Hoe zit het met jullie bereik, is dat ook zo meh meh als bij mij?
Enne ... wat heb je zoal gedaan met de telefoon ? Op de tafel laten liggen ?Phoenix_the_II schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:20:
Bijna 2 dagen met 25% batterij
[afbeelding]
Telefoontje hier en daar, Telegram messages, emailtje gelezen. Gewoon mijn normaal gebruikRuffzz schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:24:
[...]
Enne ... wat heb je zoal gedaan met de telefoon ? Op de tafel laten liggen ?
Allemaal simpele zaken die je telefoon met gemak op een core doet dus. Ik snap persoonlijk niet waarom mensen gaan voor het snelste van het snelste om er vervolgens totaal geen gebruik van te maken, maar dat zal wel aan mij liggen. Met normaal gebruik zit ik tegen het eind van de dag op een procent of 20 over, en dan gaat hij op het nachtkastje aan de lader.
Same here, elke dag aan de lader maar ik ben ook een heavy user ik heb hem bijna de hele dag in mijn handenpagani schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:52:
Allemaal simpele zaken die je telefoon met gemak op een core doet dus. Ik snap persoonlijk niet waarom mensen gaan voor het snelste van het snelste om er vervolgens totaal geen gebruik van te maken, maar dat zal wel aan mij liggen. Met normaal gebruik zit ik tegen het eind van de dag op een procent of 20 over, en dan gaat hij op het nachtkastje aan de lader.
Ah, maar ik wil graag dat mijn toestel batterij verzuipt wanneer IK daarmee bezig ben. Niet continu dus.pagani schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:52:
Ik heb liever 85% in de middag over als ik ergens kom en dan vervolgens lekker een spelletje kan spelen. Dan dat ik veel minder batterij over heb vanwege dat Samsung zo graag statistieken wilt verkopen.
Ik heb nu de Note4 een paar dagen, maar ben er zeer content mee !
Ik heb nu de Note 2 , 3 en nu ook de 4, maar kan nu al na een paar dagen zeggen dat het weer een top telefoon is.
Had even een probleem met het vinden van de widgets maar daar was ik snel weer achter.
Alleen nog een vraag over het wissen van cookies !!!
Waar kan ik dat doen ? Ik kan het zo snel niet vinden !
Thx
Ik heb nu de Note 2 , 3 en nu ook de 4, maar kan nu al na een paar dagen zeggen dat het weer een top telefoon is.
Had even een probleem met het vinden van de widgets maar daar was ik snel weer achter.
Alleen nog een vraag over het wissen van cookies !!!
Waar kan ik dat doen ? Ik kan het zo snel niet vinden !
Thx
Twee dingen, misschien heeft iemand een oplossing:
- wanneer ik de widget van Google plus aantik, crasht 'ie. Dan heb ik het over de widget waarmee je de locaties van vrienden kunt zien.
- Zat er aan te denken TomTom te kopen, maar hoor hier en daar verhalen van mensen die zeggen dat deze niet werkt op de Note 4. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
- wanneer ik de widget van Google plus aantik, crasht 'ie. Dan heb ik het over de widget waarmee je de locaties van vrienden kunt zien.
- Zat er aan te denken TomTom te kopen, maar hoor hier en daar verhalen van mensen die zeggen dat deze niet werkt op de Note 4. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
Dat zou best nog wel is kunnen ja....de versie die ik op mijn S3 heb draaien die doet het in elk geval op mijn Note 4 niet.....de mappen zelf blijven zwart......verder is wel alles zichtbaar maar daar heb je dus niets aan.heutsm schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:45:
Heb het dus over TomTom
Even wachten op een update:lees hier meer..heutsm schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:45:
Google is your friend
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Mmm...oké, duidelijk, nog maar even wachten dus met TomTom.
Iemand nog ervaring met die Google-plus-locatie-widget die bij mij crasht zodra je erop tikt?
Iemand nog ervaring met die Google-plus-locatie-widget die bij mij crasht zodra je erop tikt?
[quote]heutsm schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:45:
[/quot
Probeer sygic is, kaarten van Tom Tom, werkt super
[/quot
Probeer sygic is, kaarten van Tom Tom, werkt super
Leuk voor je dat je de hele dag Benchmarks draait en zo de telefoon optimaal belast.pagani schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:52:
Nou, nee.Drukkert schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:04:
[...]
Leuk voor je dat je de hele dag Benchmarks draait en zo de telefoon optimaal belast.
Om 7.00 van de lader, over de dag een tiental whatsapp/FB Messenger/Tinder/Skype berichten en gesprekken, een keer per uur een Facebookcheck in de app, om de paar uur even Rollercoaster Tycoon open, uurtje of twee Spotify, nog wat browsewerk en mijn telefoon zit tegen twaalven als hij aan de oplader gaat op zo'n 20%.
Scherm staat op de "automatische" instelling en daarmee staat die dan ook bij lange na niet bovenaan de verbruiksposten. 4G en Wifi aan, Bluetooth staat meestal uit, locatievoorzieningen staan altijd aan.
Het punt is dat je anderen "afbrandt" die volgens jou maar middelmatig gebruik maken van een alleskunner.pagani schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:14:
[...]
Nou, nee.
Om 7.00 van de lader, over de dag een tiental whatsapp/FB Messenger/Tinder/Skype berichten en gesprekken, een keer per uur een Facebookcheck in de app, om de paar uur even Rollercoaster Tycoon open, uurtje of twee Spotify, nog wat browsewerk en mijn telefoon zit tegen twaalven als hij aan de oplader gaat op zo'n 20%.
Scherm staat op de "automatische" instelling en daarmee staat die dan ook bij lange na niet bovenaan de verbruiksposten. 4G en Wifi aan, Bluetooth staat meestal uit, locatievoorzieningen staan altijd aan.
Iemand met een Gallardo zal ook niet de hele dag 300 km/h rijden?
Ikzelf heb ook de Note 4 besteld. Ik heb nu een Note 2 en zal daar nog prima de komende 2 jaar mee uit de voeten kunenn. Het gaat erom dat het een mooie telefoon is, niets meer, niets minder.
En daar heb je een quad core voor nodig? volgens mij kan een moto x uit 2013 dat ook.pagani schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:14:
[...]
Nou, nee.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Ik denk niet dat LTE+ al uitgerold is, en ik zou al tevreden zijn met LTE. Goedkoper is die waarschijnlijk niet (veel), het is mij eerder te doen om de processor die me een stuk beter lijkt.Ransom_nl schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:01:
[...]
Ik kom tot dezelfde bevindingen. De 910c heeft alleen geen Lte Advanced, dus de vraag is hoe belangrijk dit voor je is. Ik verwacht over 2 weekjes naar Dubai te gaan en misschien Turkije, dus ga kijken wat de prijs daar doet. Als hij niet goedkoper gaat zijn, ga ik toch maar voor een NL Snapdragon met garantie.
't lijkt wel of ik op sommige plekjes iets harder moet drukken om te tekenen etc met mijn pennetje, bv dat plekje rechts onder. Let wel; ik ga er heel zachtjes overheen met mn pen. https://www.dropbox.com/s...4-10-27-15-01-21.jpg?dl=0
Verwijderd
Gister heb ik het nagevraagd bij de Samsung afdeling in Mediamarkt (waar ik het dus heb gekocht)reyals schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:02:
Al in de instellingen gekeken en air gesture aangezet?
Volgens de medewerker hebben ze de feature Air gesture voor de Galaxy note 4 weggelaten in verband met weinig vraag hierna & klachten met betrekking tot deze feature.
Dit vind ik wel onlogisch gezien het feit dat de note 4 een model hoger is dan de note 3, maar goed het zij zo we kunnen er niks aan veranderen hé
Sinds vandaag zit er spontaan een wachtwoord op mijn s-health app. Ik heb hiervoor geen wachtwoord ingesteld, en elk mogelijk wachtwoord dat ik probeer is fout. Helaas is er geen mogelijkheid om een nieuw wachtwoord of iets dergelijks aan te vragen. Iemand hier ervaring mee?
Edit:
Na de app gesloten te hebben en opnieuw te hebben geopend was er geen wachtwoord meer nodig. Nogmaals bij instellingen gecontroleerd of er een wachtwoord was ingesteld, maar dit is niet het geval. Vreemd.
Edit:
Na de app gesloten te hebben en opnieuw te hebben geopend was er geen wachtwoord meer nodig. Nogmaals bij instellingen gecontroleerd of er een wachtwoord was ingesteld, maar dit is niet het geval. Vreemd.
[ Voor 28% gewijzigd door master111 op 27-10-2014 17:17 ]
Heb met vodafone al in de steden en randstad 4g+svenM schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:51:
[...]
Ik denk niet dat LTE+ al uitgerold is, en ik zou al tevreden zijn met LTE. Goedkoper is die waarschijnlijk niet (veel), het is mij eerder te doen om de processor die me een stuk beter lijkt.
Ik zou nu Here maps gebruiken van nokia http://here.com/download/?lang=en-USheutsm schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:45:
Mijn eerste ervaring met de Note 4 was lekker handig. Ik heb 2-factor authentication aanstaan op mijn Google account, en kon daarom tijdens de setup niet inloggen zonder eerst een SMS te krijgen met een code erin. Die kreeg ik, maar kon ik niet lezen omdat ik nog met de setup bezig was.
Gelukkig hebben ze zo'n backup lijst en werkte dat wel gewoon
Been there, done thatMyedvyed schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:48:
Mijn eerste ervaring met de Note 4 was lekker handig. Ik heb 2-factor authentication aanstaan op mijn Google account, en kon daarom tijdens de setup niet inloggen zonder eerst een SMS te krijgen met een code erin. Die kreeg ik, maar kon ik niet lezen omdat ik nog met de setup bezig was.
Zijn er meer mensen die hun Android runtime system op ART draaien ipv Dalvik? Dit kun je inschakelen bij de developer opties. Voor meer informatie, zie: http://androidworld.nl/nieuws/android-l-art/. Wat zijn jullie ervaringen hierbij?
Ik merk dat het toestel iets sneller aanvoelt bij het draaien op ART. Ook de accu lijkt iets langer mee te gaan. Daarnaast heb ik de indruk dat er iets minder ram wordt gebruikt. Daarentegen duurt het langer om apps/updates te installeren.
Een andere manier om lag te verminderen bij het indrukken van de menu-knop, is door S-Voice te deactiveren via de menu knop. Het toestel wacht dan niet totdat je 2 keer op de menu knop drukt om S-Voice op te roepen. Dit doe je door S-Voice app te openen, dan instellingen en vervolgens een vinkje uitzetten bij 'Open via the home key, Open S Voice by double pressing home key' (mijn toestel staat ingesteld op de Engelse taal).
Verder moet ik bekennen dat de Touchwiz launcher zo slecht nog niet is. Mocht je geen alternatieve launcher gebruiken zoals ik (Nova Prima), dan kun je Touchwiz op de volgende manier 'snappier' laten aanvoelen: ga naar de developer opties (7 keer op je buildnr klikken, zorgt ervoor dat je de developer opties kunt selecteren. Onder het kopje 'drawing', kan je je window animation scale, transition animation scale en animator duration scale aanpassen naar 0,5. Dit verschil zul je zeker merken.
Ook ben ik benieuwd of de Heart Rate monitor bij S-Health werkt bij jullie? Ik heb niet de meest recente versie (app crasht om de haverklap) en het is nog geen enkele keer gelukt om de Heart Rate te meten. Iederen keer staat er dat er niet gemeten kon worden... En ja, ik volg precies de stappen die zijn aangegeven bij de animatie.
Wat betreft de Deezer promotie: krijg je nu 3 maanden premium toegang, nadat je een betaalmethode hebt geselecteerd? Voordat ik bv. m'n Paypal gegevens invoer, zou ik graag horen hoe jullie de 3 maanden premium toegang hebben gekregen.
Verder ben ik benieuwd wat de maximale resolutie is van de filmpjes die jullie kunnen bekijken via de YouTube app. Via bv. de meest recente versie, kan ik maar tot 720p bekijken. Dit terwijl je via Chrome Browser (desktopweergave) gewoon filmpjes kan bekijken in 1440p. Aangezien ik in een zo hoog mogelijk kwaliteit de filmpjes wil bekijken, heb ik hiervoor een mogelijke oplossing voor mensen die niet verder komen dan 720p, zie link: http://forum.xda-develope...neral/4k-youtube-t2908238. Bij mij werkte de 2nd solution. Let op: YouTube begint direct met streamen. Als je de optie 1080p en 1440p ziet staan, dan werkt deze workaround. Selecteer bv 1440p, en scroll dan terug of verder, zodat het filmpje opnieuw gebufferd wordt. Kijk vervolgens of het filmpje op 1440p blijkt staan en bekijk het filmpje dan vanaf het begin. Waarom zo'n gedoe? Zoek op YouTube het filmpje: ''GoPro HERO 4: The Adventure of Life in 4k van 29 september 2014. Bekijk het op eerst op 720p. Als het je is gelukt om te bekijken in 1440p, dan kan ik 1 ding zeggen: graag gedaan
Tenslotte merk ik op dat het de moeite loont om een tips and tricks video te bekijken op YouTube over de Note 4. Wellicht is er een handige feature waar je overheen hebt gekeken. Ik vond de filmpjes van Ashwin (C4ETECH) nuttig. Selfies nemen gaat een stuk makkelijker als je bv. de heartrate sensor gebruikt. Kinderspel wordt het bv als je 'cheese roept'. Schakel 'voice control' maar in, in de selfies stand en zeg bv. 'Cheese'.
Ik merk dat het toestel iets sneller aanvoelt bij het draaien op ART. Ook de accu lijkt iets langer mee te gaan. Daarnaast heb ik de indruk dat er iets minder ram wordt gebruikt. Daarentegen duurt het langer om apps/updates te installeren.
Een andere manier om lag te verminderen bij het indrukken van de menu-knop, is door S-Voice te deactiveren via de menu knop. Het toestel wacht dan niet totdat je 2 keer op de menu knop drukt om S-Voice op te roepen. Dit doe je door S-Voice app te openen, dan instellingen en vervolgens een vinkje uitzetten bij 'Open via the home key, Open S Voice by double pressing home key' (mijn toestel staat ingesteld op de Engelse taal).
Verder moet ik bekennen dat de Touchwiz launcher zo slecht nog niet is. Mocht je geen alternatieve launcher gebruiken zoals ik (Nova Prima), dan kun je Touchwiz op de volgende manier 'snappier' laten aanvoelen: ga naar de developer opties (7 keer op je buildnr klikken, zorgt ervoor dat je de developer opties kunt selecteren. Onder het kopje 'drawing', kan je je window animation scale, transition animation scale en animator duration scale aanpassen naar 0,5. Dit verschil zul je zeker merken.
Ook ben ik benieuwd of de Heart Rate monitor bij S-Health werkt bij jullie? Ik heb niet de meest recente versie (app crasht om de haverklap) en het is nog geen enkele keer gelukt om de Heart Rate te meten. Iederen keer staat er dat er niet gemeten kon worden... En ja, ik volg precies de stappen die zijn aangegeven bij de animatie.
Wat betreft de Deezer promotie: krijg je nu 3 maanden premium toegang, nadat je een betaalmethode hebt geselecteerd? Voordat ik bv. m'n Paypal gegevens invoer, zou ik graag horen hoe jullie de 3 maanden premium toegang hebben gekregen.
Verder ben ik benieuwd wat de maximale resolutie is van de filmpjes die jullie kunnen bekijken via de YouTube app. Via bv. de meest recente versie, kan ik maar tot 720p bekijken. Dit terwijl je via Chrome Browser (desktopweergave) gewoon filmpjes kan bekijken in 1440p. Aangezien ik in een zo hoog mogelijk kwaliteit de filmpjes wil bekijken, heb ik hiervoor een mogelijke oplossing voor mensen die niet verder komen dan 720p, zie link: http://forum.xda-develope...neral/4k-youtube-t2908238. Bij mij werkte de 2nd solution. Let op: YouTube begint direct met streamen. Als je de optie 1080p en 1440p ziet staan, dan werkt deze workaround. Selecteer bv 1440p, en scroll dan terug of verder, zodat het filmpje opnieuw gebufferd wordt. Kijk vervolgens of het filmpje op 1440p blijkt staan en bekijk het filmpje dan vanaf het begin. Waarom zo'n gedoe? Zoek op YouTube het filmpje: ''GoPro HERO 4: The Adventure of Life in 4k van 29 september 2014. Bekijk het op eerst op 720p. Als het je is gelukt om te bekijken in 1440p, dan kan ik 1 ding zeggen: graag gedaan
Tenslotte merk ik op dat het de moeite loont om een tips and tricks video te bekijken op YouTube over de Note 4. Wellicht is er een handige feature waar je overheen hebt gekeken. Ik vond de filmpjes van Ashwin (C4ETECH) nuttig. Selfies nemen gaat een stuk makkelijker als je bv. de heartrate sensor gebruikt. Kinderspel wordt het bv als je 'cheese roept'. Schakel 'voice control' maar in, in de selfies stand en zeg bv. 'Cheese'.
[ Voor 21% gewijzigd door wilmundo op 28-10-2014 19:14 . Reden: YouTube 720p info opgenomen ]
Heb nu een zeer irritant terug kerend probleem. Mijn contact telefoon boek is dus o.a gekoppeld aan mijn Linkedin account, ik weet dan dat mijn contact telefoon boek in 1 keer vele telefoonnummers groot is. in instellingen heb ik dus al aangegeven alleen contacten te tonen met telefoonnummer en daar de rest hand matig er uit gehaald zodat ik het gewenste aantal telefoonnummers in het contact telefoon boek heb staan. gaat goed tot ik weer eens een telefoonnummer wil opzoeken en alle telefoonnummers weer instaan. wanneer ik dan instel in instellingen alleen telefoonboek laten zien gekoppeld aan willekeurig account, dan wordt deze weer getoond om na enkele keer te gebruiken weer alle (incl linkedin enz..) te laten zien. Hoe kan ik dit nu stoppen en dat de telefoon alleen contacten laat zien die ik selecteer zonder dat deze weer terug springt naar "alle contacten"?
Oja en mijn Wi-Fi schakelt zich zelf elke keer uit, moet deze dan handmatig weer aanzetten
Oja en mijn Wi-Fi schakelt zich zelf elke keer uit, moet deze dan handmatig weer aanzetten
[ Voor 5% gewijzigd door jefjef op 28-10-2014 22:51 ]
Prima informatie thanks..wilmundo schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:01:
Zijn er meer mensen die hun Android runtime system op ART draaien ipv Dalvik? Dit kun je inschakelen bij de developer opties. Voor meer informatie, zie: http://androidworld.nl/nieuws/android-l-art/. Wat zijn jullie ervaringen hierbij?
Verder ben ik benieuwd wat de maximale resolutie is van de filmpjes die jullie kunnen bekijken via de YouTube app. Via bv. de meest recente versie, kan ik maar tot 720p bekijken. Dit terwijl je via Chrome Browser (desktopweergave) gewoon filmpjes kan bekijken in 1440p. Aangezien ik in een zo hoog mogelijk kwaliteit de filmpjes wil bekijken, heb ik hiervoor een mogelijke oplossing voor mensen die niet verder komen dan 720p, zie link: http://forum.xda-develope...neral/4k-youtube-t2908238. Bij mij werkte de 2nd solution. Let op: YouTube begint direct met streamen. Als je de optie 1080p en 1440p ziet staan, dan werkt deze workaround. Selecteer bv 1440p, en scroll dan terug of verder, zodat het filmpje opnieuw gebufferd wordt. Kijk vervolgens of het filmpje op 1440p blijkt staan en bekijk het filmpje dan vanaf het begin. Waarom zo'n gedoe? Zoek op YouTube het filmpje: ''GoPro HERO 4: The Adventure of Life in 4k van 29 september 2014. Bekijk het op eerst op 720p. Als het je is gelukt om te bekijken in 1440p, dan kan ik 1 ding zeggen: graag gedaan![]()
Heeft een van jullie een "wide selfie" geprobeerd te maken met de camera-app?
Je moet dan de telefoon draaien eerst naar links of rechts, waar na je bij de rand bent gekomen, naar de andere kant moet draaien.
Alleen heb ik het probleem dat hij de laatste paar millimeter niet wilt pakken.
Hij blijft een melding geven dat ik hem verder moet "tilten", maar hij wilt het laatste deel maar niet vastleggen.
Iemand anders dit ook gemerkt?
Je moet dan de telefoon draaien eerst naar links of rechts, waar na je bij de rand bent gekomen, naar de andere kant moet draaien.
Alleen heb ik het probleem dat hij de laatste paar millimeter niet wilt pakken.
Hij blijft een melding geven dat ik hem verder moet "tilten", maar hij wilt het laatste deel maar niet vastleggen.
Iemand anders dit ook gemerkt?
Ik word gebeld door Google en krijg een code te horen die ik moet intoetsen. Dat heb ik zo ingesteld, omdat ik ook tegen dezelde problemen aanliep met het aanmelden tijdens een setup.
Ik had dat dus ingesteld, maar vervolgens als ik op een site moest inloggen kon ik nergens vinden hoe ik dat nou met fingerprint kon doen. Dus ben zelf ook wel geïnteresseerd in het antwoord!DonRoger schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:58:
Iemand enig idee hoe ik kan inloggen op sites met mn fingerprint?
Bij mij begint paypal opeens te drainenSosua schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:52:
Bij jullie ook android systeem de grootste energirvreter?
Android system heeft hier een energieverbruik tussen 23 en 30%. Vrij fors als je het mij vraagt.
Hoger als het schermverbruik.
Hoger als het schermverbruik.
Bij Tweakers gaf 'ie het wel aan of ik wou inloggen met mn fingerprint, maar verder geen andere site kunnen vinden.MitchellHearth schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:41:
[...]
Ik had dat dus ingesteld, maar vervolgens als ik op een site moest inloggen kon ik nergens vinden hoe ik dat nou met fingerprint kon doen. Dus ben zelf ook wel geïnteresseerd in het antwoord!
Heb ik ook inderdaad, ik ga vanmiddag over naar ART kijken hoe dat bevalt (in dev options).Sosua schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:52:
Bij jullie ook android systeem de grootste energirvreter?
Wat doet dat?Ircghost schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:56:
[...]
Heb ik ook inderdaad, ik ga vanmiddag over naar ART kijken hoe dat bevalt (in dev options).
En ik kan die optie niet vinden in het dev menu.
Het is de nieuwe variant op Dalvik, zoals hierboven ook gelinked; http://www.gottabemobile....eatures-on-android-4-4-4/ . Grootste voordelen is snellere apps en energiebesparing. Nadeel is mogelijkheid dat sommige apps niet of niet goed werken als ze nog niet geupdate zijn.
(VOOR EIGEN RISICO!) Instructies; (VOOR EIGEN RISICO!)
1. 7x klikken op build number in about device
2. menu daaroven > Developer options
a. (4e optie) Select runtime system > Selecteer [Use Art] Confirm & Restart
profit!
(VOOR EIGEN RISICO!) Instructies; (VOOR EIGEN RISICO!)
1. 7x klikken op build number in about device
2. menu daaroven > Developer options
a. (4e optie) Select runtime system > Selecteer [Use Art] Confirm & Restart
profit!
Ik ben nu aan het omzetten, dus ben benieuwd! 
--EDIT
Niet doen dus, dit wordt zo heet dat ik zou kunnen zweren dat ik het kon ruiken..
Wel vreemd overigens; bij de upgrade stond er: optimising App x of 350 ongeveer. Bij het downgraden staat er Optimising X of 83. Blijft de rest dan wel op ART?
--EDIT
Niet doen dus, dit wordt zo heet dat ik zou kunnen zweren dat ik het kon ruiken..
Wel vreemd overigens; bij de upgrade stond er: optimising App x of 350 ongeveer. Bij het downgraden staat er Optimising X of 83. Blijft de rest dan wel op ART?
[ Voor 85% gewijzigd door Ircghost op 30-10-2014 11:33 . Reden: Brandwonden vingers :P ]
Zou gewoon wachten op 5.0 , telefoon is super snel zo
Verwijderd
Heb hem nu een paar dagen. Ik kom van de M8. Wat een heerlijk toestel is het. Heb er andere launcher opgezet en ervaar totaal geen lag. Moest wel ff wennen aan het menu structuur van Samsung maar dat is inmiddels verleden tijd. Vingerscanner werkt alleen ruk maar dat is mijn mening.
Kunnen jullie aangeven wanneer het toestel dan heet werd? Tijdens het omzetten van apps naar ART of gewoon na het omzetten en normaal gebruik?
Want ik heb dat dus al een tijdje op ART gezet en merk niet echt dat het toestel zoveel warmer wordt.
Want ik heb dat dus al een tijdje op ART gezet en merk niet echt dat het toestel zoveel warmer wordt.
De levering door Vodafone...Ntr- schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:12:
Zijn jullie nog problemen tegengekomen met de Note 4 ?
Zonder dat ik iets deed onmiddellijk na het opstarten (maar volgens mij niet tijdens het installeren)Nivk schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:32:
Kunnen jullie aangeven wanneer het toestel dan heet werd? Tijdens het omzetten van apps naar ART of gewoon na het omzetten en normaal gebruik?
Tijdens het omzetten, daarna wordt het weer normaal.Nivk schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:32:
Zijn er meer mensen die wachten op de VR Gear bril of ben ik de enige die hier gehyped voor is?
Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903
Ja, ik heb hetzelfde probleem. Skype is kennelijk nog niet klaar voor resoluties hoger dan full HD en toont de pixels mogelijk 1:1 ipv. geschaald.
Ga vandaag ook eens kijken voor de note 4. Helaas is er geen telefoon die alle boxes ticked dus tja dan moet ik maar afgaan op de positieve reviews voor dit toestel. Al benik Touchwiz kotsbeu en had Ik gezworen nooit meer en galaxy telefoon te kopen.
Het is dat de rest nog meer steken laat vallen. De note4 heeft tenminste nog een goed scherm en camera. Al is de leesbaarheid buiten weer crap natuurlijk.
IPhone vind ik te duur en beperkt. De Z3 laat te wensen over qua scherm, camera en bouwkwaliteit. Verder is er niks dat in de buurt komt.
Het is dat de rest nog meer steken laat vallen. De note4 heeft tenminste nog een goed scherm en camera. Al is de leesbaarheid buiten weer crap natuurlijk.
IPhone vind ik te duur en beperkt. De Z3 laat te wensen over qua scherm, camera en bouwkwaliteit. Verder is er niks dat in de buurt komt.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Dat schijnt wel mee te vallen:Phusebox schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 12:34:De note4 heeft tenminste nog een goed scherm en camera. Al is de leesbaarheid buiten weer crap natuurlijk.
Galaxy Note 4: Samsung blijft overeind ondanks toenemende concurrentie
De helderheid lijkt met een maximum van zo'n 400 cd/m2 wat laag, maar dat is gebruikelijk bij de super amoled-schermen van Samsung. Deze displays passen de helderheid aan, aan de kleuren die worden getoond. Onze meting wordt gedaan bij een wit vlak en dan schroeft de Note 4 de helderheid automatisch terug. In vergelijking met andere Galaxy-toestellen met een super amoled-scherm en in de praktijk is de helderheid van de Note 4 uitstekend.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Dit had ik dus ook. Ik kwam van 3 gen iphones. Vooralsnog geen spijt. Weliswaar even wennen aan het android gebeuren, maar dit went wel snel. Nu tik ik zo nu en dan mis op mn ipad.Phusebox schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 12:34:
Ga vandaag ook eens kijken voor de note 4. Helaas is er geen telefoon die alle boxes ticked dus tja dan moet ik maar afgaan op de positieve reviews voor dit toestel. Al benik Touchwiz kotsbeu en had Ik gezworen nooit meer en galaxy telefoon te kopen.
Moet zeggen dat het echt een toptelefoon is.
Wel heb ik Nova launcher en wat andere tweaks gebruikt.
Iemand een goed idee voor een post it app voor op een homescreen?
[ Voor 8% gewijzigd door Sosua op 01-11-2014 19:17 ]
Je kunt met s-note een notitie maken en die vast pinnen als een soort van widget/post-it, op je homescreen.Sosua schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 19:13:
[...]
Dit had ik dus ook. Ik kwam van 3 gen iphones. Vooralsnog geen spijt. Weliswaar even wennen aan het android gebeuren, maar dit went wel snel. Nu tik ik zo nu en dan mis op mn ipad.
Moet zeggen dat het echt een toptelefoon is.
Wel heb ik Nova launcher en wat andere tweaks gebruikt.
Iemand een goed idee voor een post it app voor op een homescreen?
Verder mogen vragen over apps enzo hier worden geplaatst: Samsung Galaxy Note 4] Custom Launchers, Skins & Customizing
Volle zon vandaag en geen enkel probleem met lezen!Tachyon schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 19:11:
[...]
Dat schijnt wel mee te vallen:
Galaxy Note 4: Samsung blijft overeind ondanks toenemende concurrentie
[...]
Inderdaad, ik was ook buiten vandaag in de zon en poef, het scherm werd opeens erg helder, op een stand wat handmatig niet instelbaar is.Ircghost schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 22:10:
[...]
Volle zon vandaag en geen enkel probleem met lezen!
Klopt inderdaad, samsung had dat ook gezegd dat die feller kan. Ik moet zegen bij mij werd die zo licht dat het zelfs een beetje vreemd werd ..ShakerNL schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 23:18:
[...]
Inderdaad, ik was ook buiten vandaag in de zon en poef, het scherm werd opeens erg helder, op een stand wat handmatig niet instelbaar is.
Nokia 3310 kan tegen een stootje niet duur.Phusebox schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 12:34:
Verwijderd
Iemand enig idee of HD-voice aanstaat/bestaat op de Note 4. Dan hoe je het eventueel kan activeren?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2014 06:07 ]
De volgende keer svp gebruik maken van de TR knop
[ Voor 80% gewijzigd door Bullet NL op 02-11-2014 22:13 ]
Verwijderd
Als je even op android system tikt, zal je zien wat er allemaal bezig is. Dan zal je ook begrijpen waarom het zoveel usage inneemt. Dat is verder vrij normaal btwSosua schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:40:
Iemand er al achter waar die hoge android systeem usage vandaan komt?
Bij mij nu 26 procent
inderdaad, dat android system verbruikt echt veel... heb het idee dat ik het ook niet allemaal gebruik..Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:50:
[...]
Als je even op android system tikt, zal je zien wat er allemaal bezig is. Dan zal je ook begrijpen waarom het zoveel usage inneemt. Dat is verder vrij normaal btw
Enig idee hoe je het beste die energie kan besparen?

HD-Voice (Adaptive Multi-Rate Wideband (AMR-WB)) wordt standaard door de Note4 ondersteund.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 06:06:
Iemand enig idee of HD-voice aanstaat/bestaat op de Note 4. Dan hoe je het eventueel kan activeren?
Ga aub ergens anders lopen stoken.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:31:
Moet je hem perse met die domme stok gebruiken, of werkt ie ook 'normaal'
OT: Bij mij gebruikt android systeem tussen de 15-20%
IPhone: da's toch zo'n ding met de techniek van een jaar of 2 - 3 geleden?Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:31:
Moet je hem perse met die domme stok gebruiken, of werkt ie ook 'normaal'
Ik snap best dat ze hier rondneuzen, dan weten ze wat er over 3 jaar op hun "nieuwe" iPhone zit...
Ik heb een vreemd probleem; als ik via NeoRouter verbind met mijn VPN krijg ik geen VPN icoontje / permanente notification op de Note 4. Normaal gesproken hoort het standaard Android VPN icoontje (sleutel) te verschijnen in de statusbalk. De verbinding zelf werkt verder wel, ik kan alleen niet zien of ik verbonden ben of niet. Overigens heb ik stock firmware + root, verder niks (geen Xposed framework ofzo)
Heeft iemand hetzelfde probleem met NeoRouter of andere VPN verbindingen?
Heeft iemand hetzelfde probleem met NeoRouter of andere VPN verbindingen?
[ Voor 11% gewijzigd door Myedvyed op 02-11-2014 21:27 ]
Verwijderd
Ik heb een vraag aan de note 4 eigenaren, ik heb een note 3 met beginnende haarscheuren in de bezel wat een veel voorkomende kwaal is. Hoe zit het met de note 4?
Zijn er mensen die last hebben van scheurtjes bij de naden of is die echt degelijker gebouwd dan de note 3?
Zijn er mensen die last hebben van scheurtjes bij de naden of is die echt degelijker gebouwd dan de note 3?
Verwijderd
Had m inmiddels via het service-menu gevonden [*#0011#] Voor GSM stond hij disabled. Heb ik maar enabled. Voor WCDMA stond hij al enabled.arnoud_h schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:07:
[...]
HD-Voice (Adaptive Multi-Rate Wideband (AMR-WB)) wordt standaard door de Note4 ondersteund.
Thanks anyway..
En waarschijnlijk ook nog schermen en andere onderdelen die door Samsung worden geleverdDrukkert schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:35:
[...]
IPhone: da's toch zo'n ding met de techniek van een jaar of 2 - 3 geleden?
Ik snap best dat ze hier rondneuzen, dan weten ze wat er over 3 jaar op hun "nieuwe" iPhone zit...
De note 3 heeft een bezel van kunststof en de note 4 van aluminium.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:17:
Ik heb een vraag aan de note 4 eigenaren, ik heb een note 3 met beginnende haarscheuren in de bezel wat een veel voorkomende kwaal is. Hoe zit het met de note 4?
De haarscheuren die jij kent van de note 3 zullen dus niet voorkomen bij de note 4.
Wel heb ik gelezen dat de gekleurde laag die in het midden over het aluminium zit krasgevoelig is.
Verwijderd
Dat krasgevoelige ken ik wel van de iphone 4 etc maar als ik hem koop gaat er direct een s cover omheen.hoe zit het met die gleuf in de note 4 wat ik gelezen heb dat je er een creditcard tussen kunt drukken? Is het zorgwekkend of is het een media opgeblazen iets?NG00 schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:41:
[...]
De note 3 heeft een bezel van kunststof en de note 4 van aluminium.
De haarscheuren die jij kent van de note 3 zullen dus niet voorkomen bij de note 4.
Wel heb ik gelezen dat de gekleurde laag die in het midden over het aluminium zit krasgevoelig is.
die ruimte tussen scherm en rand is maar heel minimaal.Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:58:
[...]
Dat krasgevoelige ken ik wel van de iphone 4 etc maar als ik hem koop gaat er direct een s cover omheen.hoe zit het met die gleuf in de note 4 wat ik gelezen heb dat je er een creditcard tussen kunt drukken? Is het zorgwekkend of is het een media opgeblazen iets?
De alluminium rand krast juist bij het glimmende gedeelte, tenmiste dat is mijn ervaring. De donkere rand is nog helemaal goed bij mij
Verwijderd
laatste vraag wat ik nog heb. Bij de note 3 kan een micro sd kaart er in en ik heb ook een s4 daarvoor gehad en wanneer je de micro sd kaart plaatst voel je als het ware een soort veer die hem er in klikt. Bij de note 3 heb je dat niet want daar wordt hij op zijn plaats gehouden door een soort palletje die in de uitsparing van de micro sd kaart valt. Hoe zit dat bij de note 4? Voel je soort veertje dat je hem er in klikt of is het net hetzelfde aks de note 3?Meulendijks89 schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:01:
[...]
die ruimte tussen scherm en rand is maar heel minimaal.past geen CC tussen.
De alluminium rand krast juist bij het glimmende gedeelte, tenmiste dat is mijn ervaring. De donkere rand is nog helemaal goed bij mij
zelfde als bij de 3Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:11:
[...]
laatste vraag wat ik nog heb. Bij de note 3 kan een micro sd kaart er in en ik heb ook een s4 daarvoor gehad en wanneer je de micro sd kaart plaatst voel je als het ware een soort veer die hem er in klikt. Bij de note 3 heb je dat niet want daar wordt hij op zijn plaats gehouden door een soort palletje die in de uitsparing van de micro sd kaart valt. Hoe zit dat bij de note 4? Voel je soort veertje dat je hem er in klikt of is het net hetzelfde aks de note 3?
Zelfde als Note 3 inderdaad, je schuift hem er gewoon en thats it, maar hij blijft wel gewoon op zijn plek zitten hoorVerwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:11:
[...]
laatste vraag wat ik nog heb. Bij de note 3 kan een micro sd kaart er in en ik heb ook een s4 daarvoor gehad en wanneer je de micro sd kaart plaatst voel je als het ware een soort veer die hem er in klikt. Bij de note 3 heb je dat niet want daar wordt hij op zijn plaats gehouden door een soort palletje die in de uitsparing van de micro sd kaart valt. Hoe zit dat bij de note 4? Voel je soort veertje dat je hem er in klikt of is het net hetzelfde aks de note 3?
Verwijderd
Vond op de s4 mooier dat je dat klikje voelde maar goed dat doet geen afbreuk. Dan ga ik ook maar de note 4 halen zodra mijn bovenwettelijke en extra bovenwettelijke uren uitbetaald worden
Ik wacht er wel op ja, ik heb de bril kunnen proberen 3 weken geleden in Zuid Korea en was toch wel erg tof. Wilde eerst voor een iPhone gaan maar nadat ik de bril had uitgeprobeerd maar heel snel de Note 4 besteld.Kartale schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 11:01:
Zijn er meer mensen die wachten op de VR Gear bril of ben ik de enige die hier gehyped voor is?
GSM AMR-WB stond bewust uit, want geen enkele Nederlandse provider ondersteund dit op GSM, enkel op 3G.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:50:
[...]
Had m inmiddels via het service-menu gevonden [*#0011#] Voor GSM stond hij disabled. Heb ik maar enabled. Voor WCDMA stond hij al enabled.
Thanks anyway..
Verwijderd
OK, helder. Laat het nu wel zo staan..:-)arnoud_h schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:10:
[...]
GSM AMR-WB stond bewust uit, want geen enkele Nederlandse provider ondersteund dit op GSM, enkel op 3G.
Heb jij trouwens enig idee welke module ik het beste kan gebruiken voor callrecording? Gebruik nu die Wanam. Doet het, maar misschien is er nog een betere..
Ik heb van t weekend met glazen uit mn verrekijker een google cardboard gemaakt van mn note 4 doosje. Werkt erg goed. Gis teren hele film in 3d gekeken. Op t werk ook iedereen enthousiast. Als dit al zo goed werkt (mooie resolutie)richards81 schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:28:
[...]
Ik wacht er wel op ja, ik heb de bril kunnen proberen 3 weken geleden in Zuid Korea en was toch wel erg tof. Wilde eerst voor een iPhone gaan maar nadat ik de bril had uitgeprobeerd maar heel snel de Note 4 besteld.
Over paar dagen komt mn cardboard voor de note 4 binnen (grote versie) en dan is het nog even wachten op de gear vr.
Enige waar ik nog mee zit is dat die nogal snel warm wordt. Hoop dat ze dit nog oplossen. Anders wacht ik wel op cv1 van de oculus.
Ik heb dit top toestel nu een week maar ik haal niet de batterij tijden welke ik overal lees.
ik heb locatie aan, wifi aan, bluetooth uit(alleen aan in de auto).
Overigens heb ik bijna nergens vol bereik alleen als ik buiten sta. Als ik ergens binnen ben gaat mijn bereik naar max 2 streepjes (misschien heeft het daar ook mee te maken dat de batterijtijd snel op is)
De volgende apps heb ik uitgezet:
- Galaxy Apps
- Google+
-Samsung Account
- Samsung Link
- Samsung Push Service
- Smart Remote
Hebben jullie nog tips waar ik nog meer kan kijken? Of waar het aan kan liggen?
ik heb locatie aan, wifi aan, bluetooth uit(alleen aan in de auto).
Overigens heb ik bijna nergens vol bereik alleen als ik buiten sta. Als ik ergens binnen ben gaat mijn bereik naar max 2 streepjes (misschien heeft het daar ook mee te maken dat de batterijtijd snel op is)
De volgende apps heb ik uitgezet:
- Galaxy Apps
- Google+
-Samsung Account
- Samsung Link
- Samsung Push Service
- Smart Remote
Hebben jullie nog tips waar ik nog meer kan kijken? Of waar het aan kan liggen?
Ik heb zelf te kort met de Gear VR gespeeld om te voelen dat deze erg warm werdt maar las het wel op verschillende forums. Inderdaad het is te hopen dat dit opgelost wordt maar hoe? Scherm produceert warmte en batterij ook bij flink gebruik...GeNiTaLiX schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:22:
[...]
Ik heb van t weekend met glazen uit mn verrekijker een google cardboard gemaakt van mn note 4 doosje. Werkt erg goed. Gis teren hele film in 3d gekeken. Op t werk ook iedereen enthousiast. Als dit al zo goed werkt (mooie resolutie)
Over paar dagen komt mn cardboard voor de note 4 binnen (grote versie) en dan is het nog even wachten op de gear vr.
Enige waar ik nog mee zit is dat die nogal snel warm wordt. Hoop dat ze dit nog oplossen. Anders wacht ik wel op cv1 van de oculus.
Heb je een linkje voor die note4 cardboard?GeNiTaLiX schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:22:
[...]
Ik heb van t weekend met glazen uit mn verrekijker een google cardboard gemaakt van mn note 4 doosje. Werkt erg goed. Gis teren hele film in 3d gekeken. Op t werk ook iedereen enthousiast. Als dit al zo goed werkt (mooie resolutie)
Heb gisteren deze besteld. Is speciaal voor de note 4:Sosua schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:35:
[...]
Heb je een linkje voor die note4 cardboard?
http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o00_s00
waarom staat er dan dat het is voor de Note 2 en 3 ? (screensize 5 tot 5.5") Ik zie geen vermelding van de Note 4oli4b schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:39:
[...]
Heb gisteren deze besteld. Is speciaal voor de note 4:
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ligt 't aan mij of is de note 4 veel langer standby wanneer ik deze normaal oplaad i.p.v. snellaad via de snel oplaad functie.
Ik heb hetzelfde probleem. Ook nooit een wachtwoord ingesteld.master111 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:10:
Sinds vandaag zit er spontaan een wachtwoord op mijn s-health app. Ik heb hiervoor geen wachtwoord ingesteld, en elk mogelijk wachtwoord dat ik probeer is fout. Helaas is er geen mogelijkheid om een nieuw wachtwoord of iets dergelijks aan te vragen. Iemand hier ervaring mee?
Edit:
Heb geprobeerd het wachtwoord te resetten, maar werkt voor mij niet meer.
Gebruik het nu niet meer..

Edit:
En het plaatsen van deze post werkt het weer

[ Voor 3% gewijzigd door DarkChylde op 04-11-2014 15:31 ]
Omdat de NOTE 4 nog niet zo lang uit is en ze de titel waarschijnlijk nog niet hebben aangepast.Yucko schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:41:
[...]
waarom staat er dan dat het is voor de Note 2 en 3 ? (screensize 5 tot 5.5") Ik zie geen vermelding van de Note 4
De NOTE 3 is hiervoor geschikt dus de NOTE 4 ook.
Heb hem zojuist ook besteldoli4b schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:39:
[...]
Heb gisteren deze besteld. Is speciaal voor de note 4:
Legion 7i i9 3080 32gb
Da's toch een goedkoop alternatief voor een VR Gear?k---evi-n schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:26:
wat kun je met z'n cardboard?
Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!