Cogitationis poenam nemo patitur
Heeft het een reden dat je snel opladen uit hebt staan?
Mijn note 4 is in de zee gevallen. Na een dag drogen en de fohn erop deed hij het weer. Maar in eerste instantie viel hij tijdens het opstartscherm steeds uit. Ook moest ik eerst zand uit de opening van de oplader peuteren. 😁rohit schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:46:
Zijn de Note 4 en de Note Edge een beetje waterdicht?
Dus geen aanrader maar hij kan best tegen een stootje.
Nee, geen speciale reden daarvoor...ChokingHazard schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:44:
[...]
Heeft het een reden dat je snel opladen uit hebt staan?
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Is dat jouw verbruik? Zo te zien niet veel gebruikt (SoT) die dagenhenklbr schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:14:
[...]
Heel vreemd dit, ik heb juis UITSTEKENDE resultaten sinds de laatste 5.1.1 (COJ5) update!
Je zegt: ik wil geen factory-reset doen; zal dit toch maar eens in overweging nemen! Of het is idd een app die je toestel wakker houdt!
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Het is allebei toevallig samengevallen met de laatste update en het afsluiten van spotify lijkt iets van energiebesparing te zijn, want de app wordt gewoon spontaan afgesloten, daarom verdenk ik de telefoon. Het zou ook Spotify kunnen zijn, al heb ik het idee dat zoiets door de telefoon zelf geregeld wordt en niet door de app.
Iemand hier eerder van gehoord?
Heb ik ook af en toe last van. Lijkt iets te maken te hebben met de powersaving functie. Heb er nog niet uitgebreid naar gekeken.hugoy schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:40:
Sinds de laatste update heb ik er een heel raar probleem bijgekregen. Als ik mijn oortjes uit mijn telefoon trek terwijl ik muziek luister via Spotify, gaat hij nu ineens over op de speaker, waar hij daarvoor altijd direct de muziek pauzeerde. Ik heb geen optie bij Spotify, geluidsopties of accessoires kunnen vinden die hier mee te maken zou kunnen hebben. Ook sluit Spotify soms spontaan af tijdens het afspelen van muziek.
Het is allebei toevallig samengevallen met de laatste update en het afsluiten van spotify lijkt iets van energiebesparing te zijn, want de app wordt gewoon spontaan afgesloten, daarom verdenk ik de telefoon. Het zou ook Spotify kunnen zijn, al heb ik het idee dat zoiets door de telefoon zelf geregeld wordt en niet door de app.
Iemand hier eerder van gehoord?
Ik denk niet dat het aan de Note 4 ligt. Mijn vrouw heeft een Note 3 (Android 5.0) en die heeft exact hetzelfde probleem. Lijkt me eerder een algemene Spotify-bug.Solictice schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:07:
[...]
Heb ik ook af en toe last van. Lijkt iets te maken te hebben met de powersaving functie. Heb er nog niet uitgebreid naar gekeken.
hmm tot nu toe met power saving uit inderdaad beide problemen niet gehad, daar zou het inderdaad wel eens mee te maken kunnen hebben.Solictice schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:07:
[...]
Heb ik ook af en toe last van. Lijkt iets te maken te hebben met de powersaving functie. Heb er nog niet uitgebreid naar gekeken.
Zie screenshot...Bullet NL schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:38:
[...]
Lijkt me sterk, volgens mij kan je alle meldingen aanpassen of laten verdwijnen, maak eens een screenshot van de app die het doet.
https://www.dropbox.com/s...5-11-19-12-40-19.png?dl=0
Na herstart batterij 0%.
Niet geroot, op nieuwste versie.
Iemand hier raad mee?
[ Voor 4% gewijzigd door Myedvyed op 20-11-2015 13:35 ]
Verwijderd
Haha, let hiet wel mee op hoor! De klachten hoeven niet persee direct te ontstaan maar kunnen ook enkele weken of maanden later pas ontstaan.Artwido schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:43:
[...]
Mijn note 4 is in de zee gevallen. Na een dag drogen en de fohn erop deed hij het weer. Maar in eerste instantie viel hij tijdens het opstartscherm steeds uit. Ook moest ik eerst zand uit de opening van de oplader peuteren. 😁
Dus geen aanrader maar hij kan best tegen een stootje.
In ieder geval, ze zijn niet waterbestendigd, zowel de Note4 als de Edge niet, om de vraag van de tweaker boven jou te beantwoorden.
ik kan alleen spreken over mijn Note 1, die had dat ook destijds. En daar was de accu gewoon aan het einde van zijn latijn. Die bleek achteraf ook ietswat bol te staan.Myedvyed schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:35:
Nee, ik heb hetzelfde probleem (wel geroot, op 4.4.4), maar vanaf 15% en lager, soms springt hij ineens terug naar 0 of 1% of valt hij gewoon helemaal uit. Ik heb 2 batterijen en beiden hebben hetzelfde probleem overigens, dus ik weet niet zeker of het aan de batterij ligt of ergens anders aan.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay

Nog niet zo lang geleden kwam hij nooit onder de 50% bij mij. Nu heb ik hem al aan het begin van de avond rond 30%. Dan kan die zomaar uitgaan, en opstarten met 0%.Myedvyed schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:35:
Nee, ik heb hetzelfde probleem (wel geroot, op 4.4.4), maar vanaf 15% en lager, soms springt hij ineens terug naar 0 of 1% of valt hij gewoon helemaal uit. Ik heb 2 batterijen en beiden hebben hetzelfde probleem overigens, dus ik weet niet zeker of het aan de batterij ligt of ergens anders aan.
Gebruik is eerder afgenomen dan toegenomen.
Ik heb deze meerdere keren per maand wel gebruikt.
En ik heb ook dat ik tegenwoordig nooit meer tot na 22 uur red.
Je leest hier en daar dat dit toch niet bevorderlijk lijkt voor de batterij..
Ik heb alleen maar de snellader. Dus ja, elke dag wel.DarkChylde schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:48:
Hebben jullie vaak de snellader gebruikt?
Je op je telefoon kiezen of hij de snellaad functie gebruikt.SAWYER schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:52:
[...]
Ik heb alleen maar de snellader. Dus ja, elke dag wel.
Bij je batterij menu is dat een optie. Dus hoeft moet snellader niet persé dat hij dan ook snellaad
Klopt idd. Maar ook dat staat altijd op snelladenDarkChylde schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:54:
[...]
Je op je telefoon kiezen of hij de snellaad functie gebruikt.
Bij je batterij menu is dat een optie. Dus hoeft moet snellader niet persé dat hij dan ook snellaad
Ik heb die optie standaard aan staan.DarkChylde schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:48:
Hebben jullie vaak de snellader gebruikt?
Misschien dat ik dat maar uit moet gaan zetten, aangezien ik mijn telefoon meestal 's nachts oplaadt en dan mag het best wat langzamer gaan. Overigens laad ik hem niet elke dag op, als ik weet dat ik het met dat percentage red tot op kantoor de volgende dag (of in het weekend) laad ik hem niet op en laad ik op kantoor wel. Met de batterijprestaties van de laatste update kan dat makkelijk.
Gelukkig een tijd geleden omgeschakeld naar draadloos laden. Bevalt goed. Ja het is trager en je kunt tijdens het laden niet echt met de telefoon spelen (tenzij je hem incl. lader in je hand houdt
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
De laatste weken ligt mijn Note 4 een beetje stof te happen, omdat ik de Sony Z5 aan het testen ben voor mijn review. Leuke daaraan is dat de standby tijd zo kan worden 'getest'.
De Note 4 lag een tijd met alleen wifi aan op mijn bureau, e-mailnotificaties kwamen gewoon binnen. De laatste build LMY47X.N910FXXU1COJ3 staat erop. Ik had er tussendoor 1 keer even langer mee gespeeld en af en toe even 'wakker' gemaakt. De sim-kaart was eruit, oftewel geen drain van een mobielnetwerk. Dus de telefoon had weinig te doen. Dat betekende uiteindelijk dat de telefoon zo'n 11 dagen mee kon op de accu. Vind ik toch redelijk netjes.
Hieronder een paar screenshots ervan:
Waarom werken lightboxes voor de plaatjes niet in het forum!? Onhandig...
[ Voor 3% gewijzigd door WhiteRaver op 22-11-2015 11:10 ]
Graag gedaan.

This ROM is based on the German ROM released 24 nov 15, and made it "compatible" for the UN-branded Dutch (PHN) Note 4.
This is OFFICIAL Samsung-ROM, so it won't void warranty and doesn't trigger Knox!
What's new:
* November security patches (Samsung Android Security Updates)
Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5932638
Build date Wed, 11 Nov 2015 03:57:26 +0000
Product code PHN
PDA N910FXXS1COK2
CSC N910FPHN1COI1
Download for install with Odin: MegaNZ
UN-RAR the archive, and place the TAR-file in AP in Odin!
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Kijken wat dat brengt.
een originele batterij, of een merkloze zegmaar? ik zit te twijfelen wat ik zal bestellenDarkChylde schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:58:
ik red soms niet eens meer een halve dag met licht gebruik. Dus toch maar een nieuwe batterij besteld.
Kijken wat dat brengt.
Orginele samsung. ik heb niet zo veel vertrouwen in namaak,drusloos schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:36:
[...]
een originele batterij, of een merkloze zegmaar? ik zit te twijfelen wat ik zal bestellen
Bij coolblue met een 10 euro kortingscode besteld. Kost mij nu 20 euro.
Als hij door de brievenbus gaat laat ik morgen wel weten wat het brengt.
Edit:
Ik heb sinds vanochtend met de nieuwe batterij erin. En je ziet in de batterij grafiek dat het een stuk beter gaat. De telefoon denkt nu tot 22 uur te redden. Maar het verbruik tot nu toe is al veel lager.
Denk dat ik de dag eindig met 20% plus over. We gaan het zien.
[ Voor 25% gewijzigd door DarkChylde op 25-11-2015 11:03 ]
Ik dacht dat deze update alleen bug fixes bracht ?
Dit is echt een mega verbetering! Heb ook nog wat spelletjes naast de standaard dingen op de telefoon gedaan. Dus mocht je ook na een halve dag leeg zijn is een nieuwe battery die paar tientjes wel waard.
Ook voor de note edge toevallig??henklbr schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:11:
[afbeelding][afbeelding]
This ROM is based on the German ROM released 24 nov 15, and made it "compatible" for the UN-branded Dutch (PHN) Note 4.
This is OFFICIAL Samsung-ROM, so it won't void warranty and doesn't trigger Knox!
What's new:
Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5932638
Product code PHN
PDA N910FXXS1COK2
CSC N910FPHN1COI1
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Helaas...
Vandaag nog een recente tips and tricks site gevonden van de note 4. Zitten wel een paar aardig tips bij.
https://www.androidpit.com/galaxy-note-4-tips
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
App optimalisatie uitzetten een idee misschien?dirkjesdirk schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:37:
Heeft iemand een idee hoe je af komt van die "app-optimalisatie" melding in je notification bar?
Vandaag nog een recente tips and tricks site gevonden van de note 4. Zitten wel een paar aardig tips bij.
https://www.androidpit.com/galaxy-note-4-tips
Uiteraard. Maar buiten dat het na een reset weer automatisch wordt aangezet, neem ik aan dat het ook wel handig is om sowieso ingeschakeld te houden. Of is het allemaal niet nuttig?.henklbr schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:56:
[...]
App optimalisatie uitzetten een idee misschien?
In ieder geval wil ik van die melding af, ongeacht of het nu ingeschakeld is of niet.
Misschien een overbodige vraag, maar zijn deze builds te rooten?henklbr schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:11:
What's new:
Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5932638
Product code PHN
PDA N910FXXS1COK2
CSC N910FPHN1COI1
Enige tijd geleden dezelfde vraag hier gesteld, zonder succes.dirkjesdirk schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:51:
[...]
Uiteraard. Maar buiten dat het na een reset weer automatisch wordt aangezet, neem ik aan dat het ook wel handig is om sowieso ingeschakeld te houden. Of is het allemaal niet nuttig?.
In ieder geval wil ik van die melding af, ongeacht of het nu ingeschakeld is of niet.
Ik heb de notificaties eens geprobeerd bij te houden of er een patroon in zou zitten, maar bij mij duiken ze random op. Kan hier geen patroon in ontdekken. Erg vervelend is het echter wel!
Meer mensen die hier last van hebben, of hebben zij allen app-optimalisatie uitgeschakeld?
Vast wel, maar ik heb zelf nog niet uitgebreid gezocht. Overigens ben ik zelf niet zo'n fan van het flashen van andere kernels en root ik enkel via ChainFire Autoroot. Hiervan is nog geen versie voor Android 5.1.1.Solictice schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:21:
[...]
Misschien een overbodige vraag, maar zijn deze builds te rooten?
Ik heb hier wel ooit eens een tutorial voorbij zien komen met custom rooted kernels voor 5.1.1 maar ik heb deze zelf niet geïnstalleerd.
Ook bij uitschakeling blijft de notificatie gewoon staan, dus het is mij een raadsel hoe ik dit kan verwijderen.rkvvkevin schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:44:
[...]
Enige tijd geleden dezelfde vraag hier gesteld, zonder succes.![]()
Ik heb de notificaties eens geprobeerd bij te houden of er een patroon in zou zitten, maar bij mij duiken ze random op. Kan hier geen patroon in ontdekken. Erg vervelend is het echter wel!
Meer mensen die hier last van hebben, of hebben zij allen app-optimalisatie uitgeschakeld?
een tijdje geleden had ik gespost over een note4 waarbij de wifi functie niet meer werkte, dit was overigens bij een flink aantal andere Samsung gebruikers het zelfde geval. zelf heb ik het problem opgelost door fabrieks instellingen te gebruiken, een aantal andere toestellen zijn vanzelf weer gaan werken. ik weet nu wel waar door het komt.ijsbeer910 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:26:
Nee dat heb ik niet gedaan dusvolgende keer thuis maar preventief binnen halen.
Inmiddels lopen er 20 man met het zelfde probleem rond. geen wifi connectie meer.
voorlopig alleen een hard reset helpt (even)
wat ik de laatste keer gedaan heb is het updaten van de beveiligings bestanden uitgezet. nooit geweten dat die ook geupdate werd. voorlopig draaid hij nu al weer 15 uur, das al heel wat.
de telefoon die ik net zag was dus ook alleen maar aan het scannen naar netwerken maar niets vinden.
dit was een S5
in September zijn we langs cuba gevaren ik had dus mijn tel. niet in flight modus staan.
vannacht zijn we weer langs cuba gevaren en raad eens? weer wifi om zeep geholpen. nu hoor ik ook weer horrie-op Samsung gebruikers waarbij de wifi niet meer werkt.
je kan wifi wel enabelen, maar scant niet en ziet ook geen network meer, reverse theteren werkt dan weer wel. ik weet nu zeker dat het komt wannee de telefoon contact maakt met een Cubaans network, wanneer de telefoon met een andere provider contact maakt lijkt alles weer te werken.
voorlopig is het dus ff
Is nu beschikbaar...
What's new:
* Stability improvements
Model SM-N915FY
Model name GALAXY Note Edge
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5695220
Build date Mon, 16 Nov 2015 09:43:07 +0000
Product code PHN
PDA N915FYXXU1COK2
CSC N915FYPHN1COI1
Hoe is de nieuwe update?
Ik heb zelf geen Note Edge, maar heb de Note 4
Hoe is de update op de 4 dan? Is toch bijna het zelfde..henklbr schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:22:
[...]
Ik heb zelf geen Note Edge, maar heb de Note 4
True; merk niet zoveel verschillen (merendeel zijn security patches)...rohit schreef op donderdag 03 december 2015 @ 08:55:
[...]
Hoe is de update op de 4 dan? Is toch bijna het zelfde..
STBY-tijd is ook lekker: bij "normaal gebruik" zo'n 1.5-2 dgn...
De Cubaanse provider manipuleerd je telefoon dus.
Had geklaagd over het feit dat mijn batterij het zo slecht deed.
Werd naar service point gestuurd, maar die konden niet zeggen of het aan de batterij lag.
Toen ik niks kreeg, zelf een gekocht. En dat was een supergroot verschil
Hoopte dat zei de kosten zouden betalen, maar dat kon niet.
Krijg wel een vervangend. Uiteindelijk wel goede service.
[ Voor 11% gewijzigd door DarkChylde op 04-12-2015 12:29 ]
Wifi altijd scannen uitzetten wil ook helpenijsbeer910 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 03:58:
En inderdaad na het passeren van de kaaiman eilanden contact kunnen maken met de wall en wifi is weer genabled (inzoverre wifi was wel enabled maar deed niets meer behalve scannen). Echt bizar, alleen Samsung toestellen die hier last van hadden. van Note tot weet ik het wat voor toestel.
De Cubaanse provider manipuleerd je telefoon dus.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Alekz87 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:23:
[...]
Wifi altijd scannen uitzetten wil ook helpen
Ik heb net ook een nieuwe batterij besteld! Ik was op mijn mountainbike in the middle of nowhere. " kijkt naar telefoon ooh nog 70% batterij even een foto maken, opent camera" .... zwart scherm, doe de telefoon weer aan 0%DarkChylde schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:28:
Net gebeld door samsung. Ik krijg alsnog met excuses een nieuwe batterij.
Had geklaagd over het feit dat mijn batterij het zo slecht deed.
Werd naar service point gestuurd, maar die konden niet zeggen of het aan de batterij lag.
Toen ik niks kreeg, zelf een gekocht. En dat was een supergroot verschil
Hoopte dat zei de kosten zouden betalen, maar dat kon niet.
Krijg wel een vervangend. Uiteindelijk wel goede service.
Zo stond ik on 1 uur 's nachts op amstel met uitgevallen treinen en bussen die nog op kwamen dagen.johanneslol schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:50:
[...]
Ik heb net ook een nieuwe batterij besteld! Ik was op mijn mountainbike in the middle of nowhere. " kijkt naar telefoon ooh nog 70% batterij even een foto maken, opent camera" .... zwart scherm, doe de telefoon weer aan 0%![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
20% en plof uit. Mijn vrouw maakte zich zorgen omdat ze me niet mee kon bereiken en je kan zelf niks mee uitzoeken op internet en niemand meer bellen. Was instaat om mijn telefoon weg te flikkeren.
* DarkChylde je had ook mijn batterij over kunnen nemen ;-)
Heel apart, ik heb nu zelfs last van haperingen en spontane reboots. Het komt helemaal uit het niets en maakt het toestel werkelijk oncontroleerbaar.
Beetje muziek geluisterd met scherm uit, en ik zie nu nog maar 43%.
Gaat nergens meer over.
Mijn 3 jaar oude S4 met CM 12 gaat gewoon langer mee.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Als je een schone installatie doet, herinstalleert hij dan weer alles vanaf de google backup?Bullet NL schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:41:
vreemd allemaal, ik heb nog steeds geen klagen over het accuverbruik van mijn Note.... Met alles aan haal ik met gemak 2 dagen, zet ik de energie besparing aan dan minimaal het dubbele. Heb je accuproblemen, geef je Note eens een schone installatie.... vaak is het toch een software dingentje
Of heeft dat juist geen nu?
Vaak is het juist een app (of combinatie van verschillende apps) die de batterydrain veroorzaakt. Zelf zet ik alleen de noodzakelijke apps met gegevens terug, zoals Bank apps, Whatsapp (persoonlijk denk ik), en Battle.Net AuthenticatorDarkChylde schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:42:
[...]
Als je een schone installatie doet, herinstalleert hij dan weer alles vanaf de google backup?
Of heeft dat juist geen nu?
De overige apps zet ik zonder gegevens terug, met behulp van TitaniumBackup. Daar is wel Root voor nodig natuurlijk.
thanks. Dan ga ik eerst even kijken naar rooten en dank komt de rest wel.Solictice schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:48:
[...]
Vaak is het juist een app (of combinatie van verschillende apps) die de batterydrain veroorzaakt. Zelf zet ik alleen de noodzakelijke apps met gegevens terug, zoals Bank apps, Whatsapp (persoonlijk denk ik), en Battle.Net Authenticator
De overige apps zet ik zonder gegevens terug, met behulp van TitaniumBackup. Daar is wel Root voor nodig natuurlijk.
Verwijderd
Als ik hem 07.45 vd lader haal heb ik om 19.00 nog 30% over. Dus zeer netjes vind ik.
Draai wel KitKat omdat ik met Lollipop zelfs met Root enorme batterij drains had.
Same here. Maar dan ook met 5.1.1 haal ik gemakkelijk de hele dag zonder op te laden.Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:55:
Ik snap dat niet van jullie batterij problemen, mijn Note 4 is geroot veel verwijderd en haal makkelijk een dag ermee. En ik gebruik hem best intensief.
Als ik hem 07.45 vd lader haal heb ik om 19.00 nog 30% over. Dus zeer netjes vind ik.
Draai wel KitKat omdat ik met Lollipop zelfs met Root enorme batterij drains had.
Hier ook makkelijk 1 dag! sinds 8 uur van de lader en nu nog 65% nieuwste 5.1.1 rom erop van 2 december ofzo.. (maar ook daarvoor nooit problemen)Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:55:
Ik snap dat niet van jullie batterij problemen, mijn Note 4 is geroot veel verwijderd en haal makkelijk een dag ermee. En ik gebruik hem best intensief.
Meeste batterijdrain wordt veroorzaakt (zie ik aan het verval van het grafiekje) als het aan een wifi/3G signaal wil vasthouden, binnenshuis is het haast een horizontale streep.
Voor batterijbesparing heb ik enkele appjes geïnstalleerd aan de hand van deze links:
http://forum.xda-develope...tery-drain-stock-t2973588
http://forum.xda-develope...eme-battery-life-t3095884
Als richtlijn voor verder debloaten (in Titanium bevriezen) heb ik de lijst gebruikt van verwijderde apps van SimplLite ROM.
Zo blijft de functionaliteit behouden die ik wil en onnodige apps en services zijn verwijderd of bevroren.
De Note 5 port is erg mooi om te zien trouwens.. Zelfs datum en tijd iconen zijn dynamisch geworden
[ Voor 80% gewijzigd door Bullet NL op 09-12-2015 13:03 ]

This ROM is based on the Nordic ROM released 02 dec 15, and made it "compatible" for the UN-branded Dutch (PHN) Note 4.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 6290672
Build date Tue, 17 Nov 2015 07:44:12 +0000
Product code PHN
PDA N910FXXU1POK1
CSC N910FPHN1COI1
Thanks !henklbr schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:39:
This ROM is based on the Nordic ROM released 02 dec 15, and made it "compatible" for the UN-branded Dutch (PHN) Note 4.
What's new:
* Stability Improvements
http://www.galaxyclub.nl/...-tuner-app-tip-compatible
Ben er overigens nu wel achter dat mijn battery drain gewoon zit in dat ik in de trein aan het internetten ben.Het weekend had ik makkelijk de dag gehaald, vandaag was ik rond 4 uur nog maar 15% over.
[ Voor 11% gewijzigd door johanneslol op 09-12-2015 23:25 ]
Dat merk ik ook vaak, volgens mij komt dat doordat je telefoon switched tussen zendmasten. Dat zal wel meer energie kosten dan wanneer je op dezelfde plek bent de gehele dag.johanneslol schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:19:
[...]
Ben er overigens nu wel achter dat mijn battery drain gewoon zit in dat ik in de trein aan het internetten ben.Het weekend had ik makkelijk de dag gehaald, vandaag was ik rond 4 uur nog maar 15% over.
Ik weet overigens niet of het echt door de kernel komt, maar ik heb het de ochtend na het flashen geconstateerd.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
De Consumer Edition is net uit, dus kan best kloppen dat die nu slecht leverbaar is. De Innovator Edition is voor zover ik weet al een tijdje niet meer leverbaar. Probeer het eens in het Gear VR-topic hier op Tweakers.Dj Neo Ziggy schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:13:
Ik ben trouwens op zoek naar de bijbehorende vr bril, maar die is in de verste verte niet te krijgen. Niet in Nederland of Duitsland. Heeft iemand een goede vervanger (en dan geen cardboard versie)
Verwijderd
Zie Sammobile.com
Maar komt 6.0 uit voor de note 4 zeer waarschijnlijk in polen. Eerdat NL aan de beurt is zitten we al in april gok ik zo.Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:19:
Android 6.0 komt al in Q1 2016 :-) hopelijk niet in Maart pas maar zal wel weer..eerst willen ze zeker de Galaxy S7 uit de doeken doen.
Zie Sammobile.com
Hoezo gebeurd dit eigenlijk altijd als eerst in polen? Nederland is toch wat welvarender dan Polen.. Zijn daar meer toestellen verkocht ofzo?Alekz87 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:31:
[...]
Maar komt 6.0 uit voor de note 4 zeer waarschijnlijk in polen. Eerdat NL aan de beurt is zitten we al in april gok ik zo.
Ik had ergens een link gezien waar voor de s6 hij in december kwam, en de note 4 in februari, kijken of ik de link nog kan vinden
Ik denk eigenlijk dat ze t daar doen, omdat daar minder toestellen verkocht zijn. Zo kunnen ze de uitrol 'testen'. Mocht er iets mis gaan in polen is dat minder erg dan in bijvoorbeeld de UK of ander groot land in de EU.drusloos schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:24:
[...]
Hoezo gebeurd dit eigenlijk altijd als eerst in polen? Nederland is toch wat welvarender dan Polen.. Zijn daar meer toestellen verkocht ofzo?
Ik had ergens een link gezien waar voor de s6 hij in december kwam, en de note 4 in februari, kijken of ik de link nog kan vinden
Tot op heden ben ik erg blij met 5.1.1 op mn note 4! geen bug of drains what so ever! De overgang naar 5.0 ging niet vlekkeloos, ik hoop dat 6.0 beter gaat.
Batterijverbruik valt hier na een klein half jaar goed mee (rond de 6 uur SOT) en sowieso is het scherm de grootste verbruiker. Als 4G echter aanstaat dan trekt Android de boel snel plat maar dat had ik met mijn vorige smartphone ook (MotoG) en heeft waarschijnlijk meer te zien met het wat zwakkere bereik van provider vermoed ik. Ik wenste dat ik met mijn Tab S dezelfde autonomie had maar die geeft het vaak op na 3 (!!!) uur ( en dat natuurlijk zonder 4G en andere poespas). Al bij al zeer tevreden over de Note al vind ik wel dat Samsung weinig inzit met de flagships van de 'vorige generatie' (zie de nieuwe Gear VR). Ik heb 'm vooral gekocht wegens de veelzijdigheid (IR, SD, vervangbare batterij en NFC al valt het bereik wel een beetje tegen). Touchwiz valt overigens (afgezien van het 'design') nog erg mee. De car mode bvb. werkt verrassend genoeg (juist spijtig dat het Nederlands niet ondersteund wordt).
The Last European
Doe 2 dagen met een volle accu, root en stock rom...Untouchablezz20 schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:17:
Is de batterij van de Note 4 zo'n drama? Familielid wil graag een Note 4 gaan halen, maar als ik de verhalen zo lees kunnen we beter voor een ander toestel gaan. Of valt het wel mee? Hoor graag jullie bevindingen.
Bloatware uitgeschakeld neem ik aan? En wat is je gemiddelde SOT?Bullet NL schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:21:
[...]
Doe 2 dagen met een volle accu, root en stock rom...
Welke versie van de Note heb je en hoe heb je hem geroot? Ik ervaar wat problemen met de Emotion-kernel.Bullet NL schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:21:
[...]
Doe 2 dagen met een volle accu, root en stock rom...
De Note 5 is een stuk zuiniger,sneller en beter en goed verkrijgbaarUntouchablezz20 schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:17:
Is de batterij van de Note 4 zo'n drama? Familielid wil graag een Note 4 gaan halen, maar als ik de verhalen zo lees kunnen we beter voor een ander toestel gaan. Of valt het wel mee? Hoor graag jullie bevindingen.
Wel het juiste type kiezen bijv. de SM-920c
Dat heb ik een tijdje geleden ook ergens gelezen, nooit geweten ook. Ik dacht dat het gewoon vervangers warendirkjesdirk schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:19:
Grappig, deze stylus tips helemaal over het hoofd gezien destijds. Er zit verschil tussen de wijze waarop de verschillende tips over het scherm schrijven. Probeer het eens uit.
[afbeelding]
Nee, in vergelijking met mijn oude S4 prima zelf. 2 dagen is haalbaar bij matig gebruik, maar zelfs bij intensief gebruik haal je altijd het einde van de dag.Untouchablezz20 schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:17:

This ROM is based on the Luxembourg ROM released 22 dec 15, and made it "compatible" for the UN-branded Dutch (PHN) Note 4.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5932638
Build date Tue, 08 Dec 2015 08:04:07 +0000
Product code PHN
PDA N910FXXU1COL1
CSC N910FPHN1COI1
Thanks ![b]henklbr schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:40:
Koop een nieuwe batterij... Dat heeft het voor mij ook gefixt. ( het is belachelijk dat het moet met zo'n nieuwe telefoon)virtua69 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:33:
En weer was mijn note 4 plots leeg, hele dag gewerkt en niks op gedaan ...heel maf weer ...begint onbetrouwbaar te worden zo
De update van vandaag valt! het systeem lijkt iets soepeler. Ook waren de benchmark scores bijna net zo hoog als de note 5 ! ( 3D mark)
Welke update bedoel je? En wat bedoel je precies? Ik begrijp hier namelijk niks van.
"When you grow up your heart dies"
Haha sorry ik bedoelde de update boven jou bericht. Maar wat betreffende jou probleem. Om het te fixen moet je een nieuwe batterij kopen.. Dat heb ik ook gedaan en toen was het gefixt. Gebruik je ook wireless Charging ?sjaool schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:11:
[...]
Welke update bedoel je? En wat bedoel je precies? Ik begrijp hier namelijk niks van.
Ik maak alleen wel gebruik van de Snapdragon Battery Guru.
"When you grow up your heart dies"

This ROM is based on the French ROM released 28 dec 15, and made it "compatible" for the UN-branded Dutch (PHN) Note 4.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5932638
Build date Thu, 10 Dec 2015 07:20:21 +0000
Product code PHN
PDA N910FXXU1COL2
CSC N910FPHN1COI1
Hard aan het nadenken om eens een full wipe te doen, maar eigenlijk ben ik veel te lui om alles te backuppen
Als je een full wipe doet, kun je beter van "scratch af aan" gaan beginnen (opnieuw instellen/installeren etc)...ChokingHazard schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:52:
Opnieuw bedankt Henk!
Hard aan het nadenken om eens een full wipe te doen, maar eigenlijk ben ik veel te lui om alles te backuppen
Het duurt ff, maar dan heb je ook wat!
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!