Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:01
Windows Defender zit er al in ;)

Verwijderd

En dat is een betrouwbare virusscanner ?

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:53
prutser001 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 19:10:
[...]

Welk moederbord/netbook/notebook - type/model etc heb je dan?

GMA kent vele verschillende types/modellen.

b.v. voor de Atom 2550 zijn er geen (officiele) 64 bit drivers.
Aha oke, excuses dat het zo lang geduurt heeft
het gaat om een HP G72
Intel i3 M350 @ 2.27 Ghz
XF110EA#ABH
G72-b10SD

Check dit en help mee!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:58
Sjah schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:35:

@Segil: dat had ik ook vlak na install , maar W7 heeft dat gerepareerd, dat die enkel het W7 optiemenu laat zien. Moet wel zeggen dat er verschil is tussen jouw en mijn setup is, ik heb W10 in een VHD op C:\vhd ( op die c:\ draait verder W7) gestopt. Misschien dat het bij jou moeilijker ligt.
quote mezelf even, vanwege onvolledigheid: @Segil>>> ik had er niet bijverteld, dat die het weer goed deed, sinds ik voor W7 als 1e bootoptie had gekozen. Kans dat het bij jou ook zo werkt lijkt groot. Kortom ik heb W7 bootmenu sinds ik voor W7 koos.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:36
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:21:
[...]

Deze zit er al in vanaf in ieder geval Windows 7 en waarschijnlijk al eerder.

Het is misschien niet de beste scanner, maar zeker goed. Of je moet heel onverstandig omgaan met het internet, maar dan is elke virusscanner onvoldoende...

Er komen bijna dagelijks updates binnen. Kijk maar eens in het control panel bij Windows Defender...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Hmm ok heb hem geïnstalleerd en alles lijkt ok volgens win is hij geactiveerd dus das cool

Windefender ziet er inderdaad goed uit ik test het wel .

Maar als ik de taskbar vergroot en aanpas aan mijn wensen dan is die na een reset weer terug bij af :)

Nu EVE ONLINE ff installeren hopelijk werkt het :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2014 21:52 ]

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Enige wat ik mis in Windows Defender en wat wel in Microsoft Security Essentials zat is een periodieke scan en een traybar icon met de actuele status van Windows Defender.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Sjah
Mis wel meer in Def., scant die wel realtime je inkomende (Thunderbird) mail?

Verwijderd

Eve online werkt maar geeft een error melding bij het afsluiten . Geen probleem dus

Vind het geheel wel langzamer geworden

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2014 23:00 ]

Verwijderd

eset nod32 antivirus werkt hier primma heb een trial 30 dagen versie .

Volgens computer totaal is windows def geen virusscanner .

HMMM Yahoo Messenger en Eve online gaan steeds offline terwijl mijn YouTube filmpje gewoon doorloopt .

Iemand anders met dit ?

Kan geen lan drivers installeren omdat er volgens de driver geen intel lan controller is :(

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/501x383q90/r/674/OI53qX.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 06:24 ]

• redecal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-11 08:59
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:41:

HMMM Yahoo Messenger en Eve online gaan steeds offline terwijl mijn YouTube filmpje gewoon doorloopt .

Iemand anders met dit ?

Kan geen lan drivers installeren omdat er volgens de driver geen intel lan controller is :(

[afbeelding]
avast is een goeie gratis scanner, avg wordt ook veel gebruikt maar die zet een tekst in je uitgaande email (want gratis en reclame) om die reden heeft avast mijn voorkeur (al gebruik ik nu zelf de laatste tijd defender en dat gaat ook prima)

dan je lan controller: heb je de laatste chipset drivers van je moederbord al als eerste geinstalleerd? als die namelijk niet goed geinstalleerd zijn, kan het zijn dat bepaalde hardware aangesloten op je moederbord niet (goed) herkend wordt.

Verwijderd

Ja alles is prima geïnstalleerd .

Ik vermoed dat Yahoo de boosdoener is want nu ik die niet meer mee laat starten met windows en dus standaard uitstaat lijkt het goed te gaan .

Thanks voor de tips

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:46:
Ben op zoek naar virus scanner die gegarandeerd werkt in win 10 PL help ..

Mijn Norton antivirus zal zeker nog 6 maanden niet werken volgens Norton support .
Werkt Windows Defender niet in deze preview?

[..]
Dan heeft Computer Totaal het onjuist. Zie ook deze pagina. Vanaf Windows 8 is Windows Defender ook een virusscanner.
De ingebouwde versie van Windows Defender in Windows 8 is uitgebreid met de antivirusfunctionaliteit van Microsoft Security Essentials, en is daarmee een volwaardige antimalwaretoepassing.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:51
Paar bugs so far:

Ik kan Intel RST niet installeren... in de log wordt wel getoond dat de juiste hardware id's gevonden worden, en de OS check is ook in orde... desondanks kapt de installatie ermee. Een handmatige installatie van de inf file werkt ook niet. Dan maar de default Microsoft AHCI driver gebruiken.

Als ik de desktop icons inschakel voor "my computer" en "My documents", dan komen naar verloop van tijd ineens meerdere kopiëen van de "my computer" icons op de desktop. Als ik dan eentje verwijder, verdwijnen ze allemaal... visual bug?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

segil schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:40:
Paar bugs so far:

Ik kan Intel RST niet installeren... in de log wordt wel getoond dat de juiste hardware id's gevonden worden, en de OS check is ook in orde... desondanks kapt de installatie ermee. Een handmatige installatie van de inf file werkt ook niet. Dan maar de default Microsoft AHCI driver gebruiken.

Als ik de desktop icons inschakel voor "my computer" en "My documents", dan komen naar verloop van tijd ineens meerdere kopiëen van de "my computer" icons op de desktop. Als ik dan eentje verwijder, verdwijnen ze allemaal... visual bug?
Vreemd met een update van Win7 naar 10 is RST bij mij wel geinstalleerd.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Sjah

Al geprobeerd met snelkoppeling naar de installer, in die snelkoppeling dan voor W7 compatibiliteit kiezen. Want ja, dat werkt zelfs soms voor drivers install.

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:58:
[...]

Al geprobeerd met snelkoppeling naar de installer, in die snelkoppeling dan voor W7 compatibiliteit kiezen. Want ja, dat werkt zelfs soms voor drivers install.
Ja dan krijg ik een melding over winnt niet compatibel of zo Iniedergeval ook een error.

Maar probleem is opgelost Yahoo Messenger disconect steeds en sleept dan eve online mee :)

Gewoon niet tegelijk gebruiken dus.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Kan ik ook een upgrade doen van mijn windows 7 naar windows 10 in een dual boot?
Heb nu alleen windows 7 draaien, maar wil graag 10 testen. Weet dat je kan upgraden naar 10, maar liefste dan in een dual boot.

• Sjah
Zijn meerdere guides voor, dit is er 1 >> http://www.howtogeek.com/...s-10-with-windows-7-or-8/

Bevalt die je niet, zoek dan eens naar dualboot windows 7 and 8, want 8 kan je zo zien als 10.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:46
G.Scholtens schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:25:
Kan ik ook een upgrade doen van mijn windows 7 naar windows 10 in een dual boot?
Heb nu alleen windows 7 draaien, maar wil graag 10 testen. Weet dat je kan upgraden naar 10, maar liefste dan in een dual boot.
Heel kort: ja dat kan.

1. Als je geen extra schijf/partitie hebt die je kunt gebruiken, moet je via schijfbeheer je huidige schijf verkleinen (zodat je ruimte maakt voor een nieuwe partitie waar Windows 10 geïnstalleerd kan worden).
2. Reboot naar installatie DVD of USB.
3. Kies voor advanced installation o.i.d. en installeer Windows 10 op de nieuwe partitie.

Hoppa, dual boot.

Weer verwijderen?

1. Boot naar Windows 7.
2. Verwijder de Windows 10 schijf/partitie.
3. Vergroot de Windows 7 partitie, zodat je weer al je schijfruimte beschikbaar hebt.

• G.Scholtens
barrymossel schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:00:
[...]

1. Als je geen extra schijf/partitie hebt die je kunt gebruiken, moet je via schijfbeheer je huidige schijf verkleinen (zodat je ruimte maakt voor een nieuwe partitie waar Windows 10 geïnstalleerd kan worden).
3. Kies voor advanced installation o.i.d. en installeer Windows 10 op de nieuwe partitie.

Hoppa, dual boot.

Weer verwijderen?

1. Boot naar Windows 7.
3. Vergroot de Windows 7 partitie, zodat je weer al je schijfruimte beschikbaar hebt.
Thnx ga ik dat morgen even testen

• Sjah
[...]

1. Boot naar Windows 7.
OT: dit hoeft niet altijd goed te gaan, kans dat je systeem niet meer boot. Tot je reparatie opstartsector met de Win 7 DVD hebt gedaan, of manueel via BCDedit. Maar misschien gaat het gelijk goed, wie weet.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:03

RayNbow

Kirika <3

[...]

Waarom? Je kunt sinds Windows 8 booten vanaf een virtuele hard disk.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• barrymossel
Kan ook...
Sjah schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:17:
[...]

OT: dit hoeft niet altijd goed te gaan, kans dat je systeem niet meer boot. Tot je reparatie opstartsector met de Win 7 DVD hebt gedaan, of manueel via BCDedit. Maar misschien gaat het gelijk goed, wie weet.
Ging hier vanochtend prima.

• Swerfer
Ik moet sinds Windows 10 steeds als ik weer naar een website ga met Internet Explorer waar ik eerder ben geweest de pagina refreshen. Ik heb al gezocht naar cache instellingen, echter (nog) niets gevonden wat het probleem oplost.

Hebben meer mensen hier ook last van?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik vind dat widows tien nu niet zo veel verschil geeft van acht behalve dan het homescreen, wat ik eigenlijk nog wel een beetje handig vond, eigenlijk dus een beetje zoals windows vista en 7, maar dan zal er intern wel heel veel verandert zijn, maar ik vind de nieuwe achtergrond wel mooi en sommige dingen vind ik dan toch ook heel tof zoals dus het nieuwe beter geupdate dingie waarvan ik de naam ben vergeten, en ook mijn favoriet van windows 8 hyper-v, wat hier nu ook weer heel mooi in terugkomt, loop het wel in een hyper-v want wil nog niet al mijn gegevens kwijt zijn...

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Heeft iemand Windows 10 al draaien op een Surface Pro 2/3? En wat zijn de ervaringen? Zit er aan te twijfelen om hem daar even op te testen..

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:48
offtopic:
Ik boot al een jaar of wat alles van VHDX incl. "primaire" OS.
Zo kun je makkelijk je disks manipuleren omdat alles file based is.
Qua snelheid merk ik geen verschil t.o.v. een "native" boot.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Swerfer
NeP2013 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:55:
Heeft iemand Windows 10 al draaien op een Surface Pro 2/3? En wat zijn de ervaringen? Zit er aan te twijfelen om hem daar even op te testen..
Ik heb Windows 10 op mijn SP3 staan. Mijn bevindingen:

- Stabiel
- Goede multiscreen support
- Ik mis fullscreen apps (is een nog een Windows 10 ding, niet specifiek SP3)
- De stylus werkt, maar enkel klik voor Onenote of dubbelklik voor screenshot werkt niet
- Af en toe rare bugs, maar dat is weer een Windows 10 ding en niet SP3 specifiek

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

kraades schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:29:
[...]

offtopic:
Werkt bitlocker dan wel? Ik dacht van niet maar kan het mis hebben natuurlijk.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• NeP2013
Swerfer schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:39:
[...]

- Stabiel
- De stylus werkt, maar enkel klik voor Onenote of dubbelklik voor screenshot werkt niet
- Af en toe rare bugs, maar dat is weer een Windows 10 ding en niet SP3 specifiek
Klinkt goed, heb een SP2 en wil het graag proberen. Gewoon een upgrade gedaan met USB?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Windows 10 denkt dat ik een touchscreen heb, is dat een feature of een bug?
Is wel in VMware.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:28
VM dingetje.
In je .vmx moet je even
code:
1
touchscreen.vusb.present = "FALSE"

op false zetten.

There is no place like 127.0.0.1

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

VMware reset het alleen zodra de guest is opgestart.
Zou er ergens in Windows 10 een disable mogelijkheid zijn voor touchscreens?

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Swerfer schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:39:
[...]

- Stabiel
Ik sluit mij hier ook bij aan. Het draait stabiel op mijn productie SP3. Full Screen Apps heb je wel, via de nieuwe 'opties' kun je het selecteren...maar dat moet je iedere keer opnieuw doen. Wel heb ik een paar punten (dat zijn denk ik Windows 10 dingen)
  • Charms bar werkt niet de muis/keyboard
  • Advanced settings in CMD opties (waar je CTRL-V kunt aan/uit zetten) blijven niet bewaard
  • Mijn SP3 lijkt 'random' te rebooten als hij connected standby staat. Als ik bv. 's avonds naar bed ga en 's ochtends mijn SP3 open klap, dan moet ik inloggen ipv unlocken. Dit heb ik ook overdag (als ik hem tijdje niet gebruik), al kan ik niet goed duidelijk krijgen of dit elke keer na x minuten/uren gebeurt...

• NeP2013
TheVMaster schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:47:
[...]

Ik sluit mij hier ook bij aan. Het draait stabiel op mijn productie SP3. Full Screen Apps heb je wel, via de nieuwe 'opties' kun je het selecteren...maar dat moet je iedere keer opnieuw doen. Wel heb ik een paar punten (dat zijn denk ik Windows 10 dingen)
  • Charms bar werkt niet de muis/keyboard
  • Advanced settings in CMD opties (waar je CTRL-V kunt aan/uit zetten) blijven niet bewaard
  • Mijn SP3 lijkt 'random' te rebooten als hij connected standby staat. Als ik bv. 's avonds naar bed ga en 's ochtends mijn SP3 open klap, dan moet ik inloggen ipv unlocken. Dit heb ik ook overdag (als ik hem tijdje niet gebruik), al kan ik niet goed duidelijk krijgen of dit elke keer na x minuten/uren gebeurt...
klinkt wel goed. heb je hiervoor een upgrade gedaan? maw, blijft de data bewaard die er nu opstaat, incl accounts etc?

• Dannisi
Quad schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:14:
VMware reset het alleen zodra de guest is opgestart.
Zou er ergens in Windows 10 een disable mogelijkheid zijn voor touchscreens?
Je kan ook een bepaalde service in win10 disablen, dat zou ook moeten werken. Weet alleen niet meer hoe die heet.

[ Voor 5% gewijzigd door Dannisi op 08-10-2014 15:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:21:
[...]

Ik vind die virusscanner van Microsoft prima opzich. Maar ik vind virusscanners per definitie onbetrouwbaar in zekere zin.
Ik heb een tijdje actief virusmails die door onze spamfilter onderschept werden naar virustotal.com zitten uploaden en nieuwe dreigingen worden eigenlijk door geen enkele virusscanner gezien terwijl oudere dreigingen door alle grotere oplossingen gewoon gezien worden. Volgens mij doen al die oplossen in grote lijnen niet zo veel onder van elkaar.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo, heb ook Win10TP geïnstalleerd.
Maar er is iets vreemds met de font-rendering. Soms is het prima (start menu, Chrome), maar soms heel erg wazig, alsof het een lagere resolutie is ofzo (bijv in device manager of installatie-wizards).

Weet iemand wat hier aan de hand is? Wisselende DPI-instellingen ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 08-10-2014 16:37 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Sjah
Net een app opgestart, na invoeren van een ww vroeg die of Windows dat moet bewaren, zodat die het ook voor andere apps (?) kan gebruiken. Nu al spijt van dat ik ja klikte, gaat die dat nu voor alle WW's doen.... en dat voor apps of alles, en in de cloud opslaan (liever niet)... Allemaal erg onduidelijk.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:31:
[...]

Ik vind die virusscanner van Microsoft prima opzich. Maar ik vind virusscanners per definitie onbetrouwbaar in zekere zin.
Ik heb een tijdje actief virusmails die door onze spamfilter onderschept werden naar virustotal.com zitten uploaden en nieuwe dreigingen worden eigenlijk door geen enkele virusscanner gezien terwijl oudere dreigingen door alle grotere oplossingen gewoon gezien worden. Volgens mij doen al die oplossen in grote lijnen niet zo veel onder van elkaar.
Is dit specifiek een ervaring met Wndows 10? Want dat is de topic-titel. Maar goed, geen reden om daarom niet te reageren.
De eerste en de laatste zin van deze quote spreken elkaar tegen (enerzijds prima. anderzijds onbetrouwbaar , dus wat bedoel je precies? Heb je ervaring met veel of zelfs alle merken of heb je er veel uitgebreid getest van getest? Behoorlijke klus! M.a.w. hoe kom je tot dit nogal vernietigende oordeel? En welke oude en nieuwe scanners bedoel je. Realiseer je wel dat niet alle antivirusprogramma's ook spyware scannen, meestal is het verstandig om dat door een apart programma te laten doen. B.v. het programma dat in elk geval Windows 7 en -8 (Windows Defender) standaard al aan boord hebben, dus ik neem aan dat Windows 10 dat ook heeft. Verder is antispam weer heel wat anders dan antivirus, die twee hebben totaal niets met elkaar te maken, niet alle spam is besmet met een virus.
Kortom, zou je iets duidelijker kunnen zijn?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:58

Dark

who tweaked the light?

Dark schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:16:
weet iemand al hoe het gebruikte font in het startmenu te vergroten? dit schaalt niet mee met de normale scaling settings, rechter-klik menu wel ...
zelf dan maar: http://www.reddit.com/r/w..._start_menu_to_be_bigger/

zo dus 8)

• Watchmano
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 19:31
heeft iemand al een access point kunnen maken op een laptop? heb virtualrouter 3.3 al geprobeerd maar wil niet openen.

Verwijderd

Wat mij ook weer positief opvalt, Logitech SetPoint software schiet niet meer in de stress, zoals het deed in W8/8.1 *O*
Voorheen had het de neiging om opeens boven de 40% CPU te gaan met alle ellende van dien (killen van het process was de enige optie dan).

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:37

franssie

Save the albatross

Windows 10 draait hier op mijn Lenovo X220 eigenlijk prima, op wat drivers van lenovo na (kan trackpad scroll niet omdraaien en de pointer en bijbehorende knoppen werken niet, trackpad verder wel prima).
Valt me op dat Windows 10 nog sneller lijkt op te starten dan Windows 8 waarvan ik (al was het het enige punt) al van onder de indruk was. Het start menu is nu wel goed te gebruiken (ik zit op een non-touch scherm) en tot nu toe ben ik erg tevreden (mijn referentie is voornamelijk OSX en Linux en W7, in die volgorde dus ik vind het netjes!)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Sjah
kraades schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:29:
[...]

offtopic:
Hmm, heb 10 ook vanaf VHD, maar bij mij werkt dat booten vanaf "in slaap gesuste kernel, dus sneller" niet. Althans zie die optie niet...

• Swerfer
TheVMaster schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:47:
[...]Mijn SP3 lijkt 'random' te rebooten als hij connected standby staat. Als ik bv. 's avonds naar bed ga en 's ochtends mijn SP3 open klap, dan moet ik inloggen ipv unlocken. Dit heb ik ook overdag (als ik hem tijdje niet gebruik), al kan ik niet goed duidelijk krijgen of dit elke keer na x minuten/uren gebeurt...
Hier heb ik ook last van. Wat vooral jammer is, is dat ik nogal wat programma's de hele dag open heb staan, waarbij ik bij het opstarten, of moet inloggen of nogal wat extra handelingen moet doen, waardoor het random resetten echt vervelend is...

• Ramon
  • Laatst online: 23:07
Sjah schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:58:
[...]

Hmm, heb 10 ook vanaf VHD, maar bij mij werkt dat booten vanaf "in slaap gesuste kernel, dus sneller" niet. Althans zie die optie niet...
Dat komt dus omdat je het van VHD boot....
Swerfer schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:39:
[...]

Hier heb ik ook last van. Wat vooral jammer is, is dat ik nogal wat programma's de hele dag open heb staan, waarbij ik bij het opstarten, of moet inloggen of nogal wat extra handelingen moet doen, waardoor het random resetten echt vervelend is...
Heb je al in de logfiles gekeken of er iets misgaat?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• G.Scholtens
[...]

Hoppa, dual boot.

Weer verwijderen?

1. Boot naar Windows 7.
Het dual boot is inmiddels gelukt. Op de c partitie nu WIN7 draaien en op d WIN10.
Echter wou ik op de D paritie een upgrade van win7 naar windows 10.

Met andere woorden, wil graag de windows 7 die op c staat, upgraden naar windows 10 op de d partitie. Zodat windows 7 op de c schijf netjes actief blijft en ongewijzigd. De upgrade wou ik doen zodat ik niet alles opnieuw moet installeren.

• Ramon
Dat kan natuurlijk alleen als je de W7 partitie op de een of andere manier succesvol kan clonen.

• Sjah
Ramon schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:54:
[...]

Dat komt dus omdat je het van VHD boot....
[...]
Snap ik, misschien heb je ook nog iets te zeggen over de reden daarachter?

Nouja goed goed, kraades zei dus dat hij ook vanaf VHD (x) boot, en niks merkt, wat ik dus gek vind, want booten vanaf gewone partitie is dus sneller denk ik.

• barrymossel
G.Scholtens schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 08:15:
[...]

Het dual boot is inmiddels gelukt. Op de c partitie nu WIN7 draaien en op d WIN10.
Echter wou ik op de D paritie een upgrade van win7 naar windows 10.

Met andere woorden, wil graag de windows 7 die op c staat, upgraden naar windows 10 op de d partitie. Zodat windows 7 op de c schijf netjes actief blijft en ongewijzigd. De upgrade wou ik doen zodat ik niet alles opnieuw moet installeren.
Daar zal iemand anders je mee moeten helpen. Maar het lijkt me inderdaad dat je je Windows 7 partitie moet klonen naar de nieuwe partitie (Windows 10 dus verwijderen) en die dan upgraden. En dan als het nodig is de computer dual bootable maken. Ik neem aan dat je wel begrijpt dat wijzigingen op de Windows 7 partitie daarna geen effect hebben op de nieuwe Windows 10 partitie.

Ik weet niet precies waarom je het op deze manier wilt, maar misschien is het mogelijk je Windows 7 instellingen over te zetten naar Windows 10?

• G.Scholtens
Ramon schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 08:40:
Dat kan natuurlijk alleen als je de W7 partitie op de een of andere manier succesvol kan clonen.
Had al zo'n vermoeden dat het niet zomaar kan, dan maar even avondje zitten en de nodige software installeren.
barrymossel schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 08:59:
[...]

Daar zal iemand anders je mee moeten helpen. Maar het lijkt me inderdaad dat je je Windows 7 partitie moet klonen naar de nieuwe partitie (Windows 10 dus verwijderen) en die dan upgraden. En dan als het nodig is de computer dual bootable maken. Ik neem aan dat je wel begrijpt dat wijzigingen op de Windows 7 partitie daarna geen effect hebben op de nieuwe Windows 10 partitie.

Ik weet niet precies waarom je het op deze manier wilt, maar misschien is het mogelijk je Windows 7 instellingen over te zetten naar Windows 10?
Afgezien van het feit dat je natuurlijk je Microsoft Account hebt waar e.e.a.s qua instellingen mee kan worden overgezet, heb je ook nog zoiets als Windows Easy Transfer. Dit is ook nog aanwezig in Windows 10 (voor zover ik het kan zien) en kun je gebruiken om instellingen temigreren tussen twee pc's. Eh...dit geldt natuurlijk voor data en (niet alle) instellingen...programma'smoet je natuurlijk opnieuw installeren.

Overigens zul je voor het clonen wel en tool moeten gebruiken die ook snaptp dat je WIndows installatie (en Apps) op D: staan en niet meer op C:. Mag ik (als Microsoft deployment consultant) een tip geven....? Draai Windows Easy Transfer op je WIndows 7 pc. Je hebt dan na die tool als het goed is ook een overzicht met de Apps die je moet installeren op je Windows 10 pc....daarna draai (na installatie van die apps op Win10 pc) de Easy Transfer tool....en klaar ben je.

[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 09-10-2014 10:42 ]

• technorabilia
Gé Brander schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:39:
[...]

Werkt bitlocker dan wel? Ik dacht van niet maar kan het mis hebben natuurlijk.
Oei, dat weet ik niet. Ik gebruik geen bitlocker.
Sjah schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 08:44:
[...]

Snap ik, misschien heb je ook nog iets te zeggen over de reden daarachter?

Nouja goed goed, kraades zei dus dat hij ook vanaf VHD (x) boot, en niks merkt, wat ik dus gek vind, want booten vanaf gewone partitie is dus sneller denk ik.
Ik boot niets meer vanaf een gewone partitie, dus het kan zijn dat dit sneller is.
Booten vanaf een vhdx duurt hier een paar seconden.

Ik gebruik een vhdx die ik in Hyper-V heb aangemaakt.
Deze later met bcdboot toegevoegd.

[ Voor 18% gewijzigd door technorabilia op 09-10-2014 10:43 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 09:29
Ligt het aan mij, of zitten er toch wel wat OS X dingetjes in? De "Hi" (wit op zwart) als je win 10 net geïnstalleerd hebt, of de meerdere bureaubladen zijn toch wel rechtstreeks van OS X afkomstig lijkt wel.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:01
Dat had Windows 8 ook al. Dat "Hi" introductie ding dan.

[ Voor 38% gewijzigd door tiguan op 09-10-2014 13:34 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mister9 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:30:
[...] de meerdere bureaubladen zijn toch wel rechtstreeks van OS X Unix afkomstig lijkt wel.
FTFY

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Ramon
mister9 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:30:
Ligt het aan mij, of zitten er toch wel wat OS X dingetjes in? De "Hi" (wit op zwart) als je win 10 net geïnstalleerd hebt, of de meerdere bureaubladen zijn toch wel rechtstreeks van OS X afkomstig lijkt wel.
Maakt het uit? Wou je zeggen dat andere OS'en wél origineel zijn dan? Volgens mij heeft OS X een jaar geleden "full screen" als major feature gepresenteerd, als je het daar van moet hebben....

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:03

Saven

Administrator

Voor de mensen die net als ik erg te spreken zijn over de dunne borders in Windows 10, heb ik hier een tweak gevonden die het op Windows 8 ook mogelijk maakt. Niet 1px dun maar wel een stuk cleaner :)

Resultaat
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sO0WHU3l.png
klikbaar

Tweak:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kHAS5FY.png

wel ff afmelden en opnieuw aanmelden

[ Voor 5% gewijzigd door Saven op 09-10-2014 20:01 ]

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Werkt precies niet, stond eerst op -15, nu op 0.

Afgemeld en terug aangemeld, nog altijd even dik

Had die andere vergeten op 0 te zetten

[ Voor 17% gewijzigd door Dragunov op 09-10-2014 21:55 ]

• barrymossel
Ramon schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 18:26:
[...]

Maakt het uit? Wou je zeggen dat andere OS'en wél origineel zijn dan? Volgens mij heeft OS X een jaar geleden "full screen" als major feature gepresenteerd, als je het daar van moet hebben....
Inderdaad, dat heeft te maken met best practices en usability. Omdat producent A iets heeft bedacht, kan B het niet meer gebruiken? Dan zou je erg kale en waarschijnlijk slechte OS'en krijgen.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Saven schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:50:
Voor de mensen die net als ik erg te spreken zijn over de dunne borders in Windows 10, heb ik hier een tweak gevonden die het op Windows 8 ook mogelijk maakt. Niet 1px dun maar wel een stuk cleaner :)

Resultaat
[afbeelding]
klikbaar

Tweak:
[afbeelding]

wel ff afmelden en opnieuw aanmelden
Thanks, is een prettige feature!

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• redecal
anandus schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:37:
Maar er is iets vreemds met de font-rendering. Soms is het prima (start menu, Chrome), maar soms heel erg wazig, alsof het een lagere resolutie is ofzo (bijv in device manager of installatie-wizards).

nee hoor, dat gaat al sinds win8 niet goed en is inmiddels een feature :+

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:19

nFo

Kun je de klok veranderen naar een 24 uurs klok ? Fixed: Control Panel -> Region -> Change Date/time
En de AMD video driver krijg ik niet geïnstalleerd ? Fixed: 14.9.1 beta driver

[ Voor 50% gewijzigd door nFo op 12-10-2014 12:03 ]

• technorabilia
anandus schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:37:

Je kunt dan dit proberen:
http://www.askvg.com/fix-...t-problem-in-windows-8-1/

👉🏻 Blog 👈🏻

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:48
Is dat schalen op hoge resoluties nou al aangepakt in Windows 10?

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

mprkooij schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 18:46:
Hebben programmeurs al iets geleerd van '95?

• redecal
RayNbow schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:02:
[...]

Hebben programmeurs al iets geleerd van '95?
nope, en bij ms zelf ook niet...

• Ramon
mprkooij schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 18:46:
Dat is in Windows 8 al gefixed.

• redecal

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

• redecal
RayNbow schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 08:25:
[...]

Kwestie van RDP goed instellen.
yup op de host computer dpi aanpassen, signout en dan weer overpakken via rdp zodat je iedere keer naar de computer die je overpakt moet lopen als je rdp wilt gebruiken.

ook zo'n leuke: als ik mijn 15" full hd laptop aansluit op een extene monitor gaat alles goed, als ik hem afsluit en opstart zonder monitor: alles wazig, handmatig dpi aanpassen, signout, signin en dan is het weer goed. en dat dus iedere keer. werkt perfect en soepel allemaal 8)7

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

• redecal
ook met MMC en bv NI controller editor?

wat ik niet begrijp is waarom ze niet gekozen hebben voor extra systeemfonts voor 125% en 150% die ook de windows en office features die niet goed meeschalen ipv die blurry bende die je nu af en toe hebt.

toegegeven: het hangt zwaar af van de software die je gebruikt, maar ook jij ziet hopelijk in dat er een hoop "ruwe randjes" aanzitten op het ogenblik. in mijn geval kon ik op een qhd scherm op 200% gewoon mijn werk niet lekker doen onder windows 8 omdat adobe cc en php storm er niet uitzagen. ik ga niet 40 - 60 uur per week tegen wazige fonts aankijken, dan koop ik gewoon een andere laptop met fhd (wat ik dan ook heb gedaan).

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 06:59

Mikayu

.srt

Ik heb een upgrade van 8.1 gedaan op een test laptop en zo alle settings overgenomen

Maar, ik kreeg de context menu aan de verkeerde kant bij een right click
Ik heb gevonden dan je de handness ofzo dan op left moet zetten, maar kan die hele setting nergens vinden
Ook zou DropMenu=0 bij Desktop in de registry erop moeten wijzen dat ze links komen, maar die waarde staat er niet tussen. Ook handmatig erbij zetten op =1 wil niet baten

Iemand ideetje?

• Dannisi
code:
1
2
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows]
"MenuDropAlignment"="0"

Hielp bij mij.

• Sjah
http://betanews.com/2014/...hat-users-want-to-change/

Is er iets bekend, over wanneer dan "die andere 90% die we nog niet zien" komt? Geleidelijk, of in 1 klap met de Consumer Preview?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:55
Ik zou verwachten dat de CP zo'n beetje 80% van de features wel heeft. Voornamelijk de grote wijzigingen zullen er dan wel in zitten. Dan heb je alleen nog die kleine features die ze wel graag in W10 willen hebben, maar niet perse er in hoeft te zitten. Die kunnen ze dan eventueel nog doorschuiven naar W10.1
Ik ben vandaag op mijn 'productie' machine weer terug gegaan naar Windows 8.1....had toch teveel kleine dingetjes die (nog) niet goed werkten. Draai Windows Technical Preview wel in een VM en probeer die wel met regelmaat te gaan gebruiken... :+

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat is toch het eerste wat je doet met een beta versie van een OS? VM :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Swerfer
TheVMaster schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 17:40:
Ik ben vandaag op mijn 'productie' machine weer terug gegaan naar Windows 8.1....had toch teveel kleine dingetjes die (nog) niet goed werkten. Draai Windows Technical Preview wel in een VM en probeer die wel met regelmaat te gaan gebruiken... :+
Ik twijfel. Ik vind Windows 10 op zich prima werken, maar mis de echt full-screen modus. Daar kan ik voorlopig wel mee leven.

Wat mij het meest stoort is dat op de SP3 Windows random resets als hij in sleep modus gaat (of tijdens sleepmodus?). Ik heb geprobeerd uit te zoeken met de event viewer waar het aan ligt, maar ik kan tot nu toe geen reden vinden.

Als ik niet snel een oplossing kan vinden, dan ga ik waarschijnlijk ook terug. Ik ga nog proberen om de SP3 niet in sleep modus te laten gaan, maar te laten hibernaten. Dan maar wat langer wachten tot de SP3 weer wakker is...

Raven schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 17:43:
Dat is toch het eerste wat je doet met een beta versie van een OS? VM :P
Klopt......dat was ook de eerste stap :+ De tweede stap was een installatie op mijn productie machine....maar na een gebruik van een dikke week stap ik voor nu weer even terug... :+
Swerfer schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:17:
[...]

Ik twijfel. Ik vind Windows 10 op zich prima werken, maar mis de echt full-screen modus. Daar kan ik voorlopig wel mee leven.

Wat mij het meest stoort is dat op de SP3 Windows random resets als hij in sleep modus gaat (of tijdens sleepmodus?). Ik heb geprobeerd uit te zoeken met de event viewer waar het aan ligt, maar ik kan tot nu toe geen reden vinden.

Als ik niet snel een oplossing kan vinden, dan ga ik waarschijnlijk ook terug. Ik ga nog proberen om de SP3 niet in sleep modus te laten gaan, maar te laten hibernaten. Dan maar wat langer wachten tot de SP3 weer wakker is...
Het random rebooten is voor mij wel een van de hoofdredenen om terug te gaan. Daarnaast vond ik het ontbreken van de fullscreen mode en het ontbreken van muisbesturing (charms werkt alleen met touch) en touch opties (app opties oproepen met swipen en afsluiten van app met swipe werkt niet meer) erg irritant.

Ach....ik hoop dat ze snel met een update voor de Preview build komen...dan ga ik zo weer terug hoor ;)

[ Voor 60% gewijzigd door TheVMaster op 12-10-2014 18:37 ]

• Swerfer
TheVMaster schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:35:
Ach....ik hoop dat ze snel met een update voor de Preview build komen...dan ga ik zo weer terug hoor ;)
Daarom twijfel ik ook. Zal je net zien dat ik teruggeswitched ben dat er een update komt. Tevens wil ik op de hoogte blijven en eventuele bugs melden met de feedback app.

Het zal mij niet verbazen dat er binnenkort een update komt die de ergste zaken oplost...

• Mikayu

Mikayu

.srt

Dannisi schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 06:57:
code:
1
2
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows]
"MenuDropAlignment"="0"

Hielp bij mij.
Thanks. Deze stond op 1 en moest naar 0

Toch vreemd hoe dat ooit veranderd is geraakt

• Karmos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-11-2021

Karmos

Meh.

Weet er iemand wanneer er nog eens een update komt voor Windows 10?

'Awesome' betekent in het West-Vlaams 'adem'.

• Sjah
Geen idee wanneer er een echt grote komt, maar reken morgen wel op iets, de 2e dinsdag vd maand, wie weet wat daar al meekomt..

• Ramon
Karmos schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:49:
Weet er iemand wanneer er nog eens een update komt voor Windows 10?
Dat klinkt alsof je verwacht dat er iedere week een update komt? :o Hij komt pas volgend jaar uit he, dus genoeg tijd voor updates nog.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ramon schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:18:
[...]

Dat klinkt alsof je verwacht dat er iedere week een update komt? :o
Uiteraard. Elke keer als de MS devvers een nieuwe commit pushen naar de repository moet er een patch op Windows Update worden gezet. :+

• redecal
RayNbow schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:25:
[...]

Uiteraard. Elke keer als de MS devvers een nieuwe commit pushen naar de repository moet er een patch op Windows Update worden gezet. :+
Windows Nightlies 8)

• timtim78
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-10-2023
Hallo.

Het gaat waarschijnlijk al wel een keer gemeld zijn maar kan het niet vinden.

Ik wil van mijn NL windows 8.1 upgraden naar 10 maar kan niet kiezen om programmas te behouden.

Is hier een mouw aan te passen of word het een nieuwe install?

Heb reeds geprobeerd met hem naar engels te zetten maar dat helpt ook niet.

Alvast bedankt.

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik had volgens mij ook niet kunnen kiezen voor programma behoud.
Deed eerst van EFI booten om te upgraden, maar hij zei dat ik dat vanuit Windows moest doen. Daar deed ik alleen install en alles stond er nog op

Enige wat ie vergeten was, is de auto login

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
redecal schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 08:41:
[...]
ook zo'n leuke: als ik mijn 15" full hd laptop aansluit op een extene monitor gaat alles goed, als ik hem afsluit en opstart zonder monitor: alles wazig, handmatig dpi aanpassen, signout, signin en dan is het weer goed. en dat dus iedere keer. werkt perfect en soepel allemaal 8)7
Dit heb ik inderdaad ook regelmatig, waardeloos.

Verwijderd

Ik heb het maar zo opgelost:

Control Panel\All Control Panel Items\Display

Vinkje bij: Let me choose one scaling level for all my screens.

• redecal
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:23:
Ik heb het maar zo opgelost:

Control Panel\All Control Panel Items\Display

Vinkje bij: Let me choose one scaling level for all my screens.
klopt, maar in mijn geval maakt dat niet uit: als ie aangevinkt staat, moet ik hem weer uitvinken en vice versa.

viel me overigens op dat het met dezelfde resolutie niet gebeurd: heb intern een fhd panel en als ik mijn laptop aan een externe fhd panel aan- en afkoppel gaat het goed, maar als ik hem aan een 1920 x 1200 panel heb gehangen gaat het mis. weird science....

Verwijderd

Windows 10 doet wel meer eigenwijs, mijn toasts waren eerst rechtsonder te zien, nu rechtsboven en geen mogelijkheid om ze te verplaatsen :/ Blijkbaar is bovenin wel de normale gang van zaken helaas.

Maar over het algemeen heb ik minder issues met deze TP dan de retails van 7, 8 en 8.1. Het zit momenteel in de details zo te zien.

• Sjah
quote>> A new build should be coming soon too!

http://blogs.windows.com/...-windows-insider-program/

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Word dat dan een clean install of kan de huidige build mbv updates naar de nieuwe build bijgewerkt worden?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Sjah
Zelf verwacht ik dat laatste, er was toch een "new-glitchy" updatesysteem?
Pagina: 1 ... 10 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ