Waarschijnlijk is Vodafone dan 'vriendelijk' geweest met hun ROM. Ik had een Franse Note 4 gekregen, en daar stond niet verwijderbare software op. Je kon het wel disablen, maar ik wou het weg hebben. Ik heb toen een Nederlandse ROM geflashed erop.NG00 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:59:
[...]
De vodafone bloatware is gewoon te verwijderen![]()
Heb zelf ook een note 4 bij vodafone besteld, en ik heb gewoon alles van vodafone meteen verwijderd.
Is geen root voor nodig.
Of vodafone frankrijk is 'streng' geweest bij jouchengbondkwok schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:22:
[...]
Waarschijnlijk is Vodafone dan 'vriendelijk' geweest met hun ROM. Ik had een Franse Note 4 gekregen, en daar stond niet verwijderbare software op. Je kon het wel disablen, maar ik wou het weg hebben. Ik heb toen een Nederlandse ROM geflashed erop.
Bij mij was het iig gewoon te verwijderen.
Maar buiten dat is het ook maar net hoe hard je er aan stoort.
Zoals je zelf al zegt is het gewoon te disablen en in het ergste geval verberg je de icoontjes in je app drawer.
Dan praten we over een paar mbtjes aan opslag die het dan in gebruik neemt op je toestel.
En aangezien de note 4 met standaard 32gb komt (uitbreidbaar met microsd) is dit verwaarloosbaar.
Dus het is maar net of je er aan stoort
En zo ja, dan zit er niets anders op dan idd een officiele NL rom te flashen of de boel toch te rooten (wat ook niets voorstelt).
Heb momenteel een Note 2 en die kan wel een upgrade gebruiken. Op zich 2 jaar lang erg tevreden geweest met toestel. Accu en camera zijn voor mij erg belangrijk, gezien ik de camera ook gebruik voor foto's op vakantie. Hoe zijn de ervaringen daarmee met de Note 4? Echt aanzienlijk beter dan de note 2?
Daarnaast facebook ik wat, browse af en toe en check apps als nu.nl, etc regelmatig. Dus deze telefoon voldoet daaraan goed? Ik keek eerder naar de iphone 6 plus, maar die ligt 200 euro duurder, terwijl hij ongeveer dezelfde reviews kreeg...
En heeft iemand ervaringen met Phone Village of the Phone Store? beiden uit Belgie, maar heel wat goedkoper. Geeft geen problemen software wise als je hem daar haalt?
Daarnaast facebook ik wat, browse af en toe en check apps als nu.nl, etc regelmatig. Dus deze telefoon voldoet daaraan goed? Ik keek eerder naar de iphone 6 plus, maar die ligt 200 euro duurder, terwijl hij ongeveer dezelfde reviews kreeg...
En heeft iemand ervaringen met Phone Village of the Phone Store? beiden uit Belgie, maar heel wat goedkoper. Geeft geen problemen software wise als je hem daar haalt?
Weet iemand hoe de app heet waarmee je met de S pen kan airbrushen. Als je hem van het scherm afhoud begint die al te brushen en hoe dichter je bij het scherm komt hoe dikker de brush word..
heb hem ooit gezien bij iemand...
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Verwijderd
Alwayshappyz schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:06:
Heb momenteel een Note 2 en die kan wel een upgrade gebruiken. Op zich 2 jaar lang erg tevreden geweest met toestel. Accu en camera zijn voor mij erg belangrijk, gezien ik de camera ook gebruik voor foto's op vakantie. Hoe zijn de ervaringen daarmee met de Note 4? Echt aanzienlijk beter dan de note 2?
*Dat kan ik niet beantwoorden. Ik kom zelf van de Note 3 en de optische beeld stabilisatie vind ik een fijne toevoeging en het verschil tussen note 3 en note 4 camera is niet mega veel vind ik. Maar van de note 2 naar note 4 zal dat verschil wel groter zijn denk ik.
*dat zijn in mijn ogen huis tuin keuken dingetjes/standaard dingen en dat doet hij zeker goed en vloeiend afhankelijk van welke provider en dekking je etc hebt.
*dat is iets wat je aan een belg moet vragen. Ik kom uit het hoge noorden dus ik heb daar totaal geen ervaring mee.
Verwijderd
Zit dat niet in s note?rohit schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:52:
Weet iemand hoe de app heet waarmee je met de S pen kan airbrushen. Als je hem van het scherm afhoud begint die al te brushen en hoe dichter je bij het scherm komt hoe dikker de brush word..
Ik heb daar heel veel verschillende kwasten en stiften etc aan wat ik voor de helft niet ken. En anders misschien adobe ps touch?
Ik heb momenteel een note 4 terwijl me vriendin een note 2 heeft en vooral het scherm is natuurlijk een grote verbetering. Ook de camera vind ik geweldig en veel beter dan de note 2.Alwayshappyz schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:06:
Accu doe ik gemiddeld een dag mee met rond de 4/5 uur screen in.
Qua snelheid zit het wel goed voor de apps die je gebruikt. Die gebruik ik ook en lopen razend snel.
The Phone store krijgt goede recensies op Google. Wilde de telefoon daar eerst ook bestellen maar niet gedaan vanwege garantie en ik toch nog naar Amsterdam ging dus daar in de mediamarkt gehaald.
Tjonge jonge, waar blijft de lollipop update toch... Voor de S4 is die er allang en voor hun vlaggenschip nog niet....
Ik heb zojuist die lollipop update naar 5.0.1 binnengekregen. 1029 MB groot. Buildnr.: LRX22C.N9`10FXXUIB0C3
Bedankt voor het advies!
Ik zit er aan te denken om er wel een hoesje bij te halen. Liefst zo'n een: http://telecom2day.com/sa...view-cover-galaxy-note-4/
Heeft iemand daar ervaring mee? Die rode kleur lijkt me wel mooi met een zwarte telefoon. Of het zwarte hoesje. Ik ben ook op zoek geweest naar een cover gebaseerd op dieren of series..als game of Thrones, maar kwam er niks van tegen? Iemand ideeën of die er zijn?
Dan doel ik op zoiets, maar dan dat de voorkant ook beschermd is: http://telecom2day.com/sa...view-cover-galaxy-note-4/
Wel het liefst iets uit NL, UK of België
Ik zit er aan te denken om er wel een hoesje bij te halen. Liefst zo'n een: http://telecom2day.com/sa...view-cover-galaxy-note-4/
Heeft iemand daar ervaring mee? Die rode kleur lijkt me wel mooi met een zwarte telefoon. Of het zwarte hoesje. Ik ben ook op zoek geweest naar een cover gebaseerd op dieren of series..als game of Thrones, maar kwam er niks van tegen? Iemand ideeën of die er zijn?
Dan doel ik op zoiets, maar dan dat de voorkant ook beschermd is: http://telecom2day.com/sa...view-cover-galaxy-note-4/
[ Voor 17% gewijzigd door Alwayshappyz op 07-04-2015 19:32 ]
Is wel erg goedkoop als het de originele s-view cover is. Volgens mij is die normaal 49,95 Euro.
Er staat wel in de tekst dat ze alleen de zwarte kunnen leveren.
Mijn ervaring met de s-view cover is erg goed. Fijne case en een goede bescherming.
Er staat wel in de tekst dat ze alleen de zwarte kunnen leveren.
Mijn ervaring met de s-view cover is erg goed. Fijne case en een goede bescherming.
Verwijderd
Jaa ik zit er ook op te wachten wanneer die lollipop nou komt ! Welke versie draait er nu op ?GKW schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 18:27:
Tjonge jonge, waar blijft de lollipop update toch... Voor de S4 is die er allang en voor hun vlaggenschip nog niet....
Verwijderd
Misschien ligt het aan mij of iets dergelijks maar ik merk behoorlijk batterij verschil als ik draadloos oplaad of met de bijgeleverde snellader. Als ik hem in de nacht op de qi lader leg (ik heb een originele wireless s view cover) dan loopt hij in de dag redelijk rap leeg. Maar laad ik hem een paar keer met de snellader op dan gaat de batterij veel langer mee.
Ben ik de enige die dat merkt of zijn er meerdere mensen die dit ook ondervinden?
Edit : is alweer opgelost ben weer terug naar kitkat phn gegaan en kennelijk doet lollipop wat met de s view cover
Ben ik de enige die dat merkt of zijn er meerdere mensen die dit ook ondervinden?
Edit : is alweer opgelost ben weer terug naar kitkat phn gegaan en kennelijk doet lollipop wat met de s view cover
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2015 16:33 ]
Verwijderd
rohit schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:37:
iemand die weet wanneer de lollipop voor note edge komt?
heb het niet kunnen vinden in s note..
Welke model heb jij van de note 4 ? Ik heb nog steeds geen lollipop binnen ?Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:44:
Misschien ligt het aan mij of iets dergelijks maar ik merk behoorlijk batterij verschil als ik draadloos oplaad of met de bijgeleverde snellader. Als ik hem in de nacht op de qi lader leg (ik heb een originele wireless s view cover) dan loopt hij in de dag redelijk rap leeg. Maar laad ik hem een paar keer met de snellader op dan gaat de batterij veel langer mee.
Vond je veel verschil vergelijken met Kitkat ? Wat vervelend dat je op kitkat moet blijven draaien omdat er weer wat niet klopt.
Verwijderd
Ik heb de snapdragon variant.Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:28:
[...]
[...]
Welke model heb jij van de note 4 ? Ik heb nog steeds geen lollipop binnen ?
Vond je veel verschil vergelijken met Kitkat ? Wat vervelend dat je op kitkat moet blijven draaien omdat er weer wat niet klopt.
Opzich ziet lollipop er leuk uit maar om te zeggen dat het een wereld van verschil is, nee dat niet. Ik had vaak dat de browser bleef hangen en dan opeens in een keer kei snel ging werken (alsof hij even teveel om te verwerken had) maar goed ik had meerdere hickups er mee. De batterij kwestie net zo. Dat hele project volta klinkt echt supertof als naam maar ik merkte juist meer qua battery drain dan met kitkat.
Persoonlijk vind ik lollipop een beetje gerushed vooral vanwege het feit dat ze met 5.1 nog meer bugs pletten en dat 5.0 5.01 en 5.02 zo snel achter elkaar kwamen.
Volgens androidworld rolt de update voor de Vodafone branded toestellen nu uit. Iemand hem al ontvangen?
Op mijn exynos heb ik dat juist helemaal niet. Batterijduur is prima. Vorige week update ota gehad.
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:22:
Lollipop is snappier maar merk echt dat mijn batterij sneller leeg loopt.
iemand die toevallig weet waarom mijn 3G/wifi soms ermee stopt als het scherm uitstaat?
heb whatsapp web aanstaan en zie dan precies als mijn telefoon geen verbinding meer heeft..
wifi instellingen staan gewoon op nooit uitgaan, en ik kan nergens een 3g instelling vinden dat die zichzelf uitschakeld.. heb ook gewoon vol bereik van Telfort hier.
merk ook dat ik als ik het scherm aanzet op 3g zit en hij dan meteen omschakelt naar H+
ergens dus een instelling dat die op 3g schiet in standby?
heb whatsapp web aanstaan en zie dan precies als mijn telefoon geen verbinding meer heeft..
wifi instellingen staan gewoon op nooit uitgaan, en ik kan nergens een 3g instelling vinden dat die zichzelf uitschakeld.. heb ook gewoon vol bereik van Telfort hier.
merk ook dat ik als ik het scherm aanzet op 3g zit en hij dan meteen omschakelt naar H+
ergens dus een instelling dat die op 3g schiet in standby?
batterylife van mijn snapdragon met de laatste 5.01 versie (boc3) is voor mij echt prima, s'ochtends een uur bluetooth/wifi aan in de auto voor bellen en spotify, gps & flitsmeister aan, een dag gebruik met allerlei push notifications, weather, constante stroom mail en nieuws, s'avonds weer n uur auto met bluetooth/streaming etc etc en eind van de dag gewoon nog 75 tot 80% over hebben.. ik kan niet klagen over lollipop, al zou ik het willen
hyperstabiel ook, heb sinds installatie van lollipop geen crashes van welke app dan ook meer gezien. Wel na installatie nog een bekende bug met google fit, waarbij de heartbeat sensor regelmatig aansprong zonder reden.. maar dat is ondertussen ook gefixt.
Verwijderd
Nee ook nog niet ,hoe kun je eigenlijk zien welk model je precies hebt ? Aan het huidige draaiende rom ?jelveen schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:54:
Volgens androidworld rolt de update voor de Vodafone branded toestellen nu uit. Iemand hem al ontvangen?
Ik heb nog niks binnen op mijn 910f baseband ; u1ank4 iemand bekend hiermee? Op mijn s5 vond ik de lollipop erg slecht werken. Gaf ook steeds aan contacten is gestopt.
En wat ook jammer is , is dat de voip functie is weg gehaald bij de note 4.
Na een handmatig check ben ik hem nu aan het downloadenjelveen schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:54:
Trouwens meerdere mensen opgevallen dat als je snel opladen gebruikt je batterij sneller leeg is?
heb gisteravond snel opladen uitgeschakeld, en vanochtend om 8uur van het stroom gehaald en heb nu nog 80% met hetzelfde gebruik als andere dagen.. normaal zou die nu op 60-70% zijn..
heb gisteravond snel opladen uitgeschakeld, en vanochtend om 8uur van het stroom gehaald en heb nu nog 80% met hetzelfde gebruik als andere dagen.. normaal zou die nu op 60-70% zijn..
Verwijderd
Ik heb het omgekeerde. Met de qi lader gaat het sneller leeg dan met de snellader.rohit schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:05:
Trouwens meerdere mensen opgevallen dat als je snel opladen gebruikt je batterij sneller leeg is?
Verwijderd
Heb het ook met beide geprobeerd maar merk niet zo gek veel verschil eigenlijk.rohit schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:05:
Same here!rohit schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:05:
Viel me al redelijk snel op.
Grbuik t snel laden dan ook alleen in noodgevallen.
Dat snelladen niet zo goed is voor de batterij (korte en lange duur) dat is toch bekend. Maar met hoeveel mA laadt zo'n Qi-lader dan op? Misschien een handig app om het te kunnen bekijken.
Unbranded note 4 in handen... Maar nog geen update helaas...
Verwijderd
Nee, helaas... zit er ook op te wachten..dekeizer schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:33:
Verwijderd
De qi lader doet zo'n 240/280 mah volgens de app die je aanraadde.Nivk schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:23:
Dat snelladen niet zo goed is voor de batterij (korte en lange duur) dat is toch bekend. Maar met hoeveel mA laadt zo'n Qi-lader dan op? Misschien een handig app om het te kunnen bekijken.
mijn Vodafone Note 4 krijgt nu zn lollipop update binnen, ben benieuwd...
Verwijderd
Vanmiddag mijn in prima staat verkerende Note 32 ingeruild voor een nieuwe Note 4. Hebbedingetje!!!
Bij het controleren van de updates kon ik gelijk naar Lollipop upgraden en dat heb ik dus gedaan.
Prachtig toestel, met een schitterende beeldweergave!!!
Wel even wennen omdat veel weer net iets anders is of anders is geplaatst dan bij de Note 3, maar in elk geval dik tevreden.
Ben verder niet zo deskundig op dit gebied, dus zal regelmatig op zoek moeten naar antwoorden op vragen die ongetwijfeld gaan komen.
Bij het controleren van de updates kon ik gelijk naar Lollipop upgraden en dat heb ik dus gedaan.
Wel even wennen omdat veel weer net iets anders is of anders is geplaatst dan bij de Note 3, maar in elk geval dik tevreden.
Ben verder niet zo deskundig op dit gebied, dus zal regelmatig op zoek moeten naar antwoorden op vragen die ongetwijfeld gaan komen.
Wat vind je van de plaatsing van de speaker? Van bij de Note 3 aan de onderkant, naar de achterkant op de Note 4. Dat is niet echt een verbetering of valt 't mee?Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:20:
Vanmiddag mijn in prima staat verkerende Note 32 ingeruild voor een nieuwe Note 4. Hebbedingetje!!!
Speaker schijnt wel harder te kunnen op de note 4. Maar mijn voorkeur zou toch onder (én boven) een speaker zijn. Ligt je toestel er tenminste niet op
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
De cover aan de achterzijde heeft een kleine uitstulping, waardoor de speaker niet geheel wordt afgeschermd als de Note 4 op een vlakke ondergrond ligt.
Dat is bij de Galaxy S4 ook, maar toch dempt het geluid vaak. Ik zag dat er 2 microfoons aan de onderkant van de Note 4 zitten, dus dat zal wel de reden zijn dat-ie verplaatst is. Maar als die goed hard kan is het prima.
[ Voor 10% gewijzigd door W84 op 12-04-2015 18:04 ]
Verwijderd
Ik zit er ook op te wachten, ben erg benieuwd wat de tijdsindicatie hiervan is.Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:50:
[...]
Nee, helaas... zit er ook op te wachten..
Hopelijk krijg ik deze week nog een Note 4
Via Phonevillage bestelt prima webshop aan de reviews te zien echter ze werken samen met DPD en PostNL. DPD ken ik niet en aan de ervaringen te zien die op internet achter gelaten worden was dat maar goed ook maar helaas zit ik nu ook in het schip.
Ik heb de edge en speaker zit dus ook achter maar dat is best waardeloos hoor...
Heeft iemand ook Samsung benaderd dat de 910C variant niet geregistreerd kan worden in Nederland?
Ik heb ze benaderd en ik kon het niet registreren zeiden ze het betrof een niet Benelux model
.
Ik heb ze benaderd en ik kon het niet registreren zeiden ze het betrof een niet Benelux model
Het klopt helemaal dat een N910C nooit een officieel Nederlands model kan zijn. De Exynos / LTE Cat 4 versie van de Note 4 (N910C) wordt niet in West-Europa (officieel) verkocht, enkel de Snapdragon / LTE Cat 6 (N910F) variant.Teunke7 schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:14:
Heeft iemand ook Samsung benaderd dat de 910C variant niet geregistreerd kan worden in Nederland?
Ik heb ze benaderd en ik kon het niet registreren zeiden ze het betrof een niet Benelux model.
De N910C is dus altijd een import model. Ook al heb je hem bij een Nederlandse retailer gekocht.
Dus ze straffen de klant terwijl ik er geen weet van heb? Achja heb toch garantie via de winkelarnoud_h schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:23:
[...]
Het klopt helemaal dat een N910C nooit een officieel Nederlands model kan zijn. De Exynos / LTE Cat 4 versie van de Note 4 (N910C) wordt niet in West-Europa (officieel) verkocht, enkel de Snapdragon / LTE Cat 6 (N910F) variant.
De N910C is dus altijd een import model. Ook al heb je hem bij een Nederlandse retailer gekocht.
Na 2 jaar de note 2 hebben gebruikt toch maar gekozen om een note 4 in huis te halen.
Woensdag bij Vodafone besteld en vrijdag had ik hem in huis,alles ingesteld en meteen de lollipop 5.0.1 update binnen gehaald.
Wat een verbetering tegenover de note 2,lekker stroef in de handen,geweldig mooi beeld en lekker snel.
Heb hem nog te kort om er veel over te zeggen maar ben nu al erg blij met het toestel.
Heb de Smart Launcher geinstaleerd en daarop de Note 4 SL theme gebruikt samen met de Moonshine icoontjes om uit te proberen en het werkt fijn,iemand andere iedeen die op deze manier werken maar dat de icoontjes verborgen zijn maar als je met de vinger links op het scherm drukt dat ze te voorschijn komen?
Woensdag bij Vodafone besteld en vrijdag had ik hem in huis,alles ingesteld en meteen de lollipop 5.0.1 update binnen gehaald.
Wat een verbetering tegenover de note 2,lekker stroef in de handen,geweldig mooi beeld en lekker snel.
Heb hem nog te kort om er veel over te zeggen maar ben nu al erg blij met het toestel.
Heb de Smart Launcher geinstaleerd en daarop de Note 4 SL theme gebruikt samen met de Moonshine icoontjes om uit te proberen en het werkt fijn,iemand andere iedeen die op deze manier werken maar dat de icoontjes verborgen zijn maar als je met de vinger links op het scherm drukt dat ze te voorschijn komen?
Welke versie is handiger om te installeren, de VDF of de "unknown" boc3? Dit omdat in het verleden het juist altijd zo was dat vodafone en t-mobile versies maanden na de "gewone" kwamen, dit lijkt nu juist andersom te zijn?
Bij belsimpel word de Note 4 (N910C) verkocht: http://www.belsimpel.nl/S...-4-N910C-Black/abonnementarnoud_h schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:23:
[...]
Het klopt helemaal dat een N910C nooit een officieel Nederlands model kan zijn. De Exynos / LTE Cat 4 versie van de Note 4 (N910C) wordt niet in West-Europa (officieel) verkocht, enkel de Snapdragon / LTE Cat 6 (N910F) variant.
Heb daar mijn Note 2 vandaan en dit was een Italiaans model.
De 'gewone' versie is ook onderweg, dus tenzij je erg omhoog zit zou ik nog gewoon even wachten.tobitronics schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:49:
Welke versie is handiger om te installeren, de VDF of de "unknown" boc3? Dit omdat in het verleden het juist altijd zo was dat vodafone en t-mobile versies maanden na de "gewone" kwamen, dit lijkt nu juist andersom te zijn?
De VDF versie is een Vodafone variant, en levert mogelijk wat extra 'rood' in je app-lijst op :-)
Belsimpel maakt graag gebruik van grijze import. Vandaar waarschijnlijk ook de lagere prijzenDoubleDutch schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:02:
[...]
Bij belsimpel word de Note 4 (N910C) verkocht: http://www.belsimpel.nl/S...-4-N910C-Black/abonnement
Heb daar mijn Note 2 vandaan en dit was een Italiaans model.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Al het rode is al van mijn Note 4 verdwenen.arnoud_h schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:16:
[...]
De 'gewone' versie is ook onderweg, dus tenzij je erg omhoog zit zou ik nog gewoon even wachten.
De VDF versie is een Vodafone variant, en levert mogelijk wat extra 'rood' in je app-lijst op :-)
ik mag weer eens..heerlijk toch?
van s naar s3 en nu naar Note4 of toch maar s6 ? toestelprijs s6 kleine 60 euro meer bij een Red abo van Vodafone via Typhone...kan de Note4 nog in mijn spijkerbroekzak met enig gemak? onbeperkt bellen en 1 Gig extra tijdens actieperiode spreekt me wel aan..
van s naar s3 en nu naar Note4 of toch maar s6 ? toestelprijs s6 kleine 60 euro meer bij een Red abo van Vodafone via Typhone...kan de Note4 nog in mijn spijkerbroekzak met enig gemak? onbeperkt bellen en 1 Gig extra tijdens actieperiode spreekt me wel aan..
Ik kom zelf van een S4 en ga ook voor de Note 4 deze week met Vodafone Red. De flip wallet is al besteld... nu het toestel zelf nog.
In sommige jeans gaat die vast niet passen, maar dat neem ik voor lief. Ik ben stiekem een beetje verliefd op de Note 4!
android 5.1 neem ik aan wordt gelijk binnengehaald als je nieuw gekocht hebt?
schijnt problemen van 5.0 serie opgelost te hebben.
schijnt problemen van 5.0 serie opgelost te hebben.
Er zijn nog geen Samsung toestellen met Android 5.1, het is 5.01 of 5.02.
En de keuze tussen S6 en Note4 is een lastige. Ik heb beide (prive en zakelijk) en het hangt een beetje af van wat je prettig vind. Maar de camera op de S6, de betere vingerscanner en de verbeterde Gear VR voor de S6 zou mij persoonlijk naar de S6 trekken denk ik.
En de keuze tussen S6 en Note4 is een lastige. Ik heb beide (prive en zakelijk) en het hangt een beetje af van wat je prettig vind. Maar de camera op de S6, de betere vingerscanner en de verbeterde Gear VR voor de S6 zou mij persoonlijk naar de S6 trekken denk ik.
dank je voor het commentaar arnoud_h
overigens denk ik dat ik wacht op de update naar 5.1 als ik toch voor de Note4 ga.
overigens denk ik dat ik wacht op de update naar 5.1 als ik toch voor de Note4 ga.
En toch zou het geen reet uit moeten maken. Het is hetzelfde merk for christ sake zoals de Engelsen het zeggen.reyals schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:26:
[...]
Belsimpel maakt graag gebruik van grijze import. Vandaar waarschijnlijk ook de lagere prijzen
Klantvriendelijkheid is ver te zoeken bij Samsung. Een auto mag ik ook niet meer importeren als ik hun handelswijze doe volgen. Wat maakt het nou uit.
Ga je nog lang mogen wachten. 5.01 (BOC3) is zeer stabiel, dus ik zie het nut niet in van het wachten.overigens denk ik dat ik wacht op de update naar 5.1 als ik toch voor de Note4 ga.
Mijn Note 4 ligt klaar, vrijdag ophalen. Ben benieuwd!
Verwijderd
Het nut van wachten is voor mij dat ik niet mijn gegevens kwijt wil als ik via odin upgrade.RigolleM schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:36:
[...]
Ga je nog lang mogen wachten. 5.01 (BOC3) is zeer stabiel, dus ik zie het nut niet in van het wachten.
Upgrade via odin is identiek als Kies of OTA, je verliest geen data. Enkel na factory reset wordt alles gewist van het intern geheugen (niet microSD).Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:37:
[...]
Het nut van wachten is voor mij dat ik niet mijn gegevens kwijt wil als ik via odin upgrade.
omg ik heb netjes de firmware vodafone 5.01 van sammobile gehaald... odin juist gezet.. geinstalleerd.. en ik kreeg een fail.
volume size too big. Ni in firmgrade error modus!
help?
schijnt dat meer mensen het hebben: http://forum.xda-develope...lashing-problem-t2911989/
help?
schijnt dat meer mensen het hebben: http://forum.xda-develope...lashing-problem-t2911989/
[ Voor 23% gewijzigd door GeNiTaLiX op 15-04-2015 11:54 ]
Verwijderd
Wou het net zelf proberen wou niet wachten op de OTA update , gelukkig lees ik net dit bericht van jou.GeNiTaLiX schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:46:
omg ik heb netjes de firmware vodafone 5.01 van sammobile gehaald... odin juist gezet.. geinstalleerd.. en ik kreeg een fail.
help?
Dan maar wachten... waarom willen wij eigenlijk steeds de nieuwste update ala minuut. Als we 1maal de update hebben is het niet meer interessant.
Ik heb een partition file gevonden. Ik zal hier een update plaatsen.
Mogelijke fix zal natuurlijk custom recovery zijn , maar ik heb nu netjes warranty void op 0 staan.
**Ik zit nu in lolipop, het lijkt allemaal goed te werken.
Het is wel een full whipe geworden.
voor de mensen die hun (vodafone) note 4 via odin hebben geüpgraded en vastlopen:
1. Download odin
2. Download Firmware: https://mega.co.nz/#!xwhR...kabUId4YBp54q-slmmXS2Wc8M (iets sneller dan sammobiles)
3. Download pit file: http://click.xda-develope...ng-galax...-pit-file.html (dit is wel een Tsjechische versie. Ik heb ook nog ergens een Engels gevonden, maar die niet geprobeerd. (link: https://mega.co.nz/#!JRx3...cK0SyZFUduH8FJ_tTNQ9FLZnw)
5. Kies in Odin repartition+reset time+auto reboot. Selecteer PIT en AP file. en druk op start.
Mogelijke fix zal natuurlijk custom recovery zijn , maar ik heb nu netjes warranty void op 0 staan.
**Ik zit nu in lolipop, het lijkt allemaal goed te werken.
Het is wel een full whipe geworden.
voor de mensen die hun (vodafone) note 4 via odin hebben geüpgraded en vastlopen:
1. Download odin
2. Download Firmware: https://mega.co.nz/#!xwhR...kabUId4YBp54q-slmmXS2Wc8M (iets sneller dan sammobiles)
3. Download pit file: http://click.xda-develope...ng-galax...-pit-file.html (dit is wel een Tsjechische versie. Ik heb ook nog ergens een Engels gevonden, maar die niet geprobeerd. (link: https://mega.co.nz/#!JRx3...cK0SyZFUduH8FJ_tTNQ9FLZnw)
5. Kies in Odin repartition+reset time+auto reboot. Selecteer PIT en AP file. en druk op start.
[ Voor 160% gewijzigd door GeNiTaLiX op 15-04-2015 12:56 ]
Pfff ook hier nog steeds geen update. Zelfs naar meermaals handmatig proberen te bijwerken.
Ik krijg net een update melding van 1029mb voorderest niet gekeken wat het is ik zie het wel als hij klaar is.dekeizer schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:33:
Die van mij is ook unbranded.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
checked and checked na reboot; geen update...GKW schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:09:
hmm.. ik heb ook een unbranded maar geen update...
www.youtube.com/DerOllie
Vandaag al de originele flip wallet cover binnengekregen... mooi ding.
Kan ik alvast wennen aan het formaat!
Verwijderd
Handelen op het forum is niet de bedoeling. Gebruik Vraag&Aanbod.
[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 16-04-2015 14:49 ]
Ik krijg Nog steeds dit te zien
http://i.imgur.com/GNdjwuX.jpg
Enig idee hoe dat zit met die lollipop update?
Verwijderd
Hier the same denk nog ff 2 weekies wachten.Sosua schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:33:
Ik krijg Nog steeds dit te zien
Ik weet niet wat het verschil is, ik heb wel 5.01 er op staan nu.Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:40:
[...]
Hier the same denk nog ff 2 weekies wachten.
Ben er wel tevreden over het lijk allemaal net wat soepeler te gaan.
Batterij verbruik is niet anders dan voorheen.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
watercoolertje in 'reviews: LG G Flex 2: kromme telefoon maakt vlakke indruk'smeijers schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:16:
dank je voor het commentaar arnoud_h
Toevallig vroeg hier iemand aan mij de verschillen. Anyway, een miskoop zal je niet snel doen, het zijn beide geweldige toestellen!
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Ik ben benieuwd wanneer de upgrade naar lollipop komt, ik heb de telefoon afgelopen dinsdag ontvangen maar nog steeds geen 5.0. Ik kom van een S4 met Cyanogenmod 12. Wat een wereld van verschil met de S4. Vooral het scherm (ook het formaat
), de camera en de batterijduur zijn een hele grote sprong vooruit. Ik heb lang getwijfeld tussen de S6 en de Note 4, maar tot nu toe nog geen moment getwijfeld over mijn keuze.
Volgens mij zijn er nog maar weinig in Nederland met lollipop via OTA en de Snapdragon variant? Ik kon weinig meldingen vinden in dit topic. Ik maak me wel zorgen over de batterijduur na de update, lees daar verschillende berichten over....
Volgens mij zijn er nog maar weinig in Nederland met lollipop via OTA en de Snapdragon variant? Ik kon weinig meldingen vinden in dit topic. Ik maak me wel zorgen over de batterijduur na de update, lees daar verschillende berichten over....
Nou ik kan geen verschil merken met voor de Update, kom makkelijk de dag door terwijl ik de Phone best intensief gebruik.SnoopBok schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:54:
Ik maak me wel zorgen over de batterijduur na de update, lees daar verschillende berichten over....
Vorige week via odin 5.0.1 erop gezet. Werkt prima. Merk wel dat apps en lollipop zelf meer RAM geheugen gebruiken. Althans zo lijkt het als ik de app clean master mag doen geloven. Wellicht komt dit omdat de apps in een andere runtime omgeving staan? ART ipv dalvik. Ik heb ooit zoiets gelezen. Ik had wel last van Chrome die meer batterij verbruikte dan m'n scherm deed. Na de chrome beta te hebben geïnstalleerd was dit verholpen. Al met al erg tevreden. Op de heads-up notification na dan. Ik vind die witte balk die boven oppopt maar lelijk.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
al iets besteld hier? voor die prijs wil ik m wel proberen namelijk! origineel zijn ze nogal prijzig.Alwayshappyz schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:30:
Bedankt voor het advies!
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik ben uiteindelijk voor de iPhone 6 plus gegaan, dus heb het hoesje verder niet, sorry!Alekz87 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:56:
[...]
al iets besteld hier? voor die prijs wil ik m wel proberen namelijk! origineel zijn ze nogal prijzig.
oeiii iphone 6Alwayshappyz schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 20:03:
[...]
Ik ben uiteindelijk voor de iPhone 6 plus gegaan, dus heb het hoesje verder niet, sorry!
Kolere, wat een beest van een toestel is de Note 4... wat een scherm ook. Je hebt alleen wel bijna een zonnebril nodig op de hoogste stand.
Het valt me trouwens reuze mee qua formaat en is nog prima met 1 hand te bedienen (of heb ik zulke lange vingers
). Ik ga 'm in een flip wallet doen, maar dat stroeve materiaal van de achterkant is ideaal voor de grip en je ziet er geen vlekje op. Totaal het tegenovergestelde van de S6 met die gladde glazen vlekkenmagneet. Helemaal toppie!
Vriend van mij kreeg het vandaag ota..:)SnoopBok schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:54:
Ik ben benieuwd wanneer de upgrade naar lollipop komt, ik heb de telefoon afgelopen dinsdag ontvangen maar nog steeds geen 5.0. Ik kom van een S4 met Cyanogenmod 12. Wat een wereld van verschil met de S4. Vooral het scherm (ook het formaat), de camera en de batterijduur zijn een hele grote sprong vooruit. Ik heb lang getwijfeld tussen de S6 en de Note 4, maar tot nu toe nog geen moment getwijfeld over mijn keuze.
Even een vraagje: ruist bij jullie de speaker ook bij het afspelen van bijvoorbeeld het ontgrendelgeluid? Niet heel erg, maar ik ben benieuwd aangezien m'n S4 het niet heeft.
Het is mij nog niet opgevallen..W84 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 19:55:
Even een vraagje: ruist bij jullie de speaker ook bij het afspelen van bijvoorbeeld het ontgrendelgeluid? Niet heel erg, maar ik ben benieuwd aangezien m'n S4 het niet heeft.
Verwijderd
Gezocht! Snapdragon Note 4 eigenaar voor GPS vergelijk met Exynos.
Hallo allen. Sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een Exynos Note 4. Ik had de keuze tussen de Snapdragon versie (910F) en een Exynos (901C), maar vanwege een zeer uitgebreide test tussen beide gekozen voor de snellere, dus de Exynos. Ik was me bewust van enige problemen met betrekking tot het GSM netwerk in bijvoorbeeld België. Wat ik echter niet wist is dat ook de GPS module verschilt, namelijk de ingebakken module op de Snapdragon ten opzichte van een Broadcom BCM47531 losse GPS chip. Nu gebruik ik de telefoon op manier waarbij nauwkeurigheid van de GPS belangrijk is en ik merk dat de Broadcom GPS wat te wensen overhoudt. Ook weet ik (en wordt op bijvoorbeeld XDA toegelicht) dat het GPS signaal niet alleen van de chip afhangt, maar ook bijvoorbeeld plaatsing van de antennes in de body van het toestel. Ik zit nog binnen de omruilperiode en wil dus graag op korte termijn een fieldtest doen met beide toestellen.
Dus – wie heeft een Snapdragon Note 4, woont in Groningen of Waalre (Eindhoven) en heeft een kwartiertje de tijd voor me?
Alvast enorm bedankt!
PS. Ik heb geprobeerd in meerdere winkels de test uit te voeren, maar ik kreeg geen fix.
Hallo allen. Sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een Exynos Note 4. Ik had de keuze tussen de Snapdragon versie (910F) en een Exynos (901C), maar vanwege een zeer uitgebreide test tussen beide gekozen voor de snellere, dus de Exynos. Ik was me bewust van enige problemen met betrekking tot het GSM netwerk in bijvoorbeeld België. Wat ik echter niet wist is dat ook de GPS module verschilt, namelijk de ingebakken module op de Snapdragon ten opzichte van een Broadcom BCM47531 losse GPS chip. Nu gebruik ik de telefoon op manier waarbij nauwkeurigheid van de GPS belangrijk is en ik merk dat de Broadcom GPS wat te wensen overhoudt. Ook weet ik (en wordt op bijvoorbeeld XDA toegelicht) dat het GPS signaal niet alleen van de chip afhangt, maar ook bijvoorbeeld plaatsing van de antennes in de body van het toestel. Ik zit nog binnen de omruilperiode en wil dus graag op korte termijn een fieldtest doen met beide toestellen.
Dus – wie heeft een Snapdragon Note 4, woont in Groningen of Waalre (Eindhoven) en heeft een kwartiertje de tijd voor me?
Alvast enorm bedankt!
PS. Ik heb geprobeerd in meerdere winkels de test uit te voeren, maar ik kreeg geen fix.
Hoi Wouter, ik woon zelf in Eindhoven.. maar heb een note 4 edge.. Je mag gerust een keer langskomen als je dat wilt..
Verwijderd
Ik woon in hoogezand maar werk in Groningen dus eventueel kan ik ook wel.
Ik heb de note 4 snapdragon met originele lollipop erop
Ik heb de note 4 snapdragon met originele lollipop erop
Ander vraagje.. in het batterij overzicht kun je onder andere zien welke processen energie kosten. In dat overzicht staat dat mijn WiFi ALTIJD aanstaat.. Terwijl ik hem bijvoorbeeld altijd de hele nacht uitzet. Hebben jullie dit ook?
http://forums.androidcent...always-even-when-off.html
Ga nu even dit testen, zal terugkoppelen.
http://forums.androidcent...always-even-when-off.html
Ga nu even dit testen, zal terugkoppelen.
[ Voor 24% gewijzigd door Ircghost op 20-04-2015 16:13 ]
Je mag in Veldhoven langs komen als je wilt. Stuur maar een PM.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:15:
Lollipop is hier juist binnen aan het komen
Unbranded variant? N910F?patrick56 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:04:
Lollipop is hier juist binnen aan het komen
hoor hier ook wat ruis als t geluid zacht staat
Ik had een vraag met betrekking tot de aankomende update: wordt touchwiz net als de s6 en s6 edge afgeslankt of wordt alle bloatware vooraf geïnstalleerd.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Staat bijna geen bloatware op, wel meer opties maar dat is logisch
De unbranded versie en 910fVerwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:43:
[...]
Jaa ben ik ook benieuwd naar... welke heb jij zelf heutsm ? 910f ?
BOC5 voor N910F is uit en al geïnstalleerd (LUX versie).
Bevat bug fixes en zou stabieler zijn.
Eerste wat mij opvalt is dat de instellingen terug in tabbladen zitten, zoals op de S4 Lollipop al het geval was.
Eerste wat mij opvalt is dat de instellingen terug in tabbladen zitten, zoals op de S4 Lollipop al het geval was.
ik kan zo snel even niet vinden wat dan de bugfixes zouden moeten zijn ten opzichte van boc3, heb je daar nog ergens een linkje ofzo voor?RigolleM schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:18:
BOC5 voor N910F is uit en al geïnstalleerd (LUX versie).
Hebben de huidige Note 4's die geleverd worden nog steeds dit probleem? Ik heb er onlangs even een naast mijn 2,5 jaar oude Note 2 gelegd en het wit op de 4 had vanuit een hoek van 45 graden duidelijk een blauwe tint. Ik leg de telefoon vaak voor mij op tafel als ik hem gebruik en dan valt dit behoorlijk op.Meulendijks89 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:12:
[...]
Maar dat de kijkhoek veranderd als de telefoon plat ligt er je er echt schuin om kijkt en de kleur is da anders is normaal alleen heeft de een er meer last van dan de ander, als je de Note 4 gewoon houd zoals je een telefoon normaal vast houd heb je er geen last van neemaar had deze colorshift niet verwacht bij de Note 4 maar zal dan toch aan het type amulet liggen
Wil graag mijn Note 2 upgraden naar een Note 4 maar dit is toch wel een ding wat mij opvalt.
Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!