• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:03
ik kan zo snel even niet vinden wat dan de bugfixes zouden moeten zijn ten opzichte van boc3, heb je daar nog ergens een linkje ofzo voor?
Nope, zouden eerder bugfixes & improvements (performantie) zijn voor TouchWiz. De Lollipop bugfixes zal wachten zijn op 5.1 of hoger, en deze is nog steeds 5.0.1.

Verwijderd

Iemand al enige idee wanneer de 5.0.2 versie komt op de Note 4 of is deze al ergens te downloaden toevallig?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:58

Yucko

One clown to rule them all !

wie zegt dat die uberhaupt komt? Voor hetzelfde geld is men bij Samsung bezig met 5.1 voor de Note 4.

Voor de rest weten wij net zoveel als jij (niets dus :P). Gewoon de firmware-sectie op Sammobile.com in de gaten houden :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

heutsm schreef op woensdag 22 april 2015 @ 07:29:
[...]

De unbranded versie en 910f :)
Heb jij de lollipop al binnen dan ? Of iemand anders die een Unbranded versie heeft en lollipop al binnen ?

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-12 12:40
Geen lollipop hier nog. Via Vodafone bij de launch toestel gekregen.

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:44
Vandaag m'n Note 4 binnen gekregen via Coolblue.

Direct een update naar 5.0 (ben ik blij omdat ik vanaf een Nexus 5 komt met 5.1)

Maar het lijkt een brandend versie omdat de app my vodafone er opstond 8)7

Hoe kan ik dit ook alweer checken?

*Edit

Net contact gehad met Coolblue en er is wat fout gegaan met de levering en kan hem straks direct omruilen voor een niet branded versie.

Die gaat waarschijnlijk dan niet direct android 5. hebben :P

[ Voor 29% gewijzigd door mathy_ op 23-04-2015 15:38 ]

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10 19:28
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:01:
[...]

Heb jij de lollipop al binnen dan ? Of iemand anders die een Unbranded versie heeft en lollipop al binnen ?
Lollipop vandaag OTA binnen gekregen. Build LRX22C.N910FXXU1BOC5
N910F unbranded in België.

• RigolleM
Lollipop vandaag OTA binnen gekregen. Build LRX22C.N910FXXU1BOC5
N910F unbranded in België.
Is de LUX versie die vanaf gisteren te downloaden is via Sammobile of Samsung-updates.

• Joop557
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
Bij mij rolt nu lollipop binnen in NL unbranded versie. Ben benieuwd!!!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12 17:05

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Joop557 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:54:
Bij mij rolt nu lollipop binnen in NL unbranded versie. Ben benieuwd!!!
Ahh hier nu ook! Even checken op updates gedaan en zie daar! :D

http://androidworld.nl/ni...ipop-nederland-en-belgie/

[ Voor 14% gewijzigd door DerOllie op 24-04-2015 11:46 ]

www.youtube.com/DerOllie

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-12 16:53
Finally, hier ook Lollipop binnen voor de unbranded versie! Hebben we érg lang op gewacht :)
Normaliter flash ik een custom ROM maar omdat m'n favorite developer nog geen lollipop ROM heeft uitgebracht toch nog even gewacht..

Build: N910FXXU1BOC5

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Lollipop rolt nu OTA binnen.
Ik gebruik mijn toestel zakelijk.

Is er al iets bekend over problemen?

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Verwijderd

Unbranded NL 910f Rolt nu ook binnen , laat jullie comentaar weten , forum leden.

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12 17:05

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

DutchManticore schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:17:
Lollipop rolt nu OTA binnen.
Ik gebruik mijn toestel zakelijk.

Is er al iets bekend over problemen?
Hier tot nu toe geen problemen, nog even wat zaken uitproberen...

www.youtube.com/DerOllie

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-11 17:40

maffe

maffe

Lollipop komt hier ook binnen. Eindelijk .... :)

• mathy_
Hij komt hier nu ook binnen.

Gister op m'n Vodafone branded toestel was hij meer dan 1gb groot en nu met een unbranded versie is hij 979mb.

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-10 23:38
Yo T mobile hier ook 986Mb

[ Voor 13% gewijzigd door ijsbeer910 op 24-04-2015 15:05 ]

• DutchManticore
  • Laatst online: 01-03 10:02
Heb m geïnstalleerd.
Grootte van lettertype is duidelijk aangepast.

Heb hem nu op zeer klein moeten zetten voor het 'oude' gevoel.

Swype lijkt fijner te werken?

Wifi signaal is achter in de tuin sterker. Volle 2 balkjes meer, geen idee of dit echt zo is of alleen in de indicatie anders is.

Loopt allemaal heerlijk vloeiend, maar dat deed het al.

Wel even in instellingen van Chrome t tabblad knopje weer aanzetten, anders zet hij geopende tabbladen in de recent app drawer...

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Verwijderd

Vind het jammer dat de de pop ups niet meer verschijnen als je een contact belt. In het verleden als ik een veeg maakte kreeg ik eerst de opties met welke app ik de oproep wil maken.

Ik gebruik namelijk meer dan 4 verschillende apps om te bellen. Wel jammer dit ...pff

Altijd zijn er pros en cons met updates

Verwijderd

Coolblue verkoopt geen branded versie's dus alle versie's zullen gewoon gelijk zijn.

• SnoopBok
  • Laatst online: 22-12 19:05
Inmiddels ook de update geïnstalleerd van lollipop. Het valt me op dat de telefoon stuk vloeiender is geworden. Met name als je snel naar beneden scrolt in bijvoorbeeld Twitter, Facebook en WhatsApp :)

• mathy_
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 17:07:
Coolblue verkoopt geen branded versie's dus alle versie's zullen gewoon gelijk zijn.
Dat is idd niet hun bedoeling maar ze hebben ze wel gehad (hebben ze zelf toegegeven aan mij) ik had de pech er 1 te mogen ontvangen gister. heb hem direct mogen omruilen toen ik er thuis achter kwam.

[ Voor 5% gewijzigd door mathy_ op 24-04-2015 20:24 ]

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Heb al een tijdje de duitse versie erop staan.. is er een reden waarom ik hem gewoon naar de NL versie nu zal moeten flashen?

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-12 16:35
Shadow343 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:33:
Heb al een tijdje de duitse versie erop staan.. is er een reden waarom ik hem gewoon naar de NL versie nu zal moeten flashen?
De Nederlandse versie die nu uitgerold wordt heeft een flink aantal fixes sinds de eerste Duitse versie uitgerold werd enige tijd geleden. De eerste versie hebben is niet altijd beter.

• T-imm
  • Laatst online: 08-10-2024
Ook hier de Vodafone update alleen wilt hij niet updaten. Na hem binnengehaald te hebben gaat hij naar de Android boot screen en geeft vervolgens heel vlug de melding 'fout' weer en gaat daarna terug naar de normale home screen. Heb toen een factory reset uitgevoerd en het opnieuw geprobeerd maar dat mocht niet baten. Heb nog geen kans gehad om het via Kies te proberen. Iemand met hetzelfde probleem of anders tips?

• Sosua
  • Laatst online: 27-12 12:40
Via Nova kan je nu niet op "elke" willekeurige plek naar beneden swipen om het notificatiemenu te krijgen. Irritatiefactortje.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:33
Met de beta versie van nova kan dat wel

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Is er een mogelijkheid dat het s-cover scherm aangaat en de meldingen laat zien net zoals je dit kunt instellen voor het vergrendelscherm? Het s-cover scherm gaat wel aan maar laat de gedetailleerde meldingen niet zien zoals bij het vergrendelscherm,,,

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:41
Ik vind het wel heel lelijk hoe de nieuwe parelgroene naar voren komt (bijvoorbeeld bij het pulldown menu), veels te licht. Lijkt net alsof het scherm kapot is.

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-11 17:40

maffe

maffe

Enige minpuntje is toch de head up display. Dit komt dwars door een spel heen of ander fullscreen ding. Blijkbaar kan je dat alleen uitzetten met root toegang?
Zou graag terug naar oude notificatie van 4.4 (maarja pech)
Head up display mag van mij wel, maar dan wil ik graag bepalen welke app er wel en niet van gebruik mag maken. Wie o wie?

Verwijderd

Ik heb nu ook lollipop boc5 phn draaien
Eerste wat me opvalt is niet meer de freezes in de samsung browser terwijl boc3 dat wel had.

Tweede Wat me opvalt is dat het s view cover die ik heb met qi charging ingebouwd weer fatsoenlijk oplaad zonder het verschil van harde drain in tegenstelling tot de snellader.

Het derde is is dat soms de multitask knop dingen deed als ik er per ongeluk tegenaan kwam en dat de boc5 dat niet meer heeft.

Al met al erg blij met de officiële phn release.

Flash tip : ik heb hem met odin geflashed en ik heb update bootlader gedaan (android poppetje beweegt nu) je krijgt dan extra opties zoals boot to bootloader etc.

Voor de rest geen repatition gedaan etc gewoon alles standaard (bestand in AP etc)

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:53
Even snel vraagje voordat ik iets beschadig: zit er beschermfolie over de home-knop?

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
W84 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:42:
Even snel vraagje voordat ik iets beschadig: zit er beschermfolie over de home-knop?
Nee daar zit geen beschermfolie over heen. Ook niet wanneer je hen nieuw uit doos pakt.

Niks mee proberen zou ik zeggen.

Overigens heb ik nu ook een update van ongeveer 1GB die ik aan het binnenhalen ben. Lollipop??

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:41
TecHHeaD schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:11:
[...]

Nee daar zit geen beschermfolie over heen. Ook niet wanneer je hen nieuw uit doos pakt.

Overigens heb ik nu ook een update van ongeveer 1GB die ik aan het binnenhalen ben. Lollipop??
Jup, de lollipop update is net onder de 1GB! :)

• W84
TecHHeaD schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:11:
[...]

Tnx, dan heb ik voor niks lopen pielen! :+

Trouwens iets wat me opviel: mijn scherm lijkt donkerder aan de linkerkant dan rechts. Het valt vooral op bij het dropdown menu (kitkat). Is dit een effect of is mijn display gewoon niet goed? :(

En klopt het dat er bij foto's van objecten veraf er een soort aquarel effect optreedt? Dichtbij heb ik wel superscherpe foto's...

• Joop557
  • Laatst online: 20-07-2021
W84 schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:58:
[...]

Tnx, dan heb ik voor niks lopen pielen! :+

Trouwens iets wat me opviel: mijn scherm lijkt donkerder aan de linkerkant dan rechts. Het valt vooral op bij het dropdown menu (kitkat). Is dit een effect of is mijn display gewoon niet goed? :(

En klopt het dat er bij foto's van objecten veraf er een soort aquarel effect optreedt? Dichtbij heb ik wel superscherpe foto's...
Misschien niet de folie van de camera achterop verwijderd. Moet wel gebeuren, want kan onscherpte veroorzaken.

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
Hallo

Ik ben niet zo tevreden over Lollipop is het ook mogelijk om het toestel weer terug te krijgen naar Kit Kat ?

heb een SM-N910F N910FXXU1BOC4 Unbranded

[ Voor 3% gewijzigd door straydog_50 op 26-04-2015 15:45 ]

Verwijderd

straydog_50 schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:44:
Hallo

Ik ben niet zo tevreden over Lollipop is het ook mogelijk om het toestel weer terug te krijgen naar Kit Kat ?

heb een SM-N910F N910FXXU1BOC4 Unbranded
Ja dat is mogelijk.
Je moet de kitkat rom downloaden en flashen met odin.

• W84
Joop557 schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:39:
[...]

Misschien niet de folie van de camera achterop verwijderd. Moet wel gebeuren, want kan onscherpte veroorzaken.
Folie is er af, maar het ligt meer aan de lichtomstandigheden heb ik het idee. Net een variatie aan testfoto's gemaakt en bij wat minder licht krijg je wat ruis en aquarel achtig effect. Macro's zijn echter niet normaal mooi scherp. Ik denk ook dat alles meer opvalt door het display.

En nog even over het display gesproken... ik heb echt een rood-blauwe gloed/tint linksonder. Het is niet heel storend, maar ik vraag me af of ik er mee terug moet gaan. Het zou ook het glas kunnen zijn trouwens. Vooral bij minder helderheid valt het op.

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:34
W84 schreef op zondag 26 april 2015 @ 18:21:
[...]

En nog even over het display gesproken... ik heb echt een rood-blauwe gloed/tint linksonder. Het is niet heel storend, maar ik vraag me af of ik er mee terug moet gaan. Het zou ook het glas kunnen zijn trouwens. Vooral bij minder helderheid valt het op.
Ik had zelf na 3x omruilen pas een exemplaar zonder de rood-blauwe gloed onderaan. Het hoort dus niet. Helaas hebben alle vier exemplaren die ik hier had wel een bijzonder kleine kijkhoek vergeleken met mijn oude Note 2.

• W84
Meen je niet... lekker dan. Toestel is verder goed en zit er weer een shitty display in! :( Maar goed, bedankt voor de info. Dan ga ik z.s.m. langs bij de winkel. Die je nu hebt is spierwit?

• straydog_50
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 16:30:
[...]

Ja dat is mogelijk.
Je moet de kitkat rom downloaden en flashen met odin.
Bedankt

Op zich is het niet moeilijk heb ik idee, heb alleen een vraag is dit de juiste rom voor mijn toestel ( sammobile site. ik denk het wel maar ik zie geen herkenning in het N910xx nummer. heb geen zin om mijn toestel te bricken...

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 4.4.4
Changelist 3311829
Build date Mon, 17 Nov 2014 05:21:39 +0000
Product code PHN
PDA N910FXXU1ANK4
CSC N910FPHN1ANK2

Verwijderd

straydog_50 schreef op zondag 26 april 2015 @ 22:41:
[...]

Bedankt

Op zich is het niet moeilijk heb ik idee, heb alleen een vraag is dit de juiste rom voor mijn toestel ( sammobile site. ik denk het wel maar ik zie geen herkenning in het N910xx nummer. heb geen zin om mijn toestel te bricken...

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 4.4.4
Changelist 3311829
Build date Mon, 17 Nov 2014 05:21:39 +0000
Product code PHN
PDA N910FXXU1ANK4
CSC N910FPHN1ANK2
Yep die is goed!

• w4v3g0d
Nou ik ben niet al t enthousiast over die Lollipop update.

Aan de ene kant is hij retesnel en loopt alles zeer vloeiend, veel beter dan voorheen.

Maar ik heb heel erg veel last van random freezes en random reboots.

Hij is hierdoor bijna onbruikbaar.

• Bitbull
W84 schreef op zondag 26 april 2015 @ 20:59:
Meen je niet... lekker dan. Toestel is verder goed en zit er weer een shitty display in! :( Maar goed, bedankt voor de info. Dan ga ik z.s.m. langs bij de winkel. Die je nu hebt is spierwit?
In tegenstelling tot de andere 3 exemplaren is dit scherm inderdaad 100% wit, mits je recht op het toestel kijkt. Als de kijkhoek veranderd, wordt wit meer blauw/groen maar dit wel overal.

• w4v3g0d
Bitbull schreef op maandag 27 april 2015 @ 11:56:
[...]

In tegenstelling tot de andere 3 exemplaren is dit scherm inderdaad 100% wit, mits je recht op het toestel kijkt. Als de kijkhoek veranderd, wordt wit meer blauw/groen maar dit wel overal.
Dat is overigens gewoon het AMOLED paneel, zodra je hem kantelt word het wat rood/groenig. Dat is vrij normaal.

• Bitbull
TecHHeaD schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:16:
[...]

Dat is overigens gewoon het AMOLED paneel, zodra je hem kantelt word het wat rood/groenig. Dat is vrij normaal.
Dat weet ik. Ik vind het alleen opvallend dat dit effect 2 generaties na de Note 2 erger is geworden. Ik had toch stilletjes aan gehoopt dat ze dit nu wel onder de knie zouden hebben.

• RigolleM
Voor de mistevreden LP gebruikers, hebben jullie na de OTA update een factory reset uitgevoerd? Hiermee lossen héél veel problemen op... Ik gebruik LP al een geruime tijd en nergens last van.

• W84
Bitbull schreef op maandag 27 april 2015 @ 11:56:
[...]

Ja, dat is amoled. Maar als ik er nu recht op kijkt is het linker onder gedeelte paars/blauw/roodachtig en het lijkt ook dat 1 helft donkerder is. Ik ga morgen even langs, maar bij mij is het vaak van ruilen komt huilen. Dus ik ben benieuwd! :+

• Bitbull
W84 schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:37:
[...]

Ja, dat is amoled. Maar als ik er nu recht op kijkt is het linker onder gedeelte paars/blauw/roodachtig en het lijkt ook dat 1 helft donkerder is. Ik ga morgen even langs, maar bij mij is het vaak van ruilen komt huilen. Dus ik ben benieuwd! :+
Tja, het kopen van een nieuwe telefoon is net een loterij. Ik heb altijd pech met aankopen.. of ben gewoon erg kritisch, maar voor zo'n 600,- mag je dat toch zijn? Ik koop meestal via een webshop zodat ik gebruik kan maken van de wet kopen op afstand en kan ik zonder discussie het artikel terugsturen.

In ieder geval hoort het scherm egaal wit te zijn zonder kleurenvlekken. Gewoon omruilen!

• straydog_50
Hallo

bedankt voor je hulp. het is me gelukt, heb nu weer Kitkat draaien. LP is mooi maar het loopt nog regelmatig vast en het zuigt je batterij leeg. Kitkat is wat beter hiermee
Hou LP wel in de gaten en zogauw er een nieuw update is met de batterij fix zetten we het er wel weer op _/-\o_

• RigolleM
LP is mooi maar het loopt nog regelmatig vast en het zuigt je batterij leeg. Kitkat is wat beter hiermee
Hou LP wel in de gaten en zogauw er een nieuw update is met de batterij fix zetten we het er wel weer op _/-\o_
Ik heb zero vastlopers en de batterij gaat even lang mee als KK. En je zal wel eens een tijdje kunnen wachten op een nieuwe update, want dit is de eerste full rollout van LP op de Note 4.

• w4v3g0d
RigolleM schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:12:
Voor de mistevreden LP gebruikers, hebben jullie na de OTA update een factory reset uitgevoerd? Hiermee lossen héél veel problemen op... Ik gebruik LP al een geruime tijd en nergens last van.
Welke versie van de Note 4 heb je dan als ik vragen mag? Exynos of SnapDragon?

Maarja, dan ben ik al m'n data kwijt. En tevens zou dat niet hieven, hij moet gewoon automatisch defraggen en caches leeg gooien.

• RigolleM
Welke versie van de Note 4 heb je dan als ik vragen mag? Exynos of SnapDragon?
Snapdragon maw 910F.
Maarja, dan ben ik al m'n data kwijt. En tevens zou dat niet hieven, hij moet gewoon automatisch defraggen en caches leeg gooien.
Er zijn toch backup-oplossingen genoeg: online en offline.
Ik neem meestal een backup via Kies3, mijn foto's staan op de microSD en nog eens op de Google cloud.
Na factory reset, zet je backup van Kies3 terug. Sommige apps zullen niet terug geplaatst worden, maar deze installeer je terug manueel.

• w4v3g0d
Bitbull schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:58:
[...]

Dat weet ik. Ik vind het alleen opvallend dat dit effect 2 generaties na de Note 2 erger is geworden. Ik had toch stilletjes aan gehoopt dat ze dit nu wel onder de knie zouden hebben.
Klopt, maar ligt aan de pixel indeling.
Ook bij de Note 4 is dat weer een pentile indeling, extra groene pixels waardoor je die colorshift krijgt. En tevens wat minder scherp is, wat door die extra groene pixels komt.
Maar van die scherpte merk je helemaal niks. De PPI zit al over de 600 bij het scherm van de Note 4.

• w4v3g0d
RigolleM schreef op maandag 27 april 2015 @ 18:34:
[...]

Snapdragon maw 910F.

[...]

Er zijn toch backup-oplossingen genoeg: online en offline.
Ik neem meestal een backup via Kies3, mijn foto's staan op de microSD en nog eens op de Google cloud.
Na factory reset, zet je backup van Kies3 terug. Sommige apps zullen niet terug geplaatst worden, maar deze installeer je terug manueel.
Juuh maar daar gaat het me niet zo om, gaat mij meer om m'n appdata, instellingen e.d.

• W84
Bitbull schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:44:
[...]

Tja, het kopen van een nieuwe telefoon is net een loterij. Ik heb altijd pech met aankopen.. of ben gewoon erg kritisch, maar voor zo'n 600,- mag je dat toch zijn? Ik koop meestal via een webshop zodat ik gebruik kan maken van de wet kopen op afstand en kan ik zonder discussie het artikel terugsturen.

In ieder geval hoort het scherm egaal wit te zijn zonder kleurenvlekken. Gewoon omruilen!
Haha, dan kunnen we elkaar de hand schudden... dat heb ik namelijk ook altijd. Ik denk dacht dat ik te kritisch ben, maar er is gewoon altijd wat met wat ik koop. Soms laat ik het ook gewoon! :+

Maar goed, ik ga morgen even langs. Ben benieuwd...

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:13
Sorry laat maar

[ Voor 94% gewijzigd door Artwido op 27-04-2015 20:38 ]

• Jnmn
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-07-2015
Mijn ervaringen na ondertussen 10 dagen Note 4-gebruik (daarvoor gebruikte ik een OnePlus One):

- Batterij: Minstens (!) even goed als die van de OnePlus One en opladen lukt zelfs iets sneller dan de Oneplus One die ook snel oplaadt.

- Scherm: Wow! Wat een kleur, duidelijkheid en scherpte. Een Amoled-scherm bewijst hier wat een meerwaarde het is ten opzichte van het (nu) doffe Oneplus One scherm.

- MicroSD: Yes, altijd gemakkelijk! Ook al kwam ik met 64GB op de OnePlus One niks te kort

- Bouwkwaliteit: Mooi toestel! Solide gevoel en geen krakende/loszittende onderdelen. Enkel jammer van de stofhappende gleuf rond het scherm.

- Samsung TouchWiz: Wat een ramp als je van CyanogenMod komt: Geen instelling LED-kleur per app, geen instelling trilduur, ontgrendelscherm met PIN-code dat niet automatisch unlocked bij invoer juiste code. Heel veel kleine dingen die je toch meteen doen beseffen welk voordeel CyanogenMod heeft.
Maar er zijn ook wel enkele voordelen: multitasking & S-pen

Dit ook nog: De Note 4 leek mij heel wat lag te hebben bij het gebruik. Maar na het afzetten van alle overbodige animaties is het toestel supervlot. Een must-do!

• Artwido
Ik heb Zero launcher er direct opgezet. Die werkt vlotter, overzichtelijker en mooier dan TouchWiz

• w4v3g0d
Jnmn schreef op maandag 27 april 2015 @ 21:50:
Mijn ervaringen na ondertussen 10 dagen Note 4-gebruik (daarvoor gebruikte ik een OnePlus One):

- Batterij: Minstens (!) even goed als die van de OnePlus One en opladen lukt zelfs iets sneller dan de Oneplus One die ook snel oplaadt.

- Scherm: Wow! Wat een kleur, duidelijkheid en scherpte. Een Amoled-scherm bewijst hier wat een meerwaarde het is ten opzichte van het (nu) doffe Oneplus One scherm.

- MicroSD: Yes, altijd gemakkelijk! Ook al kwam ik met 64GB op de OnePlus One niks te kort

- Bouwkwaliteit: Mooi toestel! Solide gevoel en geen krakende/loszittende onderdelen. Enkel jammer van de stofhappende gleuf rond het scherm.

- Samsung TouchWiz: Wat een ramp als je van CyanogenMod komt: Geen instelling LED-kleur per app, geen instelling trilduur, ontgrendelscherm met PIN-code dat niet automatisch unlocked bij invoer juiste code. Heel veel kleine dingen die je toch meteen doen beseffen welk voordeel CyanogenMod heeft.

Dit ook nog: De Note 4 leek mij heel wat lag te hebben bij het gebruik. Maar na het afzetten van alle overbodige animaties is het toestel supervlot. Een must-do!
Zodra je lollipop binnen hebt is er echt bijna geen lagg meer.
Alleen het multitasking menu/recent apps is nog altijd wel traag.

• RigolleM
Juuh maar daar gaat het me niet zo om, gaat mij meer om m'n appdata, instellingen e.d.
Tja... unrooted ga je nooit alles kunnen backuppen, maar ooit ga je eens over via OTA, Kies of Odin en zal verplicht zijn om een factory reset uit te voeren, wil je geen problemen hebben.

Ik heb al een paar keer een factory reset uitgevoerd en ik ben eigenlijk nog niks kwijt gespeeld. Ik speel wel geen offline games op mijn toestel, en het de rest staat wel ergens op de cloud.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12 16:24
mocht nog iemand het probleem hebben dat de flickr pagina geopend wordt bij een unlock met je vinger..
Schakel je live achtergrond voor je lockscreen uit.

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-12 14:58
Mijn vaders note 4 heeft een grote update ontvangen. Is het android lollipop? Hij is bezig met downloaden

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-12 16:24
Jnmn schreef op maandag 27 april 2015 @ 21:50:

Hmm, ik zit al even sterk te overwegen dezelfde overstap te maken. Touchwiz boezemt mij het meeste 'angst' in komende van Cyanogen (en voordien vanilla android Nexus 5). Jouw ervaringen zijn wel nuttig!

De nieuwste update naar Lollipop, is dat een touchwiz light zoals Samsung al even belooft te doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Drwho1 op 28-04-2015 16:19 ]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:58

Yucko

One clown to rule them all !

niet zoals die nu op de S6 (Edge) te vinden is, maar we houden hoop :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• W84
Gloeiende, vandaag m'n Note 4 omgeruild voor een nieuwe vanwege het display en nu zie aan de barcode dat het Vodafone model is. Ik merkte al op dat die grote EU sticker niet aan de zijkant zat, maar hoeveel verschil zit er tussen het normale en Vodafone model?

• Ceze85
  • Laatst online: 02-10-2023
Niets, behalve de firmware.

• W84
Hmm, ok. Ik zag wel op de factuur dat deze 558 kost en de mijne oorspronkelijk 639. Het voordeel is volgens wel dat dit een wereldwijd model is. Ik heb de doos nog niet opengemaakt en twijfel om 'm wederom te ruilen! :+

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45
Ik zit momenteel op de duitse (5.0.1) BOC3 versie. Ik zie nu dat deze nieuwe BOC5 is. Zijn dit soort bizar 'kleine' updates nu echt de moeite waard? 5.0.1 blijft 5.0.1 toch? En kan ik, net zoals bij BOC3, gewoon via Odin een nieuwere 5.0.1 installeren, of moet ik met bepaalde zaken rekening houden?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• ijsbeer910
na de lolli update heb ik het idee dat m'n accu erg draind..
terwijl na de grote update van kitkat dit weer verholpen was :(

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem na de update. Batterij gaat aanzienlijk korter mee.

Verwijderd

Battery lijkt ook hier minder

• RigolleM
Alekz87 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:00:
Ik zit momenteel op de duitse (5.0.1) BOC3 versie. Ik zie nu dat deze nieuwe BOC5 is. Zijn dit soort bizar 'kleine' updates nu echt de moeite waard? 5.0.1 blijft 5.0.1 toch? En kan ik, net zoals bij BOC3, gewoon via Odin een nieuwere 5.0.1 installeren, of moet ik met bepaalde zaken rekening houden?
Het is geen Android maar een Samsung/TouchWiz update welke wat is geoptimaliseerd qua snelheid.

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
TecHHeaD schreef op maandag 27 april 2015 @ 18:45:
[...]

[...]

De PPI zit al over de 600 bij het scherm van de Note 4.
Dan heb jij wel een heel speciaal scherm in je Note _/-\o_

• RigolleM
catt4u schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:19:
[...]

Note 4 = 515 ppi
S6 = 577ppi

• SnoopBok
ijsbeer910 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:52:
na de lolli update heb ik het idee dat m'n accu erg draind..
terwijl na de grote update van kitkat dit weer verholpen was :(
Hier precies hetzelfde, batterij loopt een stuk sneller leeg :( . Ik heb een factory reset uitgevoerd.

• ijsbeer910
naast het drainen wat door android gebeurd, lopen een paar apps ook niet lekker

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
RigolleM schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:30:
[...]

Note 4 = 515 ppi
S6 = 577ppi
+1 ;)

• DeLyon
Na even Lollipop met Touchwiz gedraaid te hebben toch maar besloten om weer te rooten. Deze keer gekozen voor Cyanogen v12 (Android 5.1.1) en werkelijk wat een verademing! De stock ervaring van Android is imho zoveel beter dan Touchwiz.

Zie hier de thread op XDA en hier een YouTube review van CM12. Mocht ik iemand van advies kunnen voorzien mbt rooten/flashen dan hoor ik het graag :)

[ Voor 9% gewijzigd door DeLyon op 30-04-2015 11:19 ]

• djbarney
  • Laatst online: 02:49

djbarney

XBL: DeejayBarney

DeLyon schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:16:
Na even Lollipop met Touchwiz gedraaid te hebben toch maar besloten om weer te rooten. Deze keer gekozen voor Cyanogen v12 (Android 5.1.1) en werkelijk wat een verademing! De stock ervaring van Android is imho zoveel beter dan Touchwiz.

Zie hier de thread op XDA en hier een YouTube review van CM12. Mocht ik iemand van advies kunnen voorzien mbt rooten/flashen dan hoor ik het graag :)
het enige dat mij voorlopig nog weerhoudt is dat het flashen van cm die knox flag omver gooit.. heb op mn vorige telefoons ook eigenlijk altijd wel cm gedraaid, of soms zelfs gewoon alleen aosp.. is daar al iets voor gevonden? wel cm, maar geen gedoe met garantie claimen als het ding stuk gaat?

• SnoopBok
Zoals al eerder aangegeven in dit topic heb ik last van een batterydrain sinds 5.0, het valt mij op dat Android Systeem en Android OS de grootverbruikers zijn. Dit was altijd het scherm. Daarnaast valt mij op dat een aantal apps, bijv Chrome en Facebook, ook voorkomen in het rijtje van zaken die veel batterij gebruiken. Dit was op 4.4 niet zo.

Wat verder opvalt is dat de batterij langer meegaat als ik wifi uitschakel. Ik lees op internet dat dit te maken heeft met een bug in Lollipop, klopt dit? Zijn er oplossingen voor? Ik word er helemaal gek van :X

Wat ik tot nu toe gedaan heb is de cache gewiped en een factory reset (stock android, geen root). Ik heb het gevoel dat de batterijduur na de factory reset juist verslechterd is ...

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Ik heb de laatste dagen ook een behoorlijke drain in Android OS en Android System, maar zit nog op 4.4. Zou een Google Play Services update geweest kunnen zijn misschien? Ik kan geen wakelocks of andere concrete oorzaak vinden bij mezelf iig.

• SnoopBok
Ik hoop dat het een update van Google Play Services is geweest, ik was juist zo tevreden met de batterijduur na 2 jaar S4 ;)

Verwijderd

Hier ook last van battery drains sindskort. Laatste paar dagen verrassend veel. Mn telefoon blijft in awake ook al is t scherm uit. Iets blijft draaien op de achtergrond. 5.0.1 lollipop btw. Pas na een restart of 2 geen last meer. Tot ik wat Apps draai.

• Artwido
De slow motion functie van de camera werkt wel mooi zeg!

• ijsbeer910
jammer van lollipop is dat ook hier nog de kopieer beveiliging bestaat.
kopiëren van telefoon naar geheugenkaart.
dit is dan voor de branded telefoon... Iemand een oplossing hier voor behalve dan rooten?

• W84
Toestel omgeruild en deze lijkt geen bleeding/tint/gloed te hebben. En voor het ongemak ook nog een waardebon van €20,- gekregen. Awesome service! :D

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12 09:48
DeLyon schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:16:

Heb deze ook een paar keer geprobeerd (al was dit dan de CMRemix rom), maar ik blijf toch terugkomen bij de Touchwiz ROMS. CM draait erg vlot, maar ik mis toch teveel van de touchwiz functies dat ik de sloomheid van touchwiz maar voor lief neem. Momenteel op de SimplRom.

• w4v3g0d
catt4u schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:19:
[...]

Jullie kunnen je ook niet voorstellen dat het een typo kan zijn oid.

Nee, laten we hem gelijk af gaan zeiken.
Grapjas.

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-12 08:20
Lowroad schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 07:43:
[...]

Heb deze ook een paar keer geprobeerd (al was dit dan de CMRemix rom), maar ik blijf toch terugkomen bij de Touchwiz ROMS. CM draait erg vlot, maar ik mis toch teveel van de touchwiz functies dat ik de sloomheid van touchwiz maar voor lief neem. Momenteel op de SimplRom.
Hoe bevalt de SimpIRom? Is hij (veel) sneller en batterijvriendelijker dan stock Lollipop rom? Welke functies zijn er trouwens uitgehaald of werkt alles naar behoren? Ik merk dat er nu eindelijk wat roms komen die het waard zijn om te flashen. Vond het eigenlijk flink tegenvallen bij de Note 4 vergeleken met m'n S4 en S2 ervaringen met Samsung.

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12 09:48
Bevalt wel goed, al zitten er een aantal (kleine) bugs in. Verwacht geen wonderen qua snelheid en batterijduur tov stock, maar zoek het meer in additionele features.

Wat er uit is gehaald is voornamelijk Samsung bende die ik iig niet gebruikte. Mocht dat trouwens wel nodig zijn, dan kan je die apps er zo bijflashen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-12 18:06
ijsbeer910 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:41:
jammer van lollipop is dat ook hier nog de kopieer beveiliging bestaat.
kopiëren van telefoon naar geheugenkaart.
dit is dan voor de branded telefoon... Iemand een oplossing hier voor behalve dan rooten?
Dat zat al in KitKat. Afhankelijk van de rechten van de app kan je kopiëren van/naar SD-kaart.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• DeLyon
Draicon schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:40:
[...]

Hoe bevalt de SimpIRom? Is hij (veel) sneller en batterijvriendelijker dan stock Lollipop rom? Welke functies zijn er trouwens uitgehaald of werkt alles naar behoren? Ik merk dat er nu eindelijk wat roms komen die het waard zijn om te flashen. Vond het eigenlijk flink tegenvallen bij de Note 4 vergeleken met m'n S4 en S2 ervaringen met Samsung.
Het aantal ROMs voor de Note 4 is inderdaad, in vergelijking met andere toestellen, erg bedroevend. Mijn favourite developer heeft ook nog steeds geen Lollipop versie uitgebracht, terwijl dat in het verleden allemaal veel sneller ging. Vandaar ook de move naar Cyanogenmod wat voor mij de eerste keer is. Maar dit bevalt nu al zo goed dat ze me hier niet snel meer vanaf krijgen.

Een van de stock opties die ik nu veel gebruik, en die ik niet kon vinden in Touchwiz, is screen pinning. Misschien heb ik eroverheen gekeken ik Touchwiz ROM maar kan me niet heugen dat het erin zat. Hiermee kun je dus een app locken zodat je hier enkel met een toetsencombinatie uit kan. Erg handig met kids die even willen YouTuben op je telefoon :-)
Daarnaast heb ik nu ook eindelijk die irritante screen popup meldingen kunnen uitzetten.. Geen WhatsApp meer door het beeld als ik bezig ben.

[ Voor 5% gewijzigd door DeLyon op 01-05-2015 16:02 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-12 18:06
Daar heb je de Kids-stand voor. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

b.v.d. Frank
[/quote]

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2015 22:52 ]

Verwijderd

Na updaten 5.0.1 werkt mijn gallery niet goed meer. Ik zie alleen nog inhoud van mijn sd card. Alle afbeeldingen die ik download of ontvangen via whatts app kan ik niet terug vinden in de gallery. Ook de screenshots niet. Ik heb de telefoon al 2 maal terug set naar fabrieksinteling, ook een case whipe gedaan. Bij instellingen de gallery terug gesteld maar niks werkt. Als ik de sd card loskoppelen dan heb ik geen enkel album in mijn gallery. Het is net of de gallery app mijn intern geheugen niet meer ziet. Ook met de instellingen in de gallery zelf alles geprobeerd. Weer te geven inhoud op alles gezet enz. Heeft iemand hier een oplossing voor wordt er moedeloos van 8)7

b.v.d. Frank

• Artwido
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:45:
Na updaten 5.0.1 werkt mijn gallery niet goed meer. Ik zie alleen nog inhoud van mijn sd card. Alle afbeeldingen die ik download of ontvangen via whatts app kan ik niet terug vinden in de gallery. Ook de screenshots niet. Ik heb de telefoon al 2 maal terug set naar fabrieksinteling, ook een case whipe gedaan. Bij instellingen de gallery terug gesteld maar niks werkt. Als ik de sd card loskoppelen dan heb ik geen enkel album in mijn gallery. Het is net of de gallery app mijn intern geheugen niet meer ziet. Ook met de instellingen in de gallery zelf alles geprobeerd. Weer te geven inhoud op alles gezet enz. Heeft iemand hier een oplossing voor wordt er moedeloos van 8)7

b.v.d. Frank
Staan al je cloud albums soms nog aangevinkt in de instellingen?
Dat had ik ook standaard waardoor het een eeuwigheid duurde voor ik foto's zag in de gallery.
Ik heb dropbox weergeven toen uitgevinkt en het was direct opgelost en de gallery was weer snel.

Verwijderd

Nee die staan uit! Als ik nu via de camera een foto maak en deze op slaat op intern geheugen dan komt deze wel in de gallery. Maar krijg ik een afbelding via WhatsApp of download ik een afbelding via Google, dan kan ik deze niet terug vinden in de gallery. Voorheen had ik een album met WhatsApp afbelding en een album met filmpjes een map met screenshot. Ik snap er niks van.

Verwijderd

Ik heb net even een andere gallery app gedownload en die ziet al mijn albums wel. Maar met een externe gallery app kan ik geen foto's wissen van en kopiëren naar sd. Ik wil graag de Samsung gallery blijven gebruiken

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2015 23:46 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 48 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support

Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!