Links rijden @ <vmax ascociaal, ongewenst, onwettig, of....?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Edmin schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:31:
Dus ik ben een moraalridder, maar heb wel gelijk?
Vat het niet persoonlijk op, maar je post voegt inhoudelijk niets toe aan de discussie en het vraagstuk van het topic. :)

Het valt mij op dat er vaak mensen in een topic komen verkondigen dat men zich niet zo druk moet maken om het onderwerp van het topic. Dit zie je in vele vormen, van dit voorbeeld tot iemand die advies wil over een stofzuiger en uitgelachen wordt omdat 'het maar een stofzuiger is'. Het mooie van fora is juist dat je ook over de meest onzinnige dingen kunt discussiëren, en als je dat niet wilt sla je het topic toch over? :)
En als je zelf zo relaxed in de auto bent, waarom post je dan dat mensen die in jouw ogen niet hard genoeg rijden aan een kruisverhoor moeten worden onderworpen?
Het wegmisbruikerstopic en deze als verlengstuk ervan wordt vaak gebruikt om te ventileren, dit gebeurt vaak ongenuanceerd. In mijn geval is het dan ook niet meer dan een onvolwassen gechargeerde rant om ook een beetje lollig te doen, het blijft toch de HK. Maar zo te zien komt dat niet zo over aangezien meerderen het serieus nemen, dus ik zal mij beraden op de formulering. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 21:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gaius schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:27:
En dan kom je weer in Nederland. Bij de eerste vrachtwagen stroopt het verkeer op. Direct. Erg opvallend. En ik ervaar het als storend en ongewenst. Asociaal wil ik het ook weer niet noemen, er kan immers een goede reden voor zijn om niet met de Vmax in te halen. Onwettig, ach, dat is niet relevant, verkeershandhaving is toch niet aanwezig hier.
Ik ben altijd opzoek naar die 'reden' dat iemand op een 120 weg met SnelheidVrachtwagen+2 gaat inhalen. De hele linie erachter loopt meteen vast, oud omaatje in d'r 1.1 saxo kan ik nog wel begrijpen, maar lijkt me niet dat halve snelweg op 2baans vol zit met zulke omaatjes.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:21
Gaius schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:27:
[...]
Wat meer on-topic:
Vorig jaar op vakantie geweest in Italië. Lekker op de autostrada complete kolonne's van vrachtwagens met 130 km/u inhalen. Reed er dan verder niemand? Jawel, maar nagenoeg iedereen ging gewoon met de Vmax (of harder) inhalen. Reed zalig. Duitsland idem.

En dan kom je weer in Nederland. Bij de eerste vrachtwagen stroopt het verkeer op. Direct. Erg opvallend. En ik ervaar het als storend en ongewenst. Asociaal wil ik het ook weer niet noemen, er kan immers een goede reden voor zijn om niet met de Vmax in te halen. Onwettig, ach, dat is niet relevant, verkeershandhaving is toch niet aanwezig hier.
Italië is sowieso leuk rijden vind ik. Ben net sinds 2 dagen weer terug in Nederland :)
Die vmax bordjes staan er wel vaak een beetje voor de sier. Als je vmax of iets harder gaat rijden knalt half Italië je links voorbij :D Motoren spannen vaak helemaal de kroon. Gebruik van richtingaanwijzers hoef je ook niet te verwachten. Ach, het went best snel. Liever dat dan dat trage geleuter en honderden drempels op de Nederlandse wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07 09:20

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gonadan schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:43:
[...]

Vat het niet persoonlijk op, maar je post voegt inhoudelijk niets toe aan de discussie en het vraagstuk van het topic. :)

Het valt mij op dat er vaak mensen in een topic komen verkondigen dat men zich niet zo druk moet maken om het onderwerp van het topic. Dit zie je in vele vormen, van dit voorbeeld tot iemand die advies wil over een stofzuiger en uitgelachen wordt omdat 'het maar een stofzuiger is'. Het mooie van fora is juist dat je ook over de meest onzinnige dingen kunt discussiëren, en als je dat niet wilt sla je het topic toch over? :)
Nee, het hele punt van een discussieforum is dat je meerdwere invalshoeken op je stelling krijgt. Als je alleen maar met de wolven in het bos mee wil huilen is dat prima, maar verbaas je niet als iemand het niet met je eens is. Je stofzuigervergelijking gaat niet op. Het onderwerp interesseert me zeker wel, maar mijn instelling is dat het probleem door de klagers wordt overdreven en zij met een vreemde instelling in de auto stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Edmin schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:02:
Nee, het hele punt van een discussieforum is dat je meerdwere invalshoeken op je stelling krijgt. Als je alleen maar met de wolven in het bos mee wil huilen is dat prima, maar verbaas je niet als iemand het niet met je eens is. Je stofzuigervergelijking gaat niet op. Het onderwerp interesseert me zeker wel, maar mijn instelling is dat het probleem door de klagers wordt overdreven en zij met een vreemde instelling in de auto stappen.
Dan heb ik je bericht verkeerd geïnterpreteerd, dus jij bent tegen de stelling dat linksrijden < Vmax ongewenst/fout/watdanook is? :)

offtopic:
Ter verduidelijking: ik haal uit jouw bericht dat je geen mening over de stelling an sich hebt maar dat je vind dat men zich niet moet opwinden over de stelling in het algemeen, ongeacht of je nu voor of tegen bent.
Die mening ben ik het mee eens, maar voegt niets toe aan de discussie voor of tegen de stelling. :)
SinergyX schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:46:
Ik ben altijd opzoek naar die 'reden' dat iemand op een 120 weg met SnelheidVrachtwagen+2 gaat inhalen. De hele linie erachter loopt meteen vast, oud omaatje in d'r 1.1 saxo kan ik nog wel begrijpen, maar lijkt me niet dat halve snelweg op 2baans vol zit met zulke omaatjes.
Dat is het inderdaad ook meer, net als 65 op een rechte provinciale weg met goed zicht. Ik snap het soms gewoon echt niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Gonadan op 02-09-2014 16:33 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07 09:20

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het is niet veel van een stelling... onnodig links rijden is tegen de wegenverkeerswet. Links rijden om iemand in te halen is prima, ongeacht of dat op of onder de maximumsnelheid gebeurt. Dat hierbij ook vrachtwagens ingehaald worden door verkeer dat niet heel hard rijdt is niet het probleem van die bestuurders. Doorstrom zou imho sowieso beter zijn met drie rijstroken en dan heb je dit probleem veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mee eens, helaas krijg je met meer stroken ook meer mensen die rechts rijden nog minder belangrijk vinden omdat er links toch nog een strook is? Kijk maar eens rond op de A2, dat is af en toe helemaal waanzin, daar zouden ze eigenlijk een verbod op rechts inhalen moeten opheffen.

Links rijden is uiteraard prima en onnodig is nogal subjectief. Dat is dan ook waarom er zoveel discussie over is. Het is echt niet nodig om 120 te gaan rijden als je een vrachtwagen wilt inhalen, dat ga ik ook niet van mensen verwachten.

Een vrachtwagen inhalen met minimaal snelheidsverschil snap ik dan weer niet, waarom zou je dat doen? Als ik zelf met 100 op de CC rijd geef ik ook gewoon gas bij als ik een vrachtwagen inhaal, puur om het snel af te ronden want ik vind het ook gewoon niet prettig om ernaast te rijden als het niet hoeft. Ik kan er gewoon met de pet niet bij waarom je er zo lang over zou willen doen, anders dan dat je pertinent weigert om je snelheid aan te passen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 10:55

Nox

Noxiuz

Gonadan schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:31:

Alles voor Uitgeest is ook 130, maar sommige delen zijn 120 inderdaad, dat doet verder weinig af aan de stelling. Ik rijd nooit in de spits dus de tijden met spitsstrook open maak ik zelden mee. Echter maakt dat vaak het probleem alleen nog maar erger omdat iedereen op de middenbaan ongeveer 100 gaat rijden, een enkeling rijdt rechts en links is het hooidruk. Op zo'n moment rijd ik dus op de spitsstrook 100 met de stroom mee en als ze links langzamer gaan beschouw ik dat gewoon even niet als rechts in halen. :+

[...]

Precies, dat was het punt. Niet de vmax op de trajecten van de A9. ;)
Ik rij vaak ook dan rechts, als ik met de flow mee kan en dan inhaal beschouw ik het gewoon als file. Niet netjes, wel efficient.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36

backupdevice

Boeh!

Edmin schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:59:
Ik lees dit soort topics altijd met enige verbazing...

Hoe krijg je het voorelkaar om met zo veel frustratie uit de auto te stappen? Als je op tijd vertrekt, maken die afremacties niets uit. Af en toe een stukje 100 moeten rijden is echt zo erg niet.

Verder: de 'ik moet plotseling hard remmen' discussie heb ik met mijn vriendin ook regelmatig. We rijden allebei redelijk veel (30 - 45K KM/jaar) Ik rij wat sneller dan zij. Zij heeft bijna dagelijks wel een 'OMG ik moest keihard plotseling remmen!!!11'-moment. Ik zelden. Waar het aan ligt? Ik heb het vermoeden dat dat vooral met de instelling is waarmee we beiden in de auto stappen. Zij is veel ongeduldiger en 'drukker' dan ik.

Ik zou zeggen: maak je eens wat minder druk om niks. Kijk vooruit, rij ontspannen en zorg dat je veilig aankomt. :)
Helemaal mee eens, maar je vergeet 1 ding. Je kan er zelf niet 100% voor zorgen dat je veilig aankomt omdat je ook altijd afhankelijk bent van een ander. Mijn geval van vorige week als voorbeeld;

Ik zie ruim van te voren dat de beste man al een tijd achter de vrachtwagen rijdt met steeds dezelfde afstand. Dus hij reed er niet naartoe en het was voor mij dan ook klaar dat hij zeker niet van plan was om in te halen. Dat hij het wel doet op het moment dat mijn voorbumber rechts bijna gelijk is is met zijn achterbumber links is niet te anticiperen.

Ik weet echt wel wanneer iemand op het punt staat van inhalen na 20 jaar elk jaar 70K KM te rijden. Je blijft in dit soort situaties ook afhankelijk van een ander. Dus als de situatie voorkomt zoals vorige week is het inderdaad wel mogelijk dat ik :( :( :( :( uit de auto kom.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb het topic niet helemaal gelezen, maar ik denk dat de basisprincipes zijn dat je zelf probeert geen hinder te veroorzaken, en dat je moet begrijpen dat je niet weet wat het gedrag van anderen veroorzaakt. Probeer bijvoorbeeld bij iemand die snel rijdt te bedenken dat diegene misschien onverwacht met spoed naar een ziekenhuis moet o.i.d. Of misschien rijdt iemand wel langzaam omdat hij/zij net zijn rijbewijs heeft en nog wat moeite heeft om situaties te overzien. Dat is ook voor jezelf rustgevender dan direct aan te nemen dat je met een aso te maken hebt die nodig een lesje moet worden geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

KopjeThee schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:05:
Ik heb het topic niet helemaal gelezen, maar ik denk dat de basisprincipes zijn dat je zelf probeert geen hinder te veroorzaken, en dat je moet begrijpen dat je niet weet wat het gedrag van anderen veroorzaakt. Probeer bijvoorbeeld bij iemand die snel rijdt te bedenken dat diegene misschien onverwacht met spoed naar een ziekenhuis moet o.i.d. Of misschien rijdt iemand wel langzaam omdat hij/zij net zijn rijbewijs heeft en nog wat moeite heeft om situaties te overzien. Dat is ook voor jezelf rustgevender dan direct aan te nemen dat je met een aso te maken hebt die nodig een lesje moet worden geleerd.
Die werkt wel goed als iemand tergend langzaam over provinciale wegen en rotondes gaat, dan neem ik altijd maar gekscherend aan dat hij eieren vervoert. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

KopjeThee schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:05:
Als je met spoed naar het ziekenhuis moet, dan heb je toch blauwe lampen op het dak en een sirene? Het is gewoon heel simpel: als iemand zich netjes aan de regels houdt (niet kilometers lang links blijven rijden en hem niet vlak voor een inhaler naar links gooit) is er niet zoveel aan de hand als iemand met 105 een vrachtwagen inhaalt op een snelweg waar je 120 mag. Dat harder rijdend achteropkomend verkeer dan even moet afremmen, jammer dan. Zodra achteropkomend verkeer direct hard in de remmen moet, dan is er natuurlijk wel wat mis. Ze moeten natuurlijk wel de gelegenheid krijgen om rustig wat vaart te minderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
IMHO zou men bijna nooit moeten remmen op de snelweg, gas loslaten zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:50
Gewoon deze regels volgen:

Een inhaalmanoeuvre dient niet langer te duren dan noodzakelijk. De inhalende bestuurder zal weer zo snel als mogelijk de normale plaats op de weg in moeten nemen.
Inhalen moet in de totale verkeerssituatie mogelijk en verantwoord zijn.

Belangrijke criteria bij de beoordeling daarvan zijn onder andere:

de wegsituatie (breedte, verharding, e.d.);
de mogelijkheid snelheid te maken om de manoeuvre zo kort mogelijk te laten duren;
de overzichtelijkheid van de weg;
de beschikbare ruimte in verband met onder andere ander verkeer.

Er mag geen gevaar of hinder ontstaan of kunnen ontstaan voor andere bestuurders.

Deze verplichtingen geldt ten aanzien van alle weggebruikers ongeacht:

waar deze zich bevinden;
vanuit welke richting zij naderen;
op welke wijze zij bij de inhaalmanoeuvre (kunnen) worden betrokken.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:00
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:59:
Als je met spoed naar het ziekenhuis moet, dan heb je toch blauwe lampen op het dak en een sirene?
Nee, want dan krijgt 99% van de bevolking een boete, die mogen die lampen helemaal niet voeren.

Als mijn vrouw / ouders / whatever zijn opgenomen en men belt dat ik snel moet zijn omdat het ieder moment over kan zijn dan kan die maximum snelheid me enigszins gestolen worden.

Het punt is echter vooral: je weet niet waarom mensen dingen doen. Laat ze in hun waarde. Jij doet vast ook af en toe (of zelfs regelmatig) dingen waar een ander zich aan ergert, al was het maar omdat mensen zo verschillen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

begintmeta schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:10:
IMHO zou men bijna nooit moeten remmen op de snelweg, gas loslaten zou voldoende moeten zijn.
Mee eens. Het probleem is helaas dat veel mensen kijken of degene die achterop komt het nog kan beremmen in plaats van of diegene ongehinderd kan doorrijden. Ofwel, als het niet direct een ongeluk veroorzaakt komen ze gewoon naar links. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:23
Ik blijf het wel altijd apart vinden dat sommige mensen veel vaker in die situaties terecht lijken te komen dan anderen. Ik heb iig echt zelden dat iemand zo kort en onverwacht voor me opzij komt dat ik moet remmen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
redwing schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:32:
Ik blijf het wel altijd apart vinden dat sommige mensen veel vaker in die situaties terecht lijken te komen dan anderen. Ik heb iig echt zelden dat iemand zo kort en onverwacht voor me opzij komt dat ik moet remmen.
50k per jaar ongeveer, zo'n 3 maal per week gemiddeld.
En over het algemeen houd ik mij redelijk aan de snelheid, het is dan niet zo dat ik met 180 aan kom knallen of iets dergelijks.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tja die situatie zoek ik dan ook zelf op: ik rijd namelijk links met vmax+10 op de teller.

Ontzettend vaak gooien ze hem er gewoon voor. Ik zie het wel aankomen hoor, want als iemand achter een vrachtwagen rijdt en jij komt eraan kan je er vergif op innemen dat hij voor je naar links wil in plaats van achter je. Maar ik ga pas remmen als hij daadwerkelijk komt, ik ga niet preventief van het gas zolang hij nog rechts rijdt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:30
Ik snap het niet meer hoor, het lijkt of het erger wordt.
Vanochtend op de A13 richting R'dam. En hele stoet aan mensen die links houden, en dan met 80 km/h.
Dan haal ik wel 10 auto's in rechts.

Ga gewoon eens netjes rechts rijden, als ik rij doe ik dat ook netjes.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:06:
Maar ik ga pas remmen als hij daadwerkelijk komt, ik ga niet preventief van het gas zolang hij nog rechts rijdt.
Dit verklaart het dan inderdaad. Als ik 90% zeker weet dat diegene toch opzij gaat komen laat ik het gas al wat los zodat hij ook de ruimte heeft. Meestal is dat ruim voldoende om zonder te remmen door te kunnen rijden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als je altijd 3m achter je voorganger rijdt, dan zal er niet snel iemand hem er tussen proppen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
zonoskar schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:19:
[...]
Als je altijd 3m achter je voorganger rijdt, dan zal er niet snel iemand hem er tussen proppen.
Maar dan ben je wel continue aan het remmen en als er een keer wel iemand tussenkomt heb je ook echt een probleem.

Ik rijd echter rond de 2 secondes afstand (iig meer dan 1) en laat mijn gas op tijd los als ik verwacht dat iemand in gaat halen. Het voordeel is dat je dan veel rustiger rijdt en zelden hoeft te remmen. Het 'nadeel' is dat er dan wat vaker iemand tussen komt. Aangezien het me geen bal uitmaakt dat er af en toe een extra iemand voor me komt werkt dit perfect.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 21:40

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

=> Vervoer

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

redwing schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:15:
Dit verklaart het dan inderdaad. Als ik 90% zeker weet dat diegene toch opzij gaat komen laat ik het gas al wat los zodat hij ook de ruimte heeft. Meestal is dat ruim voldoende om zonder te remmen door te kunnen rijden.
redwing schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:39:
Ik rijd echter rond de 2 secondes afstand (iig meer dan 1) en laat mijn gas op tijd los als ik verwacht dat iemand in gaat halen. Het voordeel is dat je dan veel rustiger rijdt en zelden hoeft te remmen. Het 'nadeel' is dat er dan wat vaker iemand tussen komt. Aangezien het me geen bal uitmaakt dat er af en toe een extra iemand voor me komt werkt dit perfect.
Dat is een methode, maar dat zorgt er wel voor dat je veelal op een lagere snelheid aan het rijden bent. Als je het gas niet preventief los laat zal de helft van de auto's hem er minder snel voor gooien. Je hebt dan wel weer meer kans dat je moet remmen. Het heeft zijn voor- en nadelen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:34:
Dat is een methode, maar dat zorgt er wel voor dat je veelal op een lagere snelheid aan het rijden bent. Als je het gas niet preventief los laat zal de helft van de auto's hem er minder snel voor gooien. Je hebt dan wel weer meer kans dat je moet remmen. Het heeft zijn voor- en nadelen. :)
Dat lagere snelheid valt erg mee. Die auto's die er tussen komen gaan meestal na hun inhaalactie wel weer opzij waarna je uiteindelijk achter dezelfde knakker uitkomt als je voorheen al achter reed. Mijn ervaring is dat ik niet veel achterloop op degenen die wel aan het duwen zijn. Nadeel is inderdaad wel dat er wat vaker iemand tussendoor zal komen, maar aangezien ik dat al verwacht geeft dat weinig problemen :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat zal een eindeloze discussie worden, ik ervaar dat anders. Vaak kom je inderdaad weer dezelfde mensen tegen maar even zo vaak ook niet, het hangt voor mijn gevoel heel erg van de drukte af. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:29
Mensen die langzamer inhalen vind ik niet zo heel boeiend. Ik hou dan wel even in. Ik rij namelijk wel VMax+ als de ruimte er is. Ik erger me aan onnodig links rijden. Rij zelf zo veel mogelijk rechts en kan me irriteren aan mensen die met een paar honderd meter tussen 2 vrachtwagens links blijven rijden met een snelheid onder VMax. Ga gewoon naar rechts en kom weer naar links als je die volgende vrachtwagen moet inhalen.

Het is zo vaak mogelijk, als je het zou willen, om zonder te hard te rijden hele rijen auto's rechts voorbij te rijden voor het volgend in te halen object op de rechter baan.

Ga jij even naar rechts dan kunnen de snellere er weer voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:40:
[...]
Dat zal een eindeloze discussie worden, ik ervaar dat anders. Vaak kom je inderdaad weer dezelfde mensen tegen maar even zo vaak ook niet, het hangt voor mijn gevoel heel erg van de drukte af. :)
Ligt er aan waarover je de discussie houdt. Het harder rijden levert nl. zeer zeker tijdswinst op. Het wat meer afstand houden en af en toe gas los laten maakt bar weinig uit. Als het druk is rijdt het toch al niet door en als het rustig is kom je de situatie eigenlijk zelden tegen (en meestal los ik de conflicten dan juist op door wat gas te geven waardoor ik er al voorbij ben voordat hij bij de vrachtwagen is ;) )

Zoals Flatlinernl al zegt, ik heb het idee dat die linksplakkers me meer tijd kosten dan die auto die er af en toe tussen schiet. Vandaar dat ik het rijden toen ik in Z-Korea woonde schitterend vond. Gewoon lekker rijden waar er plaats is en niet zo druk maken om al die regels :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

redwing schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:39:
[...]

Maar dan ben je wel continue aan het remmen en als er een keer wel iemand tussenkomt heb je ook echt een probleem.

'Nadeel' is wel dat die gene dan denkt: 'ah dat ging prima'. Terwijl anders men mogelijk denkt; volgende keer toch een ruimer gaatje zoeken.

Doe het gas loslaten preventief zelf overigens niet, moet echter wel zeggen dat als het echt onnodig is (en er voor de auto van de onnozele inhaler veel ruimte is) ik wel uit rol tot vrij kort er achter, idealiter precies zo dat ik er kort achter zit als ze naar rechts gaan.

Overigens verschilt de auto ook, bij een volume auto smijten minder mensen hun gebakje er voor dan als ik in mijn koekblikje rijd.

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 03-09-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

doorgaans rijd ik op de snelweg 100 ~ 110 km/h. als je omstreeks Rotterdam woont dan is het overdag rijden gewoon krimineel. niet kijken bij het in/uitvoegen. inhalen lees gewoon ervoor kwakken is ook de dagelijkse kost. dan heb je de privé schumachers en elke dag zondag rijders.
zelf rijd ik dan weer veel op cruise, zet hem vaak vast op 100 ~ 110 en als nodig eerst kijken of er niemand aan komt en dan gas bij geven. waarna ik later de cruise weer de snelheid laat opvangen waar ik eerst mee reed.
redelijk ergerlijk zijn de middenbaan plakkers. dat de moderne auto ruimtelijk is snap ik. maar dat de formaat zo bedriegelijk groot is dat je op het midden moet blijven rijden zet mij toch wel vraagtekens neer.

ergernis nr.2 telefoon op de schoot en wat weet ik allemaal mee uitvreten....

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Anoniem: 97348 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:42:
[...]
redelijk ergerlijk zijn de middenbaan plakkers. dat de moderne auto ruimtelijk is snap ik. maar dat de formaat zo bedriegelijk groot is dat je op het midden moet blijven rijden zet mij toch wel vraagtekens neer.
Ik blijf geregeld (met Vmax + flitsmarge) op de middenbaan plakken omdat ik er rechts niet echt tussen kom (en het daar veel langzamer rijdt) en ik links voorbijgescheurd wordt met (minimaal) Vmax + 20. Als er rechts voldoende ruimte is (betekenis: ik moet niet binnen 10 seconden weer naar links omdat ik dan anders onder een vrachtwagen zit), ga ik echt wel naar rechts. Overigens is die auto van mij echt niet zo groot.
Die idioten mogen zich wat mij betreft direct te pletter rijden, bij voorkeur zonder onschuldige omstanders en/of medeweggebruikers mee te nemen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-07 17:36

ktf

Het kan altijd erger.

Ik zat op een goed moment in de bus, die reed met een snelheid van 100km/h waar personenauto's 120km/h mogen. Kwam er iemand in een auto inhalen (met een relatief klein snelheidsverschil), en die werd tijdens de inhaalmanouvere gebeld. Daarop ging ze met dezelfde snelheid als de bus naast de bus rijden.

Binnen korte tijd verzamelde zich een rits auto's achter haar (2-baans) en na wat getoeter gaf ze gas, voegde ze direct voor dus bus in en ging 80 rijden. Nadat er een auto of 15 gepasseerd was haalde dus bus haar ook in. 5 minuten later (telefoongesprek afgelopen neem ik aan) kwam ze er met 120 nog eens langs.

Veel asocialer dan dat wordt het niet vermoed ik :P

• Gonadan

Gonadan

redwing schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:29:
Ligt er aan waarover je de discussie houdt. Het harder rijden levert nl. zeer zeker tijdswinst op. Het wat meer afstand houden en af en toe gas los laten maakt bar weinig uit. Als het druk is rijdt het toch al niet door en als het rustig is kom je de situatie eigenlijk zelden tegen (en meestal los ik de conflicten dan juist op door wat gas te geven waardoor ik er al voorbij ben voordat hij bij de vrachtwagen is ;) )
Dus feitelijk zeg je zelf al dat je liever er voorbij gaat dan afremmen om ze voor te laten. Dat is precies wat ik bedoel inderdaad. Als je continu preventief gas lost om die vrachtwagenplakkers ervoor te laten kom je zelden meer op de Vmax uit, het is namelijk lang niet altijd nodig.
Zoals Flatlinernl al zegt, ik heb het idee dat die linksplakkers me meer tijd kosten dan die auto die er af en toe tussen schiet. Vandaar dat ik het rijden toen ik in Z-Korea woonde schitterend vond. Gewoon lekker rijden waar er plaats is en niet zo druk maken om al die regels :+
Dat staat buiten kijf inderdaad. Even afremmen en weer door is geen probleem, dat hoort er simpelweg bij als je met verschillende snelheden rijdt. Maar dat plakken is een ander verhaal.
Anoniem: 97348 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:42:
Feitelijk vind ik linksplakkers, bumperklevers of wat voor 'wegmisbruikers' dan ook vervelend maar kan ik mij niet echt druk om maken. Ze bestaan, je weet het, je moet er maar mee omgaan.

Er is echter één ding waar ik wel heel slecht tegen kan: Als iemand overduidelijk _niet_ met het verkeer bezig is.
Of dit nou is omdat hij/zij zit te pitten, te whatsappen, ouwehoeren met bijrijder, eten, scheren, kind achterin troosten boeit me niet. Ze slingeren, rijden langzaam, doen gevaarlijk, plakken links, remmen te laat etc. Die mogen acuut van de weg. :X

[ Voor 22% gewijzigd door Gonadan op 04-09-2014 10:19 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Schijnt ook af te hangen van welke auto je rijd, en zelfs van welke accesoires je op je auto hebt.

In een klein koekblik word je veeel vaker afgesneden dan in een grote of snelle(-uitziende) auto.

Ik merkte zelfs verschil, tussen de basismodel-bumper en de GTI bumper op dezelfde auto.

• Gonadan

Gonadan

Klopt zeer zeker. Voorheen reed ik een Mitsubishi Carisma, nu een Audi en er vallen mij een aantal zaken op:
• velen gaan sneller opzij
• petjes naast je gaan bij het verkeerslicht altijd volle pijp weg
• sommigen gaan juist bewust niet opzij of komen gewoon naar links

Het lijkt er op alsof je ook meer eigen rechters aantrekt, alsof men denkt dat het voor zo'n asobak op zich wel terecht is als hij eens moet remmen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Freee!!

Freee!!

Gonadan schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:41:
Klopt zeer zeker. Voorheen reed ik een Mitsubishi Carisma, nu een Audi en er vallen mij een aantal zaken op:

Het lijkt er op alsof je ook meer eigen rechters aantrekt, alsof men denkt dat het voor zo'n asobak op zich wel terecht is als hij eens moet remmen.
offtopic:
Ik wil bewust geen Audi rijden om de reputatie die aan Audi-rijders kleeft. En de meesten zijn ook zeer vooroordeelbevestigend bezig op de weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Freee!! op 04-09-2014 11:19 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-06 19:14

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Linksplakkers zijn voor mij echt de grootste frustratie op de dagelijkse rit.

Vanmorgen ook weer een of andere appel in een oude mercedes die zo nodig (rond maximumsnelheid, dat wel) kilometers links moest blijven rijden terwijl er rechts volop ruimte was.

Na 10 seconden er vrij kort achter gezeten te hebben snapte hij de hint niet en heb ik hem uit frustratie en noodzaak toch rechts ingehaald.
Toen ik langsreed heb ik even gekeken wie er in de bestuurderstoel zat en de argeloze sukkelaar zat enkel duf voor zich uit te staren...

Dat bevestigd voor mij het niveau van de gemiddelde bestuurder wel weer, geen enkel besef van wat er rond zich gebeurd of pure onwil om zich aan te passen aan degene waarmee hij/zij de weg deelt.

[/rant]

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 13:06

garriej

Ik las ondertieten.

Audi rijders staan toch bekend als de klootzakken van de weg? :+

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Blue_Entharion schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:21:
... uit ... noodzaak toch rechts ingehaald.
...
Moest je zo nodig plassen?
Paul schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:33:
...
Als mijn vrouw / ouders / whatever zijn opgenomen en men belt dat ik snel moet zijn omdat het ieder moment over kan zijn dan kan die maximum snelheid me enigszins gestolen worden.
...
Heel begrijpelijk uiteraard, maar juist dergelijk heftig emotionele toestanden kunnen er ook voor zorgen dat de rijvaardigheid wat lager wordt.

Anoniem: 39993

Paul schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:33:
[...]
Nee, want dan krijgt 99% van de bevolking een boete, die mogen die lampen helemaal niet voeren.

[...]
Is het dan niet verstandiger om te zorgen dat je heel aankomt zonder jezelf en anderen in gevaar te brengen? Dat je in eerste instantie denkt "Ik heb haast, gassen!", kan ik me voorstellen. Dat je daarna NIET denkt "Met Vmax+20 ben ik maar een paar minuten eerder en breng ik mezelf en anderen onnodig in gevaar." snap ik dan niet. Sterker nog, dat vind ik aardig korzichtig (of selfish als je het wel denkt maar er schijt aan hebt).

Je hoeft in het verkeer ook helemaal niet te weten "waarom" iemand te hard rijdt. Als de ander duidelijk maakt schijt te hebben aan de rest, hoeft hij natuurlijk niet te verwachten dat de rest "hem in zijn waarde laat". Ik ben niet gelovig, maar: "Wat u zaait, zult u oogsten."

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-06 19:14

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Ja man, ongekend :P

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als je een kleine auto hebt, wordt er ook veel meer bumper gekleefd. En Audi's trekken idd onheil aan. In mijn A1 heb ik echt elke dag last van klevers, niet omdat ik zo traag rij overigens (Vmax+10 als het kan). Bij mijn vorige Leon had ik daar vrijwel geen last van.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Gonadan

Gonadan

Freee!! schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:18:
offtopic:
Ik wil bewust geen Audi rijden om de reputatie die aan Audi-rijders kleeft. En de meesten zijn ook zeer vooroordeelbevestigend bezig op de weg.
offtopic:
Dat was voor mij een reden om geen BMW te nemen, die vond ik nog een klasse erger.

Nu kan ik over verschillende autotypen vooroordelen benoemen die op de weg rampzalig zijn (Frans merk, gezinshok, hybride) maar je opmerking is terecht, ik schaam mij regelmatig voor mijn medemerkrijders. :+
garriej schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:41:
Audi rijders staan toch bekend als de klootzakken van de weg? :+
In de ogen van de eigen-rechter-franse-meuk-rijders wel ja. :+

[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 04-09-2014 12:24 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Freee!!

Freee!!

Gonadan schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:22:
[...]
offtopic:
Dat was voor mij een reden om geen BMW te nemen, die vond ik nog een klasse erger.
offtopic:
Dat verschilt nog heel erg per serie, vooral de drietjes zijn erg.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-07 11:21
InZane schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:47:
[...]

Italië is sowieso leuk rijden vind ik. Ben net sinds 2 dagen weer terug in Nederland :)
Die vmax bordjes staan er wel vaak een beetje voor de sier. Als je vmax of iets harder gaat rijden knalt half Italië je links voorbij :D Motoren spannen vaak helemaal de kroon. Gebruik van richtingaanwijzers hoef je ook niet te verwachten. Ach, het went best snel. Liever dat dan dat trage geleuter en honderden drempels op de Nederlandse wegen.
Mijn ervaring is juist dat alles en iedereen in de bebouwde kom (50 max) of buiten de bebouwde kom (70 of 90 max) met grote snelheid voorbij komt blazen. Op de snelweg met 133 op de cruise wordt je niet heel erg vaak gepasseerd.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Femme
  • Laatst online: 17-07 11:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik moet zeggen dat ik wel gecharmeerd bent van de Italiaanse autorijcultuur waarin verkeersregels vrij worden geïnterpreteerd en een hoge mate van improvisatievermogen centraal staat. Het continue bumperkleven van de Italiaan is wat minder maar daar moet je je gewoon niets van aantrekken.

• Gonadan

Gonadan

Ben wel benieuwd wat dan de staat van de lak is en wat de verzekeringspremie kost. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 22:39
Femme schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:17:
Ik moet zeggen dat ik wel gecharmeerd bent van de Italiaanse autorijcultuur waarin verkeersregels vrij worden geïnterpreteerd en een hoge mate van improvisatievermogen centraal staat. Het continue bumperkleven van de Italiaan is wat minder maar daar moet je je gewoon niets van aantrekken.
Daar hebben ze in Barcelona en omstreken ook een handje aan. Je ziet daar ook heel veel mensen met een trekhaak rondrijden, maar niemand heeft een caravan/aanhanger. Mensen gebruiken de trekhaak voor bij het inparkeren, oftewel inparkeren als een botsauto: bam tegen de bumper van de auto voor je, bam tegen de auto achter je en huppa, hij staat in het vak. Daar proppen ze een vierdeurs auto nog een in opening waar je hier al over zou twijfelen of je er een Smart in zou krijgen :P

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:02
Ik vind het niet erg dat mensen links rijden. Ik raak echter wel zeer gefrustreerd als de rechter stroken compleet genegeerd word zonder reden.

Zeker op 4 strooks snelwegen is het heel erg. Hoe vaak er wel niet "slapers" op de 3e rijden terwijl er rechts 2 vrij zijn.... Tegenwoordig ga ik ook niet meer van compleet rechts naar helemaal links om er voorbij te gaan. Als er een strook tussenzit kar ik rustig door.

Mensen die "links afremmen" negeer ik ook compleet. Ik ga echt niet meer afremmen omdat iemand op links geen constante snelheid kan vasthouden.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dekaasboer schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:29:
...
Mensen die "links afremmen" negeer ik ook compleet. Ik ga echt niet meer afremmen omdat iemand op links geen constante snelheid kan vasthouden.
Mijn indruk is altijd dat dat vooral de tehardrijders&teweinigafstandhouders zijn.

Anoniem: 145013

Een bijwerking is alleen dat er veel meer verkeersdoden zijn. :X
Mijn ervaring was in Italië:
- De rechterrijstrook ligt er voor niks, wordt zelden gebruikt.
- Iedereen zweeft ergens tussen de tweede en derde strook op de snelweg (niet perse op 1 strook).
- Richtingaanwijzers worden niet gebruikt
- Af ze rijden heel hard, of heel zacht. Nooit het snelheidslimiet.
- Ze gooien hem er zo voor als jij een stuk sneller aan komt rijden (zonder richting aangeven).
- Ze toeteren er maar wat op los.
- Je verliest veel tijd (en geld) bij de tolpoorten.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Waar rijd jij in Italië?

Verder veranderd het in italië wel heel rap gezien zie idioot veel verkeersdoden hadden wordt er nu wel gestuurd op de naleving van regels. Hoe zuidelijker je rijd hoe beter het volgende werkt: hard rijden, laat remmen en doen alsof je niet kijkt/het niet ziet. Anders sta je morgen nog te wachten op sommige plaatsen.
Anoniem: 145013 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:35:
[...]

Een bijwerking is alleen dat er veel meer verkeersdoden zijn. :X
Mijn ervaring was in Italië:
- De rechterrijstrook ligt er voor niks, wordt zelden gebruikt.
- Iedereen zweeft ergens tussen de tweede en derde strook op de snelweg (niet perse op 1 strook).
- Richtingaanwijzers worden niet gebruikt
- Af ze rijden heel hard, of heel zacht. Nooit het snelheidslimiet.
- Ze gooien hem er zo voor als jij een stuk sneller aan komt rijden (zonder richting aangeven).
- Ze toeteren er maar wat op los.
- Je verliest veel tijd (en geld) bij de tolpoorten.
Tolpoorten gewoon met CreditCard betalen (zijn die poortjes met die blauwe Vin-Card oid), gaat veel sneller dan contant betalen. Verder is het ivm. Frankrijk nog niet eens zo duur :X Voor de rest ben ik het er wel mee een, hoewel ik een Fransman in Parijs vervelender vind.

Het is wel een eind opgeknapt, mensen die op een 2baans weg 'door het midden' tussen de ingehaalde auto en de tegenligger door inhalen zie je niet heel vaak meer.

[ Voor 42% gewijzigd door GoldenSample op 04-09-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 620028

haha dat mensen zich er nog druk om maken. laatst ook met iemand meegereden. 3 baans weg en iemand rijd in t midden. persoon gaat voor diegene rijden en remmen. had echt zoiets wtf who cares.

Ik heb t opgegeven met die sukkels die links blijven hangen tot je een ons weegt. Er ligt rechts van ze genoeg asfalt. Ff de kickdown in en je bent er voorbij. Nee dat is niet interessant om boos of negatieve gevoelens in je op te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Anoniem: 620028 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:06:
haha dat mensen zich er nog druk om maken. laatst ook met iemand meegereden. 3 baans weg en iemand rijd in t midden. persoon gaat voor diegene rijden en remmen. had echt zoiets wtf who cares.
Sowieso is zo'n reactie compleet onzinnig. Een irritante situatie veranderen in een gevaarlijke en dan nog steeds denken dat je zelf zo goed bezig bent 8)7 Ik heb er zo ook een paar op het werk zitten die ik dan ook gelijk voor gek verklaar...
Ik heb t opgegeven met die sukkels die links blijven hangen tot je een ons weegt. Er ligt rechts van ze genoeg asfalt. Ff de kickdown in en je bent er voorbij. Nee dat is niet interessant om boos of negatieve gevoelens in je op te laten komen.
Inderdaad, als ik er makkelijk links om heen kan doe ik dat, is het links al wat drukker blijf ik lekker rechts zitten. Ik let er wel altijd op dat er rechts ruimte is om uit te wijken.

[removed]

• Gonadan

Gonadan

Ga dan ervoor overdreven duidelijk naar rechts, dat helpt sommigen (lees: een uitgezonderde enkeling) nog wel om zich te realiseren dat hij nog naar rechts kan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• chime
  • Laatst online: 18-07 13:22
Gonadan schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:11:
Ga dan ervoor overdreven duidelijk naar rechts, dat helpt sommigen (lees: een uitgezonderde enkeling) nog wel om zich te realiseren dat hij nog naar rechts kan.
Dat doe ik soms ... in 1 trek van helemaal links naar rechts.
Bij sommigen valt dan inderdaad het centje.

Maar ervoor gaan rijden en alles dichtgooien ... nee ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

redwing schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:00:
[...]

Sowieso is zo'n reactie compleet onzinnig. Een irritante situatie veranderen in een gevaarlijke en dan nog steeds denken dat je zelf zo goed bezig bent 8)7 Ik heb er zo ook een paar op het werk zitten die ik dan ook gelijk voor gek verklaar...

[...]

Inderdaad, als ik er makkelijk links om heen kan doe ik dat, is het links al wat drukker blijf ik lekker rechts zitten. Ik let er wel altijd op dat er rechts ruimte is om uit te wijken.
Je plaats op de weg is rechts, dus in het midden blijven rijden is gewoon irritant en het lijkt erop of dat soort bestuurders gewoon niet op zitten te letten. Ik ga er zelf meestal even rechts omheen en vaak gaan ze dan wel naar links.

Precies hetzelfde met inhalen, je wisselt van rijstrook en gaat inhalen, acties die je doet waarbij het de regel is dat je anderen zo weinig mogelijk hindert. Langzamer dan de max. toegestane snelheid inhalen is dus ook gewoon irritant. Blijf dan gewoon rechts en pas je snelheid aan of haal pas in als er niemand anders aankomt.

En inderdaad, wat hier al eerder werd gezegd, audi rijders zijn hufters. Voor mij nooit een bmw of een audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Anoniem: 258387 schreef op zondag 28 september 2014 @ 07:08:
[...]
Ik ga er zelf meestal even rechts omheen
Verboden en vaak gevaarlijk
en vaak gaan ze dan wel naar links.
Precies wat je niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:25
Zit iedereen hier wel een beetje relaxed achter het stuur?

Altijd weer die topics over het druk maken dat mensen niet Vmax of harder rijden op de snelweg, niet mogen inhalen van vrachtwagens, minimaal aantal PK moeten hebben om op de weg te mogen enz enz.

Ik hoef nu dagelijks gelukkig niet meer 2x 30-40km te rijden, maar 5km, maar ik zat altijd gewoon redelijk relaxed te rijden gewoon auto op CC (erg fijn), opletten wat er om je heen gebeurt, proberen te anticiperen op wat er komen gaat van voor en achter... maar als ik zie hoe gestressed sommige mensen achter het stuur van hun auto zitten, allemaal moeilijk doen omdat ze wat harder willen rijden, bang enkele seconden te verliezen. Vaak wel bepaalde merken auto's, is dat een status iets?

Wat ook mooi is, met CC aan een auto inhalen zonder CC. 9 uit 10x gaan ze gewoon harder rijden... beetje naast je blijven hangen of weer voorbij gaan rechts... En dan maakt het niet uit of je ze met 1km/u of 15 km/u inhaalt, beide komt gewoon voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:44:
[...]
Wat ook mooi is, met CC aan een auto inhalen zonder CC. 9 uit 10x gaan ze gewoon harder rijden... beetje naast je blijven hangen of weer voorbij gaan rechts... En dan maakt het niet uit of je ze met 1km/u of 15 km/u inhaalt, beide komt gewoon voor.
Dat heeft niks met CC te maken, ik maak het ook geregeld mee, vooral met grote (dure) auto's (ik rijd een VW Fox). Over het algemeen geef ik dan ook een beetje gas bij zodat ze zich klem rijden tegen de voorganger, maar ik maak me er niet druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:50

Nemesizz

Untouchable

Heb soms wel eens met vrienden gesprekken over wat je allemaal tegenkomt in het verkeer, en als je dan kijkt dat we eigenlijk overal over klagen lijkt het net alsof er een heel negatief beeld onstaat over auto rijden.

Ondanks de regelmatige (vaak kleine) ergernissen, vind ik auto rijden opzich best leuk.
Klagen over dingen is ook vaak wat makkelijker, bedoel een topic maken van "vandaag lekker rondgereden, was zo goed als alleen op de weg en niemand deed wat verkeerd" tja, valt er weinig te discussiëren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:25
Freee!! schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:49:
[...]

Dat heeft niks met CC te maken, ik maak het ook geregeld mee, vooral met grote (dure) auto's (ik rijd een VW Fox). Over het algemeen geef ik dan ook een beetje gas bij zodat ze zich klem rijden tegen de voorganger, maar ik maak me er niet druk om.
Klopt. maar met CC is het me meer op gaan vallen omdat je dan een veel constantere snelheid rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:59:
[...]
Klopt. maar met CC is het me meer op gaan vallen omdat je dan een veel constantere snelheid rijdt
Ik rijd ook redelijk constant, zeker op de A2 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:00
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:44:

Altijd weer die topics over het druk maken dat mensen niet Vmax of harder rijden op de snelweg, niet mogen inhalen van vrachtwagens, minimaal aantal PK moeten hebben om op de weg te mogen enz enz.
Wat hebben die twee met elkaar te maken? :P Het is heel wel mogelijk iets ontzettend vervelend te vinden maar het toch je gemoedstoestand niet te laten beïnvloeden. Juist in topics als dit kun je je woede en frustratie uiten, zodat je op de weg de sereniteit zelve kunt blijven :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:31

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

sinds dat er op de A2 trajectcontrolle is rij ik daar rustiger dan ooit :).
Ik rij daar 106/107 op mijn GPS en CC. (tot nu toe 0 boetes gehad op dat stuk).
Bijna niemand haalt me in, zit meestal op de 4e of 5e baan. en geen gepruts met mensen die je klem rijden enzo :), van mij mogen ze die trajectcontrolles overal invoeren.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Freee!! schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:30:
[...]

Verboden en vaak gevaarlijk

[...]
Precies wat je niet wilt.
Excuses, ik bedoelde rechts. Rechts inhalen is inderdaad gevaarlijk, daar ben ik me van bewust. Wat mij betreft voeren ze gewoon in dat rechts inhalen ook mag. Je ziet het in bijvoorbeeld de VS ook.

En relaxed achter het stuur? Niet altijd, maar dat komt vaak omdat ik door een druk schema soms best wel eens haast heb om van a naar b te komen. Ik rijd gemiddeld 8000 km per maand /100.000 per jaar en zeker driekwart van die kilometers rijd ik sneller dan is toegestaan. :$

Wat ik wel merk is dat het vaak de Prius, Aygo en meer van die postzegels zijn die zo langzaam rijden. Tis soms net of ze niet weten dat hun auto een 5e versnelling heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Anoniem: 258387 schreef op maandag 29 september 2014 @ 04:21:
[...]
Tis soms net of ze niet weten dat hun auto een 5e versnelling heeft.
Heeft die wel een 4e dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 21:46

Cyphax

Moderator LNX
Anoniem: 258387 schreef op maandag 29 september 2014 @ 04:21:
[...]

Excuses, ik bedoelde rechts. Rechts inhalen is inderdaad gevaarlijk, daar ben ik me van bewust. Wat mij betreft voeren ze gewoon in dat rechts inhalen ook mag. Je ziet het in bijvoorbeeld de VS ook.
In de VS geldt het idee van rechts houden niet, maar keep your lane; dat is wel een belangrijk verschil. Als we dat hier loslaten zou rechts inhalen misschien ook wel kunnen. In de praktijk blijft de meerderheid al op dezelfde baan dus de stap daar naartoe is niet zo groot. :|

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:28

Bestla

M/M -> V/F

Cyphax schreef op maandag 29 september 2014 @ 08:34:
[...]

In de VS geldt het idee van rechts houden niet, maar keep your lane; dat is wel een belangrijk verschil. Als we dat hier loslaten zou rechts inhalen misschien ook wel kunnen. In de praktijk blijft de meerderheid al op dezelfde baan dus de stap daar naartoe is niet zo groot. :|
Keep your lane is iets uit de jaren 70, je ziet nu overal : "Slower traffic keep right" bordjes bij meer dan 2 rijbanen.

Maar amerikanen zijn wat hardleers of analfabeet, want wie links blijft plakken, zal aan de rechterkant door iedereen en alles ingehaald worden.

Wat me meer opviel is dat ze veel gehaaster zijn gaan rijden, of ligt dat misschien aan het feit dat ze harder mogen rijden sinds de jaren 70. Bv op normale 2 baans wegen 65 mph tegen 45 mph vroeger, en 70 op de interstate ipv 55.

Wat heel goed werkt en wat hier nooit zou kunnen is de kruising met op elke hoek een stopbord. Wie het eerst stilstaat heeft het recht van eerste oversteek. Zie je het al voor je in NL? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Bestla schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:34:
[...]

Wat heel goed werkt en wat hier nooit zou kunnen is de kruising met op elke hoek een stopbord. Wie het eerst stilstaat heeft het recht van eerste oversteek. Zie je het al voor je in NL? :P
Nee maar wij hebben het zoveel mogelijk dichtgetimmerd met regeltjes. :+
Of die mooie borden met "YIELD". Als die hier zouden staan, dan zou er "KIJK UIT!" ofzo op moeten staan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 15:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bestla schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:34:
[...]

Om twee redenen niet: 1) hele volksstammen die met 100 miljoen miljard km/h op een kruising afracen en F1 style in de ankers gaan om maar als eerste bij de kruising te zijn en 2) hoe gaat het sowieso in geval van een aanrijding? Als er geen getuigen zijn en beiden zeggen als eerste tot stilstand te zijn gekomen, hoe wordt de schuldvraag dan beslist?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Het blijft een kwestie van opvoeding. Niemand raced daar zomaar op een kruising af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 15:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, daarom ook punt 1. Maar dat beantwoordt niet punt 2.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Dat mag de highway patrol dan maar uitzoeken. Dat is ook zo bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005

P_Tingen

omdat het KAN

Freee!! schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:49:
[...]

Haha, "niet druk maken" maar wel mensen stiekem klem rijden. Op deze manier lok je wel weer uit dat mensen geïrriteerd raken omdat ze klem achter een voorganger zitten.

Ik zat laatst bij iemand in die ook beweerde zich nooit druk te maken in het verkeer. Tot er iemand achter haar zat die net iets harder op kon trekken en haar wilde inhalen; "ja, dát gaat dus mooi niet gebeuren" zei ze en gooide de auto naar links om te voorkomen dat ze klem achter haar voorganger kwam te zitten. Ja joh, echt lekker relaxed!

Ik rij meestal op 95% van de toegestane snelheid, dus zo'n 110 waar 120/130 mag. Mijn ervaring is dat dat een lekkere snelheid is om vlot vrachtverkeer in te halen en mensen die sneller willen halen mij dan weer vlot in. Meestal schat ik zo'n beetje in wanneer ik zelf in kan halen (met <vmax dus :) ) om niet al teveel ergernis bij het overige verkeer op te wekken. Als het wat drukker is, geef ik gas bij om @ vmax in te halen. Na de inhaalactie laat ik de auto dan weer terugzakken want ik rijd toch zo veel mogelijk op de CC.

Echt, autorijden is een mindset. Ik heb besloten me niet op te fokken. Als iemand een rare stunt uithaalt, ga ik er vanuit dat dat per ongeluk gaat. Meestal is dat ook zo namelijk. Als iemand toevallig een aso is, dan is het maar zo. It takes two to tango en ik laat een ander niet mijn humeur bepalen. Zeker aso's niet.

En meestal lukt het me ook nog 8)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ach dat overkomt mij ook wel eens, dan komt er zo'n truttenschudder met max 3 km/u je inhalen en wordt het wel erg krap om naar links te gaan achter hem voordat je in je langzamere voorligger rijdt. Op zo'n moment ben ik niet te beroerd flink gas te geven en alsnog voor hem/haar mijn voorganger in te halen. Ik zou dus zomaar de persoonlijke frustratie van Freee!! kunnen zijn. :P

Als het snelheidsverschil groter is kan ik er gewoon achter, geen problemen mee. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Gonadan schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:27:
Ach dat overkomt mij ook wel eens, dan komt er zo'n truttenschudder met max 3 km/u je inhalen en wordt het wel erg krap om naar links te gaan achter hem voordat je in je langzamere voorligger rijdt. Op zo'n moment ben ik niet te beroerd flink gas te geven en alsnog voor hem/haar mijn voorganger in te halen. Ik zou dus zomaar de persoonlijke frustratie van Freee!! kunnen zijn. :P

Als het snelheidsverschil groter is kan ik er gewoon achter, geen problemen mee. ;)
Ik heb het specifiek over idioten die gaan versnellen als ik al naast ze rijd (en niet omdat ze zien dat ze anders klem komen te zitten), puur omdat ze het niet kunnen hebben ingehaald te worden door een kleinere auto, dus ik denk niet dat jij die persoonlijke frustatratie van mij bent. Als ik aan het inhalen ben en ik zie dat iemand klem gaat komen, dan maak ik (indien mogelijk) preventief ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die ken ik ook wel inderdaad, of zelfs als ze niet eens klem kunnen komen. Voor veel mensen gebeurt het vaak onbewust, het zogenaamde meerijden. Of ze kijken ineens op de teller en realiseren zich hun eigen snelheid die gezakt is.

Als ik iemand inhaal die onverwacht toch klem dreigt te komen zitten geef ik meestal gas bij zodat hij relatief makkelijk ook naar links kan komen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gonadan schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:27:

Ik snap ook niet het nut van 3km/h inhalen, is dat puur om het inhalen of niet achter een auto te willen rijden? (ok ik rij niet fijn achter een bestelbus). Gouda-Rotterdam rij ik regelmatig, de 2 baan is daar gewoon een ramp als rechts ~100 (of lager, vrachtwagen verkeer) rijd en er is weer zo'n truthola die met 102km/h komt inhalen. Zien die mensen niet dat ze dus ook meteen ~15 auto's achter hun met ~20km/h tegen houden?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SinergyX schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:13:
[...]

Ik snap ook niet het nut van 3km/h inhalen, is dat puur om het inhalen of niet achter een auto te willen rijden?
Het is vaak een soort van gemakzucht. Ik betrap mijzelf er ook wel eens op. Vaak komt het door de cruisecontrol. Het is heel irritant als de persoon voor je net langzamer rijdt, of nog erger, handmatig gas geeft waardoor de snelheid varieert. Soms duurt het daardoor nog langer omdat de persoon die inhaalt ook opeens weer gaat versnellen.

Wel haal ik in zo'n geval in met de maximum snelheid. Ik ga niet onnodig het verkeer hinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
SinergyX schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:13:
[...]

Ik snap ook niet het nut van 3km/h inhalen, is dat puur om het inhalen of niet achter een auto te willen rijden?
Bij mij hangt het af van of er nog iemand achter me zit. Zo niet, dan hoeft het snelheidsverschil ook niet zo groot te zijn, want dan heeft niemand er last van. Als er wel iemand achter me zit geef ik gas tot minimaal de maximumsnelheid, of een wat groter snelheidsverschil tov degene die je inhaalt.
De reden om niet extra gas bij te geven is voor mij het verbruik. Als er niemand last van heeft vind ik het wel prettig om minder uit te stoten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ook als er niemand last van zou hebben doe ik het met groot verschil. Een inhaalactie dient vlot afgerond te worden zodat je weer je plaats op de weg kunt innemen. Zelfs al heb ik er zelf geen last van, toch erger ik mij aan lamme takken die je met minimaal verschil inhalen. Het geeft het gevoel dat men meer met zichzelf (lui,verbruik,cc,whatever) bezig zijn dan met het verkeer, ook als is dat lang niet altijd een terecht gevoel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Gonadan schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:09:
Ook als er niemand last van zou hebben doe ik het met groot verschil. Een inhaalactie dient vlot afgerond te worden zodat je weer je plaats op de weg kunt innemen. Zelfs al heb ik er zelf geen last van, toch erger ik mij aan lamme takken die je met minimaal verschil inhalen. Het geeft het gevoel dat men meer met zichzelf (lui,verbruik,cc,whatever) bezig zijn dan met het verkeer, ook als is dat lang niet altijd een terecht gevoel.
Dan rijd je niet vaak over de A2 tussen Amsterdam en Utrecht zeker. Vrijwel alle personenauto's rijden daar tussen 100 en 104 km/h, minieme snelheidsverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
De slaap2... Van het weekend voor het eerst noodgedwongen over die TC gereden... wat een marteling. Vijf breed en geen snelheidsverschillen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De A2, of beter gezegd trajecten met trajectcontrole, is een geval apart. Dat werkt dat gedrag inderdaad in de hand. Maar ook daar geef ik rustig gas bij om een beter plekje te krijgen op een andere strook. Alsof je meteen een boete krijgt met een beetje gas geven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 145013 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:56:
[...]

Het is vaak een soort van gemakzucht. Ik betrap mijzelf er ook wel eens op. Vaak komt het door de cruisecontrol. Het is heel irritant als de persoon voor je net langzamer rijdt, of nog erger, handmatig gas geeft waardoor de snelheid varieert. Soms duurt het daardoor nog langer omdat de persoon die inhaalt ook opeens weer gaat versnellen.

Wel haal ik in zo'n geval in met de maximum snelheid. Ik ga niet onnodig het verkeer hinderen.
Er zijn maar weinig auto's die perfect 1 snelheid altijd rijden icm heuvels, wind of invoegend verkeer, dat trekt door als een harmonica door het hele verkeer erachter. (klinkt alsof 'handmatig gas geven' een vloek is ofzo).

Reeds van de week nog ver achter een trekker, bizar te zien dat door het remmen het gros achteraan (waar ik reed) tot bijna stilstand komen, terwijl die trekker toch max-snelheid (~40?) bleef rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gonadan schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:09:
De plek op de weg voor inhaalacties is de linkerkant. En ook al gebeurd dat niet met het door jou gewenste snelheidsverschil is het niet per definitie zo dat deze persoon niet met de rest van het verkeer bezig is. Sterker nog, ik hou de spiegels in de gaten en versnel waar nodig (tot Vmax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nee, de plek voor inhaalacties is ook zover naar rechts als mogelijk. Dat kan op de meest linker strook zijn maar ook op de op één na rechterstrook. Maar voel je je aangesproken? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zou eerder zeggen zover naar rechts als toegestaan, maar sommigen lijken inderdaad te vinden zover naar rechts als mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gonadan schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:16:
Nee, de plek voor inhaalacties is ook zover naar rechts als mogelijk. Dat kan op de meest linker strook zijn maar ook op de op één na rechterstrook. Maar voel je je aangesproken? ;)
Het is redelijk geaccepteerd dat de inhaalactie aan de linkerkant van het object dat ingehaald gebeurd. Dat jij dat interpreteert als helemaal links op de weg zegt misschien meer over jou. ;)
Inhaalacties aan de rechterkant zijn niet zo geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Anoniem: 145013 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:35:
[...]
Inhaalacties aan de rechterkant zijn niet zo geaccepteerd.
Als ze rechts ingehaald worden dan rijden ze teveel links of in het midden.
Volvo's zijn allergies voor de rechterbaan.
Dan kan je kiezen of twee banen opschuiven naar links of er rechts voorbij tuffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

begintmeta schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:22:
Ik zou eerder zeggen zover naar rechts als toegestaan, maar sommigen lijken inderdaad te vinden zover naar rechts als mogelijk.
Dat is wel een goede nuance inderdaad. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
  • rechts is onder max snelheid, zoals aanhangwagens en vrachtwagens
  • midden is max geijkte snelheid
  • links is boven geijkte snelheid en zolang je niemand in je spiegels ziet naderen
automobilisten die steeds rechts blijven rijden boven de max snelheid en dus continue druk knipperend een inhaalmanoeuvre uitvoeren zijn gevaarlijker omdat ze uit het niets naast of voor je rijden. Het gekke is dat ze denken dat ze juist heel goed rijden. Ik rijd ze graag klem achter een vrachtwagen >:)

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Flatlinernl schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:05:
Mensen die langzamer inhalen vind ik niet zo heel boeiend. Ik hou dan wel even in. Ik rij namelijk wel VMax+ als de ruimte er is. Ik erger me aan onnodig links rijden. Rij zelf zo veel mogelijk rechts en kan me irriteren aan mensen die met een paar honderd meter tussen 2 vrachtwagens links blijven rijden met een snelheid onder VMax. Ga gewoon naar rechts en kom weer naar links als je die volgende vrachtwagen moet inhalen.
Zelfs als je VMax rijdt, vind ik dat je gewoon weer naar rechts moet als er iemand op geringe afstand van je achter je zit, behalve als je die natuurlijk net hebt ingehaald :). Dit moet je ook duidelijk kunnen zien en moeten weten in mijn optiek, als je VMax wil rijden moet je natuurlijk(maar helaas niet vanzelfsprekend) ook gewoon alles zien en op je nemen. Weten hoe hard mensen ongeveer rijen en of iemand die achter je rijdt nu dichter bij komt, verder van je af gaat of gelijk blijft. Wil je VMax(+) rijden zoals ik prima, maar zorgt dat je ook dan niemand tot last bent en je de hele weg en weggebruikers enigszins geanalyseerd hebt.

Oef zoiets ken ik ook, reed laatst op een 2-baans A weg, waar je 130 mocht, was donker en rustig, ik reed 150(GPS), en er was een of andere vent(in een overigens wel dikke bak) die mij gewoon tot remmen maande omdat die vanuit het niets naar links kwam terwijl er nog niet eens een volgende auto in zicht was. Ik moest remmen tot 130 op de teller en daarna ging hij na 30 seconden pas weer naar rechts.
Anoniem: 145013 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:56:handmatig gas geeft waardoor de snelheid varieert.
Dat snap ik eigenlijk ook niet, oké als je een heuvel krijgt of iets en de weg gaat wat % omhoog of omlaag, kan ik me het voorstellen maar mij is geleerd, zet je voet gewoon iets tegen je bekleding aan(rechterkant van het pedaal pakken en dan heb je gewoon ook iets grip op de bekleding naast je voet(de 'muur') en je gaat echt niet harder of zachter meer.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:56
PZOOO schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:16:
  • links is boven geijkte snelheid en zolang je niemand in je spiegels ziet naderen
automobilisten die steeds rechts blijven rijden boven de max snelheid en dus continue druk knipperend een inhaalmanoeuvre uitvoeren zijn gevaarlijker omdat ze uit het niets naast of voor je rijden. Het gekke is dat ze denken dat ze juist heel goed rijden. Ik rijd ze graag klem achter een vrachtwagen >:)
:'( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gelukkig heb ik een grote auto zodat ik toch gewoon naar links kan komen waarna je toch wel opzij gaat (al dan niet vrijwillig ;) ) >:)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
De deuken heb ik al dus succes en help me dat verzekeringsgeld te incasseren.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:59
bouwfraude schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:08:
[...]

Als ze rechts ingehaald worden dan rijden ze teveel links of in het midden.
Volvo's zijn allergies voor de rechterbaan.
Dan kan je kiezen of twee banen opschuiven naar links of er rechts voorbij tuffen.
Die van mij is daar niet allergisch voor hoor :D
Maar heb eerder het idee dat de meeste (dus niet iedereen) leaserijders allergisch zijn voor de rechterbaan. :P

[ Voor 12% gewijzigd door GermanPivo op 06-10-2014 19:08 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We hebben iemand die allergisch is voor de rechtersstrook :D
Pagina: 1 2 3 4 Laatste