mooi, mooier dan de zwarte, en ivm de vingerafdrukken ook praktischer dan de zwarte. Maar ik ben uiteindelijk toch voor de zwarte versie gegaan, puur omdat ik mijn telefoon discreet wil gebruiken op mijn werk.
Wel grappig hoeveel effect een kleurtje heeft op de mens.
@D-TECH: Ik ga die applicatie ook eens downloaden dan. Ik vind het standaard modus van de Sony ook niet om over naar huis te schrijven. Wat gek is, want de camera op zich is prima!