Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Het is niks zeker, of zeker niet.drusloos schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:09:
quick charge is het zeker niet. Ook ik gebruik het al een jaar, en mijn accu functioneert prima, pas als ik buien amsterdam kom en het bereik slechter is gaat mijn accu als de malle leeg, maar in amsterdam krijg ik hem niet onder de 50% met 2,5 uur schermtijd en 8 uit lader en 1 in nacht in lader
Het kan zijn dat quick charge bij de ene accu meer degradeert dan de andere.
Het kan ook totaal er niets mee te maken hebben.
Probleem lijkt mij meer de omgang van Samsung er mee.
Dit dus, ik gebruik de Quick Charge ook dagelijks en heb totaal geen accu problemen.rohit schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:14:
[...]
Meest slechte comment..
gebruik de Quick charge al bijna een jaar en mijn accu werkt nog 100%
sinds 8:00 uur van de lader, en nu 71% met constant gebruik van whatsapp..
k zit na redelijk veel Whatsapp, behoorlijk wat Twitter en browsen, en een 25 minuten bellen nog op 84% Ik heb het toestel vanmorgen om 7:30 van de lader gehaald.
Gebruik ik het toestel weinig, dan haal ik er met gemak 3 dagen mee, bij zeer fors gebruik zeker 2 dagen. Ik heb alles aan staan, WIFI, 4G, Buetooth, locatie dingentjes enz. enz.
Echt, qua accu duur is de Note 4 by far het beste wat ik ooit heb gehad...
[ Voor 19% gewijzigd door Bullet NL op 25-01-2016 15:09 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Ook van de lader om 7.30.Bullet NL schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:06:
[...]
Dit dus, ik gebruik de Quick Charge ook dagelijks en heb totaal geen accu problemen.
k zit na redelijk veel Whatsapp, behoorlijk wat Twitter en browsen, en een 25 minuten bellen nog op 84% Ik heb het toestel vanmorgen om 7:30 van de lader gehaald.
Gebruik ik het toestel weinig, dan haal ik er met gemak 3 dagen mee, bij zeer fors gebruik zeker 2 dagen. Ik heb alles aan staan, WIFI, 4G, Buetooth, locatie dingentjes enz. enz.
Gps/BT/4G allemaal aan.
een bericht of 5 geappd, en 2 twitter linkjes geopend.
81%
--
Nu denk je, muah valt wel mee. Maar mijn batterij gaat maar tot 38%
En dan valt hij uit?SAWYER schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:14:
[...]
Ook van de lader om 7.30.
Gps/BT/4G allemaal aan.
een bericht of 5 geappd, en 2 twitter linkjes geopend.
81%
--
Nu denk je, muah valt wel mee. Maar mijn batterij gaat maar tot 38%
Dan kan het maar zo zijn dan één van de Li-Ion cellen niet meer fris is....
Kwestie van vervangen....
Yes, dan valt hij uit. Aan de lader begint hij doodleuk vanaf 38%.Bullet NL schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:30:
[...]
En dan valt hij uit?
Dan kan het maar zo zijn dan één van de Li-Ion cellen niet meer fris is....
Kwestie van vervangen....
Service lui bij Phone House (servicecenter samsung) geven ook aan dat accu defect is. Maar Samsung wil per se het toestel opgestuurd hebben voor een week of twee.
Phone House kan als servicecenter van Samsung niet voor een nieuwe accu zorgen?SAWYER schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:32:
[...]
Yes, dan valt hij uit. Aan de lader begint hij doodleuk vanaf 38%.
Service lui bij Phone House (servicecenter samsung) geven ook aan dat accu defect is. Maar Samsung wil per se het toestel opgestuurd hebben voor een week of twee.
Heb jij je toestel bij Phone House gekocht? Dan daar je garantie claimen!
Phone House kan zelf geen accu meegeven, maar geeft aan Samsung door dat het aan accu ligt. Dan zou Samsung een nieuwe accu moeten sturen, maar dat is te logisch.Bullet NL schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:34:
[...]
Phone House kan als servicecenter van Samsung niet voor een nieuwe accu zorgen?
Heb jij je toestel bij Phone House gekocht? Dan daar je garantie claimen!
Gekocht bij Coolblue. Die heb ik inmiddels geappt
Is die nog origineel? Of geroot? Zijn wel extreme tijden die je haalt. Niet dat het onmogelijk is, ik had dat in het begin, maar als je hem al een tijd hebt is het knap dat hij dat kan halen. SUper fijn natuurlijk dat je dat haalt!Bullet NL schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:06:
[...]
Dit dus, ik gebruik de Quick Charge ook dagelijks en heb totaal geen accu problemen.
Getoot, licht aangepaste stock rom.drusloos schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:11:
[...]
Is die nog origineel? Of geroot? Zijn wel extreme tijden die je haalt. Niet dat het onmogelijk is, ik had dat in het begin, maar als je hem al een tijd hebt is het knap dat hij dat kan halen. SUper fijn natuurlijk dat je dat haalt!
Prima telefoon, ik mis nog steeds de dual speakers van mijn voorgaande HTC telefoon, maar verder is er echt niets mis met de Note.
Voor Tweakers heb ik de S6 Edge+ getest, Die is natuurlijk op brute kracht iets sneller, maar de Note 4 vindt ik als telefoon fijner. Ik kijk ook uit naar de Note 6!
Kitkat of Lollipop? En nog een bepaalde customrom?Bullet NL schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:23:
[...]
Getoot, licht aangepaste stock rom.
Prima telefoon, ik mis nog steeds de dual speakers van mijn voorgaande HTC telefoon, maar verder is er echt niets mis met de Note.
Voor Tweakers heb ik de S6 Edge+ getest, Die is natuurlijk op brute kracht iets sneller, maar de Note 4 vindt ik als telefoon fijner. Ik kijk ook uit naar de Note 6!
Met button presses en in software blijven hangen e.d.
Ik erger mij helemaal kapot dat ik me scheel betaal aan die premium telefoon die niet eens reageert als een premium telefoon.
Ik heb echt mijn twijfels bij de Note 4, hoe ze dit ooit uitgebra ht kunnen hebben.
Nope: nergens last van -> draait als een tierelier hier! (Stock ROM)TecHHeaD schreef op zondag 31 januari 2016 @ 02:35:
Nog meer mensen hier die last hebben van verscheidene delay-problemen op de Note 4?
Ik erger mij helemaal kapot dat ik me scheel betaal aan die premium telefoon die niet eens reageert als een premium telefoon.
Ik heb echt mijn twijfels bij de Note 4, hoe ze dit ooit uitgebra ht kunnen hebben.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Geen enkel probleem hier. Ik draai wel een Note5 ported ROM. LinkjeTecHHeaD schreef op zondag 31 januari 2016 @ 02:35:
Nog meer mensen hier die last hebben van verscheidene delay-problemen op de Note 4?
Alle problemen die ik hier lees, ben ik zelf nog nooit tegen gekomen. Wellicht doordat ik meteen ben gaan rooten en flashen van custom ROMS, maar ben een aantal keer terug gegaan naar stock (o.a. die van henklbr) en ook daar geen problemen mee gehad.
Nergens last van. De Note 4 is overigens ook de eerste smartphone waarbij ik tevreden ben met stock. Ik heb het toestel wel geroot en verscheidene systems apps verwijderd, dat scheelt misschien ook wel.TecHHeaD schreef op zondag 31 januari 2016 @ 02:35:
Het komt en gaat hier.TecHHeaD schreef op zondag 31 januari 2016 @ 02:35:
Ik heb echt mijn twijfels bij de Note 4, hoe ze dit ooit uitgebracht kunnen hebben.
WhatsApp is soms ongelovelijk traag. Schuld geven aan de app kan, maar op mijn HTC M7 geen last van.
Al met al qua snelheid en vastlopers en delays etc, is de Note 4 voor mij een achteruitgang vergeleken met eerdere HTC telefoons.
Onder andere, maar ook op voorgaande Samsung modellen.SAWYER schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:55:
[...]
Het komt en gaat hier.
WhatsApp is soms ongelovelijk traag. Schuld geven aan de app kan, maar op mijn HTC M7 geen last van.
Al met al qua snelheid en vastlopers en delays etc, is de Note 4 voor mij een achteruitgang vergeleken met eerdere HTC telefoons.
Over het algemeen vind ik dat HTC het qua gebruikers ervaring en de mate van het vloeiend lopen van het apparaat en OS het altijd wel goed voorelkaar heeft. Geen geklooi met vastlopers e.d. tenzij je je werkgeheugen helemaal vol gooit(natuurlijk).
Maar de Note 4 vind ik e ht een trieste vertoning, hij kan wel veel hebben opzich, hardware leent zich daar wel goed voor.
Maar ls je met leeg geheugen, een factory resetted Note 4 al lagg en vastlopers hebt dat vind ik wel erg kwalijk voor een toestel van deze prijs.
Bovendien heb ik hem ook vrij snel na de release met een (best wel duur) abonnement verkregen en voel me nu best wel opgelicht terwijl dat niet eens aan mijn provider ligt.
Ik had gelukkig maar 1 jaar abo gedaan, en mag al verlengen.TecHHeaD schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:37:
[...]
Onder andere, maar ook op voorgaande Samsung modellen.
Over het algemeen vind ik dat HTC het qua gebruikers ervaring en de mate van het vloeiend lopen van het apparaat en OS het altijd wel goed voorelkaar heeft. Geen geklooi met vastlopers e.d. tenzij je je werkgeheugen helemaal vol gooit(natuurlijk).
Maar de Note 4 vind ik e ht een trieste vertoning, hij kan wel veel hebben opzich, hardware leent zich daar wel goed voor.
Maar ls je met leeg geheugen, een factory resetted Note 4 al lagg en vastlopers hebt dat vind ik wel erg kwalijk voor een toestel van deze prijs.
Bovendien heb ik hem ook vrij snel na de release met een (best wel duur) abonnement verkregen en voel me nu best wel opgelicht terwijl dat niet eens aan mijn provider ligt.
Maar ik snap wat je bedoelt. Als ik zie dat de S6Edge+ ook steeds vastloopt (met 4GB ram) dan is het voor mij geen Samsung meer.
Of Samsung moet met een Google Play Editie komen.
Verwijderd
Mijn tip aan iedereen die klaagt over een langzame Note 4 is: rooten en de standaard Google (Books,Movies etc) en Samsung rommel deinstalleren.ChokingHazard schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:32:
[...]
Nergens last van. De Note 4 is overigens ook de eerste smartphone waarbij ik tevreden ben met stock. Ik heb het toestel wel geroot en verscheidene systems apps verwijderd, dat scheelt misschien ook wel.
Mijne loopt als een zonnetje, met stock rom zonder root is die een stuk trager en is de batterij ook een stuk snel eerder leeg.
Is aan jezelf wat je doet...Samsung levert Touchwizz met veel voorgeïnstalleerde apps die veel van je geheugen en batterij vragen en automatisch opstarten.
Dat heb ik inderdaad al gedaan. Nou moet ik wel zeggen dat op mijn toestel spaarstand sowieso aanstaat, maar vermoedelijk moet ik een goeie batterijduur dus ook halen zonder deze spaarstand. Welke apps heb jij allemaal gedisabled?Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:13:
[...]
Mijn tip aan iedereen die klaagt over een langzame Note 4 is: rooten en de standaard Google (Books,Movies etc) en Samsung rommel deinstalleren.
Mijne loopt als een zonnetje, met stock rom zonder root is die een stuk trager en is de batterij ook een stuk snel eerder leeg.
Is aan jezelf wat je doet...Samsung levert Touchwizz met veel voorgeïnstalleerde apps die veel van je geheugen en batterij vragen en automatisch opstarten.
Een korte zoektocht op Google laat zien dat dit niet standaard zit ingebouwd. Je kunt het wel zelf tweaken maar daar heb je root-toegang voor nodig. Dit zal ook niet zonder risico's zijn. Ook is het best buggy omdat het niet standaard door Samsung wordt ondersteund.drusloos schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:55:
Ik vroeg mij af of er op de note 4 ook zoiets bestaat als bij huawei, dat als je op het vergrendel scherm je code intypte dat je dan je telefoon unlocked, maar als je een andere vooringestelde code intypte je telefoon unlocked maar dan een andere gebruiker, met eigen ingerichte interface en andere foto's enzo.
Is er ondertussen nog wat gebeurd?SAWYER schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:36:
[...]
Phone House kan zelf geen accu meegeven, maar geeft aan Samsung door dat het aan accu ligt. Dan zou Samsung een nieuwe accu moeten sturen, maar dat is te logisch.
Gekocht bij Coolblue. Die heb ik inmiddels geappt
Ik zit namelijk met een soortgelijke probleem. Heb mijn note 4 ook bij CB besteld. Ben benieuwd of het soepel verloopt.
Ik had Coolblue geappt. Duurde twee uur voordat ze reageerden, maar binnen twee minuten stond een accu op de postPakhtun schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:39:
[...]
Is er ondertussen nog wat gebeurd?
Ik zit namelijk met een soortgelijke probleem. Heb mijn note 4 ook bij CB besteld. Ben benieuwd of het soepel verloopt.
Een vriend van mij met hetzelfde probleem kreeg ook via de app te horen dat hij zijn toestel moet opsturen naar Coolblue.
Het is dus niet echt consistent. Of misschien zagen ze dat ik mag verlengen en ze me tevreden willen houden...
[ Voor 76% gewijzigd door Bullet NL op 05-02-2016 16:31 ]
Iemand?Dj Neo Ziggy schreef op maandag 18 januari 2016 @ 08:11:
Ik heb ook een leuk probleem gevonden, coil whine op je koptelefoon uitgang.
Een heel heel hoog gepiep dat veranderd naar mate het scherm iets anders weer geeft.
Dit met meerdere headsets geprobeerd.
Zodra mijn scherm uit is, en mijn muziek verder gaat, is het gepiep weg.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Verwijderd
Maart/april, dus reken maar op meiVerwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:12:
Deze maand upgrade naar Android 6.0 of 6.1 toch? Weet iemand daar al iets over? Laatste nieuws?
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Verwijderd
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2016 17:49 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Idd nieuwe permissies, Doze en nieuwe touchwiz.Alekz87 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:22:
Ach zo heel spannend is 6.0 niet hoor. Alleen de permissies zijn interessant
En juist die permissies zijn voor mij erg interessant gezien ik verder niet rooted draai.Alekz87 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:22:
Ach zo heel spannend is 6.0 niet hoor. Alleen de permissies zijn interessant
In de S6 Edge zag ik ook niet veel voordeel met uitzondering van de camera maar die is op de Note 4 ook super.Bullet NL schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:28:
Juist door de komst van 6.0 verwacht ik weer wat winst op het prestatie vlak. Afijn, we gaan het mee maken. Ik kan mijn contract bij Vodafone trouwens weer verlengen, maar met de S6 serie heb ik niet het gevoel dat ik een upgrade doe vanaf de Note 4, misschien toch maar wachten op de Note 6 in het najaar.
De S7 lijkt ook een leuk toestel te worden maar toch gebruik ik de s-pen regelmatig en ben dus bang dat ik die ga missen als ik zou upgraden naar de S7 Edge.
Ik heb hoge verwachtingen van de Note 6 waarvan tot nu toe wordt verwacht dat deze wel in Europa wordt uitgebracht. Dus ik wacht ook nog even met upgraden.
[ Voor 15% gewijzigd door Virtua op 12-02-2016 21:25 ]
Origineel voor rond de 12 euro? Klinkt goed! Bedankt ga ik daar eens even rondzoeken voot een accu!virtua69 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 23:31:
Ik heb de mijne bij bol.com besteld , rond de 12 euro ...denk dat bij mij de batterij nog een keer goed moest opladen want nu na 16 uur aan heeft die nog 61 procent. ..toch de batterij geweest hier want dit is echt heel lang geleden dat ik dit percentage had na een dag gebruik ...hopelijk blijft het zo nu
Nope, gaat direct.... Heb je een geheugenkaartje in gebruik of zet je op zijn interne geheugen?W84 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:28:
Duurt het laden van de foto bij jullie soms ook zo ontiegelijk lang direct na het schieten ervan?
vorige maand ook een nieuwe accu aangeschaft, geen verschil in drain opgemerkt,drusloos schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:06:
Ik overweeg ook een nieuwe accu aan te schaffen ivm de verslechterde accuduur in maar 6 maanden tijd. Maar nu wil ik wel een originele. Waar bestellen jullie deze eigenlijk een beetje goedkoop?
waar ik wel af ben is dat hij in eens uitgaat bij 18%
in de gebruiks history komt er ook niet iets naar boven ook zo appart.
wel weer terug gegaan naar fabrieks instellingen omdat tethering het niet meer deed, tethering leek wel te werken maar zond niet uit.
Geheugenkaartje. Wel een snelle 64GB, maar er is ontiegelijk veel lag als ik de foto wil zien.Bullet NL schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:47:
[...]
Nope, gaat direct.... Heb je een geheugenkaartje in gebruik of zet je op zijn interne geheugen?
Ook nog een specifiek merk? De Note 4 gaat namelijk niet met alle merken goed om (ook niet met Class 10 etc)W84 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:56:
[...]
Geheugenkaartje. Wel een snelle 64GB, maar er is ontiegelijk veel lag als ik de foto wil zien.
Probeer je foto's eens op het toestel op te slaan en kijk eens wat hij dan doet.
Yup!! ZWAAR irritant!!W84 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:28:
Duurt het laden van de foto bij jullie soms ook zo ontiegelijk lang direct na het schieten ervan?
Ligt dus echt niet aan de SD want voor lollipop had ik hier nooit last van!
Het helpt een beetje als je de mapjes leeghaalt maar het is echt fucking irritant...
Kan soms 5 seconden duren voordat je foto geladen is..
heb jij het probleem nu ook dan met je oude kaartje?? anders kan je nie checken..virtua69 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:16:
Ik krijg morgen een ander kaartje , schijnt het snelste te zijn van het moment ..ff checken wat jullie zeggen
heb zelf een Class10 kaartje 32GB.. heeft ook altijd prima gewerkt dusja..
[ Voor 64% gewijzigd door Bullet NL op 17-02-2016 19:27 ]
mijn vorige Motorola droid 4 kon dit automatisch daar zette ik alleen de bluetooth aan...
Het verschil is ronduit fantastisch.
Begon na ongeveer 12 maanden gebruik eerst onder de 15 % uitval, maar lag er ook aan wat ik deed. Beetje gamen op dat moment lukte niet, beetje surfen of mail lezen lukte nog wel. Maandje later begon die bij 30 % in 1 keer naar 15 % te gaan en klapte paar minuten later alsnog uit.
Sinds afgelopen week klapte die er uit onder de 60 % en heb gelijk nieuwe accu besteld.
Nu die nieuwe accu 2 keer gebruikt en heb eindelijk weer enkele cijfertjes gezien.
de accu werkt nu wel goed. de 1e 2 dagen was het verbruik veel na het terug zetten naar fabrieks instelling daarna loopt hij prima nog 59% over aan het einde van de dag.
Heb ik vaker gehoord na een reset. Klopt t dat je een sd kaart hebt? Lees elders dat deze aan het syncen is na een fabrieksherstel en dat dit veel energie kost. Ook het opnieuw leren van t verbruik vereist wat extra. Maar na een paar dagen zou dat idd verholpen moeten zijn!ijsbeer910 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:46:
ik moet even terug komen op mijn verhaal van het drainen
de accu werkt nu wel goed. de 1e 2 dagen was het verbruik veel na het terug zetten naar fabrieks instelling daarna loopt hij prima nog 59% over aan het einde van de dag.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik herken dezelfde issues. Is het wel verstandig om een nieuwe OEM battery te halen en niet een van een ander 'beter' merk?RollieBollie schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:59:
Wow. Ik had ook problemen dat mijn toestel uitviel vanwege de accu.
Begon na ongeveer 12 maanden gebruik eerst onder de 15 % uitval, maar lag er ook aan wat ik deed. Beetje gamen op dat moment lukte niet, beetje surfen of mail lezen lukte nog wel. Maandje later begon die bij 30 % in 1 keer naar 15 % te gaan en klapte paar minuten later alsnog uit.
Sinds afgelopen week klapte die er uit onder de 60 % en heb gelijk nieuwe accu besteld.
Nu die nieuwe accu 2 keer gebruikt en heb eindelijk weer enkele cijfertjes gezien.
met vorige telefoons wel een clone gekocht met meer capaciteit maar die was niet beter in iedergeval
ja heb ik ook last van. Of als ik tekst kopieer terwijl ik muziek luister en dat de muziek dan hapert. Snap niet waarom, want hardware lijkt me goed genoeg. Sws is het bij elke update slechter geworden. Zou willen dat ik weer kitkat had met 6 uur schermtijd en alles vlot. Accu loopt leeg, en ligt niet aan de accu. Hopelijk biedt marshmallow de oplossing, anders gaat hij (ondanks dat het een super toestel is als hij wel snel is) de deur uit binnen 10 maanden na aanschaf..Alekz87 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:16:
Heeft iemand hier ook last van het feit dat wanneer je wifi aan/uit zet je toestel dan een paar seconden nergens op reageert? Het gebeurd precies op het moment dat onder het scherm staat: "verbonden met <provider>".
Verwijderd
Er zijn manieren om weer naar KitKat terug te gaan.drusloos schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:05:
[...]
ja heb ik ook last van. Of als ik tekst kopieer terwijl ik muziek luister en dat de muziek dan hapert. Snap niet waarom, want hardware lijkt me goed genoeg. Sws is het bij elke update slechter geworden. Zou willen dat ik weer kitkat had met 6 uur schermtijd en alles vlot. Accu loopt leeg, en ligt niet aan de accu. Hopelijk biedt marshmallow de oplossing, anders gaat hij (ondanks dat het een super toestel is als hij wel snel is) de deur uit binnen 10 maanden na aanschaf..
http://www.androidexplain...-to-android-4-4-4-kitkat/
Heb m'n Note 3 vorige week verkocht om de 5 te gaan kopen, maar ik ga wachten op de 6. De 4 moet het het komende 3/4 jaar gaan doen.
Ik merk al dat ie weer wat sneller reageert dan de 3 en het scherm is ook weer prachtig
Enige wat wel echt wennen is, is de toets linksonder
Nice! Note 5 rom (Kyubi) erop en je hebt beste van 2 werelden met verwisselbare accu en Microsd kaart!metallicattim schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:49:
Vandaag toegeslagen op een jaar oude Note 4 op Marktplaats voor €270.
Heb m'n Note 3 vorige week verkocht om de 5 te gaan kopen, maar ik ga wachten op de 6. De 4 moet het het komende 3/4 jaar gaan doen.
Ik merk al dat ie weer wat sneller reageert dan de 3 en het scherm is ook weer prachtig![]()
Enige wat wel echt wennen is, is de toets linksonder
Bevalt mij prima.
Verwijderd
Betekend dat je dus nu ook de kladblok functie kan gebuiken zo als bij de note 5 ? Dus zonder dat het scherm hoeft aan te zetten .kan dit ook met de note edge ?TheBoneCollector schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:04:
[...]
Nice! Note 5 rom (Kyubi) erop en je hebt beste van 2 werelden met verwisselbare accu en Microsd kaart!
Bevalt mij prima.
Jazeker, maar dat kan nu ook al zonder de Note 5 rom. Als je screen off memo installeert heb je de kladblok functie als je scherm uit staat zoals bij de note 5.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:15:
Betekend dat je dus nu ook de kladblok functie kan gebuiken zo als bij de note 5 ? Dus zonder dat het scherm hoeft aan te zetten .kan dit ook met de note edge ?
Verwijderd
En dat kan dus ook bij de note edge ? Hoe krijg je de note 5 rom er op ? Heb me daar nog niet echt in verdiept.TheBoneCollector schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:22:
[...]
Jazeker, maar dat kan nu ook al zonder de Note 5 rom. Als je screen off memo installeert heb je de kladblok functie als je scherm uit staat zoals bij de note 5.
Je hoeft geen andere rom te flashen om screen off memo te installeren. Screen off memo werkt gewoon op de Note edge.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:27:
En dat kan dus ook bij de note edge ? Hoe krijg je de note 5 rom er op ? Heb me daar nog niet echt in verdiept.
Denk niet dat ik hier mag uitleggen hoe je een Note 5 port rom op je edge krijgt dus laat ik dat achterwege.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3323390
Zit geen verschil in met 5.1.1. Wil je de echte Note 5 functies op je Note 4 dan zal je een Note 5 port rom erop moeten zetten.Alekz87 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:29:
Met de komst van marshmallows zal ook de note 4 dichter bij de note 5 komen wat betreft functies. Nog een maandje, max 2, geduld
[ Voor 0% gewijzigd door TheBoneCollector op 26-02-2016 13:56 . Reden: Typo ]
Verwijderd
Ik heb je een pb gestuurdTheBoneCollector schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:56:
[...]
Zit geen verschil in met 5.1.1. Wil je de echte Note 5 functies op je Note 4 dan zal je een Note 5 port rom erop moeten zetten.
Verwijderd
Helaas is dit nep.maukoo schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:47:
Volgens iemand op xda is de update nu aan het uitrollen in Spanje...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3323390
Daar was ik ondertussen ook achter idd. Hopelijk rolt Samsung hem snel uit. Voorlopig kan ik nog goed uit de voeten met de Kyubi Note 5 port.
Houd er rekening mee dat dit alleen voor samsung, google apps is.Armada. schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 18:44:
Een tip voor wie vaak muziek luistert via koptelefoon dan wel oordopjes: zet adapt audio aan. Deze is te vinden door in de Google Play app of via de standaard muziekapp te klikken op instellingen. Heel vreemd dat deze niet in het reguliere instellingenmenu is te vinden, maar ah well. Wat er vervolgens gebeurt is dat je je koptelefoon/oordopjes moet aansluiten en een soort optimalisatie van je audiobereik doorloopt. Dit gebeurt middels een reeks piepjes op verschillende toonhoogten waarbij je moet aangeven of je deze hoort of niet. Hiermee creëer je een EQ-instelling die perfect past bij jouw koptelefoon of oordopjes.
Het verschil is ronduit fantastisch.
Ik heb een andere player erop gezet, en dan doet ie het niet.
Klopt, bij Spotify doet deze het bijvoorbeeld niet, terwijl je vanuit Spotify wel naar deze equalizer toe kan.Dj Neo Ziggy schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:36:
[...]
Houd er rekening mee dat dit alleen voor samsung, google apps is.
Ik heb een andere player erop gezet, en dan doet ie het niet.
Ik gebruik zelf momenteel Noozxoide, doet ook wat hij moet doen en werkt naar mijn mening beter dan de ingebouwde equalizer. Ook met Spotify.
Wat ik wel altijd jammer vindt is dat het volume erg zacht kan worden als je wat meer bass wil.
Op mijn Galaxy S4 gebruikte ik altijd Viper4Android, maar deze werkt (nog) niet op de Note 4.
Zou mooi zijn, al staat daar de N910G en niet de F. Zou die dan in Phase 2 komen of toch tegelijk met de G?Pakhtun schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:23:
Marshmallow te verwachten in April? http://www.androidauthori...ow-update-roadmap-677528/
[ Voor 19% gewijzigd door ChokingHazard op 03-03-2016 11:46 ]
Dat is voor de G versie van het toestel, nu nog de F versie.Pakhtun schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:23:
Marshmallow te verwachten in April? http://www.androidauthori...ow-update-roadmap-677528/
Ik ben wel geïnteresseerd. Wat zijn de voordelen van de Note5 ROM? Draait het soepeler dan de originele ROMTheBoneCollector schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:04:
[...]
Nice! Note 5 rom (Kyubi) erop en je hebt beste van 2 werelden met verwisselbare accu en Microsd kaart!
Bevalt mij prima.
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Die Note 5 ROM draait toch alleen op de Exynos versies, niet op de 910F?dirkjesdirk schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:13:
[...]
Ik ben wel geïnteresseerd. Wat zijn de voordelen van de Note5 ROM? Draait het soepeler dan de originele ROM
Mijn batterij doet het prima tot ongeveer de 50%. Zodra hij hieronder komt kan het zomaar zijn dat hij opeens compleet leeg is dit kan random voorkomen bij elk percentage onder de 50%. De ene keer redt die het tot 28% en de andere keer valt hij gelijk naar 48% uit. Zodra hij dan de lader op gaat is die ook gewoon 0%.
Is mijn batterij kapot of is dit een software fout? Hij is overigens anderhalf jaar oud.
Verwijderd
Draait prima op N910F sterker nog deze is speciaal voor de N910Fjanbrede schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:03:
[...]
Die Note 5 ROM draait toch alleen op de Exynos versies, niet op de 910F?
http://forum.xda-develope...n5-n910f-coj3-v5-t3254964
Verwijderd
Batterij is aan vervanging toe. Ik heb deze ervaring ook gehad en na vervanging was het probleem verholpen.Shadow343 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:03:
Probleem en de vraag of mijn batterij kapot is
Mijn batterij doet het prima tot ongeveer de 50%. Zodra hij hieronder komt kan het zomaar zijn dat hij opeens compleet leeg is dit kan random voorkomen bij elk percentage onder de 50%. De ene keer redt die het tot 28% en de andere keer valt hij gelijk naar 48% uit. Zodra hij dan de lader op gaat is die ook gewoon 0%.
Is mijn batterij kapot of is dit een software fout? Hij is overigens anderhalf jaar oud.
Ik heb dat zelfde alleen bij 15%. Gisteravond nog, hij was bij 15% had ik gezien, nog geen minuut later 7%. Toen heel snel van 6 naar 5%. Ik heb de accu uit het toestel gehaald en er opnieuw ingedaan. Toen aan de lader, toen gaf de telefoon aan dat er nog 19% beschikbaar was. Wellicht een soort van kalibratie ook?Shadow343 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:03:
Probleem en de vraag of mijn batterij kapot is
www.youtube.com/DerOllie
Toen nieuwe originele accu gekocht, netjes opgeladen volgens beschrijving en heb daarmee geen problemen meer. De nieuwe gebruik ik tot de telefoon netjes op 0% uitvalt en laad die alleen op als ik tot 100% kan opladen.
De oude accu gebruik ik als reserve en trek ik nu ook zoveel mogelijk leeg tot 0% en laad die ook weer op tot 100%. En het lijkt erop dat die oude accu nu weer beter wordt, gisteravond viel die pas weer uit bij iets van 15%. Maar net bij het opladen was die blijkbaar toch nog voor 35% gevuld.
Ik ben geen expert op het gebied van accu's, maar had volgens mij ooit gelezen dat je Li-Ion accu's iets van 750 keer kan opladen. Ik wil zelf altijd met een volle accu de deur uitgaan en laad het toestel dus snachts op. En ik ben meestal iets van 12 uur weg van huis, en laad dan tussendoor ook vaak nog op. Dus die 750 keer zou met 1,5 jaar best mogelijk zijn.
En volgens mij hebben li-ion accus ook memory effect, dus tsja, als je dan dagelijks 2 a 3 keer oplaad en de accu niet helemaal gebruikt zal de accu snel problemen kunnen geven.
Ik gebruik zelf alleen het opladen via een kabeltje, maar zat voorheen wel te denken aan draadloos opladen. Maar nu niet meer, omdat je toch sneller je toestel op het oplaadplankje legt dan dat je kabeltje erin prikt.
Ik denk er zelfs nog over om hiernaast een battery pack te kopen zodat de accu's kunnen worden opgeladen buiten de telefoon.
Interessant! Maar ik wou eigenlijk de Note 5 ROM proberen vanwege de betere camera-app, en ik las dat die er helaas niet bij zit vanwege hardware-verschillenVerwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:49:
[...]
Draait prima op N910F sterker nog deze is speciaal voor de N910F
http://forum.xda-develope...n5-n910f-coj3-v5-t3254964
Grootste voordeel is nieuwe touchwiz, andere kleuren en alles wat opgeruimd. Kyubi rom draait soepel en snel.dirkjesdirk schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:13:
Ik ben wel geïnteresseerd. Wat zijn de voordelen van de Note5 ROM? Draait het soepeler dan de originele ROM
Toch geef ik de voorkeur aan de laatste dr. Ketan note 5 port. Draait net iets soepeler dan kyubi. Maar dit is eigenlijk meer iets voor het rooten en custom rom topic. Komt daar ook weer leven in hahaTheBoneCollector schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:01:
[...]
Grootste voordeel is nieuwe touchwiz, andere kleuren en alles wat opgeruimd. Kyubi rom draait soepel en snel.
Tnx zal die er ook eens opzetten. Geen battery drain?maukoo schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:36:
Toch geef ik de voorkeur aan de laatste dr. Ketan note 5 port. Draait net iets soepeler dan kyubi. Maar dit is eigenlijk meer iets voor het rooten en custom rom topic. Komt daar ook weer leven in haha
Klopt niet helemaal over li-ion accu's. Het eerste is, ze hebben geen geheugeneffect, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ten tweede kun je een li-ion accu inderdaad maar zoveel keer opladen, maar dat word gemeten in cyclussen, dus als je hem van 50% naar 100% oplaad is dat maar een halve cyclus.RollieBollie schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:28:
Ik had dit probleem ook met mijn oude accu van ~1,5 jaar. Begon eerst rond de 10/15% uit te vallen, en werd steeds meer. Op het laatst een weekje of 3 terug was dit bij ~50/60%.
Toen nieuwe originele accu gekocht, netjes opgeladen volgens beschrijving en heb daarmee geen problemen meer. De nieuwe gebruik ik tot de telefoon netjes op 0% uitvalt en laad die alleen op als ik tot 100% kan opladen.
De oude accu gebruik ik als reserve en trek ik nu ook zoveel mogelijk leeg tot 0% en laad die ook weer op tot 100%. En het lijkt erop dat die oude accu nu weer beter wordt, gisteravond viel die pas weer uit bij iets van 15%. Maar net bij het opladen was die blijkbaar toch nog voor 35% gevuld.
Ik ben geen expert op het gebied van accu's, maar had volgens mij ooit gelezen dat je Li-Ion accu's iets van 750 keer kan opladen. Ik wil zelf altijd met een volle accu de deur uitgaan en laad het toestel dus snachts op. En ik ben meestal iets van 12 uur weg van huis, en laad dan tussendoor ook vaak nog op. Dus die 750 keer zou met 1,5 jaar best mogelijk zijn.
En volgens mij hebben li-ion accus ook memory effect, dus tsja, als je dan dagelijks 2 a 3 keer oplaad en de accu niet helemaal gebruikt zal de accu snel problemen kunnen geven.
Ik gebruik zelf alleen het opladen via een kabeltje, maar zat voorheen wel te denken aan draadloos opladen. Maar nu niet meer, omdat je toch sneller je toestel op het oplaadplankje legt dan dat je kabeltje erin prikt.
Ik denk er zelfs nog over om hiernaast een battery pack te kopen zodat de accu's kunnen worden opgeladen buiten de telefoon.
Alleen de volgende dingen zijn echt slecht voor li-ion accus:
Overcharging, maar dat gebeurt niet omdat de telefoon het opladen automatisch stopt.
Vol zijn, als je de accu op 100% , 3 maanden zou bewaren verlies je 20% capaciteit, doe je dat op 40% verliest hij maar 4%
Dischargen, de accu gaat het minste cyclussen mee als je hem pas op laad als hij helemaal leeg is, dit kan het verschil zijn tussen 500 en 4000 cyclussen, dus altijd zo vaak mogelijk opladen. Je hebt geen geheugen effect dus daar heb je geen problemen mee.
Leeg zijn, te ver leeg lopen heeft een slecht effect op het aantal cyclussen, de telefoon zet zich vaak uit onder een bepaalde spanning om die reden. Het is het beste om dan de telefoon zo snel mogelijk weer op te laden.
Hitte of kou, bij hogere temperaturen gaat de accu harder achteruit en bij lage temperaturen kunnen ze moeilijker stroom leveren.
Eigenlijk zou je om de accu te sparen altijd naar 80% of 50% moeten opladen en bij 20% weer opnieuw opladen, bij auto accu's doen ze dat ook (20-80%). Ik gebruik zelf gewoon mijn telefoon hoe ik dat wil, omdat ik liever die 2 tientjes voor een accu betaal na een jaar, dan dat ik het hele jaar lang constant de accu conditioneer.
Een goede is wel om niet de quick charger te gebruiken om je telefoon snachts op te laden. Dan hoef je de telefoon niet snel op te laden en met langzamer opladen word de accu minder heet en onder de 1C laden is over het algemeen beter. Maar dat verschil is ook niet super groot.
Nee tot nu toe nog niet. En de tweaks in dr ketans app zijn eindeloos. Van de positie van de klok tot het automatisch laten schakelen naar 2G als het scherm uit staat. Ook diverse build.prop tweaks die je on the fly kan toepassen. En er zit een debloating tool in zijn app ook handig. Alleen debloat ie gelijk alles en moet je handmatig alles toevoegen wat je wel wil gebruiken. Aanradertje.TheBoneCollector schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:25:
[...]
Tnx zal die er ook eens opzetten. Geen battery drain?
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!