Duurt het bij jullie ook een paar seconden tussen iets selecteren met de pen en dan delen? Ging voor de update sneller...
Ja, ik moet zeggen dat ik hem alleen gebruik om te zorgen dat de volumeknoppen altijd het 'media' volume aanpassen in plaats van standaard het ringtonevolume (dus ook als er geen media speelt op dat moment) , maar dat werkt.ChokingHazard schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:53:
[...]
Werkt Volumesteps wel? Ik kwam hem een tijd geleden ook tegen maar er stond bij dat de app niet werkt op de meeste Samsung-toestellen en heb hem toen laten liggen. Maar als jij zegt dat ie werkt zal die het bij mij ook wel doen
Had het even getest en dat werkt inderdaad, het aantal stappen zo te zien niet..maartenmk schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:21:
[...]
Ja, ik moet zeggen dat ik hem alleen gebruik om te zorgen dat de volumeknoppen altijd het 'media' volume aanpassen in plaats van standaard het ringtonevolume (dus ook als er geen media speelt op dat moment) , maar dat werkt.

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Nordic (NEE), gereleased 18 aug 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) Note 4.
Dit is officiële Samsung ROM, dus knox wordt niet getriggered!
Er is geen data-verlies, maar een back-upje kan nooit kwaad...
What's new:
* August security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 7733605
Build date Fri, 5 Aug 2016 14:48:20 +0000
Security Patch Level 2016-08-01
Product code PHN
PDA N910FXXU1DPH5
CSC N910FPHN1DPE1
Download for install with ODIN: MegaNZ
UN-RAR the archive, and place the TAR-file in AP in Odin!
[ Voor 8% gewijzigd door henklbr op 18-08-2016 19:41 ]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Update ook ontvangen, is de augustus Security update.
Ruim 350 Mb en automatisch geïnstalleerd zonder foutmeldingen.
Ruim 350 Mb en automatisch geïnstalleerd zonder foutmeldingen.
Hier PHN en nog geen update in zicht. Die van juli ook al niet automatisch ontvangen. Geen root of wat dan ook.
"When you grow up your heart dies"
Goed nieuws! De note 4 schijnt zonder aanpassingen direct te passen en te werken in de nieuwe Gear VR 2016!
Bron
Als straks de eerste Gear VR's op V&A komen ga ik er zeker een halen, hij wordt weer geleverd bij preorders van de note 7 dus worden er vast snel een paar aangeboden!
Bron
Als straks de eerste Gear VR's op V&A komen ga ik er zeker een halen, hij wordt weer geleverd bij preorders van de note 7 dus worden er vast snel een paar aangeboden!
[ Voor 22% gewijzigd door Flokman op 20-08-2016 10:59 ]
Verwijderd
Dank je. Die gaan we eens flashen..henklbr schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:53:
Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Nordic (NEE), gereleased 18 aug 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) Note 4.
Wou het eigenlijk niet meer doen en de Note 7 aanschaffen. Maar die 4 van mij doet eigenlijk nog alles perfect..
Wanneer gaan ze een keer die fingerprint fixen bij eerste boot?! Ik krijg er wat van elke keer het wachtwoord invullen, fijn zo'n toestel dat om de haverklap reboot!
Laat maar...
[ Voor 90% gewijzigd door Grandisimo op 19-08-2016 20:44 ]
Hoe weet je dit zo zeker ?Flokman schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:31:
Goed nieuws! De note 4 schijnt zonder aanpassingen direct te passen en te werken in de nieuwe Gear VR 2016!
Bron: https://i.reddituploads.c...4287d9b809525e6f3fe6586e1
Dit baseer ik op die bron van Reddit die ik er bij zette. Ik vertrouw er op dat die gebruiker, welke de nieuwe Gear VR net iets eerder dan zijn Note 7 had gekregen, niet liegt als hij zegt dat hij hem getest heeft met zijn Note 4 en het allemaal werkt. Ik denk dus dat het veilig is om te zeggen dat hij gewoon past in de nieuwe Gear VR!johanneslol schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:05:
[...]
Hoe weet je dit zo zeker ?als dit zo is koop ik hem direct!
E: Ik zie dat ik de link verkeerd heb geplaatst, hier is de goede naar de thread!
[ Voor 15% gewijzigd door Flokman op 20-08-2016 10:58 ]
Nope, Nederland is het enige land ter wereld dat geen extra'tje krijgt bij de Note 7 dus ook geen Gear VR's op marktplaats.Flokman schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:31:
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Wat jammer, raar dat Samsung dat doet. Dan maar 1 voor het volle pond kopen, de prijs valt nog steeds mee in vergelijking met die van de note 4.Phusebox schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:08:
[...]
Nope, Nederland is het enige land ter wereld dat geen extra'tje krijgt bij de Note 7 dus ook geen Gear VR's op marktplaats.
Ah thanks !
ik heb gemerkt dat mijn Note al uitvalt wanneer hij iets warm word. Zolang hij koel is dan blijft hij het doen. Als hij uitgevallen is en niet wil opstarten, ook niet door de accu er uit- en weer in te doen dan helpt het door het toestel even in de koelkast te leggen.
Ik heb al opgestart in veilige modus om te kijken of een app zorgt voor het te warm worden maar dat is het niet. Hij valt ook in veilige modus uit.
iemand idee of er hardwarematig iets defect is?
Ik heb al opgestart in veilige modus om te kijken of een app zorgt voor het te warm worden maar dat is het niet. Hij valt ook in veilige modus uit.
Ik kan hem nog niet bestellen volgens mij in Nederland dus ik blijf eerst ook in de gaten houden of alles werkt. Ik heb mijn note 4 wel eens in een Gear VR 2015 van een vriend gestopt (of ja, de USB er in gedaan, hij past niet de Gear VR zelf) en zag op het scherm dat gelijk de software startte. Ook als ik in het reddit thread lees lijkt het gewoon te werken, al kan ik me voorstellen dat bepaalde apps uit de Samsung Gear VR Store niet beschikbaar worden gemaakt voor de note 4, misschien vandaar ook de niet officiële ondersteuning.johanneslol schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:48:
[...]
Ah thanks !Hmm Dat maakt het wel heel interessant!
als je er eentje koopt kan je dan aangeven of het werkt ? Ik las ook dat hij de gear vr software niet opstart, dus dan zal ik eerst een custom rom moeten draaien.
Flokman schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 17:54:
[...]
Ik kan hem nog niet bestellen volgens mij in Nederland dus ik blijf eerst ook in de gaten houden of alles werkt. Ik heb mijn note 4 wel eens in een Gear VR 2015 van een vriend gestopt (of ja, de USB er in gedaan, hij past niet de Gear VR zelf) en zag op het scherm dat gelijk de software startte. Ook als ik in het reddit thread lees lijkt het gewoon te werken, al kan ik me voorstellen dat bepaalde apps uit de Samsung Gear VR Store niet beschikbaar worden gemaakt voor de note 4, misschien vandaar ook de niet officiële ondersteuning.
Er zit nog garantie op, dus: waarom niet naar een Samsung Service Point en aanbieden ter reparatie?Artwido schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 17:42:
ik heb gemerkt dat mijn Note al uitvalt wanneer hij iets warm word. Zolang hij koel is dan blijft hij het doen. Als hij uitgevallen is en niet wil opstarten, ook niet door de accu er uit- en weer in te doen dan helpt het door het toestel even in de koelkast te leggen.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Dan ben je m gelijk weer weken kwijt. Maar ik herken je issue niet. Wordt wel warm maar valt (nog) niet uit.henklbr schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:50:
[...]
Er zit nog garantie op, dus: waarom niet naar een Samsung Service Point en aanbieden ter reparatie?
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Kreeg zojuist een update van 454 mb als ik me goed herinner. Buildnummer
MMB29M.N910FXXU1DPH2. Is dat een nieuwe versie? Wat is er nieuw? Kan er weinig over vinden......
MMB29M.N910FXXU1DPH2. Is dat een nieuwe versie? Wat is er nieuw? Kan er weinig over vinden......
[ Voor 29% gewijzigd door arene op 26-08-2016 20:10 ]
Ik heb ontdekt dat die 'verdwijnende' simkaart wordt veroorzaakt door warmte.
Als de Note 4 erg warm wordt ben ik gelijk alle verbinding kwijt, op wifi na.
Dat ik er de laatste weken geen last van had komt door het koele weer, maar deze week was het elke dag raak.
Dat papiertje wat ik eerder op de simkaart deed maakte totaal geen verschil.
Als de Note 4 erg warm wordt ben ik gelijk alle verbinding kwijt, op wifi na.
Dat ik er de laatste weken geen last van had komt door het koele weer, maar deze week was het elke dag raak.
Dat papiertje wat ik eerder op de simkaart deed maakte totaal geen verschil.
Sinds een tijdje last van het niet verbinden met open Wifi punten, waarbij men dient in te loggen via een website.
Wifi aanzetten, verbinden met WiFi punt, inloggen, maar site wordt niet geladen.
Reeds meerdere browsers gebruikt en reeds de cache geleegd, maar geen succes.
Meer mensen hier last van? Iemand die de oplossing heeft?
Wifi aanzetten, verbinden met WiFi punt, inloggen, maar site wordt niet geladen.
Reeds meerdere browsers gebruikt en reeds de cache geleegd, maar geen succes.
Meer mensen hier last van? Iemand die de oplossing heeft?
Bij mij werkt de mobiele hotspot niet. Het heeft ooit gewerkt, maar nu dat ik het weer wilde proberen met geen mogelijkheid aan de praat kunnen krijgen (Vodafone).
Zijn er meer mensen die opeens problemen hebben met Facebook sync?
Facebook doet opeens niet meer synchroniseren met de S-planner.
De machtgingen voor FB staan op "alle rechten" in applicatiebeheer en cache is al geleegd, maar toch staat er "synchronisatie uitgeschakeld" in Accounts ondanks dat ik het wel aangevinkt heb
Voor zover ik weet heb ik niks veranderd!
Word ik nu gek?
Facebook doet opeens niet meer synchroniseren met de S-planner.
De machtgingen voor FB staan op "alle rechten" in applicatiebeheer en cache is al geleegd, maar toch staat er "synchronisatie uitgeschakeld" in Accounts ondanks dat ik het wel aangevinkt heb
Voor zover ik weet heb ik niks veranderd!
Word ik nu gek?
[ Voor 25% gewijzigd door metallicattim op 31-08-2016 20:19 ]
Google Play: Q-BASE 2016 - Die Hards only
Zien jullie bij deze app ook staan dat hij niet compatibel is?
Zien jullie bij deze app ook staan dat hij niet compatibel is?
Security updates?arene schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:29:
Kreeg zojuist een update van 454 mb als ik me goed herinner. Buildnummer
Realiseer me nu opeens dat ik al sinds mei ofzo geen security patches meer heb gehad? Zijn ze daar al mee gestopt?
Als het goed is niet. De Note 4 heeft software ondersteuning tot oktober 2016. Ik hoop / verwacht dus nog dat ze de security-patch van 1 september en eventueel van 1 oktober nog maken:Phusebox schreef op donderdag 01 september 2016 @ 06:02:
[...]
Realiseer me nu opeens dat ik al sinds mei ofzo geen security patches meer heb gehad? Zijn ze daar al mee gestopt?
Software Support Periode
tot oktober 2016
Maar zijn er security patches geweest dan sinds mei ongeveer? Ik heb er geen meer gehad, gewoon stock rom zoals die terug is gekomen van de reparatie met nieuw moederbord.rens-br schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:52:
[...]
Als het goed is niet. De Note 4 heeft software ondersteuning tot oktober 2016. Ik hoop / verwacht dus nog dat ze de security-patch van 1 september en eventueel van 1 oktober nog maken:
[...]
Heb het even gecheckt en mijn telefoon zegt dat de laatste update van 1 maart 2016 is.
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 01-09-2016 09:14 ]
Dat ze ondersteuning bieden tot een bepaalde maand in het jaar, wil bij Samsung helaas niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk elke maand een nieuwe update uitbrengen. In principe wordt elke maand vanuit Google / Android de security-patchlevel opgehoogd met de bij behorende fixes. Op mijn OnePlus One is bijvoorbeeld van de week een update uitgebracht met als patchlevel 1 september, daarvoor zat ik op 3 augustus en daarvoor op 1 juli.Phusebox schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:12:
[...]
Maar zijn er security patches geweest dan sinds mei ongeveer? Ik heb er geen meer gehad, gewoon stock rom zoals die terug is gekomen van de reparatie met nieuw moederbord.
Heb het even gecheckt en mijn telefoon zegt dat de laatste update van 1 maart 2016 is.
Blijkbaar zijn er wel updates, maar ik krijg ze niet:rens-br schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:19:
[...]
Dat ze ondersteuning bieden tot een bepaalde maand in het jaar, wil bij Samsung helaas niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk elke maand een nieuwe update uitbrengen. In principe wordt elke maand vanuit Google / Android de security-patchlevel opgehoogd met de bij behorende fixes. Op mijn OnePlus One is bijvoorbeeld van de week een update uitgebracht met als patchlevel 1 september, daarvoor zat ik op 3 augustus en daarvoor op 1 juli.
https://www.galaxyclub.nl...-security-patch-augustus/
Geen unbranded of Vodafone toestel?Phusebox schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:21:
[...]
Blijkbaar zijn er wel updates, maar ik krijg ze niet:
Vodafone toestel dat ik inleverde voor reparatie, kreeg een unbranded versie terug.
JuistW84 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 03:02:
Nope, werkt prima.
Je kan ze altijd van http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-N910F/ plukken en flashen met Odin.Phusebox schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:21:
[...]
Je bent niet de enige. Ik krijg ze ook niet automatisch op mijn PHN toestel. Ik flash dan ook meestal de rom die hier wordt gepost.Phusebox schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:21:
[...]
"When you grow up your heart dies"
Dit heb ik dus ook, bij mij reboot hij rond de 10-20 keer per dag......Heb jij het al opgelost?virtua69 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:08:
Ik blijf maar last hebben met de laatste update dat als ik een foto maakt dat de telefoon uit gaat..batterij is al vervangen..echt heel vervelend als je ziet dat je 40 procent hebt en dat ding uit valt..boven de 50 procent geen probleem trouwens..echt maf, had wel diverse roms gedownload via dit forum, nu maar ten slotte de officiële van sammobile...hoop dat dit de oplossing is, zo niet dan nog een batterij proberen...bizar
Had 1 nieuwe batterij gekocht maar bleef het probleem houden, bleek achteraf een nepper te zijn, nu keek ik ook naar de note 7 dus ik hou de batterij boven de 40 procent, is natuurlijk geen doen.. Moet eigenlijk wel een officiële in zeker als ik hem verkoop natuurlijk,dus nee probleem is er nog steeds, tig roms geprobeerd, nu zie ik meerde note 4 om me heen, van verschillende mensen. En ze hebben er allemaal last van, terug flashen is denk ik de enige oplossing, dus ik twijfel, of 1 nieuwe batterij, of terug naar een oudere versie van Andriod
Ik heb mijn oude batterij erin gedaan om te kijken of dat helpt, ik stuur hem binnenkort op voor reparatie aangezien het toetsenbord weer is ingebrand in mijn schermvirtua69 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:01:
Had 1 nieuwe batterij gekocht maar bleef het probleem houden, bleek achteraf een nepper te zijn, nu keek ik ook naar de note 7 dus ik hou de batterij boven de 40 procent, is natuurlijk geen doen.. Moet eigenlijk wel een officiële in zeker als ik hem verkoop natuurlijk,dus nee probleem is er nog steeds, tig roms geprobeerd, nu zie ik meerde note 4 om me heen, van verschillende mensen. En ze hebben er allemaal last van, terug flashen is denk ik de enige oplossing, dus ik twijfel, of 1 nieuwe batterij, of terug naar een oudere versie van Andriod
nou ben benieuwd, scherm is bij mij prima gelukkig
Wonderbaarlijk genoeg is de Note 4 de enige die niet is ingebrand, alle Galaxy's die ik had waren ingebrand.
[ Voor 8% gewijzigd door W84 op 08-09-2016 11:03 ]
Weer een nieuwe update 341,88MB handmatig aan het downloaden. Geen NN.
Straks, na installatie, maar eens bekijken wat het is. 
Veiligheidsupdate d.d. 1 september 2016
Veiligheidsupdate d.d. 1 september 2016
[ Voor 15% gewijzigd door JeeVee op 08-09-2016 14:58 ]
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Heeft de Note 4 nooit een leesmodus/stand gehad of is dat eruit gesloopt met updates? Ik kwam net m'n Tab 3 tegen met opruimen en daar zag ik die optie opeens staan.
Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Duitsland (DBT), gereleased 08 sep 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) Note 4.

What's new:
* September security patches (Samsung Android Security Updates)
* Samsung Cloud
* Stability Improvements
Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8933508
Build date Tue, 30 Aug 2016 06:25:00 +0000
Security Patch Level 2016-09-01
Product code PHN
PDA N910FXXS1DPHB
CSC N910FPHN1DPE1

What's new:
* Samsung Cloud
* Stability Improvements
Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8933508
Product code PHN
PDA N910FXXS1DPHB
CSC N910FPHN1DPE1
[ Voor 8% gewijzigd door henklbr op 08-09-2016 19:58 ]
Dit heb ik nooit geweten, maar ik kan de files niet downloaden. 
http://www.naldotech.com/...uality-photos-and-videos/
http://forum.xda-develope...mera-quality-mod-t2917502W84 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:00:
Dit heb ik nooit geweten, maar ik kan de files niet downloaden.
Probeer het eens bij de bron
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
sinds vanmorgen crasht mijn Note4 om de haverklap... hij valt dan zomaar uit en kan hem pas weer aanzetten nadat de accu er een tijdje uit is geweest.
Als ik hem dan opstart krijg ik dit scherm, maar doet verder niks meer:

Geen idee wat ie zogenaamd het downloaden is, er gebeurt niks, maar alleen met de accu eruit halen kan ik hem na een paar minuten weer opstarten ( doe ik de accu direct er weer in, start ie gewoon niet op ).
Na een paar keer proberen lukt het dan wel om hem op te starten, maar de telefoon is dan heel traag en kwestie van tijd voor ie weer uitvalt.
Iemand misschien een idee wat er gaande is?
Ter info, ik heb niks veranderd/gedaan, het gebeurde vanmorgen direct toen ik wakker werd en de telefoon wilde gebruiken.
Als ik hem dan opstart krijg ik dit scherm, maar doet verder niks meer:

Geen idee wat ie zogenaamd het downloaden is, er gebeurt niks, maar alleen met de accu eruit halen kan ik hem na een paar minuten weer opstarten ( doe ik de accu direct er weer in, start ie gewoon niet op ).
Na een paar keer proberen lukt het dan wel om hem op te starten, maar de telefoon is dan heel traag en kwestie van tijd voor ie weer uitvalt.
Iemand misschien een idee wat er gaande is?
Ter info, ik heb niks veranderd/gedaan, het gebeurde vanmorgen direct toen ik wakker werd en de telefoon wilde gebruiken.
Verwijderd
Nieuwe rom flashen via Odin.
Zie link van Henkblr hierboven.
Mega: https://mega.nz/#!AkolxJY...n4q8mEn9JpKX_W6UPnG9vvyLE
Of eerst cache proberen te legen met volume up + home + power ingedrukt houden.
Als dat niet werkt een factor reset (ben je wel alles kwijt)
Anders rest een flash via Odin met de nieuwe rom (link)
Succes 👍
Succes 👍
Ah, tnx! My bad...reyals schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:03:
[...]
http://forum.xda-develope...mera-quality-mod-t2917502
Probeer het eens bij de bron
Thx! Ik heb beide gedownload, morgenavond maar eens mee aan de slag gaan.Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:07:
Nieuwe rom flashen via Odin.
Succes 👍
Ik heb al alles gebackuped voor de zekerheid
P.s. Chache legen heeft niet geholpen, maar hij heeft sinds vanmiddag wel maar nog 1x vast gehangen.
Verwijderd
Mooi om te vernemen, ik denk dat een nieuwe flash met Odin het probleem helemaal verhelpt. Je het dat GEEN dataverlies trouwens!metallicattim schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:51:
[...]
Thx! Ik heb beide gedownload, morgenavond maar eens mee aan de slag gaan.
Ik heb al alles gebackuped voor de zekerheid![]()
P.s. Chache legen heeft niet geholpen, maar hij heeft sinds vanmiddag wel maar nog 1x vast gehangen.
Nogmaals succes en als je vragen hebt stel ze gerust ☺
Thx! Hij is nu bezig met het optimaliseren van de apps.
De flash met Odin is goed gegaan, ging bijzonder makkelijk moet ik zeggen. Het toestel bootte alleen niet direct naar de nieuwe firmware, maar bootte weer naar het Odin scherm wat ik eerder had gepost.
Heb weer de accu eruit moeten halen om hem opnieuw te kunnen starten, dat deed ie direct in de recorvery mode. Heb toen de cache maar meteen geleegd en weer gereboot en nu is ie dus de apps het optimaliseren.
Nog maar 40 te gaan, dus ben benieuwd over een 10 minuten
De flash met Odin is goed gegaan, ging bijzonder makkelijk moet ik zeggen. Het toestel bootte alleen niet direct naar de nieuwe firmware, maar bootte weer naar het Odin scherm wat ik eerder had gepost.
Heb weer de accu eruit moeten halen om hem opnieuw te kunnen starten, dat deed ie direct in de recorvery mode. Heb toen de cache maar meteen geleegd en weer gereboot en nu is ie dus de apps het optimaliseren.
Nog maar 40 te gaan, dus ben benieuwd over een 10 minuten
Vooralsnog doet ie het weer, af en toe een haperingetje, maar dat kan altijd wel eens gebeuren.
Afwachten of ie morgen niet weer gaat hangen
Afwachten of ie morgen niet weer gaat hangen
Verwijderd
Hopelijk niet 😊 mijne happert ook wel eens of Chrome blijft "hangen"...maar kan altijd na even wachten weer verder.
Geen echte vastlopers hier, hopelijk bij jou ook niet meer.
Betreft de led flipcover van samsung, ik heb die nu zo'n 3 maanden, maar vanaf het begin heb ik soms dat als ik mijn telefoon neerleg dat de ledjes dan een soort regenachtige verspringende wolk vormen door elkaar heen. Het gebeurd door de tik van het neerleggen, of soms in je zak. Als je je telefoon opnieuw opstart kreeg je dit patroon sws te zien tot hij helemaal was opgestart, maar ik vraag me af wat dit betekend als hij gewoon al aan staat. Ik kon het teken niet tussen het rijtje vinden wat hij allemaal moet kunnen aangeven. Iemand die dit toevallig weet, vind wel intressant om te weten
Helaas, hij blijft toch traag, haperen en ook weer vasthangenVerwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:45:
Hopelijk niet 😊 mijne happert ook wel eens of Chrome blijft "hangen"...maar kan altijd na even wachten weer verder.
Iets minder dramatisch als de laatste 2 dagen, want nu start ie soms opnieuw op uit zichzelf en ik krijg geen Odin screens meer, maar echt werkbaar is de GSM niet, want zelfs typen is hem soms te veel.
Opstarten gaan ook heel traag, blijft heel lang op het Samsung logo staan en zojuist toen ie crashte en ik opnieuw startte, kreeg ik direct de melding "systeem-proces reageert niet". Ook nu al een paar keer de melding "TouchWiz-start reageert niet"
Ben bang dat ik toch aan een factory reset moet denken, maar ik heb het gevoel dat me dat ook niet gaat helpen... one way to find out
[ Voor 14% gewijzigd door metallicattim op 12-09-2016 08:51 ]
Bij mij gebeurde dit vaker als de connectie niet goed werkte tussen telefoon en cover. Overigens heeft mijn cover het na een aantal maanden al begeven. Het werd steeds erger, tot uiteindelijk geen meldingen meer werden weergeven. Aantal keer connectors schoon gemaakt, maar tevergeefsdrusloos schreef op maandag 12 september 2016 @ 00:53:
Betreft de led flipcover van samsung, ik heb die nu zo'n 3 maanden, maar vanaf het begin heb ik soms dat als ik mijn telefoon neerleg dat de ledjes dan een soort regenachtige verspringende wolk vormen door elkaar heen. Het gebeurd door de tik van het neerleggen, of soms in je zak. Als je je telefoon opnieuw opstart kreeg je dit patroon sws te zien tot hij helemaal was opgestart, maar ik vraag me af wat dit betekend als hij gewoon al aan staat. Ik kon het teken niet tussen het rijtje vinden wat hij allemaal moet kunnen aangeven. Iemand die dit toevallig weet, vind wel intressant om te weten
ahh top om te weten. Dit is precies wat ik ook heb. Overigens heb je 2 jaar garantie op de cover. Wellicht handig voor jou er achter aan te gaan? Levert misschien een nieuwe oprkvvkevin schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:14:
[...]
Bij mij gebeurde dit vaker als de connectie niet goed werkte tussen telefoon en cover. Overigens heeft mijn cover het na een aantal maanden al begeven. Het werd steeds erger, tot uiteindelijk geen meldingen meer werden weergeven. Aantal keer connectors schoon gemaakt, maar tevergeefs
Bedankt voor de tip! Zal eens contact met Samsung opnemen. Heb wel helaas geen aankoopbon meer bij de handdrusloos schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:06:
[...]
ahh top om te weten. Dit is precies wat ik ook heb. Overigens heb je 2 jaar garantie op de cover. Wellicht handig voor jou er achter aan te gaan? Levert misschien een nieuwe op
Maakt niet uit, ze kijken gewoon aan de hand van SN/IMEI.
Factory reset gedaan, maar na het rebooten springt de GSM uit en moet de accu er weer uit om hem vervolgens weer te kunnen starten na een paar minuten.
Ik heb hem aan de PC gehangen om via Odin een firmware erop te zetten, maar ik krijg deze melding:
Iemand een idee wat er fout gaat? Gebruik ik de verkeerde firmware ofzo?
Maar het feit dat de factory reset niet goed verloopt zegt mij dat er iets serieus mis is met de telefoon?
-edit
Blijkbaar geen PIT partition... !?!
-edit 2-
PIT file gedownload en samen met de firmware geflashed:
Halverwege kapt ie ermee, Ik heb toch niet de KNOX getriggered? Het is een official firmware!
Heb het ook nog geprobeerd om alleen de PIT file te flashen, dat gaat goed, het toestel reboot dan, maar doet verder niks.
Ik ben langzaam door mn opties heen vermoed ik
Ik heb hem aan de PC gehangen om via Odin een firmware erop te zetten, maar ik krijg deze melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <ID:0/003> Added!! <ID:0/003> Odin engine v(ID:3.1203).. <ID:0/003> File analysis.. <ID:0/003> SetupConnection.. <ID:0/003> Initialzation.. <ID:0/003> Get PIT for mapping.. <ID:0/003> Firmware update start.. <ID:0/003> SingleDownload. <ID:0/003> aboot.mbn <ID:0/003> sbl1.mbn <ID:0/003> sdi.mbn <ID:0/003> FAIL! <ID:0/003> <ID:0/003> Complete(Write) operation failed. <OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1) |
Maar het feit dat de factory reset niet goed verloopt zegt mij dat er iets serieus mis is met de telefoon?
-edit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <ID:0/003> Added!! <ID:0/003> Odin engine v(ID:3.1203).. <ID:0/003> File analysis.. <ID:0/003> SetupConnection.. <ID:0/003> Initialzation.. <ID:0/003> Get PIT for mapping.. <ID:0/003> <ID:0/003> There is no PIT partition. <OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1) |
-edit 2-
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <ID:0/003> Added!! <ID:0/003> Removed!! <ID:0/003> Added!! <ID:0/003> Odin engine v(ID:3.1203).. <ID:0/003> File analysis.. <ID:0/003> SetupConnection.. <ID:0/003> Initialzation.. <ID:0/003> Set PIT file.. <ID:0/003> DO NOT TURN OFF TARGET!! <ID:0/003> Get PIT for mapping.. <ID:0/003> Firmware update start.. <ID:0/003> SingleDownload. <ID:0/003> aboot.mbn <ID:0/003> sbl1.mbn <ID:0/003> sdi.mbn <ID:0/003> tz.mbn <ID:0/003> rpm.mbn <ID:0/003> boot.img <ID:0/003> modem.bin <ID:0/003> NON-HLOS.bin <ID:0/003> recovery.img <ID:0/003> system.img.ext4 <ID:0/003> FAIL! (Write) <ID:0/003> <ID:0/003> Complete(Write) operation failed. <OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1) |
Halverwege kapt ie ermee, Ik heb toch niet de KNOX getriggered? Het is een official firmware!
Heb het ook nog geprobeerd om alleen de PIT file te flashen, dat gaat goed, het toestel reboot dan, maar doet verder niks.
[ Voor 237% gewijzigd door metallicattim op 12-09-2016 21:43 ]
Hmm na contact met samsung blijkt dat ik zowel de cover als het toestel op moet sturen naar het servicecenter van samsung.drusloos schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:06:
[...]
ahh top om te weten. Dit is precies wat ik ook heb. Overigens heb je 2 jaar garantie op de cover. Wellicht handig voor jou er achter aan te gaan? Levert misschien een nieuwe op
Technische dienst wilt namelijk controleren of het niet aan mijn telefoon ligt, terwijl ik dit al heb aangegeven (heb het al gecontroleerd met andere note 4).
Iemand een idee of dit standaard is of dat ik op een andere manier toch garantie kan krijgen, zonder mijn toestel op te moeten sturen?
misschien langs gaan bij een service center van samsung? Ze hebben van die locaties (zoiets als een apple store).rkvvkevin schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:00:
[...]
Hmm na contact met samsung blijkt dat ik zowel de cover als het toestel op moet sturen naar het servicecenter van samsung.
Technische dienst wilt namelijk controleren of het niet aan mijn telefoon ligt, terwijl ik dit al heb aangegeven (heb het al gecontroleerd met andere note 4).
Iemand een idee of dit standaard is of dat ik op een andere manier toch garantie kan krijgen, zonder mijn toestel op te moeten sturen?
Welke versie van ODIN heb je en welke firmware probeer je te flashen?metallicattim schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:01:
Factory reset gedaan, maar na het rebooten springt de GSM uit en moet de accu er weer uit om hem vervolgens weer te kunnen starten na een paar minuten.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 <ID:0/003> Added!! <ID:0/003> Odin engine v(ID:3.1203).. <ID:0/003> File analysis.. <ID:0/003> SetupConnection.. <ID:0/003> Initialzation.. <ID:0/003> Get PIT for mapping.. <ID:0/003> Firmware update start.. <ID:0/003> SingleDownload. <ID:0/003> aboot.mbn <ID:0/003> sbl1.mbn <ID:0/003> sdi.mbn <ID:0/003> FAIL! <ID:0/003> <ID:0/003> Complete(Write) operation failed. <OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
-edit
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 <ID:0/003> Added!! <ID:0/003> Odin engine v(ID:3.1203).. <ID:0/003> File analysis.. <ID:0/003> SetupConnection.. <ID:0/003> Initialzation.. <ID:0/003> Get PIT for mapping.. <ID:0/003> <ID:0/003> There is no PIT partition. <OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
-edit 2-
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 <ID:0/003> Added!! <ID:0/003> Removed!! <ID:0/003> Added!! <ID:0/003> Odin engine v(ID:3.1203).. <ID:0/003> File analysis.. <ID:0/003> SetupConnection.. <ID:0/003> Initialzation.. <ID:0/003> Set PIT file.. <ID:0/003> DO NOT TURN OFF TARGET!! <ID:0/003> Get PIT for mapping.. <ID:0/003> Firmware update start.. <ID:0/003> SingleDownload. <ID:0/003> aboot.mbn <ID:0/003> sbl1.mbn <ID:0/003> sdi.mbn <ID:0/003> tz.mbn <ID:0/003> rpm.mbn <ID:0/003> boot.img <ID:0/003> modem.bin <ID:0/003> NON-HLOS.bin <ID:0/003> recovery.img <ID:0/003> system.img.ext4 <ID:0/003> FAIL! (Write) <ID:0/003> <ID:0/003> Complete(Write) operation failed. <OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
Even for the record, het SD-kaartje is eruit?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
3.12.3 De nieuwste versie.ChokingHazard schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:10:
[...]
Welke versie van ODIN heb je en welke firmware probeer je te flashen?
Firmware ook de laatste van 30 augustus die Henk hierboven postte;
Ik weet dat ik het enkele keren heb gedaan met de SD kaart er nog in, maar durf even niet te zeggen of ik het ook nog gedaan heb zonder de SD erin... volgens mij niet namelijk... ga ik straks meteen proberenDeze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Duitsland (DBT), gereleased 08 sep 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) Note 4.
What's new:
* Samsung Cloud
* Stability Improvements
Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8933508
Product code PHN
PDA N910FXXS1DPHB
CSC N910FPHN1DPE1
Die firmware van Henk geeft bij mij ook altijd problemen. Dus daar kan je probleem ook zitten.metallicattim schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:09:
[...]
3.12.3 De nieuwste versie.
[...]
Ik weet dat ik het enkele keren heb gedaan met de SD kaart er nog in, maar durf even niet te zeggen of ik het ook nog gedaan heb zonder de SD erin... volgens mij niet namelijk... ga ik straks meteen proberen
Ik heb de roms van Henk altijd kunnen flashen zonder problemen, ook met de SD-kaart er nog in. Toevallig een Vodafone of T-Mobile branded toestel? Misschien dat dat problemen oplevert. En ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je een N910F hebt, en dat ook niet de oorzaak van het probleem is..metallicattim schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:09:
[...]
3.12.3 De nieuwste versie.
[...]
Ik weet dat ik het enkele keren heb gedaan met de SD kaart er nog in, maar durf even niet te zeggen of ik het ook nog gedaan heb zonder de SD erin... volgens mij niet namelijk... ga ik straks meteen proberen
Kun je het eens proberen met een andere versie van ODIN? 3.10.6 gebruik ik zelf, daarmee heb ik wel eens problemen gehad met het flashen van TWRP, in een andere versie ging dat wel goed.
Ik heb ook nog een oudere firmware geprobeerd, echter ook een link van Henk. Vond een link vanuit het forum hier betrouwbaar, vandaar dat ik daarvoor gekozen heb,
Ik heb inderdaad een N910F. Ik ga vanavond nog eens aan de slag ermee, probeer ik ook een andere Odin versie en zonder SD en SIM kaart erin.
Ik heb inderdaad een N910F. Ik ga vanavond nog eens aan de slag ermee, probeer ik ook een andere Odin versie en zonder SD en SIM kaart erin.
Factory reset had je gedaan zei je, doe je die via het recovery menu of via ODIN? Geen idee of het verschil uitmaakt, maar ik heb het altijd via recovery gedaan en dat zal niet voor niks zijn lijkt memetallicattim schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:55:
Ik heb ook nog een oudere firmware geprobeerd, echter ook een link van Henk. Vond een link vanuit het forum hier betrouwbaar, vandaar dat ik daarvoor gekozen heb,
Held!!Señor Sjon schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:27:
Even for the record, het SD-kaartje is eruit?
Ook alle anderen die meegedacht hebben, duizendmaal dank!
Zojuist gewoon in een keer de PIT en Firmware geladen en het ding doet het gewoon weer!
Ben nu bezig met de backup/apps terug te zetten.
-edit-
Misschien iets te voorbarig, hij springt nu toch weer een paar keer op zwart en start dan opnieuw op....
Nu wordt het erger en moet de accu er eerst een minuutje uit alvorens ie weer wil booten. Als ik de recovery mode in wil, gaat ie direct de ODIN downloadmode in...
Toch het moederbord kapot dan?
[ Voor 35% gewijzigd door metallicattim op 15-09-2016 19:08 ]
Heb je de SD teruggestopt? Denk dat hij (of de data) corrupt is door een eerdere reboot tijdens een schrijfactie.
Nee SD zit er nog niet in, wel de SIM.
Hij loopt nu 10 min *afkloppen" normaal, ik kijk het nog even aan wat ie de komende uren gaat doen. Moet hem nu toch uitvoerig gebruiken om alles in te stellen.
-edit- blijft toch vastlopen en is dan niet meer op te starten ( doet dus exact datgene als voor de firmware flash ). Meerdere keren accu eruit/erin en dan wil ie weer, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid meer in de recovery mode, gaat direct naar ODIN downloadmode...
Enige wat ik nog kan bedenken is de oudere firmware erop zetten, dat ga ik nu doen, mits ik hem weer opgestart krijg
.
En dat lukt dus niet meer, want hij gaat helemaal niet meer aan... hij wil ook niet meer opladen, ledje brand niet.
Ik had zo'n goede hoop....
Hij loopt nu 10 min *afkloppen" normaal, ik kijk het nog even aan wat ie de komende uren gaat doen. Moet hem nu toch uitvoerig gebruiken om alles in te stellen.
-edit- blijft toch vastlopen en is dan niet meer op te starten ( doet dus exact datgene als voor de firmware flash ). Meerdere keren accu eruit/erin en dan wil ie weer, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid meer in de recovery mode, gaat direct naar ODIN downloadmode...
Enige wat ik nog kan bedenken is de oudere firmware erop zetten, dat ga ik nu doen, mits ik hem weer opgestart krijg
En dat lukt dus niet meer, want hij gaat helemaal niet meer aan... hij wil ook niet meer opladen, ledje brand niet.
[ Voor 61% gewijzigd door metallicattim op 15-09-2016 21:02 ]
Een andere manier om in recovery te komen is het installeren van een terminal app. Dan typ je 'reboot recovery'. Wellicht komt hij er dan wel in. Ik heb dit probleem ook eens gehad en via de terminal/adb kwam ik wel in recovery.metallicattim schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:39:
Nee SD zit er nog niet in, wel de SIM.
Enige wat ik nog kan bedenken is de oudere firmware erop zetten, dat ga ik nu doen, mits ik hem weer opgestart krijg.
Er zit momenteel nog garantie op tot april volgend jaar ( weet alleen niet of ik er aanspraak op kan doen, want heb hem 2e hands overgekocht ), dus ik wil eigenlijk nog geen custom dingen erop gaan zetten.
Ik vind het gek dat ie gisteravond opeens wel de software laat installeren, een half uurtje normaal draait en opeens niks meer mee aan te vangen is, kom niet meer in de recovery, kan niet meer booten, als ik wil flashen met ODIN zegt ie NO PIT FILE en zojuist start ik het ding normaal op en lijkt er niks aan de hand
Dat is toch niet normaal
Ik vind het gek dat ie gisteravond opeens wel de software laat installeren, een half uurtje normaal draait en opeens niks meer mee aan te vangen is, kom niet meer in de recovery, kan niet meer booten, als ik wil flashen met ODIN zegt ie NO PIT FILE en zojuist start ik het ding normaal op en lijkt er niks aan de hand
Dat is toch niet normaal
Ik zou hem aanmelden voor garantie.
Er is niks customs aan een terminal hoor, dat is gewoon een app uit de Play Store. Maar dit klinkt allemaal een beetje als een garantiegeval..metallicattim schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 06:45:
Er zit momenteel nog garantie op tot april volgend jaar ( weet alleen niet of ik er aanspraak op kan doen, want heb hem 2e hands overgekocht ), dus ik wil eigenlijk nog geen custom dingen erop gaan zetten.
Ik vind het gek dat ie gisteravond opeens wel de software laat installeren, een half uurtje normaal draait en opeens niks meer mee aan te vangen is, kom niet meer in de recovery, kan niet meer booten, als ik wil flashen met ODIN zegt ie NO PIT FILE en zojuist start ik het ding normaal op en lijkt er niks aan de hand![]()
Dat is toch niet normaal
Probleem is, ik heb de aankoopbon niet meegekregen en ik ben al de hele morgen het zoeken, maar ik vind geen contactgegevens meer van de verkoper, dus dat gaat hem ook niet worden. De kans dat ze überhaupt die bon nog hebben na een half jaar is klein...Señor Sjon schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:58:
Ik zou hem aanmelden voor garantie.
Die terminal app zal ik eens proberen dan, maar ik heb het idee dat het probleem daar niet zit helaas.
[ Voor 11% gewijzigd door metallicattim op 16-09-2016 10:02 ]
Als je op die manier wel in recovery kunt komen zou je in ieder geval wel nog eens kunnen een factory reset kunnen doen en proberen om de rom te flashen.metallicattim schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:01:
Die terminal app zal ik eens proberen dan, maar ik heb het idee dat het probleem daar niet zit helaas.
Ik kan me overigens nog herinneren uit mijn tijd bij een Samsung Repaircenter dat toestellen zonder bon garantie kregen vanaf de productiedatum in plaats vanaf de verkoopdatum. Wel werd de einddatum van de garantie dan wat verlengd omdat een toestel een tijd in de winkel ligt. Maar ik weet niet precies hoelang dat was. Dat kan in ieder geval wel worden nagevraagd bij zo´n Samsung Service Point.
Hier kun je je serienummer invullen om te zien of je nog garantie hebt.
[ Voor 8% gewijzigd door ChokingHazard op 16-09-2016 10:43 ]
Thx, heb hem nu niet bij de hand, maar ga ik vanavond eff checken!ChokingHazard schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:42:
[...]
Als je op die manier wel in recovery kunt komen zou je in ieder geval wel nog eens kunnen een factory reset kunnen doen en proberen om de rom te flashen.
Ik kan me overigens nog herinneren uit mijn tijd bij een Samsung Repaircenter dat toestellen zonder bon garantie kregen vanaf de productiedatum in plaats vanaf de verkoopdatum. Wel werd de einddatum van de garantie dan wat verlengd omdat een toestel een tijd in de winkel ligt. Maar ik weet niet precies hoelang dat was. Dat kan in ieder geval wel worden nagevraagd bij zo´n Samsung Service Point.
Hier kun je je serienummer invullen om te zien of je nog garantie hebt.
Garantie is inderdaad nog tot april 2017 en ik heb zojuist het dichtstbijzijnde repaircenter gemaild, dat is dan wel Den Bosch ( ik woon in Zuid-Limburg ), maar ik neem aan dat het per post kan allemaal.
Ik heb het ook opgegeven, want ik krijg nu steeds weer een write error als ik de firmware wil flashen.
Wat is wijsheid hoe ik hem het beste kan inzenden? De telefoon toch proberen weer geflashed te krijgen zodat ie het wel "doet" of laten zoals ie is zonder firmware erop?
[ Voor 21% gewijzigd door metallicattim op 16-09-2016 17:18 ]
Ik ervaar sinds gister dat mijne note 4 af en toe hapert, en dan reboot. Hij is niet geroot o.i.d. Door die melding over sd kaart zie ik dat hij opnieuw is opgestart. Moet je hier iets mee met garantie? Voor nu kijk ik het nog even aan, maar als het erger wordt ga ik mij er aan irriteren. Ik heb ook een telefoon verzekering bij lifeline ofzo, is dat een optie? Of kan ik er zelf wat aan doen. Heb sinds 2 maanden nieuwe batterij (origineel) en 3 weken geleden nog factory reset gedaan. Verder alleen whatsapp, fb, nu.nl, spotify, ing en dumpert apps erop, dus niks schokkends
Hier sinds gister het zelfde. Heb er nog geen oplossing voor.drusloos schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:20:
Ik ervaar sinds gister dat mijne note 4 af en toe hapert, en dan reboot. Hij is niet geroot o.i.d. Door die melding over sd kaart zie ik dat hij opnieuw is opgestart. Moet je hier iets mee met garantie? Voor nu kijk ik het nog even aan, maar als het erger wordt ga ik mij er aan irriteren. Ik heb ook een telefoon verzekering bij lifeline ofzo, is dat een optie? Of kan ik er zelf wat aan doen. Heb sinds 2 maanden nieuwe batterij (origineel) en 3 weken geleden nog factory reset gedaan. Verder alleen whatsapp, fb, nu.nl, spotify, ing en dumpert apps erop, dus niks schokkends
Mijn telefoon wordt ook heel erg warm en de batterij loopt echt leeg.
[ Voor 7% gewijzigd door mathy_ op 17-09-2016 22:55 ]
Toch typisch dat zoveel mensen opeens deze problemen hebben na de laatste update!
Ik krijg de mijne nou helemaal niet meer geflashed, steeds weer een write error, dus ik heb het opgegeven.
Hopelijk krijg ik snel reactie van het repaircenter anders ga ik ze maar bellen.
Ik krijg de mijne nou helemaal niet meer geflashed, steeds weer een write error, dus ik heb het opgegeven.
Hopelijk krijg ik snel reactie van het repaircenter anders ga ik ze maar bellen.
Mijne reboot nog altijd vaak spontaan, maar laatst viel die spontaan uit tijdens appen alsof de batterij contact verloor met van die horizontale strepen in beeld (zoals tv's vroeger).
Ik heb ook problemen gehad en nog steeds dat hij af en toe reboot. Dit gebeurd op een of andere vreemde manier alleen als ik whatsapp open heb en ik switch naar de emoticons...
Ik moet mijn note 4 nog naar de reparatie brengen omdat er stof achter de lens zit en mijn spen niet meer werkt op een deel van het scherm...
Ik heb ook veel problemen met de note 4 na de laatste update.
Het flashen via odin geeft ook veel problemen en foutmeldingen,met name over het ontbreken van de PIT file en mmc geheugen fout,
Na het flashen moet ook langere tijd de batterij eruit anders start de note niet.
Ik had op internet gelezen dat je de telefoon in de vriezer moest leggen,dus heb ik de note 4 in een plastic zak ongeveer 5 minuutjes in de vriezer gehad.
Daarna meteen via odin geflasht en waarachtig er zit weer leven in de telefoon.
Het flashen via odin geeft ook veel problemen en foutmeldingen,met name over het ontbreken van de PIT file en mmc geheugen fout,
Na het flashen moet ook langere tijd de batterij eruit anders start de note niet.
Ik had op internet gelezen dat je de telefoon in de vriezer moest leggen,dus heb ik de note 4 in een plastic zak ongeveer 5 minuutjes in de vriezer gehad.
Hm, grappig dat WhatsApp wordt genoemd. Mijn reboots lijken ook een link te hebben daarmee.
Ik heb dus exact hetzelfde, maar wat is het idee achter de vriezer?tony28 schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:16:
Ik heb ook veel problemen met de note 4 na de laatste update.
Geen idee, Ik kwam het tegen en dacht ik probeer het gewoon.metallicattim schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:54:
[...]
Ik heb dus exact hetzelfde, maar wat is het idee achter de vriezer?
Mijn note 4 doet het nog steeds,soms wel is een haperinkje maar er valt weer mee te werken zo.
Ik bel morgen eerst het repaircenter kijken wat die zeggen, a.h.v. hun reactie ga ik de vriezer optie wel eens proberen of niet.
Nvm!
[ Voor 98% gewijzigd door W84 op 20-09-2016 12:26 ]
Dit dacht ik eerst ook, maar dit is ook een app die veel gebruikt wordt natuurlijk.W84 schreef op maandag 19 september 2016 @ 00:35:
Hm, grappig dat WhatsApp wordt genoemd. Mijn reboots lijken ook een link te hebben daarmee.
Ik heb het ook bij het opstarten van Chrome en Instagram, ook 2 apps die ik veel gebruik.
Nou fijn, ik kan mijn Note 4 niet per post sturen, ze zeggen dat ik maar langs moet komen in Den Bosch... dik 3 uur rijden, waarschijnlijk ook nog 2x want die zal nooit op dezelfde dag klaar zijn.
Nu zegt een collega van me dat hij een vergelijkbaar probleem had en hem gewoon bij Vodafone in Maastricht waar een repaircenter bij zit heeft ingeleverd en dat werd ook onder garantie gefixed. Dus daar ga ik morgen maar eens even langs.
Nu zegt een collega van me dat hij een vergelijkbaar probleem had en hem gewoon bij Vodafone in Maastricht waar een repaircenter bij zit heeft ingeleverd en dat werd ook onder garantie gefixed. Dus daar ga ik morgen maar eens even langs.
Ja, ik kom er ook van terug. Het gebeurt zelfs als ik de led flip cover open of wil bellen. Ik vind het nog steeds diep triest als vlaggenschip van Samsung. Niet verwacht.mathy_ schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:08:
[...]
Dit dacht ik eerst ook, maar dit is ook een app die veel gebruikt wordt natuurlijk.
Ik heb het ook bij het opstarten van Chrome en Instagram, ook 2 apps die ik veel gebruik.
Is een berucht trucje om LG's uit de bootloop te krijgen om een backup te maken. Idee is dat de CPU veel te heet wordt om wat voor een reden dan ook. In het vriesvak blijft ie koel genoeg om door te starten. Maar ik merk het wel vaker aan andere Samsung toestellen dat het lijkt of er bijna nul throttling op de CPU zit bij het updaten e.d. Dan wordt ie best wel warm.metallicattim schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:54:
[...]
Ik heb dus exact hetzelfde, maar wat is het idee achter de vriezer?
Een tijdje geleden merkte ik dus op dat mijn note 4 erg vaak last heeft van reboots. Uiteindelijk besloten om hem op te sturen voor reparatie aangezien ik ook last had van een ingebrande scherm. Helaas heb ik nog steeds last van reboots, hierdoor heb ik net een aantal filmpjes opgestuurd naar "Samsung Nederland" via facebook. Gebeurt dit ook bij jullie wanneer er foto's worden gemaakt?
Zojuist 10 min in de vriezer gelegd en ja, de PIT en Firmware geladen en liep in een keer door.Señor Sjon schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:13:
[...]
Is een berucht trucje om LG's uit de bootloop te krijgen om een backup te maken. Idee is dat de CPU veel te heet wordt om wat voor een reden dan ook. In het vriesvak blijft ie koel genoeg om door te starten. Maar ik merk het wel vaker aan andere Samsung toestellen dat het lijkt of er bijna nul throttling op de CPU zit bij het updaten e.d. Dan wordt ie best wel warm.
Hij is nu weer een backup terug het zetten, so far so good!
Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!