• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:33
k---evi-n schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:37:
[...]

Over het verschil met de NL update kan nog niet veel worden gezegd aangezien deze nog niet uit is :F

**Overigens de silent Mode komt al terug in de volgende update (zoals op de S5)
Waarschijnlijk is samsung bezig met Bugs eruit te halen en hierna verder te verspreiden over de wereld.
Polen en Duitsland zijn gewoon Test Landen en hierna als hij 99% goed werkt wordt deze uitgedeeld aan ons _/-\o_
Dat is geen silent mode. Het enige wat ze gedaan hebben is de prioriteit alles blokkeren onder stil gezet. Bij de prioriteit instellingen heb je nu de optie geen en prioriteit. Maar stille stand blokkeert ook de led en alarmen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-12 13:02
Voor de Nova Launcher gebruikers onder ons, waarvan ik mijzelf als long-time 'fanboy' beschouw ;)

Er is een nieuwe Beta uit. Deze is nog niet via de Playstore te downloaden maar wel via :

http://www.talkandroid.co...a-launcher-beta-launched/

Het grootste nieuwtje is dat nu eindelijk de pulldown gesture (uitvouwen notificaties) weer werkt. Dit was namelijk sinds Lollipop niet meer mogelijk.

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Aangezien ik het geduld niet meer kan opbrengen ben ik op dit moment de duitse firmware aan het downloaden (gaat trouwens mega snel via sammobile zeg zucht)

Kan ik zonder een fresh install te doen straks doorgaan naar de NL firmware? Ik ga nu gewoon voor een volledige nieuwe install alleen heb 150 apps erop staan en heb weinig behoefte om straks als ik na de NL firmware ga weer alles opnieuw te doen..

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:59

djbarney

XBL: DeejayBarney

dafmay schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:58:
Voor de Nova Launcher gebruikers onder ons, waarvan ik mijzelf als long-time 'fanboy' beschouw ;)

Er is een nieuwe Beta uit. Deze is nog niet via de Playstore te downloaden maar wel via :

http://www.talkandroid.co...a-launcher-beta-launched/

Het grootste nieuwtje is dat nu eindelijk de pulldown gesture (uitvouwen notificaties) weer werkt. Dit was namelijk sinds Lollipop niet meer mogelijk.
die pulldown gesture die je aanhaalt, is dat wanneer je een mail notification krijgt, dat je dan op de notification zelf naar beneden swiped om meer info te zien, en acties uit te voeren? if so, dat werkt bij mij namelijk wel. mocht dat het niet zijn, ben ik benieuwd wat je er wel precies mee bedoelt :)

• dafmay
djbarney schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:41:
[...]

die pulldown gesture die je aanhaalt, is dat wanneer je een mail notification krijgt, dat je dan op de notification zelf naar beneden swiped om meer info te zien, en acties uit te voeren? if so, dat werkt bij mij namelijk wel. mocht dat het niet zijn, ben ik benieuwd wat je er wel precies mee bedoelt :)
Nope. De pulldown van het notificaties-overzicht zelf. De Nova gesture werkte namelijk vanaf Lollipop niet meer, had met rechten te maken (blijkbaar)...iets in Lollipop zelf. Daardoor kon je bijv met Nova deze gesture niet meer gebruiken. En met de nieuwe Nova Beta versie werkt het weer _/-\o_ Met name natuurlijk handig voor de grotere toestellen zoals de Note4. Ik binnenkort over op de nieuwe S6 en dan zal het minder belangrijk zijn, maar wel handig om te kunnen gebruiken.

• v1co
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2022
Ik zit met een wazig probleem... Ik heb sinds kort dat ik af en toe een pop-up krijg met de melding: Car mode is gestopt.

Ook is het zo dat Car mode niet meer werkt als ik dit probeer te activeren.
Dat opzich vind ik geen probleem want ik gebruikte het toch niet meer... maar dat pop up scherm wat iedere keer komt begint nu wel irritant te worden. Helemaal omdat het ook vaak gebeurd wanneer ik word gebeld.

Zelfs als ik bij applicatie beheer > Car mode "forced" stop, dan blijft het probleem bestaan.

Iemand met tips? Zonder dat ik hierbij mijn telefoon naar fabrieks reset hoef terug te brengen...?

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
v1co schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:09:
Ik zit met een wazig probleem... Ik heb sinds kort dat ik af en toe een pop-up krijg met de melding: Car mode is gestopt.

Ook is het zo dat Car mode niet meer werkt als ik dit probeer te activeren.
Dat opzich vind ik geen probleem want ik gebruikte het toch niet meer... maar dat pop up scherm wat iedere keer komt begint nu wel irritant te worden. Helemaal omdat het ook vaak gebeurd wanneer ik word gebeld.

Zelfs als ik bij applicatie beheer > Car mode "forced" stop, dan blijft het probleem bestaan.

Iemand met tips? Zonder dat ik hierbij mijn telefoon naar fabrieks reset hoef terug te brengen...?
Misschien proberen je cache partitie te legen van de telefoon ? dit loste bij mij ook een bug op van de vingerafdruk herkenning. :)

Even een vraagje Ik heb net een benchmark gedaan op mijn mobiel. Maar mijn score komt veel HOGER uit dan normaal? met 3D mark had ik een score van 22.716 ?!!? waar normaal rond de 19.000 zit? Ik heb de snapdragon 805 versie.... |:(

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-12 21:32
Weet iemand wat dit is? Ik krijg telkens deze streep terug op mijn scherm. Als ik flink aan de Note heb gezeten en deze vol met vinger afdrukken, vegen etc zit, spat deze dikke streep er constant uit.
Wanneer ik het scherm schoon poetst is ie foetsie, maar als ik er dan een paar vegen over heen maak, komt die streep weer als eerste terug en is ie lekker zichtbaar zoals hieronder op de foto te zien is.
Ik heb al contact op genomen met Coolblue maar nog geen reactie terug gehad. Ik heb alleen geen idee wat het is en of het scherm van binnen is beschadigd.

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/x1n2pd.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door mcgloud op 14-03-2015 13:43 ]

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:29
Grappig. Ik heb iets soortgelijks...maar dan rechts bovenin het scherm. Nabij de rand een halve cirkel (vingerdikte). Ook schoon te poetsen, maar één veeg en de vlek zit er weer. Ik denk een foutje tijdens de "oleophobic" coating....mits dat idd gecoat wordt (geen idee vant exacte fabricageproces). Maar zoiets verwacht ik

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag de Android lollipop update geinstalleerd via de gegeven methodes. Nu krijg ik alleen constant een fout als ik een actiememo probeer te maken. Hij geeft aan dat die het woord wat ik schrijf niet herken en als ik bijv. naar een website wilt gaan van het woord wat ik schrijf dan blijft hij op herkennen hangen in beeld.

Iemand enig idee??

Verwijderd

Kirretje schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:39:
Grappig. Ik heb iets soortgelijks...maar dan rechts bovenin het scherm. Nabij de rand een halve cirkel (vingerdikte). Ook schoon te poetsen, maar één veeg en de vlek zit er weer. Ik denk een foutje tijdens de "oleophobic" coating....mits dat idd gecoat wordt (geen idee vant exacte fabricageproces). Maar zoiets verwacht ik
Inderdaad laagje coating weg. Heb dat keer gehad met bookcase. Zat bankpas in en die schuurde waarschijnlijk steeds op zelfde plek over scherm met dichtmaken. Na maand allemaal strepen op scherm. Geen garantie toen, ik had er geen screenprotector op

• Satalin
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-03-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 22:03:
Ik heb sinds vandaag de Android lollipop update geinstalleerd via de gegeven methodes. Nu krijg ik alleen constant een fout als ik een actiememo probeer te maken. Hij geeft aan dat die het woord wat ik schrijf niet herken en als ik bijv. naar een website wilt gaan van het woord wat ik schrijf dan blijft hij op herkennen hangen in beeld.

Iemand enig idee??
Je kan bij "instellingen" > "taal en invoer" > "samsung toetsenbord" extra invoer talen instellen. Staat nu nog op duits.

Verwijderd

Je kan bij "instellingen" > "taal en invoer" > "samsung toetsenbord" extra invoer talen instellen. Staat nu nog op duits.
[/quote]

Bedankt man. Het werkt nu weer.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2015 11:13 ]

• v1co
johanneslol schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:49:
[...]

Misschien proberen je cache partitie te legen van de telefoon ? dit loste bij mij ook een bug op van de vingerafdruk herkenning. :)
Thanks! Ik ga dit binnenkort maar even proberen

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-12 21:36
Iemand last van de bug, contacten zijn gestopt?
Heb hier regelmatig last van, ga je googlen hebben mensen met de s5 hier ook last van, erg hinderlijk

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 23:20
virtua69 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 23:51:
Heb hier regelmatig last van, ga je googlen hebben mensen met de s5 hier ook last van, erg hinderlijk
Nee geen last van

• Virtua
Is wel Op Android 5 hé

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-11 08:00
virtua69 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 23:51:
Heb ik ook regelmatig, maar het lijkt vooral in combinatie met de FacebookApp

PSN: c_caveman1982

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 23:20
Dat staat er nergens bij.
Maar ik draai inderdaad niet op 5

• Virtua
Sorry, mijn fout

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-12 10:19
Hoe kom jij aan Android 5? Ik wacht hier al weken op :)

• dafmay
Pftt wel eens van rooten gehoord? :?

Ik draai Lollipop al langer dan een maand op mijn Note4.

Ps ik las dat in UK de uitrol voor Lollipop voor de Note4 eerdaags begint...misschien dat NL dan snel volgt?

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12 16:24
dafmay schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:19:

Ps ik las dat in UK de uitrol voor Lollipop voor de Note4 eerdaags begint...misschien dat NL dan snel volgt?
Wel triest dat het zo lang duurt voordat NL aan de beurt is.
Dacht dat samsung hier wat snellen mee was dan sony en htc (obv mijn ervaring uit het verleden)

• dafmay
DarkChylde schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:39:
[...]

Wel triest dat het zo lang duurt voordat NL aan de beurt is.
Dacht dat samsung hier wat snellen mee was dan sony en htc (obv mijn ervaring uit het verleden)
Helemaal mee eens...Samsung doet dit erg slecht imo. Ik ben HTC gewend en mijn ervaring is dat men daar 1) snel is met updates en 2) men maakt beloftes in redelijke mate waar qua uitrol-schedule.

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 18-03-2015 14:49 ]

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-12 10:19
dafmay schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:19:

Goed, ipv een retorische vraag te stellen zou je mij ook gewoon de naam kunnen geven van de ROM die jij gebruikt voor android 5.0.x... Dat zou meer een antwoord zijn op mijn vraag.

• dafmay
DeBers schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:08:
[...]

Goed, ipv een retorische vraag te stellen zou je mij ook gewoon de naam kunnen geven van de ROM die jij gebruikt voor android 5.0.x... Dat zou meer een antwoord zijn op mijn vraag.
Geen probleem, komt ie. Overigens stelde jij wel een andere vraag ;)

http://forum.xda-develope...hp?p=56383487&postcount=1

Ps Let op type nr (deze rom is specifiek geschikt voor de N910C...wellicht ook voor andere types, maar moet je even goed nalezen in het topic!)

[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 18-03-2015 16:16 . Reden: aanvulling ]

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Je hoeft niet te rooten om lollipop te installeren. Originele ROM downloaden en inladen via Odin. Ik heb 'm gelijk erop gezet nadat ik mijn N910C een dag had gebruikt.

• v1co
johanneslol schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:49:
[...]

Cache partitie heeft niet geholpen.
Diverse (laatst) geinstalleerde apps verwijderd. Dit hielp ook niets.
Heb een fabrieks reset uitgevoerd en Kies 3 draait nu om mijn back up te restoren.
Hopelijk helpt dit..... :X

Verwijderd

Bestaat er in de Note 4 met lollipop 5.0.1 nog de mogelijkheid om je toestel te muten?
Kan deze optie nergens meer traceren.

• dafmay
Nope, helaas niet meer mogelijk in Lollipop. Vanaf 5.1 zou het opgelost moeten zijn...en dat lijkt het geval, maar voor zover ik heb gelezen werkt het toch weer iets anders dan we gewend zijn.

• Virtua
Gewoon SamMobile, gebruik ik altijd, die nl rom komt met der tijd wel maar zo kan ik toch redelijk snel van de nieuwste updates gebruik maken

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32
Nou zo lang mute niet terugkomt ga ik in ieder geval niet updaten. Gebruik dit meerdere keren per dag.

Misschien toch maar voor een toestel kijken van de concurrent want die hebben dat wel gewoon netjes opgelost.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:03
Op de nieuwe builds op de S4/S5 is de mute knop er terug, dus nog even afwachten tot het volgende land (wellicht UK) de LP update krijgt.

Verwijderd

RigolleM schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:14:
Op de nieuwe builds op de S4/S5 is de mute knop er terug, dus nog even afwachten tot het volgende land (wellicht UK) de LP update krijgt.
Dat is goed nieuws! Nog eventjes afwachten dus totdat hij er voor de Note 4 er ook is.

• v1co
v1co schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:27:
[...]

Cache partitie heeft niet geholpen.
Diverse (laatst) geinstalleerde apps verwijderd. Dit hielp ook niets.
Heb een fabrieks reset uitgevoerd en Kies 3 draait nu om mijn back up te restoren.
Hopelijk helpt dit..... :X
Probleem opgelost na een fabrieks reset.
Was wel een gedoe om alles weer in te stellen na het gebruiksvriendelijke Kies 3... maar alles werkt nu weer naar behoren.

Bedankt voor het meedenken! :)

• Northernstar1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-06 21:31
kan ik die duitse rom op een Vodafone toestel zetten? En kan dat zonder root?
Het "probleem" met de silent mode heb ik niet ondervonden met mijn Note 3 op 5.0. Gewoon intensiteit trilsignaal allemaal op 0. Ik hoef geen trillende telefoon. En 's nachts is hij gewoon lekker stil op trilstand.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:58

Yucko

One clown to rule them all !

zolang het een officiele Samsung ROM betreft kun je hem gewoon erop flashen met Odin zonder dat je root nodig hebt. Of het een vodafone toestel betreft doet er niet toe. Zolang je maar een Note 4 ROM erop zet die hoort bij de gebruikte chip (Qualcomm of Exynos).

[ Voor 76% gewijzigd door Yucko op 19-03-2015 14:02 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Northernstar1
Ok, bedankt.

• RigolleM
Stille modus terug op mijn Note 4 met LP, dankzij N910FXXU1BOC3 die deze nacht online werd gezet :)

Verwijderd

Kan ik de N910FXXU1BOC3 versie gewoon over de Duitse N910FXXU1BOB4 versie heen flashen?

• RigolleM
Ik heb het zo gedaan.
Er is weinig info te vinden over deze build, en op Sammobile staat er bij country 'unknown', dus don't shoot the messenger als het verkeerd uitdraait. Op mijn toestel heb ik tot nu toe nog geen probleem ermee.

Link naar snelle download, bron.

[ Voor 58% gewijzigd door RigolleM op 20-03-2015 10:35 ]

• Yucko

Yucko

humz, het ontbreken ervan was 1 van de showstoppers voor mij. Nu nog een goed werkende wanam exposed en ik ga over :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:53
Binnenkort mag ik verlengen en ik ben erg geïnteresseerd in de Note 4, maar toen ik 'm net in m'n handen had bij een winkel merkte ik dat de back cover van rubberized(?) materiaal is waar ik slechte ervaringen mee heb. Hoe goed/mooi blijft dit en wordt het plakkerig? Trouwens wel top dat de omlijsting van metaal is... dat is nog steeds een ergernis op m'n S4.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:06
Als dat hetzelfde als de Note 3 is - maar dan zonder nepstiksels - is het gewoon polycarbonaat. Gebeurt niks mee.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Phusebox
W84 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:13:
Binnenkort mag ik verlengen en ik ben erg geïnteresseerd in de Note 4, maar toen ik 'm net in m'n handen had bij een winkel merkte ik dat de back cover van rubberized(?) materiaal is waar ik slechte ervaringen mee heb. Hoe goed/mooi blijft dit en wordt het plakkerig? Trouwens wel top dat de omlijsting van metaal is... dat is nog steeds een ergernis op m'n S4.
Wat was dan het nadeel van dat plastic? Zag er bij mij na een jaar nog uit als nieuw. Mijn note 4 echter zit vol met krassen en stukjes uit de lak. En dan heb ik het ding ook nog in een wallet case.

Verwijderd

Heb zelf een Note 4 en de achterkant blijft gewoon goed. Heb er vanaf het begin een hoesje om heen gehad.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:53
Hmm, ok... tnx! Ik wil 'm eigenlijk gewoon zo los gebruiken, maar die rand gaat dus ook naar de klote. :p

En wat betreft die plastic omlijsting van de S4: Die rand is ten eerste te dun waardoor er scheuren ontstaan (heb er al 2 terwijl ik een bumper case heb) en het chrome gaat er af.

• Virtua
RigolleM schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:07:
Ik heb het zo gedaan.
Er is weinig info te vinden over deze build, en op Sammobile staat er bij country 'unknown', dus don't shoot the messenger als het verkeerd uitdraait. Op mijn toestel heb ik tot nu toe nog geen probleem ermee.

Link naar snelle download, bron.
Thanks, werkt perfect ☺

• Northernstar1
zijn er mensen met een Led cover die op 5.0.1 draaien? bij mij werkt de cover niet :(

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:51
Even een korte vraag tussendoor.

Na jaren van iPhone bezit wil ik de overstap naar de Note 4 maken. Ik wil graag een groot scherm en eens iets nieuws, in de vorm van Android.

Nu ben ik - gezien de prijs - in de markt voor een gebruikte Note 4. Aangezien ik echter 0,0 ervaring met Android en/of Samsung, hoe kan ik de Note 4 het beste controleren op echtheid naar jullie mening? Zelf denk ik aan de vingerprint scan en hartslag meter, en eventueel wat specifieke Samung apps.

Ohja, en uiteraard eerste selectie obv fatsoenlijke advertentie, en het liefst met enige positieve feedback (Vraag & Aanbod). ;)

[ Voor 12% gewijzigd door VidaR-9 op 21-03-2015 11:47 ]

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-12 11:57
@sham27

Lees deze thread op XDA eens. Misschien geeft jou dat wat aanknopingspunten.

http://forum.xda-develope...ke-galaxy-note-4-t2969304

en hier:

YouTube: How to Spot Fake Galaxy Note 4!

[ Voor 24% gewijzigd door Celf11 op 21-03-2015 12:04 ]

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-12 22:54
Phusebox schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:38:
[...]

Wat was dan het nadeel van dat plastic? Zag er bij mij na een jaar nog uit als nieuw. Mijn note 4 echter zit vol met krassen en stukjes uit de lak. En dan heb ik het ding ook nog in een wallet case.
Vondt de krasjes en putjes in het plastic altijd verschrikkelijk. Maar bij de kleine krasjes bij de Note 4 vindt het juist wat hebben, het leeft. Geen last dat het verf eraf is.

Verwijderd

Software ook geïnstalleerd. Werkt perfect hier. Merk dat ie nog snappier is.

• Northernstar1
is die stille modus de enige verbetering?? Ik heb er geen last van, dus dan kan ik misschien beter wachten?

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:59

djbarney

XBL: DeejayBarney

ik vraag me toch serieus af of die bumpers en protective cases uiteindelijk niet gewoon de oorzaak zijn van krassen en butsen etc.. ik heb tot nog toe alleen mijn htc hd2 in het daarbij meegeleverde hoesje gehad, maar al mn andere smartphones, incl een zooi lumia's, htc's en nu de note 4 zitten gewoon los zonder cover in de broekzak. Geen enkele kras, geen butsen of andere beschadigingen bij mij.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:51
Celf11 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:02:
@sham27

Lees deze thread op XDA eens. Misschien geeft jou dat wat aanknopingspunten.

http://forum.xda-develope...ke-galaxy-note-4-t2969304

en hier:

YouTube: How to Spot Fake Galaxy Note 4!
Thnx!

Dat filmpje heeft me vanmiddag gered. Iemand probeerde me een neppert te verkopen en wist er zogenaamd niets van.

Gelukkig daarna wel een nette Note 4 kunnen kopen via V&A!

Nu dus mn eerste Android ooit aan t proberen. De telefoon, en met name het scherm, is in ieder geval heerlijk.

• johanneslol
  • Niet online
RigolleM schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:07:
Ik heb het zo gedaan.
Thanks gisteren geflashed ,en de telefoon heeft indd silent mode terug Ook heeft ie nu melding als do not desturb aan staat. Daarnaast zijn er veel bugs gefixed en score hij weer hoger in de benchmarks ( 23.638 punten in firestrike extreme ! Ook gebruikt het os maar 400 mb ram, heb nu gewoon 1.9 GB ram leeg.

Edit nog een verandering gevonden!!! De do not desturb mode kan nu gepland worden !!!
Mijn dank is groot !

[ Voor 10% gewijzigd door johanneslol op 22-03-2015 08:45 ]

• Phusebox
Geüpdatet omdat silent mode terug zou zijn en dat is gelukkig ook zo.

Echter krijg ik nu nu allerlei Google play foutmeldingen en telefoon is beduidend langzamer met behoorlijk wat lag.

Na een keer of tien opnieuw opstarten is het probleem opgelost. Ik moest een update van Google play services hebben maar die optie was er steeds niet tot zojuist.
Lag lijkt nu ook weg.

Hmm de nieuwe manier vanvan meldingen tonen is behoorlijk crap. Ik heb een aantal apps zoals alarm die continu een icoontje melding hebben in pull down maar ik hoef deze niet op mijn lockscreen te zien. Maar als ik meldingen op lockscreen uitzet voor alles is dat ook geen oplossing want ipv de simpele email, whatsapp etc icoontjes etc staat er nu mooi linksboven "Vodafone NL". Nee dat is even nuttige info om de hele dag in beeld te hebben. Veeel belangrijker dan een icoontje waaraan je snel kunt zien of je mail hebt.

[ Voor 74% gewijzigd door Phusebox op 22-03-2015 14:06 ]

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Die flash is dan 5.01 toch? Ofwel een 5.01 met specifieke note 4 fixes, want 5.1 van Android algemeen is toch ook al uit?

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

• Virtua
Hier loopt het als een zonnetje, ben er ook wel content mee

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Toevallig iemand die ervaring heeft met de internationale Duos versie van de Note4?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• johanneslol
  • Niet online
Centropy schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:26:
Die flash is dan 5.01 toch? Ofwel een 5.01 met specifieke note 4 fixes, want 5.1 van Android algemeen is toch ook al uit?
Inderdaad zoals je zegt, hij blijft op android 5.0.1 :) echter werkt alles stukken beter ! Er staat nu ook een artikel over op de galaxyclub.

http://www.galaxyclub.nl/...amsung-experience-stores/

• Northernstar1
helaas blijft de download via Mega op 99% hangen. 3 browsers geprobeerd :(
dan toch maar Sammobile...1 uur 40 minuten.
geduld is een schone zaak ;)

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-11 23:57
Heb nu ook 5.01 (eerst ...B4 daarna ....C3) geen problemen. Heeft nu een CSC The Netherlands. Wat me wel opvalt: Ik maak gebruik van Android assistant, dat het geheugen wat men daarmee vrij kan maken nu 'voller zit' met 4.4 ongeveer 200 MB nu met 5.01 algauw 700 MB. Niet dat ik wat merk daarvan, telefoon nog altijd soepel en snel, maar het valt me op.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Mega mirror was "Mega" ofwel lekker snel... hij is nu aan het odinnen over de vorige 5.01 die uit germany kwam ... Mocht er iets vaags of raars of stuk zijn, dan meld ik het... Geen bericht is goed bericht..

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Update, is goed gegaan, alleen Root is gone... dat maar weer even fixen!

En ook dat ging makkelijk... alles weer bij het oude, en nu wel weer de mogelijkheid tot geplande stilte!

[ Voor 43% gewijzigd door Centropy op 23-03-2015 21:07 ]

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:46
Ik had eerst de Duitse 5.0.1. firmware, en nu de 'Nederlandse' 5.0.1. Uit voorzorg heb ik gewoon cache geleegd en een factory reset gedaan met de 'Nederlandse' 5.0.1., maar accuduur valt me behoorlijk tegen. Ik heb last van wlan_rx_wake wakelock, welke ik voorheen niet had. Best wel vervelend, aangezien in standby in 4 uur 20% leeggetrokken wordt.

Na een reboot en wifi uitzetten gaat m'n Note 4 wel in deep sleep.

[ Voor 9% gewijzigd door chengbondkwok op 24-03-2015 16:14 ]

Verwijderd

Heb ik ook. Batterij wordt snel leeggetrokken. Had ik voorheen geen last van.

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12 09:54
Ik heb geen factory reset gedaan bij het flashen van de BOC3, en heb nergens last van. Geen drain of iets dergelijks.

Als k jullie was zou ik nogmaals een factory reset doen.

• RigolleM
Solictice schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:45:
Ik heb geen factory reset gedaan bij het flashen van de BOC3, en heb nergens last van. Geen drain of iets dergelijks.
Idem dito, geen factory reset na BOC3 flash en dus ook geen drain vast te stellen.
Ter info: de vingerscanner werkt nu iets beter dan voordien (KK).

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-12 10:03
Waar halen jullie de BOC3 FW vandaan? Is dat die 'unknown' op sammobile?

• Yucko

Yucko

ja

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-12 11:57
tobitronics schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:17:
Waar halen jullie de BOC3 FW vandaan? Is dat die 'unknown' op sammobile?
klopt. Lees er hier meer over, inclusief download link:

http://androidworld.nl/fo...1-beschikbaar.html?page=1

• ronny69
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07-2022
Krijg een update van 975 mb.zal wel lollipop zijn?

• DarkChylde
ronny69 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:28:
Krijg een update van 975 mb.zal wel lollipop zijn?
Ik heb al een paar keer op update gedrukt en gereboot..
Maar nog niets.

• RigolleM
Wat meer info kan geen kwaad, zoals land en provider...;-)

Edit: volgens Sammobile kregen vandaag Cyprus en Roemenië ook de BOC3 update.

[ Voor 59% gewijzigd door RigolleM op 26-03-2015 14:53 ]

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
DarkChylde schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:32:
[...]

Ik heb al een paar keer op update gedrukt en gereboot..
Maar nog niets.
Is alleen de lollipop-update voor de C-variant. Meeste mensen in Nederland hebben de F-variant.
Voor meer info, zie hier.

• DarkChylde
heutsm schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:05:
[...]

Is alleen de lollipop-update voor de C-variant. Meeste mensen in Nederland hebben de F-variant.
Voor meer info, zie hier.
Helder. Ging er automatisch vanuit dat het om de F-variant ging omdat het een OTA update was.

• ronny69
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07-2022
Is de c versie. En geloof dat toestel uit Hongarije komt.

• k---evi-n
  • Laatst online: 21-12 14:04
Weet iemand of je eigelijk al iets van Xposed werkend krijgt?
Zou lekker zijn aangezien ik veel apps gebruik die Xposed gebruiken.
Had laatst gelezen dat die er nog druk mee bezig was die duitser :p

• RigolleM
ronny69 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:24:
Is de c versie. En geloof dat toestel uit Hongarije komt.
Is ook BOC3, blijkbaar wordt deze met mondjesmaat uitgerold naar verschillende landen...

• Satalin
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-03-2023
Nvm. is al voor mekaar.

[ Voor 72% gewijzigd door Satalin op 26-03-2015 17:38 ]

• Yucko

Yucko

k---evi-n schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:28:
Weet iemand of je eigelijk al iets van Xposed werkend krijgt?
Zou lekker zijn aangezien ik veel apps gebruik die Xposed gebruiken.
Had laatst gelezen dat die er nog druk mee bezig was die duitser :p
Xposed is nog steeds alpha en voor zover ik begrepen had nog niet compatible met stock Samsung 5.x.x ROMS (bootloop!).

Gisteren (lees: donderdag) toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de BOC1 (5.0.1) versie erop gezet. Tot nu toe tevreden al kan ik niet zeggen dat het toestel zoveel sneller is dan met KK als ik eerlijk ben.

Wel heel blij dat de stille modus er inderdaad in zit. Nu hopen dat xposed nog een keer gefixed wordt zodat ik mijn favo xposed extentions weer kan gaan draaien :9

[ Voor 27% gewijzigd door Yucko op 27-03-2015 09:34 ]

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Hellow Guys,

Ik heb een naar probleem. Namelijk mijn camera doet 15 seconden over na opstart om te focussen. Het is blurry na opstart en krijg ik geen geval scherpgesteld tot hij het vanzelf doet na ongeveer 15 seconden.
iemand anders last van? Dit is plots gebeurd!

Android 5.0.1 boc3 zit erop.
voor de update was dit euvel er ook.

[ Voor 11% gewijzigd door yasin76 op 27-03-2015 18:53 ]

• chengbondkwok
yasin76 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:44:
Hellow Guys,

Ik heb een naar probleem. Namelijk mijn camera doet 15 seconden over na opstart om te focussen. Het is blurry na opstart en krijg ik geen geval scherpgesteld tot hij het vanzelf doet na ongeveer 15 seconden.
iemand anders last van? Dit is plots gebeurd!

Android 5.0.1 boc3 zit erop.
voor de update was dit euvel er ook.
Heeft met je camera module te maken. Waarschijnlijk zit er een onderdeeltje vast. Als je een tik geeft in de buurt van de camera, dan doet ie weer normaal. Als je garantie hebt, zou ik er mee teruggaan.

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12 18:25

jubeth

%^)

RigolleM schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:37:
[...]
Is ook BOC3, blijkbaar wordt deze met mondjesmaat uitgerold naar verschillende landen...
Vreemd, worden velen toch weer een beetje genaaid hier met die F versie.
http://browser.primatelab...re/750158?baseline=775311

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
Hallo

Ik heb een note 3 gehad en ben van plan om een note 4 edge te kopen de note 3 heeft een led indicator. waardoor als er bv een whatsapp bericht binnen kwam er een klein lampje ging branden. ik weet dat de note 4 dit ook heeft, heeft de note edge dit ook ? in de winkel zeiden ze te snel ja maar ze konden het niet laten zien. en heeft iemand ervaring met Phone Village ? Toestel is stukken goedkoper daar, alleen haal je uit belgie. werkt de telefoon dan ook met 4G in nederland ? bedankt alvast _/-\o_

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:16

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

jubeth schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:46:
[...]

Vreemd, worden velen toch weer een beetje genaaid hier met die F versie.
http://browser.primatelab...re/750158?baseline=775311
Je kunt in Nederland beide types krijgen. Van de week de 910c binnen gekregen via Nederlandse winkel.

Jamesbond007uk

• Casturan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-11 12:07
straydog_50 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 09:40:
Hallo

Ik heb een note 3 gehad en ben van plan om een note 4 edge te kopen de note 3 heeft een led indicator. waardoor als er bv een whatsapp bericht binnen kwam er een klein lampje ging branden. ik weet dat de note 4 dit ook heeft, heeft de note edge dit ook ?
Ze hebben beide een multicolor led indicator ja.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-12 18:31

Bullet NL

Eigen Wijs

Net een Note 4 voor iemand anders via Vodafone besteld, gaat dit een versie worden met Vodafone bloadware?

Cogitationis poenam nemo patitur

• tobitronics
  • Laatst online: 26-12 10:03
Bullet NL schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:31:
Net een Note 4 voor iemand anders via Vodafone besteld, gaat dit een versie worden met Vodafone bloadware?
Ja

• Lowroad
  • Laatst online: 01-12 09:48
(jarig!)
straydog_50 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 09:40:
Hallo

Ik heb een note 3 gehad en ben van plan om een note 4 edge te kopen de note 3 heeft een led indicator. waardoor als er bv een whatsapp bericht binnen kwam er een klein lampje ging branden. ik weet dat de note 4 dit ook heeft, heeft de note edge dit ook ? in de winkel zeiden ze te snel ja maar ze konden het niet laten zien. en heeft iemand ervaring met Phone Village ? Toestel is stukken goedkoper daar, alleen haal je uit belgie. werkt de telefoon dan ook met 4G in nederland ? bedankt alvast _/-\o_
Ik heb hier mijn Note4 ook vandaan. Was wat vertraging, maar ben prima geholpen voor een prima prijs.

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:35
jamesbond007uk schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:09:
[...]

Je kunt in Nederland beide types krijgen. Van de week de 910c binnen gekregen via Nederlandse winkel.
Technisch gezien kun je beide in Nederland kopen, maar de N910F variant is de enige die hier officieel wordt verkocht en van Nederlandse software wordt voorzien.

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:16

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

arnoud_h schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:28:
[...]

Technisch gezien kun je beide in Nederland kopen, maar de N910F variant is de enige die hier officieel wordt verkocht en van Nederlandse software wordt voorzien.
Heb je Nederlandse software wel nodig? Taal kun je gewoon veranderen in NL :)

Jamesbond007uk

• jubeth
  • Laatst online: 15-12 18:25

jubeth

%^)

Iemand nog tips voor omhulsel? Ik zoek er 1 die de achterklep vervangt en een stukje uitsteekt aan de kant van het scherm, zodat, als 'ie plat op scherm ligt, het scherm een vlak oppervlak niet raakt.

Ben al een aantal jaren erg gesteld op deze dingen; YouTube: ZeroLemon Samsung Galaxy Note 4 10000mah Extended Battery Unboxing, Setup, and First Look!
Zie dat ik daarvoor nog steeds in UK of DE moet zijn. Hier iemand die een zerolemon op een Note 4 heeft en daar nog wat over te melden heeft? En nee, dat het dan een enorme ijskast is deert mij niet. ;)

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-12 18:31

Bullet NL

Eigen Wijs

Is er ook een manier om een Note 4 met Vodafone bloadware zonder root te voorzien van een Samsung stock rom met OTA updates?

Of zit je automatisch vast aan een root met de beperking dat de OTA updates aan je voorbij gaan?

Cogitationis poenam nemo patitur

• chengbondkwok
Bullet NL schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:19:
Is er ook een manier om een Note 4 met Vodafone bloadware zonder root te voorzien van een Samsung stock rom met OTA updates?

Of zit je automatisch vast aan een root met de beperking dat de OTA updates aan je voorbij gaan?
Je kan met Odin gewoon een non-bloated officiële ROM flashen voor de Note 4 via sammobile.com. Geen root voor nodig :)

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:56
chengbondkwok schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:29:
[...]
Je kan met Odin gewoon een non-bloated officiële ROM flashen voor de Note 4 via sammobile.com. Geen root voor nodig :)
De vodafone bloatware is gewoon te verwijderen ;)
Heb zelf ook een note 4 bij vodafone besteld, en ik heb gewoon alles van vodafone meteen verwijderd.
Is geen root voor nodig.

Verwijderd

Maar met het flashen via Odin raak je toch je gegevens kwijt op je telefoon?
Pagina: 1 ... 17 ... 48 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support

Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!