Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Alekz87 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:26:
[...]

Je ontvangt elke maand een beveiligings update :)
Net even handmatig een update-check gedaan en krijg nu eindelijk een update van 346.60MB binnen. Dat is mij in maanden niet meer overkomen. Beveiligingsupdates kreeg ik ook niet binnen. Vreemd, maar goed.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:54
sjaool schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:50:
[...]

Net even handmatig een update-check gedaan en krijg nu eindelijk een update van 346.60MB binnen. Dat is mij in maanden niet meer overkomen. Beveiligingsupdates kreeg ik ook niet binnen. Vreemd, maar goed.
Ik krijg ze nooit automatisch binnen. Moet altijd wachten op Henk en zn updates hier op tweakers haha ;).

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Heb ik een keer mazzel. Of het moet komen omdat ik deze rom van Henk er nu op heb staan. :P

[ Voor 32% gewijzigd door sjaool op 01-11-2016 21:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Haha prachtig die Henk is toch altijd maar goed bezig voor velen hier 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Alle berichten met betrekking tot RMA afhandeling & Dynafix heb ik verplaatst naar: [Samsung] RMA & Support. Gelieve vanaf nu daar verder te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 02-11-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Ik heb alweer het probleem dat Facebook niet meer synchroniseert met de S-planner... dat deed de vorige Note4 ook niet meer op een gegeven moment, maar nu dat ik een andere heb gekocht en een frisse install heb deed ie het weer, tot nu dus. Gewoon irritant dat je FB events niet meer in de agenda terecht komen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 07:49
Als ik wifi aan zet op mijn note gaat de wifi vanaf dat moment aan, uit, aan, uit. Tussen aan en uit zitten 2 seconden. Hierdoor gaat de batterij leeg, en ik kan niet op wifi. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Factory reset is nu geen optie want ik zit nu in buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Zet hem eens op vliegtuigstand en dan weer op normaal. En anders een battery pull proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

drusloos schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:02:
Als ik wifi aan zet op mijn note gaat de wifi vanaf dat moment aan, uit, aan, uit. Tussen aan en uit zitten 2 seconden. Hierdoor gaat de batterij leeg, en ik kan niet op wifi. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Factory reset is nu geen optie want ik zit nu in buitenland.
En probeer ook even je netwerkinstellingen te resetten via 'instellingen' -> 'Backup maken en herstellen'. (Je raakt dan wel alle opgeslagen netwerken kwijt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Als ik wifi aan zet op mijn note gaat de wifi vanaf dat moment aan, uit, aan, uit. Tussen aan en uit zitten 2 seconden. Hierdoor gaat de batterij leeg, en ik kan niet op wifi. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Factory reset is nu geen optie want ik zit nu in buitenland
Okay, vergeet mijn vorige antwoord.

Het grappige, of juist niet, is dat mijn Note 4 hier vanochtend ook mee begon. Het zal wel iets met een update van een app te maken hebben gehad. De oplossing heb ik gevonden op het XDA forum.

Ga naar Instellingen > Locatie > Precisie verbeteren en schakel Scannen via Wi-Fi uit.

Dit heeft het probleem bij mij verholpen. Nu maar wachten op een update die dit probleem oplost.

Daarna de functie weer aangezet en nu is het weer normaal.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 12-11-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
sjaool schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:08:
[...]

Het grappige, of juist niet, is dat mijn Note 4 hier vanochtend ook mee begon. Het zal wel iets met een update van een app te maken hebben gehad. De oplossing heb ik gevonden op het XDA forum.

Ga naar Instellingen > Locatie > Precisie verbeteren en schakel Scannen via Wi-Fi uit.

Dit heeft het probleem bij mij verholpen. Nu maar wachten op een update die dit probleem oplost.

Ik heb hem in veilige modus opgestart, wifi aangezet, spacede toen niet, toen verbonden met een netwerk, vervolgens gereboot, en nu is het weg. Heb voor de zekerheid bovenstaande functie uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

drusloos schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:11:
[...]

Ik heb hem in veilige modus opgestart, wifi aangezet, spacede toen niet, toen verbonden met een netwerk, vervolgens gereboot, en nu is het weg. Heb voor de zekerheid bovenstaande functie uitgezet
Gelukkig ben je niet de enige met het probleem want het internet staat er sinds deze week vol mee en ik had er ook al last van. Het is nu wachten op een update die deze bug oplost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:57
Ook hetzelfde gezeik hier. Ik heb ook gezeik met casten naar de TV. Uit het niets wordt de verbinding verbroken en zit ik naar de home screen te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Nérgens last van,geen enkele onderbreking?

Verwijderd

*knip*. Aankoopadvies is ongewenst in Ervaringen topics. Maak even een nieuw topic aan in de MAA.

[ Voor 83% gewijzigd door rens-br op 17-11-2016 10:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/Tu3yYZ.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/jfQjJD.png

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Nederland (VDF), gereleased 18 nov 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) Note 4.

Dit is officiële Samsung ROM, dus knox wordt niet getriggered!

Er is geen data-verlies, maar een back-upje kan nooit kwaad...

What's new:
* November security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9428727
Build date Fri, 04 Nov 2016 10:10:31 +0000
Security Patch Level 2016-11-01
Product code PHN
PDA N910FXXS1DPK2
CSC N910FPHN1DPI1
Download for install with ODIN: MegaNZ

UN-RAR the archive, and place the TAR-file in AP in Odin!

[ Voor 9% gewijzigd door henklbr op 18-11-2016 18:32 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt henklbr en goed weekend alvast 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 13:11
Heb er ook last van. Wifi aanzetten via pulldown menu gaat niet. Maar als je via instellingen Wifi (via het schuifje) aan zet werkt het wel.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkjesdirk schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:30:
[...]

Heb er ook last van. Wifi aanzetten via pulldown menu gaat niet. Maar als je via instellingen Wifi (via het schuifje) aan zet werkt het wel.
Misschien handig om te vermelden welke versie Android je draait en welke build?
Neem aan 6.0.1 maar welke build?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dirkjesdirk schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:30:
[...]

Ik weet niet waarom, maar bij mij werkt uit- en aanzetten van WiFi via het "pulldown-menu" uitstekend!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas1977
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Hallo,

Ik haal straks een note 4 op, en wilde daar misschien een custom rom op zetten.
De rom van henk, heeft die voordelen tov stock?
En moet er voor deze rom ook een custom recovery geflashed worden?

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

sebas1977 schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:59:
Hallo,

Ik haal straks een note 4 op, en wilde daar misschien een custom rom op zetten.
De rom van henk, heeft die voordelen tov stock?
En moet er voor deze rom ook een custom recovery geflashed worden?

Alvast bedankt
De rom's die Henk post zijn stock rom's met de nieuwste updates en beveiligingspatches. Voor custom rom's zul je ergens anders moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas1977
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Dat begrijp ik, maar mijn vraag was dus of er nog voordelen van Henk zijn rom zijn vergeleken met een stock rom met de actuele updates.

Of is het meer dat zijn roms wbt updates iets voorlopen op de nederlandse ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:43:
[...]

Misschien handig om te vermelden welke versie Android je draait en welke build?
Neem aan 6.0.1 maar welke build?
Standard 6.01 van Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
sebas1977 schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:46:
Dat begrijp ik, maar mijn vraag was dus of er nog voordelen van Henk zijn rom zijn vergeleken met een stock rom met de actuele updates.

De roms die hij hier linkt zijn officieel van Samsung. Echter ontvangen niet alle eigenaren alle updates optijd. Mijn toestel update bijvoorbeeld nooit OTA, moet altijd met Odin handmatig de laatste versies erop "flashen".

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Zou Samsung nog met Nougat komen voor de Note 4 nu de Note 8 nog wel even op zich laat wachten?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik ook benieuwd naar, denk/hoop het stiekem van wel om hun Note 7 debacle goed te maken.

@alexhooven: ik heb exact hetzelfde "probleem" maar via Henkblr zijn uploads 👍 gaat het ook prima via Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

sebas1977 schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:46:

Die noem ik toch? 8)7

Verder staat alles wat je moet weten bij zijn roms vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Krijg een update door van 347.08 MB. Security update november?
Update; Ja dus.

[ Voor 12% gewijzigd door DerOllie op 25-11-2016 10:27 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DerOllie schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:26:
Krijg een update door van 347.08 MB. Security update november?
Update; Ja dus.
De N910FXXS1DPK5 alleen de changelist is wel lager dan de DPK2 van andere landen.

(PDA: N910FXXS1DPK5 CSC: N910FPHN1DPI1 CHANGELIST: 9117724 BUILD DATE: 11.11.2016)
(Android security patch level: 01.11.2016)

GALAXY Note 4 (SM-N910F)
CSC: PHN Nederland
Versie: Android 6.0.1
Changelist: 9117724
Build date: 11 november 2016
Security Patch Level: 01-11-2016
PDA N910FXXU1DPK5
CSC N910FPHN1DPI1
Installeren met ODIN:
Download:
Mega

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Hebben jullie ook weleens dat de trilreactie (knoppen/toetsenbord) opeens niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
W84 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:59:
Hebben jullie ook weleens dat de trilreactie (knoppen/toetsenbord) opeens niet meer werkt?
Ja met regelmaat. Pas na een herstart werkt deze weer. Of plotseling na een x aantal minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een van de eerste dingen die ik uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ja bij mij ook wel eens, herstart van de telefoon verhelpt het. Gebeurt niet al te vaak, maar vaak wanneer ik de telefoon lang (lees; week zonder herstarten) aan heb staan

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:39
sjaool schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:08:
[...]

Hier zelfde probleem, je fix werkt. Vermoed dat een app a la Facebook/Snapchat/Google services de veroorzaker is, aangezien dat apps zijn die wereldwijd gebruikt worden. Hopen dat het snel weggaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
ik ben op zoek naar een officieel achterkant van de note 4. Mijne is (opeens?) gebarsten. Weet iemand waar dit te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

drusloos schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:12:
ik ben op zoek naar een officieel achterkant van de note 4. Mijne is (opeens?) gebarsten. Weet iemand waar dit te verkrijgen is?
Hier bijvoorbeeld. Wil je goedkoper kan je eens rondkijken op eBay of AliExpress.
Ik neem tenminste aan dat je het over de battery cover hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 27-11-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
sjaool schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:25:
[...]

Hier bijvoorbeeld. Wil je goedkoper kan je eens rondkijken op eBay of AliExpress.
Ik neem tenminste aan dat je het over de battery cover hebt.
precies dit zocht ik, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loisebbers
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-08 12:56
Mijn note 4 doet sinds 2 dagen vreemd, loopt regelmatig vast en is net zo traag als een mobiel wat niet doet..... dit kreeg ik plotseling, kan oorzaak hiervan niet ontdekken. hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:17
loisebbers schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:47:
Mijn note 4 doet sinds 2 dagen vreemd, loopt regelmatig vast en is net zo traag als een mobiel wat niet doet..... dit kreeg ik plotseling, kan oorzaak hiervan niet ontdekken. hebben meer mensen hier last van?
Doet mij denken aan de symptomen van mijn Note 4 voordat hij het begaf (MB dood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47
Had ik ook. Ze hebben het moederbord vervangen. Hij doet het weer goed. Was nog onder garantie dus kosteloos. Was het toestel wel 3 weken kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loisebbers
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-08 12:56
Artwido schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:28:
Had ik ook. Ze hebben het moederbord vervangen. Hij doet het weer goed. Was nog onder garantie dus kosteloos. Was het toestel wel 3 weken kwijt
Dan ga ik dat ook maar doen! moest nog 28 dagen wachten voor dat mijn nieuwe toestel komt, beetje jammer dat mijn note niet echt 2 jaar mee kan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Ik heb er nu sinds een paar dagen ook last van. Eerst waren het alleen reboots, maar 't toestel is nu regelmatig heel onstabiel. Lag, en zwart scherm terwijl die gewoon nog aan is. En na een tijdje komt die weer tot leven. Nooit gedacht dat zo'n vlaggenschip zo shitty zou zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W84 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:15:
Ik heb er nu sinds een paar dagen ook last van. Eerst waren het alleen reboots, maar 't toestel is nu regelmatig heel onstabiel. Lag, en zwart scherm terwijl die gewoon nog aan is. En na een tijdje komt die weer tot leven. Nooit gedacht dat zo'n vlaggenschip zo shitty zou zijn. :+
Misschien dat een factory reset de boel oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Ik betwijfel het, maar ik ga het proberen. Het is ondertussen onwerkbaar geworden aangezien ik nu soms 3 keer achterelkaar reboots heb of zelfs reboots tijdens een reboot omdat ie niet kan opstarten en blijft hangen. Zou het ook de batterij of sim kunnen zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door W84 op 09-12-2016 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:42
W84 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:59:
Ik betwijfel het, maar ik ga het proberen. Het is ondertussen onwerkbaar geworden aangezien ik nu soms 3 keer achterelkaar reboots heb of zelfs reboots tijdens een reboot omdat ie niet kan opstarten en blijft hangen. Zou het ook de batterij of sim kunnen zijn?
Zou eerst nog een nieuwe accu proberen. Heb zelf een note edge, welke familie is van de note 4 en heb doe reboot ook gehad. Na een nieuwe accu waren de reboots verdwenen. Dit was bij mij toch wel vrij snel. Had de reboots al na 1 jaar. Toen was de accu al kapot. Proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Batterij besteld, hopelijk morgen binnen. Ik kom nu niet meer verder dan het "Powered by Android" opstartscherm en gaat dan weer rebooten met soms alleen een zwart scherm en als die ooit een keer opstart kan ik na het invoeren van de pincode en unlock hooguit een paar minuten gebruikmaken met lag en zwarte schermen. Fantastisch! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

W84 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:59:
Ik heb er sinds kort ook last van, na de laatste update.... dat dan wel weer.
Geloof er niets van dat dit in eens een hardware probleem is. Zal hem inderdaad eens een reset gaan geven

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Klopt, dat bedacht ik me ook net. Daarvoor had ik het ook wel, maar veel minder. Nu na de laatste update is het echt drama. Laat ff weten of een reset het bij je oplost. Mocht de batterij geen verschil maken, stuur ik 'm wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Nou, de batterij kan sowieso weer terug want die had gebruikerssporen en had 0,0% lading... daar heb ik dus niks aan.

Gisteren sloeg het toestel trouwens in kernel "PANIC MODE" wat ik nog nooit eerder heb gezien. Vannacht de batterij eruit gelaten en vanmorgen kreeg ik de melding: "CANNOT BOOT NORMAL" en stond in download mode. Vervolgens weer de batterij eruit gehaald en het werkt tot nu toe stabiel zonder lag of reboot. Snap er niks meer van. Raar apparaat! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:42
W84 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:14:
Nou, de batterij kan sowieso weer terug want die had gebruikerssporen en had 0,0% lading... daar heb ik dus niks aan.

Gisteren sloeg het toestel trouwens in kernel "PANIC MODE" wat ik nog nooit eerder heb gezien. Vannacht de batterij eruit gelaten en vanmorgen kreeg ik de melding: "CANNOT BOOT NORMAL" en stond in download mode. Vervolgens weer de batterij eruit gehaald en het werkt tot nu toe stabiel zonder lag of reboot. Snap er niks meer van. Raar apparaat! :+
Waar had je die accu besteld? Echt te schandalig voor woorden. Gebruikte zooi opsturen, dan weet ik in ieder geval waar ik niet moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Gsmpunt en ze zijn nu gesloten. Dus maar weer maandag bellen, erg fijn... in dit soort situaties kan je zoiets niet echt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
W84, Je hebt exact dezelfde klachten als de meeste van ons hier, en daar zit maar 1 ding op, opsturen naar DrMobile ;)

Je hebt dan 2 scenario's, hij wordt gemaakt of je krijgt een S7 aangeboden als alternatief.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47
metallicattim schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:13:
W84, Je hebt exact dezelfde klachten als de meeste van ons hier, en daar zit maar 1 ding op, opsturen naar DrMobile ;)

Je hebt dan 2 scenario's, hij wordt gemaakt of je krijgt een S7 aangeboden als alternatief.

Succes!
Als je het toestel bij je abonnement hebt genomen dan bij je provider langs.
Ik had exact dezelfde klachten en er is een nieuw moederbord in gezet. Toestel werkt weer perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 00:00
Voor mensen met vasthangende en/of rebootende note 4's probeer eens wakelock uit de app store te halen. stel deze in op PARTIAL_WAKE_LOCK als het goed is komt er dan een rijtje tot 4 boven te staan.

Sinds dat moment heb ik geen problemen meer gehad met me note 4 en werkt hij weer al de oude..
Een klein nadeel aan deze app, je zou merken dat je mobiel iets meer batterij gaat verbruiken.
Waar dit door wordt veroorzaakt proberen ze ook nog op XDA-developers te vinden maar voor nu kan het een dure reparatie schelen die wellicht helemaal niet veel bijzonders is maar wel volle bak voor neer mag leggen

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
En welke mag dat zijn? Er zijn er meerdere.

Tnx metallicatim en Artwido, ik zal 's even kijken. Wel mooi, telefoon kapot en ook de wasmachine van Samsumg... gaat lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
W84 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:08:
En welke mag dat zijn? Er zijn er meerdere.

Tnx metallicatim en Artwido, ik zal 's even kijken. Wel mooi, telefoon kapot en ook de wasmachine van Samsumg... gaat lekker!
Wake lock - Powermanager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Wauw, tnx! Loopt als een zonnetje opeens. Ik heb dan het idee dat het misgaat bij die updates door verbeteringen van de batterijduur en de rem op de prestaties gaat waardoor het toestel onstabiel wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik heb dit ook gehad, inmiddels is mijn note 4 vervangen omdat hij onwerkbaar was. Wat overigens wel leek te helpen was "package disabler" :) In the app store. Toen was het random rebooten ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Klopt, die heb ik ook eerst gebruikt maar na de laatste update kwamen de reboots weer terug. Het is duidelijk een kernel/wakelock probleem (tenminste bij mij dan) aangezien ik nu een super stabiele en snelle Note 4 heb door de tip van Kadardar. Nogmaals tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
samsung heeft een inruilprogramma voor oude telefoons, maar geld dit alleen als je een nieuwe samsung koopt? Of kan je ook je oude note 4 inleveren en dan geld krijgen? Of is er een andere manier waarop dat kan?

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik krijg de laatste paar dagen telkens een melding dat ik kritische software moet installeren voor Samsung Cloud geloof ik. Icoontje geeft aan dat het vanuit de Galaxy App store komt, maar wanneer ik die open en controleer op updates, is er geen update. Gisteren de melding weggeveegd, maar vandaag was hij er weer, dus zal morgen ook wel.

Zien meer mensen deze update ook? Of is dit een of andere app die dit faked?

www.youtube.com/DerOllie

Verwijderd

drusloos schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:01:
samsung heeft een inruilprogramma voor oude telefoons, maar geld dit alleen als je een nieuwe samsung koopt? Of kan je ook je oude note 4 inleveren en dan geld krijgen? Of is er een andere manier waarop dat kan?
Beter via Marktplaats verkopen krijg je meer geld. Er zijn genoeg bedrijven die inkopen van telefoons maar meestal krijg je maar weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
Kadardar schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 20:02:
Voor mensen met vasthangende en/of rebootende note 4's probeer eens wakelock uit de app store te halen. stel deze in op PARTIAL_WAKE_LOCK als het goed is komt er dan een rijtje tot 4 boven te staan.

Sinds dat moment heb ik geen problemen meer gehad met me note 4 en werkt hij weer al de oude..
Een klein nadeel aan deze app, je zou merken dat je mobiel iets meer batterij gaat verbruiken.
Waar dit door wordt veroorzaakt proberen ze ook nog op XDA-developers te vinden maar voor nu kan het een dure reparatie schelen die wellicht helemaal niet veel bijzonders is maar wel volle bak voor neer mag leggen
Thanks! Ik werd inmiddels helemaal gek van dat ding, en stond op het punt om hem het raam uit te gooien, maar met deze tip heb ik nergens last meer van. Nu hou ik het nog wel een half jaartje uit, hoewel hij inmiddels aardig traag begint te worden (ben aan het wachten op de OP4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
W84 schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:41:
Klopt, die heb ik ook eerst gebruikt maar na de laatste update kwamen de reboots weer terug. Het is duidelijk een kernel/wakelock probleem (tenminste bij mij dan) aangezien ik nu een super stabiele en snelle Note 4 heb door de tip van Kadardar. Nogmaals tnx!
Geen probleem, maar ik blijf toch vasthouden dat het een mobo probleem is. Omdat er genoeg mensen zijn die er geen last van hebben namelijk na het mobo te laten vervangen.
Waarom? geen idee, het enige wat ik weet wat wakelock doet is ervoor zorgen dat je CPU niet kan idlen.
Lowroad schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 06:48:
[...]

Thanks! Ik werd inmiddels helemaal gek van dat ding, en stond op het punt om hem het raam uit te gooien, maar met deze tip heb ik nergens last meer van. Nu hou ik het nog wel een half jaartje uit, hoewel hij inmiddels aardig traag begint te worden (ben aan het wachten op de OP4)
Geen probleem, ken het probleem.
Ik heb al een nieuwe maar die moet nog geleverd worden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Oh, zou best kunnen hoor. Maar weet je wat het is... ik kan over 4 maanden verlengen en het werkt prima zo. Ik had voor de gein die wakelock even uitgezet en kon er gelijk niks meer mee. :+

Sowieso ben ik zwaar teleurgesteld in de Note 4, ik had verwacht dat ik er veel langer mee zou doen en ik ben echt blij als ik er vanaf ben. Dat pennetje gebruik ik ook veel minder dan gedacht. Hopelijk kan ik er nog wat leuks voor krijgen op marktplaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W84 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:08:
Oh, zou best kunnen hoor. Maar weet je wat het is... ik kan over 4 maanden verlengen en het werkt prima zo. Ik had voor de gein die wakelock even uitgezet en kon er gelijk niks meer mee. :+

Sowieso ben ik zwaar teleurgesteld in de Note 4, ik had verwacht dat ik er veel langer mee zou doen en ik ben echt blij als ik er vanaf ben. Dat pennetje gebruik ik ook veel minder dan gedacht. Hopelijk kan ik er nog wat leuks voor krijgen op marktplaats...
En welke vervanger had je in gedachten dan?
Zijn weinig toestellen met 5.7 inch scherm en bijvoorbeeld een verwisselbare accu.
Of ga je in April voor een S8 of S8 Plus voor Iphone prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Waarschijnlijk een S7 Edge, dat is best een bazending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 08:52:
[...]

En welke vervanger had je in gedachten dan?
Zijn weinig toestellen met 5.7 inch scherm en bijvoorbeeld een verwisselbare accu.
Of ga je in April voor een S8 of S8 Plus voor Iphone prijzen?
Prijs is voor mij niet zo zeer een puntje, ik wil maximaal gebruikt gemak.
Hoop dat ook dat de S8(edge) minimaal een 5,7 inch scherm krijgt.
Liefst zal ik voor de Note 8 gaat, maar zolang gaat mij Note 4 het niet vol houden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W84 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:27:
Waarschijnlijk een S7 Edge, dat is best een bazending.
Vreselijk toestel die S7 Edge.
Gehad 3 dagen meteen terug gebracht.
Iedere keer opent de telefoon app door dat edge.
Ik hou het bij mijn Note 4 nieuwe accu ingedaan werkt allemaal prima weer.

@BulletNL

S8 Plus wordt 6 inch, S8 zal wel 5,1 inch worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Hm, ok... ik hoorde andere verhalen. Ik heb ook een nieuwe accu, maar zonder die wakelock app wordt het niks. Het nadeel is wel dat die ondanks de nieuwe batterij vrij snel leeg gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/UzqRqM.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/JMGlqt.png

This ROM is based on the France (XEF) ROM released 27 dec 16, and made it "compatible" for the UN-branded Dutch (PHN) Note 4.
This is OFFICIAL Samsung-ROM, so it won't void warranty and doesn't trigger Knox!

What's new:
* December security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 10021707
Build date Tue, 06 Dec 2016 09:50:34 +0000
Security Patch Level 2016-12-01
Product code PHN
PDA N910FXXU1DPL2
CSC N910FPHN1DPI1
Baseband N910FXXU1DPJ1
Download for install with ODIN: MegaNZ

UN-RAR the archive, and place the TAR-file in AP in Odin!

[ Voor 8% gewijzigd door henklbr op 27-12-2016 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Na wat problemen met de note 4 hem nog kunnen inwisselen voor 250 eu cash bij een inkoop bedrijf, hij zag er ook als nieuw uit. Overgestapt op een iphone 7 plus. Na €1019 te hebben neergelegd moet ik eigenlijk zeggen dat het "luxe gevoel van apple" niet echt te merken valt. Het werkt allemaal, en ziet er mooi uit, voelt stevig. Maar de accuduur is niet bijzonder, de note 4 was zelf beter in mijn ogen, en de hoeveelheid mogelijkheden zijn beperkt. Met de note kon je lekker weken klooien voor je alles had ontdekt in het toestel. Kortom wil je de overstap maken realiseer je dan dat je qua mooiheid er op vooruit gaat maar prestaties en portomonee er eigenlijk op achteruit gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Laatst online: 16-09 09:47
Volgens mij heeft 1 van mijn buren een Smart TV gekocht, want ik krijg als ik Twitch kijk iedere 3 minuten de vraag of ik het beeld naar de TV wil zenden. Ook als Bluetooth uit staat. Ik heb direct maar even Bluetooth laten zoeken en ja hoor hij vindt Bluetooth TV. Iemand een idee hoe ik van die melding af kom?

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:00
Robolokotobo schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:22:
Volgens mij heeft 1 van mijn buren een Smart TV gekocht, want ik krijg als ik Twitch kijk iedere 3 minuten de vraag of ik het beeld naar de TV wil zenden. Ook als Bluetooth uit staat. Ik heb direct maar even Bluetooth laten zoeken en ja hoor hij vindt Bluetooth TV. Iemand een idee hoe ik van die melding af kom?
Yep. Dat is uit te schakelen onder Instellingen -> Verbindingen -> Meer netwerken -> Apparaten in de buurt uitschakelen.

Dit maakt gebruik van Bluetooth Low Energy en dat blijft aanstaan als je Bluetooth uitschakelt. Maar kan je dus zoals hierboven beschreven uitschakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik lees met verbazing de "vele klachten" die sommigen hebben met hun Note 4

Ik heb deze telefoon sinds de introductie, en heb niks van de in deze topic genoemde klachten!

Het enige wat ik heb meegemaakt, was na ruim 1.5jr een "slechter" functionerende accu, die ik "onder garantie" om heb kunnen ruilen!

De ROM's die ik op mijn toestel heb, zijn de originele ROM's, die ik ook hier post!

De "drain" 's nachts, is slechts 2 à 3% met WiFi (5 GHz), Bluetooth (verbonden met Gear S2), NFC en 4G aan!

DerOllie schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:38:
Ik krijg de laatste paar dagen telkens een melding dat ik kritische software moet installeren voor Samsung Cloud geloof ik. Icoontje geeft aan dat het vanuit de Galaxy App store komt, maar wanneer ik die open en controleer op updates, is er geen update. Gisteren de melding weggeveegd, maar vandaag was hij er weer, dus zal morgen ook wel.

Zien meer mensen deze update ook? Of is dit een of andere app die dit faked?
Dit is een OFFICIËLE update! Je moet op de notificatie klikken, en dan wordt de update geïnstalleerd vanuit Galaxy Apps!

Ik heb deze melding zowel op mijn Note 4, als op mijn S7Edge gehad!

[ Voor 42% gewijzigd door henklbr op 28-12-2016 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26
Ik blijf het euvel hebben dat 2 tot 4x per week mijn simkaart 'verdwijnt'.

Het toestel geeft dan aan dat er of:
- geen simkaart inzit,
- je ziet een teken (stopbordje) boven in het scherm dat de simkaart niet functioneert.

Bij de laatste optie wordt het toestel ook warm en loopt de accu snel leeg.
Na een herstart werkt de Note 4 wel weer meteen zo als het hoort.

Erg irritant omdat je vaak pas na een tijdje doorhebt dat het toestel weer bugt, en je dus niet bereikbaar was. Meestal is dat verder geen probleem, maar soms zit je op een belangrijk belletje of appje te wachten, en dan blijkt dat toestel weer te buggen. :(

Ik heb de Note 4 al eens opgestuurd ter reparatie, en na 3 weken krijg je het toestel terug met de melding dat hij prima functioneert. Dezelfde dag was het weer raak s'avonds... :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

henklbr schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:26:
Ik lees met verbazing de "vele klachten" die sommigen hebben met hun Note 4

Ik heb deze telefoon sinds de introductie, en heb niks van de in deze topic genoemde klachten!

Het enige wat ik heb meegemaakt, was na ruim 1.5jr een "slechter" functionerende accu, die ik "onder garantie" om heb kunnen ruilen!

De ROM's die ik op mijn toestel heb, zijn de originele ROM's, die ik ook hier post!

De "drain" 's nachts, is slechts 2 à 3% met WiFi (5 GHz), Bluetooth (verbonden met Gear S2), NFC en 4G aan!
Hier hetzelfde. Ik heb de laatste officiële PHN update uit dit topic op mijn telefoon staan en heb ook geen last van de genoemde klachten. Wel eens dat iets wat langer duurt en de accu begint zijn leeftijd een beetje te tonen. Verder is het beestje zo stabiel als wat. Drain is iets van 2 of 3 procent per uur. Het hangt er een beetje vanaf wat er op dat moment op de achtergrond draait. Ik ben dan ook nog steeds heel tevreden met het "oude" beestje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:00
Ik heb hier ook bijna geen problemen.

Enige problemen die ik had/heb:
- simkaart volgens toestel eruit gehaald ongeveer 1 keer in de maan, maar dit is opgelost door nieuwe simkaart, daarna nog 1 keer gehad
- accu probleem, toestel viel na ongeveer 1 a 1,5 jaar uit met accu cap van ongeveer 10% en dat eindigde bij ongeveer 50% door vervangen accu
- soms melding dat telefoon is gereboot, maar apps als Spotify draaien nog steeds, stoor me hier niet aan en gebeurt weinig

Heb altijd mobile data, wifi, bluetooth en nfc aan en haal als ik geen games speel ruim 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Bijzonder dat zoveel mensen wel problemen hebben en ook heel veel niet! :) Ik mis mijn note wel in sommige dingen vooral de screen off memo mis ik erg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Met nieuwe batterij en wakelock app om de zoveel tijd uit het niets zwart scherm terwijl alles op de achtergrond door blijft draaien. Enige manier om te ontwaken is batterij eruit of met wat geluk aansluiten op lader. Blijft gek dat het een tijdje goed gaat en dan komt het toch weer terug. Note 4 parasiet! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 21:19
Bij mij was het de accu, echter bij 20 % viel die nog steeds uit, nu bij 5% dankzij app wake look.

• W84
Nou, fantastisch... zit je in een hotel voor een week en doet je Note 4 helemaal niks meer. Ik krijg 'm ook niet meer aan, compleet zwart. Knoppencombi's of aan de lader werkt ook niet. Echt waardeloos dit!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

W84 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:04:
Nou, fantastisch... zit je in een hotel voor een week en doet je Note 4 helemaal niks meer. Ik krijg 'm ook niet meer aan, compleet zwart. Knoppencombi's of aan de lader werkt ook niet. Echt waardeloos dit!
Reset met een zaklamp?  Het lijkt wel een proximity sensor probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
Iemand enig idee hoe men bij Samsung zelf met deze problemen omgaat? De mijne is inmiddels al twee jaar oud, dus ik ben zomaar bang dat er geen garantie meer op zit, en ik dus zou moeten betalen. Dat is het mij waarschijnlijk niet meer waard.

edit:
heb Samsung even gebeld en ik kan dus idd wel fluiten naar enige vorm van garantie aangezien deze 2 jaar en 2 weken oud is. Top service!

Overigens, hier http://forum.xda-developers.com/note-4/help/note-4-freezing-restarting-t3348821 een heel XDA topic vol over dit gebeuren.

Die wakelock app werkt bij mij best goed, maar tenzij ik het mij verbeeld lijkt mijn note4 met de dag trager te worden. Bij alles wat ik doe zit nu een seconde of meer vertraging. Erg irritant op den duur.

[ Voor 10% gewijzigd door Lowroad op 30-12-2016 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde 3 accu's geprobeerd nieuwe toestel gaat ineens uit met accu nog vol bijvoorbeeld 39% of meer.
Als ik hem aanzet zie je Note 4 en dan niks blauwe ledje blijft wel aan.
Batterij eruit gehaald een tijd en weer erin gedaan soms start die op.

Nieuwste Rom erop via Odin eerst alles gewist etc..niets helpt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRtHoLoMeUs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 08:19
Ik heb dezelfde problemen gehad en de wakelock app zorgde er wel voor dat hij opnieuw stabiel werkte, maar mijn nieuwe batterij ging er wel erg snel door leeg. Ook las ik op diverse sites dat het risico bestond dat hij er ineens volledig mee ging stoppen ondanks de wakelock app... |:(

Toen ik besefte dat ik hem bijna 2 jaar had (nog amper 1 maand garantie) heb ik mijn toestel binnengebracht in de winkel waar ik hem gekocht heb (Coolblue) voor herstel. Zij hebben hem naar Samsung doorgestuurd maar blijkbaar gaan ze hem niet meer herstellen. Ik krijg wel de volledige aankoopwaarde terug in winkelkrediet wat natuurlijk heel erg mooi is, maar ik vind niet onmiddellijk een waardig alternatief (geen note 7 meer, ben geen fan van S7 edge en de S7 is toch erg klein in vergelijking met de Note 4). Nuja, dat noemen ze luxeproblemen, maar ik ga mijn Note 4 toch serieus missen! ;w

Dus mijn advies voor wie nog garantie heeft en dezelfde problemen ondervindt: breng hem binnen, ofwel herstellen ze hem ofwel krijg je normaalgezien een vorm van compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Ik heb nog steeds 2 oude batterijen voor de note 4. :) Wellicht heeft iemand nog belang? Als ik dit allemaal zo zie ben ik ook blij dat ik op tijd mijn note 4 heb terug gebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Mijne doet het inmiddels weer, maar het heeft wel uren geduurd. Ik heb de batterij eruit gehad en de power-knop heel lang ingehouden zodat alle spanning er af gaat. Na kortere tijd ging die gewoon niet aan, pas na uren eruit dus. Batterij zat op 88%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

The Android Guy heeft nogal eens handig tips. De moeite waard om eens door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Richub schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:44:
Ik blijf het euvel hebben dat 2 tot 4x per week mijn simkaart 'verdwijnt'.

Het toestel geeft dan aan dat er of:
- geen simkaart inzit,
- je ziet een teken (stopbordje) boven in het scherm dat de simkaart niet functioneert.

Bij de laatste optie wordt het toestel ook warm en loopt de accu snel leeg.
Na een herstart werkt de Note 4 wel weer meteen zo als het hoort.

Erg irritant omdat je vaak pas na een tijdje doorhebt dat het toestel weer bugt, en je dus niet bereikbaar was. Meestal is dat verder geen probleem, maar soms zit je op een belangrijk belletje of appje te wachten, en dan blijkt dat toestel weer te buggen. :(

Ik heb de Note 4 al eens opgestuurd ter reparatie, en na 3 weken krijg je het toestel terug met de melding dat hij prima functioneert. Dezelfde dag was het weer raak s'avonds... :N
Idem hier. Hoewel ik geen melding krijg. Mobiele data uit en aan zetten werkt bij mij altijd.
Maar ik zou er wel graag een oplossing voor zien. Heb je al wat gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26
Nop... Geen enkele tip die ik op GoT of waar dan ook vond heeft verschil gemaakt.

Dit is de eerste keer dat ik een high-end toestel leasde, en ik heb er gewoon spijt van... Voorheen had ik altijd midrange toestellen, en deze werkten altijd feilloos.

Als dit contract afgelopen is koop ik zelf een Galaxy A3 of vergelijkbaar toestel en ga ik over op sim-only abbonementen.

En ja: Ik weet dat leasen duur is, maar zomaar 700 euro ineens uit mijn zak kloppen kan ik helaas niet met mijn minimum inkomen... De hogere abonnementskosten die ik nu per maand heb gaat dan weer wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Richub op 03-01-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Sinds de update van vorige week ( die ik gisteravond pas gedaan heb ), vliegt mijn accu leeg...

GSM staat nu 8 uur aan en is nu al voor de 2e keer op 40% gezakt, heb hem om 11:30 al opgeladen naar 85% en nu dus weer 40%.
Ook een aparte berekening dat ie aangeeft nog 5 uur over te hebben, terwijl ie op 4 uur tijd al 60% verbruikt.

Ik gebruik de GSM niet anders als voor de update en dan moest ik tegen 15:00 na ( 8 uur ) wel opladen ( 20-30% over ) en daar kon ik mee leven.

Ik word steeds huiveriger om updates te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 13:05
metallicattim schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:03:
Sinds de update van vorige week ( die ik gisteravond pas gedaan heb ), vliegt mijn accu leeg...

GSM staat nu 8 uur aan en is nu al voor de 2e keer op 40% gezakt, heb hem om 11:30 al opgeladen naar 85% en nu dus weer 40%.
Ook een aparte berekening dat ie aangeeft nog 5 uur over te hebben, terwijl ie op 4 uur tijd al 60% verbruikt.

Ik gebruik de GSM niet anders als voor de update en dan moest ik tegen 15:00 na ( 8 uur ) wel opladen ( 20-30% over ) en daar kon ik mee leven.

Ik word steeds huiveriger om updates te doen...
Ligt waarschijnlijk niet aan jou update.

Facebook en messenger gebruiken opeens zeer veel batterij

stijnec1 in "[Samsung Galaxy S6 Serie] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

mike0001 in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

https://www.reddit.com/r/...n3ki3/op3t_battery_drain/

[ Voor 3% gewijzigd door Ryan_ op 10-01-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Dat is bij mij niet het geval, FB en Messenger zijn resp. 8 en 6% verbruik.
Ter info, de accu is pas een paar maanden oud.

Het is even omslachtig voor me om een screenshot te posten, dus ik doe het eff zo:
Scherm 19%
Android-systeem 12
Youtube 11
Facebook 8
Messenger 6

Het scherm staat veel aan vanwege youtube, maar dat is praktisch elke dag zo, want ik kijk zeker 60-90min youtube per dag via 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 13:05
metallicattim schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:23:
[...]

Het is even omslachtig voor me om een screenshot te posten, dus ik doe het eff zo:
Scherm 19%
Android-systeem 12
Youtube 11
Facebook 8
Messenger 6

Het scherm staat veel aan vanwege youtube, maar dat is praktisch elke dag zo, want ik kijk zeker 60-90min youtube per dag via 4G.
Het ligt waarschijnlijk aan de Google Kalander update. Probeer die eens te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

metallicattim schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:23:
Heb je Facebook en Messenger ook daadwerkelijk zoveel gebruikt? (Net wat minder dan Youtube, want anders kan het gewoon alsnog datzelfde probleem zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
rens-br schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:31:
[...]

Heb je Facebook en Messenger ook daadwerkelijk zoveel gebruikt? (Net wat minder dan Youtube, want anders kan het gewoon alsnog datzelfde probleem zijn.
Hmm, Facebook wel schat ik, maar Messenger niet nee, daar heb ik welgeteld 1x een bericht mee verzonden.

Heb zojuist cache geleegd en reboot, ben benieuwd of het iets uitmaakt, hangt nu aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

metallicattim schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:40:
[...]
Hmm, Facebook wel schat ik, maar Messenger niet nee, daar heb ik welgeteld 1x een bericht mee verzonden.

Heb zojuist cache geleegd en reboot, ben benieuwd of het iets uitmaakt, hangt nu aan de lader.
Ben benieuwd of dat voldoende is. Bij andere mensen is alleen verwijderen van de apps een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Vooralsnog lijkt het te helpen, vandaag om 15:00 was de accu rond de 55%, dat vind ik acceptabel met mijn gebruik.

Messenger komt nu helemaal niet in de verbruikslijst voor.
Pagina: 1 ... 45 ... 48 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support

Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!