Heerlijk dat je met de muis gelijk in een ander venster kan scrollen zonder te activeren. Ook in de verkenner zeer handig. tussen links en rechts.
Kon in Windows 7 al?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Bij mij niet, althans nooit voor elkaar gekregen, windows 8 ook niet. Het programma mediamonkey kon dat wel
Er worden meerdere iconen van 'This PC' icoon aangemaakt op m'n desktop. Als ik er dan bijvoorbeeld 2 van de 3 selecteer en weggooi, gooit die de 3e ook weg. Ik moet dan weer naar Personalize-Desktop icons gaan en hem hier weer aanzetten. Iemand anders dit ook?
Wifi (ratech)ziet mijn wifi niet, zegt welvalle banden te ondersteunen maar ziet maar heel selectief netwerken, iemand ook meegemaakt onder w10?
diskeltische lurker
1 keer meegemaakt dat de Intel wifi niet wilde connecten nadat het systeem uit sleep kwam. Proberen te reproduceren maar hij bleef verder stabiel
Ik was hier op het werk al bijna een jaar bezig met voorbereiden van een Windows 8 uitrol, maar ze bleven er maar aan sleutelen waardoor je weer ging wachten op de volgende update (8.1, 8.1 update).
Nu met '10' heb ik in een dagje de hele 8 testomgeving (WDS image, paar virtual desktops, app-v 5.0, UEV 2.1 beta) vervangen door 10 (-:
Alleen voor het 'nieuwe' Start Menu heb ik iets aan hoeven te passen; de voorziening die ik had gemaakt om een custom en door de gebruiker customizable Start Screen aan te bieden heb ik 1-op-1 omgezet. (appsFolder.itemdata-ms -> appsFolder.menu.itemdata-ms)
Voor de rest alle policies, packages, WDS answer files enz. hetzelfde...
Ook wel fijn dat RSAT voor de verandering een keertje direct uit komt, maar ook een aanwijzing dat het oude wijn in nieuwe zakken is:
Ik vind 10 leuk, maar een enorme hype; het is m.i. echt niet veel meer dan de eerder aangekondigde 8.1 startmenu-update die men heeft laten schieten en waar een 'nieuwe' versie van is gemaakt.
Als het RTM wordt zou ik het vrij snel uitrollen, tenzij er nog weer allerlei radicale dingen toegevoegd worden.
Nu met '10' heb ik in een dagje de hele 8 testomgeving (WDS image, paar virtual desktops, app-v 5.0, UEV 2.1 beta) vervangen door 10 (-:
Alleen voor het 'nieuwe' Start Menu heb ik iets aan hoeven te passen; de voorziening die ik had gemaakt om een custom en door de gebruiker customizable Start Screen aan te bieden heb ik 1-op-1 omgezet. (appsFolder.itemdata-ms -> appsFolder.menu.itemdata-ms)
Voor de rest alle policies, packages, WDS answer files enz. hetzelfde...
Ook wel fijn dat RSAT voor de verandering een keertje direct uit komt, maar ook een aanwijzing dat het oude wijn in nieuwe zakken is:
Ik vind 10 leuk, maar een enorme hype; het is m.i. echt niet veel meer dan de eerder aangekondigde 8.1 startmenu-update die men heeft laten schieten en waar een 'nieuwe' versie van is gemaakt.
Als het RTM wordt zou ik het vrij snel uitrollen, tenzij er nog weer allerlei radicale dingen toegevoegd worden.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Beste medetweakers,
Sinds kort heb ik op mijn HP ElitePad 900 G1 link.
Natuurlijk kunt u zich afvragen waarom? Wel doordat ik activatieproblemen met W8 had, al was die fabrieks geïnstalleerd, heb ik geen moeite meer gedaan en de W10 Tech preview erop gezet.
De setup ging vrij vlot op deze tablet en na het installeren en het overlopen van de instellingen was hij klaar in een uurtje.
Wat me direct opviel is dat ik nog steeds het standaard W8-startscherm kreeg. Ik heb dit even opgezocht in de instellingen [ Taakbalkeigenschappen -> Start Menu ] en deze kon ik aanpassen naar believen, wel moest ik mij terug uit en inloggen om de aanpassingen te doen. Op deze tablet vind ik het persoonlijk makkelijker werken met het W8 startscherm i.p.v het vernieuwde startmenu.
Het W10 On-screen toetsenbord werkt vrijwel goed. Zelf was ik verwonderd dat ik Nederlandse suggesties voorgeschoteld krijg i.p.v Engelse. Dit komt waarschijnlijk door de instellingen in mijn Microsoft account. Ik heb hier zelf geen taalpakketen moeten voor downloaden.
Dit was het zowat voor nu. Als ik nog dingen tegenkom, wat waarschijnlijk wel zo gaat zijn, zal ik wel nog eens posten.
Als er nog vragen zijn, kan je ze ook altijd stellen.
Sinds kort heb ik op mijn HP ElitePad 900 G1 link.
Natuurlijk kunt u zich afvragen waarom? Wel doordat ik activatieproblemen met W8 had, al was die fabrieks geïnstalleerd, heb ik geen moeite meer gedaan en de W10 Tech preview erop gezet.
De setup ging vrij vlot op deze tablet en na het installeren en het overlopen van de instellingen was hij klaar in een uurtje.
Wat me direct opviel is dat ik nog steeds het standaard W8-startscherm kreeg. Ik heb dit even opgezocht in de instellingen [ Taakbalkeigenschappen -> Start Menu ] en deze kon ik aanpassen naar believen, wel moest ik mij terug uit en inloggen om de aanpassingen te doen. Op deze tablet vind ik het persoonlijk makkelijker werken met het W8 startscherm i.p.v het vernieuwde startmenu.
Het W10 On-screen toetsenbord werkt vrijwel goed. Zelf was ik verwonderd dat ik Nederlandse suggesties voorgeschoteld krijg i.p.v Engelse. Dit komt waarschijnlijk door de instellingen in mijn Microsoft account. Ik heb hier zelf geen taalpakketen moeten voor downloaden.
Dit was het zowat voor nu. Als ik nog dingen tegenkom, wat waarschijnlijk wel zo gaat zijn, zal ik wel nog eens posten.
Als er nog vragen zijn, kan je ze ook altijd stellen.
Verwijderd
Zou het dan toch kunnen dat W10 ook gratis zal worden voor W7 gebruikers?
http://www.chip.de/news/W...e-So-geht-s_73206703.html
Lijkt me sterk eigenlijk, aangezien de helft van de Windows-gebruikers nu op W7 zit, dat zijn een boel gratis weg te geven licenties dan. Daar zou dan iets tegenover moeten staan, zoals een verkortte periode van support voor W7, maar dat gaan ze niet doen denk ik, want daarmee stoten ze de enterprise nogal tegen de borst.Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 09:09:
Zou het dan toch kunnen dat W10 ook gratis zal worden voor W7 gebruikers?
Tenzij MS natuurlijk verwacht met W10 op een andere manier genoeg geld te verdienen om de gratis licenties te compenseren? Bing/Outlook/OneDrive?
Wellicht dat er een (tijdelijke) aanbieding komt van 30 euro ofzo, net zoals ten tijde van de Windows 8-release.
Hype of niet, je ziet in de Technical Preview pas 10% van alle nieuwe features die MS erin gaat bouwen. Dus je kan nog niet echt iets erover zeggenUniMatrix schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:25:
[ Voor 21% gewijzigd door Ramon op 18-10-2014 09:32 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Mogen ze dan wel eens mee komen, bij mij hebben ze de enthousiasme-boog die ik echt wel had, zowat opverbruikt, zit alweer 10 dgn louter in Win7.
Verwijderd
Iemand enig idee hoe je een window naar een andere desktop kan slepen (shortcut is ook goed)?
Het enige wat ik tot nu toe gevonden heb is Win+Tab en dan right-click op je venster.Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:07:
Iemand enig idee hoe je een window naar een andere desktop kan slepen (shortcut is ook goed)?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ctrl+Win+cursor rechts/links.
@hieronder: ja je hebt gelijk. Foutje!
@hieronder: ja je hebt gelijk. Foutje!
[ Voor 47% gewijzigd door Ramon op 18-10-2014 20:37 ]
Dat is alleen van desktop switchen, toch? Niet het verplaatsen van een window naar een andere desktop.Ramon schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:27:
Ctrl+Win+cursor rechts/links.
Het is mogelijk om aan te geven welke feature je graag in Windows 10 wilt terug zien. Tevens ook mogelijk om een request te doen.
https://windows.uservoice...e-suggestions/filters/top
soonKarmos schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:49:
Weet er iemand wanneer er nog eens een update komt voor Windows 10?
Heb je een link die niet redirect naar http://windows.microsoft.com/nl-be/windows/home ?polli_ schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:58:
Het is mogelijk om aan te geven welke feature je graag in Windows 10 wilt terug zien. Tevens ook mogelijk om een request te doen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Bij mij redirect hij niet...Raven schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 10:17:
[...]
Heb je een link die niet redirect naar http://windows.microsoft.com/nl-be/windows/home ?
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Never mind, noscript zat in de weg. Blijkbaar krijg je dan automatisch een redirect.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb momenteel ook W10 Tech prev. geinstalleerd. Als normale HOME gebruiker ( beetje office en een beetje gamen etc) ondervind ik geen grote problemen. Alleen het installeren van de AMD drivers voor mijn gpu moest via een omweg. Heb ook het idee dat mijn fan van de GPU harder draait dan met W7.
Die search moeten ze gewoon weer naar Windows 7 manier omzetten. Win10 zoekt ook nog steeds niet in Outlook Files....
Er is een nieuwe build beschikbaar : http://blogs.windows.com/...-windows-insider-program/
Hallo medetweakers,
Ik heb pas een pc samengesteld en zelf in elkaar gezet.
Dus pc is helemaal leeg nog.
Nu wil ik windows 8.1 OEM 64bit NL installeren.
Maar als ik de taal instelling gehad heb en wil gaan installeren geeft hij eeb fout medeling.
Dat er iets gemist wordt.
Nu heb ik al in het boot menu, boot optie op de cd/dvd staan en ds sata optie of iets dergelijks op ACHI.
Iemand die een oplossing weet?
Ik heb pas een pc samengesteld en zelf in elkaar gezet.
Dus pc is helemaal leeg nog.
Nu wil ik windows 8.1 OEM 64bit NL installeren.
Maar als ik de taal instelling gehad heb en wil gaan installeren geeft hij eeb fout medeling.
Dat er iets gemist wordt.
Nu heb ik al in het boot menu, boot optie op de cd/dvd staan en ds sata optie of iets dergelijks op ACHI.
Iemand die een oplossing weet?
lennert100 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:23:
Owh sorry excuses
[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 23-10-2014 01:17 ]
Ik zie 'm staan en krijg weer een heerlijke MS foutmelding 8x80070070 ... echt dit is zo teleurstellend.TheVMaster schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:03:
Er is een nieuwe build beschikbaar : http://blogs.windows.com/...-windows-insider-program/
* franssie gaat weer een nieuwe OSX laptop kopen al ziet W10 er best leuk uit voor erbij.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dus om één foutmelding in een pre-release besturingssysteem ga jij 1000 euro uitgaven aan een laptop? Juistfranssie schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:35:
[...]
Ik zie 'm staan en krijg weer een heerlijke MS foutmelding 8x80070070 ... echt dit is zo teleurstellend.
* franssie gaat weer een nieuwe OSX laptop kopen al ziet W10 er best leuk uit voor erbij.
Als je maar niet denkt dat OS X nooit fouten heeft
inderdaad, ik kreeg net ook zon mooie foutmelding.
Heb nogmaals op Install now gedrukt en hij is nu aan het installeren
Heb nogmaals op Install now gedrukt en hij is nu aan het installeren
Check dit en help mee!
Sowieso gaat het om een developer preview build.... dan kun je wat problemen verwachten toch??Ramon schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:57:
[...]
Dus om één foutmelding in een pre-release besturingssysteem ga jij 1000 euro uitgaven aan een laptop? Juist![]()
Als je maar niet denkt dat OS X nooit fouten heeftwant dan kon je nog wel eens teleurgesteld worden.
Hier op een tweede testbakje hetzelfde probleem trouwens. Ik denk dat het ligt aan het feit dat er nog wat updates klaargezet waren die al aan het lopen zijn. De installer service was al aan de gang. Nu die klaar is gaat de update er wel doorheen.
[ Voor 22% gewijzigd door Felyrion op 21-10-2014 22:07 ]
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Is er ergens een progress bar voor het downloaden van die nieuwe build? Of is het gewoon maar afwachten wanneer die klaar is?
De Download now knop IS de progress bar volgens mij
Check dit en help mee!
wie het breed heeft, laat het breed hangen..Ramon schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:57:
[...]
Dus om één foutmelding in een pre-release besturingssysteem ga jij 1000 euro uitgaven aan een laptop? Juist
Valt me op dat zeer veel OSx lovers ook Windows altijd maar weer een kans geven, stiekem toch niet zo slecht wat Gates de wereld gaf?
Ik snap inderdaad niet dat mensen gaan zitten afgeven op een beta product. Als je het al geïnstalleerd hebt wordt van je verwacht dat je weet dat dit geen af product is maar een test versie, en dat er dus fouten in zullen zitten. Je krijgt zo de kans om alvast te proeven van het product dat ergens volgend jaar beschikbaar komt en dat er nog zeer veel aan getweakt zal worden.
Dus om nu meteen te roepen ik zie een fout, doei!
Dus om nu meteen te roepen ik zie een fout, doei!
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
offtopic:
Ik heb het misschien iets breder dan gemiddeld en sowieso veel hardware. Ik draai W10 op een tweedehands Lenovo X220 (wat een fantastische laptop is met een SSD).
Hiernaast 1 OSX Laptop, 1 OSX mini, een ex-OSX laptop op Ubuntu en een Asus T100 op W8.1
Ik heb het misschien iets breder dan gemiddeld en sowieso veel hardware. Ik draai W10 op een tweedehands Lenovo X220 (wat een fantastische laptop is met een SSD).
Hiernaast 1 OSX Laptop, 1 OSX mini, een ex-OSX laptop op Ubuntu en een Asus T100 op W8.1
Een foutmelding moet zeggen wat er fout ging en dat frustreert me bij Microsoft. Ze hadden ook kunnen aangeven dat mijn HDD te vol zat voor de update, iets wat elk ander OS wel doet maar Windows verwacht dat error 0x80070070 voor iedereen duidelijk is. Mijns inziens is dit niet een preview probleem maar een attitude van Microsoft, een hedendaagse versie van het BSOD waar ook niemand behalve de ontwikkelaar iets mee kon. Ik ben een (heavy) end user en wil dit gewoon niet zien, test of niet.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zit continuum in deze nieuwe build? Maw bruikbaar op je tablet nu?
Durf hem niet te installeren op mijn Surface Pro 3EraZor schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:15:
Zit continuum in deze nieuwe build? Maw bruikbaar op je tablet nu?
Haha, idem voor mijn Dell Venue Pro ;-)TheVMaster schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:18:
[...]
Durf hem niet te installeren op mijn Surface Pro 3Die heb ik net vorige week weer naar Windows 8.1 Enterprise gebracht....
Sorry, maar mijns inziens ben je gewoon aan het miepen om het miepen.franssie schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:09:
offtopic:
Een foutmelding moet zeggen wat er fout ging en dat frustreert me bij Microsoft. Ze hadden ook kunnen aangeven dat mijn HDD te vol zat voor de update, iets wat elk ander OS wel doet maar Windows verwacht dat error 0x80070070 voor iedereen duidelijk is. Mijns inziens is dit niet een preview probleem maar een attitude van Microsoft, een hedendaagse versie van het BSOD waar ook niemand behalve de ontwikkelaar iets mee kon. Ik ben een (heavy) end user en wil dit gewoon niet zien, test of niet.
Dit is een developer preview. En volgens mij is developer nog altijd iets anders dan end user.
Je zegt het zelf zelfs al...
Laat ontwikkelaar nou net developer zijn in het Engels.....waar ook niemand behalve de ontwikkelaar iets mee kon.
edit:
ok, na check blijkt dat ze het geen developer preview hebben genoemd deze keer maar tech preview. Maar wat mij betreft blijft het punt staan.
[ Voor 5% gewijzigd door Felyrion op 21-10-2014 23:42 ]
Download blijft bij mij nu op [Download N]ow steken, ook na een herstart, iemand deze al binnen gehaald?
[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 21-10-2014 23:43 ]
Eh...ja..hier draait hij alfranssie schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:42:
Download blijft bij mij nu op [Download N]ow steken, ook na een herstart, iemand deze al binnen gehaald?
Ok. dat zit het ergens bij mij dat ie op 80% blijft steken, morgen maar eens een clean install doen van de nieuwe build anders.
Na de update heb ik opeens de ZPC settings app erbij. Deze trekt heel hard op PC settings maar dit is niet helemaal hetzelfde. Waarom zou Microsoft dit erin gestoken hebben?
Hier een DEMO filmpje welke 2 items er meer zijn dan in PC settings: YouTube: Windows 10 Technical Preview Build 9860 ZPC settings
Hier een DEMO filmpje welke 2 items er meer zijn dan in PC settings: YouTube: Windows 10 Technical Preview Build 9860 ZPC settings
Die kreeg ik dus net ook...Sjah schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:23:
Krijg bericht : you can't upgrade Windows on a virtual drive.
Godgloeiende...
Nja dit is een showstopper, ik pleur de VHD weg, en zet 10 er wel op zodra de CP arriveert. Heb het gehad op deze manier.
Ben hier nu die nieuwe build aan het (laten) binnenhalen en omdat er geen voortgangsindicator wordt weergegeven in W10, dacht ik in taakbeheer te kijken hoe snel er wordt gedownload. In de netwerkkolom staat inderdaad de snelheid, maar in Mbps, in de Disk-kolom ernaast wordt MBps gebruikt.
Waarom dat verschil?
Waarom dat verschil?
Oscar Wilde
Ik wilde hier ook de nieuwe build installeren maar... ik kom er achter dat ik geen PC settings app meer heb. Ik kom dus ook niet in "Update & Recovery". Als ik winkey+i doe en op "Change PC Settings" klik gebeurt er niets. Als ik handmatig de Modern versie van Windows Update probeer op te starten krijg ik deze melding:

Iemand enig idee of dit op te lossen is?

Verwijderd
Zo, dat was even zweten met 100 miljoenmiljard reboots en een uur later met die update
Het leek net Windows 95 ofzo
Het leek net Windows 95 ofzo
Bam, het is opgelost. Met behulp van dit stappenplan.posttoast schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:00:
Ik wilde hier ook de nieuwe build installeren maar... ik kom er achter dat ik geen PC settings app meer heb. Ik kom dus ook niet in "Update & Recovery". Als ik winkey+i doe en op "Change PC Settings" klik gebeurt er niets. Als ik handmatig de Modern versie van Windows Update probeer op te starten krijg ik deze melding:
[afbeelding]
In het kort: als administrator even sfc /scannow uitvoeren en het werkt weer.
Wat is dat toch met W10, ook het installeren heeft geen voortgangsindicator.Raven schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:52:
Ben hier nu die nieuwe build aan het (laten) binnenhalen en omdat er geen voortgangsindicator wordt weergegeven in W10, dacht ik in taakbeheer te kijken hoe snel er wordt gedownload. In de netwerkkolom staat inderdaad de snelheid, maar in Mbps, in de Disk-kolom ernaast wordt MBps gebruikt.
Waarom dat verschil?
Oscar Wilde
En dat terwijl ik vandaag geen absinth heb gedronken
Oscar Wilde
Verwijderd
Scheelt weer je zus bekken 
Activatie "probleem" opgelost.
https://social.technet.mi...forum=WinPreview2014Setup
Nou nieuwe build binnen en zonder problemen geinstalleerd, buiten dat het langer duurde dan upgraden van W7 naar W10... Vooral die 'setting up a few more things' was irritant 
Hij geeft ook aan dat er een update is voor mijn iGFX HD4400 maar deze lijkt elke keer terug te komen.
Er lijken wat grafische aanpassingen gedaan te zijn maar ik zie nog weinig verschil.
Heb nu wel een nieuw notificatie icoontje boven op dat vlaggetje.
Intel RST blijft werken..
Hij geeft ook mijn Sonos apparaten aan in device manager. Weet niet helemaal wat daar de bedoeling van is hij noemt ze 'media renderers' en 'Media servers'
En helaas kun je nogsteeds geen mappen verwijderen uit het start menu...
Hij geeft ook aan dat er een update is voor mijn iGFX HD4400 maar deze lijkt elke keer terug te komen.
Er lijken wat grafische aanpassingen gedaan te zijn maar ik zie nog weinig verschil.
Heb nu wel een nieuw notificatie icoontje boven op dat vlaggetje.
Intel RST blijft werken..
Hij geeft ook mijn Sonos apparaten aan in device manager. Weet niet helemaal wat daar de bedoeling van is hij noemt ze 'media renderers' en 'Media servers'
En helaas kun je nogsteeds geen mappen verwijderen uit het start menu...
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:04:
Scheelt weer je zus bekken
offtopic:
* Raven heeft geen zus....
Michelle trachtenberg
Michelle trachtenberg
W10 is hier inmiddels al ruim een uur bezig en het einde is nog niet in zicht.
edit: uprade build 9841 -> build 9860 lijkt gelukt te zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 22-10-2014 12:21 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
Dat zeg ik, het is even zwetenRaven schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:14:
[...]
...
Zucht. Hoezo mag ik de update nu weer niet op een VHD installeren, dat ging vanaf de ISO toch ook goed
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Dat is bij elke Windows-update toch het geval?
Ik ben iig blij dat het in VMware Workstation zonder problemen gelukt is.
Oscar Wilde
De update ging hier gewoon goed op mijn computer, moet hem nog updaten in mijn VM.
Wel raar dat er nu wel een windows.old map achterbleef maar toen ik de upgrade van 7 naar 10 deed niet...?
Die windows animaties zijn wel een beetje gaar moet ik zeggen, net alsof het afgekapt word.
Wel raar dat er nu wel een windows.old map achterbleef maar toen ik de upgrade van 7 naar 10 deed niet...?
Die windows animaties zijn wel een beetje gaar moet ik zeggen, net alsof het afgekapt word.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
@hierboven: Verwijderd in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"
Windows is hier trouwens zo te zien nog gewoon geactiveerd, was meteen na de upgrade 8->10 ook, heb nooit een code in hoeven vullen.
Windows is hier trouwens zo te zien nog gewoon geactiveerd, was meteen na de upgrade 8->10 ook, heb nooit een code in hoeven vullen.
[ Voor 54% gewijzigd door Raven op 22-10-2014 13:32 ]
Oscar Wilde
Same here...CAP-Team schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:42:
Zucht. Hoezo mag ik de update nu weer niet op een VHD installeren, dat ging vanaf de ISO toch ook goed
Ik wil op nog een machine de preview installeren, middels een clean install. Als ik nu een ISO van http://windows.microsoft....come_r_IPP_Body_Install_8 pak, heb ik dan de nieuwste build (9860), of moet ik eerst weer updaten?
Build 9841 heeft hier goed gewerkt, daarom de nieuwe build 9860 geinstalleerd maar dat was geen succes.
De message broker die ik had draaien moest ik opnieuw installeren.
Maar vervelender is dat Visual Studio CTP 14 niet meer werkt:
SetSite failed for package [RoslynPackage] 80004002 - E_NOINTERFACE
SetSite failed for package [CSharpPackage] 80004002 - E_NOINTERFACE
Ik kan er met google of bing nog niets over vinden. Iemand nog een suggestie?
Anders wordt het een re-install.
Anyway, build 9860 is niet echt een aanrader.
De message broker die ik had draaien moest ik opnieuw installeren.
Maar vervelender is dat Visual Studio CTP 14 niet meer werkt:
SetSite failed for package [RoslynPackage] 80004002 - E_NOINTERFACE
SetSite failed for package [CSharpPackage] 80004002 - E_NOINTERFACE
Ik kan er met google of bing nog niets over vinden. Iemand nog een suggestie?
Anders wordt het een re-install.
Anyway, build 9860 is niet echt een aanrader.
weet het niet meer
http://www.neowin.net/news/no-isos-for-windows-10-build-9860posttoast schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:17:
Ik wil op nog een machine de preview installeren, middels een clean install. Als ik nu een ISO van http://windows.microsoft....come_r_IPP_Body_Install_8 pak, heb ik dan de nieuwste build (9860), of moet ik eerst weer updaten?
weet het niet meer
Half uurtje op mijn SP3Raven schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:14:
[...]
offtopic:
Michelle trachtenberg
W10 is hier inmiddels al ruim een uur bezig en het einde is nog niet in zicht.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Pfff, na drie keer proberen is de upgrade naar de nieuwe build eindelijk gelukt. Er wordt een C:\$Windows.~BT directory aangemaakt waarin alles gebeurd, en die wordt niet verwijderd door de restore naar de vorige versie. Uiteindelijk de directory verwijderd en toen ging de upgrade goed.
Het is wel een hidden directory, dus je ziet hem alleen als je hidden files hebt aangevinkt in je explorer view.
Het is wel een hidden directory, dus je ziet hem alleen als je hidden files hebt aangevinkt in je explorer view.
[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 22-10-2014 20:07 ]
Bij mij is de update gewoon helemaal vanzelf en ongemerkt gegaan. Toen ik de laptop vanmiddag aanzette kreeg ik van de meldingen van voorbereiden en apps installeren enzovoort. Dat duurde een paar minuten, en toen kon ik inloggen en had ik de nieuwe versie.
Heef iemand ook problemen met dat sommige programma's een onscherpe tekst hebben? Weet iemand of dat op te lossen is?
Gokje: Je hebt DPI-scaling niet op 100% en je gebruikt third-party programma's die geen DPI-scaling support hebben?AMARONE schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:45:
Heef iemand ook problemen met dat sommige programma's een onscherpe tekst hebben? Weet iemand of dat op te lossen is?
Fuck, sorry. Heeft niets met Windows 10 te maken maar 8 had het ook al dat de DPI op 125% stond standaard. BedanktRamon schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:47:
[...]
Gokje: Je hebt DPI-scaling niet op 100% en je gebruikt third-party programma's die geen DPI-scaling support hebben?
Nou, het is er allemaal niet beter op geworden. Winkey-left & right werken af en toe spontaan niet meer tot ik reboot, alt tab werkt nog maar sporadisch en net kon ik niet meer afsluiten vanuit het startmenu.
Het is een preview natuurlijk, maar ik hoopte eigenlijk op progressie ipv regressie
Het is een preview natuurlijk, maar ik hoopte eigenlijk op progressie ipv regressie
SP3?
Oscar Wilde
.... Ah zo'n ding, bij SP3 denk ik aan XP SP3, vond ik alleen niet logisch omdat je XP vast niet kan upgraden naar W10
Oscar Wilde
125% is sowieso kansloos: dan ziet office365 er zelfs blurry uitRamon schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:47:
[...]
Gokje: Je hebt DPI-scaling niet op 100% en je gebruikt third-party programma's die geen DPI-scaling support hebben?
Laatste poging aan het wagen aan de update, als de update knop inderdaad de download weergeeft, dan is de download binnen. Rare is dat een nieuwe instalatie nu al 5 maal klaar was geweest, wat een traagheid - beter had ik een nieuwe iso gedownload ipv de updater te gebruiken.
Na de preview eerst gedraaid te hebben in Virtual Box, vandaag toch maar eens via dual boot geïnstalleerd op een VHD. Installatie ging goed en het draait prima, dus volgende stap... upgraden naar de nieuwe build. Maar helaas... ik krijg een foutmelding dat upgraden op een VHD niet mogelijk is? WTF Microsoft? Iemand al een workaround hiervoor gevonden?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Er is geen nieuwe ISO, MS wilde dat dit getest werd op deze manier.franssie schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:43:
Laatste poging aan het wagen aan de update, als de update knop inderdaad de download weergeeft, dan is de download binnen. Rare is dat een nieuwe instalatie nu al 5 maal klaar was geweest, wat een traagheid - beter had ik een nieuwe iso gedownload ipv de updater te gebruiken.
Ja de update duurde en duurde. langer dan de installatie zelf of de upgrade van W7 naar W10 zoals ik het gedaan heb.
Buiten dat werkt het wel en door de nieuwe update heb ik ook nieuwe drivers kunnen installeren voor de HD4400. Deze update bleef maar terug komen ondanks dat hij zogenaamd geinstalleerd was....
Nu nog maar eens kijken wat er nu extra zit in deze update.
Mijn virtual machine heb ik nog geen update gegeven, ook niet echt nuttig want die gebruik ik niet echt.
De installatie die ik het meest gebruik staat op mijn HTPC en werkt redelijk goed. Moet alleen even de 2.5" 160GB hdd een keertje vervangen door een SSD want om wat voor reden dan ook zit ik vaak op 100% hdd gebruik. Vooral na een reboot duurt het erg lang voordat ik iets kan doen vergeleken met mijn W8.1/W7 installaties welke wel op SSD's staan. Ben dus erg benieuwd of dit wat uit gaat maken en of ik de schijven gewoon kan clonen.
Niet als je resolutie deelbaar is door 1.25.redecal schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:26:
[...]
125% is sowieso kansloos: dan ziet office365 er zelfs blurry uit
In de comments op de hieronder gelinkte pagina wordt wat vermeld over een .ESD file. Zo'n file zou je kunnen decrypten en omzetten naar een image (.WIM). Die image zou je dan kunnen toepassen op een VHD. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar als ik tijd heb zal ik in het weekend er eens naar kijken.PatrickC schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:47:
Na de preview eerst gedraaid te hebben in Virtual Box, vandaag toch maar eens via dual boot geïnstalleerd op een VHD. Installatie ging goed en het draait prima, dus volgende stap... upgraden naar de nieuwe build. Maar helaas... ik krijg een foutmelding dat upgraden op een VHD niet mogelijk is? WTF Microsoft? Iemand al een workaround hiervoor gevonden?
[ Voor 67% gewijzigd door RayNbow op 22-10-2014 22:35 ]
ah dank, dan hoef ik daar ook niet naar te zoekenprutser001 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:15:
[...]
Er is geen nieuwe ISO, MS wilde dat dit getest werd op deze manier.
Install is eindelijk bij mij begonnen, ik ben benieuwd!Ja de update duurde en duurde. langer dan de installatie zelf of de upgrade van W7 naar W10 zoals ik het gedaan heb.
edit:// en de install ging na de ridicuul trage download eigenlijk best wel snel, ik tijp dit nu vanaf Build 9860
[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 22-10-2014 23:47 ]
Verwijderd
DataSense werkt iig niet hier in Enterprise, en van die zogenaamde 7000 veranderingen zie ik niet veel terug.
Ik hoop wel dat er een leuke korting is voor Windows 10 TP -> Final voor ons testers, het werkt vooralsnog beter dan verwacht, en ik zie geen enkele reden om terug te gaan naar 8(.1)
Ik hoop wel dat er een leuke korting is voor Windows 10 TP -> Final voor ons testers, het werkt vooralsnog beter dan verwacht, en ik zie geen enkele reden om terug te gaan naar 8(.1)
Na een jaar Windows 8 gebruikt te hebben en nu Windows 10 merk ik dat ik dat startmenu helemaal niet mis en dat het juist onhandiger is vergeleken met het gehele overzicht van al je apps in windows 8.1
@kurk_droog op mijn touchscreen laptop heb 8.1 en dat werkt goed
op mijn non_touch had ik W7 en dat werkte goed op W7 en in mijn beleving erg slecht op W8.x
W10 lijkt de snelheid van W8 met het gebruikersgemak van W7 te combineren, dit is waarom ik W10 test.
Heb jij je W10 op een touch screen machine staan?
op mijn non_touch had ik W7 en dat werkte goed op W7 en in mijn beleving erg slecht op W8.x
W10 lijkt de snelheid van W8 met het gebruikersgemak van W7 te combineren, dit is waarom ik W10 test.
Heb jij je W10 op een touch screen machine staan?
Touch inderdaad..even kijken hoe het werkt. Ben wel redelijk tevreden verder maar het startmenu geeft geen grote voordelen vooralsnog.
Trouwens...die metro apps moeten sneller laden als ik ze wil gaan gebruiken.
Trouwens...die metro apps moeten sneller laden als ik ze wil gaan gebruiken.
Iemand al iets geprint met deze nieuwe versie? Ik krijg allemaal rare letters.......
Een PDF print die gewoon goed, maar als ik een Word ofzo print, dan zijn de letters allemaal raar. Ziet er beetje dubbel uit, alsof je dronken bent....
Een PDF print die gewoon goed, maar als ik een Word ofzo print, dan zijn de letters allemaal raar. Ziet er beetje dubbel uit, alsof je dronken bent....
[ Voor 47% gewijzigd door MrDirect op 23-10-2014 08:16 ]
De update is op mijn oude netbook (EEE 1000H) ook uiteindelijk gelukt.
Na het downloaden lukte het installeren niet, na een reboot lukte het dan wel.
Update heeft toch meer dan een uur geduurd.
Leuke aanpassing: na deze update kunnen (metro) apps geopend worden op de netbook.
Door de lage resolutie (1024x600) was dit bij de vorige build, alsook in Windows 8 / 8.1 niet mogelijk.
Leuke aanpassing: na deze update kunnen (metro) apps geopend worden op de netbook.
Door de lage resolutie (1024x600) was dit bij de vorige build, alsook in Windows 8 / 8.1 niet mogelijk.
It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.
Ik moest op mijn EEE-1000h nog steeds een registerfoefje uithalen om de resolutie hoger dan 600 te krijgen. (Wat ik ook op Windows 8, 8.1 en de vorige build van 10 deed) Zonder dat foefje kreeg ik een melding dat de resolutie te laag was en dat app's niet zouden openen.NoReason schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:02:
De update is op mijn oude netbook (EEE 1000H) ook uiteindelijk gelukt.
Waar een wil is, is een stopcontact....
Is het nu wel werkbaar op een tablet? Maw kunnen apps weer standaard fullscreen werken en is er (zonder powershell omwegen) weer een behoorlijke versie van de Touch IE beschikbaar?
Nee en NeeEraZor schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:43:
[...]
Is het nu wel werkbaar op een tablet? Maw kunnen apps weer standaard fullscreen werken en is er (zonder powershell omwegen) weer een behoorlijke versie van de Touch IE beschikbaar?
Verwijderd
In Windows 10 is nergens een optie te vinden voor het beheren van wifi-netwerken. Nergens kun je makkelijk netwerken verwijderen of de volgorde aanpassen. In Windows 7 is dat een eitje. Ik hoop dat dat er een keertje inkomt. Ook jammer dat je nog met Metro-achtige zaken wordt geconfronteerd zoals als je een nieuw wifi-netwerk wilt selecteren. Dat valt helemaal uit de toon als je alleen maar met de klassieke desktop werkt.
Verder mis ik Media Center. Zelf gebruik ik het niet maar mijn ouders vinden dat fijner dan priegelen met een muis. Maar ik neem aan dat dat er op termijn wel wordt ingebouwd.
Over het algemeen werkt Windows 10 lekker, maar een voordeel boven Windows 7 heb ik nog niet gemerkt. Ik denk eerlijk gezegd dat ik Windows 7 blijf gebruiken tot deze end-of-life is, tenzij er in 10 dermate nieuwe zaken komen dat het de moeite loont om definitief over te stappen.
Voorlopig draai ik nog even 10. Ik heb maar gewoon de SSD even omgewisseld. Ik had geen zin in gedoe met partities en multi-boot. Als het niet meer bevalt dan wissel ik net zo makkelijk weer terug.
Verder mis ik Media Center. Zelf gebruik ik het niet maar mijn ouders vinden dat fijner dan priegelen met een muis. Maar ik neem aan dat dat er op termijn wel wordt ingebouwd.
Over het algemeen werkt Windows 10 lekker, maar een voordeel boven Windows 7 heb ik nog niet gemerkt. Ik denk eerlijk gezegd dat ik Windows 7 blijf gebruiken tot deze end-of-life is, tenzij er in 10 dermate nieuwe zaken komen dat het de moeite loont om definitief over te stappen.
Voorlopig draai ik nog even 10. Ik heb maar gewoon de SSD even omgewisseld. Ik had geen zin in gedoe met partities en multi-boot. Als het niet meer bevalt dan wissel ik net zo makkelijk weer terug.
Ik dacht, laat ik op school in VMware Player v4 ook eens een VM met W10 aanmaken, werkt nog ook
De VM hoeft niet eens op W8 ingesteld te worden (kan niet eens, v4 is te oud), met W7x86 ingesteld als OS en W10x86 iso werkt het prima 
Had niks te doen bij informatica en staat leuk naast de W3.11 VM
Had niks te doen bij informatica en staat leuk naast de W3.11 VM
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 23-10-2014 20:13 ]
Oscar Wilde
Even van de build-blog van MS:Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:44:
In Windows 10 is nergens een optie te vinden voor het beheren van wifi-netwerken. Nergens kun je makkelijk netwerken verwijderen of de volgorde aanpassen. In Windows 7 is dat een eitje. Ik hoop dat dat er een keertje inkomt. Ook jammer dat je nog met Metro-achtige zaken wordt geconfronteerd zoals als je een nieuw wifi-netwerk wilt selecteren.
There are likely many small bugs that you’ll encounter, but these are a few of the big ones that we think you should be aware of right away:
In some places the UI design has gone “backwards” temporarily while we’re working on the final experiences. For example in this build we know that it’s harder to join a Wi-Fi network. We’ll make changes to fix that later.
En dan ga ik even linken naar de Building Windows 8 blog daarover: http://blogs.msdn.com/b/b...ndows-8-for-mobility.aspx
Ik betwijfel of je die lijst uit Windows 7 terug gaat zien in Windows 10.[...]To make sure we connect to the right network when multiple networks are available, Windows maintains an ordered list of your preferred networks based on your explicit connect and disconnect actions, as well as the network type. For example, if you manually disconnect from a network, Windows will no longer automatically connect to that network. If, while connected to one network, you decide to connect to a different network, Windows will move the new network higher in your preferred networks list. Windows automatically learns your preferences in order to manage this list for you.[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 23-10-2014 20:23 ]
Het is mij gelukt om een verse installatie met deze nieuwe build 9860 door eerst proberen te upgraden vanuit Windows 10 met de zelfde melding over het niet kunnen installeren op een virtual drive. Je vindt dan een install.esd in C:\$Windows.~BT\Sources\. Dat install.esd bestand heb ik geconverteerd naar een ISO met optie 4 van de ESD Decryptor, zoals beschreven in http://www.windoblog.com/windows-8-1-esd-in-to-dvd-iso/ Daarna heb ik de ISO op een USB gezet en geinstalleerd zoals ik eerder Windows 10 heb geinstalleerd. Zie http://www.neowin.net/new...all-windows-10-using-vhdsPatrickC schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:47:
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
.
• Windows 10 FAQ
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ