Links rijden @ <vmax ascociaal, ongewenst, onwettig, of....?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:31
Gonadan schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:11:
Ga dan ervoor overdreven duidelijk naar rechts, dat helpt sommigen (lees: een uitgezonderde enkeling) nog wel om zich te realiseren dat hij nog naar rechts kan.
Dat doe ik soms ... in 1 trek van helemaal links naar rechts.
Bij sommigen valt dan inderdaad het centje.

Maar ervoor gaan rijden en alles dichtgooien ... nee ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

redwing schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:00:
[...]

Sowieso is zo'n reactie compleet onzinnig. Een irritante situatie veranderen in een gevaarlijke en dan nog steeds denken dat je zelf zo goed bezig bent 8)7 Ik heb er zo ook een paar op het werk zitten die ik dan ook gelijk voor gek verklaar...

[...]

Inderdaad, als ik er makkelijk links om heen kan doe ik dat, is het links al wat drukker blijf ik lekker rechts zitten. Ik let er wel altijd op dat er rechts ruimte is om uit te wijken.
Je plaats op de weg is rechts, dus in het midden blijven rijden is gewoon irritant en het lijkt erop of dat soort bestuurders gewoon niet op zitten te letten. Ik ga er zelf meestal even rechts omheen en vaak gaan ze dan wel naar links.

Precies hetzelfde met inhalen, je wisselt van rijstrook en gaat inhalen, acties die je doet waarbij het de regel is dat je anderen zo weinig mogelijk hindert. Langzamer dan de max. toegestane snelheid inhalen is dus ook gewoon irritant. Blijf dan gewoon rechts en pas je snelheid aan of haal pas in als er niemand anders aankomt.

En inderdaad, wat hier al eerder werd gezegd, audi rijders zijn hufters. Voor mij nooit een bmw of een audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-07 21:41

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Anoniem: 258387 schreef op zondag 28 september 2014 @ 07:08:
[...]
Ik ga er zelf meestal even rechts omheen
Verboden en vaak gevaarlijk
en vaak gaan ze dan wel naar links.
Precies wat je niet wilt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03
Zit iedereen hier wel een beetje relaxed achter het stuur?

Altijd weer die topics over het druk maken dat mensen niet Vmax of harder rijden op de snelweg, niet mogen inhalen van vrachtwagens, minimaal aantal PK moeten hebben om op de weg te mogen enz enz.

Ik hoef nu dagelijks gelukkig niet meer 2x 30-40km te rijden, maar 5km, maar ik zat altijd gewoon redelijk relaxed te rijden gewoon auto op CC (erg fijn), opletten wat er om je heen gebeurt, proberen te anticiperen op wat er komen gaat van voor en achter... maar als ik zie hoe gestressed sommige mensen achter het stuur van hun auto zitten, allemaal moeilijk doen omdat ze wat harder willen rijden, bang enkele seconden te verliezen. Vaak wel bepaalde merken auto's, is dat een status iets?

Wat ook mooi is, met CC aan een auto inhalen zonder CC. 9 uit 10x gaan ze gewoon harder rijden... beetje naast je blijven hangen of weer voorbij gaan rechts... En dan maakt het niet uit of je ze met 1km/u of 15 km/u inhaalt, beide komt gewoon voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:44:
[...]
Wat ook mooi is, met CC aan een auto inhalen zonder CC. 9 uit 10x gaan ze gewoon harder rijden... beetje naast je blijven hangen of weer voorbij gaan rechts... En dan maakt het niet uit of je ze met 1km/u of 15 km/u inhaalt, beide komt gewoon voor.
Dat heeft niks met CC te maken, ik maak het ook geregeld mee, vooral met grote (dure) auto's (ik rijd een VW Fox). Over het algemeen geef ik dan ook een beetje gas bij zodat ze zich klem rijden tegen de voorganger, maar ik maak me er niet druk om.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:38

Nemesizz

Untouchable

Heb soms wel eens met vrienden gesprekken over wat je allemaal tegenkomt in het verkeer, en als je dan kijkt dat we eigenlijk overal over klagen lijkt het net alsof er een heel negatief beeld onstaat over auto rijden.

Ondanks de regelmatige (vaak kleine) ergernissen, vind ik auto rijden opzich best leuk.
Klagen over dingen is ook vaak wat makkelijker, bedoel een topic maken van "vandaag lekker rondgereden, was zo goed als alleen op de weg en niemand deed wat verkeerd" tja, valt er weinig te discussiëren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03
Freee!! schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:49:
[...]

Dat heeft niks met CC te maken, ik maak het ook geregeld mee, vooral met grote (dure) auto's (ik rijd een VW Fox). Over het algemeen geef ik dan ook een beetje gas bij zodat ze zich klem rijden tegen de voorganger, maar ik maak me er niet druk om.
Klopt. maar met CC is het me meer op gaan vallen omdat je dan een veel constantere snelheid rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:59:
[...]
Klopt. maar met CC is het me meer op gaan vallen omdat je dan een veel constantere snelheid rijdt
Ik rijd ook redelijk constant, zeker op de A2 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:44:

Altijd weer die topics over het druk maken dat mensen niet Vmax of harder rijden op de snelweg, niet mogen inhalen van vrachtwagens, minimaal aantal PK moeten hebben om op de weg te mogen enz enz.
Wat hebben die twee met elkaar te maken? :P Het is heel wel mogelijk iets ontzettend vervelend te vinden maar het toch je gemoedstoestand niet te laten beïnvloeden. Juist in topics als dit kun je je woede en frustratie uiten, zodat je op de weg de sereniteit zelve kunt blijven :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:23

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

sinds dat er op de A2 trajectcontrolle is rij ik daar rustiger dan ooit :).
Ik rij daar 106/107 op mijn GPS en CC. (tot nu toe 0 boetes gehad op dat stuk).
Bijna niemand haalt me in, zit meestal op de 4e of 5e baan. en geen gepruts met mensen die je klem rijden enzo :), van mij mogen ze die trajectcontrolles overal invoeren.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Freee!! schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:30:
[...]

Verboden en vaak gevaarlijk

[...]
Precies wat je niet wilt.
Excuses, ik bedoelde rechts. Rechts inhalen is inderdaad gevaarlijk, daar ben ik me van bewust. Wat mij betreft voeren ze gewoon in dat rechts inhalen ook mag. Je ziet het in bijvoorbeeld de VS ook.

En relaxed achter het stuur? Niet altijd, maar dat komt vaak omdat ik door een druk schema soms best wel eens haast heb om van a naar b te komen. Ik rijd gemiddeld 8000 km per maand /100.000 per jaar en zeker driekwart van die kilometers rijd ik sneller dan is toegestaan. :$

Wat ik wel merk is dat het vaak de Prius, Aygo en meer van die postzegels zijn die zo langzaam rijden. Tis soms net of ze niet weten dat hun auto een 5e versnelling heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Anoniem: 258387 schreef op maandag 29 september 2014 @ 04:21:
[...]
Tis soms net of ze niet weten dat hun auto een 5e versnelling heeft.
Heeft die wel een 4e dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:51

Cyphax

Moderator LNX
Anoniem: 258387 schreef op maandag 29 september 2014 @ 04:21:
[...]

Excuses, ik bedoelde rechts. Rechts inhalen is inderdaad gevaarlijk, daar ben ik me van bewust. Wat mij betreft voeren ze gewoon in dat rechts inhalen ook mag. Je ziet het in bijvoorbeeld de VS ook.
In de VS geldt het idee van rechts houden niet, maar keep your lane; dat is wel een belangrijk verschil. Als we dat hier loslaten zou rechts inhalen misschien ook wel kunnen. In de praktijk blijft de meerderheid al op dezelfde baan dus de stap daar naartoe is niet zo groot. :|

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002

Bestla

M/M -> V/F

Cyphax schreef op maandag 29 september 2014 @ 08:34:
[...]

In de VS geldt het idee van rechts houden niet, maar keep your lane; dat is wel een belangrijk verschil. Als we dat hier loslaten zou rechts inhalen misschien ook wel kunnen. In de praktijk blijft de meerderheid al op dezelfde baan dus de stap daar naartoe is niet zo groot. :|
Keep your lane is iets uit de jaren 70, je ziet nu overal : "Slower traffic keep right" bordjes bij meer dan 2 rijbanen.

Maar amerikanen zijn wat hardleers of analfabeet, want wie links blijft plakken, zal aan de rechterkant door iedereen en alles ingehaald worden.

Wat me meer opviel is dat ze veel gehaaster zijn gaan rijden, of ligt dat misschien aan het feit dat ze harder mogen rijden sinds de jaren 70. Bv op normale 2 baans wegen 65 mph tegen 45 mph vroeger, en 70 op de interstate ipv 55.

Wat heel goed werkt en wat hier nooit zou kunnen is de kruising met op elke hoek een stopbord. Wie het eerst stilstaat heeft het recht van eerste oversteek. Zie je het al voor je in NL? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Bestla schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:34:
[...]

Wat heel goed werkt en wat hier nooit zou kunnen is de kruising met op elke hoek een stopbord. Wie het eerst stilstaat heeft het recht van eerste oversteek. Zie je het al voor je in NL? :P
Nee maar wij hebben het zoveel mogelijk dichtgetimmerd met regeltjes. :+
Of die mooie borden met "YIELD". Als die hier zouden staan, dan zou er "KIJK UIT!" ofzo op moeten staan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bestla schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:34:
[...]

Om twee redenen niet: 1) hele volksstammen die met 100 miljoen miljard km/h op een kruising afracen en F1 style in de ankers gaan om maar als eerste bij de kruising te zijn en 2) hoe gaat het sowieso in geval van een aanrijding? Als er geen getuigen zijn en beiden zeggen als eerste tot stilstand te zijn gekomen, hoe wordt de schuldvraag dan beslist?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Het blijft een kwestie van opvoeding. Niemand raced daar zomaar op een kruising af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, daarom ook punt 1. Maar dat beantwoordt niet punt 2.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Dat mag de highway patrol dan maar uitzoeken. Dat is ook zo bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Freee!! schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:49:
[...]

Haha, "niet druk maken" maar wel mensen stiekem klem rijden. Op deze manier lok je wel weer uit dat mensen geïrriteerd raken omdat ze klem achter een voorganger zitten.

Ik zat laatst bij iemand in die ook beweerde zich nooit druk te maken in het verkeer. Tot er iemand achter haar zat die net iets harder op kon trekken en haar wilde inhalen; "ja, dát gaat dus mooi niet gebeuren" zei ze en gooide de auto naar links om te voorkomen dat ze klem achter haar voorganger kwam te zitten. Ja joh, echt lekker relaxed!

Ik rij meestal op 95% van de toegestane snelheid, dus zo'n 110 waar 120/130 mag. Mijn ervaring is dat dat een lekkere snelheid is om vlot vrachtverkeer in te halen en mensen die sneller willen halen mij dan weer vlot in. Meestal schat ik zo'n beetje in wanneer ik zelf in kan halen (met <vmax dus :) ) om niet al teveel ergernis bij het overige verkeer op te wekken. Als het wat drukker is, geef ik gas bij om @ vmax in te halen. Na de inhaalactie laat ik de auto dan weer terugzakken want ik rijd toch zo veel mogelijk op de CC.

Echt, autorijden is een mindset. Ik heb besloten me niet op te fokken. Als iemand een rare stunt uithaalt, ga ik er vanuit dat dat per ongeluk gaat. Meestal is dat ook zo namelijk. Als iemand toevallig een aso is, dan is het maar zo. It takes two to tango en ik laat een ander niet mijn humeur bepalen. Zeker aso's niet.

En meestal lukt het me ook nog 8)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ach dat overkomt mij ook wel eens, dan komt er zo'n truttenschudder met max 3 km/u je inhalen en wordt het wel erg krap om naar links te gaan achter hem voordat je in je langzamere voorligger rijdt. Op zo'n moment ben ik niet te beroerd flink gas te geven en alsnog voor hem/haar mijn voorganger in te halen. Ik zou dus zomaar de persoonlijke frustratie van Freee!! kunnen zijn. :P

Als het snelheidsverschil groter is kan ik er gewoon achter, geen problemen mee. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Gonadan schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:27:
Ach dat overkomt mij ook wel eens, dan komt er zo'n truttenschudder met max 3 km/u je inhalen en wordt het wel erg krap om naar links te gaan achter hem voordat je in je langzamere voorligger rijdt. Op zo'n moment ben ik niet te beroerd flink gas te geven en alsnog voor hem/haar mijn voorganger in te halen. Ik zou dus zomaar de persoonlijke frustratie van Freee!! kunnen zijn. :P

Als het snelheidsverschil groter is kan ik er gewoon achter, geen problemen mee. ;)
Ik heb het specifiek over idioten die gaan versnellen als ik al naast ze rijd (en niet omdat ze zien dat ze anders klem komen te zitten), puur omdat ze het niet kunnen hebben ingehaald te worden door een kleinere auto, dus ik denk niet dat jij die persoonlijke frustatratie van mij bent. Als ik aan het inhalen ben en ik zie dat iemand klem gaat komen, dan maak ik (indien mogelijk) preventief ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die ken ik ook wel inderdaad, of zelfs als ze niet eens klem kunnen komen. Voor veel mensen gebeurt het vaak onbewust, het zogenaamde meerijden. Of ze kijken ineens op de teller en realiseren zich hun eigen snelheid die gezakt is.

Als ik iemand inhaal die onverwacht toch klem dreigt te komen zitten geef ik meestal gas bij zodat hij relatief makkelijk ook naar links kan komen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gonadan schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:27:

Ik snap ook niet het nut van 3km/h inhalen, is dat puur om het inhalen of niet achter een auto te willen rijden? (ok ik rij niet fijn achter een bestelbus). Gouda-Rotterdam rij ik regelmatig, de 2 baan is daar gewoon een ramp als rechts ~100 (of lager, vrachtwagen verkeer) rijd en er is weer zo'n truthola die met 102km/h komt inhalen. Zien die mensen niet dat ze dus ook meteen ~15 auto's achter hun met ~20km/h tegen houden?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145013

SinergyX schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:13:
[...]

Ik snap ook niet het nut van 3km/h inhalen, is dat puur om het inhalen of niet achter een auto te willen rijden?
Het is vaak een soort van gemakzucht. Ik betrap mijzelf er ook wel eens op. Vaak komt het door de cruisecontrol. Het is heel irritant als de persoon voor je net langzamer rijdt, of nog erger, handmatig gas geeft waardoor de snelheid varieert. Soms duurt het daardoor nog langer omdat de persoon die inhaalt ook opeens weer gaat versnellen.

Wel haal ik in zo'n geval in met de maximum snelheid. Ik ga niet onnodig het verkeer hinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
SinergyX schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:13:
[...]

Ik snap ook niet het nut van 3km/h inhalen, is dat puur om het inhalen of niet achter een auto te willen rijden?
Bij mij hangt het af van of er nog iemand achter me zit. Zo niet, dan hoeft het snelheidsverschil ook niet zo groot te zijn, want dan heeft niemand er last van. Als er wel iemand achter me zit geef ik gas tot minimaal de maximumsnelheid, of een wat groter snelheidsverschil tov degene die je inhaalt.
De reden om niet extra gas bij te geven is voor mij het verbruik. Als er niemand last van heeft vind ik het wel prettig om minder uit te stoten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ook als er niemand last van zou hebben doe ik het met groot verschil. Een inhaalactie dient vlot afgerond te worden zodat je weer je plaats op de weg kunt innemen. Zelfs al heb ik er zelf geen last van, toch erger ik mij aan lamme takken die je met minimaal verschil inhalen. Het geeft het gevoel dat men meer met zichzelf (lui,verbruik,cc,whatever) bezig zijn dan met het verkeer, ook als is dat lang niet altijd een terecht gevoel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Gonadan schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:09:
Ook als er niemand last van zou hebben doe ik het met groot verschil. Een inhaalactie dient vlot afgerond te worden zodat je weer je plaats op de weg kunt innemen. Zelfs al heb ik er zelf geen last van, toch erger ik mij aan lamme takken die je met minimaal verschil inhalen. Het geeft het gevoel dat men meer met zichzelf (lui,verbruik,cc,whatever) bezig zijn dan met het verkeer, ook als is dat lang niet altijd een terecht gevoel.
Dan rijd je niet vaak over de A2 tussen Amsterdam en Utrecht zeker. Vrijwel alle personenauto's rijden daar tussen 100 en 104 km/h, minieme snelheidsverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
De slaap2... Van het weekend voor het eerst noodgedwongen over die TC gereden... wat een marteling. Vijf breed en geen snelheidsverschillen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De A2, of beter gezegd trajecten met trajectcontrole, is een geval apart. Dat werkt dat gedrag inderdaad in de hand. Maar ook daar geef ik rustig gas bij om een beter plekje te krijgen op een andere strook. Alsof je meteen een boete krijgt met een beetje gas geven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 145013 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:56:
[...]

Het is vaak een soort van gemakzucht. Ik betrap mijzelf er ook wel eens op. Vaak komt het door de cruisecontrol. Het is heel irritant als de persoon voor je net langzamer rijdt, of nog erger, handmatig gas geeft waardoor de snelheid varieert. Soms duurt het daardoor nog langer omdat de persoon die inhaalt ook opeens weer gaat versnellen.

Wel haal ik in zo'n geval in met de maximum snelheid. Ik ga niet onnodig het verkeer hinderen.
Er zijn maar weinig auto's die perfect 1 snelheid altijd rijden icm heuvels, wind of invoegend verkeer, dat trekt door als een harmonica door het hele verkeer erachter. (klinkt alsof 'handmatig gas geven' een vloek is ofzo).

Reeds van de week nog ver achter een trekker, bizar te zien dat door het remmen het gros achteraan (waar ik reed) tot bijna stilstand komen, terwijl die trekker toch max-snelheid (~40?) bleef rijden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gonadan schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:09:
De plek op de weg voor inhaalacties is de linkerkant. En ook al gebeurd dat niet met het door jou gewenste snelheidsverschil is het niet per definitie zo dat deze persoon niet met de rest van het verkeer bezig is. Sterker nog, ik hou de spiegels in de gaten en versnel waar nodig (tot Vmax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nee, de plek voor inhaalacties is ook zover naar rechts als mogelijk. Dat kan op de meest linker strook zijn maar ook op de op één na rechterstrook. Maar voel je je aangesproken? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zou eerder zeggen zover naar rechts als toegestaan, maar sommigen lijken inderdaad te vinden zover naar rechts als mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gonadan schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:16:
Nee, de plek voor inhaalacties is ook zover naar rechts als mogelijk. Dat kan op de meest linker strook zijn maar ook op de op één na rechterstrook. Maar voel je je aangesproken? ;)
Het is redelijk geaccepteerd dat de inhaalactie aan de linkerkant van het object dat ingehaald gebeurd. Dat jij dat interpreteert als helemaal links op de weg zegt misschien meer over jou. ;)
Inhaalacties aan de rechterkant zijn niet zo geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Anoniem: 145013 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:35:
[...]
Inhaalacties aan de rechterkant zijn niet zo geaccepteerd.
Als ze rechts ingehaald worden dan rijden ze teveel links of in het midden.
Volvo's zijn allergies voor de rechterbaan.
Dan kan je kiezen of twee banen opschuiven naar links of er rechts voorbij tuffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

begintmeta schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:22:
Ik zou eerder zeggen zover naar rechts als toegestaan, maar sommigen lijken inderdaad te vinden zover naar rechts als mogelijk.
Dat is wel een goede nuance inderdaad. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
  • rechts is onder max snelheid, zoals aanhangwagens en vrachtwagens
  • midden is max geijkte snelheid
  • links is boven geijkte snelheid en zolang je niemand in je spiegels ziet naderen
automobilisten die steeds rechts blijven rijden boven de max snelheid en dus continue druk knipperend een inhaalmanoeuvre uitvoeren zijn gevaarlijker omdat ze uit het niets naast of voor je rijden. Het gekke is dat ze denken dat ze juist heel goed rijden. Ik rijd ze graag klem achter een vrachtwagen >:)

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Flatlinernl schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:05:
Mensen die langzamer inhalen vind ik niet zo heel boeiend. Ik hou dan wel even in. Ik rij namelijk wel VMax+ als de ruimte er is. Ik erger me aan onnodig links rijden. Rij zelf zo veel mogelijk rechts en kan me irriteren aan mensen die met een paar honderd meter tussen 2 vrachtwagens links blijven rijden met een snelheid onder VMax. Ga gewoon naar rechts en kom weer naar links als je die volgende vrachtwagen moet inhalen.
Zelfs als je VMax rijdt, vind ik dat je gewoon weer naar rechts moet als er iemand op geringe afstand van je achter je zit, behalve als je die natuurlijk net hebt ingehaald :). Dit moet je ook duidelijk kunnen zien en moeten weten in mijn optiek, als je VMax wil rijden moet je natuurlijk(maar helaas niet vanzelfsprekend) ook gewoon alles zien en op je nemen. Weten hoe hard mensen ongeveer rijen en of iemand die achter je rijdt nu dichter bij komt, verder van je af gaat of gelijk blijft. Wil je VMax(+) rijden zoals ik prima, maar zorgt dat je ook dan niemand tot last bent en je de hele weg en weggebruikers enigszins geanalyseerd hebt.
Gonadan schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:41:
Klopt zeer zeker. Voorheen reed ik een Mitsubishi Carisma, nu een Audi en er vallen mij een aantal zaken op:
• velen gaan sneller opzij
• petjes naast je gaan bij het verkeerslicht altijd volle pijp weg
• sommigen gaan juist bewust niet opzij of komen gewoon naar links

Het lijkt er op alsof je ook meer eigen rechters aantrekt, alsof men denkt dat het voor zo'n asobak op zich wel terecht is als hij eens moet remmen.
Oef zoiets ken ik ook, reed laatst op een 2-baans A weg, waar je 130 mocht, was donker en rustig, ik reed 150(GPS), en er was een of andere vent(in een overigens wel dikke bak) die mij gewoon tot remmen maande omdat die vanuit het niets naar links kwam terwijl er nog niet eens een volgende auto in zicht was. Ik moest remmen tot 130 op de teller en daarna ging hij na 30 seconden pas weer naar rechts.
Anoniem: 145013 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:56:handmatig gas geeft waardoor de snelheid varieert.
Dat snap ik eigenlijk ook niet, oké als je een heuvel krijgt of iets en de weg gaat wat % omhoog of omlaag, kan ik me het voorstellen maar mij is geleerd, zet je voet gewoon iets tegen je bekleding aan(rechterkant van het pedaal pakken en dan heb je gewoon ook iets grip op de bekleding naast je voet(de 'muur') en je gaat echt niet harder of zachter meer.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
PZOOO schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:16:
  • links is boven geijkte snelheid en zolang je niemand in je spiegels ziet naderen
automobilisten die steeds rechts blijven rijden boven de max snelheid en dus continue druk knipperend een inhaalmanoeuvre uitvoeren zijn gevaarlijker omdat ze uit het niets naast of voor je rijden. Het gekke is dat ze denken dat ze juist heel goed rijden. Ik rijd ze graag klem achter een vrachtwagen >:)
:'( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:34
Gelukkig heb ik een grote auto zodat ik toch gewoon naar links kan komen waarna je toch wel opzij gaat (al dan niet vrijwillig ;) ) >:)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
De deuken heb ik al dus succes en help me dat verzekeringsgeld te incasseren.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:12
bouwfraude schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:08:
[...]

Als ze rechts ingehaald worden dan rijden ze teveel links of in het midden.
Volvo's zijn allergies voor de rechterbaan.
Dan kan je kiezen of twee banen opschuiven naar links of er rechts voorbij tuffen.
Die van mij is daar niet allergisch voor hoor :D
Maar heb eerder het idee dat de meeste (dus niet iedereen) leaserijders allergisch zijn voor de rechterbaan. :P

[ Voor 12% gewijzigd door GermanPivo op 06-10-2014 19:08 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We hebben iemand die allergisch is voor de rechtersstrook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Hou dan gewoon je eigen snelheid. ik heb een gruwelijke hekel aan mensen zoals jij. mensen die elkaar expres klem rijden? wat is het nut daarvan?
Rechts is de plek op de weg waar je hoort te rijden. ook al rij je 300km/u. je komt pas naar links als je op je eigen strook niet meer verder kan rijden op jouw snelheid.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

troll
One who posts a deliberately provocative message to a newsgroup or message board with the intention of causing maximum disruption and argument

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 07-10-2014 08:04 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

[list]
Het gekke is dat ze denken dat ze juist heel goed rijden. Ik rijd ze graag klem achter een vrachtwagen >:)
:F

Het gekke is juist dat er mensen zijn zoals jij die denken anderen te moeten opvoeden in het verkeer. En ik durf er gif op in te nemen dat jij ook denkt dat je heel goed rijd.

Het verkeer is een levensgevaarlijke bezigheid en als er toch iets is dat agressie oproept dan is het wel anderen corrigeren.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:38
Het gekke is dat jij juist denkt dat je heel goed rijdt, met je zelfbedachte regeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

80% van de automobilisten vindt van zichzelf dat zij beter dan gemiddeld rijden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Er zijn natuurlijk wel mensen die teveel van strook wisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255129

Ik weet niet of ik een goed chauffeur ben.
Als je het af meet aan aanrijdingen misschien wel, ik heb nog nooit een aanrijding gehad en ik heb mijn rijbewijs (alle categoriën) ruim veertig jaar geleden gehaald. Uiteraard heb ik inmiddels aardig wat kilometers achter me liggen, zowel privé (campertrips in Amerika en Australië en (off-)road trips naar Rusland, Kazakhstan, Tunesië en Marokko, maar ook vakantietrips met caravan - onze huidige caravan heeft al weer meer dan 65.000 km op de 'teller' ) als beroepsmatig.

Mijn gewoonte is om zo veel mogelijk rechts te rijden (ik rij meestal met een snelheid zo rond de 100km/u) en bij inhalen te wachten tot ik ruim gelegenheid heb om dat te doen zonder anderen te hinderen, terwijl ik mijn snelheid zo hoog mogelijk maak tijdens het inhalen.

Na het inhalen ga ik altijd meteen weer naar rechts en geef dat in een vroegtijdig stadium al aan als er tijdens het inhalen van bijvoorbeeld een lange vrachtautocombinatie toch nog verkeer achter me is opgedoken.

Waar ik grote moeite mee heb zijn figuren die relatief hard rijdend - vaak veel harder dan toegestaan - met al van verre lichtsignalen gevend op letterlijk minder dan 5 meter achter me komen rijden.
Dat ze eventueel harder rijden dan toegestaan moeten ze zelf weten, maar op een paar meter gaan bumperkleven, dat schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat.

Die hebben dan ook een probleem want dan gaat mijn inhaalmanoeuvre ineens heeeeell lang duren.
Misschien niet heel netjes van me, maar dat is het van die ander ook niet.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 255129 op 07-10-2014 09:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:04:
troll
One who posts a deliberately provocative message to a newsgroup or message board with the intention of causing maximum disruption and argument
Hier ga ik inderdaad wel van uit, zo dom kom ik ze op de weg nl. maar zelden tegen en op dit forum nog minder :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Anoniem: 255129 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:26:
Mijn gewoonte is om zo veel mogelijk rechts te rijden (ik rij meestal met een snelheid zo rond de 100km/u) en bij inhalen te wachten tot ik ruim gelegenheid heb om dat te doen zonder anderen te hinderen, terwijl ik mijn snelheid zo hoog mogelijk maak tijdens het inhalen.

Na het inhalen ga ik altijd meteen weer naar rechts en geef dat in een vroegtijdig stadium al aan als er tijdens het inhalen van bijvoorbeeld een lange vrachtautocombinatie toch nog verkeer achter me is opgedoken.

Waar ik grote moeite mee heb zijn figuren die relatief hard rijdend - vaak veel harder dan toegestaan - met al van verre lichtsignalen gevend op letterlijk minder dan 5 meter achter me komen rijden.
Dat ze eventueel harder rijden dan toegestaan moeten ze zelf weten, maar op een paar meter gaan bumperkleven, dat schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat.

Die hebben dan ook een probleem want dan gaat mijn inhaalmanoeuvre ineens heeeeell lang duren.
Misschien niet heel netjes van me, maar dat is het van die ander ook niet.
Mensen zoals jou zijn er helaas te weinig.
Mijn dank aan jou als VMax rijder _/-\o_

Inderdaad irritatie opwekken leidt toch nooit tot de snellere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Anoniem: 255129 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:26:
Dat ze eventueel harder rijden dan toegestaan moeten ze zelf weten, maar op een paar meter gaan bumperkleven.
De rest van je verhaal is heel netjes ja, maar dit moet je ook eens van de andere kant bekijken:

In Duitsland is een knippertje een acceptabel teken om aan te geven dat je hard inloopt op je voorganger en een verzoek om even aan de kant te gaan om ingehaald te worden. In NL wordt het helaas gezien als asociaal.

Als je harder blijkt te rijden dan je voorganger, ga je dan hard op de rem en op 2 seconden afstand rijden, of rem je rustig af met het idee dat de voorligger toch ieder moment aan de kant kan gaan, waarna je weer verder kan? (waarbij helaas wel de afstand wat kleiner wordt)

Oh, en als er iemand 2 seconden achter ze rijd, hebben de meeste mensen totaal niet het idee dat die persoon ze wil inhalen, dan gaan ze écht niet aan de kant. Als je wat dichterbij komt, dan komt die hint vaak wel over.

En ja, 5m dr achter is wel écht te dichtbij ja, maar wanneer zie je dat nou? Gelukkig bijna nooit.
ik hou over het algemeen een meter of 30 aan als het druk is, ongeveer een seconde volgafstand dus, meer dan dat gaat vaak echt niet zonder dat er mensen weer tussen duiken.) Dan kijk ik uiteraard wel verder vooruit of er geen gekke dingen gebeuren, als het echt te druk wordt (harmonicaremmen enzo) dan ga ik rechts rijden achter een vrachtwagen.
True schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:16:
Oef zoiets ken ik ook, reed laatst op een 2-baans A weg, waar je 130 mocht, was donker en rustig, ik reed 150(GPS), en er was een of andere vent(in een overigens wel dikke bak) die mij gewoon tot remmen maande omdat die vanuit het niets naar links kwam terwijl er nog niet eens een volgende auto in zicht was. Ik moest remmen tot 130 op de teller en daarna ging hij na 30 seconden pas weer naar rechts.
Dat soort lui heb ik echt geen geduld meer mee, zeker als ik wel gewoon netjes vmaxGPS rijd, en ze met 20+ km/u verschil naar links komen zonder reden.

Dan gebeurt er gewoon dit:

[ Voor 18% gewijzigd door AlexanderB op 07-10-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

AlexanderB schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:30:

Dat soort lui heb ik echt geen geduld meer mee, zeker als ik wel gewoon netjes vmaxGPS rijd, en ze met 20+ km/u verschil naar links komen zonder reden.

[video]
Gezien je filmpjes op YT is het bewaren van je geduld wel erg gezakt naar een dieptepunt..... :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:43

garriej

Ik las ondertieten.

[video]
"o er komt iemand voor mij, laat ik de wet overtreden :+ "

JA het is klote dat ze dat doen(en ik erger me er ook aan). Maar het geeft ook aan dat ze niet op zitten te letten en rechts inhalen gewoon gevaarlijk is, als ze opeens naar rechts komen zonder te kijken, je kunt namelijk niks verwachten van zo'n persoon. Maar wat jij doet is net zo asociaal zo dan niet asocialer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

De rest van je verhaal is heel netjes ja, maar dit moet je ook eens van de andere kant bekijken:

In Duitsland is een knippertje een acceptabel teken om aan te geven dat je hard inloopt op je voorganger en een verzoek om even aan de kant te gaan om ingehaald te worden. In NL wordt het helaas gezien als asociaal.

Als je harder blijkt te rijden dan je voorganger, ga je dan hard op de rem en op 2 seconden afstand rijden, of rem je rustig af met het idee dat de voorligger toch ieder moment aan de kant kan gaan, waarna je weer verder kan? (waarbij helaas wel de afstand wat kleiner wordt)

Oh, en als er iemand 2 seconden achter ze rijd, hebben de meeste mensen totaal niet het idee dat die persoon ze wil inhalen, dan gaan ze écht niet aan de kant. Als je wat dichterbij komt, dan komt die hint vaak wel over.

En ja, 5m dr achter is wel écht te dichtbij ja, maar wanneer zie je dat nou? Gelukkig bijna nooit.
ik hou over het algemeen een meter of 30 aan als het druk is, ongeveer een seconde volgafstand dus, meer dan dat gaat vaak echt niet zonder dat er mensen weer tussen duiken.) Dan kijk ik uiteraard wel verder vooruit of er geen gekke dingen gebeuren, als het echt te druk wordt (harmonicaremmen enzo) dan ga ik rechts rijden achter een vrachtwagen.
Hoe bedoel je, van de andere kant bekijken?
Als je ziet dat iemand met een behoorlijk snelheidsverschil in aan het halen is, dan kun je knipperen wat je wilt (ik heb het niet over een knippertje) maar als diegene op of tegen de max toegestane snelheid zit, dan kan die echt niet eerder naar rechts dan het moment waarop hij veilig voorbij het ingehaalde voertuig is.
En het zal je misschien verbazen maar dat er letterlijk iemand op een paar meter (>5?) achter me komt rijden komt vaker voor dan je denkt. Gelukkig niet dagelijks, wekelijks of maandelijks, maar een keer of 2 -3 per jaar gebeurt het wel. Met mensen die pakweg 15 - 20 meter afstand houden heb ik minder, eigenlijk geen, moeite en meer afstand is alleen maar beter en veiliger.
Ik vind 15-20 meter bij een snelheid van dik 100km/u aan de korte kant, maar nog net acceptabel.

Op onnodig links rijden zul je mij niet kunnen betrappen. Ik kan me mateloos ergeren aan figuren die op de tweede, eventueel derde rijstrook rijden met een relatief lage snelheid en ik zal dat dus zelf ook zeker niet doen, zelfs niet met een snelheid tegen de max toegestane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja, maar wel alleen als iemand links hangt, niet om iemands inhaalactie op te jagen. In Nederland sein ik zelden, als het gebeurt is het omdat iemand onnodig links hangt. Dicht erop zitten gebeurt bij inhalers sowieso zelden, tenzij ze veel te laat naar links komen waardoor ik flink moet remmen. Daarna neem ik wel weer wat afstand.
[video]
Die is mooi voor het zelfreflectietopic. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

[video]
Ik denk dat als ik naar als je andere filmpjes kijkt toch echt ook wat aan je eigen rijgedrag moet gaan werken in plaats van alleen anderen te laten zien dat zij het fout doen. Zoals overstuur op nat wegdek terwijl je dan later achter je ziet dat ze allemaal veel rustiger rijden en bijvoorbeeld rechts een 'voorgooier' inhalen als het toch wel kiele-kiele wordt.
Ik ben dan helemaal met je eens dat het dom en onverstand van ze is, maar dan als je het toch persé moet geef ze dan een handgebaar of lichtsignaal in plaats van de toch al blinde kippen rechts te gaan inhalen.

Verbetering begint bij je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004

DropjesLover

Dit dus ->

[video]
Ik ben blijkbaar een van de weinigen die dit een prima actie vind. Gewoon kalm aan met vmax rondrijden en je door dat soort situaties niet op hol laten brengen, vol in de ankers gaan. Gewoon inschatten en er vlotjes langs. Ja rechts ja. Die andere persoon heeft ook totaal niet gekeken en/of denkt "knipperlicht uit betekend dat ik nu mag gaan". Zo veel lui die ook heel veel te vroeg naar links gaan als ze iemand in willen halen...

Laatste tijd heb ik geregeld de A2, 9, 10 en 12 gereden, man man man. Bakken met ruimte op de meest rechter strook. Middelste strook dicht achter elkaar, niemand die naar rechts gaat om ruimte te creeeren. Dat is toch gewoon nodeloos links rijden, ergo boet-waardig? Als ze daar eens met een onopvallende wagen zouden rijden en iedereen die nodeloos links plakt een mooie foto + boete geven...

[ Voor 8% gewijzigd door DropjesLover op 07-10-2014 14:12 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

DropjesLover schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:11:
[...]

Ik ben blijkbaar een van de weinigen die dit een prima actie vind. Gewoon kalm aan met vmax rondrijden en je door dat soort situaties niet op hol laten brengen, vol in de ankers gaan. Gewoon inschatten en er vlotjes langs. Ja rechts ja. Die andere persoon heeft ook totaal niet gekeken en/of denkt "knipperlicht uit betekend dat ik nu mag gaan". Zo veel lui die ook heel veel te vroeg naar links gaan als ze iemand in willen halen...

Laatste tijd heb ik geregeld de A2, 9, 10 en 12 gereden, man man man. Bakken met ruimte op de meest rechter strook. Middelste strook dicht achter elkaar, niemand die naar rechts gaat om ruimte te creeeren. Dat is toch gewoon nodeloos links rijden, ergo boet-waardig? Als ze daar eens met een onopvallende wagen zouden rijden en iedereen die nodeloos links plakt een mooie foto + boete geven...
Merkt het op de A12 ook altijd, stukje Zoetermeer -- prins clausplein. Wat een ramp is dat, je mag daar een stuk 120 en meestal heb je geluk als je 105 op de teller kan rijden op de volledig linkerbaan... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:49

YellowCube

Wait...what?

vhal schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:48:
[...]

Gezien je filmpjes op YT is het bewaren van je geduld wel erg gezakt naar een dieptepunt..... :X
en er ondertussen van overtuigd zijn dat niet jij, maar de ander een verkeerskneus eerste klas is.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wat ik als probleem met die actie zie is wat als hij alsnog ziet dat je komt en van schrik gauw weer naar rechts stuurt? Toegegeven, de kans is niet heel groot bij dergelijke zombies maar je kunt het nooit meer ontwijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:44

Wokschotel

Op 6 wielen

[...]

[video]
Wat een kneuzenactie van jou.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vind de stelling 'Dan gebeurt er gewoon dit:' wel een teken dat er in iedergeval ruimte is voor wat meer introspectie.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 07-10-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Prima actie in het YouTube filmpje.
Al zou ik het niet doen omdat de ruimte tot de witte wagen wat aan de kleine kant is.
Persoon ging veelste vroeg naar li ks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had van de week nog zo'n " Oooh shit" moment met iemand die naar links uithaalde.
Was een klein personenautootje op de A4. Die reed achter een vrachtauto. Ik was al bezig in te halen en hem tot (denk ik) een meter of 15 genaderd toen iets in zijn rijstijl me deed besluiten om even wat van het gas af te gaan. En ja hoor, mijn voorgevoel had me niet bedrogen.....knipper naar links uit en naar links sturen. Ik kon niet meer naar links omdat ik op de meest linkse rijstrook reed, dus ik ga op de claxon en rem hangen.
Op het allerlaatste moment stuurde hij weer naar rechts. Ik denk niet dat er veel meer dan een meter of anderhalf tussen onze bumpers heeft gezeten.
Dan moet je toch even slikken.
Ik snap dat gedrag niet. Je ziet het ook als lui op de invoegstrook rijden.....hup knipper naar links aan (als ze dat al doen) en naar links sturen. Degene die achterop komt zoekt het maar uit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Smuggler schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:45:
Prima actie in het YouTube filmpje.
Al zou ik het niet doen omdat deruimte tot de witte wagen wat aan de kleine kantt is.
Persoon ging veelste vroeg naar li ks
oftewel, de persoon ging gewoon op tijd en mogelijk zelfs te laat naar links.
Daarnaast, als ik bij het starten van dit filmpje al aan zie komen dat deze persoon mogelijk naar links gaat komen (anticiperen), dan moet je daar gewoon de gepaste maatregel voor nemen (gas los, remmen).
Al het andere is rijbewijs-onwaardig.

[ Voor 28% gewijzigd door YellowCube op 07-10-2014 15:13 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
+1 hierboven, t is ook wat hè, fouten van anderen op moeten vangen. Bovendien vraag ik me serieus af of je wel zo goed situaties in kan schatten als je zelf doet voorkomen als ik zie dat je op een simpel afritje met wat nattigheid en niets anders om je heen je wagen al niet op de weg kan houden en tegen een lantaarnpaal parkeert(die je had gezien en als je gewoon geremd had ipv als f1 coureur snel weer je neus de juiste richting op willen krijgen niet had hoeven raken).

[ Voor 17% gewijzigd door Jay-P op 07-10-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-07 09:53
Ik ben helaas ook genoodzaakt vaak mensen rechts in te halen.
Overigens denk ik dat het met het gevaar wel wat mee valt.
Ten eerste doe ik het alleen als er een vluchtstrook naast ligt en daarbij is het mij nog nooit overkomen dat iemand terug naar rechts ging terwijl ik inhaalde.
Ik hoop altijd maar dat mensen zelf gaan nadenken van "hee ik word ineens rechts in gehaald, hoe komt dat?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Yohost! schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:51:
...
Ik ben wel benieuwd hoe je jezelf in een positie brengt dat je genoodzaakt bent mensen rechts in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

begintmeta schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:53:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe je jezelf in een positie brengt dat je genoodzaakt bent mensen rechts in te halen.
Ik kan maar een heel beperkt aantal situaties bedenken en die betreffen allemaal voorrangsvoertuigen (en daar zou toch al iedereen voor aan de kant moeten gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-07 09:53
Niet zo precies denken jongens! :)
Had er misschien even een smiley bij moeten zetten.

Ik denk dat iedereen het behoorlijk irritant vind als er in hun ogen iemand onnodig voor je komt rijden.
Hoe een ieder daarmee om gaat is natuurlijk verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Maar ik vind het wel opvallend dat de een schrijft: 'Dan gebeurt er gewoon dit', de ander 'Ik ben helaas ook genoodzaakt'. Allemaal passief en controle externaliserend geformuleerd. Alsof men zijn verantwoordelijkheid afschuift...

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 07-10-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:06
YellowCube schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:11:
[...]
oftewel, de persoon ging gewoon op tijd en mogelijk zelfs te laat naar links.
Daarnaast, als ik bij het starten van dit filmpje al aan zie komen dat deze persoon mogelijk naar links gaat komen (anticiperen), dan moet je daar gewoon de gepaste maatregel voor nemen (gas los, remmen).
Al het andere is rijbewijs-onwaardig.
De persoon die naar links ging had meer dan 2 autolengtes de tijd om te wachten met zijn actie. Hij had daarmee sneller verkeer voor kunnen laten gaan. Zeker gezien zijn snelheidsverschil minimaal was en ander verkeer al vlakbij was. Zijn actie was te vroeg. Je zou het kunnen scharen onder verkeer hinderen.

Ik zou ook wel rechts hebben willen inhalen (of ik dat ook gedaan zou hebben, weet ik niet).

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:52

Gé Brander

MS SQL Server

SPee schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:42:
[...]
De persoon die naar links ging had meer dan 2 autolengtes de tijd om te wachten met zijn actie. Hij had daarmee sneller verkeer voor kunnen laten gaan. Zeker gezien zijn snelheidsverschil minimaal was en ander verkeer al vlakbij was. Zijn actie was te vroeg. Je zou het kunnen scharen onder verkeer hinderen.

Ik zou ook wel rechts hebben willen inhalen (of ik dat ook gedaan zou hebben, weet ik niet).
Dat mensen fouten in het verkeer maken geeft je niet het recht om dan maar de wetten die hier gelden ook te overtreden. De een was te hard aan het rijden de ander aan het hinderen. Maakt niet uit vanuit wie je het bekijkt.

Als de persoon die ging inhalen de snelheid van de ander verkeerd heeft ingeschat (fout maken) dan moet je daar als "te hard-rijder" (waar je bewust voor kiest) maar rekening mee houden dat dat kan gebeuren en beter anticiperen op wat er allemaal fout kan gaan in het verkeer.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
Smuggler schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 07:58:
[...]
Rechts is de plek op de weg waar je hoort te rijden. ook al rij je 300km/u. je komt pas naar links als je op je eigen strook niet meer verder kan rijden op jouw snelheid.
Welja..Ik houd mijn eigen snelheid op de linkerbaan, wie zegt dat ik dat niet doe, het gaat om die irritante rechtsrijders die continue met inhaalmanoeuvres bezig zijn. Je zult er eens achter rijden, dat stomme geknipper van links naar rechts, even irritant als een mistlicht..Duss..omdat mijn snelheid constant is en die van hun niet rijden ze zichzelf klem achter langzaam rijdend verkeer. Ik rijd gewoon gemiddeld sneller, beter en al 15 jaar schadevrij. Ik had in 2014 overigens maar twee boetes voor 6 km te snel, dat zegt voldoende :)

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

PZOOO schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:04:
[...]

Welja..Ik houd mijn eigen snelheid op de linkerbaan, wie zegt dat ik dat niet doe, het gaat om die irritante rechtsrijders die continue met inhaalmanoeuvres bezig zijn. Je zult er eens achter rijden, dat stomme geknipper van links naar rechts, even irritant als een mistlicht..Duss..omdat mijn snelheid constant is en die van hun niet rijden ze zichzelf klem achter langzaam rijdend verkeer. Ik rijd gewoon gemiddeld sneller, beter en al 15 jaar schadevrij. Ik had in 2014 overigens maar twee boetes voor 6 km te snel, dat zegt voldoende :)
Mijn snelheid is gewoon constant hoor... Helaas door lutsers die dus banen bezet houden moet ik wel de hele tijd heen en weer schuiven...

1,5 week geleden zat ik met mn zusje en dr vriend in de auto, mn zusje reed. Voor het eerst in jaren, dat wel. Ze lette totaal niet op wat er achter haar gebeurde en was er ook niet van gediend wanneer dr vriend en ik haar er op attendeerden wanneer ze echt al een tijdje een baan naar rechts op kon schuiven. Helemaal leip werd ze toen ze links reed, een auto hard achterop kwam rijden (want zij reed nauwelijks 110), ging kleven en uiteindelijk 2 banen verderop haar rechts voorbij ging.
0,0 zelfreflectie, geen aandacht, niet kijken, niet inschatten en niet doorrijden. En er ook niet van (willen) leren. Geen idee waarom. Was wel een eye-opener voor de andere lui die ook zo rijden. Wat doe je er aan... niks. Helaas heb je er maar een paar van nodig om een paar 100 auto's te hinderen...

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
SPee schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:42:
[...]
Zijn acte was niet te vroeg aangezien zijn afstand tot de witte auto al +/- 2 secondes is. Als er dus niemand aan was gekomen was hij prima op het goede moment opzij gegaan. Wat hij echter verkeerd deed is dat hij even gas los had moeten laten en wachten met opzij komen omdat er dus wel iemand aan kwam.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-07 21:30
Yohost! schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:51:
Same here, alleen verschilt dat per voertuig waarmee ik op dat moment op pad ben.

De volgorde van mijn inhaalacties aan de rechterkant: Honda CBR1000RR - vaak, Citroen DS3 - soms/zelden, Citroen C3 - nooit.

Ik blijf me verbazen over de oogkleppen op de linkerbanen. Goed, ik zit officieel fout met mijn actie maar wanneer iemand 10 auto's voor zich heeft op de linkerbaan dan zit je ook niet goed.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
[...]

Als je dat heel consistent doet zoals je het hier beschrijft, dan kan je erop wachten dat je er een bekeuring voor krijgt: het mag namelijk niet. Zijn er nog andere verkeerregels die je lastig vindt en daarom negeert? Steeds maar stoppen voor die verdraaide stoplichten: niks voor jou? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Welja..Ik houd mijn eigen snelheid op de linkerbaan, wie zegt dat ik dat niet doe, het gaat om die irritante rechtsrijders die continue met inhaalmanoeuvres bezig zijn. Je zult er eens achter rijden, dat stomme geknipper van links naar rechts, even irritant als een mistlicht..Duss..omdat mijn snelheid constant is en die van hun niet rijden ze zichzelf klem achter langzaam rijdend verkeer.
Ik rij ook een constante de snelheid van 110km/h op de linkerbaan. Dus dat is niet hinderlijk volgens jouw theorie. :D

De regels in Nederland is zoveel mogelijk rechts rijden. Dus als er ruimte is ga je gewoon naar rechts.

En oh, ik had afgelopen jaar 0 bekeuringen, dus ik weet het nog beter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

[...]

Mijn tante van 70 rijdt als een van die irritante rechtsrijders zoals jij ze beschrijft. Al 40 jaar geheel schadevrij en zonder bekeuringen. Volgens jouw maatstaven dus een ontzettend goede chauffeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]
Ik rijd gewoon gemiddeld sneller, beter en al 15 jaar schadevrij.
Net als 80% van de rijders vind dat ze beter rijden. Dit geeft al aan dat het helaas veelal aan zelfkennis op de weg ontbreekt.
Ik had in 2014 overigens maar twee boetes voor 6 km te snel, dat zegt voldoende :)
Ik had er geen (al meerdere jaren trouwens) dus bij deze rijd ik beter dan jou (ten minste volgens jouw redenatie)

Je plaats op de weg is rechts of je nu constant rijdt of niet. Daarnaast is een knipper ook verplicht ook al vind jij dat een irritant ding. Mij klinkt jouw verhaal als dat je zo'n typische rijder bent met oogkleppen op die vind dat hij zelf alles goed doet en vooral geen rekening houdt met anderen (niet knipperen want dat is irritant, links blijven hangen want dat is makkelijker).

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-07 11:17
Het maakt allemaal niet uit wat iedereen vind van links rijden. Wettelijk is het verplicht om op de baan altijd rechts aan te houden indien mogelijk ! Enkel voor inhaalmaneuvres mag je naar links.

Als het dus mogelijk is om rechts in te halen zijn de mensen die links rijden in fout, deze moesten immers al lang rechts rijden op deze moment...(En dan zouden ze ook niet rechts ingehaald kunnen worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-07 19:28

Barrycade

Through the...

DropjesLover schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:12:
[...]

Mijn snelheid is gewoon constant hoor... Helaas door lutsers die dus banen bezet houden moet ik wel de hele tijd heen en weer schuiven...

1,5 week geleden zat ik met mn zusje en dr vriend in de auto, mn zusje reed. Voor het eerst in jaren, dat wel. Ze lette totaal niet op wat er achter haar gebeurde en was er ook niet van gediend wanneer dr vriend en ik haar er op attendeerden wanneer ze echt al een tijdje een baan naar rechts op kon schuiven. Helemaal leip werd ze toen ze links reed, een auto hard achterop kwam rijden (want zij reed nauwelijks 110), ging kleven en uiteindelijk 2 banen verderop haar rechts voorbij ging.
0,0 zelfreflectie, geen aandacht, niet kijken, niet inschatten en niet doorrijden. En er ook niet van (willen) leren. Geen idee waarom. Was wel een eye-opener voor de andere lui die ook zo rijden. Wat doe je er aan... niks. Helaas heb je er maar een paar van nodig om een paar 100 auto's te hinderen...
Tuurlijk het lag alleen maar aan je zusje...Als er 2 van die zelfvertrouwen afschietende augurken in je auto zitten zit je ook niet meer zo lekker in de auto hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
boskantman schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:39:
....
Als het dus mogelijk is om rechts in te halen zijn de mensen die links rijden in fout, deze moesten immers al lang rechts rijden op deze moment...
Als mensen fatsoenlijk afstand houden bestaat theoretisch vaak ruimte om rechts in te halen, behalve als de snelheid heel laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Barrycade schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:43:
[...]

Tuurlijk het lag alleen maar aan je zusje...Als er 2 van die zelfvertrouwen afschietende augurken in je auto zitten zit je ook niet meer zo lekker in de auto hè?
En draai het eens om:
Zeg Dropjeslover. Je mag hier maar 100.
Zit eens niet zo dicht op je voorganger
Je rijdt wel een beetje wild

Er is sowieso niks irritanters dan mensen die "mee gaan rijden"

[ Voor 41% gewijzigd door YellowCube op 08-10-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-07 11:17
begintmeta schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:49:
[...]

Als mensen fatsoenlijk afstand houden bestaat theoretisch vaak ruimte om rechts in te halen, behalve als de snelheid heel laag is.
Ergens tussen gaan terwijl deze mensen gewoon afstand houden is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Ik heb het meer over de volgende situatie

-----------------------------------
V...................................... V
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
............A90..........A............
- - - - - - - - - - - - - - - -- - - - -
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
---------------------------------------------

A90 is een auto die maar nauwelijks sneller rijd als de vrachtwagens rechts
A zijn gewone auto's die een normale snelheid hebben.
V zijn de vrachtwagens

Een situatie die ik dagelijks mee maak, de auto's op het middelste vak willen niet tussen de vrachtwagens rijden want als ze deze willen voorbijgaan, laat niemand ze nog tussen op het middelste vak.
De linkervak rijdens blijven maar links rijden want naar het midden gaan moeten ze dadelijk weer terug.

Beste situatie is:
V..............A90..............V
A. A. A. A. A. A. A. A. A
S.....S.....S..... S..... S..... S
En zodra de vrachtwagens voorbij zijn.
A..A.. A.. A.. A.. A.. A.. A.. A
A.....A.....A..... A..... A.....A
S.....S..........S....................S

S zijn de snelheidsmaniakken... Of voor wie de auto voor hun net iets te traagt rijd voor hun snelheid en ze deze dus kunnen voorbijsteken (langs links).Maar zoals je ziet is het de bedoeling dat rechts de auto's en vrachtwagens staan (met een goede afstand) en hoe meer naar links hoe minder auto's je mag tegenkomen. Rechts moet namelijk eerst optimaal opgevuld zijn zodat links enkel gebruikt word voor voorbijsteken.

[ Voor 20% gewijzigd door boskantman op 08-10-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:28
Anoniem: 255129 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:07:
Ik had van de week nog zo'n " Oooh shit" moment met iemand die naar links uithaalde.
Was een klein personenautootje op de A4. Die reed achter een vrachtauto. Ik was al bezig in te halen en hem tot (denk ik) een meter of 15 genaderd toen iets in zijn rijstijl me deed besluiten om even wat van het gas af te gaan. En ja hoor, mijn voorgevoel had me niet bedrogen.....knipper naar links uit en naar links sturen. Ik kon niet meer naar links omdat ik op de meest linkse rijstrook reed, dus ik ga op de claxon en rem hangen.
Op het allerlaatste moment stuurde hij weer naar rechts. Ik denk niet dat er veel meer dan een meter of anderhalf tussen onze bumpers heeft gezeten.
Dan moet je toch even slikken.
Ik snap dat gedrag niet. Je ziet het ook als lui op de invoegstrook rijden.....hup knipper naar links aan (als ze dat al doen) en naar links sturen. Degene die achterop komt zoekt het maar uit......
Zo'n gevalletje had ik afgelopen week ook in Duitsland, maar dan een tikkeltje erger. Het waren 3 rijstroken, de persoon in kwestie reed op de middelste baan met ik denk 120 km/h. Ik reed links met ergens tussen de 170 en 200 km/h (ja het was daar toegestaan en het verkeer liet het toe). Ik had ook al zo'n donkerbruin vermoeden dat ie iets ging doen dus liet het gas wat los en jawel hoor; meneer schoot naar links, ik vol in de ankers (nog altijd 15+ meter afstand over uiteindelijk), hij haalt een auto in en schiet daarna direct vol over 3 rijstroken naar rechts, de afslag af :P |:( De bestuurder schrok er zelf volgens mij ook wel van en ik moest er eerlijk gezegd wel om lachen, aangezien zijn actie echt nutteloos was. Echter, voor hetzelfde geld had ik het niet voelen aankomen en dan moet je echt een noodstop maken. Ach ja, ik wist in ieder geval dat mijn remmen het nog prima deden.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
YellowCube schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:49:
[...]

Als het gaat om kleinigheidjes wel maar zoals Dropjeslover beschrijft klinkt het alsof het ronduit gevaarlijk weggedrag is (vooral omdat andere weggebruikers er flink geïrriteerd van raken en dat kan linke soep worden). Ik zou zeggen tegen m'n zusje: ik rij voortaan zelf wel want jij kan het duidelijk niet. Ik ga niet in de bijrijdersstoel zitten zweten, wachtend op m'n einde. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

YellowCube schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:49:
[...]

En draai het eens om:
Zeg Dropjeslover. Je mag hier maar 100. Rij ik ook (haar vriend reed verder met ~150km/u, duitse platen :P )
Zit eens niet zo dicht op je voorganger Moet ie maar aan de kant gaan
Je rijdt wel een beetje wild Ik weet dat ik dat niet doe

Rechts is je plaats op de weg. Ook als ze op een 3 baans weg helemaal links reed en rechts helemaal vrij was ging ze nog maar echt wazig per baan opschuiven... Omdat wij zeiden dat ze echt wel nog een baan op kon schuiven. Eerste hint was dus niet voldoende. Gewoon geen inzicht, niet opletten, niets zien.

Overigens, hier 10 jaar rijbewijs, schadevrij (iig in normale verkeerssituaties), 3 boetes ofzo (waarvan 2 rustig met het verkeer mee rijden waren...).
Cyphax schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:53:
[...]

Als het gaat om kleinigheidjes wel maar zoals Dropjeslover beschrijft klinkt het alsof het ronduit gevaarlijk weggedrag is (vooral omdat andere weggebruikers er flink geïrriteerd van raken en dat kan linke soep worden). Ik zou zeggen tegen m'n zusje: ik rij voortaan zelf wel want jij kan het duidelijk niet. Ik ga niet in de bijrijdersstoel zitten zweten, wachtend op m'n einde. :P
Mja, dan leert ze het ook nooit he... Pas na 10.000km ofzo heb je een beeeeetje verkeersinzicht.
We reden van Utrecht naar Maastricht, 1x gingen we ook er bijna aan. Die redelijk scherpe bocht bij de ring Eindhoven ging ze, op de linker baan, vol met 120km/u in. Was dat het nogal een stug afgeveerde auto was en er ruimte was op links, maar haar vriend en ik kregen toch wel een hardverzakking :/

[ Voor 32% gewijzigd door DropjesLover op 08-10-2014 12:37 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:52

Gé Brander

MS SQL Server

De grootste oorzaak is gewoon het gebrek aan inzicht door veel mensen. En natuurlijk de overschatting van onze eigen rijcapaciteiten. Mensen maken nu eenmaal fouten, jij en ik en iedereen. Het gebrek aan inlevingsvermogen en elkaar het licht in de ogen gunnen maakt dat de openbare weg een plaats is van het recht van de sterkste.

Ik ben afgelopen jaar wat rustiger gaan rijden. Meer bewust opletten op de weg. Het is vrij makkelijk om dat te doen. Scheelt heel veel frustratie en stress.

Afgelopen week nog een voorbeeld meegemaakt van het licht in de ogen niet gunnen. Als er ingevoegd moet worden van twee naar een baan is er een heel simpel iets dat heet ritsen. Dat lijkt toch steeds weer iets heel moeilijks te zijn omdat er het licht in de ogen niet gegund wordt én er niet verder gekeken wordt dan 1 auto voor ons. Ik liet wat ruimte tussen mijn voorligger en mij zodat hij netjes voor de auto kon invoegen en er een auto tussen kon en ik verwachtte gewoon dat de persoon daarachter ook gewoon op die manier zou rijden. Verkeerd gedacht natuurlijk. Gewoon pal op zijn voorligger hangen en mij er niet tussen willen laten. Hier ging ik dan weer de fout in om gewoon door te drukken en mijn plekje op te 'eisen' terwijl ik gewoon zou moeten denken: "Wat ben jij een sneu ventje! Ik pak de plek achter jou wel..." Helaas heb ik me hier misdragen omdat een ander mij er niet tussen wilde laten zoals het het beste zou zijn... Soms komt dat gevoel gewoon naar boven. Bij iedereen. Geen excuses maar gewoon een constatering.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DropjesLover schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:35:
Die redelijk scherpe bocht bij de ring Eindhoven ging ze, op de linker baan, vol met 120km/u in. Was dat het nogal een stug afgeveerde auto was en er ruimte was op links, maar haar vriend en ik kregen toch wel een hardverzakking :/
Die vlak na Best bedoel je? Die is prima met 120 te doen hoor :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Hooglander1 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:48:
[...]

Die vlak na Best bedoel je? Die is prima met 120 te doen hoor :P
Nee, verderop, bij de Hocht volgens mij. Achja, er naast is het ziekenhuis :')

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
Gé Brander schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:43:
"Wat ben jij een sneu ventje! Ik pak de plek achter jou wel..."
Het leuke daar is vaak dat de auto ervóór (dus waar dat sneue ventje bij op de bumper zit) het vaak heel goed in de gaten heeft, en een gat laat vallen voor jou.

Sneue ventje laat je er niet tussen en het netto resultaat is dat je er alsnog (ergens :P ) vóór zit 8)7

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

DropjesLover schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:53:
[...]

Die staat daar niet voor niks natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paul schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:07:
[...]
Het leuke daar is vaak dat de auto ervóór (dus waar dat sneue ventje bij op de bumper zit) het vaak heel goed in de gaten heeft, en een gat laat vallen voor jou.

Sneue ventje laat je er niet tussen en het netto resultaat is dat je er alsnog (ergens :P ) vóór zit 8)7
Och je laat je wel eens verleiden....
Al weer een tijdje geleden, ringweg bij Eindhoven. Druk verkeer, niet echt file maar wel dik stroperig. De rijbaanversmalling wordt al lang van te voren aangegeven waar het van 5 naar 4(?) gaat.
Er wordt keurig geritst. Ik zit al een stukje naast het verdrijvingsvlak als ik via de achteruitkijkspiegel een forse auto met daarop een stervormig embleem langs de hele rij zie rijden en die doorzet tot op het verdrijvingsvlak en het nog redt om naast mij te komen rijden hoewel ik al bij het einde van het verdrijvingsvlak rij.
Die meneer kon dus kiezen, of de vangrail of mijn auto of op de rem. Met veel misbaar, opgestoken middelvinger en claxonneren, koos hij voor de rem.
Ik heb niet gezien hoe lang het duurde voor hij verder kon, want achter mij sloot iedereen krap aan en hij kreeg - zo lang ik hem nog kon zien - geen kans er tussen te komen.
Dat lok je dan zelf wel aardig uit denk ik door je zo asociaal te gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-07 15:18
[...]

Hoezo? Als zij als een debiel rijdt en zij zeggen daar iets van, omdat ze zich niet aan de regels houdt (je moet naar rechts wanneer daar ruimte voor is), zijn zij dan verkeerd?
Mijn schoonmoeder is er ook zo een. Kan echt voor geen ene meter anticiperen, rijdt soms op een tweebaansweg in de bocht gewoon in het midden van de twee banen, rijdt door een rood stoplicht middenin de stad omdat ze het allemaal niet zo in de gaten had. Echt waar, elke keer als ik bij haar in de auto zit houd ik mijn hart vast (en mijn muil maar dicht...). Dronk ik een keer één biertje en moest ik 4 uur later naar huis rijden, gelijk commentaar, "je hebt wel gedronken hè". Nou, het lag op het puntje van mijn tong om te roepen dat ik waarschijnlijk met 12 bier nog steeds fatsoenlijker rijd dan zij, maar ik heb het maar niet gezegd :X
Bij sommigen heeft het totaal geen zin om ze aan te spreken op hun rijstijl omdat ze simpelweg niet kùnnen inzien wat ze fout doen, of het niet kùnnen veranderen wegens gebrek aan weetikveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
DropjesLover schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:53:
[...]

Nah, daar zijn ze ook niet scherp. Daar kan je ook met gemak met meer dan 120km/u de bocht nemen :+.
Er is eigenlijk maar 1 bocht die je niet met 120km/u kan nemen, en dat is dat onding van de N2 naar de tilburgseweg.
[...]

Lolwut. Men probeert de bestuurder te attenderen op iets dat niet goed gaat en dan ben je een 'zelfvertrouwen afschietende augurk'.
Soms vraag ik mij af hoe sommige mensen een rijbewijs hebben kunnen halen. Accepteerde ze het wel van een instructeur? Dat is natuurlijk anders want die is er voor opgeleid en goed in en veel ervaring en blaaaaaaat

Als ik bij zo iemand in de auto zou zitten zou ik ook zeggen dat ie wel eens naar rechts mag gaan, diegene brengt de passagiers ook in gevaar. Mede door te traag te rijden op de linker strook wordt ze rechts ingehaald. Wat als ze opeens naar rechts gaat terwijl ze daar wordt ingehaald?

[ Voor 52% gewijzigd door Napo op 09-10-2014 14:40 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste