Ik heb op een rustige dag 70-80% over aan het einde van de dag. Ook bij zwaar gebruik heb ik nog nooit de accu leeg gehad.Untouchablezz20 schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:17:
Is de batterij van de Note 4 zo'n drama? Familielid wil graag een Note 4 gaan halen, maar als ik de verhalen zo lees kunnen we beter voor een ander toestel gaan. Of valt het wel mee? Hoor graag jullie bevindingen.
Wel tijdelijk wat problemen gehad
Toch eens naar die simkaart gekeken. Er zaten lekke vette vingerafdrukken op....
[ Voor 0% gewijzigd door fazerrider op 29-12-2015 23:20 . Reden: Typo ]
Nu met de nieuwe accu haal ik de dag makkelijk. Misschien toch niet zo fijn dat snelladen. Maar ach een accu kost 15 euro.
Verder is de update policy vrij crap. Zit nog steeds op 5.0.1 en geen updates beschikbaar. Dus 6.0 kan ik ergens in 2017 verwachten?
Het is dat er geen enkel alternatief met stylus is...
[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 30-12-2015 07:57 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Omdat gratis downloaden via Sammobile tergend traag is heb ik deze rom op mijn servertje gezet:
Linkje
Waarom zou die niet gewoon in 2016 komen?Phusebox schreef op woensdag 30 december 2015 @ 07:57:
Verder is de update policy vrij crap. Zit nog steeds op 5.0.1 en geen updates beschikbaar. Dus 6.0 kan ik ergens in 2017 verwachten?
Als je nog steeds op 5.0.1 zit, dan heb je een toestel die NIET voor de Nederlandse markt is!Phusebox schreef op woensdag 30 december 2015 @ 07:57:
Het is voor het eerst dat ik ruim binnen een jaar (na 10 maanden) de accu heb moeten vervangen omdat deze gaar was. Haalde nauwelijks nog een halve dag bij amper gebruik (werkdagen waarbij hij 98% van de tijd gewoon op mijn bureau ligt).
Nu met de nieuwe accu haal ik de dag makkelijk. Misschien toch niet zo fijn dat snelladen. Maar ach een accu kost 15 euro.
Alle Nederlandse toestellen, UNbranded en branded (Vodafone & T-Mobile) heb al een tijd 5.1.1
Je hebt dus waarschijnlijk een via de "grijze markt" geïmporteerd toestel!
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Wat denk je dat ik hier iedere maand plaats...Richub schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:16:
Ik heb zelf de laatste stock rom van sammobile afgehaald, en zelf met Odin geflashed, dan ben je niet meer afhankelijk van de (soms ietwat buggy) auto updates.
Omdat gratis downloaden via Sammobile tergend traag is heb ik deze rom op mijn servertje gezet:
Linkje
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Klein, maar duidelijk verschil, IMHO.
Nu kunnen de mensen hier kiezen of ze een van jouw roms of degene die op mijn server staat willen downloaden.
Om de stabiliteit zal het niet gaan, ik verwacht dat deze roms allemaal even stabiel zijn.
Tja dat zou ik niet weten, maar heb hem gewoon bij Belcompany gekocht.henklbr schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:30:
[...]
Als je nog steeds op 5.0.1 zit, dan heb je een toestel die NIET voor de Nederlandse markt is!
Alle Nederlandse toestellen, UNbranded en branded (Vodafone & T-Mobile) heb al een tijd 5.1.1
Je hebt dus waarschijnlijk een via de "grijze markt" geïmporteerd toestel!
Helaas werkt zowel het hierboven gepostte linkje niet alsook de link op Sammobile naar de officiële non branded NL ROM.
[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 30-12-2015 20:22 ]
Even Phone Info downloaden uit de Google Playstore en dan onder het tabblad CSC CODE kijken daar kun je zo zien uit welk land je telefoon komt. Zou zomaar Polen ofzo kunnen zijn.Phusebox schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:20:
[...]
Tja dat zou ik niet weten, maar heb hem gewoon bij Belcompany gekocht.
P.S. het linkje hierboven werkt bij mij zonder problemen.
[ Voor 34% gewijzigd door sjaool op 30-12-2015 23:48 ]
"When you grow up your heart dies"
CSC Country: The Netherlandssjaool schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:27:
[...]
Even Phone Info downloaden uit de Google Playstore en dan onder het tabblad CSC CODE kijken daar kun je zo zien uit welk land je telefoon komt. Zou zomaar Polen ofzo kunnen zijn.
P.S. het linkje hierboven werkt bij mij zonder problemen.
Vreemd dat hij dan niet wil updaten. Je zou natuurlijk ook even bij Belcompany binnen kunnen lopen en jouw probleem bij hen kunnen voorleggen.
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Alvast bedankt voor jullie reactie.......oh....en nog de beste wensen allemaal voor 2016!
Zit er iets vreemds in de usb-poort? Ik heb wel eens gehad dat hier iets zat, waardoor de accu leegtrok. Even uitspuiten met perslucht kan al helpennielsjo schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 07:51:
Ik heb de note 4 nu ruim een jaar en sinds 2 dagen loopt het toestel vast, valt uit en is erg langzaam. Ik zag ook dat mijn gebruikerstijd aan de hand van een volledig opgeladen batterij was teruggelopen tot 9 uur. Heb dus maar een nieuwe accu aangeschaft om te kijken of dit het euvel zou verhelpen, echter is dit niet het geval. Heb reeds 2 maal een factory reset gedaan maar ook hierin blijven bovengenoemde problemen bestaan. Heeft iemand wellicht een andere oplossing, is wel vreemd aangezien ik tot 2 dagen geleden een soepel lopend toestel had.
Alvast bedankt voor jullie reactie.......oh....en nog de beste wensen allemaal voor 2016!
Compleet niet relevant voor de N4 en dus niet relevant voor hier in het topichenklbr schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:01:
- tekst + plaatjes -
[ Voor 42% gewijzigd door 13art op 02-01-2016 20:12 ]
Wat probeer je nou te zeggen, Jeroen?Mrjraider schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:31:
[...]
Compleet niet relevant voor de N4 en dus niet relevant voor hier in het topic
Hoe ik het voor elkaar krijg om bv de CSC van Nordic (NEE) naar Nederland UNbranded (PHN) te krijgen, is voor mij een weet en voor jou een vraag!
De ROM is en blijft officieel van Samsung, en je krijgt gewoon je PHN updates via OTA als die nieuwer zijn! En MM krijg je ook gewoon via OTA!
Dus, nogmaals: wat is je probleem?
[ Voor 18% gewijzigd door 13art op 02-01-2016 20:13 ]
[ Voor 120% gewijzigd door Mrjraider op 05-01-2016 16:08 ]
Terug naar VDF (Vodafone) is geen probleem: als er een recentere update is voor Vodafone, dan kun je deze gewoon over de PHN heen flashen met Odin.Mrjraider schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:23:
[...]
Mijn vraag kan je vergetenNiet relevant en blijkbaar voor mij een vraag die onbeantwoord zal blijven.
Let's keep it that way
Edit: zo moeilijk is het toch niet om gewoon de vraag te beantwoorden? Al is het met, dat mag ik je niet vertellen oid.
Deze bestanden zijn te downloaden op SamMobile (http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-N910F/VDF/)

6% in 8 uur (0,7%/u)!
Dit was 's nachts, alles actief:
* WiFi 5GHz: AAN (telefoon lag naast mijn bed, WiFi-router (Linksys EA6500) beneden)
* Bluetooth: AAN (Samsung Gear S2)
* Radio: AAN (KPN 4G+)
* Synchroniseren: AAN
Bij "gemiddeld" gebruik overdag, zit het verbruik zo tussen 1-1.5%/u!
Viel mij ook al op, is een stuk beter nu.henklbr schreef op zondag 03 januari 2016 @ 08:42:
Ben met de laatste, officiële (dus NIET custom), firmware "OL2" zeer tevreden met het accuverbruik/stby-tijd:
[...]
Het is voor mij de eerste firmware waar app optimisation op zit, ik dacht dat het daaraan lag.
25 hours later:henklbr schreef op zondag 03 januari 2016 @ 08:42:
Ben met de laatste, officiële (dus NIET custom), firmware "OL2" zeer tevreden met het accuverbruik/stby-tijd:
6% in 8 uur (0,7%/u)!
Dit was 's nachts, alles actief:
* WiFi 5GHz: AAN (telefoon lag naast mijn bed, WiFi-router (Linksys EA6500) beneden)
* Bluetooth: AAN (Samsung Gear S2)
* Radio: AAN (KPN 4G+)
* Synchroniseren: AAN
Bij "gemiddeld" gebruik overdag, zit het verbruik zo tussen 1-1.5%/u!

34% in 33 hr (1.0%/h)
Note:
SOT is laag, omdat:
1. Speel geen spelletjes
2. Bekijk m'n notificaties/berichten eerst op mijn Samsung Gear S2 Classic
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na 60u (2d 12u (1,4%/u)) begon mijn telefoon te zeuren voor een nieuwe lading!

Best wel een goeie stby-tijd, toch?
[ Voor 22% gewijzigd door henklbr op 05-01-2016 12:51 ]
Verwijderd
Dus niets verbazingwekkends aan
Correct: notificaties handel ik af met m'n Gear S2, ben geen gamer, EN heb nog een leven buiten m'n mobiel!Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:13:
Ja henklbr je scherm staat ook bijna nooit aan dan haalt iedereen zulke tijden wel.
Dus niets verbazingwekkends aan
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik heb dus mijn toestel weggebracht en daar konden ze helemaal niks vinden, sterker nog..opeens had ik een standby tijd van 50 uur op een volle lading. Ik had dus hoop dat het toestel het weer deed maar helaas, hij blijft rebooten, vastlopen en reageert traag. Zou dit eventueel een moederbord probleem kunnen zijn of heeft iemand anders nog een oplossing. Ik ben bijna in staat om dat ding tegen de muur te gooien...dan weet ik in elk geval de oorzaak als hij stuk gaatnielsjo schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 07:51:
Ik heb de note 4 nu ruim een jaar en sinds 2 dagen loopt het toestel vast, valt uit en is erg langzaam. Ik zag ook dat mijn gebruikerstijd aan de hand van een volledig opgeladen batterij was teruggelopen tot 9 uur. Heb dus maar een nieuwe accu aangeschaft om te kijken of dit het euvel zou verhelpen, echter is dit niet het geval. Heb reeds 2 maal een factory reset gedaan maar ook hierin blijven bovengenoemde problemen bestaan. Heeft iemand wellicht een andere oplossing, is wel vreemd aangezien ik tot 2 dagen geleden een soepel lopend toestel had.
Jullie begrijpen wel dat het hoogst irritant is.
Heb je al eens geprobeerd om eens een oude versie te herstellen in plaats van steeds de nieuwste ? misschien was je download corrupt?nielsjo schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:47:
[...]
hij blijft rebooten, vastlopen en reageert traag. Zou dit eventueel een moederbord probleem kunnen zijn of heeft iemand anders nog een oplossing. Ik ben bijna in staat om dat ding tegen de muur te gooien...dan weet ik in elk geval de oorzaak als hij stuk gaat![]()
Jullie begrijpen wel dat het hoogst irritant is.
welke Apps heb je geinstalleerd ? misschien zit daar het probleem in ?
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Je kan voor een paar euro meer een nieuwe achterkant met ingebouwde QI-ontvanger kopen. Kost iets van 20-25 euro. De stickers zijn 10-15 euro en van heel wisselende kwaliteit. Geeft een bulge, laat NFC niet werken of doet het na een tijd niet meer. Dat is echt niet te voorspellen.Alekz87 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:51:
Ik wil graag draadloos kunnen laden vanaf mijn nachtkastje. Welk merk is hiervoor aan te raden? En kan je die "sticker" die je aan de batterij plakt ook van elk merk aanschaffen? Of heeft Samsung hier officiële onderdelen voor?
Ikea verkoopt tegenwoordig ook laaddocks, maar die zijn niet erg goedkoop. Sowieso is dat het nadeel van Qi. Je hebt zomaar 5-6 van die pads nodig en dan ben je zo 100+ euro verder.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik woon in Hilversum en heb hier en daar al 4G+ gezien op het display van mijn Note 4. Maar het hangt van de mast af waar je op zit, ze doen nog niet allemaal 4G+. Een betere dekking zal het niet geven want 4G+ is in feite 4G (800 of 900 MHz) met een extra frequentie (1800 of 2600 MHz, met kleiner bereik) bijgeschakeld voor meer bandbreedte.drusloos schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:29:
Kan de note 4 eigenlijk overweg met 4G+? T-mobile begint woensdag met de uitrol daarvan, en aangezien ik in Amsterdam woon zal het daar wel een goede dekking hebben, maar vroeg me af of ik dan een verschil zou merken?
Ik haalde bij een speedtest overigens zo'n 100 Mbit/s op een KPN abonnement.
Zo...ik heb mijn note dus gedowngrade naar 4.4.4 maar ook dit mocht niet baten, ik neig nu toch echt naar een hardware probleem.johanneslol schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:04:
[...]
Heb je al eens geprobeerd om eens een oude versie te herstellen in plaats van steeds de nieuwste ? misschien was je download corrupt?
welke Apps heb je geinstalleerd ? misschien zit daar het probleem in ?
Yep, in Roosendaal/Breda heb ik geregeld 4g+. Maak gebruik van Vodafone.drusloos schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:29:
Kan de note 4 eigenlijk overweg met 4G+? T-mobile begint woensdag met de uitrol daarvan, en aangezien ik in Amsterdam woon zal het daar wel een goede dekking hebben, maar vroeg me af of ik dan een verschil zou merken?
Je bent niet de enige met dit probleem. Ik heb ook uit het niets last gekregen van willekeurige vastlopers, reboots, rebootloops, rebootloopfails met fail ddi mmc_read.nielsjo schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:31:
[...]
Zo...ik heb mijn note dus gedowngrade naar 4.4.4 maar ook dit mocht niet baten, ik neig nu toch echt naar een hardware probleem.
Daarnaast doet batterij ook gek,( terwijl ik dit typ, reboot hij even 2x haha) van 40 naar 15 in luttele seconden. Ik was van plan om een nieuwe accu te kopen en als dat niet werkte, hard reset.
Maar ik las tijdje geleden dat het bij jou geen effect had. Dit is inderdaad een hopeloos geval aan het worden. Ik neig ook meer richting hardware fout maar ik heb hem nu precies 1 jaar en een 1 maand dus wat kan ik dan doen? Hopelijk zal N6 sd slot en verwisselbare accu hebben. Handig om vastloper aan te pakken
Dan denk ik ook dat je een hardware probleem hebt. Wat je nog kan proberen is je telefoon eens te gebruiken zonder simkaart en zonder SD kaart? misschien is een van die wel slecht?nielsjo schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:31:
[...]
Zo...ik heb mijn note dus gedowngrade naar 4.4.4 maar ook dit mocht niet baten, ik neig nu toch echt naar een hardware probleem.
Verwijderd
Downstream van 200mbps :-)
Sneller als ziggo via de kabel....
http://www.speedtest.net/my−result/a/1671807760
1 vd tests..hoogste wat ik gehaald heb is 200mbps.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2016 17:17 ]
Ook dat heb ik idd al geprobeerd, zelfs een nieuwe sim kaart gehaald maar het probleem blijft zich voordoen. Soms werkt het toestel even maar dan vertraagt ie weer....loopt vast en reboot.johanneslol schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:11:
[...]
Dan denk ik ook dat je een hardware probleem hebt. Wat je nog kan proberen is je telefoon eens te gebruiken zonder simkaart en zonder SD kaart? misschien is een van die wel slecht?
Het klinkt alsof hij te warm wordt? voelt hij ook warm aan?nielsjo schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:29:
[...]
Ook dat heb ik idd al geprobeerd, zelfs een nieuwe sim kaart gehaald maar het probleem blijft zich voordoen. Soms werkt het toestel even maar dan vertraagt ie weer....loopt vast en reboot.
Ik heb sporadisch gehad dat hij warm werd. Het blijft gewoon een vreemd verhaal want dit is van de 1 op de andere dag gebeurt en het toestel is iets meer als een jaar oud.johanneslol schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:35:
[...]
Het klinkt alsof hij te warm wordt? voelt hij ook warm aan?
Batterij vervangen deed niks bij mij en ik heb al ettelijke malen een hard reset gedaan en nu dus een Downgrade van de software.Pakhtun schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:05:
[...]
Je bent niet de enige met dit probleem. Ik heb ook uit het niets last gekregen van willekeurige vastlopers, reboots, rebootloops, rebootloopfails met fail ddi mmc_read.
Daarnaast doet batterij ook gek,( terwijl ik dit typ, reboot hij even 2x haha) van 40 naar 15 in luttele seconden. Ik was van plan om een nieuwe accu te kopen en als dat niet werkte, hard reset.
Maar ik las tijdje geleden dat het bij jou geen effect had. Dit is inderdaad een hopeloos geval aan het worden. Ik neig ook meer richting hardware fout maar ik heb hem nu precies 1 jaar en een 1 maand dus wat kan ik dan doen? Hopelijk zal N6 sd slot en verwisselbare accu hebben. Handig om vastloper aan te pakken
Dus het is afwachten op android 6.0.....nielsjo schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:18:
[...]
Batterij vervangen deed niks bij mij en ik heb al ettelijke malen een hard reset gedaan en nu dus een Downgrade van de software.
Nou....denk dat dat ook niet gaat helpen.
Ik heb zowel zonder SD card en de simkaart geprobeerd en nog steeds dezelfde klachten.Señor Sjon schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:49:
En zonder SD-kaart gewerkt? fail ddi mmc_read klinkt als multimediacard read en het geheugen is emmc. Dus ergens iets corrupt.
Tja...ik denk sowieso weldadige het een hardware fout is.Señor Sjon schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:26:
Misschien het intern geheugen stuk?
Verwijderd
Een snelle Google wijst idd richting flash memoery.Señor Sjon schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:26:
Misschien het intern geheugen stuk?
Indien mijn toestel uitvalt door te lage batterijspanning, of bijv. door een android crash (wat de laatste tijd bij mij nog wel eens gebeurt), en ik zet hem aan de lader dan reageert het bovenste stuk van het touchscreen niet meer. Ik moet dan de telefoon locken en unlocken, waarna het weer even werkt en daarna weer niet. Zodra ik de telefoon van de lader afhaal of deze al geruime tijd eraan hangt is het probleem verdwenen.
Naast het bovenstaande merk ik steeds vaker dat het stuk van 20% naar 0% batterij vele malen sneller gaat dan van 100% naar 20%. Ik heb een stock Note 4, 1 jaar oud, niet geunlockt geroot etc. Draait 5.1.1 en ik gebruik de bijgeleverde quick charger van samsung.
Simpel euvel dat ik zelf kan verhelpen of RMA doen?
Voor probleem 1: probeer een andere lader.tobitronics schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:06:
Ik heb sinds een tijd last van het volgende fenomeen:
Indien mijn toestel uitvalt door te lage batterijspanning, of bijv. door een android crash (wat de laatste tijd bij mij nog wel eens gebeurt), en ik zet hem aan de lader dan reageert het bovenste stuk van het touchscreen niet meer. Ik moet dan de telefoon locken en unlocken, waarna het weer even werkt en daarna weer niet. Zodra ik de telefoon van de lader afhaal of deze al geruime tijd eraan hangt is het probleem verdwenen.
Naast het bovenstaande merk ik steeds vaker dat het stuk van 20% naar 0% batterij vele malen sneller gaat dan van 100% naar 20%. Ik heb een stock Note 4, 1 jaar oud, niet geunlockt geroot etc. Draait 5.1.1 en ik gebruik de bijgeleverde quick charger van samsung.
Simpel euvel dat ik zelf kan verhelpen of RMA doen?
Probleem 2: Bij mij valt hij uit bij 33% nu. Doe ik hem weer aan, staat hij op 20% en valt hij weer uit. Dan gaat hij ook niet meer aan.
Hoor dat een fab. reset helpt, en anders een nieuwe accu via garantie.
Toestel heeft 2jr garantie, dus: moet geen probleem zijn, toch?Pakhtun schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:05:
[...]
Je bent niet de enige met dit probleem. Ik heb ook uit het niets last gekregen van willekeurige vastlopers, reboots, rebootloops, rebootloopfails met fail ddi mmc_read.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Ook accessoires hebben de volledige 2 jaar garantie. Tijdje geleden met m'n oordopjes naar de Samsung Store in Eindhoven gegaan. De garantieperiode van een half jaar was al verstreken maar kreeg gewoon nieuwe mee, de vrouw achter de balie legde me toen uit dat Samsung van deze garantieperiode is afgestapt.reyals schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:44:
Toestel wel, batterij eerder 6 maanden garantie
Bron: Samsung website
1
2
| Product Mobiele accessoires Garantie periode 2 jaar |
[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 14-01-2016 19:10 ]

This ROM is based on the Israël ROM released 15 jan 16, and made it "compatible" for the UN-branded Dutch (PHN) Note 4.
This is OFFICIAL Samsung-ROM, so it won't void warranty and doesn't trigger Knox!
What's new:
* November security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5932638
Build date Wed, 23 Dec 2015 13:10:26 +0000
Product code PHN
PDA N910FXXU1COL3
CSC N910FPHN1COI1
Download for install with Odin: MegaNZ
UN-RAR the archive, and place the TAR-file in AP in Odin!
Heb ondertussen een aantal versies geflashed, maar merk eigenlijk weinig verschil.
Laatste versie die ik dankzij jou erop geknald heb is: COL1, COJ3, COI1. Toch haal ik niet meer de batterijtijden die ik het begin had, maar het is redelijk op orde nu.
Ik wacht nog ff rustig af tot 6.0 er dan "eindelijk" is.
Ik heb dit nog nooit voorbij zien komen.Pakhtun schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 14:52:
Ik krijg de laatste tijd een foutmelding genaamd DCMprovider. Heeft iemand hier ervaring mee?
Een Google search heeft dit opgeleverd en zou het probleem moeten oplossen:
Settings - Apps - All - DCMprovider - Force Close then Clear Data
Ik weet niet of het aan mijn Note ligt, aan de VR bril of de ROM maar bij mij reageert de bril niet meer op het inklikken van de Note 4 in de Gear VR.
Zijn de Modem en Bootloader bij deze nieuwere (Israël-based ROM) niet ouder dan bij deze post?henklbr schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:40:
[afbeelding][afbeelding]
This ROM is based on the Luxembourg ROM released 22 dec 15, and made it "compatible" for the UN-branded Dutch (PHN) Note 4.
This is OFFICIAL Samsung-ROM, so it won't void warranty and doesn't trigger Knox!
What's new:
* November security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5932638
Build date Tue, 08 Dec 2015 08:04:07 +0000
Product code PHN
PDA N910FXXU1COL1
CSC N910FPHN1COI1
Download for install with Odin: MegaNZ
UN-RAR the archive, and place the TAR-file in AP in Odin!
henklbr in "[Samsung Galaxy Note 4] Ervaringen & Discussie"
Die heeft POK1 versies in tegenstelling tot COL1/COJ3... of zie ik het verkeerd?
Verder overigens bedankt voor je werk
-edit- ROM niet beschikbaar...
The file you are trying to download is no longer available.
[ Voor 3% gewijzigd door Garrett op 18-01-2016 00:34 ]
I love watercooling
Een heel heel hoog gepiep dat veranderd naar mate het scherm iets anders weer geeft.
Dit met meerdere headsets geprobeerd.
Zodra mijn scherm uit is, en mijn muziek verder gaat, is het gepiep weg.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Heb je je toestel geroot? Ik had het namelijk laatst wel (COL2) en om een of andere reden stond Gear VR Service gefreezed.arene schreef op zondag 17 januari 2016 @ 20:49:
Is er iemand die met de laatste 2 ROM-men van Henk (waarvoor dank overigens) de Gear VR aan de praat heeft?
Ik weet niet of het aan mijn Note ligt, aan de VR bril of de ROM maar bij mij reageert de bril niet meer op het inklikken van de Note 4 in de Gear VR.
Behalve dat eigenlijk nooit problemen mee gehad.
De -P- ROM waarnaar je refereert, is voor netwerken waar VoLTE beschikbaar is, en dan is nog niet in NL (deze komt (waarschijnlijk) later dit jaar ook beschikbaar op het KPN-netwerk)...Garrett schreef op maandag 18 januari 2016 @ 00:32:
[...]
Zijn de Modem en Bootloader bij deze nieuwere (Israël-based ROM) niet ouder dan bij deze post?
henklbr in "[Samsung Galaxy Note 4] Ervaringen & Discussie"
Die heeft POK1 versies in tegenstelling tot COL1/COJ3... of zie ik het verkeerd?
Verder overigens bedankt voor je werk
-edit- ROM niet beschikbaar...
The file you are trying to download is no longer available.
Modem heb ik van de meest recente PHN-firmware gepakt, om o.a. goede 4G-verbinding te garanderen (weet niet, welke LTE-banden in Israël gebruikt worden namelijk)...
Zou je hem weer een keer op MEGA kunnen zetten aub?henklbr schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:58:
[...]
De -P- ROM waarnaar je refereert, is voor netwerken waar VoLTE beschikbaar is, en dan is nog niet in NL (deze komt (waarschijnlijk) later dit jaar ook beschikbaar op het KPN-netwerk)...
Modem heb ik van de meest recente PHN-firmware gepakt, om o.a. goede 4G-verbinding te garanderen (weet niet, welke LTE-banden in Israël gebruikt worden namelijk)...
I love watercooling
U vraagt, wij draaien: kun je een seintje geven als je hem hebt? Dan Gaat hij weer offline namelijkGarrett schreef op maandag 18 januari 2016 @ 17:13:
[...]
Zou je hem weer een keer op MEGA kunnen zetten aub?
https://mega.nz/#!kp40zQj...LIle_G8Qo4z4Xyfr44wUflheA
I love watercooling
Nu blijkt mijn collega die ook een Note 4 heeft ook exact hetzelfde heeft.Dj Neo Ziggy schreef op maandag 18 januari 2016 @ 08:11:
Ik heb ook een leuk probleem gevonden, coil whine op je koptelefoon uitgang.
Een heel heel hoog gepiep dat veranderd naar mate het scherm iets anders weer geeft.
Dit met meerdere headsets geprobeerd.
Zodra mijn scherm uit is, en mijn muziek verder gaat, is het gepiep weg.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Andere accu getest: werkt prima. Dit ook in service center getoond.
Reactie Samsung: stuur hele telefoon op en na 2 weken krijg je hem met nieuwe accu terug
Waar is de logica gebleven? Heeft iemand ervaringen hiermee?
omdat ze eerst de oude accu gaan testen, daarna de nieuwe zodat ze zeker weten dat het aan je accu ligt... en niemand er misbruikt van maakt.. alleen voor een nieuwe accu.SAWYER schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:53:
Accu van Note is defect. Valt uit bij 35%. Lijkt te groeien, was eerst 25%.
Reactie Samsung: stuur hele telefoon op en na 2 weken krijg je hem met nieuwe accu terug
Dat is begrijpelijk. Maar de service center zegt dat de accu defect is. Of zijn ze bang dat de service center in het complot zitrohit schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:11:
[...]
omdat ze eerst de oude accu gaan testen, daarna de nieuwe zodat ze zeker weten dat het aan je accu ligt... en niemand er misbruikt van maakt.. alleen voor een nieuwe accu.
Willen ze denk ik nog steeds zeker weten dat de nieuwe accu met jou telefoon goed zal werken, of er misschien iets met je telefoon is waardoor de accu gaar word..SAWYER schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:17:
[...]
Dat is begrijpelijk. Maar de service center zegt dat de accu defect is. Of zijn ze bang dat de service center in het complot zit
Bij mij is het de laatste tijd snapchat die dit veroorzaakt, misschien (niet geheel toevallig) ook bij jou het geval?W84 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:07:
Is er een app waarmee je kan checken welke app je toestel laat rebooten?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=61354792
Verwijderd
Ik had ook alleen maar ellende met Lollipop op mijn Note 4 (n910f).Phusebox schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:54:
Mijn Note 4 is nu echt rijp voor de prullenbak... reboot 20x per dag, zo traag als maar zijn kan. Wat een drama toestel. Toen hij net uit was met de eerste firmware geen problemen. Daarna alleen maar ellende vanaf Lollipop.
Ik zou hem via Odin terug flashen naar Kitkat 4.4.4. en dan eventueel rooten zoals ik gedaan heb om wat Samsung rommel etc te verwijderen maar die keuze is aan jou.
Mijne werkt weer als een trein met Kitkat erop.
Ik wacht wel op Marshmallow in maart ofzo als Samsung er ooit meer komt, Lollipop sla ik over was één grote deceptie.
Eerst was hij gewoon af en toe traag, nu lagt echt alles. Flashen durf ik niet met een toestel dat om de 15 minuten gewoon uitvalt. Accu is pas vervangen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:00:
[...]
Ik had ook alleen maar ellende met Lollipop op mijn Note 4 (n910f).
Ik zou hem via Odin terug flashen naar Kitkat 4.4.4. en dan eventueel rooten zoals ik gedaan heb om wat Samsung rommel etc te verwijderen maar die keuze is aan jou.
Mijne werkt weer als een trein met Kitkat erop.
Ik wacht wel op Marshmallow in maart ofzo als Samsung er ooit meer komt, Lollipop sla ik over was één grote deceptie.
Dit weekend maar eens naar fabrieksinstellingen... en anders terug naar Samsung.
Zeer herkenbaar dit....ik had exact hetzelfde met mijn toestel. Ik heb em meerdere malen naar fabrieksinstellingen gereset, Kitkat erop gezet maar niks mocht baten. Deze week is hij Door Samsung opgehaald, ik ben erg benieuwd wat dit veroorzaakt heeft.Phusebox schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:04:
[...]
Eerst was hij gewoon af en toe traag, nu lagt echt alles. Flashen durf ik niet met een toestel dat om de 15 minuten gewoon uitvalt. Accu is pas vervangen.
Dit weekend maar eens naar fabrieksinstellingen... en anders terug naar Samsung.
Ik heb hetzelfde probleem een tijd met mijn S4 gehad. Die viel ook erg vaak uit waardoor ik flashen niet aandurfde. Ik heb het toestel toen in download mode opgestart en met rust gelaten om te kijken of hij ook daar uitviel. Dat gebeurde niet dus ik kon voor mijn gevoel veilig flashen. Na het flashen was het probleem dan ook opgelost. Misschien iets wat jij ook kunt proberen?Phusebox schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:04:
[...]
Eerst was hij gewoon af en toe traag, nu lagt echt alles. Flashen durf ik niet met een toestel dat om de 15 minuten gewoon uitvalt. Accu is pas vervangen.
Hoe oud is jouw Note? Zelfde problemen hier namelijk. Speelt al een aantal maanden. Van de week een nieuwe accu gekocht en geen probleem meer.SAWYER schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:53:
Accu van Note is defect. Valt uit bij 35%. Lijkt te groeien, was eerst 25%.
Wel apart dat hij binnen een jaar al kuren vertoond. Mijn Note 2 heeft nog de originele accu en houdt het langer uit dan de oude Note 4 accu.
Heb zelf het idee dat het komt door het snel opladen.
In de pdf staat 1 jaar.sjaool schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:09:
Ik dacht dat een accu ook een garantietermijn van zes maanden had, volgens de website van Samsung is dit inderdaad niet zo.
Bron: Samsung website
code:
1 2 Product Mobiele accessoires Garantie periode 2 jaar
Begin het hier ook flink te merken (1 jaar oud), hangt inderdaad elke nacht aan de snelladerVlooi schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:51:
[...]
Hoe oud is jouw Note? Zelfde problemen hier namelijk. Speelt al een aantal maanden. Van de week een nieuwe accu gekocht en geen probleem meer.
Wel apart dat hij binnen een jaar al kuren vertoond. Mijn Note 2 heeft nog de originele accu en houdt het langer uit dan de oude Note 4 accu.
De pdf had ik nog niet gelezen aangezien ik bij het plusje van Mobiel 2 jaar garantie zag staan voor accessoires. Voor batterijen/accu's geldt inderdaad een garantietermijn van 1 jaar.
Nu precies 1 jaar oud. Maar probleem begon hier ook al aantal maanden terug.Vlooi schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:51:
[...]
Hoe oud is jouw Note? Zelfde problemen hier namelijk. Speelt al een aantal maanden. Van de week een nieuwe accu gekocht en geen probleem meer.
Het is ook een bekend probleem, om me heen veel vrienden met het zelfde.
Maandag maar eens kijken hoe ik hem terug kan sturen.
Want?virtua69 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 23:30:
Komt gewoon door Quick charge. ..meest logische verklaring
Verwijderd
De Quick Charge is 's nacht niet nodig.
Gebruik die alleen overdag wanneer ik iets wil bijladen.
Dit klinkt ook als een moederbord probleem had namelijk exact hetzelfde.Phusebox schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:31:
Nou firmware geüpdatet maar telefoon blijft zichzelf rebooten. Soms wel 10x in een half uur. Andere accu geprobeerd, andere sd kaart. Wel of niet aan oplader. Nog steeds hetzelfde probleem.
Maandag maar eens kijken hoe ik hem terug kan sturen.
Hier is de link om je reparatie aan te melden.
https://samsung.drmobile.nl/sam_nl
Thanks. Morgen maar even backup trekken en aanmelden.nielsjo schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:20:
[...]
Dit klinkt ook als een moederbord probleem had namelijk exact hetzelfde.
Hier is de link om je reparatie aan te melden.
https://samsung.drmobile.nl/sam_nl
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!