• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Dan heb je nog mazzel. Ik lees ook verhalen dat men een usb-kabel uit de vriezer heeft hangen met een laptop ernaast om hem lang genoeg in leven te houden. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-10 12:37
tony28 schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:56:
[...]

Geen idee, Ik kwam het tegen en dacht ik probeer het gewoon.
Mijn note 4 doet het nog steeds,soms wel is een haperinkje maar er valt weer mee te werken zo.
Thx voor de tip van de vriezer, dat heeft bij mij ook geholpen om er weer een oudere firmware op te kunnen zetten. d:)b
Ook de mijne hapert geregeld een paar sec. maar daar is mee te leven, zeker totdat de Note 7 er eindelijk eens komt.

Wat een genot na dat weekje S4 om weer een Note in handen te hebben :P

• tony28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-01-2017
metallicattim schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:26:
[...]

Thx voor de tip van de vriezer, dat heeft bij mij ook geholpen om er weer een oudere firmware op te kunnen zetten. d:)b
Ook de mijne hapert geregeld een paar sec. maar daar is mee te leven, zeker totdat de Note 7 er eindelijk eens komt.

Wat een genot na dat weekje S4 om weer een Note in handen te hebben :P
Mooi man, ik heb uit de play store de app wake lock-powermanager gedownload en deze op partial wake lock gezet.
Toestel draait nu al 2 dagen zonder uitval of haperingen.

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:47
Gaat steeds gekker met mijn note, hij is nu uit zich zelf een systeem update gaan uitvoeren. Ben nu al een half uur aan het wachten.

Samsung zegt dat ik naar hun punt moet komen in A'dam ZO. deze is alleen door de weeks open tot 18:00
Aangezien ik deze en volgende week vol geboekt sta op m'n werk moet ik nog 1.5 week wachten tot ik er mee langs kan:(

Mijn note 2 viel ook steeds uit op het einde.
Na deze telefoon geen Samsung meer voor mij.

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik heb al een tijdje geen last van reboots meer. Wat bij mij werkte was. Zorg ervoor dat je batterij bijna leeg is en zeg je telefoon uit. Zet je telefoon uit en verwijder de batterij en plaats hem opnieuw. Dan de telefoon opladen als hij uit staat. ( langszaam opladen ) :) toen werkte het bij mij weer goed. Ik heb nog wel een paar keer langzaam opgeladen voor de zekerheid maar allee lijkt goed. Hij valt wel snel uit als hij bij de laatste 7% komt maar dat is gewoon slijtage denk ik.

• Señor Sjon
Dat kan een nieuwe accu gewoon oplossen. Lees het wel vaker dat een rotte, oude accu allemaal funky problemen kan veroorzaken.

• metallicattim
HuDie van mij sprong zojuist, tijdens gebruik, weer op een zwart scherm en reageerde niet meer. Gaat dan opeens rebooten en wil nu niet meer verder dan het Samsung logo.

Zucht....................... |:( |:( |:(

Edit,
De accu blijkt opeens helemaal leeg te zijn, terwijl ie zojuist tijdens gebruik nog tussen de 10-15% had voor ie uitviel. De 5% melding had ik nog niet gehad en scherm was nog niet gedimd. Is nu het laden, morgen maar verder kijken, de S4 gaat maar weer mee als backup 😣

[ Voor 40% gewijzigd door metallicattim op 22-09-2016 23:00 ]

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-11 20:40
Waarschijnlijk een andere accu die dat gewoon oplost. Mijn oude accu begaf het ook tussen de 15 a 20 procent en startte ook niet meer op. Stroom eraan en startte gewoon door, accu stond dan op 0%. Andere accu erin, opgelost.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Señor Sjon
Like I said. ;)

Nieuwe originele accu lost denk ik al je problemen op. Heb hier een Note 3 die opeens geen capaciteit verliest gedurende de nacht, maar als ie een halfuur in de originele lader zit, komt er maar 6% bij. Loskoppelen en aan andere lader (van Note4) en er komt wel wat meer bij, maar ook niet echt hard. Daar is ook dus iets fishy aan de hand.

[ Voor 65% gewijzigd door Señor Sjon op 23-09-2016 09:00 ]

• metallicattim
Misschien is dat wel het proberen waard! Zeker gezien de Note7 nu nog wel eens 2 maanden kan gaan duren...

De vorige vervangende accu die ik kocht ( zgn. een originele ) was nog slechter dan diegene die ik al 1,5 jaar gebruikte ( Note 3 ), waar kopen jullie nieuwe accu's?

• Señor Sjon
Ik zoek meestal het Samsung nummer op en google daarop. Vervolgens sla ik alle Verre Oosten sites over, de kans op namaak is daar 99%.

Coolblue verkoopt hem gewoon: http://www.pdashop.nl/pro...note-4-accu-3220-mah.html

Verwijderd

Ik koop me nieuwe accu's altijd bij Gsmpunt.nl zeer goede ervaringen mee.

• metallicattim
https://www.bol.com/nl/p/...batterij/9200000032848545

€16,50, de foto geeft aan dat het exact dezelfde is als diegene die ik erin heb zitten.

https://www.bol.com/nl/p/...rigineel/9200000059355558

€17,99, geeft aan origineel te zijn, maar komt niet overeen met mijn accu

Snap je mijn verwarring? :P

• Señor Sjon
Ik heb nog nooit een accu vervangen, meestal had ik dan alweer een nieuw toestel. ;) De Note 3 is het eerste toestel waar ik zo lang mee doe (buiten een werk Nokia 6230i vroeger).

@metallicattim
Coolblue heeft wat betere voorwaarden dan bol.com, plus dit loopt via een externe aanbieder. Die van 16.50 heeft ook alle specs erbij staan (EAN komt 919x voor op google) De andere (https://www.bol.com/nl/p/...rigineel/9200000059355558) komt alleen op de site van bol.com voor qua EAN en is dus namaak, zo als ook in de reviews staat.

Hier bv die van gsmpunt.nl met ook alle originele codes e.d.: https://www.gsmpunt.nl/ba...-batterij-eb-bn910bbegww/

• metallicattim
Klopt, was die van GSMpunt het bekijken en ik ga die inderdaad bestellen, thx! :)

-edit-
Is inmiddels besteld en onderweg, hopelijk komt ie morgen nog binnen, want het kreng blijft weer constant vast hangen en op zwart gaan. De ene keer komt ie wel weer tot leven, andermaal moet de accu eruit.

-edit2-
Ook de nieuwe accu heeft niet mogen helpen, gisteravond erin gedaan, nog wat mails e.d. verwerkt ermee. Vanmorgen toen ik op stond, was ie weer gecrashed en kreeg ik hem niet meer aan. Na wat accu eruit/erin start ie weer naar de Downloadmode.
Vandaag gaat het kreng naar het repaircenter als ik het red qua tijd.

[ Voor 92% gewijzigd door metallicattim op 26-09-2016 08:06 ]

Thombias schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:18:
[...]

Die firmware van Henk geeft bij mij ook altijd problemen. Dus daar kan je probleem ook zitten.
Is dat zo?

Waarom geven deze door mij geposte firmwares op mijn toestel dan nooit problemen?

Noot: mijn toestel is origineel, dus niet geroot, geen apps disabled etc...
mathy_ schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:21:
[...]

Hier sinds gister het zelfde. Heb er nog geen oplossing voor.

Mijn telefoon wordt ook heel erg warm en de batterij loopt echt leeg.

[afbeelding]
Dat is idd wel heel erg snel!

Hier een screenshot van mijn Note 4:

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/TnrMc1.png

[ Voor 37% gewijzigd door henklbr op 26-09-2016 11:08 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• metallicattim
Vandaag bij repaircenter van Vodafone geweest, maar het zit niet mee...
Zonder aankoopbon (die ik niet heb vanwege aanschaf 2e hands) krijg ik geen garantie.
Volgens de medewerker was dat omdat er geen losse Note4 onderdelen meer zijn en het toestel geheel vervangen moet worden, de bon is dan nodig voor de juiste creditering want die gaat dan naar de bewuste winkel waar ie vandaan komt.

Ik kan de verkoper niet meer bereiken, dus die bon is niet meer te traceren.

Kortom, kan de Note net zo goed in de prullenbak gooien...

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:17

sjaool

Every life should have 9 cats

metallicattim schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:58:
Je kunt eventueel nog naar deze oplossing kijken.

Hier kun je controleren tot wanneer er nog garantie op het toestel zit.

"When you grow up your heart dies"

• metallicattim
sjaool schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:44:
[...]

Je kunt eventueel nog naar deze oplossing kijken.

Hier kun je controleren tot wanneer er nog garantie op het toestel zit.
Garantie is nog tot april 2017.

Bij die site moet ik ook een aankoopbewijs toevoegen, maar toch bedankt voor het meedenken!

• sjaool

sjaool

metallicattim schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:45:
[...]

Bij die site moet ik ook een aankoopbewijs toevoegen, maar toch bedankt voor het meedenken!
Hm... dit had ik dus niet verwacht aangezien het toch wel duidelijk is dat het toestel van Samsung komt. Je zou toch verwachten dat ze aan een serienummer en imei voldoende informatie hebben of een toestel onder garantie gerepareerd kan worden. Misschien kan de vorige eigenaar je aan een bankafschrift of iets dergelijks helpen. Dat zou volgens mij ook moeten gelden als aankoop/garantiebewijs.

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:33

Cybergamer

Wanna Play a Game?

metallicattim schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:45:
[...]

Vreemd, ze geven zelf aan tot wanneer er garantie is, waarom dan nog een bon moeten overhandigen? Ik geloof sowieso niet dat het een verplichting kan zijn als je op een andere manier kan aantonen dat er garantie op zit.

cybergamers.nl

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:28
Cybergamer schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:28:
[...]

Vreemd, ze geven zelf aan tot wanneer er garantie is, waarom dan nog een bon moeten overhandigen? Ik geloof sowieso niet dat het een verplichting kan zijn als je op een andere manier kan aantonen dat er garantie op zit.
Betalingsbewiis via bankafschrift

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• metallicattim
Ja, hij komt echt niet bij Apple vandaan... 8)7
Waarom ze perse willen weten bij welke winkel hij vandaan komt weet ik ook niet exact, lijkt me dat ze het toestel uit eigen voorraad leveren!
Of zouden ze de verkopende winkel benaderen zodat die een nieuw toestel moet leveren en Samsung hen dan weer crediteert? Rare fabrieksgarantie dan. Ik heb het ook op de Samsung FB nagevraagd en die houden ook vol dat zonder bon = geen fabrieksgarantie, zij noemen de reden "gevaar van diefstal", op mijn opmerking van het niet aanwezig zijn van Note 4 onderdelen, gaan ze niet op in.

Drmobile heb ik ook nog gemaild en de situatie uitgelegd, ben benieuwd naar hun reactie, want ik ben het uiteraard met jullie eens dat middels het imei nummer de garantie al bepaald is.

Ik heb wel nog het adres en telefoonnummer gevonden van de verkoper na lang zoeken, maar op Whatsapp staat dat ie op 24-03-2016 voor het laatst actief was, mijn bericht wordt ook niet afgeleverd...
Wel nog via Google een vast telefoonnummer gevonden van dat adres, maar of dat klopt... straks maar eens bellen.
Andere optie is dan nog langsgaan 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door metallicattim op 27-09-2016 08:25 ]

• sjaool

sjaool

metallicattim schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:04:
Ik heb wel nog het adres en telefoonnummer gevonden van de verkoper na lang zoeken, maar op Whatsapp staat dat ie op 24-03-2016 voor het laatst actief was, mijn bericht wordt ook niet afgeleverd...
Enige optie is dan nog langsgaan 8)7
Het is te hopen dat je nog contact met hem kunt krijgen en dat hij de bon nog heeft. In ieder geval een wijze les om bij de volgende tweedehands smartphone ook meteen de aankoopbon er bij te vragen, geen aankoopbewijs dan ook geen deal. Scheelt deze ellende wanneer je garantie nodig hebt. ;)

• metallicattim
Alle nummers zijn niet meer in gebruik... gezien ik het huis ook al op wonen-zuid.nl vond als huurwoning, zegt mij dat ze verhuisd zijn en ik dus nu definitief niet meer aan die aankoopbon kom...

Ontiegelijk wijze les voor de volgende keer inderdaad 8)7

Ik wacht alleen nog op reactie van DrMobile, misschien dat die nog zonder bon kunnen werken.

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zonder aankoopbon (die ik niet heb vanwege aanschaf 2e hands) krijg ik geen garantie.
Volgens de medewerker was dat omdat er geen losse Note4 onderdelen meer zijn en het toestel geheel vervangen moet worden, de bon is dan nodig voor de juiste creditering want die gaat dan naar de bewuste winkel waar ie vandaan komt.

Heb je het ook rechtstreeks bij Samsung geprobeerd?

• metallicattim
Thombias schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:53:
[...]

Heb je het ook rechtstreeks bij Samsung geprobeerd?
Ja, ook die zeggen geen bon = geen fabrieksgarantie

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-11 17:36

Yucko

One clown to rule them all !

Samsung doet niets voor je, die verwijst je gewoon rechtstreeks naar Dynafix en dat is al helemaal een horkenfirma :r

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• metallicattim
Nou, zoals ik al aangaf, ze repareren niks meer aan de Note 4, het toestel wordt gewoon compleet vervangen, dus snap niet waarom Samsung dat niet zelf afhandelt middels de fabrieksgarantie....
Vind het heel klantonvriendelijk om dit probleem bij de klant neer te leggen, ZIJ hebben geen onderdelen meer en ZIJ doen een update waardoor mijn toestel crasht... :(

De letterlijke reactie van Samsung
Ah, duidelijk. Ik kan helaas niets voor je regelen zonder bon, zo loopt nu eenmaal de garantie. ^Nick

[ Voor 17% gewijzigd door metallicattim op 27-09-2016 10:03 ]

• Señor Sjon
Toestel is toch gewoon PHN? Dus Nederlands. Wel bizar dat ze de bon verplicht stellen. Ding is net 2 jaar op de markt.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:37
Ze willen zeker weten dat jij de eigenaar bent. En niet dat ze een toestel repareren of vervangen dat mogelijk gestolen is.

Dus moet jij zorgen voor bewijs dat je de eigenaar bent.

• metallicattim
Dat is inderdaad wat ze aangeven RollieBollie, en ik snap dat ook wel, maar een beetje coulance had ik wel verwacht, zeker nu Samsung al zo slecht in de publiciteit ligt...

-edit-
De fabrieksgarantie is geen plicht en dus mogen ze er zelf voorwaarden voor stellen en blijkbaar houdt Samsung zich daar steevast aan, dus ik heb het nakijken.

[ Voor 33% gewijzigd door metallicattim op 27-09-2016 14:20 ]

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Leuke opsteker:

*O* De Galaxy Note 4 is als beste keus (samen met de Galaxy S7 edge) uit de test van mobiele telefoons door de Consumentenbond gekomen! *O*

Zie voor een overzicht het oktobernummer van de Consumentengids. Dit is natuurlijk geweldig voor een toestel dat op 3 september 2014 in Nederland op de markt kwam. 'Normaal' gaat een toestel 2 jaar mee, maar de Note 4 is blijkbaar nog helemaal bij! :Y

Rapportcijfer 8,2.

De Note 7 en iPhone 7 zijn (nog) niet getest maar scoren waarschijnlijk hoger?!

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:04

Bij mij werd er overigens gewoon gezegd dat ie gerepareerd wordt, ik mag hem binnenkort ook weer aanmelden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• metallicattim
Kreeg je wel dezelfde Note terug? Ligt er natuurlijk ook aan wat ze moeten repareren.

• Phusebox
metallicattim schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:32:
Kreeg je wel dezelfde Note terug? Ligt er natuurlijk ook aan wat ze moeten repareren.
Ja gewoon dezelfde met een nieuw moederbord.

• metallicattim
Waarom zeggen ze mij dan zoiets? Of het is echt pas zeer recent dat het op deze manier gaat. :?

• Phusebox
metallicattim schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:19:
Waarom zeggen ze mij dan zoiets? Of het is echt pas zeer recent dat het op deze manier gaat. :?
Geen idee. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er geen onderdelen meer zijn voor de Note 4.

• metallicattim
Mijn Note is nu onderweg naar Dynafix, ze konden me pas vertellen of het onder garantie kon zodra ze hem in het systeem invoerden, zo niet, krijg ik een prijsopgave en kost het me minimaal 40 euro onderzoekskosten.

Njah, als ie echt kapot is en ik moet het zelf betalen, gaat ie via zonzoo.nl o.i.d. weg, maar ik heb stilletjes toch de hoop dat het onder garantie gemaakt wordt O-)

• Thombias
  • Niet online
metallicattim schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:07:
Mijn Note is nu onderweg naar Dynafix, ze konden me pas vertellen of het onder garantie kon zodra ze hem in het systeem invoerden, zo niet, krijg ik een prijsopgave en kost het me minimaal 40 euro onderzoekskosten.

Njah, als ie echt kapot is en ik moet het zelf betalen, gaat ie via zonzoo.nl o.i.d. weg, maar ik heb stilletjes toch de hoop dat het onder garantie gemaakt wordt O-)
En hoe lang gaat het duren totdat je hem terug hebt van Bynafix?

• metallicattim
Ik heb er weinig hoop op dat het snel gaat gebeuren...
quote: Tim
Nog 1 vraag, bij Vodafone repaircenter in Maastricht vertelden ze mij dat er geen Note 4 onderdelen meer zijn en dat een toestel altijd geheel vervangen wordt als er een reparatie nodig is, klopt dat?
quote: Dynafix
Dat hangt af van Samsung. Onderdelen zijn best lastig te verkrijgen momenteel maar we doen ons best samen met Samsung oplossingen voor iedere klant te zoeken :)
quote: Tim
Dan zal ik maar rekening houden met een langdurige reparatie ;)
Is wel verstandig inderdaad ;)
Maar goed, het toestel doet het nu helemaal niet, dus dit is mijn enige optie momenteel (afgezien van het ding in de prullenbak pleuren, wat ik diverse keren overwogen heb... :X ).
[...]

Die firmware van Henk geeft bij mij ook altijd problemen. Dus daar kan je probleem ook zitten.
En wat voor problemen geven die bij jou dan?

Wel vreemd dat ik (en anderen) helemaal geen problemen ondervinden met de firmwares die ik hier plaats...

Ben toch wel es benieuwd naar je antwoord ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:55
Hierbij kan ik melden dat een nieuwe batterij mijn probleem met uitvallen opgelost hebt, kan nu gewoon nog met 10 procent foto's maken.. Helemaal super

• sjaool

sjaool

Mocht het helemaal niks worden, een nieuw moederbord voor de N910F kost circa €95,- op Aliexpress en een moederbord voor de N910C circa €120,-. Je moet voor het vervangen van het bordje natuurlijk wel enige technische kennis en handigheid hebben. ;)

Ik heb dit bij mijn Note 2 gedaan toen die geest gegeven had. Dat bordje kostte mij toen €45,- (was wel Portugees maar dat maakt niet uit). Die Note 2 draait tot op de dag van vandaag weer als een zonnetje. :)

• tony28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-01-2017

Mijn Note 4 had precies dezelfde problemen als die van jou ,die van mij heeft nu 9 dagen achter elkaar gewerkt zonder 1 herstart of vastloper.
2 dagen terug liep ie weer vast. Heb deze weer in de vriezer gehad en hij deed het weer.
Hij liep toen weer constant vast, ik was vergeten de app wake lock aan te zetten en op partial wake te zetten.
Toen ik dat gedaan had was het weer oke , en sindsdien loopt ie al weer 2 dagen foutloos.
[...]

Vraag:

Hebben meer mensen problemen met de firmwares die ik hier plaats?

Heb gebruiker "Thombias" vorige week gevraagd wat voor problemen hij dan elke keer heeft, maar zwijgt nu in elk opzicht (reageert zelfs niet op een PM!)!

De ROM's die ik hier plaats, heb ik zelf natuurlijk ook op mijn Note 4, en ik heb nergens last van -> draait perfect, en een uitstekende accu-duur!

• Virtua
  • Laatst online: 10:55
Persoonlijk heb ik er geen problemen mee gehad, bij mij was het de accu die brak was, nu ik een originele er in heb werkt mijn mobiel weer zoals van ouds, ik zou zeggen ga door met posten van de roms want ze zijn meer dan welkom
☺☺☺

• metallicattim
henklbr schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:17:
[...]

Vraag:

Heb gebruiker "Thombias" vorige week gevraagd wat voor problemen hij dan elke keer heeft, maar zwijgt nu in elk opzicht (reageert zelfs niet op een PM!)!

De ROM's die ik hier plaats, heb ik zelf natuurlijk ook op mijn Note 4, en ik heb nergens last van -> draait perfect, en een uitstekende accu-duur!
Ik heb ze pas gebruikt, nadat de mijne al on the frits was, dus durf niet te zeggen of de problemen aan de firmware hebben gelegen, ik wacht op de diagnose van Dynafix.

Maar hoe zit dat met die firmwares, "maak" jij die zelf of post je ze alleen maar, en waar komen ze dan vandaan?
metallicattim schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:33:
[...]

Ik heb ze pas gebruikt, nadat de mijne al on the frits was, dus durf niet te zeggen of de problemen aan de firmware hebben gelegen, ik wacht op de diagnose van Dynafix.

Maar hoe zit dat met die firmwares, "maak" jij die zelf of post je ze alleen maar, en waar komen ze dan vandaan?
In andere landen, komen updates meestal eerder/frequenter uit dan in Nederland.

Ik vervang de CSC-bestanden van die firmwares door de Nederlandse (unbranded) PHN-bestanden

• johanneslol
  • Niet online
Mijn note 4 blijft maar rebooten dit slaat echt helemaal nergens meer op. ik flash zometeen maar een duitse rom om te kijken of dat helpt. En over 2 weken stuur ik hem op voor reparatie.

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
henklbr schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:17:
[...]

Vraag:

Bij mij werken ze ook altijd prima, dus bij deze bedankt!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:04
Krijg net weer een update binnen, 491 mb

• sjaool

sjaool

drusloos schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:21:
Krijg net weer een update binnen, 491 mb
PHN of een andere versie?

• mathy_
Gister eindelijk mijn telefoon terug gebracht naar Coolblue.
Die sturen hem op, ben benieuwd hoe hij terug gaat komen.

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:04
sjaool schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:49:
[...]

PHN of een andere versie?
PHN, is de beveiligingpatch van 1 september zie ik zo snel. En wat kleine dingen onder de moterkap

• metallicattim
quote: DrMobile
Dag Tim Mingers,
Je defecte toestel Samsung N910F is goed bij ons aangekomen. Bedankt voor het vertrouwen.
We houden je op de hoogte van het verdere verloop. Zodra je toestel hersteld is, sturen we het naar je terug.
Nog niks over de aankoopbon/garantie, dus het blijft nog even spannend voor mij.

• sjaool

sjaool

drusloos schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:22:
[...]

PHN, is de beveiligingpatch van 1 september zie ik zo snel. En wat kleine dingen onder de moterkap
Mooi, dan hoop ik hem ook binnen nu en een paar dagen te krijgen. :)

sjaool schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:14:
[...]

Mooi, dan hoop ik hem ook binnen nu en een paar dagen te krijgen. :)
Waarschijnlijk morgen beschikbaar via SmartSwitch/Odin

Ik post deze meteen wanneer beschikbaar ;)

Verwijderd

Ik heb een vraagje waar ik zelf niet uit kom, ik heb de Note 4 SM-N9100 gezien voor nog geen 300 euro via onderstaande link, echter is mijn vraag of deze telefoon volledig zal functioneren in Nederland.
Is dit een aantrekkelijke aankoop of moet ik er juist niet aan beginnen?

http://www.dx.com/nl/p/sa...te-852446325#.V_SNQ61f1et

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 07:22:
Ik heb een vraagje waar ik zelf niet uit kom, ik heb de Note 4 SM-N9100 gezien voor nog geen 300 euro via onderstaande link, echter is mijn vraag of deze telefoon volledig zal functioneren in Nederland.
Is dit een aantrekkelijke aankoop of moet ik er juist niet aan beginnen?
Zou een Note 4 sowieso niet meer aanschaffen, aangezien het toestel inmiddels meer dan twee jaar oud is. Updates komen er dan ook niet meer voor uit.

Verder ontbreekt band 20 op deze versie, waardoor 4G niet fatsoenlijk werkt in Nederland.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 05-10-2016 08:09 ]

rens-br schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:09:
[...]

Zou een Note 4 sowieso niet meer aanschaffen, aangezien het toestel inmiddels meer dan twee jaar oud is. Updates komen er dan ook niet meer voor uit.

Verder ontbreekt band 20 op deze versie, waardoor 4G niet fatsoenlijk werkt in Nederland.
Correctie Rens: er komen nog wel updates (beveiligings-updates) uit voor de Note 4, maar geen Android-update meer ;)

Op zich, is de Note 4 nog best een aantrekkelijk toestel...

Verwijderd

Ok, het ontbreken van die band 20 is echt een serieus probleem lees ik, dus ik zie van het bestellen af.
Bedankt voor de geleverde informatie.

https://forums.oneplus.ne...nd-20-is-echt-nodig.1058/

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
henklbr schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:29:
[...]
Correctie Rens: er komen nog wel updates (beveiligings-updates) uit voor de Note 4, maar geen Android-update meer ;)
Ah ok. Netjes dat die nog wel uitkomen, maar de vraag is voor hoelang? Als iemand nu die telefoon aanschaft wil je er toch nog zeker 1 tot 2 jaar mee doen. Zolang zal de updates niet binnen blijven komen ofwel?
rens-br schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:11:
[...]

Ah ok. Netjes dat die nog wel uitkomen, maar de vraag is voor hoelang? Als iemand nu die telefoon aanschaft wil je er toch nog zeker 1 tot 2 jaar mee doen. Zolang zal de updates niet binnen blijven komen ofwel?
Da's idd waar; alhoewel gister de Note 3 nog een update heeft gehad in Luxemburg (beveiligings-update september, maar nog steeds op Android 5.0)

Ben je niet zo geïnteresseerd in updates maar in een goed werkend toestel, dan is de Note 4 nog steeds een goede keus (met gelukkig nog een vervangbare accu)...

De prijs zal nu ook wel een stuk lager zijn ;)

• sjaool

sjaool

henklbr schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:29:
[...]
Op zich, is de Note 4 nog best een aantrekkelijk toestel...
Zeker weten, ook qua uiterlijk nu de meeste nieuwe toestellen steeds meer op elkaar gaan lijken. :)

• 4Reload
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-11 13:32
henklbr schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:35:
[...]

Da's idd waar; alhoewel gister de Note 3 nog een update heeft gehad in Luxemburg (beveiligings-update september, maar nog steeds op Android 5.0)
Ook de Note 4 heeft voor Nederland weer een update gehad met de september security updates.
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/nmYDAn.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/57fqZX.png

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Nederland (PHN), gereleased 06 okt 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) Note 4.

Dit is officiële Samsung ROM, dus knox wordt niet getriggered!

Er is geen data-verlies, maar een back-upje kan nooit kwaad...

What's new:
* September security patches (Samsung Android Security Updates)
* Samsung Cloud
* Stability Improvements

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9117724
Build date Fri, 02 Sep 2016 07:08:46 +0000
Security Patch Level 2016-09-01
Product code PHN
PDA N910FXXU1DPI3
CSC N910FPHN1DPI1
Download for install with ODIN: MegaNZ

UN-ZIP the archive, and place the MD5-file in AP in Odin!

[ Voor 8% gewijzigd door henklbr op 06-10-2016 18:20 ]

• mathy_
mathy_ schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:12:
Gister eindelijk mijn telefoon terug gebracht naar Coolblue.
Die sturen hem op, ben benieuwd hoe hij terug gaat komen.
Even een Quote van mij zelf.

Ik kreeg bericht van Coolblue.
Uw Samsung Galaxy Note 4 N910C Zwart is onderzocht en we hebben besloten een specialist in te schakelen.
Vandaag zal uw product worden doorgestuurd naar een erkende reparateur.
Nu is het zo dat ik een F heb ingeleverd en niet een C.

Serial en IMEI nummer staan wel goed in de berichtgeving.

Ben benieuwd wat ik terug ga krijgen.

• Señor Sjon
De laatste die ze te koop hadden was de C, zal wel een productkoppeling in hun systeem zijn.

• Thombias
  • Niet online
..

[ Voor 97% gewijzigd door Thombias op 06-10-2016 12:06 ]

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38
johanneslol schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:19:
Mijn note 4 blijft maar rebooten dit slaat echt helemaal nergens meer op. ik flash zometeen maar een duitse rom om te kijken of dat helpt. En over 2 weken stuur ik hem op voor reparatie.
Waarschijnlijk is (zoals bij veel mensen) je geheugen kapot. Dus je moederbord moet vervangen worden...

Enige oplossing is reparatie ;)

• 4Reload
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-11 13:32
henklbr schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:41:
Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Nederland (PHN), gereleased 06 okt 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) Note 4.
Ik weet niet hoor, maar waarom een PHN rom aanpassen naar PHN rom ? 8)7

• sjaool

sjaool

4Reload schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:28:
[...]

Ik weet niet hoor, maar waarom een PHN rom aanpassen naar PHN rom ? 8)7
Waarschijnlijk gewoon een copy & paste foutje. Niks bijzonders.

sjaool schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:31:
[...]

Waarschijnlijk gewoon een copy & paste foutje. Niks bijzonders.
Correct ;)
*knip*. Niet de tijd en de plek om dit te bespreken.

[ Voor 78% gewijzigd door rens-br op 06-10-2016 13:31 ]

• mathy_
k---evi-n schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:10:
[...]

Waarschijnlijk is (zoals bij veel mensen) je geheugen kapot. Dus je moederbord moet vervangen worden...

Oké ik had nog niet gehoord dat het komt door kapot geheugen.

Verwacht ook een reparatie. Als hij het daarna weer doet vind ik het prima.
Señor Sjon schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:49:
De laatste die ze te koop hadden was de C, zal wel een productkoppeling in hun systeem zijn.
Dat zal het wel zijn. Ze konden het niet meer aanpassen. Maakt mij ook niet heel veel uit als ik een nieuwe C terug zou krijgen ;)

Verwijderd

henklbr schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:41:

Dit is officiële Samsung ROM, dus knox wordt niet getriggered!

Er is geen data-verlies, maar een back-upje kan nooit kwaad...

What's new:
* September security patches (Samsung Android Security Updates)
* Samsung Cloud
* Stability Improvements

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9117724
Build date Fri, 02 Sep 2016 07:08:46 +0000
Security Patch Level 2016-09-01
Product code PHN
PDA N910FXXU1DPI3
CSC N910FPHN1DPI1
Download for install with ODIN: MegaNZ

UN-ZIP the archive, and place the MD5-file in AP in Odin!
Henk,

Zo te zien is de changelist vrijwel hetzelfde als van de rom van vorige maand... Security patch level 01-09-2016. Wellicht dat ik dan een maandje oversla ;)

• metallicattim
Dag Tim Mingers,

We weten dat je al uitkijkt naar de terugkomst van je trouwe mobiele toestel Samsung N910F

Nog even geduld!

Een specifiek onderdeel is op weg naar ons om de reparatie te voltooien - dit duurt iets langer dan verwacht.

We laten je dan ook iets weten zodra je toestel weer als nieuw is.

Ondertussen geniet je toestel van de allerbeste zorgen.

Tot gauw!
Volgens mij wordt ie toch onder garantie gemaakt, anders had ik toch eerst een offerte moeten ontvangen! :D

• johanneslol
  • Niet online
k---evi-n schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:10:
[...]

Hoe kan ik dat testen ?:) ik moet hem sowieso nog opsturen want mijn spen werkt niet meer en er is stof in de front cam.

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38
johanneslol schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:42:
[...]

Hoe kan ik dat testen ?:) ik moet hem sowieso nog opsturen want mijn spen werkt niet meer en er is stof in de front cam.
Kun je niet echt testen, ik kreeg constant een reboot en kwam die op HighSpeed mode (download mode) en kwam er een mmc error.

Heb aan samsung opgegeven dat hij de heletijd uitviel en hebben ze de batterij getest en hebben ze het moederbord vervangen.

Ik heb al 2 bekende gezien met deze problemen en hun hebben het ook opgestuurd incl mijzelf (dus 3 totaal :D)

En zoek maar eens op mmc read failure note 4. Het valt dan op dat iedereen na ongeveer 2 jaar pas deze problemen met opnieuw opstarten krijgt :p

• johanneslol
  • Niet online
k---evi-n schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:53:
[...]

Kun je niet echt testen, ik kreeg constant een reboot en kwam die op HighSpeed mode (download mode) en kwam er een mmc error.

Heb aan samsung opgegeven dat hij de heletijd uitviel en hebben ze de batterij getest en hebben ze het moederbord vervangen.

Ik heb al 2 bekende gezien met deze problemen en hun hebben het ook opgestuurd incl mijzelf (dus 3 totaal :D)

En zoek maar eens op mmc read failure note 4. Het valt dan op dat iedereen na ongeveer 2 jaar pas deze problemen met opnieuw opstarten krijgt :p
Dit probleem heb ik niet. Hij reboot gewoon en geeft aan dat de batterij leeg was. Ook is mijn note 4 nog geen 2 jaar. :) maar ongeveer 1 jaar en 4 maanden. Ik heb de bovenste firmware geflashed. _/-\o_ bedankt. Verder lijkt het rebooten alleen te gebeuren als ik de batterij heb opgeladen via fast charge.

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11 22:03
metallicattim schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:30:
[...]

Volgens mij wordt ie toch onder garantie gemaakt, anders had ik toch eerst een offerte moeten ontvangen! :D
Dat dacht ik van die van mij ook. Donderdag op laten halen door dynafix. Vrijdagochtend een mail dat ze wachten op onderdelen. Keek ik even later op http://www3.dynafix.com/ascima/trace. Zie ik dat het toestel wordt gecrediteerd? Dat houdt dus in dat mijn toestel niet meer te repareren is. En ik denk dat er geen note 4's meer leverbaar zijn. (kan online geen webshops meer vinden die ze kan leveren). Daar baal ik dus flink van want ik wil eigenlijk gewoon mijn note terug of een nieuwe note en geen ander toestel. Maandag maar even dynafix contacteren over hoe en wat nu verder. Hopelijk komt samsung zelf met een voorstel en misschien loop ik wel op de feiten vooruit.

[ Voor 6% gewijzigd door maukoo op 08-10-2016 20:36 ]

• metallicattim
maukoo schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:34:
[...]

Dat dacht ik van die van mij ook. Donderdag op laten halen door dynafix. Vrijdagochtend een mail dat ze wachten op onderdelen. Keek ik even later op http://www3.dynafix.com/ascima/trace. Zie ik dat het toestel wordt gecrediteerd? Dat houdt dus in dat mijn toestel niet meer te repareren is. En ik denk dat er geen note 4's meer leverbaar zijn. (kan online geen webshops meer vinden die ze kan leveren). Daar baal ik dus flink van want ik wil eigenlijk gewoon mijn note terug of een nieuwe note en geen ander toestel. Maandag maar even dynafix contacteren over hoe en wat nu verder. Hopelijk komt samsung zelf met een voorstel en misschien loop ik wel op de feiten vooruit.
:X

Ik kijk zojuist op die site naar de mijne ( ligt er wel al sinds 3 okt. ) en er staat:
Onderstaand ziet u de huidige status van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Logistiek - Afstand gedaan; product blijft bij repair center 7-10-2016 11:15

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling: Product gecrediteerd door externe technische dienst
Maar er staat ook:
Kopie aankoopbewijs meegestuurd: Ja
En dat is dus niet het geval, dus in hoeverre dit betrouwbare gegevens zijn...!?

De DrMobile site ligt sowieso achter, want daar staat nog status "Wachten op ontvangst van toestel"
Ook ik ga maandag maar eens bellen wat nu gaande is exact!

• maukoo
metallicattim schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 00:00:
[...]

:X

Ik kijk zojuist op die site naar de mijne ( ligt er wel al sinds 3 okt. ) en er staat:

[...]

Maar er staat ook:

[...]

En dat is dus niet het geval, dus in hoeverre dit betrouwbare gegevens zijn...!?

De DrMobile site ligt sowieso achter, want daar staat nog status "Wachten op ontvangst van toestel"
Ook ik ga maandag maar eens bellen wat nu gaande is exact!
Bij mij staat dat ik geen aankoopbon bijgeleverd heb terwijl die onderin het formulier wr gewoon bij staat en ik hem gewoon kan downloaden. Die site van dr mobile loopt idd achter. Die trace site is wel actueel. Ik hoop gewoon op een nieuwe note 4 desnoods gerefurbished.

Ik heb nog wel chatcontact met dynafix gehad afgelopen vrijdag maar toen crashde mijn browser:

13:52:20 [ik] Goeiemiddag. Ik heb gisteren mijn telefoon op laten halen door jullie. Nu kreeg ik vanochtend een mail met de mededeling dat de te repareren onderdelen niet voorradig zijn. Nu keek ik net bij de status van mijn reparatie en zie dat mijn toestel gecrediteerd is. Wat houdt dit voor mij in?

13:52:24 [ik] iRMADRSAxxxxxxx

13:52:55 [Agent] ik ga het even voor u nakijken

13:53:03 [ik] Prima

13:54:24 [Agent] Ja, we hebben een verzoek tot crediteren ingedient bij de fabrikant, zodra deze hiervoor goedkeuring verlenen wordt dit gecommunieceerd met de leverancier

13:54:55 [Agent] met wat voor oplossing samsung gaat komen kunnen wij helaas niet zien

13:59:41 [Agent] Als u niet reageert zijn wij genoodzaakt om de chat te sluiten.

14:01:12 [Agent] All Agents have left the conversation

Ga morgen wel even contact met dynafix opnemen. Heb dit toestel los aangrschaft en niet icm abonnement. Normaal gesproken geedt de provider je dan de keus of je hetzelfde toestel weer wilt als die nog leverbaar is of anders een lijst met andere toestellen die je kunt kiezen (been there done that).

Maar ik lees op google wat horrorverhalen dat de fabrikant (samsung) een creditnota naar het bedrijf stuurt waar je het toestel gekocht hebt ipv de klant opties voor te leggen. En aangezien ik het toestel buiten de winkel om heb opgestuurd hebben die geen benul wat er speelt. Ook heeft die winkel de note 4 niet meer op voorraad.

Hopelijk krijg ik dus gewoon te horen dat samsung mij een nieuwe/refurb note 4 levert. Ik ga er morgenochtend ff achteraan en laat het hier weten.

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:48

svijf

b5beveiliging.nl

Mijn Note 4 ook weggebracht voor geheugenproblemen.
Start regelmatig opnieuw op. Soms ook verder dan Samsung logo.
Als die het dan al doet, is die vreselijk traag.
Ben benieuwd...

• Terrie
  • Laatst online: 13:02

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Mijn note 4 werkt me nu echt op m'n zenuwen!
Ik heb een nieuwe batterij geplaatst, omdat de oude telkens bij 30% uitviel. Maar tegenwoordig met de nieuwe batterij crashed de telefoon als ik bijvoorbeeld snapchat open? Met andere apps nog niet echt gehad. Ook is de batterij duur echt om te huilen tegenwoordig.

Iemand ervaring hier mee?

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• metallicattim
maukoo schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 08:58:
[...]

Hopelijk krijg ik dus gewoon te horen dat samsung mij een nieuwe/refurb note 4 levert. Ik ga er morgenochtend ff achteraan en laat het hier weten.
Ik ga ook vandaag eff bellen, want zeker nu de Note 7 steeds verder weg lijkt te zijn, zou ik HEEL graag de Note 4 weer gaan gebruiken tot volgend jaar en misschien de Note 8 komt.

• mathy_
Terrie schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:28:
Ik heb een nieuwe batterij geplaatst, omdat de oude telkens bij 30% uitviel. Maar tegenwoordig met de nieuwe batterij crashed de telefoon als ik bijvoorbeeld snapchat open? Met andere apps nog niet echt gehad. Ook is de batterij duur echt om te huilen tegenwoordig.

Als je de laatste pagina zou lezen..... :9

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-11 17:36

Yucko

One clown to rule them all !

Terrie schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:28:

ik had hier ook last van (uiitval bij 30%) terwijl de accu een paar maanden geleden vervangen is door een nieuwe exemplaar.

Vorige week de laatste nieuwe DBT firmware erop geflasht (clean) in de hoop dat het probeem software-matig is, maar vooralsnog niet aangedurfd om hem tot voorbij de 30% leeg te laten lopen :/

Helaas wel problemen met de rotatie van het scherm die van 1 op het andere moment niet meer lijkt te werken (alleen apps die bij fullscreen in landscape gaan werken wel, de rest blijft in portrait stand staan). Ik heb dit 'opgelost' door een dirty flash te doen dus hopelijk is dat probleem getackeld.

Ik hoop op het einde van de dag te weten of het probleem met uitval bij 30% accu opgelost is.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Terrie
  • Laatst online: 13:02

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Yucko schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:40:
[...]

ik had hier ook last van (uiitval bij 30%) terwijl de accu een paar maanden geleden vervangen is door een nieuwe exemplaar.

Vorige week de laatste nieuwe DBT firmware erop geflasht (clean) in de hoop dat het probeem software-matig is, maar vooralsnog niet aangedurfd om hem tot voorbij de 30% leeg te laten lopen :/

Helaas wel problemen met de rotatie van het scherm die van 1 op het andere moment niet meer lijkt te werken (alleen apps die bij fullscreen in landscape gaan werken wel, de rest blijft in portrait stand staan). Ik heb dit 'opgelost' door een dirty flash te doen dus hopelijk is dat probleem getackeld.

Ik hoop op het einde van de dag te weten of het probleem met uitval bij 30% accu opgelost is.
Ik heb er nu de goedkoopste chinese batterij inzitten (al 5mnd) en hij valt niet meer uit bij 30%. Alleen crashed de telefoon bij te zware belasting. Zal vast wel een geheugen probleem zijn dan. Het lijkt wel veel gezeur met al die notes... mijn vader zijn note 1 is ook al een moederbord reparatie rijker. Nu uitstel met note 7.. gaat lekker.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• metallicattim
"Er zijn meer dan 5 wachtenden voor u, de gem. wachttijd bedraagt meer dan 6 min."

Ja fijn Dynafix, dat kunnen dus ook 20 wachtenden en 60 min wachttijd zijn... 8)7
Geef mij aan hoeveel het er exact zijn of geef me een geschatte wachttijd!

• maukoo
metallicattim schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:01:
"Er zijn meer dan 5 wachtenden voor u, de gem. wachttijd bedraagt meer dan 6 min."

Ja fijn Dynafix, dat kunnen dus ook 20 wachtenden en 60 min wachttijd zijn... 8)7
Geef mij aan hoeveel het er exact zijn of geef me een geschatte wachttijd!
Ik kreeg ze telefonisch ook niet te pakken (lees. Duurde mij te lang). Weer via de chat geprobeerd:

-----------------------------

11:09:55 [ik] Maar hoe gaat de afhandeling dan te werk? Dat gaat dan tussen mij en samsung neem ik aan?

11:10:10 [ik] en hoe lang gaat dat nog duren?

11:10:44 [Agent] zodra de credit is goedgekeurd wordt er contact met u opgenomen, u zal van ons een email krijgen hierover

11:11:09 [Agent] wij weten niet hoelang dit zal duren dit kun u het beste navragen bij samsung
---------------------

Dus ik samsung geprobeerd te bellen... Gemiddelde wachttijd 10 minuten. Heb het nu via Facebook messenger gedaan. Hele verhaal uitgelegd inc screenshot van reparatieformulier van dynafix. Wacht nog op reactie.

• metallicattim
Ja heb het ook diverse keren geprobeerd en weer opgegeven....

Dus jij hebt wel al bevestiging dat je het toestel niet meer terug gaat krijgen?

Die credit zal dan wel bestaan uit een gereduceerd tarief voor een ander Samsung model?

• Señor Sjon
Denk dat Samsung eerst wat boze Note7-to-be-eigenaren te woord aan het staan is. ;)

• maukoo
metallicattim schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:39:
Ja heb het ook diverse keren geprobeerd en weer opgegeven....

Dus jij hebt wel al bevestiging dat je het toestel niet meer terug gaat krijgen?

Die credit zal dan wel bestaan uit een gereduceerd tarief voor een ander Samsung model?
Min of meer idd. Wacht dus alleen nog op goedkeuring vanaf de Samsung kant. Er zal toch nog wel ergens een note 4 bij ze in het magazijn liggen? Desnoods sturen ze me een s6 edge+ op.

• Señor Sjon
Die laatste ligt al even bij Vodafone in de voordeelbakken. ;)

• johanneslol
  • Niet online
:) Eventjes een update, het random rebooten en uitvallen lijkt de zijn opgelost door de bovenstaande update in combinatie met deze app>>

Google Play: Package Disabler Pro (Samsung)

Deze heeft ook heel veel geholpen met vrije ram ! :) ik had altijd het ram vol, maar nu heb ik nog vrije ram met hetzelfde gebruik!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:36
Thanks voor de tip, net gekocht en geïnstalleerd. Moet ik nog iets aanpassen of iets?

• johanneslol
  • Niet online
W84 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:50:
Thanks voor de tip, net gekocht en geïnstalleerd. Moet ik nog iets aanpassen of iets?
:) Ik heb hem geinstalleerd en hem gewoon de standaard bloatware uit laten schakelen. Verder vond ik nog los wat bloatware dat ik uitgezet heb :) maar dat is maar een klein beetje ram! :) gewoon die standaard uit laten schakelen en je bent al een heel stuk verder. ( Let wel even op hij schakelt ook dingen als de standaard muziek speler uit dan. :) Maar dat vond ik niet echt bloatware)

• metallicattim
maukoo schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:58:
[...]

Min of meer idd. Wacht dus alleen nog op goedkeuring vanaf de Samsung kant. Er zal toch nog wel ergens een note 4 bij ze in het magazijn liggen? Desnoods sturen ze me een s6 edge+ op.
Ik hoop dat ze nog nieuwe Note 4's hebben! Nu dat de Note 7 niet meer doorgaat, zou ik echt niet weten wat ik anders zou moeten gebruiken todat eventueel de Note 8 uitkomt... de Note 5 is helaas lastig verkrijgbaar en al helemaal niet incl. abonnement.
Ik denk dat ik dan toch weer een Note 4 koop, hetzij nieuw of 2e hands...

Ik kreeg overigens een soortgelijk antwoord:
Goedemiddag Tim,

We hebben van Samsung het verzoek ontvangen hiervoor een alternatieve oplossing te zoeken. Dit houdt in dat Samsung de case overneemt en gaat kijken of zij een vervangend toestel kunnen inzetten of hiervoor een credit zal gaan inzetten. De reden hiervoor is dat de levering van de onderdelen helaas nog enige tijd op zich zou laten wachten en ook Samsung op dit moment niet kan aangeven hoe lang dit nog zou gaan duren. Momenteel zijn we dus in overleg met Samsung omtrent je case en wordt je uiteraard direct geïnformeerd zodra we hierover meer weten.

Met vriendelijke groet, ^Klantenservice

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 11-10-2016 08:29 . Reden: Naam verwijderd ]

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:36
johanneslol schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:41:
[...]

:) Ik heb hem geinstalleerd en hem gewoon de standaard bloatware uit laten schakelen. Verder vond ik nog los wat bloatware dat ik uitgezet heb :) maar dat is maar een klein beetje ram! :) gewoon die standaard uit laten schakelen en je bent al een heel stuk verder. ( Let wel even op hij schakelt ook dingen als de standaard muziek speler uit dan. :) Maar dat vond ik niet echt bloatware)
Top man, echt nogmaals bedankt voor de tip. Want ik heb geen reboot meer gehad en het toestel lijkt veel soepeler/stabieler te draaien. :D
Pagina: 1 ... 43 ... 48 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support

Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!