• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:44
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:03:
[...]

Het kan ook nog aan het verval van je batterij liggen. Ik heb net een nieuwe originele batterij gekocht in Utrecht en haal makkelijk een dag.
Snap ik, maar als dat verschil direct zo groot is na de update, ligt het daar niet aan.

@sahool: ik zal de rom er nog eens overheen flashen

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:11
Wat ga ik doen aan een telefoon die leegloopt tijdens het navigeren met google maps die aan een stevige lader hangt. (of 1A vanaf mijn auto radio) of 3.1A uit de sigaretten aansteker.

En kan ik een dirty flash doen van mijn geroote note4 of haalt hij de root dan weer weg?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:17

sjaool

Every life should have 9 cats

Een lader van 2 Ampère moet genoeg zijn om de telefoon bij te laden als je navigatie en dergelijke aan hebt staan. Als hij met zo'n lader toch leegloopt zou ik omkijken naar een nieuwe accu.

Volgens mij verlies je sowieso root bij het flashen van een rom. Maar dit weet ik niet zeker.

"When you grow up your heart dies"

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Jongens bij deze een vraag, ik heb onlangs android 6.0.1 hier geflashed maar nu werkt opeens mijn s-pen niet meer op een deel van het scherm... Ik gebruik mijn s-pen vrij vaak en dit is dus ook zeer hinderlijk. Ik heb al geprobeerd hem uit de case te halen, de batterij te vervangen, de s-pen punt aan te passen, de screen protector te verwijderen en zelfs een dirty flash gedaan maar niks helpt. Het vreemde is echter dat het soms spontaan toch even lukt... Hoe groot is de kans dat dit een hardware issue is? of zal een factory reset dit fixen?

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-10 12:02
Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:05:
Wat ga ik doen aan een telefoon die leegloopt tijdens het navigeren met google maps die aan een stevige lader hangt. (of 1A vanaf mijn auto radio) of 3.1A uit de sigaretten aansteker.

En kan ik een dirty flash doen van mijn geroote note4 of haalt hij de root dan weer weg?
Dirty flash kan (doe ik ook altijd) maar je raakt je root wel kwijt. Deze zal je daarna opnieuw moeten installeren.

Mijn Cardmarket-profiel

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:44
sjaool schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:02:
Wat nog wel eens wil helpen is om de in deze thread geposte PHN rom (of andere rom als je gene PHN toestel hebt) over de OTA update heen te flashen. Hierbij blijft er volgens mij minder rommel achter dan wanneer je alleen de OTA update blijft gebruiken. Ik heb dit ook bij mijn toestel gedaan en ik moet zeggen dat hij hierdoor een stuk soepeler draait.

Voordeel hierbij is ook dat je geen compleet nieuwe install hoeft te doen omdat al je gegevens bewaard blijven.
Dank voor deze tip. Gisteren gedaan en het lijkt vooralsnog beter te zijn. Nog niet zo goed als onder LP, maar niet meer zo extreem slecht als de eerste 2 weken na de update naar MM.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:41
Sinds kort eindelijk de note 4 geüpdatet naar Android 6 en het werkte heerlijk! Tot voor kort geen enkele problemen ondervonden, echter sinds vandaag werkt de air command functie bij de s-pen niet meer. Bij instellingen kan ik de functie niet aan of uit zetten en bij optie na loskoppelen staat gewoon air command.

Iemand een tip om dit op te lossen? Gebruikte wel vaak deze functie...

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
rkvvkevin schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:13:
Sinds kort eindelijk de note 4 geüpdatet naar Android 6 en het werkte heerlijk! Tot voor kort geen enkele problemen ondervonden, echter sinds vandaag werkt de air command functie bij de s-pen niet meer. Bij instellingen kan ik de functie niet aan of uit zetten en bij optie na loskoppelen staat gewoon air command.

Iemand een tip om dit op te lossen? Gebruikte wel vaak deze functie...
Mogelijk helpt de data/cache van de aircommand app wissen.
Mocht dat niet lukken dan is een factory reset ook nog een optie.

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
Thombias schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:09:
[...]

Mogelijk helpt de data/cache van de aircommand app wissen.
Mocht dat niet lukken dan is een factory reset ook nog een optie.
Had de data en cache al gewist, helaas zonder succes. Misschien iemand anders ervaring zonder reset?

Verwijderd

Apk zoeken op xda.

• ChokingHazard
rkvvkevin schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:59:
[...]

Had de data en cache al gewist, helaas zonder succes. Misschien iemand anders ervaring zonder reset?
Eventueel kun je de apk extracten uit de rom. Vaak kun je de apk's ook los vinden. Of iemand hier moet zo vriendelijk zijn deze even te uploaden. Ik draai een custom rom dus kan het helaas niet voor je doen.

Mijn Cardmarket-profiel

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/cZJdNb.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/j1kaZz.png

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Duitsland (DBT), gereleased 14 jul 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) Note 4.

Dit is officiële Samsung ROM, dus knox wordt niet getriggered!

Er is geen data-verlies, maar een back-upje kan nooit kwaad...

What's new:
* July security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 7733605
Build date Fri, 01 Jul 2016 13:28:42 +0000
Security Patch Level 2016-07-01
Product code PHN
PDA N910FXXS1DPG1
CSC N910FPHN1DPE1
Download for install with ODIN: MegaNZ

UN-RAR the archive, and place the TAR-file in AP in Odin!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Dj Neo Ziggy
Thanx deze ga ik over mijn geroote versie gooien. Klaar met dat geroot.
Toestel loopt zo snel leeg.
Voordat ik op vakantie ga, ga ik een nieuwe batterij halen. En ik wil een 128gb kaartje.
Kan iemand een goede aanraden. Omdat ik hier voorheen las dat dat ook je toestel drainde.

Zo ik heb hem erover heen gezet. Ding vliegt weer, en ik heb weer wat "snappyness" terug.

[ Voor 14% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 16-07-2016 22:17 ]

• Dj Neo Ziggy
Zo en een nieuwe bug erbij te pakken.
Zodra mijn wifi aan staat en mijn 4g, gaat ie niet automatisch over naar wifi en krijg dus wel het icoon van wifi maar blijft het icoon van 4g knipperen.. Aan uit aan uit. Het verdwijnt wel als ik data verbinding uit zet.
Tevens staat die downloadbooster en slimme netwerkwissel uit.

Verwijderd

Conclusie dat het 'bug' is, is wel erg snel gemaakt.

• sjaool

sjaool

Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:18:
Zo en een nieuwe bug erbij te pakken.
Zodra mijn wifi aan staat en mijn 4g, gaat ie niet automatisch over naar wifi en krijg dus wel het icoon van wifi maar blijft het icoon van 4g knipperen.. Aan uit aan uit. Het verdwijnt wel als ik data verbinding uit zet.
Tevens staat die downloadbooster en slimme netwerkwissel uit.
Dit "probleem" heb ik zo af en toe ook maar dan met H+. Geen idee wat het is. Soms staat de wifi verbonden en blijft toch H+ ernaast in beeld staan.

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11 16:14
rohit schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:14:
Nou pfff sd kaart eruit gehaald, reboot constant als ik snapchat... dus lijkt mij in de app te zitten.. ga hem nu verwijdere en opnieuw installeren.

hmm weer een stukje verder, snapchat verwijderd open ik de camera app, zet ik de frontcam aan reboot die weer... camera gaar?

nou net ff opnieuw geflashed met odin.. 1e keer reboot al bij de pincode.. ga maar eens alles backuppen op de pc.. en binnekort maar eens clean install proberen. anders opsturen!
ik had goeddeels hetzelfde. na een echte clean install (delete cache/factory reset) nu een week lang helemaal stabiel.

vreemde was dat ik dit(factory reset) bij de eerste keer dat ik naar 6.0.1 was gegaan ook al had gedaan. toen echter meteen geroot en met titanium backup wat apps teruggezet. iedere paar dagen (en soms meerdere keren per dag) een lockup. dit keer niets met titanium backup gedaan, en nu wel helemaal stabiel en lag-loos/vloeiend.

[ Voor 8% gewijzigd door wezzley op 23-07-2016 13:16 ]

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:39
heb sinds gisteren dat het toestel continue even vastloopt.
Het is nu erger geworden en krijg de melding System-ui is gestopt
Nu loopt hij gelijk na het opstarten vast. Zie de iconen maar verder bevroren.
Toestel word ook warrm.

iemand tips?

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-11 16:32

Bullet NL

Eigen Wijs

Artwido schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 23:47:
heb sinds gisteren dat het toestel continue even vastloopt.
Het is nu erger geworden en krijg de melding System-ui is gestopt
Nu loopt hij gelijk na het opstarten vast. Zie de iconen maar verder bevroren.
Toestel word ook warrm.

iemand tips?
Op basis van je huidige gegevens, een back-up maken en fabriek reset.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Artwido
Bullet NL schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:07:
[...]

Op basis van je huidige gegevens, een back-up maken en fabriek reset.
ik heb ondertussen inderdaad een fabriek reset gedaan door middel van de powerknop/home/volume up
Daarna gekozen voor wipe data factory reset.
Nu is mijn telefoon weer redelijk te gebruiken maar nog steeds bevriest hij regelmatig even.
En ook af en toe een spontane reboot.

• nielsjo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-07 14:14
Mijn vader heeft een note 4 maar deze heeft nog steeds geen update gehad, zowel ota als Kies. Beetje vreemd dit aangezien ik dacht dat alle note 4 toestellen inmiddels wel de update aangeboden hadden gekregen.

• sjaool

sjaool

nielsjo schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:25:
Mijn vader heeft een note 4 maar deze heeft nog steeds geen update gehad, zowel ota als Kies. Beetje vreemd dit aangezien ik dacht dat alle note 4 toestellen inmiddels wel de update aangeboden hadden gekregen.
Dat hebben ze ook. Is het toestel misschien geroot? En anders moet je even kijken welke CSC het toestel heeft.

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Heb mijn Note 4 op dag van release contant gekocht, en begin nu toch wat problemen te ondervinden.
De batterij loopt enorm hard leeg... red het met normaal gebruik meestal maar tot een uur of 15:00, daarna moet ik echt weer opladen.

Ik dacht dat door het QuickChargen de batterij misschien een opdonder heeft gehad. Daarom op het internet een nieuwe besteld. Geen verschil whatsoever.

Nu bedenk ik me alleen... ik heb nog m'n telefoon nog nooit teruggezet naar fabrieksinstellingen, na welke update dan ook. Kan dit er iets mee te maken hebben, of is het een mythfix?

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• nielsjo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-07 14:14
sjaool schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:31:
[...]

Dat hebben ze ook. Is het toestel misschien geroot? En anders moet je even kijken welke CSC het toestel heeft.
Zijn toestel is niet geroot,zal morgen eens zijn csc navragen.

• sjaool

sjaool

Als je de CSC hebt kun je hem zo met Odin flashen. En anders kun je de rom die hier in de thread staat er ook op zetten.

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
DutchManticore schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:36:
Heb mijn Note 4 op dag van release contant gekocht, en begin nu toch wat problemen te ondervinden.
De batterij loopt enorm hard leeg... red het met normaal gebruik meestal maar tot een uur of 15:00, daarna moet ik echt weer opladen.

Ik dacht dat door het QuickChargen de batterij misschien een opdonder heeft gehad. Daarom op het internet een nieuwe besteld. Geen verschil whatsoever.

Nu bedenk ik me alleen... ik heb nog m'n telefoon nog nooit teruggezet naar fabrieksinstellingen, na welke update dan ook. Kan dit er iets mee te maken hebben, of is het een mythfix?
Ervaar hier exact hetzelfde

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:33

Cybergamer

Wanna Play a Game?

DutchManticore schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:36:
Kan er zeker mee te maken hebben! De details weet ik niet precies, maar ik heb hetzelfde ervaren destijds met mijn Note 2 (nog niet met mijn Note 4, maar dat komt omdat ik altijd een clean flash doe als ik een nieuwe ROM erop zet, juist om dit soort problemen te voorkomen)

Zelfde heb ik inmiddels ook meegemaakt met windows upgraden. Met name als er van windows Vista/7 naar 8 en dan naar Windows 10 geupgrade is. Maar dat ligt om een of andere manier aan de partities van de harde schijven volgens mij (correct me of I'm wrong please!). Want als ik eerst W8 install en dan upgrade naar W10 is er niets aan de hand.

Misschien is zo'n zelfde oorzaak ook wel bij Android waardoor die instabiel werkt?

cybergamers.nl

• Artwido
Omdat ik na een factory reset nog steeds een telefoon heb die af en toe even bevriest en reboot vroeg ik mij af of ik nog meer moet en kan doen. In het recovery menu staan nog meer opties.

• Dj Neo Ziggy
Aan de andere kant is het natuurlijk wel zot dat je je telefoon zou moeten wipen na een update van Android. (Dus van 4 naar 5 naar 6)

• prutser001
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb mijn Note4 (Note3 en 2 ook btw) nog nooit een factory reset gegeven en altijd gewoon de updates geinstalleerd toen ik ze zelf gebruikte, alleen toen ik ze uitleende heb ik ze wel reset. Wat ik wel vervangen heb zijn de accu's. En op dit moment doen al mijn telefoons het nog. (Note 2 bij mijn pa en Note 3 bij de vriendin van een maat, bij beide telefoon defect geraakt).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Cybergamer
  • Laatst online: 02:33

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:25:
Aan de andere kant is het natuurlijk wel zot dat je je telefoon zou moeten wipen na een update van Android. (Dus van 4 naar 5 naar 6)
Inderdaad, maar zoals ik al eerder aangaf met mijn voorbeeld over Windows, denk ik dat het niet dat het hardware gerelateerd is. Echt een software probleem IMHO.

cybergamers.nl

• Dj Neo Ziggy
Daarom, vond ik eerlijk gezegd de S3 ook een dijk van een toestel. Daar had ik slimlp op draaien met Boefla.
Was niet kapot te krijgen.

• sjaool

sjaool

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:18:
Daarom, vond ik eerlijk gezegd de S3 ook een dijk van een toestel. Daar had ik slimlp op draaien met Boefla.
Was niet kapot te krijgen.
Tja, de hardware is meestal wel goed. Software heeft nogal de neiging om te vervuilen dus een keer goed opschonen na een update kan helemaal geen kwaad. Het installeren van apps en het weer verwijderen ervan laat ook de nodige rotzooi achter wat de snelheid en werking van de telefoon nadelig kan beïnvloeden.

Verwijderd

Dr.Ketan Rom op Note 4 met H-Vitamin Kernel werkt echt super te vinden op XDA

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:55
[quote]Alekz87 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:22:
[...]

Ervaar hier exact hetzelfde
[/quote
Ik ook, camera start slecht op, heb je 40 procent maak je een foto loopt de mobiel compleet vast, zit een nieuwe batterij in dus lijkt me niet dat die stuk is, als ik de telefoon batterij er uit haal start het toestel wel normaal op... Echt abnormaal

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Heb de note 4 nu 3 mndn,en al 4 updates gehad ...sowieso van 5 naar 6 en dan nog paar kleintjes,vanavond weer 1.

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:04
Is het soms mogelijk om de verniewde apps die samsung aan de s7 meelevert te downloaden? Daarmee bedoel ik dat accuweather er mooier uit ziet bijvoorbeeld. Dat je die app versie kan downloaden

Verwijderd

Alleen met root en een costum rom

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:28
Grootste ergernis aan de Note 4, een foto maken gaat relatief snel maar dan... oh wee als je die foto wil bekijken. Gewoon 10 tot 15 seconde wachten tot ie de foto geopend heeft. Echt absurd.

Hopelijk doet de Note 7 dat beter.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Heb ik geen problemen mee met foto's bekijken camera openen foto maken klik linksonder en tada 📸📷

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 21:24:
Heb ik geen problemen mee met foto's bekijken camera openen foto maken klik linksonder en tada 📸📷
Heb ik al sinds ik de telefoon heb (sinds de launch). Foto maken, klik linksonder, wacht 15 seconde, tada.

Clean install helpt niet, moederbord is al vervangen dus kan het ook niet zijn, opslag telefoon of sd maakt niet uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 29-07-2016 21:29 ]

Verwijderd

Al eens alles gewist? Complete wipe desnoods met TWRP.

En dan een clean install?
En als je Google Camera gebruikt?
Zelfde probleem?

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 23:14:
Al eens alles gewist? Complete wipe desnoods met TWRP.

En dan een clean install?
En als je Google Camera gebruikt?
Zelfde probleem?
Mwah moederbord vervangen lijkt me een redelijke wipe.

• sjaool

sjaool

Phusebox schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 20:34:
Grootste ergernis aan de Note 4, een foto maken gaat relatief snel maar dan... oh wee als je die foto wil bekijken. Gewoon 10 tot 15 seconde wachten tot ie de foto geopend heeft. Echt absurd.

Klopt, je kunt beter de camera app sluiten en dan meteen de galerij openen. Dat gaat een stuk sneller.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:36
Dat is echt waardeloos ja, zeker voor zo'n premium vlaggenschip. Met of zonder SD, retetraag!

Verwijderd

W84 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:00:
Dat is echt waardeloos ja, zeker voor zo'n premium vlaggenschip. Met of zonder SD, retetraag!
Zeker veschil in toestel ik heb hier nooit last van.
Voor jullie dus geen Samsung meer 😉

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:04
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:26:
[...]

Zeker veschil in toestel ik heb hier nooit last van.
Voor jullie dus geen Samsung meer 😉
Ik ben eerlijk gezegd ook niet bekend met dit probleem. Het is klikken en dan springt die vrijwel gelijk op. Wel is die als de telefoon unlocked is sneller dan wanneer hij niet unlocked is, maar 10 tot 15 seconden doet hij niet

• Phusebox
Misschien het verschil tussen Exynos en Snapdragon? Ik heb die laatste iig.

Verwijderd

Snapdragon hier wel geroot maar stock rom.

• sjaool

sjaool

Phusebox schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:59:
Misschien het verschil tussen Exynos en Snapdragon? Ik heb die laatste iig.
Hier de N910F, Snapdragon dus. Het openen van de galerij vanuit de camera app is eigenlijk het enige dat traag gaat, voor de rest heb ik totaal geen klagen.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:18
Ik heb ook t zelfde op mijn note, foto maken en daarna bekijken 15 sec later pfff

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Verwijderd

Welke firmware bootloader's?

• Vlooi
  • Laatst online: 05-08 14:29
Phusebox schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 20:34:

Zelfde issue hier. Maakt niet uit hoeveel clean installs ik doe, resultaat altijd het zelfde.

Wachten de de Note 7 _/-\o_

• W84
Ik weet niet of ik nog voor een Note ga...

• Phusebox
Helaas zijn er weinig echt goede telefoons. Qua design en materiaal de iPhone, qua specs Samsung en software liefst stock.

• Artwido
Phusebox schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:29:
Helaas zijn er weinig echt goede telefoons. Qua design en materiaal de iPhone, qua specs Samsung en software liefst stock.
Bouw er zelf èèn. :')

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

sjaool schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:16:
[...]

Klopt, je kunt beter de camera app sluiten en dan meteen de galerij openen. Dat gaat een stuk sneller.
Wat vreemd, dit werkt gewoon direct bij mij.... Ik maak een foto, druk links onder op de gemaakte foto (voorbeeld laatst genomen foto) en de foto staat direct voor mijn neus, zonder te wachten....

• Virtua
Duurt bij mij ook wel ff, en heb de allersnelste sd er in..twijfel voor de note 7, of eventueel afscheid nemen van de note serie na 4 jaar..voor mijn gevoel met updates zit je er net naast , de s serie heeft altijd 2 updates, de note zit net voor en na een grote update van andriod waardoor je altijd 1 mist,echt zonde en belachelijk van Samsung, was met de note 2 ook zo en gaat het niet worden met de 4, betaal je dan dik geld voor.
Samsung mag echt blij zijn dat we dit eigelijk gewoon accepteren, de note 4 had allang met 5 gelanceerd moeten worden, nee we krijgen kitkat...heel lang verder mag je blij zijn met met 5, en weer het zelfde gebeurt met 6 denk ik..echt zonde ;w

[ Voor 35% gewijzigd door Virtua op 01-08-2016 23:15 ]

• sjaool

sjaool

Bullet NL schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 23:00:
[...]

Wat vreemd, dit werkt gewoon direct bij mij.... Ik maak een foto, druk links onder op de gemaakte foto (voorbeeld laatst genomen foto) en de foto staat direct voor mijn neus, zonder te wachten....
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft hoe vol het geheugen is ofzo. Ik heb net een foto gemaakt en direct daarna op de knop gedrukt. De eerste keer duurde dit een seconde of vier. De keer daarna ging het alweer sneller. Het is duurt dus niet altijd even lang.

• Dj Neo Ziggy
sjaool schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:42:
[...]

Hier de N910F, Snapdragon dus. Het openen van de galerij vanuit de camera app is eigenlijk het enige dat traag gaat, voor de rest heb ik totaal geen klagen.
Dit dus, exact hetzelfde.
En dan maakt het niet uit of je van je interne of sd kaart de foto wilt bekijken.

• Phusebox
Bullet NL schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 23:00:
[...]

Je gebruikt ook de volledige resolutie?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Phusebox schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 07:29:
[...]

Je gebruikt ook de volledige resolutie?
Yes, jij denkt dat ik foto's op 640x480 aan het schieten ben?
Ik heb een snel Samsung 64GB geheugenkaartje in de Note, Foto's zijn director na te kijken, ik heb een N910F,misschien dat dit probleem zich voor doet bij een N910C?

• Phusebox
Bullet NL schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 07:52:
[...]

Yes, jij denkt dat ik foto's op 640x480 aan het schieten ben?
Ik heb een snel Samsung 64GB geheugenkaartje in de Note, Foto's zijn director na te kijken, ik heb een N910F,misschien dat dit probleem zich voor doet bij een N910C?
Ik heb ook de F variant. Ach ja binnenkort verdwijnt deze toch in de vuilbak.

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:09:
[...]

Ik heb ook de F variant. Ach ja binnenkort verdwijnt deze toch in de vuilbak.
Mag ik hem dan hebben 😁
Note 7 gild foto al gezien?
Toch weer erg Edge helaas.

Ik heb btw ook een 64 GB sd kaartje en geen problemen met de foto's openen zal het eens filmen desnoods.
SM-N910F.
6.0.1.

• sjaool

sjaool

rohit schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:03:
Niemand die weet wat Samsung doet als het toestel gecrediteerd word??

Mailtje ontvangen net, krijg de dagwaarde terug van mijn toestel en dan kan ik bij samsung store een nieuwe halen... alleen deze verkopen ze niet meer???? nergens op internet te koop dus ben benieuwd met welk bedrag ze aankomen..
Kijk maar eens in de Pricewatch, daar staan er nog genoeg te koop. De N910C is nog te koop bij Coolblue voor een stevige €599,-.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Net alle reacties betreft de Galaxy Note Edge zijn verplaatst naar: [Samsung Galaxy Note Edge] Ervaringen & Discussie. Dat het andere topic minder loopt dan deze is geen reden om hier je vragen hier maar te gaan stellen. Graag vanaf nu daar verder!

• Rohit
*Knip*. Discussie over de moderatie hoort hier niet thuis.

[ Voor 92% gewijzigd door rens-br op 04-08-2016 17:07 ]

• Rohit
*knip*. Zie het bericht hierboven en crossposten is niet toegestaan.

[ Voor 107% gewijzigd door rens-br op 05-08-2016 09:50 ]

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hoe maak je van je Note 4 een storage device bij het aansluiten op pc?

• ChokingHazard
Suave schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:29:
Hoe maak je van je Note 4 een storage device bij het aansluiten op pc?
Bij je notificaties verschijnt een melding waar je de usb-opties kunt wijzigen. Als je op MTP zet, kun je je hele telefoon via usb benaderen.

Mijn Cardmarket-profiel

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/nBFXn5.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/Zp2CSx.png

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Nederland (TPD), gereleased 08 aug 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) Note 4.

Dit is officiële Samsung ROM, dus knox wordt niet getriggered!

Er is geen data-verlies, maar een back-upje kan nooit kwaad...

What's new:
* July security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 7733605
Build date Wed, 20 Jul 2016 14:48:20 +0000
Security Patch Level 2016-07-01
Product code PHN
PDA N910FXXU1DPGA
CSC N910FPHN1DPE1
Download for install with ODIN: MegaNZ

UN-RAR the archive, and place the TAR-file in AP in Odin!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Virtua
Ik blijf maar last hebben met de laatste update dat als ik een foto maakt dat de telefoon uit gaat..batterij is al vervangen..echt heel vervelend als je ziet dat je 40 procent hebt en dat ding uit valt..boven de 50 procent geen probleem trouwens..echt maf, had wel diverse roms gedownload via dit forum, nu maar ten slotte de officiële van sammobile...hoop dat dit de oplossing is, zo niet dan nog een batterij proberen...bizar

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10 08:19
Had ik ook, maar bij mij was de batterij vervangen de oplossing..

• W84
Die van mij blijft nog steeds random rebooten. Vaak ook als ik m'n LED flipcover open zie ik dat ik m'n wachtwoord in moet vullen i.p.v. vingerafdruk, dus dan weet ik weer genoeg. Ik vraag me af of een nieuwe batterij het zou fixen... ik betwijfel het.

Verwijderd

W84 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:04:
Die van mij blijft nog steeds random rebooten. Vaak ook als ik m'n LED flipcover open zie ik dat ik m'n wachtwoord in moet vullen i.p.v. vingerafdruk, dus dan weet ik weer genoeg. Ik vraag me af of een nieuwe batterij het zou fixen... ik betwijfel het.
Heb ik ook geregeld last van gehad, vooral als de batterij onder de 50% kwam. Ook werd de batterij soms erg heet. Vorige week besloten een nieuwere batterij aan te schaffen, en dit lijkt te helpen (voor zover je dat kan zeggen na een week...)

Zojuist ook de laatste PHN rom van hierboven geïnstalleerd. In de changelog stond "stability improvements", dus wellicht dat dat ook nog positief meewerkt...

• W84
Hm, ja de batterij wordt hier soms ook wat warm... heet niet echt. Ik heb alleen geen trek om een nieuwe batterij te kopen tenzij die erg cheap is. Ik heb vanaf de 2e update ongeveer gezeik (na KitKat uit de doos).

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-11 12:58

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

W84 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:50:
Hm, ja de batterij wordt hier soms ook wat warm... heet niet echt. Ik heb alleen geen trek om een nieuwe batterij te kopen tenzij die erg cheap is. Ik heb vanaf de 2e update ongeveer gezeik (na KitKat uit de doos).
Ik vind het erg meevallen, 29.99.
Kon de mijne zakelijk ook nog declareren, dus heb maar een gedeelte hoeven betalen, ik was meteen om :)
http://www.pdashop.nl/pro...374.2101386292.1413318624

[ Voor 9% gewijzigd door DerOllie op 09-08-2016 22:00 ]

www.youtube.com/DerOllie

Verwijderd

Duur bij Gsmpunt.nl is die €10,- goedkoper is ook een originele heb mijne daar gekocht.

• W84
Waar zijn die van jullie gemaakt? En ook de cellen? Schijnt ook verschil in te zitten. De beste waren uit Japan geloof ik of Korea.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 11:46

FlyEragon

Alien Monkeys

Na de Android 6 update lijkt het wel alsof de selectie mogelijkheden van mijn S Pen beperkter zijn. Vroeger kon ik een vierkante selectie van het scherm maken en die naderhand vergroten, verkleinen en verschuiven, dat krijg ik nu niet meer voor elkaar? Zo vervelend als er dingen weggelaten worden bij een 'update'..

• Virtua
Ben er inmiddels wel achter dat het de batterij niet is die stuk is, zit duidelijk een bug in de laatste software van de note, ben nu 2 batterijen verder en alle met het zelfde resultaat, gisteren iemand gesproken die ook de note heeft en die heeft exact het zelfde als ik, meerdere forums gelezen inmiddels en velen mede gebruikers ervaren het zelfde probleem, ga de rom is een paar X installeren en anders een downgrade, slaat nergens op als je een note hebt en met 35 procent je telefoon uit valt als je is een foto maakt

Verwijderd

virtua69 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:50:
Ben er inmiddels wel achter dat het de batterij niet is die stuk is, zit duidelijk een bug in de laatste software van de note, ben nu 2 batterijen verder en alle met het zelfde resultaat, gisteren iemand gesproken die ook de note heeft en die heeft exact het zelfde als ik, meerdere forums gelezen inmiddels en velen mede gebruikers ervaren het zelfde probleem, ga de rom is een paar X installeren en anders een downgrade, slaat nergens op als je een note hebt en met 35 procent je telefoon uit valt als je is een foto maakt
Heb je de laatste rom van enkele dagen geleden al geïnstalleerd?. Ik had dezelfde problemen als jij, maar met deze laatste rom lijkt alles een stuk stabieler. (Pas een paar dagen in gebruik, dus moet nog even wachten met een eindoordeel...)

• Virtua
Ga het gelijk proberen, hoop het van harte

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Bij de voorlaatste rom raakte mijn accu snel leeg. Dus maar eens een clean install geprobeerd, en dat hielp inderdaad. Alles loopt ook weer lekker soepel.
Maar ik heb nog wel steeds dat hij bij ongeveer 20% accu zonder waarschuwing uitvalt. Battery calibration heeft ook niet geholpen.

Ik had ook dat de camera langzaam startte, en de gallery vanuit de camera, zoals hierboven ook iemand beschreef. Geen 15 seconden, maar wel 5 of 6. Dat was ook verholpen na de clean install.

Ik ben nu ook de nieuwe rom aan het proberen. Geen clean install deze keer, was toch wel veel werk. Accu heb ik nog niet kunnen testen, maar camera is nog ok, en alles is ook soepel.

Overigens heeft bij mij het Xposed framework geen negatieve invloed op de accuduur. Firefds kit, Volumesteps en Appsettings modules gebruik ik.

• Virtua
echt een hele vervelende batterij bug dit...ben benieuwd met de laatste rom.
een mobiel moet stabiel zijn tenslotte.

• Alekz87
Meer mensen last van traagheid na het maken van een screenshot? Het maken zelf is al een ramp, maar wachten op de 3 opties onderin zoals delen is een hell. Duurt zo'n 6 sec totaal.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik had zelf diverse problemen, uiteindelijk de telefoon een factory reset gegeven en toen de update hierboven erop gezet. Alle problemen zijn opgelost, de telefoon is veel sneller en daarbij is de batterij echt geweldig nu ! ik krijg ongeveer 4 uur screenon time en 25 uur standby.. Als ik de telefoon in spaar modus zet, haal ik 40 uur standby! :) Een tip voor iedereen hierboven wat bij mij ook wel eens hielp bij de batterij is echt iets van 10 maal de cache leeg te gooien bij het opstart menu. Ook werkte het soms opnieuw eroverheen flashen van de rom. Als laatste heeft bij mij ook gewerkt om de batterij eruit te halen en dan een paar maal proberen de telefoon weer aan te doen zonder batterij erin... daarna er weer in plaatsen en dan werkte het weer goed.

• Artwido
Ondanks resset naar fabrieksinstellingen blijf ik dagelijks bevriezen houden en meestal daaroo volgend een reboot.
Versie 6.1 staat er op . misschien downgraden naar een vorige versie?

Wat ik al geprobeerd heb:

- fabrieks reset via de knoppen
- cache swipen via het rebootmenu

Iemand nog ideeën?

• Virtua
Batterij bug is er nog steeds, getest met 29 procent op de laatste rom, foto met flits en de telefoon ging direct uit, batterij in uit en daarna werkte die weer.. Word je toch moe van

[ Voor 5% gewijzigd door Virtua op 13-08-2016 15:09 ]

• Rohit
virtua69 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:08:
Batterij bug is er nog steeds, getest met 29 procent op de laatste rom, foto met flits en de telefoon ging direct uit, batterij in uit en daarna werkte die weer.. Word je toch moe van
opsturen...

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45
Mijn Note 4 heeft de bug dat af en toe de simkaart 'verdwijnt'. :(
Na een restart werkt de simkaart dan weer gewoon. Net of de driver van de simkaart op zo'n moment crashed.
Het toestel even op de vliegtuigstand zetten werkt dan niet, evenmin als de mobiele data uit en weer aan zetten.
Alleen een restart werkt dan om weer verbinding te krijgen.

Er komt dan boven in beeld een 'stopbordje' op de plek van het 3G/4G logo te staan, en ik heb dan ook totaal geen verbinding meer, alleen nog via wifi.

Het gebeurt alleen niet vaak genoeg om het toestel nog 'ns op te sturen, ik heb dat al 2x gedaan, en kreeg het toestel 2x terug met: 'Er zijn geen problemen gevonden.'

Soms is het verrekt irritant, ik heb al 'n keer gehad dat iemand me op m'n werk wilde bellen.v.m. een sterfgeval, en dat ik pas uren later erachter kwam dat mijn foon weer bugde.
Na een restart kreeg ik ineens tig appjes en sms'jes, en 7 oproepen gemist. En er werd gevraagd waarom ik overdag ineens mijn telefoon uitzette. :(

Ik heb ook al een nieuwe simkaart bij Telford besteld, maar dat verhielp het probleem niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Richub op 15-08-2016 11:12 ]

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11 22:03
Richub schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:05:
Na een restart werkt de simkaart dan weer gewoon. Net of de driver van de simkaart op zo'n moment crashed.
Het toestel even op de vliegtuigstand zetten werkt dan niet, evenmin als de mobiele data uit en weer aan zetten.
Alleen een restart werkt dan om weer verbinding te krijgen.

Er komt dan boven in beeld een 'stopbordje' op de plek van het 3G/4G logo te staan, en ik heb dan ook totaal geen verbinding meer, alleen nog via wifi.

Het gebeurt alleen niet vaak genoeg om het toestel nog 'ns op te sturen, ik heb dat al 2x gedaan, en kreeg het toestel 2x terug met: 'Er zijn geen problemen gevonden.'

Soms is het verrekt irritant, ik heb al 'n keer gehad dat iemand me op m'n werk wilde bellen.v.m. een sterfgeval, en dat ik pas uren later erachter kwam dat mijn foon weer bugde.
Na een restart kreeg ik ineens tig appjes en sms'jes, en 7 oproepen gemist. En er werd gevraagd waarom ik overdag ineens mijn telefoon uitzette. :(

Ik heb ook al een nieuwe simkaart bij Telford besteld, maar dat verhielp het probleem niet.
Ik heb het ook. Eerst wel 3x per dag, zo een hele tijd niet, en nu 1x per week ongeveer. Wil hem ook niet opsturen want weet nu al dat ze niks zullen vinden.

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11 16:14
ik had hetzelfde, ook bij een telfort simkaart. ik heb een stukje plakband op de achterkant van de sim gedaan en sindsdien is het niet meer voorgekomen (inmiddels een week of 6 geleden). oftewel: sim wat te dun.

[ Voor 6% gewijzigd door wezzley op 15-08-2016 18:33 ]

• Alekz87
Komt het door de vele updates of wordt elke telefoon met de tijd trager en trager. Ik heb een clean install nog niet overwogen, maar is dat regelmatig echt nodig? Cache delete ik meestal wel na een update.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45
wezzley schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:25:
ik had hetzelfde, ook bij een telfort simkaart. ik heb een stukje plakband op de achterkant van de sim gedaan en sindsdien is het niet meer voorgekomen (inmiddels een week of 6 geleden). oftewel: sim wat te dun.
Ik heb net ook een stukje papier van een reclamefolder op maat geknipt en op de simkaart mee in het slot gedaan, kijken of het helpt.

Bedankt voor de tip. :)

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11 22:03
wezzley schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:25:
Ik ga het ook effe proberen. Bedankt voor de tip.

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:22
Ik had het simkaartprobleem een paar weken geleden ook. Even simkaart eruitgehaald en weer ingestoken, sindsdien geen probleem meer. Ik denk dat de contacten in de loop der tijd een beetje vuil waren geworden, re-seaten wil dan nog wel eens helpen.

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:04
Zijn jullie ook benieuwd naar de nieuwe Gear VR 2016? Officieel werkt deze niet met de note 4, maar als je je Note in de 2015 versie klikte startte ook gewoon de Gear VR software op. Het probleem was alleen dat de note 4 bij de 2015 versie niet paste in de lengte (dacht ik), wel in de breedte. Nu is de note 7 exact even lang als de note 4, maar wel een stuk minder breed. Dit doet mij hopen dat de note 4 gewoon direct in de Gear Vr 2016 past zonder plastic weg te halen en zo.

Kortom, ik ben benieuwd of wij nu ook een goede, goedkopere dan de note 4 versie, vr ervaring krijgen!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 11:46

FlyEragon

Alien Monkeys

Richub schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:05:
...
Wel opvallend, hier ook een paar keer gehad, nu al een tijdje niet meer voorgekomen. Mocht het weer terugkomen zal ik ook eens aan de gang gaan met het verdikken van de sim.

• ChokingHazard
maartenmk schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:52:
Overigens heeft bij mij het Xposed framework geen negatieve invloed op de accuduur. Firefds kit, Volumesteps en Appsettings modules gebruik ik.
Werkt Volumesteps wel? Ik kwam hem een tijd geleden ook tegen maar er stond bij dat de app niet werkt op de meeste Samsung-toestellen en heb hem toen laten liggen. Maar als jij zegt dat ie werkt zal die het bij mij ook wel doen :D

Mijn Cardmarket-profiel

Pagina: 1 ... 41 ... 48 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support

Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!