Anoniem: 34124

Mijn on screen time met nieuwe accu 4 uur gehaald ben tevreden 😊

Note 4 OST

• ChokingHazard
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 25-11 00:04
Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook veel last van freezes en spontane reboots. Bij opstarten vaak de melding mmc_read failed en per dag valt hij gemiddeld een keer of 15 uit. Ik denk dat ik hem ook maar moet gaan laten repareren..

• W84
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-07 22:16
Kan, maar de andere oplossing is: Batterij eruit halen, ongeveer 30 seconden de power-knop inhouden (alle spanning gaat er dan uit). Batterij minuutje later plaatsen en als het allemaal goed gaat met opstarten de wake lock app downloaden en op partial wake lock zetten. Kost iets meer batterij, maar dan heb je wel weer wat aan je Note 4.

This ROM is based on the Germany (DBT) ROM released 17 jan 17, and made it "compatible" for the UN-branded Dutch (PHN) Note 4.
This is OFFICIAL Samsung-ROM, so it won't void warranty and doesn't trigger Knox!

What's new:
* January security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 10021707
Build date Mon, 02 Jan 2017 10:44:56 +0000
Security Patch Level 2017-01-01
Product code PHN
PDA N910FXXS1DQA1
CSC N910FPHN1DPI1
Baseband N910FXXS1DQA1
Download for install with ODIN: MegaNZ

UN-RAR the archive, and place the TAR-file in AP in Odin!

[Voor 8% gewijzigd door henklbr op 17-01-2017 18:30]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• DirtyDutchman
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07-12 11:52
Anoniem: 34124 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:44:
Mijn on screen time met nieuwe accu 4 uur gehaald ben tevreden 😊

[afbeelding]
Is dit niet wat aan de lage kant, zie mijn foto, mijn accu is meer dan twee jaar oud en gebruik mijn mobiel vaak per dag.

Moet zeggen dat na de 6.0.1 update mijn accu ook kuren begon te vertonen, mobiel viel uit, ging van 35% in een keer naar 5% en een paar tellen later uit.
Ik had voor de gein Advanced Battery Calibration uit geprobeerd, telefoon ging uit, in zijn uit stand 100% opgeladen, weer opgestart en sinds dien geen problemen gehad, kan nu meer dan een dag op een accu.
Er is een grotere accu onderweg, kijken hoe lang ik dan met mijn mobiel kan werken, heb ook mijn abbo met een jaar verlengd, zie nog geen reden om mijn Note 4 weg te doen, heerlijke telefoon. _/-\o_
Markotje schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:40:
[...]

Is dit niet wat aan de lage kant, zie mijn foto, mijn accu is meer dan twee jaar oud en gebruik mijn mobiel vaak per dag.

[afbeelding]

Moet zeggen dat na de 6.0.1 update mijn accu ook kuren begon te vertonen, mobiel viel uit, ging van 35% in een keer naar 5% en een paar tellen later uit.
Ik had voor de gein Advanced Battery Calibration uit geprobeerd, telefoon ging uit, in zijn uit stand 100% opgeladen, weer opgestart en sinds dien geen problemen gehad, kan nu meer dan een dag op een accu.
Er is een grotere accu onderweg, kijken hoe lang ik dan met mijn mobiel kan werken, heb ook mijn abbo met een jaar verlengd, zie nog geen reden om mijn Note 4 weg te doen, heerlijke telefoon. _/-\o_
9u? Zozo...

En je hebt voor de rest ook nog een "sociaal leven"? ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• DirtyDutchman
henklbr schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:38:
[...]

9u? Zozo...

En je hebt voor de rest ook nog een "sociaal leven"? ;)
Hahaha jawel. _O-

Gebruik hem veel op mijn werk. :Y

• DirtyDutchman
henklbr schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:16:
[afbeelding][afbeelding]

This ROM is based on the Germany (DBT) ROM released 17 jan 17, and made it "compatible" for the UN-branded Dutch (PHN) Note 4.
This is OFFICIAL Samsung-ROM, so it won't void warranty and doesn't trigger Knox!

What's new:
* January security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 10021707
Build date Mon, 02 Jan 2017 10:44:56 +0000
Security Patch Level 2017-01-01
Product code PHN
PDA N910FXXS1DQA1
CSC N910FPHN1DPI1
Baseband N910FXXS1DQA1

Kan ik deze ook gebruiken voor een vodafone branded Note 4?

Markotje schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:10:
[...]

Kan ik deze ook gebruiken voor een vodafone branded Note 4?
Ja.

En uur halen op 1 baterij nog nooit gehaald maximaal 4,5 uur SOT.
Dan is de accu wel leeg, spaarstand aan Android nieuwste versie scherm op auto 4.
Bluetooth GPS uit...WiFi aan en mobiele gegevens uiteraard.

• ChokingHazard
W84 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:08:
Kan, maar de andere oplossing is: Batterij eruit halen, ongeveer 30 seconden de power-knop inhouden (alle spanning gaat er dan uit). Batterij minuutje later plaatsen en als het allemaal goed gaat met opstarten de wake lock app downloaden en op partial wake lock zetten. Kost iets meer batterij, maar dan heb je wel weer wat aan je Note 4.
Als hij uitvalt ben ik vaak een kwartier bezig om hem weer te laten booten. Hij boot dan direct in download-mode met die foutmelding. Batterij eruit en powerknop inhouden deed ik dan al standaard maar mag vaak helaas niet baten.. :(

• W84
Hm, heb ik ook een periode gehad. Ik heb toen de batterij er een nachtje uit gelaten en werkte de volgende dag gelukkig weer.

Ik heb trouwens wel gemerkt nu met het koude weer dat waneer ik 'm in de ochtend pak en wat dingen wil checken/openen er een reboot volgt. De rest van de dag gaat het dan goed. Dus het lijkt toch blijkbaar ook iets hardwarematig te zijn...

[Voor 49% gewijzigd door W84 op 18-01-2017 21:54]

• mathy_
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:45
M'n vriendin haar Note 4 had ook last van het rebooten en niet meer willen starten tot hij aan de oplader zit.
Vandaag het toestel terug gekregen van de 'reparatie'
Ze hebben er een alleen een nieuwe accu ingestopt.

Het opladen gaat wel sneller dan het eerst, maar ben benieuwd of de problemen weg zijn.
Ben bang van niet.

• ChokingHazard
Vandaag mail gekregen dat mijn Note is gerepareerd en dat het moederbord is vervangen. Ik ben allang blij dat ik mijn Note gewoon terugkrijg, voorlopig hoef ik echt geen ander toestel :)

• frank..
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 05-12 23:26
Ik heb nu ook iets heel raars met mijn Note.

Hij lag vanmorgen gewoon op tafel en er verscheen uit het niets een soort stopbord op het scherm en viel vervolgens uit.
Na een tijdje kreeg ik hem wel weer aan maar kon vervolgens nieuwe berichten niet meer lezen of verwijderen uit whatsapp en e-mail.

heeft iemand dit ook wel eens gehad?

(heb al aardig gespit hier en daar maar kan niet echt een oorzaak vinden)

• W84
Toch maar een keer een factory reset gedaan, maar ik blijf MMC READ FAIL houden. Dus ik gok dat het toch een probleem met de hardware is. De eerste factory reset lukte ook niet eens aangezien het toestel zwart bleef na de reboot met daarna wederom de mmc fail.

Echt, wat een klote apparaat is het toch ook! :+

• Ralphie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 19:59
W84 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:57:
Toch maar een keer een factory reset gedaan, maar ik blijf MMC READ FAIL houden. Dus ik gok dat het toch een probleem met de hardware is. De eerste factory reset lukte ook niet eens aangezien het toestel zwart bleef na de reboot met daarna wederom de mmc fail.

Dat heb ik ook gehad.. Is je interne storage, en alleen te verhelpen door het hele mainbord te vervangen. Bij mij is dat toen gewoon ondsr garantie gebeurd.

HODL

• W84
Ja, ik moet nog iets van 2 maanden en dan mag ik verlengen. Nu na factory reset en die wakelock app gaat het tot nu toe iets beter. Sneller is die sowieso geworden, dus het is i.i.g. ergens goed voor geweest. :+

Ik kijk het dit weekend nog even aan en anders ga ik volgende week even langs...

• Artwido
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:18
De nfc functie ging vandaag spontaan aan.
Iemand een idee hoe dit kan.
Ik gebruik deze functie nooit.

• ChokingHazard
W84 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:57:

Zolang je nog garantie hebt wordt dit gewoon onder garantie gerepareerd. Ook als je root hebt :)

This ROM is based on the Germany (DBT) ROM released 22 feb 17, and made it "compatible" for the UN-branded Dutch (PHN) Note 4.

What's new:
* February security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 10021707
Build date Mon, 13 Feb 2017 05:18:08 +0000
Security Patch Level 2017-02-01
Product code PHN
PDA N910FXXS1DQB4
CSC N910FPHN1DPI1
Baseband N910FXXS1DQA1

[Voor 8% gewijzigd door henklbr op 22-02-2017 19:23]

• Virtua
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 00:08
Echt super henklbr

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb de update gisteren OTA ontvangen. Het lijkt wel of hij wat sneller beschikbaar komt. :)

"When you grow up your heart dies"

• maartenmk
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 26-11 20:19
Sinds kort kan ik niet meer in de Bluetooth settings komen, (Unfortunately, Settings has stopped). Bluetooth werkt op zich nog wel.
Iemand anders daar ervaring mee?

Ik draai de laatste firmware van Henklbr. Geen idee of het sindsdien is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
maartenmk schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:03:
Sinds kort kan ik niet meer in de Bluetooth settings komen, (Unfortunately, Settings has stopped). Bluetooth werkt op zich nog wel.
Iemand anders daar ervaring mee?

Ik draai de laatste firmware van Henklbr. Geen idee of het sindsdien is.
Met zijn firmwares had ik ook altijd problemen. Hij gebruikt oude bestanden om de CSC toe te voegen aan nieuwe firmware. Dit is niet altijd een fijne combi.
Je zou een firmware van sammobile.com kunnen flashen.Die zijn altijd origineel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maartenmk
  • Laatst online: 26-11 20:19
Zelf eigenlijk nooit problemen gehad met de firmwares. Maar ik zal het proberen, wie weet helpt opnieuw flashen sowieso. Ik kon alleen nog geen substantieel nieuwere firmware vinden, dat is wel jammer.

Edit: Opnieuw flashen hielp niet, na nog wat zoeken maar een factory reset gedaan. Best weer wat werk, maar het toestel draait wel weer lekker soepel, en accuduur was vandaag opvallend goed (bijna 3 uur screen on time en 45% over aan het eind van de dag).
Ik draai nu de laatste firmware van Henk van 23 maart.

Ander onderwerp : ik heb 'S utils' geïnstalleerd, dubbelklik op de home button opent nu de Camera, net als op de S6. Dus ook vanuit gelockte toestand.
Wel een aanrader als je root access hebt. De camera start alleen nog niet zo snel op. Ik heb nog geprobeerd iets te vinden om de camera altijd in het geheugen te houden, maar niks gevonden.

[Voor 22% gewijzigd door maartenmk op 29-03-2017 22:44. Reden: update]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wijnkuip
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12-04-2018
Thombias schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:06:
[...]

Met zijn firmwares had ik ook altijd problemen. Hij gebruikt oude bestanden om de CSC toe te voegen aan nieuwe firmware. Dit is niet altijd een fijne combi.
Ligt waarschijnlijk aan de manier van flashen... Ik heb nog nooit problemen gehad met de geposte firmwares van henklbr
Thombias schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:06:
[...]

Nee @Thombias : ik gebruik dus geen oude CSC-bestanden -> als je niet weet wat ik doe, moet je ook geen "onzin" hier plaatsen!
Kijk eens op SamMobile: dan zie je precies wat de laatste CSC-versie is voor Nederland: N910FPHN1DPI1 -> DE versie die ik gebruik in mijn firmwares dus! -> https://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-N910F/PHN/
Hetzelfde CSC-bestand wordt al sinds oktober vorig jaar gebruikt door Samsung!

Als jij vind dat dit "oude bestanden" zijn, dan moet je eens Samsung NL hierover contacten...

En trouwens: heb dezelfde firmwares op mijn Note 4, waarom heb ik dan geen problemen?

En trouwens 2: wat stel jij hier zelf voor -> https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45630167 ;)

cc: @maartenmk

[Voor 30% gewijzigd door henklbr op 23-03-2017 10:37]

This ROM is the latest Netherlands (PHN) ROM released 23 mar 17.

What's new:
* March security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 10021707
Build date Tue, 07 Mar 2017 13:19:50 +0000
Security Patch Level 2017-03-01
Product code PHN
PDA N910FXXS1DQC3
CSC N910FPHN1DPI1
Baseband N910FXXS1DQA1

UN-ZIP the archive, and place the MD5-file in AP in Odin!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dames en heren, houden we het wel een beetje vriendelijk? Ik heb wat reacties opgeruimd die niet voldeden. Henk mag zijn ROM's hier posten en het is aan ieder persoon om deze te flashen (of niet).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Henk ik waardeer je firmwares zeer zeker!
Alleen de laatste laat ik ff doen, ik kreeg zojuist een update OTA.
Ja, dat was al ff geleden voor de Note 4, maar zelfs dat werkt nog gewoon.

Keep up the good work! ;)

• sjaool

sjaool

M!chel schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 06:39:
Alleen de laatste laat ik ff doen, ik kreeg zojuist een update OTA.
Ja, dat was al ff geleden voor de Note 4, maar zelfs dat werkt nog gewoon.
Ik krijg de nieuwe beveiligingsupdate altijd rond de 20/25ste binnen. De laatste heb ik afgelopen week ook OTA gekregen. Mijn dochter heeft een S7 met Nougat en die hangt nog steeds op de beveiliging van 1 januari 2017. Beetje vreemd.

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:24
Ik heb mijn note 4 nu al een jaar of 2 en was van plan hem te houden met een sim only abo erbij.
Maar heb nu weer last van het feit dat de telefoon er mee kapt als de batterij nog op 20 ~ 30 % zit. Vorige keer heb ik de batterij vervangen voor een originele nieuwe wat het oploste.
Kan het zijn dat een custom ROM een probleem als deze oplost? of wordt het weer een nieuwe batterij bestellen?

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:16

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Meestal niet. Hoe oud is deze batterij?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• wokkelz
Gekocht op 3 april 2016, nu alweer aan vervanging toe. Volgens mij ligt het gewoon aan de telefoon, die nu alweer dezelfde kuren heeft als voorheen waardoor ik besloot de accu te vervangen..

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:16

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Als het een originele accu is, die worden ook al even niet meer gemaakt. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• wokkelz
Jep een originele met nfc.
Zijn er nog alternatieven dan?

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 01:02

Bullet NL

Eigen Wijs

wokkelz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:44:
Ik heb mijn note 4 nu al een jaar of 2 en was van plan hem te houden met een sim only abo erbij.
Maar heb nu weer last van het feit dat de telefoon er mee kapt als de batterij nog op 20 ~ 30 % zit. Vorige keer heb ik de batterij vervangen voor een originele nieuwe wat het oploste.
Kan het zijn dat een custom ROM een probleem als deze oplost? of wordt het weer een nieuwe batterij bestellen?
Ik heb exact het zelfde gehad, telefoon ging uit bij 20 a 30% en restarte wanneer er even iets meer power gebruikt werd (foto met flits).... Nu met een andere accu is alles opgelost..

Cogitationis poenam nemo patitur

• wokkelz
Bullet NL schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:30:
[...]

Ik heb exact het zelfde gehad, telefoon ging uit bij 20 a 30% en restarte wanneer er even iets meer power gebruikt werd (foto met flits).... Nu met een andere accu is alles opgelost..
Probleem is dat ik al aan mn 2de accu bezig ben en nu weer dit probleem heb..
Zijn er alternatieven? Ander type accu? andere ROM? Of weer een nieuwe oem accu bestellen en wachten tot het weer gebeurd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb een paar weken geleden deze accu bij GearBest gekocht. De prestaties zijn net zo goed als mijn oude Note 4 accu toen deze nieuw was en voor de prijs hoef je het zeker niet te laten. ;)

• wokkelz
sjaool schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:26:
Ik heb een paar weken geleden deze accu bij GearBest gekocht. De prestaties zijn net zo goed als mijn oude Note 4 accu toen deze nieuw was en voor de prijs hoef je het zeker niet te laten. ;)
Bedankt, gelijk 2 besteld ghehe _/-\o_

• JeeVee
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 06-12 13:38

JeeVee

Mens agitat molem

Deze accu is niet compatibel met de Note 4 910F, dus geen NFC ! -O-

Samsung Galaxy Note 10+ 512GB, originele Clear View Cover

• sjaool

sjaool

JeeVee schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:17:
Deze accu is niet compatibel met de Note 4 910F, dus geen NFC ! -O-
Er zit wel degelijk NFC op die accu uit mijn link! ;)

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:28

Yucko

One clown to rule them all !

zal best, maar de shop zegt zelf in de comments (n.a.v. een vraag) dat deze accu niet compatibel is met de N910F.

Waarom is mij even niet duidelijk :?

. iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xdijk
  • Registratie: augustus 2015
  • Niet online
Yucko schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:59:
zal best, maar de shop zegt zelf in de comments (n.a.v. een vraag) dat deze accu niet compatibel is met de N910F.

Ik verwacht onwetendheid van de beantwoorder.

Het is een EB-BN910BBE batterij en die is compatible met alle N910 toestellen.

• sjaool

sjaool

Yucko schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:59:

Dat gebeurt heel veel bij Chinese webshops. De medewerkers zijn daar vaak niet heel goed in Engels of hebben niet genoeg kennis in huis om de juiste antwoorden te geven. Zie het al een vakkenvuller bij AH die zegt als het niet in het schap ligt dan hebben wij het niet.

Niets ten nadele van de vakkenvuller die wel de moeite doet om een klant op een fatsoenlijke manier te helpen. ;)

• wokkelz
Ik zal me wel weer even melden als ze binnen zijn. NFC maakt me niets uit, gebruik het toch niet.

• Pakhtun
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 00:02
Zijn er hier Note 4 eigenaren die straks zullen overstappen naar de S8(+)?

• W84
Nope. Ik ga waarschijnlijk voor de gewone S8. Ik moet eerlijk zeggen dat de hele Note ervaring mij een beetje is tegengevallen. Ik gebruik het pennetje vrijwel nooit en omdat ik m'n toestel standaard in de broekzak draag vind ik 'm moeilijk groot en onhandig. Zodra ik mag verlengen (over paar weken) gaat de Note 4 gelijk op Marktplaats. :p

• sjaool

sjaool

Pakhtun schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:22:
Zijn er hier Note 4 eigenaren die straks zullen overstappen naar de S8(+)?
Ik zit er heel sterk over te denken om de Samsung Galaxy 8 Plus te nemen. Enige nadeel is dat het wel heel veel geld is voor een telefoon. De T-mobile abbo's bij mobiel.nl lijken qua mogelijkheden het meeste waar voor hun geld te bieden.

Kom ook nog bij dat ik eigenlijk huiverig ben om een telefoon te kopen die zoveel geld kost en waarvan ik de accu niet eens kan vervangen. Wat dus inhoudt dat ik over twee à drie jaar of de telefoon moet laten repareren voor veel geld of een andere telefoon moet kopen.

[Voor 24% gewijzigd door sjaool op 03-04-2017 17:00]

• Yucko

Yucko

Hoe lang doe je nu met je Note 4 dan :+

Ik heb mijn toestel in de eerste 2 weken van release gekocht en ga hem ook vervangen na nog geen 3 jaar. Nette levensduur voor een telefoon.

. iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• tobitronics
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:44
.

[Voor 99% gewijzigd door tobitronics op 06-05-2017 21:51]

Yucko schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:24:
Hoe lang doe je nu met je Note 4 dan :+

Ik heb mijn toestel in de eerste 2 weken van release gekocht en ga hem ook vervangen na nog geen 3 jaar. Nette levensduur voor een telefoon.
Hier hetzelfde 😊
Maar ik koop geen S8 vanwege dat curved daar heb ik echt een hekel aan.
Even de LG G6 bekijken of gewoon nog even wachten op de HTC U of Nokia 9 wellicht.
Ben Samsung ook zat met hun bloatware.

• Yucko

Yucko

Anoniem: 34124 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:35:
[...]

Hier hetzelfde 😊
Maar ik koop geen S8 vanwege dat curved daar heb ik echt een hekel aan.
Even de LG G6 bekijken of gewoon nog even wachten op de HTC U of Nokia 9 wellicht.
Ben Samsung ook zat met hun bloatware.
yup, idem.

Ik ben destijds bij de S6 avond bij Tweakers geweest, en alhoewel het curved scherm leuk uitziet in eerste instantie, vond ik het ermee werken toch minder. Bloatware boeit me niet zo zeer want ik root mijn toestellen op dag 1 en gooi die ongebruikte Samsung meuk er dan allemaal af 8)

Ik ga een 1e uitstap maken naar Apple/iOS al weet ik nu al dat ik het naar mijn smaak inrichten van de telefoon vreselijk ga missen, maar ben de update-perikelen met Android ook behoorlijk moe.

• sjaool

sjaool

Yucko schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:37:
[...]
maar ben de update-perikelen met Android ook behoorlijk moe.
Maar, maar... werkt je telefoon dan niet goed zonder update? :P

Ik doe gemiddeld trouwens toch wat langer met mijn telefoon. Toch vaak iets van vier jaar. De Note 4 was een noodgreep omdat van mijn Note 2 het moederbord doorgebrand was door het aansluiten van een quickcharger die dat hij nog lekker op 12 Volt kon laden.

Acties:
  • 0Henk 'm!
sjaool schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:59:
[...]

Ik zit er heel sterk over te denken om de Samsung Galaxy 8 Plus te nemen. Enige nadeel is dat het wel heel veel geld is voor een telefoon. De T-mobile abbo's bij mobiel.nl lijken qua mogelijkheden het meeste waar voor hun geld te bieden.

Kom ook nog bij dat ik eigenlijk huiverig ben om een telefoon te kopen die zoveel geld kost en waarvan ik de accu niet eens kan vervangen. Wat dus inhoudt dat ik over twee à drie jaar of de telefoon moet laten repareren voor veel geld of een andere telefoon moet kopen.
Nee hoor: accu vervangen is rond de €50 bij een Samsung Premium Center; als je een afspraak maakt, kun je er nog op wachten ook (1 uur service)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool

sjaool

henklbr schreef op zondag 9 april 2017 @ 17:55:
[...]

Nee hoor: accu vervangen is rond de €50 bij een Samsung Premium Center; als je een afspraak maakt, kun je er nog op wachten ook (1 uur service)
Valt me dan wel mee. Alleen zit er bij mij geen Samsung Premium Center in de buurt dus die €50,- wordt al gauw flink meer. Ik woon in Emmeloord en een ritje Groningen, Barneveld, Amsterdam of Emmen dat kost al gauw een dag en een tank benzine.

De vervangende accu voor mijn Note 4 kostte maar circa €7,00 en die kon ik zelf binnen een paar tellen vervangen. Ik vind het hele mooie telefoons maar de interne accu blijf ik maar een dom iets vinden. Waterdicht boeit mij totaal niet. Spatwaterdicht vind ik veel belangrijker.

Maar goed ik wacht het nog wel even af eerst moeten de S8 en S8 Plus maar wat goedkoper worden of er moet een mooie cashback komen. Ik heb nog tot juni om de knoop door te hakken. :P

P.S. ik ziet dat er een ophaalservice is. Drie dagen is nog te overbruggen. :)

[Voor 4% gewijzigd door sjaool op 09-04-2017 21:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wokkelz
wokkelz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:37:
Ik zal me wel weer even melden als ze binnen zijn. NFC maakt me niets uit, gebruik het toch niet.
Batterij is met NFC.
Alleen lost het mijn probleem niet op. Hij blijft rebooten/uitvallen bij een bepaald perentage..

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07-12 09:37
Yucko schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:37:
[...]

yup, idem.

Ik ben destijds bij de S6 avond bij Tweakers geweest, en alhoewel het curved scherm leuk uitziet in eerste instantie, vond ik het ermee werken toch minder. Bloatware boeit me niet zo zeer want ik root mijn toestellen op dag 1 en gooi die ongebruikte Samsung meuk er dan allemaal af 8)

Ik ga een 1e uitstap maken naar Apple/iOS al weet ik nu al dat ik het naar mijn smaak inrichten van de telefoon vreselijk ga missen, maar ben de update-perikelen met Android ook behoorlijk moe.
Als je m toch root dan kan je net zo goed gelijk een Custom Rom draaien welke wel up-to-date is. Updates zijn idd schaars, maar je kan dan ook voor een Pixel kiezen die wel snelle updates krijgt.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro.

• Yucko

Yucko

alexhooven schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:02:
[...]

Als je m toch root dan kan je net zo goed gelijk een Custom Rom draaien welke wel up-to-date is. Updates zijn idd schaars, maar je kan dan ook voor een Pixel kiezen die wel snelle updates krijgt.
In de tijd dat ik de Note 4 kocht gebruikte ik WhatsApp+, maar stond op de telefoon de originele WhatsApp geinstalleerd (als systemapp) welke ik niet kon verwijderen zonder root. Dat was in eerste instantie DE reden dat ik op de avond van aankoop overging tot rooten. Dat ik daarna ook meteen AFWall+ en AdAway kon installeren was alleen maar mooi meegenomen :)

Bij mijn vorige telefoon, de Note 1, ben ik vrij snel overgestapt naar custom ROMS omdat ik de Samsung ROMS destijds vrij traag vond aanvoelen, iets wat ik tot nu toe niet echt heb met de Note 4.
Ik ben daarom vrij tevreden met de Samsung ROMS voor de Note 4 als ik eerlijk ben, behoudens het gekloot met updaten en daarna wederom rooten.

• alexhooven
Yucko schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:27:
[...]

In de tijd dat ik de Note 4 kocht gebruikte ik WhatsApp+, maar stond op de telefoon de originele WhatsApp geinstalleerd (als systemapp) welke ik niet kon verwijderen zonder root. Dat was in eerste instantie DE reden dat ik op de avond van aankoop overging tot rooten. Dat ik daarna ook meteen AFWall+ en AdAway kon installeren was alleen maar mooi meegenomen :)

Bij mijn vorige telefoon, de Note 1, ben ik vrij snel overgestapt naar custom ROMS omdat ik de Samsung ROMS destijds vrij traag vond aanvoelen, iets wat ik tot nu toe niet echt heb met de Note 4.
Ik ben daarom vrij tevreden met de Samsung ROMS voor de Note 4 als ik eerlijk ben, behoudens het gekloot met updaten en daarna wederom rooten.
Sinds gister LineageOS draaiend op mijn oude Note 4. Ben paar maanden geleden overgestapt op de Oneplus 3T. Maar m'n Note 4 voelt als herboren. Draait op 7.1.1 met veiligheidsupdate maart 2017. Een erg goede backup telefoon.

Heb lang geleden 2 jaar een iPhone gehad. Kon er niet aan wennen. Tuurlijk nu is ook iOS verwassen, maar blijf altijd naar Android neigen.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro.

• Amens
  • Laatst online: 00:48
wokkelz schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:26:
[...]

Batterij is met NFC.
Alleen lost het mijn probleem niet op. Hij blijft rebooten/uitvallen bij een bepaald perentage..
Ik heb exact hetzelfde. Percentage waarbij telefoon uitvalt wordt ook steeds hoger. Was eerst rond 20%, maar nu al bij 34% uitval.

• Virtua
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 00:08
Hier standaard bij 20 procent,met wakelock rond de 12

• Twanjo
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Ik zat wat op xda te kijken en zie daar verschillende gepoortte roms van o.a. de note 7 en ook al iets met s8 themes. Iemand dat al uitgeprobeerd ?

• doogster
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:59
tobitronics schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 00:24:
Sinds vandaag 2 rare problemen met mijn N910F, draaiend op PHN FW uit januari:

- Telefoon is traag/reboot vaak uit zichzelf. Lijkt alsof een app te veel resources gebruikt.
- Telefoon viel uit bij 10%, kostte me een kwartier inclusief batterij verwijderen/erin stoppen en allerlei verschillende laders om hem uberhaupt op te laten laden, laat staan opstarten. (bij aansluiten lader gebeurde er helemaal niks, ook geen rode LED).

Morgen maar even een complete wipe inclusief de verste PHN FW uitvoeren, vroeg me toevallig af of meer mensen dit probleem hebben?
Ik heb dit probleem ook sinds een paar dagen. Ik lees dat het mogelijk veroorzaakt wordt door de Security Update van maart 2017.

Ik heb een factory reset uitgevoerd en een nieuwe accu gekochte (origineel Samsung, €18,00). Beiden losten het probleem niet op.

Ik heb vervolgens de app WakeLock geïnstalleerd en de optie PARTIAL_WAKE_LOCK geactiveerd. Dit lost het probleem met de freezes en reboots op (maar kost wel iets meer batterij omdat de processor actief blijft).

Ik blijf dit maar gebruiken totdat een volgende Security Update hopelijk het probleem verhelpt.

• W84
Dat gaat 'm niet worden. Puur de hardware. Ik ben al bij een Samsung servicepunt geweest met dit euvel en is een bekend probleem. Enige oplossing: moederbord laten vervangen.

• doogster
W84 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 19:42:
Dat gaat 'm niet worden. Puur de hardware. Ik ben al bij een Samsung servicepunt geweest met dit euvel en is een bekend probleem. Enige oplossing: moederbord laten vervangen.
Aj, weet je ook wat de kosten daarvoor zijn?

• W84
Als je nog garantie hebt: niks! :)

Zonder garantie, zal het vast een boel kosten en moederborden zijn ondertussen schaars door dit probleem. Ik weet niet waar je woont, maar in Amsterdam wordt het ter plekke voor je gefixt bij Samsung. Als je 'm opstuurt kost 't je 2 á 3 weken...

• xdijk
  • Registratie: augustus 2015
  • Niet online
Twanjo schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:31:
Ik zat wat op xda te kijken en zie daar verschillende gepoortte roms van o.a. de note 7 en ook al iets met s8 themes. Iemand dat al uitgeprobeerd ?
RamRom V10 is erg goed en een aanrader.

• ChokingHazard
W84 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:25:

Zonder garantie, zal het vast een boel kosten en moederborden zijn ondertussen schaars door dit probleem. Ik weet niet waar je woont, maar in Amsterdam wordt het ter plekke voor je gefixt bij Samsung. Als je 'm opstuurt kost 't je 2 á 3 weken...
Als je hem op een maandag op laat halen, heb je hem dezelfde week nog terug. Dat was toen mijn Note werd gerepareerd ook het geval :)

• W84
Ah, netjes. Dat is via Samsung zelf ook?

Via de winkel of service punt (o.a. bij Vodafone winkels) kan het tot 3 weken duren namelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChokingHazard
W84 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:54:
Ah, netjes. Dat is via Samsung zelf ook?

Via de winkel of service punt (o.a. bij Vodafone winkels) kan het tot 3 weken duren namelijk.
Ja, ik had de reparatie via de Samsung site gemeld. Hij werd op zaterdag opgehaald door een koerier van Dynalogic en op dinsdag kreeg ik een mail dat ik de retourlevering kon inplannen. Alleen duurde het wat langer want ze waren vergeten de accu mee terug te leveren :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tobitronics
  • Laatst online: 21:44
doogster schreef op donderdag 27 april 2017 @ 19:29:
[...]

Ik heb dit probleem ook sinds een paar dagen. Ik lees dat het mogelijk veroorzaakt wordt door de Security Update van maart 2017.

Ik heb een factory reset uitgevoerd en een nieuwe accu gekochte (origineel Samsung, €18,00). Beiden losten het probleem niet op.

Ik heb vervolgens de app WakeLock geïnstalleerd en de optie PARTIAL_WAKE_LOCK geactiveerd. Dit lost het probleem met de freezes en reboots op (maar kost wel iets meer batterij omdat de processor actief blijft).

Ik blijf dit maar gebruiken totdat een volgende Security Update hopelijk het probleem verhelpt.
Ik heb die oplossing inderdaad ook gevonden, werkt voorlopig naar behoren.

[Voor 31% gewijzigd door tobitronics op 06-05-2017 21:51]

• migros
  • Laatst online: 22:12

migros

Nooit meer een Samsung

Nooit meer een Samsung. 2 dagen na het verstrijken van mijn 2 jarige telefoon abonnement begeeft dit toestel het. Start gewoon niet meer op. Nou ja gelukkig heb ik nog een IPhone van de zaak die het nog nooit begeven heeft (even vloeken in de kerk).

Leuk man gatheren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Artwido
migros schreef op zondag 30 april 2017 @ 07:43:
Nooit meer een Samsung. 2 dagen na het verstrijken van mijn 2 jarige telefoon abonnement begeeft dit toestel het. Start gewoon niet meer op. Nou ja gelukkig heb ik nog een IPhone van de zaak die het nog nooit begeven heeft (even vloeken in de kerk).
Een iphone gaat nooit stuk :z
Ken ook daar genoeg voorbeelden van.

Ramrom V10 inderdaad prachtig 😎

• alexhooven
migros schreef op zondag 30 april 2017 @ 07:43:
Dat noemen we gewoon domme pech. Kan gebeuren. Mijn Note 4 werkt al ruim 2 jaar prima. Gebruik m als download/cast telefoon thuis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Net de connector vervangen. Werkt nog steeds niet. Ik snap er helemaal niets van. Hij staat 4 dagen in de la stof te happen en is ineens kapot. Wil niet meer aan gaan of enige indicatie geven. Kan dit dan ook met de laatste update te maken hebben?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• W84
Haal even de batterij eruit, druk voor een ca. minuutje de powerknop in en laat je batterij er een tijdje uit. Probeer het dan nog eens...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

W84 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:16:
Haal even de batterij eruit, druk voor een ca. minuutje de powerknop in en laat je batterij er een tijdje uit. Probeer het dan nog eens...
Nog steeds geen leven in dat toestel. Hoe kan ik mijn gegevens er af krijgen in deze staat? USB van de pc herkent het toestel niet.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• W84
Het kan ook je batterij nog zijn, dus als het mogelijk is een andere batterij proberen of er eentje bestellen die je eventueel terug kan sturen mocht je toestel echt dood zijn.

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

W84 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:05:
Het kan ook je batterij nog zijn, dus als het mogelijk is een andere batterij proberen of er eentje bestellen die je eventueel terug kan sturen mocht je toestel echt dood zijn.
Moet ik als ik de lader aansluit niet minimaal een lampje zien branden dat ie ergens aan is aangesloten? Ik kan mij niet voorstellen dat doordat de batterij kapot is ik geen enkele verbinding meer kan maken met wat dan ook (incl. computer).

Leuk man gatheren

• W84
Jup, dat klopt. Maar als je batterij kapot is of bijvoorbeeld je moederbord zie je ook geen rood ledje branden als je de lader aansluit. Je moet dus dingen gaan uitsluiten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShakerNL
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 06-12 19:21
Beste Tweakers,

Ik heb een kleine maand geleden mijn Galaxy Note 4 (SM-N910F) voorzien van een factory reset. Was ook wel nodig na ruim 2 jaar.

Voorheen had ik bijna dagelijks last van spontane reboots en m'n batterij ging net zo hard leeg als de karmagrafiek van een gemiddelde troller. Ik heb momenteel drie batterijen, en de eerste twee vielen al uit bij de 20%. Of zelfs bij de 40% wanneer ik de camera app wilde gebruiken.
M'n telefoon voelde ook altijd warm aan, ook al deed ik er niets mee. Verder werkte de mobiele hotspot via WiFi niet. Dus genoeg redenen om het eindelijk eens een factory reset te geven.

Dus na eerst een backup getrokken te hebben via TeamWin Recovery, heb ik het toestel in zijn fabrieksinstellingen teruggezet.
Vervolgens de image van @henklbr (vele dank voor de link) erop gegooid (met beveiligingspatch van maart 2017). En ik moet zeggen, dit had ik veel eerder moeten doen.

Voorheen moest ik m'n telefoon minstens 2 keer op een dag opladen. Nu kan ik een hele dag op één accu. Echt een verademing. Geen dagelijkse spontane reboots meer. (gebeurt soms nog wel één keer in 10 dagen of zo, maar daar kan ik mee leven) En het toestel voelt gewoon een stuk sneller aan. O+

Daarnaast heb ik m'n toestel geroot en heb ik Xposed Framework (van Wanam) erop geïnstalleerd.

Hierbij mijn vraag:

Nu krijg ik sinds een paar dagen (voor het eerst) een melding dat er een software update beschikbaar is. Maar deze kan ik niet installeren, waarschijnlijk omdat ik een custom recovery gebruik. Moet ik daarvoor de originele recovery terugplaatsen, of zijn er andere opties, zoals het flashen via odin?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Odin werkt ook.

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • 0Henk 'm!
ShakerNL schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:28:
Nu krijg ik sinds een paar dagen (voor het eerst) een melding dat er een software update beschikbaar is. Maar deze kan ik niet installeren, waarschijnlijk omdat ik een custom recovery gebruik. Moet ik daarvoor de originele recovery terugplaatsen, of zijn er andere opties, zoals het flashen via odin?
Er is idd een nieuwe update, april security patch, beschikbaar voor de Note 4.

Deze is echter (nog) niet beschikbaar als Odin-bestand, alleen via OTA. Ik verwacht dat deze maandag beschikbaar is...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doogster
W84 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:25:

Nog bedankt voor je input. Het moederbord vervangen kost € 329 bij Larsa Telecom. Ik stel dat nog maar even uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool

sjaool

doogster schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:05:
[...]

Nog bedankt voor je input. Het moederbord vervangen kost € 329 bij Larsa Telecom. Ik stel dat nog maar even uit.
Een vervangend Europees N910F moederbord kost op Aliexpress circa $60-80. Je moet alleen wel handig zijn om hem zelf te kunnen vervangen. ;) Er staan er trouwens nog veel meer op dan deze. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artwido
doogster schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:05:
[...]

Als je telefoon niet ouder is dan twee jaar dan valt dit nog onder de garantie.
Bij mij is het gratis gerepareerd (nieuw moederbord) en kreeg voor het ongemak er nog gratis een s-screen hoesje bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!
sjaool schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:39:
[...]

Een vervangend Europees N910F moederbord kost op Aliexpress circa $60-80. Je moet alleen wel handig zijn om hem zelf te kunnen vervangen. ;) Er staan er trouwens nog veel meer op dan deze. :)
Lekker "vertrouwd" dit: ze kunnen "Europe" nog niet eens goed spellen!

cc: @doogster

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool

sjaool

henklbr schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:03:
[...]

Lekker "vertrouwd" dit: ze kunnen "Europe" nog niet eens goed spellen!

cc: @doogster
Het zijn Chinezen hè, dan moet je het niet zo nauw nemen met de spelling. ;)
Ik heb op Aliexpress een vervangend moederbord voor mijn Note 2 gekocht en die doet het nog steeds prima ook als is het nu een Portugeesje. :P Nu is het vervangen van een moederbord voor de Note 2 een stuk simpeler dan het vervangen van die van de Note 4.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doogster
Bedankt voor jullie input @henklbr, @sjaool en @Artwido. Ik hou het nog even bij mijn WakeLock (dat werkt best aardig) en misschien binnenkort maar eens oriënteren op een andere telefoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• W84
Haha, wauw... mijn Note 4 was ook weer 's dood en ik kreeg geen updates meer geïnstalleerd. Normaal kreeg ik nog wel aan de praat via wat stappen. Ik dacht laat ik 'm eens een tijdje in de vriezer gooien (eventueel voor het moederbord) en ja hoor... Note 4 weer aan, alle updates kunnen installeren en geen read fails meer! :D

Acties:
  • +4Henk 'm!

This ROM is the latest Netherlands (PHN) ROM released 11 may 17.

What's new:
* April security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 10021707
Build date Mon, 27 Mar 2017 10:14:40 +0000
Security Patch Level 2017-04-01
Product code PHN
PDA N910FXXS1DQC8
CSC N910FPHN1DPI1
Baseband N910FXXS1DQA1

UN-ZIP the archive, and place the MD5-file in AP in Odin!

• RollieBollie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:28
W84 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:33:
Haha, wauw... mijn Note 4 was ook weer 's dood en ik kreeg geen updates meer geïnstalleerd. Normaal kreeg ik nog wel aan de praat via wat stappen. Ik dacht laat ik 'm eens een tijdje in de vriezer gooien (eventueel voor het moederbord) en ja hoor... Note 4 weer aan, alle updates kunnen installeren en geen read fails meer! :D
Thanks, mijn note 4 begon 1,5 maand geleden ook random crashes en reboots te geven. En helaas tijdens mijn vakantie deed die niets meer en lag toen aan de lader. Andere accu erin, maar ook toen dood.

Vanavond dit maar even proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• W84
Het was helaas maar tijdelijk, de mmc read fail is inmiddels terug. Maar goed, ik ben wel verder gekomen dan daarvoor. Ik kon niet meer rebooten of updates installeren. En dat werkte allemaal prima tot vandaag, en ook totaal geen haperingen of freezes. Zodra die weer instabiel werd, wist ik al genoeg. Best jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amens
  • Laatst online: 00:48
ShakerNL schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:28:
Beste Tweakers,

Ik heb een kleine maand geleden mijn Galaxy Note 4 (SM-N910F) voorzien van een factory reset. Was ook wel nodig na ruim 2 jaar.

Voorheen had ik bijna dagelijks last van spontane reboots en m'n batterij ging net zo hard leeg als de karmagrafiek van een gemiddelde troller. Ik heb momenteel drie batterijen, en de eerste twee vielen al uit bij de 20%. Of zelfs bij de 40% wanneer ik de camera app wilde gebruiken.
M'n telefoon voelde ook altijd warm aan, ook al deed ik er niets mee. Verder werkte de mobiele hotspot via WiFi niet. Dus genoeg redenen om het eindelijk eens een factory reset te geven.

Dus na eerst een backup getrokken te hebben via TeamWin Recovery, heb ik het toestel in zijn fabrieksinstellingen teruggezet.
Vervolgens de image van @henklbr (vele dank voor de link) erop gegooid (met beveiligingspatch van maart 2017). En ik moet zeggen, dit had ik veel eerder moeten doen.

Voorheen moest ik m'n telefoon minstens 2 keer op een dag opladen. Nu kan ik een hele dag op één accu. Echt een verademing. Geen dagelijkse spontane reboots meer. (gebeurt soms nog wel één keer in 10 dagen of zo, maar daar kan ik mee leven) En het toestel voelt gewoon een stuk sneller aan. O+

Daarnaast heb ik m'n toestel geroot en heb ik Xposed Framework (van Wanam) erop geïnstalleerd.

Hierbij mijn vraag:

Wellicht is dit voor mij ook een optie, ik heb exact dezelfde problemen (bij 40% batterij de camera app openen resulteert in een reboot, blijft soms hangen in een loop tot ik de lader aansluit).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShakerNL
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 06-12 19:21
Amens schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:13:
[...]

Wellicht is dit voor mij ook een optie, ik heb exact dezelfde problemen (bij 40% batterij de camera app openen resulteert in een reboot, blijft soms hangen in een loop tot ik de lader aansluit).
Ik had een nieuwe batterij gekocht en geen last meer gehad van het uitvallen. Deze ging gewoon tot de 1%. Maar de batterij ging wel erg snel leeg. Ik moest het altijd twee keer per dag opladen. Tevens voelde de telefoon altijd erg warm aan. De factory reset heeft dat allemaal verholpen voor mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:48
Mijn accu gaat de laatste week weer ontzettend snel leeg... wordt tijd voor een nieuwe GSM, maar die Note 8 gaat nog wel eff duren :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:23

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Ik heb als opvolger van een echt antieke mobiel een Samsung Note 4 gekocht.
Nu probeer ik daar volgens

http://www.teamandroid.co...nremix-nougat-custom-rom/

een Android 7.1.2 rom op te krijgen. Leek me niet zo'n probleem, dit is toch een vrij algemeen model.

CWM installeren ging probleemloos, maar bij het installeren van de rom krijgt ik

code:
1
2
3
4
5
6
7
-- Install /sdcard/RR-N-v5.8.3-20170506-trltexx-Official.zip ...
Finding update package...
Opening update package...
Verifying update package...
E: failed to verify whole-file signature
E:signature verification failed
Installation aborted.

De md5sum van de die RR zip klopt met de md5sum zoals genoemd op https://www.androidfilehost.com/?fid=529152257862724787 dus een corrupte download lijkt me niet zo logisch.CWM meldt bovenaan het scherm

code:
1
2
3
4
Android Recovery
MMB29M.N910FXXS1DQC8
samsung/trltexx/trlte
6.0.1/MMB29M/N910FXXS1DQC8

Ik zie een thread van 140 pagina's waarbij het iedereen lukt op het XDA-forum. Zie ik iets erg stoms over het hoofd?

https://forum.xda-develop...tion-remix-5-8-0-t3523130

EDIT:

kennelijk is er een verschil tussen een automatische herstart en wachten/batterij er uit halen? Via Odin 3.12 de nieuwste 3.1.0-0 versie van twrp installeren deed niets (anders), de truc hieronder werkte wel:
Here what I do:
volume down +home+power
open odin by right click it and '' run as administrator''
connect phone to pc.
You must be sure the correct samsung drivers are installed in your pc and odin says ''added''
after that tick on box AP and find where you have saved the image (.tar) of the recovery.
make sure auto-reboot is NOT checked
after that press start and wait until odin says ''PASS'
unplug your phone and wait one minute
take off you battery and wait another minute
Put battery back and press and hold volume up +home+power until Samsung logo shows up.
Let go
You are booting now in twrp

[Voor 25% gewijzigd door thunder7 op 12-05-2017 15:58]

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool

sjaool

metallicattim schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:12:
Mijn accu gaat de laatste week weer ontzettend snel leeg... wordt tijd voor een nieuwe GSM, maar die Note 8 gaat nog wel eff duren :(
Ik heb mijn Note 4 ingewisseld voor een S8+ Orchid Grey. Prachtig apparaat om te zien en nog bloedsnel ook. De Note 8 laat ik dus aan mij voorbij gaan. :)

Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee