Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
AntennesW84 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 02:14:
Wat zijn trouwens die vierkante plekjes tussen die witte puntjes?
W84 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 09:50:
Ah, ok. Tnx! Wel jammer dat ze die niet beter weg hebben kunnen werken, want het lijkt net of er wat mis is gegaan met de coating.
iPhone idem maar langs de zijkant. S6 heeft dit ook zoals de Note 4.
Waar zit het verschil in, naast de breedte dan natuurlijk?
Micro USB 2.0 een 3.0 zoals op de note 3 en s5Artwido schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:39:
ik heb een kleine usb ingang voor opladen maar een kennis heeft een hele brede stekker?
Waar zit het verschil in, naast de breedte dan natuurlijk?
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
okee blijjkbaar zijn er dus ook verschillende note 4 versiesreyals schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 18:12:
[...]
Micro USB 2.0 een 3.0 zoals op de note 3 en s5
Voor zover ik weet bestaan er geen Note 4's met een Micro USB 3.0 aansluiting. Waarschijnlijk is dat dan een Chinese Note 4 kloon...reyals schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 18:12:
[...]
Micro USB 2.0 een 3.0 zoals op de note 3 en s5
[ Voor 0% gewijzigd door Bitbull op 02-05-2015 18:40 . Reden: typo ]
Heeft wel echt heel lang geduurd en Samsung mag zich dan ook schamen.
(ps. ik weet niet of andere deze ook al hebben ontvangen, buiten zelf flashen om dan)
Mijn mobiele data EN Wi-Fi is ook een stuk beter/sneller geworden!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
En je hebt een Nederlands (PHN) toestel?swatsch schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:15:
Eindelijk vandaag de Update gekregen naar Android 5.0.
Heeft wel echt heel lang geduurd en Samsung mag zich dan ook schamen.
(ps. ik weet niet of andere deze ook al hebben ontvangen, buiten zelf flashen om dan)
Deze update was er vorige week al!
En Samsung hoeft zich helemaal niet te schamen (of had je liever een "instabiele" update gehad?): er zijn nog steeds toestellen van andere fabrikanten die nog op KitKat draaien en/of die de update helemaal niet krijgen!
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Maar of je er blij van moer worden, voorheen eindigde ik de dag met 60% en nu zit ik halverwege de dag al op 35% gemiddeld.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Heb je na de update een FULL RESET uitgevoerd? Is misschien een idee (en dan GEEN back-up terug plaatsen, gewoon alles weer vanaf het begin installeren)...Phusebox schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:38:
Hmm ja maar geen premium toestellen die een maand voor de release van lollipop uitkwamen volgens mij.
Maar of je er blij van moer worden, voorheen eindigde ik de dag met 60% en nu zit ik halverwege de dag al op 35% gemiddeld.
Het is ff werk, maar het is niet voor niks...
Verwijderd
Ik gebruik het erg veel aangezien ik met dove clienten werk en ik met de s memo functie even snel dingen kan schrijven ipv het met gebarentaal te doen.Drwho1 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:13:
Hoe vaak gebruiken jullie dat pennetje eigenlijk? Ik vraag me vaak af of het een gimmick is of echt een feature die dagelijks van pas komt?
Verder vind ik het bv handig als ik een iban nummer of zo moet kopieren en plakken vanuit een screenshot aangezien de rabobank app niet het lange ingedrukt houden kent om nummers te selecteren etc.
Ik heb Android versie 5.01
hahaha grappig.W84 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:57:
Ik weet het, maar als je bij toestel-info (instellingen) op Android-versie een paar keer tikt zie je het verschijnen!
Heb jij met Odin van 5.0 naar 4.4 geflasht? Of is er nog een andere mogelijkheid om dit te doen? Na wat googlen: klopt het dat je je garantie niet verliest na een flash via Odin en dat je vervolgens OTA updates blijft ontvangen?henklbr schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:31:
Ben zeer tevreden naar mijn Full Reset van mijn Note 4: back to the "old" stby-times of KitKat!
Mijn mobiele data EN Wi-Fi is ook een stuk beter/sneller geworden!
Ja geen garantie verlies, en OTA blijft werken als de CSC codes (firmware vs active) gelijk zijn, dus als je met dezelfde versie terugkeert dan zijn er geen problemen.klopt het dat je je garantie niet verliest na een flash via Odin en dat je vervolgens OTA updates blijft ontvangen?
Ik heb tot op heden geen update 5.0 gekregen. Hiervoor heb ik hem via odin geflasht naar 4.4.4.
Heb ik iets verkeerds gedaan?
Als ik naar dat versienummer kijk zie ik "PHN" als landcode, maar gek genoeg ook "VDF". Had je oorspronkelijk een Vodafone toestel?Pakhtun schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:02:
Ik had een vraagje over de OTA update, volgens kies3 is mijn huidige firmareversie: N910FXXU1ANK4/N910FPHN1ANK2/N910FXXU1ANK4/N910FXXU1ANK4 (VDF)
Ik heb tot op heden geen update 5.0 gekregen. Hiervoor heb ik hem via odin geflasht naar 4.4.4.
Heb ik iets verkeerds gedaan?
Als je het toestel 'out of the box' geregistreerd hebt op de FOTA server met Vodafone software erop, zul je geen PHN updates krijgen. Je hebt dan twee mogelijkheden: of je flasht terug naar Vodafone software en wacht op de Android 5 update via Vodafone (FOTA), of je upgrade handmatig via een flashen van de laatste PHN software naar Android 5.0.
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands (Vodafone)
Version Android 5.0.1
Changelist 4456564
Build date Fri, 13 Mar 2015 06:50:03 +0000
Product code VDF
PDA N910FXXU1BOC3
CSC N910FVFG1BOC2
Download for install with Odin: MegaNZ
Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands (T-Mobile)
Version Android 5.0.1
Changelist 4456564
Build date Fri, 13 Mar 2015 06:50:03 +0000
Product code TNL
PDA N910FXXU1BOC3
CSC N910FTNL1BOB6
Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 5.0.1
Changelist 4596175
Build date Tue, 31 Mar 2015 09:31:16 +0000
Product code PHN
PDA N910FXXU1BOC5
CSC N910FPHN1BOB2
Ik heb de instructies uitgevoerd, maar nu wil mijn telefoon niet meer opstarten. Hij kan alleen nog maar in download mode en blijft hangen bij het Samsung logo. Wat kan ik doen om dit te fixen?
Als je terug flasht, zal je een FULL RESET moeten uitvoeren hierna vanuit de recovery.SnoopBok schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:05:
Ik heb zojuist mijn telefoon proberen terug te flashen naar 4.4. Ik heb de firmware hier gedownload: http://www.sammobile.com/...U1ANK4_N910FPHN1ANK2_PHN/
Ik heb de instructies uitgevoerd, maar nu wil mijn telefoon niet meer opstarten. Hij kan alleen nog maar in download mode en blijft hangen bij het Samsung logo. Wat kan ik doen om dit te fixen?
Telefoon UIT, dan de 3 knoppen methode VOL-UP, HOME, POWER
1. Clear Flash
2. Full Reset
3. Clear Flash
4. Reboot
Vraag: waarom ga je terug naar KitKat?
Zo ontzettend bedankt!henklbr schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:10:
[...]
Als je terug flasht, zal je een FULL RESET moeten uitvoeren hierna vanuit de recovery.
Telefoon UIT, dan de 3 knoppen methode VOL-UP, HOME, POWER
1. Clear Flash
2. Full Reset
3. Clear Flash
4. Reboot
Vraag: waarom ga je terug naar KitKat?
Ik ga terug naar KitKat omdat ik ontzettend veel last heb van batterij drains. Met KitKat nooit geen last van gehad. Ik vind de performance boost in Lollipop niet opwegen tegen de drains ...
Ja ik had out of the box een note met Vodafone software erop. Het handmatig flashen kan gewoon weer via sammobile met odin toch? Ik zie trouwens bij de post van henklbr ook de phn versie ervan, die kan ik gewoon erop flashen neem ik aan?arnoud_h schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:49:
[...]
Als ik naar dat versienummer kijk zie ik "PHN" als landcode, maar gek genoeg ook "VDF". Had je oorspronkelijk een Vodafone toestel?
Als je het toestel 'out of the box' geregistreerd hebt op de FOTA server met Vodafone software erop, zul je geen PHN updates krijgen. Je hebt dan twee mogelijkheden: of je flasht terug naar Vodafone software en wacht op de Android 5 update via Vodafone (FOTA), of je upgrade handmatig via een flashen van de laatste PHN software naar Android 5.0.
Trouwns is er een belangrijke verschil tussen de boc3 en boc5? oftewel is boc5 stabiel genoeg?
[ Voor 5% gewijzigd door Pakhtun op 04-05-2015 21:19 ]
Ik had in 1e instantie ook last van een veel kortere stby-tijd toen ik een "dirty flash" had uitgevoerd van KitKat naar Lollipop.SnoopBok schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:30:
[...]
Zo ontzettend bedankt!Ik heb met mijn S2, HTC One X en S4 ontzettend veel roms geflashed, ik had het ook kunnen weten
![]()
Ik ga terug naar KitKat omdat ik ontzettend veel last heb van batterij drains. Met KitKat nooit geen last van gehad. Ik vind de performance boost in Lollipop niet opwegen tegen de drains ...
Daarbij wilden sommige apps ook niet meer updaten (error -505 in PlayStore) en toen heb ik besloten een FULL reset vanuit de recovery uit te voeren.
Daarna alles weer vanaf scratch opgebouwd/geïnstalleerd, GEEN back-ups terug geplaatst en heb nu weer een stby-tijd van 2 dagen (met het gebruik wat ik ook deed bij KitKat)...
Enkele berichten terug heb ik screenshots geplaatst...
Zie mijn screenshots een paar berichten terug...Pakhtun schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:17:
[...]
Ja ik had out of the box een note met Vodafone software erop. Het handmatig flashen kan gewoon weer via sammobile met odin toch? Ik zie trouwens bij de post van henklbr ook de phn versie ervan, die kan ik gewoon erop flashen neem ik aan?
Trouwns is er een belangrijke verschil tussen de boc3 en boc5? oftewel is boc5 stabiel genoeg?
BOC5 is een bugfix tov BOC3 en ik ben er zeer tevree mee; ik raad je wel aan, na het flashen met Odin, een FULL reset uit te voeren vanuit de recovery en alles vanuit scratch weer op te bouwen.
Foto's enzo kun je back-uppen op je PC, maar apps etc opnieuw installen...
Iedere release dat je nieuwer pakt heeft bugfixes en aanpassingen op de voorgaande versies. Dus zo kun je bezig blijvenPakhtun schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:17:
[...]
Ja ik had out of the box een note met Vodafone software erop. Het handmatig flashen kan gewoon weer via sammobile met odin toch? Ik zie trouwens bij de post van henklbr ook de phn versie ervan, die kan ik gewoon erop flashen neem ik aan?
Verwijderd
Ik ben momenteel aan het twijfelen maar zou hem vooral kopen voor de camera en de uitstekende batterij. (ik ben van plan om hem op stock te laten draaien)
Om die terug gelijk te krijgen heb ik het volgende uitgevoerd:
In Odin vink je auto reboot uit en na het flashen reboot je naar de recovery mode (Volume Up+Home+Power button).
Normaal gezien zie je dat hij de CSC file overschrijft, en wacht je tot hij normaal reboot. Doet hij het niet dan ga je terug naar de recovery mode en doe je een “Wipe data/Factory reset” en flash je hem opnieuw (zonder reboot) en terug in recovery mode opstarten. Daarna stond alles terug op 'PRO' in mijn geval en kwamen de OTA updates terug binnen.
Na een propere flash: (eerst factory reset) voor ODIN flash en een factory reset na de ODIN flash, had ik een normale battery drain, gelijkaardig aan de KitKat versie.Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:44:
Zouden jullie de problemen met Android 5.0, met name de battery drain, als reden aanhalen om de note 4 niet aan te schaffen?
En hoeveel screen ontime halen jullie met deze Note 4?
Verwijderd
Ik heb sinds een paar dagen ook Cyanogenmod geinstalleerd (op mijn vorige telefoons altijd op cyanogenmod gedraait) ik mis dus echt helemaal niks van Touchwiz, het enige waar ik echt niet meer kan leven is de camera kwaliteitDeLyon schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:59:
[...]
Het aantal ROMs voor de Note 4 is inderdaad, in vergelijking met andere toestellen, erg bedroevend. Mijn favourite developer heeft ook nog steeds geen Lollipop versie uitgebracht, terwijl dat in het verleden allemaal veel sneller ging. Vandaar ook de move naar Cyanogenmod wat voor mij de eerste keer is. Maar dit bevalt nu al zo goed dat ze me hier niet snel meer vanaf krijgen.
Een van de stock opties die ik nu veel gebruik, en die ik niet kon vinden in Touchwiz, is screen pinning. Misschien heb ik eroverheen gekeken ik Touchwiz ROM maar kan me niet heugen dat het erin zat. Hiermee kun je dus een app locken zodat je hier enkel met een toetsencombinatie uit kan. Erg handig met kids die even willen YouTuben op je telefoon :-)
Daarnaast heb ik nu ook eindelijk die irritante screen popup meldingen kunnen uitzetten.. Geen WhatsApp meer door het beeld als ik bezig ben.
op XDA is mij aangeraden om camera fv-5 of snap camera te gebruiken, kwaliteit wordt er ietsjes beter op maar voor mij is het echt een deal breaker om cyanogenmod te gaan gebruiken
hoe vindt jij de camera dan ? of gebruik je hem toch niet vaak..?
Dat is wel goed, ik zou daar al heel blij mee zijnW84 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:22:
Ik zit nu op 5 uur en 20 minuten met 29% over...
Is het toestel sneller dan oneplus one?Jnmn schreef op maandag 27 april 2015 @ 21:50:
Mijn ervaringen na ondertussen 10 dagen Note 4-gebruik (daarvoor gebruikte ik een OnePlus One):
- Batterij: Minstens (!) even goed als die van de OnePlus One en opladen lukt zelfs iets sneller dan de Oneplus One die ook snel oplaadt.
- Scherm: Wow! Wat een kleur, duidelijkheid en scherpte. Een Amoled-scherm bewijst hier wat een meerwaarde het is ten opzichte van het (nu) doffe Oneplus One scherm.
- MicroSD: Yes, altijd gemakkelijk! Ook al kwam ik met 64GB op de OnePlus One niks te kort
- Bouwkwaliteit: Mooi toestel! Solide gevoel en geen krakende/loszittende onderdelen. Enkel jammer van de stofhappende gleuf rond het scherm.
- Samsung TouchWiz: Wat een ramp als je van CyanogenMod komt: Geen instelling LED-kleur per app, geen instelling trilduur, ontgrendelscherm met PIN-code dat niet automatisch unlocked bij invoer juiste code. Heel veel kleine dingen die je toch meteen doen beseffen welk voordeel CyanogenMod heeft.
Maar er zijn ook wel enkele voordelen: multitasking & S-pen
Dit ook nog: De Note 4 leek mij heel wat lag te hebben bij het gebruik. Maar na het afzetten van alle overbodige animaties is het toestel supervlot. Een must-do!
Ik zit erover te denken om de oneplus one om te ruilen
Wauw! Met lollipop? Hoe doe je dat? Ik heb meestal max. 4 uur en 45 minuten, en dan is hij helemaal leegW84 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:22:
Ik zit nu op 5 uur en 20 minuten met 29% over...
Telefoon blijft redelijk koel.
Note 4 910C met android 4.4
Jamesbond007uk
Ik ben er super blij mee.
Jamesbond007uk
Gebruik de camera zeer regelmatig en ben ook nog niet helemaal overtuigd van de standaard Google Camera. FV5 heb ik ook getest maar alleen de lite versie zonder hoge resolutie. Heb jij deze wel als betaalde variant getest?Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:36:
[...]
Ik heb sinds een paar dagen ook Cyanogenmod geinstalleerd (op mijn vorige telefoons altijd op cyanogenmod gedraait) ik mis dus echt helemaal niks van Touchwiz, het enige waar ik echt niet meer kan leven is de camera kwaliteit
op XDA is mij aangeraden om camera fv-5 of snap camera te gebruiken, kwaliteit wordt er ietsjes beter op maar voor mij is het echt een deal breaker om cyanogenmod te gaan gebruiken![]()
hoe vindt jij de camera dan ? of gebruik je hem toch niet vaak..?
Verwijderd
nou ja.. betaaldDeLyon schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:57:
[...]
Gebruik de camera zeer regelmatig en ben ook nog niet helemaal overtuigd van de standaard Google Camera. FV5 heb ik ook getest maar alleen de lite versie zonder hoge resolutie. Heb jij deze wel als betaalde variant getest?
snap camera maakt wel super videos in 4k, nog beter als touchwiz dus, alleen de foto's die zijn niet geweldig.
maar daar moeten we maar mee leven denk ik, van de week ge upgrade naar de nieuwste lollipop BOC5, en mijn batterij daar blijft niks van over, dus zit ook weer op cyanogenmod en denk dat ik de camera maar voor lief neem want voor de rest loopt het als een tiet
Ik gebruik zowel de betaalde versie van camera FV-5 als de Cinema FV-5 app op mijn Note 4 en die bevallen echt top. Echt veel beter dan de standaard camera appDeLyon schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:57:
[...]Heb jij deze wel als betaalde variant getest?
Verwijderd
en gebruik jij samsung's firmware of zit je ook op cyanogenmod ?EJSEJS schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:42:
[...]
Ik gebruik zowel de betaalde versie van camera FV-5 als de Cinema FV-5 app op mijn Note 4 en die bevallen echt top. Echt veel beter dan de standaard camera app
Ik geloof niet dat dit de plek is om ILLEGALE software te bespreken!Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:00:
[...]
nou ja.. betaaldde full apk gedownload, maar het probleem is cyanogenmod zit op een ander DPI dus de preview van je foto is maar heel klein en dus eigenlijk niet bruikbaar.
Als ik zo lees waar jij je apps vandaan haalt (niet via de Play Store) kan ik me wel voorstellen dat jij een DRAIN hebt op BOC5 (zal vast veroorzaakt worden door één van je "niet officiële" apps!)!Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:00:
[...]
van de week ge upgrade naar de nieuwste lollipop BOC5, en mijn batterij daar blijft niks van over, dus zit ook weer op cyanogenmod en denk dat ik de camera maar voor lief neem want voor de rest loopt het als een tiet
Ik heb zelf BOC5 ook draaien op mijn Note 4, en heb helemaal GEEN last van drain (zelfde stby-tijd als met KK)...
lollipop BOC5 gebruik ik, en ook ik merk geen verschil met KK wat accu tijd betreftVerwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:47:
[...]
en gebruik jij samsung's firmware of zit je ook op cyanogenmod ?
Overigens is ongeveer 1 maand geleden mijn scherm en cameramodule vervangen omdat ik hem heb laten vallen. Ook dat is prima opgelost in de Samsung winkel.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Advies is om een backup te doen en na factory reset te updaten.
Ik heb een N910C met B0C3 en heb > 2 dagen standby tijd. Met Wifi altijd aan en best wel veel achtergrond apps. Het is wel slechter geweest, zowel Kitkat als Lollipop: ruim een dag, zeker geen 2 dagen standby.henklbr schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:02:
[...]
Als ik zo lees waar jij je apps vandaan haalt (niet via de Play Store) kan ik me wel voorstellen dat jij een DRAIN hebt op BOC5 (zal vast veroorzaakt worden door één van je "niet officiële" apps!)!
Ik heb zelf BOC5 ook draaien op mijn Note 4, en heb helemaal GEEN last van drain (zelfde stby-tijd als met KK)...
Wat bij mij voor een verbetering zorgde was het stopzetten van automatische synchroniseren van foto's, video naar google drive.
Verwijderd
Begin eens met kijken welke app of welk proces het meeste stroom verbruikt.Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 00:46:
Hoi allemaal, even een vraag, ik heb sinds gisteren een galaxy note 4. Alles geïnstalleerd en update naar 5.0.1 nu loopt mijn batterij letter met de procenten leeg! Dat is volgens mij niet de bedoeling. Ik haal hem van de lader, en na 10 min is er nog maar 92 procent over. Iemand een oplossing hiervoor? Anders gaat hij terug naar de winkel!
Cunning linguist.
Factory reset!Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 00:46:
Hoi allemaal, even een vraag, ik heb sinds gisteren een galaxy note 4. Alles geïnstalleerd en update naar 5.0.1 nu loopt mijn batterij letter met de procenten leeg! Dat is volgens mij niet de bedoeling. Ik haal hem van de lader, en na 10 min is er nog maar 92 procent over. Iemand een oplossing hiervoor? Anders gaat hij terug naar de winkel!
Verwijderd
Alvast super bedankt
Ik lees eigenlijk als voornaamste verschillen.
- iets betere batterijduur voor 910C.
- Exynos processor is 64bits, wat wat meer futureproof is, maar schijnt weer geen 64bit instructieset(?) te hebben. Althans, dat las ik in een vergelijk tussen de S6 en Note4 Exynos processor.
- Geen LTE Advanced, maar dat boeit toch niet aangezien mijn potentiële abo sowieso geen 4G aanbiedt.
- Slechtere GPU voor 910C.
- 910C is altijd import, veelal Hongarije/Polen.
Note5 is helaas nog te ver weg; S6 vind ik te klein en ik ga niet op accuduur inleveren na mijn Note 3.
Meer mensen die de C en F naast elkaar geprobeerd hebben?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Heb zelf de -F- versie en ben er zeer tevree over...Señor Sjon schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:30:
Goed, ik kan eindelijk verlengen en na lang wikken en wegen toch voor de Note 4. Nu is de 910C goedkoper dan de 910F bij bv. Belsimpel.
Ik lees eigenlijk als voornaamste verschillen.
- iets betere batterijduur voor 910C.
- Exynos processor is 64bits, wat wat meer futureproof is, maar schijnt weer geen 64bit instructieset(?) te hebben. Althans, dat las ik in een vergelijk tussen de S6 en Note4 Exynos processor.
- Geen LTE Advanced, maar dat boeit toch niet aangezien mijn potentiële abo sowieso geen 4G aanbiedt.
- Slechtere GPU voor 910C.
- 910C is altijd import, veelal Hongarije/Polen.
Note5 is helaas nog te ver weg; S6 vind ik te klein en ik ga niet op accuduur inleveren na mijn Note 3.
Meer mensen die de C en F naast elkaar geprobeerd hebben?
Als je voor de -F- gaat: PAS OP bij BelSimpel -> 9 v/d 10x krijg je daar een GEÏMPORTEERD (grijze import) toestel (veelal uit Oostblok-landen)!
Op andere fora lees ik o.a. dat de Note 4 gebruikers die hun toestel bij BelSimpel gekocht hadden, later hun updates (firmware) kregen of nog helemaal niet!
En als er promoties gelden bij Samsung: daar doen deze geïmporteerde toestellen ook NIET aan mee...
En een officiële ROM is zo geflasht.
[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 08-05-2015 11:56 ]
Model SM-N915FY
Model name GALAXY Note Edge
Country Netherlands (Black Edition)
Version Android 5.0.1
Changelist 4316166
Build date Wed, 25 Mar 2015 13:55:05 +0000
Product code PHN
PDA N915FYXXU1BOC3
CSC N915FYPHN1BOD1
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2015 20:44 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Virtua op 08-05-2015 20:50 ]
Foto's die gelijk van/naar Google Drive/dropbox gaan?
Sowieso is een verse Android de eerste week hopeloos met de accu door al het indexeren van bestanden.
wat wel lukt is met een app een map aanmaken en die map kan dan wel door die app gebruikt worden om van telefoon mem naar ext sd kaart te kopieren
Señor Sjon schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:53:
[...]
Dat zat al in KitKat. Afhankelijk van de rechten van de app kan je kopiëren van/naar SD-kaart.
Verwijderd
Je bedoelt even erin en eruit halen? Of eruit halen als je een factorie reset gaat doen?Señor Sjon schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 01:36:
SD-kaart eruit gehad?
Foto's die gelijk van/naar Google Drive/dropbox gaan?
Sowieso is een verse Android de eerste week hopeloos met de accu door al het indexeren van bestanden.
Verwijderd
En als je na je reset geen apps installeert, slurpt je batterij dan nog steeds? Dus ook geen wifi aan etc. Resetten, aan zette en dan links laten liggen voor een uurtjeVerwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:18:
ook geprobeerd, maar nog steeds een leeg slurpende accu.....
[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 11-05-2015 11:05 ]
grootte?
[ Voor 48% gewijzigd door RoD op 11-05-2015 11:05 ]
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Aangezien de S6 net uit is, zal het eerder andersom zijn. Maar voornaamste pre's van de Note zijn de S-pen, schermformaat, antislip behuizing, SD-kaart en accuduur. Ik heb lang gedubd over de S6, maar weer een gladde telefoon (S4 was ook een glibberding) zie ik niet zitten. Ook teruggaan in schermgrootte en niet met SD-kaartjes snel kunnen wisselen is een nogo.
Overigens heb ik mij van het weekend weer bedacht.
[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 11-05-2015 11:05 ]
Heb je dat recentelijk ergens gelezen? Ik heb het eind maart gelezen (bron: http://www.techtimes.com/...uchwiz-version-report.htm), maar toen was het nog onduidelijk of deze update er komt.dafmay schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:53:
Ik las dat de Note4 binnenkort de update naar 5.1 krijgt met daarbij hoogstwaarschijnlijk de vernieuwde lichtgewicht versie van TW.
En hoe kom jij aan deze "wijze" info?dafmay schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:53:
Ik las dat de Note4 binnenkort de update naar 5.1 krijgt met daarbij hoogstwaarschijnlijk de vernieuwde lichtgewicht versie van TW.
5.1.1 (waarschijnlijk) wel, de nieuwe TW zeer waarschijnlijk NIET!
Samsung heeft nog bij geen enkel toestel ooit zijn TW geupdate, en zal dit nu ook niet doen (daarbij komt nog: S6 & S6edge zijn 64bits toestellen!)...
Verwijderd
ik heb een week ofzo op cyanogenmod gedraait.Draicon schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:11:
Weinig reacties hier die over custom roms gaan. Gebruiken de Note 4 gebruikers op Tweakers nagenoeg geen custom rom? In andere topics van de top models wordt veel meer gesproken over custom roms. Ben benieuwd wat iedereen draait en wat zij daar de voor- en nadelen van vinden. Ik ga denk ik van de week eindelijk een custom rom op de Note 4 zetten. Heb denk ik eindelijk een op het oog waarbij ik benieuwd ben hoe die draait. Cyanogen is helaas geen optie, omdat de camera daarvan veel minder is.
je hebt vrij goede camera apps in de play store die redelijke fotos en videos maken op cyanogenmod,.
het beviel me echt super
tot ik ineens geen netwerk meer had (dit is een bug die wel eens voor kan komen, nagenoeg de enige bug)
toen moest ik restarten en toen bleef ik bootloops krijgen, en ik had nogal haast... dus toen ben ik er gelijk mee gestopt.
heb mijn note nu gedowngrade naar kitkat, xposed weer terug het bevalt echt super !
daarna heb ik trouwens nog simplrom geprobeerd, maar ook hier klopte geen barst van..
helaas zijn de custom roms die ik geprobeerd heb allemaal geen waardige daily's
Wat klopt er niet aan SimplRom dan? Ik heb hem nu al een aantal week draaien en hij doet het perfectVerwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:27:
[...]
ik heb een week ofzo op cyanogenmod gedraait.
je hebt vrij goede camera apps in de play store die redelijke fotos en videos maken op cyanogenmod,.
het beviel me echt super![]()
tot ik ineens geen netwerk meer had (dit is een bug die wel eens voor kan komen, nagenoeg de enige bug)
toen moest ik restarten en toen bleef ik bootloops krijgen, en ik had nogal haast... dus toen ben ik er gelijk mee gestopt.
heb mijn note nu gedowngrade naar kitkat, xposed weer terug het bevalt echt super !
daarna heb ik trouwens nog simplrom geprobeerd, maar ook hier klopte geen barst van..
helaas zijn de custom roms die ik geprobeerd heb allemaal geen waardige daily's
Verwijderd
kleine dingen waar ik me toch echt aan ergerde.MitchellHearth schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:04:
[...]
Wat klopt er niet aan SimplRom dan? Ik heb hem nu al een aantal week draaien en hij doet het perfecti.c.m. een van de bijgeleverde thema's ziet het er ook nog eens een stuk frisser uit en je hebt gewoon een Samsung based rom
bijv, het volume stond keihard en er stond dat ik dat kon aanpassen met synapse, kreeg foutmeldingen.
spotify toonde zich niet in het meldingsvenster dus ik kon pas skippen als ik spotify open maak.
en nog wat dingen waar ik nu even niet op kom.
heb op mijn s3 altijd op cyanogenmod based roms gedraait, maar voor mijn note gaat het helaas niet op.
blijf toch echt bij de stock firmware (wel Kitkat dan) met root acces en xposed
Ik draai zelf al sinds februari de x-note rom.Draicon schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:11:
Weinig reacties hier die over custom roms gaan. Gebruiken de Note 4 gebruikers op Tweakers nagenoeg geen custom rom? In andere topics van de top models wordt veel meer gesproken over custom roms. Ben benieuwd wat iedereen draait en wat zij daar de voor- en nadelen van vinden. Ik ga denk ik van de week eindelijk een custom rom op de Note 4 zetten. Heb denk ik eindelijk een op het oog waarbij ik benieuwd ben hoe die draait. Cyanogen is helaas geen optie, omdat de camera daarvan veel minder is.
Deze is nog gebasseerd op kitkat. Altijd zeer tevreden geweest met deze rom, met name de custom dpi instellingen. Ook nog geen bugs of rare dingen opgetreden bij deze rom. En de batterijduur is super, denk ook mede door het gebruik van greenify.
Veel customisation mogelijk ook!
Kan deze rom dus aanbevelen. Wel heeft de ontwikkelaar al een tijdje niets van zich laten horen in het topic op XDA. Maar dit moet niet uitmaken aangezien deze rom draait als een zonnetje.
Dit ivm een QI spoel....
Cogitationis poenam nemo patitur
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!