Niet via Kies, enkel firmware uploaden via ODIN (google) en toestel hoeft geen root access.DarkChylde schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:00:
[...]
Is deze te installeren via kies?
Zie in de beschrijving namelijk ODIN staan.
Heb het toestel niet geroot.
klopt inderdaad, omdat het hierbij om een officiele samsung firmware gaat, wordt ook de knox security flag niet aangepast. Volg inderdaad de instructies zoals die op sammobile bij de download staat en dan is het zo gedaan. Het duurde bij mij langer om de firmware te downloaden dan deze te installerenRigolleM schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:01:
[...]
Niet via Kies, enkel firmware uploaden via ODIN (google) en toestel hoeft geen root access.
Ok, thanks. Vanavond maar eens kijken dan.
Ik heb nu ruim een jaar een Nexus 5 en mijn abonnement (van april 2013) is bijna einde contract. Tijd om rond te gaan neuzen voor nieuwe telefoons 
Nu lijkt de Note 4 mij een perfecte telefoon (goede camera, standaard veel opslag, cpu is prima, veel geheugen (3GB)), maar aan de andere kant is hij ook alweer van oktober 2014 en verschilt hij niet veel van mijn Nexus 5.
SnapDragon 800 vs 805
2GB vs 3GB geheugen
16GB vs 32GB opslag
1920x1080 vs 2560x1440
2300 mAh vs 3220 mAh
Ja tuurlijk zijn alle zaken wel beter, maar met een abonnement van 2 jaar moet ik wel 2 jaar met mijn telefoon doen. De vraag is meer of de note 5 die er mogelijk gaat komen zoveel verschil gaat maken, dat de note 4 dan ouderwets doet lijken.
Als ik google naar Note 5 specificaties, is er maar weinig bekend behalve wat geruchten. Er wordt gesproken over een 4k AMOLED scherm, 5,9" scherm, exynos soc, maar niks concreets.
Concreet mijn vraag: Ga ik het verschil merken als ik overstap van een Nexus 5 naar een Note 4?
Nu lijkt de Note 4 mij een perfecte telefoon (goede camera, standaard veel opslag, cpu is prima, veel geheugen (3GB)), maar aan de andere kant is hij ook alweer van oktober 2014 en verschilt hij niet veel van mijn Nexus 5.
SnapDragon 800 vs 805
2GB vs 3GB geheugen
16GB vs 32GB opslag
1920x1080 vs 2560x1440
2300 mAh vs 3220 mAh
Ja tuurlijk zijn alle zaken wel beter, maar met een abonnement van 2 jaar moet ik wel 2 jaar met mijn telefoon doen. De vraag is meer of de note 5 die er mogelijk gaat komen zoveel verschil gaat maken, dat de note 4 dan ouderwets doet lijken.
Als ik google naar Note 5 specificaties, is er maar weinig bekend behalve wat geruchten. Er wordt gesproken over een 4k AMOLED scherm, 5,9" scherm, exynos soc, maar niks concreets.
Concreet mijn vraag: Ga ik het verschil merken als ik overstap van een Nexus 5 naar een Note 4?
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Wachten is altijd beter.... maar de note 5 zal pas november worden verwacht ik. Eerst de galaxy en de note eind van het jaar. Ik denk dat je het vooral gaat merken als je iets van cm op je note gaat zetten. AOSP is nogal wat soepeler als touchwiz. Als je de pen niet gebruikt zou ik ff wachten er komen vast nog wel wat grote telefoons uit de komende periode.
PSN: c_caveman1982
Ik zou voor de Note 4 gaan, Note 5 zal waarschijnlijk iets verbeterd worden en om nou te wachten voor de snapdragon 810 en 4gb ram is ook onzinnig.
Verwijderd
Maar ja 4gb ram octa core en 64bit ondersteuning is ook wel future proof denk ik. Ik denk dat je beter even kunt wachten op de s6 en daarna je keus maken. Ik heb ook de note 4 en ik vond hem van de note 3 naar de 4 een kleine stap op behuizing en camera na. Verschil tussen note 4 en 5 zal denk ik puur cijfertjes zijn en niet iets wat je echt concreet gaat merken.
Vanmiddag de Duitse Lollipop versie geflashed. Ging gemakkelijk via Odin, maar duurde wel lang aangezien een hoop apps geoptimaliseerd moesten worden. Wilde namelijk weten in hoeverre de update problemen zou geven. Nadat de update geslaagd was, merkte ik dat het toestel al soepeler was. Na kort ermee gespeeld te hebben, heb ik het toestel gewiped. Daarna de root-methode van CF gebruikt (KitKat versie werkt gewoon) en ook Philz geflashed.
Toestel is merkbaar sneller en gaat ook beter met het geheugen om. Ziet er ook weer wat gelikter uit. Kan de Duitse versie zeker aanraden.
Toestel is merkbaar sneller en gaat ook beter met het geheugen om. Ziet er ook weer wat gelikter uit. Kan de Duitse versie zeker aanraden.
raar dat de 5.0.1 update voor de Note Edge wel weer de mute/silence-functie heeft (middels quick-settings of middels volume knop), maar dat de Note 4 dat met de 5.0.1 update niet heeft 
bron: SamMobile
bron: SamMobile
[ Voor 12% gewijzigd door Yucko op 18-02-2015 11:39 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Voor mij toch wel zeker een reden om deze update maar te skippen. Het ding gaat 's nachts altijd op stil, en dat zou nu betekenen dat ie wat ligt te trillen op mijn nachtkastje? Nee dank je.
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 18-02-2015 11:54 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Of je zet gewoon Priority mode aan...Phusebox schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:54:
Voor mij toch wel zeker een reden om deze update maar te skippen. Het ding gaat 's nachts altijd op stil, en dat zou nu betekenen dat ie wat ligt te trillen op mijn nachtkastje? Nee dank je.
Is niet echt een alternatief, of 1 swipe en max 2 taps, of 1 swipe en 6 taps...
Zou zelfs een reden voor mij zijn om de telefoon weg te doen of van Android af te stappen als ze dit niet fixen.
[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 18-02-2015 11:59 ]
Hoezo niet?
Bij mij is het: Notificatie scherm naar beneden swipen, 2 keer tappen op het icoontje.
Bij mij is het: Notificatie scherm naar beneden swipen, 2 keer tappen op het icoontje.
Of tijdelijk gebruik maken van een widget welke wel het toestel op stil kan zetten
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Hahaha van android af stappen omdat je toestel niet op stil wilt binnen 3 stappen. Wauw zeg echt wauw
Ik lees overal dat je steeds settings in moet duiken wil je je telefoon op stil krijgen, bovendien heb je dan geen led notificatie.Solictice schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:05:
Hoezo niet?
[afbeelding]
Ja ik gebruik de stille stand nogal veel (60% van mijn gebruik) dus voor mij is dat redelijk belangrijk.
Eenmalig moet je in settings gaan om Priority mode aan te zetten, daarna kan je het gewoon aan en uit zetten zoals te zien is in m'n vorige post.Phusebox schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:58:
[...]
Ik lees overal dat je steeds settings in moet duiken wil je je telefoon op stil krijgen, bovendien heb je dan geen led notificatie.
Ja ik gebruik de stille stand nogal veel (60% van mijn gebruik) dus voor mij is dat redelijk belangrijk.
LED doet het volgens mij inderdaad niet als hij op ''stil'' staat.
LED is voor mij essentieel
ik ben eindelijk van de Note 1 (icm NoLED) naar de Note 4 gegaan en heb nu beschikking over een LED en dan zou Google met zijn 'verbeteringen' ervoor zorgen dat ik 8 uur per dag geen LEDje kan gebruiken?
ik ben eindelijk van de Note 1 (icm NoLED) naar de Note 4 gegaan en heb nu beschikking over een LED en dan zou Google met zijn 'verbeteringen' ervoor zorgen dat ik 8 uur per dag geen LEDje kan gebruiken?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik kan de app Nights Keeper van harte aanbevelen. Werkt ook prima op Lollipop. Alles is naar eigen behoefte in te stellen.
Google Play: Nights Keeper (do not disturb)
Google Play: Nights Keeper (do not disturb)
[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 18-02-2015 14:38 ]
offtopic:
ik gebruik zelf het programma MyProfiles(+). Die doet ongeveer hetzelfde. Als mijn telefoon op het profiel "Werk" staat dan staan alle geluiden op mute. Alleen voor mensen die lid zijn van de lijst "uitzonderingen" in mijn Google contacten wordt de ringtone omhoog gezet wanneer deze mij bellen.
Maar hij kan bv. ook op basis van afspraken in je agenda je profiel aanpassen zodat je bv. niet gestoord wordt tijdens een vergadering/afspraak, etc.
Voor de rest gaat hij van 23:00 tot 04:00 automatisch op het profiel "Slapen" (vliegmodus).
(tijdelijk) overrulen van regels/schema's kan natuurlijk ook.
ik gebruik zelf het programma MyProfiles(+). Die doet ongeveer hetzelfde. Als mijn telefoon op het profiel "Werk" staat dan staan alle geluiden op mute. Alleen voor mensen die lid zijn van de lijst "uitzonderingen" in mijn Google contacten wordt de ringtone omhoog gezet wanneer deze mij bellen.
Maar hij kan bv. ook op basis van afspraken in je agenda je profiel aanpassen zodat je bv. niet gestoord wordt tijdens een vergadering/afspraak, etc.
Voor de rest gaat hij van 23:00 tot 04:00 automatisch op het profiel "Slapen" (vliegmodus).
(tijdelijk) overrulen van regels/schema's kan natuurlijk ook.
[ Voor 30% gewijzigd door Yucko op 18-02-2015 15:15 ]
De samsung medewerker waarmee ik net heb gesproken zegt dat de stille stand er gewoon is op de note 4 maar ergens diep in de instellingen.Solictice schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:05:
Hoezo niet?
[afbeelding]
Edit: Toch niet... de medewerker bedoelde dus de Mute mode dat die er is en dat er geen meldingen meer kwamen.. sorry voor de verwarring
Overigens zei hij er wel bij dat ze druk waren met een oplossing te vinden
[ Voor 21% gewijzigd door k---evi-n op 18-02-2015 16:11 ]
Hoe dan ook hebben we het hier over de niet-Nederlandse lollipop update, voor de normale gebruiker is deze update nog niet beschikbaar en weten we ook niet of dezelfde problemen met de 'mute' functie die hier beschreven worden ook bestaan...
Hallo. Het lukt me niet om de rom die op de site van sammobile staat te downloaden. Heb een account moeten aanmaken maar het lukt me niet om de rom te downloaden. Heeft iemand een link wellicht waar ik hem vandaan kan halen?
Verwijderd
Heb een even op Mega geplaatst. Weet niet of download echt veel sneller is..kijk maar:
https://mega.co.nz/#!WJ9G...8bNP7bQ75Gu2Tp0OToBjSJiw8
Link blijft 24 uur beschikbaar, daarna haal ik m erf weer af.
Heb die rom er nu opstaan, en wat echt een must is na het flashen. Een factory-reset met wipe. Sommige apps doen moeilijk als je de 'dirty' flash laat staan
https://mega.co.nz/#!WJ9G...8bNP7bQ75Gu2Tp0OToBjSJiw8
Link blijft 24 uur beschikbaar, daarna haal ik m erf weer af.
Heb die rom er nu opstaan, en wat echt een must is na het flashen. Een factory-reset met wipe. Sommige apps doen moeilijk als je de 'dirty' flash laat staan
Even een korte vraag aan de note bezitters.
Is de camera beter dan die van de s4.
Met mijn s4 kreeg ik vaak wat bewogen foto's, dus ik ben op zoek naar een telefoon met goede camera voor als ik mijn compact niet mee heb.
Is de camera beter dan die van de s4.
Met mijn s4 kreeg ik vaak wat bewogen foto's, dus ik ben op zoek naar een telefoon met goede camera voor als ik mijn compact niet mee heb.
Volgens veel reviews heeft de Note 4 op het moment de beste camera.
http://www.phonearena.com...the-iPhone-6-Plus_id66093
[ Voor 52% gewijzigd door KaptKeefmenneke op 20-02-2015 11:53 ]
PSN: c_caveman1982
Maar in de praktijk vond ik de camera van mijn oude 5s beter.KaptKeefmenneke schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:53:
Volgens veel reviews heeft de Note 4 op het moment de beste camera.
Maakte sneller en betere foto's (in situaties met minder licht)
Verwijderd
De note 4 heeft op DIT moment de beste camera. maar de galaxy S6 krijgt een sterk verbeterde camera van de note 4 en een Sony chip zoals het er nu uitziet.
Maar voor dagelijkse gebruik is de note 4 camera echt briljant. Ik ben laatst in Makkum geweest en heb er erg veel foto's gemaakt en zelfs als je volledig inzoomt op de foto is er nog erg veel detail te zien.
Voor mij zelf is de 16 megapixel zat genoeg en een ophoging van megapixels is overkill imho. De note 3 vond ik al super qua camera alleen miste ik de OIS.
Maar voor dagelijkse gebruik is de note 4 camera echt briljant. Ik ben laatst in Makkum geweest en heb er erg veel foto's gemaakt en zelfs als je volledig inzoomt op de foto is er nog erg veel detail te zien.
Voor mij zelf is de 16 megapixel zat genoeg en een ophoging van megapixels is overkill imho. De note 3 vond ik al super qua camera alleen miste ik de OIS.
Mijn telefoon heeft het begeven dus helaas heb ik geen tijd om op de s6 te wachten.
Dus het is de Note 4 geworden.
Dus het is de Note 4 geworden.
Ja, je hebt dan nog gewoon de originele firmware. Je krijgt er wel een programma bij, SuperSU.Teletekst schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:26:
Als ik hem nu root, dan ik het toch nog gewoon de originele firmware, maar dan met root toegang?
[ Voor 14% gewijzigd door Celf11 op 21-02-2015 14:20 ]
Ik heb het zojuist geprobeerd, maar helaas blijft hij nu herstarten in een loop. 
Altijd fijn met een telefoon van 1 dag oud. Ben nu de originele firmware aan het downloaden en dan hoop ik dat hij het straks weer doet.
Altijd fijn met een telefoon van 1 dag oud. Ben nu de originele firmware aan het downloaden en dan hoop ik dat hij het straks weer doet.
Ik ben erachter dat het kwam omdat ik nog niet versie 5.0 op mijn telefoon had.
Dus ik wacht even tot deze versie via samsung wordt uitgerold en dan probeer ik het opnieuw.
Zo, bijna klaar om te flashen naar 5.
Klopt het dat ik dat op OSX moet doen met Heimdall?
Kon op GoT niet zo snel iets vinden hierover (los van het feit dat het kan)
Klopt het dat ik dat op OSX moet doen met Heimdall?
Kon op GoT niet zo snel iets vinden hierover (los van het feit dat het kan)
Mja ik heb ook een originele lollypop rom erop gezet, dat loste de bootloop wel op en daarna werkte de cf auto root ook. Ik wilde alleen eigenlijk nog even bij kitkat blijven, maar goed nu geen zin meer om te proberen terug te flashen en te zien of het dan wel werktTeletekst schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:50:
[...]
Ik ben erachter dat het kwam omdat ik nog niet versie 5.0 op mijn telefoon had.
Dus ik wacht even tot deze versie via samsung wordt uitgerold en dan probeer ik het opnieuw.
Heeft iemand van de lolipop gebruikers al blue tooth streaming uit geprobeerd. Want op mij vorige LG G3 kon ik mijn phone in de auto niet meer gebruiken sinds lolipop had geïnstalleerd. Om de minuut of zo was een hik te horen.
Weet iemand trouwens hoe ik spotify als default in kan stellen als ik in mijn auto blue tooth stream. Elke keer moet ik hem automatisch aanzetten want de audio player start nu automatisch.
Weet iemand trouwens hoe ik spotify als default in kan stellen als ik in mijn auto blue tooth stream. Elke keer moet ik hem automatisch aanzetten want de audio player start nu automatisch.
Auto streaming werkt zonder problemen en vind persoonlijk dat de batterijduur helemaal niet aangetast wordt hierdoor. Na een uur streamen ongeveer 2-3% eraf.
Ik heb dat gedaan middels Llama maar Tasker kan ook. Zodra hij dan met mijn auto verbind start hij spotify en geeft en audio confirmatie dat de verbinding geslaagd is.mytheory schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:34:
Heeft iemand van de lolipop gebruikers al blue tooth streaming uit geprobeerd. Want op mij vorige LG G3 kon ik mijn phone in de auto niet meer gebruiken sinds lolipop had geïnstalleerd. Om de minuut of zo was een hik te horen.
Verwijderd
Misschien beetje off topic maar ik vraag me wat af. Toen de note 3 uit was gekomen gingen ze direct bezig met de note 4 maar zullen ze dan ook al direct de note 5 ontwikkelen? Dat ze bij wijze van 2 vlaggenschepen naar voren werken? Wat ik me ook afvraag is hoe ze bepaald hebben van wat de note 3 moest hebben en wat werd uitgesteld naar de note 4.
Vaak zien we verbeterde dingen van hun S lijn terugkomen in de note series.
Je ziet nooit dat Samsung bv een poll opstart zo van wat wil je graag zien in de nieuwe model? En dat er vanaf dat punt aan gewerkt wordt.
Vaak zien we verbeterde dingen van hun S lijn terugkomen in de note series.
Je ziet nooit dat Samsung bv een poll opstart zo van wat wil je graag zien in de nieuwe model? En dat er vanaf dat punt aan gewerkt wordt.
idem hier, verbaasde me daar zeer over om eerlijk te zijn. Zeker omdat ik de data van spotify in high quality over 4g laat downloaden (gb's zatDraicon schreef op maandag 23 februari 2015 @ 00:39:
Auto streaming werkt zonder problemen en vind persoonlijk dat de batterijduur helemaal niet aangetast wordt hierdoor. Na een uur streamen ongeveer 2-3% eraf.
Die update naar 5.0 mag nu wel een x komen zeg sjonge jonge
Nèh, laat 5.1 maar komenShadow343 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:38:
Die update naar 5.0 mag nu wel een x komen zeg sjonge jonge
Ik mag sinds gisteren ook weer verlengen. Ik wacht alleen nog heel even tot 1 maart. Misschien dat er nog wel een prijswijziging aan komt ivm de S6.
Heeft er iemand soms een datum wanneer die lollipop nu eindelijk eens komt, uitrol is begonnen in polen dan kan het toch zo lang niet duren voor de rest aan de beurt is?
Dan flash je gewoon die Poolse rom
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Pools = exynos versie (N910C)
Duits = qualcomm (N910F)
Duits = qualcomm (N910F)
Ik heb een pools toestel,de n910c.
werk liever met originele software voor als ik die later verkoop.
Ik heb 5.0 al een goede twee weken op mijn note 4 staan. Gewoon de duitse versie.
Dat is gewoon officiële software...ronny69 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:44:
Ik heb een pools toestel,de n910c.
Verandert niks aan je garantie of zo
Kwam bij de S6 dit filmpje tegen.
YouTube: A look at the Galaxy S6's powerful TouchWiz Themes
Viel mij op dat de animaties wel aardig lekker lopen bij lollipop op de S6.
Wat is de ervaring van diegene die de Duitse lollipop al hebben geflashed? Loopt dit net zo fris?
Ik ben in principe tevreden met de huidige versie kitkat, maar vloeiende animaties is altijd +1 :-)
Wat is de ervaring van diegene die de Duitse lollipop al hebben geflashed? Loopt dit net zo fris?
Ik ben in principe tevreden met de huidige versie kitkat, maar vloeiende animaties is altijd +1 :-)
Of het net zo vloeiend gaat is natuurlijk lastig te zeggen.Kirretje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:50:
Kwam bij de S6 dit filmpje tegen.
Zelf merk ik wel dat alles een stuk sneller en vloeiender gaat met Lollipop (duitse ROM) dan toen ik de 4.4 Vodafone ROM er op had staan.
Geen moment spijt gehad van de lollipop update.
Wanneer komt dan eindelijk de uitrol voor de Note4 NL?
Denk niet dat iemand dat weet?Hari050 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:29:
Wanneer komt dan eindelijk de uitrol voor de Note4 NL?
Deze vraag wordt elke paar dagen weer gesteld, terwijl niemand er een antwoord op heeft. Volgens mij is het vrij overbodig om deze vraag te blijven stellen?
Hmm ja, ik kon het verder niet ergens zo snel terug vinden.Solictice schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:19:
[...]
Denk niet dat iemand dat weet?
Deze vraag wordt elke paar dagen weer gesteld, terwijl niemand er een antwoord op heeft. Volgens mij is het vrij overbodig om deze vraag te blijven stellen?
Ben toch wel heel erg benieuwd wanneer het dan daadwerkelijk komt!
Maar ik zal zoals velen blijven wachten tot het komt
Dank in iedergeval.
Thanks voor je reactie. Wellicht dit weekend toch alvast maar er op knallen danSolictice schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:48:
[...]
Of het net zo vloeiend gaat is natuurlijk lastig te zeggen.
Zelf merk ik wel dat alles een stuk sneller en vloeiender gaat met Lollipop (duitse ROM) dan toen ik de 4.4 Vodafone ROM er op had staan.
Geen moment spijt gehad van de lollipop update.
Welke browser gebruiken jullie eigenlijk? Ik wilde dolphin gaan gebruiken maar ik las in de reviews dat ze de laatste tijd een erg instabiele build hebben.
Chrome Beta omdat deze de pull-down-to-refresh heeft. De stock Note4 browser heeft dit ook, maar daar heb ik weer geen sync optie voor mijn chrome bookmarks (moet via omweg met Firefox sync).
Gebruik ook Chrome en dat werkt goed, Dolphin in het begin gebruikt maar wat je al zegt de laatste tijd erg gevoelig. Ook kon ik met Dolphin niet inloggen op bepaalde websites.Ircghost schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:05:
Welke browser gebruiken jullie eigenlijk? Ik wilde dolphin gaan gebruiken maar ik las in de reviews dat ze de laatste tijd een erg instabiele build hebben.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ook Chrome Beta hier. Tijdje Dolphin gebruikt maar keer altijd weer terug naar Chrome. Ook vanwege bijvoorbeeld het sharen van je favorieten op mobiel en desktop. Top browser.Ircghost schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:05:
Als iemand zich ook blauw ergerd aan de snelheid die Sammobile geeft voor graties... dan mag je me ff aan me vestje trekken, ik deel hem graag met je over wetransfer ofzo...
N910FXXU1BOB4_N910FOXA1BOB4_DBT.zip
Dat is dus de bestandsnaam.
N910FXXU1BOB4_N910FOXA1BOB4_DBT.zip
Dat is dus de bestandsnaam.
Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!
Upload het dan op mega
Even google gebruiken en op XDA stonden de linkjes naar het bestand
https://docs.google.com/f...aG8/edit?usp=docslist_api
https://mega.co.nz/#!5hZV...bhamDPqqoXMO5rRemYnjkq7WI
Credits to henk & calinormy
succes ermee
https://docs.google.com/f...aG8/edit?usp=docslist_api
https://mega.co.nz/#!5hZV...bhamDPqqoXMO5rRemYnjkq7WI
Credits to henk & calinormy
succes ermee
[ Voor 5% gewijzigd door k---evi-n op 05-03-2015 10:55 ]
Iemand een instructie hoe je dit op een mac kan doen?
Heb al naar heimdall gekeken, maar snapt de firmware niet als tar.
En als het uitpakt moet ik alles stuk voor stuk gaan flashen...
Wilde wachten op NL release, maar die laat laaaaang op zich wachten.
Kan je geen windows op dat ding zetten werkt toch makkelijker met sommige programma'sDarkChylde schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:20:
Iemand een instructie hoe je dit op een mac kan doen?
Of anders Jodin Proberen
https://casual-dev.com/20...or-offline-flashing-tool/
[ Voor 10% gewijzigd door k---evi-n op 05-03-2015 11:43 ]
Ziet er handig uit. Ga het wel proberen. Als het goed is haalt hij zelf de benodigde PIT file op.k---evi-n schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:42:
[...]
Kan je geen windows op dat ding zetten werkt toch makkelijker met sommige programma's
Of anders Jodin Proberen![]()
https://casual-dev.com/20...or-offline-flashing-tool/
Dat was een van de probs die ik met heimdall had..
Ik heb vmware, dus kan ook windows apps draaien.
Maar odin via vmware lijkt onstabiel te werken..
Je moet het ook niet via VMware doen maar Bootcamp gebruiken johDarkChylde schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:56:
[...]
Ziet er handig uit. Ga het wel proberen. Als het goed is haalt hij zelf de benodigde PIT file op.
Dat was een van de probs die ik met heimdall had..
Ik heb vmware, dus kan ook windows apps draaien.
Maar odin via vmware lijkt onstabiel te werken..
Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!
Verwijderd
Hopla. Lollipop staat erop. Piece of cake. Bedankt voor de download link. Hoe krijg ik die Duitse meuk eraf (pizzade, hrs hotels etc) ?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2015 17:50 ]
@Merwin80
instellingen/applicatiebeheer/gedownload en dan gewoon Hotel en Pizza aanklikken en op verwijderen klikken
instellingen/applicatiebeheer/gedownload en dan gewoon Hotel en Pizza aanklikken en op verwijderen klikken
[ Voor 6% gewijzigd door Celf11 op 06-03-2015 16:09 ]
Zijn er verder verschillen vergeleken met de NL versie? Zit er ook aan te denken om die erop te knallen..
Verwijderd
Toestel is merkbaar sneller. Over de batterijduur kan ik nu nog niks zeggen want heb hem gisterochtend van de lader gehaald. Heb nu nog twintig procent over. Interface ziet er gelikter uit. Strakke kleuren. Kortom, ik zou hem installeren als ik jou was.
Haha ik bedoelde meer met de NL versie van lollipop..Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:03:
Toestel is merkbaar sneller. Over de batterijduur kan ik nu nog niks zeggen want heb hem gisterochtend van de lader gehaald. Heb nu nog twintig procent over. Interface ziet er gelikter uit. Strakke kleuren. Kortom, ik zou hem installeren als ik jou was.
Alleen een paar voorgeïnstalleerde reclame app's verder niets.Shadow343 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:35:
[...]
Haha ik bedoelde meer met de NL versie van lollipop..
Alles werkt goed en je kan deze probleemloos installeren.
Pff die update laat nu wel heel lang op zich wachten. Toch ook wel een groot nadeel dat ze zo traag zijn met die updates bij Samsung. Volgende keer toch maar een toestel met vanilla Android.
En dan te bedenken dat Samsung al in oktober door middel van een "pretty sweet" tweet verwees naar Lollipop. Akkoord, hinten is nog geen datum noemen maar een hint in oktober en 5 maanden nog steeds niets geleverd hebben is wel erg groot.Phusebox schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:08:
Pff die update laat nu wel heel lang op zich wachten. Toch ook wel een groot nadeel dat ze zo traag zijn met die updates bij Samsung. Volgende keer toch maar een toestel met vanilla Android.
http://www.galaxyclub.nl/...te-voor-de-galaxy-note-4/
[ Voor 9% gewijzigd door Celf11 op 08-03-2015 12:20 ]
Tijdje terug een artikel gelezen dat Samsung de update pas uitbrengt voor de Note 4 als de GearVR goed werkt in de update.Phusebox schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:08:
dit artikel bedoel je: nieuws: 'Samsung stelt Android 5.0-update Galaxy Note 4.0 uit vanwege Gear VR'Mizgala28 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:05:
[...]
Tijdje terug een artikel gelezen dat Samsung de update pas uitbrengt voor de Note 4 als de GearVR goed werkt in de update.
1 dag later stond er dit artikel op:
nieuws: Oculus ontkent oorzaak te zijn van vertraging Android 5.0-update Galaxy Note 4
Onduidelijk dus als mensen elkaar tegen spreken. Tis inderdaad wel lang wachten nu...
[ Voor 23% gewijzigd door DerOllie op 08-03-2015 13:07 ]
www.youtube.com/DerOllie
Yup, dat is onder andere 1 van die artikels (andere stond niet op Tweakers).DerOllie schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:06:
[...]
dit artikel bedoel je: nieuws: 'Samsung stelt Android 5.0-update Galaxy Note 4.0 uit vanwege Gear VR'
1 dag later stond er dit artikel op:
nieuws: Oculus ontkent oorzaak te zijn van vertraging Android 5.0-update Galaxy Note 4
Onduidelijk dus als mensen elkaar tegen spreken. Tis inderdaad wel lang wachten nu...
Verwijderd
Ik hoop dat ze de 5.0.1 update skippen en meteen de 5.1 update uitrollen.
Die gaat komende week los voor de Nexus serie: Klik!
Met 5.1 zijn we ook van de memory bug af had ik begrepen.
Memory bug is weg, accuduur gaat vooruit (al had ik daar geen last van op N4) silent mode schijnt terug te zijn en er zijn nog tig kleine wijzigingen.Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:14:
Ik hoop dat ze de 5.0.1 update skippen en meteen de 5.1 update uitrollen.
Maar of dat gerucht klopt is de vraag, de laatste 2 weken hoor ik constant dat "die ene" week 5.1 uit is, onzin.
Verwijderd
Memory bug is niet weg, die zit nog steeds in 5.0.1
Daarom hoef ik die update niet en ben ik blij dat ik nog Kitkat draai.
Ik heb een Nexus 5 gehad met 5.0.1, en die had steeds last van de bug.
5.0.1 op de Note 4 is zelfde software, zelfde problemen.
Misschien niet meteen, maar komt na een tijdje wel!
Daarom hoef ik die update niet en ben ik blij dat ik nog Kitkat draai.
Ik heb een Nexus 5 gehad met 5.0.1, en die had steeds last van de bug.
5.0.1 op de Note 4 is zelfde software, zelfde problemen.
Misschien niet meteen, maar komt na een tijdje wel!
Hopelijk kan iemand mij helpen: Zoals eerder gemeld valt regelmatig mijn bereik (ik heb KPN zakelijk) in de buitengebieden, bijvoorbeeld onderweg tussen Deventer en Doetinchem binnendoor.., in Groningen, Friesland binnendoor tussen Enschede en Arnhem, de verbinding weg. Ik hoor de ontvanger/beller wel zij mij niet. Eerder genoemde switch naar 3G/H+ inpltsv 4G verbinding heeft niets geholpen. Nu is het zelfs dat wanneer ik 30 cm van mijn router sta (Archer C7 / UPC 200MB verbinding) is mijn download snelhied nog tussen 6 en 16 mb/ps. Weet iemand een tool/prog waarmee ik de interne antenne GPRS/WIFI kan testen of deze geen problemen heeft?
ik ook handmatig de lolipop erop geflashed een week geleden! Nog geen moment spijt van gehad. Er zijn wel wat bugs in de muziek app enz. Maar niks waar ik me aan heb gestoord. Echt aanrader, om hem handmatig te flashen.
Mijn speedtest op 4g geeft max 64 Mbsp down / 25 Mbps up (T-mobile)jefjef schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:21:
Hopelijk kan iemand mij helpen: Zoals eerder gemeld valt regelmatig mijn bereik (ik heb KPN zakelijk) in de buitengebieden, bijvoorbeeld onderweg tussen Deventer en Doetinchem binnendoor.., in Groningen, Friesland binnendoor tussen Enschede en Arnhem, de verbinding weg. Ik hoor de ontvanger/beller wel zij mij niet. Eerder genoemde switch naar 3G/H+ inpltsv 4G verbinding heeft niets geholpen. Nu is het zelfs dat wanneer ik 30 cm van mijn router sta (Archer C7 / UPC 200MB verbinding) is mijn download snelhied nog tussen 6 en 16 mb/ps. Weet iemand een tool/prog waarmee ik de interne antenne GPRS/WIFI kan testen of deze geen problemen heeft?
En op wifi 45 Mbps down / 11 Mbps up
Dus klopt iets niet bij jou...
Over het verschil met de NL update kan nog niet veel worden gezegd aangezien deze nog niet uit isShadow343 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:40:
[...]
Zijn er verder verschillen vergeleken met de NL versie? Zit er ook aan te denken om die erop te knallen..
**Overigens de silent Mode komt al terug in de volgende update (zoals op de S5)
Waarschijnlijk is samsung bezig met Bugs eruit te halen en hierna verder te verspreiden over de wereld.
Polen en Duitsland zijn gewoon Test Landen en hierna als hij 99% goed werkt wordt deze uitgedeeld aan ons
[ Voor 31% gewijzigd door k---evi-n op 10-03-2015 11:43 ]
Zal die dan nu ook Vodka proof zijn?k---evi-n schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:37:
[...]
Over het verschil met de NL update kan nog niet veel worden gezegd aangezien deze nog niet uit is
**Overigens de silent Mode komt al terug in de volgende update (zoals op de S5)
Waarschijnlijk is samsung bezig met Bugs eruit te halen en hierna verder te verspreiden over de wereld.
Polen en Duitsland zijn gewoon Test Landen en hierna als hij 99% goed werkt wordt deze uitgedeeld aan ons
Nee dat denk ik niet, ze hebbe nog niks in Rusland getest he
En jij denkt dat ze enkel in Rusland vodka drinken? Vodka is ook de nationale drank in Polen! Deze is o.a. een heel bekend merk ;-)k---evi-n schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:12:
[...]
Nee dat denk ik niet, ze hebbe nog niks in Rusland getest he
Haha nee dat zeg ik niet ben zelf half pools maar vodka drinken ze nog meer in rusland als polen.RigolleM schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:34:
[...]
En jij denkt dat ze enkel in Rusland vodka drinken? Vodka is ook de nationale drank in Polen! Deze is o.a. een heel bekend merk ;-)
En om je even te verbeteren een nog bekendere Poolse Wodka is Dese <<< Aanrader
Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!